Quooker werkt ook gewoon zonder stroom, maar maakt dan alleen het water niet meer warm.ocaj schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:28:
[...]
Staat me iets van bij dat de Quooker-combiswitch nog iets speciaals heeft, zodat je nog wel kokend water kunt tappen als de vaatwasser bezig is.
Warm/koud water gaat puur op waterdruk, maar volgens mij is er voor het kokend water iets met een magneetklepje (?) waar een beetje stroom voor nodig is. De Quooker combiswitch geeft een signaal aan de Quooker zodat alleen het verwarmen onderdrukt wordt, maar de rest wel blijft werken.
(maar kan ook zijn dat ik het me niet goed herinner en het een marketing-verhaal is en de goedkopere switches ook werken).
Maar met stroom eraf krijg ik ook nog gewoon warm water zolang het erin zit. Wordt wel steeds kouder.
Als ik hem uit heb gezet voor de vakantie, maar wil na installeren fietsendrager handen wassen, heb ik nog gewoon heet water. Kan zelfs de thermoskan nog vullen met kokend water.
Dus volgens mij exact dezelfde schakelaar. Moet ook wel omdat er alleen een 230v stekker aan zit.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......