Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:26

Quad

Doof

da_PSI schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 22:37:
Heb een vraag over de aanschaf van de Dell 17R SE.

Ik wil deze graag aanschaffen, maar heb 2 vragen. Is er een wezenlijk verschil tussen de 650m 90w en de 130w? Op notebookreview, staat dat er geen verschil is, maar wil het gewoon even zeker weten :).
130Watt enkel vanwege de i7 processor. Dus neem je met i5 krijg je een 90watt adapter, met i7 een 130watt die wat groter is.
Is het geheugen van de VGA, GDDR3 of 5? De Dell chat kon daar niks over kwijt 8)7
Dell levert met GDDR5 geheugen, in Asus notebooks zitten de GT650M met GDDR3.
Ik woon niet in Nederland maar in Cyprus, maar wil graag de Nederlandse (goedkoopste) prijs betalen. Als ik voor de 2de laptop kies (8gb, 1TB) kom ik op 806 euro uit, kan dit nog goedkoper?
Kijk even rond in het Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 voor de laatste informatie omtrent dit onderwerp, als je duidelijk even laat zien wat je meegepakt hebt aan kortingen dan help ik je daar verder.
Mijn ouders moment hier de 2de week van April, en zal graag de laptop naar mijn ouders laten versturen. Is het verstandig om hem nu te bestellen of nog even wachten?
Ontvangst van de notebook is meestal een week tot anderhalve week na betaling. Je moet een NL afleveradres en betaalmiddel hebben.

Edit: Overigens kan je de 17R SE van €849,- krijgen voor €759,-. Als je als cashbacksite Shopkorting.nl gebruikt krijg je nog een bedrag terug van 7% over €627,-

Je kan nog een kortingsbon toevoegen door gebruik te maken van deze kortingspagina. Neem daar de tweede van.

[ Voor 14% gewijzigd door Quad op 09-03-2013 19:27 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-09 16:22
Vandaag crysis 2 geinstalleerd.grafische instelling op gamer gezet en resolutie 1080p haal gemiddeld 35fps:) draait verder lekker soepel :) mijn handpalm word wel warm. gpu wordt 88 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren nog wat gezocht naar de oorzaak van mijn probleem met het terugzetten van 'boot list option' van legacy naar Uefi en het weer enablen van de 'secure boot' optie.
Op een Engelstalig Dell forum werd er beweerd dat de A12 Bios 'locked' zou zijn.
Zou dit kunnen en zo ja is dit dan de oorzaak van de problemen die ik heb?

Ik weet dat de settings origineel zo stonden, maar de laptop start ook prima op zoals het nu is (dus onder legacy en secure boot disabled). Wil het best aanpassen naar Uefi en enabled maar als dit niet meer gaat, moet ik toch aan alternatieven gaan denken.

Kan iemand mij uitleggen wat de voordelen van Uefi en secure boot enabled zijn in vergelijking met legacy en secure boot disabled? Is het een absolute must om deze twee settings terug aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
Norinco schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 19:14:
[...]

vraagje ik wil ook nog een dvd bestellen, naar welk email adres heb jij gemaild? Zou ook graag een gratis versie willen ipv betalen.
Heb je even een PM gestuurd met wat extra info.
mailadres is in ieder geval NER_TS_CONS_NL@dell.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
Krullebol.nl schreef op zondag 10 maart 2013 @ 10:51:
[...]

Heb je even een PM gestuurd met wat extra info.
mailadres is in ieder geval NER_TS_CONS_NL@dell.com
PM gelezen en bedankt. Zal hem nu zelf ook opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
  • Laatst online: 16-09 09:22

Jheroen

Jheroen

Dank, heb de quickset even gedownload.

Drie vraagjes:

-Aangezien de laptop meestal dicht ligt is het dan een idee om de laptop standaard uit te zetten door de slaapmodus in te schakelen? Dan hoef ik niet steeds deksel open deksel dicht te doen...

- Ik heb schijf 2 (de originele) in bay 2 gezet maar nog niet geformatteerd oid. Ik heb de originele OEM win 8 dvd gekregen van Dell, zal ik de schijf kunnen formatteren zonder er 'later' spijt van te krijgen?
is het daarnaast mogelijk om schijf 2 te configureren dat ie na een x aantal minuten niet gebruikt te zijn hij zichzelf uitschakelt of is dat niet mogelijk?
Heb in bay 1 de samsung ssd

- ik heb een voeding van een HP laptop die hetzelfde wattage levert als de dell voeding, ook de polariteit van de stekker is identiek het enige is dat de hp voeding 18.5V levert en de Dell 19.5V.
Het zou handig zijn als dit geen probleem oplevert omdat ik dan elders met de dell een alternatieve voeding kan gebruiken en niet steeds de hele handel uit de kast hoef te halen

dank voor de reacties!

[ Voor 35% gewijzigd door Jheroen op 10-03-2013 12:46 . Reden: Vraag uitgebreid ]

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zespitter1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 19:22
hoi met andre

Deze heb ik ook, maar heb problemen met wifi krijg het niet aan de praat zit intel n2230 kaartje in.
de tweede via dell gekregen helpt ook niet .
ziet een geel stipje wat voor besturing ik er op zet krijg geen verbinding, hij ziet me modem wel

de goedkoopste i7 is de n0017s17 met 8gb en kost 949

wel erg mooie laptop.
t,d van dell via afstand kreeg het ook niet voor elkaar wat doe ik fout ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
  • Laatst online: 16-09 09:22

Jheroen

Jheroen

zespitter1 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 12:46:
hoi met andre

Deze heb ik ook, maar heb problemen met wifi krijg het niet aan de praat zit intel n2230 kaartje in.
de tweede via dell gekregen helpt ook niet .
ziet een geel stipje wat voor besturing ik er op zet krijg geen verbinding, hij ziet me modem wel
t,d van dell via afstand kreeg het ook niet voor elkaar wat doe ik fout ??
kan je een screenshot geven van wat je te zien krijgt? geel stipje?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zespitter1
hoi
ja geel stipje bij wlan icoon rechts onder krijg geen verbinding ben nu met clean instal bezig met windows 8 ,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
Toen ik de laptop net had was de gpu 92 graden. wat te gaan heb een nieuwe meoderbord en heat zink gekregen. toen dat eenmaal vervangen was kreeg ik de gpu niet warmer dan 75 graden. en nu wordt de gpu zonder problemen weer 88 graden. ik vraag me af wat dit keer de oorzaak is. het is geen stof of iets dergelijks. Ik vraag me af wat te max temperatuur is bij de rest van de dell gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 19:33
Vandaag ook de 17R SE besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er blijken toch wel wat problemen te zijn met de A12 Bios (zat bij mij op de pc toen 'ie geleverd werd).
Hieronder een link naar een korte en een vrij lange thread op een Engelstalig Dell forum:

http://en.community.dell..../p/19483232/20262022.aspx

http://en.community.dell....19482406.aspx?PageIndex=1

Ik heb dus een clean install van Windows 8 gedaan door eerst 'Secure boot' op disabled te zetten en 'Boot option' te veranderen van Uefi naar Legacy. Hierna wilde ik deze settings terugzetten maar dit blijkt niet te werken, dan start Windows 8 niet op. Als ik deze settings zo hou start Windows 8 wel op, maar dit is toch niet zoals ik het wil.

Ik wil namelijk Windows 8 draaien met bovenstaande settings op Uefi en enabled.

Hier nog een stukje knip en plak werk van het Engelstalige forum.

Zou dit mijn probleem wellicht kunnen oplossen en is het veilig om dit te doen?
Ik weet te weinig van Bios/Uefi om te kunnen beoordelen of dit safe is.

Ok I solved the problem. That was very simple, but the bios obviously needs an update: the one-time boot menu (the one launched by pressing F12 on startup) is not working in UEFI...

So how to boot on the DVD in UEFI mode:
◦Insert DVD in drive
◦Start your computer by pressing F2 to enter the Bios
◦Go to the boot tab
◦add a boot option with Boot Option Name as "CD/DVD/CD-RW Drive", and make sure the option with "CD" in the end is selected, like "PciRoot (0x0)/Pci (0x1F, 0x2)/Sata(0x3,0x0,0x0)/CD". Leave the filename entry blank.
◦Put the new entry before "Windows Boot Management" in the UEFI Boot section.
◦Save and restart.
◦When asked, press a key to boot on the DVD. DO NOT USE THE F12 ONE-TIME BOOT MENU: SELECTING "CD/DVD/CD-RW Drive" WILL NOT WORK.

When Windows is correctly reinstalled, just change the boot order again or delete the boot entry you created before. Never use the one-time boot menu unless you want to to boot in Legacy mode (it works).

I can't believe I lost so much time on this... I hope it will help.

Edit: Ik kan inmiddels bevestigen dat bovenstaande werkt. Ik heb nu eindelijk een clean install vanaf DVD kunnen doen onder Uefi met Bios versie A12 :)

Wel een vraagje nog, kwam nog een foutmelding tegen tijdens de installatie waar ik me toch een beetje zorgen om maak.

Ik had alle eerder aangemaakte partities geformateerd en verwijderd, vervolgens nieuwe partities aangemaakt met het volgende resultaat:

Station 0 partitie 1 Herstel
Station 0 partitie 2 Systeem
Station 0 partitie 3 MSR
Station 0 partitie 4 Primair
Station 0 partitie 5 Primair
Station 0 partitie 6 Primair

Toen ik vervolgens Windows wilde installeren op de eerste primaire partitie kreeg ik de volgende melding:
Windows kan niet worden geïnstalleerd. Kan Windows niet op deze schijf installeren. De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het BIOS-menu van deze computer.
Op de andere partities kreeg ik overigens dezelfde melding.

Ik kon echter wel op doorgaan klikken, dit ook gedaan en Windows 8 is gewoon geïnstalleerd.
Tot nu toe heb ik ook geen gekke dingen ervaren, maar die melding blijft wel door mijn kop spoken.
Zit het nu allemaal goed, of heb ik toch een fout gemaakt en ga ik later nog tegen problemen aanlopen?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2013 11:25 . Reden: ervaring toegevoegd, plus nieuwe vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
Hallo,

Ik dacht vandaag laat ik even mijn drivers update. Maar nu had ik gewild dat ik het niet had gedaan.
Ik had de drivers gewoon van de website van dell gehaald. toen ik de driver van de hd4000 installerde kreeg ik een error, en nu ziet de de computer mijn gt650m videokaart niet meer. :S ik bellen met dell. Hun namen mijn computer even over omte kijken wat er was. Maar hoe konden het ook niet oplossen dus komt er morgen een monteur langs met een nieuw moederbord om te kijken als dat helpt. nou ik hoop dat het helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ook niet als je de nVidia software installeert?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
Nee dat lukt niet. Want als ik dat probeer te installeren staat er nvidiacard niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Intel driver verwijderd?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
nee heb ik niet verwijdert? moet ik dat juist wel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 07:54
Peter1989 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:56:
Ja, evevn verwijderen.
Ik heb dat ook gehad met een HP laptop, geforce 630 en intel 4000. Was de 630 weg. De intel verwijderd en windows vind ze weer :)

[ Voor 25% gewijzigd door da_PSI op 11-03-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Peter1989 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:56:
da_PSI schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:38:
[...]

Ja, evevn verwijderen.
Ik heb dat ook gehad met een HP laptop, geforce 630 en intel 4000. Was de 630 weg. De intel verwijderd en windows vind ze weer :)
Klopt, en daarna installeer je enkel de nVidia drivers. Die regelt automatisch ook voor de intel driver.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
dankje wel ga ik gelijk even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 22:12:

Edit: Ik kan inmiddels bevestigen dat bovenstaande werkt. Ik heb nu eindelijk een clean install vanaf DVD kunnen doen onder Uefi met Bios versie A12 :)

Wel een vraagje nog, kwam nog een foutmelding tegen tijdens de installatie waar ik me toch een beetje zorgen om maak.

Ik had alle eerder aangemaakte partities geformateerd en verwijderd, vervolgens nieuwe partities aangemaakt met het volgende resultaat:

Station 0 partitie 1 Herstel
Station 0 partitie 2 Systeem
Station 0 partitie 3 MSR
Station 0 partitie 4 Primair
Station 0 partitie 5 Primair
Station 0 partitie 6 Primair

Toen ik vervolgens Windows wilde installeren op de eerste primaire partitie kreeg ik de volgende melding:
Windows kan niet worden geïnstalleerd. Kan Windows niet op deze schijf installeren. De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het BIOS-menu van deze computer.
Op de andere partities kreeg ik overigens dezelfde melding.

Ik kon echter wel op doorgaan klikken, dit ook gedaan en Windows 8 is gewoon geïnstalleerd.
Tot nu toe heb ik ook geen gekke dingen ervaren, maar die melding blijft wel door mijn kop spoken.
Zit het nu allemaal goed, of heb ik toch een fout gemaakt en ga ik later nog tegen problemen aanlopen?
Iemand die mij hier iets wijzer over kan maken?
Excuus dit ik dit nogmaals vraag, maar ik wil erg graag verder met het installeren.
Het is een zeer fijne laptop en ik kan niet wachten om 'm volledig in gebruik te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinF
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11-2018
Hi,

Ik wil ook graan een SSD gaan plaatsen en dan windows 8 daarop gaan installeren.
Nu lees ik dat je een dvd kunt aanvragen bij Dell, maar ik heb geen flauw idee wat je moet doen om die dvd gratis te krijgen.

Kan iemand mij even kort vertellen wat ik hiervoor moet doen?

En is het trouwens ook mogelijk een 256Gb mSata te installeren en vanaf die te booten?

[ Voor 13% gewijzigd door ErwinF op 11-03-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
Dank jullie wel voor het advies windos ziet de gt650m weer:) . ga in de ochtend dell wel even bellen dat de monteur niet meer hoeft langs te komen. Dat de technische support van dell dat niet wist. intel driver wissen en nvidia dan installeren en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:19
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:35:
Iemand die mij hier iets wijzer over kan maken?
Excuus dit ik dit nogmaals vraag, maar ik wil erg graag verder met het installeren.
Het is een zeer fijne laptop en ik kan niet wachten om 'm volledig in gebruik te hebben ;)
Heb je die partities met opzet zelf aangemaakt? Ik haal meestal alle partities weg, klik op lege ruimte, en laat dan de Windows installer zijn ding doen. Maar wat betreft je 'probleem': Deze melding komt ook voor als je bijv. van een mSATA schijf wil booten, omdat de BIOS dat niet kan. UEFI kan dit wel, en als je Windows dus in UEFI hebt geinstalleerd is er niets aan het handje. Het Het kan dus goed zijn dat je vanuit BIOS niet kunt booten op je schijf. Maar dat is verder geen probleem en levert geen gekke dingen op voor je laptop.
ErwinF schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:46:
En is het trouwens ook mogelijk een 256Gb mSata te installeren en vanaf die te booten?
Ja. Windows 8 (in UEFI modus) kan dit direct, voor Windows 7 moet je een aanpassing doen op de DVD of USB stick. Zie voor verdere instructies ook dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik meende dat de mSata in de 17R SE buggy was en dat het verstandiger is om gewoon een 2,5" SSD te gebruiken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redah schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:02:
Heb je die partities met opzet zelf aangemaakt? Ik haal meestal alle partities weg, klik op lege ruimte, en laat dan de Windows installer zijn ding doen. Maar wat betreft je 'probleem': Deze melding komt ook voor als je bijv. van een mSATA schijf wil booten, omdat de BIOS dat niet kan. UEFI kan dit wel, en als je Windows dus in UEFI hebt geinstalleerd is er niets aan het handje. Het Het kan dus goed zijn dat je vanuit BIOS niet kunt booten op je schijf. Maar dat is verder geen probleem en levert geen gekke dingen op voor je laptop.
Windows 8 geboot vanaf DVD in UEFI, vervolgens de eerder onder Legacy aangemaakte partities verwijderd, en vanuit de niet-gepartitioneerde ruimte 3 nieuwe partities aangemaakt. Deze nog geformatteerd en Windows 8 geïnstalleerd op de eerst aangemaakte partitie.

mSATA heeft mijn laptop niet.
Ga verder met installeren (drivers nu), kijk wel wat er gebeurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Pfff, zit te twijfelen. Of de 17R SE met 6GB met 750GB of de 8GB met 1TB
Ik heb namelijk een Samsung 840 besteld (256GB). 8gb ddr3 1600mhz kost me 35 euro.
De SSD kan naast de normale HDD, dat is mogelijk toch? Volgens Dell is dat namelijk niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ja hoor, bij de 17R SE kan dat.
De vraag is of je de moeite waar vind om die 2GB en 250GB extra voor te betalen en of je het nodig hebt.

Je moet dan twee schroefjes bij de HDD weghalen en die in de bay voor de SSD prikken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
mijn hdd wordt 54 graden :S is dat niet erg warm voor een hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
da_PSI schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:09:
Ik heb namelijk een Samsung 840 besteld (256GB). 8gb ddr3 1600mhz kost me 35 euro.
De SSD kan naast de normale HDD, dat is mogelijk toch? Volgens Dell is dat namelijk niet mogelijk.
Bespaar je het geld dat je aan Dell wil geven: Voor dat geld kun je zelfs 16GB in je laptop prikken. Ook een 1TB harddisk kost helemaal niet zoveel, mocht je willen upgraden later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

Anders neem je mijn 1TB uit mijn Dell voor 40 euro over? :) Nooit gebruikt wegens vervanging door SSD.

Bij Dell betaal je in verhouding veel voor uitbreidingen, zoals redah ook al aangeeft.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn touchpad is er verschil tussen de linker- en rechterknop onder het touchpad.
De rechterknop zit wat dieper verzonken dan de linkerknop.
Het werkt allemaal prima maar optisch ziet het er minder fraai uit.
Is hier gemakkelijk zelf iets aan te doen, of kan ik beter Dell support even contacten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
da_PSI schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:09:
De SSD kan perfect naast de HD. Hier op het forum staan diverse handleidingen hoe je te werk moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
Monteur is langs geweest. Weer een nieuwe moederbord. Maar volgens mij was dat dit keer onnodig.
toen de monteur de laptop uitelkaar haalde zaggen we dat de koelpasta hard was . en dat is vast de reden dat de laptop zo heet was. Dus de vorige monteur had hele slecht koelpasta gebruikt. Deze monteur heeft artic zilver ofzo gebruik. de laptop wordt nu niet warmer dan 74 graden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Kan er nou eigenlijk 16Gb werkgeheugen in de laptop? Dell geeft 8 aan, maar het lijkt me sterk dat dat de max is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er ook winkels van dell. Kan ze zo niet vinden online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-08 21:00

UntamedNL

Drumming

Mensen die deze laptop gebruiken met spellen zoals SimCity en League of Legends?

Ik twijfel sterk dus deze en de Alienware M17X(met 7970), maar het prijsverschil is ruim 500 euro. De vraag is of het dit waard is voor deze spellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
LoL draait prima op de hoogste resolutie en de rest van de settings op medium. Of het ook hoger kan heb ik eigenlijk nooit geprobeerd. Maar daarvoor is ie in ieder geval goed genoeg!

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

UntamedNL schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:53:
Mensen die deze laptop gebruiken met spellen zoals SimCity en League of Legends?

Ik twijfel sterk dus deze en de Alienware M17X(met 7970), maar het prijsverschil is ruim 500 euro. De vraag is of het dit waard is voor deze spellen...
Had je zelf al een beetje op kunnen zoeken, maar goed :>

nVidia GT650M
SimCity (2013)
low: 40.9 fps
med.: 25 fps
high: 20.6 fps
ultra: 11.8 fps
AMD HD7970M
SimCity (2013)
low: 69.6 fps
med.: 51.5 fps
high: 43.9 fps
ultra: 30.7 fps

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk een dik verschil! Maar SImCity is prima speelbaar hier met settings op medium/high....niks van gemerkt dat de fps mogelijk <30 is. Wel nog ergens gelezen dat de CPU ook redelijk belangrijk blijkt te zijn bij SimCity, misschien dus ook nog wel een verschilletje of je een I5 of I7 neemt!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Nismod schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:03:
Kan er nou eigenlijk 16Gb werkgeheugen in de laptop? Dell geeft 8 aan, maar het lijkt me sterk dat dat de max is.
redah in "[Ervaringen] Dell Inspiron 17R Special Edition"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP.

Ik heb nog een ander draadje lopen voor een nieuwe laptop. Nu zag ik veelal dat de Dell Inspiron 17r se veel aanbevolen wordt.

Nu kom ik uit op het volgende:
De bovengenoemde laptop wordt geleverd met win8. Ik heb vandaag Deel gesproken en dit kan niet verandert worden.
Waarom ik dit wil: Dit komt vooral door autocad. Dit draait niet op win8.
En dit heb ik nodig voor werk en studie.

Een oplossing is natuurlijk win7 kopen. Maar dat is ook weer zonde want je betaald ook al voor win8. Heeft iemand tips hiervoor.
Verder vroeg ik me af of een SSD een goede toevoeging is. En hoe gaat dit in zijn werk als ik hem achteraf wil kopen.
Ik zag de versie op de website van dell maar die is rond de 1150 euro. De versie zonder is veel goedkoper. Zeker met alle kortingen. Ik kwam uit op €856 euro. (net ingevoerd)
Ik heb nog niks met de geld terug acties gedaan. Moet ik me nog in verdiepen.

Wie heeft er tips voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:28:
HELP.

Ik heb nog een ander draadje lopen voor een nieuwe laptop. Nu zag ik veelal dat de Dell Inspiron 17r se veel aanbevolen wordt.

Nu kom ik uit op het volgende:
De bovengenoemde laptop wordt geleverd met win8. Ik heb vandaag Deel gesproken en dit kan niet verandert worden.
Waarom ik dit wil: Dit komt vooral door autocad. Dit draait niet op win8.
En dit heb ik nodig voor werk en studie.

Een oplossing is natuurlijk win7 kopen. Maar dat is ook weer zonde want je betaald ook al voor win8. Heeft iemand tips hiervoor.
Verder vroeg ik me af of een SSD een goede toevoeging is. En hoe gaat dit in zijn werk als ik hem achteraf wil kopen.
Ik zag de versie op de website van dell maar die is rond de 1150 euro. De versie zonder is veel goedkoper. Zeker met alle kortingen. Ik kwam uit op €856 euro. (net ingevoerd)
Ik heb nog niks met de geld terug acties gedaan. Moet ik me nog in verdiepen.

Wie heeft er tips voor me.
Het is onzin dat Autocad niet op win8 draait, ik heb het hier namelijk gewoon draaien. Ook 3ds max en Revit.

Dat iets (nog) niet ondersteunt wordt door de maker, betekent niet meteen dat het niet werkt. Ik ben nog tegen geen een probleem aangelopen.

Een SSD is zeker een goede toevoeging! Met name bij CAD applicaties aangezien deze traag en zwaar zijn op normale hardeschijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dat is weer een ander verhaal. Dus het draait wel. Heb je nog iets speciaals moeten doen of draaide het meteen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:58:
Oke dat is weer een ander verhaal. Dus het draait wel. Heb je nog iets speciaals moeten doen of draaide het meteen?
Gewoon installeren, geen bijzonderheden :).

Mocht je programma's hebben die wel moeite hebben met win8, dan kun je ze uitvoeren in win7 modus en dan is er ook niks aan de hand.

Wat betreft programma's hoef je je dus geen zorgen te maken, het is alleen even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus wat is wijsheid in deze.

De versie bestellen met alles erop en eraan (voordeel is meteen kunnen werken)
Of de versie zonder SSD en dit zelf plaatsen. (zal wel hulp nodig hebben, wellicht hier nog mensen uit den haag :)
Dus 856 vs 1036. Scheelt veel. Kan je voordat geld een SSD kopen?
En laten plaatsen incl werkende windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

De versie met SSD is caching, dus geen echte SSD ;)
Overigens zijn de kortingen nu niet echt interessant, natuurlijk je bespaart maar in verhouding tot twee weken geleden betaal je nu veel meer ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topsie
  • Laatst online: 06-03-2024
Op onderstaande 17RSE Dell Express versie zit nu standaard backlit, scheelt weer een paar tientjes vergeleken met bestellen via Ebay of telefonische support.

http://ecomm.euro.dell.co...ldhs1&c=nl&&details=false

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 20:28
Quad schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:34:
De versie met SSD is caching, dus geen echte SSD ;)
Overigens zijn de kortingen nu niet echt interessant, natuurlijk je bespaart maar in verhouding tot twee weken geleden betaal je nu veel meer ;)
Ik heb de versie met 32GB en ik heb er ook een Crucial-m4-ct128m4ssd2-128gb ingedrukt. Is het nu beter om Windows 8 op de Crucial te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
topsie schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 08:46:
Op onderstaande 17RSE Dell Express versie zit nu standaard backlit, scheelt weer een paar tientjes vergeleken met bestellen via Ebay of telefonische support.

http://ecomm.euro.dell.co...ldhs1&c=nl&&details=false
Met deze link kom je volgens mij alleen maar uit in een leeg winkelmandje.

Als je een link hebt waarmee je een 17RSE kan bestellen, zie ik dat graag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Uiteraard is een installatie op de SSD het aller beste ;)

@^^ http://www.dell.com/nl/p/inspiron-17r-se-7720/fs?cs=nlepp1

€849,- variant:
Inspiron 7720 Base
Windows 8 64bit , Nederlands
3e generatie Intel® Core™ i5-3230M processor (tot 3,20 GHz, 3 MB cache)
8.192 MB 1.600 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
Intern backlit toetsenbord met multitouch-touchpad – VS/Internationaal (QWERTY)
2 GB nVidia GeForce GT 650M 90W
Driver: 2230 draadloze kaart
1 TB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
8X DVD+/-RW station
Intel® Centrino® minikaart-N 2230,(802.11n + BT 4.0)— Europees

[ Voor 103% gewijzigd door Quad op 15-03-2013 13:23 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Aha, mooi. Ook op de versie van € 949 zie ik nu. Had de post gemist dat op de Dell Express modellen nu standaard een backlit keyboard zit. Wordt nu toch wel erg interessant met 5% korting, EPP en 7% shopkorting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Hmm, had besloten om voor de 799 te gaan met de kortingen.... Heb ik internet problemen, nu naast de boot gevist. Denken jullie da er volgende week nog kortingen komen? Mijn ouders komen namelijk naar mij de 16de en wil graag een nieuwe laptop...., maar niet teveel betalen.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topsie
  • Laatst online: 06-03-2024
S1NN3D schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:17:
[...]

Met deze link kom je volgens mij alleen maar uit in een leeg winkelmandje.

Als je een link hebt waarmee je een 17RSE kan bestellen, zie ik dat graag. :+
Hij is inderdaad niet meer actief.

Klik op onderstaande link en klik vervolgens de i5 variant aan, vervolgens 2x kassa en in het laatste scherm klik je op details: daar zie je dat deze Express versie inclusief backlit toetsenbord is.

Ik heb mijn 17R SE een paar weken ook als Express versie ontvangen inclusief backlit.

http://www.dell.com/nl/p/...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

[ Voor 7% gewijzigd door topsie op 15-03-2013 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
even een totaal andere vraag, als ik filmpjes zie over het uit elkaar halen van een 17R SE, dan gebruiken ze vaak kunststof gereedschap om palletjes e.d. in te duwen of om ergens tussen te steken.
Op websites in US heb ik deze wel gevonden, maar in NL nog niet. Weet iemand waar ik deze hier kan kopen? Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Gewoon even zoeken bij de bouwmarkt :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Laatst online: 30-12-2023
Wat zijn de voor en tegens als ik de Dell vergelijk met deze?
Asus N76VJ-T4086H
pricewatch: Asus N76VJ-T4086H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zespitter1
Gelukkig opgelost naar zeer lange tyd.

Monteur langs geweest kreeg het ook niet voor elkaar , dacht dat laptop stuk was omdat hij van ver kwam.
heb hg 655 gateway van online.
Gister gebeld bleken paar instellingen niet goed te staan.

nu kom hij er op doet het als een nieuwe/
hoop dat jullie hier wat aan hebben. :) :)
Jheroen schreef op zondag 10 maart 2013 @ 12:48:
[...]

kan je een screenshot geven van wat je te zien krijgt? geel stipje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

tjaeuhm schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:03:
Wat zijn de voor en tegens als ik de Dell vergelijk met deze?
Asus N76VJ-T4086H
pricewatch: Asus N76VJ-T4086H
Wat zie jij voor verschillen?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Ik zie alleen dat de dell iets sneller is bij snelheid en dat er andere videokaarten 650 - 635 in zitten..
Ik ben geen techneut.. het zegt me niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

En als je eens zoekt naar de verschillen tussen de GT635M vs de GT650M?

W wil je er mee gaan doen? Qua uiterlijk en design wint de N76 maar specwise gezien is de Dell Inspiron 17R SE de betere

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Dan nog blijf ik met veel vragen zitten.. Ik heb nu een HP Pavilion dv7-4040ed pricewatch: HP Pavilion dv7-4040ed (WN811EA) Prima machine maar te heet en teveel lawaai. Zoek een vervanger, speel geen games maar een beetje snelheidswinst en beeld winst is gewenst. Als ik al eens een spel speel is dat strategisch, nooit shooters of ander snel gedoe.

Ik gebruik hem nu puur om te downloaden, chatten, internet.. nietszeggende dingen.. het zwaarste wat hij doet is unrarren en data heen en weer pompen naar de mediaspeler.
Natuurlijk kan ik dan voor een 500 euro machine gaan maar ik wil wel iets moois wat ook echt goed is.
En full hd natuurlijk..moet 3 jaar meegaan. Eigenlijk gewoon zoiets wat ik nu heb maar dan weer op de toekomst gericht en stiller/minder heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Je weet dat bovenstaande problemen op te lossen zijn door de laptop open te maken en stof weg te halen en de koelpasta te vervangen? :)

De 17R SE met i5 zal al ruim voldoende zijn.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Haha ja dat weet ik.. ding is al open geweest.. dit is een productiefout van dit model :)
Dank je.

[ Voor 5% gewijzigd door tjaeuhm op 16-03-2013 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ah, mooi balen inderdaad.
Je moet het zelf bepalen iig, de i7 3630QM ga je niet benutten, die kans acht ik nihil dus een i5 3230m zal al volstaan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
Quad schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 11:07:
Gewoon even zoeken bij de bouwmarkt :)
serieus of zit je nu te dollen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Quad schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 19:20:
Ah, mooi balen inderdaad.
Je moet het zelf bepalen iig, de i7 3630QM ga je niet benutten, die kans acht ik nihil dus een i5 3230m zal al volstaan.
Dank je.. het enige waar ik me nu aan erger is als ik dvd's naar naar de mediaspeler stuur via wifi terwijl ik download.. dan bevriest hij soms wat maar daar ben je bij een nieuwere vast vanaf. Dat uTorrent soms internet dichttrekt heeft niets met de laptop te maken maar met mijn onkunde wat betreft dat programma.
Thanks.. ik zal morgen een besluit nemen en evt die kortingsacties eens nalezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Norinco schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 19:26:
[...]

serieus of zit je nu te dollen? :?
Je hebt gewoon van die kunstoffen spateltjes nodig toch? Vindt je wel bij een bouwmarkt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
als het goed is komt de win8 dvd maandag binnen. Nu nog opzoek naar een ssd. Zit zelf te denken aan een crucial, nog ff getwijfeld aan een samsung. Maar las dat het gebruikte type geheugen van de samsung langzamer is als deze schijf vol raakt.

Iemand daar al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ligt eraan welke Samsung SSD je bedoeld.

De Crucial is de betrouwbaarste, de Samsung 840 pro de snelste en de 840 de langzaamste en kortste, op papier, levensduur.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nevitable
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 21:16
Kan je een Engelstalige Windows 8 x64 versie installeren op een nieuwe SSD, of gaat de key in de BIOS dan voor problemen zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
Als het goed is wordt vandaag mijn Dell Inspiron 17R Special Edition geleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
Ik heb vandaag mijn 17R se ontvangen. Echter ziet de laptop mijn 5 ghz wifi netwerk niet.
Ik heb al de nieuwste drivers van Intel geinstalleerd, maar ook dat helpt niet.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ondersteund de wifi chip wel 5Ghz netwerken? Kan het nu even niet controleren namelijk.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Baumans schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:02:
Ik heb vandaag mijn 17R se ontvangen. Echter ziet de laptop mijn 5 ghz wifi netwerk niet.
Ik heb al de nieuwste drivers van Intel geinstalleerd, maar ook dat helpt niet.
Iemand een idee?
De Intel 2200/2230 (weet even niet meer welke van de twee er in zit) ondersteunt enkel 2.4GHz. Gelukkig is het vervangen van het WiFi kaartje eenvoudig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
redah schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:11:
[...]

De Intel 2200/2230 (weet even niet meer welke van de twee er in zit) ondersteunt enkel 2.4GHz. Gelukkig is het vervangen van het WiFi kaartje eenvoudig :)
Dan gaan we dat maar eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
pfff kom niet hoger dan 70 kb/s,

Zodra ik een externe wifi adapter aansluit haal ik wel de volle snelheid.

[ Voor 55% gewijzigd door Baumans op 18-03-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Probleempje die herkenbaar is, deïnstalleer de Mcaffee installatie, en forceer eventueel via apparaatbeheer -> netwerkadapter -> Geadvanceerd -> Draadloze modus -> 54Mbps / G netwerk. Kan zijn dat je een sitecom router hebt? Bij mijn kameraad gaf dit oa ook problemen thuis. Bij mij thuis op de TP-Link heeft hij nergens last van en zet hij hem op N snelheid.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
Quad schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:41:
Probleempje die herkenbaar is, deïnstalleer de Mcaffee installatie, en forceer eventueel via apparaatbeheer -> netwerkadapter -> Geadvanceerd -> Draadloze modus -> 54Mbps / G netwerk. Kan zijn dat je een sitecom router hebt? Bij mijn kameraad gaf dit oa ook problemen thuis. Bij mij thuis op de TP-Link heeft hij nergens last van en zet hij hem op N snelheid.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Wat betreft Wifi N en 5 Ghz, het standaard Intel 2230 kaartje ondersteund inderdaad geen 5 Ghz netwerken. Echter voor een euro of 25 ( pricewatch: Intel Centrino Advanced-N 6235 ) koop je een Intel Advanced N 6235, die ondersteund ook de 5 Ghz netwerken, en heeft ook Bluetooth en WiDi, zoals de 2230 dat heeft.

Zie ook hier Intel's feature guide:

http://www.intel.co.uk/co...duct-selection-guide.html

Let overigens op dat je geen Ultimate N kaartje koopt, die hebben namelijk 3 antenne aansluitingen nodig, die niet in de laptop aanwezig zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door GaMeOvEr op 19-03-2013 01:23 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik ben benieuwd of het probleem oplost ;).

Een Intel Advanced N 623 zoals hierboven gezegd aanschaffen is ook een optie inderdaad.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
Quad schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 01:19:
[...]

Ik ben benieuwd of het probleem oplost ;).

Een Intel Advanced N 623 zoals hierboven gezegd aanschaffen is ook een optie inderdaad.
Het probleem is hierdoor inderdaad opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takemenow
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik zou graag toch even wat advies willen..

Momenteel heeft Dell wel erg prettige kortingen op de Dell 17R SE laptops.
Ik heb al besloten dat ik de 17" wil (dat was al lastig genoeg), nu nog kiezen welk model ik wil.

Eerst maar eens vertellen wat ik ermee ga doen.
- Managen van mijn webshops, regelmatig 20+ tabs open in FireFox.
- Af en toe wil ik ook graag gamen, Sim City, BattleField 3 en PES 2013.
- FHD films en series kijken. Films download ik via torrents of usenet.

Allemaal dus niet erg spannend. Games hoeven ook niet per se op de allerhoogste instellingen.
Wel wil ik dat deze laptop 2-3 jaar mee kan.

Nu twijfel ik tussen de n0017s30 van €764 en de n0017s37 van €854.

De n0017s30 heeft I5, 8gb, 1tb, GT650m (90W) en backlit kb.
De n0017s37 heeft I7, 8gb, 1tb, GT650m (130W), BluRay en backlit kb.

De vraag is dan of het de €75 verschil waard is (na kortingscode en shopkorting) voor een BluRay drive en een I7?

Zou iemand me kunnen vertellen wat het verschil tussen de GT650 90W en 130W is? Betere performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

BF3 heeft soms wat meer aan een quadcore dan en dual core, maar voor de rest is het niet echt heel spannend dit verschil.
Je krijgt ipv een 90 watt adapter een 130 watt adapter, die iets groter is. Komt door de CPU ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagean
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-03-2021
takemenow schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:24:
Ik zou graag toch even wat advies willen..

Momenteel heeft Dell wel erg prettige kortingen op de Dell 17R SE laptops.
Ik heb al besloten dat ik de 17" wil (dat was al lastig genoeg), nu nog kiezen welk model ik wil.

Eerst maar eens vertellen wat ik ermee ga doen.
- Managen van mijn webshops, regelmatig 20+ tabs open in FireFox.
- Af en toe wil ik ook graag gamen, Sim City, BattleField 3 en PES 2013.
- FHD films en series kijken. Films download ik via torrents of usenet.

Allemaal dus niet erg spannend. Games hoeven ook niet per se op de allerhoogste instellingen.
Wel wil ik dat deze laptop 2-3 jaar mee kan.

Nu twijfel ik tussen de n0017s30 van €764 en de n0017s37 van €854.

De n0017s30 heeft I5, 8gb, 1tb, GT650m (90W) en backlit kb.
De n0017s37 heeft I7, 8gb, 1tb, GT650m (130W), BluRay en backlit kb.

De vraag is dan of het de €75 verschil waard is (na kortingscode en shopkorting) voor een BluRay drive en een I7?

Zou iemand me kunnen vertellen wat het verschil tussen de GT650 90W en 130W is? Betere performance?
Ik zit dus met bijna hetzelfde vragen, wel grappig. Zit ook tussen de i5 en i7 te twijfelen.
BF3 SimCity en ETS2 speel ik voornamelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Anyway. de 17R SE met i7 van €950,- is weer mooi goedkoper geworden. Je krijgt 10% korting van Dell + 5% kortingscode + 5% EPP en 7% shopkorting en dan kom ik op een bedrag uit van rond de €770,- wat je aan Dell moet betalen en dan krijg je via shopkorting €44,- terug. ;)

Doe er je voordeel mee.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:05:
Anyway. de 17R SE met i7 van €950,- is weer mooi goedkoper geworden. Je krijgt 10% korting van Dell + 5% kortingscode + 5% EPP en 7% shopkorting en dan kom ik op een bedrag uit van rond de €770,- wat je aan Dell moet betalen en dan krijg je via shopkorting €44,- terug. ;)

Doe er je voordeel mee.
Was al een tijd aan het twijfelen over deze laptop. Dacht ga eens kijken of ik alle kortingen bij elkaar kan brengen... lijkt dit type niet meer bestelbaar te zijn. Kan niet meer op de "koop nu" knop klikken aangezien deze greyed out is gemaakt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
voor diegene die een backlit toetsenbord willen hebbenop hun reeds aangekochte 17R SE, ik heb vandaag contact gehad met Dell. Je kan het backlit daar achteraf bestellen voor €44 nog wat. Dat is inclusief btw en verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht morgen mijn 17R SE. Wil zsm een SSD inbouwen. In dit forum heb ik een hoop info erover gevonden. Echter, ik wil een schone instalatie doen met windows 7. Alles wat ik lees betreft windows 8. Indien ik windows 7 op de ssd zet, kan ik dan problemen verwachten? bijv met drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Drivers zijn gewoon te vinden op Dell.nl als jij je service tag invoert ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke thanks, @Quad schreef eerder wbt SSD:
Crucial M4 of Samsung 840 pro. Nu heb je van beide een sata 600 en een msata aansluiting. Welke moet ik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Een gewone sata aansluiting, je hebt er extra ruimte voor in de 17R SE :)
Het kost je wel even twee schroefjes van de normale HDD, maar niet erg.

[ Voor 33% gewijzigd door Quad op 21-03-2013 21:44 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
ffffff, ik had de goedkoopste i7 gekocht, blijkt hij niet meer leverbaar. Ze konden mij niet vertellen hoe lang het gaat duren, dus toch maar geannuleerd. Mijn ouders moeten de laptop namelijk meenemen naar mij.

Zou graag ff jullie mening willen, de laptop gaat gebruikt worden voor af-en-toe BF3, virtual machines, onderhoud van websites.

De laptop moet bij mijn ouders zijn voor de 14de van April.
Wachten voor de i7 ... Of de i5 nemen....

De i5 moet alles gewoon aankunnen... Maar de voorkeur gaat toch naar de i7....

Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takemenow
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik denk dat je ongeveer hetzelfde zal doen als ik met mijn bestelde i5.. Ook websites onderhouden, af en toe een game spelen en verder niet al te zwaar werk.

Pak gewoon die i5 van €764. Ik heb er met alle kortingscodes uiteindelijk €649 voor betaald. Top deal zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Aangezien het prijsverschil niet dramatisch is en bij mij de laptops toch ff mee moeten gaan, koop ik liever de dikste CPU erin (als het niet te veel kost natuurlijk. ;) ) zodat het ding over 3 jaar ook nog vlot genoeg is voor dan Windows 9 en allerlei shit. :P (je kunt behalve het geheugen en de storage namelijk niets upgraden.)

Als je zo'n aankoop afschrijft over 4 jaar, wat betaal je dan uiteindelijk meer voor die dikkere processor? tientje of 2 per jaar? Doe mij dan maar lekker de snellere quadcore ipv de dualcore. (Zeker als je wel eens met VM's gaat klooien is een sloot geheugen en CPU power wel lekker.)

[ Voor 22% gewijzigd door GaMeOvEr op 24-03-2013 03:15 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag wat advies willen.

Dinsdagavond de 17R SE besteld met alle kortingen, vrijdag in huis. Zaterdag avond de Crucial M4 ingebouwd, nadat ik me grondig heb ingelezen op dit forum.

Ik heb het volgende stappenplan aangehouden, wat elders in dit forum staat:
1. F2 -> bios
2. in bios het boot menu
3. secure boot -> disabled
4. load legacy -> enabled
5. dvd drive naar hoogst mogelijke positie zetten in submenu priority
6. bios verlaten
7. windows dvd erin
8. laptop uitzetten
9. hdd eruit halen, ssd in slot 1 plaatsen
10. opstarten en windows installeren
11. drivers installeren via Dell
12. laptop uit
13. hdd erin, slot 2
14. opstarten -> F2 -> bios
15. in bios hdd op de boot tab bij boot priority order naar laagst mogelijke positie zetten
16. opnieuw opstarten
17. HDD formateren.

Tot nr. 10 ging het goed. Windows installeren -> verliep aanvankelijk goed, start meerdere keren opnieuw op, bij de allerlaatste keer opnieuw opstarten (dat geeft deze Windows 7 versie van Plieck aan) kan hij niet meer opstarten.
Scherm is zwart, afwisselend komen snel achter elkaar voorbij: Dell logo, cursur links bovenin en " raak toest aan om van dvd op te starten".
Hij start dus niet meer op.

Vervolgens heb ik nogmaals van DVD opstart. Hij gaat Windows 7 opnieuw installeren en zelfde probleem op het eind. Vervolgens in Bios opstarten (prioriteit) op de SSD gezet, dit hielp niets (de SSD stond wel vermeld in de bios).

Deze versie van Win 7 heb ik al 2 keer eerder geïnstalleerd op een andere pc, dat kan het dus niet wezen.

Alle raad is zeer welkom! BVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien eens een Windows repair doen vanaf de DVD, heeft bij mij vaker gewerkt.

Wordt je SSD wel elke keer gevonden? Ik heb meerdere typen en merken SSD's gehad die om een vage reden soms niet goed te vinden waren. Sommigen vielen ineens uit na de instalatie van Windows, Vaak deed een firmware update wonderen, vraag me niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Waarom zou je uberhaupt zo een illegale pliek versie nemen?
Gewoon van msdn een image downloaden en dan installeren met de code die je bij je laptop heb

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ aron225,
Omdat ik de Dell 17R se met windows 8 gekregen heb, volgens mij is dat een OEM versie (of noem je dat niet zo?). Ik zou er graag windows 7 op zetten, maar heb dus geen windows 7 code.
Kun je van msdn win 7 downloaden en de code van win 8 gebruiken (die volgens mij in de bios staat)?
Zo ja, welke versie (home, profesional, ed?)
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste