....Weet je waar ik stiekem wel n beetje agressief van word? Mensen die op de linkerbaan van een tweebaans afslag blijven rijden en me dr niet tussen laten (of andersom, rechterbaan van een tweebaans voorsorteerstrook naar links) nog erger als je dan ff toetert of zwaait dat ze op moeten zouten, of eindeloos naast een net te klein gat blijft rijden met je richtingaanwijzer aan ofzo, dat ze je dan heel schaapachtig en onbegrijpend aan gaan zitten kijken en geen ruimte maken, of zelfs boos worden als je dr toch gewoon tussen probeert te komen.. schuif dan gewoon op! ffs!..
Begrijp ik het nu goed. Probeer je jouw onvermogen af te reageren op de overige weggebruikers?AlexanderB schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:52:
....Weet je waar ik stiekem wel n beetje agressief van word? Mensen die op de linkerbaan van een tweebaans afslag blijven rijden en me dr niet tussen laten (of andersom, rechterbaan van een tweebaans voorsorteerstrook naar links) nog erger als je dan ff toetert of zwaait dat ze op moeten zouten, of eindeloos naast een net te klein gat blijft rijden met je richtingaanwijzer aan ofzo, dat ze je dan heel schaapachtig en onbegrijpend aan gaan zitten kijken en geen ruimte maken, of zelfs boos worden als je dr toch gewoon tussen probeert te komen.. schuif dan gewoon op! ffs!..
Onvermogen om door auto's heen te teleporteren ja, als mensen besluiten gewoon in de weg te rijden en niet aan de kant te gaan als ze dat prima wel kunnen (en zouden moeten, want onnodig links) doen. Zegmaar een heel treintje dat onnodig links rijd + besluit je dr niet tussen te laten op een dubbelbaans afslag... Wat doe je dan? Stilstaan tot dr n gat komt? Ze schuiven maar op.. 
Oh, wait, ik ben op GoT, waar degene die zn frustratie uit, zelf altijd de wegmisbruiker is, hoe irritant en fout zn medeweggebruikers ook waren. Nevermind.. /leaves topic.

Oh, wait, ik ben op GoT, waar degene die zn frustratie uit, zelf altijd de wegmisbruiker is, hoe irritant en fout zn medeweggebruikers ook waren. Nevermind.. /leaves topic.
Is het niet handiger om eerder naar rechts te gaan om zo gelijk de rechterbaan van de afslag op te kunnenAlexanderB schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 00:24:
Onvermogen om door auto's heen te teleporteren ja, als mensen besluiten gewoon in de weg te rijden en niet aan de kant te gaan als ze dat prima wel kunnen (en zouden moeten, want onnodig links) doen. Zegmaar een heel treintje dat onnodig links rijd + besluit je dr niet tussen te laten op een dubbelbaans afslag... Wat doe je dan? Stilstaan tot dr n gat komt? Ze schuiven maar op....
Wat je beter kan doen dan stilstaan op de snelweg is doorrijden naar de volgende afslag
Ja, dat zie je vaak: mensen wachten tot het laatste moment met invoegen voor hun afslag, terwijl ze ook gewoon direct bij het begin de afslag al op kunnen.
Gouden tip: Haal die ene extra auto niet in voor 0,5sec kortere reistijd, maar pas iets eerder je snelheid aan zodat je op de rechterbaan rijdt voordat de afslag begint. Dan rijdt er niemand rechts van je en kun je zonder enig probleem de afslag pakken.
Waar ik vooral agressief van wordt, is mensen die gewoon hun knipperlicht aanzetten en verwachten dat je ruimte maakt voor hen, omdat ze zelf niet goed kunnen rijden zoals inschatten/anticiperen. Dan betrap ik mezelf er soms op 'per ongeluk' er doodleuk naast te blijven rijden...
Maar het ergste zijn die eeuwige middenbaan rijders (jullie weten het wel als dit over jezelf gaat
) . 3 of 4 baans weg en dan kilometers lang in het midden rijden (baan 2/3), haast angstvallig vastkrampen aan hun plekje. Moet je 2-3 banen naar links en dan weer 2-3 naar rechts om in te halen, of rechts inhalen... beide manouvres zijn niet echt bevorderend voor de veiligheid.
Gouden tip: Haal die ene extra auto niet in voor 0,5sec kortere reistijd, maar pas iets eerder je snelheid aan zodat je op de rechterbaan rijdt voordat de afslag begint. Dan rijdt er niemand rechts van je en kun je zonder enig probleem de afslag pakken.
Waar ik vooral agressief van wordt, is mensen die gewoon hun knipperlicht aanzetten en verwachten dat je ruimte maakt voor hen, omdat ze zelf niet goed kunnen rijden zoals inschatten/anticiperen. Dan betrap ik mezelf er soms op 'per ongeluk' er doodleuk naast te blijven rijden...
Maar het ergste zijn die eeuwige middenbaan rijders (jullie weten het wel als dit over jezelf gaat

[ Voor 4% gewijzigd door Xanaroth op 09-08-2012 08:01 ]
Jezelf bedoel je?unfor schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:18:
[...]
Ik kan het niet laten om bij bumperklevers even in de ankers te gaan
Stiekem fok ik asocialen graag op

Anoniem: 395522
Interesseert me geen bietje meer, bumperklevers. Op de rem trappen creëert ook nog eens een potentiëel gevaarlijke situatie voor anderen op de weg, doe ik niet meer.unfor schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:18:
[...]
Vanochtend ook weer 1 op de N44. Ik rij 100 (je mag 70 daar), tweebaansweg en ik rij rechts. Linkerbaan helemaal vrij. En dan alsnog een Audi die het noodzakelijk vindt om in m''n kofferbak te gaan hangen terwijl hij ruim baan heeft om in te halen...los van het feit dat ik zelf al 30 KM te hard reed.
Doet me niets meer, ik blijf lekker doorijden zonder me iets van die persoon aan te trekken. Zoiezo begrijp ik het nut van bumperkleven op de rechterbaan niet...al helemaal niet als de linkerbaan helemaal leeg is.
Maar ja...
Dat heeft ook te maken met perspectief. Wat voor de één voldoende afstand is, is voor de andere levensgevaarlijk. Daarbij is iemand kort voor je minder "dwingend" dan iemand kort achter je.
Wil het niet goedpraten maar het is wel realiteit. Ik heb wel eens een discussie gehad met iemand die telkens, zeg, 1 streep achter de voorganger ging rijden. Ook al was het erg rustig op de weg. Hij vond dat hij voldoende afstand hield en zag geen probleem. Tsja doet ie dan bewust iets fout of ziet ie het gewoon niet?
Wil het niet goedpraten maar het is wel realiteit. Ik heb wel eens een discussie gehad met iemand die telkens, zeg, 1 streep achter de voorganger ging rijden. Ook al was het erg rustig op de weg. Hij vond dat hij voldoende afstand hield en zag geen probleem. Tsja doet ie dan bewust iets fout of ziet ie het gewoon niet?
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Anoniem: 395522

Snap ik, maar als ik in mijn achteruitkijkspiegel je neusharen kan tellen, dan ben je wat mij betreft aan het bumperkleven. Maar nogmaals, het maakt me allemaal niets uit, ze doen maar wat ze willen. Ik weet dat ik geen slome duikelaar ben op de weg en altijd wel opzij ga als iemand harder rijdt dan ik.MrFl0ppY schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:10:
Dat heeft ook te maken met perspectief. Wat voor de één voldoende afstand is, is voor de andere levensgevaarlijk. Daarbij is iemand kort voor je minder "dwingend" dan iemand kort achter je.
Ben zo mellow op de weg de laaste tijd...
Het hele gedoe waarom mensen bumperkleven begrijp ik niet. In 98 van de 100 gevallen zorgt het er alleen maar voor dat je jezelf en anderen in gevaar brengt. Het ergste geval van dit stomme gedrag heb ik vorig jaar winter gehad, waar ik bij mij door de wijk reed. Op dat moment was het hard aan het sneeuwen en lag er letterlijk een laag ijs op de weg, grip dus bijna 0 komma 0. Daarbij dan de situatie dat alles 30 zone is en iedereen van rechts voorrang heeft. Ik reed in die situatie maximaal 25-30 per uur, omdat het gewoon debiel is bij zulke omstandigheden daar harder te rijden.
Toch vond iemand het nodig om mij zowat op de bumper te hangen
Het mooiste was nog, of ergste..take your pick, dat er dus inderdaad bij de eerst volgende zijstraat iemand van rechts kwam en ik vol moest remmen. Meneer achter mij moest dus gewoon zijwaarts uitwijken om niet op mijn bumper te knallen. Sorry hoor, maar waarom hebben zulke mensen hun rijbewijs gekregen? Ik wil niet zeggen dat ik de braafste bestuurder ooit ben, maar als je in zo'n situatie niet inziet dat bumperkleven bijna gegarandeerd staat voor een ongeluk, dan moet je echt niet achter het stuur gaan zitten.
Aan de andere kant van de schaal de mensen die onder gelijke omstandigheden extreem overmatig voorzichtig doen. Dit was afgelopen winter ook weer meer dan een keer merkbaar, vooral bij de eerste sneeuwvlokken. De route naar mijn werk kost me normaal nog geen 6-10 minuten (alles binnen de bebouwde kom), mijn record afgelopen winter was bijna 40 minuten. Dit omdat mensen het nodig vonden omdat letterlijk stapvoets of nog trager te rijden, terwijl er nog bijna niets van sneeuw lag en de grip gewoon prima was. Natuurlijk moet je voorzichtig zijn, maar 2 vlokken sneeuw betekent niet direct dat autorijden onmogelijk is. Je merkt toch zodra je een paar honderd meter gereden hebt of het zodanig glad is dat je stapvoet moet rijden, of dat de situatie nog vergelijkbaar is met een normaal natgeregend wegdek.
Het is niet dat ik me extreem opfok aan die mensen, ik denk dan alleen als je zo bang bent om nu te rijden, doe het dan niet.
Toch vond iemand het nodig om mij zowat op de bumper te hangen

Aan de andere kant van de schaal de mensen die onder gelijke omstandigheden extreem overmatig voorzichtig doen. Dit was afgelopen winter ook weer meer dan een keer merkbaar, vooral bij de eerste sneeuwvlokken. De route naar mijn werk kost me normaal nog geen 6-10 minuten (alles binnen de bebouwde kom), mijn record afgelopen winter was bijna 40 minuten. Dit omdat mensen het nodig vonden omdat letterlijk stapvoets of nog trager te rijden, terwijl er nog bijna niets van sneeuw lag en de grip gewoon prima was. Natuurlijk moet je voorzichtig zijn, maar 2 vlokken sneeuw betekent niet direct dat autorijden onmogelijk is. Je merkt toch zodra je een paar honderd meter gereden hebt of het zodanig glad is dat je stapvoet moet rijden, of dat de situatie nog vergelijkbaar is met een normaal natgeregend wegdek.
Het is niet dat ik me extreem opfok aan die mensen, ik denk dan alleen als je zo bang bent om nu te rijden, doe het dan niet.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Dit zie ik ook bijna dagelijks. Vooral oostblokkers en duitsers die het niet nodig vinden om rechts te rijden. Of het zijn mensen die aan het kloten zijn met hun telefoon of navigatie. Zag laatst ook een man die probeerde half handsfree te bellen ofzo. Telefoon in zen dock, maar een los microfoontje met de hand bij zijn mond houden, haha.Myrdreon schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 08:01:
Ja, dat zie je vaak: mensen wachten tot het laatste moment met invoegen voor hun afslag, terwijl ze ook gewoon direct bij het begin de afslag al op kunnen.
Maar het ergste zijn die eeuwige middenbaan rijders (jullie weten het wel als dit over jezelf gaat) . 3 of 4 baans weg en dan kilometers lang in het midden rijden (baan 2/3), haast angstvallig vastkrampen aan hun plekje. Moet je 2-3 banen naar links en dan weer 2-3 naar rechts om in te halen, of rechts inhalen... beide manouvres zijn niet echt bevorderend voor de veiligheid.
Gister ook weer een gevalletje op de N3 in Dordrecht. Een man die links rijd op een 2baans weg en aan het kloten is met zijn telefoon. Na een aantal kilometer staat daar een flitspaal ( staat er al jaren ). Vervolgens schiet hij voor een auto die voor mij rijd, terwijl tussen hem en de andere auto net een meter zit en remt letterlijk af tot 50 KM/H, terwijl je daar 80 mag. Bijna het hele zooitje daar op elkaar geklapt.
Ik heb echt nog nooit een bumperklever gehad. Ook al rijd ik doorgaans onder de maximumsnelheid. Ik rijd doorgaans zelfs 86 of 89 km/h (afhankelijk van hoe snel de vrachtauto's rijden) waar je 100 of 120 mag. Maar ik bied achterliggers altijd de gelegenheid om mij in te halen. Is die gelegenheid er niet, dan rijd ik doorgaans wel iets sneller. Ik ben doorgaans de allertraagste op de weg, maar ik geef niemand de gelegenheid om geergerd te raken door mijn traagheid. Ik heb nooit bumperklevers, ik word altijd ingehaaldunfor schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:18:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 09-08-2012 21:30 ]
Kijk, zo kan het dus ook.Trommelrem schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:30:
Ik heb echt nog nooit een bumperklever gehad. Ook al rijd ik doorgaans onder de maximumsnelheid. Ik rijd doorgaans zelfs 86 of 89 km/h (afhankelijk van hoe snel de vrachtauto's rijden) waar je 100 of 120 mag. Maar ik bied achterliggers altijd de gelegenheid om mij in te halen. Is die gelegenheid er niet, dan rijd ik doorgaans wel iets sneller. Ik ben doorgaans de allertraagste op de weg, maar ik geef niemand de gelegenheid om geergerd te raken door mijn traagheid. Ik heb nooit bumperklevers, ik word altijd ingehaald
Vanochtend weer 5(!) keer meegemaakt dat ik op de linkerbaan rijd en er voor mij iemand opschuift naar de linkerbaan. Geen probleem. Dan neem ik gas terug en laat ze inhalen. Maar....... dan blijven ze een minuut lang net zo snel rijden als de auto die ze gaan inhalen

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Hoezo? Gewoon rechts erlangs, ik ga die moeite niet nemen om er links langs te gaan. Ik ga er rechts langs en doe dan demonstratief mijn knipperlicht naar rechts aanMyrdreon schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 08:01:
Maar het ergste zijn die eeuwige middenbaan rijders (jullie weten het wel als dit over jezelf gaat) . 3 of 4 baans weg en dan kilometers lang in het midden rijden (baan 2/3), haast angstvallig vastkrampen aan hun plekje. Moet je 2-3 banen naar links en dan weer 2-3 naar rechts om in te halen, of rechts inhalen... beide manouvres zijn niet echt bevorderend voor de veiligheid.
Vaak bu'j te bang!
Polen ja, Duitsers heb ik eigenlijk zelden last mee. Meeste Duitsers gaan zelf al aan de kant (blijven links rijden tenzij er wat aan komt, in plaats van rechts tot ze in moeten halen. Moet zeggen dat ik redelijk hetzelfde doe, tenzij ik een kilometer of meer rechterbaan vrij heb of vmax rij), of na een enkel lichtsignaal. Signalen geven is daar ook wat meer geaccepteerd dan hier. Polen daarentegen blijven doodleuk links rijden terwijl ze alle ruimte hebben om naar rechts te gaan, en vertikken het ook als je laat merken er voorbij te willen. Daar schiet ik dan ook meestal maar rechts voorbij.hawker schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:37:
Dit zie ik ook bijna dagelijks. Vooral oostblokkers en duitsers die het niet nodig vinden om rechts te rijden.
[ Voor 3% gewijzigd door Exitium op 10-08-2012 12:39 ]
Anoniem: 387913
de oplossing, gewoon lekker gaan motorrijden en er lekker tussen door knallen.
probleem opgelost... kom je heerlijk ontspannen en uitgewaaid op je bestemming aan
probleem opgelost... kom je heerlijk ontspannen en uitgewaaid op je bestemming aan
Juist dan krijg je pas te maken met agressie, vooral als jij lekker tussen een file doortuft heb je altijd wel van die klootzakken die dat niet kunnen hebben.Anoniem: 387913 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:40:
de oplossing, gewoon lekker gaan motorrijden en er lekker tussen door knallen.
Dat zijn mensen die voor eigen rechter spelen: "Jij mag geen 128 km/h rijden, dus ik ga met 100 km/h voor je rijden om je de les te lezen." Vooral oudere weggebruikers zijn daar goed in.Xyphoid schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:20:
[...]
Kijk, zo kan het dus ook.![]()
Vanochtend weer 5(!) keer meegemaakt dat ik op de linkerbaan rijd en er voor mij iemand opschuift naar de linkerbaan. Geen probleem. Dan neem ik gas terug en laat ze inhalen. Maar....... dan blijven ze een minuut lang net zo snel rijden als de auto die ze gaan inhalenWTF????????????!!!!!
Mijn filosofie is dat iedereen z'n eigen ding moet kunnen doen op de snelweg (ondanks de files). Als iemand met 160 km/h wil rijden, so be it. Ik ga die persoon in geen geval hinderen, ook al ben ik het er niet mee eens. Ik ga dus niet naar links als zo iemand aan komt rijden, of ik geef gewoon veel gas als ik er wel voorlangs ga zodat de achterligger geen vaart hoeft te minderen.
Ik vind wel dat er een standaardgebaar moet komen met de betekenis "sorry/thanks." Iedere automobilist doet weleens iets stoms, dan wil je graag sorry zeggen. Op de fiets kan dat, dan schreeuw je gewoon "sorry, mijn fout" maar in de auto kan dat niet.
Hier kan ik me ook wel in vinden inderdaad.Trommelrem schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:15:
[...]
Ik vind wel dat er een standaardgebaar moet komen met de betekenis "sorry/thanks." Iedere automobilist doet weleens iets stoms, dan wil je graag sorry zeggen. Op de fiets kan dat, dan schreeuw je gewoon "sorry, mijn fout" maar in de auto kan dat niet.
Wat is er mis met gewoon je hand opsteken? Net zoals wanneer iemand je voor laat gaan? In combinatie met een neutraal/sorry-gezicht is dat voor iedereen wel duidelijk.
[ Voor 32% gewijzigd door Angeloonie op 10-08-2012 20:11 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Is al eens gepoogd, is nooit echt wat geworden. Zelfs de site laat niks meer zien over het gebaar, enkel wat random info.Trommelrem schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:15:
www.sorrygebaar.nl
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Tja, ik heb wel eens wat geprobeerd maar ik denk dat de ander het alsnog opvat als een beledigingTsurany schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:24:
[...]
Is al eens gepoogd, is nooit echt wat geworden. Zelfs de site laat niks meer zien over het gebaar, enkel wat random info.
www.sorrygebaar.nl
Valt het jullie overigens ook op dat op industrie-terreinen vrijwel niemand verkeer van rechts voorrang geeft?
Het is gewoon bebouwde kom, maar men denkt vaakt dat er heel andere regels gelden.
Ik kijk vanuit kantoor op 2 t-splitsingen, en je wil niet weten hoe vaak er (bijna)ongelukken gebeuren.
Ik krijg ook regelmatig de middelvinger als ik mijn voorrang wil nemen.
(komt misschien ook omdat er de gehele dag polen af en aan rijden
[ Voor 4% gewijzigd door unfor op 10-08-2012 21:13 ]
heeft dat niet meer met T-splitsingen te maken? Dat mensen denken dat de rechtdoor gaande weg voorrang heeft?unfor schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:11:
[...]...Valt het jullie overigens ook op dat op industrie-terreinen vrijwel niemand verkeer van rechts voorrang geeft?
Het is gewoon bebouwde kom, maar men denkt vaakt dat er heel andere regels gelden.
Ik kijk vanuit kantoor op 2 t-splitsingen, en je wil niet weten hoe vaak er (bijna)ongelukken gebeuren.
Ik krijg ook regelmatig de middelvinger als ik mijn voorrang wil nemen.
(komt misschien ook omdat er de gehele dag polen af en aan rijden)
hehe idd, had vandaag iets heel doms. Reed op de snelweg op de linkerbaan achter iemand. Ik wil mn ruitensproeier aan doen, maar om een of andere vage reden doe ik dat met het linker pookje ipv. de rechter. Gevolg: als een gek aan het seinen met groot lichtTrommelrem schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:15:
[...]

Hier ben ik het grotendeels wel mee eens. Echter weet je waarschijnlijk zelf ook ontzettend goed hoe het voelt als een automobilist op je zit te drukken. Al wil je die persoon niet hinderen maar kun jij bijvoorbeeld op dat moment net niet naar de rechterbaan. Dan zijn die mensen net zo goed voor eigen rechter aan het spelen, gezien ze jou eigenlijk gewoon het liefst van de baan af willen drukken.Trommelrem schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:15:
[...]
Dat zijn mensen die voor eigen rechter spelen: "Jij mag geen 128 km/h rijden, dus ik ga met 100 km/h voor je rijden om je de les te lezen." Vooral oudere weggebruikers zijn daar goed in.
Mijn filosofie is dat iedereen z'n eigen ding moet kunnen doen op de snelweg (ondanks de files). Als iemand met 160 km/h wil rijden, so be it. Ik ga die persoon in geen geval hinderen, ook al ben ik het er niet mee eens. Ik ga dus niet naar links als zo iemand aan komt rijden, of ik geef gewoon veel gas als ik er wel voorlangs ga zodat de achterligger geen vaart hoeft te minderen.
Mijn god, dit meen je hopelijk toch echt niet. Afgezien dat jezelf dan waarschijnlijk ontzettend grappig vind, fok je en jaag je de andere weggebruiker gewoon op? Het ergste is ook nog dat het gewoonweg levensgevaarlijk is wat je op dat moment doet. Ik heb al genoeg van dit soort situaties gezien die bijna catastrofaal afliepen.-tom-562 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:58:
[...]
Hoezo? Gewoon rechts erlangs, ik ga die moeite niet nemen om er links langs te gaan. Ik ga er rechts langs en doe dan demonstratief mijn knipperlicht naar rechts aanvaak zitten de bestuurders dan heel dom terug te kijken.
Verder reageert toch elke weggebruiker anders op een situatie, wat natuurlijk niet gek is omdat we toch allemaal verschillende personen zijn. De 1 kan zoals in dit topic word gezegd ontzettend agressief reageren. De anders reageert weer heel koel. We zijn nou eenmaal allemaal mensen en iedereen maakt wel eens een foutje in het verkeer.
Wat dan wel weer flink afgestraft mag worden is gevaarlijke situaties creeëren vanwege verkeersagressie.
Wie ooit eens een aanrijding heeft gehad, weet gewoon dat er geen plek is voor agressie in het verkeer, jammergenoeg moet er altijd eerst iets gebeuren voordat mensen dit ook inzien.
[ Voor 13% gewijzigd door Dark Master op 11-08-2012 01:05 ]
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Op verzoek verwijderd
[ Voor 50% gewijzigd door Ediejo op 11-08-2012 11:37 ]
EB cardetailing tot aan uw huis
Dit meen ik wel. Als iemand te lui is om naar rechts te gaan, en ik zit wel op de rechterbaan, ga ik er rechts voorbij. Dan ga ik niet eerst 2 banen naar links om er voorbij te kunnen... Nu is het niet zo dat ik met 160 km/h o.i.d. er voorbij knal.Dark Master schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 00:58:
[...]
Mijn god, dit meen je hopelijk toch echt niet. Afgezien dat jezelf dan waarschijnlijk ontzettend grappig vind, fok je en jaag je de andere weggebruiker gewoon op? Het ergste is ook nog dat het gewoonweg levensgevaarlijk is wat je op dat moment doet. Ik heb al genoeg van dit soort situaties gezien die bijna catastrofaal afliepen.
Verder reageert toch elke weggebruiker anders op een situatie, wat natuurlijk niet gek is omdat we toch allemaal verschillende personen zijn. De 1 kan zoals in dit topic word gezegd ontzettend agressief reageren. De anders reageert weer heel koel. We zijn nou eenmaal allemaal mensen en iedereen maakt wel eens een foutje in het verkeer.
Wat dan wel weer flink afgestraft mag worden is gevaarlijke situaties creeëren vanwege verkeersagressie.
Wie ooit eens een aanrijding heeft gehad, weet gewoon dat er geen plek is voor agressie in het verkeer, jammergenoeg moet er altijd eerst iets gebeuren voordat mensen dit ook inzien.
Vaak bu'j te bang!
Op verzoek verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door SmartDoDo op 25-08-2012 13:06 . Reden: Flames horen hier niet ]
EB cardetailing tot aan uw huis
Er zit een verschil tussen rechts inhalen (dus banen schuiven en ervoor planten) en rechts gewoon er voorbij gaan.
Niemand die daar een probleem van maakt, en niemand die daar voor hoeft te schrikken.
Doen ze dat wel, dan moeten ze ook in staat zijn op te merken dat ze op de middelste baan plakken, en dan moeten terugschuiven.
Maar dat zie ik nooit gebeuren in mijn spiegel. Dus veelal wordt het gewoon niet opgemerkt.
En het zijn vooral de Belgen die midden plakken bij mij.
Niemand die daar een probleem van maakt, en niemand die daar voor hoeft te schrikken.
Doen ze dat wel, dan moeten ze ook in staat zijn op te merken dat ze op de middelste baan plakken, en dan moeten terugschuiven.
Maar dat zie ik nooit gebeuren in mijn spiegel. Dus veelal wordt het gewoon niet opgemerkt.
Ik snap ook niet waarom mensen altijd op de weg aan hun gadgets in de auto moeten zitten. Als je aan het rijden bent dan horen je handen zo veel mogelijk aan het stuur en je ogen op de weg, nergens anders.hawker schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:37:
[...]
Dit zie ik ook bijna dagelijks. Vooral oostblokkers en duitsers die het niet nodig vinden om rechts te rijden. Of het zijn mensen die aan het kloten zijn met hun telefoon of navigatie. Zag laatst ook een man die probeerde half handsfree te bellen ofzo. Telefoon in zen dock, maar een los microfoontje met de hand bij zijn mond houden, haha.
Gister ook weer een gevalletje op de N3 in Dordrecht. Een man die links rijd op een 2baans weg en aan het kloten is met zijn telefoon. Na een aantal kilometer staat daar een flitspaal ( staat er al jaren ). Vervolgens schiet hij voor een auto die voor mij rijd, terwijl tussen hem en de andere auto net een meter zit en remt letterlijk af tot 50 KM/H, terwijl je daar 80 mag. Bijna het hele zooitje daar op elkaar geklapt.
Als ik zelf iets aan de apparatuur moet doen (radio, navigatie, airco) dan zorg ik dat ik eerst een snelheid heb waarmee ik de situatie makkelijker kan overzien en opvangen. Iets in mijn GPS tikken doe ik alleen als ik daarvoor aangesloten ben bij een konvooitje vrachtwagens met 85, niet als ik met 130 over de linkerbaan scheur.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Uhm die is er toch? Open hand met de handpalm omhoog. Wel met je rechterhand doen anders kan iemand achter je hem niet zien.Trommelrem schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:15:

Van die figuren die op het vijfbaans deel van de A2 op de middelste of zelfs op de 4e baan blijven rijden terwijl het verder vrijwel leeg is.. En dan zou ík iets verkeerd doen als ik op de meest rechtse baan er voorbij ga, met 1 of 2 lege banen er tussen? 
Laatst ook meegemaakt dat een motorrijder al rechts naast me zat tegen de tijd dat ik de auto die ik inhaalde in m'n rechterspiegel zag.. Hij is er in twee seconden voorbij, maar dat waren net die twee seconden dat ik weer van baan wilde wisselen. (gelukkig had ik wel door dat ie niet meer op mijn achterbumper zat te kleven)
Ook leuk: om een uur of 1 's nachts op de weg, met 120 op de linkerbaan een rij vrachtwagens inhalen. Komt er een BMW 5 aanvliegen, ik schat dat hij 160 reed, en gaat vervolgens een meter achter me hangen - ik zag niet eens meer het schijnsel van zijn koplampen. Heel moeilijk naar links en naar rechts sturen, je kent het wel. Toen er eventjes een gaatje was ben ik maar even naar rechts gegaan want ik was die imbeciel meer dan beu. Toen kon ik het niet laten om even mijn grootlicht te gebruiken om aan te geven wat ik van zijn rijstijl vond en geheel volgens verwachting ging meneer midden op de snelweg vol in de ankers! Ik kan een hoop hufterigheid in het verkeer hebben, maar deze meneer heb ik toen wel een ontmoeting tussen zijn BMW en een boom toe zitten wensen..
Laatst ook meegemaakt dat een motorrijder al rechts naast me zat tegen de tijd dat ik de auto die ik inhaalde in m'n rechterspiegel zag.. Hij is er in twee seconden voorbij, maar dat waren net die twee seconden dat ik weer van baan wilde wisselen. (gelukkig had ik wel door dat ie niet meer op mijn achterbumper zat te kleven)
Ook leuk: om een uur of 1 's nachts op de weg, met 120 op de linkerbaan een rij vrachtwagens inhalen. Komt er een BMW 5 aanvliegen, ik schat dat hij 160 reed, en gaat vervolgens een meter achter me hangen - ik zag niet eens meer het schijnsel van zijn koplampen. Heel moeilijk naar links en naar rechts sturen, je kent het wel. Toen er eventjes een gaatje was ben ik maar even naar rechts gegaan want ik was die imbeciel meer dan beu. Toen kon ik het niet laten om even mijn grootlicht te gebruiken om aan te geven wat ik van zijn rijstijl vond en geheel volgens verwachting ging meneer midden op de snelweg vol in de ankers! Ik kan een hoop hufterigheid in het verkeer hebben, maar deze meneer heb ik toen wel een ontmoeting tussen zijn BMW en een boom toe zitten wensen..
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Ik kan er echt niet bij wat die mensen nu willen bereiken met zo'n remtest, echt ongelooflijk dom en levensgevaarlijk. Is het hun bedoeling dat je hem er achterin rijdt? Ze willen toch graag doorrijden dus waarom ineens remmen? Wat mij betreft mogen ze dit soort idioten een paar maandjes opsluiten.
Ja, en de achteroprijder is in 99.9% van de gevallen aansprakelijk, dus de remtester voelt zich goed, hij krijgt zn schade betaald, dus het kost hem niks en heeft mooi de auto van die irritante langzaamrijder verneukt, plus die langzaamrijder kan mooi n x1000 aantal euro "boete" betalen aan extra verzekeringspremie, voor whatever de remtester voor je vond dat je verkeerd deed..Amras schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:16:
Ik kan er echt niet bij wat die mensen nu willen bereiken met zo'n remtest, echt ongelooflijk dom en levensgevaarlijk. Is het hun bedoeling dat je hem er achterin rijdt?
^2 met hem.NeutraleTeun schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 12:07:
Er zit een verschil tussen rechts inhalen (dus banen schuiven en ervoor planten) en rechts gewoon er voorbij gaan.
Voor zoiets geeft de politie (gestapo ken ik niet in Nederland
Vaak bu'j te bang!
Precies de reden waarom ik graag een dashcam wil. Kan me niet voorstellen dat als je de verzekeraars de beelden laat zien dat jij nog steeds de schuldige bent.AlexanderB schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:44:
[...]
Ja, en de achteroprijder is in 99.9% van de gevallen aansprakelijk, dus de remtester voelt zich goed, hij krijgt zn schade betaald, dus het kost hem niks en heeft mooi de auto van die irritante langzaamrijder verneukt, plus die langzaamrijder kan mooi n x1000 aantal euro "boete" betalen aan extra verzekeringspremie, voor whatever de remtester voor je vond dat je verkeerd deed..
Dit is op zichzelf ook een agressieve actie natuurlijkDemoniac schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:09:
..... Toen kon ik het niet laten om even mijn grootlicht te gebruiken om aan te geven wat ik van zijn rijstijl vond en geheel volgens verwachting ging meneer midden op de snelweg vol in de ankers! ....
Beter is het om het gewoon te negeren. Seinen, toeteren, gebaren, je kunt er alleen maar gezeik mee krijgen. En gezeik in het verkeer is gewoonweg gevaarlijk.
Toevallig net mn theorie-examen gehaald. Maar remmen zonder reden is dus verboden. Als je gesnapt wordt (politie ziet het, of dashcam) ben je je rijbewijs een paar weekjes kwijt voor gevaarlijk rijgedrag.AlexanderB schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:44:
[...]
Ja, en de achteroprijder is in 99.9% van de gevallen aansprakelijk, dus de remtester voelt zich goed, hij krijgt zn schade betaald, dus het kost hem niks en heeft mooi de auto van die irritante langzaamrijder verneukt, plus die langzaamrijder kan mooi n x1000 aantal euro "boete" betalen aan extra verzekeringspremie, voor whatever de remtester voor je vond dat je verkeerd deed..
In de USA doen ze niet anders dan rechts inhalen. Keep your lane . Wel zo goed voor een rustig verkeersbeeld, zelfs met 5 banen breed in de ochtendspits van Los AngelesNeutraleTeun schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 12:07:
been there done that.
Leef en laten leven en ik denk altijd aan wat een reactie KAN veroorzaken. (actie/reactie).
Ik pro rechts inhalen op de snelwegen, vooral bij de trajectcontroles is het extreem irritant als mensen links onder de minimumsnelheid gaan rijden en je er niet voorbij mag (wat ik overigens wel gewoon doe).
Anoniem: 172410
Rechts inhalen is een fout proberen te herstellen door nog een fout te maken. Dat kan niet bedoeling zijn en ís niet de bedoeling. Er is niet voor niets gekozen voor een systeem waarbij je alleen links op inhalers hoeft te letten.
Zoveel haast kan je toch nooit hebben, dat je die 30 seconden niet kunt missen? Ik vind rechts rijden eerlijk gezegd eerder een vorm van verkeersagressie dan een reactie erop.
Er was toevallig laatst nog een droeftoeter die dat gedaan had, die was mooi de spreekwoordelijke Sjaak. Terecht.
Zoveel haast kan je toch nooit hebben, dat je die 30 seconden niet kunt missen? Ik vind rechts rijden eerlijk gezegd eerder een vorm van verkeersagressie dan een reactie erop.
Beter nog, als aantoonbaar is dat je opzettelijk remde valt het simpelweg onder crimineel gedrag. Opzettelijk een ongeluk veroorzaken en nog een paar van die zaken, dat is lastig uitleggen aan de rechter.RocketKoen schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:06:
Toevallig net mn theorie-examen gehaald. Maar remmen zonder reden is dus verboden. Als je gesnapt wordt (politie ziet het, of dashcam) ben je je rijbewijs een paar weekjes kwijt voor gevaarlijk rijgedrag.
Er was toevallig laatst nog een droeftoeter die dat gedaan had, die was mooi de spreekwoordelijke Sjaak. Terecht.
[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 29-08-2012 20:11 ]
Als ik 86 km/h rijd op een 120 weg, dan komt het geregeld voor dat ik zelfs met die snelheid nog mensen rechts inhaal. Ik ga niet twee banen opschuiven om iemand in te halen, want daarmee zou ik het overige verkeer hinderen. Ik snap dat ik niet rechts mag inhalen, maar voor mij telt het milieu en mijn comfort ook. Ik ga ook niet snelheid verliezen om later weer snelheid te winnen. Bovendien zou ik het snelverkeer hinderen als ik twee banen opschuif om zo'n middenrijder in te halen.Anoniem: 172410 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:01:
Rechts inhalen is een fout proberen te herstellen door nog een fout te maken. Dat kan niet bedoeling zijn en ís niet de bedoeling.
Het KLPD zal mij in dat geval niet staande houden, wel de linksplakker. Spreek uit ervaring.
Maar mensen die denken dat je niet op rechts hoeft te letten moeten hun rijbewijs eens opnieuw halen. Ook als je een baan naar rechts opschuift moet je kijken of je niet wordt ingehaald. Hoe vaak komt het voor dat je op de cruise control rijdt, iemand links inhaalt die langzaam rijdt en dat diegene die ingehaald wordt besluit ineens veel gas te geven? Veel mensen hebben weleens Homer Simpson trekjes (gas, brake, honk). Kan zijn dat ze dat standaard doen, maar ook de beste automobilisten hebben het weleens (vermoeidheid, afleiding, etc).Er is niet voor niets gekozen voor een systeem waarbij je alleen links op inhalers hoeft te letten.
Het gaat mij niet om die 30 seconden. Van mijn part kom ik 5 minuten later aan ipv 30 seconden eerder. Ik houd er gewoon niet van om anderen te hinderen.Zoveel haast kan je toch nooit hebben, dat je die 30 seconden niet kunt missen?
Vriend van mij heeft dat meegemaakt. De remmer werd uiteindelijk (door de rechter nota bene) verantwoordelijk gesteld voor de schade.Beter nog, als aantoonbaar is dat je opzettelijk remde valt het simpelweg onder crimineel gedrag. Opzettelijk een ongeluk veroorzaken en nog een paar van die zaken, dat is lastig uitleggen aan de rechter.
Anoniem: 172410
Je moet altijd kijken of je niet rechts in gehaald wordt, maar als je snapt hoe het snelwegsysteem in elkaar zit dan merk je dat in je opzet nooit rechts ingehaald zou moeten worden. Voorsorteren uitgezonderd, maar dan is het technisch gezien ook geen inhalen.Trommelrem schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:23:
Maar mensen die denken dat je niet op rechts hoeft te letten moeten hun rijbewijs eens opnieuw halen. Ook als je een baan naar rechts opschuift moet je kijken of je niet wordt ingehaald. Hoe vaak komt het voor dat je op de cruise control rijdt, iemand links inhaalt die langzaam rijdt en dat diegene die ingehaald wordt besluit ineens veel gas te geven? Veel mensen hebben weleens Homer Simpson trekjes (gas, brake, honk). Kan zijn dat ze dat standaard doen, maar ook de beste automobilisten hebben het weleens (vermoeidheid, afleiding, etc).
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 29-08-2012 20:30 ]
Anoniem: 79417
Vandaag op de A12 eentje. Ik wil eraf ri Arnhem-Noord. Je mag op dat stuk nog 120 kmh. Ik reed 135 kmh op de uitvoegstrook met knipperlicht uit. Ik kwam achter een vrachtwagen vandaan.
Ik ben bijna de vrachtwagen voorbij en gooit er plotseling een kleine boodschappenautootje met een mevrouw achter het stuur de auto erbij mij voor.
Behalve dat ik moet afremmen naar 100 kmh doet het mij vrij weinig ook al vind ik het een kansloze actie.
Ondanks dat begint dat mens allerlei gebaren te maken
Ook daar deed ik verder nul komma nul mee, eenmaal de afrit af haal ik haar in en kijk d'r eens aan en rijd verder.
Bijzonder dat mensen die zelf niet opletten naar anderen doen alsof ze de boe-man zijn.
edit
Ik maak me wel regelmatig schuldig aan rechts inhalen op de spitsstrook. Doe ik zeer bewust en let altijd enorm op wat de baan links me doet. Ik ga echter niet van de rechterbaan helemaal naar links om op de middenstrook iemand in te gaan halen.
Dan maar rechts ervoor bij. En nee, daar voel ik me niet schuldig over. Moet de rest maar niet zo slapen.
Ik ben bijna de vrachtwagen voorbij en gooit er plotseling een kleine boodschappenautootje met een mevrouw achter het stuur de auto erbij mij voor.
Behalve dat ik moet afremmen naar 100 kmh doet het mij vrij weinig ook al vind ik het een kansloze actie.
Ook daar deed ik verder nul komma nul mee, eenmaal de afrit af haal ik haar in en kijk d'r eens aan en rijd verder.
Bijzonder dat mensen die zelf niet opletten naar anderen doen alsof ze de boe-man zijn.
edit
Ik maak me wel regelmatig schuldig aan rechts inhalen op de spitsstrook. Doe ik zeer bewust en let altijd enorm op wat de baan links me doet. Ik ga echter niet van de rechterbaan helemaal naar links om op de middenstrook iemand in te gaan halen.
Dan maar rechts ervoor bij. En nee, daar voel ik me niet schuldig over. Moet de rest maar niet zo slapen.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 79417 op 29-08-2012 21:41 ]
Kwam poosje terug van de A30 -> A12, moest afslag ede/wageningen hebben.
Je hebt daar een lange uitvoegstrook en ik reed dus al op die uitvoegstrook, was rustig op de weg, reed zo'n 125 denk ik. Haalde rechts een auto in die iets langzamer reed, auto ging harder rijden en gaf richting aan, wilde ook afrit op maar ik ga dus niet afremmen om jou ervoor te laten als er achter mij zeker 6 auto's ruimte is. Bestuurder begint te gebaren en schelden (denk ik, raampjes dicht) maar moest uiteindelijk wel achter mij invoegen want puntstuk kwam eraan. Bleef vervolgens tot aan bennekom irritant links naast mij hangen (80 weg, dreeslaan naar wageningen) en middelvingerprobleempjes hebben....
Yep, je hebt er idioten bij
Je hebt daar een lange uitvoegstrook en ik reed dus al op die uitvoegstrook, was rustig op de weg, reed zo'n 125 denk ik. Haalde rechts een auto in die iets langzamer reed, auto ging harder rijden en gaf richting aan, wilde ook afrit op maar ik ga dus niet afremmen om jou ervoor te laten als er achter mij zeker 6 auto's ruimte is. Bestuurder begint te gebaren en schelden (denk ik, raampjes dicht) maar moest uiteindelijk wel achter mij invoegen want puntstuk kwam eraan. Bleef vervolgens tot aan bennekom irritant links naast mij hangen (80 weg, dreeslaan naar wageningen) en middelvingerprobleempjes hebben....
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Ondanks dat de persoon in de andere auto ook hartstikke verkeerd is ben jij dat ook. Rechts inhalen is in veel gevallen gevaarlijk maar mag ook gewoon niet, hoe super goed sommige tweakers ook denken te zijn want "Ze kunnen toch alles zien" is dat gewoon niet de regeling die moet worden toegepast op de Nederlandse snelwegen.Wobcat schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:00:
Kwam poosje terug van de A30 -> A12, moest afslag ede/wageningen hebben.
Smoesjes als, moeten ze maar niet op de linkerrijbaan met 120km per uur rijden? So what, wie geeft jou het recht om de regels daarvoor te buigen.
Uitzonderingen daarin toegelaten, als mensen 70 op de snelweg rijden en iedereen gaat hier "Voorzichtig" rechts langs heen is dit een ander geval. Maar dit als smoes gebruiken dat het dan maar geoorloofd is in bijna alle gevallen....
Dat is net zo als. Ja goh ik rij op de linkerrijbaan met 130 en degene voor mij rijd met 120. Ik ga maar even heel dicht op hem / haar zitten zodat hij of zij uiteindelijk aan de kant gaat.
Kennelijk was de uitvoegstrook al beschikbaar anders had de poster er niet kunnen rijden en als je dan een auto voorbij gaat is dat geen rechts inhalen(tenzij je bewust de uitvoegstrook pakt om er voorbij te komen).
Die ander had of eerder naar rechts moeten gaan of moeten wachten, hij moet zijn bijzondere verrrichting immers nog beginnen.
Die ander had of eerder naar rechts moeten gaan of moeten wachten, hij moet zijn bijzondere verrrichting immers nog beginnen.
Even goed lezen (en/of je theoriekennis wat opfrissen), ik reed dus op de uitvoegstrook, dat is dus rechts van een blokmarkering en ja, daar mag ik een auto rechts passeren..... Dus ik ben (was) dus niet hardstikke verkeerdDark Master schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 01:21:
[...]
Ondanks dat de persoon in de andere auto ook hartstikke verkeerd is ben jij dat ook. Rechts inhalen is in veel gevallen gevaarlijk maar mag ook gewoon niet.......
Dat is trouwens ook een probleem op de weg, mensen die het allemaal zo goed denken te weten maar ondertussen de regels dus niet kennen
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Helemaal overheen gelezen!Wobcat schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 06:51:
[...]
Even goed lezen (en/of je theoriekennis wat opfrissen), ik reed dus op de uitvoegstrook, dat is dus rechts van een blokmarkering en ja, daar mag ik een auto rechts passeren..... Dus ik ben (was) dus niet hardstikke verkeerd
Dat is trouwens ook een probleem op de weg, mensen die het allemaal zo goed denken te weten maar ondertussen de regels dus niet kennen
In dat geval was de andere automobilist natuurlijk gewoon hartstikke verkeerd. Verder blijven mijn punten over rechts inhalen wel staan.
Je bent alsnog verkeerd bezig want met 135km/u over de uitvoegstrook is gewoon onverantwoord gedrag en zelfs enorm asociaal te noemen. Die mevrouw was zelf ook fout bezig maar dat betekent niet dat jij vrijuit gaat. Jullie zijn beiden waardeloze automobilisten. Zij had beter moeten kijken en jij veroorzaakt gevaarlijke situaties omdat je in een situatie waarbij je kan verwachten dat mensen met een lagere snelheid van links naar rechts gaan op de rechter baan te hard gaat rijden.Anoniem: 79417 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:38:
Vandaag op de A12 eentje. Ik wil eraf ri Arnhem-Noord. Je mag op dat stuk nog 120 kmh. Ik reed 135 kmh op de uitvoegstrook met knipperlicht uit. Ik kwam achter een vrachtwagen vandaan.
Je geeft zelf aan dat je van achter een vrachtwagen komt en veel te hard rijd en wilt haar volledig de schuld geven?
[ Voor 51% gewijzigd door Tsurany op 30-08-2012 13:50 . Reden: Met mijn stomme hoofd op het verkeerde bericht gereageerd. ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
135 km/h is de toegestane snelheid hoor. Flitsers flitsen immers pas vanaf 128 km/h (geijkt). Met tellerafwijking zit je daar vaak nog binnen.Tsurany schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 08:18:
[...]
Je bent alsnog verkeerd bezig want met 135km/u over de uitvoegstrook is gewoon onverantwoord gedrag en zelfs enorm asociaal te noemen. Die mevrouw was zelf ook fout bezig maar dat betekent niet dat jij vrijuit gaat. Jullie zijn beiden waardeloze automobilisten. Zij had beter moeten kijken en jij veroorzaakt gevaarlijke situaties omdat je in een situatie waarbij je kan verwachten dat mensen met een lagere snelheid van links naar rechts gaan op de rechter baan te hard gaat rijden.
Je geeft zelf aan dat je van achter een vrachtwagen komt en veel te hard rijd en wilt haar volledig de schuld geven?
In een soortgelijke situatie had ik hem absoluut voor laten gaan. Ik rijd dan wel vaak 86 km/h, maar dat betekent niet dat ik ineens plotseling nu nu nu de uitvoegstrook op zou gaan. Sowieso snap ik dat nu nu nu gedrag van Nederlanders niet. Zeker bij invoegen niet. Invoegen doe je aan het einde van de invoegstrook, niet aan het begin. Ook niet bij file. Als iedereen aan het einde zou invoegen, dan zou de filedruk veel lager zijn.
Tsja, tegen zo'n redenatie is niet te discussiëren...Trommelrem schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 08:51:
[...]
135 km/h is de toegestane snelheid hoor. Flitsers flitsen immers pas vanaf 128 km/h (geijkt). Met tellerafwijking zit je daar vaak nog binnen.
[...]

Je moet invoegen wanneer dat kan. Dus wanneer je niemand hindert op de rechtse strook. Als dat op het begin is of op eind maakt niks uit. Wat wel vaak het geval is, omdat de snelheid op einde van de strook vaak meer in lijn ligt met de snelheid op de rijbaan, het vaak beter is om later in te voegen. Maar het punt van invoegen staat los van files.Trommelrem schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 08:51:
[...]
In een soortgelijke situatie had ik hem absoluut voor laten gaan. Ik rijd dan wel vaak 86 km/h, maar dat betekent niet dat ik ineens plotseling nu nu nu de uitvoegstrook op zou gaan. Sowieso snap ik dat nu nu nu gedrag van Nederlanders niet. Zeker bij invoegen niet. Invoegen doe je aan het einde van de invoegstrook, niet aan het begin. Ook niet bij file. Als iedereen aan het einde zou invoegen, dan zou de filedruk veel lager zijn.
[ Voor 57% gewijzigd door MrFl0ppY op 30-08-2012 08:59 ]
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Met zulke idiote argumenten valt niet te discussieren.Trommelrem schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 08:51:
135 km/h is de toegestane snelheid hoor. Flitsers flitsen immers pas vanaf 128 km/h (geijkt). Met tellerafwijking zit je daar vaak nog binnen.
Aan de andere kant rijd ik vaak op een 60 weggetje buiten de bebouwde kom naar werk.Demoniac schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:09:
Van die figuren die op het vijfbaans deel van de A2 op de middelste of zelfs op de 4e baan blijven rijden terwijl het verder vrijwel leeg is.. En dan zou ík iets verkeerd doen als ik op de meest rechtse baan er voorbij ga, met 1 of 2 lege banen er tussen?
Op een gegeven moment is er een bord dat er geen inhaalverbod meer is... Toch vinden veel mensen dat je daar niet mag inhalen, gezien het feit dat ze het nodig vinden met groot licht te seinen na een inhaalactie.
Of die mensen die in het midden blijven rijden zodat je er niet langs kan.
Niet dat dit zo'n remtest goed praat, maar je mag daar gewoon inhalen, laat me dat gewoon doen. Kun je daarna met grootlicht gaan seinen, maar wat wil je met je grootlicht bereiken dan?
Sorry hoor maar lezen mensen nog wel voordat ze vol zelfgenoegzaamheid reageren ??Tsurany schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 08:18:
[...]
Je bent alsnog verkeerd bezig want met 135km/u over de uitvoegstrook is gewoon onverantwoord gedrag en zelfs enorm asociaal te noemen. Die mevrouw was zelf ook fout bezig maar dat betekent niet dat jij vrijuit gaat. Jullie zijn beiden waardeloze automobilisten. Zij had beter moeten kijken en jij veroorzaakt gevaarlijke situaties omdat je in een situatie waarbij je kan verwachten dat mensen met een lagere snelheid van links naar rechts gaan op de rechter baan te hard gaat rijden.
Ik reed geen 135 maar 125/130 (op m'n teller), er komt in heel de situatie geen vrachtauto voor, ook geen mevrouw maar 'een bestuurder' (was jong ventje met petje maar ik wilde niet generaliserend bezig zijn)
Dus beste Tsurany, tel eerst even tot 10 in het vervolg, wacht tot de stoom uit je oortjes verdwenen is, herlees alles nog een keer en denk na voordat je op totaal verzonnen gronden mij (wobcat) een waardeloze, asociale automobilist noemt.

Ik denk dat ze jouw post en deze door elkaar hebben gehaald: Anoniem: 79417 in "Verkeersagressie, hoe mee om te gaan?"Wobcat schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:25:
[...]
Sorry hoor maar lezen mensen nog wel voordat ze vol zelfgenoegzaamheid reageren ??
Volgens mij reageerde Tsurany op deze:
Bij uitvoegen moet je er gewoon te allen tijde rekening mee houden dat zoiets gebeurt. Zonder te kijken met 40 km/h verschil een vrachtwagen rechts inhalen maakt je net zo'n slechte bestuurder als iemand die zonder na te denken met 100 uitvoegt..Anoniem: 79417 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:38:
Nee, de toegestane snelheid is 120 km/h. Dat daar een paar kilometer per uur aan correctie af gaat en ze tot 4 km/h te hard niet bekeuren, maakt nog niet dat het toegestaan is. (waarmee ik niet zeg dat ik nooit gebruik maak van deze marge)Trommelrem schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 08:51:
De reacties op AlexanderB verbazen mij een beetje, ik herken dit wel heel erg.. (A2/A9 vanaf Utrecht naar Schiphol, weefvak tussen A27 en A12 bij Utrecht) Opstopping ontstaat juist als iedereen probeert in de eerste 100 meter van een weefvak van baan te wisselen..AlexanderB schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 00:24:
Onvermogen om door auto's heen te teleporteren ja, als mensen besluiten gewoon in de weg te rijden en niet aan de kant te gaan als ze dat prima wel kunnen (en zouden moeten, want onnodig links) doen. Zegmaar een heel treintje dat onnodig links rijd + besluit je dr niet tussen te laten op een dubbelbaans afslag... Wat doe je dan? Stilstaan tot dr n gat komt? Ze schuiven maar op..
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
vandaag het tegenovergestelde gezien.
Een dochter (met moeder ernaast) die op de afrit naar de luchthaven van zaventem besloot om 60 te rijden. De normale snelheid is daar 120. En dan nog links plakken. Mama keek wat boos toen ik er rechts voorbijging en ook nog eens tuutte. Maar wtf, als je niet kan rijden blijf dan van de brusselse ring weg in volle ochtendspits.
Een dochter (met moeder ernaast) die op de afrit naar de luchthaven van zaventem besloot om 60 te rijden. De normale snelheid is daar 120. En dan nog links plakken. Mama keek wat boos toen ik er rechts voorbijging en ook nog eens tuutte. Maar wtf, als je niet kan rijden blijf dan van de brusselse ring weg in volle ochtendspits.
Mijn oprechte excusus, ik heb twee discussies door elkaar gehaald en gedacht dat het bericht waar ik op reageerde van jou was. Mijn reactie was bedoeld op het andere bericht, ik heb mijn reactie ook aangepast. Discussies gingen min of meer over hetzelfde onderwerp, namelijk het rechts inhalen op een uitvoegstrook. Enkel de situatie was totaal anders maar dat bleek niet direct uit het bericht dat ik gequote had en ik was onjuist in de veronderstelling dat het over dezelfde discussie ging.Wobcat schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:25:
Sorry hoor maar lezen mensen nog wel voordat ze vol zelfgenoegzaamheid reageren ??
Ik reed geen 135 maar 125/130 (op m'n teller), er komt in heel de situatie geen vrachtauto voor, ook geen mevrouw maar 'een bestuurder' (was jong ventje met petje maar ik wilde niet generaliserend bezig zijn)
Dus beste Tsurany, tel eerst even tot 10 in het vervolg, wacht tot de stoom uit je oortjes verdwenen is, herlees alles nog een keer en denk na voordat je op totaal verzonnen gronden mij (wobcat) een waardeloze, asociale automobilist noemt.
Jou situatie ken ik zelf ook (die weg is mij aardig bekend) en jou reactie daar lijkt mij volstrekt normaal.
Sorry van deze blunder, had beter moeten opletten.
[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 30-08-2012 13:57 ]
ok, no problemTsurany schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:53:
[...]
Mijn oprechte excusus, ik heb twee discussies door elkaar gehaald en gedacht dat het bericht waar ik op reageerde van jou was. Mijn reactie was bedoeld op het andere bericht, ik heb mijn reactie ook aangepast. Discussies gingen min of meer over hetzelfde onderwerp, namelijk het rechts inhalen op een uitvoegstrook. Enkel de situatie was totaal anders maar dat bleek niet direct uit het bericht dat ik gequote had en ik was onjuist in de veronderstelling dat het over dezelfde discussie ging.
Jou situatie ken ik zelf ook (die weg is mij aardig bekend) en jou reactie daar lijkt mij volstrekt normaal.
Sorry van deze blunder, had beter moeten opletten.
Anoniem: 97348
gisteren ook nog iets apparts meegemaakt, en dat was niet terwijl ik aan het rijden was maar ging parkeren.
zodra ik ga parkeren doe ik mijn knipperlichten aan (ditmaal naar rechts) naast een lege parkeervak, achter mij zat al een hele tijd iemand te duwen en ik reed 60 op de teller op een 50 weg, gezien de tellerafwijking van de AT-banden zat ik op gemiddeld een 53 km/h tot 55 km/h....
tot ik ging fileparkeren. zoals vermeld, knipperlicht aan en de oude jeep in één keer netjes de parkeervak in (als je een truck van 16 meter kan parkeren dan zeker een 4,6 meter jeepje
)
terwijl ik even rustig mijn sigaret wilde oproken en tussentijd mijn spullen bijeen raapte stond blijkbaar die man die achter mij reed en zat te kleven nog steeds naast mij met zijn auto en allemaal ''gebarentaal'' te maken
zijn hoofd was werkelijk knalrood van woede en erna kwam het ergste. hij stapte uit trapte een keer deftig tegen mijn band, vloekte er nog wat mijn richting achterna en toen kwam het....
hij sloeg keihard met zijn vuist op mijn motorkap dat hij meteen ineenkroop met zijn hand dicht bij zijn borst. ik denk zo een oude stalen motorkap van een jeep is toch sterker als een motorkap van een golf
het ergste was je staat niet alleen terwijl ik een beetje versuft rond mij keek en probeerde te begrijpen wat er net was gebeurd stonden er ook gewoon mensen die aan het winkelen waren te kijken.
terwijl die man nog wat boos achternariep stapte hij boos en hard dichtslaan van zijn portier in zijn auto en reed met gillende banden weg.
serieus waar gaat of ging het over? duurde het te lang voor hem? pikte ik ''zijn'' plekje in? vond hij een oude 4x4 niet leuk?
die man reed zelf in een hyundai i30 SW met een nieuw kenteken (heb wel aangifte gedaan want mijn motorkap heeft nu een klein deukje ( verwachte meer schade na die pijnlijke klap van hem met zijn vuist
)
conclusie, blijf gewoon rustig want je doet jezelf gewoon pijn
groet, bas
zodra ik ga parkeren doe ik mijn knipperlichten aan (ditmaal naar rechts) naast een lege parkeervak, achter mij zat al een hele tijd iemand te duwen en ik reed 60 op de teller op een 50 weg, gezien de tellerafwijking van de AT-banden zat ik op gemiddeld een 53 km/h tot 55 km/h....
tot ik ging fileparkeren. zoals vermeld, knipperlicht aan en de oude jeep in één keer netjes de parkeervak in (als je een truck van 16 meter kan parkeren dan zeker een 4,6 meter jeepje
terwijl ik even rustig mijn sigaret wilde oproken en tussentijd mijn spullen bijeen raapte stond blijkbaar die man die achter mij reed en zat te kleven nog steeds naast mij met zijn auto en allemaal ''gebarentaal'' te maken
zijn hoofd was werkelijk knalrood van woede en erna kwam het ergste. hij stapte uit trapte een keer deftig tegen mijn band, vloekte er nog wat mijn richting achterna en toen kwam het....
hij sloeg keihard met zijn vuist op mijn motorkap dat hij meteen ineenkroop met zijn hand dicht bij zijn borst. ik denk zo een oude stalen motorkap van een jeep is toch sterker als een motorkap van een golf

het ergste was je staat niet alleen terwijl ik een beetje versuft rond mij keek en probeerde te begrijpen wat er net was gebeurd stonden er ook gewoon mensen die aan het winkelen waren te kijken.
terwijl die man nog wat boos achternariep stapte hij boos en hard dichtslaan van zijn portier in zijn auto en reed met gillende banden weg.
serieus waar gaat of ging het over? duurde het te lang voor hem? pikte ik ''zijn'' plekje in? vond hij een oude 4x4 niet leuk?
die man reed zelf in een hyundai i30 SW met een nieuw kenteken (heb wel aangifte gedaan want mijn motorkap heeft nu een klein deukje ( verwachte meer schade na die pijnlijke klap van hem met zijn vuist
conclusie, blijf gewoon rustig want je doet jezelf gewoon pijn
groet, bas
ik denk dat je dat beter aan hem had kunnen vragen
het had zo een scene uit 1 of andere slapstick kunnen zijn als ik je verhaal in elkaar puzzel
het had zo een scene uit 1 of andere slapstick kunnen zijn als ik je verhaal in elkaar puzzel
Misschien zat hij er zo dicht achter dat hij snel achteruit moest toen jij achteruit ging inparkeren en hij daarom zo boos was?
Tip gebruik hoofdletters.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Dan was het nog zijn eigen schuld. Had ie er maar niet zo dicht op moeten zitten.EJVL schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:12:
Misschien zat hij er zo dicht achter dat hij snel achteruit moest toen jij achteruit ging inparkeren en hij daarom zo boos was?
Meestal zie je van te voren al of iemand wil gaan inparkeren.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
En interpunctie, maar dat geldt voor wel meer mensenEJVL schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:12:
Punctuality is the politeness of kings
@ Groningen heb je vlakbij station een kruispunt waar het licht zowel voor voetgangers als voor auto's die rechts afslaan tegelijkertijd groen is, uiteraard aangegeven met een zebrapad en bij het stoplicht staat voor auto's het 'verleen voorrang' bord. Toch lijkt het iedere keer voor automobilisten weer moeilijk te begrijpen dat de voetganger daar dus voorrang heeft.
Niet normaal hoe vaak ik daar wel niet uitgescholden ben (en anderen zie uitgescholden worden) door een automobilist die zelf gewoon te stom is om verkeersregels te begrijpen maar vorige week sloeg echt nergens op. Steek over met mijn vriendin geeft de auto die aankomt even extra vol gas om mij op een centimeter of 2 na te missen dan vol op de rem gaat en flink tekeer gaat tegen mij. Ik in een vlaag van adrenaline terugschelden en een klap op zn wagen geven. stappen twee van die anabole types uit met maak je dood maak je dood. Weer lekker dus. Maargoed, voor je het weet heb je nog eens echt een mes tussen je ribben zitten ook omdat iemand zijn theorie net gehaald heeft na 3x opnieuw proberen.
Hier dus:
Niet normaal hoe vaak ik daar wel niet uitgescholden ben (en anderen zie uitgescholden worden) door een automobilist die zelf gewoon te stom is om verkeersregels te begrijpen maar vorige week sloeg echt nergens op. Steek over met mijn vriendin geeft de auto die aankomt even extra vol gas om mij op een centimeter of 2 na te missen dan vol op de rem gaat en flink tekeer gaat tegen mij. Ik in een vlaag van adrenaline terugschelden en een klap op zn wagen geven. stappen twee van die anabole types uit met maak je dood maak je dood. Weer lekker dus. Maargoed, voor je het weet heb je nog eens echt een mes tussen je ribben zitten ook omdat iemand zijn theorie net gehaald heeft na 3x opnieuw proberen.
Hier dus:

Cue 300 'Tweakers' die nu gaan vinden dat jij fout zatTeckna schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:33:
Ik in een vlaag van adrenaline terugschelden en een klap op zn wagen geven.
Het is jammer dat ik in zo'n geval niet gewoon de dialoog aan kan gaan. Ik blijf zelf altijd wel rustig dus imho ligt het niet aan mij, maar 'de ander' is altijd zo pissig en opgefokt dat ze niet eens WILLEN luisteren, laat staan dat ze hun ongelijk gaan toegeven...
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Yeah normaal ben ik ook iemand die rustig is alleen je hebt dan echt zo een shot van adrenaline door je heen doordat iemand gewoon een poging doet je aan te rijden. Het had echt niet veel gescheeld of ik had op dat moment in het ziekenhuis gelegen en had ik het op dat moment gewoon niet meer. En achteraf vind ik mijzelf ook erg stom dat ik dat deed en niet het kenteken had opgeschreven om aangifte te doen. Normaal onthoud ik altijd kentekens als ik dingen zie die niet kloppen.Paul schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:37:
[...]
Cue 300 'Tweakers' die nu gaan vinden dat jij fout zat
Het is jammer dat ik in zo'n geval niet gewoon de dialoog aan kan gaan. Ik blijf zelf altijd wel rustig dus imho ligt het niet aan mij, maar 'de ander' is altijd zo pissig en opgefokt dat ze niet eens WILLEN luisteren, laat staan dat ze hun ongelijk gaan toegeven...
Rechtdoorgaand verkeer heeft toch altijd voorrang?Teckna schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:33:
@ Groningen heb je vlakbij station een kruispunt waar het licht zowel voor voetgangers als voor auto's die rechts afslaan tegelijkertijd groen is, uiteraard aangegeven met een zebrapad en bij het stoplicht staat voor auto's het 'verleen voorrang' bord. Toch lijkt het iedere keer voor automobilisten weer moeilijk te begrijpen dat de voetganger daar dus voorrang heeft.
Hier dus:
[afbeelding]
Als ik weet dat ik voorrang heb en ze beginnen te toeteren of te roepen, loop ik altijd gewoon rustig door. Maar als ze dit bij mij hadden gedaan, had ik waarschijnlijk ook zo gereageerd door de adrenaline.
Jammer dat je hun kenteken niet hebt. Kon je ze aanklagen voor poging tot doodslag.
Sommige dingen gebeuren ook onder invloed van adrenaline heb ik het idee, ik reed vandaag door de stad en een fietser schiet aan de verkeerde kant van de weg zo de weg op vanaf een fietspad.
Ik zie hem en trap op de rem omdat ik dacht dat hij zo ervoor langs zou schieten.
Ik was geschrokken en er ontschoot me een bekende krachtterm, waarop die fietser (ik had mijn raam open) "Hoi"
zei en ik antwoordde met "lul"!?!
Verderop zat ik me af te vragen waarom ik nou precies lul had geroepen.
Schrik dus.
Ik zie hem en trap op de rem omdat ik dacht dat hij zo ervoor langs zou schieten.
Ik was geschrokken en er ontschoot me een bekende krachtterm, waarop die fietser (ik had mijn raam open) "Hoi"
zei en ik antwoordde met "lul"!?!
Verderop zat ik me af te vragen waarom ik nou precies lul had geroepen.
Schrik dus.
Herkenbaar plekje, zelf ook Groninger en ken het stuk daar wel. Is ook gewoon een raar stuk om daar de voetgangers met de auto's mee te laten gaan. Staat los van het feit dat ik daar wel gewoon rem voor voetgangers. Men had de voetgangers beter samen met de fietsers kunnen laten gaan.Teckna schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:33:
Hier dus:
[afbeelding]
PhD i.o.
Het rare is dat aan de andere kanten inderdaad fietsers samen met voetgangers gaan en alleen deze kant niet en geen idee waarom eigenlijk. Dit is een soort van half afgewerkte AFTG situatie. Doe het dan of goed of helemaal niet.Maximus schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:10:
[...]
Herkenbaar plekje, zelf ook Groninger en ken het stuk daar wel. Is ook gewoon een raar stuk om daar de voetgangers met de auto's mee te laten gaan. Staat los van het feit dat ik daar wel gewoon rem voor voetgangers. Men had de voetgangers beter samen met de fietsers kunnen laten gaan.
Ach ja, ik woon en werk in Rotterdam, tokkie stad bij uitstek helaas, dus maak me echt helemaal nergens meer druk over. Zo af en toe zit er wel eens een figuur(vaak kale kop, onnozele maar brutale uitdrukking op het tokkiegelaat, ringen in beide oren, tattoes in de sportschoolnek) heel druk en boos te doen maar ik doe net of ik geen idee heb....
Het leven is er te kort voor...
Wat ik dan doe is, indien die situatie zich voordoet, iemand anders er tussen laten of voorang geven of whatever.... Ik doe dat dan met een joviaal gebaar zo van "na jou" wat dan meestal wel weer wordt beantwoord met een gebaar van dank (hand in de lucht) en de negativiteit is weer geneutraliseerd.
Als ik voor iedere aso een euro kreeg kon ik gaan rentenieren
Het leven is er te kort voor...
Wat ik dan doe is, indien die situatie zich voordoet, iemand anders er tussen laten of voorang geven of whatever.... Ik doe dat dan met een joviaal gebaar zo van "na jou" wat dan meestal wel weer wordt beantwoord met een gebaar van dank (hand in de lucht) en de negativiteit is weer geneutraliseerd.
Juist het is heel vaak onvermogen van mensen om situaties in te schatten. Ik rij ook regelmatig rustig op de cruise control overal rechts voorbij. Mooi voorbeeld is de a12 bij driebergen. Vanaf ede komend is de oprit van driebergen na de bocht een 3e rijstrook. Waarna het bij bunnik na 4 gaat. Iedereen op de a12 blijft rustig op de middelste (van de 3) rijstrook rijden terwijl men zonder een enkel probleem naar rechts kan opschuiven op de nieuwe strook. Ik rij regelmatig de complete 7km tussen deze twee plekken helemaal alleen rechts terwijl iedereen in het midden hangt. Als ik dan bij elke auto die ik inhaal helemaal naar links en dan weer naar rechts moet...Tarkin schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:45:
vandaag het tegenovergestelde gezien.

Grappig is wel dat wanneer je dan in je spiegel kijkt ze achter je opeens wel allemaal een strookje kunnen opschuiven. Alsof ze eerst even wakker moeten worden. Héééé er gaat iemand rechts voorbij, wacht ik kan natuurlijk rechts gaan rijden

Eigenlijk moeten al dit soort bestuuders bij constatering door oom agent verplicht een opfriscursus volgen, als de deze basics op de NL weg al niet snappen, dan wil ik niet weten hoe het met de rest van de verkeerskennis is

Ik heb in België eens meegemaakt dat er motoragenten op een bepaald stuk niks anders deden dan midden- en linksrijders naar de rechterbaan dirigeren. Zouden ze hier ook eens moeten doen.thefox154 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 22:33:
[...]
Grappig is wel dat wanneer je dan in je spiegel kijkt ze achter je opeens wel allemaal een strookje kunnen opschuiven. Alsof ze eerst even wakker moeten worden. Héééé er gaat iemand rechts voorbij, wacht ik kan natuurlijk rechts gaan rijden![]()
![]()
![]()
Eigenlijk moeten al dit soort bestuuders bij constatering door oom agent verplicht een opfriscursus volgen, als de deze basics op de NL weg al niet snappen, dan wil ik niet weten hoe het met de rest van de verkeerskennis is
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat er al veel eerder iets is gebeurd waar die persoon opgewonden van werd en dergelijk verwerpelijk gedrag voor vertoonde.Anoniem: 97348 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:27:
Lang verhaal
...
....
conclusie, blijf gewoon rustig want je doet jezelf gewoon pijn![]()
groet, bas
Het geheugen van een automobilist is immers maar kort. Ik bijvoorbeeld regelmatig dat invoegers gelijk naar de linkerbaan gaan om een vrachtwagen in te halen en drie auto's voor mij terechtkomen zodat zelfs ik keihard op de rem moet. Als ik deze persoon dan weer inhaal, wijs ik vaak even naar de spiegel. Echter, ik heb het idee dat de mensen dat moment alweer vergeten zijn omdat ze zich niet kunnen heugen iets fout te doen, ze gaan immers zo snel mogelijk weer naar rechts.....
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Maar dan wel op een juiste manier graag.Peenutzz schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:28:
[...]
Ik heb in België eens meegemaakt dat er motoragenten op een bepaald stuk niks anders deden dan midden- en linksrijders naar de rechterbaan dirigeren. Zouden ze hier ook eens moeten doen.
Ben hier ook wel eens door oom agent gedirigeerd geworden dmv zijn leuke rode led-tekst-balk welke "rechts houden" uitstraalde achterin zijn auto.
Nou sorry hoor? Ik was gewoon aan het voorsorteren, ja het was een 6 (ofzo) baans weg, maar ik moest de op 1 na meest linkse baan hebben. Was niet een al te nuchtere man dus.
(ergens vanaf Europoort richting Dordrecht ofzo, voor/na de Drechttunnel)
Volgens mij mag je in zo'n geval 'voorbijrijden' met een klein snelheidverschil en heet het dan geen inhalen; je blijft immers in je baan. Kan iemand dit bevestigen?thefox154 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 22:33:
Ik rij regelmatig de complete 7km tussen deze twee plekken helemaal alleen rechts terwijl iedereen in het midden hangt. Als ik dan bij elke auto die ik inhaal helemaal naar links en dan weer naar rechts moet...
De wet kent geen "voorbijrijden", alleen inhalen. En dat mag aan de rechterkant alleen in een filesituatie (of bij blokmarkeringen). Dus het hangt helemaal van de agent af. Ik denk dat als je duidelijk alleen rechts rijdt en niet door het verkeer slingert hij eerder de links/middenplakker zal verbaliseren dan jou.
Was laatst (afgelopen vrijdag?) ook een stukje op wegmisbruikers: 4-baans weg in de bebouwde komt, tutje plakt links, mensen halen haar rechts in. Zij wordt aan de kant gezet en krijgt een bekeuring.
Nog veel te weing, want zij zat niet in de gordels, haar kinderen op de achterbank zaten niet in de gordels, ze reed onnodig links, ze reed 40 waar 70 toegestaan was en haar eerste reactie was "u heeft helemaal gelijk". Waarin vraag de agent. "Nou, in alles".
Als iemand zo rijdt en zo reageert: direkt artikel 5, want ze kan dus niet rijden.
Was laatst (afgelopen vrijdag?) ook een stukje op wegmisbruikers: 4-baans weg in de bebouwde komt, tutje plakt links, mensen halen haar rechts in. Zij wordt aan de kant gezet en krijgt een bekeuring.
Nog veel te weing, want zij zat niet in de gordels, haar kinderen op de achterbank zaten niet in de gordels, ze reed onnodig links, ze reed 40 waar 70 toegestaan was en haar eerste reactie was "u heeft helemaal gelijk". Waarin vraag de agent. "Nou, in alles".
Als iemand zo rijdt en zo reageert: direkt artikel 5, want ze kan dus niet rijden.
Signatures zijn voor boomers.
Heel herkenbaarbenedictuz schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:44:
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Drechttunnel, dus dan bedoel je waar de 4 banen zich scheiden in 2x2 om de 2 aparte tunnelbuizen in te gaan.NeutraleTeun schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:25:
[...]
Maar dan wel op een juiste manier graag.
Ben hier ook wel eens door oom agent gedirigeerd geworden dmv zijn leuke rode led-tekst-balk welke "rechts houden" uitstraalde achterin zijn auto.
Nou sorry hoor? Ik was gewoon aan het voorsorteren, ja het was een 6 (ofzo) baans weg, maar ik moest de op 1 na meest linkse baan hebben. Was niet een al te nuchtere man dus.
(ergens vanaf Europoort richting Dordrecht ofzo, voor/na de Drechttunnel)
Redelijk simpel verhaal: tot je bij het daadwerkelijke scheidingsvlak/weefgedeelte/hoe-heet-het is linksplakken.
Dn ontzettend veel mensen daar dus, prima, maar niet boosworden als ik rechts langs je kom
Zijn volgens mij wel minimaal 6 banen daar, ook 2 uitritten dan.
En er zijn geen blokken oid op het asfalt, enkel de borden boven met de plaatsnamen.
Ik rij echter wekelijks dat 200km traject, dus weet blindelings welk stuk/invoeg/snelheid er komt. En ga dan ook altijd nét iets eerder dan aangegeven naar de juiste baan of van/op het gas.
Maar, ik ben ook niet boos als jij mij inhaalt, links of rechts? Dat moet ieder lekker zelf weten.
Dat was ook niet de reden van mijn reactie ...
En er zijn geen blokken oid op het asfalt, enkel de borden boven met de plaatsnamen.
Ik rij echter wekelijks dat 200km traject, dus weet blindelings welk stuk/invoeg/snelheid er komt. En ga dan ook altijd nét iets eerder dan aangegeven naar de juiste baan of van/op het gas.
Maar, ik ben ook niet boos als jij mij inhaalt, links of rechts? Dat moet ieder lekker zelf weten.
Dat was ook niet de reden van mijn reactie ...
Anoniem: 332746
Pas nog een verhaal gehoord van een collega die op het werk (+- 1,5u van zijn thuis) werd opgebeld met de melding dat zijn vriendin in kritieke toestand naar het ziekenhuis is gebracht. Hij was dus asap naar huis gereden, en logisch gevolg is dat je op de autostrade gewoon zo snel mogelijk (en zo veilig mogelijk) in het ziekenhuis wil geraken.
Maar zoals verwacht, waren er onderweg enkele plezanteriken die hem hierin belemmerden;
- 2x een vrachtwagen die een andere vrachtwagen aan het inhalen was buiten de toegestane uren (in België mag dit op de meeste autostrades niet tussen 6u 's morgens en 19u 's avonds).
- meerdere keren een kl******ak voor zich gehad die het allen nodig vonden om onnodig links te rijden tegen 100 km/u terwijl rechts voldoende plaats was
- 1 persoon die er een spelletje van maakte en express zorgde dat hij niet doorkon omdat hij continu signaleerde dat hij langs hem door wou, waardoor hij achter die persoon vasthing totdat hij de afrit moest hebben. Het toppunt was dat uiteindelijk de persoon iedereen ophield door langs een vrachtwagen te rijden tegen enkele km/u sneller dan de vrachtwagen...
Op zulke momenten verwens je iedereen en zou je niets liever doen dan ze gewoon van de baan te rammen oid... Dit is gewoon agressie uitlokken en je weet NOOIT waarom de persoon achter jou haast heeft.
Ik vind het een kwestie van basisrespect dat je rechts rijdt wanneer mogelijk en zo weinig mogelijk andere bestuurders hindert.
Ik rijd bijna continu te snel waar ik kan. Ik signaleer ook mijn voorliggers dat ze zich naar rechts moeten begeven als ze kunnen. Langs de andere kant, houd ik wel afstand en als ik zie dat het geen nut heeft mijn voorganger voorbij te steken omdat er dan gewoon een andere auto voor mij hangt, hou ik me in. Eveneens als ik zie dat de persoon gewoon rustig 115-125 km/u rijdt en niet naar rechts kan.
Maar ik kan ontploffen van mensen die onnodig links het verkeer ophouden, je teken doen dat je aan de kant moet (wat ik overigens ook altijd doe, dé uitgelezen kans om die persoon eens goed zijn vet te geven), of er gewoon een spelletje van maken...
Te snel rijden is tegen de regels, en ik draag er ook alle verantwoordelijkheid voor en ik betaal alle processen (die ik overigens bijna nooit heb). Maar ik rijd in die mate 'te snel' dat ik niemand ten laste ben.
Waarom zijn er geen sancties voor te traag rijden? Voor asociaal verkeersgedrag (onnodig links rijden) en voor vrachtwagens die de regels meer dan regelmatig aan hun laars lappen?
Ik vind dat wegen met 2 maten... hardrijders zijn misschien een gevaar op de baan, maar traagrijders evenzeer!!
edit: typo's
Maar zoals verwacht, waren er onderweg enkele plezanteriken die hem hierin belemmerden;
- 2x een vrachtwagen die een andere vrachtwagen aan het inhalen was buiten de toegestane uren (in België mag dit op de meeste autostrades niet tussen 6u 's morgens en 19u 's avonds).
- meerdere keren een kl******ak voor zich gehad die het allen nodig vonden om onnodig links te rijden tegen 100 km/u terwijl rechts voldoende plaats was
- 1 persoon die er een spelletje van maakte en express zorgde dat hij niet doorkon omdat hij continu signaleerde dat hij langs hem door wou, waardoor hij achter die persoon vasthing totdat hij de afrit moest hebben. Het toppunt was dat uiteindelijk de persoon iedereen ophield door langs een vrachtwagen te rijden tegen enkele km/u sneller dan de vrachtwagen...
Op zulke momenten verwens je iedereen en zou je niets liever doen dan ze gewoon van de baan te rammen oid... Dit is gewoon agressie uitlokken en je weet NOOIT waarom de persoon achter jou haast heeft.
Ik vind het een kwestie van basisrespect dat je rechts rijdt wanneer mogelijk en zo weinig mogelijk andere bestuurders hindert.
Ik rijd bijna continu te snel waar ik kan. Ik signaleer ook mijn voorliggers dat ze zich naar rechts moeten begeven als ze kunnen. Langs de andere kant, houd ik wel afstand en als ik zie dat het geen nut heeft mijn voorganger voorbij te steken omdat er dan gewoon een andere auto voor mij hangt, hou ik me in. Eveneens als ik zie dat de persoon gewoon rustig 115-125 km/u rijdt en niet naar rechts kan.
Maar ik kan ontploffen van mensen die onnodig links het verkeer ophouden, je teken doen dat je aan de kant moet (wat ik overigens ook altijd doe, dé uitgelezen kans om die persoon eens goed zijn vet te geven), of er gewoon een spelletje van maken...
Te snel rijden is tegen de regels, en ik draag er ook alle verantwoordelijkheid voor en ik betaal alle processen (die ik overigens bijna nooit heb). Maar ik rijd in die mate 'te snel' dat ik niemand ten laste ben.
Waarom zijn er geen sancties voor te traag rijden? Voor asociaal verkeersgedrag (onnodig links rijden) en voor vrachtwagens die de regels meer dan regelmatig aan hun laars lappen?
Ik vind dat wegen met 2 maten... hardrijders zijn misschien een gevaar op de baan, maar traagrijders evenzeer!!
edit: typo's
Wait what, je begint agressief te seinen en dan verwacht je medewerking?Anoniem: 332746 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:39:
je teken doen dat je aan de kant moet (wat ik overigens ook altijd doe, dé uitgelezen kans om die persoon eens goed zijn vet te geven)
Geen idee hoe dat in België is maar hier in NL is seinen (beetje afhankelijk van wanneer je begint. Als iemand al 3 uur links hangt wordt het anders) dus zwaar not-done omdat je dan alleen frusti schoolmeesters krijgt die expres links blijven omdat jij je daar zo over opwindt
Rhàshan - Aditu Sunlock
(frusti schoolmeester-stand AAN)
Als ik links rijd en gewoon aan het inhalen ben en iemand gaat zitten knipperen met zijn "dramlampen"ga ik dus echt niet sneller aan de kant.
Eerder het tegenovergestelde zelfs.
De indruk die ik dan krijg is namelijk : 'Heu, ga an de kant, ik ben heul belangrijk en heb reuze haast: waarop ik denk : voor jou drie andere knul.
(frusti schoolmeester-stand UIT)
edit: een medische reden om (veel) te hard te rijden en te "drammen" zie je er niet aan de buitenkant aan af he'?
Da's wel lastig.
Als ik links rijd en gewoon aan het inhalen ben en iemand gaat zitten knipperen met zijn "dramlampen"ga ik dus echt niet sneller aan de kant.
Eerder het tegenovergestelde zelfs.
De indruk die ik dan krijg is namelijk : 'Heu, ga an de kant, ik ben heul belangrijk en heb reuze haast: waarop ik denk : voor jou drie andere knul.
(frusti schoolmeester-stand UIT)
edit: een medische reden om (veel) te hard te rijden en te "drammen" zie je er niet aan de buitenkant aan af he'?
Da's wel lastig.
[ Voor 18% gewijzigd door Daniel36 op 12-09-2012 17:07 ]
Die les heb ik even gemist in mijn theorie-boek.... Maar handig om te weten dat je met een goede reden wel te hard mag rijden.Anoniem: 332746 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:39:
je weet NOOIT waarom de persoon achter jou haast heeft.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
En dát is dus precies de reden dat ze hard moeten optreden tegen dat soort figuren. Die denken namelijk niet meer na over het verkeer, maar willen alleen maar snel snel snel naar dat ziekenhuis. Ze halen allemaal capriolen uit om er zo snel mogelijk te komen en denken niet meer na over de veiligheid van hun medeweggebruikers.Anoniem: 332746 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:39:
Ja het is sneu dat hij naar het ziekenhuis moet, maar als hij dus haast heeft gaat hij waarschijnlijk veel te dicht op zijn voorgangers zitten, waardoor je dat soort gedrag dus uitlokt.
Ik heb vanochtend expres mijn begrenzer aangehad en elke keer op maxv + 2 gezet. Heb 5 keer op de linkerbaan moeten afremmen, omdat iemand daar net zo snel of langzamer reed dan de banen rechts terwijl er genoeg tijd en ruimte was om naar rechts te gaan.
Ik gaf ze elke keer rond de 30 seconden de tijd om in te halen of om naar rechts te gaan. Maar geen van ze deed dat binnen 1 minuut (wat toch lang zat is om in te halen denk ik).

De linkerbaan is niet (alleen) om in te halen
Persoonlijk zou ik het fijn vinden als men de 'capaciteitsuitbreiding' alleen gebruiken als er rechts geen ruimte meer is overigens...
Dat gezegd hebbend, hoe dichter je op de snelheid rijdt die de meeste mensen rijden hoe langer het inhalen duurt, en men wil nu eenmaal niet harder. In sommige gevallen mag dat ook niet. Irritant, maar gewoon legaal en toegestaan
En zeg nu zelf, hoeveel tijd verlies je nu helemaal door die 5 man? Blijkbaar is het op je route niet druk 
Ik hou ook van lekker doorrijden, maar je kunt ook heel relaxed rijden op 2 seconden afstand en 20 km langzamer dan je persoonlijke Vmax (of Vcruise, wat jij wil).
Als men daarna niet naar rechts gaat daarentegen...
Dat gezegd hebbend, hoe dichter je op de snelheid rijdt die de meeste mensen rijden hoe langer het inhalen duurt, en men wil nu eenmaal niet harder. In sommige gevallen mag dat ook niet. Irritant, maar gewoon legaal en toegestaan
Ik hou ook van lekker doorrijden, maar je kunt ook heel relaxed rijden op 2 seconden afstand en 20 km langzamer dan je persoonlijke Vmax (of Vcruise, wat jij wil).
Als men daarna niet naar rechts gaat daarentegen...
Rhàshan - Aditu Sunlock
En juist omdat het op sommige stukken niet druk was wilde ik een beetje doorrijden. Maar als er drie banen zijn waar drie auto's precies even hard rijden, dan kan ik er niet langs... En ik had ze zeer snel ingehaald, want ze reden 92 waar je 100 mag...Paul schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:28:
Dat gezegd hebbend, hoe dichter je op de snelheid rijdt die de meeste mensen rijden hoe langer het inhalen duurt, en men wil nu eenmaal niet harder. In sommige gevallen mag dat ook niet. Irritant, maar gewoon legaal en toegestaanEn zeg nu zelf, hoeveel tijd verlies je nu helemaal door die 5 man? Blijkbaar is het op je route niet druk
Geloof me, als het nodig is dan kom ik er best langsnaitsoezn schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:13:
Die les heb ik even gemist in mijn theorie-boek.... Maar handig om te weten dat je met een goede reden wel te hard mag rijden.
Die 240 euro voor gebruik van vluchtstrook mogen ze 4 keer innen. Bij nood boeit dat me niets.
Dat grapje kost je iets van 90 euro per keer en dan heb ik het over groot licht geven. Dit is geloof ik zelfs bij wet verboden!Anoniem: 332746 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:39:
Ik rijd bijna continu te snel waar ik kan. Ik signaleer ook mijn voorliggers dat ze zich naar rechts moeten begeven als ze kunnen.
Als iemand zo bij mij aankomt op de snelweg achter me (gelukkig moet ik dat de eerste keer nog mee maken) dan kan mijn cruise control precies even hard als die vrachtwagen naast me.
Dit is echt het toppunt van asociaal weggedrag!
Als het een medische reden is dan regel je een ambulance of escorte. Als iedereen als een malloot gaat blazen hebben we uit 1 medische reden er straks 3 omdat ze onderweg al het puin kunnen opruimen. Zeker in de soort gevallen, als je er met je verstand bezig bent met andere zaken.
En wat win je op een drukke snelweg waar je iedereen van de weg moet drukken? 30 seconde eerder bij je afrit? Frustratie gigantisch hoog en bijna jezelf een hart aanval aangedaan omdat je je zit op te vreten achter het stuur

Eigenlijk klemrijden en overdragen aan de politie, mentaal niet in staat om deel te nemen aan het verkeer... Maar ja dat gaat wel weer heel ver.
[ Voor 36% gewijzigd door thefox154 op 12-09-2012 21:55 ]
Vandaag was het ook raak op de A2 tussen Utrecht en Den Bosch.
Er stond een flitser in knp Everdingen en dat wist de Jeep voor me schijnbaar ook. Echter ging hij niet 120 rijden (of iets daar onder), maar remde hij af tot ergens tussen de 100 en 110. Heb je dan zo weinig vertrouwen in je snelheidsmeter?
In knp Empel komt het verkeer van de A59 er met twee banen bij, één wordt uitvoegstrook, de andere gaat samen met een strook van de A2. Er reed een Peugeot 207 (met extra spoilers enzo, kan toeval zijn) onnodig lang door om zijn auto nog even snel voor mij te proppen, terwijl achter mij ruimte is om rustig in te voegen. Vaak zie ik daar mensen zelfs uitwijken naar de andere invoegende rijstrook (!), want dan komen ze er (schijnbaar) ineens achter dat het geen gewone invoegstrook is. Lekker gevaarlijk.
Als bonus kwam in mijn woonwijk een bouwvakkersbusje (kan toeval zijn) tegemoet die eerst een voetganger geen voorrang gaf, terwijl die al halverwege het zebrapad was. Vervolgens gaat hij schuin voor mijn auto langs om aan mijn kant van de straat een laad/losplek op te rijden waardoor ik vol op de rem moet. Overigens passeerde hij daarbij ook een zijstraat, waarbij ik me afvraag of daar überhaupt rekening mee is gehouden.
Een paar maanden geleden was het hele traject Everdingen - Deil (A2) 100 km/u, aangegeven op de matrixborden. Achter mij komt een dikke BMW (kan toeval zijn) vrij rap dichterbij. Mijn snelheid was 120 (op de teller) op de cruise op de meest linker rijstrook van de vier. De strook rechts van mij reed iets langzamer, maar er was geen ruimte om op een nette manier naar rechts te gaan. Dus ik tuf vrolijk verder op de cruise tot ik dat wel kan doen. Echter vond meneer dat ik te langzaam reed, met mijn 20 km/u te hard. Uiteindelijk werd ik getrakteerd op een welgemeende middelvinger.
Ook al weet je dat je het niet moet doen, toch raak ik geïrriteerd dit soort idioten op de weg. Tuurlijk maak ik zelf ook fouten, maar ik probeer me tenminste te verontschuldigen op zo'n moment. Laatst zag ik een auto veel te laat bij het wisselen van baan. Dan is het een kwestie van de fout direct corrigeren, hand opsteken ter verontschuldiging en door.
Zijn er trouwens veel mensen met een dashcam? Volgens mij is dat goed voor wekelijks YouTube-materiaal...
Er stond een flitser in knp Everdingen en dat wist de Jeep voor me schijnbaar ook. Echter ging hij niet 120 rijden (of iets daar onder), maar remde hij af tot ergens tussen de 100 en 110. Heb je dan zo weinig vertrouwen in je snelheidsmeter?
In knp Empel komt het verkeer van de A59 er met twee banen bij, één wordt uitvoegstrook, de andere gaat samen met een strook van de A2. Er reed een Peugeot 207 (met extra spoilers enzo, kan toeval zijn) onnodig lang door om zijn auto nog even snel voor mij te proppen, terwijl achter mij ruimte is om rustig in te voegen. Vaak zie ik daar mensen zelfs uitwijken naar de andere invoegende rijstrook (!), want dan komen ze er (schijnbaar) ineens achter dat het geen gewone invoegstrook is. Lekker gevaarlijk.
Als bonus kwam in mijn woonwijk een bouwvakkersbusje (kan toeval zijn) tegemoet die eerst een voetganger geen voorrang gaf, terwijl die al halverwege het zebrapad was. Vervolgens gaat hij schuin voor mijn auto langs om aan mijn kant van de straat een laad/losplek op te rijden waardoor ik vol op de rem moet. Overigens passeerde hij daarbij ook een zijstraat, waarbij ik me afvraag of daar überhaupt rekening mee is gehouden.
Een paar maanden geleden was het hele traject Everdingen - Deil (A2) 100 km/u, aangegeven op de matrixborden. Achter mij komt een dikke BMW (kan toeval zijn) vrij rap dichterbij. Mijn snelheid was 120 (op de teller) op de cruise op de meest linker rijstrook van de vier. De strook rechts van mij reed iets langzamer, maar er was geen ruimte om op een nette manier naar rechts te gaan. Dus ik tuf vrolijk verder op de cruise tot ik dat wel kan doen. Echter vond meneer dat ik te langzaam reed, met mijn 20 km/u te hard. Uiteindelijk werd ik getrakteerd op een welgemeende middelvinger.
Ook al weet je dat je het niet moet doen, toch raak ik geïrriteerd dit soort idioten op de weg. Tuurlijk maak ik zelf ook fouten, maar ik probeer me tenminste te verontschuldigen op zo'n moment. Laatst zag ik een auto veel te laat bij het wisselen van baan. Dan is het een kwestie van de fout direct corrigeren, hand opsteken ter verontschuldiging en door.
Zijn er trouwens veel mensen met een dashcam? Volgens mij is dat goed voor wekelijks YouTube-materiaal...
Zojuist weer eens een Audi (kan toeval zijn) die mij met een noodgang voorbij kwam, en alsnog besloot in de ankers te gaan omdat ie de afslag moest hebben, waardoor ik dus ook in de ankers mocht.. Dan krijg je van mij ook een vinger..
[ Voor 9% gewijzigd door Ritchie op 13-09-2012 09:56 ]
- NAC Breda -
Erg traag inhalen is per wet ook verboden, inhalen dient zo snel mogelijk te gebeuren, beter omschreven als niet langer dan noodzakelijk, met 101 een auto die 100 rijd inhalen is dus strafbaar.thefox154 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:49:
[...]
Dat grapje kost je iets van 90 euro per keer en dan heb ik het over groot licht geven. Dit is geloof ik zelfs bij wet verboden!
Ik weet niet of dit ook wettelijk omschreven is, maar met motor theorie van een jaar geleden stond in dat je via een licht of geluidssignaal een medeweggebruiker mag attenderen op een overtreding.
Dus zou je in mijn voorbeeld wel mogen seinen toch?
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Anoniem: 332746
Neen, ik doelde hier op het feit dat (vooral 'the white van man') na kilometers onnodig links te rijden, zelf teken naar jou doet dat je je aan de kant moet zetten (wat hier in België trouwen regelamtig gebeurd), dan zal ik die kans ook aangrijpen en meewerken door lekker aan de kant te parkeren en te luisteren naar zijn (meestal lachwekkend) verhaal.Paul schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:54:
[...]
Wait what, je begint agressief te seinen en dan verwacht je medewerking?
Geen idee hoe dat in België is maar hier in NL is seinen (beetje afhankelijk van wanneer je begint. Als iemand al 3 uur links hangt wordt het anders) dus zwaar not-done omdat je dan alleen frusti schoolmeesters krijgt die expres links blijven omdat jij je daar zo over opwindt
Dit heeft niets met theorie oid te maken, je mag nooit te snel rijden, maar je mag ook niet onnodig het verkeer hinderen door onnodig links te rijden, die les heb je blijkbaar wel gemist in je theorie-boek...naitsoezn schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:13:
[...]
Die les heb ik even gemist in mijn theorie-boek.... Maar handig om te weten dat je met een goede reden wel te hard mag rijden.
Jij mag denken wat je wil, maar als ik vrouw/kinderen/ouders net 5min langer in leven kan zien, dan boeit me de hieraan verbonden kost niet... Dit noemen ze het menselijke aspect
Ik heb duidelijk signaleren gezegd omdat ik hiervoor nooit of heel zelden mijn grootlicht gebruik (dit gebruik ik enkel als er mensen zijn die denken dat als ze hun pinker opzetten, ineens voorrang krijgen op al het andere verkeer en op <1m voor je inschieten tegen een snelheid die meestal +10km/u lager is als de jouwe). Ik signaleer subtiel met mijn linker pinker 3x te laten knipperen. Hiervoor moet ik niet 'drammen' of 'bumperkleven', dit doe ik vanop een veilige afstand, of als ik zie dat rechts ee nzee van plaats is, soms zelfs als ik de wagen van ver nader.thefox154 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:49:
[...]
Dat grapje kost je iets van 90 euro per keer en dan heb ik het over groot licht geven. Dit is geloof ik zelfs bij wet verboden!
Als iemand zo bij mij aankomt op de snelweg achter me (gelukkig moet ik dat de eerste keer nog mee maken) dan kan mijn cruise control precies even hard als die vrachtwagen naast me.
Dit is echt het toppunt van asociaal weggedrag!
Ik vind mijn gedrag hierdoor niet asociaal, in tegendeel, ik vind jou reactie net het meest asociale... Jij bent niet de persoon die mag bepalen dat al achterliggers ineens maar 90 mogen rijden op een autostrade waar 120/130 toegestaan is. Ik hoor je al denken; jij bepaalt ook niet wanneer iemand naar rechts moet gaan, en dat klopt, dat bepaal ik niet, dat bepaald de verkeerswet. Als je rechts kan zonder een overtreding te maken (dus hieronder valt niet tegen 90 km/u langs een vrachtwagen rijden, want je mag 120km/u rijden), mag je niet links blijven hangen als dit het andere verkeer hindert...
Ik zei dus duidelijk dat ik te snel rijd waar ik kan. Op een drukke snelweg doe ik dit niet (zoals gemeld in mijn post), maar reken jij maar eens uit wat een verschil het maakt als je opgehouden wordt door een voorligger tegen 90km/u met daarvoor een open baan, en je moet 100km afleggen. dit gaat niet meer over 30 sec...thefox154 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:49:
[...]
En wat win je op een drukke snelweg waar je iedereen van de weg moet drukken? 30 seconde eerder bij je afrit? Frustratie gigantisch hoog en bijna jezelf een hart aanval aangedaan omdat je je zit op te vreten achter het stuurHet domste wat je kunt doen in zo'n situatie.
Eigenlijk klemrijden en overdragen aan de politie, mentaal niet in staat om deel te nemen aan het verkeer... Maar ja dat gaat wel weer heel ver.
Edit:
bron: http://www.wetboek-online...verkeerswet%201994/5.htmlArtikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 332746 op 13-09-2012 10:35 ]
Prima dat die kosten jou niet boeien, maar jaag mij dan niet op kosten door mij harder te dwingen dan ik wil...Anoniem: 332746 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:23:
[...]
Dit heeft niets met theorie oid te maken, je mag nooit te snel rijden, maar je mag ook niet onnodig het verkeer hinderen door onnodig links te rijden, die les heb je blijkbaar wel gemist in je theorie-boek...
Jij mag denken wat je wil, maar als ik vrouw/kinderen/ouders net 5min langer in leven kan zien, dan boeit me de hieraan verbonden kost niet... Dit noemen ze het menselijke aspect
[...]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ah. Aan de kant gaan hier is 'opzouten naar rechts zodat ik door kan blazen'. Bumperklevers die willen gaan 'praten' (of remtesten geven) snap ik nooit, je had toch haast?Anoniem: 332746 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:23:
Neen, ik doelde hier op
Why? Je loopt kans op een mes tussen je ribben of een ram met een zaklantaarn of net wat men heeft liggen en iedereen is toch veel te opgefokt om naar argumenten te luisteren en te evalueren wie er fout is. Vol adrenaline aan de wegkant is echt DE plaats om je ongelijk toe te geven, uhuhparkeren en te luisteren naar zijn (meestal lachwekkend) verhaal.

Je bent dus agressief (ok, het kan agressiever, true) aan het drammen. Dat jij het zo niet ziet...Ik signaleer subtiel met mijn linker pinker [..] als ik de wagen van ver nader.
Je taalgebruik maakt het er niet duidelijker op, vind je 90 rijden nu wel of geen overtreding?Als je rechts kan zonder een overtreding te maken (dus hieronder valt niet tegen 90 km/u langs een vrachtwagen rijden, want je mag 120km/u rijden)
Als je echt 100km lang 30km/uur langzamer gaat, dan zijn dat geen 30 seconde meer nee, maar als jij 100km achter iemand rijdt die 30km langzamer rijdt dan de max EN die ander kan zonder enig probleem naar rechts, DAN mag je van mij best een seintje geven. Niet als jij met 60 km verschil bij hem de kofferbak binnen komt remmen agressief gaan zitten doen dat die ander maar opzoutmaar reken jij maar eens uit wat een verschil het maakt als je opgehouden wordt door een voorligger tegen 90km/u met daarvoor een open baan, en je moet 100km afleggen. dit gaat niet meer over 30 sec...
Beter geef je dat 'seintje' door zelf wel consequent naar rechts te gaan, na een paar keer snappen de meeste mensen die hint ook en het is veel minder agressief dan gaan lopen seinen.
Rhàshan - Aditu Sunlock
Kosten? Harder dan jij wilt?naitsoezn schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:05:
[...]
Prima dat die kosten jou niet boeien, maar jaag mij dan niet op kosten door mij harder te dwingen dan ik wil...
Kosten komen pas als jij harder gaat dan je mag.
Ergo: je hebt genoeg mogelijkheden om kosteloos een ander er voorbij te laten gaan.
Niet zo bijdehand gaan liggen doen, lok je ook agressie mee uit.