Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Voor mijn ouders moet ik een desktopvervanger kopen. 17inch en geschikt voor videobewerken. ook moet er een blueraylezer in zitten. is dit mogelijk voor de inspirion of moet ik dan al richting alienware?
Verwijderd
De laptop is haast nieuw!arjanpvt schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 02:49:
[...]
Klinkt als een harde schijf die aan het sterven is?
Hoe kan ik hier achter komen of het aan de hdd ligt?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Quad schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 18:02:
Post eens een screenshot van de health status van HD Tune.

(F0) Head Flying Hours 100 100 0 124 Ok
(F1) (unknown attribute) 200 200 0 1667636996 Ok
(F2) (unknown attribute) 200 200 0 -1812503905 Ok
(FE) (unknown attribute) 200 200 0 0 Ok
Power On Time : 397
Health Status : Ok
Als ik voor de tweede harde schijf kies, krijg ik geen informatie, dus een leeg scherm.
edit-- met crystaldiskinfo krijg ik dit

en

Kan iemand kijken of er iets mis lijkt te zijn met een van mijn harde schijven? De laptop zelf is een paar maanden oud slechts.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 00:00 ]
Verwijderd
Toen ik het topic in zijn geheel doornam, las ik ook dat er mensen zijn/waren, met de vraag of de ethernetcontroller vervangen zou kunnen worden.
Reactie hierop was toen dat dit waarschijnlijk niet kon, omdat deze wel vast gesoldeerd zou zitten aan het moederbord.
Mijn ethernetcontroller deed het niet meer, en had vanmiddag een monteur aan huis.
Deze heeft de laptop geheel open gehad en de ethernetcontroller vervangen door een andere.
Moederbord is daarbij op zijn plaats gebleven.
Wellicht heeft iemand hier verder nog iets aan.
Verwijderd
Kan iemand hier nog op antwoorden?Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 18:12:
[...]
[afbeelding]
(F0) Head Flying Hours 100 100 0 124 Ok
(F1) (unknown attribute) 200 200 0 1667636996 Ok
(F2) (unknown attribute) 200 200 0 -1812503905 Ok
(FE) (unknown attribute) 200 200 0 0 Ok
Power On Time : 397
Health Status : Ok
Als ik voor de tweede harde schijf kies, krijg ik geen informatie, dus een leeg scherm.
edit-- met crystaldiskinfo krijg ik dit
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Kan iemand kijken of er iets mis lijkt te zijn met een van mijn harde schijven? De laptop zelf is een paar maanden oud slechts.
Voor het eerst sinds ik de laptop heb, zou ik graag internet via de kabel aan willen sluiten.
Dit was bij mijn vorige laptop (Dell Vostro) plug&play, maar bij de Inspiron krijg ik het maar niet aan de praat.
Iemand een tip waar ik evt. een nieuwe driver kan vinden?!
Bedankt!
Verwijderd
Ik heb toch wel geregeld dat ik draadloos verbonden ben met internet en dat ik dan ineens geen netwerkverbinding meer heb. Of dat de verbinding in een keer een flink stuk langzamer geworden is, zo langzaam dat het nauwelijks werkbaar meer is.
Of dat ik opstart en gelijk al geen netwerkverbinding krijg.
Andere apparaten die verbonden zijn met mijn draadloos netwerk, werken zoals het hoort.
Router is splinternieuw, 2 maanden geleden vernieuwd via Telfort.
Laptop draait op Windows 8.
De 2230 ondersteunt geen 5 Ghz, maar mijn router/modem wel en ik ben de enige die op die frequentie werkt.
Precies hetzelfde geval hier. Geen of slome verbinding met de 2230, vervangen voor een 6235 en sindsdien geen problemen meer gehad. 5Ghz is toch ook een verademing, geen interferentie meer van andere apparaten.TranQuilNL schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:41:
Visserronald, daar had ik ook last van. Nooit helemaal achter gekomen of het echt door de N2230 kwam of door het feit dat vanwege mijn hoekwoning mijn woonkamer overspoeld werd door 2,4GHz netwerken(rustige momenten waren er minimaal 30 netwerken actief over alle kanalen). Ik heb een ander kaart(pricewatch: Intel Centrino Advanced-N 6235) er in geknald(piece of cake) en deze gebruik ik op de 5Ghz frequentie en sindsdien geen problemen.
De 2230 ondersteunt geen 5 Ghz, maar mijn router/modem wel en ik ben de enige die op die frequentie werkt.
Ik kon met de 2230 maar met 20mbs downloaden, met de 6235 kan ik (dankzij het 5Ghz netwerk, niet perse de kaart zelf) tot ongeveer 70mbs downloaden (max van mijn internetabonnement).
Hoi wel een late reactie van mijn kant maar ik was gewoon wat aan het lezen en zag je vraag.Peter1989 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:18:
Wat score jullie met de 3dmark06?
Ik heb met Nvidia inspector de GT 650M wat kunnen overklokken naar 875/1500 Mhz. en kom met een score van 16556 punten met 3dmark06, dus al met al een behoorlijke score en mijn systeem is al meer dan een jaar stabiel. Met Battlefield 4 heb zit ik gemiddeld op 34 frames p.s. met medium settings en resolutie van 1920/1080.
Ik ben nog steeds zeer tevreden met de prestaties van de laptop
Heb je dan die onderste 3 opties ook aan bij graphics? Of allemaal off? (Anti aliasing etc)Scharrelkip schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:02:
[...]
Hoi wel een late reactie van mijn kant maar ik was gewoon wat aan het lezen en zag je vraag.
Ik heb met Nvidia inspector de GT 650M wat kunnen overklokken naar 875/1500 Mhz. en kom met een score van 16556 punten met 3dmark06, dus al met al een behoorlijke score en mijn systeem is al meer dan een jaar stabiel. Met Battlefield 4 heb zit ik gemiddeld op 34 frames p.s. met medium settings en resolutie van 1920/1080.
Ik ben nog steeds zeer tevreden met de prestaties van de laptop
Heb het over bf4 settings dus
psn: HertogJack
Geen idee wat er veranderd is, maar ik heb het maar geinstalleerd.
Anti Aliasing 2xHertogJack schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 21:03:
[...]
Heb je dan die onderste 3 opties ook aan bij graphics? Of allemaal off? (Anti aliasing etc)
Heb het over bf4 settings dus
Anisotropische filtering 8x
Verwijderd
Wil graag gaan werken met Windows 8.1 maar wel d.m.v. een clean install.
Het stroeve laagje gaat er bij mij af aan de rechterkant, en je kunt het er zo af schrapen met je nagel.
Bij mijn vorige Dell laptop's nooit last van gehad, en ik draag ook nooit een horloge of armband o.i.d.
Hopelijk valt het onder garantie, want zou i.m.h.o. toch niet mogen bij een laptop van deze leeftijd.
Werkt prima hoor. Heb alleen dat secureboot ofzo uit moeten zetten daardoor.Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:23:
Iemand al ervaringen met een clean install van Windows 8.1 op de Inspiron 17R SE?
Wil graag gaan werken met Windows 8.1 maar wel d.m.v. een clean install.
[ Voor 3% gewijzigd door kevinspui op 07-11-2013 02:41 ]
Nee, ingeruild voor een Dell Inspiron 17 uit de 7000 series..redah schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:11:
Heeft er iemand al inside information of Dell met een nieuwe 17R SE lijn komt? Haswell is al een tijdje uit... En ik wissel normaalgesproken mijn laptop ieder jaar om voor een nieuwe
Daar ben je niet blij mee denk ik
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-17-7737/fs
Ziet er wel heel erg mooi uit though.
[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 07-11-2013 08:46 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Yep het zelfde euvel hier.Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:11:
Hoe zijn jullie ervaringen met de Intel® Centrino® Wireless-N 2230?
Ik heb toch wel geregeld dat ik draadloos verbonden ben met internet en dat ik dan ineens geen netwerkverbinding meer heb. Of dat de verbinding in een keer een flink stuk langzamer geworden is, zo langzaam dat het nauwelijks werkbaar meer is.
Of dat ik opstart en gelijk al geen netwerkverbinding krijg.
Andere apparaten die verbonden zijn met mijn draadloos netwerk, werken zoals het hoort.
Router is splinternieuw, 2 maanden geleden vernieuwd via Telfort.
Laptop draait op Windows 8.
Uiteindelijk verholpen door mijn modem op 802.11G only te zetten

To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Had hem nog niet gezien, maar wauw! Wat een beautyQuad schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:45:
[...]
Nee, ingeruild voor een Dell Inspiron 17 uit de 7000 series..
Daar ben je niet blij mee denk ik![]()
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-17-7737/fs
Ziet er wel heel erg mooi uit though.
[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 08-11-2013 14:12 ]
Verwijderd
De trend om alles met een low-voltage CPU met de prestaties van 3 generaties terug uit te rusten begint echt achterlijke vormen aan te nemen.
Wat is trouwens de werking van een mSATA kaartje. Kan je deze echt als schijf gebruiken? Of is dat puur een stukje cache voor je gewone schijf?
Ik heb er nu namelijk al een hybrid Seagate Momentus in gezet. Lijkt me dat dat niet goed samen gaat werken als mSATA puur voor cache is.
[ Voor 68% gewijzigd door tiguan op 08-11-2013 14:55 ]
Verwijderd
En natuurlijk werkt een momentus XT goed samen met een cache SSD, maar je moet niet verwachten dat dat een significant snelheidsverschil gaat opleveren ten opzichte van één caching systeem. De kans is namelijk groot beide caching systemen dezelfde blocks gaan cachen, daar heb je niets aan qua snelheid.
[ Voor 12% gewijzigd door tiguan op 08-11-2013 15:06 ]
Ik post mijn (inmiddels 11 maanden oude) plaatje nog maar eens:tiguan schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:05:
Nee dat was ook niet mijn bedoeling. Ik zou die mSATA dan juist voor de Windows installatie willen gebruiken (je hebt ze namelijk van 120GB en zelfs groter), zodat ik dan nog twee extra grote schijven er in kan stoppen voor opslag.

Een mSATA SSD (in mijn geval, 128GB) en dan nog 2 SATA harddisken in. Windows & applicaties zitten bij mij op de 128GB mSATA (plek zat) en de twee 1TB disken staan in RAID-1.
Wat jij wil is dus goed mogelijk
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
- USB IR zender en bril
- Bekabelde bril
- Pro hub en bril
- Discover en Bril
In apparaatbeheer heb ik een (!) staan onder
>>Universal serial buscontrollers
>>Onbekend USB apparaat (verzoek voor apparaatdescriptor is mislukt)
Sindsdien heb ik
- de nVIDIA driver opnieuw geïnstalleerd. Zowel de meest recente van de nVIDIA site en de Dell site, als ook een keer een vorige versie van de Dell site. Dit helpt niet.
- de chipset drivers opnieuw geïnstalleerd
- daarna ook de realtek USB driver
Is het juist om te concluderen dat het dan een hardwarematig probleem is?
Tips?
geen idee:p ik heb er wel een aan het uiteinde van de kabel. het stukje wat in je laptop komttiguan schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 17:59:
Blauw lampje op stekker? Waarom heb ik dat niet?
Ja, een maand of 2 geleden precies hetzelfde meegemaakt. Werd netjes de volgende dag gerepareerd door de Dell monteur. Geen idee wat hij heeft vervangen, was er niet bij aanwezigPeter1989 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 13:02:
Mijn inspiron 17r special edition is KAPOT. Gisteren zat ik gewoon wat te interneten en een filmpje te kijken en toen in eens viel de laptop uit. Zins dien wil die ook niet meer aan. Heb geprobeert met acce opte starten en zonder enzo voort niks werkt. Wat gek ik dat he blauwelampje wat op de stekker zit uitgaat als ik hem in de laptop steek. Maandag ga ik maar een naar dell bellen. gelukkig valt het nog net in de garantie. Één van jullie dit al eens mee gemaakt ?
Monga schreef op zondag 15 december 2013 @ 18:36:
[...]
Ja, een maand of 2 geleden precies hetzelfde meegemaakt. Werd netjes de volgende dag gerepareerd door de Dell monteur. Geen idee wat hij heeft vervangen, was er niet bij aanwezig
Ik krijg alleen nu deze melding als ik een game probeer op te starten. en de game wil niet opstarten
beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld.
beeldschermstuurprogramma nvidia windows kernel mode driver, version 331,93 reageerd niet meer en is hersteld
jullie enig idee wat ik kan doen?
Ik heb alle nvida drivers al gewist en opnieuw geinstaleerd alleen dat heeft helaas niet geholpen
Het gaat wel lekker met die laptop van jou he? Je wordt nog arm van de belkosten en koffie voor de monteursPeter1989 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:27:
gisteren weer met dell gebeld over de ledtjes en vandaag komt er weer een monteur langs om een nieuw moederbord te installeren
Klik met je rechtermuisknop op de snelkoppeling, kies eerste optie 'Uitvoeren met grafische processor' en kies dan nvidiatiguan schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:16:
Weet iemand hoe je Chrome kan forceren om de nvidia kaart te gebruiken? In het control panel van nvidia kan je chrome alleen gebruik laten maken van de intel kaart.
Bij nader inzien lijkt dat wel te werken, maar chrome verschijnt niet in dat paneeltje van nvidia, waar je kan zien welke processen de 3D kaart gebruiken?
Bovendien heb ik een kopie gemaakt van chrome.exe en daar de instellingen aangepast zodat ie altijd de 3D kaart moet gebruiken, maar dan werkt het weer niet.
Nou ja, dan maar zo.
[ Voor 70% gewijzigd door tiguan op 24-12-2013 17:24 ]
arjanpvt schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:41:
[...]
Het gaat wel lekker met die laptop van jou he? Je wordt nog arm van de belkosten en koffie voor de monteurs
[...]
Klik met je rechtermuisknop op de snelkoppeling, kies eerste optie 'Uitvoeren met grafische processor' en kies dan nvidia
Dit komt me bekend voor, zie mijn ander draadje. Ik heb 5 monteursafspraken gehad. Uiteindelijk heb ik het uitonderhandeld dat ze me een nieuwe laptop toe hebben gestuurd. Ook deze was bij aflevering al defect, de 3D hardware werkte niet. Daarom wordt er wederom een nieuwe toegestuurd....gisteren weer met dell gebeld over de ledtjes en vandaag komt er weer een monteur langs om een nieuw moederbord te installeren
[...]
[ Voor 27% gewijzigd door topsie op 24-12-2013 17:49 ]
topsie schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 17:48:
[...]
Dit komt me bekend voor, zie mijn ander draadje. Ik heb 5 monteursafspraken gehad. Uiteindelijk heb ik het uitonderhandeld dat ze me een nieuwe laptop toe hebben gestuurd. Ook deze was bij aflevering al defect, de 3D hardware werkte niet. Daarom wordt er wederom een nieuwe toegestuurd....
Baal wel als een stekker

[ Voor 0% gewijzigd door saffi op 02-01-2014 14:39 . Reden: spelfout ]
Soort van sluiting op het moederbord of in de dc-in kabel naar het moederbord.Peter1989 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 13:02:
Mijn inspiron 17r special edition is KAPOT. Gisteren zat ik gewoon wat te interneten en een filmpje te kijken en toen in eens viel de laptop uit. Zins dien wil die ook niet meer aan. Heb geprobeert met acce opte starten en zonder enzo voort niks werkt. Wat gek ik dat he blauwelampje wat op de stekker zit uitgaat als ik hem in de laptop steek. Maandag ga ik maar een naar dell bellen. gelukkig valt het nog net in de garantie. Één van jullie dit al eens mee gemaakt ?
MarElo schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:41:
[...]
Soort van sluiting op het moederbord of in de dc-in kabel naar het moederbord.
Heb er zojuist een SSD in gezet met een volledige clean install........... Helaas zelfde probleem. Ook gedurende herstarten bij updates van windows zelfde verhaal.
Dacht eerst dat het een software probleem is, maar na een nieuwe schijf en een clean install nog steeds dezelfde problemen te hebben, heb ik geen vertrouwen meer in deze laptop.
Ik weet het, elk merk heeft wel iets. Maar ter vergelijking mijn oude Toshiba laptop met VISTA, draait stabieler dan deze Dell.
Gelukkig is deze nog niet zo oud, maandag eens contact opnemen met Dell.
Dan staat die op EFI of is UEFI en secure boot. Dan doet hij een network boot, alleen krijg dan een zwart scherm met een tekst er in.
Met secure boot kan ik ook niet aangeven welke hardware als bootschijf moet worden gekozen
Bij opstarten krijg ik de tekst "Start PXE over IPV4" en dan nada niks meer.
staat nu weer op legacy en secure boot is disabled. Wel 2x de knop indrukken, maar dan doet hij het wel. Wat een gekloot zeg.
Zojuist Dell gebeld, aan de telefoon de Bios doorgelopen, deze stond goed. Daarna geheugen eruit gehaald gekeken of het daar aan lag, bijvoorbeeld 1 kapot geheugenstripje. Was ook niet. Morgen komt een monteur langs, neemt gelijk een nieuw moederboard mee. Waarschijnlijk ligt het daaraan.
Gelukkig valt dit nog binnen de garantie.
Nette en snelle actie/reactie. Alleen lees toch vaak in dit topic dat het moederboard vaak kapot gaat.
Voor mijn broertje heb ik de Dell Inspirion 17R aangeschaft. De beste versie met FHD scherm i7 en 16gb ram.
Nu heb ik het idee dat alle 3 de usb poorten USB 3.0 poorten zijn. (internet bevestigd dit) Maar als ik kijken naar de overdrachtsnelheid kan ik niet anders concluderen dat het USB 2.0 poorten zijn. met een max snelheid van 33 mb/s
Ter vergelijking de externe schijf op de (blauwe) usb 3.0 poort van mijn dell xps 15 aangesloten en daar lag de snelheid dubbel zo hoog voor de zelfde bestanden.
De externe schijf die ik gebruik is: http://www.toshiba.nl/hard-drives/desktop/store-canvio/#
Weet iemand hoe het kan dat de overdrachtssnelheid zo laag is?
Nixo schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:30:
Ik zit niet helemaal in het goede topic maar ik probeer het hier omdat ik niets kon vinden over de Dell Inspirion 17R. Indien ik verkeerd zit graag verplaatsen.
Voor mijn broertje heb ik de Dell Inspirion 17R aangeschaft. De beste versie met FHD scherm i7 en 16gb ram.
Nu heb ik het idee dat alle 3 de usb poorten USB 3.0 poorten zijn. (internet bevestigd dit) Maar als ik kijken naar de overdrachtsnelheid kan ik niet anders concluderen dat het USB 2.0 poorten zijn. met een max snelheid van 33 mb/s
Ter vergelijking de externe schijf op de (blauwe) usb 3.0 poort van mijn dell xps 15 aangesloten en daar lag de snelheid dubbel zo hoog voor de zelfde bestanden.
De externe schijf die ik gebruik is: http://www.toshiba.nl/hard-drives/desktop/store-canvio/#
Weet iemand hoe het kan dat de overdrachtssnelheid zo laag is?
Nu kan ik deze alleen in Amerika vinden met een levertijd van 3 weken. Het typenummer is CN 0f15HR.
Heeft iemand een idee hoe ik snel aan dit onderdeel kan komen?
Gr, Joep
Denk dat de snelste route nog via Dell zelf is, en daar voor (te) veel geld zo'n bordje (daughterboard) bestellen.
Als je er echt haast mee hebt zou je een USB naar Gigabit of Fast Ethernet adapter kunnen gebruiken.Dan heb je in elk geval bedraad netwerk.
edit: kwam deze tegen op eBay NL. Meestal is het dan wel snel, als het uit Nederland moet komen.
[ Voor 24% gewijzigd door spone op 01-02-2014 00:50 ]
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Bedankt voor de tip.
Ik zou nu het RAM geheugen willen upgraden, maar vraag me af of low voltage DDR geschikt is voor mijn laptop... Iemand die dit weet? Ik vind via google niets bruikbaars.
Moederbord in de laptop is van Dell zelf, model: 04M3YM (CPU Socket - U3E1)
Alvast bedankt
PSN: Carreon_TO
Het is heel makkelijk te doen. Google of youtube is je vriendco[s]mo schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:39:
heeft iemand een goede tutorial voor het plaatsen en configureren van een SSD in Inspiron 17r (5737)? Hoe zit het trouwens met de standaard Dell herstelpartities, is het raadzaam deze ook op de SSD te plaatsen of juist niet? En hoe kom ik trouwens in de BIOS van de 5737 (F1, F2 eventueel in combi met FN werken niet)?
De dell herstel partities heb ik zelf verwijderd, want als dat al werkt dan herstel je het wel met de bloatware crap er op. Gewoon alles wissen en op je SSD een clean install van windows doen en vervolgens je drivers e.d. installeren/bijwerken. Download voor het gemak wel de essentiele drivers van te voren via je product pagina op de website van Dell.
Verwijderd
Ik kan op de Dell site niet vinden wat de verschillende 'servicecontracten' kosten, kan iemand mij hierover een opsomming geven met de prijzen?
Verwijderd
Weet iemand aan wat dit kan liggen?
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 18:34:
Sinds deze middag maakt mij laptop een tikkend geluid en start deze niet meer op.
Weet iemand aan wat dit kan liggen?
Nu doet de connector het nog maar half en zit scheef.
Ik heb net opgezocht welke aansluitingen er allemaal op het moederbord zitten, en de koptelefooningang is er dus een van.
Ik vrees dat ik maar moet kijken naar een alternatieve oplossing.
Zou ik iets in de dvd-drive kunnen plaatsen met daarin een koptelefoonuitgang?
[ Voor 35% gewijzigd door PvT.Arj op 08-06-2014 23:12 ]
Genoeg verloopstukjes te vinden van USB naar audioarjanpvt schreef op zondag 08 juni 2014 @ 23:02:
Shit, ik had net een kabeltje in de koptelefoonuitgang van mn laptop zitten, totdat een vriend een kabeltje niet zag en deze met bruut geweld uit de laptop liep.
Nu doet de connector het nog maar half en zit scheef.
Ik heb net opgezocht welke aansluitingen er allemaal op het moederbord zitten, en de koptelefooningang is er dus een van.
Ik vrees dat ik maar moet kijken naar een alternatieve oplossing.
Zou ik iets in de dvd-drive kunnen plaatsen met daarin een koptelefoonuitgang?
Die laptop heeft er toch 4 dus eentje meer of minder zal het verschil wel niet maken denk ik
Ik heb zelf ook een vraagje, om de haverklap valt m'n nVidia kaart uit en heb ik enkel nog de Intel HD, dus ongeschikt om te gamen. De laptop herstarten is het enige redmiddel. De dedicated gpu valt enkel uit als ie niet wordt gebruikt (browsen, office,...). Iemand anders dit probleem?
[ Voor 15% gewijzigd door skrall op 12-06-2014 22:30 ]
Bedankt!
Jouw probleem kan ik helaas niet oplossen..
Er is iets misgegaan met de Windows 8 partitionering (volgens mij is er ergens in repair iets mis gegaan). Komt er op neer dat de partities naar de filistijnen zijn. Door de debiliteit dat de serial enz. in het bios zitten, kan je niet gewoon een standaard DVD er in proppen en herinstalleren. Ofwel, heeft iemand een ISO van de Dell recovery/installatie DVD voor de 17R SE? Dan kan ik mijn laptop iig weer werkend maken op Windows 8.1...
Groeten, Bas.
Dit werkt bij mijn Dell (geen Inspiron).Harhar666 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 00:22:
Hallo allen,
Er is iets misgegaan met de Windows 8 partitionering (volgens mij is er ergens in repair iets mis gegaan). Komt er op neer dat de partities naar de filistijnen zijn. Door de debiliteit dat de serial enz. in het bios zitten, kan je niet gewoon een standaard DVD er in proppen en herinstalleren. Ofwel, heeft iemand een ISO van de Dell recovery/installatie DVD voor de 17R SE? Dan kan ik mijn laptop iig weer werkend maken op Windows 8.1...
Groeten, Bas.
Hierbij het stappenplan voor een Microsoft Windows 8.1 clean install:
- Dowload een Microsoft Windows 8.1 (bijvoorbeeld: nl_windows_8_1_x64_dvd_2707297.iso) (http://howto.cnet.com/830...icrosoft-windows-8.1-iso/);
- Controleer de hash, of deze overeenkomt met de hash die Microsoft aangeeft voor de ISO;
- Maak een bootable USB Stick, of brand de ISO op DVDR;
- Boot de PC vanaf die USB Stick of DVDR;
- Kies voor Microsoft Windows helemaal opnieuw installeren en niet voor upgraden;
- Vul bij de productcode, de algemene Microsoft Windows 8.1 Core of Professional productcode in (http://technet.microsoft.com/en-us/library/jj612867.aspx);
- Vervolg de installatie naar eigen wensen;
- Na de eerste keer opstarten: druk op het toetsenbord Windows + r (of vergrootglas en cmd intypen)
- slui.exe 3 intypen;
- Je eigen Microsoft Windows 8.x Core of Professional productcode invoeren;
- Herstart en Microsoft Windows 8.1 is schoon geinstalleerd met je eigen licentie.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Dus, heeft iemand aub een originele CD/DVD om de 17R SE versie opnieuw te installeren via die key in de bios? Volgens mij is dat werkelijk de enige optie die je hebt. Ook al heb je al betaald voor die rottige Windows 8 licensie...
Het was bij mij een combinatie van de brakke Wifi op de Telfort Zyxel modem en dit kaartje wat een matige performance gaf. Toen eerst een upgrade gedaan naar een RT-AC68U, werkte overigens perfect met de N2230. Maarja als je dan toch bezig bent direct maar doorgepakt omdat wifi een two-way game is en de N2230 geen AC aan kon.tiguan schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:10:
Ik heb eerlijk gezegd niks te klagen over de N 2230.
Ik heb op mijn 17r se twee beeldschermen aangesloten maar als ik in het nvidia paneel ga kijken dan zie ik dat volgens de weergave daar alles wordt aangestuurd door de intel in plaats van de nvidia?
er zal vast wel eens over gesproken zijn maar ik merk dat de laptop warmer wordt met twee schermen dat is natuurlijk niet zo gek maar dan vraag ik me af waarom de schermen niet aangestuurd worden door de nvidia die veel betere specificaties heeft dan de intel. je zou denken dat de nvidia niet zo hard hoeft te werken als de intel en dus minder warmte produceert?

Met vriendelijke groet,
Ik meen dat ik in de handleiding gelezen had dat de hdmi uit door de intel aangestuurd werd en niet de Nvidia.Jheroen schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:19:
Mensen toch nog een vraag:
Ik heb op mijn 17r se twee beeldschermen aangesloten maar als ik in het nvidia paneel ga kijken dan zie ik dat volgens de weergave daar alles wordt aangestuurd door de intel in plaats van de nvidia?
er zal vast wel eens over gesproken zijn maar ik merk dat de laptop warmer wordt met twee schermen dat is natuurlijk niet zo gek maar dan vraag ik me af waarom de schermen niet aangestuurd worden door de nvidia die veel betere specificaties heeft dan de intel. je zou denken dat de nvidia niet zo hard hoeft te werken als de intel en dus minder warmte produceert?
Ik kon niks vinden, dus uiteindelijk nog maar specifiek op dit probleem icm deze serie laptops gezocht. Bleek het veroorzaakt te worden door een update van een nutteloos stuk Dell software!
Na een uninstall ervan waren alle problemen weg.
Hier nog even een linkje naar de oplossing voor wie dezelfde problemen heeft:
http://en.community.dell..../laptop/f/3518/t/19618183
Ik heb geprobeerd om, via verschillende linkjes in dit forum, ergens een RTM versie vandaan te halen, maar kon die steeds niet binnenhalen.
Als ik naar de site van Windows ga voor een download om W8 te installeren met alleen een key, dan geeft dat programma steeds aan dat met zowel mijn eigen originele key dit niet lukt en ook de keys van technet werken niet.
Via de Windows site heb ik wel via de optie "install by creating media" kunnen doen.
PC op laten starten met de W8 iso, maar op het moment dat ik dan een schijf moet kiezen waar ik het OS op wil zetten zegt de installatie dat dit niet kan omdat de schijf een GPT partitie is? Dit zegt me niets. Kan de schijf ook niet formatteren, en kon dus niet verder.
Toen heb ik heb tijdelijk een oude HDD die ik nog had liggen in mijn 17R SE gedaan, geboot via de cd en Windows installeerde zich en het werkte wel.
Op het moment dat ik de boot weer terugzette naar UEFI en secure boot zei mijn laptop bij het opstarten dat er geen OS kon worden gevonden. Hierna maar weer veranderd naar legacy on en secure boot off.
Zelf vind ik dit niet echt een fijne manier op mijn pc op te starten. Kan dit liggen aan mijn HDD of aan de W8 versie? Wat kan ik doen om dit te veranderen en gewoon op te starten met UEFI?
Ik ben namelijk van plan om een Samsung 850 EVO SSD te kopen en heb dan geen zin om dit elke keer te moeten doen om mijn laptop op te starten. Deze kan trouwens toch het beste geplaatst worden in de lege tray ivm wartme van de normale SATA schijf?
Dank u voor deze post, ik kampte met hetzelfde probleem.arjanpvt schreef op zondag 15 februari 2015 @ 23:36:
Pfff, ik heb mezelf de afgelopen 2 dagen kapot gezocht naar de oorzaak van zeer regelmatige korte freezes op mijn laptop. Ik heb alles gecheckt: firmware updates, gewone updates, geheugen, harde schijven, videokaarten, geluidskaart.. Van alles dus!
Ik kon niks vinden, dus uiteindelijk nog maar specifiek op dit probleem icm deze serie laptops gezocht. Bleek het veroorzaakt te worden door een update van een nutteloos stuk Dell software!
Na een uninstall ervan waren alle problemen weg.
Hier nog even een linkje naar de oplossing voor wie dezelfde problemen heeft:
http://en.community.dell..../laptop/f/3518/t/19618183
Wel erg dat het veroorzaakt wordt door iets wat Dell zelf op je laptop plaatst.
Grtz.
Sinds een week of twee heb ik redelijk vervelende problemen met m'n Dell 17R SE.
- Het begon met gewoon plots uitvallen (met het geluid dat je hoort als je de power-knop ingedrukt houdt, om je laptop meteen compleet uit te schakelen). Meteen erna opstarten zorgde voor geen enkel probleem.
- Dit gebeurde nog eens, maar nu van zodra ik de laptop terug inschakelde uit slaapstand. Nu ging de laptop niet meer aan, gewoon omdat de batterij leeg was, vermoedde ik. Toen ik thuis kwam en de lader inplugde, was er geen vuiltje aan de lucht.
- Toen begonnen de echte problemen. Na nog zo'n uitval kreeg ik de laptop niet meer aan. Ofwel brandde er geen enkel lampje, het toetsenbord niet, de powerknop niet en geen van de drie functieknoppen rechts bovenaan (met lader aangesloten). Ik hoorde wel de harde schijf draaien en het DVD-station klikken. Als ik nu enkel opstartte op de batterij, brandde wel de powerknop en de meest linkse van de drie functieknoppen maar meteen daarna valt de laptop uit en is het weer stil. Ik heb hem nog eens aangekregen via de schermtest (D + power).
- Dit bleef niet duren, ook de schermtest werkte niet meer na een paar dagen. Booten zonder harde schijf, dvd-station, RAM-geheugen, netwerkkaart had allemaal geen effect. Nu is de laptop zo goed als dood, om het zo te zeggen.
- Ik heb Dell al gecontacteerd en zeiden dat het komt door een beschadigd moederbord en dat ze de laptop willen maken voor 374.15. Ja gewoon dat getal. Niet eens een munteenheid, maar ik ga ervan uit dat dit in USD is. Helaas is de garantie al vervallen. Ik kan voor die prijs drie moederborden kopen op Aliexpress en er zelf een installeren.
Het zou zonde zijn om een laptop van twee jaar en half oud al te moeten weggooien, zeker als die rond de 960€ heeft gekost.
Verwijderd
Belangrijkste reden is dat deze kaart ook de 5G range kan verwerken.
Bestelling was supereenvoudig middel Aliexpress.com en koste me maar 12,83 euro en deze had ik 18 dagen binnen vanuit China . Perfect, kan ik aanbevelen.
Na de benodigde nieuwe stuurprogramma's te hebben gedownload en opgeslagen heb ik het kaartje vervangen. Daarna de download geinstalleerd en hup het werkt meeeer dan voortreffelijk.
Downloaden gaat nu supersnel zo'n 120 MB volgens de speedtest.
Al eerder had ik 1 harddisk vervangen door een samsung SSD van 500GB en hij is weer als nieuw !!
Frits
PS. Ik zou wel een foto willen bijplaatsen, maar dat lukt me niet. Krijg alleen de mededeling om een URL in te vullen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2015 17:37 ]
M'n router ondersteunt het wel, maar niet in dual-mode en ik heb nog veel apparatuur in huis dat geen 5G aan kan
[ Voor 32% gewijzigd door tiguan op 21-01-2016 14:29 ]
Verwijderd
Draait als een zonnetje, echter een ding valt op, de accuduur is aanzienlijk minder.
Alle drivers zijn automatisch meegekomen bij het installeren van Windows 10, met uitzondering van de driver voor de USB 2.0 card reader, die heb ik van de site van Realtek geplukt.
Zijn er meer gebruikers, die hier last van hebben?
Ik heb een van de laatste modellen van de 17R (de 17R-5737) maar ook hier onder windows 10 hetzelfde euvel. Batterijduur gewoon minimaal gehalveerd vergeleken met 8.1. Maar het was of belachelijke driver support onder 8.1 of een goed werkend systeem.. Plus wist natuurlijk niet vooraf dat de batterij zo ging tegenvallenVerwijderd schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:16:
Onlangs clean install gedaan van Windows 10.
Draait als een zonnetje, echter een ding valt op, de accuduur is aanzienlijk minder.
Alle drivers zijn automatisch meegekomen bij het installeren van Windows 10, met uitzondering van de driver voor de USB 2.0 card reader, die heb ik van de site van Realtek geplukt.
Zijn er meer gebruikers, die hier last van hebben?
Edit: Zet nu de laptop weer aan en zie ineens consistente 'readings' die mij meer in de lijn der verwachting zijn (uurtje of 6-7 met browsen) of het ook echt zo is moet ik eens testen, maar wel een verschil met 2 uur wat het apparaat sinds windows 10 altijd aangaf en ook zodanig snel door de procenten heenjoeg.
[ Voor 15% gewijzigd door MusicAddict op 22-01-2016 00:48 ]
Verwijderd
Verwijderd
Zie een paar posts terug dat iemand het al geprobeerd heeft
Update: Echt een grote verbetering dit kaartje. Waar ik met de originele 2230 hooguit 70MBit haalde, haal ik met deze nieuwe 390MBit
[ Voor 62% gewijzigd door tiguan op 27-11-2016 16:09 ]