Verkeersagressie, hoe mee om te gaan?

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-04 21:56
NeutraleTeun schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:21:
Niemand hoort een vinger naar mij op te steken. Zo simpel is dat.
En ja, ik sla geen vrouw. Maar anders, ja, als ik was uitgestapt en jij reed niet weg, dan kwam ik niet naar je toe voor een babbeltje.
En je leest niet goed wat ik bedoel.
Een vinger wordt "in sommige gevallen gedoogd", TENZIJ ik ECHT NIET FOUT ZIT.
En mij kennende: zal ik 99,9 van de gevallen NIET fout zitten. Zo zeker ben ik van mijn kunde in het verkeer.
Maar dit staat los van wel fout of niet fout, niemand steekt een vinger naar mij op. Klaar.
Goh, wat jammer dat ik ventjes zoals jij nooit tegenkom. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395522

NeutraleTeun schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:32:
Not sure if kidding, maar dit soort opmerkingen staan bekend als vooroordelen.
Je eigen reactie hier heeft het vooroordeel bevestigd meneer Toyota MR2, dus wellicht is het geen vooroordeel meer maar een feit.

Het is 1 dat een middelvinger eigenlijk niet kan (wat ik ook echt heb afgeleerd, je krijgt nu een liefdevolle "thumbs up" van mij ), maar door de manier zoals jij reageert ben je wat mij betreft niet heel veel anders dan waar deze topic mee is begonnen, ondanks het feit dat bij de gratie gods jij geen vrouwen slaat.

Daarnaast voldoe je ook perfect aan de quote die ik eerder plaatste in deze topic, dat vele op de weg denken dat het niet aan hun ligt. Jij bent daar wellicht de overtreffende trap van.

Ik hoop je oprecht nooit tegen te komen op de weg.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-04 01:35

TommyGun

Stik er maar in!

marceltuit schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:33:
en oh ja die knakker hierboven die zo stoer doet over zijn perfecte rijgedrag, achtervolgen en uitstappen en meppen: goed bezig jongen :')
Je hebt 't niet over mij toch?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:26
Goed lezen Marcel, zeg duidelijk dat niet achtervolg, maar wel uitstap als de kans zich voordoet. Dus: als we stop staan (volgens de wet) ga dus ook niet op de snelweg stoppen.

En ik weet van mezelf dat ik goed rij, en dat beamen de mensen rond mij ook. Is niet zelfingenomen.
En ik zeg nergens dat ik altijd gelijk heb, geef alleen aan dat ik meestal goed handel in het verkeer.
En dan met name voor het gemak van de ander, en de veiligheid voor mij en de ander.
(ik heb hier meer gepost dan enkel dit vinger gedoe richting Wendy hoor) maar mensen pikken alleen dat op waar ze over kunnen vallen.

En Marco, als jij het jammer vind dat je mij nooit tegenkomt. Een knakker die uitstapt wanneer iemand onterecht een vinger naar mij opsteekt.
Dan zou ik je aanraden eerst eens bij jezelf te kijken.
Als jij niet agressief doet, kom je mensen zoals mij ook nooit tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Testosteron gehalte stijgt weer...
Zullen we het topic maar sluiten voordat alle haantjes weer hun gekraai moeten laten horen? Lijkt de A1 in de gemiddelde ochtendspits wel hier :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

TommyGun schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:40:
[...]

Je hebt 't niet over mij toch?
nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
NeutraleTeun schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:41:
Goed lezen Marcel, zeg duidelijk dat niet achtervolg, maar wel uitstap als de kans zich voordoet. Dus: als we stop staan (volgens de wet) ga dus ook niet op de snelweg stoppen.
Mensen die uitstappen moeten sowieso opgesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:09
NeutraleTeun schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:41:
En Marco, als jij het jammer vind dat je mij nooit tegenkomt. Een knakker die uitstapt wanneer iemand onterecht een vinger naar mij opsteekt.
Dan zou ik je aanraden eerst eens bij jezelf te kijken.
Als jij niet agressief doet, kom je mensen zoals mij ook nooit tegen ;)
Vertel eens, hoeveel opgestoken middelvingers heb je al gekregen de afgelopen jaren? Want ik kan me niet voorstellen dat je die krijgt als je zo netjes rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Inderdaad. Geen enkele.
Ik praat hier ook niet uit ervaring over dat uitstappen. Maar gewoon wat ik dan zou doen.
Zo moeilijk staat het hier niet omschreven hoor?

Ik draag geen pet, heb geen sticker-tuning, neem niet zomaar mijn voorrang, overschrijdt niet de maximum-snelheid, heb geen boom-box, ik hang niet met een groep bij de Mac... zit ik nu nog steeds in hetzelfde hokje?
Omdat mijn vermogen bij mijn auto staat ben ik "zo'n type"?
Elke autoliefhebber praat graag over het vermogen van zijn auto.

Is eens iets anders dan "kijk mij met mijn GEFORCE TX550M 2GB wat dan ook".
Of "kijk mijn CANON 3DS met 5 L lenzen".

Is toch niet zo raar? Is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Marco schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:49:
[...]

Marco schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:36:
[...]

Goh, wat jammer dat ik ventjes zoals jij nooit tegenkom. |:(
Als ik uitstap moet ik opgesloten worden?
En jij hoopt dat je zulke "ventjes" tegenkomt... om wat te doen?
Ook uitstappen? Overhoop rijden? Lijkt me niet veel beter...
Of waar hoop je dan op? Om gewoon weer verder te rijden?

[ Voor 29% gewijzigd door NeutraleTeun op 27-07-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Marco schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:49:
[...]

Eens, mensen die al overgaan op op geweld na het zien van een middelvinger hebben sowieso een opvoedcursus nodig. En wie zien de over-zelfverzekerde rijders ook elke keer weer terug bij de slechtste chauffeur van Nederland. Vaak hebben ze goede controle over de auto maar zijn het gewoon josties achter het stuur. En "mensen in mijn omgeving zeggen hetzelfde" betekend voor mij niks. Grote kans dat de omgeving ook uit josties bestaat namelijk.

Maarja ze zitten wel in het verkeer en mijn middel is maar gewoon door te rijden alsof er niks aan de hand is. Al het andere kan alleen maar negatief uitpakken. Je moet er gewoon boven staan.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marceltuit schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:33:
Wat dit soort dingen betreft zit ik echt met oogkleppen op in de auto. Ik kan me echt niet druk maken om iemand die helemaal over de toeren gaat in het verkeer of stomme/domme/roekeloze akties uithaalt. Zodra ik er voorbij ben ben ik het alweer vergeten. Ik heb wel wat beters te doen. Op de weg letten bijvoorbeeld. De meeste routes die ik rijd zijn namelijk erg druk namelijk en er is altijd wel iets dat kan gebeuren.
Anyways : dit is veel meer mijn mindset nu ook. Ik zal altijd blijven doorrijden, maar ik ga me inderdaad niet meer druk maken. Blijven anticiperen en doppen open.

En paar maanden geleden las ik een nieuwsbericht wat aangaf dat veel truckers te maken hebben met agressie op de weg en zo'n 50% met fysiek geweld op de weg. Ben wel een benieuwd hoe die situaties tot stand komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb het wel eens meegemaakt dat een vrachtwagenchauffeur verbaal en fysiek verhaal kwam halen en me bijna uit m'n auto trok. Terwijl hij 100000% zelf fout zat.

Best een aangrijpende ervaring kan ik je vertellen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat we hier twee dingen niet door elkaar moeten halen. Degene die op de hoofdrijbaan rijdt met een invoegstrook naast hem hoeft volgens de wet geen ruimte te maken voor degene die invoegt. Dat wil zeggen: hij heeft voorrang. Degene die invoegt kan niet afdwingen dat de ander plaatsmaakt door een baan op te schuiven. Echter is het wel zo netjes om even plaats te maken als dat kan.

Op diezelfde manier laat ik wel eens mensen voorgaan die geen voorrang hebben, bijvoorbeeld omdat ik op een voorrangsweg (binnen de bebouwde kom) rijd en hij/zij uit een zijstraat komt. Soms is het gewoon zo ontzettend druk op de weg dat je kunt voorspellen dat die persoon er nog uren kan staan als niemand hem ertussen laat. Datzelfde is dus met invoegen het geval: niet iedereen is even handig in het invoegen, dus soms moet je elkaar even helpen. Dat is een kwestie van aardig zijn en ik heb er best een hekel aan als mensen iets niet doen omdat het vanwege de wet niet hoeft. Formeel doe je dan niks verkeerd, absoluut, maar komop zeg :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Gunner schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:06:
Heb het wel eens meegemaakt dat een vrachtwagenchauffeur verbaal en fysiek verhaal kwam halen en me bijna uit m'n auto trok. Terwijl hij 100000% zelf fout zat.

Best een aangrijpende ervaring kan ik je vertellen.
In het kader van de topic titel; hoe ben je daar mee om gegaan? Uitleggen, fysieke reactie, weg gereden? Ben daar heel benieuwd naar eigenlijk, ik zou niet weten wat ik zou doen als ik me zo bedreigd voelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
NeutraleTeun schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:54:
Inderdaad. Geen enkele.
Ik praat hier ook niet uit ervaring over dat uitstappen. Maar gewoon wat ik dan zou doen.
Zo moeilijk staat het hier niet omschreven hoor?

Ik draag geen pet, heb geen sticker-tuning, neem niet zomaar mijn voorrang, overschrijdt niet de maximum-snelheid, heb geen boom-box, ik hang niet met een groep bij de Mac... zit ik nu nog steeds in hetzelfde hokje?
Omdat mijn vermogen bij mijn auto staat ben ik "zo'n type"?
Elke autoliefhebber praat graag over het vermogen van zijn auto.

Is eens iets anders dan "kijk mij met mijn GEFORCE TX550M 2GB wat dan ook".
Of "kijk mijn CANON 3DS met 5 L lenzen".

Is toch niet zo raar? Is toch niet zo moeilijk te begrijpen?

[...]

[...]

internetheld!

dat doe je een paar x tot je de verkeerde tegenkomt. En dan komt het in de krant als een geval van verkeersagressie.

Nu ja, het zijn jouw tanden dus je doet maar. Ik heb er ook zo een paar gehad, mij afsnijden (en echt danger close) omdat ze denken dat een richtingaanwijzer voorrang geeft. En dan nog uitstappen om verhaal te komen halen, want ze hebben 99.9999% van de tijd toch gelijk!!!!111

Ik ga ten eerste al niet uitstappen, ik heb geen zin in slagen te krijgen. Doet ie iets aan m'n auto dan is het direct een belletje naar 112 (of wat nr het ook is in BE). En is het een bedrijfsbusje, dan heeft de manager ook nog een mail/telefoon te pakken de dag erachter. Maar het laatste wat ik zou doen is uitstappen, ik ben m'n leven nog niet beu.

Trouwens, als je hier al zo opgefokt reageert, dan doe je dat wss in het verkeer ook. Internetreacties en autorijden verschillen niet zo heel veel van elkaar hoor. Zelfde emoties enzo (lekker anoniem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

DinX

Motormuis

palthe schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:13:
[...]

In het kader van de topic titel; hoe ben je daar mee om gegaan? Uitleggen, fysieke reactie, weg gereden? Ben daar heel benieuwd naar eigenlijk, ik zou niet weten wat ik zou doen als ik me zo bedreigd voelde.
Uitleggen heeft niet veel zin met dat volk. Het lontje even kort als hun IQ hoog is

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Grrrrrene schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:11:
Ik denk dat we hier twee dingen niet door elkaar moeten halen. Degene die op de hoofdrijbaan rijdt met een invoegstrook naast hem hoeft volgens de wet geen ruimte te maken voor degene die invoegt. Dat wil zeggen: hij heeft voorrang. Degene die invoegt kan niet afdwingen dat de ander plaatsmaakt door een baan op te schuiven. Echter is het wel zo netjes om even plaats te maken als dat kan.

Op diezelfde manier laat ik wel eens mensen voorgaan die geen voorrang hebben, bijvoorbeeld omdat ik op een voorrangsweg (binnen de bebouwde kom) rijd en hij/zij uit een zijstraat komt. Soms is het gewoon zo ontzettend druk op de weg dat je kunt voorspellen dat die persoon er nog uren kan staan als niemand hem ertussen laat. Datzelfde is dus met invoegen het geval: niet iedereen is even handig in het invoegen, dus soms moet je elkaar even helpen. Dat is een kwestie van aardig zijn en ik heb er best een hekel aan als mensen iets niet doen omdat het vanwege de wet niet hoeft. Formeel doe je dan niks verkeerd, absoluut, maar komop zeg :X
Hear hear. Zoals ik een paar pagina's terug ook al aangaf, is dit precies zoals ik er ook in sta. Sociaal rijden noem ik dat. En als je dat niet begrijpt, of continu terug grijpt naar je regelboek dan ben je een onderdeel van het probleem, niet van de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Echter is het wel zo netjes om even plaats te maken als dat kan.
Ik vind het dus totaal niet netjes. Je helpt misschien een automobilist met invoegen, maar je blokkeert meteen drie automobilisten die achter je rijden terwijl de invoeger met een minimale inspanning iets extra gas kan geven. Hoe lui kun je als automobilist zijn om niet eventjes het gaspedaal iets meer in te drukken of gewoon los te laten?
Op diezelfde manier laat ik wel eens mensen voorgaan die geen voorrang hebben, bijvoorbeeld omdat ik op een voorrangsweg (binnen de bebouwde kom) rijd en hij/zij uit een zijstraat komt. Soms is het gewoon zo ontzettend druk op de weg dat je kunt voorspellen dat die persoon er nog uren kan staan als niemand hem ertussen laat.
En dan is het wel netjes om iemand er tussen te laten. Dat doe ik dan ook. De hinder voor "jouw rij" is dan klein maar het voordeel voor de andere rij is heel groot. Bovendien heeft de wachtende dan niet echt veel keuze dan wachten. Net als bij voorrangsrotondes. Ik heb voorrang, maar bij file laat ik anderen gewoon ritsen. Omdat het in z'n geheel dan efficienter is. Maar kom op, als iemand te lui is om het gaspedaal even iets meer in te trappen. Sorry, dat is gewoon asociaal.
Datzelfde is dus met invoegen het geval: niet iedereen is even handig in het invoegen, dus soms moet je elkaar even helpen. Dat is een kwestie van aardig zijn en ik heb er best een hekel aan als mensen iets niet doen omdat het vanwege de wet niet hoeft. Formeel doe je dan niks verkeerd, absoluut, maar komop zeg :X
Als je voorrang hebt, dan kun je prima je voorrang weggeven als het ook echt een voordeel geeft. Maar ik zie niet welk voordeel het baantje naar links schuiven heeft. Althans, ik zie alleen maar meer nadelen dan voordelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Trommelrem op 27-07-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

palthe schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:13:
[...]

Nou, eigenlijk ging het allemaal vrij snel en ik was te verbouwereerd om een woord terug te kunnen zeggen (drukke week, warm weer) omdat die knakker al vrij snel na wat gescheld en getier incl ram op m'n borst weer vertrok.

Hij had de pech dat ik het transportbedrijf wel kende via m'n toenmalige opdrachtgever, en ook diegene die achter mij stond het voorval had gezien. Dus zowel de opdrachtgever als die persoon achter mij hadden contact opgenomen met dat transportbedrijf, en die kerel heeft daar nog wel wat van gehoord.

Verder geen aangifte gedaan, al had ik achteraf wel gewild dat die kerel persoonlijk excuses had mogen aanbieden.

[ Voor 28% gewijzigd door Gunner op 27-07-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

DinX schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:14:
[...]

Uitleggen heeft niet veel zin met dat volk. Het lontje even kort als hun IQ hoog is
Vandaar ook mijn interesse. wat is de remedie? Fight fire with fire? Uit zelfverweer over zijn voeten rijden? Als een gek gaan lachen zodat hij denkt dat je ze niet op een rijtje hebt? Vluchten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

Gewoon blijven zitten en negeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gunner schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:18:
[...]

Nou, eigenlijk ging het allemaal vrij snel en ik was te verbouwereerd om een woord terug te kunnen zeggen (drukke week, warm weer) omdat die knakker al vrij snel na wat gescheld en getier incl ram op m'n borst weer vertrok.
Daarom ben ik ook wel benieuwd naar waar die cijfers over vrachtwagenchauffeurs die slachtoffer zijn van agressie op gebaseerd zijn en hoe die situaties tot stand komen. Het zijn over het algemeen (lekker generaliserend) geen bang uitgevallen types en ze hebben aardig hun mondje bij zich.

Ik heb zelf helaas meegemaakt dat twee vrachtwagens op een kruispunt door rood reden. De mensen die groen hadden konden de eerste vrachtwagen ontwijken, maar de tweede is over mijn gehele voorkant gereden om vervolgens de auto naast mij te raken.

De reactie van de vrachtwagenmeneer was uitstappen, heftige armgebaren maken en direct blerren dat het niet zijn schuld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:38
Ik denk dat hetgeen wat ik hierboven even vet gedrukt neergezet heb hetgeen is waar een aantal (bv, WendyVBass) op reageren: dat jij niet accepteert dat mensen een middelvinger naar jou opsteken kan ik goed inkomen, maar ben jij dan beter door uit te stappen en verhaal te halen? Ik denk dat een betere instelling is iemand die een middelvinger naar jou opsteekt te negeren en bij jezelf te denken "wat een zielig persoon". Natuurlijk moet je je niet alles laten gebeuren, maar als iemand een zodanige actie doet dat het jou en/of andere verkeersdeelnemers in gevaar brengt dan kan je beter het kenteken noteren en dit bij de politie melden.

Al met al ben ik een (denk ik) redelijk relaxte bestuurder. Ik kan me zo nu en dan wel eens flink irriteren aan mensen, maar dan rij ik er of gewoon voorbij of doe juist het tegenovergestelde: gas los, het zij zo en dan duurt de rit maar een paar minuten langer. Ook als iemand gaat zitten bumperkleven, hetgeen wat ik nog het meeste tegenkom qua ongewenst gedrag, daar ga ik echt niet harder van rijden. Laat die persoon achter me zich maar zitten opfokken, I couldn't care less. Als ik de kans heb laat ik hem fijn voorbij, gaat dat niet nou ja dan jammer dan. Ik houd niet zo van het gehaaste en gestreste gedoe, maar dit betekent niet dat ik niet eens prima relaxt met 140+ over de snelweg rijdt.
Daarbij moet ik ook zeggen dat ik veel verschil merk waar je rijdt. Als je bijvoorbeeld hier in Limburg op de A73 rijdt met 150 gaat dat heerlijk relaxt want zowat iedereen en zn kat rijdt daar 140+. Hetzelfde als ik over de Duitse snelweg rijdt, daar heb je veel minder dat mensen ineens de linkerbaan op duiken zonder te kijken. Rij ik echter hier vlak over de grens buiten de bebouwde kom, in Duitsland is 100 toegestaan in tegenstelling tot de 80 hier in Nederland. In 9 van de 10 keer dat er dan weer eens iemand "te langzaam" rijdt is het dan een Nederlander.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Ik ben totaal niet agressief, maar als iemand uitstapt en op mij af komt, dan is dat niet om een goed gesprek te voeren.
En voor dat soort figuren heb ik een 'verrassing' binnen handbereik liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Marco schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:26:
En voor dat soort figuren heb ik een 'verrassing' binnen handbereik liggen.
Stoere internetpraatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
het moge duidelijk zijn dat als ik had geweten hoe ToyotaMR2 zou gaan reageren op mijn bekentenis dat ik voorheen wel eens een middelvinger opstak maar dat dus niet meer doe, ik die opmerking achterwege zou laten. Het was ter illustratie over hoe ik voorheen mijn road rage "kanaliseerde", niet om hier een op een frigging forum een agressieve reactie los te krijgen.

Can we drop it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:55

AzzKickah

06-CENSORED

NeutraleTeun schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:32:
Not sure if kidding, maar dit soort opmerkingen staan bekend als vooroordelen.
En ook bedankt voor het 'oppoetsen' van het imago van Toyota MR2 bestuurders.

Ik kan je wel vertellen dat jij aan mij een verkeerde zou hebben in het verkeer met die houding van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Gunner schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:34:
[...]

Stoere internetpraatjes.
Denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

oke hoeveel mensen heb je de tanden uit de bek geslagen dan?
Als t puntje bij paaltje kont reageer je toch met ff wat anders dan in een gedroomd helden epos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De ironie van deze topic is geweldig. Hoe kan er nu zo'n testosteron clash/ verbale dominantie/ agressie ontstaan?

Dang... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-04 21:18
Deze hele topic is een afspiegeling van het verkeer in Nederland.... *zucht*

Als ik iets fout doe in het verkeer zeg ik sorry en ga weer verder. Ga niet wachten op reactie.
En als iemand anders wat fout doet, kijk ik ze gewoon strak aan en rij dan verder.
Beter voor mijn hart.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Nu online
je beseft dat als de politie je speeltje vindt, dat je dan in redelijk dikke shit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 395522 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:48:
De ironie van deze topic is geweldig. Hoe kan er nu zo'n testosteron clash/ verbale dominantie/ agressie ontstaan?

Dang... :F
Da's altijd met dit soort verkeerstopics. Ik vraag me af of ze thuis ook in de hoeken pissen om hun status kenbaar te maken.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
AzzKickah schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:36:
[...]

En ook bedankt voor het 'oppoetsen' van het imago van Toyota MR2 bestuurders.

Ik kan je wel vertellen dat jij aan mij een verkeerde zou hebben in het verkeer met die houding van je.
Ik geef alleen aan dat ik geen gebaren richting mij accepteer.
Dus ook voor de anderen: waar dan ook, gaat niet enkel op in het verkeer.

En ja, ik rij toevallig een MR2. So what.
En nogmaals: ik heb geen "houding" waarmee ik aan jou een verkeerde zou hebben.
Ik doe niks geks, en ik lok niks uit. Dus, doe jij niks. Doe ik niks.
Maar stoer en nobel van je hoor, mij hier even terecht te stellen voor de "MR2 scene".
It's no rocketscience people!

En "speeltje" kan ook gewoon een 3-cell Maglite zijn of een stuurslot. Hoeft niks illegaals te zijn. Ken het allemaal :) .

[ Voor 17% gewijzigd door NeutraleTeun op 27-07-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:02

Freedive

] Ken sent me _

Tarkin schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:51:
[...]

je beseft dat als de politie je speeltje vindt, dat je dan in redelijk dikke shit zit?
Misschien heeft hij gewoon een klein lcd schermpje met Rick Astley erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xyphoid schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:51:
Deze hele topic is een afspiegeling van het verkeer in Nederland.... *zucht*

Als ik iets fout doe in het verkeer zeg ik sorry en ga weer verder. Ga niet wachten op reactie.
En als iemand anders wat fout doet, kijk ik ze gewoon strak aan en rij dan verder.
Beter voor mijn hart.
Dat strak aankijken doe ik nu ook...wellicht met een wat meewarige blik in m'n ogen. En als ik een middelvinger van iemand krijg (van de vrouw bijvoorbeeld waar je even naar toetert omdat die op de baan naast je haar make up aan het doen is en daarbij , zonder dat ze het doorheeft, over de middenstreep aan het slingeren is..), dan krijgt ze een lieve knipoog van me!
brama schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:53:
[...]

Da's altijd met dit soort verkeerstopics. Ik vraag me af of ze thuis ook in de hoeken pissen om hun status kenbaar te maken.
*falls of chair laughing her ass off*
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Tarkin schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:51:
[...]

Nee hoor, want ik ben duidelijk herkenbaar als zijnde 'werkverkeer', waardoor het zeer aannemelijk is dat ik bepaalde gereedschappen binnen handbereik heb.
En met 'werkverkeer' bedoel ik geen loodgietersbusje oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Nu online
je gaat dan toch mogen uitleggen wat die hamer onder je stoel doet ipv in de koffer (waar hij hoort) for instance. Je zou niet de eerste zijn die er gezeik mee krijgt.

Of snachts rond een uitgangsbuurt ofzo, leg dan nog maar uit waar je aan het werken bent in het midden van den nacht.

Achja, als jij er je goed bij voelt om iemand de hersens in te kloppen omdat je wat frustraties hebt opgelopen in het verkeer, mij best. Ik hoop alleen dat ik jou dan nooit tegenkom. Helaas heb je zulke idioten overal (en inderdaad, het zijn vooral de bouwvakkers e.d. die zo reageren (vooroordelen, ik weet het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

Tarkin schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:01:
je gaat dan toch mogen uitleggen wat die hamer onder je stoel doet ipv in de koffer (waar hij hoort) for instance. Je zou niet de eerste zijn die er gezeik mee krijgt.

Of snachts rond een uitgangsbuurt ofzo, leg dan nog maar uit waar je aan het werken bent in het midden van den nacht.

Achja, als jij er je goed bij voelt om iemand de hersens in te kloppen omdat je wat frustraties hebt opgelopen in het verkeer, mij best. Ik hoop alleen dat ik jou dan nooit tegenkom. Helaas heb je zulke idioten overal (en inderdaad, het zijn vooral de bouwvakkers e.d. die zo reageren (vooroordelen, ik weet het)
Hij bedoelt niet dat hij zelf uit stapt, maar dat wanneer er iemand anders uitstapt en naar hem toe komt dat hij zich verdedigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Nu online
ik weet wat hij bedoelt.

Maar als iemand naar jou toekomt, en jij stapt direct uit met je "speeltje". Dan besef je toch ook wel klimaat je direct schept?

Plus als je er een een serieuze mep geeft, dat jij dan in fout bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Gunner schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:34:
[...]

Stoere internetpraatjes.
De meeste (vrachtwagen)chauffeurs hebben ook wel iets achter de stoel staan hoor, en terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

TommyGun schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:31:
[...]

De meeste (vrachtwagen)chauffeurs hebben ook wel iets achter de stoel staan hoor, en terecht.
Waarom is dat terecht? Ik ben zelf geen voorstander van het 'oog om oog' principe. Dat maakt jezelf net zo fout als diegene die begint. Het is geen schoolplein op de grote weg 'ja maar hij begon'

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 27-07-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:22

Daniel36

vernieuwde formule

Kansloos die verhalen over dingen achter de stoel imho.
Bij mij ligt er iets in het dashboardkastje.

[ Voor 29% gewijzigd door Daniel36 op 27-07-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

Gunner schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:40:
[...]

Waarom is dat terecht? Ik ben zelf geen voorstander van het 'oog om oog' principe.
Omdat er vaak genoeg in het nieuws komt dat ze beroofd worden terwijl ze 's nachts op een parkeerplaats staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Gunner schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:40:
[...]

Waarom is dat terecht? Ik ben zelf geen voorstander van het 'oog om oog' principe. Dat maakt jezelf net zo fout als diegene die begint. Het is geen schoolplein op de grote weg 'ja maar hij begon'
Zelfverdediging (overvallen, diefstal, nepagenten, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 08:53

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dus moeten we allemaal maar wapens mee gaan nemen! Awesome!
Second Amendment, here we come!

Een wapen, of iets dat als wapen gebruikt kan worden bij je hebben nodigt uit om die ook te gaan gebruiken. Waarom denk je anders dat je geen wapen-achtige objecten in je auto mag hebben, omdat je jezelf niet mag verdedigen? Nee, om jezelf te beschermen tegen die ene keer dat je zo pissig wordt en iets ongelofelijks dom gaat doen met dat wapen.

[ Voor 65% gewijzigd door Angeloonie op 27-07-2012 12:49 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Angeloonie schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:48:
Dus moeten we allemaal maar wapens mee gaan nemen! Awesome!
Second Amendment, here we come!

Een wapen, of iets dat als wapen gebruikt kan worden bij je hebben nodigt uit om die ook te gaan gebruiken. Waarom denk je anders dat je geen wapen-achtige objecten in je auto mag hebben, omdat je jezelf niet mag verdedigen? Nee, om jezelf te beschermen tegen die ene keer dat je zo pissig wordt en iets ongelofelijks dom gaat doen met dat wapen.
Met je autootje veilig in de file hier is wat anders dan met je truck op een parkeerplaats in Roemenië of zo.

Dream on, ik geef ze groot gelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 27-07-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

TommyGun schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:50:
[...]

Met je autootje veilig in de file hier is wat anders dan met je truck op een parkeerplaats in Roemenië of zo.

Dream on, ik geef ze groot gelijk.
Behalve dat je óók in NL dus dat wapen hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Angeloonie schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:55:
[...]

En dat maakt wat uit omdat?

Trouwens, wapen? Bijvoorbeeld een veer om mee te oefenen (krachttraining) is ook goed.

[ Voor 29% gewijzigd door TommyGun op 27-07-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

Angeloonie schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:55:
[...]

En ook in NL worden er trucks overvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

TommyGun schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:55:
[...]

En dat maakt wat uit omdat? Trouwens, wapen? Een veer om mee te oefenen (krachttraining) is ook goed.
En kan ook als wapen gebruikt worden, dus kun je net zo goed een boete voor krijgen als de situatie zich er voor leent.
DinX schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:55:
[...]

En ook in NL worden er trucks overvallen
Dus? Lekker laten gebeuren en aangifte doen, de goederen zijn toch wel verzekerd. Jezelf verdedigen werkt meestal juist averechts.

Ik snap jullie punt wel, maar het komt er dus op neer dat je jezelf maar moet gaan bewapenen. En dan schiet er een vrachtwagenchauffeer bij een verkeersruzie in NL uit zijn slof en pakt datzelfde wapen en ramt iemand in elkaar. "Ja maar ik had hem bij me voor in Roemenië"... En dan maar weer roepen dat het niet kan enzo.

[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 27-07-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Angeloonie schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:57:

[...]

Ik snap jullie punt wel, maar het komt er dus op neer dat je jezelf maar moet gaan bewapenen. En dan schiet er een vrachtwagenchauffeer bij een verkeersruzie in NL uit zijn slof en pakt datzelfde wapen en ramt iemand in elkaar. "Ja maar ik had hem bij me voor in Roemenië"...
Je kunt nu eenmaal niet alle situaties uitsluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Denk dat het voor iedereen een wijze raad is om zich eens af te vragen wat men zelf kan doen om het juist niet tot een confrontatie te laten komen of hoe men een confrontatie vreedzaam kan oplossen. Laat die bumperklever gewoon langs, ga niet lopen seinen met grootlicht als iemand je afsnijdt, geef invoegend verkeer ruimte daar waar het kan enzovoorts. Dit in tegenstelling tot redenen zoeken om iemand op zijn muil meppen of het paraat houden van wapens te rechtvaardigen 8)7

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:09
TommyGun schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:59:
[...]

En om precies die reden mag je geen wapens dragen. Als je het niet bij je hebt kan je het in ieder geval niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

TommyGun schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:59:
[...]

Nogmaals: dus je moet maar jezelf dan maar gaan bewapenen?
Ga jij over straat met een mes op zak? Want je weet maar nooit, heel misschien wordt je 's nachts wel ineens beroofd! Dan wil je toch wel een mes op zak hebben, of niet?

Nee, dat doe je ook niet (mag ik hopen). Waarom zou je het in een auto dan wel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Nu online
Amerika is zo'n land waar iedereen een wapen moet hebben om zichzelf te kunnen verdedigen. Het is toevallig ook een land waar schotwonden het meest voorkomend zijn, al dan niet expres gedaan door iemand.

Het is gewoon dikke BS dat je een wapen moet meehebben om je te kunnen verdedigen.

ALs er veel geroofd wordt op parkings in NL, dan is dat een teken dat er te weinig bewaking is. Dan kan je kiezen om extra bewaking in te zetten op je parking (als eigenaar dan) en er een vergoeding voor te vragen, of meer politie op de parkings.

Maar als ik bepaalde mensen hier zo hoor praten, dan hebben ze iets achter de stoel liggen voor het geval iemand verhaal komt halen. En niet omdat ze bang zijn om beroofd te worden op een snelweg parking.

En heel eerlijk, ik zou wel eens willen weten hoeveel truckers per jaar beroofd worden. Kwestie dat het niet gewoon als excuus gebruikt wordt, jeweetwel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Trommelrem schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:17:
[...]

Ik vind het dus totaal niet netjes. Je helpt misschien een automobilist met invoegen, maar je blokkeert meteen drie automobilisten die achter je rijden terwijl de invoeger met een minimale inspanning iets extra gas kan geven. Hoe lui kun je als automobilist zijn om niet eventjes het gaspedaal iets meer in te drukken of gewoon los te laten?
Ik snap niet wat er onduidelijk is aan "als dat kan" in mijn zin? Ik bedoel natuurlijk niet dat je naar links moet hoeken als jij met 80km/u links rijdt en ze je met 120+ voorbij komen zetten op de linkerbaan. Beetje common sense is dat.
[...]

En dan is het wel netjes om iemand er tussen te laten. Dat doe ik dan ook. De hinder voor "jouw rij" is dan klein maar het voordeel voor de andere rij is heel groot. Bovendien heeft de wachtende dan niet echt veel keuze dan wachten. Net als bij voorrangsrotondes. Ik heb voorrang, maar bij file laat ik anderen gewoon ritsen. Omdat het in z'n geheel dan efficienter is. Maar kom op, als iemand te lui is om het gaspedaal even iets meer in te trappen. Sorry, dat is gewoon asociaal.
Je brengt net als hierboven een aantal aannames als feit. Wie zegt dat die medeweggebruiker te lui is om z'n gaspedaal in te trappen? Misschien probeert hij wel maximaal snelheid te maken op de invoegstrook (dat moet ook) om met een zo klein mogelijk snelheidsverschil in te voegen. Vervolgens ontdekt hij dat die auto die op de rechterbaan rijdt niet 120km/u rijdt, maar slechts 80, waardoor hij ernaast ipv erachter uitkomt. Of misschien was het gewoon niet zo'n doorgewinterde bestuurder dat hij zo snel kan anticiperen. We zijn niet allemaal Schumachers en Vettels op de weg :*

Natuurlijk kan die ander van alles beter doen, maar het is een utopie om te denken dat niemand ooit een fout maakt.
[...]

Als je voorrang hebt, dan kun je prima je voorrang weggeven als het ook echt een voordeel geeft. Maar ik zie niet welk voordeel het baantje naar links schuiven heeft. Althans, ik zie alleen maar meer nadelen dan voordelen.
Dat komt omdat jij aanneemt dat er altijd verkeer op de linkerbaan rijdt. Als je idd altijd maar 80km/u rechts rijdt zal dat vast waar zijn, maar ik rijd gewoon de maximum snelheid, dus dan zit er niet zo vaak verkeer links van je.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.volkskrant.nl/...lwit-van-overvallen.dhtml

Een wapen heeft dus ook geen zin als ze gas gebruiken en op die manier je truck leeghalen.

Maar alsnog, ik ben persoonlijk geen voorstander van Amerikaanse gebruiken ofwel wapens dragen. De grenzen verschuiven qua wanneer men het idee heeft zich te moeten verdedigen met een wapen. Ik wil niet dat mensen het eigen recht gaan nemen in deze. All IMO natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Angeloonie schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:01:
[...]

Nogmaals: dus je moet maar jezelf dan maar gaan bewapenen?
Ga jij over straat met een mes op zak? Want je weet maar nooit, heel misschien wordt je 's nachts wel ineens beroofd! Dan wil je toch wel een mes op zak hebben, of niet?

Nee, dat doe je ook niet (mag ik hopen). Waarom zou je het in een auto dan wel doen?
Dat is een keuze die je maakt. Ik voel me op straat redelijk veilig (zal ook afhankelijk zijn van de stad waarin je je bevindt) en zie om die reden geen noodzaak om een wapen te dragen. Mocht er wat gebeuren dan hoop ik toch beroep te kunnen doen op omstanders (ijdele hoop) en/of politie. Op een parkeerplaats ergens 's nachts is het maar de vraag of er überhaupt iemand in de buurt is om je te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:19

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb nooit echt agressief weggedrag meegemaakt, op de motor 1x, iemand die me behoorlijk afsneed. Ben toen naast hem gaan rijden, hand opgestoken waar die mee bezig was, toen kreeg ik het tikken-met-vinger-op-hoofd terug. Bij het stoplicht stond 'ie achter me, dus ik zet m'n zijstandaard uit, en stap af (wilde wel eens weten waar 'ie mee bezig was). Toen reed die droeftoeter snel rechtsaf (daar was het groen) :') dat is wel het voordeel op de motor, met een motorpak (2-delig zwart leder, donkere helm met zwart vizier) zie je er snel bedreigend uit :P
Ohjah, verder heb ik dit "stuurslot" onder m'n stoel liggen :>
Afbeeldingslocatie: http://www.heuts.nl/shop/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/0/0/002098382_2.jpg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-04 12:41
DinX schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:43:
[...]

Omdat er vaak genoeg in het nieuws komt dat ze beroofd worden terwijl ze 's nachts op een parkeerplaats staan ?
Spanband tussen de portieren, komt er geen mens meer binnen (zelfs niet als ze gas gebruiken) Doet m'n vader altijd nadat 'ie een keer wakker werd en er iemand voor z'n bed stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:35

TwOkkie

Tweakin' Okkie

. Echter is het wel zo netjes om even plaats te maken als dat kan.
Hoeveel plaats wil je hebben? Er was achter me nog veel meer ruimte, en naast me ontdekte ik ineens een Fiat 500 die vanuit de andere richting in mijn dode hoek was komen hangen... Ik vroeg me af waarom hij op de linkerstrook reed van zijn rijrichting, toen ik ineens het bolletje op zijn linkerspatscherm zag knipperen... wou hij nou echt dat ik opzij ging voor hem? Ja dus...

(vingertje op 0:20)

Het bijzondere is dat hij na deze actie wel harder ging rijden. Waarom dan niet meteen? En wat nou als ik die baan naar rechts had willen hebben, dan waren we er helemaal nooit uitgekomen...

[ Voor 5% gewijzigd door TwOkkie op 27-07-2012 16:06 . Reden: mod_speling ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 15:22

Daniel36

vernieuwde formule

TwOkkie schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:02:
[...]

Hoeveel plaats wil je hebben? Er was achter me nog veel meer ruimte, en naast me ontdekte ik ineens een Fiat 500 die vanuit de andere richting in mijn dode hoek was komen hangen... Ik vroeg me af waarom hij op de linkerstrook reed van zijn rijrichting, toen ik ineens het bolletje op zijn linkerspatscherm zag knipperen... wou hij nou echt dat ik opzij ging voor hem? Ja dus...

[video]

Het bijzondere is dat hij na deze actie wel harder ging rijden. Waarom dan niet meteen? En wat nou als ik die baan naar rechts had willen hebben, dan waren we er helemaal nooit uitgekomen...
Dat dus! Daar gaat mijn neus zo van kriebelen dat soort gedrag.
Ga ervoor of erna dan.(technisch gezien gaat ie ervoor maar dat bedoel ik dus niet >:) )

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel36 op 27-07-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Niemand hoort een vinger naar mij op te steken. Zo simpel is dat....
Dit intrigeert me. Waarom 'hoort' dat niet? En waarom zou jou dat iets kunnen schelen? Zoiets laat je toch gewoon van je afglijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Roenie schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 18:40:
[...]
Dit intrigeert me. Waarom 'hoort' dat niet? En waarom zou jou dat iets kunnen schelen? Zoiets laat je toch gewoon van je afglijden?
Tja, ik vind het inderdaad ook niet kunnen uit een ouderwets gevoel voor fatsoen. Het zou mij overigens niet vanuit een soort van macho gevoel kunnen triggeren tot agressie. Ik zou gewoon terug zwaaien als een mongool :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
palthe schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 18:46:
[...]

Tja, ik vind het inderdaad ook niet kunnen uit een ouderwets gevoel voor fatsoen. Het zou mij overigens niet vanuit een soort van macho gevoel kunnen triggeren tot agressie. Ik zou gewoon terug zwaaien als een mongool :P
Tja, dat het niet 'hoort', nou ja, dat is ook weer zo. Maar de overtrokken reactie daarop. Dat is een 'road rage' incident in de dop. Terwijl het in die fase eenvoudig te stoppen is: gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:19
Zo'n soort situatie als de TS heb ik ook eens meegemaakt, maar dan op een redelijk drukke A2... Toen ik de politie belde bleek dan ook dat er meer mensen aan het bellen waren, het voordeel van mobiele telefoons :)

Maar goed, ik ga toch nog niet aan de kant voor mensen die in willen voegen. 9 van de 10 keer gaan ze daarna ineens harder rijden en zit je klem op de linker baan en ben jij diegene die in de weg rijdt voor andere automobilisten. Het lijkt sociaal maar loopt vaak uit op meer verstoring dan rechts blijven rijden.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Roenie schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 18:52:
[...]
Tja, dat het niet 'hoort', nou ja, dat is ook weer zo. Maar de overtrokken reactie daarop. Dat is een 'road rage' incident in de dop. Terwijl het in die fase eenvoudig te stoppen is: gewoon negeren.
En feitelijk moet je dat ook doen bij dat soort reacties op fora.
Vaak gaat het om jongens van 18 die denken dat zulke praat wat toevoegt aan een topic wat juist gaat over het hekelen van agressie in het algemeen en in het bijzonder in het verkeer.
En dan wel een verkapte vorm van fatsoen (?) tonen door daarvoor te roepen dat hij geen vrouwen slaat. Jee. Gelukkig maar, Ghandi. Neanderthaler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
palthe schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:04:
[...]

En feitelijk moet je dat ook doen bij dat soort reacties op fora.
Vaak gaat het om jongens van 18 die denken dat zulke praat wat toevoegt aan een topic wat juist gaat over het hekelen van agressie in het algemeen en in het bijzonder in het verkeer.
En dan wel een verkapte vorm van fatsoen (?) tonen door daarvoor te roepen dat hij geen vrouwen slaat. Jee. Gelukkig maar, Ghandi. Neanderthaler...
Je bedoelt dat ik er niet op moet reageren? Ik verbaas me er gewoon over en vraag me af wat daar achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]
Het bijzondere is dat hij na deze actie wel harder ging rijden. Waarom dan niet meteen?
Dat is niet bijzonder dat doen ze altijd. 70 rijden op de invoegstrook en pas als ze ingevoegd zijn vaart maken. Je mag er tenslotte 120.
Hetzelfde als tergend traag een vrachtwagen inhalen om daarna weer gas te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Roenie schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:09:
[...]
Je bedoelt dat ik er niet op moet reageren? Ik verbaas me er gewoon over en vraag me af wat daar achter zit.
Nee hoor, ik bedoel jou er helemaal niet mee. Ik bedoel dat zijn soort reacties nu juist een goede analogie zijn naar daadwerkelijk agressief gedrag in het verkeer. Bijna trolling als je het mij vraagt. Dat je je afvraagt wat er achter zit is dus heel logisch, daar is dit hele topic over begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 08:33
Degene die op de hoofdrijbaan rijdt met een invoegstrook naast hem hoeft volgens de wet geen ruimte te maken voor degene die invoegt. Dat wil zeggen: hij heeft voorrang. Degene die invoegt kan niet afdwingen dat de ander plaatsmaakt door een baan op te schuiven. Echter is het wel zo netjes om even plaats te maken als dat kan.
Vriendelijk is het zeker. Het nadeel hiervan is helaas wel dat mensen dit (als het vaak voorkomt) als een gegeven gaan beschouwen. Daarom doe ik het standaard niet, ook niet met een lege linkerbaan, tenzij er voor* en achter me écht weinig ruimte is. Het invoegen is een manoeuvre voor de invoeger en wanneer er fatsoenlijk afstand wordt gehouden (dan en slechts dan) lukt dat altijd zonder acties van de auto's die al op de hoofdrijbaan rijden. Ik begrijp dus niet helemaal waarom je het over 'plaats maken' hebt, die plaats is er gewoon wanneer er niet gekleefd wordt. Natuurlijk zijn er automobilisten die aan een gat van 30 meter nog niet genoeg denken te hebben. Die mogen dan af en toe peentjes zweten tijdens het invoegen...

*komt amper voor want dat heb ik al lang zelf opgelost door even snelheid te minderen.

edit:
Ik merk wel even op dat ik weinig in de spits rijd, misschien zijn forenzen in de randstad wel heel geoefend in het bumper-aan-bumper rijden.

[ Voor 12% gewijzigd door Gluten Parody op 27-07-2012 22:00 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Laatst online: 14:20
[...]
Toch een beetje een teken van onvolwassenheid... Ik zal ook niet blij zijn als iemand mij de middenvinger opsteekt maar om dan te gaan uitstappen? Dat werkt verdere escalatie enkel in de hand. Er kan zelden iets goeds of constructiefs uit voortkomen.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Als je een simpele middelvinger al wilt vergelden met fysiek handelen dan ben ik toch bang dat je erg slecht bent qua zelfbeheersing en maat houden. Als je op dezelfde manier rijdt blijft er wel erg weinig over van je verhaal.

Dat snap ik dus dan weer niet, waarom sommig volk om het minste of geringste wil gaan vechten. Sterk zijn is niet alleen een fysieke kwestie, maar ook een mentale en je zo makkelijk op de kast laten jagen spreekt boekdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Gluten Parody schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 21:54:
[...]

Vriendelijk is het zeker. Het nadeel hiervan is helaas wel dat mensen dit (als het vaak voorkomt) als een gegeven gaan beschouwen. Daarom doe ik het standaard niet, ook niet met een lege linkerbaan, tenzij er voor* en achter me écht weinig ruimte is. Het invoegen is een manoeuvre voor de invoeger en wanneer er fatsoenlijk afstand wordt gehouden (dan en slechts dan) lukt dat altijd zonder acties van de auto's die al op de hoofdrijbaan rijden. Ik begrijp dus niet helemaal waarom je het over 'plaats maken' hebt, die plaats is er gewoon wanneer er niet gekleefd wordt. Natuurlijk zijn er automobilisten die aan een gat van 30 meter nog niet genoeg denken te hebben. Die mogen dan af en toe peentjes zweten tijdens het invoegen...

*komt amper voor want dat heb ik al lang zelf opgelost door even snelheid te minderen.
Je kan het beter verwoorden dan dat ik het kan, dit is precies mijn bezwaar, daarom doe ik het niet als het echt niet heeeeel erg fijn is voor de gene op de invoegstrook. Mensen gaan er al vaak genoeg van uit merk ik..
edit:
Ik merk wel even op dat ik weinig in de spits rijd, misschien zijn forenzen in de randstad wel heel geoefend in het bumper-aan-bumper rijden.
Zeker waar, 2 seconden afstandhouden (of iets wat in de buurt komt) moet je eigenlijk gewoon niet doen want dan ramt elke slaaprijder 'm d'r tussen om tergend traag in te halen of wordt je rechts ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 08:33
Eigenlijk is het net als met de trein: als die het station binnen rijdt ga je al schatten waar ongeveer de deuren uitkomen zodat je snel in kunt stappen. Verwachten dat de machinist de wagon precies laat uitkomen op het punt waar jij staat, is absurd. Met invoegen is het niet anders; als invoeger kies je een geschikte 'lege plek in de colonne' en voegt daar in. Vervolgens moeten jij en je achterligger ervoor zorgen dat de juiste volgafstand wordt hersteld.

Omgedraaid: ik kan me geen situatie herinneren waarin een automobilist moest wijken om mijn invoegmanoeuvre mogelijk te maken. Wel moet ik me een paar keer per jaar in een absurd krap vakje schuiven, maar dat lost degene achter mij vrij snel op. De meeste mensen willen aan het eind van de rit toch ongerimpeld uitstappen. Ik ben eigenlijk best tevreden over het verkeersgedrag in NL, maar nogmaals, ik ben geen spitsrijder.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik geloof niet in middelvingers opsteken, druk gebaren en op m'n voorhoofd tikken. Niemand vind dat imposant en ik bereik er niks mee. Ik heb daarom altijd een vlindermes onder m'n stoel liggen en een honkbalknuppel achterin de auto. Daar bereik je tenminste wel wat mee. Mensen imponeren en bang maken zorgt er voor dat ze de volgende keer rekening met mij houden. Iemand een deuk op z'n moterkap bezorgen betekent dat hij mij de volgende keer wel als een woesteling laat invoegen. Een oud dametje een mes op de keel zetten betekent dat ze de volgende keer wel met 130 gaat inhalen in plaats van slechts 100.

Nee even serieus, je gaat het gedrag van andere mensen toch niet in je eentje veranderen. Wil je er echt wat aan doen moet je een campagne oprichten die mensen onderwijst en cursussen geeft bij asociaal gedrag. Heb je daar geen zin en tijd voor? Lekker negeren en gewoon doorrijden. Waarom zou je je druk maken over iets waar je niets aan kan veranderen? De persoon gaat zijn rijstijl echt niet veranderen omdat iemand een keer een middelvinger op steekt. Jij bent dan al boos en opgewonden en hij zal dat ook worden. Is dat waar we wat mee opschieten? Of kan je gewoon beter een lekker nummertje opzetten, nog een dropje pakken en lekker aan iets leuks denken. Alleen niet te leuk, dan ga je niet meer opletten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Tsurany schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 02:46:
...

Nee even serieus, je gaat het gedrag van andere mensen toch niet in je eentje veranderen. Wil je er echt wat aan doen moet je een campagne oprichten die mensen onderwijst en cursussen geeft bij asociaal gedrag. Heb je daar geen zin en tijd voor? Lekker negeren en gewoon doorrijden. Waarom zou je je druk maken over iets waar je niets aan kan veranderen? De persoon gaat zijn rijstijl echt niet veranderen omdat iemand een keer een middelvinger op steekt. Jij bent dan al boos en opgewonden en hij zal dat ook worden. Is dat waar we wat mee opschieten? Of kan je gewoon beter een lekker nummertje opzetten, nog een dropje pakken en lekker aan iets leuks denken. Alleen niet te leuk, dan ga je niet meer opletten.
Of boekje van Feist erbij, wegdromen in een wereld zonder auto`s ( helaas wel vol agressie :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat zullen de mensen achter mij niet waarderen denk ik ;) Dan sta ik de komende uren stil op de linker baan tot ik m'n boekje uit heb :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Als ik wordt aangehouden, dan wordt ik meteen gearresteerd voor wapenbezit in mijn auto.... Ik BEN namelijk een "lethal weapon".... _O-

Maar even serieus: het topic is een beetje verschoven naar "Hoe moet ik invoegen?".
Tsurany heeft denk ik de meest on-topic post:
Tsurany schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 02:46:
Wil je er echt wat aan doen moet je een campagne oprichten die mensen onderwijst en cursussen geeft bij asociaal gedrag. Heb je daar geen zin en tijd voor? Lekker negeren en gewoon doorrijden. Waarom zou je je druk maken over iets waar je niets aan kan veranderen? De persoon gaat zijn rijstijl echt niet veranderen omdat iemand een keer een middelvinger op steekt. Jij bent dan al boos en opgewonden en hij zal dat ook worden. Is dat waar we wat mee opschieten? Of kan je gewoon beter een lekker nummertje opzetten, nog een dropje pakken en lekker aan iets leuks denken. Alleen niet te leuk, dan ga je niet meer opletten.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 01:09:
[...]

Als je een simpele middelvinger al wilt vergelden met fysiek handelen dan ben ik toch bang dat je erg slecht bent qua zelfbeheersing en maat houden. Als je op dezelfde manier rijdt blijft er wel erg weinig over van je verhaal.

Dat snap ik dus dan weer niet, waarom sommig volk om het minste of geringste wil gaan vechten. Sterk zijn is niet alleen een fysieke kwestie, maar ook een mentale en je zo makkelijk op de kast laten jagen spreekt boekdelen.
ik zou al niet eens willen weten wat hij zou doen als ik mijn tong naar hem zou uitsteken }:O :+

ik ben zelf al geruimte tijd als chauffeur internationaal onderweg op onze europese wegen, nergens maar ook nergens maak ik zo veel agressie mee als in nederland, belgie en zeker in frankrijk.
in engeland is er vrij weinig agressie in het verkeer aanwezig zover ik kan beoordelen, alleen daar rijd dan ook echt iedereen als een boer....stoppen op een invoegstrook bijvoorbeeld of met 50 a 60 op een snelweg invoegen 8)7
daarbij komt dat er wel veel kriminaliteit aanwezig is want zelf ben ik al overvallen in engeland, 600liter diesel gestolen en nog eens een ruit ingegooit omdat ik het opmerkte.....

in frankrijk proberen ze zelfs bumper te kleven en seinen met licht om een truck die al aan zijn limiet zit sneller te laten rijden...jaja dat helpt.

in belgie halen ze je even via de vluchtstrook in als het even niet sneller kan en in nederland leer je heel snel gebarentaal, ook al rijd je tegen je begrenzer aan en op dat moment ook de enigste truck op dat stukje weg.

hetzelfde meegemaakt in NL dat ik alles uit de kast moest halen om niet op een auto te klappen met een truck die meer als 42 ton woog op dat moment, meneer zou en moest zo nodig op een invoegstrook invoegen terwijl links van mij nog een auto bezig was met een inhaalmaneuvre, was een 2baans weg.
gevolg, meneer haalt mij via de vluchtstrook in om hem niet kort erna voor mijn truck te gooien en vol in de ankers te gaan. ik moest zo hard remmen dat de banden van mijn trailer begonnen te blokkeren ondanks ABS op de trailer.
daarna was hij ook weer rap ervandoor gegaan zodat ik met een zware vracht weer op snelheid moest zien te komen.

dus, als je al opgefokt word door een middelvingertje of scheve bek dan heb je al gewoon niks op de weg te zoeken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Nu online
een auto dat een truck een remtest geeft? Die zou ik wel nomineren voor een darwin award!

Alhoewel sommige truckers ook geen lieverdjes zijn zie ik op de Belgische snelwegen vooral wegmisbruikers in gewone personenauto's zitten.

Maar ik heb er toch nog nooit zien inhalen op de pechstrook. Misschien enkel als het file is dat ze je dan op de pechstrook voorbijvlammen (moesten ze eens wat vaker op beboeten, is gewoon levensgevaarlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Laatst online: 09:03
[...]

[video]

(vingertje op 0:20)

Kijk dit is nou een situatie waar ik zelf ook niet aan de kant zou gaan als ik jou was. Hier moet de Fiat bestuurder gewoon anticiperen en achter jou invoegen. Als de situatie nou anders was dat jij achter de Fiat reed en een veel hogere snelheid had, dan had het vriendelijk geweest als je naar links was gegaan. Kortom, de Fiat is een hufter.

@ TS: Let it go, je hebt goed gehandeld in dit geval vind ik.

@ Marco (werkverkeer); MR2 rijder probeert volgens mij enkel kenbaar te maken dat hij bij huftergedrag van anderen uitstapt. Ik merk zelf ook vaak dat mensen erg agressief reageren op een auto met veel vermogen. Huisvaders in Hyundai Lantra's vinden het opeens geweldig om achter je te kleven of je gigantisch uit te dagen voor stoplichten. Bedrijfsbusjes vinden het ook een genot om je bumper van zo dichtbij mogelijk te bekijken voor stoplichten en binnen bebouwde kom, terwijl ik toch echt wel door rijd en ik ben ook zeker geen linksrijder.. ik heb zelf ook een paar keer tot tien moeten tellen om niet uit te stappen. Ik kan zo woest worden om bumperklevende mensen. Maar goed dat mijn vriendin mij een aantal keren tot kalmte heeft gemaand, want uiteindelijk schiet je er niks mee op natuurlijk.

Ik denk altijd maar dat het jaloezie is van die mensen.

[ Voor 27% gewijzigd door __1337__ op 07-08-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-11-2024
Het grootste probleem is dat iedereen zo gehaast is in het verkeer. Tuurlijk je kan een keer echt haast hebben voor een afspraak maar 9 van de 10 keer is dit niet het geval.

Ik rijd elke dag vanuit dordrecht naar rotterdam en ga via de benelux tunnel dus ik kom voorbij de haven van Rotterdam waar veel vrachtverkeer is. Je merk zoveel dat mensen niks voor elkaar over hebben om bijv ff het gas los te laten of een baan op te schuiven voor een vrachtwagen. Het is niet alsof ze ff gas geven en ze zijn je voorbij.
Ik rij vaak genoeg op de rechter rijbaan en weet waar de vrachtwagens de meeste moeite hebben om in te voegen door een korte invoeg strook. Is gewoon ff in de spiegel kijken of er eentje eraan komt en dan of een baan opschuiven of afremmen en dan seinen dat hij ervoor kan. Ben maar gestopt met het bij houden van het aantal keer dat ik een duimpje omhoog kreeg van een vrachtwagenchauffeur. Maar zoals ik al eerder zei mensen hebben niks voor elkaar over en kijken niet ver genoeg vooruit (over het algemeen)

Als ik in de spits bij mijn kantoor weg rij staat er altijd een file op het terrein richting den haag. (binnen de bebouwde kom). Ik moet echter de andere kant op en het kruispunt over (staan alleen haaientanden) hoevaak ik er niet tussen word gelaten maar ze perse tot aan de achterbumper moeten zitten van de voorganger is te bizar voor woorden. Meestal is het dan ff wachten op een vrachtwagenchauffeur die weet dat het niks uit maakt voor hem als hij 3 meter eerder stil staat op dat punt zodat ik ver kan.

En dat je word uitgedaagd door andere auto's heb ik ook vaak genoeg meegemaakt Vanochtend zelfs nog gedaan naast een impreza ff naast elk kaar snel de snelweg op. En bij 130 gas los. Maar ja ik heb ook mensen die vreemd kijken als ik helemaal op de rechter rijbaan rij tussen de vrachtwagens (lekker zuinig)
Ik rij overigens een 350z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:07
Het verkeer geeft een beetje aanleiding voor 'depersonalisatie'.
Iedereen zit als bestuurder in de auto en ziet allemaal andere auto's iets doen. Je ziet het als object, niet als mens. Vervolgens doet iemand iets doms, of zit bewust in je vaarwater en dat is vervelend. Dus kun je 'wraak' nemen, door te remmen, in de weg te blijven zitten of je vinger op te steken.

Tegelijkertijd is het niet persoonlijk tegen jou, maar meer een reflectie van de persoon in kwestie zelf. Als iemand een middelvinger naar je opsteekt, steekt ie deze eigenlijk naar zichzelf op. Het zegt meer over degene die de vinger opsteekt dan die hem krijgt. Zelfs als iemand slingerend met 70 de snelweg opdraait hoef je nog geen middelvinger op te steken - misschien heeft diegene wel hulp nodig of was die geschrokken van een stuk hout op de weg ofzo?

Ik heb zelden tot nooit 'iets' meer op de weg sinds ik het zo ben gaan zien. Als iemand me afsnijdt, houd ik in. Als iemand bumperkleeft ga ik aan de kant. Risico en conflict mijden dus. Als iemand een keer een domme actie doet kijk ik 'm aan en steek ik de universele 'kan gebeuren & geeft nix hand' op, als iemand me voor laat met invoegen steek ik de 'dank je hand' op. Krijg meestal leuke reacties terug. Nooit steek ik de 'ik vind dat ik beter dan jou kan rijden'-middelvinger of -duim op. Die is weggelegd voor mensen die niet beter kunnen rijden, anders hadden ze namelijk die vingertjes niet nodig gehad...

Maargoed, ik geef toe, soms heb je zo'n moment van zwakte dat iemand zo fucking irritant doet dat je boos wordt, maar dan nog, ben ik vooral pissed op me zelf dat ik me er boos om maak. Is zonde van m'n energie namelijk. Probeer het 's zou ik zeggen, zo relaxed rijden!

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Laatste maanden rij ik ook gewoon relaxed. Ik ga opzij voor bumperklevende busjes en Audi's. Maak ruimte voor invoegende auto's (als er ruimte is) en ga al zeker niet onnodig hard optrekken bij stoplichten, omdat degene naast mij ook hard optrekt.

Maar..... vanochtend was het echt draaaaaaama!!! Eentje reed 80 op een weg waar je 100 mag. Ik moest de uitvoegstrook hebben, maar daar reden al auto's, dus kon hem daar niet inhalen. En links kwamen ze allemaal met 100 voorbij sjezen. Dus moest wel afremmen. Gelijk een hele rij auto's achter mij....
Daarna een Porsche die mijn voorganger op de linkerbaan afsneed en half over de lijnen ging rijden en daarna niet ging inhalen 8)7 Dus weer in de remmen. Ditmaal op de linker rijstrook...

Ben nog aan het afkoelen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xyphoid schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:57:

Maar..... vanochtend was het echt draaaaaaama!!! Eentje reed 80 op een weg waar je 100 mag. Ik moest de uitvoegstrook hebben, maar daar reden al auto's, dus kon hem daar niet inhalen. En links kwamen ze allemaal met 100 voorbij sjezen. Dus moest wel afremmen. Gelijk een hele rij auto's achter mij....
Daarna een Porsche die mijn voorganger op de linkerbaan afsneed en half over de lijnen ging rijden en daarna niet ging inhalen 8)7 Dus weer in de remmen. Ditmaal op de linker rijstrook...

Ben nog aan het afkoelen. :(
LOL! :D
Vanochtend was inderdaad drama, maar op de A44/ A4 was dat omdat het ging regenen en dan gaan mensen ineens heeeeeel heftig remmen. En word het schijnbaar legitiem om 60 te rijden op een 120 weg...60!!!! Omdat het regent!!! REGEN!
*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 11:54
ik wilde ff zeggen dat na het lezen van het eerste gedeelte van de TS, wil jij dan AUB een voorbeeld worden voor de rest van niet zo snel rijdend nederland?!

de meeste gooien hun auto dus vollenbak naar links als ik daar aankom met 130....

dus bij deze: bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag afgesneden, mensen die naar links schieten met 100 als je met 130 aan komt, bumperklevers, traag rijdende bejaarden, fileveroorzakers...

Tja, hoort erbij. Waarom zou je je daar druk om maken? Als je na zo'n ritje moet afkoelen ben je echt verkeerd bezig, jezelf een burn-out aan het injagen en heb je ze niet allemaal op een rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:36
Gluten Parody schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 01:53:
Eigenlijk is het net als met de trein: als die het station binnen rijdt ga je al schatten waar ongeveer de deuren uitkomen zodat je snel in kunt stappen. Verwachten dat de machinist de wagon precies laat uitkomen op het punt waar jij staat, is absurd.
offtopic: Treindeuren komen altijd op exact dezelfde plek uit! Als je dat eenmaal uitgevonden heb sta je altijd vooraan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:32
jmderonde schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:55:
[...]

offtopic: Treindeuren komen altijd op exact dezelfde plek uit! Als je dat eenmaal uitgevonden heb sta je altijd vooraan :)
Ha, ha. Dat is misschien de bedoeling van NS, maar beslist geen praktijk. Ik probeer op Ede-Wageningen zo te gaan staan dat ik in Arnhem bij de trap eindig. Daarbij moet ik bij het instappen vaak meters naar links of rechts (om bij de deur waar ik wil instappen te komen, ik sta op dezelfde plek altijd en wil dezelfde deur) En dan is er ook bij het uitstappen een verschil van vele meters (ten opzichte van andere dagen/ritten dus).

Overigens zet de machinist de trein in Ede W vaak al vrij lomp neer. Er is 1 trap, dus iedereen komt op 1 plek het perron op, aan de achterkant van de trein. Heel vaak is zelfs de allerachterste deur al een meter of 5 voorbij de trap. Waar er zeker 15 meter perron aan de achterkant over is. Dat betekent voor iedereen, instappers en uitstappers, meters extra lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

noppus schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:30:
[...]

Overigens zet de machinist de trein in Ede W vaak al vrij lomp neer. Er is 1 trap, dus iedereen komt op 1 plek het perron op, aan de achterkant van de trein. Heel vaak is zelfs de allerachterste deur al een meter of 5 voorbij de trap. Waar er zeker 15 meter perron aan de achterkant over is. Dat betekent voor iedereen, instappers en uitstappers, meters extra lopen.
Kijk maar uit, van al dat bewegen wordt je veel te sportief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawker
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-02 17:51
2 weken geleden een ventje in een golf 5 achter me. Ik rijd links, omdat ik vrachtwagens aan het inhalen was. Ik reed al iets te hard ( 130 waar je 120 mag ). Het ventje komt steeds dichterbij en rijd bijna mijn kofferbak binnen ( Lees: nog geen halve meter afstand ). Ik heb geen mogelijkheid om naar rechts te gaan, dus blijf netjes doorrijden. Na een langere tijd kwam het toch wel strot uit en wuif ik naar achter van joh: hou is een beetje afstand. Hij houd inderdaad even iets meer afstand dus ik denk: Mooi! opgelost! Nou niet dus...

De snelweg gaat van 2 naar 3 baans en ik schuif netjes naar de meeste rechtse baan, rijd daar 120. Ineens rijd dezelfde golf 5 voor me en trapt op de rem. Dus ik denk naja, whatever en schuif een baantje op om in te halen, nou niet dus.... Hij geeft weer gas en prakt hem voor mijn auto om vervolgens weer af te remmen. 80 km/h boeit me niet, maar hij ging zo ver dat ik geen kant op kon en op een gegeven moment 50 reed.

Ik schat dat dit een kilometer of 2 door ging, waarna ik een paar keer toeterde en hij ineens wegreed.

Helaas geen kenteken onthouden van hem, maargoed..

Ik vind het prima als mensen een hekel aan me hebben of iets, maar een snelweg is geen speeltuin. Gedraag je gewoon, er staan levens op het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Ik had gisteren ook weer een licht geval van opgefokt zijn in het verkeer te pakken. Reed door een wat smallere straat waar veel auto's geparkeerd stonden, met name aan mijn kant. Nu kwam ik bij een stuk waar aan mijn kant een stuk of 4 auto's op rij geparkeerd stonden en er kwam verderop kwam er een tegenligger aan. Al met al ben ik al bijna langs de hele rits auto's gereden wanneer deze tegenligger op dat punt komt, maar wel vond hij het weer nodig om echt te toeteren en op het laatste moment te remmen. Ja sorry hoor, maar als ik al voorbij die auto's aan het rijden ben, kan ik niet ineens naar rechts. Ik heb er verder ook geen aandacht aan geschonken, vind het eerder sneu dat mensen zo weinig geduld hebben.

Het meeste wat ik nog tegenkom is bumperklevers. Ook hier trek ik me weinig van aan, ik ga er geen kilometer harder van rijden. Als het op de snelweg is dan laat ik hem zodra ik kan voorbij, gebeurd het op een tweebaansweg dan heeft ie dikke pech. Hij blijft er maar achter en irriteert zich blauw of hij haalt me maar in als hij dat zo nodig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

hawker schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:36:
Ik vind het prima als mensen een hekel aan me hebben of iets, maar een snelweg is geen speeltuin. Gedraag je gewoon, er staan levens op het spel.
En je had dit gewoon kunnen voorkomen door niet te reageren. Natuurlijk zit hij fout maar je hebt zelf ook aardig wat invloed op zo'n situatie. Als het om de veiligheid gaat is het dan beter om zelf terughoudend te zijn en niet iets te doen wat als provocatie uitgelegd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:17
Tsurany schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:10:
[...]

En je had dit gewoon kunnen voorkomen door niet te reageren. Natuurlijk zit hij fout maar je hebt zelf ook aardig wat invloed op zo'n situatie. Als het om de veiligheid gaat is het dan beter om zelf terughoudend te zijn en niet iets te doen wat als provocatie uitgelegd kan worden.
Dus doordat hij een potentieel gevaarlijke situatie voor hem probeert af te wenden is hij in dit geval fout? Sorry hoor, maar ik vind dat je in geen enkel geval (zelfs niet als hij zijn middelvinger o.i.d. opstak) het gedrag van die kerel in die Golf goed kan praten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Pimmerd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:59:
[...]

Dus doordat hij een potentieel gevaarlijke situatie voor hem probeert af te wenden is hij in dit geval fout? Sorry hoor, maar ik vind dat je in geen enkel geval (zelfs niet als hij zijn middelvinger o.i.d. opstak) het gedrag van die kerel in die Golf goed kan praten..
Ik praat niks goed. Ik zeg dat hij de escalatie had kunnen voorkomen. Zulke bumperklevers gaan echt hun fout niet in zien als jij even met je handje zwaait. Dan gaan zij zich nog meer ergeren en dan escaleert het. Natuurlijk is die vent in die Golf een volslagen idioot maar je kan dat soort situaties op verschillende manieren aanpakken.

Het is niet normaal dat mensen je dood willen maken als jij wat op hun gedrag aanmerkt maar er zijn genoeg steekpartijen door ontstaan. Het gegeven is nu eenmaal dat een deel van de mensen abnormaal redeneert en met agressie optreed. Daar kan je dan op meerdere manieren mee omgaan.

Edit: Dit topic gaat over het omgaan met verkeersagressie. De beste manier in mijn ogen is om er op geen enkele manier op te reageren. Als je niet reageert zal het ook niet snel escaleren. Enkel wanneer jij of anderen direct gevaar lopen zou ik reageren.

[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 08-08-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 15:27
Tsurany schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:03:
[...]

Ik praat niks goed. Ik zeg dat hij de escalatie had kunnen voorkomen. Zulke bumperklevers gaan echt hun fout niet in zien als jij even met je handje zwaait.
Ik kan het niet laten om bij bumperklevers even in de ankers te gaan :)
Stiekem fok ik asocialen graag op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Laatst online: 09:03
unfor schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:18:
[...]

Ik kan het niet laten om bij bumperklevers even in de ankers te gaan :)
Stiekem fok ik asocialen graag op :p
Knopje voor je mistachterlichten werkt vaak ook goed :P. Hoef jij je snelheid niet te laten zakken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste