Ook als ik niet game, gewoon browsen etc. wordt hij ook gewoon warm. Ben ik de enige die dit heeft dan?DGonlag2 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 16:21:
[...]
Wat doe je dan op je schoot dat hij zo warm word? Gamen lijkt me niet, want dat kan niet handig zijn als zo'n ding op je schoot ligt. En mijn laptop word niet warm als ik er niet mee aan het gamen ben.
Ik zou anders ook niet weten wat je zou kunnen gebruiken, maar is het echt nodig?
Misschien scheelt het dat ik op een SSD zit, dus dan is er niet veel activiteit tijdens het browsen. Warm zal een laptop inderdaad altijd wel een beetje worden.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 17:39:
[...]
Ook als ik niet game, gewoon browsen etc. wordt hij ook gewoon warm. Ben ik de enige die dit heeft dan?
Ik kreeg zojuist een melding van Dell, er is een bios update. Iemand anders deze ook gehad en weet iemand wat deze update behelst?
ik kreeg ook die melding. geen idee wat die precies verbeter of verandert. ik heb de update ook niet gedaan
Norinco schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 18:36:
Ik kreeg zojuist een melding van Dell, er is een bios update. Iemand anders deze ook gehad en weet iemand wat deze update behelst?
Peter1989 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:49:
ik kreeg ook die melding. geen idee wat die precies verbeter of verandert. ik heb de update ook niet gedaan
[...]
Volgens de Dell website gaat het waarschijnlijk om BIOS A14 en die heeft de volgende veranderingen met zich mee:Norinco schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 18:36:
Fixes
- Not Applicable
Enhancements
- Enhance bootorder of EVSA structure for F2/F12 BIOS Setup menu
- Enhance secure boot security
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Beste forumleden;
Ik wil een inspirion 17r se met i7 bestellen, maar zie nu een prijs van €999. Pas was dit toch iets van €900?
Momenteel koste deze versie op de Duitse site €859 en op de Belgische site €899.
Zou dit een fout of iets tijdelijks zijn?
Ik wil een inspirion 17r se met i7 bestellen, maar zie nu een prijs van €999. Pas was dit toch iets van €900?
Momenteel koste deze versie op de Duitse site €859 en op de Belgische site €899.
Ik heb er niet naar gekeken, maar weet wel dat Dell geregeld acties heeft en zo nu en dan de prijzen veranderen. Het kan tijdelijk zijn, maar over een maand worden deze modellen weer vervangen, dus het kan goed zijn dat ze niets meer aan de prijs veranderen (waarschijnlijk juist omhoog bij de nieuwe modellen).kettu schreef op zondag 26 mei 2013 @ 12:03:
Beste forumleden;
Ik zou het topic [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2 in de gaten houden. Lees de eerste post en de laatste pagina's even door voor de nodige informatie.
⏩ PVOutput☀️
Prijs is idd vorige week verhoogd....vreemd zou eerder een verlaging verwachten nu hasswel op het punt van release staat...nu ook geen kortings acties, dus slecht moment om aan te schaffen.
Twijfel nu steeds meer tussen de 17r se (i7 versie) en dan zelf ssd erin zetten of een msi ge70 0nd-266nl, weinig prijsverschil en msi heeft een gtx660m ipv 650m......of toch nog even op hasswel wachten...twijfel twijfel
Twijfel nu steeds meer tussen de 17r se (i7 versie) en dan zelf ssd erin zetten of een msi ge70 0nd-266nl, weinig prijsverschil en msi heeft een gtx660m ipv 650m......of toch nog even op hasswel wachten...twijfel twijfel
Mag ik vragen hoe je aan deze informatie komt, over die nieuwe modellen? Heb je nog meer info?DGonlag2 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:22:
[...]
Ik heb er niet naar gekeken, maar weet wel dat Dell geregeld acties heeft en zo nu en dan de prijzen veranderen. Het kan tijdelijk zijn, maar over een maand worden deze modellen weer vervangen, dus het kan goed zijn dat ze niets meer aan de prijs veranderen (waarschijnlijk juist omhoog bij de nieuwe modellen).
Ik heb namelijk erg veel interesse in de Dell 17R SE, maar mogelijk dat de nieuwe modellen nog interessanter zijn.
Naar aanleiding wat ik hier allemaal gelezen heb, is een SSD drive erg wenselijk en mogelijk nog wat extra intern geheugen. Als dit in de nieuwe modellen verwerkt is, lijkt me dit beter.
Momenteel zijn de 17R SE's heel aantrekkelijk. Zie kortingsbonnen topic.
Een SSD altijd zelf aanschaffen en inbouwen.
Een SSD altijd zelf aanschaffen en inbouwen.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
het klopt inderdaad dat hij weer duurder is, dit verandert per week. een aantal weken terug was hij zelf onder de € 800,-kettu schreef op zondag 26 mei 2013 @ 12:03:
Beste forumleden;
Ik wilde ook de versie met I-7, maar was vorige week nog ietsjes boven het budget, tot vandaag.
zie hieronder!!
Als je hem nu besteld, krijg je:
- € 100,- korting via dell op de laptop van € 999,-
- € 50,- korting via www.dell.com/Kortingsbon
Gebruik de korting voor de desktops, werkt dus ook voor de laptops, net zelf gedaan!!!
- 5% korting via EPP
- 7% korting via http://www.shopkorting.nl/
Dus uiteindelijk betaal ik € 750,10 (ipv € 999,-)
Verwijderd
Nu heb ik nog een vraag:
betreft de Windows 8 DVD (welke dus niet is inbegrepen)
Deze wil ik graag hebben, voor een clean install.
Ik bellen dus naar hepldesk, krijg ik een zwaar geïrriteerde meneer (Schoft zou meer op z'n plaats zijn), die zegt doodleuk: "die heb je niet nodig joh"
maar ik heb toch een licentie en ik wil het systeem schoon installeren!
"daar kan ik u niet aan helpen, misschien bij de afdeling verkoop"
Weet iemand het email adres van dell o.i.d. waar ik dit kan aanvragen.
heb namelijk gelezen dat je deze wel kan krijgen (soms een kleine bijdrage moet betalen, daar doe ik t ook voor)
En wat was globaal het verhaal in de mail die je verstuurde, dan kan ik er ook een mooi verhaal van maken.
Alvast bedankt
betreft de Windows 8 DVD (welke dus niet is inbegrepen)
Deze wil ik graag hebben, voor een clean install.
Ik bellen dus naar hepldesk, krijg ik een zwaar geïrriteerde meneer (Schoft zou meer op z'n plaats zijn), die zegt doodleuk: "die heb je niet nodig joh"
maar ik heb toch een licentie en ik wil het systeem schoon installeren!
"daar kan ik u niet aan helpen, misschien bij de afdeling verkoop"

Weet iemand het email adres van dell o.i.d. waar ik dit kan aanvragen.
heb namelijk gelezen dat je deze wel kan krijgen (soms een kleine bijdrage moet betalen, daar doe ik t ook voor)
En wat was globaal het verhaal in de mail die je verstuurde, dan kan ik er ook een mooi verhaal van maken.
Alvast bedankt
dexonic in "[Ervaringen] Dell Inspiron 17R Special Edition"
Hier vindt je wat je zoekt. Simpele search in het topic naar 'windows 8 dvd'
Hier vindt je wat je zoekt. Simpele search in het topic naar 'windows 8 dvd'
⏩ PVOutput☀️
Nu dit weer!
An NVIDIA graphics card was not detected in your system.
Zucht, weer tech support bellen.
Had ik laatst ook, maar na een restart was alles weer in orde.-hopsa- schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:28:
Nu dit weer!
Had ik ook een tijd geleden, Nvdia graphics card was not detected in your system! Dat was na een clean install, maar toen moest ik dus schijnbaar eerst de HD4000 driver installeren en toen werkte hij.. Toeval?
Dat heb ik ook een keer gehad. Moet je de drivers van de intel hd 4000 en de nvidia even uninstaller. dan de nvidia drivers weer installeren en je bent klaar
-hopsa- schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:28:
Nu dit weer!
Verwijderd
Ik zou mij deze versie willen aanschaffen maar vraag mij af of dit een goede videokaart bezit.
Momenteel gebruik ik een acer aspire 5732z en daar kan ik mijn game (football manager 2013) totaal niet op spelen.
Is het met deze wel mogelijk?
Momenteel gebruik ik een acer aspire 5732z en daar kan ik mijn game (football manager 2013) totaal niet op spelen.
Om een indruk te krijgen van wat deze grafische kaart kan: http://www.notebookcheck....orce-GT-650M.71887.0.htmlVerwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:24:
Ik zou mij deze versie willen aanschaffen maar vraag mij af of dit een goede videokaart bezit.
Dit moet makkelijk lukken met een spel als Football Manager.
Ik heb net als bezitter van een Dell 17R SE deze kortingscode ontvangen:
PSFCHFC4ZZ1?WP
voor 10% korting op accesoires ( http://www.dell.nl/accessoires ), geldig tot 31/08/2013.
Aangezien ik deze kortingsbon zelf niet nodig heb: succes ermee. 1 voucher/klant, max. 5 artikelen.
PSFCHFC4ZZ1?WP
voor 10% korting op accesoires ( http://www.dell.nl/accessoires ), geldig tot 31/08/2013.
Aangezien ik deze kortingsbon zelf niet nodig heb: succes ermee. 1 voucher/klant, max. 5 artikelen.
A14:Norinco schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 18:36:
- Enhance bootorder of EVSA structure for F2/F12 BIOS Setup menu
- Enhance secure boot security
Verwijderd
Nou, laptop is bezorgd door UPS.
nu nog even uitzingen hier, tot ik naar huis mag om m'n nieuwe speeltje uit te pakken.
Tevens is er een Windows 8 OEM DVD onderweg, gekregen van die aardige meneer van Dell
morgen de nieuwe SSD van 840 Pro nog even ophalen en installeren.
(zo blij als een klein kind met sinterklaas)
nu nog even uitzingen hier, tot ik naar huis mag om m'n nieuwe speeltje uit te pakken.
Tevens is er een Windows 8 OEM DVD onderweg, gekregen van die aardige meneer van Dell
Verwijderd
De mijne is deze nacht besteld.
Heb diene van 899 genomen. Hopelijk heb ik er veel geniet aan.
Wel 100euro korting kunnen verharen.
Heb diene van 899 genomen. Hopelijk heb ik er veel geniet aan.
Wel 100euro korting kunnen verharen.
Verwijderd
Hoelang heb je erop moeten wachten?Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:05:
Nou, laptop is bezorgd door UPS.
Tevens is er een Windows 8 OEM DVD onderweg, gekregen van die aardige meneer van Dell![]()
Verwijderd
nu een andere issue.
heb dus laptop binnen.
SSD gekocht
In bios:
secure boot - disabled
Load Legacy - enabled
DVD drive op 1
DVD windows 8 erin
laptop uit.
HDD
eruit
SSD erin
startup
(na heel wat gezeur eindelijk windows 8 geinstalleerd gekregen, bleef steeds hangen met blauw windows logo)
drivers installeren
werkt als een zonnetje, binnen een klein 10 seconden start klaar.
Nu wil ik de "oude" HDD als opslag gebruiken.
Maar dan:
Laptop uit
HDD erin (tray 2)
en dan begint het verwarrend te worden.
moet dan in het boot menu de legacy disabled worden.
op welke plaats moet nu de HDD (tray 2) in de boot order.
En daar staat natuurlijk ook Windows nog op. Moet ik deze eerst nog formatteren?
nu heb ik dat hij dus de HDD pakt en de SDD ziet als extra schijf. (allebei windows 8 op geinstalleerd)
concreet:
wat is de volgorde in het boot menu (al dan wel niet legacy / secure / UEFI) qua HDD en SDD
Moet ik de HDD formatteren (misschien dat dan het hele issue verholpen is)
alvast bedankt.
heb dus laptop binnen.
SSD gekocht
In bios:
secure boot - disabled
Load Legacy - enabled
DVD drive op 1
DVD windows 8 erin
laptop uit.
HDD
eruit
SSD erin
startup
(na heel wat gezeur eindelijk windows 8 geinstalleerd gekregen, bleef steeds hangen met blauw windows logo)
drivers installeren
Maar dan:
Laptop uit
HDD erin (tray 2)
En daar staat natuurlijk ook Windows nog op. Moet ik deze eerst nog formatteren?
nu heb ik dat hij dus de HDD pakt en de SDD ziet als extra schijf. (allebei windows 8 op geinstalleerd)
concreet:
wat is de volgorde in het boot menu (al dan wel niet legacy / secure / UEFI) qua HDD en SDD
alvast bedankt.
Verwijderd
In theorie zou het 2 werkdagen moeten zijn. (staat ook op Dell site, het is een express verzending.)Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:50:
[...]
Op de site staat er geschatte verzenddatum 20/06/2013.
Bij mij gaf hij in eerste instantie ook langer aan. Zou hij pas op 05-06-2013 worden geleverd, vandaag dus.
Maar in de praktijk is het idd 2 werkdagen.
Donderdag besteld, vrijdag (weekend tellen we niet mee) en maandag bezorgd.
dus als je vandaag besteld, vrijdag in huis
Verwijderd
ik zie nu dat je hem dus al op maandag had besteld.....Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:50:
[...]
Op de site staat er geschatte verzenddatum 20/06/2013.
heb je geen bevestigingsmail ontvangen van Dell?
Daar staat toch een link in waar je je pakket mee kunt traceren.
Verwijderd
en in device manager wordt aangegeven dat er 2 apparaten niet meer functioneren door ontbreken van drivers.Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:29:
nu een andere issue.
heb dus laptop binnen.
SSD gekocht
In bios:
secure boot - disabled
Load Legacy - enabled
DVD drive op 1
DVD windows 8 erin
laptop uit.
HDD
eruit
SSD erin
startup
drivers installeren
Maar dan:
Laptop uit
HDD erin (tray 2)
concreet:
alvast bedankt.
(en die fijne Dell dvd met drivers, wat een ramp is dat.....je installeert dus nieuw windows, kopiëert alle drivers.... en dan werkt het dus niet)
zucht, weer wat te doen vanavond.

Verwijderd
Zit momenteel nog maar in fase 2.Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:45:
[...]
ik zie nu dat je hem dus al op maandag had besteld.....
heb je geen bevestigingsmail ontvangen van Dell?
Daar staat toch een link in waar je je pakket mee kunt traceren.
Verwijderd
Ondertss al in fase 3.
Da duurt wa lang.
Dat hoef je niet steeds te melden
Da duurt wa lang.
Dat hoef je niet steeds te melden

[ Voor 39% gewijzigd door Bolletje op 06-06-2013 18:17 ]
Verwijderd
NOu, alles is gelukt.Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:53:
[...]
en in device manager wordt aangegeven dat er 2 apparaten niet meer functioneren door ontbreken van drivers.
(en die fijne Dell dvd met drivers, wat een ramp is dat.....je installeert dus nieuw windows, kopiëert alle drivers.... en dan werkt het dus niet)
zucht, weer wat te doen vanavond.
op een of andere manier heb ik de SSD als primaire schijf met windows erop aan t werk gekregen, met de 1TB schijf als secundair. Die ga ik als opslag etc gebruiken.
Het duurt nu zo'n 9 a 10 seconden om op te starten!!! Heerlijk.
het driver probleem is ook opgelost, ik ben daar wel even zoet mee geweest, maar t werkt weer allemaal naar behoren. (wat een ellende die dell site en bijgeleverde DVD, het betrof WiDi, dat gebruik ik toch niet en de USB-poorten funcionaliteit.
Concreet:
17R SE met:
- 128GB SSD met Windows 8. (DVD aangevraagd bij Dell Support, 2 dagen later in de bus)
- 1TB HDD primair als oplsag in 2e bay.
- met de kortingen van Dell, EPP, Shopkorting eigenlijk dus een flinke laptop voor een aangename prijs.
Heeft iemand er extra intern geheugen bij gezet?
Als ik het goed heb, zit er standaard 2+4 in (bij de duurdere 2x4). Is het beter om die 2gb zelf te vervangen voor 4gb zodat ik ook 8gb heb, of is het de moeite waard er gelijk 8gb bij te zetten? (4+8)
Als ik het goed heb, zit er standaard 2+4 in (bij de duurdere 2x4). Is het beter om die 2gb zelf te vervangen voor 4gb zodat ik ook 8gb heb, of is het de moeite waard er gelijk 8gb bij te zetten? (4+8)
Keiran, als je er toch meer geheugen in wilt gooien, waarom niet gelijk 2x 8? Het kan 16gig aan. Zo duur is dat ook weer niet. Hangt wel af waarvoor je hem wilt gebruiken of je er meer in moet hebben. Ik heb meer dan genoeg aan de 8g. Tot nu toe niet 1x mee gemaakt dat ik te weinig zou hebben. Enkele keer dat het minder snel is, is wanneer de wifi router langzaam is en ik even moet wachten tot de download op snelheid komt, maar dat ligt aan de UPC-router en niet de laptop
Verwijderd
sinds deze morgen doet de mijne raar. heb hem al 3 keer moeten heropstarten omdat er zogezegd een belangrijke update is.
moet ik hem even liet staan om naar buiten te gaan begin mijn scherm opeens te flikkeren.
kreeg er geen enkele beweging in. heb hem eens uitgeduwd en nadien was het weer verdwenen.
komen deze zaken veel voor of moet ik mij zorgen maken over de kwaliteit.
moet ik hem even liet staan om naar buiten te gaan begin mijn scherm opeens te flikkeren.
kreeg er geen enkele beweging in. heb hem eens uitgeduwd en nadien was het weer verdwenen.
komen deze zaken veel voor of moet ik mij zorgen maken over de kwaliteit.
Verwijderd
Mijn scherm begon een keer ook te flikkeren, weet niet waaraan het lag. Opnieuw gestart en daarna nog niet weer gehad.
De mijne had een tijdje terug regelmatig vastlopers met een flikkerend scherm.... Dat is op een gegeven moment opgehouden, Maar nu is de Nvidia kaart niet meer te gebruiken.
en tja, dan krijg je met de helpdesk te maken. Wat een drama is dat zeg!
en tja, dan krijg je met de helpdesk te maken. Wat een drama is dat zeg!
[ Voor 84% gewijzigd door -hopsa- op 15-06-2013 22:37 ]
Het flikkerscherm trad na een tijdje niet meer op. Ik vermoed dat het met statische elektriciteit te maken heeft. sinds de winter is het niet meer gebeurd. Dat de NVidia nu niet werkt is misschien niet gerelateerd hieraan. De helpdesk wil nu op afstand drivers installeren. Gaat niet werken, want de hardware wordt niet meer gevonden.
Verwijderd
wat ik nu heb is dat als de laptop op de batterij draait (zonder netspanning dus aangesloten) de wifi verbinding heel langzaam is.
Ik heb vioa Speedtest.nl wat testjes uitgevoerd en op batterij haal ik net 50kb!!
Als ik de netvoeding aansluit haal ik gewoon 1MB (normaal voor mijn situatie)
Nu heb ik het idee, dat dit wel eens te maken kan hebben met een instelling voor "energie besparing", dat de laptop dus alles wat terugschroeft om langer door te kunnen gaan, waaronder dus ook wifi...
Een andere optie (ook energie gerelateerd) is de functie om je batterij levensduur te kunnen verlengen.
(dan laadt hij hem maar tot 80% op o.i.d.)
Ook heb ik in dit forum gelezen over de kwalitieit van de interne Wifi kaart, dat deze niet bijster goed is (ging volgens mij voornamelijk over de ontvangst, niet de snelheid), wellicht ook een optie.
Iemand soortgelijke "problemen"?
Ik heb vioa Speedtest.nl wat testjes uitgevoerd en op batterij haal ik net 50kb!!
Nu heb ik het idee, dat dit wel eens te maken kan hebben met een instelling voor "energie besparing", dat de laptop dus alles wat terugschroeft om langer door te kunnen gaan, waaronder dus ook wifi...
Een andere optie (ook energie gerelateerd) is de functie om je batterij levensduur te kunnen verlengen.
Ook heb ik in dit forum gelezen over de kwalitieit van de interne Wifi kaart, dat deze niet bijster goed is (ging volgens mij voornamelijk over de ontvangst, niet de snelheid), wellicht ook een optie.
Misschien werkt dit?:Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:15:
wat ik nu heb is dat als de laptop op de batterij draait (zonder netspanning dus aangesloten) de wifi verbinding heel langzaam is.
Klik op het batterij-icoontje -> more power options -> change plan settings -> change advanced power settings -> wireless adapter settings -> power saving mode -> on battery ->
---> staat hij op 'maximum performance', laten zo. Staat hij op 'maximum power saving', zet hem dan naar maximal performance.
Dit kan wat schelen. Daarnaast had ik inderdaad ook problemen met ontvangst en snelheid. Of dit ook daadwerkelijk aan de adapter lag of interferentie van buren (ik ontvang hier 15+ signalen...) weet ik niet zeker.
Ik heb er i.i.g. voor 30 euro een Intel 6235 erin gezet. Ik zit nu op het 5GHz netwerk en nooit meer problemen gehad.
Wat me ook opviel, met de Intel 2230 (standaard in de 17R SE) kon ik alleen op 2.4GHz netwerk (logisch) en haalde ik maar ongeveer 15mbs (met een 60mbs abonnement).
Nu met 5GHz haal ik ongeveer 65mbs!
Hier verbaasde ik me over, ik denk zelf dat de internetprovider er iets meer doorheen pompt om aan beloofde snelheden te komen, terwijl die vaak niet gehaald worden door de bekabeling in de straat en de routers en ontvangers die klanten thuis gebruiken.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie!DGonlag2 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:26:
[...]
Misschien werkt dit?:
Klik op het batterij-icoontje -> more power options -> change plan settings -> change advanced power settings -> wireless adapter settings -> power saving mode -> on battery ->
---> staat hij op 'maximum performance', laten zo. Staat hij op 'maximum power saving', zet hem dan naar maximal performance.
Dit kan wat schelen. Daarnaast had ik inderdaad ook problemen met ontvangst en snelheid. Of dit ook daadwerkelijk aan de adapter lag of interferentie van buren (ik ontvang hier 15+ signalen...) weet ik niet zeker.
Ik heb er i.i.g. voor 30 euro een Intel 6235 erin gezet. Ik zit nu op het 5GHz netwerk en nooit meer problemen gehad.
Wat me ook opviel, met de Intel 2230 (standaard in de 17R SE) kon ik alleen op 2.4GHz netwerk (logisch) en haalde ik maar ongeveer 15mbs (met een 60mbs abonnement).
Nu met 5GHz haal ik ongeveer 65mbs!
Hier verbaasde ik me over, ik denk zelf dat de internetprovider er iets meer doorheen pompt om aan beloofde snelheden te komen, terwijl die vaak niet gehaald worden door de bekabeling in de straat en de routers en ontvangers die klanten thuis gebruiken.
ik was zelf ook al op onderzoek uitgegaan en inderdaad ook via power managment bij de instellingen voor de wifi adapter uitgegkomen en deze stond voor de accu inderdaad op maximum power saving. Deze uit gezet en probleem verholpen.
Tevens heb ik in m'n routertje het standaard kanaal naar een andere gezet, (niet dat t veel scheelde, maar was toch lekker bezig)
Zelf heb ik thuis een 20 mb abbo en haal draadloos zo'n 7 mb.
Nog eventjes geduld dus als de glasvezel lijn hier "live"gaat!! (300 mb up/300mb down!!!!)
Kijken of dat kaartje van intel dat trekt (denk t niet) dat zal wel weer een bottleneck worden.
Ook dan nog een goede draadloze router zien te vinden (asus schijnt wel een goede te maken.)
Hoeveel antennes heeft de Intel 6235 kaart?
(heb begrepen dat 5ghz 3 antennes vereist..of zit er er helemaal naast)
De Intel 6235 heeft gewoon 2 antennes, net als je huidige 2230.Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:04:
[...]
Hoeveel antennes heeft de Intel 6235 kaart?
(heb begrepen dat 5ghz 3 antennes vereist..of zit er er helemaal naast)
De 3 antennes zijn ervoor om een maximale snelheid van 450mbs te halen (i.t.t de 300mbs van de 6235).
Er zijn ook wel kaarten met 3 antenne aansluitingen te krijgen, maar dan moet je ergens zo'n antenne vandaan halen.
Wie o wie kan mij vertellen of ik iets van een kabel nodig heb om een SSD te installeren? En is het verstandig om twee schroefjes van de HDD te gebruiken om de SSD vast te zetten?
Kabel oid heb je niet nodig en met 2 van de HDD schroefjes kan het prima.
And I'm the only one and I walk alone.
Ik heb ook 2 schroefjes uit de HDD gehaald. Geen enkel probleem meet gepakt. Ik heb ze wel diagonaal van elkaar staan, dat is denk ik wel slim.PromoX schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 23:23:
Kabel oid heb je niet nodig en met 2 van de HDD schroefjes kan het prima.
Voor mijn ouders aan het kijken naar een laptop, nou wil mijn moeder er ook Sims 3 op kunnen spelen en vroeg ik mij dus af hoe het met de koeling zit. Lees enerzijds berichten dat deze goed is en daarnaast ook weer mensen die de koelpasta vervangen omdat de koeling slecht is, hoe zit dat nou?
De duurste en ene duurste modellen schelen slechts 50E momenteel, deze heeft dan extra mSATA en het 3D scherm. Twijfel nu een beetje of dat het waard is of om gewoon de niet 3D versie voor ze te kopen en daar zelf een SSD in te zetten. De mSATA oplossing scheelt natuurlijk (herinstallatie + drivers) werk en het is in gebruik ook wel makkelijker voor ze omdat er dan gewoon één grote hardeschijf is en niet twee lossen.
De duurste en ene duurste modellen schelen slechts 50E momenteel, deze heeft dan extra mSATA en het 3D scherm. Twijfel nu een beetje of dat het waard is of om gewoon de niet 3D versie voor ze te kopen en daar zelf een SSD in te zetten. De mSATA oplossing scheelt natuurlijk (herinstallatie + drivers) werk en het is in gebruik ook wel makkelijker voor ze omdat er dan gewoon één grote hardeschijf is en niet twee lossen.
Aangezien er plaats is voor 2 harde schijven zou ik gewoon die 50 euro besparen en die bij een SSD leggen. Is toch echt veel fijner.Christiaan676 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:32:
Voor mijn ouders aan het kijken naar een laptop, nou wil mijn moeder er ook Sims 3 op kunnen spelen en vroeg ik mij dus af hoe het met de koeling zit. Lees enerzijds berichten dat deze goed is en daarnaast ook weer mensen die de koelpasta vervangen omdat de koeling slecht is, hoe zit dat nou?
Met de koeling is echt niets mis hoor. Zeker als je een spel als de Sims speelt dan zul je geen problemen krijgen.
Ik heb hem wel vervangen, maar ik speel dan ook spellen als BF3 e.d.
De koeling van de laptop is goed!! Alleen bij mij is de koelpasta ook een keer vervangen.
Toen ik hem net had was die max rond de 90graden. Dat vond ik erg warm toen heb ik heen gebeld naar del. Die suurde een monteur andere goede koelpaste er tussen gedaan die ouwe was al helemaal opgedroogd, was gewoon rommel wat daar tussen zat. Nu word die max 70 graden
.
Toen ik hem net had was die max rond de 90graden. Dat vond ik erg warm toen heb ik heen gebeld naar del. Die suurde een monteur andere goede koelpaste er tussen gedaan die ouwe was al helemaal opgedroogd, was gewoon rommel wat daar tussen zat. Nu word die max 70 graden
.
Christiaan676 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:32:
Verwijderd
hoe kun je temperatuur uitlezen op de Dell Inspiron 17R SE?Peter1989 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:52:
De koeling van de laptop is goed!! Alleen bij mij is de koelpasta ook een keer vervangen.
.
[...]
FurMark (kan je meteen checken hoe warm die wordt), Core Temp, Everest.. Genoeg opties hiervoor.
Ik heb een poos geleden ook mijn koelpasta vervangen, scheelde me ook zo 15-20 graden.. verademing! bij mij viel hij uit als ik er zware spellen op speelde op schoot (benen wel ''goed'' geplaatst) AC3 zo hoog mogelijk speelbaar b.v.
Indien de laptop op tafel stond ging het prima, al throttle'de hij enigszins na te lang spelen. na de pasta vervangen te hebben hier geen last meer van gehad! Arctic silver erop gesmeerd!
Vergeet btw niet dat koelpasta eigenlijk niet koelt maar ervoor zorgt dat de hitte wordt overgedragen door de kleine oneffenheden tussen de CPU en de cooler op te vullen! 1/1.5 rijstkorrel is genoeg.. beetje goed uitspreiden!
Ik heb een poos geleden ook mijn koelpasta vervangen, scheelde me ook zo 15-20 graden.. verademing! bij mij viel hij uit als ik er zware spellen op speelde op schoot (benen wel ''goed'' geplaatst) AC3 zo hoog mogelijk speelbaar b.v.
Indien de laptop op tafel stond ging het prima, al throttle'de hij enigszins na te lang spelen. na de pasta vervangen te hebben hier geen last meer van gehad! Arctic silver erop gesmeerd!
Vergeet btw niet dat koelpasta eigenlijk niet koelt maar ervoor zorgt dat de hitte wordt overgedragen door de kleine oneffenheden tussen de CPU en de cooler op te vullen! 1/1.5 rijstkorrel is genoeg.. beetje goed uitspreiden!
ik gebruik daar het programme ( open hardware monitor ) voor. Open Hardware Monitor kun je gewoon gratis downloaden.
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:57:
[...]
hoe kun je temperatuur uitlezen op de Dell Inspiron 17R SE?
Bij mij zat er echt enorm veel koelpaste tussen. De monteur heeft alles er af gehaald en een beetje arctic silver op gesmeerd en nu is die lekker koel
Royy schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:15:
FurMark (kan je meteen checken hoe warm die wordt), Core Temp, Everest.. Genoeg opties hiervoor.
Vraagje: Ik heb thuis een gigabit router met daarop mijn NAS(Synology DS212j). Als ik via de ingebouwde wifi(N2230) data er van aftrek of op gooi dan haal ik meestal 8~9 MB/s qua lees-/schrijfsnelheid. De router ondersteunt zowel 2,4 als 5 ghz. Zou de snelheid van en naar de NAS sneller zijn met een andere 5ghz wifi er in?
Heb volgens mij in deze topic gelezen dat er alleen ruimte is voor 2 antennes. Klopt dit? Zou ik dan bij een nieuwe wifi eentje met 2 antennes moeten nemen of is er genoeg ruimte/aansluitingen voor 3 antennes?
Oh en ik gebruik de laptop in mijn woonkamer op nog geen 3 meter van de router/NAS. Een utp kabel zou een kleine boost zijn aangezien de ingebouwde ethernet max 100mbit/s is, maar dan moet ik een kabel extra leggen en vind nu al de kabels vervelend(kabel voor digitale tv / netwerkkabel naar mediaplayer) en ga deze binnenkort via het plafond laten lopen. Heb een verlaagd plafond, maar aan de kant waar de kabels lopen is een hoogte verschil waardoor ik het netjes weg zou kunnen werken.
Heb volgens mij in deze topic gelezen dat er alleen ruimte is voor 2 antennes. Klopt dit? Zou ik dan bij een nieuwe wifi eentje met 2 antennes moeten nemen of is er genoeg ruimte/aansluitingen voor 3 antennes?
Oh en ik gebruik de laptop in mijn woonkamer op nog geen 3 meter van de router/NAS. Een utp kabel zou een kleine boost zijn aangezien de ingebouwde ethernet max 100mbit/s is, maar dan moet ik een kabel extra leggen en vind nu al de kabels vervelend(kabel voor digitale tv / netwerkkabel naar mediaplayer) en ga deze binnenkort via het plafond laten lopen. Heb een verlaagd plafond, maar aan de kant waar de kabels lopen is een hoogte verschil waardoor ik het netjes weg zou kunnen werken.
[ Voor 31% gewijzigd door TranQuilNL op 26-06-2013 14:44 ]
Tja, het ligt denk ik sowieso aan de situatie.
Ik heb zelf een 60mbs internet verbinding. Met 2.4GHz haal ik 15mbs, met 5GHz haal ik 60(+)mbs.
Zit dus zeker wel een verschil in. Maar of dat bij jou ook werkt? Ik weet ook niet zeker waarom dat bij mij zo is (snelheid 2.4 gewoon lager, of interferentie van de buren?).
Voor 5GHz heb je trouwens maar 2 antenne's nodig. Er zitten er ook maar 2 in je apparaat. Je zou er eventueel wel een 3e bij kunnen kopen en een wifi-kaart aanschaffen met 3 antenneaansluitingen.
Dan kun je theoretisch 450mbs halen (i.t.t. 300mbs bij 2 antennes).
Wat naar mijn mening een behoorlijk voordeel is aan 5GHz: weinig mensen hebben het, dus weinig interferentie en erg stabiel (vergeleken met 2.4GHz).
Nadeel is de kortere bereik. Als ik een verdieping hoger ga zitten dan verlies ik al meer dan 50% van het signaal.
Als je er 3 meter vanaf zit zou het geen probleem moeten zijn, maar als er (dikke) muren tussen komen te staan dan moet je jezelf afvragen of het wel een handig idee is.
Ik heb zelf een 60mbs internet verbinding. Met 2.4GHz haal ik 15mbs, met 5GHz haal ik 60(+)mbs.
Zit dus zeker wel een verschil in. Maar of dat bij jou ook werkt? Ik weet ook niet zeker waarom dat bij mij zo is (snelheid 2.4 gewoon lager, of interferentie van de buren?).
Voor 5GHz heb je trouwens maar 2 antenne's nodig. Er zitten er ook maar 2 in je apparaat. Je zou er eventueel wel een 3e bij kunnen kopen en een wifi-kaart aanschaffen met 3 antenneaansluitingen.
Dan kun je theoretisch 450mbs halen (i.t.t. 300mbs bij 2 antennes).
Wat naar mijn mening een behoorlijk voordeel is aan 5GHz: weinig mensen hebben het, dus weinig interferentie en erg stabiel (vergeleken met 2.4GHz).
Nadeel is de kortere bereik. Als ik een verdieping hoger ga zitten dan verlies ik al meer dan 50% van het signaal.
Als je er 3 meter vanaf zit zou het geen probleem moeten zijn, maar als er (dikke) muren tussen komen te staan dan moet je jezelf afvragen of het wel een handig idee is.
[ Voor 27% gewijzigd door Goudstalen op 26-06-2013 15:41 ]
Dgonlag2 Dank voor je reactie. Heb maar de 6235 besteld en zal deze installeren. Voor 25e kan je je er niet aan branden en hopelijk zal de snelheid voor interne netwerk data verkeer ook omhoog gaan. Downloaden gaat prima met laptop, maar om een of ander reden is het trager op intern netwerk.
Muren e.d. zijn geen issues, want heb deze juist gekocht als desktop vervanging en router hangt in de zelfde kamer als de laptop. Slaapkamer is voor mij een no electronica zone, want wil daar absolute rust.
De enige minpunt aan deze laptop is dat er maar een 100 mbps ethernet in zit, maar voor de i7/8gb versie @ 725e was natuurlijk een mega deal. Bij concurrenten kan je voor die prijs niet hetzelfde krijgen qua overige hardware.
------------
Update: Was verrast toen ik mijn brievenbus in keek, want de 6235 lag er al in. Heb het net ingebouwd en wat met instellingen gekloot en haal nu 16 MB/s(even zelfs 17 aangetikt). Dat is al een flinke verbetering(het dubbele) met eerst.
Muren e.d. zijn geen issues, want heb deze juist gekocht als desktop vervanging en router hangt in de zelfde kamer als de laptop. Slaapkamer is voor mij een no electronica zone, want wil daar absolute rust.
De enige minpunt aan deze laptop is dat er maar een 100 mbps ethernet in zit, maar voor de i7/8gb versie @ 725e was natuurlijk een mega deal. Bij concurrenten kan je voor die prijs niet hetzelfde krijgen qua overige hardware.
------------
Update: Was verrast toen ik mijn brievenbus in keek, want de 6235 lag er al in. Heb het net ingebouwd en wat met instellingen gekloot en haal nu 16 MB/s(even zelfs 17 aangetikt). Dat is al een flinke verbetering(het dubbele) met eerst.
[ Voor 38% gewijzigd door TranQuilNL op 27-06-2013 19:27 ]
Hallo allemaal,
Ook ik ben van plan om de Dell Inspiron 17R Special Edition te bestellen.
Er zit een 1TB harde schijf in met 5400 RPM.
Is het verstandig om die te vervangen door een HD met 7200 RPM?
Ik wil er in ieder geval een SSD in zetten.
Kan ik bij Dell de OEM versie van windows 8 dan aanvragen? Het lijkt me handig als ik die 2 nieuwe harde schijven erin stop om meteen alles opnieuw te installeren(noodzakelijk ook dan).
Bastiaan
Ook ik ben van plan om de Dell Inspiron 17R Special Edition te bestellen.
Er zit een 1TB harde schijf in met 5400 RPM.
Is het verstandig om die te vervangen door een HD met 7200 RPM?
Ik wil er in ieder geval een SSD in zetten.
Kan ik bij Dell de OEM versie van windows 8 dan aanvragen? Het lijkt me handig als ik die 2 nieuwe harde schijven erin stop om meteen alles opnieuw te installeren(noodzakelijk ook dan).
Bastiaan
7200RPM zal iets sneller zijn ja, maar ik zou daar niet naar upgraden. wegegooid geld.
Gooi er een SSD in, installeer daar Windows + (zware) programma's op en gebruik de standaard HDD om je bestanden op te slaan (muziek, video, games hebben allemaal vrij weinig aan een snellere HDD/SSD).
Gooi er een SSD in, installeer daar Windows + (zware) programma's op en gebruik de standaard HDD om je bestanden op te slaan (muziek, video, games hebben allemaal vrij weinig aan een snellere HDD/SSD).
Oke, bedankt voor je snelle antwoord! Dan hou ik die standaard HD gewoon.
SSD was ik inderdaad al van plan. Die is vrij gemakkelijk te installeren in deze laptop, las ik?
Wat is het verschil tussen Msata SSD en "gewone" SSD?
Geeft Dell de windows er bij? Of kan je die opvragen? Of moet ik die opnieuw kopen?
Bedankt alvast!
Bastiaan
SSD was ik inderdaad al van plan. Die is vrij gemakkelijk te installeren in deze laptop, las ik?
Wat is het verschil tussen Msata SSD en "gewone" SSD?
Geeft Dell de windows er bij? Of kan je die opvragen? Of moet ik die opnieuw kopen?
Bedankt alvast!
Bastiaan
Er staat Windows 8 op, je kan eventueel proberen gratis een Windows 8 DVD erbij op te vragen na je bestelling of dat je er iets van €25,- bij moet tikken.
Wil je Windows 7 erop zal je die los moeten kopen.
Wil je Windows 7 erop zal je die los moeten kopen.
⏩ PVOutput☀️
Zou wel fijn als ze dat nog konden leveren. Ook weer zo zonde als er met de Windows 8 versie die er op staat helemaal niks gedaan is.
Zijn er dingen waarop ik moet letten voordat ik een SSD koop?
Zijn er dingen waarop ik moet letten voordat ik een SSD koop?
Ik vond dit een leuke review om te lezen bij het selecteren van mijn ssd:
reviews: Vijf snelle ssd's voor de kleinere beurs getest
Ik gebruik de ssd voor opstarten en de zwaarste programma's games en de rest wordt op de HDD gedaan.
Welke SSD voor jou geschikt is hangt af van je budget. Zelf ben ik voor de Samsung 840 Pro 128 Gb gegaan.
De windows 8 DVD kan je via de technische dienst van Dell krijgen. Had ze via de website benaderd en aangegeven dat ik een SSD in ga bouwen en deze clean wil installeren als boot schijf. Vervolgens kreeg ik de dvd gratis opgestuurd, maar ik heb ook hierin reacties gezien dat mensen er wel een vergoeding voor moesten betalen. Het hangt een beetje af wie het in behandeling neemt.
reviews: Vijf snelle ssd's voor de kleinere beurs getest
Ik gebruik de ssd voor opstarten en de zwaarste programma's games en de rest wordt op de HDD gedaan.
Welke SSD voor jou geschikt is hangt af van je budget. Zelf ben ik voor de Samsung 840 Pro 128 Gb gegaan.
De windows 8 DVD kan je via de technische dienst van Dell krijgen. Had ze via de website benaderd en aangegeven dat ik een SSD in ga bouwen en deze clean wil installeren als boot schijf. Vervolgens kreeg ik de dvd gratis opgestuurd, maar ik heb ook hierin reacties gezien dat mensen er wel een vergoeding voor moesten betalen. Het hangt een beetje af wie het in behandeling neemt.
Vandaag een 128GB 840 pro SSD in mijn laptop ingebouwd en met de DVD een schone installatie van Windows 8 gedaan. Dankzij alle info in dit topic is het volgens mij allemaal vrij goed verlopen.
Heb nog één vraagje waar ik niet uit kom. Heb ook de Intel Rapid Start Technology drivers gedownload maar deze geven als error dat de laptop niet aan de minimale vereisten voldoet. Wat gaat hier mis?
Heb nog één vraagje waar ik niet uit kom. Heb ook de Intel Rapid Start Technology drivers gedownload maar deze geven als error dat de laptop niet aan de minimale vereisten voldoet. Wat gaat hier mis?
Hoewel ik erg tevreden ben geweest over mijn 17R SE (flink wat bang for buck), moet ik zeggen dat ik twijfel of mijn volgende laptop weer een Dell wordt.
Ik heb mijn versie in september 2012 besteld, en in de eerste week heeft men twee keer mijn mainboard vervangen. Op zich geen ramp, want ik vond de service (monteur de volgende dag aan huis) echt goed. Daarna heb ik mijn harddisks vervangen, 16GB RAM erin gezet, een mSATA disk... I was a happy camper
Maar inmiddels kan ik nu weer gaan bellen, nog geen jaar later:
Dus... Wilde dat toch even melden
Ik heb mijn versie in september 2012 besteld, en in de eerste week heeft men twee keer mijn mainboard vervangen. Op zich geen ramp, want ik vond de service (monteur de volgende dag aan huis) echt goed. Daarna heb ik mijn harddisks vervangen, 16GB RAM erin gezet, een mSATA disk... I was a happy camper
Maar inmiddels kan ik nu weer gaan bellen, nog geen jaar later:
- Mijn scherm brandt langzaam in, hoe langer ik de laptop aan heb (door het witte streepje boven in de Windows 7 taakbalk, dus daar kan ik niet echt iets aan veranderen). Het is vooral erg duidelijk als ik dan een filmpje fullscreen draai
- Mijn laptop geeft af en toe de melding dat de netadapter niet herkend wordt, en de laptop laadt dan niet op.
- Heel af en toe (echt maar 1x per 2 maanden ofzo) valt de laptop uit met het bekende knipperende kleurenscherm. Niet bijster vervelend, ware het niet dat mijn 1TB RAID zich daarna moet re-syncen waardoor m'n schijven continu bezig zijn en dus aardig warm worden.
- Sinds deze week is mijn brander ermee opgehouden, hij leest helemaal niets meer. Een andere SATA-brander doet het prima.
Dus... Wilde dat toch even melden
Doen ze trouwens nog moeilijk qua ondersteuning, als je zelf je laptop/onderdelen voorzien hebt van nieuwe koelpasta?
Ik ben ook nog steeds van plan dat te gaan doen, zeker met dit weer
maar twijfel nog een klein beetje over het behoud van garantie.
Iemand hier ervaring mee?
Ik ben ook nog steeds van plan dat te gaan doen, zeker met dit weer
Je kunt ook gewoon naar dell bellen en zeggen dat hij te warm word. Dan komen ze van dell de koelpasta en het koelsysteem vervangen. Als je het zelf doet kan dell tog niet achter halen volgens mij, maar het is een kleine risico
ChUcKiE schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:14:
Doen ze trouwens nog moeilijk qua ondersteuning, als je zelf je laptop/onderdelen voorzien hebt van nieuwe koelpasta?
Ik ben ook nog steeds van plan dat te gaan doen, zeker met dit weermaar twijfel nog een klein beetje over het behoud van garantie.
Gisteren een ssd geinstalleerd. De samsung 840(niet de 840 pro) 250gb. De laptop start nu echt heel snel op van uitstand tot facebook, inclusief wacht woord typen binnen 16 seconden.
Hmm, ik heb HoMM6 aanstaan momenteel, en de ventilator is vol aan het blazen lijkt het. Aan de zijkant komt hete lucht en aan de onderkant (links) is de laptop ook erg heet.
Heb even naar de temperaturen gekeken, en de CPU het moederboard staat continu op 90 graden.. Lijkt me niet echt normaal toch?
Hierbij even een screenshot van de temperaturen:

De processor wordt momenteel max 35% gebruikt volgens taakbeheer.
Ik neem aan dat het nodig is dat ik morgen contact opneem met Dell voor nieuwe pasta ofzo?
Alvast bedankt voor de hulp!
Heb even naar de temperaturen gekeken, en de CPU het moederboard staat continu op 90 graden.. Lijkt me niet echt normaal toch?
Hierbij even een screenshot van de temperaturen:

De processor wordt momenteel max 35% gebruikt volgens taakbeheer.
Ik neem aan dat het nodig is dat ik morgen contact opneem met Dell voor nieuwe pasta ofzo?
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Oh, en als ik contact opneem met Dell voor dit warmte-probleem; is het nodig om de zelf ingebouwde SSD eruit te halen?
Update: net gebeld met Dell en ze komen morgen langs om het moederboard+heatsink te vervangen. Ik zou nog wel graag willen weten of het nog nodig is om de SSD te verwijderen! Iemand hier ervaring mee?
Update: net gebeld met Dell en ze komen morgen langs om het moederboard+heatsink te vervangen. Ik zou nog wel graag willen weten of het nog nodig is om de SSD te verwijderen! Iemand hier ervaring mee?
[ Voor 46% gewijzigd door PvT.Arj op 22-07-2013 10:12 ]
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Ik had het een keer gevraagd aan de monteur die toen mijn laptop repareerde en volgens hem mag je gerust je hhd en geheugen enzo vervangen.
Heb zelf ook een tijdje terug een SSD geïnstalleerd. Is me alleen niet gelukt om Rapid Start van Intel aan de praat te krijgen. Als iemand hier nog tips voor heeft, graag!
Heb nu ook wat gedaan aan het slechte wifi-ontvangst. Heb het ingebouwde kaartje (nog) niet vervangen. Misschien doe ik dat ook nog eens maar het is nu niet meer zo noodzakelijk. Aangezien ik een AC-router heb staan heb ik een hierbij passende mini USB-adapter van Linksys gekocht. Met een leuke verbindingssnelheid. Zie deze screenshot:
Stuk sneller en ik heb nu ook verder van de router nog een fatsoenlijke verbinding.
Heb nu ook wat gedaan aan het slechte wifi-ontvangst. Heb het ingebouwde kaartje (nog) niet vervangen. Misschien doe ik dat ook nog eens maar het is nu niet meer zo noodzakelijk. Aangezien ik een AC-router heb staan heb ik een hierbij passende mini USB-adapter van Linksys gekocht. Met een leuke verbindingssnelheid. Zie deze screenshot:

Stuk sneller en ik heb nu ook verder van de router nog een fatsoenlijke verbinding.
Als ik het in dit topic over het hoofd heb gezien alvast mijn excuses.
Ik heb sinds deze week ook een17Rse en ben zeer tevvreden.
Mijn vraag is echter, ondanks dat er een GT650M kaart inzit, gebruikt de laptop staandaatd de intel chip.
Als ik deze uitschakel, wordt dan automatisch de GT650M voor al het werk gebruikt?
Ik heb sinds deze week ook een17Rse en ben zeer tevvreden.
Mijn vraag is echter, ondanks dat er een GT650M kaart inzit, gebruikt de laptop staandaatd de intel chip.
Als ik deze uitschakel, wordt dan automatisch de GT650M voor al het werk gebruikt?
Heeft iemand een 9-cell batterij die geen problemen geeft (melding bij opstarten) voor deze laptop?
Hallo allemaal,
Sinds vandaag ook een (eerder gebruikte) 17R SE in bezit, helemaal toppie
.
Het eerste wat ik graag wil doen, is een clean install van windows 8. Er zit echter geen installatie-CD bij, alleen eentje met drivers and utilities.
Voor de windows 8 herinstallatie is een product key bijgeleverd, welke ingevuld moet worden bij het opstarten van de computer.
Mijn vraag: als ik geen CD heb, kan ik dan wel de schijf formatteren en een clean install doen? Ik zie ook geen aparte partitie, of is deze onzichtbaar voor mij?
Ook wil ik graag een SSD kopen en installeren, dus dan zou het in principe de voorkeur hebben om hier een paar dagen mee te wachten, en hier dan windows 8 op te installeren?
Bij voorbaat dank :)!
Sinds vandaag ook een (eerder gebruikte) 17R SE in bezit, helemaal toppie
Het eerste wat ik graag wil doen, is een clean install van windows 8. Er zit echter geen installatie-CD bij, alleen eentje met drivers and utilities.
Voor de windows 8 herinstallatie is een product key bijgeleverd, welke ingevuld moet worden bij het opstarten van de computer.
Mijn vraag: als ik geen CD heb, kan ik dan wel de schijf formatteren en een clean install doen? Ik zie ook geen aparte partitie, of is deze onzichtbaar voor mij?
Ook wil ik graag een SSD kopen en installeren, dus dan zou het in principe de voorkeur hebben om hier een paar dagen mee te wachten, en hier dan windows 8 op te installeren?
Bij voorbaat dank :)!
Image downloaden en vanaf USB installeren? Gaat snel en gemakkelijk.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Oke, maar dan moet ik eerst een non-legale versie downloaden neem ik aan?
Overigens, past deze SSD in mijn laptop: pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB ?
Een klein beetje OT misschien, maar nog een vraagje:
Wat is in het algemeen de ervaringen hier van mensen die voor langere tijd Windows 8 hebben gebruikt? Is het even prettig in gebruik als Windows 7 na verloop van tijd, of verlang je vaak terug?
Ik heb een avondje Windows 8 verkend, en een van de punten die ik mis is toch wel de taakbalk, waarin je kunt zien welke zaken open staan. Dit kun je dan wel zien met ALT+TAB, maar dat vind ik toch onhandiger. Of zijn er add-ons die deze zaken verhelpen?
Wat is in het algemeen de ervaringen hier van mensen die voor langere tijd Windows 8 hebben gebruikt? Is het even prettig in gebruik als Windows 7 na verloop van tijd, of verlang je vaak terug?
Ik heb een avondje Windows 8 verkend, en een van de punten die ik mis is toch wel de taakbalk, waarin je kunt zien welke zaken open staan. Dit kun je dan wel zien met ALT+TAB, maar dat vind ik toch onhandiger. Of zijn er add-ons die deze zaken verhelpen?
Net gemerkt dat op de belgische website geen 17R SE meer aan te schaffen valt.
Is er al iets meer geweten van een opvolger?
Is er al iets meer geweten van een opvolger?
Ik had hetzelfde gemerkt voor de 15R SE. Een korte chat met een dell medewerker bevestigde dat de site vernieuwd wordt en dat ik morgen opnieuw moest komen kijken. Ik neem dus aan dat ze na de summersale nu de nieuwe systemen aan het toevoegen zijn op hun site.
De SSD past in de laptop.kevinspui schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:32:
Oke, maar dan moet ik eerst een non-legale versie downloaden neem ik aan?
Ik persoonlijk ervaar inmiddels weinig verschil tussen Windows 7 en Windows 8, ik ben aan beide gewend inmiddels. Straks met Windows 8.1 krijgt Windows 8 ook weer een Startknop en de gewenning nog sneller verlopen.
Er zijn Add-ons die het Alt-TAB'en of in de hoeken klikken voor wisselen vergemakkelijken, echter deze gebuik ik niet, en heb zo ook even de namen niet paraat (zie Google).
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik zie dat de EVO SSD's van Samsung nog nergens leverbaar zijn, weet iemand op welke termijn deze te verwachten zijn (enkele dagen, of meer weken?).
Anders zou ik voor het volgende model kunnen gaan, deze past ook neem ik aan?: pricewatch: Samsung 840 series 120GB
Qua specs zal ik daar als leek niet heel veel verschil in merken denk ik.
Anders zou ik voor het volgende model kunnen gaan, deze past ook neem ik aan?: pricewatch: Samsung 840 series 120GB
840 en de 840 evo 120gb
Lezen (sequentieel) 530MB/s 540MB/s
Schrijven (sequentieel) 130MB/s 410MB/s
De schrijfsnelheid van de evo is een stuk sneller
Lezen (sequentieel) 530MB/s 540MB/s
Schrijven (sequentieel) 130MB/s 410MB/s
De schrijfsnelheid van de evo is een stuk sneller
kevinspui schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:23:
Ik zie dat de EVO SSD's van Samsung nog nergens leverbaar zijn, weet iemand op welke termijn deze te verwachten zijn (enkele dagen, of meer weken?).
Hm, ja ik zie het nu.
Wat dat betreft doet deze PRO het een stuk beter, en die is direct leverbaar
:
pricewatch: Samsung 840 series Pro 128GB
Wat dat betreft doet deze PRO het een stuk beter, en die is direct leverbaar
de samsung 840 250gb doet het ook al een stuk beter en is goed betaalbaar. Ik heb de samsung 840 250gb in mijn laptop zitten
kevinspui schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 20:08:
Hm, ja ik zie het nu.
Wat dat betreft doet deze PRO het een stuk beter, en die is direct leverbaar:
De inspiron 17r special edition blijft zelfs lekker koel met dit weer. Na een paar uur gamen is de maximale hitte maar 72 graden. De laptop staat wel op de cooler master cooling pad u3. Maar de rede dat hij daar opstaat is meer op ik het lekkerder vind typen en gamen als het toetsenbord scheef staat en als er een glas drinken omgaat dat hij de laptop droge voeten. Ik heb de laptop nu 8 maanden in mijn bezit en de laptop bevalt heel goed. Hoe blijft de temperatuur bij jullie??
Die van mij gaat bij intensief gamen richting de 75-79 graden. Deze staat ook op een coolpad (X-2). Naar mijn idee kan dit wel een stukje lager nog.
Hoe zit het dan met koeling op de laptop bij die temperaturen? Ligt ie te loeien zoals een koe aan het bevallen is, of valt dat nogal mee? Houdt hij die temperatuur constant, of ga je na enige tijd van belasting toch ineens haperingen krijgen? Kan je de laptop op die moment nog op je schoot houden of is het eerder "ei bakken"?
De koeling in de laptop heeft volgens mij 4 standen. Als je gaat gamen staat de ventilator op stand 4 en dan is de ventilator goed hoorbaar maar ik vind het accepentabel. De temperaturen blijven constant onder het gamen. Ik heb nog nooit last gehad van Haperingen. Als de laptop te heet is om op schoot te houden weet ik niet. Ik heb altijd de laptop koeler er onder. Enige plek waar de laptop warm word is aan de linker kant. Wel precies op de plek van je linker handpalm dat kan af entoe wel vervelend zijn.
Verder ben ik erg te spreken over de koeling van de laptop. Ben je gewoon beetje aan het internetten enzo dat hoor je de laptop koeling niet. Ga je een hd film kijken dan maakt de koeling een beetje lawaai. Ga je gamen dat is die goed hoor baar maar stoort mij niet. meestal heb ik altijd geluid aan van de game of een koptelefoon op en dat hoor je het niet.
Verder ben ik erg te spreken over de koeling van de laptop. Ben je gewoon beetje aan het internetten enzo dat hoor je de laptop koeling niet. Ga je een hd film kijken dan maakt de koeling een beetje lawaai. Ga je gamen dat is die goed hoor baar maar stoort mij niet. meestal heb ik altijd geluid aan van de game of een koptelefoon op en dat hoor je het niet.
Myri schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:37:
Hoe zit het dan met koeling op de laptop bij die temperaturen? Ligt ie te loeien zoals een koe aan het bevallen is, of valt dat nogal mee? Houdt hij die temperatuur constant, of ga je na enige tijd van belasting toch ineens haperingen krijgen? Kan je de laptop op die moment nog op je schoot houden of is het eerder "ei bakken"?
[ Voor 3% gewijzigd door Peter1989 op 05-08-2013 15:23 ]
De SSD is binnen (als regulier gebruiker toch maar voor de cheap-ass 120 gb gegaan
).
Morgen maar eens kijken of ik alles aan de gang krijg.
Ik heb besloten om er Windows 7 op te installeren (laptop draait nu op 8, maar is geen probleem geloof ik).
Nog 1 vraagje, het viel mij ook op dat de fan wel erg vaak aansprong op een flinke snelheid, terwijl de computer allesbehalve warm was. Zoals ik hier lees zou het updaten van de BIOS uitkomst bieden hiervoor.
Nu is mijn vraag, hoe/waar doe ik dit? Voor of na de installatie, en staat de update optie ergens in het BIOS zelf (zag het zo snel niet staan?).
Tnx alvast
!
Ik heb besloten om er Windows 7 op te installeren (laptop draait nu op 8, maar is geen probleem geloof ik).
Nog 1 vraagje, het viel mij ook op dat de fan wel erg vaak aansprong op een flinke snelheid, terwijl de computer allesbehalve warm was. Zoals ik hier lees zou het updaten van de BIOS uitkomst bieden hiervoor.
Nu is mijn vraag, hoe/waar doe ik dit? Voor of na de installatie, en staat de update optie ergens in het BIOS zelf (zag het zo snel niet staan?).
Tnx alvast
Dit is gewoon een *.exe die je in je huidige installatie kan aftrappen. Ik zou me eerst maar eens goed inlezen in de stappen die je gaat ondernemen, zodat alles duidelijk is, en je straks niet met een halve Windows 7 installatie zit. Persoonlijk zou ik Windows 7 niet meer installeren, zeker niet gezien Windows 8.1 veel kritiekpunten van Windows 8 oplost.kevinspui schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:07:
De SSD is binnen (als regulier gebruiker toch maar voor de cheap-ass 120 gb gegaan).
Tnx alvast!
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
SSD is geinstalleerd, en alles draait *juicht*.
Windows start lekker snel op, en ik heb ook Office geinstalleerd erop, en dat start nu ook vlotjes.
Nog één vraag:
Op mijn "oude" hdd heb ik wat back-up en bestanden die ik niet zo vaak gebruik, dus deze hoeft niet altijd te draaien. Via het windows energiecentrum kun je wel beheren wanneer de harde schijven uit gaan, maar kun je niet selecteren welke (ook al draait een SSD niet).
Ik heb wat gegoogle'd maar kan nog niet echt een programmatje vinden wat dit wel doet.
Bijvoorbeeld: Harde schijf E: altijd uit, en alleen inschakelen bij gebruik, en hierna 2 minuten door laten draaien. Of iets in die trend
.
Spaart niet alleen stroom, maar scheelt ook weer wat geluid!
Windows start lekker snel op, en ik heb ook Office geinstalleerd erop, en dat start nu ook vlotjes.
Nog één vraag:
Op mijn "oude" hdd heb ik wat back-up en bestanden die ik niet zo vaak gebruik, dus deze hoeft niet altijd te draaien. Via het windows energiecentrum kun je wel beheren wanneer de harde schijven uit gaan, maar kun je niet selecteren welke (ook al draait een SSD niet).
Ik heb wat gegoogle'd maar kan nog niet echt een programmatje vinden wat dit wel doet.
Bijvoorbeeld: Harde schijf E: altijd uit, en alleen inschakelen bij gebruik, en hierna 2 minuten door laten draaien. Of iets in die trend
Spaart niet alleen stroom, maar scheelt ook weer wat geluid!
Kevinspui, je kan ergens in beheer instellen dat je harde schijven na zo veel minuten inactiviteit uitgeschakeld worden. Zet je het op enkele minuten en je secundaire schijf gaat vanzelf uit aangezien je die amper gebruikt en je SSD is wel in gebruik en blijft dus aan.
Bespaart inderdaad energie, maar ook warmte.
Waar precies in het beheer?
TranQuilNL schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:27:
Kevinspui, je kan ergens in beheer instellen dat je harde schijven na zo veel minuten inactiviteit uitgeschakeld worden. Zet je het op enkele minuten en je secundaire schijf gaat vanzelf uit aangezien je die amper gebruikt en je SSD is wel in gebruik en blijft dus aan.
Energiebeheer -> Schema-instellingen wijzigen -> Geavanceerd -> Harde schijf
Tnx, dat werkt inderdaad!
Nog een ander puntje wat zich voordoet:
Wifi werkt prima, verbindt zonder problemen e.d.
Echter, bij het uit de slaapstand komen, kan hij niet verbinden. Hij blijft dan de melding geven "geen internettoegang". Ook het aan en uitzetten van de ontvanger helpt niet.
Als ik de computer dan opnieuw opstart, als in helemaal afsluiten, dan doet hij het wel gelijk weer.
De slaapstand lijkt dus iets te doen met de Wifi ontvanger, maar ik kom er niet achter wat ?
Iemand die dit proleem herkent?
Echter, bij het uit de slaapstand komen, kan hij niet verbinden. Hij blijft dan de melding geven "geen internettoegang". Ook het aan en uitzetten van de ontvanger helpt niet.
Als ik de computer dan opnieuw opstart, als in helemaal afsluiten, dan doet hij het wel gelijk weer.
De slaapstand lijkt dus iets te doen met de Wifi ontvanger, maar ik kom er niet achter wat ?
Ik kwam twee Insperon 17R SE tegen Klik
Het enige verschil is de een 3D en de ander niet? De duurdere versie heeft een "TrueLife" beeldscherm en de goedkopere niet. Is dat TrueLife noemenswaardig? Of maakt het weinig uit? Is het de 200 euro waard?
P.S: De goedkoopste versie is nu Out of Stock zie ik, hopelijk komt ie snel weer terug! En heb me aangemeld voor V.I.P, maar heb geen kortingscode gekregen, ook niet na nog een keer gemailt te hebben..
P.P.S: Ik ga hem gebruiken voor Photoshop, webdesign en astrofotofrafie.
Het enige verschil is de een 3D en de ander niet? De duurdere versie heeft een "TrueLife" beeldscherm en de goedkopere niet. Is dat TrueLife noemenswaardig? Of maakt het weinig uit? Is het de 200 euro waard?
P.S: De goedkoopste versie is nu Out of Stock zie ik, hopelijk komt ie snel weer terug! En heb me aangemeld voor V.I.P, maar heb geen kortingscode gekregen, ook niet na nog een keer gemailt te hebben..
P.P.S: Ik ga hem gebruiken voor Photoshop, webdesign en astrofotofrafie.
[ Voor 5% gewijzigd door Seltaeb op 10-08-2013 14:57 ]
Truelife is een glanzend scherm en dat andere zal dan een matte uitvoering zijn. Het is heel persoonlijk wat je voorkeur heeft. Zelf heb ik een gruwelijke hekel aan die glanzende schermen en ben dan ook voor een matte versie gegaan.Seltaeb schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:52:
Ik kwam twee Insperon 17R SE tegen Klik
Met google vond ik aardig wat pagina's mbt dit probleem met veel mogelijke oplossingen. Zie bv dit topic. Misschien kun je wat zoeken een oplossing vinden?kevinspui schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:58:
Het is bij mij ook gelukt. Ik heb het op 1 minuut gezet. Duurt naar mijn mening wel wat langer dan 1 minuut maar wat is die dan heerlijk stil. Je hoord dan echt helemaal niks meer 
PromoX schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:53:
[...]
Energiebeheer -> Schema-instellingen wijzigen -> Geavanceerd -> Harde schijf