Toon posts:

Rechterkant MacBook Pro Trackpad 'tikt' niet

Pagina: 1
Acties:

• iApp
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
Hey,

Sinds vandaag is het mij opgevallen dat de rechterkant van mijn MacBook Pro Retina geen mooie tik geeft als aan de andere (linker) kant.

Zeer vervelend.

Na wat zoeken op internet, heb ik gevonden dat er iets tussen zou kunnen zitten; Maar ik zou niet weten wat.
Eten kan het niet zijn, en drinken zou nooit zo erg als dit kunnen plakken. Toch?

Ik heb de MacBook afgelopen donderdag binnen gekregen, besteld via de online Apple Store. Dus voor garantie zou ik naar Amsterdam moeten om te kunnen onderzoeken wat het probleem is. Het andere probleem is dan weer echter dat ik ver weg van Amsterdam woon, dus dat wordt hem voorlopig niet.

Iemand een idee wat ik kan doen?

De trackpad kan ik niet van de achterkant bekijken, omdat de batterij aan de unibody van mijn MacBook is geplakt.

Thanks! :)

An  a day keeps the doctor away.

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:55
Heb je Apple Care ?.

Als je dat heb kan je hem ook bij je locale APR naar binnen gooie ( niet letterlijk )

• ASNNetworks
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 19-01 22:32
Als je het pas 1 week hebt gewoon bellen naar Apple! Apple zal je een nieuwe opsturen en deze op laten halen.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• iApp
  • Niet online
@Mektheb Haha. (Je laatste zin :P)

Ik heb geen Apple Care, ik heb de MacBook net 6 dagen in huis. ;)

@ASNNetworks, dat lijkt mij een goed idee; Maar hoe kan ik aan Apple aantonen dat dit een fabrieksfout is?
(Ik heb nogal slechte ervaringen met garantie claimen; En het lijkt mij niet dat Apple deze MacBook gratis terug wilt nemen om vervolgens een nieuwe te versturen, toch?) -Tenzij dit probleem onder de garantie valt, maar dat weet ik niet zeker.

• iChaos
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 26-01 11:32

iChaos

It's Lupus.

Ben niet thuis met Macs, maar toevallig geen 'scrollvlak' aan de rechterkant waardoor een tik daar niet waargenomen wordt?

• iApp
  • Niet online
iChaos schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:54:
Ben niet thuis met Macs, maar toevallig geen 'scrollvlak' aan de rechterkant waardoor een tik daar niet waargenomen wordt?
Dit is mijn eerste Mac, en ik weet eigelijk ook niet wat normaal is qua 'tik'.
Echter is het verschil tussen rechts en links zo goed te merken, dat dit haast wel een fabrieksfout moet zijn.

Want zelfs al zou er cola tussen gevallen zijn, zelfs dan kan het nooit zo vast zitten als nu.

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Naja, hoe breed is het vlak wat niet tikt? Met max. 1 cm zou het best een scrollvlak kunnen zijn, als het geleidelijk gaat lijkt het me idd een DOA.

• iApp
  • Niet online
Het gaat precies vanaf het midden.

Je zou het kunnen vergelijken als een PC muis; De ene kant tikt wel, terwijl de andere kant vast zit.

Edit: Ik lees net op Google een verhaal dat iemand die harde tik aan de linkerkant niet goed vindt klinken. :P

[Voor 29% gewijzigd door iApp op 05-09-2012 21:59]

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Dan lijkt het me zeker geen bedoelde functionaliteit. Als je niet in de instellingen hebt gezeten denk ik dat je er mee terug moet.

• iApp
  • Niet online
Ik ben de afgelopen 6 dagen enorm zuinig op mijn MacBook Pro geweest, dus de fout kan haast niet bij mij liggen...

Maar het is wel vreemd dat het mij pas de afgelopen middag opviel. :S

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Als je rechtshandig bent zul je meestal links tikken he ;) Ik merk iig wel dat ik met mijn vinger vaak terug ga naar de linkerkant na het verplaatsen.

• iApp
  • Niet online
Hmm, dat zal het wel eens kunnen zijn waarom ik het vanmiddag pas opmerkte.

Dit probleem is eigelijk net zoals een dode pixel in een beeldscherm; Als je hem eenmaal ziet, zie je hem altijd zitten. En nu ook, nu ik weet dat die trackpad aan de rechterkant niet goed functioneert, voel, zie en hoor ik het de hele tijd. :P

• Ruud
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 05:37
Wat zegt de Apple-supportmedewerker? Er kan iets tussen zitten, jij gaat je laptop niet openmaken lees ik tussen de regels door dus ik denk niet dat we je hier verder kunnen helpen.

Ik heb nog nooit AppleCare gehad en heb mijn Macbooks altijd naar een lokaal servicecenter gebracht, niets naar Amsterdam. Zijn de voorwaarden laatst veranderd? Ik geloof het niet namelijk.

iChaos; De trackpad van een Macbook is een volledig 'scrollvlak' en de mijne klikt aan beide kanten hetzelfde.

• iApp
  • Niet online
Ah, bedankt voor vooral die laatste zin van je; Daar heb ik wat aan! :)

Ik kan mijn MacBook helaas niet openschroeven, omdat de batterij vast aan de behuizing zit, en omdat mijn garantie dan verloren gaat.

Ik ga morgen contact opnemen met Apple, en hopelijk kunnen zij mij verder helpen.
Je zou tenminste mogen verwachten dat je voor meer dan €2000,- euro wel een degelijk apparaat in huis haalt die, als die binnen het jaar kapot is, ook vervangen of gerepareerd wordt.

Edit: Met name iets meer naar links in het midden tikt de trackpad zoals het hoort.
Als ik iets naar rechts ga, lijkt het wel alsof de trackpad ergens vastplakt.

Hij tikt nog wel aan de rechterkant, maar vele malen minder dan zoals het moet.

[Voor 21% gewijzigd door iApp op 05-09-2012 22:16]

• Merethil
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 07:33
HardCoreGamer schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:12:
Ah, bedankt voor vooral die laatste zin van je; Daar heb ik wat aan! :)

Ik kan mijn MacBook helaas niet openschroeven, omdat de batterij vast aan de behuizing zit, en omdat mijn garantie dan verloren gaat.

Ik ga morgen contact opnemen met Apple, en hopelijk kunnen zij mij verder helpen.
Je zou tenminste mogen verwachten dat je voor meer dan €2000,- euro wel een degelijk apparaat in huis haalt die, als die binnen het jaar kapot is, ook vervangen of gerepareerd wordt.

Edit: Met name iets meer naar links in het midden tikt de trackpad zoals het hoort.
Als ik iets naar rechts ga, lijkt het wel alsof de trackpad ergens vastplakt.

Hij tikt nog wel aan de rechterkant, maar vele malen minder dan zoals het moet.
Bij mijn MBP 13" 2011 was het een klein stukje onderkant van de touchpad die omhoog was gekomen (Do I still make any sense? :P ) en daardoor tikte mijn touchpad aan de rechterkant niet meer.
Echter, ik heb hem langsgebracht bij een random APR en die hadden het binnen een kwartiertje gefixed. Ik weet dat een rMBP wat lastiger is te openen, maar ik denk dat ze je wel kunnen helpen.

Kosten waren trouwens 0, de man zei gewoon: Is garantie en zelfs buiten garantie is het een simpel klusje dus doe ik het graag.

• ASNNetworks
Het is heel simpel. Bij Apple mag je ALTIJD ALLES ZONDER REDEN binnen 14 dagen retour sturen. Vandaar dat ze ook niet eens moeilijk doen. Want dan kan je simpelweg gewoon een retour aanvragen en zelf een nieuwe bestellen ;)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• no_play
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 19-09-2012
gewoon naar de winkel, de wereld vergaat niet, elke APR zal je helpen gewoon een garantieding (ene sneller dan de ander).

overigens zal het trackpad ongeveer 2cm van de bovenkant naar beneden niet klikken Grof gezien tot op de helft. eerlijk gezegd klik ik zelf nooit op het trackpad, tap is the way to go.

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12-01 14:11

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Hetzelfde probleem heb ik met mijn vorige en huidige (vorige maand aangeschaft) MacBook Pro gehad. Het probleem zit hem in de schroef die de gevoeligheid van de trackpad bepaalt. Door deze aan te schroeven, wordt gevoeligheid vergroot.

Vorige week trad dit probleem bij mijn MacBook Pro op en heb ik dit kunnen laten repareren door de Apple Store in Amsterdam. Hoe ze dat met een MacBook Pro Retina willen doen, weet ik niet. Ik weet niet waar je woont, anders zou CARD Services dit voor je kunnen oplossen :)

• iApp
  • Niet online
Maar wat denken jullie?

Zal ik recht hebben op een nieuwe MBPr, of zal deze gerepareerd worden (Wat inhoud dat ik hem dan minimaal één week kwijt ben)?

Ik ga zometeen Apple bellen, maar @DaMarcus heeft het over CARD Services, welke een reparatiedienst is voor Apple producten. -Zal het dan verstandiger zijn om eerst Apple te bellen, of meteen in zee te gaan met CARD Services?

Edit: Naar mate hoe meer ik tik op het trackpad (Door gewoon mijn ding te doen op de MBPr), lijkt het alsof de rechterkant steeds weer wat losser wordt. (Waardoor ik dat tikje nu ook weer goed kan horen!) :)

Nu zou ik al bijna kunnen zeggen dat de linkerkant van de trackpad een té harde tik maakt. :S

[Voor 28% gewijzigd door iApp op 06-09-2012 13:31]

• ASNNetworks
HardCoreGamer schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:26:
Maar wat denken jullie?

Zal ik recht hebben op een nieuwe MBPr, of zal deze gerepareerd worden (Wat inhoud dat ik hem dan minimaal één week kwijt ben)?

Ik ga zometeen Apple bellen, maar @DaMarcus heeft het over CARD Services, welke een reparatiedienst is voor Apple producten. -Zal het dan verstandiger zijn om eerst Apple te bellen, of meteen in zee te gaan met CARD Services?
Je blijft het vragen, en ik blijf maar het antwoord geven. Of je wilt niet luisteren of je gelooft me niet.. Binnen 14 dagen zal Apple NOOIT moeilijk doen om het apparaat direct om te laten ruilen. In de tussentijd hou jij je eigen macbook, tot die nieuwe aankomt en wordt de oude later opgehaald.

Bij Apple mag je alles binnen 14 dagen omruilen of terugsturen zonder opgaaf van reden. Ik denk dat je nu wel genoeg informatie hebt, je blijft maar vragen naar dezelfde weg.

• iApp
  • Niet online
ASNNetworks schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:30:
[...]

Je blijft het vragen, en ik blijf maar het antwoord geven. Of je wilt niet luisteren of je gelooft me niet.. Binnen 14 dagen zal Apple NOOIT moeilijk doen om het apparaat direct om te laten ruilen. In de tussentijd hou jij je eigen macbook, tot die nieuwe aankomt en wordt de oude later opgehaald.

Bij Apple mag je alles binnen 14 dagen omruilen of terugsturen zonder opgaaf van reden. Ik denk dat je nu wel genoeg informatie hebt, je blijft maar vragen naar dezelfde weg.
I got it... Maar ik blijf het frapant vinden aangezien ik nog nooit een bedrijf heb gezien die er zo makkelijk over doet.

Dat ik 1. mijn MacBook kan terug sturen en daarna 2. een nieuwe bestel. Dat snap ik.
Maar dat ik gewoon een nieuw product vraag terwijl ik geen reden opgeef, en dat ik die oude dan nog een week mag houden, dat snap ik niet... ;)

• ASNNetworks
Nou geloof het maar ;) Spreek uit eigen ervaring.

Kreeg de MBPR binnen, en 2 dagen later belde ik omdat het scherm een pixel/kleur probleem had. Hij zei gelijk we sturen een nieuwe op. Je wordt binnen 3 dagen gebeld door TNT om een afspraak te maken, die ingezet op 2 weken. Ik kreeg ongeveer een week na bellen al een nieuwe thuis. Had dus een week lang 2 MacBook's. Perfect om ze goed te vergelijken en alles over te zetten. Ik merkte na 1 week dat die ook wat schermprobleempjes had (LG paneel, beruchte image retention) en ze stemden in dat ik een nieuwe kon krijgen. Die krijg ik wss ook volgende week ergens binnen, zelfde verhaal als de vorige keer. Ik heb ook geregeld dat ik gratis een Thunderbolt-Thunderbolt kabel krijg van ze om mn bestanden sneller over te zetten (via WiFi duurde het te lang vorige keer).

Geloof me, Apple heeft echt hele goede service. Zeker als je al binnen 14 dagen een defect constateert :)

P.S. Je vraagt geen nieuwe zonder reden. Je vraagt een nieuwe omdat je oude een defect heeft, je trackpad werkt niet zoals het hoort ;)

[Voor 6% gewijzigd door ASNNetworks op 06-09-2012 13:40]

• iApp
  • Niet online
Dus zelfs als het apparaat een niet correcte kleur weergave heeft, kun je al garantie claimen / een nieuwe aanvragen?

Mijn iPad 3 heeft namelijk dat onderaan het scherm het beeld blauwer wordt weergegeven, terwijl bovenaan de kleurweergave normaal is.

Als ik mijn iPad in portrait, landscape of andersom houd, ik zie duidelijk dat de kant waar de homebutton geplaatst is een stuk blauwer is. Echter is de iPad nu 5 maand oud, en is gekocht bij de Dixons.

Als ik eens in de buurt van Amsterdam ben zal ik maar eens langs de Apple store gaan. :)

• ASNNetworks
Lijkt mij wel toch. Als een apparaat iets doet wat hij niet hoort te doen: garantie claimen. Het kan natuurlijk zijn dat de ene scherm iets geliger is dan de ander, dat komt gwn puur door de verschillende panelen, ze zullen nooit allemaal 100% identiek zijn. Maar als je in één scherm kleurverschillen hebt, dan hoort dat natuurlijk niet.

iPad/iPhone worden vaak direct gewisseld in Amsterdam. Computers worden altijd ingenomen voor reparatie of opgehaald indien Apple Care. Zit je binnen 14 dagen, dan zullen ze het direct moeten omruilen. Kan natuurlijk zijn dat ze je een reparatie aanbieden, maar gewoon aangeven dat je liever een replacement wilt omdat je het apparaat pas een week hebt en dat natuurlijk niet zomaar hoort. Al snel bieden ze je dan een replacement aan.

We horen het wel!

• iApp
  • Niet online
Gisteren heb ik geen tijd gehad om Apple te bellen, maar straks kan ik dan toch eindelijk mijn probleem voorleggen.

Alhoewel... Probleem? De rechterkant van de trackpad geeft weer een tik! Net nadat hij een hele nacht heeft uitgestaan en nu behoorlijk koud aanvoelt. Misschien dat er dan toch iets (?) niet goed zat?
De rechterkant begint naar mate weer beter te tikken, het geluid dat als je de trackpad indrukt is weer terug, maar als je hem loslaat hoor je nog steeds dat hij ergens geblokkeerd wordt.

Edit: Het was helaas maar voor korte duur, waarschijnlijk zit er toch een fout in het ontwerp, want de rechterkant van de trackpad werkt weer zoals vanouds.

[Voor 16% gewijzigd door iApp op 07-09-2012 12:28]

• Conscience NL
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16-01 15:42
Je geeft je Macbook een naam?

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• iApp
  • Niet online
Haha, niet serieus bedoeld of zo hoor!
(Een grapje tussendoor moet ook kunnen, toch?) :9

• Conscience NL
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16-01 15:42
Tuurlijk :D

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• iApp
  • Niet online
Ik heb het probleem voorgelegd, en de MacBook wordt zonder enig probleem geruild.
Wederom een top service van Apple!

Enig nadeel is dat ik de nieuwe MacBook dan weer een nieuwe naam moet geven, maar dat heb ik voor lief. :)

• ASNNetworks
Ben blij dat je het jezelf makkelijk hebt gemaakt door gewoon te bellen:p

• iApp
  • Niet online
De nieuwe MacBook Pro Retina is inmiddels aangekomen! :)

Ten eerste, de trackpad bij deze MacBook functioneert zoals het hoort. Waar je ook drukt, je hoort overal dezelfde 'tik'.

Ten 2e, In het MacBook Pro topic op GoT had ik laatst nog aangegeven dat mijn 'oude' MBPr nogal veel kraakt in de unibody. De nieuwe MBPr kraakt NIET! En dat bedoel ik ook echt totaal niet!

De MacBook is nu bezig met de Migratie Assistent om alles over te zetten, dus ik heb nog niet kunnen checken of het hierbij ook om een Samsung scherm gaat, of een LG.

Maar één ding is zeker, de nieuwe MacBook verhelpt in één klap al mijn problemen. :)

P.S. De defecte MacBook moet uiteraard terug gestuurd worden.
Hierbij stuur ik ook de doos, stroom adapter, verlengsnoer etc mee.

Echter is het doekje dat bij de MacBook geleverd wordt zéér handig voor het schoonmaken van vingervlekken op bijvoorbeeld mijn iPhone en iPad. Zouden ze het erg vinden als ik deze houd? Het lijkt mij niet dat ze zo'n doekje nog gaan gebruiken / verkopen...

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee