Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-09 16:22
The AC pwoer adapter wattage and type cannot be determind.
The battery may not charge.
The system will adjust the performance to match te system performance
Please connect a dell 130w AC adapter or greater for the best system performance

Strike the f3 key enzovoort enzo voort

Dat kreeg ik gisteren op mijn scherm toen ik de laptop opstraten met de kabel in het stopcontact.
En ik blijf de melding nu maar krijgen. Als ik de laptop opstrat via de accu en dan de kabel er in stopt werkt alles gewoon.

Gisteren dell support gebeld. Uitgelegd wat er aan de hand was en ze sturen mij een nieuw 130w AC adaptor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinspui
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04 10:29
130W ga ik ook maar eens proberen te bietsen, standaard is 90W meen ik?

Deze wordt i.i.g. onaangenaam heet tijdens het spelen van een spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
i7 word met 130 watt geleverd
kevinspui schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 18:03:
130W ga ik ook maar eens proberen te bietsen, standaard is 90W meen ik?

Deze wordt i.i.g. onaangenaam heet tijdens het spelen van een spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:40
Ik heb er ook maar een besteld. Mijn pa had al eerder de gewone Inspiron 17 gekocht en ik moet zeggen, mooi ding. Lekker stevig, design is best ok, niet bijzonder, maar gewoon netjes. Dus nu ga ik er ook maar aan geloven, wel de special edition dan.

Na een week gezeik te hebben met Mycom over een ASUS notebook, toch maar Dell proberen. Al heb ik goede ervaringen met Dell. Alles op mijn werk is van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seltaeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-07 14:40
Ik zag dat de Inspiron i7 ook weer terug is. Deze wil ik erg graag, maar is met TrueLife, en hier twijfel ik over. Zal ik dit doen of niet? Ga ik er echt "last" van hebben met spiegeling?

Dit zei de dell chat:

Klant Bastiaan
Want er was een tijdje een Inspiron 17R SE met i7, maar zonder TrueLife, die was 899 euro dacht ik. Komt deze nog terug?
Agent Mohammed_Haddad
Ja wel
Agent Mohammed_Haddad
Ja dat klopt maar nu 44 cm (17.3") 3D High Definition+(1920 x 1080) LED met TrueLife
Agent Mohammed_Haddad
Ik geloof niet dat binnenkort nieuwe mogelijkheiden komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ligt er heel erg aan wat er achter je zit, als je er op werkt. Ik werk nu al bijna 5 jaar op een macbook met spiegelend scherm maar heb er eigenlijk nooit last van want er zit achter mij vaak niks wat licht maakt/geeft. Ik kan me zo voorstellen dat als je op een kantoor zit en het scherm staat zo schuin, dat de TL-buizen boven je er in reflecteren, dat het heel vervelend zal worden. Of als je buiten zit in de volle zon, maar verder dan dat denk ik dat het best mee valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb 'm binnen. Wat een mooi apparaat. Nu alleen nog een SSD erbij installeren denk ik. Of zal ik de harde schijf die er bij zit vervangen met een Seagate Hybrid Momentus. Ik ga 't gewoon uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
De recovery van Dell terug zetten op een andere schijf is ook ff klooien als je geen UEFI gewend bent, maar het is gelukt.

Verwijderd

Ik heb in februari een dell inspiron 17r se gekocht, met de 100mbps lan-netwerkkaart ingebouwd. Nu heb ik onlangs een NAS gekocht, en zou ik er toch graag hogere snelheden mee halen.

Vermits mijn router (van telenet) slechte wifi heeft, ben ik van plan een nieuw accespoint te kopen met de nieuwe technologie wifi AC.

Ik wil natuurlijk mijn laptop hier ook voor upgraden. Is het mogelijk om in deze Dell de intel n2230 wifi-kaart probleemloos te vervangen door de intel ac-7260 ?

Naar wat moet je dan kijken om dit te beoordelen (ook voor andere laptops die ik heb moet ik dit nagaan)?

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:35
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:29:
Ik heb in februari een dell inspiron 17r se gekocht, met de 100mbps lan-netwerkkaart ingebouwd. Nu heb ik onlangs een NAS gekocht, en zou ik er toch graag hogere snelheden mee halen.

Vermits mijn router (van telenet) slechte wifi heeft, ben ik van plan een nieuw accespoint te kopen met de nieuwe technologie wifi AC.

Ik wil natuurlijk mijn laptop hier ook voor upgraden. Is het mogelijk om in deze Dell de intel n2230 wifi-kaart probleemloos te vervangen door de intel ac-7260 ?

Naar wat moet je dan kijken om dit te beoordelen (ook voor andere laptops die ik heb moet ik dit nagaan)?
In principe gewoon makkelijk te vervangen, in no-time gedaan. Wel heb ik ergens gelezen dat de AC versie problemen heeft, dus misschien kun je beter voor de gewone 7620 gaan.
Kan het helaas niet terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:56

Quad

Doof

Probleem genoteerd bij laptop van kameraad, de audio uitgang lijkt kaduuk te zijn.
Deze geeft op alle oortjes over een kant geluid, de andere kant is dood.

Helaas net buiten de eerste jaar garantietermijn dus monteur aan huis zit er niet in, opsturen ook niet want fulltime nodig voor opleiding.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• saffi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-04-2024
Weet iemand me dit te vertellen (voor 12 uur ;))

Wil een 17R SE bestellen maar zit een beetje tegen de configuraties aan te hikken. Heeft de "goedkopere" variant (zonder mSATA) wel het daughterboard aan boord? Kan ik deze dus bestellen (scheelt coole 300 euro) en een 256GB kaart toevoegen waar ik het OS op kan draaien (of eventueel als caching voor de 1TB disk kan gebruiken)? De 3d etc. maakt me niet zoveel uit, extra HD, mat scherm zijn belangrijker....

• Quad

Quad

Doof

Welke goedkopere variant? Momenteel maar 1 variant beschikbaar met mSATA.

Edit: Ah, via de sheet kan ik er wel bij.

http://configure.euro.del...hs1&oc=cn17s06&vw=classic

Met i5 3230M en zonder mSATA SSD, die zit er niet bij nee, de aansluiting ervoor dan ook niet.

[ Voor 64% gewijzigd door Quad op 25-09-2013 22:07 ]

PVOutput☀️

• saffi
Hmmm, Jammer...

Kogel moet door de kerk, dan maar voor de volle mep gaan....

• tiguan
De aansluiting zit er wel hoor. Je kan gewoon zelf een mSATA kaartje er in stoppen achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffi
Kortingcodes waren verlengd en de 17R SE config werd aangeboden met mSATA en twee maal 1TB schijven voor dezelfde prijs... Heb die dus besteld. Levering 10 okt. ben erg benieuwd. Een laptop met 2TB met caching SSD, dat is wel nieuw voor me. Kan altijd nog de DVD bay gebruiken voor een SSD met het OS er op.

Alsof de duvel er mee speelt, glas water over mijn oude trouwe Vaio... Toetsenbord helemaal dood.... Moet het nu met een Asus doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook soms dat de laptop een paar seconden niet meer reageert, op niks dus. De muis ook niet meer? Best raar voor zo'n laptop vind ik eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:50:
Hebben jullie ook soms dat de laptop een paar seconden niet meer reageert, op niks dus. De muis ook niet meer? Best raar voor zo'n laptop vind ik eigenlijk.
Klinkt als een harde schijf die aan het sterven is?

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
is het niet meer mogelijk om op de dell site de laptop aan te passen? vroeger kon je geheugen enzo via de site uitbreiden.
Voor mijn ouders moet ik een desktopvervanger kopen. 17inch en geschikt voor videobewerken. ook moet er een blueraylezer in zitten. is dit mogelijk voor de inspirion of moet ik dan al richting alienware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjanpvt schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 02:49:
[...]

Klinkt als een harde schijf die aan het sterven is?
De laptop is haast nieuw!
Hoe kan ik hier achter komen of het aan de hdd ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Post eens een screenshot van de health status van HD Tune.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 18:02:
Post eens een screenshot van de health status van HD Tune.
Afbeeldingslocatie: http://imgdump.nl/hosted/3dca68864a0315b9a93b51a2a382e9fb.png

(F0) Head Flying Hours 100 100 0 124 Ok
(F1) (unknown attribute) 200 200 0 1667636996 Ok
(F2) (unknown attribute) 200 200 0 -1812503905 Ok
(FE) (unknown attribute) 200 200 0 0 Ok

Power On Time : 397
Health Status : Ok

Als ik voor de tweede harde schijf kies, krijg ik geen informatie, dus een leeg scherm.

edit-- met crystaldiskinfo krijg ik dit

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/py4wt8z1d/hd1.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/xemytv7u1/hd2.jpg

Kan iemand kijken of er iets mis lijkt te zijn met een van mijn harde schijven? De laptop zelf is een paar maanden oud slechts.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze laptop nu 6 maanden naar volle tevredenheid, en volg dit topic ook al geruime tijd.
Toen ik het topic in zijn geheel doornam, las ik ook dat er mensen zijn/waren, met de vraag of de ethernetcontroller vervangen zou kunnen worden.
Reactie hierop was toen dat dit waarschijnlijk niet kon, omdat deze wel vast gesoldeerd zou zitten aan het moederbord.

Mijn ethernetcontroller deed het niet meer, en had vanmiddag een monteur aan huis.
Deze heeft de laptop geheel open gehad en de ethernetcontroller vervangen door een andere.
Moederbord is daarbij op zijn plaats gebleven.

Wellicht heeft iemand hier verder nog iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 18:12:
[...]

[afbeelding]

(F0) Head Flying Hours 100 100 0 124 Ok
(F1) (unknown attribute) 200 200 0 1667636996 Ok
(F2) (unknown attribute) 200 200 0 -1812503905 Ok
(FE) (unknown attribute) 200 200 0 0 Ok

Power On Time : 397
Health Status : Ok

Als ik voor de tweede harde schijf kies, krijg ik geen informatie, dus een leeg scherm.

edit-- met crystaldiskinfo krijg ik dit

[afbeelding]

en

[afbeelding]

Kan iemand kijken of er iets mis lijkt te zijn met een van mijn harde schijven? De laptop zelf is een paar maanden oud slechts.
Kan iemand hier nog op antwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinspui
Hoi allemaal,

Voor het eerst sinds ik de laptop heb, zou ik graag internet via de kabel aan willen sluiten.
Dit was bij mijn vorige laptop (Dell Vostro) plug&play, maar bij de Inspiron krijg ik het maar niet aan de praat.

Iemand een tip waar ik evt. een nieuwe driver kan vinden?!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Op de Dell site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn jullie ervaringen met de Intel® Centrino® Wireless-N 2230?

Ik heb toch wel geregeld dat ik draadloos verbonden ben met internet en dat ik dan ineens geen netwerkverbinding meer heb. Of dat de verbinding in een keer een flink stuk langzamer geworden is, zo langzaam dat het nauwelijks werkbaar meer is.
Of dat ik opstart en gelijk al geen netwerkverbinding krijg.

Andere apparaten die verbonden zijn met mijn draadloos netwerk, werken zoals het hoort.
Router is splinternieuw, 2 maanden geleden vernieuwd via Telfort.
Laptop draait op Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranQuilNL
  • Laatst online: 24-03-2022
Visserronald, daar had ik ook last van. Nooit helemaal achter gekomen of het echt door de N2230 kwam of door het feit dat vanwege mijn hoekwoning mijn woonkamer overspoeld werd door 2,4GHz netwerken(rustige momenten waren er minimaal 30 netwerken actief over alle kanalen). Ik heb een ander kaart(pricewatch: Intel Centrino Advanced-N 6235) er in geknald(piece of cake) en deze gebruik ik op de 5Ghz frequentie en sindsdien geen problemen.

De 2230 ondersteunt geen 5 Ghz, maar mijn router/modem wel en ik ben de enige die op die frequentie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:35
TranQuilNL schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:41:
Visserronald, daar had ik ook last van. Nooit helemaal achter gekomen of het echt door de N2230 kwam of door het feit dat vanwege mijn hoekwoning mijn woonkamer overspoeld werd door 2,4GHz netwerken(rustige momenten waren er minimaal 30 netwerken actief over alle kanalen). Ik heb een ander kaart(pricewatch: Intel Centrino Advanced-N 6235) er in geknald(piece of cake) en deze gebruik ik op de 5Ghz frequentie en sindsdien geen problemen.

De 2230 ondersteunt geen 5 Ghz, maar mijn router/modem wel en ik ben de enige die op die frequentie werkt.
Precies hetzelfde geval hier. Geen of slome verbinding met de 2230, vervangen voor een 6235 en sindsdien geen problemen meer gehad. 5Ghz is toch ook een verademing, geen interferentie meer van andere apparaten.

Ik kon met de 2230 maar met 20mbs downloaden, met de 6235 kan ik (dankzij het 5Ghz netwerk, niet perse de kaart zelf) tot ongeveer 70mbs downloaden (max van mijn internetabonnement).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharrelkip
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 17:29
Hoi wel een late reactie van mijn kant maar ik was gewoon wat aan het lezen en zag je vraag.
Ik heb met Nvidia inspector de GT 650M wat kunnen overklokken naar 875/1500 Mhz. en kom met een score van 16556 punten met 3dmark06, dus al met al een behoorlijke score en mijn systeem is al meer dan een jaar stabiel. Met Battlefield 4 heb zit ik gemiddeld op 34 frames p.s. met medium settings en resolutie van 1920/1080.
Ik ben nog steeds zeer tevreden met de prestaties van de laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:51
Scharrelkip schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:02:
[...]

Hoi wel een late reactie van mijn kant maar ik was gewoon wat aan het lezen en zag je vraag.
Ik heb met Nvidia inspector de GT 650M wat kunnen overklokken naar 875/1500 Mhz. en kom met een score van 16556 punten met 3dmark06, dus al met al een behoorlijke score en mijn systeem is al meer dan een jaar stabiel. Met Battlefield 4 heb zit ik gemiddeld op 34 frames p.s. met medium settings en resolutie van 1920/1080.
Ik ben nog steeds zeer tevreden met de prestaties van de laptop ;)
Heb je dan die onderste 3 opties ook aan bij graphics? Of allemaal off? (Anti aliasing etc)

Heb het over bf4 settings dus

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
Had net een melding dat er een 'kritieke' BIOS update was.
Geen idee wat er veranderd is, maar ik heb het maar geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharrelkip
HertogJack schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 21:03:
[...]

Heb je dan die onderste 3 opties ook aan bij graphics? Of allemaal off? (Anti aliasing etc)

Heb het over bf4 settings dus
Anti Aliasing 2x
Anisotropische filtering 8x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharrelkip
Sorry Anisotropische Filtering 4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaringen met een clean install van Windows 8.1 op de Inspiron 17R SE?
Wil graag gaan werken met Windows 8.1 maar wel d.m.v. een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinspui
Hebben er meer mensen last van een afbladderend touch-pad?

Het stroeve laagje gaat er bij mij af aan de rechterkant, en je kunt het er zo af schrapen met je nagel.

Bij mijn vorige Dell laptop's nooit last van gehad, en ik draag ook nooit een horloge of armband o.i.d.

Hopelijk valt het onder garantie, want zou i.m.h.o. toch niet mogen bij een laptop van deze leeftijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:23:
Iemand al ervaringen met een clean install van Windows 8.1 op de Inspiron 17R SE?
Wil graag gaan werken met Windows 8.1 maar wel d.m.v. een clean install.
Werkt prima hoor. Heb alleen dat secureboot ofzo uit moeten zetten daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ tiguan Thanks dan gaan we dat binnenkort eens even doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 17:47
Heeft er iemand al inside information of Dell met een nieuwe 17R SE lijn komt? Haswell is al een tijdje uit... En ik wissel normaalgesproken mijn laptop ieder jaar om voor een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinspui
Niemand met een afbladderend touch-pad :'( ?

[ Voor 3% gewijzigd door kevinspui op 07-11-2013 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

redah schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:11:
Heeft er iemand al inside information of Dell met een nieuwe 17R SE lijn komt? Haswell is al een tijdje uit... En ik wissel normaalgesproken mijn laptop ieder jaar om voor een nieuwe :)
Nee, ingeruild voor een Dell Inspiron 17 uit de 7000 series..
Daar ben je niet blij mee denk ik ;)

http://www.dell.com/nl/p/inspiron-17-7737/fs
Ziet er wel heel erg mooi uit though.

[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 07-11-2013 08:46 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
Nee bij mij niet . gelukkig niet
kevinspui schreef op donderdag 07 november 2013 @ 02:41:
Niemand met een afbladderend touch-pad :'( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:11:
Hoe zijn jullie ervaringen met de Intel® Centrino® Wireless-N 2230?

Ik heb toch wel geregeld dat ik draadloos verbonden ben met internet en dat ik dan ineens geen netwerkverbinding meer heb. Of dat de verbinding in een keer een flink stuk langzamer geworden is, zo langzaam dat het nauwelijks werkbaar meer is.
Of dat ik opstart en gelijk al geen netwerkverbinding krijg.

Andere apparaten die verbonden zijn met mijn draadloos netwerk, werken zoals het hoort.
Router is splinternieuw, 2 maanden geleden vernieuwd via Telfort.
Laptop draait op Windows 8.
Yep het zelfde euvel hier.
Uiteindelijk verholpen door mijn modem op 802.11G only te zetten :X

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinspui
Quad schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:45:
[...]

Nee, ingeruild voor een Dell Inspiron 17 uit de 7000 series..
Daar ben je niet blij mee denk ik ;)

http://www.dell.com/nl/p/inspiron-17-7737/fs
Ziet er wel heel erg mooi uit though.
Had hem nog niet gezien, maar wauw! Wat een beauty :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Putverdeurie, als ik had geweten dat die er aan kwam. :P Daarbij vergeleken is de 17R SE maar een lompe boer.

[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 08-11-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een lompe boer met een 2x zo snelle CPU..

De trend om alles met een low-voltage CPU met de prestaties van 3 generaties terug uit te rusten begint echt achterlijke vormen aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Oh daar had ik niet op gelet. Dan ben ik blij met m'n lompe boer :)

Wat is trouwens de werking van een mSATA kaartje. Kan je deze echt als schijf gebruiken? Of is dat puur een stukje cache voor je gewone schijf?

Ik heb er nu namelijk al een hybrid Seagate Momentus in gezet. Lijkt me dat dat niet goed samen gaat werken als mSATA puur voor cache is.

[ Voor 68% gewijzigd door tiguan op 08-11-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mSATA die dell levert is een gewone SSD, die kan je ook als gewone schijf gebruiken als je denkt dat dat ding groot genoeg is voor jouw bestanden.

En natuurlijk werkt een momentus XT goed samen met een cache SSD, maar je moet niet verwachten dat dat een significant snelheidsverschil gaat opleveren ten opzichte van één caching systeem. De kans is namelijk groot beide caching systemen dezelfde blocks gaan cachen, daar heb je niets aan qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Nee dat was ook niet mijn bedoeling. Ik zou die mSATA dan juist voor de Windows installatie willen gebruiken (je hebt ze namelijk van 120GB en zelfs groter), zodat ik dan nog twee extra grote schijven er in kan stoppen voor opslag.

[ Voor 12% gewijzigd door tiguan op 08-11-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 17:47
tiguan schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:05:
Nee dat was ook niet mijn bedoeling. Ik zou die mSATA dan juist voor de Windows installatie willen gebruiken (je hebt ze namelijk van 120GB en zelfs groter), zodat ik dan nog twee extra grote schijven er in kan stoppen voor opslag.
Ik post mijn (inmiddels 11 maanden oude) plaatje nog maar eens:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RiwAJ.png

Een mSATA SSD (in mijn geval, 128GB) en dan nog 2 SATA harddisken in. Windows & applicaties zitten bij mij op de 128GB mSATA (plek zat) en de twee 1TB disken staan in RAID-1.

Wat jij wil is dus goed mogelijk d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Perfect :) Dat is wat ik wilde weten, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:33

fdees

Trust me I'm an Engineer

Na de update van W8.1 heb ik een probleem met het knopje om mijn mobiliteitscentrum op te starten deze doet het namelijk niet meer, maar wanneer ik erop druk gaat de knop wel branden. Weet iemand hier de oplossing voor want het werkte altijd heel makkelijk?

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topsie
  • Laatst online: 06-03-2024
In het nVIDIA configuratie scherm heb je de mogelijkheid om 3D te activeren (stereoscopische 3D installeren). Ik heb het vermoeden dat bij mij de IR zender (oogje in het beeldscherm bezel naast de camera) niet wordt herkend. Als ik de nVIDIA 3D vision installatiewizard uitvoer, dan staan daar enkel de volgende opties tussen:
  • USB IR zender en bril
  • Bekabelde bril
  • Pro hub en bril
  • Discover en Bril
Wat ontbreekt is een optie met de geïntegreerde IRzender in de laptop en bril.

In apparaatbeheer heb ik een (!) staan onder
>>Universal serial buscontrollers
>>Onbekend USB apparaat (verzoek voor apparaatdescriptor is mislukt)

Sindsdien heb ik
  • de nVIDIA driver opnieuw geïnstalleerd. Zowel de meest recente van de nVIDIA site en de Dell site, als ook een keer een vorige versie van de Dell site. Dit helpt niet.
  • de chipset drivers opnieuw geïnstalleerd
  • daarna ook de realtek USB driver
Toen dit niet hielp heb ik een complete frisse installatie gedaan met alle Dell drivers en nVIDIA driver. Echter de melding in apparaatbeheer blijft en daarnaast heb ik nog steeds niet de juiste optie in het nVIDIA configuratiescherm. Zowel bij Windows 8, maar ook na de update naar Windows 8.1

Is het juist om te concluderen dat het dan een hardwarematig probleem is?

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
Iemand al battlefield 4 aan het spelen? Zoja draait dat een beetje goed en welke settings heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
Mijn inspiron 17r special edition is KAPOT. Gisteren zat ik gewoon wat te interneten en een filmpje te kijken en toen in eens viel de laptop uit. Zins dien wil die ook niet meer aan. Heb geprobeert met acce opte starten en zonder enzo voort niks werkt. Wat gek ik dat he blauwelampje wat op de stekker zit uitgaat als ik hem in de laptop steek. Maandag ga ik maar een naar dell bellen. gelukkig valt het nog net in de garantie. Één van jullie dit al eens mee gemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Blauw lampje op stekker? Waarom heb ik dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
tiguan schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 17:59:
Blauw lampje op stekker? Waarom heb ik dat niet?
geen idee:p ik heb er wel een aan het uiteinde van de kabel. het stukje wat in je laptop komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:29
Peter1989 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 13:02:
Mijn inspiron 17r special edition is KAPOT. Gisteren zat ik gewoon wat te interneten en een filmpje te kijken en toen in eens viel de laptop uit. Zins dien wil die ook niet meer aan. Heb geprobeert met acce opte starten en zonder enzo voort niks werkt. Wat gek ik dat he blauwelampje wat op de stekker zit uitgaat als ik hem in de laptop steek. Maandag ga ik maar een naar dell bellen. gelukkig valt het nog net in de garantie. Één van jullie dit al eens mee gemaakt ?
Ja, een maand of 2 geleden precies hetzelfde meegemaakt. Werd netjes de volgende dag gerepareerd door de Dell monteur. Geen idee wat hij heeft vervangen, was er niet bij aanwezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
Windows hoefte niet op nieuw geinstalleerd te worden? hoop dat het bij mij ook makkelijk te repareren valt en dat al mijn gegevens gewoon nog netjes op de hardeschijft staat.
Monga schreef op zondag 15 december 2013 @ 18:36:
[...]

Ja, een maand of 2 geleden precies hetzelfde meegemaakt. Werd netjes de volgende dag gerepareerd door de Dell monteur. Geen idee wat hij heeft vervangen, was er niet bij aanwezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monga
  • Laatst online: 22:29
Nee, er is geen nieuwe installatie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
laptop is weer gemaakt :)_

Ik krijg alleen nu deze melding als ik een game probeer op te starten. en de game wil niet opstarten

beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld.
beeldschermstuurprogramma nvidia windows kernel mode driver, version 331,93 reageerd niet meer en is hersteld

jullie enig idee wat ik kan doen?
Ik heb alle nvida drivers al gewist en opnieuw geinstaleerd alleen dat heeft helaas niet geholpen

• Peter1989
weer contact met dell gehad. Van alles en nog wat geprobeerd maar helaas niks heeft geholpen. Morgen komt er weer een monteur langs om mijn moederbord weer te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Weet iemand hoe je Chrome kan forceren om de nvidia kaart te gebruiken? In het control panel van nvidia kan je chrome alleen gebruik laten maken van de intel kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
als ik de stroomkabel in de laptop doe en de laptop staat uit gaan al mijn ledtjes branden en als ik de laptop opstart maar ook als de laptop al een hele tijd aanstaat blijven alle ledtjes contine branden :S ook me hardeschijflampje echt alle vierde ledtjes blijven branden de hele tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
gisteren weer met dell gebeld over de ledtjes en vandaag komt er weer een monteur langs om een nieuw moederbord te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
Peter1989 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:27:
gisteren weer met dell gebeld over de ledtjes en vandaag komt er weer een monteur langs om een nieuw moederbord te installeren
Het gaat wel lekker met die laptop van jou he? Je wordt nog arm van de belkosten en koffie voor de monteurs ;)
tiguan schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:16:
Weet iemand hoe je Chrome kan forceren om de nvidia kaart te gebruiken? In het control panel van nvidia kan je chrome alleen gebruik laten maken van de intel kaart.
Klik met je rechtermuisknop op de snelkoppeling, kies eerste optie 'Uitvoeren met grafische processor' en kies dan nvidia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@arjanpvt: Dat werkt dus gewoon niet. Hij blijft de Intel gebruiken :P

Bij nader inzien lijkt dat wel te werken, maar chrome verschijnt niet in dat paneeltje van nvidia, waar je kan zien welke processen de 3D kaart gebruiken?
Bovendien heb ik een kopie gemaakt van chrome.exe en daar de instellingen aangepast zodat ie altijd de 3D kaart moet gebruiken, maar dan werkt het weer niet.

Nou ja, dan maar zo.

[ Voor 70% gewijzigd door tiguan op 24-12-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
maar goed dat er garantie bij zit. ik heb gisteren ook 3 jaar bij gekocht
arjanpvt schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:41:
[...]

Het gaat wel lekker met die laptop van jou he? Je wordt nog arm van de belkosten en koffie voor de monteurs ;)

[...]

Klik met je rechtermuisknop op de snelkoppeling, kies eerste optie 'Uitvoeren met grafische processor' en kies dan nvidia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topsie
  • Laatst online: 06-03-2024
[...]
Dit komt me bekend voor, zie mijn ander draadje. Ik heb 5 monteursafspraken gehad. Uiteindelijk heb ik het uitonderhandeld dat ze me een nieuwe laptop toe hebben gestuurd. Ook deze was bij aflevering al defect, de 3D hardware werkte niet. Daarom wordt er wederom een nieuwe toegestuurd....

[ Voor 27% gewijzigd door topsie op 24-12-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
wat een gedoe :p
topsie schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 17:48:
[...]

Dit komt me bekend voor, zie mijn ander draadje. Ik heb 5 monteursafspraken gehad. Uiteindelijk heb ik het uitonderhandeld dat ze me een nieuwe laptop toe hebben gestuurd. Ook deze was bij aflevering al defect, de 3D hardware werkte niet. Daarom wordt er wederom een nieuwe toegestuurd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffi
Weet iemand of deze laptop nog ergens geleverd kan worden? ik heb hem net drie maanden en was er erg tevreden over (2 maal 1TB en caching SSD i.c.m. zware i-7) Batterij trok hij wel zo leeg maar ik gebruikte hem als desktop vervanger dus dat maakt niet heel veel uit. Helaas is er een aantal dagen geleden een vol glas vloeistof overheen gegaan en ondanks het direct uit elkaar halen en grondig drogen istie erg dood (8 beeps bij bios). Nu denk ik dat alleen MB en/of grafische kaart defect zijn. Het zou dan voor de hand liggen een identieke laptop te kopen (kaal) en delen over te zetten (vooral de schijven zou al veel schelen). Verder was ik juist zo tevreden met deze uitvoering (ook de 3D wordt erg gewaardeerd). Nu is deze versie weg en kan ik niets vergelijkbaars vinden. Weet iemand anders een vergelijkbare laptop van een ander merk? Ik moet zeggen dat na vele Vaio's, Acers en Asus laptops naast vele Dell's ik toch altijd in eerste instantie voor de laatste ga...

Baal wel als een stekker ;w

[ Voor 0% gewijzigd door saffi op 02-01-2014 14:39 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Peter1989 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 13:02:
Soort van sluiting op het moederbord of in de dc-in kabel naar het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
ze dachten het moederbord. Dus nieuw moederbord er in en alles doet het weer goed
MarElo schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:41:
[...]

Soort van sluiting op het moederbord of in de dc-in kabel naar het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
Nou, mijn Inspiron doet ook raar. Met de 1Tb schijf moet ik 2x opstarten. Eerste keer naar op de powerknop geduwd te hebben krijg iik heel even het Dell scherm daarna niets meer. Moet hem dan weer uitschakelen met de powerknop. Daarna weer inschakelen en dan start hij door naar Windows.

Heb er zojuist een SSD in gezet met een volledige clean install........... Helaas zelfde probleem. Ook gedurende herstarten bij updates van windows zelfde verhaal.

Dacht eerst dat het een software probleem is, maar na een nieuwe schijf en een clean install nog steeds dezelfde problemen te hebben, heb ik geen vertrouwen meer in deze laptop.
Ik weet het, elk merk heeft wel iets. Maar ter vergelijking mijn oude Toshiba laptop met VISTA, draait stabieler dan deze Dell.
Gelukkig is deze nog niet zo oud, maandag eens contact opnemen met Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haplo500
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dat heb ik ook gehad, en daar had het te maken met de EFI bios. Als ik het beveiligd opstarten aan het staan, dat start hij direct goed op, met EFI uit (en legay bios aan) moet ik ook in twee stappen opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
zojuist geprobeerd, maar dan doet hij het niet. Start helemaal niet op.
Dan staat die op EFI of is UEFI en secure boot. Dan doet hij een network boot, alleen krijg dan een zwart scherm met een tekst er in.
Met secure boot kan ik ook niet aangeven welke hardware als bootschijf moet worden gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
Zojuist nog even geporbeerd, maar als ik hem zet op UEFI en secure boot, staat hij op network boot.

Bij opstarten krijg ik de tekst "Start PXE over IPV4" en dan nada niks meer.

staat nu weer op legacy en secure boot is disabled. Wel 2x de knop indrukken, maar dan doet hij het wel. Wat een gekloot zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
ff update;
Zojuist Dell gebeld, aan de telefoon de Bios doorgelopen, deze stond goed. Daarna geheugen eruit gehaald gekeken of het daar aan lag, bijvoorbeeld 1 kapot geheugenstripje. Was ook niet. Morgen komt een monteur langs, neemt gelijk een nieuw moederboard mee. Waarschijnlijk ligt het daaraan.
Gelukkig valt dit nog binnen de garantie.

Nette en snelle actie/reactie. Alleen lees toch vaak in dit topic dat het moederboard vaak kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
Monteur is geweest, moederboard is vervangen. Doet het nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Ik zit niet helemaal in het goede topic maar ik probeer het hier omdat ik niets kon vinden over de Dell Inspirion 17R. Indien ik verkeerd zit graag verplaatsen.

Voor mijn broertje heb ik de Dell Inspirion 17R aangeschaft. De beste versie met FHD scherm i7 en 16gb ram.

Nu heb ik het idee dat alle 3 de usb poorten USB 3.0 poorten zijn. (internet bevestigd dit) Maar als ik kijken naar de overdrachtsnelheid kan ik niet anders concluderen dat het USB 2.0 poorten zijn. met een max snelheid van 33 mb/s

Ter vergelijking de externe schijf op de (blauwe) usb 3.0 poort van mijn dell xps 15 aangesloten en daar lag de snelheid dubbel zo hoog voor de zelfde bestanden.

De externe schijf die ik gebruik is: http://www.toshiba.nl/hard-drives/desktop/store-canvio/#

Weet iemand hoe het kan dat de overdrachtssnelheid zo laag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
misschien zijn de juiste drivers niet geninstaleerd ?
Nixo schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:30:
Ik zit niet helemaal in het goede topic maar ik probeer het hier omdat ik niets kon vinden over de Dell Inspirion 17R. Indien ik verkeerd zit graag verplaatsen.

Voor mijn broertje heb ik de Dell Inspirion 17R aangeschaft. De beste versie met FHD scherm i7 en 16gb ram.

Nu heb ik het idee dat alle 3 de usb poorten USB 3.0 poorten zijn. (internet bevestigd dit) Maar als ik kijken naar de overdrachtsnelheid kan ik niet anders concluderen dat het USB 2.0 poorten zijn. met een max snelheid van 33 mb/s

Ter vergelijking de externe schijf op de (blauwe) usb 3.0 poort van mijn dell xps 15 aangesloten en daar lag de snelheid dubbel zo hoog voor de zelfde bestanden.

De externe schijf die ik gebruik is: http://www.toshiba.nl/hard-drives/desktop/store-canvio/#

Weet iemand hoe het kan dat de overdrachtssnelheid zo laag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep72
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
Mijn 17Rse is gevallen met de netwerkkabel erin. Deze is eruit gebroken en het circuit-board (zo heet deze geloof ik) moet vervangen worden. De LAN aansluiting is nml stuk .
Nu kan ik deze alleen in Amerika vinden met een levertijd van 3 weken. Het typenummer is CN 0f15HR.
Heeft iemand een idee hoe ik snel aan dit onderdeel kan komen?

Gr, Joep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Partnummer is F15HR. Op eBay voor woekerprijzen uit Amerika idd, maar dat duurt lang.

Denk dat de snelste route nog via Dell zelf is, en daar voor (te) veel geld zo'n bordje (daughterboard) bestellen.

Als je er echt haast mee hebt zou je een USB naar Gigabit of Fast Ethernet adapter kunnen gebruiken.Dan heb je in elk geval bedraad netwerk.

edit: kwam deze tegen op eBay NL. Meestal is het dan wel snel, als het uit Nederland moet komen.

[ Voor 24% gewijzigd door spone op 01-02-2014 00:50 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep72
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
Dat is 'm inderdaad, voor 25 euro is niet gek. Ik was deze niet tegengekomen. Volgens mij is hij identiek, denk jij ook?
Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co[s]mo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-05 06:39
heeft iemand een goede tutorial voor het plaatsen en configureren van een SSD in Inspiron 17r (5737)? Hoe zit het trouwens met de standaard Dell herstelpartities, is het raadzaam deze ook op de SSD te plaatsen of juist niet? En hoe kom ik trouwens in de BIOS van de 5737 (F1, F2 eventueel in combi met FN werken niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 23:54
Ik heb vorig jaar deze tijd een Dell 17R SE laptop gekocht.
Ik zou nu het RAM geheugen willen upgraden, maar vraag me af of low voltage DDR geschikt is voor mijn laptop... Iemand die dit weet? Ik vind via google niets bruikbaars.
Moederbord in de laptop is van Dell zelf, model: 04M3YM (CPU Socket - U3E1)

Alvast bedankt :)

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranQuilNL
  • Laatst online: 24-03-2022
co[s]mo schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:39:
heeft iemand een goede tutorial voor het plaatsen en configureren van een SSD in Inspiron 17r (5737)? Hoe zit het trouwens met de standaard Dell herstelpartities, is het raadzaam deze ook op de SSD te plaatsen of juist niet? En hoe kom ik trouwens in de BIOS van de 5737 (F1, F2 eventueel in combi met FN werken niet)?
Het is heel makkelijk te doen. Google of youtube is je vriend ;) Ook in deze topic is het meerdere malen besproken. Moet je in de eerste bladzijdes even zoeken.

De dell herstel partities heb ik zelf verwijderd, want als dat al werkt dan herstel je het wel met de bloatware crap er op. Gewoon alles wissen en op je SSD een clean install van windows doen en vervolgens je drivers e.d. installeren/bijwerken. Download voor het gemak wel de essentiele drivers van te voren via je product pagina op de website van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb eerst een recovery USB gemaakt, want anders was ik de Windows die erbij hoort kwijt. Die herstelt ook gelijk de herstelpartitie en alles wat Dell er vooraf op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken om mijn laptop te verkopen. Kan iemand mij een schatting geven van de waarde op het moment? Ik heb de 'duurste' versie, dus het 3D model met de i7 3630QM processor (Zie Vraag en aanbod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 15:24
Bij de aankoop van mijn 15R SE kreeg ik een bepaalde garantie die over een maand ongeveer afloopt. Is het aan te raden de garantietermijn te verlengen?

Ik kan op de Dell site niet vinden wat de verschillende 'servicecontracten' kosten, kan iemand mij hierover een opsomming geven met de prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
3 jaar next-day-home-repair is 170 euro. heb die van mij in januari verlengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds deze middag maakt mij laptop een tikkend geluid en start deze niet meer op.
Weet iemand aan wat dit kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
misschien een hardeschijf fout ofzo.
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 18:34:
Sinds deze middag maakt mij laptop een tikkend geluid en start deze niet meer op.
Weet iemand aan wat dit kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
Shit, ik had net een kabeltje in de koptelefoonuitgang van mn laptop zitten, totdat een vriend een kabeltje niet zag en deze met bruut geweld uit de laptop liep.
Nu doet de connector het nog maar half en zit scheef.

Ik heb net opgezocht welke aansluitingen er allemaal op het moederbord zitten, en de koptelefooningang is er dus een van.
Ik vrees dat ik maar moet kijken naar een alternatieve oplossing.
Zou ik iets in de dvd-drive kunnen plaatsen met daarin een koptelefoonuitgang?

[ Voor 35% gewijzigd door PvT.Arj op 08-06-2014 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skrall
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-03 11:47
arjanpvt schreef op zondag 08 juni 2014 @ 23:02:
Shit, ik had net een kabeltje in de koptelefoonuitgang van mn laptop zitten, totdat een vriend een kabeltje niet zag en deze met bruut geweld uit de laptop liep.
Nu doet de connector het nog maar half en zit scheef.

Ik heb net opgezocht welke aansluitingen er allemaal op het moederbord zitten, en de koptelefooningang is er dus een van.
Ik vrees dat ik maar moet kijken naar een alternatieve oplossing.
Zou ik iets in de dvd-drive kunnen plaatsen met daarin een koptelefoonuitgang?
Genoeg verloopstukjes te vinden van USB naar audio :) http://www.allekabels.nl/...naar_audio_tulp_jack.html

Die laptop heeft er toch 4 dus eentje meer of minder zal het verschil wel niet maken denk ik :p

Ik heb zelf ook een vraagje, om de haverklap valt m'n nVidia kaart uit en heb ik enkel nog de Intel HD, dus ongeschikt om te gamen. De laptop herstarten is het enige redmiddel. De dedicated gpu valt enkel uit als ie niet wordt gebruikt (browsen, office,...). Iemand anders dit probleem?

[ Voor 15% gewijzigd door skrall op 12-06-2014 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
Geniaal, nooit aan gedacht dat er dat soort verloopjes bestaan :)
Bedankt!

Jouw probleem kan ik helaas niet oplossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harhar666
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-07 15:07
Hallo allen,

Er is iets misgegaan met de Windows 8 partitionering (volgens mij is er ergens in repair iets mis gegaan). Komt er op neer dat de partities naar de filistijnen zijn. Door de debiliteit dat de serial enz. in het bios zitten, kan je niet gewoon een standaard DVD er in proppen en herinstalleren. Ofwel, heeft iemand een ISO van de Dell recovery/installatie DVD voor de 17R SE? Dan kan ik mijn laptop iig weer werkend maken op Windows 8.1...

Groeten, Bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:49
Harhar666 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 00:22:
Hallo allen,

Er is iets misgegaan met de Windows 8 partitionering (volgens mij is er ergens in repair iets mis gegaan). Komt er op neer dat de partities naar de filistijnen zijn. Door de debiliteit dat de serial enz. in het bios zitten, kan je niet gewoon een standaard DVD er in proppen en herinstalleren. Ofwel, heeft iemand een ISO van de Dell recovery/installatie DVD voor de 17R SE? Dan kan ik mijn laptop iig weer werkend maken op Windows 8.1...

Groeten, Bas.
Dit werkt bij mijn Dell (geen Inspiron).

Hierbij het stappenplan voor een Microsoft Windows 8.1 clean install:
  • Dowload een Microsoft Windows 8.1 (bijvoorbeeld: nl_windows_8_1_x64_dvd_2707297.iso) (http://howto.cnet.com/830...icrosoft-windows-8.1-iso/);
  • Controleer de hash, of deze overeenkomt met de hash die Microsoft aangeeft voor de ISO;
  • Maak een bootable USB Stick, of brand de ISO op DVDR;
  • Boot de PC vanaf die USB Stick of DVDR;
  • Kies voor Microsoft Windows helemaal opnieuw installeren en niet voor upgraden;
  • Vul bij de productcode, de algemene Microsoft Windows 8.1 Core of Professional productcode in (http://technet.microsoft.com/en-us/library/jj612867.aspx);
  • Vervolg de installatie naar eigen wensen;
  • Na de eerste keer opstarten: druk op het toetsenbord Windows + r (of vergrootglas en cmd intypen)
  • slui.exe 3 intypen;
  • Je eigen Microsoft Windows 8.x Core of Professional productcode invoeren;
  • Herstart en Microsoft Windows 8.1 is schoon geinstalleerd met je eigen licentie.
Hier de originele post: Jumpman in "[Windows 8.1] Ervaringen & Discussie".

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Harhar666
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-07 15:07
Mja, maar wat ik ook doe, hij heeft een key nodig, en alle keys (ook die uit mijn bios) worden afgekeurd. Ik mag niet een installatie medium maken met die key. En verder werkt niets. Ofwel, typisch Microsoft. Zo klantonvriendelijk als het maar mogelijk is.

Dus, heeft iemand aub een originele CD/DVD om de 17R SE versie opnieuw te installeren via die key in de bios? Volgens mij is dat werkelijk de enige optie die je hebt. Ook al heb je al betaald voor die rottige Windows 8 licensie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
Vandaag het brakke N2230 Wifi kaartje vervangen voor een Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth. Wat een verademing qua snelheid en stabiliteit voor 24,00. Had ik een jaar eerder moeten doen.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste