Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 07:54
Vanavond de 17SE bestellen, i7 is er weer.
De installatie is nl of uk? De Dell medewerker heeft mij verteld, volledig NL en geen andere talen beschikbaar.... Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Na vele reviews toch uiteindelijk bij de 17R SE(of 15R SE) aangekomen, maar ik twijfel nog tussen beiden uiteraard :P
Met die kortingen en trucs wordt hij nu wel heel erg goed te doen. (heb m nog niet persé nodig, wel handig maar ga er niet van uit dat er een nieuw model komt binnenkort)

Maar vooral het gewicht van de 17R SE lijkt me een beetje tegenwerken, heb even getest met een oude acer en een 'worst case scenario' in mn tas en dat is best zwaar :+
Maar vergeleken met de 15R scheelt het eigenlijk 'maar' n halve kilo ongeveer, dus eigenlijk zal dat toch best moeten meevallen.

Prefereer de 17R SE gezien er toch wat meer grafische kracht in zit, en numpad is ook mooi meegenomen. (daarbij zijn beide SE's voorzien van een prima scherm, in tegenstelling tot de nieuwe 15R's die dan weer wel een numpad hebben)

Ben van plan hem een beetje te helpen zo de dag door te komen door de 650m uit te zetten (dat kan toch?), en wat met het powermanagement te doen. Zo hoop ik toch die powerbrick a la halve kilo niet mee hoeven te nemen. Is dit reëel of niet?

Iemand hier die het beestje vaker meeneemt naar zn werk/studie of wat dan ook :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

De 2D taken en lichte werkzaamheden worden door middel van de Optimus technologie (zie Wikipedia: Nvidia Optimus )afgehandeld door de Intel HD4000 graphics. Zodra er zware taken (ala games) gedraaid worden schakeld de Optimus technologie de GT650M in.

Ik heb begrepen van mijn kameraad dat je met ultra licht gebruik, dus energie saver, BT uit scherm op laagst en WiFi uit dat hij dan de 4 uur kan halen. Met WiFi aan wordt het ongeveer 3,5 uur.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 22:35
Yep, als ik energiebesparing aan zet (minimale achtergrondverlichting, geen hardeschijfwerk [werk op SSD] en bluetooth onzin allemaal uit), dan haal ik wel een uur of 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Ben benieuwd! Heb hem net besteld, de oude laptop werd wel heeeel traag. Toch even 141 euro korting meegepikt.

[ Voor 21% gewijzigd door green-tea op 26-03-2013 19:49 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Hoi,

Ik heb een klein probleempje en kom er niet uit. Ik heb de Inspiron 17R, maar lijkt mij bijna zelfde. En heb topic helemaal door genomen, maar kom er toch niet uit.

Ik heb hier een unattended versie Windows 8 Pro. Die is wel niet geheel zoals het hoort, maar ik installeer al jaren op mijn huidige laptop dergelijke OS-en en wil dat graag zo houden. Ik heb hiervoor speciaal een USB-stick van 16 GB gekocht en wil dit graag volhouden, mede vanwege andere software en hadigheidjes.

Vanwege de grote Install.wim kan ik hem niet in FAT32 zetten, dus via UEFI lijkt onmogelijk. Nou lijkt mij de beste oplossing dat ik de gehele laptop "kaal" haal: alle partities verwijderen, Windows erop zetten en dan weer partitioneer. Dan kan ik later nog eens een nieuwe versie van Windows erop zetten en via dualboot kiezen.

Maar, ik heb mij USB geprepareerd met de USB-tool, maar krijg het niet voor elkaar dat hij door de DELL in het BIOS/UEFI gezien wordt. Heb met Legacy, Secure off, etc gedaan, maar hij wordt niet gezien. Ik heb echter nog niet de schijf geformateerd, zoals ik wel wil. Maar ik durf dat nog niet, zoals ik er niet een nieuwe Windows op kan gooien.

Dus mijn vraag is: Hoe krijg ik het voor elkaar dat de Dell mijn USB ziet tijdens het opstarten? En er wat mee doet...
Want nu blijft de Dell hangen met Dell-logo. Of in andere instellingen herstart hij hem direct (en dus constant).

Alvast bedankt,

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexonic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-12-2019

dexonic

efficient != nuttig

DGonlag2 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:23:
Yep, als ik energiebesparing aan zet (minimale achtergrondverlichting, geen hardeschijfwerk [werk op SSD] en bluetooth onzin allemaal uit), dan haal ik wel een uur of 4.
Heb ook ssd en met helderheid naar beneden maar wifi aan red ik dan zo'n 4 uur (ook met actief browsen, filmpjes kijken @ yt, etc) op Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranQuilNL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-03-2022
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:21:
@ aron225,
Omdat ik de Dell 17R se met windows 8 gekregen heb, volgens mij is dat een OEM versie (of noem je dat niet zo?). Ik zou er graag windows 7 op zetten, maar heb dus geen windows 7 code.
Kun je van msdn win 7 downloaden en de code van win 8 gebruiken (die volgens mij in de bios staat)?
Zo ja, welke versie (home, profesional, ed?)
De geleverde windows 8 was bij mij zonder problemen te downgraden. Heb win 7 er over heen gegooid en key geskipt tijdens installatie en zonder problemen win 7 geupdate.

[ Voor 72% gewijzigd door TranQuilNL op 28-03-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranQuilNL
Baumans schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:02:
Ik heb vandaag mijn 17R se ontvangen. Echter ziet de laptop mijn 5 ghz wifi netwerk niet.
Ik heb al de nieuwste drivers van Intel geinstalleerd, maar ook dat helpt niet.
Iemand een idee?
Eerder in topic is het al ter sprake gekomen. De geleverde netwerk kaart werkt niet met 5 ghz wifi. Wel is er voor 25e een te kopen en makkelijk in te bouwen dat wel op 5 ghz werkt. Zoek het anders even op in de topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Met Dell gebeld. Zij begrijpen het probleem, of toch niet. Want hun enige opmerking is: Ja maar, win 8 is win7 niet. Dus gebruik toch gewoon de door ons geleverde versie....gek word ik er van.

Maar, heb dus nog geen oplossing. Ik wil zo graag mijn oude BIOS terug, die ik wel begrijp. Niet dat rare UEFI. Weet iemand hoe ik dat kan veroorzaken op deze Dell?

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
Ik kreeg bij opstarten de melding dat er een nieuwe driver is van Nvidia. Ik heb nu versie 307.07 draaien. De nieuwste is 314.22. Heeft iemand deze al draaien? Weet iemand ook het verschil tussen de 2, of voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenoice
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-07 21:56
sinds maandag ben ik in het bezit van een 17r se.
Opzich erg tevreden maar ik heb wat problemen met internet, en dan met name internet exployer.
Deze wil vaak paginas niet helemaal laden, of blijft met een zandloper hangen. Bijvoorbeeld de Autoweek.nl site laad alleen het bovenste deel en meer niet.
Ook filmpjes van internet lopen de eerste minuten vrij aardig en daarna stopt ie ermee.
Chrome gaat iets beter maar ie moet het ook gewoon doen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Onze oude laptop heeft deze problemen niet.

Kan je ook een systeemherstel (incl de Dell software) doen met windows 8? Dus eigenlijk terug naar de fabrieksinstellingen en je alles opnieuw moet instellen. Wieweet helpt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@ The Noice,

Kan je onderstaande proberen?
Quad schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:41:
Probleempje die herkenbaar is, deïnstalleer de Mcaffee installatie, en forceer eventueel via apparaatbeheer -> netwerkadapter -> Geadvanceerd -> Draadloze modus -> 54Mbps / G netwerk. Kan zijn dat je een sitecom router hebt? Bij mijn kameraad gaf dit oa ook problemen thuis. Bij mij thuis op de TP-Link heeft hij nergens last van en zet hij hem op N snelheid.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenoice
kan je de mcaffee wel weer terugzetten achteraf? Ik heb geen recover cd of iets dergelijks erbij.
De ziggo internetbeveiliging die we normaal gebruiken schijnt nog niet te werken bij windows 8 dus ik wil wel iets van beveiliging op mn pc hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Die kan je later weer installeren via de Dell site.

Anders heb je ook nog Microsoft Security Essentials, gratis, licht en goed.

Edit: zit overigens al ingebakken in Windows 8 onder Windows Defender. :D

[ Voor 65% gewijzigd door Quad op 28-03-2013 20:32 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenoice
bij de intel centrino wireless 2230 geavanceerd - draadloze modus kan ik alleen uit 1.802.11b 2.802.11g en 3.802.11bg kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelfde gehad, en bij mij lag het aan het draadloze kanaal. Die gebruikte ik al jaren zonder problemen met tientallen apparaten. Maar de 2230 had problemen met een ander netwerk dat sporadisch opkwam op het zelfde kanaall, hoe zwak het signaal ook was. Na het verzetten naar een ongebruik kanaal heb ik nooit meer problemen gehad met snelheid of wegvallende verbindingen.

Tip: zoek een op inSSIDer, freeware tooltje om je wlan kanalen grafisch in beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenoice
Ja ik heb de router ook op een ander kanaal gezet, maar dit werkt nog steeds niet.
Zijn hier vrijwel geen andere netwerken in de buurt.

Ik zal die mcaffee eerst even verwijderen. Maar wil daarvoor een recover van mn systeem.maken.
Iemand enig idee hoe dat me w8 moet? Ik kan alleen de dell recover app vinden.
Dell zelf geeft geen recover cd meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Voor Mcafee: http://service.mcafee.com/faqdocument.aspx?id=TS100344

Wbt een herinstallatie dvd, belletje naar Dell kan wonderen doen.

Kan je misschien screenshot maken en even per dm sturen van wat jij bij je netwerk adapter te zien krijgt?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagean
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-03-2021
TranQuilNL schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:56:
[...]

De geleverde windows 8 was bij mij zonder problemen te downgraden. Heb win 7 er over heen gegooid en key geskipt tijdens installatie en zonder problemen win 7 geupdate.
Heb je ook eerst win8 verwijderd, of heb je win7 er "gewoon" overheen geinstalleerd.
Ik vind win8 echt helemaal niks en wil graag terug naar win7, maar wil geen foute dingen doen met mijn nieuwe laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
Ik heb een mailtje gestuurd naar dell, kreeg gewoon de w8 dvd thuis gestuurd. Voor nopes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenoice
[b][message=40001614,noline]
Kan je misschien screenshot maken en even per dm sturen van wat jij bij je netwerk adapter te zien krijgt?
als het goed is heb je een dm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagean
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-03-2021
Iemand enig idee hoe ik mijn Dell terug kan zetten naar fabrieksinstellingen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenoice
bij het programma van Dell backup and recovery kan je hem terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenoice
Helaas blijven de problemen van de verbinding bij mij.
Het ene moment werkt hij prima, het andere moment blijft hij weer hangen.
Met name bij het aanklikken van linkjes op sites blijft hij hangen op de site.
Ook laad de pagina soms maar voor de helft en stopt hierna. Meestal met een refresh werkt hij dan weer wel. Een heel vervelend probleem omdat je nooit lekker door kan surfen. Frustrerend dus.

Ik heb mcaffee eraf gehad, ik heb de router (sitecom 342 v2 002) gereset, de router op een ander kanaal (6) gezet, en de netwerkadapter op de n-modus uitgeschakeld.
Het rare is dat onze oude laptop eigenlijk nooit problemen heeft met verbinding.

ook heb ik de laptop terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Iemand enig idee wat ik hiermee moet?

[ Voor 14% gewijzigd door thenoice op 31-03-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Norinco schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 10:37:
Ik heb een mailtje gestuurd naar dell, kreeg gewoon de w8 dvd thuis gestuurd. Voor nopes.
Naar welk e-mail adres heb jij je mailtje verstuurd???
Het deze week al 2x (zondag en donderdag) naar NER_TS_CONS_NL@dell.com gemaild met het verzoek om de DVD op te sturen, maar nog geen enkele reactie ontvangen van Dell. Of duurt het gewoon even voor ze reageren op de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenoice
Ik kreeg ook geen reactie via dit emailadres. Ik heb nu gebeld en kon de dvd bestellen voor 25 euro.
Kreeg hem in ieder geval niet voor niks dus. Raar dat ze daar zoveel in verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenoice
Nu net een andere (oude) router geprobeerd om mijn verbindingsproblemen op te lossen maar ik heb hetzelfde probleem (helaas ook weer een sitecom. type wl-521-r)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topsie
  • Laatst online: 06-03-2024
thenoice schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:20:
Nu net een andere (oude) router geprobeerd om mijn verbindingsproblemen op te lossen maar ik heb hetzelfde probleem (helaas ook weer een sitecom. type wl-521-r)
Bij mij werkt de combi Sitecom en 17R SE prima. Ik zou dinsdag gewoon even naar Dell bellen zodat ze diagnose kunnen stellen/evt. een vervanging van de kaart kunnen opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 01:43
In september ga ik waarschijnlijk een Dell inspirion 17R SE aanschaffen, dit ivm. met studie.

Heeft iemand enig idee wanneer de nieuwe inspirions aangekondigd worden en in de verkoop gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nee dat weet niemand. September is nog ver...

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thenoice schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:18:
Ik kreeg ook geen reactie via dit emailadres. Ik heb nu gebeld en kon de dvd bestellen voor 25 euro.
Kreeg hem in ieder geval niet voor niks dus. Raar dat ze daar zoveel in verschillen.
Ik heb hem zelf gratis opgestuurd gekregen. Via een telefoongesprek kreeg ik hem gratis aangeboden via de telefoon door een medewerker van de premium technische dienst.

Reden waarom ik hem kreeg: Mijn 17r se die maar een 2 weken oud was, wou opeens niet meer opstarten (bleef op dell scherm hangen, kon POST niet doorlopen ofzo) en ik kon tevens niet meer in de bios. Na mijn SSD eruit te halen bleek ik wel in de bios te komen, maar niet in windows (gaat moeilijk als dat niet meer op de schijf staat :P) dus die medewerker kon mij verder niet helpen met SSD, aangezien die van de Mycom was, maar kon me wel dat dvdtje sturen om originele schijf weer als primaire schijf te zetten en zeker te zijn dat het door de SSD kwam.

Hij kon me tevens melden dat hij normaal niet gratis weg geeft, maar onder speciale omstandigheden ze die bevoegdheid hebben. Vond het persoonlijk erg goed geregeld, had er helaas wat minder aan aangezien ik de DVD al gedownload thuis had liggen (via msdn). Wel een zeer goede stap van Dell geweest om mij er van te verzekeren dat ze, in mijn geval, in ieder geval hun best doen met klantenservice

Ben trouwens diezelfde middag nog naar de mycom geweest waar ze de ssd hadden doorgemeten en hij niks meer deed, geen enkel signaal. Dus die werd meteen in de winkel vervangen en diezelfde avond had ik alles al weer lopen op de oude manier! (helaas wel een paar kleine documentjes kwijt en een paar bookmarks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 11:16:
[...]

Naar welk e-mail adres heb jij je mailtje verstuurd???
Het deze week al 2x (zondag en donderdag) naar NER_TS_CONS_NL@dell.com gemaild met het verzoek om de DVD op te sturen, maar nog geen enkele reactie ontvangen van Dell. Of duurt het gewoon even voor ze reageren op de mail.
Ik had inderdaad naar dat emailadres gemaild. Wel een berichtje erbij gezet dat het een Uber fantastische laptop was en dat ik zeeeeeeeeer tervreden was over het product _/-\o_ . Maar dat ik een ssd wilde inbouwen en dat ik daar de win8 DVD voor nodig had en of ze die wilde versturen. Verder gevraagd waarom ik geen ssd bij de laptop kon selecteren, bij bestelling. Want dan had ik dat gelijk gedaan O-)

Nou toen kreeg ik hem gewoon thuis gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Norinco schreef op maandag 01 april 2013 @ 15:25:
[...]

Ik had inderdaad naar dat emailadres gemaild. Wel een berichtje erbij gezet dat het een Uber fantastische laptop was en dat ik zeeeeeeeeer tervreden was over het product _/-\o_ . Maar dat ik een ssd wilde inbouwen en dat ik daar de win8 DVD voor nodig had en of ze die wilde versturen. Verder gevraagd waarom ik geen ssd bij de laptop kon selecteren, bij bestelling. Want dan had ik dat gelijk gedaan O-)

Nou toen kreeg ik hem gewoon thuis gestuurd.
Dan wachten wij geduldig af of deze week de DVD in de bus valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeloow
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-01-2022
Ik heb 2 weken geleden ook naar dat adres gemailed voor de dvd, maar tot op heden nog geen antwoord terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er sterk aan te denken de €949,- (i7-3630QM, 8 GB) versie aan te schaffen, met de kortingen kom ik uit op;

Normale prijs: €949,-
Tijdelijke 10% korting (vervalt 4 april): €854,02
€50,- korting Dell (vervalt 3 april): €804,02
5% EPP korting: €763,82
Gratis verzending, normaal €29,- (4 april)
Shopkorting: 7% korting over orderwaarde exclusief BTW

Totaalbedrag €763,82 en dan gaat daar de cashback van Shopkorting nog vanaf.

Uiteraard wil ik hier dan ook een SSD in gaan zetten voor maximale prestaties. Nu ben ik een leek op dit gebied dus kan nog wel wat advies gebruiken. Ik heb in dit topic gelezen dat ik het beste kan gaan voor een Crucial m4 of een Samsung 840 series Pro. Ik twijfel over de grootte, heb ik voldoende aan 64GB of is 128GB aan te raden?

Ik ben een normale Windows gebruiker met de standaard huis- tuin- en keuken applicaties. Voor data opslag zal ik mijn NAS gebruiken (en deels de 1TB HD die naast de SDD ook in de laptop zit dan).

Uit de pricewatch:

Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB € 65,-
Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB € 98,95

Samsung 840 series Pro 128GB € 114,95
Samsung 840 series Pro 64GB Niet meer leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Heb momenteel zelf de Samsung 840 Pro van 128GB in mijn 17R zitten, en ben er erg tevreden over. Dit is meer dan genoeg voor het OS. Dus als je data ergens anders staat heb je niet veel meer nodig. Over de Crucial kan ik niet veel zeggen, geen ervaring mee.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:54:
Ik zit er sterk aan te denken de €949,- (i7-3630QM, 8 GB) versie aan te schaffen, met de kortingen kom ik uit op;

Normale prijs: €949,-
Tijdelijke 10% korting (vervalt 4 april): €854,02
€50,- korting Dell (vervalt 3 april): €804,02
5% EPP korting: €763,82
Gratis verzending, normaal €29,- (4 april)
Shopkorting: 7% korting over orderwaarde exclusief BTW

Totaalbedrag €763,82 en dan gaat daar de cashback van Shopkorting nog vanaf.

Uiteraard wil ik hier dan ook een SSD in gaan zetten voor maximale prestaties. Nu ben ik een leek op dit gebied dus kan nog wel wat advies gebruiken. Ik heb in dit topic gelezen dat ik het beste kan gaan voor een Crucial m4 of een Samsung 840 series Pro. Ik twijfel over de grootte, heb ik voldoende aan 64GB of is 128GB aan te raden?

Ik ben een normale Windows gebruiker met de standaard huis- tuin- en keuken applicaties. Voor data opslag zal ik mijn NAS gebruiken (en deels de 1TB HD die naast de SDD ook in de laptop zit dan).

Uit de pricewatch:

Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB € 65,-
Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB € 98,95

Samsung 840 series Pro 128GB € 114,95
Samsung 840 series Pro 64GB Niet meer leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intronic schreef op woensdag 03 april 2013 @ 07:27:
Heb momenteel zelf de Samsung 640 Pro van 128GB in mijn 17R zitten, en ben er erg tevreden over. Dit is meer dan genoeg voor het OS. Dus als je data ergens anders staat heb je niet veel meer nodig. Over de Crucial kan ik niet veel zeggen, geen ervaring mee.

[...]
Je bedoelt de 840 denk ik? :)

128 GB is dus meer dan genoeg. Hoe zit het met 64 GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:09:
[...]

Je bedoelt de 840 denk ik? :)

128 GB is dus meer dan genoeg. Hoe zit het met 64 GB?
Indeed, foutje. 64GB zou ook wel kunnen, moet je wel rekening houden dat je natuurlijk weinig ruimte hebt voor software op de SSD. Maar als je er puur een wilt voor het OS, is dit voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 20:28
Nou ik krijg de m4 crucial met geen mogelijkheid geïnstalleerd. Hij blijft maar de melding geven: "Windows kan niet op deze schijf worden geinstalleerd. De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakelt in het BIOS-menu" maar ik zal wel iets vergeten of over het hoofd zien. Alles ingesteld zoals het lijstje van Joop1234.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:14
Zo ook een mooie deal kunnen slaan met de 17R SE. In totaal ongeveer 190 korting op een laptop van 720 euro + hoes van 20 euro... Mooie SSD erbij en de schoonouders kunnen weer vooruit. Wel tof dat er een 2e bay aanwezig is. Hoeft de oude HD er niet uit.

Nu nog even kijken of er Windows 7 of 8 op moet.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intronic schreef op woensdag 03 april 2013 @ 07:27:
Heb momenteel zelf de Samsung 840 Pro van 128GB in mijn 17R zitten, en ben er erg tevreden over. Dit is meer dan genoeg voor het OS. Dus als je data ergens anders staat heb je niet veel meer nodig. Over de Crucial kan ik niet veel zeggen, geen ervaring mee.

[...]
Bedankt, Samsung 840 Pro 128GB besteld :)

Ik wil natuurlijk zsm een clean install van Windows 8 op de SSD uitvoeren. Nu heb ik hier gelezen dat je daar het beste de Windows 8 DVD van Dell voor kan gebruiken en daarvoor contact met ze moet opnemen. Zodra ik je laptop binnen heb ga ik ze gelijk e-mailen maar ik heb ook nog de volgende images op mijn huidige laptop staan;

Microsoft Windows 8 Pro VL (x64) - DVD (NL) (MSDN/TechNet) nl_windows_8_pro_vl_x64_dvd_917936.iso
Microsoft Windows 8 (x64) - DVD (NL) (MSDN/TechNet) nl_windows_8_x64_dvd_915410.iso
Windows 8 64bit NL DVD OEM: HRM CCSA X64FRE NL-NL DV5

Iemand enig idee of ik die ook kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:57:
[...]

Microsoft Windows 8 (x64) - DVD (NL) (MSDN/TechNet) nl_windows_8_x64_dvd_915410.iso

Iemand enig idee of ik die ook kan gebruiken?
Voor zover ik kan herinneren is dit dezelfde versie als degene die ik heb gebruikt tijdens fresh install op 840 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Iemand ervaring met upgraden van geheugen naar 2x 8GB? Wil dit doen met Corsair setje, hoor alleen van sommige dat 16GB niet ondersteund wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nearow
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-05-2024
Dinsdag de Inspiron 17R SE besteld met i7/8GB RAM/GF 650m 130W 2GB GDDR5.
In het totaal een enorme korting van maarliefst 225 euro om op een totaalbedrag te komen van een kleine 750 euro. Actie van dell en daarbij nog via shopkorting.nl een coupon en 7% van de order terug, een goede aanrader (bedankt iemand ergens op dit forum voor de tip)! Helaas is nu de 10% van dell verlopen. Ook de samenstelling die ik heb gekocht schijnt uit het assortiment te zijn, in ieder geval van de site. Ik verwacht de laptop begin volgende week. Zal proberen niet te vergeten een reviewke te schrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De reden overigens dat er standaard geen OS media meer geleverd wordt is vrij legitiem (voor de huis-tuin-keuken gebruikers): "Sinds Windows7 wordt er in principe standaard geen OS media meer geleverd vanwege het feit dat dit OS standaard bij de eerste aanmelding zou moeten vragen om een herstelcd te maken waarmee een backup teruggezet kan worden." aldus iemand van Dell bij de Technische Dienst. Ik zou overigens gewoon telefonisch contact opnemen met de Technische Dienst indien men direct een media OS geleverd wil hebben. Het wordt ter plekke geregeld, je krijgt direct bevestingsmails en je hebt de DVD binnen 2 werkdagen in huis. Je betaald hier helaas in de meeste gevallen wel € 25,42 voor incl verzendkosten), maar ach, geld moet rollen in deze maatschappij toch ? :)

-edit-
Dit overigens allemaal uit eigen ervaring...

[ Voor 3% gewijzigd door Enforcer op 04-04-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nearow schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:46:
Dinsdag de Inspiron 17R SE besteld met i7/8GB RAM/GF 650m 130W 2GB GDDR5.
In het totaal een enorme korting van maarliefst 225 euro om op een totaalbedrag te komen van een kleine 750 euro. Actie van dell en daarbij nog via shopkorting.nl een coupon en 7% van de order terug, een goede aanrader (bedankt iemand ergens op dit forum voor de tip)! Helaas is nu de 10% van dell verlopen. Ook de samenstelling die ik heb gekocht schijnt uit het assortiment te zijn, in ieder geval van de site. Ik verwacht de laptop begin volgende week. Zal proberen niet te vergeten een reviewke te schrijven ;)
Exact dezelfde besteld afgelopen dinsdag en uiteraard ook van alle kortingen gebruik gemaakt ;)
Die van mij is vanmorgen al geleverd maar ik wacht nu nog op mijn SSD schijf, als het goed is wordt die straks door PostNL bezorgd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nearow
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:37:
[...]

Exact dezelfde besteld afgelopen dinsdag en uiteraard ook van alle kortingen gebruik gemaakt ;)
Die van mij is vanmorgen al geleverd maar ik wacht nu nog op mijn SSD schijf, als het goed is wordt die straks door PostNL bezorgd :*)
Wauw nice! bij mij staat er nog steeds verwerken van bestelling :( IDeal zou een dagje langer duren.
Hoe bevalt hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nearow schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:51:
[...]

Wauw nice! bij mij staat er nog steeds verwerken van bestelling :( IDeal zou een dagje langer duren.
Hoe bevalt hij?
Vanmiddag een uurtje mee 'gespeeld' maar tot zover super! Zojuist is mijn SSD ook eindelijk binnen gekomen, gelijk ingebouwd en ben nu een clean install van Windows 8 aan het uitvoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installatie van clean Windows 8 is zojuist succesvol afgerond.

Ik kan het bijna niet geloven en heb het daarom een paar keer opnieuw getest maar als ik op de AAN knop druk duurd het niet meer dan 5 seconden voordat Windows is opgestart!?

Wat een ENORM verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Hehe een SSD schijf is echt de beste upgrade in jaren, zelfs voor mijn desktop. Maar in een laptop ga je er lichtjaren op vooruit. Eindelijk verlost van die trage 5400rpm schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij verder helpen met de installatie van de drivers (na een clean install Windows 8)?

Vanaf dell.com heb ik met behulp van mijn service tag gedownload en geinstalleerd;

-Dell Quickset Application
-Dell Touchpad Driver
-IDT High-Definition Audio Driver

Ik heb vanuit dit topic begrepen dat ik de rest van de drivers beter van de website van de fabrikant kan halen.

Volgens de website van Dell heb ik dan nog nodig;

-Intel WiDi
-Intel Turbo Boost Technology Monitor
-Intel Management Engine Interface Driver
-Intel Chipset Driver
-Intel BT Driver
-Intel Wi-Fi Driver
-Intel Rapid Storage Technology Driver
-Intel Graphics Driver

-Realtek USB 2.0 Card Reader Driver
-nVIDIA Graphics Driver

Een hoop Intel dus. nVIDIA is me gelukt, dit was goed te doen door gewoon op de website van nVIDIA de juiste GPU te selecteren en dan de originele drivers te installeren. Ik heb meteen ook maar 'nVIDIA Geforce Experience' geinstalleerd zodat ik altijd de nieuwste drivers heb.

De website van Intel vind ik echt enorm onoverzichtelijk. Nu heeft redah in dit topic eerder een mooi lijstje met linkjes gepaatst, echter kom ik daar niet uit. Als ik bijvoorbeeld de chipset drivers kies kom ik met de link van redah uit op;

-Intel® Chipset Device Software (INF Update Utility) 11/6/2012 9.​3.​0.​1026

Maar als ik dan kijk op de website van dell;

-Intel Chipset Driver 2/8/2013 9.3.0.1021, A01

De datum van dell is veel recenter, klopt dat dan wel? Daarnaast komt bij deze driver de softwareversie nog wel redelijk overeen maar bij sommige drivers is ook de softwareversie een totaal ander nummer.

Dan nog wat overige vragen;

-Wat is de meerwaarde om de drivers rechtstreeks vanaf de fabrikant te installeren?

-Wat is verstandiger, zowel de Intel HD graphics drivers als de nVIDIA installeren of is alleen de nVIDIA voldoende/beter?

-Ik lees eerder in dit topic dat je kan instellen wat de Intel HD allemaal doet en wat de nVIDIA allemaal doet. Waar kan ik dit vinden? Ik heb in het configuratiescherm gekeken bij zowel de Intel als de nVIDIA instellingen maar kan het nergens vinden.

-In hoeverre is een BIOS update noodzakelijk?

Thanks voor de support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Laatst online: 21:14

TMV

Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:40:
Installatie van clean Windows 8 is zojuist succesvol afgerond.

Ik kan het bijna niet geloven en heb het daarom een paar keer opnieuw getest maar als ik op de AAN knop druk duurd het niet meer dan 5 seconden voordat Windows is opgestart!?

Wat een ENORM verschil!
Die ervaring heb ik er ook mee ja. Een SSD is het geld meer dan waard! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenoice
De problemen met wifi blijven bij mij. Ik heb Dell een aantal keer aan de lijn gehad en diverse oplossingen geprobeert, helaas zonder resultaat. De bios is geupdate, de laatste driver versies, de wifikaart eruit gehaald en contacten losgehad, niet met het gewenste resultaa't.
Zelf had ik al veel dingen geprobeert, maar het lijkt er toch op dat het kaartje niet naar behoren functioneert. Er is nu een afspraak gemaakt met Dell dat er een monteur langs komt komende woensdag.
Er worden dan enkele onderdelen vervangen.

Ik heb ooit eens ergens iets gelezen over het type wifi-kaartje die in deze laptop zit, en dat je die beter kon vervangen door een beter exemplaar ivm verbindingssnelheid. Kan iemand mij daar iets over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeRciLess
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 10:38
Ik ervaar ook problemen met de wifi. Waar ik via de kabel snelheden van 10mb/sec haal is dit via wifi nog maar 3 mb/sec. En dan zit ik op 2 meter afstand zonder muur ertussen, mijn 3 jaar oude hp laptop haalde hier meestal 5 mb/sec op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Heb ook wat gezeik met de hudige wifi kaart. Ga 'm vervangen voor een Intel N-6235, dit geeft betere resultaten als ik andere gebruikers mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nearow
Mijn 17r se is verzonden! Slechte timing met vier tentamens in een week - maar enfin! Maandag zal hij er naar alle waarschijnlijkheid zijn. Dan meer!

Ik ben echter nog aan het overwegen of ik een SSD zal kopen. Ik weet namelijk niet wat er met (de garantie van) de laptop gebeurd als ik er een andere HDD inzet. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
nearow schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:24:
Mijn 17r se is verzonden! Slechte timing met vier tentamens in een week - maar enfin! Maandag zal hij er naar alle waarschijnlijkheid zijn. Dan meer!

Ik ben echter nog aan het overwegen of ik een SSD zal kopen. Ik weet namelijk niet wat er met (de garantie van) de laptop gebeurd als ik er een andere HDD inzet. Iemand?
Geen problemen met de garantie heb ik begrepen van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nearow schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:24:

Is geen probleem voor Dell en je gaat er zeker geen spijt van krijgen. Wereld van verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nearow
Hmm.. opzich wil ik wel een upgrade doen meteen, maar dan zou ik kiezen tussen een goede harde schijf OF een SSD. Weet alleen niet echt veel over de voor en nadelen. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
HDD: goedkoop (zeker opslagcapaciteit-prijs verhouding), sloom, niet goed bestand tegen schokken en stoten.
SSD: duurder, sneller (en dan ook echt een wereld van verschil!), gaat minder snel kapot, bestand tegen schokken en stoten.

Iets heel anders: heeft iemand bij de non-3D versie een mSata SSD ingebouwd? Werkte dit? Ik zou wel zo'n ding erbij willen zetten (naast m'n boot SSD en opslag HDD), kan ik mooi MS Office en Adobe CS op zetten.
Ik weet dat die connector er in zit, maar werkt hij ook echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:22:
*knip*

De datum van dell is veel recenter, klopt dat dan wel? Daarnaast komt bij deze driver de softwareversie nog wel redelijk overeen maar bij sommige drivers is ook de softwareversie een totaal ander nummer.

Dan nog wat overige vragen;

-Wat is de meerwaarde om de drivers rechtstreeks vanaf de fabrikant te installeren?

-Wat is verstandiger, zowel de Intel HD graphics drivers als de nVIDIA installeren of is alleen de nVIDIA voldoende/beter?

-Ik lees eerder in dit topic dat je kan instellen wat de Intel HD allemaal doet en wat de nVIDIA allemaal doet. Waar kan ik dit vinden? Ik heb in het configuratiescherm gekeken bij zowel de Intel als de nVIDIA instellingen maar kan het nergens vinden.

-In hoeverre is een BIOS update noodzakelijk?

Thanks voor de support!
De datum van dell is veel recenter, klopt dat dan wel?
Datum van de drivers is irrelevant. De systeembouwers (zoals Dell) lopen vaak achter. Zij zetten de datum erop wanneer zij alles goed bevonden hebben, en die is dus later dan Intel zelf. Het versienummer is echter leading, en de drivers bij Intel zijn dus over het algemeen nieuwer.

Wat is de meerwaarde om de drivers rechtstreeks vanaf de fabrikant te installeren?
Deze zijn vaker nieuwer en hebben geen 'branding' of andere meuk erbij. Nieuwer is niet altijd beter, maar vaak zijn er wel bugs gefixed. En, in alle jaren dat ik drivers rechtstreeks bij fabrikanten haal ben ik nog nooit problemen tegen gekomen. Het gaat niet altijd goed, zoals de Touchpad of Audio drivers bij de Dell laptop. Daar zijn de aanpassingen die Dell heeft gemaakt daadwerkelijk nodig, vandaar dat ik aangaf dat je enkele drivers wel bij Dell moet downloaden.

Wat is verstandiger, zowel de Intel HD graphics drivers als de nVIDIA installeren of is alleen de nVIDIA voldoende/beter?
Allebei doen. Je nVidia kaart doet namelijk niets tot nauwelijks iets wanneer je niet aan het gamen bent of andere grafisch intensieve taken uitvoert. Als je gewoon wat zit te browsen of een filmpje kijkt zal de Intel HD kaart zijn werk doen, en dan is het wel fijn dat dat (vooral bij video) er ook een beetje fijn uitziet. Met de standaard Windows drivers mis je een aantal features. Dus, zowel Intel HD als nVidia installeren.

Ik lees eerder in dit topic dat je kan instellen wat de Intel HD allemaal doet en wat de nVIDIA allemaal doet. Waar kan ik dit vinden?
Standaard pakt je nVidia kaart het werk op dat je Intel kaart niet (meer) aan kan. Vaak hoef je hier dus niets aan te doen. Wil je echter per sé een keuze maken, dan moet je het nVidia-configuratiescherm starten (bij je klokje in de taakbalk) en onder het menu 'Bureaublad' de optie 'Voeg uitvoeren met...' aanvinken. Je kunt vanaf dat moment op iedere .exe rechts-klikken en voor de nVidia kaart kiezen, ook als de applicatie het prima op de Intel kaart zou kunnen.

In hoeverre is een BIOS update noodzakelijk?
Niet. Als alles werkt, afblijven. Werken er dingen niet (goed), dan updaten.
DGonlag2 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:15:
Iets heel anders: heeft iemand bij de non-3D versie een mSata SSD ingebouwd? Werkte dit? Ik zou wel zo'n ding erbij willen zetten (naast m'n boot SSD en opslag HDD), kan ik mooi MS Office en Adobe CS op zetten.
Ik weet dat die connector er in zit, maar werkt hij ook echt?
Ja, die werkt. Ik heb zelf een 128GB mSATA SSD die ik gebruik als boot. Daar staat Windows op, Office, Creative Suite, documenten, etc. De 2 'gewone' bays heb ik gevuld met ieder een 1TB harddisk die ik in (software) RAID heb draaien, waar mijn data, films, & games e.d. op staan :)

Misschien dat de TopicStart aangepast moet worden, want ik zie meerdere keren dezelfde vragen over uitbreidingsmogelijkheden, terwijl die al meerdere keren zijn uitgelegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
redah schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:39:
[...]

Misschien dat de TopicStart aangepast moet worden, want ik zie meerdere keren dezelfde vragen over uitbreidingsmogelijkheden, terwijl die al meerdere keren zijn uitgelegd...
Ach, niet iedereen leest een heel forum door. Maar als je steeds dezelfde antwoorden moet geven, dan wordt het ook steeds eenvoudiger. ;)

Even een andere iets. Heb zojuist het backlit toetsenbord erin geschroefd..... geklikt bedoel ik. Ziet er wel gaaf uit. Vriendin snapte niet waarom ik hiervoor extra geld uitgaf. Respons was "deze tikt toch ook gewoon". :N

Als je een tijdje niet tikt, dan dimt het toetsenbord tot uit. Ik weet niet of dit standaard is bij een backlit toetsenbord, maar vind het wel een leuk iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nearow
Hmm, ik ga toch maar voor de SSD, harde schijf kan ik altijd nog vervangen. Effe voor de duidelijkheid, als ik de SSD heb kan ik ook nog spullen opslaan op de HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
nearow schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:02:
Hmm, ik ga toch maar voor de SSD, harde schijf kan ik altijd nog vervangen. Effe voor de duidelijkheid, als ik de SSD heb kan ik ook nog spullen opslaan op de HDD?
Ja hoor, ruimte voor twee volwaardige HDD's ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
Als je een msata schijf neemt, dan kan je nog twee normale schijven erin doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Besides, waarom zou je een HDD willen vervangen als je een SSD als boot (en zware programma's) gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks redah!

Afgelopen weekend met de drivers bezig geweest. So far;

nVIDIA.com:

-nVIDIA > Laatste versie vanaf nvidia.com

Dell.com:

-Quickset Application > Laatste versie vanaf dell.com
-Touchpad Driver > Laatste versie vanaf dell.com
-IDT High-Definition Audio Driver > Laatste versie vanaf dell.com
-Realtek USB 2.0 Card Reader Driver > > Laatste versie vanaf dell.com

Intel.com:

-Intel Chipset > Laatste versie vanaf intel.com
-Intel Wi-Fi / BT Driver > Laatste versie vanaf intel.com
-Intel Rapid Storage Technology Driver > Laatste versie vanaf intel.com
-Intel Graphics Driver > Laatste versie vanaf intel.com

Niet geinstalleerd (wel beschikbaar bij invoeren service tag op dell.com):

-Intel WiDi
-Dell Digital Delivery Application
-Inspiron 7720 System BIOS

Klopt het zo een beetje of zie ik nog iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nearow
Raad eens wat ik heb ;)

Ik ga vanmiddag de SSD halen en dan W8 proberen te installeren. Ik heb echter geen W8 op schijf waarvan ik hem kan installeren, hoe ga ik dit doen?

[ Voor 3% gewijzigd door nearow op 08-04-2013 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:36:
[...]

Thanks redah!

Afgelopen weekend met de drivers bezig geweest. So far;

nVIDIA.com:

-nVIDIA > Laatste versie vanaf nvidia.com

Dell.com:

-Quickset Application > Laatste versie vanaf dell.com
-Touchpad Driver > Laatste versie vanaf dell.com
-IDT High-Definition Audio Driver > Laatste versie vanaf dell.com
-Realtek USB 2.0 Card Reader Driver > > Laatste versie vanaf dell.com

Intel.com:

-Intel Chipset > Laatste versie vanaf intel.com
-Intel Wi-Fi / BT Driver > Laatste versie vanaf intel.com
-Intel Rapid Storage Technology Driver > Laatste versie vanaf intel.com
-Intel Graphics Driver > Laatste versie vanaf intel.com

Niet geinstalleerd (wel beschikbaar bij invoeren service tag op dell.com):

-Intel WiDi
-Dell Digital Delivery Application
-Inspiron 7720 System BIOS

Klopt het zo een beetje of zie ik nog iets over het hoofd?
Management Interface zou ik wel installeren. Volgens mij mis je verder niets belangrijks. BIOS kan als je wil, maar als je geen problemen hebt niet essentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intronic schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:47:
[...]
Management Interface zou ik wel installeren. Volgens mij mis je verder niets belangrijks. BIOS kan als je wil, maar als je geen problemen hebt niet essentieel.
Die heb ik ook geprobeerd te vinden op de website van Intel maar kan hem niet vinden als ik zoek op die termen. Jij misschien enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
nearow schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:45:
Raad eens wat ik heb ;)

Ik ga vanmiddag de SSD halen en dan W8 proberen te installeren. Ik heb echter geen W8 op schijf waarvan ik hem kan installeren, hoe ga ik dit doen?
Image maken van de hoofdschijf.

Edit: is het overigens niet mogelijk om een image te downloaden van Windows 8? De key staat toch al in de bios? Of is de image van Dell net iets anders?

[ Voor 19% gewijzigd door MrFl0ppY op 08-04-2013 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of de Windows 8 DVD verkrijgen via Dell, zie hiervoor eerdere posts in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:05

PromoX

Flying solo

Intronic schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:47:
[...]
Management Interface zou ik wel installeren.
Wat is de meerwaarde hiervan? Ik dacht dat het nuttig was voor bedrijven icm beheer op afstand en dus niet interessant voor een 'gewone' gebruiker.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nearow
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:06:
Of de Windows 8 DVD verkrijgen via Dell, zie hiervoor eerdere posts in dit topic.
Effe gebeld, wordt gratis opgestuurd :)
Edit: Zit daar ook een code bij?

[ Voor 6% gewijzigd door nearow op 08-04-2013 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nearow schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:25:
[...]

Goed geregeld. Code is niet nodig, zit ingebakken in het BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nearow
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:12:
[...]

Goed geregeld. Code is niet nodig, zit ingebakken in het BIOS.
Dan hebben ze vast slimme koks daar ;) Over een paar uurkes even de SSD afhalen.
Zodra ik W8 erop heb staan horen jullie meer! Iig thx voor de hulp tot nu. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeloow
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-01-2022
Wat voor argumenten heb je precies gebruikt om hem gratis te ontvangen?
Bij veel mensen doen ze er moeilijk over en vragen ze 25 euro voor de DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nearow
Meeloow schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:36:
Wat voor argumenten heb je precies gebruikt om hem gratis te ontvangen?
Bij veel mensen doen ze er moeilijk over en vragen ze 25 euro voor de DVD.
Dat ligt dan waarschijnlijk aan de technische man zijn dag.. Ik heb gezegd dat ik een SSD bij een derde partij heb gekocht en er bij mijn nieuwe laptop geen cd zit van W8, terwijl ik hem niet op de HDD wil hebben maar op de SSD...

Hoe heeft iedereen zijn SSD ingebouwd trouwens? Ik kom schroefjes tekort om de SSD aan de bracket te mounten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:05

PromoX

Flying solo

Vastgezet met 2 schroefjes.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nearow
2 schroefjes van de HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nearow schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:41:
[...]

2 schroefjes van de HDD?
Dat heb ik wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nearow
Zo, hij werkt! Windows 8 succesvol geïnstalleerd op de SSD en wat een snelheid.. booten in max 15 seconden en geen sloom begin zoals bij mijn vorige laptop; meteen aan de gang. Ik heb gezien dat mensen veel te doen hebben met de grootte van de laptop - die hebben denk ik nog nooit een 17" gehad. Mijn vorige was 1,5 cm smaller maar het beeld was nog wel een stuk hoger, waardoor het in oppervlakte zo goed als niet scheelt. Verder zijn de prestaties voortreffelijk! Gister BF3 gespeeld en dit allemaal zeer stabiel. Andere games zullen nog getest worden, maar ik geloof dat dit geen enkel probleem zal zijn voor dit beestje.

Het scherm is meermaals zo helder als mijn vorige Toshiba en het full HD scherm bevalt me ten zeerste. Ook het toetsenbord is fijn, en handog voorzien van backlit. Aan Windows 8 hoef ik ook niet zo lang te wennen, zodra je op je bureaublad bent is het bijna hetzelfde als Windows 7. Alleen de navigatie is iets anders, maar hier ben je zo aan gewend. Het startscherm gebruik ik dus nauwelijks omdat deze apps gewoon zuigen.

Wifi doet het gewoon bij mij, wat doorgaans nog eens mis schijnt te gaan. Ik heb de 6,3 MB/s gehaald wat voor onze internetverbinding een zeer goede snelheid is. Het enige wat mij stoort aan de laptop is dat hij zeer vaak op willekeurige momenten allemaal kleine hoge tik-geluidjes produceert, heeft iemand hier ervaring mee?
Wat is ook erg fijn vond aan de Toshiba die ik had is dat je de klep met een hand open kon doen zonder je laptop vast te moeten houden. Hier zijn ze bij Dell nog niet zo van kennelijk. Maar no big deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

Norinco schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:18:
[...]
Even een andere iets. Heb zojuist het backlit toetsenbord erin geschroefd..... geklikt bedoel ik. Ziet er wel gaaf uit. Vriendin snapte niet waarom ik hiervoor extra geld uitgaf. Respons was "deze tikt toch ook gewoon". :N

Als je een tijdje niet tikt, dan dimt het toetsenbord tot uit. Ik weet niet of dit standaard is bij een backlit toetsenbord, maar vind het wel een leuk iets.
Dat laatste vind ik maar irritant. Die zeldzame keer dat je naar je toetsenbord kijkt om een bepaalde toets te zoeken staat het backlight uit waardoor je er nog niets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranQuilNL
oZy schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:44:
[...]

Dat laatste vind ik maar irritant. Die zeldzame keer dat je naar je toetsenbord kijkt om een bepaalde toets te zoeken staat het backlight uit waardoor je er nog niets aan hebt.
Even kort op ctrl of een pijltje tikken en hij gaat weer branden hoor ;)

Daarnaast kan je volgens mij met de FN + 4(of 5, zit een logo op met een toetst dat van onderen "verlicht" wordt) de backlit in 3 standen zetten qua intensiteit en volgens mij was eentje constant aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ruim 9 maanden in het bezit van de Inspiron 17R SE en ben nog steeds zeer tevreden. SSD presteert naar behoren en verdere nog geen grote problemen gehad (knock-on-wood). De laatste tijd spelen mijn vrienden en ik steeds vaker Civilization V via LAN en vooral in de eindfase van het spel val ik steeds weg (player disconnected). Volgens mij komt dit door de hoeveelheid data die Civ rondstuurt en dat mijn 100 MBps het gewoon niet trekt. Daarnaast hebben we ook een keer met een vriend in de V.S. gespeeld via het internet en ook daarin viel ik steeds weg uit het spel.

Na een korte google search zie ik dat hier en daar mensen een ethernet USB adapter zijn gaan gebruiken om de ethernet kaart te omzeilen. In de pricewatch zag ik deze staan: http://tweakers.net/price...30-adapter/specificaties/ (direct link to Digitus: http://www.digitus.info/n...t-usb-30-adapter-dn-3023/)

Daarnaast heb ik ook deze gevonden:
Sitecom USB 3.0 Gigabit Netwerk Adapter LN-032: http://www.sitecom.com/nl...bit-adapter/ln-032/p/1533
Conrad USB 3.0 Gigabit-netwerkadapter: http://www.conrad.nl/ce/n...detview1&rt=detview1&rb=2

Heeft er iemand in dit forum hiermee ervaring mee? Of wat zijn de meningen algemeen wat betreft ethernet USB adapters? Alvast bedankt :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nearow schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:25:
[...]

Ik heb afgelopen maandag een e-mail gestuurd en kreeg zojuist antwoord, DVD wordt kosteloos opgestuuurd. Prima service van Dell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Vandaag de laptop binnen gehad en meteen een clean install op een SSD gedaan. Simpel een Windows 8 image gedownload en op USB stick gezet. De oude schijf op de andere positie installeren, SSD op het 1ste slot. Booten vanaf USB en installeren maar. Vervolgens taalpakket Nederlands (voor anderen) gedownload en ik was binnen een uurtje up and running. Heerlijk.

Overigens waren voor bijna alle drivers al geinstalleerd. Je hoeft er uiteindelijk maar een stuk of 5 zelf te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenoice
Vandaag is er een monteur geweest voor het wifi-probleem.
Hij kwam er niet echt uit. netwerkkaart vervangen hielp niet. Signaal router was prima.
Hij heeft nu besloten dat er een nieuw moederbord erin te laten zetten. Als het goed is komt deze morgen met een andere monteur.
Ik ben benieuwd of dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
TranQuilNL schreef op woensdag 10 april 2013 @ 13:39:
[...]

Even kort op ctrl of een pijltje tikken en hij gaat weer branden hoor ;)

Daarnaast kan je volgens mij met de FN + 4(of 5, zit een logo op met een toetst dat van onderen "verlicht" wordt) de backlit in 3 standen zetten qua intensiteit en volgens mij was eentje constant aan.
Zie N0EPie0910 in "[Ervaringen] Dell Inspiron 15R Special Edition"
Voor iedereen die het toevallig interesseert; ik heb het gevonden.
Je moet bij je Dell Options (de knop met de tandwieltjes rechtsboven op je keyboard) op het plaatje naast "Helderheid toetsenbord" drukken, en dan de tijd op 'Nooit uit' zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-09 14:38

ChUcKiE

Dus........

MrFl0ppY schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:45:
Vandaag de laptop binnen gehad en meteen een clean install op een SSD gedaan. Simpel een Windows 8 image gedownload en op USB stick gezet. De oude schijf op de andere positie installeren, SSD op het 1ste slot. Booten vanaf USB en installeren maar. Vervolgens taalpakket Nederlands (voor anderen) gedownload en ik was binnen een uurtje up and running. Heerlijk.

Overigens waren voor bijna alle drivers al geinstalleerd. Je hoeft er uiteindelijk maar een stuk of 5 zelf te installeren.
Och en drivers installeer je toch via Drivergenius of vergelijkbaars?
Intel drivers laat ik altijd automatisch opzoeken via de support.intel.com website. even een plugin installeren en je kunt hier periodiek en automatisch de status van je intel drivers checken.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenoice
vandaag voor de 2e keer monteur langs geweest. Nu is het hele moederbord vervangen.
Hij deed het daarna even heel goed, maar helaas was dat tijdelijk. Het is weer drama.
Meteen weer gebeld, en nu wordt er een ander type netwerk kaart gestuurd.
Wederom, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nearow schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:12:
Het enige wat mij stoort aan de laptop is dat hij zeer vaak op willekeurige momenten allemaal kleine hoge tik-geluidjes produceert, heeft iemand hier ervaring mee?
Verdorie, ik heb hier ook last van kom ik zojuist achter! Weet je er inmiddels al meer over of andere mensen die dit ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Nadat ik het in dit topic al een paar keer vandaag voorbij zag komen, heb ik ook gevraagd om een dvd met Windows 8. Enkele dagen nadat ik via de mail contact had opgenomen met Dell is door UPS de dvd bezorgd. Eigenlijk had deze gewoon in de doos moeten zitten, maar op deze manier is het toch nog wel een goede service.

Verder heb ik met behulp van de service tag laten bepalen welke updates er beschikbaar zijn. Ik moet zeggen dat ik dit erg onhandig vind werken. (maar dat kan ook aan mij liggen) Wanneer je update installeert en vervolgens nogmaals laat scannen, komen dezelfde update naar voren. Is dit gebruikelijk? Daarnaast gaven sommige updates aan dat ze reeds geinstalleerd waren danwel dat deze ouder waren dan momenteel op de machine stonden. Komt allemaal maar verwarrend over in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S1NN3D schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 07:30:
Nadat ik het in dit topic al een paar keer vandaag voorbij zag komen, heb ik ook gevraagd om een dvd met Windows 8. Enkele dagen nadat ik via de mail contact had opgenomen met Dell is door UPS de dvd bezorgd. Eigenlijk had deze gewoon in de doos moeten zitten, maar op deze manier is het toch nog wel een goede service.
Dat ben ik met je eens. Ik heb afgelopen maandag een e-mail gestuurd naar Dell met het verzoek om de DVD op te sturen. Woensdag kreeg ik een reactie waarin ze aangaven dat dit kan maar dat ze nog wat gegevens nodig hadden. Gelijk terug gemaild en donderdag kreeg ik een bevestiging dat de DVD verstuurd zou worden. Vanmorgen stond UPS voor de deur. Uitstekende service maar inderdaad het zou beter zijn als ze de DVD er gelijk bij doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
  • Laatst online: 03-09 16:22
wat had je precies in de mail gezet. ik zou ook wel een gratis dvdtje willen
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:35:
[...]

Dat ben ik met je eens. Ik heb afgelopen maandag een e-mail gestuurd naar Dell met het verzoek om de DVD op te sturen. Woensdag kreeg ik een reactie waarin ze aangaven dat dit kan maar dat ze nog wat gegevens nodig hadden. Gelijk terug gemaild en donderdag kreeg ik een bevestiging dat de DVD verstuurd zou worden. Vanmorgen stond UPS voor de deur. Uitstekende service maar inderdaad het zou beter zijn als ze de DVD er gelijk bij doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter1989 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:20:
wat had je precies in de mail gezet. ik zou ook wel een gratis dvdtje willen
[...]
Dat ik een SSD schijf ga aanschaffen, daar het OS op wil installeren en daarvoor de Windows 8 DVD benodigd ben. Uiteraard dan wat uitgebreider verteld en een nette e-mail verstuurd.

Nu had ik hem al reeds geinstalleerd door de MSDN image van Windows 8 te installeren maar nu heb ik in ieder geval een originele DVD die ik in de toekomst kan gebruiken wanneer het nodig is om (weer) een clean install uit te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
nearow schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:12:
Het enige wat mij stoort aan de laptop is dat hij zeer vaak op willekeurige momenten allemaal kleine hoge tik-geluidjes produceert, heeft iemand hier ervaring mee?
Volgens mij is dat gewoon je harde schijf die je hoort draaien.
S1NN3D schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 07:30:
Verder heb ik met behulp van de service tag laten bepalen welke updates er beschikbaar zijn. Ik moet zeggen dat ik dit erg onhandig vind werken. (maar dat kan ook aan mij liggen) Wanneer je update installeert en vervolgens nogmaals laat scannen, komen dezelfde update naar voren. Is dit gebruikelijk? Daarnaast gaven sommige updates aan dat ze reeds geinstalleerd waren danwel dat deze ouder waren dan momenteel op de machine stonden. Komt allemaal maar verwarrend over in mijn ogen.
Ja dat is inderdaad vreemd en zeer verwarrend, zo heb ik ik ook meerdere drivers 2 keer geïnstalleerd dankzij deze "geweldige" tool.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:55:
[...]Nu had ik hem al reeds geinstalleerd door de MSDN image van Windows 8 te installeren maar nu heb ik in ieder geval een originele DVD die ik in de toekomst kan gebruiken wanneer het nodig is om (weer) een clean install uit te voeren :)
Ik vind de MSDN versie schoon zat, en met de image tool van Windows 8 heb je zo alles weer op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thalent schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:07:

[...]

Ik vind de MSDN versie schoon zat, en met de image tool van Windows 8 heb je zo alles weer op orde.
Dat vind ik ook ;) Maar altijd handig om de DVD in bezit te hebben mocht het nodig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:12:
[...]
Dat vind ik ook ;) Maar altijd handig om de DVD in bezit te hebben mocht het nodig zijn :)
Je kunt die msdn versie ook op een bootable usb-stick zetten, dat is pas snel Windows 8 installeren. De recovery dvd die ik van Dell opgestuurd had gekregen was bij mij trouwens defect vandaar de msdn versie.

Ik heb nu trouwens minder standaard rommel in mijn windows staan dan wat er voor die tijd opstond. Zo ook mijn virusscanner, maar gelukkig had ik nog een activatie liggen van een andere virusscanner.

Nog even Classic Shell eroverheen gegooid omdat ik Window 8 alles behalve prettig vind werken. Nu kunnen mensen wel zeggen dat het wennen is, maar feit blijft dat ik meerdere klikken moet verrichten om hetzelfde te bereiken als in Windows 7 en daar pas ik voor.
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste