Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verkeersagressie, hoe mee om te gaan?

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:32
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:47:
[...]

Ik zei in de zelfde post ook al gelijk dat het niet helemaal netjes was..

Maar ff een ander vraagje, je hebt een beetje haast. (geen leven op dood geval).
Je rijdt harder dan toegestaan en iets te dicht op je voorganger (bewust) en je voorganger geeft een signaal af dat hij niet gewenst is van jou kleef gedrag!!

Neem je dan afstand of voel je je dan ook aangevallen en vind je dat die niet moet zeuren?
Binnen 2 tellen heb ik een auto ingehaald, bij 50km/h of bij 120km/h, dus nee, ik hoef niet te kleven.
En duwen en knipperen doe ik niet als er geen spoed is, voor de 20.156ste keer.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ach de meeste van dit soort dingen lopen met een sisser af, dan heb ik toch uiteindelijk meer haat naar mensen die dronken achter het stuurt stappen.
Maar dat merk je meestal niet eens.

Last.fm | Code Talks

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:52:
[...]

Binnen 2 tellen heb ik een auto ingehaald, bij 50km/h of bij 120km/h, dus nee, ik hoef niet te kleven.
Maar inhalen met een groot snelheids verschil wel terwijl je al te hard rijdt.... En toen stak er net een kind over....
Ik zie je wel een keer bij wegmisbruikers...

• NeutraleTeun
Ik rij achter je, en haal je in. Waar is dat oh zo grote snelheids-verschil.

Deze mensen... oh zo nutteloos.

Echt een achterlijke vergelijking weer. Dat kind moet gewoon van de provinciale- en snelwegen afblijven.
In een dorp moet ik me toch aanpassen vanwege de drempels.

[ Voor 42% gewijzigd door NeutraleTeun op 28-09-2012 16:02 ]

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:01:
Ik rij achter je, en haal je in. Waar is dat oh zo grote snelheids-verschil.

Deze mensen... oh zo nutteloos.
Als ik al 60 rijd (waar je 50 mag), en jij wilt me inhalen binnen 2 tellen, dan moet je flink op het gas, en rijdt je zeker tegen de 80 aan zodra je me voorbij bent..
Gevalletje OvJ als ze je pakken...

Ik hoop dat je inziet dat het gedrag wat je voor jezelf goed wilt praten in geval van haast/nood etc, gewoon zeer asociaal is...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2012 16:04 ]

• NeutraleTeun
Flink? Iemand voorbij gaan die 60 rijdt, om er daarna met 70-80 voor te kruipen weer, is gewoon tenenwerk voor mij.
Ja inderdaad, mijn pedaal hoeft maar max 5 cm te verschuiven voor deze inhaal manoeuvre.

Jeetje, wat een OvJ actie hoor.
Niks gewend en teveel naar die kabouter en Spee gekeken.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Afbeeldingslocatie: http://www.imagepourblog.fr/wp-content/uploads/michael-jackson-popcorn.gif

Vaak bu'j te bang!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-11 16:31
NeutraleTeun schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:04:
Flink? Iemand voorbij gaan die 60 rijdt, om er daarna met 70-80 voor te kruipen weer, is gewoon tenenwerk voor mij.
Ja inderdaad, mijn pedaal hoeft maar max 5 cm te verschuiven voor deze inhaal manoeuvre.

Jeetje, wat een OvJ actie hoor.
Niks gewend en teveel naar die kabouter en Spee gekeken.
Afbeeldingslocatie: http://static.someecards.com/someecards/usercards/eef427321a7be2db372cefcf8d9ce622.png

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Pas op jongens de modjes hebben nog geen weekend denk ik...

/backontopic?

stiekem moest ik grinniken

[ Voor 21% gewijzigd door Afvalzak op 28-09-2012 16:51 . Reden: hihi ]

Last.fm | Code Talks

• NeutraleTeun
Had niet anders verwacht eigenlijk. Kun je niet meer vallen over mij, mijn gedrag of handelingen.
Dan maar iets anders zoeken.

En dat zijn meestal de mensen die dus geen snelle auto hebben. (dwz 0-100 in 4.5 sec. /awesome)
Want degene die dat wel hebben, en dus ook de kennis hebben dat acceleratie zeer weinig moeite en tijd kost, weten ook dat mijn reactie niet overdreven of opschepperig bedoelt is.

[ Voor 4% gewijzigd door NeutraleTeun op 28-09-2012 16:55 ]

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:54:
Had niet anders verwacht eigenlijk. Kun je niet meer vallen over mij, mijn gedrag of handelingen.
Dan maar iets anders zoeken.

En dat zijn meestal de mensen die dus geen snelle auto hebben. (dwz 0-100 in 4.5 sec. /awesome)
Want degene die dat wel hebben, en dus ook de kennis hebben dat acceleratie zeer weinig moeite en tijd kost, weten ook dat mijn reactie niet overdreven of opschepperig bedoelt is.
Wat is dit?

• ralpje
  • Laatst online: 08:17

ralpje

Deugpopje

NeutraleTeun schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:52:
[...]

En tenzij je bij politie, brandweer of ambulance werkt is er nooit spoed. ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• NeutraleTeun
Inderdaad, want dat woord hebben ze enkel verzonnen voor de hulpdiensten he.
http://www.encyclo.nl/begrip/Spoed

• ralpje
  • Laatst online: 08:17

ralpje

Deugpopje

Genoeg spoed om te kleven en met lichten te gaan seinen wel, ja.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• NeutraleTeun
Ik snap je punt, maar BV maar 10% van de reanimaties bij een hartstilstand hebben effect.
Dat wil dus zeggen dat ongeveer maar 1 op de 10 het overleefd, wat dus betekend dan de overige 9 ritten vrij onnodig waren, en dat ze dus voor niks die levensbedreigende capriolen hebben uitgehaald.

Maar oh wacht, hun hebben de lichten en diploma's he?
... daarom gebeuren er ook nooit ongelukken waar hulpdiensten bij betrokken zijn.

Right.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verkapte 'zie mij eens een snelle bak hebben' post? :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

NeutraleTeun schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:07:
Ik snap je punt, maar BV maar 10% van de reanimaties bij een hartstilstand hebben effect.
Dat wil dus zeggen dat ongeveer maar 1 op de 10 het overleefd, wat dus betekend dan de overige 9 ritten vrij onnodig waren, en dat ze dus voor niks die levensbedreigende capriolen hebben uitgehaald.

Maar oh wacht, hun hebben de lichten en diploma's he?
... daarom gebeuren er ook nooit ongelukken waar hulpdiensten bij betrokken zijn.

Right.
... Echt?

blog
sow
eee

• NeutraleTeun
SinergyX schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:16:
[...]

Verkapte 'zie mij eens een snelle bak hebben' post? :P
Verkapte "mensen met een snelle auto weten dat zo'n inhaal-manoeuvre peanuts is, en zal mij daarom dus niet voor gek zetten op het forum met zo'n picture" post.

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

NeutraleTeun schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:20:
[...]

Verkapte "mensen met een snelle auto weten dat zo'n inhaal-manoeuvre peanuts is, en zal mij daarom dus niet voor gek zetten op het forum met zo'n picture" post.
Gast...

blog
sow
eee

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Dus als je gemakkelijk 200 kan rijden is dat geen probleem want dat is peanuts met die auto?

Man man man...

Last.fm | Code Talks

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Aaah, de 'ik weet niets beters dus ik reageer maar op iemand zijn picture' move.

Maar wat is de definitie van snel? Ik doe 6.3sec, dat is dus traag? ;(

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* Viper® zal maar niks zeggen over z'n motor :X

• NeutraleTeun
afvalzak schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:21:
Dus als je gemakkelijk 200 kan rijden is dat geen probleem want dat is peanuts met die auto?

Man man man...
Wie heeft het hier weer over 200?
Man man man...
SinergyX schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:23:
Aaah, de 'ik weet niets beters dus ik reageer maar op iemand zijn picture' move.
Ik was laatste poster... dus ja, ik reageer op de volgende. Is dat dan omdat ik niks beters weet?
Viper® schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:23:
Dat kun je bv wel doen.
Ik hoef niet de beste te zijn? Dat is mijn punt hier weer niet, maar daar is weer makkelijk over te vallen he.
Maar ook jij kunt zeggen dat inhalen makkelijk is en binnen 2 tellen gedaan is.

Iets wat Remko afdoet als "flink moeten gassen" en OvJ -waardig.

En marrk, je mag gerust wegblijven als je enigste bijdrage "Gast en Echt" is bij lappen quotes.

[ Voor 31% gewijzigd door NeutraleTeun op 28-09-2012 17:45 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Viper® schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:23:
Minimaal 4 wielen, anders doe je niet mee :P

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-11 16:31
SinergyX schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:29:
[...]

Minimaal 4 wielen, anders doe je niet mee :P
Afbeeldingslocatie: http://www.sportbikes.net/forums/attachments/zzr-mods/200476d1277784298-whats-best-frame-crash-sliders-training_wheels_motorcycle.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door newbreed op 28-09-2012 17:52 ]

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 23:06

Paulus0013

pom pom

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:09:
Ik ben 1x iemand tegen gekomen de mij de auto wilde uit trekken.. (zeker 6-7 jaar geleden)
Ik weet niet meer precies waarom het ging. Maar hij maakte een rare manoeuvre waarbij ik een arm gebaar maakte waar die in godsnaam mee bezig was..
Hij stapte volop de rem en rende naar mijn portier en trok mijn portier open..
Begon te schelden en aan mijn arm te trekken.. Maarja ik zat nog vast in de gordel en probeerde los te komen.

Uitgestapt en hij begon me te duwen en probeerde mij uit te lokken om wat terug te doen.

Enige wat ik steeds zij: Wat wil je hier nu meer bereiken dan??
Ik weet hoe je eruit ziet en ik weet je kenteken, dus je doet maar wat je wilt doen en dan zal je wel aangeven bij de politie..

De situatie zat me niet lekker dus was aan de ene kant wel blij dat hij een beetje dimde en weer instapte en wegscheurde..

Naderhand nog wel even de politie gebeld (op aanraden van 2 mensen die achter mij stil stonden) om uit te leggen wat er gebeurd was, en bij het opgeven van het kenteken zei de agent al, oohh die kennen we wel. 8)

Ik ben geen vechtersbaas, maar ben ook zeker geen schijterd als ik een gek tegenover me heb staan, ik zal zeker terug slaan als het zover zou komen..
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik iemand vriendelijk kan vragen om te stoppen?

De paar keer dat ik het probeerde liep het of af met iemand die er als een haas vandoor ging vanwege angst, of mensen die direct agressief uitstapten.

Zo nu en dan is er weleens een situatie waarvan ik echt vind dat ik even moet vragen waarom iemand dat doet.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Paulus0013 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:55:
[...]

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik iemand vriendelijk kan vragen om te stoppen?

De paar keer dat ik het probeerde liep het of af met iemand die er als een haas vandoor ging vanwege angst, of mensen die direct agressief uitstapten.

Zo nu en dan is er weleens een situatie waarvan ik echt vind dat ik even moet vragen waarom iemand dat doet.
Kan me niet voorstellen wat je daar nou mee op zou schieten.... Nee, serieus, ik kan me geen enkel realistisch gesprek voorstellen waar iets nuttigs uit voor zou komen :/

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Meneer, mevrouw,

Onze straat is geen "Parkeer en Reis" faciliteit.

Als u met de bus naar Amsterdam gaat, trakteert u ons, de bewoners, dan a.u.b. niet op uw parkeeroverlast.
Die zijn wij zo langzamerhand een beetje beu
Dit vond ik onder mijn ruitenwisser vandaag. Dit is voor het eerst dat ik neigingen kreeg om agressief te worden in het verkeer. Je blijft met je fikken van mijn auto af. Dat een klein kind een bal tegen m'n auto schopt: Kan gebeuren, het is immers kinderachtig (lees: normaal gedrag voor een kind) gedrag om te spelen. Maar dat een volwassene dit doet? Ik was woedend. Althans, ik ga er vanuit dat een volwassene de brief heeft geschreven omdat kinderen niet parkeren.

Ten eerste bepaal ik zelf waar ik parkeer;
Ten tweede betreft het een openbare parkeerplaats waarover geen parkeerbelasting wordt geheven;
Ten derde is er geen parkeeroverlast volgens mijn ouders die één straat verderop wonen, waar vandaag toevallig even geen parkeerplek was.

Wat moet je hier nou mee? Ik heb echt de neiging om voortaan altijd in die straat te gaan parkeren als ik mijn ouders bezoek, maar dat doe ik niet want dat zou niet handig zijn voor mij. Het allerergste vind ik de toon van de brief. Als ik iemand zo'n brief zou schrijven dan zouden m'n ouders mijn oren omdraaien totdat ik het uitschreeuw van pijn. De buurt lijkt mij zo'n fatsoenlijke buurt, maar die brief slaat werkelijk waar alles.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 28-09-2012 23:44 ]

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Trommelrem schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 23:42:
[...]

Dit vond ik onder mijn ruitenwisser vandaag. Dit is voor het eerst dat ik neigingen kreeg om agressief te worden in het verkeer. Je blijft met je fikken van mijn auto af. Dat een klein kind een bal tegen m'n auto schopt: Kan gebeuren, het is immers kinderachtig (lees: normaal gedrag voor een kind) gedrag om te spelen. Maar dat een volwassene dit doet? Ik was woedend. Althans, ik ga er vanuit dat een volwassene de brief heeft geschreven omdat kinderen niet parkeren.

Ten tweede betreft het een openbare parkeerplaats waarover geen parkeerbelasting wordt geheven;
Ten derde is er geen parkeeroverlast volgens mijn ouders die één straat verderop wonen, waar vandaag toevallig even geen parkeerplek was.

Wat moet je hier nou mee? Ik heb echt de neiging om voortaan altijd in die straat te gaan parkeren als ik mijn ouders bezoek, maar dat doe ik niet want dat zou niet handig zijn voor mij. Het allerergste vind ik de toon van de brief. Als ik iemand zo'n brief zou schrijven dan zouden m'n ouders mijn oren omdraaien totdat ik het uitschreeuw van pijn. De buurt lijkt mij zo'n fatsoenlijke buurt, maar die brief slaat werkelijk waar alles.
Gaat het nou over de inhoud van de briefje of over het feit dat iemand je ruitenwisser heeft aangeraakt?

Dus als ik zie dat je auto olie lekt, kan ik geen briefje onder je ruitenwissen doen want ik moet met mijn flikken van je auto afblijven?

• Trommelrem
Sefyu schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 23:59:
[...]

Gaat het nou over de inhoud van de briefje of over het feit dat iemand je ruitenwisser heeft aangeraakt?

Dus als ik zie dat je auto olie lekt, kan ik geen briefje onder je ruitenwissen doen want ik moet met mijn flikken van je auto afblijven?
Een briefje met daarop tekst over lekkende olie heeft een informerende functie.
Maar dat je zo'n briefje onder m'n ruitenwisser legt (op die toon), ja daar word ik heel erg boos van. Die inhoud komt daar nog eens bij. Als ik daar parkeer en ik besluit de bus te pakken, dan doe ik dat gewoon. Ik nodig vooral iedereen uit om daar te parkeren om de bus te pakken, want er is altijd plek (weet ik uit ervaring, want mijn ouders wonen er). Ideaal als je de stad in moet en je wilt besparen op de parkeerkosten.

[ Voor 22% gewijzigd door Trommelrem op 29-09-2012 00:06 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 20:05
Trommelrem, het helpt vaak wanneer je het ook van de andere kant bekijkt. Hoogstwaarschijnlijk hebben de mensen daar erg veel last van 'vreemd' geparkeerde auto's. Uit ellende en onmacht plaatsen ze van die briefjes onder de ruitenwissers van onbekende auto's, dat is hun goed recht (begin niet met 'vandalisme' want een briefje onder een ruitenwisser steken, daar kan jouw auto prima tegen).
Als ik mijn auto niet in mijn straat kwijt kan omdat er allemaal forenzen de hele dag gratis parkeren zou ik ook niet vrolijk zijn, jij ook niet.

Daarmee wil ik niet zeggen dat je er gehoor aan moet geven, want het staat je geheel vrij daar te parkeren. Maar begrijp wel waarom het gedaan wordt, niet om sec jou te pesten. Misschien dat je dan wat minder boos wordt :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Trommelrem, waar maak je je druk om?

Blijkbaar zijn er een stel seniele bejaarden die jou daar zien parkeren, en zien je vervolgens de straat uitlopen. Beter een briefje onder je ruit (met een boodschap waar je verder lak aan kan hebben) dan lek gestoken banden (zoals ze in andere buurten op dergelijke problematiek reageren).

Overigens, misschien is er wel degelijk sprake van een parkeerprobleem, maar wellicht niet altijd op de momenten dat jij er bent of wanneer je ouders dat kunnen zien. Hier in mijn straat was er ook een duidelijke golf van p+r parkeerders, maar die je zie je niet als je 's ochtends zelf vroeg van huis vertrekt en dan pas 's avonds laat weer thuiskomt. Nee, dat gebeurt voornamelijk overdag. Heel vervelend als je bijvoorbeeld een halve dag werkt en dan 's middags thuis komt en blijkt dat je als bewoner nergens fatsoenlijk kunt parkeren in de buurt van je huis. Geloof me, dat is frustrerend.

Bij ons uiteindelijk goed opgelost door middel van parkeervergunningen. Nu is het overdag gewoon vrijwel helemaal leeg, op een paar auto's van wat buren na. Als je de volgende keer de persoon 'betrapt' die deze briefjes neerlegt bij auto's, moet je wellicht eens in discussie gaan. Misschien kent dit probleem wel een invalshoek die jij nog niet kent... en misschien is het inderdaad gewoon ordinair gezeik zonder reden (maar dan kun je er ook gewoon maling aan hebben).

• Trommelrem
ebia schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 01:00:
Trommelrem, waar maak je je druk om?
Om op deze manier te worden aangesproken. Als het een nette brief was geweest, dan was ik niet boos geworden. Dit komt gewoon over alsof ze liever zo veel mensen willen ergeren, en dat lukt ze aardig. Ik kan mij voorstellen dat mensen na het lezen van deze brief juist daar gaan parkeren.

Ik begrijp waarom het gedaan wordt. Men wil perse voor de deur parkeren. Toen ik in de stad woonde, toen deed ik dat ook. Als ik eenmaal een plek voor de deur had dan bleef de auto daar dan ook echt minstens een week staan en dan deed ik alles met de fiets/bus/tram/trein. Maar ik zeurde niet als er simpelweg geen parkeerplek was en ik een kwartier naar huis moest lopen.

Degene die de briefjes plakt moet misschien eerst wat research doen en niet willekeurig op auto's briefjes plakken. Bovendien zijn er manieren die wel effectief zijn. Zoals je al zegt: een vergunningsysteem.

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05:57
[...]

zolang het maar een papiertje is, en geen sticker. Dan is er toch niks aan de hand?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dan klagen ze maar bij de gemeente, wat kun jij er verder aan doen dat je je auto nergens kwijt kunt? Ik waardeer het ook niet als men mijn auto aanraakt, al is het maar de ruitenwisser ;)

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

[...]

:D M'n vrouw had vorige maand ook zo'n soort briefje onder de ruitenwisser zitten... Met als enige verschil dat zij / wij gewoon in de straat wonen waar de auto geparkeerd stond |:( |:( . Ok, ze was al anderhalve week telkens met de fiets naar werk gegaan, waardoor die auto al een poosje niet van de plek was gekomen :X , maar vond het echt waanzinnig dat je niet eens je eigen auto in je eigen straat mag laten staan. Een briefje plakken onder de ruitenwissers vind ik trouwens nou niet echt vallen onder de noemer "hij komt aan je auto", maar dat terzijde.

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 29-09-2012 08:55 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Modbreak:De discussie begint uit te hand te lopen, dus ik vraag de laatste posters daar op de letten. Laat je niet uit de tent lokken, en meld niet dat iemand mening "onzin" is.

Ik ga niet direct nu alles aanscherpen en weghalen. Ik houd het topic vanaf nu scherp in de gaten, bij een volgende escalatie gaan er wel maatregelen voor dit topic gelden

Verwijderd

Los van de discussie of het nou echt om het aanraken van je ruitenwisser gaat of om de boodschap. Je kunt prima zo'n briefje achterlaten zonder iets aan te raken...

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:39

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Zoo... dat was even een leuke discussie zeg. Eigenlijk hebben beide partijen gelijk: het is niet goed om je haast om te zetten in gevaarlijk rijgedrag en het is ook goed te begrijpen dat je in sommige gevallen met een "nood-breekt-wet" mentaliteit gaat rijden, hoe onverstandig dat ook is. De discussie lijkt nu te gaan over de rechtmatigheid van de drammende duwende dwaas uit het bericht van Remko24 en in mindere mate om zijn reactie daarop. Ik zou de discussie weer on topic willen trekken door in te gaan op de originele vraag:

Verkeersagressie, hoe mee om te gaan

Of in dit geval:

Dwazen in het verkeer, hoe mee om te gaan

Want dat het hier een dwaas was, is wel duidelijk. Of dit nou terecht is met een legitieme reden (de ene partij kan dit zich voorstellen) of onterecht is omdat geen enkele reden jou het recht geeft anderen meer in gevaar te brengen dan wettelijk is toegestaan (het standpunt van andere partij). Er is echter een probleem, je kan niks veranderen aan het feit dat deze dwaas op dat moment in deze gemoedstoestand rond aan het rijden is. Je kan hem niet staande houden en je kan hem niet op wonderlijke wijze af laten koelen en tot bezinning brengen.

Dus... Hoe ga jij hier dan mee om?

Stelling 1: Ik ga er van uit dat een opgefokte haastige en/of aggressieve mindset ervoor zorgt dat je een grotere kans hebt gevaar te veroorzaken, mogelijk zelfs met een concreet ongeval tot gevolg.

Stelling 2: Ik twijfel er niet aan dat het waarnemingsvermogen van mensen beperkt is tot datgene waar ze zich op concentreren, aangevuld met wat prikkels vanuit de ooghoek. Veel mensen denken een goed beeld te hebben van de omgeving, maar als daar iets subtiels verandert terwijl je aandacht net even ergens anders is, kan dit volledig aan je ontgaan => S.M.I.D.S.Y.

Goed, je rijdt dus ergens rond en deze dwaas komt op je bumper hangen. Wat kun je dan doen?

A - Je helpt hem door bij de eerste de beste redelijke gelegenheid wat ruimte te geven.
B - Je negeert hem en blijft je concentreren op je eigen taak en maakt je er niet druk om.
C - Je negeert hem, maar windt je intussen ontzettend op over zoveel horkerigheid.
D - Je gaat reageren op zijn rijgedrag door hem te treiteren.

Ik wou dat ik altijd zo verstandig was om voor oplossing A of B te kiezen. Maar al te gemakkelijk kies ook ik voor C of zelfs D, omdat dat zo verleidelijk is. Je wordt immers "aangevallen" dus je instinct is om je te verdedigen (D) of te verschuilen (C).

Waarom A ? Simpel, dan ben ik er zo snel mogelijk van af. Mijn eigen doelstelling is om mezelf zo veilig mogelijk door het verkeer te begeven. Zolang deze dwaas in mijn buurt is, loop ik meer gevaar dan normaal. Ik beschik niet over de mogelijkheid om iemand staande te houden of zijn rijbewijs af te pakken, dus dan blijft alleen dit nog over. Natuurlijk wel met de hoop dat ie verderop wordt staande gehouden en niet alsnog een ongeluk veroorzaakt. Maar nogmaals: IK kan er niks aan doen.

Waarom B ? In dit geval blijf ik me concentreren op mijn hoofdtaak: het besturen van mijn auto. Door verder normaal te blijven doen en geen rare fratsen uit te halen, kan de dwaas ten minste voorspellen wat ik ongeveer ga doen en daar zelf zijn plan op trekken. Als ie een gaatje vindt, is ie weg en is het probleem voor mij ook opgelost.

Waarom niet C ? Het lijkt op B, maar volgens mijn stelling 1 is het voor mijzelf niet verstandig als ik me op ga fokken. Ook kan het zijn dat stelling 2 ook op mij van toepassing is als ik deze dwaas meer aandacht geef dan strikt noodzakelijk.

Waarom zeker niet D ? Als je iemand die opgefokt is, nog meer gaat opfokken, gaat ie niet veiliger rijden. In tegendeel. De stress neemt toe. De bereidheid gevaarlijke maneuvres uit te halen neemt toe. Zowel de dwaas als ikzelf besteden dan meer aandacht aan elkaar dan aan de rest van het verkeer en beiden zullen we - als het al niet tot een directe confrontatie komt - meer opgefokt dan voorheen aan het verkeer deelnemen. Stelling 1 en 2 in het kwadraat dus. Het gevaar is niet afgenomen door de dwaas te pesten. Nee, het gevaar is toegenomen en heeft zich verspreid over beide voertuigen. Een echte lose/lose oplossing.

Maar dit is slechts mijn mening. Ik hoop dat dit de discussie een beetje ten goede komt.

Even terzijde: het valt me op dat algemene beschrijvingen van verkeerssituaties door de lezer vaak geprojecteerd worden op situaties op de snelweg. Lees bovenstaande eens in de context van een snelweg maar ook eens in de context van een drukke binnenstad. Daar heb je helemaal geen tijd om je druk te maken om iemand achter je, je hebt je ogen en oren al nodig om de omgeving te scannen.

[J|O|R] <- .signature.gz

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Twokkie, bedankt voor je heldere uiteenzetting :)

Met het klimmen der jaren wordt je ook wel rustiger merk ik. Soms heb ik er een achter me hangen die druk doet en dan ga ik bij de eerstvolgende rotonde een extra rondje zodat ik achter die persoon zit. Of gewoon aan de kant bij een bushalte. Vroeger had ik mezelf dan een watje gevonden, nu noem ik mezelf liever verstandig.

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 23:06

Paulus0013

pom pom

naitsoezn schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:00:
[...]

Kan me niet voorstellen wat je daar nou mee op zou schieten.... Nee, serieus, ik kan me geen enkel realistisch gesprek voorstellen waar iets nuttigs uit voor zou komen :/
Ow en waarom niet?
Als de politie mensen aanspreekt zie je ook vaak dingen langskomen, de een heeft een waardeloze smoes, de ander wist niet beter en weer een ander deed iets per ongeluk.

Alleen dat al zou soms erg fijn zijn om te weten als iemand wat idioots doet, of als je het zelf doet.
Voor 2 kanten overigens, zodat ik weet waarom dingen soms gebeuren (kan voor meer inzicht of begrip zorgen) en anderzijds weet die ander ook meteen hoe of wat.

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 22:26

Bestla

Kvinne

Roenie schreef op zondag 30 september 2012 @ 09:21:
Twokkie, bedankt voor je heldere uiteenzetting :)

Met het klimmen der jaren wordt je ook wel rustiger merk ik. Soms heb ik er een achter me hangen die druk doet en dan ga ik bij de eerstvolgende rotonde een extra rondje zodat ik achter die persoon zit. Of gewoon aan de kant bij een bushalte. Vroeger had ik mezelf dan een watje gevonden, nu noem ik mezelf liever verstandig.
Liever verstandig en een watje dan in de kreukels op de IC. ;)

Helemaal gelijk heb je, laat ze maar gaan en ga je zeker niet druk maken.

Ik zit nu overspannen thuis en als ik moet rijden dan merk ik wel dat ik anders reageer dan normaal. Ik ben wat opgefokt wat ik met hand en tand wil vermijden. |:(
Ik zit dus met een tweestrijd in mijn kop te rijden. Dat is niet fijn, want zo gaat de hartslag omhoog en gaat de adrenaline stromen. Totaal verkeerde combi in het verkeer. Zo is elk ritje een opgave, en ben weer blij als ik weer thuis ben.

Ik zit me nu weer voor te bereiden op de rit naar de opticien, want mijn nieuwe brillen zijn klaar oOo Dan weer naar huis, en wat kalmerends slikken. Dat kan ik nu niet doen, want dan mag ik geen auto meer rijden.

Daar mag best eens aandacht voor zijn . Medicatie en Verkeer.

Verwijderd

Bestla schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:27:
[...]

Liever verstandig en een watje dan in de kreukels op de IC. ;)

Helemaal gelijk heb je, laat ze maar gaan en ga je zeker niet druk maken.
Dat heeft niets met "watje" te maken.Dat is gewoon normaal verkeer gedrag.
wil dus niet zeggen dat je een lafaard bent.

Geef andere de ruimte en er is geen reden tot agressie in het verkeer.
Dat geld voor zo ontzettend veel "agressieve" situaties.

helaas zal het nooit verdwijnen, er zullen altijd hardrijders, bumper klevers, moraal ridders, milieu activisten, zondagsrijders, blinke vinken en vrouwen rond rijden. Daar doe je niets aan.
Ze betalen allemaal wegenbelasting en hebben allemaal het recht om te rijden.

• Ladon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
TwOkkie schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 22:46:
Goed, je rijdt dus ergens rond en deze dwaas komt op je bumper hangen. Wat kun je dan doen?

A - Je helpt hem door bij de eerste de beste redelijke gelegenheid wat ruimte te geven.
B - Je negeert hem en blijft je concentreren op je eigen taak en maakt je er niet druk om.
C - Je negeert hem, maar windt je intussen ontzettend op over zoveel horkerigheid.
D - Je gaat reageren op zijn rijgedrag door hem te treiteren.
Het lijkt mooi, maar kennelijk is iemand die op je af komt rijden terwijl de rechterbaan leeg is genoeg om optie E (je gaat reageren op zijn rijgedrag daarmee jezelf, hem en alle andere medegebruikers in een gevaarlijke situatie brengend) uit te voeren:

Vanochtend op de A13 vanuit richting Rotterdam: Ik schuif naar de linkerstrook nadat deze erbij is gekomen vanaf de A20. Meerdere auto's aan de linker kant schuiven relatief snel naar de middenstrook, behalve de auto voor mij (peugeot 407 oid). Ik heb geen haast dus ik wacht nog even met de aanname dat hij wat meer tijd nodig heeft dan de meeste mensen voordat hij terug naar rechts gaat. Meneer heeft kennelijk ook geen haast want rijd 85 Kmpu op de meest linker strook (100 is de vmax). Na een tijdje heb ik daar genoeg van en geef ik gas en rij naar de auto toe. Op het moment dat ik een een 4-tal meter van hem af ben lijkt meneer zich te beseffen dat hij al een tijdje naar rechts kon en doet dat ook. So far so good lijkt het. Hij deed het zelfs met knipperlicht!

But I couldn't have been more wrong. Ik reed meneer voorbij die meteen daarna zijn auto weer naar links knalde en met groot licht ging knipperen. Na mijn zwaai gebaar ga ik een baan naar rechts (daar was immers meer dan genoeg ruimte) en denk dat het daarmee dan klaar is. Neehoor. Op het moment dat ik weer een baantje naar links schuif zie ik dat meneer vol gas aan komt rijden om het gat weer dicht te rijden. Daar ben ik eveneens niet zo van onder de indruk en rij gewoon weer verder. Klein stukje verder ga ik wederom een baantje naar rechts waarna meneer het weer nodig vond om vol gas aan te komen en naast mij te gaan rijden. Ik kijk hem hoofdschuddend en met een minachtend lachje aan, want dat verdiende meneer, om vervolgens zijn auto heel hard op me af te zien komen (gaf dus een flinke ruk aan het stuur naar rechts). Mijn vriendin schrok nogal maar aangezien ik wel wat gewend ben van mijn medeweggebruikers deed ik dat gelukkig niet. Ik negeerde deze beweging en daardoor bracht ik niet met een uitwijkende acties alle andere medeweggebruikers in gevaar (Voor zover ik dit soort akkefietjes tussen andere medeweggebruikers heb zien gebeuren is dat meestal wel het resultaat met (bijna) ongelukken en files tot gevolg). Aangezien ik niet schrok ging meneer daarna ook nog eens voor mij rijden om mij vervolgens een remtest te willen bezorgen. I was not impressed en reed dus vervolgens op zijn bumper. Hier was uiteraard duidelijk sprake van een voorbumperklever! Hierna vervolgde meneer eindelijk zijn weg en heb ik geen last meer van hem gehad. Ik denk dat het snel niet leuk is wanneer andere mensen niet reageren op pogingen iemand van de weg te rijden.

Maar goed, deze keurige automobilist heeft hier toch mooi even een "verkeersaso" een lesje geleerd. Kan hij dat trots op één of ander forum/op z'n werk/thuis gaan vertellen. Weer zo'n "bumperklever" even een lesje geleerd....

Ik heb hier vooral voor B gekozen op een minachtend lachje na misschien, maar in zijn ogen zal ik wel de wegpiraat zijn.....

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 20:49
Vanmorgen weer een chronische bumperklever achter me. Bij constante snelheid (80km/h) nam hij wat afstand, maar nog niet meer dan 10 meter, maar als ik afremde voor rotonde's (daar heb ik er 6 van van huis naar werk) kwam hij heel dicht achter me zitten. Ik ging blijkbaar ook niet snel genoeg over die rotonde's heen en ik accelereerde volgens mij ook niet snel genoeg want hij bleef op m'n bumper hangen.

Bij het wegrijden van rotonde nummer 2 heb ik rond de 65km/h het gas los gelaten, remlichten even laten branden (rempedaal lichtjes aantikken, zonder echt te remmen) en toen begreep hij het ook. Bij rotonde nummer 4 was ik 'm kwijt

Snap niet hoe je s'ochtends nou haast kunt hebben, je gaat toch naar je werk. Heb je wat aan, helemaal opgefokt op je werk zitten :S

Sowiezo reed hij in een wat nieuwere, misschien snellere auto. Nou reed ik niet voluit ofzo, ik reed gewoon normaal naar mijn maatstaven. Dat het volgens hem niet snel genoeg gaat prima, maar hij heeft er maar rekening mee te houden dat mijn auto een jaar of 10 ouder is, en misschien wat minder snel dan de zijne. Dan kun je d'r wel zo dicht op gaan zitten, maar daar ga ik niet harder van rijden

Zelfde als dat ik bij een stoplicht achter een vrachtwagen zit, en ik er niet voorbij kan, dan heb ik ook altijd van die harken achter me die mij dan op de bumper gaan zitten. Ja, sorry hoor, kun je wel gaan zitten drukken maar je kunt toch zien dat ik een vrachtwagen voor me heb en ik ook niet sneller kan optrekken...

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ladon schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:33:
[...]

Aangezien ik niet schrok ging meneer daarna ook nog eens voor mij rijden om mij vervolgens een remtest te willen bezorgen. I was not impressed en reed dus vervolgens op zijn bumper. Hier was uiteraard duidelijk sprake van een voorbumperklever! ...
Heb je hem ook echt aangeraakt?
Want ik vraag me nou af als iemand zo'n actie doet, dus bewust een noodstop maken waardoor ik op hem knal of dat mij nou verzekeringsgeld gaat kosten ondanks dat het zijn 'fout' zou zijn geweest (Toch? Of had ik dan echt meer afstand moeten bewaren)

Overigens ga ik mééstal voor optie A of B en als er iemand kleeft/slingert/seint achter mij en ik écht niet naar rechts kan wil optie C nog wel eens intreden.
Het is immers verschrikkelijk irritant als iemand constant 'vraagt' "Mag ik er langs" terwijl dat niet mogelijk is.
(Of ik moet een baan naar rechts en 10 km. lang achter een vrachtwagen rijden tot ik weer naar links kan :F )

Last.fm | Code Talks

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

afvalzak schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 18:05:
[...]

Want ik vraag me nou af als iemand zo'n actie doet, dus bewust een noodstop maken waardoor ik op hem knal of dat mij nou verzekeringsgeld gaat kosten ondanks dat het zijn 'fout' zou zijn geweest (Toch? Of had ik dan echt meer afstand moeten bewaren)
Uiteraard zal zo iemand tegen de politie / verzekering braaf verklaren dat ie het expres deed, volkomen onnodig en ook nog eens wist dat jij te dicht achterop hem zat om nog op tijd te kunnen remmen.... :z

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Mjah met getuigen erbij moet het lukken alleen dat gaat wat lastig op de snelweg;)

Last.fm | Code Talks

• Roenie
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:13:
Vanmorgen weer een chronische bumperklever achter me. Bij constante snelheid (80km/h) nam hij wat afstand, maar nog niet meer dan 10 meter, maar als ik afremde voor rotonde's (daar heb ik er 6 van van huis naar werk) kwam hij heel dicht achter me zitten. Ik ging blijkbaar ook niet snel genoeg over die rotonde's heen en ik accelereerde volgens mij ook niet snel genoeg want hij bleef op m'n bumper hangen....
Eerste rotonde gewoon een extra rondje doen, dan ben je hem ook kwijt ;)

• Ladon
  • Niet online
afvalzak schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 18:05:
[...]

Overigens ga ik mééstal voor optie A of B en als er iemand kleeft/slingert/seint achter mij en ik écht niet naar rechts kan wil optie C nog wel eens intreden.
Het is immers verschrikkelijk irritant als iemand constant 'vraagt' "Mag ik er langs" terwijl dat niet mogelijk is.
(Of ik moet een baan naar rechts en 10 km. lang achter een vrachtwagen rijden tot ik weer naar links kan :F )
Haha, nee ik zat niet echt OP zijn bumper (of dus beter gezegd, zijn achterbumper op die van mij) maar bij wijze van. Ik gun zo'n wegpiraat/eigen rechter geen reactie tenzij ik echt uit moet wijken. Ik ga natuurlijk een ongeluk (naja, is het dan een ongeluk te noemen?) wel voorkomen als ik verwacht dat dat de uitkomst is.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 19:14
Vandaag ook een leuke actie meegemaakt.

Brug is open op de A20, stap de auto voor me de chauffeur uit, loopt naar de auto voor hem.
*tik* *tik* op het raam, die gaat naar beneden.
Paar woordjes, rukt het portier open en begint te meppen. :/ Wat gerommel op de passasierstoel.
Staan er later 2 bloedende mensen op de weg.

En zodra de brug weer dicht is gingen (beide) auto's redelijk snel weer weg. :? 8)7
"volg de skoda rijder" :-(

let the past be the past.

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-11 22:16
Vanochtend op de A2 tussen Den Bosch en Utrecht twee auto's die om beurten elkaar gingen afsnijden met als toetje een remtest... Gelukkig reed ik er op een veilige afstand achter!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11 20:18
FastFred schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:13:
Snap niet hoe je s'ochtends nou haast kunt hebben, je gaat toch naar je werk. Heb je wat aan, helemaal opgefokt op je werk zitten :S
Aha jij snapt het blijkbaar niet, 's morgens eerder op je werk betekent 's avonds eerder klaar. _/-\o_
Daarnaast is het ook gewoon leuk om 's morgens rotondes en bochten op tempo te nemen, het werkt juist ontspannend. :9 Alleen altijd balen inderdaad als de voorligger je hard in de remmen dwingt bij elke rotonde, als ik geen plezier kan beleven aan m'n woon-werk ritje kan ik net zo goed met de bus gaan.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het Fantoom schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 23:20:
[...]

Aha jij snapt het blijkbaar niet, 's morgens eerder op je werk betekent 's avonds eerder klaar. _/-\o_
Daarnaast is het ook gewoon leuk om 's morgens rotondes en bochten op tempo te nemen, het werkt juist ontspannend. :9 Alleen altijd balen inderdaad als de voorligger je hard in de remmen dwingt bij elke rotonde, als ik geen plezier kan beleven aan m'n woon-werk ritje kan ik net zo goed met de bus gaan.
Ik vind het 's ochtends idd ook wel irritant van die mensen die niet doorrijden. En dan vooral omdat die net het verschil uitmaken tussen dat groene stoplicht nog even mee kunnen pakken of ervoor moeten stoppen. Laatst ook in de ochtendspits zo'n figuur in een kampeerbus voor me die met 10km/u elke bocht doorging en gaat remmen bij groen licht (het kan misschien oranje worden). Dan verander ik frustratie soms in een soort hulk }) en wil hem in gedachten van de weg drukken :P

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 11:30
Roenie schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:56:
[...]
Eerste rotonde gewoon een extra rondje doen, dan ben je hem ook kwijt ;)
Dat is een gevalletje toegeven, en dat zou ik dus niet doen. Dat soort gedrag mag niet beloond worden.
Vind het altijd heel irritant als iemand op mijn bumper zit, jammer dat ik geen cruise control heb want dan zou ik hem gewoon een paar kilometertjes onder de vMax zetten, beetje muziek van Simon & Garfunkel aan en rustig doorkachelen.

Flikker op met je bumperkleven.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is ook wel weer typisch. Je vind het heel irritant maar het zelf oplossen wil je niet want dat is toegeven... tja...

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Vlassie1980
Tsurany schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:28:
Dat is ook wel weer typisch. Je vind het heel irritant maar het zelf oplossen wil je niet want dat is toegeven... tja...
Bumperkleven is gewoon irritant, als je er problemen mee hebt dat ik op een N weg 85 per uur rijdt en je er toch langs wil dan ga je maar lekker je gang.

Is het een doorgetrokken streep dan heb je dus gewoon pech, ik ga me niet op laten jagen omdat een of andere tokkie/pauper in een vernaggelde Golf 3 mijn achterbumper zit te kussen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat heeft even ruimte maken te maken met je op laten jagen? Je stoort je er gigantisch aan maar er is een simpele oplossing voor en daar wil je weer geen gebruik van maken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• NeutraleTeun
Tsurany schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:35:
Wat heeft even ruimte maken te maken met je op laten jagen? Je stoort je er gigantisch aan maar er is een simpele oplossing voor en daar wil je weer geen gebruik van maken?
Heilige boon
Tsurany schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:14:
[...]

Ik zou precies hetzelfde doen*. Kan mij eigenlijk ook vrij weinig schelen of iemands familie/bekende op sterven ligt. Als jij harder wilt rijden los je dat zelf maar op, bij mij gaan bumperkleven en met groot ligt schijnen gaat je niks opleveren. Ik heb niks met jouw problemen te maken en wil er ook niks mee te maken hebben. Ga je mij er alsnog bij betrekken door mij ook te irriteren laat ik gewoon zien wat voor reactie je krijgt. [...]
*
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:14:
Ik ben toen zachter gaan rijden (48 op CC)

• Vlassie1980
Tsurany schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:35:
Hoe moet ik ruimte maken op een N weg dan? Die zijn meestal maar 2 baans met tegemoetkomend verkeer!

Laat die gast maar lekker zelf kijken wanneer hij me voorbij wil. Ik ga me in ieder geval niet aan hem aanpassen door harder te gaan rijden en ook zeker geen extra rondje op een rotonde draaien omdat er een of ander petje mijn bumper zit te kussen.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:20
Vlassie1980 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:06:
Hoe moet ik ruimte maken op een N weg dan? Die zijn meestal maar 2 baans met tegemoetkomend verkeer!
Bijvoorbeeld door een extra rondje te maken op de eerste de beste rotonde...

Wil je van die bumperklever af of niet? Je doet voorkomen van wel, maar je bent niet bereid daar daadwerkelijk iets voor te doen...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Vlassie1980
Paul schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:15:
[...]
Bijvoorbeeld door een extra rondje te maken op de eerste de beste rotonde...

Wil je van die bumperklever af of niet? Je doet voorkomen van wel, maar je bent niet bereid daar daadwerkelijk iets voor te doen...
De bumperklever moet gewoon niet op mijn bumper zitten en normaal doen. Daar ga ik geen rondje rotonde voor doen.

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Vlassie1980 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:30:

De bumperklever moet gewoon niet op mijn bumper zitten en normaal doen.
Klopt helemaal. Maar hoe ga jij dat voor elkaar krijgen? Telekinese? Dodende blikken? En als dat niet werkt?
Daar ga ik geen rondje rotonde voor doen.
Okay, maar dan kies jij er dus voor om het niet op te lossen. Ga je er dan ook niet door op laten fokken, want daar heb je alleen jezelf mee.

Het is wel jammer dat er vrijwel geen controle is op het gedrag van automobilisten. Als je maar niet te hard langs controles rijdt, weet waar de roodlichtcamera's staan en je parkeermeter genoeg gevuld is, kun je verder aanrommelen wat je wilt. Pakkans is vrijwel nul komma nul, hoezeer TV-programma's als Wegmisbruikers ook het gevoel proberen te geven dat dit niet zo is.

[J|O|R] <- .signature.gz

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:21
Precies de reden waarom iedereen voor eigen rechter gaat spelen. Voorheen was ik ook zo maar sinds ik mijn lease auto heb moeten inleveren en nu slechts een Peugeot 107 rij, merk ik dat ik een stuk rustiger en veel minder agressief ben in het verkeer. Ik denk dat dit te maken heeft dat je bijna geen eigen rechter kunt spelen (je kan nét meekomen met het overige verkeer en dit vereist aandacht en schade kost je nu wel geld). Het kan ook te maken hebben dat ik elk jaar een stukje ouder wordt waardoor je je minder aan dingen stoort.

Ik hou me nu voornamelijk bezig met anticiperen op andere 'wegmisbruikers' zodat ik veilig van A naar B kom. Wil je bumperkleven? Prima. Speel jij maar met je eigen leven maar ik ga even aan de kant.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik rij sinds ik een dochter heb een stuk voorzichtiger, zeker met haar erbij. Lekker cliché, ik weet het..maar ik rij geen 200KM/u in ieder geval met haar erbij. Te weinig afstand houden doe ik bijna standaard (zeggen de mensen die soms meerijden) en moet ik echt afleren, heb het soms niet door. Als er iemand bij mij bumperkleeft (komt zelden voor, maar toch) dan deert het me meestal niet zo..maar wel als ik een klein kind achterin heb.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-11 01:56
TwOkkie schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:47:
[...]

Klopt helemaal. Maar hoe ga jij dat voor elkaar krijgen? Telekinese? Dodende blikken? En als dat niet werkt?

[...]

Okay, maar dan kies jij er dus voor om het niet op te lossen. Ga je er dan ook niet door op laten fokken, want daar heb je alleen jezelf mee.
Vorige week opgelost door de bumperklever bij mij achterop te laten rijden door vol in de ankers te gaan. Op een weg waar je maar 50 mag bleef die bumperkleven + groot licht signalen. Gaf hem 1 waarschuwing door licht de rem aan te raken maar dat bracht de bestuurder niet op andere gedachten.
Ben VOL in de ankers gegaan en meneer Renault 5 GT mooi opgevangen met de achterbumper. Ik ben meteen uitgestapt, voordeur opengzwaaid en meteen om autopapieren gevraagd. Gezegd dat als ze willen bumper plakken dan dat ze dan maar ook mooi wat formuliertjes in mogen vullen. Flikker maar op

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• NeutraleTeun
Als je dan toch zo slim was om bovenstaand te doen, dan zou ik ook meteen naar me nek grijpen ipv naar papieren te vragen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wil je nu een koekje? Grootste verschil is dat ik me absoluut niet stoor aan een bumpeklever.

• NeutraleTeun
Een koekje hoef ik niet van jou.
Een normaal consistent antwoord van jou, zodat er een normale discussie kan volgen, dat dan weer wel.
Je pakt alleen maar de punten waarop je kunt reageren, of dat nu in strijd is met een ander eerder gegeven antwoord vergeten we gemakshalve maar even.

Je stoort je er niet aan, maar zou wel hetzelfde (<vMax op CC) doen. _/-\o_

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:20
Vlassie1980 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:30:
De bumperklever moet gewoon niet op mijn bumper zitten en normaal doen. Daar ga ik geen rondje rotonde voor doen.
Ah, je hebt geen interesse in het oplossen van je probleem maar wil alleen op internet stoer doen. Ok, weten we dat :Y)
Chief-XL schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:04:
Vorige week opgelost door de bumperklever bij mij achterop te laten rijden door vol in de ankers te gaan.
Jammer dat ik het niet gezien heb, dan had die Renault 5 alvast 1 getuige gehad...

Hoe voelt dat, ternauwernood 24 maanden cel (waarvan 8 voorwaardelijk) voor doodslag ontlopen?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:17
[...]

Vorige week opgelost door de bumperklever bij mij achterop te laten rijden door vol in de ankers te gaan. Op een weg waar je maar 50 mag bleef die bumperkleven + groot licht signalen. Gaf hem 1 waarschuwing door licht de rem aan te raken maar dat bracht de bestuurder niet op andere gedachten.
Ben VOL in de ankers gegaan en meneer Renault 5 GT mooi opgevangen met de achterbumper. Ik ben meteen uitgestapt, voordeur opengzwaaid en meteen om autopapieren gevraagd. Gezegd dat als ze willen bumper plakken dan dat ze dan maar ook mooi wat formuliertjes in mogen vullen. Flikker maar op
Die bumperklever is een aso maar jij bent nog een stapje erger :/
Ook al zit die man te bumperkleven, als je bewust een ongeluk gaat veroorzaken dan hoor je ook niet thuis op de weg vind ik.

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Chief-XL, ik ben wel benieuwd naar de verdere verloop van die aanrijding. Heeft de R5-bestuurder zijn lesje geleerd en zal hij het nooit meer doen? Heeft hij je bedankt voor de wijze les? Had hij nog verteld waarom hij het deed? Was het gezellig samen formulieren invullen? Heeft zijn verzekering jouw heldendaad al beloond?

Deze braketester baalt in ieder geval stevig van zijn aktie: http://www.flitsservice.nl/phpBB/post2946695.html#p2946695

Helaas haalde het dashcamfilmpje zijn verhaal van de overstekende kat onderuit. Tevens bleek uit het filmpje ook dat er ook wat lichtzinnig met de voorrangsregels was omgegaan door de .. ehh.. dader.

[J|O|R] <- .signature.gz

• Vlassie1980
Paul schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:30:
[...]
Ah, je hebt geen interesse in het oplossen van je probleem maar wil alleen op internet stoer doen. Ok, weten we dat :Y)
Gast, tuurlijk...
Ik hoef voor niemand stoer te doen maar geef mijn mening, petjes op mijn bumper vind ik gewoon irritant. Wat jij verder ervan denkt.... Je mag het zelf invullen, tabee!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:17
Daarvoor moet je inloggen. Kan je het verhaal misschien ook grotendeels posten?

• Bestla

Bestla

Kvinne

Aan een ieder die zich in het verkeer begeeft het boek Mindfulness laten lezen.

Ik erger me niet meer, laat ze maar, ze komen zichzelf vroeger of later echt wel tegen.

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Excuus, staat inderdaad in het voor anonieme bezoekers afgeschermde deel.

Vriend van TS (VvTS) in dat topic rijdt op een rotonde. Smart duikt vlak voor hem de rotonde op, wat bij hem een toeterreactie oplevert. Smart reageert met een botte braketest waardoor een aanrijding volgt. Bestuurder van Smart vult op schadeformulier in dat hij plotseling moest remmen voor een overstekende kat en dat de aanrijding het gevolg was van kleven.

Het lijkt er dan ook op dat VvTS hier zwaar de pineut is, maar het filmpje van zijn dashcam (ook geplaatst nadat de verzekering een besluit genomen had in het nadeel van de Smart) toont duidelijk aan dat de Smart eerst lomp voorrang nam en reageerde op het getoeter door hard op de rem te staan zonder dat er ergens een overstekende kat in beeld was.

Op het filmpje is volgens mij ook wel te zien dat VvTS ook iets gas gaf om zijn toeterconcert wat meer indruk te geven of om het gat te vullen dat een voorligger achterliet bij het verlaten van de rotonde. De Smart dook handheld bellend in dat gat, wat door VvTS werd beantwoord met een aggressieve toeterpartij. Dit triggerde weer de braketest van de Smart. Wie begon er nou uiteindelijk? Wie heeft er wat gewonnen?

Ik zal de link naar het filmpje hier niet plaatsen omdat het enkel op het afgeschermde deel van dat forum was geplaatst en het ook een verborgen youtube-link is.
Bestla schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:42:
Aan een ieder die zich in het verkeer begeeft het boek Mindfulness laten lezen.
Heb je daar een ePub van? ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door TwOkkie op 13-10-2012 13:44 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

• Roenie
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:26:
[...]

Dat is een gevalletje toegeven, en dat zou ik dus niet doen. Dat soort gedrag mag niet beloond worden....
Waarom is dat toegeven dan :? Denk je dat hij/zij het bij de volgende niet meer doet dan?

Lijkt me geen probleem om mijn bloeddruk onder controle en mijn koetswerk strak in de lak te houden door gekken de ruimte te geven.

Liever een bumperklever voor je dan achter je :)

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:59
[...]

Van mij mogen ze het rijbewijs van de bumperklever én van dat jou innemen :X

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:10

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

[...]

Betaal jij ook volgend jaar een euro aan mij ivm meer ongevallen waardoor onder andere mijn verzekeringspremie weer ophoog gaat?

En heeft meneer nog uitgelegd waarom hij zat te bumperkleven?

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Smuggler schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:45:
[...]

En heeft meneer nog uitgelegd waarom hij zat te bumperkleven?
Hoe is dat relevant?

• thefox154
  • Laatst online: 17-11 07:09
TwOkkie schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:43:
Excuus, staat inderdaad in het voor anonieme bezoekers afgeschermde deel.

Vriend van TS (VvTS) in dat topic rijdt op een rotonde. Smart duikt vlak voor hem de rotonde op, wat bij hem een toeterreactie oplevert. Smart reageert met een botte braketest waardoor een aanrijding volgt. Bestuurder van Smart vult op schadeformulier in dat hij plotseling moest remmen voor een overstekende kat en dat de aanrijding het gevolg was van kleven.

Het lijkt er dan ook op dat VvTS hier zwaar de pineut is, maar het filmpje van zijn dashcam (ook geplaatst nadat de verzekering een besluit genomen had in het nadeel van de Smart) toont duidelijk aan dat de Smart eerst lomp voorrang nam en reageerde op het getoeter door hard op de rem te staan zonder dat er ergens een overstekende kat in beeld was.

Op het filmpje is volgens mij ook wel te zien dat VvTS ook iets gas gaf om zijn toeterconcert wat meer indruk te geven of om het gat te vullen dat een voorligger achterliet bij het verlaten van de rotonde. De Smart dook handheld bellend in dat gat, wat door VvTS werd beantwoord met een aggressieve toeterpartij. Dit triggerde weer de braketest van de Smart. Wie begon er nou uiteindelijk? Wie heeft er wat gewonnen?

Ik zal de link naar het filmpje hier niet plaatsen omdat het enkel op het afgeschermde deel van dat forum was geplaatst en het ook een verborgen youtube-link is.

[...]

Heb je daar een ePub van? ;-)
Terecht toch dat Smart de schuld krijgt in dit geval. Wel lef dat je dat met een smart doet, je hebt hem gelijk in de nek zitten.

Maar ging hij echt lomp de rotonde op, of was de TS zo irritant iemand die als hij op een rotonde afrijdt nog even extra gas geeft zodat er niemand voor hem past. Dat is een trend die me de laatste tijd vooral in de spits behoorlijk opvalt op de weg. Rotonde inzicht, even gas erop in de hoop dat niemand ervoor gaat. Als ik zo iemand aan zie komen rijden dan rij ik er ook gewoon op en dan lekker rustig eroverheen.

Ik snap dit niet? Waarom zou je dit gedrag vertonen? Zodat anderen voor jou moeten stoppen? Geeft dat veel bestuurders een machtsgevoel ofzo? Als mensen gewoon normaal blijven rijden gaat het toch allemaal veel soepeler.

• Trommelrem
[...]

Je snapt dat ik deze post doorstuur naar een verzekeringsmaatschappij, toch? Best stom dat je op internet post dat je opzettelijk een ongeval hebt veroorzaakt en dan ook nog eens fraude pleegt (=misdrijf). Of je belt zelf de verzekering en je zet alles recht, of ik doe aangifte. Ik pik het niet dat door jou mijn premien en de premie van alle andere automobilisten een cent stijgt.

• Bestla

Bestla

Kvinne

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-11 01:56
Trommelrem schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 08:41:
[...]

Je snapt dat ik deze post doorstuur naar een verzekeringsmaatschappij, toch? Best stom dat je op internet post dat je opzettelijk een ongeval hebt veroorzaakt en dan ook nog eens fraude pleegt (=misdrijf). Of je belt zelf de verzekering en je zet alles recht, of ik doe aangifte. Ik pik het niet dat door jou mijn premienen de premie van alle andere automobilisten een cent stijgt.
Doe vooral wat je denkt dat het beste is, kan het je niet eens kwalijk nemen :).

Ongetwijfeld dat de pet dragende tegenpartij over niet al te lange tijd weer precies hetzelfde rijdt maar voorlopig is die van de weg af met die auto.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• NeutraleTeun
Trommelrem schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 08:41:
[...]

Je snapt dat ik deze post doorstuur naar een verzekeringsmaatschappij, toch? Best stom dat je op internet post dat je opzettelijk een ongeval hebt veroorzaakt en dan ook nog eens fraude pleegt (=misdrijf). Of je belt zelf de verzekering en je zet alles recht, of ik doe aangifte. Ik pik het niet dat door jou mijn premien en de premie van alle andere automobilisten een cent stijgt.
Jouw premie stijgt toch. Ongeacht jouw aangifte.

Verwijderd

Bumperklevers zijn gewoon vervelend en als ik er last van heb zoek ik gewoon de eerste mogelijkheid om hem voorbij te laten of alleen af en toe even lichtjes remmen in de hoop dat die daar van schrikt en meer afstand bewaart. Maar vol in de ankers gaan vind ik dan toch weer overdreven (tenzij je echt moet natuurlijk)

• Shanquish
  • Niet online
Chief-XL schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:01:
[...]

Ongetwijfeld dat de pet dragende tegenpartij over niet al te lange tijd weer precies hetzelfde rijdt maar voorlopig is die van de weg af met die auto.
dat denk ik stiekem ook wel eens als ik mensen bepaalde manoeuvres zie uithalen waarbij het allemaal nét weer goed gaat.

alhoewel ik je actie absoluut niet goedkeur begrijp ik je reactie wel.
ik durf dat soort acties niet uit te voeren, niet zoveel zin in de gevolgen (auto's in puin, ruzie, evt. nekletsel enz)
vaak laat ik diegene er maar gewoon langs met de gedachte: "hij wil graag snelheidsbelasting betalen, wie ben ik om 'm dat te ontnemen" :P O-)

• Maikel64
  • Laatst online: 20-11 15:22
Mooi dat je bent gestopt om de papieren in te vullen. En veel plezier met het verliezen van een gedeelte van je no-claim en het opnieuw opbouwen van schadevrije jaren als alles goed verloopt.
Of laat het bij een rechter voor komen. Hopelijk mag je dan je rijbewijs ook tijdelijk inleveren wegens het opzettelijk veroorzaken van een ongeluk.

Bumperkleven is niet goed, maar opzettelijk een aanrijding veroorzaken al helemaal niet! Ga je ook expres een fietser aanrijden die nog even snel door rood komt, of een voetganger omdat 'ie niet bij een oversteekplaats oversteekt?

Dit soort gedrag plaatst je nog lager dan de bumperklever naar mijn mening.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• FunkyTrip
  • Laatst online: 20-11 14:50

FunkyTrip

Funky vidi vici!

thefox154 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 23:18:
Maar ging hij echt lomp de rotonde op, of was de TS zo irritant iemand die als hij op een rotonde afrijdt nog even extra gas geeft zodat er niemand voor hem past. Dat is een trend die me de laatste tijd vooral in de spits behoorlijk opvalt op de weg. Rotonde inzicht, even gas erop in de hoop dat niemand ervoor gaat. Als ik zo iemand aan zie komen rijden dan rij ik er ook gewoon op en dan lekker rustig eroverheen.

Ik snap dit niet? Waarom zou je dit gedrag vertonen? Zodat anderen voor jou moeten stoppen? Geeft dat veel bestuurders een machtsgevoel ofzo? Als mensen gewoon normaal blijven rijden gaat het toch allemaal veel soepeler.
Dit is inderdaad bloedirritant gedrag. Op een rotonde is het ook gewenst gedrag om een klein beetje ritsgedrag te vertonen. Als ik een paar minuten zit te wachten tot ik eindelijk een gaatje heb en iemand geeft een dot gas om het gaatje dicht te rijden zodat ik -en tig auto's achter me omdat iedereen die gaatjes dichtrijdt- nog langer moet wachten.

Dit dus.

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Maikel64 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:35:
[...]

Mooi dat je bent gestopt om de papieren in te vullen. En veel plezier met het verliezen van een gedeelte van je no-claim en het opnieuw opbouwen van schadevrije jaren als alles goed verloopt.
Of laat het bij een rechter voor komen. Hopelijk mag je dan je rijbewijs ook tijdelijk inleveren wegens het opzettelijk veroorzaken van een ongeluk.
Als er iemand achterop je knalt is het toch niet jou schuld (er vanuit gaande dat de verzekering hier niet mee leest met hem :D )

Dit is wel het stomste wat ik ooit gehoord heb, laat zo'n driftkikker toch lekker achter je zitten en negeer het gewoon.
Ik ken iemand die heeft door een botsing van 10 km/u een lichte whiplash overgehouden. Zit je dan met je 'goede' gedrag jaren voor in de problemen. Dat is zo iemand toch ook niet waard? Of in ieder geval het geld wat ervoor nodig is om jou te helpen.

Last.fm | Code Talks

• Vlassie1980
Chief-XL schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:01:
[...]

Doe vooral wat je denkt dat het beste is, kan het je niet eens kwalijk nemen :).

Jongen, eigen rechtertje spelen met eventueel zeer zwaar letsel bij beide partijen tot gevolg is gewoon fout. Punt.

Je laat je in dit geval wel heel erg kennen, ga eens voor de spiegel staan en vraag je af waar je in godsnaam mee bezig bent.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:26

iMars

Full time prutser

Vlassie1980 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:01:
[...]

Jongen, eigen rechtertje spelen met eventueel zeer zwaar letsel bij beide partijen tot gevolg is gewoon fout. Punt.

Je laat je in dit geval wel heel erg kennen, ga eens voor de spiegel staan en vraag je af waar je in godsnaam mee bezig bent.
Precies, het is gewoon niet goed te praten, tenzij je remt omdat er voor je wat gebeurd, maar die indruk heb ik niet. Je bent nog gevaarlijker dan een bumperklever!

Ik heb liever een bumperklever achter me, dan een idioot als Chief-XL voor me. :N :N

Koop hier mijn P1 reader :)

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-11 08:19
Dat verhaal van de smart komt me bekend voor. In Best op een normale (redelijk kleine) rotonde. Ik wil rechtdoor en zet voor op de rotonde voor de eerste kwart mijn knipperlicht aan naar links. Van rechts komt een les auto en gaat in het gat wat er nog was. De Volvo daar achter dook er meteen achter aan wat erg krap was, en zeker toen de lesauto afremde om af te slaan. Mijn toeter reactie wekte in ieder geval de aandacht van de vrouw van de bestuurder. Als ik alleen in de auto zat, had ik mijn auto er tegen aangegooid.

Iets wat langer geleden heb was het wel raak. In Eindhoven op de rondweg (2 banen, 70Km) krijg je uitvoegstroken aan de linker kant die altijd vol staan. Gevolg is dat het verkeer op de linker hoofdrijbaan stil moet staan. Een mevrouw met een landrover kon er ook niet langs. Die komt vol naar rechts, halve wegen zet ze haar richting aanwijzer aan (met het idee dat ik wel aan de kant ga). Uit eindelijk deukje en spiegel kapot, maar wel haar schuld.

En als afsluiting :)

Invoeg/uitvoegstrook. Ik moest vanuit Best invoegen richting Eindhoven maar de bocht voor de invoegstrook is erg krap. Op de invoegstrook die ik moet volgen geeft dan altijd gas om auto's achter mij niet te hinden bij het eventuele invoegen. De bestuurder (die ik in mijn spiegel had gezien op de andere rijbaan) vind het nodig mij nog in te halen en over de witte driehoek zijn auto er voor te gooien. Wat bij mij een reactie oplevend om te toeteren. De bestuurder besluit vervolgens met 90 verder te sukkelen.

Volgens mij komt het omdat ik relatief een kleine auto heb, Ford Fiësta. Maar ik merk wel dat ik met oogkleppen ga oprijden. En sinds de lijm van mijn binnen spiegel heeft los gelaten zit ik een stuk rustiger in de auto.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:09
Tjeerdtq schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:46:
Ik wil rechtdoor en zet voor op de rotonde voor de eerste kwart mijn knipperlicht aan naar links.
Ik wil niet weer de hele richtingaangevenoprotondediscussie aanzwengelen, maar ... huh :?

Punctuality is the politeness of kings

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-11 08:19
dreamscape schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:28:
[...]

Ik wil niet weer de hele richtingaangevenoprotondediscussie aanzwengelen, maar ... huh :?
Ja, misschien hoe ik het geleerd heb. Maar bij het oprijden van de rotonde knipperlicht aan naar links, om aan te geven dat ik op de rotonde blijf. Tot dat ik bij het kwart aan kom ik van de rotonde af wil, dan zet ik die aan naar rechts.

Tegenwoordig maak ik meer en langer gebruik van mijn richting aanwijzer, omdat ik me daar bij andere weg gebruikers aan kan ergeren als ze dat niet doen.

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

[...]

Is volgens mij niet verplicht, maar doe het soms ook om duidelijk te maken dat ik nog niet van de rotonde af ga... Vooral als de gangbare richting is om er wél af te gaan, en er staat een auto te wachten, gooi ik m'n linker knipper ook wel eens aan om duidelijk te maken dat ik van de gangbare richting afwijk. Uiteraard wel op tijd weer uitzetten om de andere kant op te knipperen :X

• Shanquish
  • Niet online
ik weet niet beter dan dat je pas naar links moet gaan knipperen als je 3/4 op de rotonde moet.
als je de rotonde voor 1/4 rond wil dan knipper ik bij het oprijden van de rotonde reeds naar rechts.. :)

• Vlassie1980
[...]

Zwengel die hier maar gerust aan hoor, is ook een bron van irritatie. Het is altijd erg moeilijk om bij het verlaten van de rotonde aan te geven waar je heengaat. Bevordert de doorstroming ook nog eens.

Maar voor de gemiddelde dikke pauperbakrijder is het natuurlijk weer teveel gevraagd...
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste