Over een afstand van 700-800 meter is je tijdswinst enkele seconden, als jij normaal achter mij blijft rijden rij ik ook normaal door en is je tijdsverlies nog minder.. en als je dan echte haast hebt dan kun je bij het eerst volgende stoplicht er links en rechts langsheen door rood knallen..NeutraleTeun schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:29:
Als ik echt zoiets zou doen, vanwege echte spoed, dan zou ik ook gewoon door rood rijden.
En dan scheelt het mij meer dan die 2 seconden wat jij denkt, en daarom dus maar niet aan de kant gaat
Dat is de fout die je maakt. Nooit voor een ander denken.
[...]
En nee. En waarom? Omdat dat een "afspraak" is. Dat is al van tevoren bekend.
Zelfde met te laat komen op je werk. Ook je eigen schuld. Daar zal een agent ook geen begrip voor tonen. Voor mijn situatie echter hoogstwaarschijnlijk wel.
Voorbeeld hier, waarbij ik jullie veroordeel, is onverwachte spoed. Dus een onverwacht telefoontje "hey X ligt in het ziekenhuis, en het is heel ernstig op leven en dood".
Dus het is gewoon een kul argument...
En door dit gedrag kun jij ook wel eens de verkeerde tegenkomen die ineens stil gaat staan en jou uit je auto trekt... Dus tja.. laten we gewoon elkaar de ruimte geven.. ipv elkaar op te jutten op de weg..