Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:51
Peter1989 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 23:51:
file:///C:/Users/Peter/Desktop/Temperatuur%20dell%20inspiron%2017r%20se.png

Ik heb net 10 minuten dirt 3 gespeeld. kamertemperatuur is 19 graden en de laptop staat op een laptop koeler. max temperatuur van de gpu is 92 graden:S iemand enige idee waarom de gpu bij mij zo warm word?
Je plaatje doet het niet.

Heb je hem lopen overclocken misschien?

Hoe oud is de laptop? Misschien zit er veel stof in?

Als je nog garantie hebt dan zou je Dell tech support kunnen benaderen en vragen om een repaste?

Ik heb mijn inspiron pas net, maar ik kom niet boven de 80 uit, zelfs met overclock niet.

Schommel meestal rond de 75 graden tijdens battlefield 3. (Vind ik ook al best heet maargoed dat terzijde)

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:59
Ik zit zo te twijfelen om deze laptop aan schaffen.. weet het echt niet meer. Toch wel een veel centen, maar waarschijnlijk niet te duur voor wat te krijgt. Als ik lees dat hij battlefield 3 al redelijk goed draait, moet ik hier toch wel een tijd plezier van kunnen hebben. Zal hem vooral gebruiken voor het spelen van games. En wil gewoon geen desktop. lastig.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:53:
Ik zit zo te twijfelen om deze laptop aan schaffen.. weet het echt niet meer. Toch wel een veel centen, maar waarschijnlijk niet te duur voor wat te krijgt. Als ik lees dat hij battlefield 3 al redelijk goed draait, moet ik hier toch wel een tijd plezier van kunnen hebben. Zal hem vooral gebruiken voor het spelen van games. En wil gewoon geen desktop. lastig.. :/
Het is gewoon een goeie deal voor de hardware die je krijgt.

Ik heb mn xps17 kunnen verkopen en heb deze er voor terug gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 17:47
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:53:
Het is echt een goede laptop. Hij wordt veel verkocht, en dus zijn er ook maandagochtend-modelletjes (daar had ik er 1 van) maar bij mij heeft Dell zich prima ingezet om mijn probleem op te lossen. Binnen 24 uur was er steeds een monteur aan de deur, en na 2x was het probleem daadwerkelijk opgelost. Nu gedraagt de laptop zich perfect en ben ik hartstikke tevreden.

De laptop is goed te upgraden, en als je hem open schroeft kom je overal goed bij (handig om koelpasta en koelpads te vervangen of om een derde WiFi antenne bij te plaatsen). Ook zit er een goed scherm in.

En met alle kortinsbonnen, EPP, shopkorting, enz. enz. is het een verdomd 'goedkope' laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Bedankt voor de positieve berichten! Dit helpt mij in de beslissing. Gebruikers ervaringen zeggen toch het meeste. Bijvoorbeeld zo'n service dat een monteur aan huis komt geeft natuurlijk wel een goed gevoel.
Zal deze week wel tot een beslissing komen. Heb die van 949.- voor 899.- op het oog :)
Al die kortingsacties moet is induiken. Ben benieuwd op welke prijs ik kan komen.

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:10:
Bedankt voor de positieve berichten! Dit helpt mij in de beslissing. Gebruikers ervaringen zeggen toch het meeste. Bijvoorbeeld zo'n service dat een monteur aan huis komt geeft natuurlijk wel een goed gevoel.
Zal deze week wel tot een beslissing komen. Heb die van 949.- voor 899.- op het oog :)
Al die kortingsacties moet is induiken. Ben benieuwd op welke prijs ik kan komen.

Bedankt voor de reacties!
Ik heb hetzelfde model gekocht, ik moest bij dell 811 euro betalen.. Daarnaast heb ik nog via shopkorting.nl besteld, dan krijg je ook nog eens 7% korting (56 euro dus), dat geld krijg ik over een maandje ofzo weer terug via de cashback actie.

Dan komt hij op 755 euro voor me, echt verdomd goedkoop!

Heb er wel zelf nog een SSD en 16 gig ram bij geprikt. Dat kwam op zon 200 euro bij elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odis
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik zit er ook over te denken om de 17R SE te kopen, maar ik wil een verlicht toetsenbord. Ik heb gevraagd bij dell, maar dat moet ik dan apart(via chat?) met hun regelen. Maar kan ik dan nog wel gebruik maken van epp en shopkorting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-09 16:22
HertogJack schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 08:07:
[...]

Als je nog garantie hebt dan zou je Dell tech support kunnen benaderen en vragen om een repaste?

Ik heb mijn inspiron pas net, maar ik kom niet boven de 80 uit, zelfs met overclock niet.

Schommel meestal rond de 75 graden tijdens battlefield 3. (Vind ik ook al best heet maargoed dat terzijde)
Ik heb mijn laptop niet overgeclockt. De laptop is van 24-12-2012 en er zit zo ver ik weet geen stof in.
Ik heb vandaag dell tech support gebeld. Ze wouden dat ik de laptop van de laptop cooler afzetten. En gewoon vlak optafel en dat ik dan even een poosje ging gamen kijken als die dan ook uitvalt. Ik heb dat ondertussen gedaan laptop valt niet uit de gpu wordt nu wel 94 graden. Dell suport vind dat ook te warm dus hun sturen ze een monteur mijn kant uit om de koeling van de laptop te vervangen. Maandag komt de monteur langs(monteur kon de volgende dag al alleen ik kan de rest van de week niet vandaag dat hij pas maandag komt)(verder ben ik goed geholpen aan de telefoon door dell suport). ik laat het jullie wel even weten hoe het afloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Peter1989 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:14:
[...]

Ik heb mijn laptop niet overgeclockt. De laptop is van 24-12-2012 en er zit zo ver ik weet geen stof in.
Ik heb vandaag dell tech support gebeld. Ze wouden dat ik de laptop van de laptop cooler afzetten. En gewoon vlak optafel en dat ik dan even een poosje ging gamen kijken als die dan ook uitvalt. Ik heb dat ondertussen gedaan laptop valt niet uit de gpu wordt nu wel 94 graden. Dell suport vind dat ook te warm dus hun sturen ze een monteur mijn kant uit om de koeling van de laptop te vervangen. Maandag komt de monteur langs(monteur kon de volgende dag al alleen ik kan de rest van de week niet vandaag dat hij pas maandag komt)(verder ben ik goed geholpen aan de telefoon door dell suport). ik laat het jullie wel even weten hoe het afloopt
Ben benieuwd naar je temps na maandag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topsie
  • Laatst online: 06-03-2024
Ik heb vorige week de 17r SE ook besteld (€879 uitvoering) met alle kortingen die toen geldig waren kom ik op net geen 700 euro. Top prijs, dank aan jullie voor alle tips. Hiernaast een Crucial M4 128gb gemonteerd en met een extra dell DVDtje windows 8 opnieuw geïnstalleerd. Werkt prima, vanaf druk op de knop tot het windows scherm duurt ongeveer 12 seconden. Verder heb ik de classic shell erop gezet, te downloaden via http://classicshell.sourceforge.net

Voor diegene die een backlit toetsenbord wil de volgende tip: bestel de dell express versie, daar zit hij standaard op zonder dat je dus hoeft bij te betalen of via de telefonische bestelling de optie toe te laten voegen. Check de volgende configuratie waarbij ik de configuratie al via epp heb gedaan, dus 5% extra korting op het moment van afrekenen.

http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nlepp1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
HertogJack schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:30:
[...]

Ben benieuwd naar je temps na maandag!
Ik heb gisteren even een benchmark gedraaid met het programma 3dmarkvantage en daar kan ik bij eindscore zien dat mijn video kaart maar op 400ghz draait.:S denk dat dit door de hoge temperatuur komt en dat de kaart zich naar beneden klokt. hopelijk draai de laptop na maandag gewoon om 800-900 ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Ik hoor zeer binnenkort ook bij de club :+
vandaag besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:32

Quad

Doof

Peter1989 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 07:43:
[...]

Ik heb gisteren even een benchmark gedraaid met het programma 3dmarkvantage en daar kan ik bij eindscore zien dat mijn video kaart maar op 400ghz draait.:S denk dat dit door de hoge temperatuur komt en dat de kaart zich naar beneden klokt. hopelijk draai de laptop na maandag gewoon om 800-900 ghz
Zou je laptop dan niet allang afgefikt moeten zijn? :+

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -hopsa-
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-09 16:39
Mijn 17RSE van november wil niet meer booten.
support gebeld... draaiboek doorlopen... conclusie: er moet een reparatie aan huis gebeuren, de monteur komt donderdag. Hij belt u om de tijd af te spreken.

en dan gaat het mis!

De monteur belt niet. Donderdagavond dus zelf weer gebeld.
Dell: Het moederbord is niet op voorraad dus staat in bestelling.
Ik: Maar waarom word ik dan niet gebeld?
Dell: Ik ga zorgen dat u gebeld wordt.

Volgende ochtend belt Dell: Ik wil u informeren dat het onderdeel niet voorradig is en in bestelling staat.
ik: Um, ja, dat heb ik gisteren ook al gehoord, maar wat kan ik verwachten dan?
Dell: zodra het onderdeel er is wordt u gebeld.

Een week later...
Ik bel Dell: Is er al voortgang?
Dell: Nee, we wachten op levering...
Ik: het duurt wel lang vind ik.
Dell: Ja, onze norm is dat een reparatie binnen drie weken naar tevredenheid moet zijn afgerond.
Ik: De drie weken zijn al bijna om.
Dell: Inderdaad. Wacht nog 2 dagen, als u niet gebeld wordt, bel dan terug, dan ruilen we de machine om, want dan duurt het te lang.

4 dagen later...
Ik bel Dell: Ik heb nog niets gehoord en vorige keer is mij toegezegd dat hij zou worden omgeruild.
Dell: Ik check het even... Ah meneer, het onderdeel moet nu beschikbaar zijn, u wordt gebeld voor de reparatie.

2 dagen later...
Ik bel Dell: Ik ben niet gebeld, we zijn al ruim over de tijd heen, ik wil mijn laptop graag vervangen zien.
Dell: Meneer, ik zie het, uw case-eigenaar is ziek. Weet u wat, ik neem uw case over, zoek wat dingen uit en bel u morgen terug.

1 dag later (vandaag, 17.00)...
Ik bel Dell: Ik ben niet gebeld.
Dell: Even kijken.. ik zie waar het om gaat. Ik zal een mailtje sturen naar uw case-eigenaar, dan neemt contact op.
Ik: Dan duurt het dus nog een dag.
Dell: Ja, ik kan niets meer doen dan dit, ik zie dat er nog geen nieuwe status is en de collega die beslist of er vervangen mag worden is er niet.

|:( 4 weken verder, nog niets opgeschoten. De Premium Service voldoet niet aan mijn verwachtingen.
Ik had meer verwacht van Dell. Een defecte laptop kan gebeuren, maar het vervolg vind ik belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Wow, wat ontzettend slecht zeg! Misschien moet je een aangetekende brief sturen met daarin de eis dat je laptop binnen een week vervangen wordt? Het lijkt me dat dat wel je recht is na een maand wachten :o

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 19:24
-hopsa- schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:40:
Mijn 17RSE van november wil niet meer booten.
support gebeld... draaiboek doorlopen... conclusie: er moet een reparatie aan huis gebeuren, de monteur komt donderdag. Hij belt u om de tijd af te spreken.
*knip*
Sta eens op je strepen en en doe tegendraads. Ze moeten je niet zo aan het lijntje houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:35
Heb je Next Business Day garantie erbij? Want dan vind ik het wel erg slecht.

Als je dat hebt en ze zijn er na 4 weken nog niet (terwijl het duidelijk de volgende dag hoort te zijn), dan zou ik geld terugvragen dat je betaald hebt voor de NBD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 12:13
HertogJack schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 08:07:
[...]

Waar concentreert deze hitte zich? Is dit net als bij mijn Asus N55S precies onder de palm van je hand als je met WASD aan het spelen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
Rob SOS schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 07:47:
[...]

Waar concentreert deze hitte zich? Is dit net als bij mijn Asus N55S precies onder de palm van je hand als je met WASD aan het spelen bent?
Het warmste gedeelte is inderdaat waar je handpalm rust. Maar is niet heel warm ofzo. en de rest van de laptop voelt altijd wel gewoon koel\lauw aan. Die hoge temperatuur van mijn videokaart merk je niet echt aan de buiten kant, en als goed is komt morgen een monteur om mijn koelsysteem te vervangen en dan is mijn binnen kant van de laptop ook weer lekker koel. Laat het jullie morgen wel even weten hoe het afloopt met mijn laptop als de monteur is geweest

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 03:09
Ik heb net de Inspirion 17R SE besteld, de versie met 3D scherm :D Ook heb ik hierbij nog 3 jaar garantie bijgenomen en de Pro versie van Windows 8. Omdat ik deze laptop voor mijn nieuwe opleiding ga gebruiken leek het mij wel verstandig om toch maar 3 jaar garantie te pakken, dan hoef ik mij in ieder geval de eerste 3 jaar geen zorgen te maken als er iets kapot gaat.

Maar ik heb dan nog een vraagje, Ik wil er graag nog een SSD inzetten, en nu las ik hier dat de licentie code van Windows 8 in de bios is ''opgenomen''. Ik heb hier al een Windows 8 Pro disk liggen, (toen hij nog 60 euro was, deze heb ik geïnstalleerd op mijn desktop) en ik neem aan dat ik dan die disc gewoon kan gebruiken om Windows 8 op mijn SSD te installeren zonder dat ik gezeik krijg met mijn licentie? Als ik het goed heb hoef ik dus geen licentie code in te vullen tijdens het installeren?

[ Voor 7% gewijzigd door bjorntju op 10-02-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Misschien de domste vraag ooit, maar ga ik hem toch maar stellen.. Heb een 17R SE besteld afgelopen donderdag. helemaal blij mee en hoop dat hij snel binnen is! Nu lees ik heel veel over SSD hier. En dat lijkt dus wel verstandig om dat gelijk maar te regelen. Nu is mijn vraag, kan je die SSD erin plaatsen EN die HD van 1 TB laten zitten? of is het in plaats van? en wat zetten jullie vooral op die SSD behalve windows?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Lekkerboeie86 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:58:
Misschien de domste vraag ooit, maar ga ik hem toch maar stellen.. Heb een 17R SE besteld afgelopen donderdag. helemaal blij mee en hoop dat hij snel binnen is! Nu lees ik heel veel over SSD hier. En dat lijkt dus wel verstandig om dat gelijk maar te regelen. Nu is mijn vraag, kan je die SSD erin plaatsen EN die HD van 1 TB laten zitten? of is het in plaats van? en wat zetten jullie vooral op die SSD behalve windows?

Alvast bedankt :)
Je kan inderdaad de SSD en de 1TB schijf plaatsen.

Ik heb de 1TB disc naar bay 2 gezet en de nieuwe SSD in bay 1.. (de 1tb zit standaard in bay 1)

Ik zet op mijn ssd eigenlijk alleen windows en office, verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
okej super :)

Dan ga ik er volgende week maar is 1 bestellen. duurt nog 2 weken voordat mn laptop er is..
dankje voor reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
De monteur is vandaag niet geweest. dell belde vanochtend dat het onderdeel er nog niet was en nu komt de monteur morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
DELL belde vanochtend weer onderdelen waren nu pas vrij gegeven de monteur komt dus morgen tussen 9 en 12. nou ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretbek
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-06-2020
Ligt het aan mij of zijn er steeds minder opties voor de systeemsamenstelling in de Dell-store? Ik kan me herinneren dat je in het verleden nog kon kiezen tussen processoren, soms zelfs tussen grafische kaarten en werkgeheugen. Iemand enig idee waar dit aan ligt?

Op termijn wil ik ook een Dell-laptop gaan bestellen, waarschijnlijk via de helpdesk om dingen custom besteld te krijgen. Alhoewel Lenovo ook mooie apparatuur bouwt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeRciLess
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 10:38
Ik heb gisteren via de dell site nieuwe bios versie gedownload. Echter nu blijft de laptop constant op 50% cpu load draaien, dit terwijl ik afbeeldingen aan het renderen ben en hij hier normaal 100% op draaide. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
MeRciLess schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:43:
Ik heb gisteren via de dell site nieuwe bios versie gedownload. Echter nu blijft de laptop constant op 50% cpu load draaien, dit terwijl ik afbeeldingen aan het renderen ben en hij hier normaal 100% op draaide. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Staat die laptop misschien op energie besparing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
Monteur is geweest :)
nieuwe moederbord gekregen en een nieuwe heatsink. De laptop word nu niet warmer dan 75 graden en de video kaart clock zich zelf neit meer naar beneden. Met 3dmark06 haal ik nu ook de juiste score:) Score eerst 11569 punten en nu 13380( de gemiddelde punten voor deze laptop is 13328)

Ik ben blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
Mooi, goed om te horen! Maar: het werd ook wel tijd zeg ;)
Heb je nog wel even geklaagd tegen de monteur dat véél te lang geduurd had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harhar666
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-07 15:07
Hallo allen,

Een nieuwe in de discussie geloof ik. Ik heb op de 9e een i7 versie besteld, en ik verbaas me er toch over dat het nog tot de 28e duurt voordat ze een laptop kunnen versturen (laten we eerlijk zijn, veel configuratie keuze heb je niet, dus die dingen liggen ongetwijfeld op voorraad), maar goed.

Nu hoop ik niet dat ik ook straks een maand zonder kom te zitten zeg.. Wat een aanfluiting!

Gelukkig is mijn primaire machine een Macbook Pro Retina 15", en is deze nodig voor testen, klanten etc... En leuke dingen natuurlijk :)

Verwijderd

Harhar666 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:30:
Hallo allen,

Een nieuwe in de discussie geloof ik. Ik heb op de 9e een i7 versie besteld, en ik verbaas me er toch over dat het nog tot de 28e duurt voordat ze een laptop kunnen versturen (laten we eerlijk zijn, veel configuratie keuze heb je niet, dus die dingen liggen ongetwijfeld op voorraad), maar goed.

Nu hoop ik niet dat ik ook straks een maand zonder kom te zitten zeg.. Wat een aanfluiting!

Gelukkig is mijn primaire machine een Macbook Pro Retina 15", en is deze nodig voor testen, klanten etc... En leuke dingen natuurlijk :)
Hij komt vast wel eerder....meestal binnen dagje of 10 a 14. Levertijd klopte bij mij ook niks van. Dekken ze zich waarschijnlij vooral mee in.

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 12:13
Toch maar nog niet besteld na onderstaande chat sessie:

02/14/2013 08:26:45AM Zitting die met Agent is begonnen Dell emp.
02/14/2013 08:26:45AM KLant: "Ik wil graag 2 zaken toevoegen aan mijn bestelling, Windows DVD en Backlit toetsenbord "
02/14/2013 08:26:50AM Agent Dell emp.: "Goededag en welkom bij Dell. Hartelijk dank voor het gebruik van de Dell chat. Dit is dhr... uw Sales Agent.

Het is mogelijk dat de chat sessie afgebroken wordt (wordt niet opzettelijk door ons gedaan). In dat geval nemen wij contact met u vi"
&nbsp a email.

Momentje geduld aub, ik neem uw vraag eventjes door.
02/14/2013 08:27:45AM Agent Dell emp.: "Om welke laptop gaat het?"
02/14/2013 08:28:06AM KLant: "Inspiron 17r SE"
02/14/2013 08:28:34AM Agent Dell emp.: "Windows DVD wordt niet meer geleverd. Backlit toetsenbord kan ik nog voor u toevoegen voor 40 euro."
02/14/2013 08:28:46AM Agent Dell emp.: "Stuurt u mij uw adresgegevens, uw telefoonnummer en uw gewenste configuratie per e-mail naar, dan maak ik voor u een offerte in orde."
02/14/2013 08:29:29AM KLant: "Hoe kan ik windows dan installeren op een zelf geinstalleerde SSD?"
02/14/2013 08:29:55AM Agent Dell emp.: "U dient een nieuw licentie aan te schaffen."
02/14/2013 08:30:07AM Agent Dell emp.: "De licentie die wij verkopen is enkel geldig op de hardeschijf die wij erbij leveren."
02/14/2013 08:30:36AM KLant: "Dat is jammer, in dit geval kijk ik nog even verder. Bedankt voor de hulp!"
02/14/2013 08:30:45AM Agent Dell emp.: "Tot uw dienst!"
02/14/2013 08:30:48AM Agent Dell emp.: "Fijn dag nog gewenst"
02/14/2013 08:31:41AM Beëindigde zitting

Meh

[ Voor 95% gewijzigd door Rob SOS op 14-02-2013 09:37 ]

• Lekkerboeie86
dat zou niet zo mooi zijn.. idiooit zelfs..

• dexonic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-12-2019

dexonic

efficient != nuttig

Rob SOS schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:08:
Pff dat meen je?
Laatst wel gelezen dat MS de licentie per PC wilt verkopen en dat deze niet meer overdraagbaar is. Maar dit gaat toch heel veel mensen tegen het verkeerde been schoppen? Ik snap waarom ze dit bedacht hebben, maar dit gaat n beetje te ver niet? Nu moet je bij wijze van spreke een nieuwe licentie afnemen op het moment dat je hardware gaat wisselen.
Wat ik gelezen had (kan even artikel niet zo snel vinden) is dat de licentie data is ingebakken in de BIOS? Dan zou je alleen ergens een install DVD moeten regelen met jouw versie en dat zou dan moeten werken toch? Wat ik ook begreep is dat win8 bij een upgrade van home > pro gewoon om een key zal vragen. Correct me if I'm wrong.

Ik heb zelf op 7 februari de 17R SE besteld en heb ook meteen een Samsung 840 PRO erbij gehaald om die trage 1T schijf te vervangen als primary. Ik was sowieso niet van plan om Windows te gaan draaien, maar Ubuntu of Mint. Hij staat nu nog op 26 februari, we zullen zien waneer we m binnen krijgen.

• Harhar666
Dus eigenlijk moet je dan dus je disk 1:1 clonen op een SSD en vervolgens de SSD inbouwen? (dd in Linux is daar knap effectief in). Wel bijzonder stompzinnig als je moet herinstalleren. Meneer M$ maakt zichzelf nog steeds met het jaar populairder zeg. En dan te bedenken dat Linux gewoon gratis is, en OSX 30 euro per OS upgrade, geen codes heeft en zo vaak als je wilt gebruikt mag worden...

• PvT.Arj
Rob SOS schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:08:

Meh
Er zijn mensen hier op het forum die de DVD er al wel bij hebben. Misschien kunnen die er een image van maken en uploaden?

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
Gisteren heb ik uiteindelijk mijn 17R SE besteld en had vandaag nog ff een chatsessie met Samir Hamsi over de backup DVD/CD. Zie hieronder mijn gesprek:

Hans: "dan heb ik nog een vraag t.a.v. een Windows CD"
Agent (Samir_Hamsi): "020 674 45 00 (8.30 am- 17.00 uur Maandag-Vrijdag) , in het geval dat u geen order bevestiging heeft binnen 3 dagen."
Agent (Samir_Hamsi): "de windows herstel cd kunt u aanvragen pas op het moment dat de"
Agent (Samir_Hamsi): "laptop binnen is"
Agent (Samir_Hamsi): "aan de hand van uw service tag nummer, kunnen zij u verder helpen hiermee, die vermeld staat onder de laptop"
Agent (Samir_Hamsi): "via de volgende mail :"
Agent (Samir_Hamsi): "Ner_ts_cons_nl@dell.com,"
Agent (Samir_Hamsi): "kost +/- 25 euro extra"
Hans: "ah das geen prob"
Agent (Samir_Hamsi): ":)"
Hans: "tnx voor de info en een fijne dag verder"

Dus is het volgens mij wel mogelijk, of er zijn verschillen qua chatsessie, maar dat lijkt me sterk.

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:26

TMV

Norinco schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:17:
Gisteren heb ik uiteindelijk mijn 17R SE besteld en had vandaag nog ff een chatsessie met Samir Hamsi over de backup DVD/CD. Zie hieronder mijn gesprek:

Hans: "dan heb ik nog een vraag t.a.v. een Windows CD"
Agent (Samir_Hamsi): "020 674 45 00 (8.30 am- 17.00 uur Maandag-Vrijdag) , in het geval dat u geen order bevestiging heeft binnen 3 dagen."
Agent (Samir_Hamsi): "de windows herstel cd kunt u aanvragen pas op het moment dat de"
Agent (Samir_Hamsi): "laptop binnen is"
Agent (Samir_Hamsi): "aan de hand van uw service tag nummer, kunnen zij u verder helpen hiermee, die vermeld staat onder de laptop"
Agent (Samir_Hamsi): "via de volgende mail :"
Agent (Samir_Hamsi): "Ner_ts_cons_nl@dell.com,"
Agent (Samir_Hamsi): "kost +/- 25 euro extra"
Hans: "ah das geen prob"
Agent (Samir_Hamsi): ":)"
Hans: "tnx voor de info en een fijne dag verder"

Dus is het volgens mij wel mogelijk, of er zijn verschillen qua chatsessie, maar dat lijkt me sterk.
Ik heb zelf ook contact gehad met Dell over een installatie dvd voor Windows 8 omdat ik zelf een SSD wilde installeren. Na wat getouwtrek heb ik wel gewoon netjes de DVD gratis thuis gestuurd gekregen. Ik vind het namelijk grote onzin dat je nog eens €25 moet betalen om het OS waar je recht op hebt kaal te kunnen installeren. 8)7

• MeRciLess
@TMV hoe heb je dit geregeld? Via de mail of dergelijk?

• dexonic

dexonic

efficient != nuttig

TMV schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:23:
[...]
Ik vind het namelijk grote onzin dat je nog eens €25 moet betalen om het OS waar je recht op hebt kaal te kunnen installeren. 8)7
Dat is het ook.

Ik zal als hij hier binnenkomt ook wel even kijken.

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:26

TMV

MeRciLess schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:11:
@TMV hoe heb je dit geregeld? Via de mail of dergelijk?
Ja inderdaad, gewoon via de tech support (Ner_ts_cons_nl@dell.com). Het heeft wel wat effort gekost om ze ervan te overtuigen maar de aanhouder wint :)

• MeRciLess
Oke, thx. Heb net een email gestuurd hierover, benieuwd of ik het ook voor elkaar krijg ;). Wil namelijk windows op de msata schijf installeren.

• Lekkerboeie86
@Merciless

Post ff hier wat voor reactie je krijgt svp. Ik krijg maandag mn nieuwe laptop waarschijnlijk. En wil hetzelfde gaan doen :)

• Harhar666
En anders een plek voor de rest om te downloaden en zelf een DVD van te branden? Zodat niet iedereen hetzelfde gevecht weer hoeft te leveren? ;) Niet dat ik dat niet wil overigens... Ik wil sowieso kijken hoe Windows 7 Ultimate x64 draait op de nieuwe 7720, en liefst herinstalleren zonder alle reclame zooi... :)

• dexonic

dexonic

efficient != nuttig

Lekkerboeie86 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:27:

Post ff hier wat voor reactie je krijgt svp. Ik krijg maandag mn nieuwe laptop waarschijnlijk. En wil hetzelfde gaan doen :)
Maandag waarschijnlijk? Had je hierover al bericht gekregen dan?

• Lekkerboeie86
dexonic schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:03:
[...]

Maandag waarschijnlijk? Had je hierover al bericht gekregen dan?
nou hij heeft de status "verzonden" en het track/trace nummer is nu bekend bij UPS. Dus ga er wel vanuit dat hij maandag bezorgd gaat worden. Morgen zou helemaal mooi zijn. Ivm. Simcity beta :)

EDIT: Zojuist mail gekregen dat het maandag zal worden :)
helemaal prima

[ Voor 9% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 14-02-2013 15:20 ]

• dexonic

dexonic

efficient != nuttig

En wat ik begreep uit jouw post ook de 7e besteld?

• Lekkerboeie86
Klopt. En betaald met bankoverschrijving. Dus moet zeggen dat het redelijk vlot verloopt als je instelt op 3 weken :)

• dexonic

dexonic

efficient != nuttig

Ok... Ik ook de 7e besteld en betaald met iDeal.
Maar jouw verhaal geeft me hoop ;)

• Harhar666
Hmm, ik de 9e.. Nu nog kijken of zo'n Kingston 120 GB SSD goed zou werken als primary drive :)

• Harhar666
Oh, hebben jullie al enige verrekening van Shopkorting gezien? Diegenen die de 7e bestelden? Ik zie het hier nog op 'openstaand' staan...

• Norinco
Op de site van Shopkorting staan aardig wat berichten van lange wachttijden voordat het bedrag vrijkomt op je shopkorting account. Heeft te maken dat Dell dit vrij moet geven geloof ik en over het algemeen geldt het bij bedrijven, als het geld kost, duurt het lang.
Dus ff geduld denk ik dan maar.

• Harhar666
Hmm, dat moet je dus echt als een extraatje gaan zien blijkbaar.. Jammer. Niet erg professioneel natuurlijk, maar goed..

• Norinco
Zijn er trouwens ook mensen met een Crucial SSD in hun 17R SE?

En van de mensen die hun 17R SE bestelde en betaalde via Ideal, hoe lang duurde het voordat je een order bevestiging kreeg. Ik heb wel de automatische bevestiging gekregen van de bestelling, maar nog niet bevestiging dat het betaald is. Het is wel afgeschreven, daar zijn ze dan wel snel mee.

[ Voor 70% gewijzigd door Norinco op 14-02-2013 17:21 ]

• Norinco
Harhar666 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:17:
Hmm, dat moet je dus echt als een extraatje gaan zien blijkbaar.. Jammer. Niet erg professioneel natuurlijk, maar goed..
Inderdaad, als je het bijna vergeten bent. Tadaaaa berichtje dat opeens weer wat extra geld heb.

• topsie
Norinco schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:18:
Zijn er trouwens ook mensen met een Crucial SSD in hun 17R SE?

En van de mensen die hun 17R SE bestelde en betaalde via Ideal, hoe lang duurde het voordat je een order bevestiging kreeg. Ik heb wel de automatische bevestiging gekregen van de bestelling, maar nog niet bevestiging dat het betaald is. Het is wel afgeschreven, daar zijn ze dan wel snel mee.
Ik heb een crucial m4 erin gezet als 1e schijf, werkt prima. Licentie zit in de BIOS, even een windows 8 dvdtje erbij bestellen en installeren lukt uiteraard gewoon.

Verder was mijn bestelling dell express via ideal. Zondags besteld, dell via de telefoon lopen stalken, donderdag binnen :)

• skrall
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-03 11:47
Misschien dat ik de enige ben die dit probleem heeft maar op hoop van zege post ik het hier.
Ik heb een tijdje geleden een widget geïnstalleerd die de temperatuur van de GPU laat zien (typisch zo'n 50-60°C).
Als de laptop een tijdje aan staat zonder batterij erin (doe ik vaak, om de batterij later langer mee te laten gaan), gebeurt het soms dat de widget 0°C laat zien. Binnenshuis lijkt me dit vrij sterk, en als ik een spel probeer te starten door te rechtsklikken op de .exe en op 'uitvoeren met grafische processor' kan dit niet want die optie is er gewoon niet. Als ik dan nog op het nVidia-icoontje in de statusbalk klik geeft hij de melding:
Afbeeldingslocatie: http://img560.imageshack.us/img560/7662/nvidiakapot.png

De enige remedie hiertegen is de laptop herstarten. Het falen van de dedicated GPU kan ook gebeuren als hij tweemaal uit slaapstand is gekomen.

Ben ik de enige die dit heeft en/of zijn er snelle oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Harhar666 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:32:
En anders een plek voor de rest om te downloaden en zelf een DVD van te branden? Zodat niet iedereen hetzelfde gevecht weer hoeft te leveren? ;) Niet dat ik dat niet wil overigens... Ik wil sowieso kijken hoe Windows 7 Ultimate x64 draait op de nieuwe 7720, en liefst herinstalleren zonder alle reclame zooi... :)
Heb zelf ook clean install win 7 ultimate x64 op mn 17R SE draaien!

Loopt als een trein en idd zonder al die voorgeinstalleerde dell troep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexonic

dexonic

efficient != nuttig

Norinco schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:18:
Ik had hem op donderdag 7 februari ('s ochtends) besteld en betaald dmv iDeal. Geld was er inderdaad meteen af, maar dat wordt zo te zien door een externe partij geregeld.
Maandagmiddag kreeg ik de mail met de orderbevestiging pas, hij ging toen dinsdag naar productie en vandaag zag ik de status verzonden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harhar666
Hmm, bij mij is hij gisteren pas naar produktie gegaan. Schiet eens op Dell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Die van mij zit nu in shanghai en maandag ergens in het midden van nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexonic

dexonic

efficient != nuttig

Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:31:
Die van mij zit nu in shanghai en maandag ergens in het midden van nederland :)
Same here :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harhar666
Lucky bastards ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexonic

dexonic

efficient != nuttig

Sorry man...

Hij is er nog niet he ;)
Eerst maandag even afwachten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
Yessss vandaag de bevestigings email binnen :*) :*)
Noooo aflever datum 4 maart :'( :'(
Hopelijk is dat sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

arjanpvt schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:35:
Mooi, goed om te horen! Maar: het werd ook wel tijd zeg ;)
Heb je nog wel even geklaagd tegen de monteur dat véél te lang geduurd had?
Monteur kan daar zelf niets aan doen he, hij/zij krijgt per dag zijn werk aangeleverd.
Monteur kan wel even met Dell bellen en een case nr aanvragen, zodat het werkbezoek geregistreerd staat, en je nog een telefoontje van Dell kan verwachten, of alles naar wens is verlopen etc.

Je kan ook een survey van Dell verwachten (via e-mail) met een paar vragen over Dell, en een paar vragen monteur gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou overgaan tot de aanschaf van de 17R SE, maar wanneer weet ik als de grafische kaart wel degelijk uitgerust is met het gddr5-geheugen?

Ik vind op de website van Dell niks terug daaromtrent.

Ik twijfel ook nog tussen de Acer Aspire V3-771G-736b8G75Maii of valt die echt niet te vergelijken met de Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 00:09:
Ik zou overgaan tot de aanschaf van de 17R SE, maar wanneer weet ik als de grafische kaart wel degelijk uitgerust is met het gddr5-geheugen?

Ik twijfel ook nog tussen de Acer Aspire V3-771G-736b8G75Maii of valt die echt niet te vergelijken met de Dell?
Ik heb de versie met de i7 6gb geheugen. De 650m heeft bij mij gddr 5 geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die versie is niet meer verkrijgbaar in België, enkel maar 8GB met ofwel i5 of i7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 00:09:

Ik heb deze vraag gesteld voordat ik mijn 17R SE bestelde op de dell chat. Ze moesten het daar ook nakijken, maar ze zeiden dat het DDR5 geheugen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Volgens mij heeft elke 17R SE een GT 650m met DDR 5. Het maakt niet uit welke versie je pakt.

[ Voor 28% gewijzigd door bjorntju op 16-02-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 15:24
Over SSD's gesproken: Ik had voor mijn 17R SE een losse SSD besteld (Crucial M4) een tijdje terug, maar bij Dell willen ze geen los schroefje opsturen om die SSD vast te maken :')

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xesxen schreef op zondag 17 februari 2013 @ 01:15:
Over SSD's gesproken: Ik had voor mijn 17R SE een losse SSD besteld (Crucial M4) een tijdje terug, maar bij Dell willen ze geen los schroefje opsturen om die SSD vast te maken :')
Een beetje tweaker heeft die op voorraad... :X
Je kunt de schroefjes gewoon bij een of andere computerboer in je woonplaats krijgen. Lijkt me inderdaad voor Dell veel teveel werk voor twee schroefjes, dus dat beleid begrijp ik wel.
Norinco schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 16:01:
[...]
Ik heb deze vraag gesteld voordat ik mijn 17R SE bestelde op de dell chat. Ze moesten het daar ook nakijken, maar ze zeiden dat het DDR5 geheugen is.
http://www.geforce.com/ha...ce-gt-650m/specifications

DDR3\GDDR5 dus.

Lijkt mij belangrijker hoe de grafische benchmarks zijn en wat de praktijkervaring is dan alleen de naakte waarheid over theoretische doorvoersnelheden. Dat heb ik al voor je uitgezocht en verwerkt...

Klik voor review.http://tweakers.net/produ...l-edition-(n0017s12).html

[ Voor 40% gewijzigd door Peatsmoke op 17-02-2013 11:33 . Reden: wat aanpassingen... :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_De_Tuinman
  • Laatst online: 19:58
Heb zelf een 2 maand geleden ook een 17R aangeschaft, direct een SSD van Kingston in gezet en loopt als een mongool op een verse windows 7 installatie. :D:D

Alleen kan ik niet in mijn bios komen, ik kan alleen in de boot menu komen.

Als ik de laptop opstart checkt die eerst de netwerk opstart mogelijkheid, en die wil ik uit hebben.

weet iemand hier hoe ik in bios kan komen?

F12 kom ik in bootmenu
F2 reageert die niet op, ook als de laptop zonder HD geplaatst opstart.

Al met al een Wereldse laptop voor net iets meer als 700,- met alle kortingen meegerekent.

Kwa levering waren ze ook behoorlijk snel, hun eigen schatting van levertijd klopte voor geen meter.

[ Voor 8% gewijzigd door Jan_De_Tuinman op 17-02-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Mijn laptop word nogsteeds morgen verwacht. zojuist een SSD gescoort. ben benieuwd of het allemaal gaat werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekkerboeie86 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 12:53:
Mijn laptop word nogsteeds morgen verwacht. zojuist een SSD gescoort. ben benieuwd of het allemaal gaat werken :)
Voor dit soort berichten is er het DELL LEVERTIJDEN TOPIC. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 15:24
Peatsmoke schreef op zondag 17 februari 2013 @ 11:24:
Een beetje tweaker heeft die op voorraad... :X
Je kunt de schroefjes gewoon bij een of andere computerboer in je woonplaats krijgen. Lijkt me inderdaad voor Dell veel teveel werk voor twee schroefjes, dus dat beleid begrijp ik wel.
Uiteindelijk heb ik ook maar een schroefje op maat geknipt, maar deze heeft in plaats van een platte kop een 'trechtervorm', wat bij te strak aandraaien kracht zou zetten op de SSD. Hij zit al een twee maanden zo, en toch ben ik er blij mee :)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xesxen schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:38:
[...]

Uiteindelijk heb ik ook maar een schroefje op maat geknipt, maar deze heeft in plaats van een platte kop een 'trechtervorm', wat bij te strak aandraaien kracht zou zetten op de SSD. Hij zit al een twee maanden zo, en toch ben ik er blij mee :)
Ach, hij hoeft maar op zijn plaats te blijven en je hoeft er geen olifant aan op te hangen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
Ik wil later er ook een ssd inbouwen maar heeft de laptop sate 3 of sata 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:00
Ook ik ben op het punt gekomen om na meedere revieuws te lezen een 17r se aan te gaan schafffen.
Maar nu zie ik bij de specificaties staan dat er maar een 10/100 netwerk kaartje inzit?

Kunnen de eigenaren van hier dit bevestigen of zit er stiekem toch een 10/100/1000 kaartje in.
Ik ga de laptop ook veel gebruiken vanuit een docking en dan is het toch zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
mpjjansen schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:14:
Ook ik ben op het punt gekomen om na meedere revieuws te lezen een 17r se aan te gaan schafffen.
Maar nu zie ik bij de specificaties staan dat er maar een 10/100 netwerk kaartje inzit?

Kunnen de eigenaren van hier dit bevestigen of zit er stiekem toch een 10/100/1000 kaartje in.
Voor zover ik weet is dit één van de grootste tekortkomingen voor deze laptop, hij heeft het inderdaad niet... Terwijl de 15R SE het volgens mij wel heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:00
Krullebol.nl schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:58:
[...]

Voor zover ik weet is dit één van de grootste tekortkomingen voor deze laptop, hij heeft het inderdaad niet... Terwijl de 15R SE het volgens mij wel heeft
Mmm dat is dan wel weer erg jammer.
de 15R se mist de optie om een 2de hdd aan te sluiten zonder de dvd drive op te offeren en heeft een slechtere videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 17:47
Wellicht dat de 10/100/1000mbps poort uit de 15R SE op eBay te vinden is en in de 17R SE past? Heb het zelf niet geprobeerd, ik doe alles via WiFi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:42
mpjjansen schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:14:

Dit is voor mij destijds een reden geweest niet voor de Dell Inspiron 17R Special Edition te kiezen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 14:41

Poekie McPurrr

Mreoww~

10/100 helaas.

Zit erover te denken ook een 17r se aan te schaffen, maar komt dell op korte termijn met nieuwe 17r modellen eigenlijk? korte termijn als in maand of 2-3..

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harhar666
Hmm, 10/100? Goh, niet goed gekeken. Oh well, dan moet spul wat echt heel rap moet maar via de Retina. D'r zijn ergere dingen... Maar, vannacht vanuit Warschaw via Koeln naar Utrecht gegaan. Dus waarschijnlijk rijdt er nu een dude met een aantal van deze 17R's naar een aantal leden hier toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harhar666
Kijk kijk, een 17R SE op het buro. Jammer dat het Windows 8 is, dus eerst alle Windows 8 meuk uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Ik heb hem ook sinds een paar dagen. Vind windows 8 heel leuk om mee te werken. Even weer wat anders. Zou het toch een kans geven. Maar veel plezier met je nieuwe aanwinst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harhar666
Dank je! Nou, ik heb zelfstandige en ondersteun particulieren en bedrijven met hun computer issues. Dus ik heb al redelijk te maken gehad met Windows 8. Ik vind het zelf een crime. Maar met Classic Shell is het ineens wel prettig dat je wel de snelheid krijgt van Windows 8. Al vond ik het ongelofelijk vervelend dat Windows maar bleef emmeren over het toestaan van een executable toen Tuxboot (voor Linux Mint) een ISO op een USB schreef. Je zou toch zeggen dat 1 keer toestaan genoeg moest zijn, maar nee, elke file begon hij weer te emmeren. Ik ben er maar mee opgehouden en de Mac gebruikt. Dat is toch wel tamelijk hopeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harhar666
Hmm, blijkbaar is het onthouden van gegevens van cifs gemounte schrijven (nas) in Windows 8 ook ergens stuk. Hoe vaak je ook aan geeft dat hij zijn credentials moet onthouden, de volgende keer zeurt hij weer. Zelfs als hij er gewoon bij kan (opent map), als je iets opstart, zeurt hij weer. Maar goed, dat heeft niets met de Dell te maken, die geweldig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
De mijne is vandaag ook binnengekomen :D Heb er al een verlicht toetsenbord inzitten, en ik ga er zo even een SSD inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

Ik heb er afgelopen maandag een besteld, ben reuze benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:10
Ik probeerde een backup gemaakt door de backup tooling van dell voordat ik er een ssd in zet. dit om windows weer te kunnen installeren. Nadat de backup gemaakt was via geavanceerde opstart opties geprobeerd te booten van de externe hd.

Dat leek te lukken ik zag een voortgangs balk en daarna niets meer. Nou dan maar pc uit en weer opstarten van de HD. Ja dag niet dus maar ook helemaal niets. Zelfs geen dell logo meer.

Als ik er een windows8 cd (niet van dell die is onderweg) in zet hoor je deze opspinnen maar daarna weer niets. F2 en F12 brengt je niet in het bios. Ook een bios reset dmv 10 sec de power knop inhouden doet niets.

Wat kan ik nog doen?

Xiaomi 13T Pro

• RvdHeide
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-01 11:51
Mijn Bios ziet er idd ook latig uit. Ik heb een Legacy en een UEFI boot. Nu heb ik het voor elkaar gekregen dat met mijn gewone schijf niet meer in de bios kom maar met mijn SSD wel. Ik had een recovery CD bij Dell aangevraagd en deze kon ik gelukig nog net op mijn SSD installeren. De andere harde schijf ligt nu ook de kast weg te rotten.

Ik krijg daar in het begin een melding Windows can't boot of zoiets, dan geeft hij 3 punten die je zou kunnen doen aan, computer opnieuw opstarten, windows installatie cd erin etc etc.
Maar als je vervolgens op de uit knop drukt is het onmogelijk om met welke toets dan ook in de BIOS te komen.

• RvdHeide
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-01 11:51
topsie schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:04:
[...]

Ik heb een crucial m4 erin gezet als 1e schijf, werkt prima. Licentie zit in de BIOS, even een windows 8 dvdtje erbij bestellen en installeren lukt uiteraard gewoon.

Verder was mijn bestelling dell express via ideal. Zondags besteld, dell via de telefoon lopen stalken, donderdag binnen :)
Ik heb mijn windows ook opnieuw geïnstalleerd op mijn SSD , maar hij blijfft de HDD pakken bij het opstarten, en anders zegt hij dat de SSD geen windows erop heeft ofzo, terwijl die het zonder de HDD wel degelijk doet.
Weet jij hoe ik dit kan fixen?

• bjorntju
Oke, ik heb dus een erg vreemd probleem.

Ik had dus mijn SSD vervangen en toen wilde mijn laptop niet meer opstarten. Ik had vanalles geprobeerd, RAM eruit en er terug in gedaan, HDD omgewisseld etc. Soms wilde hij wel opstarten, maar soms ook niet. Maar nu ben ik er dus achtergekomen dat het daar niet aan ligt, maar het ligt aan de power button. Als ik namelijk op de onderkant van de laptop druk met mijn vingers, dan gaat de laptop wel aan. Het LEDje wat in de power button zit brand ook alleen maar als ik op de onderkant van de laptop druk. Waarschijnlijk zit er dus ergens een aansluiting niet goed.

Nu wil ik dus aanspraak maken op mijn garantie, maar dan is het wel het slimst om alles weer in zijn originele staat terug te zetten denk ik? Dus mijn SSD eruit, en ook het oude keyboard erin? (ik heb namelijk ook mijn keyboard vervangen met een backlight versie) Ik kan wel alles laten zitten maar dadelijk gaan ze daar weer over zeuren. Of doen ze daar niet moeilijk over?

[ Voor 6% gewijzigd door bjorntju op 21-02-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
RvdHeide schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:05:
[...]

Ik heb mijn windows ook opnieuw geïnstalleerd op mijn SSD , maar hij blijfft de HDD pakken bij het opstarten, en anders zegt hij dat de SSD geen windows erop heeft ofzo, terwijl die het zonder de HDD wel degelijk doet.
Ik moest de manier van booten aanpassen (van UEFI naar die andere..), maar waarom dat dat zo is: geen idee! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topsie
RvdHeide schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:05:
[...]

Heb ik ook gehad en toen opgelost door de in bios legacy te selecteren, opstartvolgorde wijzigen naar SSD eerst, HDD eruit, SSD erin en dan de windows DVD voor een clean install. Daarna de HDD er weer in en deze formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harhar666
Mensen, sorry voor een (vermoed ik) domme vraag. Hoe krijg ik die Dell in vredesnaam overtuigd om mijn Linux USB stick (EFI zou moeten werken) daadwerkelijk te booten in UEFI mode? Als ik de Legacy mode kies heeft hij geen probleem, maar snappen Windows 8 en Linux elkaar niet meer. Op een Mac houdt je bij het booten de ALT toets in, en krijg je een menu met alles waarvan je kan booten, en daar kies je uit, maar het lijkt er op dat de PC variant dat toch allemaal anders doet..... Wat ik dus ook doe, hij boot alleen Windows 8...
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste