Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:11
Smultie schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:14:
[...]
Airplay mirroring gaat niet via internet, maar via je interne netwerk afaik.
Dat lijkt mij ook inderdaad. Als dat niet het geval zou zijn dan ben ik oprecht verbaasd.
Terug komend op het probleem. Ik heb nooit specifiek gezocht naar oplossingen maar wel kortstondig en tijdens die zoektochten ben ik er al wel achter gekomen dat er zeer veel mogelijke problemen zijn en zeer weinig top wonder oplossingen. Het is bijna eerder "hopen dat het goed zit, don't touch it" dan check alle instellingen en nu gaat het werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:05
Smultie schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:14:
[...]

Airplay mirroring gaat niet via internet, maar via je interne netwerk afaik.
Aha, oké. Ontvangende partij is inderdaad Apple TV. Ik ga nog wat rondzoeken. Ontvangst ATV is zover ik kan zien ook gewoon goed. In ieder geval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:40
dannyvdb1997 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 18:50:
Ik ondervind erg veel last met Airplay mirroring van m'n Macbook Pro 13" late 2014. Als ik dit op Google intik krijg je ongelofelijk veel hits en wordt er vooral gewezen naar de stabiliteit en snelheid van je internetverbinding. Volgens mij is dat bij mij niet het probleem:

[afbeelding]

Mijn vraag is: zijn er meer mensen die dit op dit forum hebben en daar een oplossing voor hebben? Of is het echt een bug van Apple die door ook door Apple opgelost moet worden?
Gebruik je de ubee-router van Ziggo? Ik heb ook al tijdenlang problemen met airplay, ik kreeg het niet fatsoenlijk aan de loop op mijn macbook, het geluid schokte enorm en beeld hoefde ik al helemaal niet te proberen. Daarnaast kwam het regelmatig voor dat ik wel wifi-verbinding had maar geen druppel data van het internet meer binnenkreeg.

Ik heb de ubee-router in bridge-mode laten zetten door Ziggo en een degelijke router (asus rt-ac66u) er achter gezet en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:05
Boktor schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 22:49:
[...]

Gebruik je de ubee-router van Ziggo? Ik heb ook al tijdenlang problemen met airplay, ik kreeg het niet fatsoenlijk aan de loop op mijn macbook, het geluid schokte enorm en beeld hoefde ik al helemaal niet te proberen. Daarnaast kwam het regelmatig voor dat ik wel wifi-verbinding had maar geen druppel data van het internet meer binnenkreeg.

Ik heb de ubee-router in bridge-mode laten zetten door Ziggo en een degelijke router (asus rt-ac66u) er achter gezet en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ja, ik gebruik inderdaad de Ubee-router van Ziggo. Interessant, ik ga er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:44

Steeffoon

Smartphone-nerd

Vraagje: Kan je instellen bij Mac dat je dock NOOIT naar ander scherm gaat als je toevallig muis onderin scherm houdt? Word er beetje gek van namelijk.:)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 12:49:
Ik was er al bang voor, zojuist mini Display Port naar Display port kabel aan mijn MBP gehangen, aangesloten op nieuwe monitor... niets nada noppes. Lijkt er dus toch op of er iets gaar is aan mijn "it just works" macbook... Het begon al met een volledige hang bij de allereerste initialisatie toen ik hem uit de doos haalde.
Tja, dan zit er maar 1 ding op en dat is garantie claimen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Deze vraag is wellicht niet Macbook specifiek, maar ik heb een late 2011 Macbook Pro en zou graag Yosemite installeren. Ik ben enkele maanden geleden van Lion naar Mavericks gegaan, wat wel OK loopt. Hoe kan je nou eigenlijk bepalen of het slim is voor je Mac een OS upgrade te overwegen? Want je hoort ook wel eens dat een OSX upgrade de boel alleen maar sneller zou maken. En snelheid is voor mij wel een belangrijk ding.

[ Voor 18% gewijzigd door apNia op 29-12-2014 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52
Uitproberen lijkt mij de enige goede oplossing, want de meningen lopen sterk uiteen wanneer het gaat over hoe lekker het OS draait.
Om je oude installatie te behouden, zou ik een aparte partitie voor Yosemite maken. Dan kan je altijd nog terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:01
Arthur-M. schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 12:52:
Wat je kan doen is een Late 2013 kopen met 256GB. Die heb je al voor 1350€. pricewatch: Apple MacBook Pro Retina 13,3" (najaar 2013) 2,4GHz 8GB 256GB

De Mid2014 MBP is 0,2 Ghz sneller. Een verschil dat je nooit gaat merken. :)
Dank je!

Echter, op dit moment heb je voor enkele tientjes meer natuurlijk wel de laatste versie. De laptopshop/coolblue heeft de MBP mid2014 wéér voor 1399 staan.

Edit: De Pricewatch laat wel nog de 1399 prijs zien, maar als je doorklikt is de prijs wel weer 1529 (!!!).

[ Voor 7% gewijzigd door RicoK op 29-12-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:01
RobV schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:25:
Snelheidsverschil heb ik nog niet van gehoord, als het er is zal je er niet veel van merken.

Ik zou voor de 256gb gaan. 128 was voor mij écht weinig en je wilt je mobiliteit niet weggeven door afhankelijk te zijn van een USB drive. En ja, of dat het geld waard is? Ik hoor wel eens mensen die op vakantie "maar 1 wijntje nemen, want de reis was al duur genoeg". Op die manier kun je nooit écht genieten van je aankoop. Misschien nog eventjes doorsparen?
Dank voor de reactie.

Het snelheidsverschil tussen de 128GB en de 256GB versie heb ik hier (http://www.pcdailytips.co...ok-pro-128-or-256-gb-ssd/) vandaan gehaald. Lijken wel serieuze verschillen, maar in hoeverre ga je dit merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
RicoK schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:25:
[...]

Dank voor de reactie.

Het snelheidsverschil tussen de 128GB en de 256GB versie heb ik hier (http://www.pcdailytips.co...ok-pro-128-or-256-gb-ssd/) vandaan gehaald. Lijken wel serieuze verschillen, maar in hoeverre ga je dit merken?
Dat is nog best een verschil zeg! En dan te bedenken dat ik de 512gb genomn heb :)

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-09 20:29
Rivanov schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 16:56:
[...]

Welke PHY Modus zie je als je met Option op het WIFi icoon klik? Zit thuis gewoon op N en haal altijd TX waarde van minstens 300. Afhankelijk waar ik zit uiteraard. Dus ik zou even je Router nakijken als ik jou was.. want als je maar 54 haalt dan zit je op een G band.

Heb de nieuwste AirPort Extreme (de toren) en die i.c.m. mijn MacBook Pro 15" Retina Mid 2012 is WiFi gewoon super.
DD-WRT firmware op mijn netgeer router heeft alles opgelost, haal nu de max (60mbit) van mijn internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een macbook pro 15" mid 2009. Mijn accu moet worden vervangen. Maar ik zie de bomen door de bos niet meer. Zijn veel merken en soorten verkrijgbaar. Jullie weten vast wel een goeie site ervoor.
En van me lader is de connector stuk. Kabelbreuk kort voor de connector. Bekent euveltje denk ik. Dan maar gelijk nieuwe lader bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Heb in de planning om als ik in de VS ben volgende maand daar een MBPr te halen. Heb nu al ruim 3 jaar een MBA mid 2011. Die laat ik dat thuis en ik zou dan een timemachine back vanaf USB op de nieuwe Macbook kunnen zetten. Maar ik vraag me af, is dat wel handig. Moet ik niet gewoon met een clean install beginnen of maakt dat niks uit?

Denk ik nog te veel in vervuild windows? Zit ook te denken aan itunes en iphoto bibliotheek links die altijd onstabiel zijn (schoon beginnen/oude houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-09 10:30
Clean install zou bij mij de voorkeur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Aangezien in een TimeMachine backup geen OS componenten zitten zou ik zelf gewoon eerst een backup terug zetten. Als dat niet blijkt te werken, kun je alptind een factory reset doen, en dan selectief terugzetten wat je wilt. Voordeel hiervan is dat de backup historie behouden blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:41
Iemand die weet waarom er geen optie is om Apple Care aan te vragen? Op de U.S. site is er een knop waar je op moet klikken om je garantie te verlengen met 3 jaar. Die zie ik hier echter niet. Ben ik te laat?!

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/21eq06s.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door mprkooij op 02-01-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-09 12:16
Misschien is het al voorgekomen, kreeg het zo snel niet teruggevonden.
Ik heb sinds een paar weken het probleem dat mijn MacBook pro Late 2012 retina niet meer in slaapstand gaat. Als ik mijn scherm dichtdoe blijft hij gewoon "actief". Zodra ik de laptop dus weer open komt gewoon mijn beeldscherm weer naar voren zonder wachtwoord o.i.d. in te geven. Hetzelfde gebeurd wanneer ik de laptop handmatig op sluimerstand zet. Ik heb al naar de energie instellingen gekeken, en deze tevens ook teruggezet naar factory default, helaas geen effect. PRAM etc ook al geprobeerd maar ook geen effect.
Volgens google hebben er meer mensen last van, maar heeft niemand echt een concrete oplossing. Iemand hier ervaring mee toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:12
mprkooij schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:30:
Iemand die weet waarom er geen optie is om Apple Care aan te vragen? Op de U.S. site is er een knop waar je op moet klikken om je garantie te verlengen met 3 jaar. Die zie ik hier echter niet. Ben ik te laat?!

[afbeelding]
Er staat uw product is gedekt tot 22 januari 2015. Ik neem aan dat je de MacBook dan op 22 januari 2014 gekocht hebt?

Je kunt Apple care aanschaffen tot 1 jaar na aanschaf van de MacBook.
Skoefel schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:14:
Misschien is het al voorgekomen, kreeg het zo snel niet teruggevonden.
Ik heb sinds een paar weken het probleem dat mijn MacBook pro Late 2012 retina niet meer in slaapstand gaat. Als ik mijn scherm dichtdoe blijft hij gewoon "actief". Zodra ik de laptop dus weer open komt gewoon mijn beeldscherm weer naar voren zonder wachtwoord o.i.d. in te geven. Hetzelfde gebeurd wanneer ik de laptop handmatig op sluimerstand zet. Ik heb al naar de energie instellingen gekeken, en deze tevens ook teruggezet naar factory default, helaas geen effect. PRAM etc ook al geprobeerd maar ook geen effect.
Volgens google hebben er meer mensen last van, maar heeft niemand echt een concrete oplossing. Iemand hier ervaring mee toevallig?
Welk OS draai je?
Toevallig onlangs een of andere applicatie geïnstalleerd die op de achtergrond blijft draaien en voorkomt dat je MacBook in slaapstand gaat?

[ Voor 46% gewijzigd door SquareOne op 02-01-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-09 12:16
Ik draai Yosemite met alle updates, voor zover ik weet heb ik geen applicaties die op de achtergrond draaien. Ook volledig de mac een keer uitgezet en dit helpt niet. Bij activity monitor draait vanalles, maar niet iets wat lijkt dit proces te blokeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist mijn allereerste Macbook besteld. Is de 15" 2,5GHz/16GB/512GB met de GT750M geworden. Ben natuurlijk helemaal in de gloria, haha! ;)

Al veel meegelezen hier en behoorlijk wat handige info meegepakt, bedankt daarvoor! _/-\o_

Helaas nog wel 1,5 - 2 weken wachten, aangezien het een custom built exemplaar is met US-layout toetsenbord. Ben alvast erg benieuwd, maar weet zeker dat het gaat bevallen!

Ik zal hier zeker mee blijven lezen en wie weet ook eens vragen stellen en beantwoorden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:27
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:14:
Zojuist mijn allereerste Macbook besteld. Is de 15" 2,5GHz/16GB/512GB met de GT750M. Ben natuurlijk helemaal in de gloria, haha! ;)

Al veel meegelezen hier en behoorlijk wat handige info meegepakt, bedankt daarvoor! _/-\o_

Helaas nog wel 1,5 - 2 weken wachten, aangezien het een custom built exemplaar is met US-layout toetsenbord. Ben alvast erg benieuwd, maar weet zeker dat het gaat bevallen!

Ik zal hier zeker mee blijven lezen en wie weet ook eens vragen stellen en beantwoorden. ;)
Alvast veel plezier ervan!
Wat was je reden om voor dat keyboard te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx!

Heb jarenlang op HP laptops gewerkt, waar standaard een US-layout toetsenbord in zit met horizontale enter (enige verschil). Afgezien dat ik de enter op een NL toetsenbord er maar vreemd uit vind zien, tik ik telkens de enter mis op een NL toetsenbord. Gezien Apple de keus biedt, dus een US-layout toetsenbord besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 20:12
Voor de mensen die het nog wouden weten hoe het ging met mijn pup Kim.
Ze is vandaag om 12 uur geopereerd aan LPC, er zijn kleine stukjes kraakbeen weggehaald aan beide ellebogen. Alles is gelukkig helemaal goed gegaan, nu begint het revalideren :x eerste 10 dagen niet wandelen en daarna 10 minuutjes per keer wandelen.
Pweh, ze is nu wel helemaal kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 12:14
lindseysew schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:24:
Voor de mensen die het nog wouden weten hoe het ging met mijn pup Kim.
Ze is vandaag om 12 uur geopereerd aan LPC, er zijn kleine stukjes kraakbeen weggehaald aan beide ellebogen. Alles is gelukkig helemaal goed gegaan, nu begint het revalideren :x eerste 10 dagen niet wandelen en daarna 10 minuutjes per keer wandelen.
Pweh, ze is nu wel helemaal kapot.
Goed om te horen. Maar dit is een techforum, dus graag ontopic blijven over de Macbook Pro. Voor dit soort zaken hebben we de Huiskamer :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qphone
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-09-2024
beste iedereen,

ik sta op het punt een MBPr 13'' te kopen alleen ik ben er nog niet uit welke versie. Ik wil de macbook graag gebruiken voor het dagelijkse internet en typ werk, maar ook voor zo af en toe monteren met adobe premiere, verder luister ik veel muziek en heb ook veel muziek lokaal, ook doe ik af en toe aan audomixen van orkesten en koren.

Nu zit ik te twijfelen tussen de 256gb met 16gb(!) geheugen, dan ga ik voor de snelheid. of ik kies voor de 512gb(!) met 8gb geheugen.

Ik hoop dat jullie met tips komen, heb al veel rond gekeken hier op het forum en ben al heel veel duidelijker geworden maar deze persoonlijk vraag wilde ik toch nog even kwijt.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Qphone schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:45:
beste iedereen,

ik sta op het punt een MBPr 13'' te kopen alleen ik ben er nog niet uit welke versie. Ik wil de macbook graag gebruiken voor het dagelijkse internet en typ werk, maar ook voor zo af en toe monteren met adobe premiere, verder luister ik veel muziek en heb ook veel muziek lokaal, ook doe ik af en toe aan audomixen van orkesten en koren.

Nu zit ik te twijfelen tussen de 256gb met 16gb(!) geheugen, dan ga ik voor de snelheid. of ik kies voor de 512gb(!) met 8gb geheugen.

Ik hoop dat jullie met tips komen, heb al veel rond gekeken hier op het forum en ben al heel veel duidelijker geworden maar deze persoonlijk vraag wilde ik toch nog even kwijt.

alvast bedankt!
Als ik zo je verhaal lees zou ik voor de 512GB gaan en 8GB memory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qphone
GeeMoney schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:53:
[...]

Als ik zo je verhaal lees zou ik voor de 512GB gaan en 8GB memory.
Bedenkt voor je snelle reactie! d:)b

Denken andere hier ook zo over? waar ik bijna wel vanuit ga, maar je weet maar nooit!

Ook nog mensen met ervaring van adobe premiere op een MBPr 13''?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8GB lijkt mij ook prima voor jouw gebruik. 512 over 256GB lijkt mij een veel verstandigere keuze, zeker gezien de zaken die je op wilt slaan. Lijkt mij een hele duidelijke zaak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik zou zelf voor 16GB kiezen. De reden is dat je het geheugen nooit meer kunt uitbreiden en de ssd waarschijnlijk in de toekomst wel. Daarnaast kan een gebrek aan opslag eenvoudiger worden verholpen, door een sd-kaart voor muziek bijvoorbeeld of een snelle usb-disk voor bestanden die je niet altijd nodig hebt.
Natuurlijk is 512GB erg prettig, maar ik zou persoonlijk niet meer terug willen naar 8GB geheugen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 12:19

Goner

What can I do you for ?

Qphone schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:45:
Is ivm grafische toepassingen zoals Adobe Premiere de processor niet belangrijk ? En de grafische kaart ; dus liever een dedicated GPU dan leunen op de CPU/memory ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Canaria schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:16:
Ik zou zelf voor 16GB kiezen. De reden is dat je het geheugen nooit meer kunt uitbreiden en de ssd waarschijnlijk in de toekomst wel. Daarnaast kan een gebrek aan opslag eenvoudiger worden verholpen, door een sd-kaart voor muziek bijvoorbeeld of een snelle usb-disk voor bestanden die je niet altijd nodig hebt.
Natuurlijk is 512GB erg prettig, maar ik zou persoonlijk niet meer terug willen naar 8GB geheugen.
Tja, óf je spaart nog een paar weekjes door en koopt én de 16gb, én de 512gb SSD... Als je echt niet kunt kiezen.. Zelf heb ik ook beide gedaan maar ik draai dan ook meerdere VM's en wilde niet met externe hd's gaan lopen sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qphone
Bedankt voor de reacties! _/-\o_
Goner schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:23:
[...]

Is ivm grafische toepassingen zoals Adobe Premiere de processor niet belangrijk ? En de grafische kaart ; dus liever een dedicated GPU dan leunen op de CPU/memory ?
Ja klopt, maar het is niet zo dat ik gelijk met zwaar video materiaal aan de haal ga, als ik monteer is dit hooguit HD. En voor de enkele keer.

Om op mijn eerste verhaal nog wat aan toe tevoegen, ik werk nu ook met een Macbook uit meende ik 2008, die het overig nog prima doet alleen soms een beetje traag, en ja het kan, heel af en toe vast loopt. Hier monteer ik uiteraard niet mee maar mijn computer waar ik dat wel mee doe is nog ouder en ook aan vervanging toe. Nu wil ik dit combineren dus alles met een MBP doen, maar om nou te zeggen dat ik veel monteer nee, ik heb nu niet echt een 15'' nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qphone
RobV schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:30:
[...]

Tja, óf je spaart nog een paar weekjes door en koopt én de 16gb, én de 512gb SSD... Als je echt niet kunt kiezen.. Zelf heb ik ook beide gedaan maar ik draai dan ook meerdere VM's en wilde niet met externe hd's gaan lopen sjouwen.
Dat klopt! Maar voor dat geld zou ik liever wat software voor willen kopen en de losse SuperDrive. Mja twijfels, persoonlijk denk ik toch dat ik genoeg zou hebben aan de 8gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 17:00

allstarted1

WTRFTS

Qphone schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:49:
[...]

Dat klopt! Maar voor dat geld zou ik liever wat software voor willen kopen en de losse SuperDrive. Mja twijfels, persoonlijk denk ik toch dat ik genoeg zou hebben aan de 8gb.
Ik zou de Superdrive laten liggen. Voor dat geld koop je een simpele USB-DVD drive, van bijvoorbeeld LG voor rond de 25 euro, die precies hetzelfde doet. Het geld dat je dan overhoudt zou ik steken in de upgrade naar 16GB en 512GB. Wil je dat toch niet, dan zou ik de prio van een Superdrive verschuiven naar een simpele USB-brander en de editing software die je nodig hebt.

:)

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qphone
allstarted1 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 00:02:
[...]

Ik zou de Superdrive laten liggen. Voor dat geld koop je een simpele USB-DVD drive, van bijvoorbeeld LG voor rond de 25 euro, die precies hetzelfde doet. Het geld dat je dan overhoudt zou ik steken in de upgrade naar 16GB en 512GB. Wil je dat toch niet, dan zou ik de prio van een Superdrive verschuiven naar een simpele USB-brander en de editing software die je nodig hebt.

Hele goede tip! thanks.

Wordt nu wel steeds lastiger haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 22:25

4POX

Everybody is wired

allstarted1 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 00:02:
[...]

Plus het verhaal dat de superdrive alleen werkt met Apple producten (toch?) en een ander merk kan je gebruiken op elke computer.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-09 16:33

Nitai

Live the life you love.

4POX schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:22:
[...]

Plus het verhaal dat de superdrive alleen werkt met Apple producten (toch?) en een ander merk kan je gebruiken op elke computer.
Superdrive is gewoon een dvd brander, niets speciaals aan. Werkt ook op PC's.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Qphone schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 00:07:
[...]

Hele goede tip! thanks.

Wordt nu wel steeds lastiger haha
Is het niet zo dat die upgrade naar 16gb geheugen je 300 euro kost? Dat is me toch wel een flink bedrag niet? Vraag me af of dit het geld wel waard is in jouw geval. Als IK 16gb zou willen had ik gewoon de 15 inch tweedehands gekocht. Die koop je geseald al voor 1650 en geopend - maar amper gebruikt - al voor 1500 euro. Dan heb je een processor die 2x zo goed is en 16gb RAM en een betere video kaart + je 512 SSD! Maar ieder z'n keuze.

BTW, die superdrive heb ik hier nog liggen. 1x gebruikt, 89 euro gekost, maar doe er niets mee. Dus bedenk jezelf ook wel of je het wel gebruikt. En anders mag je 'm misschien wel overnemen van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qphone
opa_paul schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:41:
[...]

Is het niet zo dat die upgrade naar 16gb geheugen je 300 euro kost? Dat is me toch wel een flink bedrag niet? Vraag me af of dit het geld wel waard is in jouw geval. Als IK 16gb zou willen had ik gewoon de 15 inch tweedehands gekocht. Die koop je geseald al voor 1650 en geopend - maar amper gebruikt - al voor 1500 euro. Dan heb je een processor die 2x zo goed is en 16gb RAM en een betere video kaart + je 512 SSD! Maar ieder z'n keuze.

BTW, die superdrive heb ik hier nog liggen. 1x gebruikt, 89 euro gekost, maar doe er niets mee. Dus bedenk jezelf ook wel of je het wel gebruikt. En anders mag je 'm misschien wel overnemen van me.
16gb upgrade kost 200 euro meer, maar ik wil sowieso een nieuwe MBP en geen tweedehands.

Nu alleen nog de keus welke :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 22:25

4POX

Everybody is wired

Nitai schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:24:
[...]

Superdrive is gewoon een dvd brander, niets speciaals aan. Werkt ook op PC's.
Dan is er veel veranderd. De eerste modellen die speciaal voor de Macbook Air uitkwam werkte alleen met de Air.

http://www.engadget.com/2...ot-work-with-other-machi/

[ Voor 11% gewijzigd door 4POX op 03-01-2015 15:36 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-09 16:33

Nitai

Live the life you love.

4POX schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:36:
[...]

Dan is er veel veranderd. De eerste modellen die speciaal voor de Macbook Air uitkwam werkte alleen met de Air.

http://www.engadget.com/2...ot-work-with-other-machi/
OK (dat is wel 7 jaar geleden), die van mij werkt ook op m'n Dell XPS 15, dus geen probleem inderdaad. Hoefde er niets speciaals voor te doen.

Maar je punt staat, ik zou ook geen Superdrive nemen mocht ik voor dezelfde keuze staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Nitai op 03-01-2015 15:49 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

opa_paul schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:41:
[...]
Als IK 16gb zou willen had ik gewoon de 15 inch tweedehands gekocht. Die koop je geseald al voor 1650 en geopend - maar amper gebruikt - al voor 1500 euro.
Waar ?
Was onlangs op zoek naar 2e hands Macbook Pro maar vond alleen refurbished modellen met maar 4 Gb, hooguit dualcore en geen SSD.

[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 03-01-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Goner schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:57:
[...]

Waar ?
Was onlangs op zoek naar 2e hands Macbook Pro maar vond alleen refurbished modellen met maar 4 Gb, hooguit dualcore en geen SSD.
Dan heb je niet goed gekeken... :-)

Geloof me, het is zo. Quadcore, 15 inch, alles erop en eraan. De variant die normaal 1899 euro kost, levert op Marktplaats regelmatig zo rond de 1650 euro op. Als je goed zoekt zelfs goedkoper, zeker als de macbook ongeseald is. Maar dan loop je wel het risico dat er iets mee mis is aangezien de macbook al gebruikt is geweest.

De 13 inch goedkoopste variant gaat tweedehands zelfs geseald tussen de 900-1000 euro weg... Had er de afgelopen twee maanden meerdere kunnen kopen, maar heb toch gewacht op de juiste aanbieding voor mij. Dus als je goed zoekt... dan loont het.
(Ik zal het topic niet vervuilen met links naar de advertenties, maar op verzoek wil ik ze wel gaan zoeken voor je hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Je kan er ook één uit Engeland halen via EK. Voor meer info, zie het MacBook uit het buiteland topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
opa_paul schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:54:
[...]

Dan heb je niet goed gekeken... :-)

Geloof me, het is zo. Quadcore, 15 inch, alles erop en eraan. De variant die normaal 1899 euro kost, levert op Marktplaats regelmatig zo rond de 1650 euro op. Als je goed zoekt zelfs goedkoper, zeker als de macbook ongeseald is. Maar dan loop je wel het risico dat er iets mee mis is aangezien de macbook al gebruikt is geweest.

De 13 inch goedkoopste variant gaat tweedehands zelfs geseald tussen de 900-1000 euro weg... Had er de afgelopen twee maanden meerdere kunnen kopen, maar heb toch gewacht op de juiste aanbieding voor mij. Dus als je goed zoekt... dan loont het.
(Ik zal het topic niet vervuilen met links naar de advertenties, maar op verzoek wil ik ze wel gaan zoeken voor je hoor)
En je weet zeker dat die mensen niet een kennis hebben die een seal machine hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-09 15:32
Ik heb nu ongeveer één maand een Macbook Retina 13" naar volle tevredenheid. Het enige "minpunt" dat ik heb ontdekt zijn de speakers die soms bij het opstarten niet werken? De volume toesten werken dan niet, er verschijnt een "schuine" streep door pop-up logo.

Op het internet lees ik dat dit vaker voorkomt, ook jaren geleden maar ik vind geen permanente oplossing.

Heeft iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Pyrone89 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:33:
[...]

En je weet zeker dat die mensen niet een kennis hebben die een seal machine hebben?
Je checkt het serienummer toch bij Apple? Staat onderaan de doos. En je opent m daar tijdens de koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

opa_paul schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:54:
[...]
Geloof me, het is zo. Quadcore, 15 inch, alles erop en eraan. De variant die normaal 1899 euro kost, levert op Marktplaats regelmatig zo rond de 1650 euro op
Dat is vast niet de variant die ook nog eens 16GB heeft ...
De 15" met 16GB, quadcore, videokaart en 512GB SSD kost in de winkel zo'n €2400.
Sorry hoor, maar ik vind het niet zo betrouwbaar klinken en dan nog van Marktplaats. Als ik dat soort geld uitgeef wil ik wel terug kunnen naar de winkel als er iets mis is.

[ Voor 27% gewijzigd door Goner op 04-01-2015 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Arthur-M. schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:28:
Je kan er ook één uit Engeland halen via EK. Voor meer info, zie het MacBook uit het buiteland topic.
Ter aanvulling: met AppleCare is bet nog steeds goedkoper en heb je 3 jaar "geen-gezeik-garantie" (althans ik hoop dat Apple met zo'n dure aanvullende garantie niet moeilijk doet als er iets kapot is na bv 2 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Socx
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-04-2023
Iemand een idee wat een redelijke prijs is voor een mid-2014 13" rMBP? Ik wil de mijne verkopen, maar weet niet zo goed wat ze tweedehands doen. MacBook is vijf maanden oud, onbeschadigd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een macbook pro 15" mid 2009. Mijn accu moet worden vervangen. Maar ik zie de bomen door de bos niet meer. Zijn veel merken en soorten verkrijgbaar. Jullie weten vast wel een goeie site ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Socx schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:13:
Iemand een idee wat een redelijke prijs is voor een mid-2014 13" rMBP? Ik wil de mijne verkopen, maar weet niet zo goed wat ze tweedehands doen. MacBook is vijf maanden oud, onbeschadigd. :)
Misschien handig als je even zegt welke je hebt. ;) Een 128GB gaat namelijk minder opleveren dan een 512GB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Socx
Stom van me, daarmee schiet je inderdaad niets op. 128gb SSD, 8gb RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Socx schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:04:
Stom van me, daarmee schiet je inderdaad niets op. 128gb SSD, 8gb RAM.
Ik denk dat zo'n 1100€ wel moet lukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Arthur-M. schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:17:
[...]

Ik denk dat zo'n 1100€ wel moet lukken. :)
Nieuw kost die €1329. Een student koopt 'm al voor €1222. En momenteel loopt er bij de Dixons een actie van €100 korting op alle Macs; dat komt dus ook neer om €1229.

Ik denk dat je op €1000 moet rekenen bij verkoop, wellicht nog iets minder.
Nieuwe in doos heb ik ze op marktplaats voor €1100 weg zien gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Hell no! 1000-1100 euro voor een macbook van 5 maanden oud? Als ik een mac zou kopen van 1000 euro dan zou ik liever 200 euro meer uit geven voor een nieuwe. Daarbij was er laatst een actie bij de MM en de BCC waar de macbook pro retina met 128gb SSD en 8GB RAM 1129 nieuw was. Wie betaalt er dan 1100 voor een tweedehandse? 8)7

Jullie rekenen je allemaal te rijk in de hoop dat jullie MacBooks nog veel waard zijn! Probeer je eens in te leven in de markt op Marktplaats. Mensen kopen niet zomaar iets tweedehands voor de vraagprijs. |:( Altijd een kwestie van vraag en aanbod.
Als ik een macbook ga kopen (13 inch + 256GB + 8GB, 2014 editie Retina) dan zoek ik eerst op wat die nieuw kost, wat momenteel zo rond de 1399-1499 is. Ik hou natuurlijk de laagste prijs aan want ik wacht gerust even tot er weer een actie aan komt. Dan ga je studentenkorting en andere kortingen mee rekenen. Mijn richtprijs wordt dan -200 euro voor een nieuwe en -300 voor een 'kort in gebruik genomen' model.

Dat wil dus zeggen dat ik 1200 euro over heb voor een nieuwe bovenstaande beschreven macbook. Begin met handelen en bieden op 1000 euro en je komt zo uit op 1100 euro met uitloop tot 1200. Geluk moet je hebben met een mac die 'net geopend' is van een vertrouwd persoon. Alles goed checken en dan heb je een goedkope mac voor 300 euro onder de prijs. (en ik had er nog allerlei accesoires bij)

Dus zet die mac online voor 1000 euro en ga uit van maximaal 900 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Socx
Dank voor de input iedereen! Inclusief accessoires en een bon van de Apple Store van €70 ga ik mikken op zo'n €1100 dan, met een beetje spelingsruimte. Mochten jullie nog iemand weten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

* Canaria herinnert zich nog de goede oude tijd, toen je tweedehands Macs voor bedragen richting de nieuwprijs of zelfs daarboven kon verkopen. Toen je naar de andere kant van het land moest om een nieuwe Mac in een winkel te kopen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Ik heb een probleem met mijn Mac (MBPr 13", 2014 model). De audio jack output is niet helemaal 'schoon', er zit een statische ruis doorheen als ik hem aan het opladen ben/aan netstroom heb hangen. Dit is op te lossen door de laptop te aarden door er mijn handen op te leggen, maar ik vind dit geen ideale oplossing. Ik vroeg mij af of dit normaal is en meer mensen hier last van hebben (mijn vorige laptop had dit namelijk ook, maar ik had van een Apple verwacht dat die wat meer moeite hadden gestopt in een schone audio output) en of er een oplossing is? Probleem staat ook hier beschreven: https://discussions.apple.com/thread/5516994

Voor de mensen die het zelf willen proberen: Stop een stel oordopjes (liefst in-ear, dus lage weerstand) er in, zet je volume op één stapje boven nul en dan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier geen last van met mijn 13" rmbp, misschien dat de wat hoge impedantie van mijn koptelefoons hierin meehelpt, maar nog nisk raars gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 08:17

racoon

mooowwww

Ik heb een macbook pro, als ik daar wil inloggen moet ik eerst op mijn naam klikken en dan het wachtwoord invoeren, hoe kan ik dit wachtwoord verwijderen zodat hij in een keer doorloopt?

Als ik bij automatisch inloggen kijk kan ik daar niks aanpassen terwijl het slotje wel open staat.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Cyleo schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:45:
Ik heb een probleem met mijn Mac (MBPr 13", 2014 model). De audio jack output is niet helemaal 'schoon', er zit een statische ruis doorheen als ik hem aan het opladen ben/aan netstroom heb hangen. Dit is op te lossen door de laptop te aarden door er mijn handen op te leggen, maar ik vind dit geen ideale oplossing. Ik vroeg mij af of dit normaal is en meer mensen hier last van hebben (mijn vorige laptop had dit namelijk ook, maar ik had van een Apple verwacht dat die wat meer moeite hadden gestopt in een schone audio output) en of er een oplossing is? Probleem staat ook hier beschreven: https://discussions.apple.com/thread/5516994

Voor de mensen die het zelf willen proberen: Stop een stel oordopjes (liefst in-ear, dus lage weerstand) er in, zet je volume op één stapje boven nul en dan luisteren.
Heb je dit ook geprobeerd met de geaarde oplader (het verlengstuk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
racoon schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:33:
Ik heb een macbook pro, als ik daar wil inloggen moet ik eerst op mijn naam klikken en dan het wachtwoord invoeren, hoe kan ik dit wachtwoord verwijderen zodat hij in een keer doorloopt?

Als ik bij automatisch inloggen kijk kan ik daar niks aanpassen terwijl het slotje wel open staat.
Systeemvoorkeuren --> beveiliging & privacy --> algemeen --> 'schakel automatisch inloggen uit'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Smultie schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:42:
[...]

Heb je dit ook geprobeerd met de geaarde oplader (het verlengstuk)?
Zal dit straks even proberen, desalniettemin ben ik er van overtuigd dat dit ook met de normale adapter niet zou mogen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Cyleo schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:52:
[...]

Zal dit straks even proberen, desalniettemin ben ik er van overtuigd dat dit ook met de normale adapter niet zou mogen voorkomen.
Ben ik met je eens hoor, maar ik hoorde ook wel eens verhalen van mensen die lichte 'spanning' voelden op het aluminium van hun MacBook als er geen gebruik werd gemaakt van de geaarde stekker, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 08:17

racoon

mooowwww

SquareOne schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:47:
[...]

Systeemvoorkeuren --> beveiliging & privacy --> algemeen --> 'schakel automatisch inloggen uit'
Bedankt, maar als ik kijk naar de afbeelding dan kan ik automatisch inloggen niet aanzetten, hoe zet ik dit weer aan, zodat ik geen wachtwoord meer hoef in te voeren bij het opstarten?

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/909/iWQUlQ.png

[ Voor 8% gewijzigd door racoon op 05-01-2015 18:21 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
Van mijn MBP gaat de accu enorm snel achteruit, Apple zegt dat ze niks voor mij kunnen betekenen zolang hij nog minimaal 90% heeft van zijn originele capaciteit. Wel kon ik bij een reseller een accutest laten doen maar ik heb mijn twijfels of dit enig resultaat zal opleveren. Is er een Tweaker die dezelfde ervaring heeft gehad?

Screen 1
Screen 2

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:48
PeterPanda schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:23:
Van mijn MBP gaat de accu enorm snel achteruit, Apple zegt dat ze niks voor mij kunnen betekenen zolang hij nog minimaal 90% heeft van zijn originele capaciteit. Wel kon ik bij een reseller een accutest laten doen maar ik heb mijn twijfels of dit enig resultaat zal opleveren. Is er een Tweaker die dezelfde ervaring heeft gehad?

Screen 1
Screen 2
Sterker nog Apple doet niets zolang hij niet binnen de 1000 cyclus onder de 80% komt

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Smultie schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:07:
[...]

Ben ik met je eens hoor, maar ik hoorde ook wel eens verhalen van mensen die lichte 'spanning' voelden op het aluminium van hun MacBook als er geen gebruik werd gemaakt van de geaarde stekker, vandaar.
Klopt, ik ervaar ook een lichte spanning op de behuizing wanneer de oplader niet in een geaard stopcontact zit. Ik zelf merk wel meer vreemde ruis als ik bijvoorbeeld met een externe muis scroll. Is wel typisch inderdaad maar heb me er verder nog noet echt druk om gemaakt

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:32

Phntm

Tlingelingeling

Sircuri schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:58:
[...]

Klopt, ik ervaar ook een lichte spanning op de behuizing wanneer de oplader niet in een geaard stopcontact zit. Ik zelf merk wel meer vreemde ruis als ik bijvoorbeeld met een externe muis scroll. Is wel typisch inderdaad maar heb me er verder nog noet echt druk om gemaakt
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het ook niet iets is om je druk om te maken. Het hindert de laptop op geen enkele manier. Met het verlengstuk voel je het niet, maar als ik in bed lig en het met de stekker stuk verbind aan het stopcontact (Zit lekker naast mij in bed :+ ) dan voel ik ook af en toe wat spanning, een raar gevoel als je met je vingers over de unibody gaat van je MBP. Ik zou zeggen dat het niks is waar men zorgen om moet gaan maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Cyleo schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:52:
[...]

Ligt interdaad aan het wel of niet aarden van de adapter, zoals al eerder is gemeld. Is gewoon normaal, want de MBP heeft verder geen andere manier om te aarden dan de unibody. Bij de UK versie van de MBP krijg je er wel een geaard stuk bij om op de adapter te klikken.
PeterPanda schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:23:

Screen 1
Screen 2
Heb ik ook 'last' van. Maximum charge lijkt weer op te lopen als je de laptop sneller oplaadt na het gebruiken op accu en niet helemaal leeg laat lopen telkens. Gebruik hem nu weer intensiever op de accu dus gaat nu weer achteruit.

[ Voor 10% gewijzigd door Whatson op 23-07-2017 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whatson schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:49:
[...]

Heb ik ook 'last' van. Maximum charge lijkt weer op te lopen als je de laptop sneller oplaadt na het gebruiken op accu en niet helemaal leeg laat lopen telkens. Gebruik hem nu weer intensiever op de accu dus gaat nu weer achteruit.

[afbeelding]
Anders ik wel, ook gewoon "drops" van 97% naar 93% binnen 1 cycle... Klopt wat je zegt, ik ga het wel in de gaten blijven houden anders toch maar even contact opnemen met Apple.

Ter info, gaat bij mij om een Early-2013 rMBP met nu 281 cycles op de klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qphone
Uit eindelijk voor de 256gb en 8gb gegaan en ik heb maar één woord: wauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Wat is jullie oordeel over deze aanbieding?

Ik heb de testresultaten op nl.Hardware gezien maar werd er niet wijzer van.
Het is mijn eerste Mac en ik weet niet of het 1200euro waard is?

http://www.mediamarkt.nl/...3,1429303.html?langId=-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qphone
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:54:
Hallo mensen,

Wat is jullie oordeel over deze aanbieding?

Ik heb de testresultaten op nl.Hardware gezien maar werd er niet wijzer van.
Het is mijn eerste Mac en ik weet niet of het 1200euro waard is?

http://www.mediamarkt.nl/...3,1429303.html?langId=-11
Goede aanbieding! let wel op de SSD die er in zit is maar 128gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat dat ram naar 16gb upgradeable is, maar dat is toch niet meer mogelijk met nieuwe macs. Daar is alles vast gesoldeerd.

En wat moet ik van Intel Iris verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qphone
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:59:
Er staat dat ram naar 16gb upgradeable is, maar dat is toch niet meer mogelijk met nieuwe macs. Daar is alles vast gesoldeerd.

En wat moet ik van Intel Iris verwachten?
Klopt dat is inderdaad niet mogelijk, vooraf wel maar dat moet via de apple store.

Over de Intel Iris kan ik nog niet veel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 17:09
Goedemorgen beste medetweakers!

Even een snel voorstel rondje:
23 jaar oud, student life science en sinds vorige week trotse bezitter van een MBPr MGX82 :)

Ik studeer Life Sciences en daar is momenteel de trend aan de gang om alles met gigantische datasets te doen (next generation sequencing voor de geïnteresseerden), ik ben gelukkig handig met excel, statistiek ed. (een unicum voor mensen in mijn vakgebied, de meesten hebben er een hekel aan).
Omdat ik dus naast het laboratorium veel data analyseer wilde ik een scherm op de laptop hebben wat meer dan FHD was. Mijn eerste keus was een Lenovo X1 carbon maar deze was niet te leveren in mijn configuratie voor een mooie prijs dus ben ik uiteindelijk voor de MBPr 13 gegaan!

Eerste indrukken:
-Geweldig snel met de 256gb SSD, vooral vanuit sluimerstand --> klep open = laptop direct aan
-de Iris chip is meer dan voldoende voor simpele indie games (Binding of Isaac wat ik momenteel veel speel)
-Het scherm is echt GE-WEL-DIG, veruit het mooiste scherm wat ik tot nu toe op een laptop heb gezien!
-Batterij bij simpel tekst verwerken zit ik rond de 10 uur.

Thuis hebben we een 2013 iMac staan dus ik wist al het een en ander over hoe OSX werkte maar nu ik er zelf mee aa de slag ben gegaan is het nog beter dan ik had gehoopt. Voornamelijk het touchpad is echt super.

Ik was altijd zeer sceptisch over Apple maar deze laptop heeft zeker de omkeer gemaakt voor mij! Nu nog accessoires kopen (thunderbolt ethernet, misschien weet iemand een chinees waar dit goedkoop te halen is?) en een mooie sleeve.

Binnenkort een uitgebreide review op tweakers inclusief benchmarks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aanbieding bij de Mediamarkt betreft een model met 128gb SSD. Kan iemand mij vertellen hoeveel daarvan effectief overblijft voor eigen bestanden?

Ik zit er namelijk aan te denken om een MacBook Pro aan te schaffen voor mijn studie informatica, maar ik twijfel vanwege de grootte van de SSD van dit model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:38:
De aanbieding bij de Mediamarkt betreft een model met 128gb SSD. Kan iemand mij vertellen hoeveel daarvan effectief overblijft voor eigen bestanden?

Ik zit er namelijk aan te denken om een MacBook Pro aan te schaffen voor mijn studie informatica, maar ik twijfel vanwege de grootte van de SSD van dit model...
Een kale install is rond de 8-10GB .
Ga er gewoonweg vanuit dat je een kleine 100GB over hebt. (SSD nooit helemaal vullen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Laatst online: 24-05-2023
Mauritio schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:27:
misschien weet iemand een chinees waar dit goedkoop te halen is?)
Gefeliciteerd met je aankoop.

Probeer DX.com eens, daar koop ik (en vast ook veel medetweakers) al mijn kabels. Kan een paar weken duren voor het aankomt, maar goedkoper ga je het bijna niet vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:38:

Als je studie informatica gaat volgen kom je met 128 niet toe, denk al maar aan een Windows en linux partitie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
SublimnAll schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:49:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop.

Probeer DX.com eens, daar koop ik (en vast ook veel medetweakers) al mijn kabels. Kan een paar weken duren voor het aankomt, maar goedkoper ga je het bijna niet vinden!
Ik heb gekeken op diverse sites (buyincoins --> mijn favo china shop, DX etc) maar helaas is er bijna nergens thunderbolt-->ethernet te vinden. Dus ga ik maar opzoek naar een USB --> Ethernet :)
Prijzen vallen me best tegen van die USB adapters ~15-20 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Mauritio schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:14:
[...]

Ik heb gekeken op diverse sites (buyincoins --> mijn favo china shop, DX etc) maar helaas is er bijna nergens thunderbolt-->ethernet te vinden. Dus ga ik maar opzoek naar een USB --> Ethernet :)
Wat betreft die adapter, ik heb ook eens naar alternatieven gezocht en een aantal ethernet adapters aangeschaft. Uiteindelijk toch maar de originele gekocht vanwege de waardeloze kwaliteit van de andere adapters die ik uit china had laten komen.

Kijk of je een keer een €5 kortingscode bij Dixons, Mycom of Cooblue o.i.d. kunt bemachtigen bij besteding vanaf €25. Dan kost de adapter je maar €24 ipv €29.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styx_
  • Laatst online: 19-08-2022
Hallo Tweakers,

Een vriend van mij heeft een Macbook Pro met daarop nog Lion. Deze laptop wit hij graag updaten of opnieuw installeren, maar dit zorgt voor problemen. Ten eerste werkt de App store niet 'Kan geen verbinding worden gemaakt'.

Ten tweede werkt cmd+R ook niet, je krijgt dan in plaats van het Apple logo een rondje met een streep erdoorheen. Het probleem is dat hij momenteel in het Buitenland verblijft en ik hem alleen kan helpen door middel van Teamviewer.

Weten jullie misschien een oplossing voor een clean install of desnoods een update, zodat hij toch Mavericks of Yosemite kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Styx_ schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:13:
Hallo Tweakers,

Een vriend van mij heeft een Macbook Pro met daarop nog Lion. Deze laptop wit hij graag updaten of opnieuw installeren, maar dit zorgt voor problemen. Ten eerste werkt de App store niet 'Kan geen verbinding worden gemaakt'.

Ten tweede werkt cmd+R ook niet, je krijgt dan in plaats van het Apple logo een rondje met een streep erdoorheen. Het probleem is dat hij momenteel in het Buitenland verblijft en ik hem alleen kan helpen door middel van Teamviewer.

Weten jullie misschien een oplossing voor een clean install of desnoods een update, zodat hij toch Mavericks of Yosemite kan draaien?
Hij heeft waarschijnlijk zelf een SSD geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:46
GeeMoney schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:47:
[...]

Dat maakt niet uit want CMD+R zou gewoon moeten werken, je kunt dan restoren middels het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Scrtz schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:43:
[...]

Dat maakt niet uit want CMD+R zou gewoon moeten werken, je kunt dan restoren middels het internet.
Betekend dat rondje met die streep niet dat er een unsupported SSD gevonden wordt en de installer dus niet verder gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
SquareOne schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:48:
[...]

Wat betreft die adapter, ik heb ook eens naar alternatieven gezocht en een aantal ethernet adapters aangeschaft. Uiteindelijk toch maar de originele gekocht vanwege de waardeloze kwaliteit van de andere adapters die ik uit china had laten komen.

Kijk of je een keer een €5 kortingscode bij Dixons, Mycom of Cooblue o.i.d. kunt bemachtigen bij besteding vanaf €25. Dan kost de adapter je maar €24 ipv €29.
Ja, daar was ik dus zelf al bang voor. Kijken of ik nog wat vrienden bij de Dixons ofzo heb werken met personeelskorting 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:46
GeeMoney schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:52:
[...]

Betekend dat rondje met die streep niet dat er een unsupported SSD gevonden wordt en de installer dus niet verder gaat?
Hmm dat durf ik niet te zeggen, geen ervaring mee wat een Macbook doet als je er een unsupported SSD in doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Mauritio schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:14:
[...]
helaas is er bijna nergens thunderbolt-->ethernet te vinden. Dus ga ik maar opzoek naar een USB --> Ethernet :)
Valt toch wel mee? Ik heb pas de Belkin adapter gekocht bij Dixons, net geen €20. Overigens werkt de adapter die ik voor de Wii U gebruikt, een Speedlink, ook flitsend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Goner schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:14:
[...]

Valt toch wel mee? Ik heb pas de Belkin adapter gekocht bij Dixons, net geen €20. Overigens werkt de adapter die ik voor de Wii U gebruikt, een Speedlink, ook flitsend.
USB adapters zijn er nog wel te vinden.
Thunderbolt adapters niet volgens mij. Daarnaast is de thunderbolt versie met Gigabit Ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

SquareOne schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:16:
[...]
Thunderbolt adapters niet volgens mij.
In de winkel om de hoek niet, inderdaad. Alleen on-line bijv. Conrad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Goner schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:21:
[...]

In de winkel om de hoek niet, inderdaad. Alleen on-line bijv. Conrad
Dat is dan ook gelijk de originele en daar betaald je gewoon wat die overal kost. Degene die de vraag stelde was juist op zoek naar China / goedkopere varianten van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
SquareOne schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:23:
[...]

Dat is dan ook gelijk de originele en daar betaald je gewoon wat die overal kost. Degene die de vraag stelde was juist op zoek naar China / goedkopere varianten van het product.
Ik was inderdaad gewoon geïnteresseerd in een goedkoper thunderbolt alternatief :)
Denk dat ik toch gewoon voor de officiële apple adapter ga.
Als ik hem ergens met 5 euro korting kan kopen dan is dit zeker een interessante optie.

Nu nog een mooie sleeve ergens scoren, neem de MB iedere dag mee naar mijn werk en in Februari verhuis ik naar Duitsland voor mijn studie :)

Heeft er trouwens iemand ervaring met het gebruiken van een 128GB SD-kaart voor bijvoorbeeld een dual boot met windows (7 of hoger)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Mauritio schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:29:
[...]

Ik was inderdaad gewoon geïnteresseerd in een goedkoper thunderbolt alternatief :)
Denk dat ik toch gewoon voor de officiële apple adapter ga.
Als ik hem ergens met 5 euro korting kan kopen dan is dit zeker een interessante optie.

Nu nog een mooie sleeve ergens scoren, neem de MB iedere dag mee naar mijn werk en in Februari verhuis ik naar Duitsland voor mijn studie :)

Heeft er trouwens iemand ervaring met het gebruiken van een 128GB SD-kaart voor bijvoorbeeld een dual boot met windows (7 of hoger)?
Ik zou geen OS draaien vanaf een SD-kaart. Bestanden openen of een iTunes bibliotheek neerzetten kan bijvoorbeeld prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styx_
GeeMoney schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:47:
[...]

Dat zou weleens zo kunnen zijn, dat ik daar niet aan heb gedacht. Ik zal dit even navragen.

Stel ik maak een bootable usb met daarop Yosemite. Is het dan mogelijk om vanaf Lion gelijk naar Yosemite te gaan door middel van die usb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Styx_ schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:08:
[...]

Dat zou weleens zo kunnen zijn, dat ik daar niet aan heb gedacht. Ik zal dit even navragen.

Stel ik maak een bootable usb met daarop Yosemite. Is het dan mogelijk om vanaf Lion gelijk naar Yosemite te gaan door middel van die usb?
Jup, gewoon vanaf USB booten, via schijfhulpprogramma schijf wissen, en Yosemite erop knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styx_
Dank je wel, zal het vanavond proberen.
Pagina: 1 ... 79 ... 128 Laatste