Na anderhalf jaar op een MBA mid 2013 (i5/8Gb/512Gb) te hebben gewerkt heb ik toch maar een MBP aangeschaft (i7/16Gb/1Tb)
De Migration Assistant werkte niet helemaal lekker. Eerst heb ik geprobeerd om de 350Gb gewoon via WiFi te doen, maar dat was geen doen: 30+ uur.
Daarna geprobeerd dmv een Thunderbolt>CAT5E<Thunderbolt de boel over te zetten van de MBA naar de MBP, maar na een x aantal uur dacht de MBP dat de MBA er mee was gekapt en moest de transfer worden gecanceld. Op de MBA was geen spoor van een probleem te zien, maar het was een herhaalbaar proces. Dus ik geloofde het na drie keer wel

Uiteindelijk heb ik maar een backup op een USB schijf gezet en het zo overgezet.
Gisteren is het me gelukt om Windows 8.1 op een aparte partitie te installeren. Ik kreeg met Boot Camp tijdens de installatie-struggles twee foutmeldingen:
- "boot camp windows cannot be installed to this disk. the selected disk is of the gpt partition style"
- "could not update the computers boot configuration"
Dit is wat ik uiteindelijk heb gedaan om Windows geïnstalleerd te krijgen:
- Maak een Windows 8.1 EFI Bootable USB disk met Bootcamp
- Finder -> Go -> Utilities -> Disk Utility
- Maak een aparte exFat partitie aan voor windows
- Restart en houdt de Option key vast tijdens het opstart geluid voor het boot menu.
- Kies het oranje icoon met de Windows USB
- Installeer Windows
- Kies de partitie die je net hebt aangemaakt
- Klik op Format
- Windows installeert
- Houdt de Option key ingedrukt als Windows herstart, anders kom je weer in OSX terecht.
- De Boot Camp installer van de drivers wordt automagisch gestart vanaf de USB disk.
@CasCas: Dat kun je doen met
gfxCardStatus.