Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

gambieter schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 22:57:
Was Paars niet de eerste zonder die component? :)
Ja.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

defiant schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 22:45:
Het zou veel handiger zijn als de bewindslieden inclusief de premier niet uit de tweede kamer komen en zo wat meer afstand zouden hebben ervan.
Ow, daar ben ik absoluut voor, zeker gezien de vele verschillende meningen.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jammer dat de VVD zo'n belabberd idee heeft als het op softdrugs aankomt. Anders hadden ze mijn stem. Ze geven met hun standpunt perfect aan dat ze er bijzonder kortzichtig over nadenken. En ik rook niet eens, ik gebruik geen wiet. Het punt is dat ze het de criminaliteit in willen drukken en zij o.a. verantwoordelijk zijn voor onzin als de wietpas. Wij horen aan Europa aan te geven dat wiet overal legaal moet worden, niet de andere kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxErnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 23:24
Laten we eens nuchter de zaak bekijken,…..lees het bijgevoegde verhaal en weet wat je moet stemmen…….

De 10 vrienden en hun stamkroeg "Nederland"

Tien vrienden gaan elke dag samen naar hun stamkroeg "Nederland" om een paar biertjes te drinken. De rekening bedraagt iedere dag € 100. Normaal gesproken zou iedereen € 10 moeten afrekenen, maar de vrienden hebben uiteenlopende inkomsten en besluiten de rekening volgens de verdeelsleutel van de Nederlandse belastingen te betalen. Dat geeft de volgende verdeling:

De eerste twee (de armsten) betalen niets.
De 3de betaalt € 1
...De 4de betaalt € 2
De 5de betaalt € 3
De 6de betaalt € 5
De 7de betaalt € 7
De 8ste betaalt € 10
De 9de betaalt € 16
De 10de betaalt € 56

Hoewel de rijkste meer betaalt dan de andere negen bij elkaar is iedereen tevreden met de oplossing en treffen ze elkaar dag in dag uit in de stamkroeg. Totdat de uitbater op een dag besluit de groep korting te geven. "Omdat jullie al jaren goede klanten zijn en hier iedere dag komen, geef ik jullie vanaf vandaag € 20 korting per dag. Ik zal dus nog maar € 80 per dag berekenen voor de gedronken biertjes.

Op advies van de kroegbaas besluiten de vrienden de 20% korting door te berekenen op de bedragen die ieder betaalt. Die avond rekenen de mannen als volgt af:

De eerste twee betalen nog steeds niets
De 3de betaalt € 0,80 in plaats van € 1
De 4de betaalt € 1,60 in plaats van € 2
De 5de betaalt € 2,40 in plaats van € 3
De 6de betaalt € 4 in plaats van € 5
De 7de betaalt € 5,60 in plaats van € 7
De 8ste betaalt € 8 in plaats van € 10
De 9de betaalt € 12,80 in plaats van € 16
De 10de betaalt € 44,80 in plaats van € 56

Het lijkt een oplossing waarmee iedereen tevreden moet zijn: de twee armste vrienden drinken nog steeds voor niks en iedereen is die avond goedkoper uit. Wie zou er kunnen klagen?

Éénmaal buiten, begint iedereen te rekenen. "Ik heb maar 20 cent van de korting gekregen!" roept de 3de vriend. De 4de zegt: "Ik krijg ook maar 40 cent van de 20 euro korting, terwijl de 10de er € 11,20 van krijgt!". "Dat is waar," zegt de 5de, "waarom moet hij € 11,20 krijgen, terwijl ik maar 60 cent krijg? De rijkste krijgt het grootste gedeelte van de korting!". "Ho even," roepen de eerste twee. "Wij twee hebben helemaal niets gekregen. Dit systeem buit de armen uit!" De negen mannen omringen de 10de, intimideren hem en noemen hem asociaal.
De volgende avond is de 10de man niet aanwezig. De negen andere nemen plaats en drinken hun biertje zoals altijd. Alles gaat goed tot op het moment dat er betaald moet worden. Ze ontdekken dan iets interessants: ze hebben niet genoeg geld om te betalen, zelfs niet om de helft van de rekening te betalen! Zo is het in het echt leven ook. Linkse partijen klagen steen en been dat de rijksten het meeste profijt hebben van belastingverlagende regelingen als de hypotheekrenteaftrek. Belast ze nog meer, beschuldig ze van rijk zijn en ze zullen zich niet meer vertonen. We moeten voorkomen dat de 10% rijkste mensen in Nederland hun biertje gaan drinken in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Wie was ook weer die kerel op het laatst op Nederland 1 die vond dat het onderwijs beter moest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

ATS schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 22:42:
[...]

Paars is niet alleen goed geweest voor het CDA, maar voor het land als je het mij vraagt. Een heel aantal zaken die we nu zien als tekenen van beschaving en liberalisme (homohuwelijk en euthanasie bijvoorbeeld) zijn in die tijd geregeld. Dat is winst.

Ik zie een nieuw paars wel zitten, want ook nu zijn er hervormingen te doen, hoewel dit keer primair op sociaal-economisch gebied. Daarvoor is wel nodig dat de partijen die de grote VVD en PvdA aan elkaar moeten laten kleven groot genoeg worden. Daar is een stem op D66 of wellicht op GL nodig.
Daarom stel ik ook voor dat de PvdA stemmer op D66 stemt. De PVV gaat namelijk sowieso niet regeren omdat er buiten de VVD niemand dat gaat doen, ook het CDA niet. De christendemocraten zijn mijn inziens de grootst mogelijke pluche klevers die bestaan, maar zo gek zijn ze echt niet. Alleen al omdat niemand het bij het CDA op zijn geweten wil hebben dat een partijprominent als Piet de Jong ter plekke neerstort. Als het wel gebeurd wil ik nu alvast kaartjes reserveren voor het eerste partij congres, want dat word een christelijke burgeroorlog.

Al met al de VVD is sowieso veroordeeld tot een linkerpartij en zeer waarschijnlijk is dat de PvdA. Samen met GL, D66, CDA en CU (zonder PvdA) halen ze nog geen 76 zetels. Dus Rutte moet winnen :P (van mij dan). Als Samson namelijk wint is de kans nog een stuk groter dat er een links kabinet komt (eventueel aangevuld met het CDA).

Als je men nog rekening houdt met de 5 zetels aan PvdA stemmers die beweren op de SP te stemmen, maar morgen zoals altijd in het stemhokje alleen nog maar de PvdA kieslijst weten te vinden en als men nog rekening houdt met de VVD stemmers die toch PVV morgen stemmen (net als vorig jaar), ga ik er gewoon vanuit dat met de huidige exit polls de PvdA wint.

Tenzij er meer PvdA stemmers nu heel strategisch op D66 ga stemmen, ja graag :+

En het CDA, die gaan echt allemaal naar huis ;) Vorig jaar hadden ze in de exit polls al een paar zetels teveel (en toen werden ze al gedecimeerd). Deze keer heeft Rutte daar heel slim op in gespeeld, door steeds openlijk de liefde te verklaren aan de pluche klevers van het CDA. De gemiddelde CDA stemmer is er nu van overtuigd dat hun beste kans op deelname aan coalitie (en misschien wel enige kans) bestaat bij winst van de VVD. Tel daar de gelijke verhoudingen van PvdA-VVD bij op en die lopen massaal weg. Nog mooier is dat er ook juist nu wat CDA stemmers zijn die echt een ruk naar links willen, die zien dat het PvdA kan winnen deze keer! Maar dan is hun stem op het PvdA wel nodig, dus die verlaten het CDA ook al. Ik voorspel dat het redelijk historisch word, het is dat het CDA nog een leuke groep bejaardenhuistemmers heeft die de politiek toch al jaren niet meer volgen, die lopen dus niet allemaal weg.

- Ik ga me restzetels Excel sheet van het topic van 2 jaar geleden weer even afstoffen zo, wordt weer heel belangrijk deze keer -

[ Voor 20% gewijzigd door Malarky op 11-09-2012 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 09:49
Ik denk dat ik toch voor Libdem ga. Hun standpunten staan mij het meest aan(of misschien beter: staan mij het minst niet aan). Het is zo dat de kans dat ze een zetel krijgen klein is, maar ik wil dat niet laten mee wegen. Waarom precies? Ik weet het niet. Ik krijg het gewoon niet gedaan om op partij X te stemmen terwijl ik het meer eens ben met partij Y.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vraag me af of het ESM-nieuws morgenmiddag nog effect gaat hebben, eigenlijk?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

TaxErnie schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:33:
[verhaal]

Zo is het in het echt leven ook. Linkse partijen klagen steen en been dat de rijksten het meeste profijt hebben van belastingverlagende regelingen als de hypotheekrenteaftrek. Belast ze nog meer, beschuldig ze van rijk zijn en ze zullen zich niet meer vertonen. We moeten voorkomen dat de 10% rijkste mensen in Nederland hun biertje gaan drinken in het buitenland.
Leuk verhaaltje, maar kort door de bocht. Ten eerste zou de verdeling moeten zijn (belasting + premies[#]):
1e: 0,55
2e: 1,30
3e: 2,05
4e: 3,65
5e: 5,75
6e: 7,70
7e: 9,95
8e: 13,15
9e: 18,10
10e: 37,80

Buiten dat is het verhaal onder de lagere groepen tendentieus, de lagere groepen betalen ook rustig lasten, wie niets betaald zeurt niet en elke korting is meegenomen. De belastingmaatregelen, zoals de HRA, worden ook niet gelijk verdeeld zoals je voorbeeld schetst; de hogere groepen krijgen 52%, de lagere een stuk minder. Tenslotte kan de rijkste van het stel de dag erop zijn biertje gaan drinken in één van de buurkroegen 'België' of 'Duitsland', maar de taal is anders, het voetbal dat ze daar op hebben staan is van de verkeerde clubs en de humor is anders... dus dan toch maar terug naar de oude vertrouwde kroeg.
anandus schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:46:
Ik vraag me af of het ESM-nieuws morgenmiddag nog effect gaat hebben, eigenlijk?
Ik denk dat het te laat komt... voor mij heeft het geen effect, ik stem vroeg op de dag.

@hieronder
Eens!

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Malarky schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:33:
Daarom stel ik ook voor dat de PvdA stemmer op D66 stemt.
Een betere oplossing lijkt me dat liberale VVD stemmers naar D66 trekken, want Paars met de VVD als grootste partij is een veel slechtere oplossing dan een PvdA-geleid Paars. Imo is de VVD een zeer nuttige partij, maar niet als leidende partij. Een beetje als de persoon die elke afdeling op het werk wel heeft, zeg de adjunct of de adviseur. Weet veel, heeft van tijd tot tijd goede adviezen maar moet je nooit de leiding geven want de capaciteiten en de visie ontbreken. Zet iedereen in op de beste plek, en bij de VVD is dat als tweede partij van een coalitie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Malarky schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:33:
[...]

Daarom stel ik ook voor dat de PvdA stemmer op D66 stemt. De PVV gaat namelijk sowieso niet regeren omdat er buiten de VVD niemand dat gaat doen, ook het CDA niet. De christendemocraten zijn mijn inziens de grootst mogelijke pluche klevers die bestaan, maar zo gek zijn ze echt niet. Alleen al omdat niemand het bij het CDA op zijn geweten wil hebben dat een partijprominent als Piet de Jong ter plekke neerstort. Als het wel gebeurd wil ik nu alvast kaartjes reserveren voor het eerste partij congres, want dat word een christelijke burgeroorlog.

Al met al de VVD is sowieso veroordeeld tot een linkerpartij en zeer waarschijnlijk is dat de PvdA. Samen met GL, D66, CDA en CU (zonder PvdA) halen ze nog geen 76 zetels. Dus Rutte moet winnen :P (van mij dan). Als Samson namelijk wint is de kans nog een stuk groter dat er een links kabinet komt (eventueel aangevuld met het CDA).

Als je men nog rekening houdt met de 5 zetels aan PvdA stemmers die beweren op de SP te stemmen, maar morgen zoals altijd in het stemhokje alleen nog maar de PvdA kieslijst weten te vinden en als men nog rekening houdt met de VVD stemmers die toch PVV morgen stemmen (net als vorig jaar), ga ik er gewoon vanuit dat met de huidige exit polls de PvdA wint.

Tenzij er meer PvdA stemmers nu heel strategisch op D66 ga stemmen, ja graag :+

En het CDA, die gaan echt allemaal naar huis ;) Vorig jaar hadden ze in de exit polls al een paar zetels teveel (en toen werden ze al gedecimeerd). Deze keer heeft Rutte daar heel slim op in gespeeld, door steeds openlijk de liefde te verklaren aan de pluche klevers van het CDA. De gemiddelde CDA stemmer is er nu van overtuigd dat hun beste kans op deelname aan coalitie (en misschien wel enige kans) bestaat bij winst van de VVD. Tel daar de gelijke verhoudingen van PvdA-VVD bij op en die lopen massaal weg. Nog mooier is dat er ook juist nu wat CDA stemmers zijn die echt een ruk naar links willen, die zien dat het PvdA kan winnen deze keer! Maar dan is hun stem op het PvdA wel nodig, dus die verlaten het CDA ook al. Ik voorspel dat het redelijk historisch word, het is dat het CDA nog een leuke groep bejaardenhuistemmers heeft die de politiek toch al jaren niet meer volgen, die lopen dus niet allemaal weg.

- Ik ga me restzetels Excel sheet van het topic van 2 jaar geleden weer even afstoffen zo, wordt weer heel belangrijk deze keer -
Nee, al gaat het tegen mijn overtuiging in, ik zie meer praktisch potentieel om onze uitdagingen aan te pakken en op te lossen zonder een VVD. Het is geen kwestie van links of rechts op dit moment meer, die tijden zijn voorbij. Niet omdat we dat willen, of leuk vinden, maar puur omdat de omstandigheden ver boven dat niveau uit vliegen. Als partij heeft de VVD de afgelopen jaren net zo veel op tafel gezet als het CDA, en dat is eigenlijk bitter weinig. Zeker, omstandigheden van politieke destabilisatie, maar dat is ook wel iets waar men zelf een flinke rol in heeft gespeeld. Zeker nu is gebleken dat de VVD meer heeft geleerd van de PVV dan van de eigenlijke lessen die we toch met zijn allen moeten trekken.

Ja, ik zie de VVD ook de grootste worden, verstandig voor het land is dat op termijn echter niet (ja, kost moeite dat te zeggen). D66 en andere marge partijen (GL, tegenwoordig ook CDA) bieden daar geen tegenwicht in. Zij kunnen enkel gewicht verlenen aan, en niet gewicht onthouden aan - principe van participatie in een eventuele coalitie.

Ik begrijp dus best goed dat mensen strategisch stemmen in de huidige omstandigheden zelfs meer nog. Zelfs met inbegrip van de stemmen van boosheid, beurs en onbegrip.

Toch zie ik een verkiezingsresultaat met de PvDA als grootste partij als praktischer om de zooi aan te pakken. Al was het maar enkel vanwege de keuze in methodiek en instrumentatie in de campagne tijd. Natuurlijk, verkiezingen hebben een campagne, maar er zijn wel altijd duidelijke parallellen te trekken tussen hoe een partij campagne voert, met welke middelen, en hoe men zich daarna in een regering of oppositie oriënteert. De keuzes die de VVD daar gemaakt heeft, nee, dat heeft in geen enkel land ter wereld nog tot goede resultaten geleid voor meer dan een miniem deel van een bevolking (en tegenwoordig wordt steeds duidelijker dat ook die delen in hoge mate afhankelijk zijn van de rest van een bevolking, elementaire economie dus). Ik begrijp prima de keuze van veel mensen met de beurs, zoals in het onderwerp van de HRA, maar dat is en blijft uitstel van executie. Slechte woordkeuze misschien, maar de strekking zal duidelijk zijn. er zijn zaken waar de molensteen niet van onze nek te krijgen is door wat lapwerk. En er zijn genoeg zaken waar de molensteen gedragen zal moeten worden wil die uiteindelijk niet de nek breken. De HRA is slechts een voorbeeld. Er zijn er genoeg. Een partij die gezien de omstandigheden van verkiezingen bereid is om haar kiezers te manipuleren met uitspraken die tegen de realiteit ingaan, tja, tot een paar maanden geleden dacht ik dat enkel de PVV dat als kunst verstond. Helaas had ik ongelijk.

Stemmen op D66 is op dit moment net als stemmen op GL. Ongeacht resultaat, levert het enkel mogelijke coalities op waar of de compromissen regeren zonder structurele aanpak (oplappen, zogezegd, niet oplossen) of coalities waar het eigenlijk op iets heel dicht in de buurt van een gedoog of steun coalitie wordt. Zoals al eerder gezegd, men heeft het gewicht wel om mee te stemmen, maar niet het gewicht om als balans te fungeren. Dat is nu eenmaal de realiteit van onze politieke cultuur. Daar kunnen we om heen draaien, maar zo is het wel. Het is een van de redenen waarom ondanks dat de tekenen aan de wand stonden het CDA en de VVD de "desillusie" van het vertrekken van de PVV uit de gedoogcoalitie zo goed kon verkopen aan het land als "grote les".

De kans dat de PvDA de grootste wordt is eigenlijk klein. Ja, tweede partij zeker, maar we moeten niet vergeten dat mensen in onzekerheid verkeren en weinig inzicht hebben in de realiteiten van politiek. De stem met de beurs is groter dan welke andere stem dan ook. De VVD trekt, buiten de eigen vijver, van meer andere vijvers dan de PvDA. Absoluut, de trend is sterk. Maar het potentieel van de polarisatie is aan die "kant" gewoon kleiner. Vergeet ook niet het mobilisatiepotentieel van het netwerk van de VVD op dit moment niet, dat is behoorlijk sterk aanwezig (ja, ook al is veel eigenlijk misleiding het werkt wel, mensen stemmen nu eenmaal op basis van bepaalde stimuli).

Jammer dat onze politiek zo gewend is, voor het merendeel (er zijn uitzonderingen), om enkel in de eigen loopgraaf te denken en te ageren. De situatie waar we in zitten vraagt juist om het tegendeel. Voor een deel heeft de VVD dat door, maar om heel eerlijk te zijn enkel als een van de lessen van het fenomeen PVV met als lering nieuwe instrumentatie voor werving van stemmen (ongeacht wat).

Ik moet bekennen, ik ben er zelfs nu nog niet uit met mijn stem morgen. Wel weet ik dat ondanks overtuiging en middels inzicht in ik niet meer voor de VVD kan stemmen, en dat een stem op een marge partij gewoon ook een stem voor de VVD is zonder realistische mogelijkheid om de neiging naar exces tegen te kunnen houden.
Het lijkt er in ieder geval in eigen omgeving op dat best veel mensen in een dergelijke situatie zitten hier, toch heeft het merendeel nog steeds moeite met het idee van strategisch stemmen. En eigenlijk enkel, als je ver genoeg doorprikt, vanwege een gebrek aan vertrouwen in de wil van sommige partijen om partijbelang ondergeschikt te maken aan landsbelang (of dat nu vanuit liberale ideologie is of vanuit christelijke moraal of wat dan ook).

Maar goed, om die redenen op mogelijke partijen stemmen die het gewicht niet hebben om tegenwicht te bieden? Nee, dat is een kwestie van mandaat voor wat eigenlijk een tegenwicht nodig heeft. Misschien dat in dat opzicht het wellicht beter zou zijn om dan tegenwicht te zoeken in een partij die in ieder geval wel tot samenwerking constructief geneigd is zonder tot misleiding te vervallen. We zullen zien. Ik wacht wel met stemmen tot na een paar discussies morgen over het ESM besluit.

Ik ben benieuwd naar de resultaten morgen. We hebben het nu nog niet door, maar het is een cruciaal punt van keuze tussen verschillende wegen. Een keuze die voor het komende decennium de koers gaat bepalen. En dan is morgen ook nog de beslissing van het Hof in Duitsland. Wordt een interessante week voor de markten.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

TaxErnie schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:33:
Laten we eens nuchter de zaak bekijken,…..lees het bijgevoegde verhaal en weet wat je moet stemmen…….

... hoop onzin....
1. De rijkste inkomenscategorie is de enige die er in 2011 op vooruit is gegaan. Zoiets heet Wikipedia: Wealth concentration
In de VS staat de GINI nu zelfs op het niveau 1929.

2. Geld is effectiever voor de economie bij arme mensen. Zie Wikipedia: Marginal propensity to consume
Rijke mensen accumuleren, en geven een kleiner deel van hun inkomen uit aan basisbehoeften.

Kortom; rijken te rijk en armen te arm -> economie loopt compleet vast. Dat is ook wat we zien in de VS.

[ Voor 7% gewijzigd door Bartjuh op 12-09-2012 00:24 ]

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Bartjuh schreef op woensdag 12 september 2012 @ 00:22:
[...]
2. Geld is effectiever voor de economie bij arme mensen. Zie Wikipedia: Marginal propensity to consume
Rijke mensen accumuleren, en geven een kleiner deel van hun inkomen uit aan basisbehoeften.

Kortom; rijken te rijk en armen te arm -> economie loopt compleet vast. Dat is ook wat we zien in de VS.
Dat is wat de beroemde Nederlandse econoom Jan Tinbergen lang geleden al beweerde. Iedereen die wel eens op de Erasmus Universiteit is geweest zal een van zijn meest bekende uitspraken gegraveerd hebben zien staan: 'van de verdeling komt de winst'.

Hij bedoelde daarmee dat rijker mensen nog rijker kunnen worden als ze steeds met een deel van hun inkomen minder rijker mensen rijker maken. Waardoor iedereen erop vooruitgaat.

Maar dat betekend niet dat Tinbergen voor volledige nivellering was, omdat dan bijkomende negatieve effecten het positieve effect van verdelen dan gaan overheersen. In communisitische landen is goed te zien waar dat toe laat, een totaal contraproductieve economie (en dan bedoel ik niet op het loslaten van het systeem van vraag en aanbod, maar op de prikkel die verdwijnt bij mensen)

Vanavond waren er in het debat weer mooie praatjes over dat Griekenland nooit had moeten toetreden, maar alleen de christelijke partijen kunnen dit eerlijk zeggen:

Stemming over een motie, ingediend tijdens het debat over de Ecofin-raad, te weten: - motie-De Haan over toelating van Griekenland tot de eurozone (21501-07, nr. 285) :

De voorzitter: Ik constateer, dat de aanwezige leden van de fracties van het CDA, het GPV, de RPF en de SGP voor deze motie hebben gestemd en die van de overige fracties ertegen, zodat zij is verworpen.

Het viel me trouwens ook op dat Sap nog niet door heeft dat Europa 'ieder voor zich en dan voor elkaar' is. Die wil zelfs de regels voor pensioenen Europees regelen :X . Als je als Nederland relatief veruit de grootste pensioenpot hebt van alle Europese landen dan moet je daarover geen Europese afspraken gaan maken, want die vallen dan altijd negatief voor Nederland uit. Zou ze ooit gehoord hebben dat de landbouwpot zou ongelofelijk groot is omdat Frankrijk groot is in landbouw?

[ Voor 30% gewijzigd door Malarky op 12-09-2012 02:09 ]

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Malarky schreef op woensdag 12 september 2012 @ 01:22:
Maar dat betekend niet dat Tinbergen voor volledige nivellering was, omdat dan bijkomende negatieve effecten het positieve effect van verdelen dan gaan overheersen. In communisitische landen is goed te zien waar dat toe laat, een totaal contraproductieve economie (en dan bedoel ik niet op het loslaten van het systeem van vraag en aanbod, maar op de prikkel die verdwijnt bij mensen)
Bij communisme zie je wel degelijk een prikkel, zo waren de sovjets de eersten die een satelliet de ruimte in schoten (spoetnik). Ook hadden ze wapens en hebben ze veel gebouwen.
Centen zijn niet de enige prikkel om te werken, wel een belangrijke maar zeker niet de enige.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

geen vinger schreef op woensdag 12 september 2012 @ 02:26:
[...]

Bij communisme zie je wel degelijk een prikkel, zo waren de sovjets de eersten die een satelliet de ruimte in schoten (spoetnik). Ook hadden ze wapens en hebben ze veel gebouwen.
Centen zijn niet de enige prikkel om te werken, wel een belangrijke maar zeker niet de enige.
Er gingen raketten naar de ruimte en er reden moderne tanks door de straten terwijl er miljoenen aan armoede stierven. Zulke prikkels bedoel ik niet. En ik zal de laatste zijn die zegt dat financiële prikkels de enige zijn, nee ik ben het helemaal met de vele wetenschappers eens die financiële prikkels niet op de eerste plaats zetten. Maar het zijn wel belangrijke prikkels, zeker als degene die extra moeten betalen hun centen door de overheid niet beter besteed zien worden.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Amanoo schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:14:
Klinkt als Amerika... Als we die kant op gaan is het echt erg gesteld.
We gaan al jaren die kant om, ons zorgstelsel bevat diverse elementen die uit de VS gekopieerd en. En gek genoeg je je hier, net als in de VS na invoering, een enorme explosie van de kosten. Maar dan kan natuurlijk ook toeval zijn...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Zijn er meer mensen die de campagne van Roemer niet snappen? Hij bleef maar hameren op samenwerking met de PvdA, dus veel van zijn zwevende kiezers zullen zeggen: "dan kunnen we net zo goed op de PvdA stemmen". Vanochtend op de radio weer dat standpunt. Het heeft hem al 15+ virtuele zetels gekost en hij blijft op die koers doorgaan...

Goed, ik vrees dat PvdA de grootste wordt... gelukkig heb ik geen boot. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Senor Sjon schreef op woensdag 12 september 2012 @ 08:27:
Zijn er meer mensen die de campagne van Roemer niet snappen? Hij bleef maar hameren op samenwerking met de PvdA, dus veel van zijn zwevende kiezers zullen zeggen: "dan kunnen we net zo goed op de PvdA stemmen". Vanochtend op de radio weer dat standpunt. Het heeft hem al 15+ virtuele zetels gekost en hij blijft op die koers doorgaan...

Niet alleen dat kost Roemer zetels. Een totaal gebrek aan kennis over met name financiële vraagstukken straalt van Roemer af. Dat ziet de kiezer ook.
anandus schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:46:
De uitspraak van het Duitse constitutionele hof wordt om 10.00 uur 's ochtends verwacht. Of bedoel je ander ESM-nieuws?

[ Voor 18% gewijzigd door argro op 12-09-2012 08:29 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik we! ;)

Maar goed, ik snap Roemer z'n actie ook niet. Die had zich blijkbaar zo ingesteld om de macht te pakken dat hij even vergat dat de SP voor eigenstandpunten moest staan. Hij houd nu zo angstvallig vast aan de PvdA dat het sneu begint te worden.

Ik heb liever dat de SP en PvdA allebij de zelfde grote zouden krijgen, waarbij de VVD natuurlijk verweg de grootste partij zou zijn. De kans dat de SP en PvdA dan samen zouden gaan in een kabinet is nihiel en dat is goed voor het land!

Cogitationis poenam nemo patitur

• anandus
  • Niet online
/me gniffel

Ik denk dat de VVD de grootste wordt. De VVD heeft namelijk een geheim wapen: De PVV'er.
Er is één ding dat PVV'ers erger vinden dan de islam, de euro of Polen: Een PvdA'er in het torentje.
En ik denk dat dat het verschil zal maken.
Bullet NL schreef op woensdag 12 september 2012 @ 08:33:
[...]
Ik heb liever dat de SP en PvdA allebij de zelfde grote zouden krijgen, waarbij de VVD natuurlijk verweg de grootste partij zou zijn. De kans dat de SP en PvdA dan samen zouden gaan in een kabinet is nihiel en dat is goed voor het land!
Die kans is ook nihil als de PvdA de grootste wordt, natuurlijk.

[ Voor 32% gewijzigd door anandus op 12-09-2012 08:37 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Uugh... Als student zijnde wil ik stemmen voor een partij die de OV chip wil behouden, de basisbeurs wil behouden, en een 2e studie goedkoop wil houden.

Bijv de SP. Maar deze zijn anti-europa wat ik nou ook weer een slecht idee vind :/

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Peilingen blijven peilingen, maar wel grappig om te zien hoe Roemer het zetel aantal in de verschillende peilingen zo goed om zeep weet te helpen door z'n eigen fouten.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SP is niet zozeer anti-Europa (dan moet je bij de PVV-figuren zijn), maar Europa-kritisch :)

Virussen? Scan ze hier!

• Señor Sjon
Lol, die term hebben we nog niet gehad.

• anandus
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 12 september 2012 @ 08:42:
Peilingen blijven peilingen, maar wel grappig om te zien hoe Roemer het zetel aantal in de verschillende peilingen zo goed om zeep weet te helpen door z'n eigen fouten.
Ja, ik heb eigenlijk best met hem te doen, de laatste paar dagen maakt-ie ook een beetje een verslagen indruk. Maar dat zal de vermoeidheid wel zijn.
Aan de andere kant: De SP moet het wel héél slecht doen, willen ze geen winst boeken. 15 zetels moeten ze zeker kunnen halen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Senor Sjon schreef op woensdag 12 september 2012 @ 08:44:
Lol, die term hebben we nog niet gehad.
Jawel hoor, je moet alleen wel opletten en niet alleen lezen wat je wil lezen ;)

SP is niet direct anti-Europa, ze zijn alleen kritisch over hoe ver men met Europa moet gaan qua maatregelen en verdragen enzo. Dus niet rücksichtlos met ze meelopen en "ja-en-amen"-knikken zoals de VVD en CDA gedaan heben de laatste jaren, maar kritisch kijken naar de praktische haalbaarheid en wenselijkheid van maatregelen en verdragen enzo.

Bij mijn weten is er maar één partij die echt anti-Europa is in deze verkiezingen, en dat is de PVV.

Virussen? Scan ze hier!

• anandus
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 08:46:
[...]
Bij mijn weten is er maar één partij die echt anti-Europa is in deze verkiezingen, en dat is de PVV.
Ik vraag me af of de PVV nog een kleine boost zal krijgen van de uitspraak in Duitsland.
Niet zozeer wat de uitkomst van die uitslag is, maar eerder dat het ESM in het nieuws voorbijkomt en dat mensen denken "ohja" en op de PVV stemmen.
Aan de andere kant, waarschijnlijk hebben een hoop sowieso al besloten dat ze op de PVV zouden stemmen.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

wildhagen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 08:42:
SP is niet zozeer anti-Europa (dan moet je bij de PVV-figuren zijn), maar Europa-kritisch :)
Valt tegen hoor, Roemer hield zich qua Europa behoorlijk op de vlakte omdat hij enorm op de PVV lijn zit. Qua Europa en onderwerpen als de Pensioenen kan je de PVV en SP heel erg vergelijken. De grote verschillen zitten in het feit dat De SP meer geld in ontwikkelingssamenwerking wil steken en de PVV dit juist niet wil.

Roemer ziet ook wel in dat Europa er nu eenmaal is en dat de huidige situatie beter is dan uit de Euro stappen zoals wat Wilders wil. Maar qua financieel beleid zitten ze echt op één lijn. Denk aan de 3% begrotingstekort.
Het klopt dat je zegt dat de SP niet anti-Europa is, maar ze zijn wel enorm tegen een boel dingen die met de Euro naar ons land komen.

En iedereen die een beetje verstand van zaken heeft kan niet anders concluderen dat de Euro gewoon goed is voor een exportland als Nederland. Het probleem is dat binnen de Euro en Europa landen als Griekenland zich behoorlijk hebben misdragen. Daar hebben ze dingen gedaan die eigenlijk niet konden. Dit staat daarom ook los van hoe goed de Euro wel niet voor ons is! Het is daarom ook veel te kort door de bocht om te concluderen dat de Euro slecht is omdat Griekenland de boel heeft voorgelogen.

• anandus
  • Niet online
Het verschil in 'wel of niet' uit de euro stappen vind ik een behoorlijk verschil eigenlijk.
Maar verder eens met wat Bullet zegt :)

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 12-09-2012 08:55 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bullet NL schreef op woensdag 12 september 2012 @ 08:52:
[...]

Valt tegen hoor, Roemer hield zich qua Europa behoorlijk op de vlakte omdat hij enorm op de PVV lijn zit. Qua Europa en onderwerpen als de Pensioenen kan je de PVV en SP heel erg vergelijken. De grote verschillen zitten in het feit dat De SP meer geld in ontwikkelingssamenwerking wil steken en de PVV dit juist niet wil.
LOL, dan heb je je er denk ik toch nog niet helemaal in verdiept (of je stelt de zaken verkeerd voor), de verschillen gaan echt wel wat verder dan dat alleen. Zeggen dat ze op de PVV-lijn zitten is toch echt de zaken verkeerd voorstellen. De PVV-lijn is namelijk 'weg met Europa', 'weg met de euro', en dat is in het SP-programma toch echt niet terug te vinden

Reoemer heeft het er wel degelijk over gehad, alleen is het het niet het hoofdpunt van de SP, maar het staat er zeker wel in het programma hoor. Lees http://www.sp.nl/standpun...t_over_europese_unie.html maar eens. Gaat op veel plekken lijnrecht tegen de PVV in.

Virussen? Scan ze hier!

• Señor Sjon
PVV is eerder weg met de EU en bijbehorende euro en terug met de EEG. Ze worden wel weggezet alsof we Nederland bij de grens gaan afsteken en naast IJsland of Engeland gaan liggen.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Goedemorgen. Het wordt toch geen D66. Reden: Europa. Aangezien dé thema's (voor mij) economie en Europa zijn kan ik niet de D66-visie over Europa maar negeren en ik ben vele malen kritischer en behoudender dan D66.

Blijft na het afvallen van VVD en GL de enige liberale optie over: LibDem.

Het is niet veel maar het is iets.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• anandus
  • Niet online
LibDem kan elke stem gebruiken die ze kunnen krijgen :)
Wordt het Sammy (of Petra of iemand anders)?

[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 12-09-2012 09:16 ]

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

kenneth schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:06:
Goedemorgen. Het wordt toch geen D66. Reden: Europa. Aangezien dé thema's (voor mij) economie en Europa zijn kan ik niet de D66-visie over Europa maar negeren en ik ben vele malen kritischer en behoudender dan D66.

Blijft na het afvallen van VVD en GL de enige liberale optie over: LibDem.

Het is niet veel maar het is iets.
Ik kan je beweeg reden volgen, maar verwacht je niet dat deze partij onder het geweld van de grote partijen te klein blijft om iets te kunnen doen?

Ik verwacht dat de VVD hoe je het went of keert er toch met de PvdA uit zal moeten komen, Wanneer jij aangeeft dat de VVD voor je is afgevallen kan je er dan niet strategisch gaan stemmen?
Dus, wanneer de kans groot is dat de VVD en Pvda er samen moeten uitkomen zal de VVD een stap naar links moeten maken, de linker vleugel binnen de VVD zal dus meer gehoort gaan worden, juist de vleugel die zoals jij aangeeft kritischer en behoudender is dan D66....

• anandus
  • Niet online
Ja, maar de VVD is niet liberaal :P

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

anandus schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:12:
LibDem kan elke stem gebruiken die ze kunnen krijgen :)
Wordt het Sammy (of Petra of iemand anders)?
Van Tuyll gewoon, omdat het de lijsttrekker is. @slijterijmeisje zou leuk zijn maar omdat het een kleine partij is stem ik gewoon op de lijsttrekker.
Bullet NL schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:18:
Ik kan je beweeg reden volgen, maar verwacht je niet dat deze partij onder het geweld van de grote partijen te klein blijft om iets te kunnen doen?
Ik stem op wat het dichtst bij mijn principes ligt. Ik wil dat mijn stem wordt gehoord, ik ga niet voorsorteren op een uitslag of een coalitie :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

(jarig!)
Eens, het zijn socialisten.

Stem daarom Libertarische Partij.
Het is tijd om onze ketenen af te werpen en onder het juk vandaan te kruipen, tijd om positief naar eigen verantwoordelijkheid te leven.
Zonder verspilling word groei vanzelfsprekend en is die crisis sneller voorbij dan je kunt denken,

Who is John Galt?

• Señor Sjon
Alleen jammer dat ze zo klein zijn dat ze geen zetel scoren. Dat is gevoelsmatig een weggegooide stem.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:02
Senor Sjon schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:01:
PVV is eerder weg met de EU en bijbehorende euro en terug met de EEG. Ze worden wel weggezet alsof we Nederland bij de grens gaan afsteken en naast IJsland of Engeland gaan liggen.
Het is natuurlijk wel een hopeloze illusie dat als Nederland eenzijdig de EU en Euro laat klappen en daarmee de Europa in een ongekende crisis stort dat we wel weer even terug kunnen naar de situatie zoals hij ooit was. Natuurlijk is het logische gevolg dat je volkomen geisoleerd raakt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Bedankt voor het stemadvies Barroso ...
Let’s not be afraid of the word: we will need to move towards a federation of nation states.
:X

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

(jarig!)
Senor Sjon schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:42:
Alleen jammer dat ze zo klein zijn dat ze geen zetel scoren. Dat is gevoelsmatig een weggegooide stem.
Dit gedachtengoed gaat niet weg en wordt alleen maar groter, kijk naar Ron Paul in Amerika.
Met jouw stem kan die ene zetel net wel gehaald worden en de ideeen op het podium komen.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Who is John Galt?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:26

Koppensneller

winterrrrrr

Uit een artikel op nu.nl over de verkiezingen van vandaag:
Na het uitbrengen van zijn stem gaat Rutte als premier aan de slag om werk te doen dat in de verkiezingstijd was blijven liggen.
Is dat niet vreemd? Onze MP heeft dus al zijn werk afgelegd om zich in te zetten voor de partij?

• Señor Sjon
Ze hebben verkiezingsreces, dus imo is dat niet raar. Alle premiers die ook lijsttrekker waren, gingen hem voor.

• ATS

ATS

Zojuist mijn stem uitgebracht, voor een stabiel en progressief middenkabinet.

Voor de twijfelaars: link

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Senor Sjon schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:42:
Het probleem is dat heel veel mensen er zo over denken. Waardoor niemand er dus op zal stemmen..

Probeer deze gedachten gang te verwerpen, en stem gewoon op wat JIJ een goede partij vind. Zo kan niemand zeggen dat je niet voor je standpunten opkomt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 22:11

epic_gram

undercover moderator

Ik ga straks VVD stemmen. Ik ben progressief liberaal en zit tussen de D66 en de VVD in, geen partij is heilig en ook de VVD niet. VVD is te conservatief, D66 is teveel voor europa. Europa moet alleen een monetaire en financiele samenwrking blijven, ze hoeven in brussel niet te bepalen of wij abortus of drugs toestaan of niet.

Ik hoop op een kabinet waarin de D66 zit.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Koppensneller schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:48:
Uit een artikel op nu.nl over de verkiezingen van vandaag:

[...]

Is dat niet vreemd? Onze MP heeft dus al zijn werk afgelegd om zich in te zetten voor de partij?
Hoezo vreemd? ik denk dat een MP wel 24/7 werk te doen zou hebben, al was het maar om je in te lezen. Rutte pakt hier gewoon zijn verantwoording en gaat gewoon weer aan het werkt. Er is dus helemaal niets bijzonders dat er bij Rutte iets was blijven liggen door de campagne.

Wat ik nu weer opvallend vind, Samson stemt op zich zelf, Rutte stemt op de nummer 2...... Notabene een vrouw..... Hoezo Samson sociaal?????

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

TommyGun

Stik er maar in!

Ik twijfel nog... tussen mijn voorkeur en strategisch VVD (om te voorkomen, poging tot althans, dat de PvdA de grootste wordt). Want als er iets slecht zou zijn voor Nederland dan is het wel een torentje met PvdA. Ik hou mijn hart dan ook vast.

[ Voor 37% gewijzigd door TommyGun op 12-09-2012 09:58 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik zou strategisch stemmen, helemaal nu de PvdA zo groot lijkt te worden. ;)

• ATS

ATS

epic_gram schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:52:
Ik hoop op een kabinet waarin de D66 zit.
De beste garantie daarvoor is dan D66 stemmen, zelfs als je ze te pro-europees vindt. Dat de VVD gaat regeren is bijna onontkoombaar, maar om ze op het gebied van persoonlijke vrijheden (waar D66 zeer groot voorstander van is!) en hervormingen in het juiste spoor te houden is een krachtig D66 nodig.

Voor de twijfelaars tussen D66 en VVD.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Bullet NL schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:52:
Hoezo vreemd? ik denk dat een MP wel 24/7 werk te doen zou hebben, al was het maar om je in te lezen.
Valt trouwens wel mee, Rutte had het laatst in een interview over 40-60 uur per week. Maar er is inderdaad niets vreemds aan.
Wat ik nu weer opvallend vind, Samson stemt op zich zelf, Rutte stemt op de nummer 2...... Notabene een vrouw..... Hoezo Samson sociaal?????
Samsom.

En wat heeft dat nou met sociaal te maken? Iedereen heeft zo zijn overwegingen om op een man/vrouw, zichzelf/ander te stemmen.

• anandus
  • Niet online
kenneth schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:58:
[...]
En wat heeft dat nou met sociaal te maken?
Niets, maar Bullit is druk bezig om vandaag nog campagne te voeren :P

[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 12-09-2012 10:00 ]

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

hehehe

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vanmorgen om 7:35 was ik nummer 7 bij mijn dichtstbijzijnde stembureau. :)

Mijn stem is gegaan naar Tanja Jadnanansing, nummer 4 op de lijst van de PvdA.

Waarom zij? Ik ben voor vrouwen in de politiek en voor de "multiculturele samenleving" en Tanja was de eerste "allochtone" vrouw op de PvdA-lijst. :) Allochtoon tussen aanhalingstekens omdat ze Surinaams/Antilliaans is en dus eigenlijk "gewoon Nederlands". :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• anandus
  • Niet online
Partij van de Albantar :+

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Mx. Alba schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:00:

Waarom zij? Ik ben voor vrouwen in de politiek en voor de "multiculturele samenleving" en Tanja was de eerste "allochtone" vrouw op de PvdA-lijst. :) Allochtoon tussen aanhalingstekens omdat ze Surinaams/Antilliaans is en dus eigenlijk "gewoon Nederlands". :D
Ik ben benieuwd, is dat dan een stem op een allochtoon-omdat-het-moet (zoals de PvdA er ook lokaal wel meer op haar lijst heeft staan) of weet/ken je echt de capaciteiten van deze vrouw?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

anandus schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:59:
[...]
Niets, maar Bullit is druk bezig om vandaag nog campagne te voeren :P
Zijn haat tegen de PvdA zit wel diep idd, afgaande op de nogal kort-door-de-bocht reacti\es.

Ik altijd wel benieuwd wat de reden van die haat is. Je ziet het namelijk wel vaker, en het is eigenlijk vrijwel nooit op feiten gebaseerd, alleen op vooroordelen.

Alsof het ook maar iets uitmaakt op wie van de lijst hij stemt. Met sociaal zijn heeft het 0,0 te maken verder. Het staat iedereen immers vrij te stemmen op wie hij wil, en Samson valt ook gewoon onder "iedereen" volgens mij.

Virussen? Scan ze hier!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

kenneth schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:58:
[...]
Valt trouwens wel mee, Rutte had het laatst in een interview over 40-60 uur per week. Maar er is inderdaad niets vreemds aan.

[...]
Samsom.

En wat heeft dat nou met sociaal te maken? Iedereen heeft zo zijn overwegingen om op een man/vrouw, zichzelf/ander te stemmen.
Natuurlijk heeft iedereen zijn/haar eigen overwegingen, maar om nu op je zelf te stemmen..... Nee dat vind ik een beetje vreemd. Dan ben je schijnbaar onzeker alsof anderen het wel doen. Als je het als politiekleider dan toch naar buiten wil brengen stem dan gewoon op een nummer twee of de eerste vrouw (iig je een man bent).

• BillEEEh
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-02-2024

Op iemand stemmen omdat hij of zij een andere afkomst heeft is dom. Wat maakt het uit of het cabinet multicultureel is? Het gaat erom dat ze multicultureel denken.

En ik stem blank, naar mijn idee veranderd er nooit iets en zijn alle partijen leugenaars net zoals Obama met zijn 'legalize marijuana' hoax waarmee hij duizenden stemmen heeft gekregen.

[ Voor 11% gewijzigd door BillEEEh op 12-09-2012 10:04 ]

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

wildhagen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:02:
[...]

Zijn haat tegen de PvdA zit wel diep idd, afgaande op de nogal kort-door-de-bocht reacti\es.

Ik altijd wel benieuwd wat de reden van die haat is. Je ziet het namelijk wel vaker, en het is eigenlijk vrijwel nooit op feiten gebaseerd, alleen op vooroordelen.

Alsof het ook maar iets uitmaakt op wie van de lijst hij stemt. Met sociaal zijn heeft het 0,0 te maken verder. Het staat iedereen immers vrij te stemmen op wie hij wil, en Samson valt ook gewoon onder "iedereen" volgens mij.
Is er bij een onderscheid tussen afkeer en haat? Of heb je ergens gelezen dat hij rood en agressief aanloopt als hij een PvdA jasje tegenkomt?

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 22:11

epic_gram

undercover moderator

ATS schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:58:
[...]

De beste garantie daarvoor is dan D66 stemmen, zelfs als je ze te pro-europees vindt. Dat de VVD gaat regeren is bijna onontkoombaar, maar om ze op het gebied van persoonlijke vrijheden (waar D66 zeer groot voorstander van is!) en hervormingen in het juiste spoor te houden is een krachtig D66 nodig.

Voor de twijfelaars tussen D66 en VVD.
Mijn stem staat vast. Ik heb hier maanden over nagedacht. Het is ook gedeeltelijk een strategische stem, het lijkt me verschrikkelijk als de PvdA de grootste wordt en er een sociaal links kabinet komt. Als de VVD de grootste wordt, verwacht ik dat er een kabinet komt met PvdA, VVD en dan met CDA of D66.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

Rannasha

Does not compute.

Bullet NL schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:52:
[...]

Ach, betekenisloze symboolpolitiek. Die ene stem die je aan jezelf of aan nr 2 geeft. Zowel de lijsttrekker als de nr 2 komen toch wel in de kamer. Lekker belangrijk op wie van de 2 de grote namen stemmen.

Mijn machtiging is ingevuld, m'n vrouw gaat voor me stemmen. Dat wordt 2x D'66 erbij vandaag. Zij was vroeger linkser, ik was rechtser, nu zijn we beiden vooral progressief en wordt het dus D'66 met de hoop op een Paars kabinet.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

epic_gram schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:04:
[...]

Mijn stem staat vast. Ik heb hier maanden over nagedacht. Het is ook gedeeltelijk een strategische stem, het lijkt me verschrikkelijk als de PvdA de grootste wordt en er een sociaal links kabinet komt. Als de VVD de grootste wordt, verwacht ik dat er een kabinet komt met PvdA, VVD en dan met CDA of D66.
Goedzo ;) De partij met de aller grootste kans op coalitie deelname is toch echt de PvdA en niet de VVD. De VVD heeft namelijk de PvdA nodig maar de PvdA zelf kan eventueel zonder de VVD verder. Gister liet Samson dat nog duidelijk weten in het debat.

Voor mij staat ook vrijwel vast dat Samson deelneemt aan de coalitie (anders nieuwe verkiezingen), de enige vraag die ik mij nog stel is: welke saus wil ik daaraan toevoegen of welke saus moet er dan maximaal versterkt worden.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

wildhagen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:02:
[...]

Haat?? helemaal geen haat, je moet echt beter gaan lezen, heb al eerder aangegeven dat ik Paars3 best wel zie zitten. Maar dan wel onderleiding van de VVD. Dus de haat waar jij het over hebt valt wel mee en beoordeel jij mij alleen maar op wat dingen die jij denkt te lezen zonder dat je daar enige onderbouwing over kan geven.

Ik geeft zelfs net aan waarom ik het niet sociaal van Samsom vind om op jezelf te stemmen, dat is gewoon mijn mening en heeft niets met haat te maken. Persoonlijk vind ik het zelfs erg kinderachtig om mijn mening, die ik natuurlijk volop verkondig als haat weg te zetten. Dan kom je mijn ziens aardig in de buurt van een troll.....

• Arhuis
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-06 10:42
Je hoort veel over strategisch stemmen, maar is het zo moeilijk een partij te vinden die met je standpunten overeenkomt?
Of een partij nu op de linkerzijde of op de rechterzijde de oplossing zoekt, tja, ik heb de indruk dat geen enkele partij bewust Nederland om zeep wil helpen. De ene oplossing kan ik beter begrijpen dan de andere, maar meestal heb ik me er dan ook niet voldoende in verdiept. Het zijn vaak complexe problemen, waarvoor geen eenvoudige oplossing bestaat.

• Señor Sjon
D4NG3R schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:51:
[...]

Het probleem is dat heel veel mensen er zo over denken. Waardoor niemand er dus op zal stemmen..

Probeer deze gedachten gang te verwerpen, en stem gewoon op wat JIJ een goede partij vind. Zo kan niemand zeggen dat je niet voor je standpunten opkomt.
Er is een groter belang en dat is om onze linkse milieudelinquent (10x opgepakt, sporen zijn inmiddels vakkundig van de site van Greenpeace gehaald) uit het torentje te houden. Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken. IMO heeft ie door niets te zeggen de meeste zetels gewonnen, hij zat er het kortste bij en had niet echt een geschiedenis zoals andere lijsttrekkers die al een of meer verkiezingen achter de rug hebben. Zo vielen mij wel meer dingen op:
- Wilders voornamelijk tegen Rutte, maar daar liggen zijn kiezers helemaal niet. Die zijn via de SP naar de PvdA gegaan.
- Roemer probeert een liefdesverklaring van Samsom te krijgen, maar daardoor vergeet hij de focus op de SP te houden.
- Buma komt op mij over als een groen CDA-pak melk.
- Pechtold slaat vakkundig zijn sliding op de knieën van de woningbezitter over. Ik hoor voornamelijk meer Europa en meer geld(!) naar Onderwijs. Terwijl Onderwijs beter van de overleggen en ambtelijke ellende verlost kan worden. Zie hiervoor Tegenlicht van afgelopen maandag bijvoorbeeld.
- Sap is mij iets te gestyled, dat lijkt me nou niet echt handig om als GroenLinkser zwaar gestileerd mee te doen.
- Op zich vind ik de Christenunie en SGP nog de netste debaters, maar die sneeuwen onder in het verbale geweld van de overige lijstrekkers. Buiten dat, kerk en staat gescheiden bitte.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
Arhuis schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:09:
Je hoort veel over strategisch stemmen, maar is het zo moeilijk een partij te vinden die met je standpunten overeenkomt?
Soms wel. Maar wat heeft dat met strategisch stemmen te maken?
Je doet dat omdat je wilt dat een bepaalde richting (in dit geval dus) de grootstse gaat worden.

Verwijderd

Van minimaal één partij heb ik wel het idee dat 'ie bewust Nederland om zeep probeert te helpen..

Hoe zou zo'n kabinet zonder de VVD eruit moeten zien? PvdA, SP, CDA, D66 en GL? Het CDA heeft al aangegeven dat niet te willen en D66 zal er ook niet om staan te springen (die hebben veel liever paars). De VVD en PvdA lijken nu al tot elkaar veroordeelt, alleen de tint wordt uitgemaakt door de grootste (al ben ik nog steeds sceptisch over hoeveel dat nou eigenlijk uitmaakt)

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Senor Sjon schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:10:
- Op zich vind ik de Christenunie en SGP nog de netste debaters, maar die sneeuwen onder in het verbale geweld van de overige lijstrekkers. Buiten dat, kerk en staat gescheiden bitte.
Je bedoelt geloof en politiek, kerk en staat zijn al gescheiden :)

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik ga dit jaar de stembreker volgen. Ik wilde graag een coalitie van D66, VVD en CDA en ga vanuit die gedachte VVD stemmen. :)

Zelden ben ik zo lang zwevende kiezer geweest. In 2010 had de VVD een ijzersterk programma, dit jaar vind ik dat minder (ik ontwikkel me door, de VVD ook ;) ). D66 of zelfs GroenLinks past qua standpunten beter bij mij. De PvdA vind ik een matig programma hebben, daar doet een goed presterende Samsom niets aan af. Psychologisch heeft hij de verkiezingen beheerst, maar ik denk dat dit alleen kwam omdat Rutte zichzelf heeft moeten inhouden als premier. :)

Verder ga ik dit keer voor een persoon: ik heb liever sterke personen in de politiek om ons door de crisis te leiden. Liever had ik dat ook een tiran a la Monti gehad, maar dat is in NL nog geen optie. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Malarky schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:01:
Ik ben benieuwd, is dat dan een stem op een allochtoon-omdat-het-moet (zoals de PvdA er ook lokaal wel meer op haar lijst heeft staan) of weet/ken je echt de capaciteiten van deze vrouw?
Ik ken wel redelijk haar kwaliteiten ja. Maar eigenlijk is het vooral een anti-discriminatie-voorkeurstem inderdaad.

Ik had natuurlijk ook "gewoon" mijn stem aan Samsom kunnen geven maar het gaat erom dat mijn stem naar de PvdA gaat, dat is het belangrijkste. De motivatie voor de voorkeurstem op een persoon maakt eigenlijk weinig uit. Ik zat er even om te twijfelen om de lijstduwer een voorkeurstem te geven want die vent vind ik altijd übergeweldig als hij op tv is. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:12:

Hoe zou zo'n kabinet zonder de VVD eruit moeten zien? PvdA, SP, CDA, D66 en GL? Het CDA heeft al aangegeven dat niet te willen en D66 zal er ook niet om staan te springen (die hebben veel liever paars). De VVD en PvdA lijken nu al tot elkaar veroordeelt, alleen de tint wordt uitgemaakt door de grootste (al ben ik nog steeds sceptisch over hoeveel dat nou eigenlijk uitmaakt)
CDA draait echt wel bij hoor, als er één partij die verzot is op macht (pluche) is het het CDA wel, hebben ze in het verleden altijd al laten zien :)

Bij elke verkiezing, ook de laatste, roepen ze dat ze zich moeten "bezinnen", "de keizer heeft een signaal afgegeven" etc etc, maar dan doen ze onder het mom van "landsbelang" vaak toch een 180-graden draai en gaan vrolijk meedoen. Schijt aan "bezinnen" en "signaal van de kiezer". Zie het afgelopen kabinet.

Maar een CDA lijkt me, gezien hun matige trackrecord van de laatste kabinetten waar ze in zaten (denk aan de vier Balkenende-kabinetten, en Rutte-1, maar ook aan de relatief dramatische, economisch gezien, kabinetten Lubbers-I en -II) niet echt heel erg prettig om ze nóg een kans geven de boel te laten stagneren. We moeten vooruitgang hebben, geen stilstand.

Een kabinet zonder VVD lijkt me, helaas, onmogelijk. Het is daarom (mijns inziens) te hopen dat de PvdA de grootste wordt, waardoor een Paars+ (denk dat dat de uiteindelijke coalitie gaat worden) een socialer stempel krijgt, ipv het conservatieve, kille en negatieve stempel dat de VVD de laatste jaren op Nederland gedrukt heeft onder leiding van Rutte.

Virussen? Scan ze hier!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

wildhagen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:17:
[...]

CDA draait echt wel bij hoor, als er één partij die verzot is op macht (pluche) is het het CDA wel, hebben ze in het verleden altijd al laten zien :)
Whoehahahahah, Mij betichten van onliners? Kom op zeg, je doet hier zelf dus net zo hard aan. Een knipoog doet hier natuurlijk niets aan af.....

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
wildhagen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:17:
[...]

Een kabinet zonder VVD lijkt me, helaas, onmogelijk. Het is daarom (mijns inziens) te hopen dat de PvdA de grootste wordt, waardoor een Paars+ (denk dat dat de uiteindelijke coalitie gaat worden) een socialer stempel krijgt, ipv het conservatieve en negatieve stempel dat de VVD de laatste jaren op Nederland gedrukt heeft onder leiding van Rutte.
Ik ben dus ook meer aan de linkerkant van het spectrum (realistich extreem linx), maar hoop eigenlijk dat de pvda 2de wordt.
En wel hierom.
Ik denk nl. dat in dit geval (en dan ga ik er vanuit dat VVD en PvdA tot elkaar veroordeelt zijn) de 2de van de verkiezingen heel harde eisen kan stellen aan deelname. En juist omdat de VVD dan de druk heet van de grootste en het leveren van de premier zullen ze in dit geval best wel een zooi water bij de wijn moeten doen.

Zou de uitslag andersom vallen, dan moet de PvdA veel water bij de wijn doen, moeglijk te veel.

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:27
Poeh, ik twijfel nog tussen CDA en D66. Qua positie op de links-rechts-as voldoen beiden, maar qua positie op de conservatief-progressief-as zit ik precies in het midden van de twee. VVD en PVDA zijn dichter in de buurt op de laatste as, maar zijn redelijk uit de richting op de eerste. Nog een paar uur de tijd om te dubben.

• anandus
  • Niet online
Oei, da's een moeilijke afweging, Amras, als je zo neutraal ertussen hangt :)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, de waarheid ligt meestal in het midden dus wat dat betreft is het exacte centrum zo gek nog niet - als daar een partij zou zitten...

• Rannasha
  • Laatst online: 13:15

Rannasha

Does not compute.

Mx. Alba schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:32:
Tja, de waarheid ligt meestal in het midden dus wat dat betreft is het exacte centrum zo gek nog niet - als daar een partij zou zitten...
Wellicht moet ik een partij oprichten die bij elke kamerstemming een muntje opgooit om te bepalen of er voor of tegen gestemd gaat worden. Op die manier zou het een exacte middenpartij moeten zijn en is niemand het helemaal met de partij oneens.

A flawless plan! 8)7

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Mx. Alba schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:16:
[...]

Ik ken wel redelijk haar kwaliteiten ja. Maar eigenlijk is het vooral een anti-discriminatie-voorkeurstem inderdaad.

Ik had natuurlijk ook "gewoon" mijn stem aan Samsom kunnen geven maar het gaat erom dat mijn stem naar de PvdA gaat, dat is het belangrijkste. De motivatie voor de voorkeurstem op een persoon maakt eigenlijk weinig uit. Ik zat er even om te twijfelen om de lijstduwer een voorkeurstem te geven want die vent vind ik altijd übergeweldig als hij op tv is. :D
Dus om NIET te discrimineren stem je donker+vrouw? Juist. Stond er geen donkere vrouw die ook nog gehandicapt is in de lijst dan, om het compleet te maken?

• Amras
anandus schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:30:
Oei, da's een moeilijke afweging, Amras, als je zo neutraal ertussen hangt :)
Klopt.

Minpunt CDA: het gedraai van standpunten de laatste tijd, misschien moeten ze eerst eens een periode bezinnen.
Pluspunt CDA: als gematigd christen vind ik de C toch wel wat toevoegen.
Daar ontbreekt het helaas aan. :P

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tanja wie? :+
Waarom zij? Ik ben voor vrouwen in de politiek en voor de "multiculturele samenleving" en Tanja was de eerste "allochtone" vrouw op de PvdA-lijst.
Vreemd om op iemand te stemmen "omdat het een allochtoon is". Is dat de reden dat ze zo hoog staat?
Zij gaat trouwens helemaal niet over minderheden maar zet zich in voor hoger onderwijs en wetenschapsbeleid.

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
Amras schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:27:
Poeh, ik twijfel nog tussen CDA en D66. Qua positie op de links-rechts-as voldoen beiden, maar qua positie op de conservatief-progressief-as zit ik precies in het midden van de twee. VVD en PVDA zijn dichter in de buurt op de laatste as, maar zijn redelijk uit de richting op de eerste. Nog een paar uur de tijd om te dubben.
Bij CDA heb je afgelopen periode kunnen zien hoe ze onder druk compleet van richting veranderen.
Toen het kabinet was gevallen, lieten ze bijna alles varen wat met VVD en PVV werd afgesproken.

Ik verwacht dat D66 dichter bij hun programma blijven, mochten ze in de coalitie terecht komen.

iRacing Profiel

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

tweaker2010 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:36:
[...]

Tanja wie? :+

[...]

Vreemd om op iemand te stemmen "omdat het een allochtoon is" maar goed. Is dat de reden dat ze zo hoog staat? Zij gaat trouwens helemaal niet over minderheden maar zet zich in voor hoger onderwijs en wetenschapsbeleid.
Denk dat het ook meer met de achtergrond van Albantar te maken heeft..... Meer dus dan alleen "omdat het een allochtoon is"

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bullet NL schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:37:
[...]
Denk dat het ook meer met de achtergrond van Albantar te maken heeft..... Meer dus dan alleen "omdat het een allochtoon is"
Ik ken zijn achtergrond niet. :P

Heb zelf vanochtend vroeg VVD gestemd (heeft niets met mijn achtergrond te maken trouwens)

• ATS

ATS

Amras schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:27:
Misschien kan dit je helpen?

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Amras schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:35:
[...]

Klopt.

Minpunt CDA: het gedraai van standpunten de laatste tijd, misschien moeten ze eerst eens een periode bezinnen.
Pluspunt CDA: als gematigd christen vind ik de C toch wel wat toevoegen.

[...]

Daar ontbreekt het helaas aan. :P
Het CDA is een partij die zich zelf kwijt is, ze zijn aan alle kanten aan het zoeken naar hun identiteit, Overigens heeft de VVD ook een grote C in hun achterban. Alleen één die wat losser staat in de controle van kerk op dingen zoals winkelopeningstijden. De VVD vind dat de ondernemer hier vrij in moet beslissen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Stemwijzer plaatst PVV in het midden. Eigenlijk klopt dat ook wel, want het grootste deel van het PVV-programma is links tot zeer links (veel komt immers bij de SP vandaan, met een paar aanpassingen), alleen hun (extreem-)rechtse standpunten zorgen ervoor dat ze niet links worden ingedeeld.

Andere middenpartijen hebben we in NL idd niet meer, van de gevestigde partijen. Bij de kleine partijen heb ik niet helemaal helder waar in het spectrum ze allemaal zitten.

Virussen? Scan ze hier!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Het ligt wel iets genuanceerder. Een propaganda tekst van de site van D66 is nu niet echt onafhankelijk. ;)

• ATS

ATS

Bullet NL schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:40:
Alleen één die wat losser staat in de controle van kerk op dingen zoals winkelopeningstijden. De VVD vind dat de ondernemer hier vrij in moet beslissen.
Daar was de laatste regeerperiode anders bijzonder weinig van te merken. De VVD heeft, waarschijnlijk onder druk van de SGP, heel wat liberale punten laten varen de afgelopen jaren, waaronder de verruiming van de winkelsluitingswet. Een partij die zichzelf liberaal noemt maar zo makkelijk haar liberale uitgangspunten via achterkamertjes laat vallen, vind ik geen toonbeeld van betrouwbaarheid.

• Amras
Thanks, het is een beetje 'wij van WC-eend adviseren WC-eend', maar het helpt wel enigzins.
Bullet NL schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:40:
[...]
Het CDA is een partij die zich zelf kwijt is, ze zijn aan alle kanten aan het zoeken naar hun identiteit, Overigens heeft de VVD ook een grote C in hun achterban. Alleen één die wat losser staat in de controle van kerk op dingen zoals winkelopeningstijden. De VVD vind dat de ondernemer hier vrij in moet beslissen.
Het CDA moet eerst inderdaad eens terugvinden waar ze voor staan. Het lijkt niet echt handig om nu te gaan regeren.

Qua winkelopeningstijden: doe maar lekker dicht op zondag. (niet vanuit m'n geloof, maar vanuit het feit dat ik tegenover een supermarkt woon en het wel fijn is als het één dag in de week rustig is)

Verwijderd

Hey mensen, waarom word de ondergang van het leven eingelijk kompleet genegeert?

Kunnen we er nu echt niets aan doen omdat de maatregelen te groot zijn, of willen we er niets aan doen omdat we te egoistisch zijn?

Over 50 zaar jou het namelijk al te laat kunnen zijn maar ik ben dan nog niet dood en wil kinderen kunnen
opvoeden maar zoals dat nu gaat wil ik geen kinderen meer hebben want die kijgen straks geen toekomst meer.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2012 10:45 ]

• ATS

ATS

tweaker2010 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:42:
[...]

Het ligt wel iets genuanceerder. Een propaganda tekst van de site van D66 is nu niet echt onafhankelijk. ;)
Claimde ik dat ik een onafhankelijke bron aanhaalde dan? Ik suggereerde alleen dat die tekst bedoeld voor twijfelaars tussen CDA en D66 wellicht zou kunnen helpen om de twijfel te doorbreken. En ja, ik denk dat D66 in die twijfel de juiste keuze is, maar dat heb ik hier geloof ik niet onder stoelen of banken gestoken.

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:44:
Hey mensen, waarom word de ondergang van het leven eingelijk kompleet genegeert?

Kunnen we er nu echt niets aan doen omdat de maatregelen te groot zijn, of willen we er niets aan doen omdat we te egoistisch zijn?
De 'ondergang van het leven'?
Zou je dat willen verduidelijken, want ik heb geen flauw idee wat je bedoelt :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Welke ondergang van het leven? Iets minder dramatisch en meer inhoudelijk mag ook wel weer, want met zo'n loze kreet kunnen we niets zoveel ;)

Virussen? Scan ze hier!

• Señor Sjon

Over 50 zaar jou het namelijk al te laat kunnen zijn maar ik ben dan nog niet dood en wil kinderen kunnen
opvoeden maar zoals dat nu gaat wil ik geen kinderen meer hebben want die kijgen straks geen toekomst meer.
Drugs are bad mmmkay?

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

ATS schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:42:
[...]

Daar was de laatste regeerperiode anders bijzonder weinig van te merken. De VVD heeft, waarschijnlijk onder druk van de SGP, heel wat liberale punten laten varen de afgelopen jaren, waaronder de verruiming van de winkelsluitingswet. Een partij die zichzelf liberaal noemt maar zo makkelijk haar liberale uitgangspunten via achterkamertjes laat vallen, vind ik geen toonbeeld van betrouwbaarheid.
Tja, als je geen andere keuze hebt omdat je concessies moet doen om andere voor jou ook belangrijke keuzes wel door te laten gaan? Ik vindt het een beetje te gemakkelijk om daar een partij in z'n geheel op af te rekenen. Helemaal omdat je in een collatie land als Nederland gewoon andere partijen nodig hebt.

• Amras
wildhagen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:46:
[...]

Welke ondergang van het leven? Iets minder dramatisch en meer inhoudelijk mag ook wel weer, want met zo'n loze kreet kunnen we niets zoveel ;)
...en iets minder spelfouten, vier in één zin is niet zo'n fijn gemiddelde. :X

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:45:
[...]

De 'ondergang van het leven'?
Zou je dat willen verduidelijken, want ik heb geen flauw idee wat je bedoelt :)
Er word niets aan de opwarming gedaan, temps stijgen nog steeds en als het zo door gaat zitten we over 50 jaar op een kritiek punt van geen trug keer mogelijk, dan is de opwarming zo erg dat alles langzaam zal uitsterven want de boel raakt in de war qua natuur. Ik zou graag nog wel een paar honder jaar lang een gezond leven willen zien iig.

Verwijderd

Amras schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:47:
[...]

...en iets minder spelfouten, vier in één zin is niet zo'n fijn gemiddelde. :X
Hij zit inderdaad nog een stuk onder het gemiddelde op tweakers...

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:47:
[...]

Er word niets aan de opearming gedaan, temps stijgen nog steeds en als het zo door gaat zitten we over 50 jaar op een kritiek punt van geen trugkeer mogelijk, dan is de opwarming zo erg dat allen langzaam als uitsterven want de boel raakt in de war qua natuur. Ik zou graag nog wel een paar honder jaar lang een gezond leven willen zijn iig.
Dan ben je bij GroenLinks of de Partij van de Dieren het beste uit, deze partijen zetten zich in voor duurzaamheid.

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste