"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Afrit van de A1 naar de A6. Hij reed al vrij vroeg op de afrit met een snelheid van 50 kilometer per uur waar je 100 mag en weigerde van de linker baan af te komen. En dat echt een kilometer lang volgehouden. Ben er toen maar rechts langs gegaan. Even gekeken en gebaard maar volgens mij was hij aardig ver heen. Dacht er te laat aan even 112 te bellen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Vooral het niet vrijhouden van kruispunten valt me op in Utrecht op deze locatie. Kruispunt waar een trambaan in het midden ligt. De zijstraat is een uitrit van de Jaarbeurs. Het verkeer wat de stad in gaat heeft regelmatig last van files. Ze zetten de kruising dan gewoon helemaal vol. Ruimte maken voor het kruisende verkeer is er dan niet bij. Gelukkig heb ik daar niet heel vaak last van.Gaius schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:28:
Hoe om te gaan met middelvingers. Heel simpel; niet. Ik vat dat niet op als belediging, maar als teken dat de andere partij zijn frustraties niet meer kan beheersen. Tja, daar kan ik verder niks mee, dat is zijn/haar probleem.
[...]
Sowieso zou het denk ik goed zijn als de politie gaat handhaven op zaken die de doorstroming sterk beïnvloeden, zoals richting aangeven en het vrijhouden van kruispunten.
[...]
Ik hoor regelmatig de claxon van de tram als er weer iemand wil keren via de trambaan, terwijl je daar toch echt niet af mag slaan. Om dat te doen moeten ze de afslag kiezen en daar keren, maar dat zal wel teveel moeite kosten. Er zijn al zo ontzettend veel bijna-botsingen geweest. Het is gewoon wachten tot iemand een keer ECHT niet oplet en door de tram wordt meegenomen.
Verwijderd
Zie inderdaad vrij veel mensen hier op de A28 Groningen-Assen lekker links blijven vooral als het rustig is op de weg. Laatst reed er een renault oid voor me en in de tijd dat ik +- 6x van baan switch blijft hij maar link rijden. Ook kon die mij in de eerste instantie amper voorbij komen dan denk ik geef gas of blijf gewoon achter me zitten.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Reed op de A12. Was bijna in Den Haag (nog voor het 80KM gedeelte). Ik reed 110 omdat ik iemand aan het inhalen was die 90 of 95 reed (inhalen doe ik het liefst zo snel mogelijk). Maar blijkbaar vond de Honda dat ik te langzaam inhaalde en een linksplakker was, want hij reed bijna op mij in en ging op het laatste moment rechts inhalen en schoot toen direct naar links net tussen mij (op de linkerbaan) en de andere auto (op de rechterbaan) in
Als ie drie seconden had gewacht, dan was ik er voorbij en had ie gewoon links er langs kunnen gaan.
En daarna moest ie toch 80 rijden... Dubbel
Heb hem lekker laten gaan en gehoopt dat ie zichzelf een keer om een paal vouwt bij een eenzijdig ongeval.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Hoe hard reden jullie?Exorcist schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:38:
Net als dit (eigen materiaal) mbt onnodig linksrijden:
[video]
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Verwijderd
Geluid neem ik niet op met mn cam.
Auto is een Volvo S40.
[ Voor 33% gewijzigd door Exorcist op 26-10-2012 13:03 ]
Signatures zijn voor boomers.
Gebeurt mij regelmatig dat een vrachtwagen daar links gaat rijden waardoor ik niemand in kan halen, nergens tussen kan komen en ik de volgende afslag maar moet pakken
Maasluip schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:15:
Drechttunnel is 550 meter lang, passage duurt 18 seconden: 110 km/h gemiddeld in de tunnel.
Yep. Ligt niet aan jou.Tsurany schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:18:
Maar jullie hebben niet het effect dat het er veel sneller uit ziet? Ligt dat gewoon aan mij?
[ Voor 36% gewijzigd door Xyphoid op 26-10-2012 13:23 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Tackleberry op 27-10-2012 14:35 ]
Ik zie hier eigenlijk het probleem niet want, ondanks dat hij fout zit, had je al die tijd gewoon rechts erlangs kunnen gaan omdat de weg verder compleet vrij is. Zoiets komt vrijwel dagelijks voor bij mij en maak me niet meer druk om, het wordt pas irritant als rechts ook langzaam verkeer reed waardoor je dus genoodzaakt werd om erachter te blijven en die Chrysler in feite de linker-rijbaan echt blokkeert voor het snellere verkeer. En dat laatste gebeurt nog veel vaker.Exorcist schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:38:
Net als dit (eigen materiaal) mbt onnodig linksrijden:
[video]
Ben je dan Aso? Ik ben een vrij nette rijder, nooit perfect natuurlijk, maar doe m'n best. Maar als iemand links kleeft, en zeker als er een baan tussen zit, ga ik er keurig rechts langs op CC. om vervolgens een andere auto dan links in te halen. Dan zie je de meeste mensen wakker worden, en naar rechts gaan. Geeft dit een gevaarlijke situatie? Zo ja, doe ik dit niet. If not, ga ik er keurig rechts voorbij.Tackleberry schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:34:
Vannacht was het ook weer raak op de A2, enorm veel linksplakkers mensen die niet rechts houden. Heb op de rechterbaan (van vier) een aantal mensen ingehaald die op de tweede baan van links reden... Er zat dus nog een lege strook tussen! Maar dan zal ik wel weer de aso zijn. Reed op het hele traject vmax +10.
Kan me hier ook aan ergeren op wegen met een spitsstrook die open is, waar niemand rijd.. of menen dat 't alleen voor vrachtwagens is.. Dan rijd ik daar ook keurig op met CC, en niet eens Vmax..
Ik doe het zelf ook wel eens zo en dan doe ik ook net alsof ik niet kijk (bij auto's die niet afremmen, bij auto's die afremmen zoek ik juist wel oogcontact), wel grappig vond ik dat op dezelfde plek een week later twee kinderen het voor elkaar kregen om drie auto's op elkaar te laten klappen die schijnbaar door wilden rijden (alleen wat deukjes overigens, de kinderen staken gewoon over en vervolgden hun wegGaius schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:28:
Edit; zebrapaden. Eigenlijk heel simpel. Maak zéér duidelijk dat je gaat oversteken. Mijn ervaring is dat automobilisten liever doorrijden, maar nog liever geen voetganger op de motorkap krijgen. Blijf je staan wachten tot je voorrang krijgt, dan zal een automobilist sneller voorrang pakken. Zet je één of twee stappen het zebrapad op, stoppen ze alsnog. Heb al meerdere auto's op die manier een semi-noodstop laten maken.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik ga er normaliter ook altijd direct rechts langs. In een tunnel vind ik dat echter onverantwoord. Met een vluchtstrook naast me heb ik nog een uitwijkmogelijkheid.Het Fantoom schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:40:
[...]
Ik zie hier eigenlijk het probleem niet want, ondanks dat hij fout zit, had je al die tijd gewoon rechts erlangs kunnen gaan omdat de weg verder compleet vrij is. Zoiets komt vrijwel dagelijks voor bij mij en maak me niet meer druk om, het wordt pas irritant als rechts ook langzaam verkeer reed waardoor je dus genoodzaakt werd om erachter te blijven en die Chrysler in feite de linker-rijbaan echt blokkeert voor het snellere verkeer. En dat laatste gebeurt nog veel vaker.
Lijkt mij toch vrij weinig aso aan, zeker als er nog een baan tussen zit. Rechts inhalen is niet direct asociaal, het is voornamelijk zeer gevaarlijk omdat mensen die stom genoeg zijn links te blijven rijden ook stom genoeg zijn ineens naar rechts te gaan. Echter als er een hele lege baan tussen zit zou ik me er ook niet direct druk om maken. Dan moet je drie hele banen opschuiven om in te halen, dat gaat wel heel ver. Dan is de gevaarzetting naar mijn idee ook weg.Tackleberry schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:34:
Vannacht was het ook weer raak op de A2, enorm veel linksplakkers mensen die niet rechts houden. Heb op de rechterbaan (van vier) een aantal mensen ingehaald die op de tweede baan van links reden... Er zat dus nog een lege strook tussen! Maar dan zal ik wel weer de aso zijn. Reed op het hele traject vmax +10.