Kan iemand mij verder helpen met de installatie van de drivers (na een clean install Windows

?
Vanaf dell.com heb ik met behulp van mijn service tag gedownload en geinstalleerd;
-Dell Quickset Application
-Dell Touchpad Driver
-IDT High-Definition Audio Driver
Ik heb vanuit dit topic begrepen dat ik de rest van de drivers beter van de website van de fabrikant kan halen.
Volgens de website van Dell heb ik dan nog nodig;
-Intel WiDi
-Intel Turbo Boost Technology Monitor
-Intel Management Engine Interface Driver
-Intel Chipset Driver
-Intel BT Driver
-Intel Wi-Fi Driver
-Intel Rapid Storage Technology Driver
-Intel Graphics Driver
-Realtek USB 2.0 Card Reader Driver
-nVIDIA Graphics Driver
Een hoop Intel dus. nVIDIA is me gelukt, dit was goed te doen door gewoon op de website van nVIDIA de juiste GPU te selecteren en dan de originele drivers te installeren. Ik heb meteen ook maar 'nVIDIA Geforce Experience' geinstalleerd zodat ik altijd de nieuwste drivers heb.
De website van Intel vind ik echt enorm onoverzichtelijk. Nu heeft redah in dit topic eerder een mooi lijstje met linkjes gepaatst, echter kom ik daar niet uit. Als ik bijvoorbeeld de chipset drivers kies kom ik met de link van redah uit op;
-Intel® Chipset Device Software (INF Update Utility)
11/6/2012 9.3.0.1026
Maar als ik dan kijk op de website van dell;
-Intel Chipset Driver
2/8/2013 9.3.0.1021, A01
De datum van dell is veel recenter, klopt dat dan wel? Daarnaast komt bij deze driver de softwareversie nog wel redelijk overeen maar bij sommige drivers is ook de softwareversie een totaal ander nummer.
Dan nog wat overige vragen;
-Wat is de meerwaarde om de drivers rechtstreeks vanaf de fabrikant te installeren?
-Wat is verstandiger, zowel de Intel HD graphics drivers als de nVIDIA installeren of is alleen de nVIDIA voldoende/beter?
-Ik lees eerder in dit topic dat je kan instellen wat de Intel HD allemaal doet en wat de nVIDIA allemaal doet. Waar kan ik dit vinden? Ik heb in het configuratiescherm gekeken bij zowel de Intel als de nVIDIA instellingen maar kan het nergens vinden.
-In hoeverre is een BIOS update noodzakelijk?
Thanks voor de support!