Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantippe77
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-07-2017
arjanpvt schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:14:
[...]

Is dit draadloos netwerkkaartje zoveel beter dan de originele dan? De ontvangst zoals ie nu is, is maar nét genoeg op mn slaapkamer, alleen zijn de snelheden dramatisch. Als dit kaartje maar ruimschoots beter is, wil ik wel overwegen om deze in te bouwen. :)
mijn draadloos bereik is wel een aantal meter verbeterd ja. weet niet hoe dat zit met verdiepingen en betonvloeren.....maar voor mijn appartement is het nu meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantippe77
kwam nog een leuk (engelstalig) forum tegen waar ze de inspiron 17r se ook uitvoerig bespreken

http://forum.notebookrevi...n7720-se-user-review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 16:29
Voor mij ook weer een tijdje terug dat ik op tweakers iets post... :)

Sinds een paar dagen heb ik ook de Dell Inspiron 17R SE. Ik heb de Core i7 met 8GB RAM en 2x 1TB disks. In het kort: Bevalt goed!

Het originele OS heb ik op de machine laten staan. Ik gebruik windows alleen voor de spelletjes en dat kan prima.

Voor serieus werk heb ik Ubuntu 12.10 op de machine gezet, die ook via UEFI standaard boot (via F12 in bios kan ik voor windows kiezen). Werkt allemaal keurig, en die nieuwe partitie tabellen zijn ook zalig (geen gedonder met primary & extended partities). Al met al is dat UEFI unsecure een verbetering :)

Binnen linux moet je nog wel wat kunstjes uithalen om de GT650M werkende te krijgen. Standaard gebruikt de laptop de Intel graphics. Kijk naar http://bumblebee-project.org/ . Met nog wat kleine aanpassingen in de config file werkt de nvidia 3D helemaal mooi.

xorg.conf.nvidia : "Option "ConnectedMonitor" "CRT-0"

Het grappige is dat ik nu een 3D app kan laten renderen op de integrated als de nvidia kaart tegelijk :) Kun je ook goed het snelheidsverschil zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag de SSD (Samsung 830 128GB) erin gezet en Windows met een schone installatie erop gezet.
De komende dagen ga ik er verder mee, maar zou graag even jullie mening willen horen...
Aangezien ik de laptop hoofdzakelijk gebruik voor fotobewerking vroeg ik mij af of het zinvols is om Photoshop ook op de SSD te zetten, of dit -net als alle andere programma's- op een andere schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:57
Peatsmoke schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:48:
Vandaag de SSD (Samsung 830 128GB) erin gezet en Windows met een schone installatie erop gezet.
De komende dagen ga ik er verder mee, maar zou graag even jullie mening willen horen...
Aangezien ik de laptop hoofdzakelijk gebruik voor fotobewerking vroeg ik mij af of het zinvols is om Photoshop ook op de SSD te zetten, of dit -net als alle andere programma's- op een andere schijf?
Als je ruimte wil besparen op je SSD ga zet het dan op de HDD, ik heb het wel op SSD maar veel verschil met HDD merk ik niet. je kan wel de SSD als scratch disk gebruiken in photoshop(ook meteen meer RAM toewijzen aan photoshop), dat zou iets moeten schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Heb even een vraag.

zit er verschil tussen de schermen van n0017s08 en de n0017s12?
dacht gelezen te hebben dat het scherm van de n0017s12 een stuk beter te zijn
En zit er verschil tussen de GPU's? behalve de 3d ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

xantippe77 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 18:56:
is het mogenlijk om een backlit keyboard acheraf in te bouwen? en waar kan ik op het mobo de extra connector vinden voor de backlit? heb een 17r se nu zonder backlit en mis dat achteraf toch wel.

http://imageshack.us/photo/my-images/13/imag03721.jpg/

dacht dat dat kleine connector was links, maar weet dat niet zeker.
Kan je inderdaad achteraf inbouwen, en die kleine connector is daar voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donool schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:32:
[...]

Als je ruimte wil besparen op je SSD ga zet het dan op de HDD, ik heb het wel op SSD maar veel verschil met HDD merk ik niet. je kan wel de SSD als scratch disk gebruiken in photoshop(ook meteen meer RAM toewijzen aan photoshop), dat zou iets moeten schelen.
Duidelijk, zeker omdat jij er ervaring mee hebt! d:)b
Zet het dus gewoon, net als de andere programma's gewoon op de HD.

Eerst vanavond nog maar eens een image maken van de SSD, maar hierover twijfel ik ook weer omdat er een herstelpartitie is aangemaakt, zou dat ook niet echt nodig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pjotter87 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:27:
Heb even een vraag.

zit er verschil tussen de schermen van n0017s08 en de n0017s12?
dacht gelezen te hebben dat het scherm van de n0017s12 een stuk beter te zijn
En zit er verschil tussen de GPU's? behalve de 3d ondersteuning
Er zit een verschil tussen de schermen, de 3D versie heeft een Truelife scherm. Deze is in mijn opinie beter dan de anti-glare van het andere model.
In de GPU zit er behalve de 3D functie geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 22:30
Ben zelf ook aan het kijken voor deze prachtige laptop.
Ik heb echter 1 vraag. Is het verschil tussen de I5 en I7 processor erg groot?
Ik ga de laptop gebruiken om te downloaden en te internetten en afentoe en spel te spelen.
Ga ik het verschil tussen de I5 en I7 dan merken? Het verschil qua prijs is ongeveer 133 euro met kortingsbonnen, dus als de I7 het waard is dan heb ik er wel 133 voor over, maar als je het verschil amper
merk dan moet ik er nog even over nadenken. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:22
Deepeej schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:03:
Ben zelf ook aan het kijken voor deze prachtige laptop.
Ik heb echter 1 vraag. Is het verschil tussen de I5 en I7 processor erg groot?
Ik ga de laptop gebruiken om te downloaden en te internetten en afentoe en spel te spelen.
Ga ik het verschil tussen de I5 en I7 dan merken? Het verschil qua prijs is ongeveer 133 euro met kortingsbonnen, dus als de I7 het waard is dan heb ik er wel 133 voor over, maar als je het verschil amper
merk dan moet ik er nog even over nadenken. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik denk niet dat het veel uitmaakt. Ik heb zelf alleen de i7 versie en die is razend snel. (SSD erbij dan).
Ik denk niet dat een i5 veel slomer is, zeker games en de meeste applicaties gebruiken toch niet alle cores.

De i5 versie heeft wel een net iets minder krachtigere GPU als ik me niet vergis, wat je wel zou kunnen merken. Maar voor af en toe een spelletje spelen is de i5 versie makkelijk voldoende, kun je je geld beter uitsparen of uitgeven aan een SSD (dat maakt wel enorm veel snelheidsverschil!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantippe77
MElo schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:54:
[...]

Kan je inderdaad achteraf inbouwen, en die kleine connector is daar voor :)
had al zo'n vaag vermoeden. heb me der al een op ebay besteld. wordt van de week geleverd. vondt het wel een beetje raar dat dell daar geen medewerking aan verleent. kreeg als antwoord van de tech suppport "wordt in nederland niet geleverd en niet door ons ondersteunt ." kreeg ook geen artikelcode voor te bestellen. moest dat maar op internet uitzoeken.

this geregeld. bedankt voor je feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
DGonlag2 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:46:
[...]

Ik denk niet dat het veel uitmaakt. Ik heb zelf alleen de i7 versie en die is razend snel. (SSD erbij dan).
Ik denk niet dat een i5 veel slomer is, zeker games en de meeste applicaties gebruiken toch niet alle cores.

De i5 versie heeft wel een net iets minder krachtigere GPU als ik me niet vergis, wat je wel zou kunnen merken. Maar voor af en toe een spelletje spelen is de i5 versie makkelijk voldoende, kun je je geld beter uitsparen of uitgeven aan een SSD (dat maakt wel enorm veel snelheidsverschil!)
Bedankt voor je reactie... ik denk er nog even over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peatsmoke schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:31:
[...]

Duidelijk, zeker omdat jij er ervaring mee hebt! d:)b
Zet het dus gewoon, net als de andere programma's gewoon op de HD.

Eerst vanavond nog maar eens een image maken van de SSD, maar hierover twijfel ik ook weer omdat er een herstelpartitie is aangemaakt, zou dat ook niet echt nodig zijn...
Toch eigenwijs geweest en alleen Photoshop op de SSD geplaatst, samen met W8 natuurlijk...
Het verschil is toch wel behoorlijk, zeker de opstarttijd van Photoshop is behoorlijk verbeterd hierdoor.
Blijf voorlopig een smet deze setting zo werken. Software die ik nodig heb staat erop en image van het systeem staat veilig weggeschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schildje schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:33:
Sinds deze week ben ik ook in het bezit van deze laptop. Tot nu toe erg tevreden.

Ik heb een Samsung 128GB SSD gekocht en ben van plan om deze erin te plaatsen.
Ik loop echter altijd tegen problemen aan met dit soort dingen dus ik wilde even vragen of de volgende
acties de juiste manier is om de ssd te plaatsen:

1. HD verplaatsen naar 2de carry
2. SSD plaatsen in de 1ste carry (waar de HD oorspronkelijk zat)
3. Windows 8 installeren op de SSD met de bijgeleverde DVD
4. HD formatteren

Is dit de juiste volgorde om dit te doen en zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
Zo gaat het beslist lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
ik heb het topic beetje doorgelezen maar een aantal dingen zijn mij nog niet duidelijk.
Als ik een SSD erbij koop wat is het verschil dan tussen
pricewatch: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 128GB
en
pricewatch: Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB
en
pricewatch: Samsung 830 series SSD 128GB
De prijzen zijn anders maar voor de rest zie ik geen verschil, kan ik ze alledrie gebruiken?

En mijn 2e vraag is als je de versie met 6 ram bestel dan kan ik de 2 ram geheugen vervangen neem ik aan. Wat raden jullie mij dan aan als ik er totaal 8 of 12 van wil maken?

Tnx again voor jullie hulp en hopelijk kan ik met jullie hulp eindelijk beslissen welke versie ik ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de upgrade-kits zit bekabeling om je oude HD te kunnen klonen mbv USB en software.
Bij de losse zit dat uiteraard niet.
Je kunt ze allemaal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
Peatsmoke schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:48:
Bij de upgrade-kits zit bekabeling om je oude HD te kunnen klonen mbv USB en software.
Bij de losse zit dat uiteraard niet.
Je kunt ze allemaal gebruiken.
Tnx wel raar dat de kits dan goedkoper zijn...
Weet jij toevallig ook of ik bij de versie met 6 ram intern geheugen de 2 ram geheugen kan vervangen en zo ja met welke zou jij dan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij worden de Corsair Vengeance geheugenstaafjes veel aangeraden op zowel dit forum als andere internationale fora. Zelf ook de 6gb variant gekocht, dus ook eens aan het kijken of ik er nog wat bij kan pluggen. Maar denk dat vooral een SSD, of MSATA SSD (cache) flink wat snelheidsverschil zouden uitmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deepeej schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:08:
[...]

Tnx wel raar dat de kits dan goedkoper zijn...
Weet jij toevallig ook of ik bij de versie met 6 ram intern geheugen de 2 ram geheugen kan vervangen en zo ja met welke zou jij dan aanraden?
Wat betreft die prijzen: Voor de feestdagen was de bulk-versie zo'n 15 of 20 euro goedkoper dan de kits. Misschien tijdelijke schaarste die de prijzen van de bulk-versie omhoog jaagt. :?
Vervangen kun je die natuurlijk altijd. Ik dacht (uit mijn blote hoofd dat er inderdaad 1x4Gb en 1x2Gb in zit. Heb zelf nu 8GB en loop niet tegen problemen aan. Het systeem draait als een zonnetje, dus 8GB is in mijn optiek genoeg. Voor een paar euro extra zou je natuurlijk 12 GB ipv 8 kunnen maken. Nodig is het (voor zover ik ervaar) niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Peatsmoke op 09-01-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Peatsmoke schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 06:29:

Windows 8 Herstel DVD
Deze kun je gewoon via de klantenservice van Dell bestellen.
Heeft iemand deze besteld?
Kan iemand zeggen of de Dell crapware mee geinstalleerd wordt als je via deze DVD probeert een clean install te doen?

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCage
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-09 10:58
En als extra vraag: Kun je deze herstel DVD gebruiken om een clean install te doen op een SSD? Aangezien de DVD's die je zelf genereert zo te lezen niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haplo500
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wat ik begrepen heb, is de herstel DVD van Dell inderdaad een schone Windows 8, alleen is die niet altijd gratis te krijgen. Ik heb de guide op het forum van Mydigitallife gebruikt (http://forums.mydigitalli...cial-Windows-8-Repository). Daar staat beschreven hoe je de Windows 8 DVD via torrents kunt downloaden (3de uit het rijtje in de thread) en controleren adh van de hash van Microsoft MSDN of hij origineel is (duurt even). Vervolgens branden naar DVD (of uitpakken naar bootable USB), opstarten van de DVD/USB, Windows installeren (code hoef je niet in te voeren want die staat in je bios) en tot slot de taal omzetten naar Nederlands (staat ook in die thread).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCage
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-09 10:58
Top, heel erg bedankt. Ga eerst kijken of ik de DVD kan bestellen, maakt me niet uit als dat een paar centen kost, die tijd ben ik anders toch kwijt met downloaden en branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeRciLess
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 10:38
Afgelopen zondag de laptop besteld en vandaag de melding gekregen dat hij verzonden is :D. Weet iemand zo wat de gemiddelde verzendtijd is van Dell, heb een express model besteld.
BCage schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:43:
Top, heel erg bedankt. Ga eerst kijken of ik de DVD kan bestellen, maakt me niet uit als dat een paar centen kost, die tijd ben ik anders toch kwijt met downloaden en branden.
Ben zelf ook alvast benieuwd waar deze besteld kan worden. Wanneer je het voor elkaar hebt kun je me laten weten hoe je hebt gedaan? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Ook ik ben nieuwsgierig wat de levertijd is. Vandaag ook de mail gekregen dat hij verzonden is dus ben erg benieuwd. Ik heb wel een UPS nummer gekregen maar deze werkt helaas nog niet.

Weet iemand vanwaar deze verzonden wordt? Is het NL of komt het ergens anders vandaan? Het is ook een expres model zoals MeRciLess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik gezien heb komen de express modellen uit NL, en overige modellen uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Hopelijk gaat die vanavond dan nog mee met de verzending. Zou fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_De_B
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-02-2023
BCage schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:43:
Ik citeer uit een mailtje die ik terug kreeg van de klantenservice:

"Omdat uw computer met Windows 8 is geleverd kunnen wij geen ondersteuning aanbieden als er iets mis gaat tijdens de installatie van Windows 7. U heeft natuurlijk wel garantie op de onderdelen in uw computer. Mocht u Windows 7 installeren en er zijn in de toekomst problemen met de computer dan kan gevraagd worden om Windows 8 te installeren om te zien of de problemen zich dan nog steeds voordoen.

De prijs voor de Windows 8 dvd is hetzelfde namelijk ook EUR 25.42. Ik kan u helaas niet beide Windows versies aanbieden, ik heb alleen de mogelijkheid om een van beide voor u na te bestellen."

Ik had in eerste instantie gevraagd om een W7 cd. Heb uiteindelijk wel een W8 cd kosteloos opgestuurd gekregen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kosteloos? Moet je toch eens vertellen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen, of toevallig een aardige dame aan de lijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_De_B
  • Laatst online: 17-02-2023
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:16:
Kosteloos? Moet je toch eens vertellen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen, of toevallig een aardige dame aan de lijn? ;)
Het was een hij, en ik doe niet aan social engineering. :P

Maarja, ik had dus een mailtje gestuurd met de vraag of ik een CD kon bijbestellen aangezien ik deze mogelijkheid niet had in het configuratiescherm. Toen vertelde meneer mij dat ik dingen over het hoofd had gezien terwijl ik er 100% zeker van was. Dus toen heb ik maar een screenshot heen gestuurd waarop te zien was dat dit niet kon. Vervolgens werd mij een kosteloze CD aangeboden om verder ongemak te besparen. :o

De CD kan besteld worden bij de technische support.
E-mail: Ner_ts_cons_nl@dell.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
  • Laatst online: 13:07
Even een update over hoe mijn laptop er nu aan toe is..

Afgelopen week AC3 geïnstalleerd en de bios geüpdate naar de nieuwste versie.. laptop wordt te warm als ik de laptop op schoot heb en een uur AC3 speel omdat mijn benen de airflow blokkeren. Dus dat wordt aan de tafel spelen.. Verder draait die hartstikke goed... Maar nu het probleem:

Opstarten doet het soms niet.. Komt de POST gewoon niet voorbij. Ik heb een Crucial M4 op de 600 port waar ook mijn OS(Win8) op staat en de Seatouch (2e harde schijf, 750 gb) in de 300 port. Verder heb ik het geheugen vervangen(had 4+2=6, nu 8+4=12) en dat heeft het altijd prima gedaan. Het probleem van niet op kunnen starten krijg ik recentelijk steeds vaker.. Ik had dit 1x per 2 weken ofzo ook al, maar nu met de nieuwe bios lijkt dit steeds vaker te gebeuren. Erg raar en jammer allemaal. Iemand toevallig een oplossing voor het niet kunnen booten van de laptop? Twee klasgenoten van mij hebben precies dezelfde laptop en hebben hier af en toe ook last van (win7 en win8).. Erg klote allemaal want voor de rest is dit een ideaal ding
Verder heb ik ook ssdlife laten draaien en die geeft aan dat mijn ssd nog prima is.. al weet ik niet hoe betrouwbaar dit programma is...

Iemand verder nog last van dit soort problemen?

[ Voor 7% gewijzigd door Royy op 10-01-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royy schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:55:
Even een update over hoe mijn laptop er nu aan toe is..

Afgelopen week AC3 geïnstalleerd en de bios geüpdate naar de nieuwste versie.. laptop wordt te warm als ik de laptop op schoot heb en een uur AC3 speel omdat mijn benen de airflow blokkeren. Dus dat wordt aan de tafel spelen.. Verder draait die hartstikke goed... Maar nu het probleem:

Opstarten doet het soms niet.. Komt de POST gewoon niet voorbij. Ik heb een Crucial M4 op de 600 port waar ook mijn OS(Win8) op staat en de Seatouch (2e harde schijf, 750 gb) in de 300 port. Verder heb ik het geheugen vervangen(had 4+2=6, nu 8+4=12) en dat heeft het altijd prima gedaan. Het probleem van niet op kunnen starten krijg ik recentelijk steeds vaker.. Ik had dit 1x per 2 weken ofzo ook al, maar nu met de nieuwe bios lijkt dit steeds vaker te gebeuren. Erg raar en jammer allemaal. Iemand toevallig een oplossing voor het niet kunnen booten van de laptop? Twee klasgenoten van mij hebben precies dezelfde laptop en hebben hier af en toe ook last van (win7 en win8).. Erg klote allemaal want voor de rest is dit een ideaal ding
Verder heb ik ook ssdlife laten draaien en die geeft aan dat mijn ssd nog prima is.. al weet ik niet hoe betrouwbaar dit programma is...

Iemand verder nog last van dit soort problemen?
Bij mij bleef de laptop hangen bij het dell logo.
Dell support heeft mij verteld in de bios de volgende settings te kiezen:
Legacy boot enabled
Secure boot disabled

Daarna heb ik het niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 00:10:
[...]

Bij mij bleef de laptop hangen bij het dell logo.
Dell support heeft mij verteld in de bios de volgende settings te kiezen:
Legacy boot enabled
Secure boot disabled

Daarna heb ik het niet meer gehad.
Thanks, heb dit nu ingesteld.. afwachten hoe het gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantippe77
vandaag het backlit toetsenbord ingebouwd..wat een gemak. werkt als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 10:56
Vandaag mijn Dell 17R SE binnen gekregen (afgelopen maandag besteld)! Nu maar eens kijken of ik (zonder Windows CD) die harddisk naar een Samsung 840 Pro gecloned krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xantippe77 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:22:
vandaag het backlit toetsenbord ingebouwd..wat een gemak. werkt als een speer.
Waar heb jij die besteld en welk modelnummer etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook benieuwd naar net backlit keyboard, deze was niet beschikbaar tijdens het bestellen.

Inmiddels een 60GB vertex 3 bijgeplaatst met win 7 Ultimate erop. Laad binnen 18 sec vanaf het aanzetten, en het tweaken moet nog beginnen. Een SSD is echt een aanrader!

ben verder erg tevreden met de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantippe77
DELL XPS L702X US-INTERNATIONAL BACKLIT REFURBISHED Keyboard YXKXY. ik heb die op ebay besteld. inclusief verzendkosten voor ongeveer 34 engelse pond. deze zijn door de fabrikant opgeknapt. moet wel zeggen het is niet te zien. geen beschadigingen punt gaaf.

http://www.ebay.nl/sch/i....rksid=p3286.c0.m270.l1313

en hier zijn ze nieuw.

http://www.replacedirect....3D-40DE-AB22-AC03EAF19D32

als je het toetsenbord eruit haalt. duw de lipjes boven het toesenbord wel ff naar achten met een kunstof voorwerp. scheelt je lakbeschadiging.

http://imageshack.us/photo/my-images/833/imag0411y.jpg/

die in de laptop zit is de backlit

[ Voor 26% gewijzigd door xantippe77 op 12-01-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:35

ChUcKiE

Dus........

Is er iemand in het bezit van de bijgeleverde Dell Windows 8 DVD en is die persoon genegen om een image daarvan beschikbaar te stellen??

[ Voor 7% gewijzigd door ChUcKiE op 12-01-2013 22:40 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-11-2023
Hier een link http://forums.mydigitalli...cial-Windows-8-Repository waar je het kan downloaden en checken of ie vrius vrij is e.d.

[ Voor 40% gewijzigd door Puck1 op 13-01-2013 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 16:29
Zo, weer even een update over de laptop.

Eerder in dit topic was er de vraag of je goed kon gamen op deze laptop. Ik was echt aangenaam verrast, het antwoord is JA. Via steam de legale TES Skyrim installed, automatisch video settings laten detecteren (Ultra High!) en via HDMI aan mijn televisie en XBOX controller echt perfect! Nu kan mijn gaming desktop een andere bestemming krijgen.

Helemaal blij met de machine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Wellicht stomme vraag....maar ik heb de af-fabriek Windows 8 vervangen voor Windows 7, met een Dell Windows 7 OEM DVD ging dat helemaal goed.
Nu overweeg ik toch om er windows 8 overheen te zetten. Waar staat de key van Windows 8? Normaal staat deze op een stikker onder de laptop, maar ik zie hier geen key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-11-2023
Volgens mij staat dat in de bios van je laptop als je Windows 8 instal. dan activeer ie van zelf je key

[ Voor 52% gewijzigd door Puck1 op 13-01-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Je lijkt gelijk te hebben, Windows is nu al geactiveerd zonder dat ik er iets aan hoefde te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 21:57:
Notebookcheck meldt dan ook het volgende over de 15.6":
http://www.notebookcheck....ion-Notebook.78323.0.html

[...]

Dat vind ik behoorlijk [afbeelding]. Maar zo is het nu eenmaal. Als je het wil bevestigen. trek de back cover open en constateer dat er inderdaad geen header zit. Bij TimMer in "[Ervaringen] Dell Inspiron 17R Special Edition" zie ik hem al niet zitten. Alleen een paar soldeerpunten.
Vraagje over de eventuele uitbreidbaarheid van mijn Dell 7720, 6gb, 1tb 5400 model. Standaard is hier dus geen msata bij meegeleverd. Hoe kan ik kijken of er in mijn model wel de connectoren aanwezig zijn, omdat darkstone aangeeft dat bij de review van TimMer ze blijkbaar niet aanwezig zijn. Zijn er uberhaupt mensen die de connector er wel gewoon in hebben zitten zonder dat ze het 3d model hebben besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:24:
[...]

Vraagje over de eventuele uitbreidbaarheid van mijn Dell 7720, 6gb, 1tb 5400 model. Standaard is hier dus geen msata bij meegeleverd. Hoe kan ik kijken of er in mijn model wel de connectoren aanwezig zijn, omdat darkstone aangeeft dat bij de review van TimMer ze blijkbaar niet aanwezig zijn. Zijn er uberhaupt mensen die de connector er wel gewoon in hebben zitten zonder dat ze het 3d model hebben besteld?
Er leek bij mij wel een aansluiting in te zitten, maar heb er niet verder naar gekeken. Dat doe ik anders binnenkort wel. De vraag is natuurlijk of er de benodigde kabel aan zitten. De connector zit volgens mij wel op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:47
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:24:Vraagje over de eventuele uitbreidbaarheid van mijn Dell 7720, 6gb, 1tb 5400 model. Standaard is hier dus geen msata bij meegeleverd. Hoe kan ik kijken of er in mijn model wel de connectoren aanwezig zijn, omdat darkstone aangeeft dat bij de review van TimMer ze blijkbaar niet aanwezig zijn. Zijn er uberhaupt mensen die de connector er wel gewoon in hebben zitten zonder dat ze het 3d model hebben besteld?
Ik heb nog geen enkele 17R SE gezien die geen mSATA aansluiting had. Volgens mij is dat een 'gerucht' dat de wereld in is geholpen door mensen die eigenlijk geen idee hebben wat mSATA is :) Ik heb zelf ook een niet-3D laptop, waarvan inmiddels 2x het moederbord is vervangen (ik heb er dus 3 gehad nu in totaal) en alle moederborden hadden een mSATA connector

De mSATA connector zit naast je WiFi kaartje. Een mSATA schijf ziet ook uit als een WiFi kaartje, maar langer. Je vindt de connector hier:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ckOVH.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PdccA.jpg

Daar prik je een mSATA SSD in, zoals bijvoorbeeld deze:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bE1aP.jpg

Et voila!
DGonlag2 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:32:
Er leek bij mij wel een aansluiting in te zitten, maar heb er niet verder naar gekeken. Dat doe ik anders binnenkort wel. De vraag is natuurlijk of er de benodigde kabel aan zitten. De connector zit volgens mij wel op het moederbord.
Bij een mSATA heb je natuurlijk helemaal geen kabel nodig ;) Dat heb je bij de gewone 2.5" laptop harddisks ook niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door redah op 15-01-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0m5hkqOprRXraEhlNGw5pbyk/full.jpg

Zoals je op bovenstaande foto kunt zien ziet die aansluiting op de N0017S53 ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat? Dat is nieuw. Notebookcheck meldt het volgende:
Addendum (07.12.2012): According to the spec sheet, a mSATA-SSD can be installed, although Dell currently does not offer one as an option on their website. We were not able to locate the mSATA interface, but Dell ensured us that the interface is available and that customers are able to retrofit their laptop with a suitable SSD.

Addendum (07.13.2012): Dell clarified that the mSATA interface will only be installed should the notebook be ordered with a SSD. Installing a mSATA-SSD in the available slot is therefore not possible since the interface is missing (just like in our test sample). The above is true only for the Inspiron-series; XPS and Alienware models come with a mSATA interface.

Wat tot nu toe door iedereen is bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:36:
Wat? Dat is nieuw. Notebookcheck meldt het volgende:

Wat tot nu toe door iedereen is bevestigd.
Dat bericht gaat over de Inspiron 15R SE, niet de 17R SE. In de review van de 17R SE geeft ook notebookcheck aan dat er gewoon een mSATA poort op zit.

En ook dit 170-pagina's tellende topic zit vol met mensen die allemaal een mSATA poort hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat dat voor de 15 en 17 hetzelfde was. Weer wat geleerd zeggen we dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@redah en @Peatsmoke: Top! Super bedankt voor de fotootjes. Was een beetje verwarrend, maar helder nu. Als je hem als cache voor je HDD gebruikt, kan hij dan ook groter dan 32gb zijn, omdat Dell natuurlijk weer aangeeft dat voor grotere kaartjes geen ondersteuning zou zijn. En zijn jullie tevreden over de snelheidswinst? Of gebruiken jullie hem vooral als aparte "opslag" schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:22:
@redah en @Peatsmoke: Top! Super bedankt voor de fotootjes. Was een beetje verwarrend, maar helder nu. Als je hem als cache voor je HDD gebruikt, kan hij dan ook groter dan 32gb zijn, omdat Dell natuurlijk weer aangeeft dat voor grotere kaartjes geen ondersteuning zou zijn. En zijn jullie tevreden over de snelheidswinst? Of gebruiken jullie hem vooral als aparte "opslag" schijf?
Ik heb een 128GB Samsung mSATA en gebruik hem als Windows boot schijf (niet als cache dus). Juist voor opslag gebruik ik twee 1TB 'gewone' schijven, die ik in software RAID heb draaien voor wat extra zekerheid.

Wat de prestaties als cache zijn weet ik dus niet. Ik weet wel dat met de mSATA als boot schijf, ondanks dat dit 'maar' SATA2 en niet SATA3 is, de laptop echt bloedje snel is. Persoonlijk heb ik aan 128GB ook genoeg voor Windows, Office, CS6, enz. De 1TB schijven zijn voor muziek/video etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:43:
Ik dacht dat dat voor de 15 en 17 hetzelfde was. Weer wat geleerd zeggen we dan maar.
Op het eerste gezicht lijkt de 15R inderdaad het kleiner broertje van de 17R, maar als je eens wat verder kijkt, zie je toch wel behoorlijke verschillen, terwijl het verschil in prijs daarvoor erg klein is.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:22:
de snelheidswinst vind ik meer dan voldoende. Als ik nu zie tot welke prestaties de laptop van rond de € 1000 in staat is, heb ik geen reden tot klagen.
Heb een aantal benchmarks van voor en na de SSD in mijn review van de Dell 17R SE staan.
;)

[ Voor 19% gewijzigd door Peatsmoke op 16-01-2013 00:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:12
Hallo,

Sinds enkele dagen een nieuwe Dell 17r se laptop gekocht. Ben er ontzettend blij mee. Gister Skyrim erop gezet en gamede lekker weg op high/med settings. Vanmorgen wil ik echter doorgaan waar ik gister geëindigd was en deed hij op dezelfde settings erg traag. Zelfs op low momenten van haperingen.

Er zit standaard ook een turbo boost op en ik heb het idee dat de cpu veel te veel 'gebruikt' wordt. Bij het aanklikken van deze computer of internet knalt die soms al naar 2,0-3,0 ghz.

Het is een i5 3210m met 2,5ghz. Wat gaat hier mis? Laatste drivers zijn al geïnstalleerd. Ik heb níks gedaan tussen het moment van uitzetten gister en het opstarten net.

Met de opladererin gaat het wel een stuk sneller al.... Maar wordt de accu niet 'lui' als je altijd de oplader erin hebt zitten? En het moet toch niet zo zijn die zonder oplader niet snel genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
Even een update over mijn problemen;

Lijkt tot nu toe allemaal goed te gaan met de aanpassingen in de bios.. so far so good! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poekiepoes12 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:21:
Hallo,

Sinds enkele dagen een nieuwe Dell 17r se laptop gekocht. Ben er ontzettend blij mee. Gister Skyrim erop gezet en gamede lekker weg op high/med settings. Vanmorgen wil ik echter doorgaan waar ik gister geëindigd was en deed hij op dezelfde settings erg traag. Zelfs op low momenten van haperingen.

Er zit standaard ook een turbo boost op en ik heb het idee dat de cpu veel te veel 'gebruikt' wordt. Bij het aanklikken van deze computer of internet knalt die soms al naar 2,0-3,0 ghz.

Het is een i5 3210m met 2,5ghz. Wat gaat hier mis? Laatste drivers zijn al geïnstalleerd. Ik heb níks gedaan tussen het moment van uitzetten gister en het opstarten net.

Met de opladererin gaat het wel een stuk sneller al.... Maar wordt de accu niet 'lui' als je altijd de oplader erin hebt zitten? En het moet toch niet zo zijn die zonder oplader niet snel genoeg is?
Open het programma eens met de linker muisknop en kies voor 'uitvoeren met grafische processor'oid en dan kiezen voor 'krachtige nVidiakaart'.
Hoe loopt het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
Sinds gisteren ook in bezit van deze mooie laptop. Heb er ook meteen een SSD ingezet en die werkt nou uitstekend.
Ik heb alleen nog een paar vragen voor de kenners onder jullie:
1.Hoe kan ik zien welk beeldscherm ik heb? Heb ergens gelezen bij drivereigenschappen maar waar kan ik die vinden??
2.Mijn computer kan ik niet meer uitschakelen. Als ik op de uitschakel knop duw dan doet hij niets of hij blijft hangen tijdens het uitschakel scherm. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
3. Als ik windowsprestatieindex doe krijg ik lagen punten bij grafisch, ik denk omdat hij de intel kaart pakt en niet de NVIDIA maar ik zie nergens waar ik dat kan aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peatsmoke schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 00:54:

Heb een aantal benchmarks van voor en na de SSD in mijn review van de Dell 17R SE staan.
;)
Geweldig die moeite en tijd die jullie in die reviews steken. Heb je als potentieel koper echt zo ontzettend veel aan!!
Deepeej schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:31:
1.Hoe kan ik zien welk beeldscherm ik heb? Heb ergens gelezen bij drivereigenschappen maar waar kan ik die vinden??
2.Mijn computer kan ik niet meer uitschakelen. Als ik op de uitschakel knop duw dan doet hij niets of hij blijft hangen tijdens het uitschakel scherm. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
3. Als ik windowsprestatieindex doe krijg ik lagen punten bij grafisch, ik denk omdat hij de intel kaart pakt en niet de NVIDIA maar ik zie nergens waar ik dat kan aanpassen
1) Staat op je shipping / packing list (weet ik hoe dat ding heet, in ieder geval een van de mailtjes van Dell die je hebt gekregen) niet iets van CMI ofzo erachter? Zo ben ik er achter gekomen dat het waarschijnlijk een Chi Mei Industries paneel betreft. Prima scherm trouwens hoor. Maar heb dan ook geen vergelijkingsmateriaal wbt de philips / lg variant.

2) Probleem zelf nog niet gehad. Misschien een programma dat je geinstalleerd hebt dat blijft vasthangen? In taskmanager niks te zien?

3) Heb precies hetzelfde. Ondanks het feit dat ik heb aangegeven in NVIDIA configscherm dat hij mijn krachtige videokaart moet gebruiken, weigert hij dat mee te nemen in de windowsindex. Vreemd. Bij andere mensen zie ik bij de 2d toepassingen in reviews soms wel hoge scores. Maar ach....gooi crisis erin en als je dat op medium tot hoog kunt spelen dan weet je dat het allemaal wel werkt. Passmark performance test kun je trouwens ook gebruiken, kun je ze wel allebei mee benchmarken. In één van de uitgebreide reviews op tweakers staan daar ook de uitkomsten van vermeldt. 3dmark 06 / 11 wilden niet lekker opstarten, of ik was te ongeduldig, maar na een paar minuten wachten vooraleer er iets gebeurde heb ik die maar afgesloten.

Zelf besloten om toch maar eventjes door te sparen voor een echte ssd van 256 gb. Dingen zijn helaas nog duur. Gelukkig is mijn 5400rpm 1tb hd wel nog een redelijk rappe. Sneller dan de 7200rpm 500mb hd uit mijn studio notebook. Was nog redelijk verrast door die score in passmark eigenlijk. Maar als alles zo rap gaat dan voelt de HDD toch een beetje als een bottleneck.

Iemand trouwens nog advies welk geheugen ik het beste gebruiken kan? wil mijn 2gb latje vervangen door een 8 gb latje. Nu weet ik dat twee identieke latjes eigenlijk beter is. Maar met 4gb orgineel dell en bijvoorbeeld 8gb corsair vengeance erbij, kan ik dan problemen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over punt 3: Dit heb ik ook gehad (windows 7 Ultimate). Ik heb vorige week de nieuwste drivers van de Nvidia website geinstaleerd, en het euvel is verholpen.

Enige euvel dat ik nog heb is problemen met de netwerkverbinding. De wireless-N 2230 springt soms zomaar terug van 150-300mbit (afhankelijk van de qualitei van de verbinding) naaar 1 a 2 mbit. Hij komt nooit meer terug op een hogere snelheid. Ik moet met de FN toetsen de netwerkverbinding uit en aanzetten. Ik heb al geprobeerd de wireless mode op 811.02g te zetten, en ik heb de " Allow the computer to turn off this device to save power" uitzet. Niks heeft geholpen. Dit schijnt best veel voor te komen als ik zo zoek op internet.

Ter info, ik maak gebruik van een standaard Ziggo Ubee EVW3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:30:
[...]

Geweldig die moeite en tijd die jullie in die reviews steken. Heb je als potentieel koper echt zo ontzettend veel aan!!

[...]

1) Staat op je shipping / packing list (weet ik hoe dat ding heet, in ieder geval een van de mailtjes van Dell die je hebt gekregen) niet iets van CMI ofzo erachter? Zo ben ik er achter gekomen dat het waarschijnlijk een Chi Mei Industries paneel betreft. Prima scherm trouwens hoor. Maar heb dan ook geen vergelijkingsmateriaal wbt de philips / lg variant.

2) Probleem zelf nog niet gehad. Misschien een programma dat je geinstalleerd hebt dat blijft vasthangen? In taskmanager niks te zien?

3) Heb precies hetzelfde. Ondanks het feit dat ik heb aangegeven in NVIDIA configscherm dat hij mijn krachtige videokaart moet gebruiken, weigert hij dat mee te nemen in de windowsindex. Vreemd. Bij andere mensen zie ik bij de 2d toepassingen in reviews soms wel hoge scores. Maar ach....gooi crisis erin en als je dat op medium tot hoog kunt spelen dan weet je dat het allemaal wel werkt. Passmark performance test kun je trouwens ook gebruiken, kun je ze wel allebei mee benchmarken. In één van de uitgebreide reviews op tweakers staan daar ook de uitkomsten van vermeldt. 3dmark 06 / 11 wilden niet lekker opstarten, of ik was te ongeduldig, maar na een paar minuten wachten vooraleer er iets gebeurde heb ik die maar afgesloten.

Zelf besloten om toch maar eventjes door te sparen voor een echte ssd van 256 gb. Dingen zijn helaas nog duur. Gelukkig is mijn 5400rpm 1tb hd wel nog een redelijk rappe. Sneller dan de 7200rpm 500mb hd uit mijn studio notebook. Was nog redelijk verrast door die score in passmark eigenlijk. Maar als alles zo rap gaat dan voelt de HDD toch een beetje als een bottleneck.

Iemand trouwens nog advies welk geheugen ik het beste gebruiken kan? wil mijn 2gb latje vervangen door een 8 gb latje. Nu weet ik dat twee identieke latjes eigenlijk beter is. Maar met 4gb orgineel dell en bijvoorbeeld 8gb corsair vengeance erbij, kan ik dan problemen verwachten?
Hey bedankt voor je uitgebreide antwoord. Heb windows opnieuw geinstalleerd en de laptop gaat gewoon weer uit. Ik heb mij 2gb latje vervangen met een 8gb corsair en dat werkt gewoon prima.

Ps ik had avast geinstalleerd maardoor deed de laptop raar. Nu doet de pc het gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen met een alps touchpad (allemaal toch?) dell heeft enige tijd geleden een nieuwe driver uitgebracht gebaseerd op 8.1200:

http://ftp.dell.com/Pages/Drivers/inspiron-17r-se-7720.html

De versie die ik nu draai heb ik uit de disk van een M6700 getrokken, maar die van de inspiron zou vergelijkbaar moeten zijn... Bijzonder is dat je daarmee per-pixel kan scrollen met 2 vingers. One-finger scrolling werkt helaas niet meer. Ik ben aan het kijken hoe ik dat alsnog aan de praat kan krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2013 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mochten er nog meer mensen last hebben met het wegvallen van de wireless verbinding (signaal kwaliteit word ineens slecht, en de snelheid loopt terug tot 1/2mbit):

Ik heb inSSIDer gedraaid, en kwam er achter dat er op het zelfde kanaal nog iemand een draadloos netwerk heeft opgezet. Het signaal was heeel erg zwak, maar was er wel. Na het overzetten naar een ander kanaal waren de problemen over.

Ik heb er nooit problemen mee gehad met een USB 150MBit receiver van 8 euro, linksys 54g kaartjes, onboard wlan, TV, blu-ray speler, IPOD, telefoon of wat dan ook. De wireless-N 2230 dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 18:58
Dit weekend voor een vriend de HDD vervangen voor een SSD. Even een disk clonen was er niet bij
Acronis true image startte in UEFI en legacy niet goed op.Gelukkig snel een win8 OEM iso gevonden en clean install. Na wat gehannes toch de efi partitie van de HDD kunnen verwijderen (diskpart, disk, clean:)

Alles werkt weer naar behoren. Dell drivers en tools erop.
De laptop heeft rechts boven een knop zitten met 2 tandwielen op. De knop licht wel op, maar er gebeurd verder niks. Ben ik iets vergeten te installeren? wat moet deze knop normaal doen??

btw. fijne laptop! op 100mbit lan na dan..

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

PromoX

Flying solo

olson schreef op zondag 20 januari 2013 @ 09:58:
De laptop heeft rechts boven een knop zitten met 2 tandwielen op. De knop licht wel op, maar er gebeurd verder niks. Ben ik iets vergeten te installeren? wat moet deze knop normaal doen??
Daar kun je normaliter het Windows Mobility Center mee openen, daar mis je dus niet zo heel veel aan. Openen van dit scherm kan ook met de Windows key+x.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 18:58
PromoX schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:00:
[...]

Daar kun je normaliter het Windows Mobility Center mee openen, daar mis je dus niet zo heel veen aan. Openen van dit scherm kan ook met de Windows key+x.
dank u! gaan we eens onderzoeken...

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
olson schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:33:
[...]

dank u! gaan we eens onderzoeken...
Om die knoppen te laten werken moet je de "Dell Quickset Application" downloaden vanaf de site van Dell.
Verder schijnt het zo te zijn dat de knoppen met BIOS-versie A08 (voorlaatste versie) niet werken. Hiervoor kun je echter de nieuwe BIOS downloaden vanaf de site van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray_X8
  • Laatst online: 06-07 19:19
Dag mede-tweakers,

Ik heb eergister mijn mSATA m4 Crucial mogen ontvangen en wilde daar graag mijn OS Windows 8 op zetten. Ik heb 2x 1TB HDD en wil die in RAID draaien. Nu heb ik echt al enorm veel geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Ik heb nog de mogelijkheid tot volgende week dinsdag om mijn mSATA te installeren, anders moet ik hem met veel verdriet terugbrengen. ;-)

Ik heb via Dell back-up and recovery een USB-stick aangemaakt. Zoals in dit forum beschreven wordt, heb ik de beide HDD's verwijderd en geprobeerd te recoveren via mn USB.

http://forum.notebookrevi...-7720-os-msata-drive.html

Maar eenmaal in het recovery programma aangekomen, kort voordat de recovery plaats zou vinden, wordt het volgende aangegeven:

"Uw harde schijf is niet geschikt voor dit proces. Gebruik een harde schijf met tenminste 931 GB vrije ruimte".

Vaag he! Dat kan niet kloppen, lijkt mij, Ik hoop dat het om een instellingsfoutje gaat, aangezien er velen zijn waarbij dit gelukt is.

Kan iemand mij aub uit de brand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Ray_X8 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:56:
Dag mede-tweakers,

Ik heb eergister mijn mSATA m4 Crucial mogen ontvangen en wilde daar graag mijn OS Windows 8 op zetten. Ik heb 2x 1TB HDD en wil die in RAID draaien. Nu heb ik echt al enorm veel geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Ik heb nog de mogelijkheid tot volgende week dinsdag om mijn mSATA te installeren, anders moet ik hem met veel verdriet terugbrengen. ;-)

Ik heb via Dell back-up and recovery een USB-stick aangemaakt. Zoals in dit forum beschreven wordt, heb ik de beide HDD's verwijderd en geprobeerd te recoveren via mn USB.

http://forum.notebookrevi...-7720-os-msata-drive.html

Maar eenmaal in het recovery programma aangekomen, kort voordat de recovery plaats zou vinden, wordt het volgende aangegeven:

"Uw harde schijf is niet geschikt voor dit proces. Gebruik een harde schijf met tenminste 931 GB vrije ruimte".

Vaag he! Dat kan niet kloppen, lijkt mij, Ik hoop dat het om een instellingsfoutje gaat, aangezien er velen zijn waarbij dit gelukt is.

Kan iemand mij aub uit de brand helpen?
Ik zag dat je me ook al DM's had gestuurd, maar ik gooi het even hier zodat iedereen het mee krijgt ;)

Met de Dell recovery USB kun je (naar mijn weten) *niet* op je mSATA installeren. Ook als je DVDtjes maakt wil hij toch altijd recovery partities aanmaken/gebruiken/ofzoiets... Ik weet het niet meer exact, maar de Dell Recovery vond ik vrij nutteloos.

De enige manieren om van de mSATA te booten zijn door

a) Een FAT32 Windows 8 USB stick in UEFI modus te gebruiken, of
b) Een Windows 8 x64 DVD in UEFI modus te starten, of
c) Een FAT32 Windows 7 USB stick te maken en deze ook UEFI bootable te maken, of
d) Een Windows 7 x64 DVD in UEFI modus te starten

En Linux kan ook vast vanalles maar daar heb ik geen ervaring mee verder :)

Vervolgens is het belangrijk om in UEFI op te starten, niet in de standaard BIOS variant. Wanneer je in UEFI opstart, dan kan de Windows Boot Manager aangeven dat er van de mSATA geboot moet worden, wat de BIOS zelf niet kan (die ziet de mSATA niet als reguliere harddisk).

Download gewoon een 'kale' Windows 8 DVD (als je Windows 8 wil) ergens op internet en gebruik deze: Je licentieinformatie zit in de BIOS/UEFI en dus wordt je Windows 8 installatie dan 'vanzelf' legaal. Laat de Dell Recovery voor wat het is.

Succes! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray_X8
Ik zag dat je me ook al DM's had gestuurd, maar ik gooi het even hier zodat iedereen het mee krijgt ;)

Met de Dell recovery USB kun je (naar mijn weten) *niet* op je mSATA installeren. Ook als je DVDtjes maakt wil hij toch altijd recovery partities aanmaken/gebruiken/ofzoiets... Ik weet het niet meer exact, maar de Dell Recovery vond ik vrij nutteloos.

De enige manieren om van de mSATA te booten zijn door

a) Een FAT32 Windows 8 USB stick in UEFI modus te gebruiken, of
b) Een Windows 8 x64 DVD in UEFI modus te starten, of
c) Een FAT32 Windows 7 USB stick te maken en deze ook UEFI bootable te maken, of
d) Een Windows 7 x64 DVD in UEFI modus te starten

En Linux kan ook vast vanalles maar daar heb ik geen ervaring mee verder :)

Vervolgens is het belangrijk om in UEFI op te starten, niet in de standaard BIOS variant. Wanneer je in UEFI opstart, dan kan de Windows Boot Manager aangeven dat er van de mSATA geboot moet worden, wat de BIOS zelf niet kan (die ziet de mSATA niet als reguliere harddisk).

Download gewoon een 'kale' Windows 8 DVD (als je Windows 8 wil) ergens op internet en gebruik deze: Je licentieinformatie zit in de BIOS/UEFI en dus wordt je Windows 8 installatie dan 'vanzelf' legaal. Laat de Dell Recovery voor wat het is.

Succes! :*)
Redah,

Je bent een held! _/-\o_ Het is gelukt!! Onwijs bedankt! Hij is echt onwijs snel, heerlijk!!!

Ik zit echter nog met 1 klein dingetje.... Ik ben nu de 2 overige HDD's aan het omzetten naar RAID, maar kan ik de "oude" c-schijf (1 van de 2 HDD's) formatteren? Zodat alles gewist wordt en ik deze in zijn volledigheid kan "spiegelen" aan de andere.

Er staat namelijk het volgende nog op:

-een herstelpartitie van 13,39 gb overhouden.
-een EFI-systeempartitie op van 500 mb.
-(DIAGS) 40 mb FAT32 (primaire partitie)
-500 mb Herstelpartitie
-916,98 gb NTFS (primaire partitie)

Op mn nieuwe C schijf (de mSATA) staat ook een herstelpartitie van 300 mb, een EFI-partitie van 100 mb en 237,96 GB NTFS voor het opstarten, wisselbestand, crashdump en primaire partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Ik heb zelf nieuwe schijven gekocht (mijn Dell werd geleverd met 1x 750GB), maar in theorie zou je die andere schijven in zijn geheel kunnen wissen. Daarna kun je de schijven dynamisch maken en spiegelen. Je zou eventueel ook de 916GB die je over hebt kunnen spiegelen en de rest niet, dan houd je je recovery partities intact.

Als je al herstel-DVD's of een herstel-USB stick hebt gemaakt hoeft dat niet, die kan namelijk ook je recoverypartitie herstellen, mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_De_Tuinman
  • Laatst online: 19:58
Heb ook mijn Dell 17R SE binnen.

Gelijk een 128GB SSD in gedaan, wat een verschil.
Ook gelijk windows 8 vervangen door windows 7, heerlijk!

Heb wel wat vraagjes, Is er iemand die mij in hollandse taal kan uitleggen wat het verschil is tussen Lagacy en UEFI?

Ik kan namelijk ook niet in mijn bios komen, als ik op F2 druk, gebeurd er niks en start die gewoon door.

Wil namelijk mijn Netwerk optie uit het opstartproces halen, deze gaat de laptop elke keer langs als die opstart.

En in de F12 opstartmenu kan je niks met de volgorde doen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray_X8
redah schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:09:
Ik heb zelf nieuwe schijven gekocht (mijn Dell werd geleverd met 1x 750GB), maar in theorie zou je die andere schijven in zijn geheel kunnen wissen. Daarna kun je de schijven dynamisch maken en spiegelen. Je zou eventueel ook de 916GB die je over hebt kunnen spiegelen en de rest niet, dan houd je je recovery partities intact.

Als je al herstel-DVD's of een herstel-USB stick hebt gemaakt hoeft dat niet, die kan namelijk ook je recoverypartitie herstellen, mocht dat nodig zijn.
Het is helemaal goedgekomen. Bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Laatst online: 19:28
Gister een Inspiron 17R SE besteld. Die (veel) snellere kaart en betere processor ga ik veel plezier van beleven met gamen!

Mijn oude XPS17 in de verkoop gedaan, ik kreeg een bod op marktplaats wat ik echt niet kon weigeren voor een laptop van een jaar oud.

Nu helaas nog 2 weekjes wachten, leverdatum staat op 8-2-2013!

edit: Hij staat nu al op "in productie".. dat gaat sneller dan ik had gedacht! Misschien krijg ik hem wel eerder :D

[ Voor 15% gewijzigd door HertogJack op 28-01-2013 11:37 ]

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
vraagje is de €90 prijsverschil een harde schijf van 1T en 2 Gb ram extra het echt waard? Kan je niet beter zelf een SSD erin zetten en zelf extra geheugen erbij. Is waarschijnlijk wel duurder dan de 2T versie, maar heb je volgens mij een sneller systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

Norinco schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:56:
vraagje is de €90 prijsverschil een harde schijf van 1T en 2 Gb ram extra het echt waard? Kan je niet beter zelf een SSD erin zetten en zelf extra geheugen erbij. Is waarschijnlijk wel duurder dan de 2T versie, maar heb je volgens mij een sneller systeem.
Hangt van gebruik af mbt het geheugen, je kan het na ontvangst altijd zelf nog even bepalen.

Ikzelf heb een SSD, de Inspiron 17R SE van mijn kameraad nu ook, het loopt allemaal veel heel veel sneller! En 128GB voor onder de 100€ kost je de kop ook niet maar daar heb je wel veel meer gemak van.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Norinco schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:56:
Mijne komt met 6gb ram en 1tb hd..Ik vind het het prijsverschil dus niet waard.

Zet er zelf wel een SSD in en als ik wil 16gb ram (maar dat kan altijd later nog).

Heb als SSD de 128gb samsung 840 pro series sinds gister binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
Maakt het dan nog een verschil om een SSD te nemen (regulier) of een msata schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_De_Tuinman
  • Laatst online: 19:58
reguliere...

een 120GB kingstin schijfje kost je zoeen 85,-

en dat werkt als een malle :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Norinco schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:12:
Maakt het dan nog een verschil om een SSD te nemen (regulier) of een msata schijf?
Zoals ik ook in deze post beschreef, ben ik persoonlijk van mening dat het niets uitmaakt qua snelheid. Ja, de mSATA poort is maar 3Gb/sec, en de reguliere SATA poorten zijn 6Gb/sec. Echter ga je voor een OS-schijf nooit zoveel data verplaatsen dat je die bandbreedte vol gaat trekken, voornamelijk zijn het heel veel kleine reads/writes (register, tijdelijke bestandjes, etc.) die op een 3 en 6Gb/sec verbinding even snel gaan, omdat daar voornamelijk de accesstime het verschil maakt.

Tenzij je natuurlijk niet van plan bent om beide gewone SATA poorten te bezetten met harddisks, dan kun je ook een gewone SSD pakken. In mijn situatie (mSATA boot, en 2x 1TB in RAID) had ik dus beide SATA poorten nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:24
Op het moment heb ik er een Crucial m4 SSD (256GB, mSATA) in zitten, en eerlijk gezegt merk ik geen verschil tussen mijn desktop (OCZ Vertex 3 120GB) en mijn laptop. Overigens staat Steam etc. op een van de normale schijven. De laptop start overigens op via EFI.

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odis
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik zit er over te denken om een Inspiron aan te schaffen, maar als ik het goed heb zitten de speakers aan de onderkant van de laptop. Maar ik heb mijn laptop altijd op schoot, beïnvloed dit het geluid ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
odis schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:42:
Ik zit er over te denken om een Inspiron aan te schaffen, maar als ik het goed heb zitten de speakers aan de onderkant van de laptop. Maar ik heb mijn laptop altijd op schoot, beïnvloed dit het geluid ook?
Dat zal het geluid zeker beinvloeden, maar het is zo goed dat het ondanks dat, nog altijd beter is dan het geluid van de gemiddelde laptop.
Xesxen schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:08:
Op het moment heb ik er een Crucial m4 SSD (256GB, mSATA) in zitten, en eerlijk gezegt merk ik geen verschil tussen mijn desktop (OCZ Vertex 3 120GB) en mijn laptop. Overigens staat Steam etc. op een van de normale schijven. De laptop start overigens op via EFI.
Dan heb je dus binnen een 6- 7 seconden het startscherm voor je, niet?

[ Voor 32% gewijzigd door Peatsmoke op 31-01-2013 22:02 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Kan iemand mij aub helpen? Ik word gek hier!

Ik heb net mn inspiron binnen, heb mn ssd geplaatst en wil nu booten vanaf cd om win 7 te installen

Maar via de bios of via f12 wanneer ik opstart kan ik met geen mogelijkheid booten van cd of de boot order veranderen?

Ik heb bios versie a12..

Edit: wat een ellende, moest uefi boot uitschakelen :) daarna lukte het wel! :)

Edit 2: nu zeurt hij dat ie geen dvd rom driver heeft? Grr

Edit 3: helemaal gelukt inmiddels! Hij loopt als een malle nu :-)

[ Voor 26% gewijzigd door HertogJack op 01-02-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
ik heb zojuist de BBG gelezen en zag dat de 17R SE voor zijn segment als beste er uit kwam. Alleen ik las in de reacties dat deze laptop max 8 Gb ram aan kan. Is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:24
Peatsmoke schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:59:
Dan heb je dus binnen een 6- 7 seconden het startscherm voor je, niet?
Iets meer, 12 seconden na het indrukken van de startknop. Ubuntu doet er 10 seconden over.

Even iets totaal anders: heeft de bios/efi een whitelist voor wifikaarten? Ik wil er namelijk een andere kaart inzetten, maar het zou zonde zijn om er tijd in stoppen als dit niet zou werken.

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xesxen schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 00:18:
[...]

Iets meer, 12 seconden na het indrukken van de startknop. Ubuntu doet er 10 seconden over.

Even iets totaal anders: heeft de bios/efi een whitelist voor wifikaarten? Ik wil er namelijk een andere kaart inzetten, maar het zou zonde zijn om er tijd in stoppen als dit niet zou werken.
Dat is met Windows 8 dan toch een stuk sneller... :Y)

Volgens mij is het inbouwen van een andere WiFi-kaart geen probleem. Er zijn verschillende gebruikers op het forum die met succes een andere WiFi-kaart ingebouwd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Norinco schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 00:10:
ik heb zojuist de BBG gelezen en zag dat de 17R SE voor zijn segment als beste er uit kwam. Alleen ik las in de reacties dat deze laptop max 8 Gb ram aan kan. Is dat zo?
Nee, hoor: er zijn gebruikers die met succes 16Gb RAM erin gezet hebben. Alleen met Windows 7 32 bits kun je maximaal 4Gb RAM erin kwijt.
Het is alleen de vraag hoeveel nut het heeft om meer dan 8Gb RAm erin te zetten, maar bij specifiek gebruik zou het wat kunnen schelen. Persoonlijk denk ik dat 8Gb meer dan genoeg is.
Norinco schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 00:10:
Nee, hoor: er zijn gebruikers die met succes 16Gb RAM erin gezet hebben. Alleen met Windows 7 32 bits kun je maximaal 4Gb RAM erin kwijt.
Het is alleen de vraag hoeveel nut het heeft om meer dan 8Gb RAm erin te zetten, maar bij specifiek gebruik zou het wat kunnen schelen. Persoonlijk denk ik dat 8Gb meer dan genoeg is.
HertogJack schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:59:
[...]
Mijne komt met 6gb ram en 1tb hd..Ik vind het het prijsverschil dus niet waard.

Zet er zelf wel een SSD in en als ik wil 16gb ram (maar dat kan altijd later nog).

Heb als SSD de 128gb samsung 840 pro series sinds gister binnen :)
Ben wel eens benieuwd naar eventuele benchmarks met de 840 Pro om te vergelijken met de 830, zoals ik diw in mijn review verwerkt heb.

[ Voor 51% gewijzigd door Peatsmoke op 02-02-2013 02:58 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Peatsmoke schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 02:51:

Ben wel eens benieuwd naar eventuele benchmarks met de 840 Pro om te vergelijken met de 830, zoals ik diw in mijn review verwerkt heb.
Als je me verteld waarmee ik dit het best kan benchmarken dan wil ik dit best even doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
even een andere vraag, de inspirion heeft een GT650m videokaart. Nu komen dit jaar de Haswell cpu uit en ik las ergens dat deze net zo krachtig zou zijn als een 650.
Nu weet ik niet of dat werkelijk zo is, maar iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Hoe warm wordt bij jullie de gpu wanneer jullie Battlefield 3 spelen?

Bij mij zo'n 75 graden, is dat niet wat aan de TE hoge kant of kan hij dat wel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BIj mij wordt de GPU tijdens potjes starcraft met bijna alles op high / ultra ook zo'n 68 tot 74 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-09 16:22
Bij mij wordt de GPU 91 graden naar een uur skyrim te hebben gespeeld, En ik heb de laptop op een laptopcooler staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Peter1989 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:03:
Bij mij wordt de GPU 91 graden naar een uur skyrim te hebben gespeeld, En ik heb de laptop op een laptopcooler staan
Hmm ok.. Dat vind ik wel vrij warm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-12-2020
ik zit er aan te denken een inspiron 17r se aan te schaffen. Kan iemand mij de stappen uitleggen hoe jullie voor 200 euro of meer korting krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Norinco schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:57:
even een andere vraag, de inspirion heeft een GT650m videokaart. Nu komen dit jaar de Haswell cpu uit en ik las ergens dat deze net zo krachtig zou zijn als een 650.
Nu weet ik niet of dat werkelijk zo is, maar iemand een idee?
Er was een demo van, stonden de Haswell en de GT650m langs elkaar. Dezelfde settings, en beide konden de game (Dirt 3) soepel afspelen. De fps stond er niet bij, dus welke nou precies sterker is of gelijkwaardig zijn is niet te zeggen.

Wat je wel kunt zeggen is dat de Haswell een goede GPU/IGP heeft, en dat je misschien geen dedicated kaart meer nodig hebt.

Voor echte cijfers moet je nog een tijdje wachten. Het ging overigens wel om de snelste versie van de IGP (G3 of zoiets?), en zal waarschijnlijk alleen verschijnen in de snelste processor(en), deze zijn meestal niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DGonlag2 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:40:
[...]

Er was een demo van, stonden de Haswell en de GT650m langs elkaar. Dezelfde settings, en beide konden de game (Dirt 3) soepel afspelen. De fps stond er niet bij, dus welke nou precies sterker is of gelijkwaardig zijn is niet te zeggen.

Wat je wel kunt zeggen is dat de Haswell een goede GPU/IGP heeft, en dat je misschien geen dedicated kaart meer nodig hebt.

Voor echte cijfers moet je nog een tijdje wachten. Het ging overigens wel om de snelste versie van de IGP (G3 of zoiets?), en zal waarschijnlijk alleen verschijnen in de snelste processor(en), deze zijn meestal niet goedkoop.
Filmpje: http://tweakers.net/nieuws/86630/benchmarks-haswell-gpu-verschijnen-online.html

Als de prestaties gelijk zouden zijn, dan zou dat wel een enorme stap voorwaarts zijn? Kan het me niet helemaal voorstellen, maar wie weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:39:
[...]

Filmpje: http://tweakers.net/nieuws/86630/benchmarks-haswell-gpu-verschijnen-online.html

Als de prestaties gelijk zouden zijn, dan zou dat wel een enorme stap voorwaarts zijn? Kan het me niet helemaal voorstellen, maar wie weet....
Ik geloof ook zeker niet dat het gelijkwaardig is. Een hele stap vooruit is het zeker ja.
Zoals ik al zei kun je dus geen fps aflezen. Misschien draait de IGP wel op 30fps, en de 650m wel op 60fps, dat kun je nu nog niet zien.

Het enige wat je wel kunt zien is dat de IGP games op FHD en hoge(/redelijk goede) settings kan afspelen. Voor veel mensen kan dit genoeg zijn. De vraag is natuurlijk tegen welke prijs dit is.
De IGP waar we het hier over hebben komt in de krachtigste processors te zitten volgens en van Intel.
Die dure varianten zie je erg weinig voorbij komen, tenzij voor een extreem hoge prijs.

Maar met deze CPU heb je dus misschien geen discrete GPU nodig, dus dan weegt dat tegen elkaar op en kom je op dezelfde prijs uit. Dus misschien gaan we toch steeds meer high-end processors zien in de nieuwe generatie laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-09 16:22
file:///C:/Users/Peter/Desktop/Temperatuur%20dell%20inspiron%2017r%20se.png

Ik heb net 10 minuten dirt 3 gespeeld. kamertemperatuur is 19 graden en de laptop staat op een laptop koeler. max temperatuur van de gpu is 92 graden:S iemand enige idee waarom de gpu bij mij zo warm word?
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste