Goedemorgen beste medetweakers!
Even een snel voorstel rondje:
23 jaar oud, student life science en sinds vorige week trotse bezitter van een MBPr MGX82
Ik studeer Life Sciences en daar is momenteel de trend aan de gang om alles met gigantische datasets te doen (next generation sequencing voor de geïnteresseerden), ik ben gelukkig handig met excel, statistiek ed. (een unicum voor mensen in mijn vakgebied, de meesten hebben er een hekel aan).
Omdat ik dus naast het laboratorium veel data analyseer wilde ik een scherm op de laptop hebben wat meer dan FHD was. Mijn eerste keus was een Lenovo X1 carbon maar deze was niet te leveren in mijn configuratie voor een mooie prijs dus ben ik uiteindelijk voor de MBPr 13 gegaan!
Eerste indrukken:
-Geweldig snel met de 256gb SSD, vooral vanuit sluimerstand --> klep open = laptop direct aan
-de Iris chip is meer dan voldoende voor simpele indie games (Binding of Isaac wat ik momenteel veel speel)
-Het scherm is echt GE-WEL-DIG, veruit het mooiste scherm wat ik tot nu toe op een laptop heb gezien!
-Batterij bij simpel tekst verwerken zit ik rond de 10 uur.
Thuis hebben we een 2013 iMac staan dus ik wist al het een en ander over hoe OSX werkte maar nu ik er zelf mee aa de slag ben gegaan is het nog beter dan ik had gehoopt. Voornamelijk het touchpad is echt super.
Ik was altijd zeer sceptisch over Apple maar deze laptop heeft zeker de omkeer gemaakt voor mij! Nu nog accessoires kopen (thunderbolt ethernet, misschien weet iemand een chinees waar dit goedkoop te halen is?) en een mooie sleeve.
Binnenkort een uitgebreide review op tweakers inclusief benchmarks