Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
RickvN schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:06:
Ik heb thuis de AirPort als router die altijd een prima wifi afgeeft (nooit problemen met de telefoons/ipad).
Maar soms heeft mijn MBPr (mid 2014) slechte verbinding met wifi. Sites worden bijv. niet/slecht geladen, terwijl de MBP 2011 van mijn vriendin geen enkel probleem heeft met de wifi... Zou het kunnen zijn dat er iets mis is met de wifi ontvanger in mijn MBPr?
Weet niet of het met een 2014 model ook het geval is. met mijn 2013 model zet ik bleutooth uit... dat wil nog wel eens storen op de wifi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
mfreriks schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:01:
[...]

Weet niet of het met een 2014 model ook het geval is. met mijn 2013 model zet ik bleutooth uit... dat wil nog wel eens storen op de wifi :)
Thanks voor je antwoord. Maar zou alleen wel betekenen dat ik dan mn toetsenbord niet meer kan gebruiken...

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een ovk bereikt mbt een beschadigde macbok pro uit 2014. Er zit een kleine buts in het scherm en het chassis. Kostte slechts 750 euro, dus ik wilde de gok wel wagen. Wel incl bon en alles.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/i3xvnl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/29cnhb8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:17
Niet om het een of ander, maar ik vraag mij altijd af hoe iemand zoiets toch eigenlijk voor elkaar krijgt??? Het is een deuk, maar zonder krassen oid, en je zou verwachten bij een valpartij dat er ook krassen op zitten (bij de buts). Apart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:39
Wat voor specs heeft die 13"? Vind 750 nog vrij aan de prijzige kant hoor, scherm+gedeelte chassis vervangen kun je denk ik al snel richting de 5-700 euro gaan tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het betreft de instap rmbp van mid 2014, dus met oa 8 fb intern geheugen. Uiteindelijk is het slechts een gebruiksvoorwerp, dus dat deukje maakt me vrij weinig uit als dat zo'n korting oplevert.
Ik ga hem natuurlijk niet laten repareren voor dat geld.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:03
dafmay schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:00:
Niet om het een of ander, maar ik vraag mij altijd af hoe iemand zoiets toch eigenlijk voor elkaar krijgt??? Het is een deuk, maar zonder krassen oid, en je zou verwachten bij een valpartij dat er ook krassen op zitten (bij de buts). Apart....
Hij kan natuurlijk in een tas/sleeve zitten die ongelukkig valt....maar goed een buts is een buts

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
@dafmay. Ik heb dat ook weleens gehad. Laptop in een koffer en het handvat breekt af. Valt ie op de punt. Mooie deuk zonder krassen.

Die deuk op de eerste foto is wel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ach ja natuurlijk...suf 8)7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:18:
Het betreft de instap rmbp van mid 2014, dus met oa 8 fb intern geheugen. Uiteindelijk is het slechts een gebruiksvoorwerp, dus dat deukje maakt me vrij weinig uit als dat zo'n korting oplevert.
Ik ga hem natuurlijk niet laten repareren voor dat geld.
Ik vind het ook wel fors qua prijs eerlijk gezegd. Heb vorige week een late 2013 voor 850 gekocht die nog gloednieuw er uit ziet en 60 laadcycles heeft. Kan niet zien hoe het scherm er bij jou uit ziet dus of je last van het deukje in het scherm hebt weet ik niet. Garantie krijg je denk ik sowieso niet als er nog iets stuk gaat want ze zullen het altijd op user abuse gooien.

Dan nog een vraag:

Ik gebruik nu een week een Macbook Pro en ben erg tevreden. Waar ik nog wel moeite mee heb is het ‘ alt-tab’ gebruik wat voor mijn gevoel niet helemaal consistent lijkt te zijn. Op zich werkt cmd-tab prima maar ik ben erg fan geworden van het slepen met 4 vingers waarmee je ook van applicaties kunt wisselen. Het valt mij echter op dat ik hier niet (altijd) alle schermen/applicaties kan bereiken die ik wel via cmd-tab kan bereiken. Ik zie bijvoorbeeld Safari – Chrome als ik met 4 vingers swipe, maar als ik cmd-tab doe zie ik naast Safari – Chrome ook nog Finder en Powerpoint. Waarom komen deze niet bij het swipen beschikbaar? Heeft dit te maken met een max aan schermen of het al dan niet ‘ fullscreen’ werken? Zoeken op Google lukt niet echt want ik weet niet goed waar ik op moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zie wat er wordt neergeteld voor macbook pro's op marktplaats vind ik het hartstikke meevallen. Scherm is nog helemaal heel, het betreft het allernieuwste slanke model, een snellere processor met 4 gb meer geheugen dan de 2013 modellen. Een nieuwe model is ruim 1200 euro, dus een beschadiging en een half jaar gebruik (eveneens 60 cycles) is goed voor 450 euro korting (=37.5%).
En wat garantie betreft, als er iets stuk gaat aan de andere kant gaan ze echt niet moeilijk doen. Daar zorg ik wel voor als advocaat.
Maar goed, je mag natuurlijk een andere mening hebben ;), maar ik ben meer dan tevreden met mn koopje.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2015 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:46
Garantie bij Apple kun je wel vergeten als er schade aan een apparaat zit , dit is nog een forse schade ook

Maar als advocaat zal het je vast lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja, we zien het allemaal wel. Als ik er een paar honderd euro op verlies is er ook geen man overboord. Dat was ook gebeurd het moment dat ik een nieuwe had gekocht en m uit de verpakking zou halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Eens. En als jij dit acceptabel vindt is het prima, daar gaat het uiteindelijk om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:59
Mijn Macbook Pro retina mid 2012 vertoond regelmatig het volgende effect wanneer ik gebruik maak van de Discrete GPU.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8648/16691420486_042f2d58b4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8567/16529922670_774d570d54.jpg

Mag ik dit als een praktijkvoorbeeld van een falende GPU beschouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Waarschijnlijk wel. Het komt in elk geval overeen met wat ik met mijn 6750m heb. Als het niet aan de software ligt (fresh install bv) ligthet aan je hardware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 23:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

.NCK schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 21:21:
Mijn Macbook Pro retina mid 2012 vertoond regelmatig het volgende effect wanneer ik gebruik maak van de Discrete GPU.

[afbeelding]

[afbeelding]

Mag ik dit als een praktijkvoorbeeld van een falende GPU beschouwen?
jup, die mag je insturen naar de recall :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiele87
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 23:41
Afgelopen jaar in augustus heb ik mijn macbook pro 2014 13 inch aangeschaft en ben er tot op heden tevreden mee. Alleen heb ik het vermoeden dat mijn accu de laatste tijd wel erg snel leeg is in vergelijking met het begin. Ik heb eigenlijk geen bijzondere programma's draaien en bij een volle accu geeft de laptop een accutijd aan van niet veel meer dan 3 uur. Nou weet ik niet hoeveel dit aan het begin was, maar wat ik me zo kan herinneren was dit toch echt wel meer.

Zijn er mensen met soortgelijke problemen, of mensen die bepaalde tips hebben? Ook zou ik graag willen weten wat bij jullie de gemiddelde accuduur is.

Wel heb ik er een tech impact snap case eromheen zitten.

edit:
Ik heb nogmaals gekeken naar programma's die op de achtergrond draaien en nu wel de boosdoener gevonden. Vervolgens opnieuw opgestart en de accutijd is zowaar vijf keer meer. :).. Dat het zo'n verschil kon maken had ik niet verwacht

[ Voor 19% gewijzigd door tiele87 op 05-03-2015 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
RickvN schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:06:
Ik heb thuis de AirPort als router die altijd een prima wifi afgeeft (nooit problemen met de telefoons/ipad).
Maar soms heeft mijn MBPr (mid 2014) slechte verbinding met wifi. Sites worden bijv. niet/slecht geladen, terwijl de MBP 2011 van mijn vriendin geen enkel probleem heeft met de wifi... Zou het kunnen zijn dat er iets mis is met de wifi ontvanger in mijn MBPr?
Yosemite? Die heeft namelijk gewoon veel problemen met een stabiele wifi houden, zie ook: [OS X Yosemite 10.10] Ervaring & Discussie

Overigens kan ik nu ook met zekerheid zeggen dat die "fix" van laatst (800 mb dualpatch update whatever) niet geholpen heeft daarvoor. Vliegt er hier nog steeds geregeld uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
tiele87 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:17:
...
edit:
Ik heb nogmaals gekeken naar programma's die op de achtergrond draaien en nu wel de boosdoener gevonden. Vervolgens opnieuw opgestart en de accutijd is zowaar vijf keer meer. :).. Dat het zo'n verschil kon maken had ik niet verwacht
En wat was de boosdoener? Ps mooi dat je het hebt opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiele87
  • Laatst online: 22-09 23:41
dafmay schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:55:
[...]

En wat was de boosdoener? Ps mooi dat je het hebt opgelost :)
De boosdoener was het programma wine, waarmee ik weleens een windows app laat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
tiele87 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:46:
[...]

De boosdoener was het programma wine, waarmee ik weleens een windows app laat draaien.
ok thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:26
Vraagje: ik heb een '13 inch Retina, 8gb. Nu heb ik pas het spel Euro Truck Simulator gekocht. Als ik die op de hoogste, of de een na hoogste resolutie wil spelen verloopt het allemaal heel traag. Je mag toch wel verwachten dat een laptop van ruim 1300,- dit gewoon kan draaien? Of heb ik het dan mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dannyvdb1997 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:15:
Vraagje: ik heb een '13 inch Retina, 8gb. Nu heb ik pas het spel Euro Truck Simulator gekocht. Als ik die op de hoogste, of de een na hoogste resolutie wil spelen verloopt het allemaal heel traag. Je mag toch wel verwachten dat een laptop van ruim 1300,- dit gewoon kan draaien? Of heb ik het dan mis?
Ik weet zo niet wat de hoogste resoluties in het spel zijn, maar games op retina resolutie (2560*1600) vraagt aardig wat van de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:45

Phntm

Tlingelingeling

dannyvdb1997 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:15:
Een laptop van een x bedrag wilt niet gelijk zeggen dat het de oplossing is voor elke mogelijk scenario of situatie. Macbook pro's zijn de apparaten die iemand koopt om optimaal aan het werk te kunnen gaan met een zo licht mogelijk OS. De hardware wordt zo goed mogelijk gebruikt. Verder hebben 13" MBPs alleen een IGP en geen discrete GPU net als de grote broers (15" modellen). En Macbook Pro's stonden nooit bekend om hun gaming prestaties. Je kan heus wel 30FPS makkelijk halen met een 13" in Diablo 3 met de juiste instellingen, maar dat zal alsnog nooit lukken op de hoogste resolutie (2560x1600) Dat eist meer van de hardware dan het kan bieden. Minder zware games (indie games dus) werken zonder problemen.

Dus ik denk dat je toch even had moeten nadenken over het feit of je wilde gamen op je laptop of niet toen je een Macbook Pro kocht; Gaming is niet het eerste wat je in hoofd hebt als je een Macbook pro koopt dat bedoeld is voor office use (professioneel editen, coden, etc), daar doelt Apple toch echt op met dit soort apparaten. Ik doe SNE aan de HvA en met virtual machines blaas ik toch zonder enige problemen door mijn lessen. Gamen doe ik thuis wel op mijn Windows gaming PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:26
Phntm schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:28:
[...]

Een laptop van een x bedrag wilt niet gelijk zeggen dat het de oplossing is voor elke mogelijk scenario of situatie. Macbook pro's zijn de apparaten die iemand koopt om optimaal aan het werk te kunnen gaan met een zo licht mogelijk OS. De hardware wordt zo goed mogelijk gebruikt. Verder hebben 13" MBPs alleen een IGP en geen discrete GPU net als de grote broers (15" modellen). En Macbook Pro's stonden nooit bekend om hun gaming prestaties. Je kan heus wel 30FPS makkelijk halen met een 13" in Diablo 3 met de juiste instellingen, maar dat zal alsnog nooit lukken op de hoogste resolutie (2560x1600) Dat vraagt maar aan de hardware dan het kan bieden. Minder zware games (indie games dus) werken zonder problemen.

Dus ik denk dat je toch even had moeten nadenken over het feit of je wilde gamen op je laptop of niet toen je een Macbook Pro kocht; Gaming is niet het eerste wat je in hoofd hebt als je een Macbook pro koopt dat bedoeld is voor office use (professioneel editen, coden, etc), daar doelt Apple toch echt op met dit soort apparaten. Ik doe SNE aan de HvA en met virtual machines blaas ik toch zonder enige problemen door mijn lessen. Gamen doe ik thuis wel op mijn Windows gaming PC.
Naja, ik kwam het spel tegen op internet en vond het er wel gaaf uitzien. Gebruik hem ook in negen van de tien gevallen voor school en ben er ook zeker niet ontevreden mee. Het was alleen een vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:45

Phntm

Tlingelingeling

dannyvdb1997 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:30:
[...]

Naja, ik kwam het spel tegen op internet en vond het er wel gaaf uitzien. Gebruik hem ook in negen van de tien gevallen voor school en ben er ook zeker niet ontevreden mee. Het was alleen een vraag
Het was zeker niet mijn bedoeling om aanvallend over te komen hoor, ik probeerde het alleen zo goed mogelijk uit te leggen waarom gamen toch niet iets is waar de Macbook pro in uitblinkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Daarbij hebben de 13" en tegenwoordig ook de instap 15" modellen geen dedicated videokaart (meer). De integrated graphics zijn goed genoeg voor de meeste taken, maar niet voor gaming. Mijn Early 2013 15" kwam standaard met een HD 4000 en 650M. De nieuwe generaties hebben geloof ik een Iris 5000, welke in veel gevallen gelijk moet zijn aan een 650M. Maar wanneer het neer komt op grafisch geweld kunnen zij een 650M niet bijbenen, al heeft de 650M het soms ook behoorlijk moeilijk (omdat hij maar 1 GB VRAM heeft.)

De huidige 15" top modellen hebben een 750M met 2GB VRAM, en die maken gehakt van mijn 650M. Maar zelfs die hebben het aardig moeilijk wanneer je bijvoorbeeld Diablo III op native resolutie speelt en hoogste settings (spel heeft retina support).

Je kunt op de 13" en instap 15" MacBooks wel een spelletje spelen, maar dan moeten het de wat simpelere spellen zijn of echte OS X games. Euro Truck Simulator is namelijk gewoon een slechte port, en draait volgens mij gewoon op Wine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe uitvoering van de MacBook Pro 13 retina uitgebracht met een nieuwe CPU en GPU, snellere SSD (Apple claimt 2x zo snel), een betere accuduur en Thunderbolt 2. Met name dat laatste is natuurlijk wel interessant voor al diegenen die graag een extern scherm aan hun MacBook willen hangen.

Enige nadeel is dat ie wel ietsje duurder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:38:
Er is een nieuwe uitvoering van de MacBook Pro 13 retina uitgebracht met een nieuwe CPU en GPU, snellere SSD (Apple claimt 2x zo snel), een betere accuduur en Thunderbolt 2. Met name dat laatste is natuurlijk wel interessant voor al diegenen die graag een extern scherm aan hun MacBook willen hangen.

Enige nadeel is dat ie wel ietsje duurder is geworden.
Late 2013 MBPr's en nieuwer beschikken ook al over Thunderbolt 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ben benieuwd of die nieuwe touchpad veel voordelen heeft, heb de presentatie eigenlijk maar half gevolgd en de voordelen gemist, iemand daar zo bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moodshifter
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-03 12:32
Ben ik de enige die de updates een beetje karig vind?

ik bedoel het enige wat echt boeiend is qua updates is toch die 2x flash snelheid en een nieuwe grafische kaart die nu 4k schermen ondersteund op 60hz voor de 13 inch.

de rest is toch een beetje magertjes qua updates voor het 13 inch model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
2x flash snelheid.. wordt het dan nu 1500mb read speed? :p

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloud atlas
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-03-2023
Moodshifter schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:10:
De nieuwste Broadwell CPU's zitten er nu in, er is een nieuw trackpad en een snellere SSD.
Wat had je nog meer willen veranderen dan? Het scherm is al behoorlijk mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arthur-M. schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:48:
[...]

Late 2013 MBPr's en nieuwer beschikken ook al over Thunderbolt 2.
Is dat echt zo? Oeps, mijn foutje dan! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

cloud atlas schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:23:
[...]

De nieuwste Broadwell CPU's zitten er nu in, er is een nieuw trackpad en een snellere SSD.
Standaard naar 16 GB ram of op zijn minste upgrade van 8 > 16 voor 100 euro

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:11
Moodshifter schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:10:

ik bedoel het enige wat echt boeiend is qua updates is toch die 2x flash snelheid en een nieuwe grafische kaart die nu 4k schermen ondersteund op 60hz voor de 13 inch.

de rest is toch een beetje magertjes qua updates voor het 13 inch model.
vraag me af hoeveel je van die upgrade gaat merken als gemiddelde gebruiker. Het gebruikte flash geheugen is immers snel zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moodshifter
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-03 12:32
Wouter lucassen schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:05:
[...]

vraag me af hoeveel je van die upgrade gaat merken als gemiddelde gebruiker. Het gebruikte flash geheugen is immers snel zat...
Ja inderdaad! ik bedoel, een nieuwe behuizing, een 4k scherm zoiets? een fanless ontwerp, betere accuduur, vind dat uurtje nogal weinig. ik bedoel had apple niet beter tot juni of september door kunnen blijven ontwikkelen dan en dan met echt een grote stap op macbook gebied kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Wellicht dat ze dat ook aan het doen zijn en het ontwerp+kleuren van ' the new macbook' ook beschikbaar gaan stellen voor de pro op het moment dat Skylake uit gaat komen.Buiten dit weet ik ook niet wat er anders nog echt verbeterd zou moeten worden. Het is nu al een fantastisch apparaat vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Moodshifter schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 00:45:
[...]

Ja inderdaad! ik bedoel, een nieuwe behuizing, een 4k scherm zoiets? een fanless ontwerp, betere accuduur, vind dat uurtje nogal weinig. ik bedoel had apple niet beter tot juni of september door kunnen blijven ontwikkelen dan en dan met echt een grote stap op macbook gebied kunnen komen?
Ik denk dat deze upgrade puur is omdat ze dan de concurrentie bijbenen met de broadwell cpu's.. Dit is niet echt een upgrade maar gewoon puur up to date blijven .

Zelf ben ik samen met een compagnon in de markt voor een mbpr 13 inch 256gb 16gb. Helaas wel 100 euro duurder geworden maar daar en tegen een paar kleine extra's en natuurlijk die leuke wisselkoers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 25-09 18:23
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:26:
[...]
Is dat echt zo? Oeps, mijn foutje dan! :|
Ik was ook verrast door de melding van Thunderbolt 2. Deed voorkomen alsof dit nú nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
cloud atlas schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:23:
[...]

Nou, een kleinere form-factor zou ik tof vinden. De MacBook Pro zie ik niet als een apparaat wat broodnodig lange accuduur nodig heeft. Ik zit bijna altijd nabij een stokcontact, en als ik onderweg ben (trein) hoeft hij het hooguit een paar uur vol te kunnen houden.

De 13" MacBook Pro zou kunnen leren van die Dell XPS 13. Dunne bezels, minder groot systeem, toch een 13" scherm en standaard gewoon 16GB RAM voor weinig geld. Laat ze maar mooi een nieuwe standaard zetten. Daarnaast de andere upgrades, natuurlijk. Maar... ik had ook meer verwacht dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Blue-eagle schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:20:
[...]

Nou, een kleinere form-factor zou ik tof vinden. De MacBook Pro zie ik niet als een apparaat wat broodnodig lange accuduur nodig heeft. Ik zit bijna altijd nabij een stokcontact, en als ik onderweg ben (trein) hoeft hij het hooguit een paar uur vol te kunnen houden.

De 13" MacBook Pro zou kunnen leren van die Dell XPS 13. Dunne bezels, minder groot systeem, toch een 13" scherm en standaard gewoon 16GB RAM voor weinig geld. Laat ze maar mooi een nieuwe standaard zetten. Daarnaast de andere upgrades, natuurlijk. Maar... ik had ook meer verwacht dan dit.
Die batterijduur is juist zo belangrijk voor mij. Tuurlijk mag het allemaal wat dunner etc, en ik denk ook dat die stempel wel gezet is met de nieuwe macbook (air) retina. Wellicht dat de 13-15" modellen gaan volgen met een dunner design, al laat die passieve koeling en intel core M maar ver achterwege.

Ik neem dagelijks mijn macbook mee naar school en heb nog nooit mijn lader meegenomen, zelfs werken van 9 tot 5 red ik gemakkelijk. Heerlijk als ik al die kneuzige windows laptop gebruikers weer zie zoeken naar het bijzinde stopcontact om 10 uur s'morgens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RicoK schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:27:
[...]

Ik was ook verrast door de melding van Thunderbolt 2. Deed voorkomen alsof dit nú nieuw is.
Schijnt dat je door de verbeterde GPU nu wel 4K schermen kan aansturen op 60Hz. Was voordien slechts mogelijk op 30Hz. Wat door het gros van de users als te traag werd ervaren.

Om deze reden zijn nogal wat mensen op het verkeerde been gezet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patie16
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-09-2023
Vraagje, ik ben van plan om een macbook pro 13" retina te kopen als student, maar zal ik voor de 2014 of de 2015 versie gaan. De benchmarks zijn nog niet uit volgens mij en de update was nou niet zo significant volgens mij

Is het daarnaast waard om voor applecare te gaan? Zit te twijfelen gezien ik wel veel zal reizen ermee

[ Voor 8% gewijzigd door patie16 op 12-03-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
De Early-2015 versies zijn traditiegetrouw een marginale update vergeleken met de Late-2014. Het gaat slechts om een processor upgrade en soms zit er nog wel eens verschil in de fabrikant van de SSD. Maar verder is er niet veel veranderd.

Mocht je hem direct via Apple kopen ga je natuurlijk voor de 2015 variant. Koop je hem bij bijvoorbeeld Dixons dan ligt het er maar net aan welk model zij verkopen. Bedenk wel dat winkels als Dixons vaak alleen het standaard model hebben, en je voor bijvoorbeeld extra ram geheugen beter bij Apple kunt bestellen. Al is dat door de recente prijsverhoging door de lage Euro nu niet meer zo heel erg aantrekkelijk.

Of AppleCare het waard is ligt er maar net aan. Als je er zuinig mee omgaat heb je het waarschijnlijk niet nodig. Maar als er een keer iets mis is met je laptop of meegeleverde dingen zoals de oplader, heb je de kosten er al weer uit. Je hebt 1 jaar, oftewel 365 dagen en geen seconden langer, de tijd om alsnog AppleCare aan te schaffen. Je hoeft het voor een Mac niet meteen bij aanschaf te kopen.

Ik heb zelf AppleCare op mijn Early-2013 15" MacBook - waar ik dagelijks mee reis, omdat het een redelijk duur apparaat was en ik niet blij zou worden van eventuele reparatie kosten (toen der tijd waren er nog problemen met het scherm, had ik gelukkig geen last van!). Echter werkt alles nog prima, en heb ik nog geen gebruik gemaakt van AppleCare. Af gezien van wat kleine gebruikssporen is er niets mis mee (kleine krasjes op de aluminium behuizing, hier en daar was stof op de rand van het scherm tussen het rubber). Het is nog een klein jaar geldig, en geeft wel een fijn gevoel. Maar ik verwacht en hoop er geen gebruik van te hoeven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:32
Ik overweeg een rMBP te kopen binnenkort maar heb hier een paar vraagjes over:

1) is het de moeite waard om de processor te upgraden ( met name van 2,7 naar 2,9 GHz voor 100€ meer), maw in welke programma's ga je dat wezelijk merken? Zelfde vraag voor de RAM upgrade.

2) ik twijfel erg over de grootte van de SSD. Ik overweeg ook een NAS aan te schaffen en dan mijn foto's met Lightroom te organiseren en te bewerken. Is het dan logisch om Lightroom te laten verwijzen naar mijn NAS ipv naar local storage? Of zijn er logischere workflows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-09 22:05

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Falch schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 18:29:
Ik overweeg een rMBP te kopen binnenkort maar heb hier een paar vraagjes over:

1) is het de moeite waard om de processor te upgraden ( met name van 2,7 naar 2,9 GHz voor 100€ meer), maw in welke programma's ga je dat wezelijk merken? Zelfde vraag voor de RAM upgrade.

2) ik twijfel erg over de grootte van de SSD. Ik overweeg ook een NAS aan te schaffen en dan mijn foto's met Lightroom te organiseren en te bewerken. Is het dan logisch om Lightroom te laten verwijzen naar mijn NAS ipv naar local storage? Of zijn er logischere workflows?
1. Voor 100 euro zou ik het niet doen, je gaat er vrijwel niets van merken. RAM wordt door OS X wel goed gebruikt. Als je veel zware programma's gaat draaien is het altijd handig. Handiger dan de CPU upgrade in elk geval ;)

2. Je kan het uiteraard op de NAS opslaan maar als je een beetje grote bibliotheek hebt zou ik in elk geval zorgen voor wired internet omdat het anders wel traag wordt met het laden van de bibliotheek. Heb zelf een Photosbestand van zo'n 40GB en dat duurt altijd een flinke tijd voordat hij ermee klaar is. Zou die 100 euro van de CPU eerder in een (deel van de) grotere SSD stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deesisgoe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:25
Ben ik de enige wie de enorme prijsstijging van de 15" MBP is opgevallen en dit zonder enige update?
Ok de euro staat weer zwak, maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-09 13:13

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Nee. Je hebt de voorgaande pagina's niet gelezen of het Keynote topic niet gelezen. MBPr hebben nu force touch in de trackpads erbij, en inderdaad prijsstijging.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Sjoerdfoto schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 20:53:
Nee. Je hebt de voorgaande pagina's niet gelezen of het Keynote topic niet gelezen. MBPr hebben nu force touch in de trackpads erbij, en inderdaad prijsstijging.
Force touch zit toch niet in de 15 inch modellen? Dus dat is een beetje een non-argument.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Laatst online: 15:32
ankhie schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 19:37:
[...]

1. Voor 100 euro zou ik het niet doen, je gaat er vrijwel niets van merken. RAM wordt door OS X wel goed gebruikt. Als je veel zware programma's gaat draaien is het altijd handig. Handiger dan de CPU upgrade in elk geval ;)

2. Je kan het uiteraard op de NAS opslaan maar als je een beetje grote bibliotheek hebt zou ik in elk geval zorgen voor wired internet omdat het anders wel traag wordt met het laden van de bibliotheek. Heb zelf een Photosbestand van zo'n 40GB en dat duurt altijd een flinke tijd voordat hij ermee klaar is. Zou die 100 euro van de CPU eerder in een (deel van de) grotere SSD stoppen
Thanks. Een grotere SSD lijkt me dan ook de beste keuze. Nog maar eens de dingen op een rijtje zetten. De vernieuwde MBP stond vandaag iig nog niet bij de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Rechtvaardiging voor de prijsstijging: de SSD is ongeveer 2x zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Springstof schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:29:
Rechtvaardiging voor de prijsstijging: de SSD is ongeveer 2x zo snel.
De stap HDD -> SSD is vele male groter dan "langzame"SSD -> "snelle" SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
De prijs wordt nog enigzins gerechtvaardigd door het toeveogen van:

Snellere SSD
Iets betere grafische chip + processor
Force touch gebeuren.

Bij de mbpr 15 is dit uiteraard niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:43
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patie16 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:41:
Vraagje, ik ben van plan om een macbook pro 13" retina te kopen als student, maar zal ik voor de 2014 of de 2015 versie gaan. De benchmarks zijn nog niet uit volgens mij en de update was nou niet zo significant volgens mij

Is het daarnaast waard om voor applecare te gaan? Zit te twijfelen gezien ik wel veel zal reizen ermee
Ben je van plan (op termijn) een extern 4K scherm op je MBPr 13 inch aan te sluiten dan zou ik voor het nieuwste model gaan. Omdat het nieuwste model een dergelijk scherm op 60Hz aan stuurt en het 2014 model zo'n scherm om 30Hz aan stuurt. Wat je wel degelijk merkt.

Applecare is onzin in mijn ogen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 15:06
Denzis schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:16:
De prijs wordt nog enigzins gerechtvaardigd door het toeveogen van:

Snellere SSD
Iets betere grafische chip + processor
Force touch gebeuren.

Bij de mbpr 15 is dit uiteraard niet het geval.
Niet mee eens. De enige oorzaak voor de prijsverhoging is de wisselkoers.

In de VS is het instap model rMBP (13") gewoon $1299 gebleven, daar is dus geen prijsverhoging doorgevoerd voor een betere grafische chip & processor en force touch trackpad.

Met die prijswijziging kun je het natuurlijk oneens zijn aangezien de euro nog steeds meer waard is dan de dollar, maar dat zijn keuzes van Apple waar je als consument niks aan doen. Deze discussie is overigens al heel wat vaker gehouden en uiteindelijk komt het er toch op neer dat het verschil zit in de btw, extra distributiekosten in EU en wat extra marge.

[ Voor 24% gewijzigd door SquareOne op 13-03-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
SquareOne schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:02:
[...]

Niet mee eens. De enige oorzaak voor de prijsverhoging is de wisselkoers.

In de VS is het instap model rMBP (13") gewoon $1299 gebleven, daar is dus geen prijsverhoging doorgevoerd voor een betere grafische chip & processor en force touch trackpad.

Met die prijswijziging kun je het natuurlijk oneens zijn aangezien de euro nog steeds meer waard is dan de dollar, maar dat zijn keuzes van Apple waar je als consument niks aan doen. Deze discussie is overigens al heel wat vaker gehouden en uiteindelijk komt het er toch op neer dat het verschil zit in de btw, extra distributiekosten in EU en wat extra marge.
Ik zeg ook niet dat die toegevoegde dingen de oorzaak van de prijstijging is. Maar het maakt het wel enigzins acceptabel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
patie16 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:41:

Koop m bij dixons, heb je 3 jaar garantie.

Voor de rest heb je neem ik aan een reisverzekering, dan is je macbook dus ook verzekerd. Je ziet echt zoveel mensen alles dubbel verzekeren, en ze weten het zelf geeneens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Laatst online: 21-09 13:51
Mar.tin schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:27:
Ik heb even vluchtig gezocht door dit topic + over de interwebs, maar echt een "betaalbare" (lees +-500 euro) optie om de SSD van een late 2013 model te vervangen is er niet echt of wel?

Ik heb nu de "top" uitvoering met 16GB geheugen en 512GB, maar loop regelmatig tegen de limieten aan :).
ik heb deze in mijn late 2012 Retina (wel de 480gb versie): http://www.amazon.co.uk/T...ywords=transcend+jetdrive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 14:43
[verwijderd]

[ Voor 89% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:44

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Heeft iemand meer info over de performance van de gpu van het nieuwe model tov het vorige model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ook die is behoorlijk toegenomen, zie google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Weinig info te vinden qua tests of reviews waarin beide gpu's vergelijkt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
Gisteren een "Apple" duckhead gekocht bij iCentre voor mijn MagSafe lader. Apple staat hier tussen aanhalingstekens want het is geen product van Apple, maar het wordt wel zo geadverteerd! (Zie http://www.icentre.nl/acc.../511948/apple-duckhead-eu). Ik heb erover gebeld en ik ga nu een mailtje sturen of ze de productinformatie aan willen passen, want als ik een duckhead wil van een andere leverancier kan ik 'm ook voor €3 of minder kopen op eBay/DX.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigg Balls schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 10:26:
Weinig info te vinden qua tests of reviews waarin beide gpu's vergelijkt worden
Zoals je op internet kunt lezen ondersteunt het model 2015 4K op 60Hz en het model 2014 4K op 30 Hz.

Lijkt mij een voldoende groot verschil om voor het nieuwste model te gaan wanneer je van plan ben binnen afzienbare tijd een MBPr 13 inch aan te schaffen. Tenzij je natuurlijk helemaal niet van plan bent om een extern scherm aan je MBPr te koppelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Timons106 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:17:
Gisteren een "Apple" duckhead gekocht bij iCentre voor mijn MagSafe lader. Apple staat hier tussen aanhalingstekens want het is geen product van Apple, maar het wordt wel zo geadverteerd! (Zie http://www.icentre.nl/acc.../511948/apple-duckhead-eu). Ik heb erover gebeld en ik ga nu een mailtje sturen of ze de productinformatie aan willen passen, want als ik een duckhead wil van een andere leverancier kan ik 'm ook voor €3 of minder kopen op eBay/DX.com.
Dat is wel heel duur!
Ik heb hier ook nog een voorraadje EU-duckheads, maar toen ik in Amerika was en mijn stekkerdoos was vergeten (doe ik altijd zodat ik maar één verloopstekker nodig heb), ben ik naar de plaatselijke Apple Store gegaan waar ik een US-duckhead gratis mee kreeg.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het hier hoort, maar ik wou toch eens vragen of iemand deze CaseLogic sleeve heeft voor zijn MBPr 13 inch. Bij de reviews staat dat hij aan de grote kant is, maar aan de andere kant wel weer dat de rits goed beschermd is tegen krassen van de laptop.
https://m.bol.com/nl/p/ca...3004012010523/?country=BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 19:56

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 23:01
Onlangs zag ik onderstaande uit de rechterzijde van het scherm van mijn MBPr komen :/ 'Het' steekt een stukje naar buiten, heel raar. Kan ook niet echt benoemen wat het nu precies is. Iemand hier enig idee wat het is? Gebruik de MBPr zelden, en als ie niet gebruikt wordt zit er altijd een hoes omheen :/

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K6u7SUQ.jpg?1

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 13:47
WinterBase schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 18:22:
Onlangs zag ik onderstaande uit de rechterzijde van het scherm van mijn MBPr komen :/ 'Het' steekt een stukje naar buiten, heel raar. Kan ook niet echt benoemen wat het nu precies is. Iemand hier enig idee wat het is? Gebruik de MBPr zelden, en als ie niet gebruikt wordt zit er altijd een hoes omheen :/

[afbeelding]
Je bent (het zoveelste) slachtoffer van een beschadiging in je coating.

Niets aan te doen en veroorzaakt waarschijnlijk door stof op je scherm wat warm is geworden.
Ik hoop dat je garantie hebt en je MacBook in een Apple Store hebt gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 23:01
GeeMoney schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:37:
[...]

Je bent (het zoveelste) slachtoffer van een beschadiging in je coating.

Niets aan te doen en veroorzaakt waarschijnlijk door stof op je scherm wat warm is geworden.
Ik hoop dat je garantie hebt en je MacBook in een Apple Store hebt gekocht...
Dankjewel voor je antwoord. Dat is wel balen. MBPr gekocht bij de Mediamarkt vorig jaar juni/juli, dus volgens mij zit er dan nog garantie op. Vraag is natuurlijk of zij er wat aan gaan doen :-(

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het scherm gratis vervangen. Ik had echter wel ook andere scherm problemen (dock+menubar was altijd zichtbaar, ook als die niet werden weergegeven, en ik had kleuren die niet klopten) , niet alleen het coating issue. Op het reparatieformulier staat helaas alleen maar dat het scherm vervangen is, niet op basis van welke constateringen dat is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 13:57:
Bij mij is het scherm gratis vervangen. Ik had echter wel ook andere scherm problemen (dock+menubar was altijd zichtbaar, ook als die niet werden weergegeven, en ik had kleuren die niet klopten) , niet alleen het coating issue. Op het reparatieformulier staat helaas alleen maar dat het scherm vervangen is, niet op basis van welke constateringen dat is gedaan.
Het scherm wordt in z'n geheel vervangen bij coating problemen naar mijn weten... Dit omdat de glasplaat verlijmd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Pat-Juh schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:15:
[...]

Het scherm wordt in z'n geheel vervangen bij coating problemen naar mijn weten... Dit omdat de glasplaat verlijmd is.
Dat klopt, de vraag is alleen of het onder garantie gedaan word of dat ze het op gebruikersschade gooien wat vaak bij retailers het geval is... Heb het zelf ook helaas ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 14:45

Don Quijote

El Magnifico

Vanochtend een onaangename verrassing. Toen ik beneden kwam en mijn Macbook wilde pakken zag ik dat de onderkant helemaal bol stond. Daarop besloten de laptop maar eens even open te maken, en tot mijn verbazing lijkt het er op dat de accu "ontploft" is.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8571/16637323219_b1a4536d63_c.jpgDSC08773 by Ravnoss, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8730/16616133587_39d93874ed_c.jpgDSC08774 by Ravnoss, on Flickr

Dat lijkt me einde oefening voor de laptop, of valt dit nog te repareren?

Ik heb snel maar de HDD eruit gehaald voordat er iets begint te lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 24-09 23:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Accu is snel vervangen hoor :) Ik zou wel even Apple bellen. Maar je mag ook hier langskomen (Den Haag), trek ik die accu er even uit voor je.

Logic Board is nog wel goed waarschijnlijk, Case kan ik niet beoordelen vanaf hier. Hardisk etc ook prima.

[ Voor 27% gewijzigd door sebastius op 15-03-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

DivWhis schreef op zondag 15 maart 2015 @ 17:11:
Vanochtend een onaangename verrassing. Toen ik beneden kwam en mijn Macbook wilde pakken zag ik dat de onderkant helemaal bol stond. Daarop besloten de laptop maar eens even open te maken, en tot mijn verbazing lijkt het er op dat de accu "ontploft" is.

[afbeelding]DSC08773 by Ravnoss, on Flickr

[afbeelding]DSC08774 by Ravnoss, on Flickr

De druk lijkt op de foto's enkel omhoog en laag gegaan te zijn. Als je geluk hebt is enkel de ondersteplaat "uit zn voegen"..? Zo snel mogelijk de accu los halen. Werkt de laptop verder nog naar behoren als deze los is en is er geen vervorming? Dan is het mogelijk slechts een kwestie van je accu vervangen en de onderplaat (indien nodig)...

Maar dit valt allemaal niet met zekerheid te zeggen op basis van je foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Scrtz schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:23:
[...]
Koop m bij dixons, heb je 3 jaar garantie.

Voor de rest heb je neem ik aan een reisverzekering, dan is je macbook dus ook verzekerd. Je ziet echt zoveel mensen alles dubbel verzekeren, en ze weten het zelf geeneens
Dat is ook de reden waarom ik mijn laptops en in het laatste geval m'n MBPr 2014 bij de Dixons of de MyCom koop. Onder andere deze beide zaken, vallend onder de BAS Groep, geven 3 jaar garantie op laptops en ook op MacBooks.

Aangaande de reisverzekering, let wel op de kleine lettertjes!! En dan met name op het Eigen Risico en het maximaal uit te keren bedrag. Dit verschilt enorm per maatschappij en per polis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DivWhis schreef op zondag 15 maart 2015 @ 17:11:

[afbeelding]DSC08773 by Ravnoss, on Flickr

[afbeelding]DSC08774 by Ravnoss, on Flickr

Dat is te repareren. Even langs gaan bij een Apple Store. Als 'ie nog garantie (of AppleCare) had doen ze 't gratis, anders betaal je een nieuwe batterij. De case vergoeden zij meestal.

Toevallig laatst een soortgelijk gevalletje gehad.

Voor lekken hoef je overigens niet bang te zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 19:47
Applecare is onzin in mijn ogen.
Ik denk dat ook (niet zo zeer onzin, als wel veel te duur), alleen als het apparaat kritisch is voor je (je inkomen hangt ervan af) dan is het het overwegen waard.

Als je wat geld achter de hand, kun je ook elke 2 jaar een nieuwe kopen, of zolang de oude het goed doet gewoon wat langer wachten (extra!)...het is een risico/verzekering afweging, je moet er wel psychisch tegen kunnen dat nou jij net pech hebt.

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Het voordeel van AppleCare is voornamelijk het gemak - mits je in de buurt van een AppleStore woont. Is er iets defect stap je even naar binnen en wordt het vaak ter plekken gerepareerd, tenzij het een complex probleem is. Daarbij geld het wereldwijd. Ben ik voor mijn werk een week in Berlijn en er mankeert iets met MacBook, dan heb ik er op dat moment vrij weinig aan dat Dixons standaard 3 jaar garantie bied. Terwijl ik met AppleCare zo in de AppleStore terecht kan.

Het ligt dus puur aan je persoonlijke situatie of je wel of geen baad hebt bij AppleCare. Voor de gemiddelde Nederlander heeft het niet zoveel meerwaarde. Tenzij je hem echt nodig hebt, en niet kunt missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
RicoK schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:37:
[...]

Dat is ook de reden waarom ik mijn laptops en in het laatste geval m'n MBPr 2014 bij de Dixons of de MyCom koop. Onder andere deze beide zaken, vallend onder de BAS Groep, geven 3 jaar garantie op laptops en ook op MacBooks.
Besef wel dat die 3 jaar ook te kort is volgens het Nederlandse consumentenrecht. Ik vind dat altijd zo'n mooie wassen neus van de BAS groep. Op de website van Dixons staan bijvoorbeeld nog aanvullende voorwaarden. De accu van je laptop heeft bijvoorbeeld maar een half jaar bij Dixons. En als hij in het derde jaar kapot gaat moet je 67% van de reparatie zelf betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Tjoekie schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:52:
[...]

Besef wel dat die 3 jaar ook te kort is volgens het Nederlandse consumentenrecht. Ik vind dat altijd zo'n mooie wassen neus van de BAS groep. Op de website van Dixons staan bijvoorbeeld nog aanvullende voorwaarden. De accu van je laptop heeft bijvoorbeeld maar een half jaar bij Dixons. En als hij in het derde jaar kapot gaat moet je 67% van de reparatie zelf betalen.
Batterij is dan ook een gebruikersvoorwerp, vind het niet gek dat daar geen volledige garantie op gegeven worden. Je weet niet hoe een persoon daarmee omgaat en hoeveel cycles diegene draait in die 3 jaar tijd.

De een doet 100 cycles in een jaar de ander 1000, dan is 3 jaar ineens vrij veel voor desbetreffende batterij.

Overigens werd bij mijn anderhalf jaar oude laptop netjes het retinascherm vervangen omdat die niet meer goed afsloot op de rest van de macbook en er een kleine lichte vlek op het scherm zat (sinds dag 1 al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
[...]

Ook bij Apple zelf heb je op je accu beperkt garantie. (ik dacht max 1 jaar en max 1000 cycles binnen dat jaar)

Verder is consumentenrecht leuk, maar aantonen dat een dergelijk apparaat of onderdeel ervan makkelijk 5 jaar mee moet kunnen is behoorlijk lastig.
Vandaar dat de regel is dat consumentenrecht over het algemeen de eerste 2 jaar zeker geld, en alles daarna volgens mij toch door jouw als consument aangetoond moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
[...]
Natuurlijk, je hebt helemaal gelijk. Maar je hebt vanwege die 3 jaar lange termijn wel weer een extra jaar 'geen gezeur-garantie' gewonnen t.o.v. de standaard 2 jaar garantie.
Consumentenrecht moet je gaan (be)halen, maar de 3 jaar garantie heb je hoe dan ook. Dit staat notabene op de aankoopbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:32

B2

wa' seggie?

Ik las vandaag op Macrumors een artikel over 'staingate'. Het los laten van de anti reflectieve coating op het scherm van een Retina Macbook Pro. Zelf heb ik hier ook (binnen de garantie periode) last van, maar Apple weigert het scherm te vervangen.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2015/03/MacBook-Pro-Coating-800x450.jpg?retina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:20
Nu ik m'n mid-2014 Mb pro retina een tijd gebruik vallen me toch wat dingen op:
- scherm is slecht; dooie pixels en wat vage dingen met de video-adapter die verspringt of soms blokjes geeft.
- doe ik HDMI kabel of Thunderbolt kabel erin als de notebook in sleep is, dan is het afgelopen, helemaal uit en aan voor er weer leven in komt
- uit slaap met hdmi erin geen beeld op hdmi, eerst kabel eruit, klep open, even wachten, spatiebalk, nog even wachten, kabel erin en we hebben weer beeld.
- wifi problemen eindelijk na allerlaatste combi updatepack opgelost, heb half jaar nauwelijks wifi nuttig kunnen gebruiken

Verder heb ik office nodig, dus heb office voor de the mac. Das een buttproduct; zo erg dat als zo'n app crashed ik regelmatig moet rebooten anders start de betreffende app niet op.
Zal 'm wel moeten wegbrengen, maar dan mis ik m'n werkplek. Genius Bar een optie?

[ Voor 6% gewijzigd door NiGeLaToR op 16-03-2015 21:40 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Zijn er al tweakers met de mid 2015 Macbook pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Bigg Balls schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:11:
Ja mijn vriendin heeft hem sinds vrijdag, wat wil je weten?

Persoonlijk vind ik de force touch trackpad maar een gimmick, tappen is in mijn ogen een stuk sneller dan continu lopen klikken/drukken, of zijn er hier toch veel tweakers die drukken op hun touchpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Ben wel benieuwd naar een aantal benchmarks, maar ook hoe jullie hem ervaren? De force touch trackpad lijkt mij ook een gimmick inderdaad maar het zit toch niet in de weg?

Zelf zie ik hem mogelijk als goede vervanger voor mij MBA medio 2013 maar twijfel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
B2 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 21:18:
Ik las vandaag op Macrumors een artikel over 'staingate'. Het los laten van de anti reflectieve coating op het scherm van een Retina Macbook Pro. Zelf heb ik hier ook (binnen de garantie periode) last van, maar Apple weigert het scherm te vervangen.

[afbeelding]
Ik heb exact hetzelfde gehad, ook ik kreeg geen nieuw scherm.
Naar welke Apple Store ben je geweest?
Den Haag schijnt wat normaler om te gaan met dit soort zaken.
In mijn ogen belachelijk want ik ben er ook super zuinig op en kreeg te horen dat dit viel onder "gebruikers schade"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-09 21:23
Scrtz schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:14:
[...]

Ja mijn vriendin heeft hem sinds vrijdag, wat wil je weten?

Persoonlijk vind ik de force touch trackpad maar een gimmick, tappen is in mijn ogen een stuk sneller dan continu lopen klikken/drukken, of zijn er hier toch veel tweakers die drukken op hun touchpad?
Ik klik en tap. Doe het allebei even veel in ieder geval. Ik vraag me af hoe ik er met het FT trackpad mee om zou gaan, maar ik denk dat ik er na een week niets meer van merk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
RicoK schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:48:
[...]

Natuurlijk, je hebt helemaal gelijk. Maar je hebt vanwege die 3 jaar lange termijn wel weer een extra jaar 'geen gezeur-garantie' gewonnen t.o.v. de standaard 2 jaar garantie.
Consumentenrecht moet je gaan (be)halen, maar de 3 jaar garantie heb je hoe dan ook. Dit staat notabene op de aankoopbon.
Helaas heb je dus niet 1 jaar extra "geen-gezeur-garantie" bij de BAS groep. Er zijn uiteraard aanvullende voorwaarden van toepassing. Na 2 jaar moet je 67% van de reparatiekosten zelf gaan betalen. In feite heb je 2 jaar volledige garantie en daarna ben je nog een jaar lang voor 33% gedekt.

Niet helemaal wat mensen zich bij de term 3 jaar garantie voorstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

GeeMoney schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:31:
[...]

Ik heb exact hetzelfde gehad, ook ik kreeg geen nieuw scherm.
Naar welke Apple Store ben je geweest?
Den Haag schijnt wat normaler om te gaan met dit soort zaken.
In mijn ogen belachelijk want ik ben er ook super zuinig op en kreeg te horen dat dit viel onder "gebruikers schade"
Ik ben naar Card Services in Zwolle geweest. Dat is een authorized service provider. Daar kreeg ik gelijk een factuur van 849 euro onder m'n neus want het was gebruikersschade. Ik moest de laptop maar niet in een tas dragen.

Daarna nog naar Amac geweest, maar daar wouden ze hem niet eens innemen, want niet daar gekocht en gebruikersschade.

Op staingate.org kun je je MacBook aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
B2 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:56:
[...]

Ik ben naar Card Services in Zwolle geweest. Dat is een authorized service provider. Daar kreeg ik gelijk een factuur van 849 euro onder m'n neus want het was gebruikersschade. Ik moest de laptop maar niet in een tas dragen.

Daarna nog naar Amac geweest, maar daar wouden ze hem niet eens innemen, want niet daar gekocht en gebruikersschade.

Op staingate.org kun je je MacBook aanmelden.
Hoe oud is je MacBook?
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor een ander issue, het videoprobleem waar vorige maand een repair programma voor gestart is. Mijn notebook valt onder de genoemde modellen en ik heb nu ook last van onderstaande:
Video_MBPr

Iemand trouwens een idee wat deze repair inhoud? Gaan ze de videokaart/logicboard vervangen of...?

[ Voor 31% gewijzigd door GeeMoney op 17-03-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

GeeMoney schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:58:
[...]

Hoe oud is je MacBook?
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor een ander issue, het videoprobleem waar vorige maand een repair programma voor gestart is. Mijn notebook valt onder de genoemde modellen en ik heb nu ook last van onderstaande:
[afbeelding]

Iemand trouwens een idee wat deze repair inhoud? Gaan ze de videokaart/logicboard vervangen of...?
Mijn Macbook is van november 2013. Zelfs binnen de garantie termijn wilde Apple het scherm niet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloud atlas
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-03-2023
Bigg Balls schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:11:
13" i7 3.1 onderweg, hopelijk kan ik je volgende week méér vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:57
In December ben ik met m'n MBP 13" Retina late 2013 naar de Apple Store Haarlem gegaan (wel van te voren via chat besproken en hadden afspraak ingepland). Probleem werd direct geconstateerd (rub scratches...) en het scherm werd diezelfde avond nog gratis vervangen :-)
Pagina: 1 ... 84 ... 128 Laatste