Hallo,
Iemand die toevallig weet hoe je de keys van de macbook pro makkelijk kunt verwijderen?
Iemand die toevallig weet hoe je de keys van de macbook pro makkelijk kunt verwijderen?
Flinke schroevendraaier eronder en stevig wrikken?Hari050 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:46:
Hallo,
Kun je ze hierna ook gewoon nog weer herplaatsen ?ThinkAboutIt schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:54:
[...]
Flinke schroevendraaier eronder en stevig wrikken?
Zie hier (YouTube: How to Clean/Fix/Replace MacBook Pro/Air Retina Keyboard (Key Clip type J)) een filmpje van iemand die de toetsen eruit haalt en ze er weer terug inzet. Er zijn nog wel meer filmpjes te vinden van bijvoorbeeld hoe je de toetsen me je nagels of een schroevendraaiertje eruit haalt.Hari050 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:46:
Hallo,
Dus stampij maken heeft niet geholpen en alleen maar energie kwijt zijn.GeeMoney schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:04:
[...]
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt en heb uiteindelijk ook moeten betalen, maar heb wel flink stennis lopen schoppen in die Store en daar waren ze niet blij mee.
Belachelijk en als het weer optreed maak ik weer werk van desnoods middels rechtsbijstand.
Het is niet normaal hoevaak dit voorkomt.
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Velletje van rol keukenpapier, desnoods 2. Deed ik ook met laptop vroeger ... voorkwam ook dat dat rare pookje dat vroeger op laptop-keyboards zat een afdruk achterliet op je scherm.kevinl schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:22:
[...]
Maar die losse velletjes kan je niet kopen. Een A4 vind ik weer te dik.
Hey bedankt voor de tip, sta op het punt een MBPr te bestellen, deze actie geeft doorslag om voor de 256gb te gaan!FZ6 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:05:
Bij Centralpoint hebben ze Apple -aanbiedingen.
Heb nu de 13 inch MBPr 256gb 8gb versie voor 1366.- besteld.
Wel enorm getwijfeld tussen 13 en 15 inch, nu maar hopen dat ik de goede keus heb gemaakt :-)
Toevallig was ik aan het zoeken over het schoonmaken van de mbp. Kom je op allemaal horror verhalen waar de coating van het scherm gewoon eraf komt, met ernstige cosmetische schade tot gevolg.. brrr..Phntm schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:59:
Nu we het hebben over schoon maken, hoe maken jullie de Macbook schoon als het gaat om stof? Het apparaat is natuurlijk niet stof dicht en heeft wel eens een schoonmaak beurt nodig. Iemand adviezen of manieren hoe zij dit doen? Openen leek mij een optie maar dacht eraan dat dat mijn garantie zou laten vervallen dus ik zit te kijken of er alternatieve manieren zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door WouterL op 17-02-2015 21:12 ]
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Dude, jij kan inderdaad slecht tegen vuil etc, meermaals per week alles schoonmaken!
Neen. u gaat niet door voor de koelkast
[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 18-02-2015 07:52 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Volgens mij komen die vragen zeer vaak voorbij. Gebruik de zoekfunctie even en je weet het.wowbnjijdat schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:38:
Beste Tweakers,
Ik heb op Marktplaats een akkoord bereikt van 850,- voor een Macbook Pro retina 2014 128GB voor 850,- euro. Ik kan hem vanavond nog komen ophalen. Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten, de prijs is namelijk wel gunstig zeker gezien de populairiteit van Macbooks
Signature van nature
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Volgens mij staan deze bekend om hun iets lagere snelheden. In hoeverre je dit in de praktijk gaat merken is de vraag. 400 of 520MB/s valt wel mee.Jieve schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:18:
Zijn de 128 GB PCIe-flashopslag sneller dan de huidige Samsung 840/850 Pro?
Gaat dan om de 128 GB PCIe-flashopslag in een rMPB 13".
Neem aan dat alle rMBP 13" 1 bepaalde type gebruiken?Whatson schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:37:
http://www.harddrivebenchmark.net/high_end_drives.html
Nee, de 256GB zijn wel sneller. Bij deze verschilt het ook nog of je een SM0256F (samsung) of een SD0256F (Sandisk) hebt.
::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::
Nope. Apple gebruikt zowel de Samsung als Sandisk in hun rMBP's. Waarschijnlijk kan Samsung niet genoeg produceren/ze willen niet afhankelijk zijn van Samsung.Jieve schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 07:53:
[...]
Neem aan dat alle rMBP 13" 1 bepaalde type gebruiken?
[ Voor 7% gewijzigd door Whatson op 19-02-2015 11:05 ]
Nice om te lezen dat je happy bent. Alleen een vraagje, waar heb je iStat vandaan? Ik loop me rot te zoeken, maar alles is óf betaald óf niks te vinden over iStat.xsess schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:22:
ZO!
Inmiddels 3 weken verder en geniet nog met volle teugen van m'n huidige aanwinst (een rMBP 15" CTO met een 2.8GHz i7 en 2GB GT750M). Gelijk iStat geïnstalleerd om al m'n processen in de gaten te houden.
De resolutie heb ik al gauw op 1650 gezet, omdat ik daarmee toch even wat meer werkruimte heb, overigens zonder prestatieverlies (geen glitches, freezes of andere rare artefacten die ik wel eens hier voorbij zie komen).
Heb m'n rMBP afgelopen maandag flink op z'n staart getrapt met Sony Sound Forge Pro (een grote AIFF omzetten naar MP3 met een aantal Ozone plugins. Dat werd toch een beetje warm op m'n schoot (op z'n piek iets van 91°C), maar was daarna ook weer snel afgekoeld. M.i. niet iets om zorgen om te maken. Toch diezelfde exercitie een keer proberen met de native (retina) resolutie, want misschien dat de temperatuur ook te maken heeft gehad met de resolutie waarop ik nu werk(?).
Al met al, blij met m'n aankoop. Nu nog even een monitor scoren. Dat wordt hoogstwaarschijnlijk een Dell Ultrasharp U2715H. Recensies zijn hiervan aardig positief, heeft een DP-ingang EN is budget friendly
Al met al: As happy as a clam
[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 20-02-2015 02:02 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
KLIK!Tweaker010 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 01:45:
[...]
Nice om te lezen dat je happy bent. Alleen een vraagje, waar heb je iStat vandaan? Ik loop me rot te zoeken, maar alles is óf betaald óf niks te vinden over iStat.
::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::
Goede vraag! Maar loodhoudend soldeer mag gewoon niet meer ivm RoHS. Ik werk zelf in de electronica industrie en we mogen niet eens meer onderdelen op voorraad hebben die geen RoHS approval hebben. Ik wou dat er een uitzondering was voor dit soort toepassingen aangezien er met bijna elke GPU problemen zijn op lange termijn. Voor bijv. lood accu's zijn er ook uitzonderingen, die mogen nog wel.CyBeR schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 02:00:
De vraag is of ze nou een subtiel aangepast logic board erin zetten (bijvoorbeeld mét loodhoudende soldeer) bij die reparatie of dat ze gewoon dezelfde reparatie uitvoeren als altijd, maar dan zonder er kosten voor te rekenen.
Dat gezegd hebbende, heb ik dit probleem niet meer sinds m'n vorige reparatie dus wellicht ís er al wat veranderd.
Afaik mag je onder RoHS wel nog loodhoudende soldeer gebruiken als je product anders niet goed werkt.GekkePrutser schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:26:
[...]
Goede vraag! Maar loodhoudend soldeer mag gewoon niet meer ivm RoHS. Ik werk zelf in de electronica industrie en we mogen niet eens meer onderdelen op voorraad hebben die geen RoHS approval hebben. Ik wou dat er een uitzondering was voor dit soort toepassingen aangezien er met bijna elke GPU problemen zijn op lange termijn. Voor bijv. lood accu's zijn er ook uitzonderingen, die mogen nog wel.
Maar misschien hebben ze er een andere oplossing voor gevonden. Ik vrees echter dat ze er gewoon een nieuw moederboard in plaatsen met hetzelfde probleem op termijn.
Dus, dat er inLead in high melting temperature type solders (i.e. lead based solder alloys containing 85% by weight or more lead). (Category 7a)
[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 20-02-2015 10:30 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ah je hebt gelijk. Dat zal dan voor mijn werk wel niet gelden omdat we niets doen met soldeer dat hele hoge temperaturen vereist.CyBeR schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:13:
[...]
Afaik mag je onder RoHS wel nog loodhoudende soldeer gebruiken als je product anders niet goed werkt.
Aldus wiki is er een exemption voor:
[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 20-02-2015 17:57 ]
Ficiat, je wilt straks niks anders meerMunkleSon schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:38:
De Macbook pro van Centralpoint aanbieding is inmiddels binnen.
Mijn eerste Mac, wat een machine
Whole lot of stars ***
Ik kan me hier volledig bij aansluiten! Wat een apparaat. Ik heb sinds kort dezelfde MBPr, maar dan van de Dixons voor een zelfde prijs als die bij Centralpoint.MunkleSon schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:38:
De Macbook pro van Centralpoint aanbieding is inmiddels binnen.
Mijn eerste Mac, wat een machine
Ik zelf ben benieuwd, mijn late 2011 begint loeiheet te worden om niets, vertoont soms een paar artifacts maar heeft gelukkig geen panics of reboots gehad tot dus ver.CyBeR schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 02:00:
De vraag is of ze nou een subtiel aangepast logic board erin zetten (bijvoorbeeld mét loodhoudende soldeer) bij die reparatie of dat ze gewoon dezelfde reparatie uitvoeren als altijd, maar dan zonder er kosten voor te rekenen.
Dat gezegd hebbende, heb ik dit probleem niet meer sinds m'n vorige reparatie dus wellicht ís er al wat veranderd.
Dit heb ik reeds al gedaan, thanks :)! De MBP staat op een verhoging aan de achterzijde waardoor deze ook beter zou moeten koelen maar idle draait deze tegen de 70 graden (en met sec al op 3000rpm minimaal).sebastius schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:40:
Zou even kijken naar de stof-matten tussen de koeler en de fans
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Verwijderd
Welkom !Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:46:
Na twee weken geleden mijn Iphone 6 plus te hebben besteld vandaag een Macbook Pro 13" gekocht.
Ben echt benieuwd op ik ga wennen na jarenlang Windows gebruikt te hebben.
Probeer eens de OSX 10.10.2 combo-update te doen (dit kan ook gewoon als je al OSX 10.10.2 hebt geinstalleerd)NiGeLaToR schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:41:
OSX update 10.10.2 al lang en breed geinstalleerd? Hoop dat 'n wifi probleempjes eindelijk opgelost zijn - stond wederom op de fixlist, maar vorige keren bij mij nog niet opgelost (mid 2014 model 15" pro retina).
Verwijderd
Sinds afgelopen november hetzelfde gedaan na privé altijd Windows te hebben gebruikt. Valt mij bepaald niet tegen. Met name het bedienen van trackpad moet je waarschijnlijk even aan wennen en wellicht het installeren en deinstalleren van software maar dan houdt het ook wel op.Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:46:
Na twee weken geleden mijn Iphone 6 plus te hebben besteld vandaag een Macbook Pro 13" gekocht.
Ben echt benieuwd op ik ga wennen na jarenlang Windows gebruikt te hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2015 16:09 ]
Thx, ben benieuwd - al zou het best kunnen dat het probleem al verholpen is; geen zin om daarop te gaan zitten wachtenPyrone89 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:27:
[...]
Probeer eens de OSX 10.10.2 combo-update te doen (dit kan ook gewoon als je al OSX 10.10.2 hebt geinstalleerd)
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Al gekocht? Anders blijf je er beter ver vandaan. Enorm veel kleurverschil op het scherm bij (vrijwel) alle exemplaren.xsess schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:22:
ZO!
Inmiddels 3 weken verder en geniet nog met volle teugen van m'n huidige aanwinst (een rMBP 15" CTO met een 2.8GHz i7 en 2GB GT750M). Gelijk iStat geïnstalleerd om al m'n processen in de gaten te houden.
De resolutie heb ik al gauw op 1650 gezet, omdat ik daarmee toch even wat meer werkruimte heb, overigens zonder prestatieverlies (geen glitches, freezes of andere rare artefacten die ik wel eens hier voorbij zie komen).
Heb m'n rMBP afgelopen maandag flink op z'n staart getrapt met Sony Sound Forge Pro (een grote AIFF omzetten naar MP3 met een aantal Ozone plugins. Dat werd toch een beetje warm op m'n schoot (op z'n piek iets van 91°C), maar was daarna ook weer snel afgekoeld. M.i. niet iets om zorgen om te maken. Toch diezelfde exercitie een keer proberen met de native (retina) resolutie, want misschien dat de temperatuur ook te maken heeft gehad met de resolutie waarop ik nu werk(?).
Al met al, blij met m'n aankoop. Nu nog even een monitor scoren. Dat wordt hoogstwaarschijnlijk een Dell Ultrasharp U2715H. Recensies zijn hiervan aardig positief, heeft een DP-ingang EN is budget friendly
Al met al: As happy as a clam
Hier leek hij het heel lang goed te doen, maar de afgelopen paar dagen moest ik wifi toch weer een paar keer aan en uit zetten. Niet zo erg meer als voorheen, en ik durf nu ook niet met zekerheid te zeggen dat het aan de laptop lag, al lijkt het wel zo (telefoon hield verbinding). Het is in ieder geval een stuk beter.NiGeLaToR schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:41:
OSX update 10.10.2 al lang en breed geinstalleerd? Hoop dat 'n wifi probleempjes eindelijk opgelost zijn - stond wederom op de fixlist, maar vorige keren bij mij nog niet opgelost (mid 2014 model 15" pro retina).
Heb tot nu toe vooral problemen met m'n Asus Router RT-AC66U en als ik keer of wat stand-by ben gegaan met de laptop, dan ook op andere routers. Soms helpt BT uitzetten, soms niet en dan moet ik heel Wifi uit/aan of rebooten.Cyleo schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:35:
[...]
Hier leek hij het heel lang goed te doen, maar de afgelopen paar dagen moest ik wifi toch weer een paar keer aan en uit zetten. Niet zo erg meer als voorheen, en ik durf nu ook niet met zekerheid te zeggen dat het aan de laptop lag, al lijkt het wel zo (telefoon hield verbinding). Het is in ieder geval een stuk beter.
[ Voor 58% gewijzigd door WouterL op 24-02-2015 17:30 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Cardwizard op 24-02-2015 20:35 ]
Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe
Lol, ik heb zelf een U2412m naast m'n non retina MacBook, kleurverschil is aanwezig maar juist in het voordeel van de Dell!Saven schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:11:
[...]
Al gekocht? Anders blijf je er beter ver vandaan. Enorm veel kleurverschil op het scherm bij (vrijwel) alle exemplaren.
Jan met de pet zal het niet echt opmerken, of als je altijd op TN schermen hebt gewerkt. Maar naast je macbook met IPS scherm zul je je groen en geel ergeren aan het verschil in kleurtemperatuur
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Verwijderd
Klopt, alleen de retina MacBooks hebben een IPS-scherm. Airs en non-retina's hebben een TN-scherm. Dus bij jou is het omgekeerdSjoerdfoto schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:17:
[...]
Lol, ik heb zelf een U2412m naast m'n non retina MacBook, kleurverschil is aanwezig maar juist in het voordeel van de Dell!
Je kan beide toch kalibreren met een spider of een dergelijk apparaat? Dan zijn ze weer mooi gelijk :-)Canaria schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 23:09:
[...]
Klopt, alleen de retina MacBooks hebben een IPS-scherm. Airs en non-retina's hebben een TN-scherm. Dus bij jouw is het omgekeerd
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Je hebt een TN paneel in je macbook. Je Dell heeft een ips paneelSjoerdfoto schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:17:
[...]
Lol, ik heb zelf een U2412m naast m'n non retina MacBook, kleurverschil is aanwezig maar juist in het voordeel van de Dell!
Heel nuttig idd om een TN scherm te kalibrerenSjoerdfoto schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 23:22:
[...]
Je kan beide toch kalibreren met een spider of een dergelijk apparaat? Dan zijn ze weer mooi gelijk :-)
[ Voor 9% gewijzigd door Saven op 25-02-2015 00:31 ]
Ik hoor het dus al, het wordt geen DellSaven schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 00:27:
[...]
Je hebt een TN paneel in je macbook. Je Dell heeft een ips paneelDaarnaast ging het over de 2715H niet over jouw 24" model
[...]
Heel nuttig idd om een TN scherm te kalibreren
Het gaat daarnaast niet om de kleuren, maar vooral om de uniformiteit. Grijs wat bijv. linksboven blauwig is en rechtsonder gelig. Dat krijg je niet goed gekalibreerd. Daarnaast is kalibreren met zo'n spider een beetje een non-oplossing, gezien elke applicatie zelf bepaalt of het dat kleurprofiel aanneemt of niet.
[ Voor 22% gewijzigd door Aghanim op 25-02-2015 08:35 ]
Hier heb ik op mijn early 2013 15" rMBP ook last van. Lijkt te zijn begonnen sinds de 10.10.1 update van Yosemite, maar dat kan toeval zijn. Het valt me op dat het vooral gebeurt als ik in Safari bezig ben. Vaak zie ik eerst wat rare strepen in de webpagina's (dus niet in het hele scherm, echt alleen in de rendering van de pagina's), waarna mijn laptop uiteindelijk een seconde of 20 hangt en daarna herstart. Erg vervelend... Zelf dacht ik eerst dat het lag aan het probleem met de videokaart waar Apple nu een reparatie-actie voor start, maar daar zit jouw 13" rMBP niet bij. Ook omdat de image corruptie alleen in de browser te zien is, lijkt het me een ander issue te zijn. Als je iets vindt, hoor ik het graag!Tomsworld schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 23:24:
Ik zoek ook al even op een bizar probleem, macbook pro retina 13 - late 2012
Regelmatig freeze soms dagen niet soms x keer per dag, clean install yosemite gedaan niets uit de Time Machine gehaald, en nog steeds. Ook de built in test heel lang laten runnen kan niet vinden. Meestal gewoon freeze, muis beweegt niet meer niets meer enige optie is de uitknop heel lang induwen, heel heel soms herstart hij na een 10 a 20 seconden.
Verwijderd
Klinkt ongeveer gelijk aan het probleem dat ik had, heb gisteren mijn early 2013 MBPr weggebracht ter reparatie, was iets mis in het RAM gedeelte van het moederbord, en deze is dus vervangen. Ik zou het allerminst proberen!Tomsworld schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 23:24:
Ik zoek ook al even op een bizar probleem, macbook pro retina 13 - late 2012
Regelmatig freeze soms dagen niet soms x keer per dag, clean install yosemite gedaan niets uit de Time Machine gehaald, en nog steeds. Ook de built in test heel lang laten runnen kan niet vinden. Meestal gewoon freeze, muis beweegt niet meer niets meer enige optie is de uitknop heel lang induwen, heel heel soms herstart hij na een 10 a 20 seconden.
Ik zit een beetje zonder ideeën spijtig genoeg, ik moet misschien es een topic openen maar ik heb amper info.
[ Voor 40% gewijzigd door Aghanim op 25-02-2015 13:42 ]
Thx en dan vervolgens de Macbook koppelen aan mijn Apple ID via http://appleid.apple.com/ lijkt me?cardwizard schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:42:
Ja even opnieuw installeren en alle zooi van een vorige eigenaar is verdwenen , in feite doe je op een iPhone exact hetzelfde door hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen
Oke, bedankt. En stel dat de oud eigenaar vandaag 1x is ingelogd na een reinstall om te testen of alles werkt? Kan ik dan bij het login screen alsnog met mijn ID inloggen en vervolgens zijn user account verwijderen of moet ik dan een andere procedure volgen?cardwizard schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:45:
Je moet inloggen met je Apple ID bij de eerste keer opstarten , dan is deze automatisch gekoppeld
Weet je dit zeker? Ik heb in 2011 een MBP verkocht waarbij ik vergeten ben uit te loggen met mijn Apple ID. Deze laptop heb ik nog steeds in www.findmyiphone.comcardwizard schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:42:
Ja even opnieuw installeren en alle zooi van een vorige eigenaar is verdwenen , in feite doe je op een iPhone exact hetzelfde door hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen
Ik zou niet weten waarom iemand weer inlog na een reinstall , ik zou niets van een ander er op willen hebben dus zelf nogmaals een reinstall doen (stelt ook weinig voor)Aghanim schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:48:
[...]
Oke, bedankt. En stel dat de oud eigenaar vandaag 1x is ingelogd na een reinstall om te testen of alles werkt? Kan ik dan bij het login screen alsnog met mijn ID inloggen en vervolgens zijn user account verwijderen of moet ik dan een andere procedure volgen?
Het zijn relatief makkelijke vragen alleen ik heb geen ervaring met OSX en ik vertrouw meer op jullie kennis dan op allerlei links via Google.
Volgens mij niet nodig , wel het verstandigsteadis schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:49:
[...]
Weet je dit zeker? Ik heb in 2011 een MBP verkocht waarbij ik vergeten ben uit te loggen met mijn Apple ID. Deze laptop heb ik nog steeds in www.findmyiphone.comIk kan nog steeds op afstand locken erasen muziek afspelen etc.
Maar je ziet geen locatie meer als het goed is ? locken , erasen e.d. lukt dan ook niet meer omdat je find my Mac niet hebt uitgezet (uitloggen bij iCloud) voor je opnieuw ging installeren
Volgens mij, moet de vorige eigenaar expliciet uitloggen, bij uitloggen moet je het wachtwoord weer invoeren. Daarna pas, als je een factory reset doet, heb je een schone MBP.
Dat lijkt mij ook het meest verstandig. In dat geval kan ik vers inloggen met mijn Apple ID en staat de Macbook direct aan mijn ID gekoppeld begrijp ik van je.cardwizard schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:52:
[...]
Ik zou niet weten waarom iemand weer inlog na een reinstall , ik zou niets van een ander er op willen hebben dus zelf nogmaals een reinstall doen (stelt ook weinig voor)
Nee, het punt is je kan niet uitloggen zonder het wachtwoord te hebben van die andere Apple ID. Het is dus niet dat hij inlogt op die van mij, maar hij krijgt zonder mijn wachtwoord mijn Apple ID niet weg.cardwizard schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:52:
[...]
Ik zou niet weten waarom iemand weer inlog na een reinstall , ik zou niets van een ander er op willen hebben dus zelf nogmaals een reinstall doen (stelt ook weinig voor)
[ Voor 13% gewijzigd door Cardwizard op 25-02-2015 14:09 ]
Verwijderd
OS X Yosemite gaat helemaal niet zo goed met RAM om. Mijn iMac vult constant 7 a 8 gig ram op, andere Macbook pro's en andere gebruiken ook enorm veel RAM dus ik zou meer dan 4GB RAM gebruiken.RobV schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 08:50:
OS X gaat een stuk efficiënter met zijn geheugen om dus 4Gb is meer dan voldoende voor een beetje office en internet op OS X. Zo heb ik 2 jaar gewerkt op een 2011 Air met 4Gb en daarop een volledige development omgeving en draaide ik zelfs een Windows Server als Virtual Machine ernaast.
Houd er overigens wel rekening mee dat geheugen achteraf niet uit te breiden is op een retina MacBook or Air en dat je waarschijnlijk nooit meer terug wilt naar Windows als je een tijdje op Apple gewerkt hebt.
Je loopt dus het risico dat je later wél meer geheugen had willen hebben. Maar het belangrijkste is dat je niet op de zaken vooruit moet lopen. Je moet nu kopen wat je nú nodig hebt, niet wat je over 2-3 jaar nodig hebt. Macbooks zijn namelijk prima door te verkopen voor een mooie prijs en tegen die tijd zoek je gewoon weer een nieuwe leuke, mooie, snellere, macbook.
[ Voor 49% gewijzigd door Cardwizard op 26-02-2015 02:36 ]
Dan is het dus niet efficiënt, maar wel effectiefcardwizard schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 02:20:
Dat is juist de efficiëntie van OSX , het beschikbare geheugen wordt zo veel mogelijk benut , ipv al dat beschikbare geheugen onbenut te laten
Efficient of effectief of hoe je het uitlegt zal wel, waar het om gaat is dat Windows meer geheugen nodig heeft om lekker te draaien en dat daardoor de vergelijking wat lastiger te maken is. 4Gb is prima op OSX voor surfen/mailen/office.Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 01:30:
[...]
OS X Yosemite gaat helemaal niet zo goed met RAM om. Mijn iMac vult constant 7 a 8 gig ram op, andere Macbook pro's en andere gebruiken ook enorm veel RAM dus ik zou meer dan 4GB RAM gebruiken.
Ik wil toch even zeggen: kudo's voor het feit dat je op dat tijdstip zo'n effectieve uitleg kan gevenCanaria schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 03:33:
Dan is het dus niet efficiënt, maar wel effectief
[...]
[ Voor 35% gewijzigd door NielsTn op 06-03-2015 10:34 ]
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Ik zou dat niet doen en een SSD aanschaffenNielsTn schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:41:
Ik heb een MBP 13" uit 2009 (Apple info geeft model Macbookpro 3.1 aan, model A1278)
met 2x2 Gb RAM.
Ik overweeg een geheugenupgrade naar 8 (2x4Gb) maar lees ook her en der op het web
dat de max op 6Gb is.
Wie heeft ervaringen met deze upgrade op model MBP13 / Model macbookpro 3.1)
Toch maar 2 reepjes van 4Gb aanschaffen?
FYI, ik draai momenteel op OS/X Yosemite.
Beste upgrade die er is inderdaad !sebastius schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:53:
[...]
Ik zou dat niet doen en een SSD aanschaffen
Leg daar nog 120 euro bij en je hebt een Dell U2713HM. 2560x1440 resolutie met mooie kleurenweergave, dunne randen, in hoogte en kijkhoek verstelbaar, portrait stand, en alle aansluitingen die je maar kunt wensen. De mijne staat er alweer 1,5 jaar en werkt nog perfect.Blerf schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:49:
Ola,
Maandag word het weer tijd voor een nieuwe MBPhoe fijn, maar goed nu ik ook gewend aan een externe monitor en de oude het begeven heeft helaas
![]()
Wat raden jullie aan? de apple monitor dat vind ik al lang ze geld niet meer waard en dacht eerder aan een monitor tot 350e.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Verwijderd
Misschien is het handig even te kijken wat de neefjes van hardwar.info nog niet zo lang geleden op hun site hadden staan inzake 4K monitoren: http://nl.hardware.info/r...k-op-de-desktop-conclusieBlerf schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:49:
Ola,
Maandag word het weer tijd voor een nieuwe MBPhoe fijn, maar goed nu ik ook gewend aan een externe monitor en de oude het begeven heeft helaas
![]()
Wat raden jullie aan? de apple monitor dat vind ik al lang ze geld niet meer waard en dacht eerder aan een monitor tot 350e.
SuperSublimnAll schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 14:00:
[...]
Leg daar nog 120 euro bij en je hebt een Dell U2713HM. 2560x1440 resolutie met mooie kleurenweergave, dunne randen, in hoogte en kijkhoek verstelbaar, portrait stand, en alle aansluitingen die je maar kunt wensen. De mijne staat er alweer 1,5 jaar en werkt nog perfect.
Één nadeel: als je hem hebt staan, wil je er direct nog meer
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq