Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:16:
[...]

Mijn rMBP is behoorlijk laggy in het OS, was pre-installed met ML. Collega heeft ook een rMBP en hetzelfde probleem, dit waar mijn "oude" 17inch MacBook (2011) geheel vloeiend was.
Gisteren langs de mediamarkt geweest om eens te testen met een demo model, en daar leek het allemaal een stuk vloeiender te gaan. Dat was een rMBP 2.3/8/256 waar ik een 2.6/16/256 heb... En dat ding draaide dus op Lion, en niet op ML..... Heb daar ook in de 1920x1200 scaled resolutie getest, met meerdere desktops en flink wat Safari windows open en dat verliep smooth.
Het lijkt dan hopelijk toch een software probleem te zijn, en geen hardware beperking?
Je wilt zeggen dat er een custom build op staat? Dat zou best wel nasty zijn... De consument een mooi plaatje brengen van iets wat er niet is.

Viel me wel op dat op beide systemen die ik getest had, nog op 10.8 draaide en niet op 10.8.1. Ach, ik heb het aangegeven en ze gaan het testen voor me. Ben benieuwd wat de uitkomst ervan is.

[ Voor 53% gewijzigd door RnB op 28-08-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:05:
[...]

Je wilt zeggen dat er een custom build op staat? Dat zou best wel nasty zijn... De consument een mooi plaatje brengen van iets wat er niet is.

Viel me wel op dat op beide systemen die ik getest had, nog op 10.8 draaide en niet op 10.8.1. Ach, ik heb het aangegeven en ze gaan het testen voor me. Ben benieuwd wat de uitkomst ervan is.
Nee dat bedoelde ik niet, dacht nl. dat je bedoelde dat op het systeem waar jij had getest ook Lion draaide, maar dat is helaas dus niet waar.
Ik heb zelf ook een test uitgevoerd met dan alleen de Nvidia kaart actief, en deze dan op zijn hoogste clockspeed. Dan werkt alles supervloeiend... Alleen wordt de MacBook veel te warm dus daar heb je ook niks aan.
Laat even weten wat de Genius bar als oplossing geeft, ben ook erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:28
Yrck schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:09:
[...]

Gelukkig, dan hoef ik me geen zorgen te maken! :p Is een screen protector aan te raden of is dit onzin? Je zit natuurlijk niet dagelijks aan het scherm maar meer tegen krassen van het toetsenbord?
Voor een laptop heb ik nooit een screen protector gebruikt. Als je je er beter onder voelt, moet je het gewoon doen. Zover ik weet is het met de nieuwe MBP's vrij moeilijk om een krasje in je scherm te krijgen omdat er rond je scherm al sowieso een kleine uitsparing is. Daarnaast is het wel mogelijk maar dan moet er aardig wat druk of gewicht uitgeoefend worden. Een goeie tas en sleeve zou hier dan wel handig voor zijn.

Voordat ik naar mij MBP ging had ik een HP TM2 een convertible laptop met een tekenstylus. Zelfs deze heeft geen diepe krassen alleen van die kleine "polijst" krasjes die je alleen ziet als je er een zaklamp tegenaan zet. Kortom, het risico op krasjes op je MBP is echt heel gering. Op de MBA komt dit vaker voor, heb ik uit het forum gehaald.

Moet het? Nee. Voel je je er beter onder als je het doet? Dan moet je het doen.
Voor de rest is het begrijpbaar, als je een machine koopt van Apple dan ben je er vanzelfsprekend zuiniger op.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:22
RnB schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:06:
De mensen die hun OS als zeer choppy ervaren, zijn die er nog? Ik ben er een van, met Mountain Lion is alleen Safari erop vooruit gegaan. Bewegingen in het OS (bijv Mission Control of swipen naar spaces) gaan met een zeer lage framerate.
Nu heb ik net met een rMBP in dezelfde configuratie als de mijne (2,3GHz, 8GB) gespeeld en alle gestures verliepen botersmooth! Het was zo smooth, dat ik ervan schrok. Het was net zo smooth als op mijn 13" MBP die ik hiervoor had. Ik heb dit maar gelijk doorgegeven bij de Genius bar, ben benieuwd of ze een defect kunnen opsporen.

Hoe zijn de andere ervaringen?

Uiteraard heb ik getest onder dezelfde omstandigheden (1920x1200 en dezelfde achtergrond programma's).
Ik heb dezelfde rMPB als jij, echter met 16GB. Bij mij loopt alles echt als een zonnetje. Kan me dan dus ook niet anders voorstellen dan dat er bij jou 'iets aan de hand is'.
Ik hoop voor je dat je het gefixed krijgt! Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip* dit hoort in V&A

[ Voor 85% gewijzigd door Daedalus op 29-08-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Hebben meer mensen last van een fluctuatie van de capaciteit van de batterij?
Ik heb toen ik mijn MacBook net had, CocnutBattery gedownload. De huidige capaciteit was 99%. Nu staat mijn cycle op vijf en is mijn capaciteit gedaald naar 96%. Het is een keer voorgekomen dat hij naar 98% was gezakt en later weer 99% was.

Is dit gewoon normaal? Volgens mij leest Coconutbattery gewoon mijn systeem informatie uit. Misschien dat dat niet betrouwbaar is? Gisteren mijn MacBook leeg laten lopen, en daarna op laten laden. Hij was helemaal opgeladen maar geeft 99% aan, ipv 100.

Normaal gesproken maak ik me niet echt druk over accu capaciteit maar ik heb in het verleden twee MacBooks gehad waarvan beiden de accu relatief defect ging. En ik weet niet of die problemen (accu binnen of nét na het jaar kapot gaat) inmiddels al een beetje voorbij zijn met de unibody of ingebouwde accu's.

Kan iemand hier wat licht op werpen? Maak ik me té druk? Of moet ik maar weer eens langs de MediaMarkt gaan? Over dat laatste heb ik ook een vraag. Kan ik mij melden bij een Apple store bij een defect of loopt dat nu alleen bij MediaMarkt?

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Als jij gewoon je tijden haalt (zeg 6 a 7 uur met licht gebruik), dan is er niets aan de hand. Coconut battery is een zeer slechte leidraad.

En over je garantie: die loopt gewoon via Mediamarkt, aangezien je die daar gekocht heb. De Apple store staat daar geheel los van, zij zullen je wegsturen.

[ Voor 36% gewijzigd door RnB op 29-08-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
RnB schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:18:
Als jij gewoon je tijden haalt (zeg 6 a 7 uur met licht gebruik), dan is er niets aan de hand. Coconut battery is een zeer slechte leidraad.

En over je garantie: die loopt gewoon via Mediamarkt, aangezien je die daar gekocht heb. De Apple store staat daar geheel los van, zij zullen je wegsturen.
Volgens mij ben je altijd welkom bij de Apple Store...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
RnB schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:18:

Ik draai nu ML dus volgens mij ligt mijn gebruikstijd tussen de 5 - 6 uur. Zeven uur heb ik nog helemaal niet kunnen halen. Wat betreft de garantie is dat geen probleem, MediaMarkten genoeg. Ik ga eens even pielen.
Zijn er nog mensen die SL draaien tegenover Lion of ML? De features van ML boeien me niet echt, Lion heeft fullscreen maar dat gebruik ik ook niet echt. Is het noemswaardig om naar SL te downgraden?
De MBP wordt hoofdzakelijk gebruikt voor studie, dus eigenlijk alleen maar simpele applicaties en het typen van documenten. Misschien af-en-toe wat foto's inladen en bewerken in Lightroom/Aperture maar dan hebben we het meeste al gehad. Ik heb al een beetje zitten Googlen, en de meeste mensen raden SL aan, maar dit zijn oude posts op basis van de test versie van Lion. Mijn MBP werd geleverd met Lion, maar volgens mij heb ik ergens nog een SL DVD liggen. Iemand een mening hier over?
Dennischo schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:27:
[...]

Ach, de MM staat pal naast de Apple Store in de stad, als ik ooit garantie moet claimen loop ik wel eerst de Apple Store naar binnen, zo niet, deur verder de MM in. De reden dat ik hem bij MM had gekocht was het feit dat ik daar standaard 2 jaar garantie krijg. Normaliter krijg je op Apple meuk maar één jaar garantie. Nu weet ik dat je als consument bepaalde rechten kan aanspreken, maar het leek mij handiger dat ik niet eerst een discussie moet gaan voeren met een verkoper over hoe garantie precies loopt in Nederland.

[ Voor 21% gewijzigd door SacreBleu op 29-08-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Als je echt niks moet hebben van ML, waarom niet bij Lion blijven. SL is denk ik geen goed idee, gezien de leeftijd van dat OS (correct me if I'm wrong). De laatste Lion draait retestabiel.

En naar mijn weten is er geen MM naast de Apple store. Jij zal wel een reseller bedoelen.
Dennischo schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:27:
[...]

Uiteraard is iedereen daar welkom, maar als jij problemen met je Mac hebt, kan je daar niet terecht. Ze zullen je dan toch echt naar de verkopende partij, in dit geval dus MM, sturen.

[ Voor 17% gewijzigd door RnB op 29-08-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Zoals ik al dacht, waarschijnlijk is de batterij gewoon te nieuw en fluctueerd daarom de capaciteit.
Ik ga het afwachten, ik heb toch een jaar garantie op de batterij dus mocht het helemaal de spuigaten uitlopen
wandelen we gewoon naar de winkel :).

Zijn er nog mensen die een OSX versie kunnen aanraden? Ik draai nu ML, notification center is alleen maar dubbelop en heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Prestaties daarentegen wel. Zijn er mensen die, toevallig, weten of ML qua prestaties vooruit is gegaan op SL. Of kan ik beter even mijn DVD'tjes opzoeken en naar SL downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
RnB schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:49:
Als je echt niks moet hebben van ML, waarom niet bij Lion blijven. SL is denk ik geen goed idee, gezien de leeftijd van dat OS (correct me if I'm wrong). De laatste Lion draait retestabiel.

En naar mijn weten is er geen MM naast de Apple store. Jij zal wel een reseller bedoelen.

[...]

Uiteraard is iedereen daar welkom, maar als jij problemen met je Mac hebt, kan je daar niet terecht. Ze zullen je dan toch echt naar de verkopende partij, in dit geval dus MM, sturen.
Bij de Regent Streeet Apple store werd ik anders gewoon geholpen, no questions asked. Dat is juist het mooie eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:49:

[...]

Waarom zouden ze dat doen?

Zij helpen naar mijn weten iedereen die nog garantie heeft op zijn apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Dat klopt, ik ken iemand die heeft een MBP uit Hong Kong, en die werd ook niet teruggestuurd naar Hong Kong maar gewoon geholpen...

Het is wel zo dat je eigenlijk bij de verkopende partij moet zijn voor je garantie, maar het is vaak veel makkelijker en sneller om bij de fabrikant aan te kloppen.

[ Voor 39% gewijzigd door Tk55 op 29-08-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Tk55 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:22:
Dat klopt, ik ken iemand die heeft een MBP uit Hong Kong, en die werd ook niet teruggestuurd naar Hong Kong maar gewoon geholpen...

Het is wel zo dat je eigenlijk bij de verkopende partij moet zijn voor je garantie, maar het is vaak veel makkelijker en sneller om bij de fabrikant aan te kloppen.
Vandaar ook de vraag. Ik heb helemaal geen problemen met de MM, maar als het direct via een Apple Store kan (een reseller kan ik wel op m'n buik schrijven) waarom dan niet? Meestal gaat dat beter en sneller. Zo niet dan loop ik met hetzelfde gemak de MM in. Het ging er mij om dat ik op papier 24 maanden garantie had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple geeft 1 jaar garantie op spullen die niet gekocht zijn bij Apple zelf.
Dus voor garantie in het eerste jaar kan je gewoon naar Apple en voor het 2de jaar moet je naar de Media Markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:51:
Apple geeft 1 jaar garantie op spullen die niet gekocht zijn bij Apple zelf.
Dus voor garantie in het eerste jaar kan je gewoon naar Apple en voor het 2de jaar moet je naar de Media Markt.
Of je koopt Apple Care. Wat sowieso wel is aan te raden als je je Macbook Pro altijd mee neemt op pad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:12

Osxy

Holy crap on a cracker

Dutch_Razor schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:58:
[...]

Bij de Regent Streeet Apple store werd ik anders gewoon geholpen, no questions asked. Dat is juist het mooie eraan.
Officiele Apple Store is niet hetzelfde als de resellers in Nederland die mensen vaak aanzien voor officiele apple stores. Dit zijn ze niet en zij zullen je eerst verwijzen naar de verkopende partij, ze hebben namelijk geen verantwoordelijkheid voor jou mac.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Osxy schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:01:
[...]

Officiele Apple Store is niet hetzelfde als de resellers in Nederland die mensen vaak aanzien voor officiele apple stores. Dit zijn ze niet en zij zullen je eerst verwijzen naar de verkopende partij, ze hebben namelijk geen verantwoordelijkheid voor jou mac.
Dat zijn geen Apple Stores.

Bij de Apple Store, dwz de echte, ben je sowieso welkom met je probleem, ongeacht of je nog garantie hebt of niet. Ze helpen je gratis. Als echter je probleem iets is waar een hardwarevervanging voor nodig is o.i.d., helpen ze je alleen gratis als je AppleCare hebt. (1e jaar garantie is ook AppleCare.) Anders moet je voor garantie terug naar het verkooppunt als dat niet Apple zelf was.

Als je dat niet kunt of wilt, kunnen ze je bij de Apple Store ook wel helpen, maar dan niet gratis. (Echter ook niet duur-- logic board van een mbp vervangen zou 430 euro kosten, wat veel minder is dan ik van vroegah gewend ben.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:47
d:)b Replacement RMBP heeft een LG scherm en werkt uitstekend. Geen image retention te zien!

LP154WT1-SJA1
DCN232203HLDMJ0A0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:20
Heb vandaag ook een test gedaan met mijn rMBP inclusief LG scherm (2.6 / 16 / 512).

Geen enkele last van image retention, gewoon top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Osxy schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:01:
[...]
Maar vaak kan je zelfs bij resellers terecht... Sommige resellers hebben een overeenkomst met Apple voor de afhandeling van garantiegevallen. Ik heb zelf nog dit jaar bij de lokale Apple dealer (absoluut niet van Apple zelf) mijn MacBook uit 2007 laten repareren onder garantie (brokkelende topcase, bekend en door Apple onderkend probleem).

Er werd niet eens gevraagd of hij daar vandaan kwam (was ook niet zo trouwens), ze hebben alleen even Apple gebeld of ze het onder garantie mochten doen. En vervolgens was hij in 2 dagen klaar, gratis.

Nou was dit in Ierland maar in Nederland weet ik dat in elk geval de iCentre ook gewoon garantiegevallen aanneemt, heb daar ook wel eens wat heen gebracht.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 29-08-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Vandaag mijn 2.6GHz/16GB/512GB/US binnen. Samsung scherm :D Geen backlight bleeding, image retention of dooie pixels te bespeuren :*)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
GekkePrutser schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:31:
[...]

Maar vaak kan je zelfs bij resellers terecht... Sommige resellers hebben een overeenkomst met Apple voor de afhandeling van garantiegevallen. Ik heb zelf nog dit jaar bij de lokale Apple dealer (absoluut niet van Apple zelf) mijn MacBook uit 2007 laten repareren onder garantie (brokkelende topcase, bekend en door Apple onderkend probleem).

Er werd niet eens gevraagd of hij daar vandaan kwam (was ook niet zo trouwens), ze hebben alleen even Apple gebeld of ze het onder garantie mochten doen. En vervolgens was hij in 2 dagen klaar, gratis.

Nou was dit in Ierland maar in Nederland weet ik dat in elk geval de iCentre ook gewoon garantiegevallen aanneemt, heb daar ook wel eens wat heen gebracht.
Beste is nog steeds om langs een Authorized Apple Service Provider (of nog beter: een van de 3 Apple Premium Service Providers in Nederland) te gaan, die zijn degene die het hoe dan ook mogen doen, en je omzeilt het hele gedoe met het aanspreekpunt (lees: verkopers die een cursus 'garantie afwimpelen' van 10 minuten hebben gehad).

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Sinds gisteren ook een rMBP (2,6 GHz, 16 GB) gebruiker. Wat een apparaat. Komende tijd eens goed leren kennen.

Motor-forum.nl

• RnB
Vandaag mijn Mac opgehaald bij de Apple store, in reparatie geweest wegens de image retention. Blijkt dat er nog een hele discussie is geweest of het beeldscherm toch wel of niet te vervangen.
Ben twee keer gebeld om dat ding te komen ophalen, de eerste keer met de opmerking erbij dat er niks is ontvangen en de tweede keer (een dag later) met de opmerking erbij dat er toch is besloten om het beeldscherm te vervangen.

Vandaag uiteraard gevraagd wat nou precies het geval is geweest, blijkt dat, in mijn geval, de image retention wel meeviel, omdat ie na een aantal minuten weer vervaagde. Om zichzelf in te dekken noemden ze het ''binnen Apple's richtlijnen''. Nou, ben blij dat ze het toch gedaan hebben, want ik was er niet mee akkoord gegaan als ze er niks mee zouden doen, vooral ook omdat ik geklaagd had over een vage kleurverschil tussen links en rechts van het midden.

Ik heb nu weer een LG trouwens, maar nu eentje die perfect in orde is! :)

O ja, ik had ook nog aangegeven dat de framerates erg laag zijn bij Mission Control en alle gestures die daarbij horen, vandaag ook weer laten zien aan de Genius en erbij gezegd dat de systemen die ze beneden hebben staan, dit ontzettend vloeiend weergeven. Hier is echter weinig mee gedaan, omdat alle hardware prima in orde is. Dit zal dus softwarematig opgelost moeten worden, dus ik wacht nog even af op de komende updates van ML.
Waarom de demomodellen wel uitermate vloeiend draaiden? Omdat het demomodellen zijn, deze wissen zichzelf om de zoveel tijd, waardoor ie elke keer clean is... Oftewel, we worden het mooiste beeld voorgehouden, die we in onze eigen situaties nooit te zien krijgen... :/

[ Voor 26% gewijzigd door RnB op 30-08-2012 19:51 ]

• Pyrone89
RnB schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:49:
Vandaag mijn Mac opgehaald bij de Apple store, in reparatie geweest wegens de image retention. Blijkt dat er nog een hele discussie is geweest of het beeldscherm toch wel of niet te vervangen.
Ben twee keer gebeld om dat ding te komen ophalen, de eerste keer met de opmerking erbij dat er niks is ontvangen en de tweede keer (een dag later) met de opmerking erbij dat er toch is besloten om het beeldscherm te vervangen.

Vandaag uiteraard gevraagd wat nou precies het geval is geweest, blijkt dat, in mijn geval, de image retention wel meeviel, omdat ie na een aantal minuten weer vervaagde. Om zichzelf in te dekken noemden ze het ''binnen Apple's richtlijnen''. Nou, ben blij dat ze het toch gedaan hebben, want ik was er niet mee akkoord gegaan als ze er niks mee zouden doen, vooral ook omdat ik geklaagd had over een vage kleurverschil tussen links en rechts van het midden.

Ik heb nu weer een LG trouwens, maar nu eentje die perfect in orde is! :)

O ja, ik had ook nog aangegeven dat de framerates erg laag zijn bij Mission Control en alle gestures die daarbij horen, vandaag ook weer laten zien aan de Genius en erbij gezegd dat de systemen die ze beneden hebben staan, dit ontzettend vloeiend weergeven. Hier is echter weinig mee gedaan, omdat alle hardware prima in orde is. Dit zal dus softwarematig opgelost moeten worden, dus ik wacht nog even af op de komende updates van ML.
Waarom de demomodellen wel uitermate vloeiend draaiden? Omdat het demomodellen zijn, deze wissen zichzelf om de zoveel tijd, waardoor ie elke keer clean is... Oftewel, we worden het mooiste beeld voorgehouden, die we in onze eigen situaties nooit te zien krijgen... :/
Had je gewoon moeten zeggen: 'het valt buiten de RnB richtlijnen, en ik ben de betaler'. Altijd dat gezeik om garantie. Het is verdomme een laptop waar je nog net geen goedkope auto van kan kopen, en dan aankomen met zulke opmerkingen. Het is de Aldi niet.

Ik heb ook het idee dat vooral de winkeliers hier moeilijk in zijn, en dat als je rechtstreeks naar de echte Apple Store gaat er ineens veel minder moeilijk wordt gedaan (eigen ervaringen).

• RnB
Ik ben de vorige keer al in discussie gegaan met een Genius, omdat ie me kwam vertellen dat die vage kleurverschillen door de techniek van het beeldscherm kwam en dat ik die absoluut niet mag vergelijken met mijn oude Macbook Pro 13'' (die vond ik beter qua beeld en uniformiteit) en die had ik ook niet gewonnen.

Wanneer ik zijn broodjes aap tackelde, kwam ie met de opmerking, ik ben de Genius, dus ik weet het echt wel. Meerdere malen...

Ach, ik heb een nieuw beeldscherm gekregen en die werkt perfect. Die lagere framerates ben ik allang gewend, die vind ik niet zo boeiend meer.

• Pyrone89
RnB schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:00:
Ik ben de vorige keer al in discussie gegaan met een Genius, omdat ie me kwam vertellen dat die vage kleurverschillen door de techniek van het beeldscherm kwam en dat ik die absoluut niet mag vergelijken met mijn oude Macbook Pro 13'' (die vond ik beter qua beeld en uniformiteit) en die had ik ook niet gewonnen.

Wanneer ik zijn broodjes aap tackelde, kwam ie met de opmerking, ik ben de Genius, dus ik weet het echt wel. Meerdere malen...

Ach, ik heb een nieuw beeldscherm gekregen en die werkt perfect. Die lagere framerates ben ik allang gewend, die vind ik niet zo boeiend meer.
Woow, die Genius heeft dan duidelijk niet zijn handleiding gelezen (zie: http://www.iphoneclub.nl/...aat-zien-hoe-apple-werkt/). Want dat staat haaks op de training.

Volgende keer dat zoiets gebeurt zijn Store Manager erbij roepen, heb ik ook 1 gehad (vlak na de opening van de Amsterdam Apple Store werden afspraken via hun systeem gewoon genegeerd en werden willekeurige mensen geholpen voor mensen die al een uur stonden te wachten). Dan verandert hij snel van gedachte.

Het is namelijk prachtig spul, en hij zal vast niet dom zijn, maar jij bent de klant. Op zijn minst moet hij je het idee geven aan jouw kant te staan.

Mocht dat niet lukken dan raad ik aan rechtstreeks naar een erkende Apple Service Provider te gaan (of zelfs Premium, zoals Pro WareHouse in Amsterdam). Die lossen het wel op, inclusief eventueel gezeur van Apple. Die reparateurs zijn namelijk nog wel even wat gradaties slimmer dan 'Geniuses' (die op zich niet zo heel slim zijn, het zijn gewoon verkopers met iets meer training en bevoegdheden) omdat ze al jaren elk onderdeeltje van elke Apple door hun handen laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Gisteren ben ik eindelijk in bezit van een Macbook Pro Retina.
Fantastisch ding, maar ik heb nog een aantal (Domme?) vragen.

Ten eerste, als ik een beestje druk op de onderkant van mijn unibody, dan kraakt het wat door de opening van de ventilatoren. Ik weet dat dit normaal is, maar ik ben bang dat het unibody daardoor sneller een scheur in de behuizing kan oplopen. Kan dit, en zo ja, moet ik dan Apple Care aanschaffen?

Ten 2e, hoe doe je een appelstrof' op een letter? :P

Ten derde, Het scherm ziet er bij mij niet erg scherp uit; Ik denk omdat ik het scherm van 'Best voor retina' naar een verhouding van 1650x1080 heb gezet. Als ik met Safari inzoom op de tekst, komt de ware 'retina' pracht weer naar boven.

Ten 4e, WAT EEN GEWELDIG APPARAAT! :D
- Mijn iPad lijkt bijna wel overbodig geworden, maar ik durf haar nog niet te verkopen... :'(

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
HardCoreGamer schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:51:

Ten eerste, als ik een beestje druk op de onderkant van mijn unibody, dan kraakt het wat door de opening van de ventilatoren. Ik weet dat dit normaal is, maar ik ben bang dat het unibody daardoor sneller een scheur in de behuizing kan oplopen. Kan dit, en zo ja, moet ik dan Apple Care aanschaffen?

Ten derde, Het scherm ziet er bij mij niet erg scherp uit; Ik denk omdat ik het scherm van 'Best voor retina' naar een verhouding van 1650x1080 heb gezet. Als ik met Safari inzoom op de tekst, komt de ware 'retina' pracht weer naar boven.

- Mijn iPad lijkt bijna wel overbodig geworden, maar ik durf haar nog niet te verkopen... :'(
Bijna alle Macbooks kraken wel een beetje als je aan de onderkant van de behuizing duwt. Je kunt proberen de schroefjes iets harder aan te draaien maar daar heb je volgens mij een speciale schroevendraaier voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:12

Osxy

Holy crap on a cracker

1. Klopt, vrij normaal.

2. Houd de betreffende letter langer ingedrukt =) (zijn andere methodes voor maar dit is de meest userfriendly)

3. Je stuurt het scherm aan met een resolutie die niet native in, hier heb je altijd een stuk kwaliteitsverlies in. Voor beste resultaat dus best voor retina gebruiken.

4. Dacht ik ook maar de iPad heeft zijn eigen doelen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89

Speciale karakters doe je door een toets ingedrukt te houden.

Je krijgt dan een menuutje met de optie welke vorm van de letter je wilt hebben.

Slimme uitvinding, en veel handiger dan eeeeeeee te krijgen als je de e ingedrukt houdt, dat heeft namelijk geen enkele praktische toepassing. Zoek nog steeds naar een tool om dit ook onder Windows te krijgen (daar moet je alle ALT+code uit je hoofd leren of een lijst maken en die naast je PC leggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Osxy schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:04:
[...]

1. Klopt, vrij normaal.

2. Houd de betreffende letter langer ingedrukt =) (zijn andere methodes voor maar dit is de meest userfriendly)

3. Je stuurt het scherm aan met een resolutie die niet native in, hier heb je altijd een stuk kwaliteitsverlies in. Voor beste resultaat dus best voor retina gebruiken.

4. Dacht ik ook maar de iPad heeft zijn eigen doelen.
Bedankt voor je informatie en uitleg w.b.d. appelstrof @Osxy en @Pyrone89! :)
Ik denk dat ik het scherm dan weer terug ga zetten, zodat ik alles in ieder geval weer goed kan zien.

Last but not least, ik heb een tool genaamd: 'Launchpad Control' geïnstalleerd, deze stelt mij in staat om applicaties uit mijn Launchpad te verdwijnen. Echter bug'd dit als een gek!

Zijn er alternatieven voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Pyrone89 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:06:
[...]

Zoek nog steeds naar een tool om dit ook onder Windows te krijgen (daar moet je alle ALT+code uit je hoofd leren of een lijst maken en die naast je PC leggen).
Dat is niet waar. Als je een internationaal toetsenbord installeert kun je b.v. ë invoeren door eerst aanhalingsteken in te toetsen gevolgd door e.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
HardCoreGamer schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:46:
[...]

Bedankt voor je informatie en uitleg w.b.d. appelstrof @Osxy en @Pyrone89! :)
Ik denk dat ik het scherm dan weer terug ga zetten, zodat ik alles in ieder geval weer goed kan zien.

Last but not least, ik heb een tool genaamd: 'Launchpad Control' geïnstalleerd, deze stelt mij in staat om applicaties uit mijn Launchpad te verdwijnen. Echter bug'd dit als een gek!

Zijn er alternatieven voor?
Als ik op de site van de developer kijk dan staat er ook met dikke letter "discontinued" bij. Ik snap verder de functionaliteit ook niet zo goed. Ok, je kunt zaken op je launchpad verbergen (niet verwijderen). Dit kun je ook doen door alle apps die je niet wilt zien in een map te gooien. Dan zie je ze ook niet en dan hoef je ook geen gebruik te maken van brakke third party software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Bananeman schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:49:
[...]

Dat is niet waar. Als je een internationaal toetsenbord installeert kun je b.v. ë invoeren door eerst aanhalingsteken in te toetsen gevolgd door e.
Dat is waar, maar ik zoek dus nog een stapje verder, de Apple manier.

Weet je daar misschien een tool voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Tjoekie schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:01:
[...]

Als ik op de site van de developer kijk dan staat er ook met dikke letter "discontinued" bij. Ik snap verder de functionaliteit ook niet zo goed. Ok, je kunt zaken op je launchpad verbergen (niet verwijderen). Dit kun je ook doen door alle apps die je niet wilt zien in een map te gooien. Dan zie je ze ook niet en dan hoef je ook geen gebruik te maken van brakke third party software.
Een aantal programma's zoals Adobe Widgets gebruik ik eens in de 2 maanden.
Ik verwijder het niet, omdat het goed van pas kan komen wanneer ik eens aan het DreamWeaveren ben.

Echter wil ik het programma wel verbergen in mijn LaunchPad, omdat ik het zo weinig gebruik, dat het gewoon in de weg zit...

Daarom zocht ik naar een programma als deze, echter werkt deze niet zo goed in Mountaion Lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 23:27
Vandaag viel het mij op dat met het openklappen van de Macbook er een "schrapend" geluid hoorbaar is. Geen idee waar dit vandaag kwam totdat ik zag dat de zwarte strip aan de achterzijde van de Macbook aan een kant behoorlijke speling had. Met de hand kon ik deze "zwarte strip" weer netjes in het midden krijgen waardoor het geluid niet meer hoorbaar is.

Is het normaal dat dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:57
Yrck schreef op zondag 02 september 2012 @ 13:51:
Vandaag viel het mij op dat met het openklappen van de Macbook er een "schrapend" geluid hoorbaar is. Geen idee waar dit vandaag kwam totdat ik zag dat de zwarte strip aan de achterzijde van de Macbook aan een kant behoorlijke speling had. Met de hand kon ik deze "zwarte strip" weer netjes in het midden krijgen waardoor het geluid niet meer hoorbaar is.

Is het normaal dat dit kan?
Ik heb precies hetzelfde 'probleem'! Het geluid is bij mij alleen hoorbaar bij het begin van het openklappen(zeg maar het opentrekken), daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesN
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-08 10:09
Hallo allemaal.
Ik heb een MacBook Pro late 2008(de eerste unibody). Het ding werkt nog perfect, op de batterij na..
Volgens Coconut battery heeft ie nog maar 52% capaciteit. Nu wil ik hem dus vervangen, en daarom heb ik twee vragen.
1: Is het probleem van de korte batterijduur dan opgelost, of zijn er meerdere factoren waardoor hij niet zo lang meer mee gaat als toen ie nieuw was?
en 2: Is dit dan het model wat ik moet hebben? http://store.apple.com/nl...ctKind%3Dbattery#overview
Er staat bar weinig info op de apple store site, dus graag jullie hulp!

En oja, op internet hoor ik gemixte verhalen over accu's van marktplaats of dealextreme. Heeft iemand hier nog ervaringen mee?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Geen ervaring met MacBook, maar ga er maar vanuit dat het de accu is. Een andere mogelijkheid zou het laadcircuit van het moederbord kunnen zijn (ik neem aan dat het daar zit). Ik zou een originele Apple accu erin zetten. Ik weet niet welke je exact nodig heb.

Ik overweeg ook om de MBPro Retina aan te schaffen, echter weerhoud de image retention mij er nog van. Weten jullie ongeveer hoe vaak dit relatief gezien voorkomt? Op de site van Apple is er een hele discussie gaande... https://discussions.apple.../4034848?start=0&tstart=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister een MBP 13" 2012 met Core i5, en heb een vreemd probleem.
Als ik muziek afspeel (maakt niet uit vanuit welke applicatie), en ik doe een willekeurig apparaat in de 3.5mm aansluiting (speakers, headphones) dan hangt het geluid een paar seconden, en speelt daarna gewoon via de externe geluidsbron.

Zie het YouTube filmpje.. zijn er meer mensen met dit probleem?

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=kIL0TcLYtA4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesN
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 18:43:
Ik heb sinds gister een MBP 13" 2012 met Core i5, en heb een vreemd probleem.
Als ik muziek afspeel (maakt niet uit vanuit welke applicatie), en ik doe een willekeurig apparaat in de 3.5mm aansluiting (speakers, headphones) dan hangt het geluid een paar seconden, en speelt daarna gewoon via de externe geluidsbron.

Zie het YouTube filmpje.. zijn er meer mensen met dit probleem?

[video]
Je video staat prive, we kunnen hem dus niet zien;)

Maar als ik het goed begrijp is het probleem dus die paar seconden geen muziek?

[ Voor 6% gewijzigd door MeesN op 02-09-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeesN schreef op zondag 02 september 2012 @ 18:46:
[...]

Je video staat prive, we kunnen hem dus niet zien;)
Gefixt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesN
Oh hangen op die manier. hmm dat heb ik iig nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

HardCoreGamer schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:07:
[...]

Een aantal programma's zoals Adobe Widgets gebruik ik eens in de 2 maanden.
Ik verwijder het niet, omdat het goed van pas kan komen wanneer ik eens aan het DreamWeaveren ben.

Echter wil ik het programma wel verbergen in mijn LaunchPad, omdat ik het zo weinig gebruik, dat het gewoon in de weg zit...

Daarom zocht ik naar een programma als deze, echter werkt deze niet zo goed in Mountaion Lion.
Ik heb de oplossing gevonden!

Ik gebruik nu Launchpad Manager, en werkt perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 23:27
J.Appleseed schreef op zondag 02 september 2012 @ 14:07:
[...]

Ik heb precies hetzelfde 'probleem'! Het geluid is bij mij alleen hoorbaar bij het begin van het openklappen(zeg maar het opentrekken), daarna niet meer.
Klopt. Hier hetzelfde. Is bij jou de zwarte rand aan de achterkant ook met de hand te verplaatsen? Dat heeft voor mij het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
HardCoreGamer schreef op zondag 02 september 2012 @ 18:55:
[...]

Ik heb de oplossing gevonden!

Ik gebruik nu Launchpad Manager, en werkt perfect! :)
$8,- voor zoiets simpels....
Launchpad Control werkt hier nog erg goed op ML, beter zelfs dan op Lion. En die is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Kom er nu achter dat ik 2 dode pixels heb in mijn retina scherm, heb al geprobeerd ze eruit te masseren maar dat werkt niet. De laptop is nu een maandje oud en heeft altijd in een sleeve gezeten. Volgens wat ik kan vinden is Apple erg streng met hoeveel dode pixels je moet hebben voordat je hem om ruilen... Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Defeater schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:47:
Kom er nu achter dat ik 2 dode pixels heb in mijn retina scherm, heb al geprobeerd ze eruit te masseren maar dat werkt niet. De laptop is nu een maandje oud en heeft altijd in een sleeve gezeten. Volgens wat ik kan vinden is Apple erg streng met hoeveel dode pixels je moet hebben voordat je hem om ruilen... Iemand ervaring hiermee?
Precies hetzelfde, maar ik met mijn iMac.

Doordat er glazen platen tussen zitten heeft wegmasseren ook geen zin. Je zit alleen maar de glazen plaat te masseren.

Ik dacht dat we anno 2012 wel van het probleem van dode / stuck pixels af zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
je kunt altijd even proberen om langs te gaan, kan nooit kwaad om te kijken wat ze ervan zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
Ga morgen maar langs iCentre. Het probleem is dat ik de laptop dagelijks nodig heb en hem dus niet even 2 weken kan missen. Tevens vind ik dat een laptop van 2500 euro geen dode pixels mag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Pyrone89 schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:16:
[...]
Ik dacht dat we anno 2012 wel van het probleem van dode / stuck pixels af zouden zijn.
Dat is net zoiets als zeggen dat we nu wel van lekke autobanden af zouden moeten zijn. Dergelijke defecten kunnen altijd voorkomen; het blijft elektronica.
Overigens is Apple zelf (Store A'dam) vrij soepel met het omruilen van dergelijke apparaten. APR's hanteren vaak wat andere regels: binnen 2 weken wordt omgeruild, daarna opgestuurd ter reparatie, maar dit verschilt ook weer per APR.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
RobbieB schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:22:
[...]

Dat is net zoiets als zeggen dat we nu wel van lekke autobanden af zouden moeten zijn. Dergelijke defecten kunnen altijd voorkomen; het blijft elektronica.
Overigens is Apple zelf (Store A'dam) vrij soepel met het omruilen van dergelijke apparaten. APR's hanteren vaak wat andere regels: binnen 2 weken wordt omgeruild, daarna opgestuurd ter reparatie, maar dit verschilt ook weer per APR.
Scheve vergelijking. Bij een lekker band komt het door van buiten komend onheil.

Als je jouw vergelijking kloppend wil maken zou ik gezegd moeten hebben: 'dat beeldschermen anno 2012 nog steeds niet tegen een schroevendraaier kunnen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Mijn batterij is ondertussen weer gezakt naar 86% van de originele capaciteit, 't ding is net drie maanden oud...

Binnenkort toch maar écht even naar de MediaMarkt. Of zou ik dan ook naar een IVIZI / Amac / ... kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Yrck schreef op maandag 03 september 2012 @ 08:23:
[...]

Klopt. Hier hetzelfde. Is bij jou de zwarte rand aan de achterkant ook met de hand te verplaatsen? Dat heeft voor mij het probleem opgelost.
Ik heb 'm nu in de BookArc staan maar ik zal het morgen eens proberen. In welke richting moet ik de zwarte balk verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Pyrone89 schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:16:
[...]

Precies hetzelfde, maar ik met mijn iMac.

Doordat er glazen platen tussen zitten heeft wegmasseren ook geen zin. Je zit alleen maar de glazen plaat te masseren.

Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat als het op Quality Assurance aan komt je nooit 100% kwaliteit kunt garanderen. Zeker niet bij iets complex als een computer.

Ik vind het dan ook altijd grappig om te lezen als mensen verontwaardigd zijn als een (duur) product een defect vertoont. "Hebben ze dat dan niet getest!?" Natuurlijk wel, maar op een gegeven moment is besloten om een product in productie te nemen. En dat is maar goed ook. Als een fabrikant eerst iets voor de volle 100% zou willen testen dan kwam er nooit iets op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een Macbook Pro. Ik zit alleen met de volgende vraag waar ik niet zo 1 2 3 antwoord op kon vinden.

Ik zoek een manier (niet te technisch) om mijn MacBook "en dan met name Time Machine" wireless met mijn Synology NAS te laten communiceren.

Iemand die mij hiermee verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
Bezitter van de high-end Macbook Pro 15" 2012 (geen retina).
Wat een pracht apparaat.

Ik kan Guild Wars 2 maxed spelen met alleen shadow op minimaal. Continue tussen de 45-60 FPS.

Het is ook gelukt om de 650M te overclocken. Je kan er erg veel uit halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

DragonXZ schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:35:
Bezitter van de high-end Macbook Pro 15" 2012 (geen retina).
Wat een pracht apparaat.

Ik kan Guild Wars 2 maxed spelen met alleen shadow op minimaal. Continue tussen de 45-60 FPS.

Het is ook gelukt om de 650M te overclocken. Je kan er erg veel uit halen!
Je speelt met bootcamp?
Als ik Guild Wars 2 via Wineskin wil spelen, krijg ik max 3 - 5 FPS... :(

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
HardCoreGamer schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:39:
[...]

Je speelt met bootcamp?

Iemand tips?
Ik speel inderdaad via Bootcamp. Windows 7 64bit. Dus gewoon de native GW2 draai ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

HardCoreGamer schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:39:
[...]

Je speelt met bootcamp?

Iemand tips?
Via bootcamp spelen...

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hoe krijgen jullie dat voor elkaar?
Hebben jullie Windows op de interne HDD van jullie MacBook gezet, of op een externe HDD?

Ik heb met mijn 256GB SSD niet genoeg ruimte om er ook nog eens Windows op te installeren.
Ik heb het geprobeerd met een voor geïnstalleerde externe HDD met Windows erop, maar als ik die wilde booten kreeg ik een blue screen. (Dat is zelfs mogelijk op een Mac :P)

Dus naar mijn weten is er geen mogelijkheid om Windows te booten op een externe HDD.
(Of ik moet een middag vrij maken en veel gaan Googelen. :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Laatst online: 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

HardCoreGamer schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:56:
Hebben jullie Windows op de interne HDD van jullie MacBook gezet, of op een externe HDD?

Ik heb met mijn 256GB SSD niet genoeg ruimte om er ook nog eens Windows op te installeren.
Ik heb het geprobeerd met een voor geïnstalleerde externe HDD met Windows erop, maar als ik die wilde booten kreeg ik een blue screen. (Dat is zelfs mogelijk op een Mac :P)

Dus naar mijn weten is er geen mogelijkheid om Windows te booten op een externe HDD.
Ik heb het zelf even gebruikt, maar het werkt langzaam. USB schijfje doet niet snel genoeg lezen en schrijven; windows wordt zo traag als dikke bagger door een trechter. Overigens zou je op je 256GB schijf toch wel 30GB over moeten hebben voor windows?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne

Zet gewoon je iTunes library extern? Meestal neemt dat de meeste ruimte in beslag en dat is prima te doen met een externe hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Pixeltje schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:05:
[...]

Ik heb het zelf even gebruikt, maar het werkt langzaam. USB schijfje doet niet snel genoeg lezen en schrijven; windows wordt zo traag als dikke bagger door een trechter. Overigens zou je op je 256GB schijf toch wel 30GB over moeten hebben voor windows?
Ik heb wel 30GB over op mijn SSD, maar Guild Wars 2 is al dik 17GB...
Tevens ondersteund de MacBook USB 3.0, dus dan koop ik een andere case voor mijn 2,5'' HDD, dan haal ik rond de 80 - 90Mb lezen en schrijven. :)

Als ik dit achteraf bekijk, had ik beter het 512GB MacBook Pro Retina model (Met 16GB Ram) moeten nemen; Maar dan had ik weer geen geld gehad voor de iPhone 5 en een Time Capsule.

Daarom heb ik alweer bedacht dat, wanneer de volgende generatie Retina's op de markt kom, ik deze verkoop en ik dan mijn slag sla.

Tot die tijd red ik mijzelf wel met dit geweldige apparaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Sinds vanmiddag tikt de trackpad in mijn MacBook niet zo lekker meer.
Ik weet niet waarom, maar hoe meer ik erop let; Hoe vervelender het word. (Kan zijn dat het er al was, en dat het mij nu pas opvalt)

Iemand een idee hoe dit kan?

Edit: Even wat harder tikken op het trackpad helpt, maar voor korte duur; Daarna moet je weer harder op het trackpad drukken dan voorheen.

Edit 2: Met name van midden tot rechts is het moeilijk tikken op het trackpad.
Linkerkant van de trackpad werkt prima en je hoort ook echt een tik, wat ik rechts niet hoor...

[ Voor 55% gewijzigd door iApp op 05-09-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
HardCoreGamer schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:25:
Sinds vanmiddag tikt de trackpad in mijn MacBook niet zo lekker meer.
Ik weet niet waarom, maar hoe meer ik erop let; Hoe vervelender het word. (Kan zijn dat het er al was, en dat het mij nu pas opvalt)

Iemand een idee hoe dit kan?

Edit: Even wat harder tikken op het trackpad helpt, maar voor korte duur; Daarna moet je weer harder op het trackpad drukken dan voorheen.

Edit 2: Met name van midden tot rechts is het moeilijk tikken op het trackpad.
Linkerkant van de trackpad werkt prima en je hoort ook echt een tik, wat ik rechts niet hoor...
Je kunt ook instellen dat je het uberhaupt niet hoeft in te drukken. Dat het met een 'tap' van de vinger reageert. Dat werkt nog veel soepeler en je bent in 1 klap van dit soort problemen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Of je gebruikt FireWire, dat is ideaal totdat Thunderbolt producten de markt echt gaan bereiken.

In tegenstelling tot USB belast het namelijk niet de CPU.

In de praktijk is sowieso niet de FireWire poort de beperkende factor van externe HDD's maar de schijf die er in zit. Die halen vaak niet eens de totale bandbreedte van FireWire 800 (100MB/s two=way).

Hier is Parallels of VM Fusion de oplossing voor.

[ Voor 50% gewijzigd door Pyrone89 op 05-09-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Pyrone89 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:44:
[...]

Je kunt ook instellen dat je het uberhaupt niet hoeft in te drukken. Dat het met een 'tap' van de vinger reageert. Dat werkt nog veel soepeler en je bent in 1 klap van dit soort problemen af.
Dat heb ik ook ingesteld, maar soms moet je tikken; En soms vind ik het gewoonweg fijner.
Ik heb hiervoor even een ander topic aangemaakt, welke hier gevonden kan worden.

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 15:27
Fratti schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:25:
Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een Macbook Pro. Ik zit alleen met de volgende vraag waar ik niet zo 1 2 3 antwoord op kon vinden.

Ik zoek een manier (niet te technisch) om mijn MacBook "en dan met name Time Machine" wireless met mijn Synology NAS te laten communiceren.

Iemand die mij hiermee verder kan helpen?
Ik neem aan dat je de Time Machine functie op de NAS hebt ingeschakeld?
Dan zou je MacBook hem namelijk automatisch moeten vinden (mits in het zelfde netwerk aanwezig) en zowel bedraad als wireless een backup moeten maken!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

smoken schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:37:
[...]

Ik neem aan dat je de Time Machine functie op de NAS hebt ingeschakeld?
Dan zou je MacBook hem namelijk automatisch moeten vinden (mits in het zelfde netwerk aanwezig) en zowel bedraad als wireless een backup moeten maken!
Ik mag hopen dat ik dat aan heb staan, maar ik ga het vanavond toch nog eens controleren. Want de NAS wordt wel door mijn iMac gevonden (weliswaar via kabel) maar mijn Macbook vind hem dus niet wireless.

Bedankt voor de tip en ik kom erop terug :)

Edit:

Guess what ... it worked!!! Bedankt voor de hulp!!

[ Voor 5% gewijzigd door CartmanMMA op 06-09-2012 18:01 ]

Verwijderd

Ik heb een MacBook Pro 13" (Mid-2012) met Core i5, en wil deze upgraden naar 8 GB RAM.
Nu kom ik uit op Corsair Vengeance 2x 4 GB (CMSX8GX3M2A1600C9)

Nu lees ik veel verschillende ervaringen met dit geheugen, de ene zou alles probleemloos hebben draaien, de ander heeft één en al problemen. Vrijwel al deze ervaringen zijn op Engelstalige fora.

Zijn er mede-tweakers die dit geheugen in hun Mid-2012 MacBook hebben draaien, en hier positieve ervaringen mee hebben?

Verwijderd

Ik heb er 2 x 8 inzitten (MBP 15" 2012) en bij mij draait het als een zonnetje.

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:26

vooghel

Cunning linguist

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:49:
Ik heb een MacBook Pro 13" (Mid-2012) met Core i5, en wil deze upgraden naar 8 GB RAM.
Nu kom ik uit op Corsair Vengeance 2x 4 GB (CMSX8GX3M2A1600C9)

Nu lees ik veel verschillende ervaringen met dit geheugen, de ene zou alles probleemloos hebben draaien, de ander heeft één en al problemen. Vrijwel al deze ervaringen zijn op Engelstalige fora.

Zijn er mede-tweakers die dit geheugen in hun Mid-2012 MacBook hebben draaien, en hier positieve ervaringen mee hebben?
Kijk anders eens in \[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2 ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Een paar weken terug tijdens de Mediamarkt een Macbook Pro 13inch gehaald. Hiervoor altijd Windows gehad en dik tevreden, op een klein puntje na. Ik vind dat het opstarten van programma's vrij langzaam gaat (Lightroom, maar ook Google Chrome). Zijn er nog trucjes om dit te versnellen? Of moet ik er dan toch een SSD of meer geheugen in doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Hm, Adobe Lightroom en Google Chrome zijn niet de meest zware applicaties om op te starten. Heb je hiervoor systemen gehad met een SSD? Ik denk dat je standaard hoog ligt.

Daarnaast zijn er naar mijn weten geen trucjes om dit sneller te laten opstarten. Mocht je een sloot aan geheugen hebben, dan kan je eventueel alle apps die je redelijk vaak gebruikt, in de opstartlijst zetten. Dan worden ze bij een reboot automatisch gestart en zullen ze in het geheugen geplaatst worden.

En anders gewoon een SSD halen, dan heb je natuurlijk 0 wachttijd meer. Ik draai al jaren vanaf een SSD en ik kan ook echt niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:((((((( Ik heb sinds vandaag een dode pixel op mn Retina! En ik ben er zooooo zuinig mee geweest!!! Kan dat ook plotseling (van zelf) gekomen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 22:49:
:((((((( Ik heb sinds vandaag een dode pixel op mn Retina! En ik ben er zooooo zuinig mee geweest!!! Kan dat ook plotseling (van zelf) gekomen zijn?
Ik heb dat ook plots (op een iMac).

Zoals ik heb gelezen kan je er echt 0,0 zelf aan doen dat zoiets ontstaat (of je moet zoiets idioots hebben doen als met een scherp object in je beeldscherm hebben lopen prikken)

Even langs je verkoper om te kijken of ze het willen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyrone89 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 22:52:
[...]

Ik heb dat ook plots (op een iMac).

Zoals ik heb gelezen kan je er echt 0,0 zelf aan doen dat zoiets ontstaat (of je moet zoiets idioots hebben doen als met een scherp object in je beeldscherm hebben lopen prikken)

Even langs je verkoper om te kijken of ze het willen fixen.
Ik heb via internet, Apple store besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 08:54
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 23:18:
[...]

Ik heb via internet, Apple store besteld..
Je kan met Apple bellen, dan sturen ze misschien een vervangend model en komen het defecte model in de tussentijd ophalen (via TNT). Een bezoekje naar Amsterdam (Apple Store) als je in de gelegenheid bent, kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalMess
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 23:09
Ik zie telkens allemaal posts over Corsair geheugen maar dit kan toch ook?
http://www.kingston.com/e...0Pro%20(DDR3)&Model=78047

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
RoyalMess schreef op zondag 09 september 2012 @ 04:20:
Ik zie telkens allemaal posts over Corsair geheugen maar dit kan toch ook?
http://www.kingston.com/e...0Pro%20(DDR3)&Model=78047
Ik heb er ook een KTA setje in zitten inderdaad. Let wel even goed op het type (snelheid), afhankelijk van de MBP die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
  • Laatst online: 02-10-2024
Zojuist een MBP 15" 2012 instapmodel besteld!

Ik heb ook gekozen voor de optie met het matte scherm en hogere resolutie, hopelijk is het mooi, iemand ervaring hiermee?

En ik zou graag een SSD zelf willen inbouwen, ik had begrepen dat het mogelijk was om je HDD naar de superdrive te verplaatsen en de SSD in de normale HDD tray, welke SSD's worden aangeraden om te gebruiken in een MBP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickertsnaak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nu ruim 'n maandje een nieuwe MBP 15" mid 2012 in bezit. Kocht 'm via de Apple Online Store een week nadat ML uit was gekomen, kreeg ik alsnog Lion gepre-installed :( Dat was wel ff balen had ik niet verwacht want op de site stond dat ML zou worden bijgeleverd, dus moest (gratis dat wel) opgraden. Hoe dan ook, ML draait nu wel lekker.

Er zijn wel twee dingen waarin in mij aan begin te irriteren. Heb al aardig wat geGoogled hierover en gelukkig (ook al klinkt dat raar) ben ik blijkbaar niet de enige. Ben benieuwd of jullie ook ervaring hiermee hebben! Allereerst wiebelt mijn MBP als ik 'm gewoon recht neerzet. Het pootje links vooraan (bij de linkerpols) raakt de tafel niet, waardoor ik de MBP kan laten wiebelen. Dacht in eerste instantie dat het aan m'n bureau lag (niet waterpas misschien), maar ik heb het op iedere ondergrond. Ik ben bang dat de onderkant gewoon scheef is uit de fabriek, of dat één pootje gewoonweg korter is. Er zijn meer topics over als je zoekt op "Macbook Pro wobble" in Google. Iemand misschien tips hiervoor, of dezelfde ervaring?

Het tweede probleem vind ik ook erg jammer, dat is namelijk dat ik een 'fluitend' en "static' geluid hoor uit de headphone uitgang als ik bijv. m'n oordopjes aansluit. Niet iedere keer, maar wel regelmatig. Dit is enorm irritant als je muziek luistert, helemaal op een lager volume want dat hoor je het duidelijker. Na wat research gedaan te hebben blijkt dat Apple simpelweg de audiochips niet goed isoleert binnen de Macbook, zodat overige hardware processen hier invloed op kunnen hebben (Bijv. van de CPU). Zoek maar een op "Macbook pro hiss sound" in Google, veel topics.

Blijkbaar ben ik niet de enige, maar is het een structureel probleem bij veel Macbook Pro's.. Misschien komt het wat mierenn**kerig over, maar ik heb ruim €1800,- overgemaakt op de bankrekening van Apple en verwacht gewoon A-kwaliteit terug. Heb het idee dat Apple de laatste jaren wat inboet in kwaliteit, want bovenstaande problemen kan toch gewoon niet voor zo'n product? Zeker als je ziet dat sommige problemen al jaren voorkomen in de aluminium modellen mag ik de topics op Google geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
rickertsnaak schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:52:
Nu ruim 'n maandje een nieuwe MBP 15" mid 2012 in bezit. Kocht 'm via de Apple Online Store een week nadat ML uit was gekomen, kreeg ik alsnog Lion gepre-installed :( Dat was wel ff balen had ik niet verwacht want op de site stond dat ML zou worden bijgeleverd, dus moest (gratis dat wel) opgraden. Hoe dan ook, ML draait nu wel lekker.

Er zijn wel twee dingen waarin in mij aan begin te irriteren. Heb al aardig wat geGoogled hierover en gelukkig (ook al klinkt dat raar) ben ik blijkbaar niet de enige. Ben benieuwd of jullie ook ervaring hiermee hebben! Allereerst wiebelt mijn MBP als ik 'm gewoon recht neerzet. Het pootje links vooraan (bij de linkerpols) raakt de tafel niet, waardoor ik de MBP kan laten wiebelen. Dacht in eerste instantie dat het aan m'n bureau lag (niet waterpas misschien), maar ik heb het op iedere ondergrond. Ik ben bang dat de onderkant gewoon scheef is uit de fabriek, of dat één pootje gewoonweg korter is. Er zijn meer topics over als je zoekt op "Macbook Pro wobble" in Google. Iemand misschien tips hiervoor, of dezelfde ervaring?

Het tweede probleem vind ik ook erg jammer, dat is namelijk dat ik een 'fluitend' en "static' geluid hoor uit de headphone uitgang als ik bijv. m'n oordopjes aansluit. Niet iedere keer, maar wel regelmatig. Dit is enorm irritant als je muziek luistert, helemaal op een lager volume want dat hoor je het duidelijker. Na wat research gedaan te hebben blijkt dat Apple simpelweg de audiochips niet goed isoleert binnen de Macbook, zodat overige hardware processen hier invloed op kunnen hebben (Bijv. van de CPU). Zoek maar een op "Macbook pro hiss sound" in Google, veel topics.

Blijkbaar ben ik niet de enige, maar is het een structureel probleem bij veel Macbook Pro's.. Misschien komt het wat mierenn**kerig over, maar ik heb ruim €1800,- overgemaakt op de bankrekening van Apple en verwacht gewoon A-kwaliteit terug. Heb het idee dat Apple de laatste jaren wat inboet in kwaliteit, want bovenstaande problemen kan toch gewoon niet voor zo'n product? Zeker als je ziet dat sommige problemen al jaren voorkomen in de aluminium modellen mag ik de topics op Google geloven.
De kwaliteit is inderdaad niet meer wat het geweest is. Apple draait nu nog vooral op het inertia effect: ze profiteren van hun vroegere reputatie. Echter, zodra de grote massa begint te voelen dat de kwaliteit minder is kost het ze ook weer flink wat tijd om van dat imago af te komen (wederom het inertia effect). Ik adviseer Apple dan ook zo snel mogelijk te kappen daarmee, zeker inderdaad gezien de enorme bedragen die ze rekenen voor hun spulletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Laatst online: 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik heb zelf geen last van rare geluiden bij de line-out, maar inmiddels is het gat daarvan wel wat 'uitgelubberd' door het veelvuldig gebruik van een optische kabel. Als ik nu een jackplug insteek kan het zijn (afhankelijk van de stekker) dat er wat ruis op de lijn zit. Een beetje wiebelen lost dat op. Verdiend geen schoonheidsprijs in mijn ogen, maar na 2,5 jaar gebruik is nog iets anders dan recht uit de fabriek.

Ik zou er gewoon mee teruggaan. Zorg dan wel even dat je verschillende stekkers getest hebt. Mijn ervaring is dat voornamelijk de goedkopere kabels en stekker dunner lijken te zijn dan de stekkers van betere kwaliteit.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hoewel mijn MacBook zegt dat de verlichting van mijn toetsenbord uit staat, branden de lampjes in mijn toetsenbord toch echt.

Is dit een bug uit Mountain Lion of zo? Zijn er meer mensen die er last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickertsnaak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dan staat ie waarschijnlijk ingesteld op automatisch, check systeemvoorkeuren -> toetsenbord
HardCoreGamer schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:00:
Hoewel mijn MacBook zegt dat de verlichting van mijn toetsenbord uit staat, branden de lampjes in mijn toetsenbord toch echt.

Is dit een bug uit Mountain Lion of zo? Zijn er meer mensen die er last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Huge design flaw bij de retina macbooks: als je het scherm dichtklapt raakt deze toetsenbord en omringende rand. Deze rand slaat putjes in je scherm. Heb al 3 stuks zitten nadat Apple de vorige omgewisseld heeft. Alle putjes zitten altijd op exact dezelfde hoogte: bij de onderste rand van het toetsenbord. Putjes lijken op vuiltjes tot je ze weg wil vegen. Wees gewaarschuwd! Het valt niet meer onder garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Eduardboon schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:42:
Huge design flaw bij de retina macbooks: als je het scherm dichtklapt raakt deze toetsenbord en omringende rand. Deze rand slaat putjes in je scherm. Heb al 3 stuks zitten nadat Apple de vorige omgewisseld heeft. Alle putjes zitten altijd op exact dezelfde hoogte: bij de onderste rand van het toetsenbord. Putjes lijken op vuiltjes tot je ze weg wil vegen. Wees gewaarschuwd! Het valt niet meer onder garantie..
Niet meer onder de garantie? Dat kan Apple leuk zeggen, maar de wet zegt toch iets anders. En aangezien het zo overduidelijk een ontwerpfout is, kunnen ze ook niet zeggen dat het door jou komt.

Wat de fabrikant zegt is niet hetzelfde als de wet. Ze gaan je niet wijzer maken dan je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Pyrone89 schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:10:
[...]

Niet meer onder de garantie? Dat kan Apple leuk zeggen, maar de wet zegt toch iets anders. En aangezien het zo overduidelijk een ontwerpfout is, kunnen ze ook niet zeggen dat het door jou komt.

Wat de fabrikant zegt is niet hetzelfde als de wet. Ze gaan je niet wijzer maken dan je bent.
Tja, en toch is een putje dat voelbaar is vanuit de buitenkant geen garantiemateriaal. Zelfs de rechtbijstand bood geen soelaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Eduardboon schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:14:
[...]

Tja, en toch is een putje dat voelbaar is vanuit de buitenkant geen garantiemateriaal. Zelfs de rechtbijstand bood geen soelaas
Te belachelijk voor woorden. De consumentenbescherming is diep gezonken in NL, zeker aangezien je er al 3 hebt weggebracht met exact hetzelfde probleem.

Je zou voor de gein in de Amsterdamse Apple Store moet vragen om een Retina, die een paar keer open en dicht doen en ze dan de putjes laten zien. Kijken of ze dan nog durven te ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Eduardboon schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:42:
Wat raar dat je bij beide het euvel hebt, ik heb er namelijk geen last van.
Ik heb de mijne sinds 27 juni, 2x is het beeldscherm vervangen, maar ik kan geen putjes op mijn scherm vinden. Klap jij hem letterlijk of doe je dat ding op een normale manier dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
RnB schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:33:
[...]

Wat raar dat je bij beide het euvel hebt, ik heb er namelijk geen last van.
Ik heb de mijne sinds 27 juni, 2x is het beeldscherm vervangen, maar ik kan geen putjes op mijn scherm vinden. Klap jij hem letterlijk of doe je dat ding op een normale manier dicht?
Gewoon normaal uiteraard. Toch ontstaat er ergens druk. Heb de laptop ook altijd in een case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Mijn vorige MacBook is defect, dus heb ik een nieuwe MBPr gekregen.

Deze heeft echter een LG scherm; Betekent dit dus automatisch dat ik in de toekomst last krijg van IR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
HardCoreGamer schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:15:
Mijn vorige MacBook is defect, dus heb ik een nieuwe MBPr gekregen.

Deze heeft echter een LG scherm; Betekent dit dus automatisch dat ik in de toekomst last krijg van IR?
Nee. Kans is er altijd, maar wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk bij ALLE LG panelen zo is. De Samsung panelen hebben wel een lager kans Dit is echter puur gebaseerd op gebruikers op bepaalde fora's, die het wel of niet hebben. Wat dus niet te herleiden is naar de 'kans' of je het gaat krijgen.Daarnaast is het ook niet echt representatief is voor alle MBPR's wereldwijd. Ik zou zeggen: test het een weekje en je weet snel genoeg of je er 'last' van hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door ASNNetworks op 10-09-2012 20:31 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

ASNNetworks schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:30:
[...]

Nee. Kans is er altijd, maar wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk bij ALLE LG panelen zo is. De Samsung panelen hebben wel een lager kans Dit is echter puur gebaseerd op gebruikers op bepaalde fora's, die het wel of niet hebben. Wat dus niet te herleiden is naar de 'kans' of je het gaat krijgen.Daarnaast is het ook niet echt representatief is voor alle MBPR's wereldwijd. Ik zou zeggen: test het een weekje en je weet snel genoeg of je er 'last' van hebt.
Ik neem aan dat ik er na een paar dagen wel achter kom, of niet?
En ik kan me voorstellen dat ik er sneller achter kom als ik mijn helderheid van het scherm de komende dagen op 100% laat?

Pagina: 1 ... 9 ... 128 Laatste