Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
DennisZ88 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:05:
Iemand enig idee of er grote veranderingen in 2015 zijn te verwachten omtrent MBP's 15"? Hoe gaat dat meestal in zijn werk?
Mijn gokje: Broadwell en de nieuwe generatie GPU's van Nvide en AMD. Nieuwe GPU van Nvidia is sowieso interessant, broadwell schijnt heel leuk te worden, maar dat zeiden ze van Haswell ook en dat viel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

DennisZ88 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:05:
Iemand enig idee of er grote veranderingen in 2015 zijn te verwachten omtrent MBP's 15"? Hoe gaat dat meestal in zijn werk?
Doorgaans is er in het voorjaar een event met een speed-bump of update maar in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie ;). als je de MBP nu nodig hebt moet je deze nu gewoon halen, de snelheidsverschillen zijn de afgelopen jaren kleiner geworden, met de uitzondering van dual naar quad-core in bepaalde situaties. Ik verwacht zelf niet veel anders voor de komende update, tenzij er een compleet nieuw model uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Cyleo schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:47:
[...]

Mijn gokje: Broadwell en de nieuwe generatie GPU's van Nvide en AMD. Nieuwe GPU van Nvidia is sowieso interessant, broadwell schijnt heel leuk te worden, maar dat zeiden ze van Haswell ook en dat viel tegen.
Batterijduur is wel een stuk beter geworden tov Ivy Bridge hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ja, de grootste vooruitgang van de afgelopen jaren (sinds retina) zit in batterijduur. Jammer, want dat vind ik een totaal oninteressante verbetering, ik gebruik mijn MacBook bijna nooit zonder adapter.
Ik heb MacBooks met sandy brigde, ivy bridge en nu haswell gehad en grote verschillen in snelheid heb ik niet gemerkt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Canaria schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:23:
Ja, de grootste vooruitgang van de afgelopen jaren (sinds retina) zit in batterijduur. Jammer, want dat vind ik een totaal oninteressante verbetering, ik gebruik mijn MacBook bijna nooit zonder adapter.
Ik heb MacBooks met sandy brigde, ivy bridge en nu haswell gehad en grote verschillen in snelheid heb ik niet gemerkt.
Voor jou misschien niet een verbetering, maar voor andere mensen, waaronder ikzelf, wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:23
Qua snelheid is er blijkbaar weinig te halen als je kijkt naar de desktop/mobile speedbumps van de laatste 3-5 jaar, gros van de verbeteringen zijn zelfs bij de desktop op energiebesparing gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:47
Ik heb net een clip on gekocht voor mijn MBP 15, heeft dit een negatieve impact op mijn temperatuur van de macbook.
Ik gebruik hem redelijk vaak voor internetting, soms games, Router&Switching software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil misschien de duurste 15.4" versie aanschaffen, maar vroeg me af of de upgrade van de processor echt zinvol is? En raden jullie de 1TB of 512GB versie aan? Programma's van Adobe moeten soepel draaien en snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:00:
Ik wil misschien de duurste 15.4" versie aanschaffen, maar vroeg me af of de upgrade van de processor echt zinvol is? En raden jullie de 1TB of 512GB versie aan? Programma's van Adobe moeten soepel draaien en snel zijn.
Ik heb zelf een Early-2013 topmodel (2,7 GHZ, 512GB SSD, 16GB RAM etc..) en daar heb je echt meer dan voldoende aan. Top machine, nog geen cent spijt van.

Wat mij betreft echt een aanrader, ondanks de hoge prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:48
Is er iemand die dit wel eens heeft gezien? kan wel janken. Na het openen van m'n laptop zag het er ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51688239/IMG-20141216-WA0001.jpg

is dit garantie of hoe zit dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Heb net hetzelfde al eens gezien op mijn Dell Latitude D830. Iets daarna had ik helemaal geen beeld meer. Dat wordt garantie.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Mocht je veel geld neertellen dan zowiezo de snelste processor. De 500GB extra is een overbodige luxe. Net zo makkelijk een extern hardeschijfje van 1TB a 40 euro oid. Als je geen ontzettende hoarder bent is 500GB over het algemeen genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
mr.DJ95 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 00:53:
Is er iemand die dit wel eens heeft gezien? kan wel janken. Na het openen van m'n laptop zag het er ongeveer zo uit:
[afbeelding]
is dit garantie of hoe zit dat precies?
Welk model is het precies?

Het ziet er uit alsof de rubberen (geleidende) verbinding tussen LCD paneel en aansluitkabel een beetje is losgekomen. Misschien kan je het door in de randen te knijpen (voorzichtig!) wat verbeteren, als dat helpt dan is het dat probleem waarschijnlijk wel. Een collega had dat ook met zijn MacBook (wel een oude).

Als je nog garantie hebt en er zitten geen zichtbare valsporen of breuken in, dan zou ik het zeker proberen met garantie!

Het zou ook het GPU probleem kunnen zijn waar in sommige gevallen nog een garantieverlenging op rust. Maar als ik het me goed herinner heb je in de meeste gevallen dan helemaal geen beeld (alleen op extern scherm)

De enige die echt ja/nee kan zeggen over of het garantie is, is Apple zelf natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 16-12-2014 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:00
GekkePrutser schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 01:49:
[...]

Welk model is het precies?

Het zou ook het GPU probleem kunnen zijn waar in sommige gevallen nog een garantieverlenging op rust. Maar als ik het me goed herinner heb je in de meeste gevallen dan helemaal geen beeld (alleen op extern scherm)

De enige die echt ja/nee kan zeggen over of het garantie is, is Apple zelf natuurlijk.
De vraag is inderdaad welk model heeft hij.
Volgens mij is dit ook het "begin" van het GPU probleem, binnen enkele dagen zal hij helemaal stoppen met functioneren. ALthans ik heb meerdere posts zo gezien die begonnen met strepen en binnen enkele dagen volledig waren uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:48
Het is een early 2013 macbook 15 inch retina met de 640m geloof ik. Ik had wel al problemen met de grafische kaart als die uit slaapstand kwam. Leek net of die crashte, denk echter dat dit echt het scherm is.

Iemand een reparatie dienst die die aanraad? Hoop hem niet 6 weken kwijt te zijn zoals veel mensen op fora gebruik hem voor alles, werk, school verzin het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Het duurdere model heeft ook een 2GB dedicated videokaart! Daar heb je misschien nog wel meer aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
mr.DJ95 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 08:47:
Het is een early 2013 macbook 15 inch retina met de 640m geloof ik. Ik had wel al problemen met de grafische kaart als die uit slaapstand kwam. Leek net of die crashte, denk echter dat dit echt het scherm is.

Iemand een reparatie dienst die die aanraad? Hoop hem niet 6 weken kwijt te zijn zoals veel mensen op fora gebruik hem voor alles, werk, school verzin het maar.
Hij komt uit 2013 dus je hebt in ieder geval nog gewoon garantie.
Heb je hem ook in een Apple Store gekocht of bij een reseller?
Mocht het laatste het geval zijn dan zul je helaas (mits hij ouder is als een jaar) daar naartoe verwezen worden. En die hebben een repair tijd van 3-5 weken.

De Apple Store zelf officieel 3-5 werkdagen. (vaak dezelfde dag nog)
Daar kan je echter alleen terecht na 1 jaar als je bereid bent de repair zelf te betalen. Of als je AppleCare hebt dan is dit natuurlijk wel mogelijk en veelal onder garantie.

[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 16-12-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timo002 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 08:54:
[...]

Het duurdere model heeft ook een 2GB dedicated videokaart! Daar heb je misschien nog wel meer aan!
Die gaat inderdaad ook meehelpen, dat is ook de reden dat ik de duurdere versie neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rob89 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 01:43:
[...]

Mocht je veel geld neertellen dan zowiezo de snelste processor. De 500GB extra is een overbodige luxe. Net zo makkelijk een extern hardeschijfje van 1TB a 40 euro oid. Als je geen ontzettende hoarder bent is 500GB over het algemeen genoeg.
Ik heb het geluk dat ik studentenkorting ontvang, maar het blijft een hoop geld. Is de snelste processor dan wel echt zijn geld waard?

AppleCare Protection Plan ook zijn geld waard, of een makkelijke manier om geld te vangen?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:42

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik heb een retina macbook pro 13 inch 8gb 256gb met standaard proc van begin 2014. Nu heb ik verleden week het spel hearthstone geïnstalleerd en wat mij opvalt is dat de temperatuur meteen oploopt en de ventilatoren na +- 5 a 10 minuutjes volle bak gaan draaien. Is dit normaal? Ik bedoel, het is in feite een simpele game zonder veel grafische toeters en bellen. Op windows laptops draait dit spel ook op de apu zonder warm te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52
Is het schadelijk om een 60W lader (van de 13'') te gebruiken met een 15'' MBP, die standaard met 85W lader wordt geleverd? Ik weet dat andersom (85W op 13'') niks uitmaakt, maar bovenstaande situatie is mij dus onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Chrosser schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:15:
Ik heb een retina macbook pro 13 inch 8gb 256gb met standaard proc van begin 2014. Nu heb ik verleden week het spel hearthstone geïnstalleerd en wat mij opvalt is dat de temperatuur meteen oploopt en de ventilatoren na +- 5 a 10 minuutjes volle bak gaan draaien. Is dit normaal? Ik bedoel, het is in feite een simpele game zonder veel grafische toeters en bellen. Op windows laptops draait dit spel ook op de apu zonder warm te worden.
Is normaal, hier ook met een 15 inch retina

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 12:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

RnB schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:10:
Is het schadelijk om een 60W lader (van de 13'') te gebruiken met een 15'' MBP, die standaard met 85W lader wordt geleverd? Ik weet dat andersom (85W op 13'') niks uitmaakt, maar bovenstaande situatie is mij dus onbekend.
60W op de 15" werkt, het laden duurt alleen langer dan dat je had gehoopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 20:12
Pfff heb ik net een Macbook Pro Retina, voor gespaard en gaat het mis met mijn pup.
Wat is belangrijker? Mijn hond natuurlijk...
Blijkbaar heeft ze LPC en moet ze geopereerd worden... duur grapje!
Oplossing? Macbook verkopen :/... shit happens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 12:05
lindseysew schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:21:
Pfff heb ik net een Macbook Pro Retina, voor gespaard en gaat het mis met mijn pup.
Dat zijn inderdaad vervelende dingen! Sterkte met de pup! Zou ik ook voor laten gaan.
Uiteindelijk is computer maar een computer. Ik kom liever thuis om begroet te worden door mijn trouwe viervoeter, dan het opstartgeluid (niet dat mijn macbook ooit uitgaat, maar dan nog) van mijn mac :)

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 11:38

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

lindseysew schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:21:
auw! Geen verzekering? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Wel een verzekering maar helaas is dit een bekend probleem bij grote hondenrassen :(
Alleen gelezen dat er eventueel HD bij een Labrador kan voorkomen maar geen LPC...
Dik balen :/ wordt dus helemaal niks vergoed...
pietertie schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:27:
[...]

Dat zijn inderdaad vervelende dingen! Sterkte met de pup! Zou ik ook voor laten gaan.
Uiteindelijk is computer maar een computer. Ik kom liever thuis om begroet te worden door mijn trouwe viervoeter, dan het opstartgeluid (niet dat mijn macbook ooit uitgaat, maar dan nog) van mijn mac :)
Jah inderdaad :( bedankt dat je meeleeft!
En mijn pup gaat voor, tis een schat van een beest _/-\o_
Moet goedkomen met haar!
In de toekomst zal er wel weer een Macbookje komen :>

[ Voor 44% gewijzigd door lindseysew op 17-12-2014 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Heel sneu. Sterkte met de pup.

Voer wel een factory restore uit voordat je hem verkoopt. Hier 1 van de vele tutorials.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 22:23
Jazeker erg sneu van je pup! Als hondengek in hart&nieren weet ik hoe naar dat is. Veel sterkte en de verkoop van je MBP is daarbij vergeleken peanuts en komt wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Bedankt jongens :-) Waardeer ik heel erg!
Hopelijk ga ik niet al te Offtopic :X
Hij staat momenteel voor 1700€ op MP en mijn vraag is of dit wel een reële prijs is?
Te laag of te hoog? Hij is namelijk ook nog is bij MM verzekerd... en weet niet of die gebonden is aan het product of aan persoon :/
Ook een vraag over het overkopen van mijn Macje, contant (ik denk sceptisch :P aan nep geld xD) of via bank doen?

[ Voor 16% gewijzigd door lindseysew op 17-12-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09 20:02

MaxPoweR

-=StopTech=-

Lindseysew, welke MacBook heb jij te koop staan, marktplaats linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
MaxPoweR schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:07:
Lindseysew, welke MacBook heb jij te koop staan, marktplaats linkje?
Gestuurd naar je profiel.
**
Mm verzekering was nog niet betaald!! En ik ga hem helaas niet verzekeren voor een ander :x dus hierbij alleen nog garantie bij apple.

[ Voor 25% gewijzigd door lindseysew op 17-12-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister toch maar gewoon de MBPr 15.4'' gehaald, met de standaard i7 processor (2.5 ghz) en 500gb opslag. Hem hem gehaald bij de Amac met drie jaar garantie. Koste me 2377 euro, inclusief studentenkorting van 6%.

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:29
(jarig!)
lindseysew schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:00:
[...]

Wel een verzekering maar helaas is dit een bekend probleem bij grote hondenrassen :(
Alleen gelezen dat er eventueel HD bij een Labrador kan voorkomen maar geen LPC...
Dik balen :/ wordt dus helemaal niks vergoed...

[...]

Jah inderdaad :( bedankt dat je meeleeft!
En mijn pup gaat voor, tis een schat van een beest _/-\o_
Moet goedkomen met haar!
In de toekomst zal er wel weer een Macbookje komen :>
Sterke met de hond !
laat je ons effe weten of 't weer goed gekomen is met t beestje ?
( ja kompjoeter forum, maar we zijn toch ook mensen he )

• lindseysew
Xantios schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:56:
[...]

Sterke met de hond !
laat je ons effe weten of 't weer goed gekomen is met t beestje ?
( ja kompjoeter forum, maar we zijn toch ook mensen he )
Zal ik doen :-) Lief :D
Ze wordt waarschijnlijk in januari pas geopereerd...
Vandaag foto's maken van het andere pootje :/
**
Ik krijg schandalig genoeg niet al te beste biedingen...
Zelfs iemand die hem over wil nemen voor 950€.... jemig 8)7
Ben bereid om heel iets te zakken... tot 1650€ maar zoveel... |:( :X

[ Voor 19% gewijzigd door lindseysew op 18-12-2014 10:48 ]

Verwijderd

Twee weken terug heb ik voor mezelf een Macbook pro 13 retina gekocht, als verse mac gebruiker is het soms even zoeken maar ben er op zich erg happy mee. Nu zit ik alleen te kijken naar een nieuwe display en dan bij voorkeur een 4k-variant, iets als: pricewatch: Philips BDM4065UC Zwart

Kan ik dit scherm via de thunderbolt / displayport op 4k/60hz aansturen? Ik heb al wel gevonden dat ik over HDMI niet verder ga komen dan een 24hz, wat wel erg weinig is :)

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 12:55

Quakie

quakelen

lindseysew schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:39:
[...]

Zal ik doen :-) Lief :D
Ze wordt waarschijnlijk in januari pas geopereerd...
Vandaag foto's maken van het andere pootje :/
**
Ik krijg schandalig genoeg niet al te beste biedingen...
Zelfs iemand die hem over wil nemen voor 950€.... jemig 8)7
Ben bereid om heel iets te zakken... tot 1650€ maar zoveel... |:( :X
Ik hoop dat je wat tijd hebt?
Ik heb dat helaas ook meegemaakt maar ervaring leert dat er altijd wel een serieuze aanbod komt. Het duurt allleen weken want we praten over serieus veel geld.
Waarschijnlijk net niet wat je wilt hebben maar stukken beter dan je 950 euro bod...

Ik teken nergens meer voor

• lindseysew
Quakie schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:47:
[...]

Ik hoop dat je wat tijd hebt?
Ik heb dat helaas ook meegemaakt maar ervaring leert dat er altijd wel een serieuze aanbod komt. Het duurt allleen weken want we praten over serieus veel geld.
Waarschijnlijk net niet wat je wilt hebben maar stukken beter dan je 950 euro bod...
Tijd tot eind januari denk ik.
Het is idd serieus veel geld ja :X
Kwestie van geduld hebben momenteel... totdat er een ''normaal'' bod komt haha.
Lager dan 1600€ zie ik niet zitten :X
Voor de grap op macbizz gegooid en daar is de inruilprijs 1650€

[ Voor 5% gewijzigd door lindseysew op 18-12-2014 12:50 ]

• Quakie

Quakie

quakelen

mmm dat is niet al te lang gezien het feit dat er ook een dure periode tussen zit (Kerst / Oud en Nieuw).

Ik heb met deze site goede ervaringen (3 macs verkocht):

http://www.tweedehandsmac.nl/

Zo heb je er nog een paar, die alleen op Macs gericht zijn. Misschien hier bij vraag en aanbod?
Vaak helpt het vermelden van je reden tot verkoop ook.

• dafmay
Quakie schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:31:
...
Vaak helpt het vermelden van je reden tot verkoop ook.
...en soms kan dit ook tegen je werken omdat er altijd mensen zijn die misbruik van de situatie zullen proberen te maken (men ziet de noodzaak tot zsm verkopen, dus doen dan een veel té laag bod)...helaas :'(

• lindseysew
dafmay schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:05:
[...]

...en soms kan dit ook tegen je werken omdat er altijd mensen zijn die misbruik van de situatie zullen proberen te maken (men ziet de noodzaak tot zsm verkopen, dus doen dan een veel té laag bod)...helaas :'(
Das waar :/
Ik heb nog tijd tot eind januari..... :|

[ Voor 5% gewijzigd door lindseysew op 18-12-2014 15:22 ]

• Quakie

Quakie

quakelen

Dat is waar, maar er zullen ook genoeg argwaan hebben met verkoop.. waarom doe je hem anders zo snel weg?

• dafmay
Uiteraard. Dit is een typisch gevalletje van 'damned if you do, damned if you don't' :)

Hopelijk vind de MBP van Lindsey snel een nieuw thuis en voor een nette prijs!

(het is dat ik al ben voorzien)

• lindseysew
Klopt.... Maar soms moet je keuzes maken!!
Nog niks bijzonders binnen gekomen helaas...

**
Vandaag een mailtje ontvangen van een keurig persoon gelukkig.
Niet echt voor het bedrag dat ik wilde maar wel het minimale en dat is 1600€
Komt het morgen alweer ophalen!
Pweh... :')

[ Voor 52% gewijzigd door lindseysew op 19-12-2014 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:54:
Twee weken terug heb ik voor mezelf een Macbook pro 13 retina gekocht, als verse mac gebruiker is het soms even zoeken maar ben er op zich erg happy mee. Nu zit ik alleen te kijken naar een nieuwe display en dan bij voorkeur een 4k-variant, iets als: pricewatch: Philips BDM4065UC Zwart

Kan ik dit scherm via de thunderbolt / displayport op 4k/60hz aansturen? Ik heb al wel gevonden dat ik over HDMI niet verder ga komen dan een 24hz, wat wel erg weinig is :)
Van wat ik heb begrepen kan dat nog niet met Mac vanwege de thunderbolt implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Twee weken geleden een mbp retina gekocht. 15inch i7 2.8 met nvidea kaart en 1 TB ssd.

Eergister voor het eerst photoshop geopend, en zag bij een wit scherm meteen 2 pitjes zitten. Waren ook te voelen met m'n nagel. Net of er een zandkorrel in het scherm stak.
Nooit eerder opgevallen omdat je nooit een wit scherm hebt.

Gister terug gegaan en kreeg een nieuwe aangeboden. Daar nieuwe uitgepakt welke een deuk in de onderkant had zitten.

Derde was gelukkig prima dus uiteindelijk erg tevreden. Ook prima geholpen maar voortaan haal ik ze op in de winkel en controleer is ze daar ook eerst.

[ Voor 3% gewijzigd door RobertJRB op 19-12-2014 22:18 ]

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:23
Die 'pitjes' zijn exploded pixels. Komt vaker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
HELP! |:(

Gisteren een vlam nieuwe macbook pro retina gekocht. Vandaag netjes alleen geïnstalleerd en er wat mee geoefend. Snap niet dat mensen echt helemaal niets snappen wanneer ze van windows afkomen, want mij gaat het prima af tot nu toe. Heb al wat films gedownload en wilde eens proberen of mijn versterker en tv het ook allemaal 'snapt'. Hier ging het mis. Ik heb aan spul:

- MBR 13 i5-256ssd
- Marantz SR5007
- Samsung ue48hu7500 ultra HD TV
- VLC gedownload voor een 1080p mkv filmpje af te spelen

Heb de macbook met een hdmi kabel aangesloten op de versterker via ARC zoals ik dit met mijn HP laptop ook altijd deed. Daar zit een functie in Windows waarmee ik dan alleen 1x het beeldscherm moet dupliceren of moet kiezen om deze alleen op het externe beeldscherm te tonen.
Nu sluit ik het met de MBR aan en het scherm toont zich gedeeltelijk op mijn tv. Naar systeemvoorkeuren en beeldscherminstellingen gegaan en daar uiteindelijk gevonden dat ik het beeldscherm kan synchroniseren (het heet er iets anders, maar daar kan ik even niet opkomen) In ieder geval, er toont zich ongeveer hetzelfde scherm op mijn mac als op de tv. Echter is de tv UHD dus 3800x1980 pixels ofzoiets dus alles wordt ontzettend klein, maar ik wil ook weer niet afbreuk doen aan mijn mooie scherm. Ik heb dus de waardes ('het beste' van tv aangehouden. Uiteindelijk gevonden dat ik zo een film kan afspelen. Nu deed het 5.1 geluid het weer niet; in vlc kunnen kiezen voor audio hdmi gecodeerde output en ja nu deed ook het geluid het. Echter wanneer ik de Mac dicht doe stopt ook het beeld op de TV. Toen de energie instellingen aangepast waardoor die niet meer in sluimer gaat. Maar nu blijft toch nog het geluid terug schieten naar muti channel stereo wanneer ik de mac dicht doe. :?

Dus, hoe krijg ik voor elkaar dat ik de mac aan kan sluiten op de tv via ARC op versterker, met het scherm naar beneden volledig gesloten en het geluid op 5.1 DTS op de juiste manier? Ik kan toch niet de enige zijn die dit zo doet/wil doen? En kan het scherm van de mac überhaupt gewoon uit terwijl het op een extern scherm vertoond wordt?
En hoe krijg ik voor elkaar dat mijn mac de instellingen van het beeldscherm (mijn tv) onthoudt zodat ik deze ellende niet steeds hoef in te stellen? 8)7

Super bedankt en ik hoop dat ik snel een filmpje kan kijken :P

Edit: mocht ik dit beter in het Marantz forum moeten vragen dan geef het ook maar aan. Dubbel posten doe ik alleen niet aan.

[ Voor 4% gewijzigd door opa_paul op 20-12-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:43
Moet je niet sowieso een muis+tobo aansluiten om hem aan te houden als je scherm dicht doet? Dan zal die sowieso niet gaan sluimeren. Ik heb mijn rMBP via toslink aan mijn receiver hangen, dan pakt hij automatisch Dolby of DTS als ik een film start. Als ik niets afspeel dan springt hij op stereo.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Laatst online: 24-05-2023
opa_paul schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 18:52:
En kan het scherm van de mac überhaupt gewoon uit terwijl het op een extern scherm vertoond wordt?
En hoe krijg ik voor elkaar dat mijn mac de instellingen van het beeldscherm (mijn tv) onthoudt zodat ik deze ellende niet steeds hoef in te stellen?
Als je Macbook aan het netstroom hangt en hem dan dichtklapt, zou het externe beeldscherm aan moeten blijven. Je zegt echter dat je de schermen synchroniseert - ik weet niet of het dan ook werkt. Kun je je tv als tweede beeldscherm instellen? Zo ja, doe dat en het scherm op je tv zou aan moeten blijven.

Ik gebruik regelmatig externe monitors, en bij mij onthoudt ie netjes alle instellingen. Bij jou niet? Ik sluit ze echter wel altijd aan op de Thunderbolt poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
SublimnAll schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 21:10:
[...]

Als je Macbook aan het netstroom hangt en hem dan dichtklapt, zou het externe beeldscherm aan moeten blijven. Je zegt echter dat je de schermen synchroniseert - ik weet niet of het dan ook werkt. Kun je je tv als tweede beeldscherm instellen? Zo ja, doe dat en het scherm op je tv zou aan moeten blijven.

Ik gebruik regelmatig externe monitors, en bij mij onthoudt ie netjes alle instellingen. Bij jou niet? Ik sluit ze echter wel altijd aan op de Thunderbolt poort.
Dat synchroniseren is 'mirror displays'. Een vinkje die ik aan moet zetten om überhaupt hetzelfde beeld te krijgen op de tv als op de mac. Anders komt alleen mijn achtergrond van de mac op de tv.

Dit: http://support.apple.com/en-us/HT202351

Is dat ook hoe ik een tweede beeldscherm aan zou kunnen sluiten? Of hoe doe jij dat dan?
En ik blijf het vreemd vinden dat ik een thunderbolt nodig zou hebben. Waarom zouden ze er dan een cdmi uitgang in bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:54:

Kan me vergissen hoor maar ik dacht niet dat een dergelijke MacBook Pro een extern scherm op 4K aan kan sturen toch?

Edit:

Kwam op een ander forum nog wat extra informatie hierover tegen: http://forums.macrumors.c...read.php?t=1741440&page=4

Daar wordt gesteld dat de 13" MacBook Pro Retina officieel geen 4K op 60 Hz ondersteunt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2014 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je MacBook dicht wil kunnen klappen terwijl hij niet in slaapstand springt:
https://code.google.com/p/macosx-nosleep-extension/

Misschien is er een betere/handigere oplossing voor dit specifieke probleem, maar dit is iig een oplossing voor een gedeelte van je vraag.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2014 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 19:37
Ophidian schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 19:26:
Moet je niet sowieso een muis+tobo aansluiten om hem aan te houden als je scherm dicht doet? Dan zal die sowieso niet gaan sluimeren.
Volgens mij de makkelijkste optie. USB muis en ToBo eraan en klaar is kees. Dat tooltje is leuk, maar dan moet je wel opletten dat je hem weer uitzet als je op pad gaat ;)

[ Voor 12% gewijzigd door roffeltjes op 21-12-2014 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Heb de clamshell mogelijkheid wel aan de praat. Heb een bluetooth muis dus dat werkt wel inmiddels. Werkte gisteren ook al wel maar niet goed...

Heb het topic gelezen over 4k aansturing. Prima, dan kan ie het niet, alhoewel ik dan voor de toekomst beter een MBR 15 inch had kunnen kopen. Kan me zo voorstellen dat er in de toekomst wel 4k materiaal is die ik dan ook in 4k wil showen op mijn tv. Nu zou ik dat dan op een usb-stick/schijf moeten zetten en direct in de tv. Nu mijn extern beeldscherm op 1920x1080 gezet. Dan clamshell en met de muis de audio via VLC in gesteld en het werkt... Echter flikkert het scherm elke zoveel minuten een keer flink. Ook vreemd want ik kan de resolutie dus maximaal op 30 hertz zetten. Zou op full HD 60 hertz niet moeten kunnen? Staat dus niet bij de opties. Als ik overigens tv resolutie aan houd dan pakt ie wel 4k, echter is de refresh rate dan zo laag dat de film vrijwel direct hapert en moeilijk doet...
Mijn fout overigens gisteren was dat ik eerst de film aan wilde zetten voordat ik naar clamshell ging. Ik had dus de muis moeten gebruiken om de film aan te zetten.

De nieuwe optie zou ook kunnen zijn om een externe harde schijf te gebruiken waar ik de films dan op zet en die dan maar direct in de tv plug. Echter weet ik niet of die dan ook 5.1 audio codec naar versterker stuurt?

Helaas gebruikte ik gisteren mijn harde schijf waar dus mijn backup van windows laptop op stond. Dat is dus een alleen lezen schijf geworden voor de macbook. Heel irritant en voor mij nieuwe informatie, voor jullie waarschijnlijk bekende info. Nu heb ik gelezen wat ik hieraan zou moeten doen, maar ik wil het even checken. Klopt het dat ik alles over moet zetten naar de oude laptop, de harde schijf moet formateren met de mac en dan een combi schijf ervan moet maken? Dus in welke structuur moet ik deze nou terug zetten? Geen FAT-32 dus, maar ook geen NTFS want dan kan ik maar tot 4gb schrijven naar de HD? Wat doen jullie?

Bedankt trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Het staat allemaal beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:36
Vraagje,
Ik heb gisteren samen met mijn vader een macbook aangeschaft voor hem.
Het is een mbpR 13,3 inch geworden uit 2014, maar nu heb ik wat aparts: Wanneer de oplader is aangesloten lijkt er spanning op de macbook te staan, je voelt dit als je een hand erop legt. Mijn eigen mbpR heeft hier geen last van en het wisselen van lader maakt niet uit. Las op internet wel dat er wat over bekend is maar twijfel een beetje wat er mee te doen, het lijkt me persoonlijk niet normaal gezien ik het zelf niet heb.

Hebben anderen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 18:04
BlackMonkey schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:37:
Vraagje,
Ik heb gisteren samen met mijn vader een macbook aangeschaft voor hem.
Het is een mbpR 13,3 inch geworden uit 2014, maar nu heb ik wat aparts: Wanneer de oplader is aangesloten lijkt er spanning op de macbook te staan, je voelt dit als je een hand erop legt. Mijn eigen mbpR heeft hier geen last van en het wisselen van lader maakt niet uit. Las op internet wel dat er wat over bekend is maar twijfel een beetje wat er mee te doen, het lijkt me persoonlijk niet normaal gezien ik het zelf niet heb.

Hebben anderen hier ervaring mee?
Sluit de oplader aan op een geaard stopcontact en weg is het probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Jeroen797 schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:46:
[...]

Hoe kan het probleem met mijn MB niet voorkomen inc met dezelfde lader en stopcontact en bij die van hem wel? Of zit ik nu totaal verkeerd te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
(jarig!)
Jeroen797 schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:46:
[...]

ik gok dat dit alleen werkt met de extra draad? de plug die er op zit is namelijk gewoon 2 polig, niks geaard ;-)
just saying :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Xantios schreef op zondag 21 december 2014 @ 19:41:
[...]

ik gok dat dit alleen werkt met de extra draad? de plug die er op zit is namelijk gewoon 2 polig, niks geaard ;-)
just saying :-)
Alle EU pluggen zijn twee polig, de twee sleuven in de ronde stekker pakken de aarde op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
(jarig!)
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2nlaees.jpg

Dit lijkt mij niet geaard?
of heb ik iets niet helemaal begrepen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Die is inderdaad niet geaard. Je hebt deze nodig:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/73cjEZal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Dat verklaard nog niet waarom de ene macbook het wel heeft en de andere niet, vandaar ook mijn vraag of anderen er ook last van hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:53

JTfoto

Work hard

@BlackMonkey: Dit probleem is mij nog nooit opgevallen. Heb m'n macbook ondertussen al heel wat keren opgeladen, maar mij is nog nooit iets van spanning opgevallen.

-Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik heb hier ook last van als ik de tweepolige stekker gebruik, van zodra ik de adapter aansluit met aarding is het probleem opgelost. Mijn Dell laptop heeft hetzelfde euvel, ik zie er dus ook niets vreemds in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMonkey schreef op zondag 21 december 2014 @ 20:43:
Dat verklaard nog niet waarom de ene macbook het wel heeft en de andere niet, vandaar ook mijn vraag of anderen er ook last van hebben ;)
Ik ben nog geen Mac tegengekomen die het niet heeft. Kan zijn dat je gewoon een andere aarding hebt. Houdt voor de gein eens 1 vinger op het apparaat en voel dan nog eens. Dat rare gevoel is ineens weg. Til je vinger op en voila, het is er weer. Andere machines en schermen van alu hebben hetzelfde.

[ Voor 5% gewijzigd door ppl op 21-12-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Dat snap ik kerel, alles staat wel ergens beschreven...

Maar als je daarom niets meer mag vragen op fora dan hebben die ook weinig nut meer. Het gaat er toch om dat mensen hun kennis delen online! Ik heb zo vaak mensen geholpen terwijl het antwoord 3 pagina's eronder stond of gewoon het eerste Google resultaat was! Ik wil gewoon even bevestiging en 'ervaringen delen'.
Hoe dan ook. Het was niet helemaal een antwoord op mijn vraag. En 4k op 30 hertz. Prima. Maar waarom dan geen 60 hertz op 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 07:38
Misschien moet je dan niet kijken wat er wel of niet goed staat ingesteld op je rMBP, maar is het misschien gewoon de beperking van je TV?

EDIT:
Zoals z1rconium ook al doorgaf, kun je wel 'bepaalde' 4K schermen aansturen op 60Hz, maar alleen als deze MST ondersteunen, en dan ook pas wanneer dit scherm zo wordt ingesteld of d.m.v. een FW update, en uiteraard, als je deze aansluit d.m.v. een TB kabel en niet via HDMI.

[ Voor 51% gewijzigd door xsess op 22-12-2014 08:00 . Reden: Informatie toegevoegd m.b.t. 4K schermen ]

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
opa_paul schreef op maandag 22 december 2014 @ 06:31:
[...]

Dat snap ik kerel, alles staat wel ergens beschreven...
als je dat snapt, dan had je het niet hoeven te vragen toch ?
Er staat op de Apple site zoveel informatie, word nog wel eens onderschat.

als ik de faq van t.net lees:
Voordat je toevlucht zoekt op GoT en een topic opent:

Lees eerst handleidingen, tutorials en vooral de helpfunctie van een programma, welke veelal te bereiken is door op F1 te drukken.
Bezoek de website en eventueel het forum van de leverancier.
Zoek eerst naar oplossingen voor je probleem met behulp van search-sites zoals Google, en kijk eerst of het probleem niet eerder op GoT is voorgekomen met behulp van onze search.
Neem de forum-FAQ's door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 02:08:
[...]

Kan me vergissen hoor maar ik dacht niet dat een dergelijke MacBook Pro een extern scherm op 4K aan kan sturen toch?

Edit:

Kwam op een ander forum nog wat extra informatie hierover tegen: http://forums.macrumors.c...read.php?t=1741440&page=4

Daar wordt gesteld dat de 13" MacBook Pro Retina officieel geen 4K op 60 Hz ondersteunt.
Na wat meer leeswerk: met switchresx zou het mogelijk moeten zijn om 4k tot op 52hz aan te sturen. Hoewel dat nog geen 60hz is, is het acceptabel genoeg voor desktopgebruik wmb. Voor gamen heb ik toch een Windows desktop staan met een 144hz scherm eraan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Petervanakelyen schreef op zondag 21 december 2014 @ 21:09:
Ik heb hier ook last van als ik de tweepolige stekker gebruik, van zodra ik de adapter aansluit met aarding is het probleem opgelost. Mijn Dell laptop heeft hetzelfde euvel, ik zie er dus ook niets vreemds in.
Ik heb het ook, maar iedere laptop waarop ik heb gewerkt die niet volledig van plastic is heeft tot nu toe dat probleem gehad. Nadeel van metaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09 20:02

MaxPoweR

-=StopTech=-

opa_paul schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:11:

De nieuwe optie zou ook kunnen zijn om een externe harde schijf te gebruiken waar ik de films dan op zet en die dan maar direct in de tv plug. Echter weet ik niet of die dan ook 5.1 audio codec naar versterker stuurt?
Je moet gewoon de film kijken via de speler van de Samsung, ik heb de UE55HU7500 gekoppeld via HDMI4 naar me Onkyo 3008 versterker, bij mij moet ik dan RIHD inschakelen om het geluid via de versterker te laten lopen, schakelen van 5.1 en DTS is wel een beetje omslachtig. 1080 films speelt hij gewoon af. Om NTFS schijven te laten schrijven op de Mac gebruik ik Paragon NTFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
(jarig!)
Petervanakelyen schreef op zondag 21 december 2014 @ 20:35:
Die is inderdaad niet geaard. Je hebt deze nodig:

[afbeelding]
Ik heb geen problemen met prik van m'n laptop :-)
maar toch bedankt.

had het overigens bij mijn vorige laptop ( Dell XPS ) wel, maar die gare ragdoos had zoveel issue's, dan erger je je niet meer aan een stukkie stroom meer of minder >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Terugkomend op mijn verhaal van zondag:
Ik heb gisteren eerst apple gebeld, deze gaven aan dat dit niet normaal is (niet hoort) en dat we er mee terug moesten gaan.
Ben gisteren dus direct teruggegaan naar de winkel om hem te laten omwisselen na veel moeite, deze in de winkel getest maar deze had het zelfs nog erger dus die maar daar gelaten. Heb de winkel nu gevraagd om uit te zoeken hoe het zo erg kan zijn (het showmodel had het haast niet) en terugkoppeling te geven. Ik ben benieuwd.

Dat het altijd een beetje voorkomt ben ik wel achter, maar bij deze en die nieuw uit de doos kwam is het extreem. Klinkt voor mij in de oren als een overgevoelige batch. Ik wacht de reactie van ze af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
BlackMonkey schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:30:
Ik heb gisteren eerst apple gebeld, deze gaven aan dat dit niet normaal is (niet hoort) en dat we er mee terug moesten gaan.
Ben gisteren dus direct teruggegaan naar de winkel om hem te laten omwisselen na veel moeite, deze in de winkel getest maar deze had het zelfs nog erger dus die maar daar gelaten. Heb de winkel nu gevraagd om uit te zoeken hoe het zo erg kan zijn (het showmodel had het haast niet) en terugkoppeling te geven. Ik ben benieuwd.

Dat het altijd een beetje voorkomt ben ik wel achter, maar bij deze en die nieuw uit de doos kwam is het extreem. Klinkt voor mij in de oren als een overgevoelige batch. Ik wacht de reactie van ze af :)
Ik ben benieuwd of je er eentje gaat tegenkomen die het niet heeft. Hier 2 MacBooks die het beide hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Indien in de helderheid helemaal op het laagst zet, is dan het scherm uitgeschakeld en daardoor dus geen kans op inbranden? Ik werk namelijk met 2 externe monitoren en zet het beeldscherm van de macbook zelf uit. (Met 3 schermen weet ik niet meer waar ik moet kijken, windows verschijnen overal en nergens (tenzij hier goede tools voor zijn)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Nee. Dat "inbranden" (is overigens niet het juiste woord volgens mij, het is retentie) komt doordat de pixels lang in dezelfde staat verkeren. Daar veranderd de helderheid van de achtergrondverlichting niks aan (LCD is als het ware een dus-projector).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Cyleo schreef op woensdag 24 december 2014 @ 00:18:
[...]

Ik ben benieuwd of je er eentje gaat tegenkomen die het niet heeft. Hier 2 MacBooks die het beide hebben.
Mijn huidige MacBook Pro heeft het niet.
Mijn vorige iPad Air had het wel, ook mijn nieuwe Air2 heeft het niet.

Het zal lekspanning zijn, kan volgens mij echt geen kwaad.

• Xantios
(jarig!)
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:16:
Nee. Dat "inbranden" (is overigens niet het juiste woord volgens mij, het is retentie) komt doordat de pixels lang in dezelfde staat verkeren. Daar veranderd de helderheid van de achtergrondverlichting niks aan (LCD is als het ware een dus-projector).
gooi je een aflevering van je favo serie aan op je laptop scherm?:-P
of je klapt je laptop gewoon dicht terwijl ie aan de lader hangt :-)

• Shodan
  • Laatst online: 24-09 20:29
Sinds gisteren in het bezit van onze eerste apple computer. Macbook pro retina 15" 2014 model. Heel mooi apparaat.

Echter, wat mij wel opvalt is dat de wifi verbinding behoorlijk traag is. Althans, niet zo traag als bij veel problemen die je bij mensen op fora vindt, maar deze ultra dure laptop is wel het langzaamste apparaat wat betreft wifi in ons huis.

We halen maximaal 25 Mbit download en 15 Mbit upload. Mijn bijna 4 jaar oude android tablet haalt makkelijk 35 / 25.

Echt slecht is het niet, maar ik had toch wel veel beter verwacht.

Ik gebruik een Netgear WNDR3700 router met 2.4GHz n verbinding. (5Ghz is nog 2x zo traag). Verbinding geeft gewoon netjes 5 streepjes. Als ik er 10 meter vandaan sta of 1 meter voor de router maakt allemaal niks uit. Bluetooth al uitgezet helpt niet.

Wat halen jullie voor snelheden?

Hoop dat dit opgelost kan worden, want zo is het niet bepaald futureproof natuurlijk... Dit hoort niet voor een 2000,- laptop.

Edit: Als ik met option click op het wifi icoon zie ik trouwens altijd max TX 54 Mbps staan, maakt niet uit hoe ver ik verwijderd ben van de router, onafhankelijk van kanaal, setting, maakt allemaal niet uit. Snap er niks van...

[ Voor 10% gewijzigd door Shodan op 25-12-2014 22:28 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 16:23
Dit valt zo niet te zeggen waar het probleem aan ligt.

Maar ik had met mijn MBP 15" 2011 geen problemen met mijn vorige router (Cisco van Ziggo). Sinds ik een router van Caiway heb (de goedkope Sitecom) heb ik continu problemen.

Het kan dus zijn dat je router niet lekker samenwerkt met je Macbook. Maar daar kan je niet 123 de Macbook de schuld van geven ;)
Note: ik ben geen internet expert! Ik spreek alleen uit eigen ervaring!

[ Voor 7% gewijzigd door Ryur op 25-12-2014 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:01
Beste,

Mij beseffende dat ik een veelgestelde 'issue' ga neerleggen wil ik deze toch gaan neerleggen......

Op weg naar een volledig eco-systeem van Apple wil ik volgende maand mij zelf een MBP 13 inch kado gaan doen. Welnu, ik twijfel tussen de 128GB en de 256 GB versie.
Feitelijk sla ik niet veel lokaal meer op. Al mijn bestanden, zoals documenten, muziek, foto's en films, etc sla ik op op mijn Synology DS112+ waarbij ik mijn van mijn documenten en foto's elke nacht een backup maak naar/op mijn DS107.
Zo nu en dan bewerk ik wat foto's, maar daarbij is het werkgeheugen natuurlijk weer van belang en daar deze nu 8GB bedraagt, zie ik daar geen problemen. Wel, zoals ik heb gelezen zou de 256GB SSD sneller zijn dan 128GB versie. Maar in hoeverre is dit nu merkbaar in het dagelijks gebruik.
Natuurlijk heeft een 256GB versie wel weer een vermoedelijke hogere verkoopwaarde tzt, maar is het prijsverschil van zo'n 200 euro nu 'gerechtvaardigd'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 14:22
BlackMonkey schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:30:

Dacht ergens te hebben gelezen dat de exemplaren met een Samsungscherm het niet hebben.
Edit : zie bv hier : https://www.facebook.com/...s/515441551804955?fref=nf en dan even bij de vraag van 16 oktober 2013 Of those of you who've had your LG display panels replaced with Samsung display panels, are you happier with your Samsung panel? If not, why? de reacties uitklappen. Het lijkt er op dat veel mensen met een Samsung scherm het probleem niet hebben.
Ook hier wat info.

[ Voor 27% gewijzigd door Dancing_Animal op 26-12-2014 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
RicoK schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 00:43:
Natuurlijk heeft een 256GB versie wel weer een vermoedelijke hogere verkoopwaarde tzt, maar is het prijsverschil van zo'n 200 euro nu 'gerechtvaardigd'?
Snelheidsverschil heb ik nog niet van gehoord, als het er is zal je er niet veel van merken.

Ik zou voor de 256gb gaan. 128 was voor mij écht weinig en je wilt je mobiliteit niet weggeven door afhankelijk te zijn van een USB drive. En ja, of dat het geld waard is? Ik hoor wel eens mensen die op vakantie "maar 1 wijntje nemen, want de reis was al duur genoeg". Op die manier kun je nooit écht genieten van je aankoop. Misschien nog eventjes doorsparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ryur schreef op donderdag 25 december 2014 @ 23:22:
[...]

Dit valt zo niet te zeggen waar het probleem aan ligt.

Maar ik had met mijn MBP 15" 2011 geen problemen met mijn vorige router (Cisco van Ziggo). Sinds ik een router van Caiway heb (de goedkope Sitecom) heb ik continu problemen.

Het kan dus zijn dat je router niet lekker samenwerkt met je Macbook. Maar daar kan je niet 123 de Macbook de schuld van geven ;)
Note: ik ben geen internet expert! Ik spreek alleen uit eigen ervaring!
Tja, allemaal leuk en aardig, maar als ik 2 tablets, 2 smartphones en 2 desktops heb die allemaal minstens de dubbele down- en uploadsnelheid hebben... dan vind ik dat ik daar prima de schuld aan de macbook van kan geven.

Desalniettemin zal ik na de kerst eens een andere router proberen. Ik heb nog een belkin liggen. Maandag komt een vriend van mij die ook een macbook heeft langs. Mag hij het ook eens proberen. Ik hoop alleen dat het iets software-matigs is en geen hardware fout, hoewel dat laatste mij vreemd lijkt. Hij heeft verder geen problemen, het lijkt alleen of hij de max snelheid "capt"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Dancing_Animal schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 01:25:
[...]

Dacht ergens te hebben gelezen dat de exemplaren met een Samsungscherm het niet hebben.
Edit : zie bv hier : https://www.facebook.com/...s/515441551804955?fref=nf en dan even bij de vraag van 16 oktober 2013 Of those of you who've had your LG display panels replaced with Samsung display panels, are you happier with your Samsung panel? If not, why? de reacties uitklappen. Het lijkt er op dat veel mensen met een Samsung scherm het probleem niet hebben.
Ook hier wat info.
Thanks! Handig of even naar te kijken inderdaad, ik denk weer wat meer info te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 20:56
Las hier wat berichten over iemand die problemen had met zijn tv aansluiten via HDMI op de MBP. Ik heb ook een probleem, in die zin dat het niet werkt, ik krijg alleen maar vormen van een verstoord beeld, digitale errors, ruis... Diverse kabels geprobeerd, rechtstreeks op tv of via receiver, zelfs via Xbox One hdmi ingang, maar niks.

Kan mijn HDMI poort gewoon gaar zijn ofzo? Binnenkort nog eens op een monitor proberen en dan ook meteen DisplayPort testen.

Het is een mid 2014 MBP 15".

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
RicoK schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 00:43:
Beste,

Mij beseffende dat ik een veelgestelde 'issue' ga neerleggen wil ik deze toch gaan neerleggen......

Op weg naar een volledig eco-systeem van Apple wil ik volgende maand mij zelf een MBP 13 inch kado gaan doen. Welnu, ik twijfel tussen de 128GB en de 256 GB versie.
Wat je kan doen is een Late 2013 kopen met 256GB. Die heb je al voor 1350€. pricewatch: Apple MacBook Pro Retina 13,3" (najaar 2013) 2,4GHz 8GB 256GB

De Mid2014 MBP is 0,2 Ghz sneller. Een verschil dat je nooit gaat merken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Shodan schreef op donderdag 25 december 2014 @ 22:03:
Sinds gisteren in het bezit van onze eerste apple computer. Macbook pro retina 15" 2014 model. Heel mooi apparaat.

Echter, wat mij wel opvalt is dat de wifi verbinding behoorlijk traag is. Althans, niet zo traag als bij veel problemen die je bij mensen op fora vindt, maar deze ultra dure laptop is wel het langzaamste apparaat wat betreft wifi in ons huis.

We halen maximaal 25 Mbit download en 15 Mbit upload. Mijn bijna 4 jaar oude android tablet haalt makkelijk 35 / 25.

Ik gebruik een Netgear WNDR3700 router met 2.4GHz n verbinding. (5Ghz is nog 2x zo traag). Verbinding geeft gewoon netjes 5 streepjes. Als ik er 10 meter vandaan sta of 1 meter voor de router maakt allemaal niks uit. Bluetooth al uitgezet helpt niet.

Hoop dat dit opgelost kan worden, want zo is het niet bepaald futureproof natuurlijk... Dit hoort niet voor een 2000,- laptop.

Edit: Als ik met option click op het wifi icoon zie ik trouwens altijd max TX 54 Mbps staan, maakt niet uit hoe ver ik verwijderd ben van de router, onafhankelijk van kanaal, setting, maakt allemaal niet uit. Snap er niks van...
Afgaande op de snelheden die je haalt en de max verbinding van 54Mbps begin ik te vermoeden dat je MacBook gebruikt maakt van wireless G....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:40
Shodan schreef op donderdag 25 december 2014 @ 22:03:

Welke PHY Modus zie je als je met Option op het WIFi icoon klik? Zit thuis gewoon op N en haal altijd TX waarde van minstens 300. Afhankelijk waar ik zit uiteraard. Dus ik zou even je Router nakijken als ik jou was.. want als je maar 54 haalt dan zit je op een G band.

Heb de nieuwste AirPort Extreme (de toren) en die i.c.m. mijn MacBook Pro 15" Retina Mid 2012 is WiFi gewoon super.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 26-12-2014 16:56 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ja ik denk dat er iets niet goed loopt tussen router en mac. Inderdaad lijkt het op wifi band g. Wifi zelf werkt prima geen problemen. Ik heb op internet een paar mensen met zelfde probleem gezien ivm netgear router. Morgen wat dingen proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 20:56
Ik was er al bang voor, zojuist mini Display Port naar Display port kabel aan mijn MBP gehangen, aangesloten op nieuwe monitor... niets nada noppes. Lijkt er dus toch op of er iets gaar is aan mijn "it just works" macbook... Het begon al met een volledige hang bij de allereerste initialisatie toen ik hem uit de doos haalde.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 27-12-2014 16:07 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Rivanov schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 16:56:
[...]

Welke PHY Modus zie je als je met Option op het WIFi icoon klik? Zit thuis gewoon op N en haal altijd TX waarde van minstens 300. Afhankelijk waar ik zit uiteraard. Dus ik zou even je Router nakijken als ik jou was.. want als je maar 54 haalt dan zit je op een G band.

Heb de nieuwste AirPort Extreme (de toren) en die i.c.m. mijn MacBook Pro 15" Retina Mid 2012 is WiFi gewoon super.
Phy modus zegt wel gewoon N, maar max Tx blijft 54Mbps en throughput is max 26 Mbps.

Ik heb een oude router gebruikt (belkin N+) en daar haalt hij wel hogere snelheden, met slechter bereik. Er is dus helaas iets tussen netgear wndr3700 en Macbook pro. Belkin haalt 50+ Mbps down- en up, maar wel op korte afstand (<5 meter)

Mogelijk zet ik er een keer open-wrt op netgear router. Kijken of dat beter is. Anders maar eens kijken naar een andere router met AC, schijnt sowieso toch wel een stukje sneller te zijn ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:29
Ik ondervind erg veel last met Airplay mirroring van m'n Macbook Pro 13" late 2014. Als ik dit op Google intik krijg je ongelofelijk veel hits en wordt er vooral gewezen naar de stabiliteit en snelheid van je internetverbinding. Volgens mij is dat bij mij niet het probleem:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4015185779.png

Mijn vraag is: zijn er meer mensen die dit op dit forum hebben en daar een oplossing voor hebben? Of is het echt een bug van Apple die door ook door Apple opgelost moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
dannyvdb1997 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 18:50:
Ik ondervind erg veel last met Airplay mirroring van m'n Macbook Pro 13" late 2014. Als ik dit op Google intik krijg je ongelofelijk veel hits en wordt er vooral gewezen naar de stabiliteit en snelheid van je internetverbinding. Volgens mij is dat bij mij niet het probleem:

[afbeelding]

Mijn vraag is: zijn er meer mensen die dit op dit forum hebben en daar een oplossing voor hebben? Of is het echt een bug van Apple die door ook door Apple opgelost moet worden?
Een dergelijke speedtest is maar kortstondig.
Voor Airplay of streamen etc. heb je een stabiele (niet persé retesnelle) verbinding voor nodig.

Probeer eens over een langere periode metingen te doen of files te downloaden om te kijken of er drops voorkomen of dat de snelheid erg schommelt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 18:26

Osxy

Holy crap on a cracker

[afbeelding]

Hoe is de verbinding van je Airplay target (ik gok een ATV?). Als die slecht is kan je verbinding van je Macbook nog zo goed zijn maar als de ontvangende partij belabberd ontvangst heeft kom je nog nergens.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

[afbeelding]

Airplay mirroring gaat niet via internet, maar via je interne netwerk afaik.
Pagina: 1 ... 78 ... 128 Laatste