Ik heb eerlijk gezegd niks te klagen over de N 2230.
Het was bij mij een combinatie van de brakke Wifi op de Telfort Zyxel modem en dit kaartje wat een matige performance gaf. Toen eerst een upgrade gedaan naar een RT-AC68U, werkte overigens perfect met de N2230. Maarja als je dan toch bezig bent direct maar doorgepakt omdat wifi een two-way game is en de N2230 geen AC aan kon.tiguan schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:10:
Ik heb eerlijk gezegd niks te klagen over de N 2230.
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Ah vandaar, ja ik heb toch (nog) geen AC router.
Mensen toch nog een vraag:
Ik heb op mijn 17r se twee beeldschermen aangesloten maar als ik in het nvidia paneel ga kijken dan zie ik dat volgens de weergave daar alles wordt aangestuurd door de intel in plaats van de nvidia?
er zal vast wel eens over gesproken zijn maar ik merk dat de laptop warmer wordt met twee schermen dat is natuurlijk niet zo gek maar dan vraag ik me af waarom de schermen niet aangestuurd worden door de nvidia die veel betere specificaties heeft dan de intel. je zou denken dat de nvidia niet zo hard hoeft te werken als de intel en dus minder warmte produceert?
Ik heb op mijn 17r se twee beeldschermen aangesloten maar als ik in het nvidia paneel ga kijken dan zie ik dat volgens de weergave daar alles wordt aangestuurd door de intel in plaats van de nvidia?
er zal vast wel eens over gesproken zijn maar ik merk dat de laptop warmer wordt met twee schermen dat is natuurlijk niet zo gek maar dan vraag ik me af waarom de schermen niet aangestuurd worden door de nvidia die veel betere specificaties heeft dan de intel. je zou denken dat de nvidia niet zo hard hoeft te werken als de intel en dus minder warmte produceert?

Met vriendelijke groet,
Ik meen dat ik in de handleiding gelezen had dat de hdmi uit door de intel aangestuurd werd en niet de Nvidia.Jheroen schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:19:
Mensen toch nog een vraag:
Pfff, ik heb mezelf de afgelopen 2 dagen kapot gezocht naar de oorzaak van zeer regelmatige korte freezes op mijn laptop. Ik heb alles gecheckt: firmware updates, gewone updates, geheugen, harde schijven, videokaarten, geluidskaart.. Van alles dus!
Ik kon niks vinden, dus uiteindelijk nog maar specifiek op dit probleem icm deze serie laptops gezocht. Bleek het veroorzaakt te worden door een update van een nutteloos stuk Dell software!
Na een uninstall ervan waren alle problemen weg.
Hier nog even een linkje naar de oplossing voor wie dezelfde problemen heeft:
http://en.community.dell..../laptop/f/3518/t/19618183
Ik kon niks vinden, dus uiteindelijk nog maar specifiek op dit probleem icm deze serie laptops gezocht. Bleek het veroorzaakt te worden door een update van een nutteloos stuk Dell software!
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Ik ben dit forum al een paar dagen aan het bekijken en wat dingen uit geprobeerd, maar kom er toch niet helemaal uit.
Ik heb geprobeerd om, via verschillende linkjes in dit forum, ergens een RTM versie vandaan te halen, maar kon die steeds niet binnenhalen.
Als ik naar de site van Windows ga voor een download om W8 te installeren met alleen een key, dan geeft dat programma steeds aan dat met zowel mijn eigen originele key dit niet lukt en ook de keys van technet werken niet.
Via de Windows site heb ik wel via de optie "install by creating media" kunnen doen.
PC op laten starten met de W8 iso, maar op het moment dat ik dan een schijf moet kiezen waar ik het OS op wil zetten zegt de installatie dat dit niet kan omdat de schijf een GPT partitie is? Dit zegt me niets. Kan de schijf ook niet formatteren, en kon dus niet verder.
Toen heb ik heb tijdelijk een oude HDD die ik nog had liggen in mijn 17R SE gedaan, geboot via de cd en Windows installeerde zich en het werkte wel.
Op het moment dat ik de boot weer terugzette naar UEFI en secure boot zei mijn laptop bij het opstarten dat er geen OS kon worden gevonden. Hierna maar weer veranderd naar legacy on en secure boot off.
Zelf vind ik dit niet echt een fijne manier op mijn pc op te starten. Kan dit liggen aan mijn HDD of aan de W8 versie? Wat kan ik doen om dit te veranderen en gewoon op te starten met UEFI?
Ik ben namelijk van plan om een Samsung 850 EVO SSD te kopen en heb dan geen zin om dit elke keer te moeten doen om mijn laptop op te starten. Deze kan trouwens toch het beste geplaatst worden in de lege tray ivm wartme van de normale SATA schijf?
Ik heb geprobeerd om, via verschillende linkjes in dit forum, ergens een RTM versie vandaan te halen, maar kon die steeds niet binnenhalen.
Als ik naar de site van Windows ga voor een download om W8 te installeren met alleen een key, dan geeft dat programma steeds aan dat met zowel mijn eigen originele key dit niet lukt en ook de keys van technet werken niet.
Via de Windows site heb ik wel via de optie "install by creating media" kunnen doen.
PC op laten starten met de W8 iso, maar op het moment dat ik dan een schijf moet kiezen waar ik het OS op wil zetten zegt de installatie dat dit niet kan omdat de schijf een GPT partitie is? Dit zegt me niets. Kan de schijf ook niet formatteren, en kon dus niet verder.
Toen heb ik heb tijdelijk een oude HDD die ik nog had liggen in mijn 17R SE gedaan, geboot via de cd en Windows installeerde zich en het werkte wel.
Op het moment dat ik de boot weer terugzette naar UEFI en secure boot zei mijn laptop bij het opstarten dat er geen OS kon worden gevonden. Hierna maar weer veranderd naar legacy on en secure boot off.
Zelf vind ik dit niet echt een fijne manier op mijn pc op te starten. Kan dit liggen aan mijn HDD of aan de W8 versie? Wat kan ik doen om dit te veranderen en gewoon op te starten met UEFI?
Ik ben namelijk van plan om een Samsung 850 EVO SSD te kopen en heb dan geen zin om dit elke keer te moeten doen om mijn laptop op te starten. Deze kan trouwens toch het beste geplaatst worden in de lege tray ivm wartme van de normale SATA schijf?
Dank u voor deze post, ik kampte met hetzelfde probleem.arjanpvt schreef op zondag 15 februari 2015 @ 23:36:
Pfff, ik heb mezelf de afgelopen 2 dagen kapot gezocht naar de oorzaak van zeer regelmatige korte freezes op mijn laptop. Ik heb alles gecheckt: firmware updates, gewone updates, geheugen, harde schijven, videokaarten, geluidskaart.. Van alles dus!
Wel erg dat het veroorzaakt wordt door iets wat Dell zelf op je laptop plaatst.
Grtz.
Hoi iedereen, ik graaf dit topic even op na 3 maand inactiviteit hier.
Sinds een week of twee heb ik redelijk vervelende problemen met m'n Dell 17R SE.
Het zou zonde zijn om een laptop van twee jaar en half oud al te moeten weggooien, zeker als die rond de 960€ heeft gekost.
Sinds een week of twee heb ik redelijk vervelende problemen met m'n Dell 17R SE.
- Het begon met gewoon plots uitvallen (met het geluid dat je hoort als je de power-knop ingedrukt houdt, om je laptop meteen compleet uit te schakelen). Meteen erna opstarten zorgde voor geen enkel probleem.
- Dit gebeurde nog eens, maar nu van zodra ik de laptop terug inschakelde uit slaapstand. Nu ging de laptop niet meer aan, gewoon omdat de batterij leeg was, vermoedde ik. Toen ik thuis kwam en de lader inplugde, was er geen vuiltje aan de lucht.
- Toen begonnen de echte problemen. Na nog zo'n uitval kreeg ik de laptop niet meer aan. Ofwel brandde er geen enkel lampje, het toetsenbord niet, de powerknop niet en geen van de drie functieknoppen rechts bovenaan (met lader aangesloten). Ik hoorde wel de harde schijf draaien en het DVD-station klikken. Als ik nu enkel opstartte op de batterij, brandde wel de powerknop en de meest linkse van de drie functieknoppen maar meteen daarna valt de laptop uit en is het weer stil. Ik heb hem nog eens aangekregen via de schermtest (D + power).
- Dit bleef niet duren, ook de schermtest werkte niet meer na een paar dagen. Booten zonder harde schijf, dvd-station, RAM-geheugen, netwerkkaart had allemaal geen effect. Nu is de laptop zo goed als dood, om het zo te zeggen.
- Ik heb Dell al gecontacteerd en zeiden dat het komt door een beschadigd moederbord en dat ze de laptop willen maken voor 374.15. Ja gewoon dat getal. Niet eens een munteenheid, maar ik ga ervan uit dat dit in USD is. Helaas is de garantie al vervallen. Ik kan voor die prijs drie moederborden kopen op Aliexpress en er zelf een installeren.
Het zou zonde zijn om een laptop van twee jaar en half oud al te moeten weggooien, zeker als die rond de 960€ heeft gekost.
Verwijderd
Ik heb mijn Wlan/wifi kaart van mijn Dell 17R , namelijk de N2230, vervangen door een DW1901 kaart.
Belangrijkste reden is dat deze kaart ook de 5G range kan verwerken.
Bestelling was supereenvoudig middel Aliexpress.com en koste me maar 12,83 euro en deze had ik 18 dagen binnen vanuit China . Perfect, kan ik aanbevelen.
Na de benodigde nieuwe stuurprogramma's te hebben gedownload en opgeslagen heb ik het kaartje vervangen. Daarna de download geinstalleerd en hup het werkt meeeer dan voortreffelijk.
Downloaden gaat nu supersnel zo'n 120 MB volgens de speedtest.
Al eerder had ik 1 harddisk vervangen door een samsung SSD van 500GB en hij is weer als nieuw !!
Frits

PS. Ik zou wel een foto willen bijplaatsen, maar dat lukt me niet. Krijg alleen de mededeling om een URL in te vullen.
Belangrijkste reden is dat deze kaart ook de 5G range kan verwerken.
Bestelling was supereenvoudig middel Aliexpress.com en koste me maar 12,83 euro en deze had ik 18 dagen binnen vanuit China . Perfect, kan ik aanbevelen.
Na de benodigde nieuwe stuurprogramma's te hebben gedownload en opgeslagen heb ik het kaartje vervangen. Daarna de download geinstalleerd en hup het werkt meeeer dan voortreffelijk.
Downloaden gaat nu supersnel zo'n 120 MB volgens de speedtest.
Al eerder had ik 1 harddisk vervangen door een samsung SSD van 500GB en hij is weer als nieuw !!
Frits
PS. Ik zou wel een foto willen bijplaatsen, maar dat lukt me niet. Krijg alleen de mededeling om een URL in te vullen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2015 17:37 ]
Klinkt interessant. Straks eerst ff checken of m'n router dat wel ondersteund anders heeft 't niet zoveel zin natuurlijk.
M'n router ondersteunt het wel, maar niet in dual-mode en ik heb nog veel apparatuur in huis dat geen 5G aan kan
M'n router ondersteunt het wel, maar niet in dual-mode en ik heb nog veel apparatuur in huis dat geen 5G aan kan
[ Voor 32% gewijzigd door tiguan op 21-01-2016 14:29 ]
Verwijderd
Onlangs clean install gedaan van Windows 10.
Draait als een zonnetje, echter een ding valt op, de accuduur is aanzienlijk minder.
Alle drivers zijn automatisch meegekomen bij het installeren van Windows 10, met uitzondering van de driver voor de USB 2.0 card reader, die heb ik van de site van Realtek geplukt.
Zijn er meer gebruikers, die hier last van hebben?
Draait als een zonnetje, echter een ding valt op, de accuduur is aanzienlijk minder.
Alle drivers zijn automatisch meegekomen bij het installeren van Windows 10, met uitzondering van de driver voor de USB 2.0 card reader, die heb ik van de site van Realtek geplukt.
Ik heb een van de laatste modellen van de 17R (de 17R-5737) maar ook hier onder windows 10 hetzelfde euvel. Batterijduur gewoon minimaal gehalveerd vergeleken met 8.1. Maar het was of belachelijke driver support onder 8.1 of een goed werkend systeem.. Plus wist natuurlijk niet vooraf dat de batterij zo ging tegenvallenVerwijderd schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:16:
Onlangs clean install gedaan van Windows 10.
Edit: Zet nu de laptop weer aan en zie ineens consistente 'readings' die mij meer in de lijn der verwachting zijn (uurtje of 6-7 met browsen) of het ook echt zo is moet ik eens testen, maar wel een verschil met 2 uur wat het apparaat sinds windows 10 altijd aangaf en ook zodanig snel door de procenten heenjoeg.
[ Voor 15% gewijzigd door MusicAddict op 22-01-2016 00:48 ]
Verwijderd
Heb je hier nog iets voor moeten doen, of gaf 'ie dit ineens vanzelf aan? En heb je al getest of de batterij nu wel langer meegaat?
Verwijderd
Onlangs de Energie-instellingen aangepast, dit heeft een positieve impuls gegeven aan de accuduur
Ik heb een vraagje over het vervangen van de accu, heeft iemand ervaring met de accu's die bij Almedo worden aangeboden en dan in het speciaal de 9900 mAh versie (https://www.almedo.nl/pro...ccu__Platinum_9900mAh.htm). Zijn deze aan te raden of is het toch verstandiger om een originele accu te bestellen?
Heeft iemand toevallig een Intel 7260 kaartje in dit notebook geprobeerd? Ik wil heel graag 5GHz wifi kunnen gebruiken.
Zie een paar posts terug dat iemand het al geprobeerd heeft
Die ga ik ook bestellen.
Update: Echt een grote verbetering dit kaartje. Waar ik met de originele 2230 hooguit 70MBit haalde, haal ik met deze nieuwe 390MBit
, volgens de Windows netwerk info. En dan staat het Ziggo modem aan de andere kant van het huis.
Zie een paar posts terug dat iemand het al geprobeerd heeft
Update: Echt een grote verbetering dit kaartje. Waar ik met de originele 2230 hooguit 70MBit haalde, haal ik met deze nieuwe 390MBit
[ Voor 62% gewijzigd door tiguan op 27-11-2016 16:09 ]