Verkeersagressie, hoe mee om te gaan?

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:33
AlexanderB schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:51:
[...]
hah, ik was dr gisteren een van, normaal knal ik met 80 (vmax 70, advies 50) door de klaverblad hier vlakbij
Met 80 door een bocht met vmax 70 is doorgaans geen knallen, of deze bocht moet een uitzondering zijn.
In de meeste bochten die ik ken kun je ook het dubbele van de adviessnelheid halen mits je auto fatsoenlijke wegligging heeft en het wegdek droog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-04 19:51

AlexanderB

7800 rpm

Hm, ik vind 80 (85 op de teller) wel hard zat in die bocht, 1x met 90 op de teller op nat geprobeerd (ik was in gedachten verzonken en lette niet op mn teller), toen gaven mn achterbanden het op qua grip, en ging ik na een stukje overstuur-slide, achterstevoren.. (dat was met mn vorige auto, zelfde model en gewichtsverdeling, betere banden..)

De meeste automobilisten komen op droog niet veel verder dan de adviessnelheid: 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

misschien een trage auto? eentje die maar 70 km/h haalt maar heuveltje af net 10 km/h meer op de klok krijgt en dus eindelijk 80 haalt? :+

maar ik kan me wel inleven wat hij bedoeld, je rijd al zo snel mogelijk om een ander niet tot hinder te zijn en nog willen ze je het liefst in de greppel zien liggen.
mijn oude jeep is nogal erg luid qwua motorgeluid en ook qwua uitlaat, klinkt stationair als een 8 pitter (dankzij 4000cc cilinderinhoud) en het apparte is als ik vertrek en het gaspedaal aanraak dan maakt de oude 6 pitter ook een knap luid geluid. vreemde is dan dat ik ze als een gestoorde weg zie rijden om ze op mijn dooie akkertje weer tegen te komen bij de eerstvolgende stoplicht.

heb dan ook wel het voordeel dat diegene de stoplicht weer op groen heeft gekregen terwijl ik dus lekker door kan tuffen zonder te stoppen en die kerel die altijd als eerste weg wilt zijn telkens weer in de ankers mag :+

op het eind verbruikt hij meer brandstof als mijn oude 6 pitter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Anoniem: 97348 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:31:
vreemde is dan dat ik ze als een gestoorde weg zie rijden om ze op mijn dooie akkertje weer tegen te komen bij de eerstvolgende stoplicht.
Voor het zelfde geld stond dat stoplicht nog op groen voor hun en kreeg jij wel rood. Dan lopen ze ineens 2 minuten uit terwijl jij stilstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 23:16

Gé Brander

MS SQL Server

Het Fantoom schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:04:
[...]

Met 80 door een bocht met vmax 70 is doorgaans geen knallen, of deze bocht moet een uitzondering zijn.
In de meeste bochten die ik ken kun je ook het dubbele van de adviessnelheid halen mits je auto fatsoenlijke wegligging heeft en het wegdek droog is.
Kom nou toch. Je komt op mij toch wel als een sjonnie over die wat teveel testosteron heeft. (indien niet, sorry)
Jij weet nooit van te voren in wat voor staat het wegdek is, wat er zoal op ligt aan troep. Die adviessnelheid kan je inderdaad prima negeren. Maar op een circuit ben je dan beter af, omdat daar wat beter op de staat van het asfalt wordt gelet en bij olie of andere gladde stoffen dat meteen aangegeven wordt of verwijderd wordt.
Newsflash voor jou! Dat gebeurd op de openbare weg niet zo snel. Dus jij kan gigantisch op je muil gaan met je gedrag en daarmee anderen in gevaar brengen.

Het is echt waar, heel leuk om lekker hard te rijden en de grenzen aan te tippen, maar doe dat aub niet op de openbare weg waar andere weggebruikers de dupe kunnen worden van jou gedrag.

Je denkt misschien dat je veel controle hebt over de auto, en wellicht heb je dat ook, daar kan ik niet over oordelen. Maar jij hebt totaal geen controle over je medeweggebruikers en de staat van het wegdek...
Het Fantoom schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:28:
[...]

Voor het zelfde geld stond dat stoplicht nog op groen voor hun en kreeg jij wel rood. Dan lopen ze ineens 2 minuten uit terwijl jij stilstaat.
Oh gutututut... Meneer heeft twee minuten gewonnen... En dan? Heeft hij dan het kampioenschap openbare weg rijden gewonnen?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 97348 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:31:
op het eind verbruikt hij meer brandstof als mijn oude 6 pitter :+
Ik heb een tankpas, brandstofverbruik boeit me niet zo heel erg dan. Vind het wel leuk om lekker snel bij het stoplicht weg te rijden. Als je rijd, maak het dan een beetje leuk he ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
c70070540 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:42:
[...]

Oh gutututut... Meneer heeft twee minuten gewonnen... En dan? Heeft hij dan het kampioenschap openbare weg rijden gewonnen?
Net zoals jij vindt dat het geen wedstrijd is, hoef je ook niet te denken dat andere mensen denken dat het wél een wedstrijd is. Iedereen wil op z'n eigen tempo rijden.

Ik vind het ook prettig om vlot bij een verkeerslicht weg te rijden, dan kan ik namelijk weer lekker snel de cruisecontrol aanzetten of iig constant rijden. Dat langdurig langzaam accelereren wat sommige mensen blijkbaar erg fijn vinden rijden vind ik geestelijk uitputtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Gaius schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:03:
[...]

Net zoals jij vindt dat het geen wedstrijd is, hoef je ook niet te denken dat andere mensen denken dat het wél een wedstrijd is. Iedereen wil op z'n eigen tempo rijden.

Ik vind het ook prettig om vlot bij een verkeerslicht weg te rijden, dan kan ik namelijk weer lekker snel de cruisecontrol aanzetten of iig constant rijden. Dat langdurig langzaam accelereren wat sommige mensen blijkbaar erg fijn vinden rijden vind ik geestelijk uitputtend.
Natuurlijk, daar ben ik het ook mee eens. Ik doelde meer op de sjonnie rijstijl die daarboven benoemd wordt. Niets mis met een beetje sneller optrekken. Alleen is er een nuance tussen traag, snel en sjonniestijl.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Want sneller dan snel is dus meteen sjonniestijl?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Tsurany schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:13:
Want sneller dan snel is dus meteen sjonniestijl?
Je komt nu over als een mierenneuker die op alle slakken zout wil leggen.... Het gaat om de strekking van het hele verhaal, niet om een of twee woorden. Ik denk dat je prima snapt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, ik snap niet wat je bedoelt. Dan mag jij mij een mierenneuker vinden maar daar schiet niemand wat mee op. Ik snap niet waarom iemand die snel op wilt trekken bij stoplichten meteen een sjonnie is. Waarom is mijn rijstijl een sjonniestijl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

c70070540 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:10:
[...]

Natuurlijk, daar ben ik het ook mee eens. Ik doelde meer op de sjonnie rijstijl die daarboven benoemd wordt. Niets mis met een beetje sneller optrekken. Alleen is er een nuance tussen traag, snel en sjonniestijl.
Wat snap je niet aan:
1) traag
2) snel
3) sjonniestijl

Jij zegt dat je snel optrekt, dan val je dus onder 2. Als jij het opvat als sjonniestijl, dan denk ik dat je me inderdaad niet begrepen hebt. Excuses voor het noemen van het woord mierenneuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt drie gradaties waar je mensen in onder verdeelt, wanneer valt iemand dan onder 2 en wanneer onder 3? Dat is wat ik me af vraag. Ik trek zo snel op als mijn auto aan kan, val ik dan onder nummer 2 of 3? En wat als ik met piepende banden optrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Tsurany schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:41:
Je hebt drie gradaties waar je mensen in onder verdeelt, wanneer valt iemand dan onder 2 en wanneer onder 3? Dat is wat ik me af vraag. Ik trek zo snel op als mijn auto aan kan, val ik dan onder nummer 2 of 3? En wat als ik met piepende banden optrek?
Laat maar... Doe maar net of ik niet gereageerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus omdat je een tankpas hebt is dat dus een vrijkaartje om je als een aso te gedragen? Fijne vent ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 97348 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:32:
Dus omdat je een tankpas hebt is dat dus een vrijkaartje om je als een aso te gedragen? Fijne vent ben je.
Nee, omdat ik een tankpas hebt kan het me een stuk minder schelen hoeveel brandstof ik precies verbruik en hoef ik niet op de centen te zitten. Dat jij dat meteen verbind met aso gedrag moet jij weten. Als jij dat nodig hebt om jezelf moreel superieur te voelen is dat jouw keuze.

Ik vind het niet erg om wat meer brandstof te verbruiken als ik in ruil daarvoor een leukere rit heb en lekker door kan rijden. Ik hoef niet op de centen te zitten. Zelfs al had ik geen tankpas dan hoefde ik nog niet zuinig aan te doen met mijn brandstof. Dat jij dat wel wilt doen moet je zelf weten, maar ik snap niet waarom jij dat wilt gebruiken om jezelf superieur te moeten voelen. Welke voldoening haal je daar uit? De voldoening dat jij zuiniger rijd in de wetenschap dat het de ander niks kan schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 102% gewijzigd door Grrrrrene op 20-10-2012 09:49 ]

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Toch is het wel grappig om te zien hoeveel agressie alleen het praten over het gedrag in het verkeer al agressie oproept bij sommige mensen. :')

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:20
Tsurany schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:41:
[...]

Nee, omdat ik een tankpas hebt kan het me een stuk minder schelen hoeveel brandstof ik precies verbruik en hoef ik niet op de centen te zitten. Dat jij dat meteen verbind met aso gedrag moet jij weten. Als jij dat nodig hebt om jezelf moreel superieur te voelen is dat jouw keuze.

Ik vind het niet erg om wat meer brandstof te verbruiken als ik in ruil daarvoor een leukere rit heb en lekker door kan rijden. Ik hoef niet op de centen te zitten. Zelfs al had ik geen tankpas dan hoefde ik nog niet zuinig aan te doen met mijn brandstof. Dat jij dat wel wilt doen moet je zelf weten, maar ik snap niet waarom jij dat wilt gebruiken om jezelf superieur te moeten voelen. Welke voldoening haal je daar uit? De voldoening dat jij zuiniger rijd in de wetenschap dat het de ander niks kan schelen?
Als iemand van jullie 2 zich superieur voordoet dan ben jij dat wel.
Denk je wel niet... meer brandstof verbruiken interesseert me niet.
Olie is een schaarste en de wereld is niet alleen van jou.
Iedereen moet nog gebruik kunnen maken van de aarde, en jou interesseert het allemaal niet...
omdat jij gewoon een leuke rit wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsurany schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:41:
[...]

verbruik boeit mij idem niks anders reed ik een suziki swift, polo 3L of een ander zuinig wagentje.
als ik mijn auto start verbruikt hij alleen al een halve liter, dus raad eens wat gas geven doet met het verbruik.

het gaat meer om de indruk die jij jegens anderen geeft, dus ja plankgas ervandoor zodat de banden janken ja dat is knap asociaal ja.
en dan nog, is het leuk je auto aan gort te helpen alleen om jezelf te plezieren?
want als je al met gillende banden bij een stoplicht vertrekken dan neem ik aan dat het niet bij 50 km/h ophoud.

zou graag willen weten wat je baas ook van jou opmerking zou zeggen. ik heb een tankpas dus baas ik trap het gaspedaal stevig in. zou hij vast leuk vinden.

nog iets, ik weet dat mijn oude amerikaan nog steeds de meeste auto's met gemak bij een stoplichtsprintje eruit kan trekken. maar dat is één keer leuk, daarna begint het toch knapjes te vervelen.
daarbij is het idem extra slijtage op banden en ander draaiende delen mij dat niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

NeutraleTeun schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:29:
Als iemand van jullie 2 zich superieur voordoet dan ben jij dat wel.
Denk je wel niet... meer brandstof verbruiken interesseert me niet.
Olie is een schaarste en de wereld is niet alleen van jou.
Iedereen moet nog gebruik kunnen maken van de aarde, en jou interesseert het allemaal niet...
omdat jij gewoon een leuke rit wilt hebben.
Waar slaat dat op? Ik mag niet meer brandstof verbruiken door harder te rijden? Gaan we dan ook een gestapo inzetten die elke rit die iemand in Nederland maakt controleert om te kijken of het hoogst noodzakelijk is? Die brandstof wordt gewoon betaald en de schaarste reflecteert zich in de prijs.
Je nickname zegt in dit geval al meer dan genoeg, die auto heb je echt niet om enkel de meest noodzakelijke ritjes te maken en de rest op de fiets te doen.
Anoniem: 97348 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:02:
het gaat meer om de indruk die jij jegens anderen geeft, dus ja plankgas ervandoor zodat de banden janken ja dat is knap asociaal ja.
en dan nog, is het leuk je auto aan gort te helpen alleen om jezelf te plezieren?
want als je al met gillende banden bij een stoplicht vertrekken dan neem ik aan dat het niet bij 50 km/h ophoud.
Wat is daar asociaal aan? Op welke manier hebben anderen daar last van? Dat piepende geluid die hoogstens iemand achter me voor twee seconden hoort? Is dat werkelijk asociaal? Beetje geïsoleerde auto en je hoort die banden niet eens meer. Daarnaast is dat in dit geval puur een voorbeeld om vast te stellen wanneer het snel en wanneer het sjonniesnel is. Heb in de 2000km dat ik deze auto nu heb slechts een keer met piepende banden optrokken en dat was toen ook niet de intentie.
zou graag willen weten wat je baas ook van jou opmerking zou zeggen. ik heb een tankpas dus baas ik trap het gaspedaal stevig in. zou hij vast leuk vinden.
Denk dat het hem weinig kan schelen aangezien ik alsnog op een gemiddeld verbruik van 1:20 zit en daarmee prima cijfers neer zet gezien het type auto en de route. Ik rij over het algemeen zuinig, ben ook zuinig op de auto en zorgt er veel beter voor dan de gemiddelde leaserijder.
nog iets, ik weet dat mijn oude amerikaan nog steeds de meeste auto's met gemak bij een stoplichtsprintje eruit kan trekken. maar dat is één keer leuk, daarna begint het toch knapjes te vervelen.
daarbij is het idem extra slijtage op banden en ander draaiende delen mij dat niet waard.
Dus omdat jij dat zonde van je auto vind betekent het dat iedereen die een andere mening heeft asociaal is?

Ik vind het zo typisch dat er hier een ware hetze is tegen mensen die snel willen optrekken. Ja als iemand daarmee jou praktisch aan loopt te duwen als je voor hem staat is het asociaal maar als hij gewoon vooraan bij het stoplicht staat zie ik niet hoe jij daar op ook maar enige wijze last van kan hebben. Dan erger je je gewoon omdat je je ergens aan wilt ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@Screamer:
offtopic:
Nu valt een "94 Ford Thunderbird SVT met 4R70W-bak ook niet echt onder de normale "oude Amerikaan" bakken (lees: zwaar en automaat), alhoewel deze ook tegen de 1700kg weegt?
Maar uh, weet je zeker dat het een SVT is? En niet gewoon een SuperCoupe?
Je hebt toch gewoon een 2klep SOHC ipv de 4klep DOHC?
Tsurany schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:04:
[...]

Waar slaat dat op? Ik mag niet meer brandstof verbruiken door harder te rijden? Gaan we dan ook een gestapo inzetten die elke rit die iemand in Nederland maakt controleert om te kijken of het hoogst noodzakelijk is? Die brandstof wordt gewoon betaald en de schaarste reflecteert zich in de prijs.
Je nickname zegt in dit geval al meer dan genoeg, die auto heb je echt niet om enkel de meest noodzakelijke ritjes te maken en de rest op de fiets te doen.
Wie zegt dat het niet mag? Geef alleen aan dat jij de meest superieure bent met uiten van je gedrag.
En wat maakt het uit dat de schaarste zichzelf reflecteert in de prijs. Dat slaat nergens op.
Ja het is schaars, dus oke het is duur, maakt niks want ik heb het geld en betaal ervoor, dus mag er ook misbruik van maken.

Laatste 5 flessen met zuurstof en 5 mensen (waaronder jij) op de wereld, maar jij moet ook nog zo nodig ballonnen opblazen (vind je plezierig en leuk) dus koop jij 2 flessen. Dat de ander dan maar niks krijgt dat maakt niks, want jij hebt ervoor betaald!

Ik weet dat het een scheve vergelijking is, maar zo uit jij je wel.
Schaars? /care
Ik niet de enigste? /care
Toekomst? /care
Ik betaal ervoor!

En wat heeft mijn nickname er weer mee te maken? Is dat mijn auto? Rij ik daarmee? Wellicht is dat een vorige auto, die ik dus heb ingeruild voor iets zuinigers of wellicht OV.
Of dat is mijn droomauto?
Aub niet reageren adhv mijn nick aangezien vooroordelen geen bijdrage leveren hier.

[...]

Dus omdat jij dat zonde van je auto vind betekent het dat iedereen die een andere mening heeft asociaal is?
En auto is daar inderdaad niet voor gemaakt. Dus ja, het is onnodig en zonde. En als jij dat gewoon negeert en/of afdoet met "ja ik betaal ervoor", dan ja is dat asociaal (en wellicht ook weer superieur "haha mijn auto, maakt dat nu weer uit!).

Wat is daar asociaal aan? Op welke manier hebben anderen daar last van? Dat piepende geluid die hoogstens iemand achter me voor twee seconden hoort? Is dat werkelijk asociaal? Beetje geïsoleerde auto en je hoort die banden niet eens meer. Daarnaast is dat in dit geval puur een voorbeeld om vast te stellen wanneer het snel en wanneer het sjonniesnel is. Heb in de 2000km dat ik deze auto nu heb slechts een keer met piepende banden optrokken en dat was toen ook niet de intentie.
Het is asociaal omdat jij niks geeft om anderen!
Is niet jouw auto, toch?
Is niet jouw wegdek, toch?
Lopen toch ook voetgangers ed zonder isolerende auto?
Is toch extra verbruik? Is ook extra vervuilend?
Maar maakt niks jongens, ik betaal belasting!

[ Voor 26% gewijzigd door NeutraleTeun op 20-10-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Als ik naar mezelf kijk klopt het wel dat een lease-auto (118d) en tankpas meer aanzetten tot aso-rijgedrag.
Toen ik nog een leasebak met tankpas had maakte ik echt bijna dagelijks een omweg richting huis om door over de landelijke wegen te kunnen trappen :9 . Verder maakte ik ook veel meer doelloze plezier-ritjes in het weekend gewoon om een beetje te sturen, ik heb echt maximaal geprofiteerd van die tankpas _/-\o_ . En drempels op hoge snelheid nemen, stukken berm meepakken, bandjes oproken doe je toch net iets makkelijker als je onderhoud zelf niet betaalt. Nu ik weer privé rijd zorg ik toch dat ik voor de kortste route ga en minder ritten voor de fun doe, puur omdat ik het onderhoud en brandstof nu allemaal uit eigen zak kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

NeutraleTeun schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:27:
Wie zegt dat het niet mag? Geef alleen aan dat jij de meest superieure bent met uiten van je gedrag.
En wat maakt het uit dat de schaarste zichzelf reflecteert in de prijs. Dat slaat nergens op.
Ja het is schaars, dus oke het is duur, maakt niks want ik heb het geld en betaal ervoor, dus mag er ook misbruik van maken.
Heeft niks met superioriteit te maken. Ik voel mij niet beter dan anderen vanwege mijn rijgedrag. Ik merk echter op dat anderen hier zich wel beter voelen doordat ze zuinig rijden en op anderen neerkijken die dat niet doen.
Ik weet dat het een scheve vergelijking is, maar zo uit jij je wel.
Schaars? /care
Ik niet de enigste? /care
Toekomst? /care
Ik betaal ervoor!
Die vergelijking ga ik maar niet op in. Het interesseert me inderdaad vrij weinig dat het schaars is. Die vorm van brandstof is gewoon in eindige hoeveelheid aanwezig en gaat uiteindelijk op. Ik zie er geen enkel nadeel aan om dat sneller te doen dan nodig is.
En wat heeft mijn nickname er weer mee te maken? Is dat mijn auto? Rij ik daarmee? Wellicht is dat een vorige auto, die ik dus heb ingeruild voor iets zuinigers of wellicht OV.
Of dat is mijn droomauto?
Aub niet reageren adhv mijn nick aangezien vooroordelen geen bijdrage leveren hier.
Dat is een auto die je gehad hebt, wat aan geeft dat je vrij hypocriet bezig bent hier.
En auto is daar inderdaad niet voor gemaakt. Dus ja, het is onnodig en zonde. En als jij dat gewoon negeert en/of afdoet met "ja ik betaal ervoor", dan ja is dat asociaal (en wellicht ook weer superieur "haha mijn auto, maakt dat nu weer uit!).
Je snapt zelf wel dat dit een vrij idiote redenatie is? Een auto is niet met een bepaald doel gemaakt afgezien van het voldoen aan de vraag naar auto's. Voor jou is het onnodig en zonde, voor mij niet. Het leven is per definitie onnodig. Misschien moet je trouwens de begrippen asociaal en superieur even opzoeken in het woordenboek, volgens mij snap je ze niet helemaal.
Het is asociaal omdat jij niks geeft om anderen!
Dat is een erg merkwaardige conclusie.
Is niet jouw auto, toch?
De auto is van de leasemaatschappij, ik ben echter de gene die er voor betaalt.
Is niet jouw wegdek, toch?
Want het wegdek slijt zoveel sneller als iemand wat sneller optrekt?
Lopen toch ook voetgangers ed zonder isolerende auto?
Nee, niet op de plekken waar ik harder rij. In de stad lopen inderdaad voetgangers, daar rij ik ook een stuk rustiger.
Is toch extra verbruik? Is ook extra vervuilend?
Maar maakt niks jongens, ik betaal belasting!
Ik rij een zeer zuinige auto met zeer lage uitstoot. Van alle auto's op de weg val ik zeker wel in de categorie die het minst vervuilend is. Sterker nog, ik durf te stellen dat ik bij de 20% minst vervuilende mensen in Nederland hoor qua leefgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Tsurany schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:57:

Dat is een auto die je gehad hebt, wat aan geeft dat je vrij hypocriet bezig bent hier.

[...]
Hypocriet omdat? Ik geen zuinige auto heb?
Wat zijn dat voor aannames, want ik zie het niet.
Hoe weet jij hoe en hoe vaak ik met die auto rij/reed?
Kan die niet voor 90% van de tijd in de garage staan en enkel met mooi weer eruit komen?
En ook al heb ik een "sportauto", dan nog verbruik ik minder dan "jouw zuinige auto".

Stoplichten worden doorgaans gebruikt bij wegen/situaties waar zich ook voetgangers/fietsers/e.d. begeven. En stoplichtjes trekken was toch hetgeen wat jij deed? Je werd toch niet bekritiseerd op je te harder rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

afvalzak schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 09:54:
Toch is het wel grappig om te zien hoeveel agressie alleen het praten over het gedrag in het verkeer al agressie oproept bij sommige mensen. :')
:') dus... :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Ha, praten op een internetforum is inderdaad een beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:40

Pierre

Van nature lui!

NeutraleTeun schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:09:
[...]

Kan die niet voor 90% van de tijd in de garage staan en enkel met mooi weer eruit komen?
En ook al heb ik een "sportauto", dan nog verbruik ik minder dan "jouw zuinige auto".

Stoplichten worden doorgaans gebruikt bij wegen/situaties waar zich ook voetgangers/fietsers/e.d. begeven. En stoplichtjes trekken was toch hetgeen wat jij deed? Je werd toch niet bekritiseerd op je te harder rijden?
Joh maak je niet druk :) dat soort gasten komen vanzelf een keer een boom tegen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

NeutraleTeun schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:09:
Hypocriet omdat je zelf al eerder hebt aangegeven niks om het milieu te geven maar mij nu wel wilt afrekenen op datzelfde feit. Dat is inderdaad zeer hypocriet. Ik snap dan ook niet wat je nu wilt bereiken. Je hebt hier behoorlijk wat uitspraken gedaan over jouw rijstijl en jouw behoefte om mensen een mep te verkopen als ze een middelvinger opsteken maar nu ik hier zeg dat ik af en toe even flink optrek ben ik opeens asociaal?
Ik weet niet tot welk stuk van Nederland jij beperkt bent maar buiten de bebouwde kom staan behoorlijk wat stoplichten waar in geen velden of wegen fietsers en voetgangers te bekennen zijn. Gewoon twee kaarsrechte wegen die elkaar kruisen. Sterker nog, ik ben vandaag een stuk of 10 stoplichten tegen gekomen en slechts bij 3 daarvan konden er daadwerkelijk fietsers en voetgangers in de buurt komen. Dat waren tevens stoplichten in de bebouwde kom. De rest was allemaal op provinciale wegen of autowegen of stoplichten bij op- en afritten van de snelweg. En ja, als de weg dan leeg is voor mij trek ik gewoon snel op. Dat vind ik leuk om te doen. Kost me iets meer brandstof maar is het voor mij allemaal waard. De een trakteert zichzelf op een stukje taart, de ander op een keertje snel optrekken.
Pierre61 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:27:
Joh maak je niet druk :) dat soort gasten komen vanzelf een keer een boom tegen
Beetje kansloze reactie. Alsof iedereen die wat sneller rijd/optrekt ook meteen een gevaarlijke rijstijl heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Volgens mij kun je niet eens snel optrekken in een auto die 1:20 rijdt. Correct Me If I'm Wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hangt natuurlijk van je definitie van snel af. Als ik de motor maximaal benut laat ik wel een rij mensen achter me maar je wint er inderdaad geen sprintjes mee, daar is hij ook niet voor bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Het is feit hoor.
Tsurany schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:30:
[...]
Beetje kansloze reactie. Alsof iedereen die wat sneller rijd/optrekt ook meteen een gevaarlijke rijstijl heeft.
En waar trek jij die lijn dan? Omdat jij het bent is het niet gevaarlijk?
Ik werd ook flink beoordeelt op mijn besproken rijgedrag. Ook door jou.
Ik ben dan gevaarlijker omdat ik het sneller doe ipv snel?
Zonder rekening te houden met mijn -eventuele- ervaring en staat van auto? Ook gewoon over 1 lijn scheren toch.
En hier sta je weer aan de andere kant van die lijn te schreeuwen.
De 2e keer weer in dit topic ;)
Tsurany schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:41:
Gradaties en lijnen toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gefeliciteerd, je hebt een compleet irrelevante spellingsfout gecorrigeerd.
En waar trek jij die lijn dan? Omdat jij het bent is het niet gevaarlijk?
Ik werd ook flink beoordeelt op mijn besproken rijgedrag. Ook door jou.
Ik ben dan gevaarlijker omdat ik het sneller doe ipv snel?
Zonder rekening te houden met mijn -eventuele- ervaring en staat van auto? Ook gewoon over 1 lijn scheren toch.
En hier sta je weer aan de andere kant van die lijn te schreeuwen.
De 2e keer weer in dit topic ;)
Ik snap niet waar je nu naartoe wilt. Ik heb jou nergens beoordeelt op je rijgedrag, jij hebt dat juist bij mij (en anderen) gedaan toen wij aangaven ons niet te laten beïnvloeden door iemand die kleeft of op andere wijze mij wilt beïnvloeden door te rijden. Hierbij gaf je zelfs aan dat je hoopt dat ik ooit nog eens mijn auto uitgetrokken wordt en in elkaar geslagen wordt.

Jij gaf aan dat je in "nood" gevallen met hoge snelheid over de vluchtstrook rijd, door rood rijd en rotondes de verkeerde kant op neemt en je wilt nu serieus beweren dat even snel optrekken gevaarlijk en asociaal is?

Ik heb in ieder geval geen zin deze discussie zo voort te zetten. Ga eerst maar eens argumenten aandragen die niet voortkomen uit een zeer hypocriete houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik snap het probleem ook niet helemaal, als ik eerste sta voor het stoplicht geef ik ook wat meer gas om sneller tot de ~50 te komen, daarna rij ik gewoon (ongeveer) de VMAX misschien paar km eroverheen.
Daar doe je toch niemand kwaad mee ofwel?
Als je met piepende banden weg rijd is het misschien een ander verhaal (Je zou in theorie kunnen slippen en een oorzaak veroorzaken als je heel hard aan het stuur trekt ofzo :P) maar anders zie ik er echt geen kwaad in.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Tsurany schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:17:
[...]

Gefeliciteerd, je hebt een compleet irrelevante spellingsfout gecorrigeerd.
Op zich heeft hij een goed punt, fijt komt niet al te snugger over. Dus in plaats van zo nonchalant te reageren kun je beter wat aan je spelling gaan doen en dan met name het vervoegen van werkwoorden. Want dit is niet de enige fout in je reacties...Geen harde gevoelens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn spelling is prima in orde op de occasionele fout na. Mijn d/t's gaan wel eens fout inderdaad maar om iemand op dat punt in een discussie aan te vallen vind ik wel erg zwak. Dat is iets voor mensen die het op elk ander punt verliezen, dan pas ga je over op iemand z'n spelling en grammatica. Het komt zeer lomp en betweterig over. Alsof jij jezelf zo verheven voelt dat je anderen even op hun fouten moet gaan wijzen.
Heb je dat echt nodig of vind je het gewoon lekker, op zo'n manier iemand even af kunnen zeiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Tsurany schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:43:
Alsof jij jezelf zo verheven voelt dat je anderen even op hun fouten moet gaan wijzen.
Heb je dat echt nodig of vind je het gewoon lekker, op zo'n manier iemand even af kunnen zeiken?
Heb je het nu tegen mij? Ik sta enkel iemand bij die commentaar had op je spelling en omdat jij vervolgens dat commentaar als irrelevant bestempelde (om feitelijk je onkunde goed te praten). Een spelfout maakt iedereen weleens maar als je constant d/t fouten of een ei/ij fout maakt dan mag daar best op geattendeerd worden. Dat heeft niets met afzeiken te maken, ik heb liever dat je er wat van leert (wat je dus blijkbaar niet wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het Fantoom schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:58:
Heb je het nu tegen mij? Ik sta enkel iemand bij die commentaar had op je spelling en omdat jij vervolgens dat commentaar als irrelevant bestempelde (om feitelijk je onkunde goed te praten). Een spelfout maakt iedereen weleens maar als je constant d/t fouten of een ei/ij fout maakt dan mag daar best op geattendeerd worden. Dat heeft niets met afzeiken te maken, ik heb liever dat je er wat van leert (wat je dus blijkbaar niet wilt).
En waarom bestempel ik dat als irrelevant? Niet om mijn onkunde goed te praten maar omdat die persoon het als munitie wilt gebruiken in een discussie. Je weet zelf ook dondersgoed dat zijn opmerking niet behulpzaam bedoelt was en dat jouw bericht ook niet behulpzaam bedoelt was. Dan zou dit bericht ook niet op zo'n denigrerende toon geschreven zijn en zou je de term "onkunde" ook niet gebruiken.
Als je in zo'n discussie iemand zijn grammatica of spelling erbij gaat halen doe je dat niet om hem te helpen. Dat zou je dan via een DM doen zodat die persoon dat aan kan passen. Zulke fouten in een discussie benoemen doe je om om iemand op een negatieve manier te kijk te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Heb ik er commentaar bij gegeven?
Heb ik er een bijdehante smiley bij gezet?
Nee. Dus stel je niet zo aan man. Ik hoef niks te winnen hier.
Was gewoon een attendering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:40

Pierre

Van nature lui!

@Tsurany Vraag me af of je wel eens de macht over je stuur verloren hebt

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Pierre61 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 16:35:
@Tsurany Vraag me af of je wel eens de macht over je stuur verloren hebt
Waarom vraag je je dat af? Ik heb nog nooit de macht over het stuur verloren. Het dichtste dat ik in de buurt ben gekomen is een uitglijder op het ijs en dat ging niet sneller dan stapvoets. Er is ook geen enkele reden waarom ik de macht over het stuur zou verliezen. Afgezien van snel optrekken rij ik namelijk gewoon rustig. En zelfs mijn snel optrekken gaat gewoon zeer rustig. Ik ga vlot door bochten heen maar nooit zo hard dat ik ook maar in de buurt van overstuur kom. Tegen die tijd zit ik al half tegen mijn portier aan en dat vind ik te oncomfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Tsurany schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:11:
[...]

Ik ga vlot door bochten heen maar nooit zo hard dat ik ook maar in de buurt van overstuur kom. Tegen die tijd zit ik al half tegen mijn portier aan en dat vind ik te oncomfortabel.
[attendering]
Lijkt mij hoogt onwaarschijnlijk dat jij last hebt van overstuur. Tenzij jij een achterwiel-aangedreven auto hebt. Maar, zuinig en minimaal 1:20, lijkt me dat niet echt het geval.
Maar ik kan fout zitten inderdaad! En gok dus dat jij onderstuur bedoelt.
En mocht je wel degelijk overstuur hebben met een voorwielaangedreven auto, dan rij je wel echt asociaal :)
[/attendering]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja die dan :) Daar zit ik dus überhaupt niet bij in de buurt en daarom zal ik ook geen controle verliezen over de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Tsurany schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:11:
Ja die dan :) Daar zit ik dus überhaupt niet bij in de buurt en daarom zal ik ook geen controle verliezen over de auto.
Of juist wel, want je weet zo te lezen niet wat onderstuur of overstuur doet met je auto en waarschijnlijk dus ook niet hoe erop te reageren als het wel voorkomt bij een onverwachte scherpe bocht of uitwijken. Wat ik vroeger deed toen ik mijn rijbewijs net had was 's nachts rondjes rijden op natte rotondes, steeds iets harder tot je weg begint te glijden en dan proberen wat sturen, gas los, gas bij of koppeling induwen voor effect hebben op de baan van de auto. Leer je meteen wat onderstuur doet, toen ik een rwd auto had deed ik hetzelfde weer om te merken wat overstuur doet.
Sindsdien benaderen mijn driving skillz die van dhr Schumacher.

[ Voor 3% gewijzigd door Het Fantoom op 20-10-2012 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Don't feed the troll! :')

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik weet wel ongeveer wat het doet, alleen haal ze wel eens door elkaar qua naam. Het is ofwel een verlies aan grip op je achterbanden ofwel een verlies aan grip op je voorbanden. In mijn geval is het gewoon gas minderen en minder scherp sturen, dan moet het wel goed komen. Maar ik rij niet op het maximum van m'n grip en inderdaad, handig om te weten in een noodsituatie maar die zijn tot nu toe nog steeds niet voorgekomen omdat ik gewoon vooruit kijk.

Volgens mij hebben jullie het rare idee dat ik iemand ben die overal heen racet maar het enige wat ik doe is af en toe lekker snel optrekken. Meer niet. Snap niet waarom dat zo'n hetze moet veroorzaken.

Een slipcursus anti-slipcursus staat nog wel op de planning aangezien ik toch steeds meer op de weg zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 20-10-2012 19:27 . Reden: Slip -> antislip ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Hoezo troll? Dit is gewoon de realiteit (op de toevoeging van Schumacher na :') ). Als het reageren op onder/overstuur werd aangeleerd bij rijlessen waren er veel minder bestuurders op de weg die met hun auto als vrachtwagens door de bocht rijden omdat ze denken dat ze met 10km/u harder direct uit de bocht kegelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ja en nee.
Sommige auto's (veel eigenlijk) hellen helemaal over in zo'n bocht. Dan rij ik ook liever wat zachter.
Mijn eigen (weekend-mooi-weer-auto) ligt zo strak op de weg dat ik bochten met 80km/h niet eens opmerk (qua body roll).

En je kunt dat niet zomaar gaan implementeren in rijlessen.
Ja natuurlijk, het zou een stuk handiger en veiliger zijn. Maar het zal het ook meteen een stuk lastiger maken, en langer om te halen. Verhoogt ook meteen de drempel een beetje denk ik.
Daarbij komt natuurlijk dat niet iedereen de behoefte heeft om zoiets te willen/moeten leren (ja ook al denkt het gros het niet nodig te hebben) maar er zijn zat mensen die echt geen limieten opzoeken, dus voor hun is het eigenlijk wel bijna overbodig.
Maar zitten daarna wel met extra lessen, tijd en geld.
Lastig gevalletje.

Ze zouden het eigenlijk gratis moet geven! Altijd zeiken over ongelukken en incompetente beginnende bestuurders.
Nou, neem het heft in eigen hand dan en geef gratis slipcursussen.
Maar nee... natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee slipcursus is mooie manier van geld verdienen. Wil je een les met instructeur mag je even 200 euro lappen voor een uur, daar heb je normaal 5 rijlessen van. Wil je een goedkopere les dan kan dat ook. Maar dan zit je wel met vier man in de auto, geeft de instructeur enkel via portofoon instructies en kom je dus amper aan het werk.
Tja, geen wonder dat weinig mensen zo'n cursus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Tegenwoordig zijn vrijwel alle nieuwe auto's uitgerust met ESP dus dat maakt een slipcursus ook minder noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door PWM op 20-10-2012 20:00 ]

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Modbreak:Het is bij deze afgelopen met de persoonlijk aanvallen en onderlinge irritaties. Vanaf nu gaann we ontopic en normaal posten, er worden geen waarschuwingen meer gegeven

Edit: ontopic dus :+ Excuus voor de typo

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 20-10-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329833

Hoe lossen de meenste mensen hier het "middelvinger" gebeuren meenstal op?
(even een leuke vraag ben wel nieuwsschierig:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:01
Van je af laten glijden :) Ik ben van mening (en dat kan onterecht zijn, daar ben ik me ook van bewust) dat ik dusdanig rij dat die middelvinger zo goed als altijd onterecht is.

Ik heb de moral high ground, en door het te negeren verlaag ik me niet tot zijn niveau. Of tenminste, dat is de verheven uitleg van mijn ervaring dat die persoon toch niet openstaat voor communicatie, laat staan inzicht :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 329833 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:22:
Oplossen? Ik zie niet wat je moet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Tsurany laat ik het anders formuleren : Hoe ga je er mee om. houd het topic ook een beetje levend:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Bij mij is zoiets over het algemeen ook ongegrond. Dus: Als mijn zoontje van 5 bij mij in de auto zit, geef ik 'm de opdracht om even zo blij mogelijk naar die <insert kleur en merk auto> te zwaaien met 2 handen. Zoiets: :w Maar dan met 2 handen.
Wat hij dan ook braaf doet. Ik negeer het en doe net of ik het niet zie.
Meestal wordt het hoofd van de andere partij dan nog :( ...

Is 2 keer voorgekomen, 2x opgelost met zwaaiende zoon. :+

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 24-10-2012 16:22 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:33
Ik geef iedereen die van een rotonde afslaat zonder richting aan te geven, waar ik op wil rijden en ik dus onnodig voor sta te wachten en de bestuurder vlak langs mij rijdt een middelvinger die eindigt in een knipperbeweging. Zodat hij/zij weet waarvoor het is. Bedoel je die middelvinger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Nu online
noppus schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:52:
Ik geef iedereen die van een rotonde afslaat zonder richting aan te geven, waar ik op wil rijden en ik dus onnodig voor sta te wachten en de bestuurder vlak langs mij rijdt een middelvinger die eindigt in een knipperbeweging. Zodat hij/zij weet waarvoor het is. Bedoel je die middelvinger?
Elke keer? Ik irriteer me er ook mateloos aan ja, maar om nu elke keer dat dat voorkomt zoiets te gaan doen. Nee, dat niet.. dan kun je bezig blijven. Hier in de omgeving komt het in ieder geval heel veel voor.

Ik steek vrijwel nooit een middelvinger op. Behalve toen ik laatst flink door een auto werd afgesneden (ik was notabene op de fiets toen). Ik had voorrang en hij reed hard en zelfs toeterend op me af om me te waarschuwen dat hij toch wel eff ging doorrijden en ik maar braaf moest stoppen omdat ik "maar" op de fiets was. #$%*(# klootzak dacht ik toen nog en ja toen ging de vinger wel omhoog ja. Als ik een baksteen had vastgehad was die erachter gevlogen, ik schrok me kapot. Niet dat die bestuurder de vinger nog gezien heeft want die reed met 80 door een woonwijk.

edit: Dat vind ik trouwens wel betreurenswaardig: mensen in auto's die zich toch wel vele malen belangrijker voelen dan medeweggebruikers (vooral fietsers/ mensen te voet). Ik fiets regelmatig nog en waar ik me vooral heel erg aan stoor is dat automobilisten ook gewoon hun groot licht op laten als er fietsers tegenmoet komen. Je ziet echt helemaal niets meer. En de fietspaden liggen al bomvol met rotzooi rond deze dagen. :F

Of zebrapaden waar je niet normaal kunt oversteken omdat er geen automobilist meer stopt.

[ Voor 18% gewijzigd door CrystalViriS op 24-10-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Nou nou nou, ik maak toch vooral het tegenovergestelde mee.
Dat fietsers en voetgangers zich als koningen gedragen.

Niemand gaat even aan de kant, kijkt even om of doet even iets om snelheid/doorstroming te bevorderen.

Zo vind ik het ook heel irritant als je ergens rijdt en er lopen voetgangers op de weg en ik erachter kom (ik tegelijkertijd een tegenligger krijgt) en de voetganger niet eens even op de berm gaat staan (maar gewoon lekker ruim op het asfalt) waardoor ik dus moet afremmen en terug naar de 1-2, terwijl ik dus gewoon door had kunnen rijden.

En wat betreft dat grootlicht.
Denk niet dat mensen dat expres doen. Vele realiseren zich dat gewoonweg simpel niet.
Bij hoeveel moet je zelf niet knipperen (indien in auto) dat ze het gewoon vergeten. Een fietser kan niet knipperen, dus merken ze het niet. Denk niet dat ze zich belangrijker voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 329833 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:17:
@Tsurany laat ik het anders formuleren : Hoe ga je er mee om. houd het topic ook een beetje levend:)
Ik doe helemaal niks. Zie het maar registreer het niet. Kan me er niet druk om maken. Wat heb je er aan om te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:33
CrystalViriS schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:22:
[...]

Elke keer? Ik irriteer me er ook mateloos aan ja, maar om nu elke keer dat dat voorkomt zoiets te gaan doen. Nee, dat niet.. dan kun je bezig blijven. Hier in de omgeving komt het in ieder geval heel veel voor.
Bijna elke keer ja. Ik voed mensen graag op ;)

Automobilisten die fietsers hinderen kom ik als fietser ook regelmatig tegen. Vanmorgen nog, er wil iemand linksaf, maar die moet wachten op verkeer van de andere kant, staat al een beetje naar links gedraaid. De auto erachter wil er extra snel langs of zo (scheelt misschien een tiende seconde uiteindelijk) en gaat daarom totaal rechts op de weg staan, op de fietsstrook. Echt bloedirritant, want er staan dan vijf/zes fietsers te wachten achter die idioot. Die er toch niet langs kan, want dat stuk is veel te smal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Nu online
Haha herkenbaar iedereen heeft altijd haast :-)

Als ik met de fiets ben en ik rijd de rotonde weer af steek ik ook altijd m'n hand weer even uit zodat automobilisten achter me door kunnen i.p.v. afwachten waar ik eraf ga. Alleen heb ik het idee dat ze dat vaak niet doorhebben/ of niet goed zien waardoor het vaak nutteloos is. In de auto geef ik altijd even richting aan maar zelfs dan blijven mensen vaak twijfelen of ze nu wel of niet al kunnen vertrekken.

Achja verkeer hoe je er ook aan deelneemt er zijn altijd ergernissen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

noppus schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:20:
[...]

Bijna elke keer ja. Ik voed mensen graag op ;) escaleer graag situaties.
Of dacht je echt dat je ook maar iets positiefs teweeg bracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NeutraleTeun schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:49:
Nou nou nou, ik maak toch vooral het tegenovergestelde mee.
Dat fietsers en voetgangers zich als koningen gedragen.
Zie dit bij ons in het dorp vaak met wielrenners die denken dat ze maar midden op de weg mogen fietsen met de hele kudde. Als ik me ergens aan kan ergeren is dat het wel + dat 9/10 wielrenners hier geen fietsbel heeft en als ze achter je fietsen je alleen geschreeuw hoort dat je maar aan de kant moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Wielrenners zijn verschrikkelijk. Gelukkig (ofjah, gelukkig...) heb ik meer last van ze op de motor als met de auto. Met de auto kan je er lastig langs. Met de motor gelukkig wel, en als ze koppig zijn gaat de koppeling in en laat ik de motor ff de begrenzer aantikken, dan willen ze wel aan de kant

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Echt de grootst mogelijke eikels zijn die wielrenners. Is er een fietspad, fietsen ze op de weg. Kom je aan bij een zebrapad lopend, en wil je oversteken, krijg je allerlei verwensingen naar je hoofd of je even aan de kant wil gaan want de wielrenidioten denken dat ze voor mogen... Zebrapad, anyone? Ik loop echt door, dan rijden ze maar tegen me aan. Volkomen gestoord die lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Hoe om te gaan met middelvingers. Heel simpel; niet. Ik vat dat niet op als belediging, maar als teken dat de andere partij zijn frustraties niet meer kan beheersen. Tja, daar kan ik verder niks mee, dat is zijn/haar probleem.
CrystalViriS schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:55:
Haha herkenbaar iedereen heeft altijd haast :-)

Als ik met de fiets ben en ik rijd de rotonde weer af steek ik ook altijd m'n hand weer even uit zodat automobilisten achter me door kunnen i.p.v. afwachten waar ik eraf ga. Alleen heb ik het idee dat ze dat vaak niet doorhebben/ of niet goed zien waardoor het vaak nutteloos is. In de auto geef ik altijd even richting aan maar zelfs dan blijven mensen vaak twijfelen of ze nu wel of niet al kunnen vertrekken.
Ach, je probeert het tenminste. Dat is al meer dan veel fietsers en automobilisten. :)
Vanochtend ook weer zo'n knuppel op een motor. Gaf links aan op een rotonde omdat hij er bij de 3e afslag afmoest. Bij de andere rotondes waar hij rechtdoor ging gaf hij niks aan.

Het zou toch leuk zijn als er een keer op gehandhaafd wordt. Sowieso zou het denk ik goed zijn als de politie gaat handhaven op zaken die de doorstroming sterk beïnvloeden, zoals richting aangeven en het vrijhouden van kruispunten.

En wellicht dat een campagne over goed ritsen ook geen kwaad kan. Laatst nog een vrouw die pissig werd omdat ik geen gaatje liet vallen in een nagenoeg stilstaande file terwijl ze nog 50 meter door kon rijden op haar rijstrook. En vorige week probeerde ik Den Haag uit te komen; het viel me al op dat de linkerstrook veel sneller ging dan de rechter. Even later werd het me duidelijk, bij het ritsen naar de rechterstrook ging het mis. De ene helft voegde veel te vroeg in (zonder dat er echte gaatjes waren, de bestuurders drukten echt door... ), en de andere helft plankte 'm der gelijk langs om 100 meter verderop op de juiste plek in te voegen. Als iedereen netjes voegt, dus snelheid aanpassen en aan het einde van de rijstrook pas invoegen, zou het een heel stuk beter gaan. Maar for some reason wordt dat tegenwoordig als asociaal beschouwd. Ergo; tijd voor bewustwording, dus campagne. :P

Edit; zebrapaden. Eigenlijk heel simpel. Maak zéér duidelijk dat je gaat oversteken. Mijn ervaring is dat automobilisten liever doorrijden, maar nog liever geen voetganger op de motorkap krijgen. Blijf je staan wachten tot je voorrang krijgt, dan zal een automobilist sneller voorrang pakken. Zet je één of twee stappen het zebrapad op, stoppen ze alsnog. Heb al meerdere auto's op die manier een semi-noodstop laten maken. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Gaius op 25-10-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 11:41
Een knipoog en handkusje doen wonderen ;) , zeker bij de meer macho type's, die kijken dan met name heel bedenkelijk en dan heel snel de andere kant op... (en heb er zelf vreselijke lol aan, zeker als mijn vrouw bij mij in de auto zit...)

Zo escaleert het nooit, ben je vriendelijk en kun je er gewoon een beetje lol om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Gaius schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:28:

Ach, je probeert het tenminste. Dat is al meer dan veel fietsers en automobilisten. :)
Vanochtend ook weer zo'n knuppel op een motor. Gaf links aan op een rotonde omdat hij er bij de 3e afslag afmoest. Bij de andere rotondes waar hij rechtdoor ging gaf hij niks aan.
Zo heb ik het ook geleerd(hebben we het hier al eerder over gehad) in principe is links knipperen op een rotonde niet verplicht maar ik vind het zelf wel fijn als mensen het doen, rechts knipperen bij afslaan is wel verplicht. (Dus als hij dat niet deed was het idd niet goed :P)

En wellicht dat een campagne over goed ritsen ook geen kwaad kan. Laatst nog een vrouw die pissig werd omdat ik geen gaatje liet vallen in een nagenoeg stilstaande file terwijl ze nog 50 meter door kon rijden op haar rijstrook. En vorige week probeerde ik Den Haag uit te komen; het viel me al op dat de linkerstrook veel sneller ging dan de rechter. Even later werd het me duidelijk, bij het ritsen naar de rechterstrook ging het mis. De ene helft voegde veel te vroeg in (zonder dat er echte gaatjes waren, de bestuurders drukten echt door... ), en de andere helft plankte 'm der gelijk langs om 100 meter verderop op de juiste plek in te voegen. Als iedereen netjes voegt, dus snelheid aanpassen en aan het einde van de rijstrook pas invoegen, zou het een heel stuk beter gaan. Maar for some reason wordt dat tegenwoordig als asociaal beschouwd. Ergo; tijd voor bewustwording, dus campagne. :P
Dit merk ik ook heel erg, ik sta meestal rechts en laat iedereen er wel tussen waar ze ook maar willen, uiteindelijk kom ik toch wel thuis/werk/whatever maar ik zag gister ook weer zo'n gast die er niet tegen kon en dus maar op het midden van de weg ging rijden zodat niemand er meer langs kan. Dan ben je echt een moraalridder die de regels niet kent ;(

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-03 16:16

Paulus0013

pom pom

Mensen die niet knipperen krijgen van mij een claxon te horen en een handgebaar.
Middelvinger gebruik ik eigenlijk niet. Je kan ook op een andere manier gebaren dat je het ergens niet mee eens bent.

Waar ik me de laatste tijd weer aan stoorde, waren fietsers die uit een uitrit lukraak de fietsstrook (je weet wel met die onderbroken strepen) opkwamen. Ik mag daar met de auto immers gewoon op rijden en ik heb voorrang als ik daar al rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Onnodig toeteren is ook niet netjes :x

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:54

steveman

Comfortabel ten onder

Sjongejonge, vandaag twee keer (in gebrekking Nederlands...) een preek mogen aanhoren.

De eerste idioot rijdt me bijna van het zebrapad af, hij reed op zich vrij langzaam, maar ook dan werkt het beter als je stopt. Hij had echt ruimte zat, zelfs een 190D komt dan nog prima tot stilstand.

En zojuist, ik op de fiets, keurig met licht in een gedeeltelijke eenrichting weg, komt idioot #2 vol op me af raggen en met licht knipperen. Ik: "waar ben jij mee bezig, dit is geen volledige eenrichtingweg" Hij: "Ja neemt zoveel ruimte in, je bent geen Mercedes of zo".

Den Haag :')

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vanavond toch even iemand met handgebaren proberen duidelijk te maken dat hij volstrekt idioot bezig was. Volgens mij was hij dronken, had eigenlijk 112 moeten bellen. Hij reed met moeite 50 op dit punt: http://goo.gl/maps/yVuET
Afrit van de A1 naar de A6. Hij reed al vrij vroeg op de afrit met een snelheid van 50 kilometer per uur waar je 100 mag en weigerde van de linker baan af te komen. En dat echt een kilometer lang volgehouden. Ben er toen maar rechts langs gegaan. Even gekeken en gebaard maar volgens mij was hij aardig ver heen. Dacht er te laat aan even 112 te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04 23:06
Hoe om te gaan met middelvingers. Heel simpel; niet. Ik vat dat niet op als belediging, maar als teken dat de andere partij zijn frustraties niet meer kan beheersen. Tja, daar kan ik verder niks mee, dat is zijn/haar probleem.
[...]
Sowieso zou het denk ik goed zijn als de politie gaat handhaven op zaken die de doorstroming sterk beïnvloeden, zoals richting aangeven en het vrijhouden van kruispunten.
[...]
Vooral het niet vrijhouden van kruispunten valt me op in Utrecht op deze locatie. Kruispunt waar een trambaan in het midden ligt. De zijstraat is een uitrit van de Jaarbeurs. Het verkeer wat de stad in gaat heeft regelmatig last van files. Ze zetten de kruising dan gewoon helemaal vol. Ruimte maken voor het kruisende verkeer is er dan niet bij. Gelukkig heb ik daar niet heel vaak last van.

Ik hoor regelmatig de claxon van de tram als er weer iemand wil keren via de trambaan, terwijl je daar toch echt niet af mag slaan. Om dat te doen moeten ze de afslag kiezen en daar keren, maar dat zal wel teveel moeite kosten. Er zijn al zo ontzettend veel bijna-botsingen geweest. Het is gewoon wachten tot iemand een keer ECHT niet oplet en door de tram wordt meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Tsurany Dat is wel apart ja! vooral als ze dan ook nog links blijven plakken.
Zie inderdaad vrij veel mensen hier op de A28 Groningen-Assen lekker links blijven vooral als het rustig is op de weg. Laatst reed er een renault oid voor me en in de tijd dat ik +- 6x van baan switch blijft hij maar link rijden. Ook kon die mij in de eerste instantie amper voorbij komen dan denk ik geef gas of blijf gewoon achter me zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja vooral het constant links rijden terwijl hij achter elkaar ingehaald wordt in combinatie met de extreem lage snelheid. Dat lijkt mij geen onoplettendheid of lompheid maar gewoon straal bezopenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja kan eigenlijk niet anders iemand met gezond verstand of zelfs amper verstand ziet en begrijpt dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Net als dit (eigen materiaal) mbt onnodig linksrijden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-04 22:26
Gister rechts ingehaald door een debiel in een Honda.
Reed op de A12. Was bijna in Den Haag (nog voor het 80KM gedeelte). Ik reed 110 omdat ik iemand aan het inhalen was die 90 of 95 reed (inhalen doe ik het liefst zo snel mogelijk). Maar blijkbaar vond de Honda dat ik te langzaam inhaalde en een linksplakker was, want hij reed bijna op mij in en ging op het laatste moment rechts inhalen en schoot toen direct naar links net tussen mij (op de linkerbaan) en de andere auto (op de rechterbaan) in 8)7
Als ie drie seconden had gewacht, dan was ik er voorbij en had ie gewoon links er langs kunnen gaan.
En daarna moest ie toch 80 rijden... Dubbel 8)7
Heb hem lekker laten gaan en gehoopt dat ie zichzelf een keer om een paal vouwt bij een eenzijdig ongeval.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Exorcist schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:38:

[video]
Hoe hard reden jullie?

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vast weer z'n figuur wat scheef in de auto zit en z'n petje verkeerd om heeft;p heb zelf ook nog geen jaar me rijbewijs maar dat soort rijgedrag heb ik nooit gedaan of gewild. Schijnt wel erg 'stoer' te zijn kijk eens ik kan me auto nog net onder controle houden, Helaas ging dat een paar maand geleden hier vlak bij fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik? Volgens mij rond de 110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij is het aardig versneld afgespeeld? Vandaar zijn vraag denk ik. Heb geen geluid dus kan het niet aan het geluid horen maar het lijkt mij zeer aannemelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Filmpje speelt bij mij normaal af. Ik rij daar nooit echt hard, zo ook die dag niet. Kan zijn dat de mevr. in de Chrysler onder de 100 reed :)

Geluid neem ik niet op met mn cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja ik zit op kantoor dus heb überhaupt geen geluid aan. Maar het lijkt alsof je daar veel harder rijd, eerder 160 dan 120 zeg maar. Zal wel door de lens komen die dat effect geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Of je hebt een hele lage auto. Dan lijk je sneller te rijden... Of een hele hoge framerate. Dan krijg je een beetje dat "Saving Private Ryan"-beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik doe 4 sec. over 100m :)

Auto is een Volvo S40.

[ Voor 33% gewijzigd door Exorcist op 26-10-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Das 90km/u volgens mij, zo ziet het er niet uit in ieder geval. Grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:22

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Drechttunnel is 550 meter lang, passage duurt 18 seconden: 110 km/h gemiddeld in de tunnel.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Haha, daar rij ik ook elke dag 's ochtends pak ik de linker tunnel richting Breda en 's avonds de rechter naar Zwijndrecht. (Moet er daar af)
Gebeurt mij regelmatig dat een vrachtwagen daar links gaat rijden waardoor ik niemand in kan halen, nergens tussen kan komen en ik de volgende afslag maar moet pakken :')

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar jullie hebben niet het effect dat het er veel sneller uit ziet? Ligt dat gewoon aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Maasluip schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:15:
Drechttunnel is 550 meter lang, passage duurt 18 seconden: 110 km/h gemiddeld in de tunnel.
d:)b Das nog eens (ben het woord kwijt)... pragmatisch?
Tsurany schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:18:
Maar jullie hebben niet het effect dat het er veel sneller uit ziet? Ligt dat gewoon aan mij?
Yep. Ligt niet aan jou.

[ Voor 36% gewijzigd door Xyphoid op 26-10-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

110, dat zei (en dacht) ik dus al ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04 23:06
Vannacht was het ook weer raak op de A2, enorm veel linksplakkers mensen die niet rechts houden. Heb op de rechterbaan (van vier) een aantal mensen ingehaald die op de tweede baan van links reden... Er zat dus nog een lege strook tussen! Maar dan zal ik wel weer de aso zijn. Reed op het hele traject vmax +10.

[ Voor 13% gewijzigd door Tackleberry op 27-10-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Exorcist schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:38:

[video]
Ik zie hier eigenlijk het probleem niet want, ondanks dat hij fout zit, had je al die tijd gewoon rechts erlangs kunnen gaan omdat de weg verder compleet vrij is. Zoiets komt vrijwel dagelijks voor bij mij en maak me niet meer druk om, het wordt pas irritant als rechts ook langzaam verkeer reed waardoor je dus genoodzaakt werd om erachter te blijven en die Chrysler in feite de linker-rijbaan echt blokkeert voor het snellere verkeer. En dat laatste gebeurt nog veel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:30
Tackleberry schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:34:
Vannacht was het ook weer raak op de A2, enorm veel linksplakkers mensen die niet rechts houden. Heb op de rechterbaan (van vier) een aantal mensen ingehaald die op de tweede baan van links reden... Er zat dus nog een lege strook tussen! Maar dan zal ik wel weer de aso zijn. Reed op het hele traject vmax +10.
Ben je dan Aso? Ik ben een vrij nette rijder, nooit perfect natuurlijk, maar doe m'n best. Maar als iemand links kleeft, en zeker als er een baan tussen zit, ga ik er keurig rechts langs op CC. om vervolgens een andere auto dan links in te halen. Dan zie je de meeste mensen wakker worden, en naar rechts gaan. Geeft dit een gevaarlijke situatie? Zo ja, doe ik dit niet. If not, ga ik er keurig rechts voorbij.

Kan me hier ook aan ergeren op wegen met een spitsstrook die open is, waar niemand rijd.. of menen dat 't alleen voor vrachtwagens is.. Dan rijd ik daar ook keurig op met CC, en niet eens Vmax..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Edit; zebrapaden. Eigenlijk heel simpel. Maak zéér duidelijk dat je gaat oversteken. Mijn ervaring is dat automobilisten liever doorrijden, maar nog liever geen voetganger op de motorkap krijgen. Blijf je staan wachten tot je voorrang krijgt, dan zal een automobilist sneller voorrang pakken. Zet je één of twee stappen het zebrapad op, stoppen ze alsnog. Heb al meerdere auto's op die manier een semi-noodstop laten maken. :P
Ik doe het zelf ook wel eens zo en dan doe ik ook net alsof ik niet kijk (bij auto's die niet afremmen, bij auto's die afremmen zoek ik juist wel oogcontact), wel grappig vond ik dat op dezelfde plek een week later twee kinderen het voor elkaar kregen om drie auto's op elkaar te laten klappen die schijnbaar door wilden rijden (alleen wat deukjes overigens, de kinderen staken gewoon over en vervolgden hun weg :p )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het Fantoom schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:40:
[...]

Ik zie hier eigenlijk het probleem niet want, ondanks dat hij fout zit, had je al die tijd gewoon rechts erlangs kunnen gaan omdat de weg verder compleet vrij is. Zoiets komt vrijwel dagelijks voor bij mij en maak me niet meer druk om, het wordt pas irritant als rechts ook langzaam verkeer reed waardoor je dus genoodzaakt werd om erachter te blijven en die Chrysler in feite de linker-rijbaan echt blokkeert voor het snellere verkeer. En dat laatste gebeurt nog veel vaker.
Ik ga er normaliter ook altijd direct rechts langs. In een tunnel vind ik dat echter onverantwoord. Met een vluchtstrook naast me heb ik nog een uitwijkmogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tackleberry schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:34:
Lijkt mij toch vrij weinig aso aan, zeker als er nog een baan tussen zit. Rechts inhalen is niet direct asociaal, het is voornamelijk zeer gevaarlijk omdat mensen die stom genoeg zijn links te blijven rijden ook stom genoeg zijn ineens naar rechts te gaan. Echter als er een hele lege baan tussen zit zou ik me er ook niet direct druk om maken. Dan moet je drie hele banen opschuiven om in te halen, dat gaat wel heel ver. Dan is de gevaarzetting naar mijn idee ook weg.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste