Goed, behandeld als een Mac en rEFInd geinstalleerd. Zo fijn. Booten met een menu wat vertelt wat er geboot kan worden in UEFI. Heerlijk
En nu doet hij dus helemaal niks meer, net nog geprobeerd te bellen naar het nummer van At Home-ondersteuing, welke volgens de site tot 8 uur open zijn, maar als ik opbel zeggen ze dat ze gesloten zijn? Zelfs de computerstem zegt dat ze van half 9 tot 8 open zijn. Vreemd... Morgen zijn ze als het goed is wel open dus dan nog maar eens proberen.
Nou hij is binnen, wel ff wennen aan Windows 8. Wel een vraagje, wat doen de drie knoppen rechtsboven?
De meest rechtse kan ik toewijzen aan een bepaalde functie. De "golfbewegings"knop start wel iets op maar kan daar volgens mij weinig mee. De meest linkse knop doet volgens mij nix, als zou ik daar instellingen verwachten, gezien het symbool.
De meest rechtse kan ik toewijzen aan een bepaalde functie. De "golfbewegings"knop start wel iets op maar kan daar volgens mij weinig mee. De meest linkse knop doet volgens mij nix, als zou ik daar instellingen verwachten, gezien het symbool.
Ik speel in het weekend de game World of Tanks, heb nu de GPU toegewezen aan het programma. Maar haal ongeveer dezelfde fps als mijn 5 jaar oude Toshiba. Eerste indruk is teleurstellend, had meer verwacht van een gt650m.
Is het altijd nog mogelijk om deze laptop te retourneren? Ook al doet deze het?
Is het altijd nog mogelijk om deze laptop te retourneren? Ook al doet deze het?
[ Voor 88% gewijzigd door Norinco op 22-02-2013 20:29 ]
Van links naar rechts:Norinco schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 19:15:
Nou hij is binnen, wel ff wennen aan Windows 8. Wel een vraagje, wat doen de drie knoppen rechtsboven?
- Openen van Windows Mobiliteitscentrum
- Wijzigen van de MAXXAudio instellingen (kiezen uit een equalizer voor je geluid dus)
- Openen van een favoriet programma
Norico, wat je altijd nog kan doen, is Classic Shell installeren. Dan werkt hij grotendeels als Windows 7, maar heb je wel de snelheid en wat grotere stabiliteit (en nog gestoormakender gedrag soms) dan standaard in Windows 8. Je kan bv die Metro bende uitzetten 
En ergens moet dan toch iets verkeerd gaan niet, als de fps van je nieuwe gt650m even snel is als die van een laptop van 5 jaar oud.. Klinkt alsof hij dan toch via de HD4000 chipset draait..
En ergens moet dan toch iets verkeerd gaan niet, als de fps van je nieuwe gt650m even snel is als die van een laptop van 5 jaar oud.. Klinkt alsof hij dan toch via de HD4000 chipset draait..
Ik had hetzelfde probleem met mn USB stick..Harhar666 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:20:
Mensen, sorry voor een (vermoed ik) domme vraag. Hoe krijg ik die Dell in vredesnaam overtuigd om mijn Linux USB stick (EFI zou moeten werken) daadwerkelijk te booten in UEFI mode? Als ik de Legacy mode kies heeft hij geen probleem, maar snappen Windows 8 en Linux elkaar niet meer. Op een Mac houdt je bij het booten de ALT toets in, en krijg je een menu met alles waarvan je kan booten, en daar kies je uit, maar het lijkt er op dat de PC variant dat toch allemaal anders doet..... Wat ik dus ook doe, hij boot alleen Windows 8...
Uiteindelijk in de bios naar legacy geswitched en heb Ubuntu geinstalled op mn SSD, gebruik windows in principe toch niet.
Kijk.. Interessant, deze had ik nog niet gevonden. Thanks!Harhar666 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:02:
Goed, behandeld als een Mac en rEFInd geinstalleerd. Zo fijn. Booten met een menu wat vertelt wat er geboot kan worden in UEFI. Heerlijk
Voor de mensen hier die ook Ubuntu draaien: Ik heb nu 12.10 geinstalleerd maar heb 2 issues:
- Mijn touchpad wordt niet herkend als touchpad, maar als PS/2 Generic Mouse. Hierdoor kan ik alleen Ik heb al een paar dagen lopen zoeken en er zijn een hoop posts en een paar bugreports die het probleem beschrijven, maar zonder (voor mij) werkende oplossing.
- Hij blijft de onboard graphics card gebruiken ipv de 650M. Ik had eerder bumblebee geinstalleerd, maar toen ik daarna reboote kwam hij niet meer voorbij het splashscreen en bleef daar dan compleet hangen.
Dexonic, groot voordeel van rEFInd: die kan je installeren via Windows, en daarna installeert Ubuntu of (in mijn geval) Linux Mint zonder problemen via EFI. Via efibootmgr in Linux kan je de bootvolgorde in de EFI aanpassen, zodat bv niet Windows 8 of Grub automatisch start, maar rEFInd. Heel prettig, want rEFInd zoekt automatisch alle schijven, CD spelers, USB poorten etc af of hij ergens een bootable systeem vindt, legacy of EFI, en die krijg je in een lijstje voor je neus. Kies maar, het boot wel! Ineens wordt de buggy BIOS van Dell (dat blijkt de reden te zijn, het was me al opgevallen toen ik een Dell server met XenServer installeerde) werkbaar
Ja dat klopt.. Ik heb redelijk wat meuk moeten doen om uberhaupt vanaf mijn USB te booten. 1 workaround die ik gevonden had was:
- Boot in Windows
- Login
- Klik restart met shift knop ingedrukt gehouden
- Selecteer restart device uit menu
- Fingers crossed
Dat soort dingen zit je toch niet echt op te wachten in principe
- Boot in Windows
- Login
- Klik restart met shift knop ingedrukt gehouden
- Selecteer restart device uit menu
- Fingers crossed
Dat soort dingen zit je toch niet echt op te wachten in principe
Nee, dat doet Apple toch echt stukken beter, ook al doen ze dat al 8 jaar zo... Je zou toch zeggen dat de PC wereld alleen maar hoeft af te kijken... Overigens werkte booten naar Windows en herstarten met SHIFT bij mij ook niet. Echt geen moer! De enige manier voor mij was rEFInd te installeren en DAN ineens alles kunnen. En natuurlijk in Linux regelmatig de bootvolgorde terugzetten. Al kan je nadat de bootloaders zichzelf in EFI hebben genesteld ineens ook gewoon F12 gebruiken, want dan staan ze er WEL.......... Go figure.. Zou de laptop toch ook gewoon zelf kunnen vinden lijkt mij, zoals rEFInd dat doet....
Ik moet wel zeggen dat ik op het punt sta om Windows 8 er af te smijten en Windows 7 te installeren. Mijn Chessmaster Grandmaster Edition zou onder Windows 8 moeten werken, maar stiekum kan bij zijn net geinstalleerde pakket niet meer terugvinden (best knap), helemaal niet na een update. Stel je tenslotte voor! Mijn USB <-> Seriele kabel die ik voor mijn schaakcomputer gebruik is sinds Windows 8 ineens onbruikbaar geworden, en het maken van een bootable USB stick met Linux met bv Tuxboot betekent 60.000x op 'toestaan' klikken omdat hij BLIJFT emmeren dat dezelfde executable misschien onbetrouwbaar is. Gewoon de keuze opslaan is blijkbaar een utopie. Verder vind ik de Metro hopeloos, werkt Mail alleen als je ook een hotmail adres invult, doet geen pop, dus moet je Classic Shell met Windows Live 2011 installeren om gewoon je mail te kunnen gebruiken.. Nee, bepaald geen schot in de roos, dat Windows 8.... (waarschijnlijk, als je niks aparts wilt doen, werkt het prima, maar ja..........
ik heb classic shell erop gezet, windows 8 is opzich wel leuk. Maar is in mijn ogen werkbaarder op een tablet.
beste mensen,
morgen betaal ik mijn dell 17rse maar ik wil er ook een ssd inzetten, is dit de juiste: http://www.alternate-b2b....ves&l2=SATA&l3=2%2C5+inch
?
Oh ja nog een vraagje: win 8 met classic shell/start8/startisback?
óf win 7
morgen betaal ik mijn dell 17rse maar ik wil er ook een ssd inzetten, is dit de juiste: http://www.alternate-b2b....ves&l2=SATA&l3=2%2C5+inch
?
Oh ja nog een vraagje: win 8 met classic shell/start8/startisback?
óf win 7
[ Voor 13% gewijzigd door Jheroen op 24-02-2013 21:11 ]
Met vriendelijke groet,
Ik zou hem iig niet halen bij Alternate. Wat die lui regelmatig uithalen om goedkoop te zijn......
Ik moet zeggen dat Windows 8 met Classic Shell heel aardig werkt. Wel soms wat stompzinnigheden, maar het werkt wel rap en de extra's zijn wel leuk eigenlijk...
Maar hoezo de juiste? Alles SATA-600 werkt in het apparaat? Of zie ik dat toch verkeerd?
Ik moet zeggen dat Windows 8 met Classic Shell heel aardig werkt. Wel soms wat stompzinnigheden, maar het werkt wel rap en de extra's zijn wel leuk eigenlijk...
Maar hoezo de juiste? Alles SATA-600 werkt in het apparaat? Of zie ik dat toch verkeerd?
Hoe heb je dit gedaan?arjanpvt schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 08:06:
[...]
Ik moest de manier van booten aanpassen (van UEFI naar die andere..), maar waarom dat dat zo is: geen idee!
Mijn HDD staat standaard in UEFI en ik wil hem eruit hebben en mijn SSD erin, hoe doe ik dat? of hoe zet ik alleen mijn SSD erin zodat deze boven de andere kan zetten?
Verwijderd
Ik wil binnenkort waarschijnlijk ook een Inspiron 17R SE met i7 gaan afschaffen.
Nu heb ik hem op de dell.nl website geselecteerd, EPP korting toegepast, kortingscode toegepast, etc.
Maar ik wil wel graag een verlicht toetsenbord erbij hebben, en dat kan niet niet via de website selecteren.
Contact gehad met Dell Chat medewerker (Mohammed_H) die een offerte incl. verlicht toetsenbord heeft gestuurd per email nadat ik hem mijn mandje had gemaild.
Op de offerte staan echter niet de EPP korting als de 5% van de kortingscode. Mohammed maar weer even gemaild, en hij vertelde mij dat hij de online kortingen niet kan geven in zijn offerte en dat ik dan maar online moest bestellen.
Maar: hoe kom ik nou aan een Inspiron 17R SE inclusief EPP, inclusief kortingsactie en inclusief verlicht toetsenbord? Want om nou via de medewerker te bestellen zonder de kortingen, dat maakt het verlichte toetsenbord wel heel duur
Groet,
Martijn
Nu heb ik hem op de dell.nl website geselecteerd, EPP korting toegepast, kortingscode toegepast, etc.
Maar ik wil wel graag een verlicht toetsenbord erbij hebben, en dat kan niet niet via de website selecteren.
Contact gehad met Dell Chat medewerker (Mohammed_H) die een offerte incl. verlicht toetsenbord heeft gestuurd per email nadat ik hem mijn mandje had gemaild.
Op de offerte staan echter niet de EPP korting als de 5% van de kortingscode. Mohammed maar weer even gemaild, en hij vertelde mij dat hij de online kortingen niet kan geven in zijn offerte en dat ik dan maar online moest bestellen.
Maar: hoe kom ik nou aan een Inspiron 17R SE inclusief EPP, inclusief kortingsactie en inclusief verlicht toetsenbord? Want om nou via de medewerker te bestellen zonder de kortingen, dat maakt het verlichte toetsenbord wel heel duur
Groet,
Martijn
Kun je niet om een link vragen waarbij hij het verlichte toetsenbord heeft geselecteerd?
Verlicht KB via eBay bestellen.. Kost zo'n €60,- maar dan heb je wel kortingcode, epp en shopkorting
@Jheroen, een SSD van Samsung (830/840 (pro)) of de Crucial M4 zijn eigenlijk alleen aan te raden!
Overigens afgelopen nacht nog iemand geholpen met bestellen, de goedkoopste variant kostte hem €638,- incl. Geen EPP gedaan omdat dat maar €12,- is en de verzenddatum nu 28 - 02 is wat met overboeking veel langer kan duren.
@Jheroen, een SSD van Samsung (830/840 (pro)) of de Crucial M4 zijn eigenlijk alleen aan te raden!
Overigens afgelopen nacht nog iemand geholpen met bestellen, de goedkoopste variant kostte hem €638,- incl. Geen EPP gedaan omdat dat maar €12,- is en de verzenddatum nu 28 - 02 is wat met overboeking veel langer kan duren.
[ Voor 35% gewijzigd door Quad op 25-02-2013 14:49 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Heb zelf de Samsung 840 PRO gehaald en die loopt als n zonnetje.Jheroen schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:01:
beste mensen,
?
Had die besteld bij AMMS, stond bovenaan @ pricewatch, volgende dag thuis afgeleverd.
Zorg trouwens wel even zelf voor schroefjes, die worden niet bijgeleverd.
Btw, zijn er nog mensen met Ubuntu die mij met mijn bovenstaande problemen zouden kunnen helpen?
[ Voor 4% gewijzigd door dexonic op 25-02-2013 15:43 ]
Ik heb ook de 840 Pro 128gb versie erin zitten, start binnen zo'n 9 seconden op. Het Dell logo blijft zolang staan voordat hij begint te laden.dexonic schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:42:
[...]
Heb zelf de Samsung 840 PRO gehaald en die loopt als n zonnetje.
Had die besteld bij AMMS, stond bovenaan @ pricewatch, volgende dag thuis afgeleverd.
Zorg trouwens wel even zelf voor schroefjes, die worden niet bijgeleverd.
Btw, zijn er nog mensen met Ubuntu die mij met mijn bovenstaande problemen zouden kunnen helpen?
Ik heb vrijdag ook de Dell 17R SE gekocht. Ik ben voor het type N0217S17 gegaan (de op 1 na beste configuratie momenteel). Ik heb hem op naam van mijn vriendin gekocht, die ook echt studente is (ikzelf werk inmiddels al een paar jaartjes). Daardoor kan ik met een gerust hart gebruik maken van de EPP, want dat is officieel alleen voor studenten en zakelijk aangesloten bedrijven. Aangezien mijn vriendin gewoon de laptop op haar naam heeft staan en betaald heeft, moet dat gewoon goed gaan. Iemand anders in dit forum moest ook echt vanuit de studentenmail (of werkmail) een e-mail terug sturen om te verifiëren dat diegene er recht had op EPP. Tot nu toe heeft mijn vriendin een dergelijke e-mail nog niet ontvangen.
Al met al is het (zoals al meer in andere posts hierboven staat) een super deal:
Ik wil vooral Quad bedanken voor de duidelijke en heldere (vele) reacties aan alle forum-leden, daar heb ik veel aan gehad.
Ik heb nog een paar vragen aan alle forum-leden:
@spone : in de topicstart wordt nog verteld over de oude modellen (die niet meer op de site staan volgens mij). Ik weet niet sinds wanneer de nieuwe modellen er zijn, maar alle N0217SXX modellen lijken mij nieuw (met hun eigen specificaties).
Al met al is het (zoals al meer in andere posts hierboven staat) een super deal:
- Gratis verzendkosten (al is dat bij Dell wel vaker)
- Standaard €50,- korting
- 5% op alle Inspiron en XPS All in One computers (NNV802W1X$Z1V7)
- 5% korting - Profiteer van 5% EPP Korting bij aanschaf van systemen tussen €700 en €1599 (student, of aangesloten bedrijven)
- Hardeschrijf t.w.v. 76,99 is te verwijderen door deze op aantal: 0 te zetten, daardoor € 76,99 korting
- 7% korting, besteld via shopkorting.nl. Hier staat al een openstaand bedrag van €42.91 dat nog geverifieerd moet worden. Het cookie (affiliate) deel hiervan is dus in ieder geval gelukt.
Ik wil vooral Quad bedanken voor de duidelijke en heldere (vele) reacties aan alle forum-leden, daar heb ik veel aan gehad.
- Ik wil een SSD inbouwen, is daar nog een bracket voor nodig? zo ja, welk type en waar kan ik die halen/bestellen,? Of wordt deze bij de SSD geleverd? (kon dit niet vinden in het forum) Ik heb zelf nog wel een oude laptop met kleine schroefjes, dus dat komt helemaal goed.
- Tijdens het bestellen kon ik geen backlit toetsenbord kiezen (eigenlijk wel jammer), maar wat ik erger vind; ook geen Windows OEM DVD. Aangezien ik een SSD wil gaan plaatsen is deze uiteraard erg handig om te hebben (naast het feit dat ik een kale Windows wil hebben zonder alle Dell meuk). Een flink aantal posts geleden heb ik gelezen dat er mensen zijn die deze DVD los hebben nabesteld. Ook oppert iemand het idee om een .iso online te zetten van deze DVD. Ik zou het heel erg tof vinden als iemand de Windows 8 64bit DVD ergens zou willen uploaden (ik heb niet de pro versie besteld). Dus bij dezen de vraag; Wie heeft de DVD voor mij ter download? Mag ook eventueel via een DM gestuurd worden uiteraard. Of is het ook mogelijk een standaard Windows 8 DVD te downloaden en deze te gebruiken? Ik heb begrepend dat dit ook werkt, omdat de licentie-sleuten in de BIOS/EUFI zit en daardoor de Windows installatie ook legaal kan gebeuren. Als iemand dit kan verifiëren, dan is dat ook goed.
@spone : in de topicstart wordt nog verteld over de oude modellen (die niet meer op de site staan volgens mij). Ik weet niet sinds wanneer de nieuwe modellen er zijn, maar alle N0217SXX modellen lijken mij nieuw (met hun eigen specificaties).
[ Voor 4% gewijzigd door ghengel op 25-02-2013 20:27 ]
Hoe heb je dit gedaan? Bij mij staat er een solide '1' als aantal die niet te vervangen is.[b][message=39821348,noline]
• Hardeschrijf t.w.v. 76,99 is te verwijderen door deze op aantal: 0 te zetten, daardoor € 76,99 korting
Dan pak je de verkeerde link.
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-17r-se-7720/fs?cs=nlepp1 werkt wel.
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-17r-se-7720/fs?cs=nlepp1 werkt wel.
[ Voor 55% gewijzigd door Quad op 25-02-2013 21:04 ]
⏩ PVOutput☀️
Hoe doe ik dat?topsie schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 08:08:
[...]
Heb ik ook gehad en toen opgelost door de in bios legacy te selecteren, opstartvolgorde wijzigen naar SSD eerst, HDD eruit, SSD erin en dan de windows DVD voor een clean install. Daarna de HDD er weer in en deze formateren.
Ik wil graag mijn SSD UEFI maken maar ik krijg het niet voor elkaar.
Kun jij mij misschien helpen?
Ik heb de gewone schijf er nu uit gehaald en een restore op mijn SSD geïnstalleerd. Vervolgens weer alle linkjes van del gedownload en alles werkt weer.
Ik ben bang dat zodra ik in de bios kom of de andere schijf erin doe dat hij het niet meer doet.
AUB. Hulp XD
Brackets zaten bij mij bij beide bays bijgeleverd, schroefjes voor de disk zelf niet, maar dat is geen probleem zo te lezen.ghengel schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:13:
[list]
• Ik wil een SSD inbouwen, is daar nog een bracket voor nodig? zo ja, welk type en waar kan ik die halen/bestellen,? Of wordt deze bij de SSD geleverd? (kon dit niet vinden in het forum) Ik heb zelf nog wel een oude laptop met kleine schroefjes, dus dat komt helemaal goed.
Ik heb zelf ook een SSD ingebouwd en had hetzelfde probleem. Gisteren een mail gestuurd naar NER_TS_CONS_NL@dell.com met de vraag of ik een Windows 8 OEM DVD nagestuurd kon krijgen. Er ook bij vermeld dat ik het apart vond dat deze er niet standaard bij zat, vooral met het ook op wijzigingen in de hardware en de nieuwe locatie van de keys. Ik had vanmorgen bericht dat de DVD kosteloos wordt toegestuurd, netjes geregeld verder.ghengel schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:13:
• Tijdens het bestellen kon ik geen backlit toetsenbord kiezen (eigenlijk wel jammer), maar wat ik erger vind; ook geen Windows OEM DVD. Aangezien ik een SSD wil gaan plaatsen is deze uiteraard erg handig om te hebben (naast het feit dat ik een kale Windows wil hebben zonder alle Dell meuk). Een flink aantal posts geleden heb ik gelezen dat er mensen zijn die deze DVD los hebben nabesteld. Ook oppert iemand het idee om een .iso online te zetten van deze DVD. Ik zou het heel erg tof vinden als iemand de Windows 8 64bit DVD ergens zou willen uploaden (ik heb niet de pro versie besteld). Dus bij dezen de vraag; Wie heeft de DVD voor mij ter download? Mag ook eventueel via een DM gestuurd worden uiteraard. Of is het ook mogelijk een standaard Windows 8 DVD te downloaden en deze te gebruiken? Ik heb begrepend dat dit ook werkt, omdat de licentie-sleuten in de BIOS/EUFI zit en daardoor de Windows installatie ook legaal kan gebeuren. Als iemand dit kan verifiëren, dan is dat ook goed.
[/list]
Hetzelfde geld voor mij. Ik wou clean windows recovery op mijn SSD doen, ik heb gewoon Dell gevraagd voor een CD, deze kreeg ik uiteraard ook gratis toegezonden! Dell is qua service wel goed, maar in het begin verliep dit een beetje stroef bij mij.dexonic schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:48:
[...]
Brackets zaten bij mij bij beide bays bijgeleverd, schroefjes voor de disk zelf niet, maar dat is geen probleem zo te lezen.
[...]
Ik heb zelf ook een SSD ingebouwd en had hetzelfde probleem. Gisteren een mail gestuurd naar NER_TS_CONS_NL@dell.com met de vraag of ik een Windows 8 OEM DVD nagestuurd kon krijgen. Er ook bij vermeld dat ik het apart vond dat deze er niet standaard bij zat, vooral met het ook op wijzigingen in de hardware en de nieuwe locatie van de keys. Ik had vanmorgen bericht dat de DVD kosteloos wordt toegestuurd, netjes geregeld verder.
ik mocht voor dezelfde DVD 25.- betalen een week geleden.
maar ben allang blij dat alles nu werkt.

Heb er inderdaad ook hetzelfde voor betaald, twee maanden geleden...Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:17:
ik mocht voor dezelfde DVD 25.- betalen een week geleden.![]()
Bij welk gedeelte van mijn uitleg loop je vast? Welke stappen heb je gedaan?RvdHeide schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:13:
[...]
Hoe doe ik dat?
Ik wil graag mijn SSD UEFI maken maar ik krijg het niet voor elkaar.
Kun jij mij misschien helpen?
Ik heb de gewone schijf er nu uit gehaald en een restore op mijn SSD geïnstalleerd. Vervolgens weer alle linkjes van del gedownload en alles werkt weer.
Ik ben bang dat zodra ik in de bios kom of de andere schijf erin doe dat hij het niet meer doet.
AUB. Hulp XD
Zaterdag gebeld naar Dell omdat mijn laptop niet meer wilde booten, (waarschijnlijk iets met de powerbutton) Dat was allemaal geen probleem en dinsdag zal een monteur langskomen met een moederbord.
Nou dinsdag kwam er niemand langs dus dezelfde dag teruggebeld. ''Omdat het een nieuwe laptop laptop is, stondt hij verkeerd in ons systeem, de monteur komt morgen tussen 9 en 5'' Oké, kan gebeuren. Bellen ze vanochtend op dat het onderdeel niet op voorraad is en dat ze terug bellen als het wel op voorraad is?!
Gelukkig was ik sowieso thuis, en had ik nergens vrij voor hoeven te nemen ofzo. Maar echt netjes vind ik dit niet. ''Next-business day support'' my ass. Ik ben benieuwd hoelang ik nu mag wachten, ik bel volgende week maandag wel weer op als ik nog niks gehoord heb. Toen ik zaterdag opbelde zij de vouw aan de telefoon dat ik ook nog de laptop terug kon sturen, mijn geld terug vragen en dan weer een nieuwe bestellen omdat het een nieuwe laptop was. Maar daar heb ik eerlijk gezegd ook geen zin in, tegen de tijd dat ik mijn geld terug heb, en mijn nieuwe laptop ontvangen heb zijn we weer 2 maanden verder. Ik hoop dat ze het onderdeel snel op voorraad hebben. Want ik heb geen zin om hier weer allemaal achteraan te gaan
. Ik vind het iig belachelijk dat ze een onderdeel als een moederbord niet op voorraad hebben, en dit is niet de eerste keer als ik dit topic zo lees.
Het liefste haal ik hem zelf uit elkaar en kijk wat er mis is, omdat ik eigenlijk vermoed dat er ergens een aansluiting van de power button niet goed zit. Maar dan vervalt wel mijn garantie die ik 3 jaar heb dus dat ga ik niet doen.
Ook kan ik trouwens mijn supportverzoek op internet bekijken. Gisteren avond nadat ik gebeld had stond de status op dat ze contact hadden opgenomen met het bedrijf wat de reparaties uitvoerde, of iets in die richting. Maar kijk ik nu, dan staat bij status ´´Uw onderdeel/onderdelen is/zijn verzonden.´´? En op de zelfde pagina staat onder: ''Welke onderdelen zijn gekoppeld aan deze serviceoproep?'' Opmerking: er is op dit moment geen onderdeleninformatie gekoppeld aan deze serviceoproep.
Zucht, ik hoop echt dat dit geen gedoe gaat worden en dat alles gewoon soepel gaat.
Nou dinsdag kwam er niemand langs dus dezelfde dag teruggebeld. ''Omdat het een nieuwe laptop laptop is, stondt hij verkeerd in ons systeem, de monteur komt morgen tussen 9 en 5'' Oké, kan gebeuren. Bellen ze vanochtend op dat het onderdeel niet op voorraad is en dat ze terug bellen als het wel op voorraad is?!
Gelukkig was ik sowieso thuis, en had ik nergens vrij voor hoeven te nemen ofzo. Maar echt netjes vind ik dit niet. ''Next-business day support'' my ass. Ik ben benieuwd hoelang ik nu mag wachten, ik bel volgende week maandag wel weer op als ik nog niks gehoord heb. Toen ik zaterdag opbelde zij de vouw aan de telefoon dat ik ook nog de laptop terug kon sturen, mijn geld terug vragen en dan weer een nieuwe bestellen omdat het een nieuwe laptop was. Maar daar heb ik eerlijk gezegd ook geen zin in, tegen de tijd dat ik mijn geld terug heb, en mijn nieuwe laptop ontvangen heb zijn we weer 2 maanden verder. Ik hoop dat ze het onderdeel snel op voorraad hebben. Want ik heb geen zin om hier weer allemaal achteraan te gaan

Het liefste haal ik hem zelf uit elkaar en kijk wat er mis is, omdat ik eigenlijk vermoed dat er ergens een aansluiting van de power button niet goed zit. Maar dan vervalt wel mijn garantie die ik 3 jaar heb dus dat ga ik niet doen.
Ook kan ik trouwens mijn supportverzoek op internet bekijken. Gisteren avond nadat ik gebeld had stond de status op dat ze contact hadden opgenomen met het bedrijf wat de reparaties uitvoerde, of iets in die richting. Maar kijk ik nu, dan staat bij status ´´Uw onderdeel/onderdelen is/zijn verzonden.´´? En op de zelfde pagina staat onder: ''Welke onderdelen zijn gekoppeld aan deze serviceoproep?'' Opmerking: er is op dit moment geen onderdeleninformatie gekoppeld aan deze serviceoproep.

[ Voor 25% gewijzigd door bjorntju op 27-02-2013 13:39 ]
Vervelend, bij mijn 2 supportvragen was ik ook de Next Business Day geholpen... Overigens heb ik niet het idee dat je garantie vervalt: Ik had in mijn laptop al de koelpasta en thermal pads vervangen... De monteur lette er niet eens op, kwakte een lading nieuwe pasta op de CPU, deed alle pads weer terug, en klaar is keesbjorntju schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:08:
Zaterdag gebeld naar Dell omdat mijn laptop niet meer wilde booten, (waarschijnlijk iets met de powerbutton) Dat was allemaal geen probleem en dinsdag zal een monteur langskomen met een moederbord.
*knip*
Verder heb ik ook nooit iets van stickertjes gezien die je zou verbreken met open schroeven, en als je een beetje weet waar je mee bezig bent komt Dell er nooit achter
Hmm oke, ik wacht eerst sowieso eventjes af. Voor hetzelfde geval bellen ze morgen op dat ze hem wel op voorraad hebben 
Nu moet ik wel zeggen dat ik de laptop niet echt nodig heb, deze is voor mijn nieuwe opleiding en die begint pas in augustus, dus het wachten vind ik niet zo erg. Ik hoop in ieder geval wel dat het niet te lang gaat duren.
Nu moet ik wel zeggen dat ik de laptop niet echt nodig heb, deze is voor mijn nieuwe opleiding en die begint pas in augustus, dus het wachten vind ik niet zo erg. Ik hoop in ieder geval wel dat het niet te lang gaat duren.
Moederborden schijnen bij Dell schaars te zijn.bjorntju schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:08:
Ik vind het iig belachelijk dat ze een onderdeel als een moederbord niet op voorraad hebben, en dit is niet de eerste keer als ik dit topic zo lees.
Bij mij duurde het 5 weken, totdat besloten werd mijn laptop te vervangen, omdat het moederbord dat eindelijk was binnengekomen (en aan mijn case was toegewezen) was meegenomen door een monteur voor een andere reparatie.
Als ik jou was zou ik direct op vervanging aandringen.
Jezus 5 weken... Belachelijk dat ze überhaupt iemand zolang laten wachten. Je hebt toch gewoon recht op next business day garantie? Maar ik wacht in ieder geval nog eventjes af, al is het alleen maar omdat ik liever mijn laptop niet wil opsturen. Ik zal ze volgende week in ieder geval wel nog even bellen om te vragen hoelang de levertijd nog is als ik niks gehoord heb.-hopsa- schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:01:
[...]
Moederborden schijnen bij Dell schaars te zijn.
Bij mij duurde het 5 weken, totdat besloten werd mijn laptop te vervangen, omdat het moederbord dat eindelijk was binnengekomen (en aan mijn case was toegewezen) was meegenomen door een monteur voor een andere reparatie.
Als ik jou was zou ik direct op vervanging aandringen.
[ Voor 3% gewijzigd door bjorntju op 27-02-2013 19:01 ]
Lijkt wel of dit iets van de laatste tijd is... Ik kocht mijn laptop inmiddels alweer een half jaar geleden (eind september 2012) en in de eerste twee weken is 3x een moederbord omgewisseld, allemaal NBD...
Dank voor je reactie en dat je wilt helpen.topsie schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 19:45:
[...]
Bij welk gedeelte van mijn uitleg loop je vast? Welke stappen heb je gedaan?
Ik heb nu mijn SSD in mijn laptop, maar mijn gewone schijf niet. Wat ik het vreemde vind is dat hij bij de BIOS aangeeft dat hij op UEFI boot staat terwijl mijn SSD daar helemaal niet tussen staat. Deze staat op Legacy boot.
Moet ik gewoon mijn SSD toevoeg bij "add boot option?" ik kan hem hier namelijk niet tussen vinden.
Als ik dit doe dan komt hij standaard onder UEFI boot te staan toch?
Ik weet niet of jij weet hoe het kan dat hij toch opstart via de legacy terwijl deze niet aanstaat, maar ik ben zelf niet echt bekend met de BIOS functie.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen! Bij voorbaat dank!
Verwijderd
Volgende week verwacht ik mijn Inspiron 17 R SE, de versie met i5 processor en 8 GB RAM.
Als eerste ga ik een clean install doen van Windows 8.
Ik zit nu even op de Dell site naar de drivers te kijken en kom er niet geheel uit.
Ik zie er maar liefst twintig staan:
Audio:
Conexant audio driver aanbevolen
IDT audio driver optioneel
Heb het niet eerder meegemaakt dat ik twee audio drivers moest installeren.
Moet ik die IDT audio driver nu wel of niet installeren?
Bios:
Inspiron 7720 System BIOS for WIN8/WIN7
Ga ik niets mee doen. Don't fix if it ain't broken!
Chipset:
Intel Chief River QS77 Chipset aanbevolen
Intel ME Driver aanbevolen
Realtek CardReader driver optioneel
De bovenste heb ik zeker nodig, dat zal zelfs de eerste zijn die ik ga doen, maar die andere twee, heb ik die ook nodig?
Ik heb niet kunnen achterhalen waar deze voor zijn.
Invoer
ALPS touchpad driver
Deze ga ik installeren.
Netwerk
Relase for DW1703/DW1901 aanbevolen
Intel Centrino Advanced-N Bluetooth v 4.0 + HS aanbevolen
Intel Centrino Advanced-N WLAN driver aanbevolen
Release for DW1704 aanbevolen
Intel Wifi Driver aanbevolen
Moet ik deze alle vijf meenemen?
Zijn de Intel Centrino Advanced-N WLAN driver en de Intel Wifi Driver niet hetzelfde?
Heb ook geen idee wat de eerste en de vierde driver inhouden.
De 2e lijkt me voor de werking van Bluetooth en zal dan wel nodig zijn.
Seriële ATA
Intel RapidStorage Driver aanbevolen
Moet ik deze ook meenemen?
Ik weet niet goed wat dit doet, is dit niet alleen van toepassing als je een SSD hebt?
Toepassing
Dell Quickset Application aanbevolen
Een simpele Google Search leverde op dat als je dit installeert dat er wat knoppen op de laptop geactiveerd worden. O.a. het Windows Mobility Center zou je hiermee kunnen openen. Ik weet niet of ik dit ga installeren. Aanrader of niet?
Intel Rapid Start Technology aanbevolen
Is dit niet slechts nodig wanneer je een SSD hebt?
Intel WiDi aanbevolen
De content van je notebook draadloos delen op je TV. Ga ik waarschijnlijk niet installeren. Eerst maar eens een nieuwe tv aanschaffen.
Dell Digital Delivery aanbevolen
Dell Digital Delivery biedt u de mogelijkheid om een select aantal softwaretoepassingen aan te schaffen op het moment dat u uw computer bestelt. Ga ik niet installeren.
Intel Turbo Boost Technology Monitor aanbevolen
Dit programma laat je zien wat je processor doet. Ga ik niet installeren.
Video
Intel HD Graphics 4000 aanbevolen
Nvidia Geforce Graphics Driver aanbevolen
Zal ik allebei installeren.
Ik zit nu even op de Dell site naar de drivers te kijken en kom er niet geheel uit.
Audio:
Conexant audio driver aanbevolen
IDT audio driver optioneel
Heb het niet eerder meegemaakt dat ik twee audio drivers moest installeren.
Moet ik die IDT audio driver nu wel of niet installeren?
Bios:
Inspiron 7720 System BIOS for WIN8/WIN7
Ga ik niets mee doen. Don't fix if it ain't broken!
Chipset:
Intel Chief River QS77 Chipset aanbevolen
Intel ME Driver aanbevolen
Realtek CardReader driver optioneel
De bovenste heb ik zeker nodig, dat zal zelfs de eerste zijn die ik ga doen, maar die andere twee, heb ik die ook nodig?
Ik heb niet kunnen achterhalen waar deze voor zijn.
Invoer
ALPS touchpad driver
Deze ga ik installeren.
Netwerk
Relase for DW1703/DW1901 aanbevolen
Intel Centrino Advanced-N Bluetooth v 4.0 + HS aanbevolen
Intel Centrino Advanced-N WLAN driver aanbevolen
Release for DW1704 aanbevolen
Intel Wifi Driver aanbevolen
Moet ik deze alle vijf meenemen?
Zijn de Intel Centrino Advanced-N WLAN driver en de Intel Wifi Driver niet hetzelfde?
Heb ook geen idee wat de eerste en de vierde driver inhouden.
De 2e lijkt me voor de werking van Bluetooth en zal dan wel nodig zijn.
Seriële ATA
Intel RapidStorage Driver aanbevolen
Moet ik deze ook meenemen?
Ik weet niet goed wat dit doet, is dit niet alleen van toepassing als je een SSD hebt?
Toepassing
Dell Quickset Application aanbevolen
Een simpele Google Search leverde op dat als je dit installeert dat er wat knoppen op de laptop geactiveerd worden. O.a. het Windows Mobility Center zou je hiermee kunnen openen. Ik weet niet of ik dit ga installeren. Aanrader of niet?
Intel Rapid Start Technology aanbevolen
Is dit niet slechts nodig wanneer je een SSD hebt?
Intel WiDi aanbevolen
De content van je notebook draadloos delen op je TV. Ga ik waarschijnlijk niet installeren. Eerst maar eens een nieuwe tv aanschaffen.
Dell Digital Delivery aanbevolen
Dell Digital Delivery biedt u de mogelijkheid om een select aantal softwaretoepassingen aan te schaffen op het moment dat u uw computer bestelt. Ga ik niet installeren.
Intel Turbo Boost Technology Monitor aanbevolen
Dit programma laat je zien wat je processor doet. Ga ik niet installeren.
Video
Intel HD Graphics 4000 aanbevolen
Nvidia Geforce Graphics Driver aanbevolen
Zal ik allebei installeren.
Je krijgt een driver disc met je laptop megeleverd, ik denk dat je daar genoeg aan hebt 
Anyway, Dell belde vandaag op dat ze het onderdeel binnen hebben, en morgen ochtend belt de monteur op om te melden hoelaat hij komt
(hoop ik)
Anyway, Dell belde vandaag op dat ze het onderdeel binnen hebben, en morgen ochtend belt de monteur op om te melden hoelaat hij komt

[ Voor 4% gewijzigd door bjorntju op 28-02-2013 16:46 ]
Mijn stappenplan na binnenkomst laptop:RvdHeide schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:02:
[...]
Dank voor je reactie en dat je wilt helpen.
Ik heb nu mijn SSD in mijn laptop, maar mijn gewone schijf niet. Wat ik het vreemde vind is dat hij bij de BIOS aangeeft dat hij op UEFI boot staat terwijl mijn SSD daar helemaal niet tussen staat. Deze staat op Legacy boot.
Moet ik gewoon mijn SSD toevoeg bij "add boot option?" ik kan hem hier namelijk niet tussen vinden.
Als ik dit doe dan komt hij standaard onder UEFI boot te staan toch?
Ik weet niet of jij weet hoe het kan dat hij toch opstart via de legacy terwijl deze niet aanstaat, maar ik ben zelf niet echt bekend met de BIOS functie.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen! Bij voorbaat dank!
- F2-->bios
- in bios het Boot menu
- Secure boot-->disabled
- load legacy-->enabled
- DVD drive hoogst mogelijke positie zetten in het sub menu boor priority order
- Bios verlaten
- Windows DVD erin
- laptop uitzetten
- HDD eruit halen, SSD in slot 1 plaatsen
- Opstarten en Windows installeren
- Drivers installeren via website Dell (volgorde: intel chipsset, chipset, video en daarna pas de andere drivers)
- Laptop uit
- HDD erin, slot 2
- Opstarten-->F2-->Bios
- In Bios HDD op de boot tab bij boot priority order naar de laagst mogelijke positie gezet
- opnieuw opstarten
- HDD formateren
Succes
Hier kun je nog helemaal niets mee. Zodra je je laptop hebt, kun je je Service Tag invoeren, en dan pas krijg je alléén maar de drivers voor jouw laptop te zien. Nu zie je gewoon alles voor de hele reeks, en 90% heb je dus niet nodig.Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:42:
Volgende week verwacht ik mijn Inspiron 17 R SE, de versie met i5 processor en 8 GB RAM.
*heeeeeeeeeeeeeeeele lap tekst*
Tip: Download van de Intel website de Intel chipset drivers, de Intel WiFi drivers, de Intel HD Graphics drivers. Download van de nVidia website alvast de GeForce drivers. De audio en touchpad drivers moet je wel bij Dell downloaden i.v.m. de applicaties die daarbij zitten en die je nodig hebt zodat de speciale knoppen op je laptop werken.
Tip 2: Boot je laptop zodra hij binnen is, maak even een hardware profiel met AIDA64 en download dan pas de drivers (van de diverse fabrikanten zelf, niet van Dell). Kost je max een klein uurtje, en dan kun je daarna met een hele verse installatie beginnen.
Nou, hij doet het weer
Monteur is net langs geweest. Wat blijkt dus? Onder het toetsenbord zit links een kabeltje die naar de power button gaat. Nu hoort er op de aansluiting waar het kabeltje ingaat op het moederbord, een klein lipje te zitten om de kabel vast te houden in de aansluiting. (Hetzelfde principe als de keyboard ribbon eigenlijk.) Alleen zat dat lipje er niet op, dus nu hadden ze ze in de fabriek het kabeltje gewoon aan het moederbord vast gelijmd zodat het in de aansluiting ''zou'' moeten zitten...
Maar hij heeft nu gewoon het moederbord vervangen en er meteen een nieuwe palmrest opgedaan en hij doet het weer
In het begin wilde hij niet meer booten, maar na wat geklooi doet hij dat nu wel gelukkig
Maar hij heeft nu gewoon het moederbord vervangen en er meteen een nieuwe palmrest opgedaan en hij doet het weer
Volgens mij hier nog niet gepost:
Hier trouwens een handige maintaince guide, hoe je allerlei shit kunt vervangen, waaronder ook het toetsenbord.
Ik heb er zelf al eentje ingebouwd, is inderdaad originell Dell spul, werk perfect. Vervangen is in 10 minuten gedaan en je hoeft je laptop niet open te schroeven, je kunt het tobo eruit clippen.GaMeOvEr schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:22:
Voor iedereen die een Backlit tobo in zijn Inspiron 17R (SE) wil, maar niet het risico wil nemen zijn shopkorting en dergelijke te verliezen: (Of er al stomweg eentje hebben.)
http://www.ebay.co.uk/itm...oards&hash=item43ad070e7c
Komt met shipping op 38 pond, wat zo'n 44 euro is. Bij Dell zelf zit je met shipping op 68 euro. (losse bestelling) Is overigens gewoon een origineel dell product, geen Chinese namaak. (Echt origineel chinees dus, geen chinese cloon.)
Het tobo van de Vostro 3750 is gelijk aan dat van de Inspiron's.Past overigens ook in de XPS 17 als ik zo op het internet snuffel.
Hier trouwens een handige maintaince guide, hoe je allerlei shit kunt vervangen, waaronder ook het toetsenbord.
Aannames zijn fataal.
[Dell related] Zaterdag gebeld naar Dell omdat mijn laptop niet meer wilde booten, (waarschijnlijk iets met de powerbutton) Dat was allemaal geen probleem en dinsdag zal een monteur langskomen met een moederbord.bjorntju schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:08:
Gelukkig was ik sowieso thuis, en had ik nergens vrij voor hoeven te nemen ofzo. Maar echt netjes vind ik dit niet. ''Next-business day support'' my ass. Ik ben benieuwd hoelang ik nu mag wachten, ik bel volgende week maandag wel weer op als ik nog niks gehoord heb. Toen ik zaterdag opbelde zij de vouw aan de telefoon dat ik ook nog de laptop terug kon sturen, mijn geld terug vragen en dan weer een nieuwe bestellen omdat het een nieuwe laptop was. Maar daar heb ik eerlijk gezegd ook geen zin in, tegen de tijd dat ik mijn geld terug heb, en mijn nieuwe laptop ontvangen heb zijn we weer 2 maanden verder. Ik hoop dat ze het onderdeel snel op voorraad hebben. Want ik heb geen zin om hier weer allemaal achteraan te gaan. Ik vind het iig belachelijk dat ze een onderdeel als een moederbord niet op voorraad hebben, en dit is niet de eerste keer als ik dit topic zo lees.
Ook kan ik trouwens mijn supportverzoek op internet bekijken. Gisteren avond nadat ik gebeld had stond de status op dat ze contact hadden opgenomen met het bedrijf wat de reparaties uitvoerde, of iets in die richting. Maar kijk ik nu, dan staat bij status ´´Uw onderdeel/onderdelen is/zijn verzonden.´´? En op de zelfde pagina staat onder: ''Welke onderdelen zijn gekoppeld aan deze serviceoproep?'' Opmerking: er is op dit moment geen onderdeleninformatie gekoppeld aan deze serviceoproep.Zucht, ik hoop echt dat dit geen gedoe gaat worden en dat alles gewoon soepel gaat.
Nou dinsdag kwam er niemand langs dus dezelfde dag teruggebeld. ''Omdat het een nieuwe laptop laptop is, stondt hij verkeerd in ons systeem, de monteur komt morgen tussen 9 en 5'' Oké, kan gebeuren.[/Dell related]
[Externe partij] Bellen ze vanochtend op dat het onderdeel niet op voorraad is en dat ze terug bellen als het wel op voorraad is?![/Externe partij]
Vragen wie je aan de telefoon hebt kan ook wel eens helpen.
Eindelijk een dagje vrij. Tijd om mijn 17R SE testen.. Kom ik erachter dat er een dode pixel in het midden van mijn scherm zit met een lichte waas erom heen.. Kijken wat ik hier nou weer mee moet.. 
Edit:
http://i49.tinypic.com/97341l.jpg Foto gemaakt met tel. De dode pixel is niet te zien maar de waas om de dode pixel heen wel. Mijn service tag werkt niet dus geen idee hoe ik een ticket kan aanmaken
Edit:
http://i49.tinypic.com/97341l.jpg Foto gemaakt met tel. De dode pixel is niet te zien maar de waas om de dode pixel heen wel. Mijn service tag werkt niet dus geen idee hoe ik een ticket kan aanmaken

[ Voor 47% gewijzigd door Swift92 op 02-03-2013 17:54 ]
Ik ben sinds dinsdag ook eigenaar geworden van een 17R SE (met i7, 8GB RAM en Blu-Ray) 
So far so good allemaal, al is Windows 8 wel wat wennen...
Nu heb ik een Crucial M4 SSD besteld voor de snelheidswinst, maar nu lijk ik me te herinneren dat ik hier ergens gelezen heb dat er geen schroefjes aanwezig zijn om deze SSD te plaatsen.. Klopt dit?
Want zo van die kleine laptop schroefjes heb ik hier nu niet echt op voorraad liggen
Nu heb ik een Crucial M4 SSD besteld voor de snelheidswinst, maar nu lijk ik me te herinneren dat ik hier ergens gelezen heb dat er geen schroefjes aanwezig zijn om deze SSD te plaatsen.. Klopt dit?
Want zo van die kleine laptop schroefjes heb ik hier nu niet echt op voorraad liggen

PSN: Carreon_TO
Verwijderd
Heb hem zelf nog niet, maar er word telkens geschreven dat je alleen de 4 schroefjes in de 1e HDD heb zitten (de 1TB schijf) dus als je een SSD erin wil zetten moet je de 1e HDD vastzetten met 2 schroefjes en de SSD met de 2 die dan over blijven. Of even rondzoeken op internet/lokale zaak die schroefjes verkoopt naar andere opties
heb sinds kort ook deze laptop en bevalt erg goed op 1 punt. Mijn wifi is namelijk niet vooruit te branden ik haal niet meer dan 30mbps zowel op internet als het kopieren van bestanden tussen mijn laptop en nas of andere laptop. Via de utp haal ik wel makkelijk 60mbps (ook met speedtest).
Hebben meer mensen hier last van? en zijn er eventuele dingen die je kan doen om de wifi te verbeteren. mijn 4 jaar oude laptop haalt met gemak 110 mbps draadloos.
Hebben meer mensen hier last van? en zijn er eventuele dingen die je kan doen om de wifi te verbeteren. mijn 4 jaar oude laptop haalt met gemak 110 mbps draadloos.
Worden, normaal gesproken zonder schroefjes geleverd, maar die zijn bij iedere PC-boer in het dorp/stad te verkrijgen.Carreon schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:41:
Ik ben sinds dinsdag ook eigenaar geworden van een 17R SE (met i7, 8GB RAM en Blu-Ray)
Ok thanks, dan zal ik daar eens gaan informerenPeatsmoke schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:27:
[...]
Worden, normaal gesproken zonder schroefjes geleverd, maar die zijn bij iedere PC-boer in het dorp/stad te verkrijgen.
Weet je zeker dat dit gaat werken?topsie schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:30:
[...]
Mijn stappenplan na binnenkomst laptop:Ik zou dit stappenplan een keer uitproberen, werkte bij mij prima.
- F2-->bios
- in bios het Boot menu
- Secure boot-->disabled
- load legacy-->enabled
- DVD drive hoogst mogelijke positie zetten in het sub menu boor priority order
- Bios verlaten
- Windows DVD erin
- laptop uitzetten
- HDD eruit halen, SSD in slot 1 plaawsen
- Opstarten en Windows installere
- Drivers installeren via website Dell (volgorde: intel chipsset, chipset, video en daarna pas de andere drivers)
- Laptop uit
- HDD erin, slot 2
- Opstarten-->F2-->Bios
- In Bios HDD op de boot tab bij boot priority order naar de laagst mogelijke positie gezet
- opnieuw opstarten
- HDD formateren
Succes
Ik had de eerste stappen al gedaan, windows installeren op SSD. UEFI staat op enabled en secure boot aan, toch start hij hem via de SSD terwijl deze onder legacy staat.
De stappen die ik zou moeten doen zijn:
Legacy aan
Secure off
Boot van HDD op laagst zetten
Opstarten en HDD formatteren
Maar ik heb dus een legacy en UEFI boot, heb jij de SSD ook in legacy staan?
Kortom, ik zet de HDD onderaan in UEFI en de SSD bovenaan in legacy?
WaArom trouwens de drivers in die volgorde ? En wat als je het niet zo hebt gedaan?
Alvast bedankt!
Groeten
Robert
[ Voor 3% gewijzigd door RvdHeide op 04-03-2013 00:12 ]
Dit soort moet je hebben.. http://www.parts-people.c...x.php?action=item&id=5011Carreon schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:00:
[...]
Ok thanks, dan zal ik daar eens gaan informeren. Volgens wikipedia noemen ze M3 schroefjes?
Dat zijn idd M3 schroeven, ik had er ook 4 nodig en ben hier naar een winkel gegaan en gevraagd of ze schroefjes hadden voor mn laptop schijf. Kreeg er gewoon 4 mee.
Zolang ze maar een platte kop hebben is het goed, anders past je bay niet meer
Mijn vader had gelukkig nog een paar van die dingen .
Verwijderd
Heb sinds vanochtend ook mijn 17r SE binnen, heb nu alleen een probleem. Ik heb via de ebay link van gameover een backlit toetsenbord gekocht en ik ben hem nu aan het aansluiten. Maar ik krijg met geen mogelijkheid een lichtje aan....
Het nieuwe toetsenbord heeft een extra plaatje op de f6 knop, maar als ik fn+f6 indruk gebeurd er niks helaas. Moet ik de backlit connector met de gouden kant omhoog in de laptop doen of met die kan naar beneden? er staat namelijk op de achterkant een streepje om aan te geven hoe ver hij in de connector moet, dus die kant naar boven lijkt me logischer.
Heb beide kanten geprobeerd, en beiden doen niks helaas. Zijn er extra drivers ofzo nodig?
Het nieuwe toetsenbord heeft een extra plaatje op de f6 knop, maar als ik fn+f6 indruk gebeurd er niks helaas. Moet ik de backlit connector met de gouden kant omhoog in de laptop doen of met die kan naar beneden? er staat namelijk op de achterkant een streepje om aan te geven hoe ver hij in de connector moet, dus die kant naar boven lijkt me logischer.
Heb beide kanten geprobeerd, en beiden doen niks helaas. Zijn er extra drivers ofzo nodig?
Je kunt via de computer ook instellen waarvoor de FN knop voor gebruikt moet worden. Probeer eens te kijken of het daar aan ligt. Verder ben in niet echt technisch met computers.Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:03:
Heb sinds vanochtend ook mijn 17r SE binnen, heb nu alleen een probleem. Ik heb via de ebay link van gameover een backlit toetsenbord gekocht en ik ben hem nu aan het aansluiten. Maar ik krijg met geen mogelijkheid een lichtje aan....
Ook wou ik ff melden dat het gelukt is met de SSD schijf. Hoe vreemd ik het ook vind.
Voorheen als ik de andere schijf erin deed, vervolgens opnieuw opstartte en naar de BIOS ging startte hij de PC automatisch op via die schijf.
Wat heb ik gedaan?
+ Op de SSD had ik reeds windows geïnstalleerd en alle drivers.
+ Ik heb de computer uit gedaan via instellingen, pc instellingen, algemeen , geavanceerde opstartopties en toen Setup.
+ Vervolgens kwam ik in de BIOS setup > boot options
+Secure boot off
+Legacy boot on
+Save changes
+ Windows starte, vervolgens opnieuw opgestart om te zien of alles functioneerde.
+ Werkte goed, weer afgesloten.
+ Open halen, stroom eruit, accu eruit. HDD in bay 2
+ Opstarten (pakte automatisch SSD??)
+ Zelfde stappen als voorheen, geavanceerde startopties, setup
+ HDD stond in legacy? (voorheen in UEFI)
Het vreemde is dat ik niet meer gewoon in de BIOS kom, je ziet het laad balkje wel alleen start hij gewoon door. Via de andere weg kan ik er wel komen.
Wat het vreemde is: (waarschijnlijk doordat ik de PC eerst heb laten booten en toen pas de HDD erin gedaan heb) Is dat de HDD ineens in legacy boot kwam te staan terwijl dit eerst niet lukte.
Maar gelukkig is alles klaar. Heel erg bedankt voor jullie hulp!
Misschien dat iemand me nog wel kan uitleggen waarom het eerst niet wou en nu wel, en waarom ik niet in de BIOS kan komen terwijl het laad balkje het wel doet.
Groeten
Robert
[ Voor 42% gewijzigd door RvdHeide op 04-03-2013 17:26 ]
YouTube: Windows 8 BOOT on Dell Inspiron 17R SE (7720) with Samsung 840PRO
Hierbij even een filmpje van de boot.
Hierbij even een filmpje van de boot.
[ Voor 13% gewijzigd door RvdHeide op 04-03-2013 19:25 ]
Wat mij opvalt bij de videokaart van i5 en de i7 dat er verschillende wattages worden opgegeven
i5 2 GB nVidia GeForce GT 650M 90W
i7 2 GB nVidia GeForce GT 650M 130W
heeft dat met de verschillen in de processor te maken ?
Heb je wel het LED voedingskabeltje aangesloten?Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:03:
Je normale tobo heeft één flatcable, bij je backlit tobo zit er nog een smal extra flatcable'tje bij, dat is voor de ledjes! Die moet je dus ook aansluiten in het nog vrije slotje daarvoor! (Is maar 4 pins breed)
Bij mij staat er trouwens op de grote flatcable heel groot "UP" op de kant die naar boven moet, maar de grote flatcable is dus alleen voor de toetsen, voor de verlichting moet je het voedingsflatcable dingetje aansluiten!
Voor de rest zijn er geen drivers en shit nodig om het te laten werken zover ik weet, behalve dat je Quickset nodig hebt voor de FN + Functie toetsen. (Brightness, Volume, Backlit, etc.)
Volgens mij is de uitvoering van de voedingsadapter met 90 Watt de tragere GDDR3 variant en die met de 130 Watt adapter de snellere GDDR5 variant.Jack1978 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:40:
Wat mij opvalt bij de videokaart van i5 en de i7 dat er verschillende wattages worden opgegeven
[ Voor 29% gewijzigd door GaMeOvEr op 05-03-2013 02:15 ]
Aannames zijn fataal.
Ik ben aan het twijfelen om deze laptop ook aan te schaffen maar wou mij toch eens informeren of dit wel het goede moment is? Mijn aankoop is niet dringend maar ik wil niet dat volgende maand opeens een nieuwe versie uitkomt die nog beter of goedkoper is.
Ten tweede wou ik weten of je de grafische drivers direct kan updaten via de drivers van de producent (nvidia/AMD)? Op mijn vorige dell inspiron kon ik immers enkel drivers van dell gebruiken waardoor ik dus eigenlijk nooit een update kreeg
(uiteindelijk via modding gelukt om toch nieuwe drivers te verkrijgen maar dat was nogal een geklooi)
Ten tweede wou ik weten of je de grafische drivers direct kan updaten via de drivers van de producent (nvidia/AMD)? Op mijn vorige dell inspiron kon ik immers enkel drivers van dell gebruiken waardoor ik dus eigenlijk nooit een update kreeg
(uiteindelijk via modding gelukt om toch nieuwe drivers te verkrijgen maar dat was nogal een geklooi)
Verwijderd
Komt doordat de i7 meer vermogen nodig heeft. Beide kaarten hebben zelfde prestaties. (aldus Dell support chat)Jack1978 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:40:
Het enige wat nu echt 'beter' zou kunnen is een minimale CPU upgrade (verwacht ik niet, want dat is ook voor Dell een vrij duur component), of wellicht een grafische upgrade (en die verwacht ik ook niet). Wellicht dat er wel een modelletje uitkomt waar je een SSD krijgt, of wellicht meer RAM... Maar dat zijn zaken die je allemaal zelf kunt toevoegen.Letsnow schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:34:
Ik ben aan het twijfelen om deze laptop ook aan te schaffen maar wou mij toch eens informeren of dit wel het goede moment is? Mijn aankoop is niet dringend maar ik wil niet dat volgende maand opeens een nieuwe versie uitkomt die nog beter of goedkoper is.
Ten tweede wou ik weten of je de grafische drivers direct kan updaten via de drivers van de producent (nvidia/AMD)? Op mijn vorige dell inspiron kon ik immers enkel drivers van dell gebruiken waardoor ik dus eigenlijk nooit een update kreeg![]()
Verder kun je de grafische drivers gewoon rechtstreeks van nVidia downloaden. Sterker: Ik heb niets van de Dell site gedownload op de audio en touchpad drivers na (omdat daar de speciale knoppen niet bij werken als je ze rechtstreeks bij de fabrikant haalt). Chipset, LAN, Wifi, IGP, GPU... Allemaal gewoon rechtstreeks bij de fabrikant halen en dan werkt het prima.
Verwijderd
Ja, heb het voedingsflatcabletje aangesloten maar dat werkt helaas niet. Ben bang dat ik gewoon een kapot exemplaar heb ofzo.GaMeOvEr schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 02:08:
Heb je wel het LED voedingskabeltje aangesloten?
Je normale tobo heeft één flatcable, bij je backlit tobo zit er nog een smal extra flatcable'tje bij, dat is voor de ledjes! Die moet je dus ook aansluiten in het nog vrije slotje daarvoor! (Is maar 4 pins breed)
Bij mij staat er trouwens op de grote flatcable heel groot "UP" op de kant die naar boven moet, maar de grote flatcable is dus alleen voor de toetsen, voor de verlichting moet je het voedingsflatcable dingetje aansluiten!
Voor de rest zijn er geen drivers en shit nodig om het te laten werken zover ik weet, behalve dat je Quickset nodig hebt voor de FN + Functie toetsen. (Brightness, Volume, Backlit, etc.)
Heb met Dell gebeld wat het probleem kan zijn, en ze konden mij vertellen dat als je laptop niet standaard met backlit keyboard komt, je laptop het misschien niet ondersteund (wat me een beetje vreemd lijkt, aangezien de connector er gewoon op zit)
Ik ben nogal een leek op dat vlak maar kan je niet met een meter kijken of er stroom door loopt? En ik dacht dat LEDs enkel stroom doorlaten in een welbepaalde richting dus het maakt een verschil hoe je de pinnetjes verbindt.Ja, heb het voedingsflatcabletje aangesloten maar dat werkt helaas niet. Ben bang dat ik gewoon een kapot exemplaar heb ofzo.
Heb met Dell gebeld wat het probleem kan zijn, en ze konden mij vertellen dat als je laptop niet standaard met backlit keyboard komt, je laptop het misschien niet ondersteund (wat me een beetje vreemd lijkt, aangezien de connector er gewoon op zit)
Gisteren is mijn Dell Inspiron 17R SE geland. Wat een heerlijk apparaat. Uiteraard gelijk een 128gb SDD erin gezet. Het enige wat ik nu nog krijg is een melding dat er een schijf in de laptop zit die niet helemaal goed functioneerd. Daarmee doelt hij op m'n HDD die ik in de SDD bay heb gedaan. Hij wil een schijfcontrole uitvoeren enz. Ik krijg het niet voor elkaar om de HDD volledig te formatteren. Er staan enkele 'recovery & OEM' partities op die ik niet kan verwijderen. Dit is waarschijnlijk de reden dat ik deze melding krijg. Iemand enig idee om die schijf leeg te kunnen gooien.
Zodra ik de 'controle' doorklik, is hij binnen 5 seconden volledig geboot. Top! Verder nog niet zoveel ervaringen ermee opgedaan. Wat mij opvalt is dat de kwaliteit van de boxen dikke prima is. Het enige waar ik me aan stoor is de vingerafdruk gevoeligheid. Als je er alleen al naar kijkt ontstaan er al vieze vetvlekken.
Zodra ik de 'controle' doorklik, is hij binnen 5 seconden volledig geboot. Top! Verder nog niet zoveel ervaringen ermee opgedaan. Wat mij opvalt is dat de kwaliteit van de boxen dikke prima is. Het enige waar ik me aan stoor is de vingerafdruk gevoeligheid. Als je er alleen al naar kijkt ontstaan er al vieze vetvlekken.
Verwijderd
Vanmiddag laptop binnengekregen.
Wil zo een clean install gaan doen, eerst even op zoek naar de nieuwste drivers.
Te beginnen met de chipset drivers, deze wilde ik van de site van Intel zelf halen, maar ik kan ze niet vinden.
Iemand (redah?) die me hier even verder mee kan helpen?
Wil zo een clean install gaan doen, eerst even op zoek naar de nieuwste drivers.
Te beginnen met de chipset drivers, deze wilde ik van de site van Intel zelf halen, maar ik kan ze niet vinden.
Gisteren de lap binnen gekregen, gisterenavond meteen een andere wireless kaart besteld Intel Centrino Advanced-N 6235 vanwege het niet kunnen connecten aan de 5GHZ band van de standaard kaart, en ik wil graag tot 300mb kunnen doen met de router, kost 2 tientjes 
Daarnaast vorige week al een vertex ssd van 128 GB besteld, morgen komt de wifi binnen en daarna ga ik eens aan de sleutel
En passent nog even de originele win8 dvd bij dell gevraagd en ook die komt eraan.
Wat doen jullie trouwens, win7 op de ssd of win8 (betere performance) met iets als start8 startisback etc om die 'mooie' windows 8 tegels te verbergen?
Daarnaast vorige week al een vertex ssd van 128 GB besteld, morgen komt de wifi binnen en daarna ga ik eens aan de sleutel
En passent nog even de originele win8 dvd bij dell gevraagd en ook die komt eraan.
Wat doen jullie trouwens, win7 op de ssd of win8 (betere performance) met iets als start8 startisback etc om die 'mooie' windows 8 tegels te verbergen?
Met vriendelijke groet,
Jammer dat je een Vertex hebt besteld, 
Windows 8 werkt perfect hoor. Je moet er gewoon een beetje aan wennen.
Windows 8 werkt perfect hoor. Je moet er gewoon een beetje aan wennen.
⏩ PVOutput☀️
Hier moet je al een end mee komen... Audio & touchpad drivers moet je van de Dell website halen.Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:25:
Vanmiddag laptop binnengekregen.
Ik zal morgen even een foto van de mijne maken.Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:57:
[...]
Ja, heb het voedingsflatcabletje aangesloten maar dat werkt helaas niet. Ben bang dat ik gewoon een kapot exemplaar heb ofzo.
Wat dell support zegt is onzin. Die connectors en shit zitten er gewoon op, het is veeeeeel duurder om meerdere mobo varianten te hebben met verschillende connectors en chipjes dan om gewoon één mobo te hebben met desnoods voor 2$ extra chipjes erop die soms niet gebruikt worden dan verschillende mobo revisies te moeten hebben.
Ik heb hier ook bij een variant zonder backlit achteraf de backlit ingebouwd en dat werkt prima. Misschien nog even spelen met de afstand van de flatcable in de connector, of dat het klemmetje/clipje wel goed aangedrukt zit? (Het is een beetje een priegelding)
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Onwijs bedankt, kan ik idd even vergelijken. Denk idd ook dat wat er door dell gemeld werd onzin is. Zullen het voornamelijk op veilig willen spelen lijkt me. Zolang ze maar geen gezeur krijgen om zo iets ofzo.GaMeOvEr schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 23:09:
[...]
Ik zal morgen even een foto van de mijne maken.
Wat dell support zegt is onzin. Die connectors en shit zitten er gewoon op, het is veeeeeel duurder om meerdere mobo varianten te hebben met verschillende connectors en chipjes dan om gewoon één mobo te hebben met desnoods voor 2$ extra chipjes erop die soms niet gebruikt worden dan verschillende mobo revisies te moeten hebben.
Ik heb hier ook bij een variant zonder backlit achteraf de backlit ingebouwd en dat werkt prima. Misschien nog even spelen met de afstand van de flatcable in de connector, of dat het klemmetje/clipje wel goed aangedrukt zit? (Het is een beetje een priegelding)
Ik vind windows 8 trouwens erg lekker werken. Na een 2 dagen gebruik begin ik me eigenlijk een beetje af te vragen waar ik het normale start menu nog voor gebruikte. Want alles werkt gewoon super vanaf de tiles en desktop.
Af en toe is het even zoeken hoe het nou precies werkt, maar een beetje wilkracht en google doen wonderen
mensen als ik voor rond de 100 euro ex btw een goede ssd schijf (plm 120 GB) wil hebben wat is dan de juiste keuze? de versies van boven de 250 GB zijn me wat te prijzig en ik heb ook de 1 TB schijf nog
hoor het graag, heb vandaag de vertex geretourneerd
hoor het graag, heb vandaag de vertex geretourneerd
[ Voor 23% gewijzigd door Jheroen op 06-03-2013 09:50 ]
Met vriendelijke groet,
Crucial m4 128GB of de Samsung 840 PRO 128GB.
⏩ PVOutput☀️
ik heb de samsung besteld :0 morgen is ie er
Met vriendelijke groet,
Kan je die wireless kaart zo vervangen? ik heb namelijk problemen met mijn wireless, kom niet boven de 3 tot 4 mb uit met de huidige kaart die er in zit.
Jheroen schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:18:
Gisteren de lap binnen gekregen, gisterenavond meteen een andere wireless kaart besteld Intel Centrino Advanced-N 6235 vanwege het niet kunnen connecten aan de 5GHZ band van de standaard kaart, en ik wil graag tot 300mb kunnen doen met de router, kost 2 tientjes
Ja, dat kan. Eruit klikken, nieuwe erin klikken, klaar
Let wel dat er maar 2 antennes in de laptop zelf zitten, wil je 450mbps WiFi dan zul je nog een extra antenne achter je LCD-scherm moeten leggen.
Bij deze:Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 00:46:
[...]
Onwijs bedankt, kan ik idd even vergelijken. Denk idd ook dat wat er door dell gemeld werd onzin is. Zullen het voornamelijk op veilig willen spelen lijkt me. Zolang ze maar geen gezeur krijgen om zo iets ofzo.
Ik vind windows 8 trouwens erg lekker werken. Na een 2 dagen gebruik begin ik me eigenlijk een beetje af te vragen waar ik het normale start menu nog voor gebruikte. Want alles werkt gewoon super vanaf de tiles en desktop.
Af en toe is het even zoeken hoe het nou precies werkt, maar een beetje wilkracht en google doen wonderenheb wel een half uur moeten kloten voor ik er achterkwam hoe ik hem uit kon zetten XD

Aannames zijn fataal.
Heeft er iemand hier een backlit gekregen zonder dat ie die extra besteld heeft?
Of komt dit nooit voor.
Heb zelf namelijk een Dell Inspiron 17R Special Edition met een i7 en blu-ray drive besteld zonder backlit.
Verwacht 22 Maart.
Of komt dit nooit voor.
Heb zelf namelijk een Dell Inspiron 17R Special Edition met een i7 en blu-ray drive besteld zonder backlit.
Verwacht 22 Maart.
Aangezien de backlit geen standaard item is, denk ik niet dat dit voorkomt.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Bedankt voor de foto. Heb hem precies hetzelfde erin gedaan, maar werkt helaas niet
Ik zou vooral de verkoper op ebay mailen!
Aannames zijn fataal.
Ik heb vandaag settlers 7 geinstalleerd alles op max gezet maar dan haal ik maar 18fps. volgens gpu-z draait de game tog wel op de gt650m. lijkt mij dat het heel makkelijk moet draaien. skyrim alles op high 1080p draait gewoon lekker soepel op 40fps. iemand enige idee hoe het kan dat ik zo low frames heb bij settlers 7?
Zo, morgen gaat de dell op de operatietafel, nou ja... wifi kaart verwisselen en ssd inbouwen, heeft nog iemand een goede tip waar staat wat je nu precies moet doen om na het inbouwen van de ssd de boel weer te gaan installeren?
Ik lees her en der verschillende tuts...
Ik lees her en der verschillende tuts...
Met vriendelijke groet,
Naar aanleiding van een heel aantal posts geleden: Ook ik heb Dell afgelopen weekend gemaild over een 'ontbrekende' Windows DVD, word me ook netjes kostenloos toegezonden gelukkig.
Ik zit er sterk aan te denken om SSD in te bouwen en dan terug naar Win7 (ik wil de Win8 DVD als backup houden).
Bijvoorbeeld: Skype gaat op mute zo gauw ik naar een ander venster klik (of Alt+Tab) en heb er nog niet een passende oplossing voor kunnen vinden. Ik vind Win8 sowieso wat omslachtig in sommige gevallen
Ik zit er sterk aan te denken om SSD in te bouwen en dan terug naar Win7 (ik wil de Win8 DVD als backup houden).
Bijvoorbeeld: Skype gaat op mute zo gauw ik naar een ander venster klik (of Alt+Tab) en heb er nog niet een passende oplossing voor kunnen vinden. Ik vind Win8 sowieso wat omslachtig in sommige gevallen
Mijn tweede 17RSE is ook defect.
Af en toe als ik hem verplaats als hij aan staat, dan loopt hij vast en laat het scherm in snel tempo wisselende kleuren zien. Ik zou zeggen er zit iets niet goed vast, maar als ik het probeer met schudden en kloppen luukt het niet het te reproduceren. Gisterenavond weer zette ik hem even naast mij neer en gebeurde het weer.
Het is nu al zo'n tien keer gebeurd.
Af en toe als ik hem verplaats als hij aan staat, dan loopt hij vast en laat het scherm in snel tempo wisselende kleuren zien. Ik zou zeggen er zit iets niet goed vast, maar als ik het probeer met schudden en kloppen luukt het niet het te reproduceren. Gisterenavond weer zette ik hem even naast mij neer en gebeurde het weer.
Klinkt toch als een kink in de kabel van het beeldscherm of deze zit net niet helemaal goed vast?-hopsa- schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:54:
Mijn tweede 17RSE is ook defect.
Ik zit te twijfelen tussen het 15" model met 8 GB geheugen / 1 TB harde schijf en het model met 6 GB geheugen / 750 GB Harde schijf.
Verder twijfel ik nog over de 3 jaar garantie upgrade; momenteel geldt er een korting en betaal je daarvoor € 110.- aan dell (incl BTW).
Ik kan hem via de consumenten site bestellen en alsnog de BTW terugvorderen op mijn bedrijf. (Eenmanszaak).
Daarnaast wil ik de harde schijf vervangen door een SSD, en de oude HDD plaatsen ipv de DVD lezer.
Ik heb een paar adviesvragen
1. Garantie upgrade naar 3 jaar, KOST me circa 80-90 euro (na aftrek BTW en haalmeeruitjekaart). Wel of niet doen?
2. Kun je haalmeeruitjekaart en shopkorting combineren?
3. Zal ik voor het model met 6GB/750GB gaan of 8GB/1000GB. Is dit een goede meerprijs? (Zo'n 40-50 meerprijs)
Verder twijfel ik nog over de 3 jaar garantie upgrade; momenteel geldt er een korting en betaal je daarvoor € 110.- aan dell (incl BTW).
Ik kan hem via de consumenten site bestellen en alsnog de BTW terugvorderen op mijn bedrijf. (Eenmanszaak).
Daarnaast wil ik de harde schijf vervangen door een SSD, en de oude HDD plaatsen ipv de DVD lezer.
1. Garantie upgrade naar 3 jaar, KOST me circa 80-90 euro (na aftrek BTW en haalmeeruitjekaart). Wel of niet doen?
3. Zal ik voor het model met 6GB/750GB gaan of 8GB/1000GB. Is dit een goede meerprijs? (Zo'n 40-50 meerprijs)
SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal
Zo all done
nu begint het installatiewerk van al die progjes enzo............. dat duurt nog het langst maarre wat is dat ding snel zeg 
win 8 met een toepassing om normaal bureaublad te krijgen bij opstarten, helemaal goed dus!
* Jheroen blij
win 8 met een toepassing om normaal bureaublad te krijgen bij opstarten, helemaal goed dus!
* Jheroen blij
Met vriendelijke groet,
1. Of je van de garantie gebruik moet maken is natuurlijk afwachten. Blijft een persoonlijke keuze of je wel of niet de mogelijkheid wilt hebben om zonder gedoe langere tijd terug te kunnen vallen op de fabrikant bij een defect.Radeoxx schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:33:
2. Volgens mij kun je maar één kortingssite gebruiken, dit omdat de aankoop via de gekozen site verloopt.
3. Kijk wat je met de laptop gaat doen en bepaal of je het extra geheugen nodig hebt. Als je de harde schijf niet meetelt betaal je overigens relatief veel geld voor 2 GB extra, eventueel kun je er zelf ook altijd nog meer geheugen inzetten.
And I'm the only one and I walk alone.
vraagje ik wil ook nog een dvd bestellen, naar welk email adres heb jij gemaild? Zou ook graag een gratis versie willen ipv betalen.Krullebol.nl schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:34:
Naar aanleiding van een heel aantal posts geleden: Ook ik heb Dell afgelopen weekend gemaild over een 'ontbrekende' Windows DVD, word me ook netjes kostenloos toegezonden gelukkig.
Verwijderd
Afgelopen dinsdag mijn Inspiron 17R SE ontvangen.
Na een aantal dagen ermee gewerkt te hebben, wil ik nu graag een clean install doen.
Ik stuit nu echter al vrij snel op een probleem.
Heb de Bios versie A12 en het lukt me niet om bij Windows Boot Manager de bootvolgorde te veranderen. Kan Windows Boot Manager niet selecteren, en dat is natuurlijk wel nodig om de bootvolgorde te kunnen wijzigen!
Een zoekopdracht binnen dit topic gaf als suggestie om Secure Boot te wijzigen van enabled naar disabled en bij Boot List Opties Uefi te wijzigen naar Legacy (na het installeren van Windows 8 kan dit weer teruggezet worden).
Als ik dit doe kan ik nu wel de optische drive selecteren onder Windows Boot Manager en deze als eerste te zetten vwb opstartvolgorde.
Dit lijkt dus mijn probleem op te lossen, maar ik had nog graag even een bevestiging dat dit allemaal wel safe is. Ik weet dat je met de BIOS geen problemen moet krijgen, en ik weet dit liever zeker voordat ik van start ga.
Na een aantal dagen ermee gewerkt te hebben, wil ik nu graag een clean install doen.
Heb de Bios versie A12 en het lukt me niet om bij Windows Boot Manager de bootvolgorde te veranderen. Kan Windows Boot Manager niet selecteren, en dat is natuurlijk wel nodig om de bootvolgorde te kunnen wijzigen!
Een zoekopdracht binnen dit topic gaf als suggestie om Secure Boot te wijzigen van enabled naar disabled en bij Boot List Opties Uefi te wijzigen naar Legacy (na het installeren van Windows 8 kan dit weer teruggezet worden).
Als ik dit doe kan ik nu wel de optische drive selecteren onder Windows Boot Manager en deze als eerste te zetten vwb opstartvolgorde.
Dit lijkt dus mijn probleem op te lossen, maar ik had nog graag even een bevestiging dat dit allemaal wel safe is. Ik weet dat je met de BIOS geen problemen moet krijgen, en ik weet dit liever zeker voordat ik van start ga.
Ja hoor, ik heb het op net dezelfde manier gedaan en alles werkt hier al (booten via SSD met clean install W8)Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 21:19:
Afgelopen dinsdag mijn Inspiron 17R SE ontvangen.
Dus ff kort opsommen:
- ga in het BIOS (F2)
- ga naar boot options (paar keer -> pijltje indrukken)
- secure boot: disabled
- legacy boot: enabled
- dvd drive helemaal bovenaan zetten
- saven en afsluiten
- ssd installeren in slot 1 (waar HDD zit)
- opstarten met W8 dvd en W8 installeren op SSD
edit: na installatie W8 heb ik dan de HDD in slot 2 gezet en in het BIOS de dvd drive terug naar onder gezet, legacy boot disabled en secure boot enabled.
Succes!
[ Voor 4% gewijzigd door Carreon op 08-03-2013 21:59 ]
Heb een vraag over de aanschaf van de Dell 17R SE.
Ik wil deze graag aanschaffen, maar heb 2 vragen. Is er een wezenlijk verschil tussen de 650m 90w en de 130w? Op notebookreview, staat dat er geen verschil is, maar wil het gewoon even zeker weten
. Is het geheugen van de VGA, GDDR3 of 5? De Dell chat kon daar niks over kwijt
Ik woon niet in Nederland maar in Cyprus, maar wil graag de Nederlandse (goedkoopste) prijs betalen. Als ik voor de 2de laptop kies (8gb, 1TB) kom ik op 806 euro uit, kan dit nog goedkoper?
Mijn ouders moment hier de 2de week van April, en zal graag de laptop naar mijn ouders laten versturen. Is het verstandig om hem nu te bestellen of nog even wachten?
Ik wil deze graag aanschaffen, maar heb 2 vragen. Is er een wezenlijk verschil tussen de 650m 90w en de 130w? Op notebookreview, staat dat er geen verschil is, maar wil het gewoon even zeker weten

Ik woon niet in Nederland maar in Cyprus, maar wil graag de Nederlandse (goedkoopste) prijs betalen. Als ik voor de 2de laptop kies (8gb, 1TB) kom ik op 806 euro uit, kan dit nog goedkoper?
Mijn ouders moment hier de 2de week van April, en zal graag de laptop naar mijn ouders laten versturen. Is het verstandig om hem nu te bestellen of nog even wachten?
[ Voor 25% gewijzigd door da_PSI op 09-03-2013 10:53 . Reden: Nederlandsche taal ]
Verwijderd
Zojuist begonnen met de clean install zoals door Carreon hier twee posts boven omschreven.
Het leek allemaal soepel te verlopen totdat ik aankwam bij het eventuele partitioneren van de HD tijdens de Windows 8 installatie.
Ik wil graag de HD verdelen in 4 partities, e.e.a zoals ik dit nu ook nog heb op mijn Windows 7 desktop pc.
Tot en met de 3e partitie ging dit goed, maar het bleek niet mogelijk om de vierde partitie aan te maken.
Door Windows zelf werd een vrij kleine partitie (systeem) aangemaakt en door mij dan drie primaire partities en waar ik dan een vierde primaire partitie wilde bleek dit niet mogelijk.
Even wat gegoogled en daar las ik dat je onder 'Uefi' (dit had ik immers aangepast) ontzettend veel partities aan kan maken.
Dus terug naar de Bios, Legacy terug aangepast naar Uefi en Secure Boot gewijzigd van disabled naar enabled, en met goede hoop de pc opnieuw opgestart.
Nu wordt er echter niet van DVD opgestart maar krijg ik steeds het volgende scherm:
UEFI Boot
Windows Boot Manager
+Netwerk Boot
Other Options
Setup
Diagnostics
Change Boot Setting
Als ik onder Change Boot Setting weer Uefi naar Legacy wijzig en Secure Boot wijzig van enabled naar disabled start Windows 8 wel weer op, maar de DVD krijg ik niet aan de praat.
Wat moet ik nu doen om Windows 8 te installeren met mijn HD verdeeld in 4 partities?
Het leek allemaal soepel te verlopen totdat ik aankwam bij het eventuele partitioneren van de HD tijdens de Windows 8 installatie.
Ik wil graag de HD verdelen in 4 partities, e.e.a zoals ik dit nu ook nog heb op mijn Windows 7 desktop pc.
Tot en met de 3e partitie ging dit goed, maar het bleek niet mogelijk om de vierde partitie aan te maken.
Door Windows zelf werd een vrij kleine partitie (systeem) aangemaakt en door mij dan drie primaire partities en waar ik dan een vierde primaire partitie wilde bleek dit niet mogelijk.
Even wat gegoogled en daar las ik dat je onder 'Uefi' (dit had ik immers aangepast) ontzettend veel partities aan kan maken.
Dus terug naar de Bios, Legacy terug aangepast naar Uefi en Secure Boot gewijzigd van disabled naar enabled, en met goede hoop de pc opnieuw opgestart.
Nu wordt er echter niet van DVD opgestart maar krijg ik steeds het volgende scherm:
UEFI Boot
Windows Boot Manager
+Netwerk Boot
Other Options
Setup
Diagnostics
Change Boot Setting
Als ik onder Change Boot Setting weer Uefi naar Legacy wijzig en Secure Boot wijzig van enabled naar disabled start Windows 8 wel weer op, maar de DVD krijg ik niet aan de praat.
Wat moet ik nu doen om Windows 8 te installeren met mijn HD verdeeld in 4 partities?
Sowieso zijn 4 partities niet handig. Ik zou deze gewoon in tweeën delen en een tweede HDD erbij stoppen.
⏩ PVOutput☀️
mensjes, wie weet welke drivers ik nodig heb om de buttons rechts bovenaan het toetsenbord weer aan de slag te krijgen of te configureren?
ik heb een clean install van win 8 pro gedaan op de ssd schijf.
iemand? dank je!
iemand? dank je!
Met vriendelijke groet,
volgens mij had redah een aantal items geleden, de drivers daarvoor hier neer gezet. Althans de link er naar toe. Ik dacht dat het ongeveer de enige drivers van Dell waren.Jheroen schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:29:
mensjes, wie weet welke drivers ik nodig heb om de buttons rechts bovenaan het toetsenbord weer aan de slag te krijgen of te configureren?
iemand? dank je!
Dat is volgens mij Dell Quickset.Jheroen schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:29:
iemand? dank je!
Verwijderd
3 partities is voor mij ook werkbaar dus zojuist besloten nogmaals een clean install te doen.
Prima gelukt middels 'secure boot' enabled --> disabled en 'boot list option' uefi --> legacy en de optische drive bovenaan zetten.
Hierna de drie settings zoals hierboven beschreven weer teruggezet, maar dit geeft nu toch problemen.
Bij het opstarten verschijnt nu weer het scherm:
Use the up and down arrow keys to move the pointer to the desired boot device.
Press enter to attempt the boot or esc to cancel.
Boot mode is set to:UEFI Secure Boot:ON
UEFI Boot
+Netwerk Boot
Windows Boot Manager
Other Options
Setup
Diagnostics
Change Boot Setting
Prima gelukt middels 'secure boot' enabled --> disabled en 'boot list option' uefi --> legacy en de optische drive bovenaan zetten.
Hierna de drie settings zoals hierboven beschreven weer teruggezet, maar dit geeft nu toch problemen.
Bij het opstarten verschijnt nu weer het scherm:
Use the up and down arrow keys to move the pointer to the desired boot device.
Press enter to attempt the boot or esc to cancel.
Boot mode is set to:UEFI Secure Boot:ON
UEFI Boot
+Netwerk Boot
Windows Boot Manager
Other Options
Setup
Diagnostics
Change Boot Setting
Klopt, Dell Quickset is voor de extra knopjes, en de FN + functie dingen.
Aannames zijn fataal.
Ben niet heel erg ongeduldig, maar Kan iemand mij antwoord geven?da_PSI schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 22:37:
Heb een vraag over de aanschaf van de Dell 17R SE.
Ik wil deze graag aanschaffen, maar heb 2 vragen. Is er een wezenlijk verschil tussen de 650m 90w en de 130w? Op notebookreview, staat dat er geen verschil is, maar wil het gewoon even zeker weten. Is het geheugen van de VGA, GDDR3 of 5? De Dell chat kon daar niks over kwijt
![]()
Sorry, maar er moet gepland worden