Zonder Retina scherm
Wat denken jullie dat een MacBook Pro 15'' Retina (instapmodel, €2329,- destijds) uit mid 2012 nog waard is? Ik zit te denken aan €1500,-, of is dit te hoog gegrepen? Display is pasgeleden vervangen door een officiële APR.
An a day keeps the doctor away.
Ik zou marktplaats enzo ff checken, kijken wat een beetje de gemiddelde prijs is, ook even de refurbeshed stores zoals leap enzo ff afgaan,dan weet je een beetje wat er gemiddeld gevraagd wordt.
Als je de specs invult op http://www.mac2sell.net/ krijg je een goed idee van een mogelijke vraagprijs.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Voor 1400€ krijg je hem nog wel weg. 1500€ is te duur ben ik bang.
Waarom wil je hem eigenlijk verkopen als ik vragen mag?
[ Voor 32% gewijzigd door peakrever op 19-10-2014 22:04 ]
zou hem gewoon voor 1500 zetten de eerste 2 weken. hij kan later altijd nog voor minder verkocht worden
Daarom zei ik 'vraagprijs', je gaat het er niet voor krijgen maar je kunt hem ervoor te koop zetten.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Weet er iemand soms een goed programma zoals "KeePass" op windows, ik zie dat je het ook kan draaien op OSX met behulp van andere apps. Goed plan?
Of is er een beter alternatief voor Mac Osx
Of is er een beter alternatief voor Mac Osx
KeyChain gebruiken?
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Ik ben erg blij met Lastpass. is een browserextensie ipv een native applicatie, en werkt crossplatform en in ieder geval met Safari en Chrome.
Overstap naar iMac, maar als je interesse hebt... Je weet me te vinden.Arthur-M. schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 22:04:
Voor 1400€ krijg je hem nog wel weg. 1500€ is te duur ben ik bang.
An a day keeps the doctor away.
Ik ben inmiddels een tijdje in het bezit van een MBP 13" Retina. Gaaf ding, maar ik moet er soms nog best aan wennen...
Ik zit bijvoorbeeld nu met een vraag over het aansluiten van een TV aan de MBP. Ik vermoed dat de vraag vaker is gesteld (al kan ik het niet echt vinden), dus ik stel de vraag maar even in dit "centrale" topic.
Ik wil graag mijn MBP aan de TV hangen middels HDMI, dit zodat ik series/films via de MBP op de TV zichtbaar kan maken. Dit werkt op zich ook gewoon goed (er is beeld in 1080p en het geluid gaat over de speakers van de TV).
Wat ik echter ook graag zou willen, is dat ik het scherm van de MBP in de tussentijd dicht kan klappen. Zonder dat de MPB in stand gaat. Het beeld is op dat moment tenslotte al op de TV zichtbaar. Maar tot nu toe lukt het me niet om die functie te vinden. Dat terwijl er volgens mij veel mensen zijn die feitelijk hetzelfde doen, als ze hun MBP aan een externe monitor hangen.
Ik zit bijvoorbeeld nu met een vraag over het aansluiten van een TV aan de MBP. Ik vermoed dat de vraag vaker is gesteld (al kan ik het niet echt vinden), dus ik stel de vraag maar even in dit "centrale" topic.
Ik wil graag mijn MBP aan de TV hangen middels HDMI, dit zodat ik series/films via de MBP op de TV zichtbaar kan maken. Dit werkt op zich ook gewoon goed (er is beeld in 1080p en het geluid gaat over de speakers van de TV).
Wat ik echter ook graag zou willen, is dat ik het scherm van de MBP in de tussentijd dicht kan klappen. Zonder dat de MPB in stand gaat. Het beeld is op dat moment tenslotte al op de TV zichtbaar. Maar tot nu toe lukt het me niet om die functie te vinden. Dat terwijl er volgens mij veel mensen zijn die feitelijk hetzelfde doen, als ze hun MBP aan een externe monitor hangen.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Dat werkt alleen wanneer je er een toetsenbord, muis en lader aanhangt.
Of met een app als caffeine InsomniaX.
[ Voor 23% gewijzigd door Smultie op 20-10-2014 12:23 ]
Toetsenbord en muis is geen probleem, ik maak dan namelijk gebruik van een toetsenbord met touchpad. Een lader is een ander verhaal. Het kan natuurlijk wel, maar is minder praktisch.sweebee schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:57:
Dat werkt alleen wanneer je er een toetsenbord, muis en lader aanhangt.
Ik ga vanavond die app maar eens proberen. Sowieso voor het eerst dat ik een app om m'n Mac probeer. Ik ben benieuwd
Bij het gebruiken van een MBP als vaste pc start je de MBP of haal je hem uit de slaapstand terwijl je hem dicht laat en het externe scherm aanzet: via een extern tobo/muis kun je immers meteen bedienen. Daardoor gaat het beeld alleen naar het externe scherm. Kan me niet herinneren dat ik iets heb hoeven instellen daarvoor..afaik gaat het beeld naar 2 monitoren als ik toch besluit m'n MBP open te klappen..en gaat ie heel even in slaap als ik em dicht doe maar met 1 toetsaanslag schiet het beeld weer netjes naar de externe monitor.Rossi46 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:55:
Als je bijvoorbeeld series en films wilt kijken (altijd dezelfde app opstarten), zou je ook bv. je Plex/media app automatisch kunnen laten starten via een Apple Remote. Dan hoef je je laptop niet eerst open te hebben
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Je kan ook je scherm uitzetten. Dat doe ik altijd. En dan half dicht klappen.
Sorry, verkeerde topic

[ Voor 93% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 20-10-2014 15:33 ]
Ben in de race voor een Macbook Pro Retina. Was aan het wachten op de macbook air retina, maar deze is helaas niet bekend gemaakt. Ik zit nu alleen met het volgende dilemma, 4GB of 8GB (neig naar 8GB met het oog op de toekomst) en 128GB SSD of 256GB SSD.
Ik had begrepen dat het geheugen niet te vervangen is, maar de SSD wel. Klopt dit? Dit zou betekenen dat 8GB nu een slimmere koop is en dat ik in de toekomst de SSD kan vervangen voor een grotere. Dus de onderstaande configuratie, zou iemand hier zijn of haar licht op kunnen laten schijnen? (13"heeft de voorkeur ivm draagbaarheid/studie)
13-inch: 2,6-GHz Retina-display
Specificaties
2,6-GHz dual-core Intel Core i5
Turbo Boost tot 3,1 GHz
8 GB 1600-MHz geheugen
128 GB PCIe-flashopslag1
Intel Iris Graphics
Ik had begrepen dat het geheugen niet te vervangen is, maar de SSD wel. Klopt dit? Dit zou betekenen dat 8GB nu een slimmere koop is en dat ik in de toekomst de SSD kan vervangen voor een grotere. Dus de onderstaande configuratie, zou iemand hier zijn of haar licht op kunnen laten schijnen? (13"heeft de voorkeur ivm draagbaarheid/studie)
13-inch: 2,6-GHz Retina-display
Specificaties
2,6-GHz dual-core Intel Core i5
Turbo Boost tot 3,1 GHz
8 GB 1600-MHz geheugen
128 GB PCIe-flashopslag1
Intel Iris Graphics
Ik gebruik de hot corners om het scherm uit te zetten. Niet ideaal (een instelling was makkelijker geweest) maar het doet zijn werkRossi46 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:09:
[...]
Toetsenbord en muis is geen probleem, ik maak dan namelijk gebruik van een toetsenbord met touchpad. Een lader is een ander verhaal. Het kan natuurlijk wel, maar is minder praktisch.
Ik ga vanavond die app maar eens proberen. Sowieso voor het eerst dat ik een app om m'n Mac probeer. Ik ben benieuwd
@freshnub: 8GB zou ik sowieso doen. De SSD is niet echt te vervangen, dus kies gewoon direct wat je nodig hebt.
Ga sowieso voor de 8GB. Ik werk vaak met veel programma's tegelijk, en merk dat ik regelmatig in het oranje gebied kom met 4GB werkgeheugen.Freshnub schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:44:
zou iemand hier zijn of haar licht op kunnen laten schijnen?
Neem ook minimaal 256GB. Je verzamelt snel de nodige meuk op je schijf (foto's, muziek, films, applicaties, ladingen documenten) en 128GB is HEEL snel vol. 256GB geeft ademruimte daarin. Werk je veel met grafische bestanden? Overweeg dan om 512GB te nemen, want die bestanden worden snel erg groot.
Ik heb een MacBook Pro model van late-2011 (15inch + 4gb ram + 500 hdd), enorm veel problemen mee, helaas. Het opstarten van mijn MBP duurt soms MINUTEN, dat kan toch niet? Laptop heeft me toen 1900 euro gekost, volgens Mac2Sell 1.100 waard? Is het verstandig om hem maar te verkopen en een MacBook Pro 15 inch Retina (2,2ghz + 16gb ram + 256gb ssd) te kopen of toch het toch maar met mijn 'oude' doen en een nieuwe SSD + 16gb RAM kopen en die erin stoppen?
Ik vind het erg zonde, gebruik hem nu hoogstens 1 maal per week en dat is toch wel weggegooid geld op dit moment.
Ik vind het erg zonde, gebruik hem nu hoogstens 1 maal per week en dat is toch wel weggegooid geld op dit moment.
Als je last hebt van traag opstarten, sowieso een SSD erin gooien en dan is ie weer lekker snel. 16GB hoeft niet persé een oplossing te zijn, tenzij je vaak veel programma's naast elkaar draait.Venzio schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:51:
Ik heb een MacBook Pro model van late-2011 (15inch + 4gb ram + 500 hdd), enorm veel problemen mee, helaas. Het opstarten van mijn MBP duurt soms MINUTEN, dat kan toch niet? Laptop heeft me toen 1900 euro gekost, volgens Mac2Sell 1.100 waard? Is het verstandig om hem maar te verkopen en een MacBook Pro 15 inch Retina (2,2ghz + 16gb ram + 256gb ssd) te kopen of toch het toch maar met mijn 'oude' doen en een nieuwe SSD + 16gb RAM kopen en die erin stoppen?
Ik vind het gewoon heel vreemd dat een laptop van 1900 al na 3 maanden sloom is. Opstarten duurt lang, ook van applicaties.Arthur-M. schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:56:
[...]
Als je last hebt van traag opstarten, sowieso een SSD erin gooien en dan is ie weer lekker snel. 16GB hoeft niet persé een oplossing te zijn, tenzij je vaak veel programma's naast elkaar draait.
Lange opstarttijden komt doordat er een énorm langzame 5400RPM HDD inzit. Grote kans dat als je die voor een SSD vervangt je laptop een stuk sneller zal zijn.Venzio schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:07:
[...]
Ik vind het gewoon heel vreemd dat een laptop van 1900 al na 3 maanden sloom is. Opstarten duurt lang, ook van applicaties.
Jij hebt verdacht veel problemen met hardware: Venzio in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"Venzio schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:51:
Grote kans? Dat is gewoon zo. Een HDD is niet meer van deze tijd, al helemaal niet als je eenmaal gezien hebt wat een pc/laptop kan qua snelheden als er een SSD in zit.Arthur-M. schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:43:
[...]
Lange opstarttijden komt doordat er een énorm langzame 5400RPM HDD inzit. Grote kans dat als je die voor een SSD vervangt je laptop een stuk sneller zal zijn.
Reboot en je partitie staat goedScirocco schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:27:
Zojuist mijn windows bootcamp partitie verwijderd en ik wilde daarna mijn OSX partitie wat groter maken.
Als ik op 'pas toe' klik krijg iets later deze melding:
[afbeelding]
Wat doe ik fout?
Kan dit ook op een andere manier?
Denk teveel rommel. Had ik ook last van. Nu een ssd + clean install en alles draait weer smooth. Heb t zelfde model als jij. Maar dan dus met ssd en heb tussentijd geupgrade naar 8gb ramVenzio schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:51:
[ Voor 3% gewijzigd door Saven op 20-10-2014 18:06 ]
Ik deel mijn positieve ervaringen niet, alleen mijn negatieve, genoeg apparatuur dat wel naar behoren werkt.Smultie schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:44:
[...]
Jij hebt verdacht veel problemen met hardware: Venzio in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"
Ik heb dezelfde als jij gok ik (2.2gHz i7, 4gb RAM, Ati 6750M 512MB, 500GB 5400RPM HDD). Deze heb ik gaandeweg geupgrade met een 16GB RAM kit en 256GB Samsung 840 Pro SSD. Als ik eerlijk ben hoef ik qua snelheid geen nieuwe MacBook Pro meer voor mijn fotografie werk en opleiding (voorlopig). Het apparaat is flitsend, iets wat inderdaad bij de standaard configuratie niet is, wat komt door de trage HDD, hier hebben helaas een hoop laptops last van (niet enkel MacBooks maar ook de Windows bakken).Venzio schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:51:
Kort samengevat: met een hardeschijf duurt opstarten ongeveer anderhalve minuut, met een SSD ongeveer een seconde of 20. Uit slaapstand komen is vrijwel instant. Het openen van programmatuur is ook vrijwel instant (uiteraard zijn zaken als Lightroom en Photoshoop iets langer bezig dan safari maar niet overdreven lang).
[ Voor 3% gewijzigd door Pat-Juh op 20-10-2014 18:10 . Reden: toevoeging. ]
Dan is het toch maar verstandiger om 600+- euro in mijn zak te houden en wat uitgeef aan een SSD. Mag ik vragen hoeveel je aan je RAM gegeven uit hebt gegeven?Pat-Juh schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 18:09:
[...]
Ik heb dezelfde als jij gok ik (2.2gHz i7, 4gb RAM, Ati 6750M 512MB, 500GB 5400RPM HDD). Deze heb ik gaandeweg geupgrade met een 16GB RAM kit en 256GB Samsung 840 Pro SSD. Als ik eerlijk ben hoef ik qua snelheid geen nieuwe MacBook Pro meer voor mijn fotografie werk en opleiding (voorlopig). Het apparaat is flitsend, iets wat inderdaad bij de standaard configuratie niet is, wat komt door de trage HDD, hier hebben helaas een hoop laptops last van (niet enkel MacBooks maar ook de Windows bakken).
Kort samengevat: met een hardeschijf duurt opstarten ongeveer anderhalve minuut, met een SSD ongeveer een seconde of 20. Uit slaapstand komen is vrijwel instant. Het openen van programmatuur is ook vrijwel instant (uiteraard zijn zaken als Lightroom en Photoshoop iets langer bezig dan safari maar niet overdreven lang).
8gb is genoeg denk ik. kost je iets van 70 euro. en zoek een leuke ssd idd. Een crucial mx100 of samsung evoVenzio schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 18:13:
[...]
Dan is het toch maar verstandiger om 600+- euro in mijn zak te houden en wat uitgeef aan een SSD. Mag ik vragen hoeveel je aan je RAM gegeven uit hebt gegeven?
Ik heb de RAM gekocht voor €65,00 (als je mij niet wilt geloven plaats ik wel een plaatje van de factuurVenzio schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 18:13:
[...]
Dan is het toch maar verstandiger om 600+- euro in mijn zak te houden en wat uitgeef aan een SSD. Mag ik vragen hoeveel je aan je RAM gegeven uit hebt gegeven?
Helaas is de RAM nu ongeveer €130-140 euro maar de SSDs zijn flink goedkoper dus zal het niet veel schelen wat jij en ik moeten betalen voor de upgrade.
Heeft er nog iemand problemen met Windows sinds de upgrade naar Yosemite? Het 'system interrupts' proces in Windows gebruikt constant 100% van één core.
Op de Apple support fora komt het issue ook voor, maar helaas ook daar zonder oplossing.
Edit: blijkbaar is de driver van de Iris GPU de oorzaak.
Edit 2: downgrade naar de originele BootCamp driver lost probleem niet op. Hopen op een snelle update.
Op de Apple support fora komt het issue ook voor, maar helaas ook daar zonder oplossing.
Edit 2: downgrade naar de originele BootCamp driver lost probleem niet op. Hopen op een snelle update.
[ Voor 27% gewijzigd door Petervanakelyen op 20-10-2014 20:18 ]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Zag net een advertentie met daarin een heel overtuigend verhaal dat hij 14 jaar ict ervaring heeft en dat het een 15.4 inch macbook is...
Foto's gemaakt van een 13.3" .....
Ben bang dat het een of ander oplichter is xD
"Facepalm"

Foto's gemaakt van een 13.3" .....
Ben bang dat het een of ander oplichter is xD
"Facepalm"

[ Voor 34% gewijzigd door lindseysew op 20-10-2014 21:34 ]
Het is geen oplichter, het is van onze medetweaker silverspeeld. Ik heb mijn macbook ook bij hem gehaald. V&A aangeboden: MacBook Pro 15" Retina (Core i7 2.3GHz / 8GB/ 256GB SSD / Intel +Nvidia 650GT / Apple Care 2016
tja, het blijft 13" afbeeldingen, net zoals je een ford focus verkoopt, maar er een vijf deurs afbeeldingen eropzet. Terwijl je een stationwagon verkoopt 
Helpt niet echt met de verkoop
Helpt niet echt met de verkoop
[ Voor 9% gewijzigd door lindseysew op 21-10-2014 06:22 ]
Lol. Ik had 1 regel gelezen en dacht direct dat het om een oplichter ging. Hij maakt niet de beste advertenties :-).
Lol precies xDreinsaddict schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:25:
Lol. Ik had 1 regel gelezen en dacht direct dat het om een oplichter ging. Hij maakt niet de beste advertenties :-).
En vooral omdat er namelijk een 13" macbook is afgebeeld >.<
Daarom dacht ik ... ben je nou een ICT-er... of niet? LOL
[ Voor 8% gewijzigd door lindseysew op 21-10-2014 09:36 ]
Als je er "koop met vertrouwen" in zet dan gaan inderdaad meteen de alarmbellen rinkelen haha
Als er tegenwoordig iéts al mijn alarmbellen laat rinkelen, is het wel iemand die zegt "ik ben een ICT-er, ik weet wat ik doe..."
Zijn er mensen met 16Gb geheugen kitjes in de oudere MacBook Pro modellen? Ik heb zelf een Mid 2010 (Macbook Pro 7,1) 13" model en ik kwam net tegen dat daar 16Gb in kan.
Op deze website zie ik dan een kit staan van 16Gb alleen de $200,- vindt ik een beetje veel en zou mogelijk een goedkopere variant willen.
Op deze website zie ik dan een kit staan van 16Gb alleen de $200,- vindt ik een beetje veel en zou mogelijk een goedkopere variant willen.
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
SublimnAll schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:11:
Als er tegenwoordig iéts al mijn alarmbellen laat rinkelen, is het wel iemand die zegt "ik ben een ICT-er, ik weet wat ik doe..."
Je kan het type geheugen ook van een non-apple merk nemen hoor. Scheelt zo een aantal tientjes.Ultimation schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:04:
Zijn er mensen met 16Gb geheugen kitjes in de oudere MacBook Pro modellen? Ik heb zelf een Mid 2010 (Macbook Pro 7,1) 13" model en ik kwam net tegen dat daar 16Gb in kan.
ik heb deze gisteren besteld:Ultimation schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:04:
http://www.amazon.de/gp/p...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Ik heb ook een 13'' Macbook pro 2010
Zit nog steeds met hetzelfde probleem helaas.Mahone schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:06:
Mijn macbook gaat echt van de ene op de andere dag onwijs snel leeg.
Vrijdag nog nergens last van, maar nu ga ik de 4 uur nog geen eens halen (heb nog 53% en geeft aan dat de resterende batterijtijd nog 1:46 is).
Kan het zijn door een update of iets dergelijks?
Heb mijn macbook pro nog geen eens een jaar. Normaal kon ik er ook altijd makkelijk 8 uur mee halen.
Heb ook geen gekke programma's aanstaan, niks anders dan wat ik normaal gebruik. Lijkt me sterk dat de batterij in een paar dagen tijd inene zoveel verslechterd?
Opnieuw opstarten heeft niet geholpen.
Heb Coconut battery geinstalleerd, en deze geeft aan dat er niks mis is met mijn accu.
Maximum charge: 6279
Design capacity: 6330
Macbook is nog geen jaar oud.
Moet ik hiermee terug gaan?
Gezien je loss maar 2% van je charge capacity denk ik van nee, zit eerder te denken aan een proces wat veel blijft vreten? Chrome?Mahone schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:16:
[...]
Zit nog steeds met hetzelfde probleem helaas.
Opnieuw opstarten heeft niet geholpen.
Heb Coconut battery geinstalleerd, en deze geeft aan dat er niks mis is met mijn accu.
Maximum charge: 6279
Design capacity: 6330
Macbook is nog geen jaar oud.
Moet ik hiermee terug gaan?
Zou eens bij activiteitenmonitor kijken.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Gebruik inderdaad firefox, maar dat gebruikte ik hiervoor ook al. Het is echt van de ene op de andere dag dat de accu nog maar voor de helft van de tijd meegaat. Kom met moeite aan de 4 uur nu terwijl ik hiervoor geen probleem had om de 8 uur te halen (ook in gebruik met firefox).SpoekGTi schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:21:
[...]
Gezien je loss maar 2% van je charge capacity denk ik van nee, zit eerder te denken aan een proces wat veel blijft vreten? Chrome?
Zou eens bij activiteitenmonitor kijken.
Kijk nou eens bij activiteiten monitor!!Mahone schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:54:
[...]
Gebruik inderdaad firefox, maar dat gebruikte ik hiervoor ook al. Het is echt van de ene op de andere dag dat de accu nog maar voor de helft van de tijd meegaat. Kom met moeite aan de 4 uur nu terwijl ik hiervoor geen probleem had om de 8 uur te halen (ook in gebruik met firefox).
Geeft de accu geen 'service battery' melding o.i.d.? Kijk ook even in je activity monitor of er geen andere applicaties zijn die veel resources verbruiken. Als het goed is kan je ook bij Mavericks als je op het batterij icoontje klikt zien welke applicaties veel energy verbruiken.Mahone schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:54:
[...]
Gebruik inderdaad firefox, maar dat gebruikte ik hiervoor ook al. Het is echt van de ene op de andere dag dat de accu nog maar voor de helft van de tijd meegaat. Kom met moeite aan de 4 uur nu terwijl ik hiervoor geen probleem had om de 8 uur te halen (ook in gebruik met firefox).
Excuus las er overheen,
Geeft inderdaad een heel hoog gemiddeld energie-impact aan (33,51).
Alleen vind het dan vreemd dat ik hiervoor geen enkel last had met firefox.
Qua activiteit doe ik niks anders dan voorheen.
@Teknoviking Er wordt geen 'service battery' melding gegeven.
Firefox geeft hij aan dat die veel stroom verbruikt, maar dat deed die ook toen ik wel ruim 8 uur haalde op mijn accu.
[ Voor 19% gewijzigd door Mahone op 22-10-2014 11:05 ]
Heeft Firefox continue een hoog CPU-%? Zo ja, even je addons nalopen of er niks vreemd tussen zit. Als uitschakelen van de addons niet helpt, even Firefox opnieuw installeren.Mahone schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:03:
[...]
Excuus las er overheen,
Geeft inderdaad een heel hoog gemiddeld energie-impact aan (33,51).
Alleen vind het dan vreemd dat ik hiervoor geen enkel last had met firefox.
Qua activiteit doe ik niks anders dan voorheen.
Thanks! ik ga even kijken of dat helptSmultie schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:04:
[...]
Heeft Firefox continue een hoog CPU-%? Zo ja, even je addons nalopen of er niks vreemd tussen zit. Als uitschakelen van de addons niet helpt, even Firefox opnieuw installeren.
Iemand ooit het probleem gehad dat wanneer je de Macbook Pro Retina 13" (Late 2013) dichtklapt hij niet precies in lijn loopt met zijn body? Het scheelt niet heel veel maar als je er aan denkt en je weet het dan stoort het wel.
Zo ja, wordt het dan voor je rechtgezet of krijg je een nieuwe Macbook?
Ik dacht ik vraag het eerst even hier, want de Apple Store Den Haag heeft pas volgende week vrijdag tijd.
(Ik heb nog garantie)
Ik dacht ik vraag het eerst even hier, want de Apple Store Den Haag heeft pas volgende week vrijdag tijd.
(Ik heb nog garantie)
1st priority probleem...mprkooij schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 17:21:
Iemand ooit het probleem gehad dat wanneer je de Macbook Pro Retina 13" (Late 2013) dichtklapt hij niet precies in lijn loopt met zijn body? Het scheelt niet heel veel maar als je er aan denkt en je weet het dan stoort het wel.
(Ik heb nog garantie)

Dat kun je wel zeggen
Niet mijn foto's maar hier zie je wat ik bedoel.

[ Voor 24% gewijzigd door mprkooij op 22-10-2014 17:30 ]
Ik heb een macbook pro uit 2010, het geval doet het nog prima. Er is alleen één irritant iets aan de hand met het toetsenbordverlichting. Sinds ongeveer een half jaar merk ik op dat de rechtonder de hoeveelheid licht afneemt en er een gedeelte in het midden van het toetsenbord iets feller dan elders lijkt licht te geven. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee? Of is dit een normaal verschijnsel bij een 4,5 jaar oud product.
foto, hierop lijkt het dat rechtsonder helemaal geen licht geeft maar dat is wel het geval, maar dus veel minder dan elders, ook is de extrafelle middengedeelte zichtbaar:
foto, hierop lijkt het dat rechtsonder helemaal geen licht geeft maar dat is wel het geval, maar dus veel minder dan elders, ook is de extrafelle middengedeelte zichtbaar:

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Ik ben het met je eens, voor zo'n dure machine hoort het niet en moet het perfect zijn. Ik erger me dan ook aan de kleinste details. Wat je probleem betreft, even Apple bellen en wellicht een afspraak maken bij een Apple Store of Premium reseller. Of het daadwerkelijk onder garantie valt durf ik je niet te zeggen, Apple is wel erg coulant wat garantie betreft dus zou het zeker even aankaarten, succes!mprkooij schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 17:25:
[...]
Dat kun je wel zeggen, maar het is toch een apparaat van 1800,- dus dan verwacht ik toch echt perfectie.
Whole lot of stars ***
Wellicht een los/kapot contact of ledje waardoor een andere wat extra krijgt. Is in elk geval een logische verklaring. Hoe het precies geschakeld en aangesloten zit daar beneden die toetsen weet ik ook helaas niet.Lasmibalsingh schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:43:
Ik heb een macbook pro uit 2010, het geval doet het nog prima. Er is alleen één irritant iets aan de hand met het toetsenbordverlichting. Sinds ongeveer een half jaar merk ik op dat de rechtonder de hoeveelheid licht afneemt en er een gedeelte in het midden van het toetsenbord iets feller dan elders lijkt licht te geven. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee? Of is dit een normaal verschijnsel bij een 4,5 jaar oud product.
[afbeelding]
Over oplichters gesproken, ophalen is dus ook niet helemaal veilig :-)
http://m.nos.nl/artikel/7...hter-gebruikt-geweld.html
Zieke mensen bestaan er toch...
Holy shit o-oEvianon schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:06:
Over oplichters gesproken, ophalen is dus ook niet helemaal veilig :-)
Ik had het maar kunnen wezen.... pffff
Dat is wel heel erg zeg, hoop dat de slachtoffers dit ook lezen en zich melden. Die mannen mogen wel even in de bajes zitten imo.
Hou ons hier even op de hoogte als je wilt! Ik heb hetzelfde "probleem", maar dan in veel mindere mate dan op de foto's die jij post. Heb nog tot maart volledige apple garantie, dus als het zonder problemen gefixt wordt ga ik ook even langs. Heb je het in dezelfde mate als op jouw foto's of lijkt het meer op mijn foto?mprkooij schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 17:25:
[...]
Dat kun je wel zeggen, maar het is toch een apparaat van 1800,- dus dan verwacht ik toch echt perfectie.
[afbeelding]
[afbeelding]

Dat is goed, zal ik doen. Ik heb het ongeveer zoals jij maar dan ietsje meer. Maar het kan nog wel ff een weekje duren want bij de Genius Bar in de Apple Store Den Haag kan je nog geen afspraken maken, beetje raar...alcx schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:20:
[...]
Hou ons hier even op de hoogte als je wilt! Ik heb hetzelfde "probleem", maar dan in veel mindere mate dan op de foto's die jij post. Heb nog tot maart volledige apple garantie, dus als het zonder problemen gefixt wordt ga ik ook even langs. Heb je het in dezelfde mate als op jouw foto's of lijkt het meer op mijn foto?
[afbeelding]
(Geen mogelijke afspraken bij deze Store.
Kies een andere Store uit de bovenstaande lijst en kijk of je daar terecht kunt.)
Dat kan niet zolang ik weet dat het scheef zitSmultie schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:21:
Jongens, ga eens genieten van je laptop....

[ Voor 9% gewijzigd door mprkooij op 23-10-2014 17:28 ]
Heb opeens een vaag probleem met mn MBP non-retina 13 inch. Aan de onderkant van de touchpad werkt een strook van ong 1,5 hoog niet. Geeft gewoon geen enkele reactie. De alleronderste centimeter doet het wel gewoon. Iemand die dit probleem herkent en weet of er een oplossing is?
Hoe oud is hij? Ik had bij mijn 13 inch alu MacBook dat de batterij een klein beetje opgezwollen was ( was niet eens echt goed zichtbaar) waardoor de trackpad soms niet reageerde op clicks en allerlei problemen vertoonde.KappuhH schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:27:
Heb opeens een vaag probleem met mn MBP non-retina 13 inch. Aan de onderkant van de trackpad werkt een strook van ong 1,5 hoog niet. Geeft gewoon geen enkele reactie. De alleronderste centimeter doet het wel gewoon. Iemand die dit probleem herkent en weet of er een oplossing is?
Okido, here we go:
Ik wil een een nieuwe Pro of Air kopen. Heb een Aluminium L/08 model die, mits een clean install (en dust vrij), nog wel een half jaartje mee kan. (Onderkant gloeiend heet, blaast zich de malle & begint toch wel verouderd/sloom te worden.)
Ik gebruik hem alleen voor internet & e-mail, tekstbewerking, goochelen met getallen, en kijk af en toe een filmpje. Air lijkt me meer dan te voldoen, maar is nu toch wel eigenlijk vrij matig vergeleken met de nieuwe lijn Pro's. De nieuwe Pro's staat het uiterlijk mij meer aan dan de Air (zwarte omlijning), doet qua afmetingen niet onder voor de Air, maar heeft wel (veel) meer power on de motorkap. Prijs is (gelukkig) geen issue momenteel.
Rumours over een 12" Air met Retina-display doen de rondte, arrival tussen December en mid. 1015. Een 12" staat mij qua grootte erg aan.
Dus: Pro, Air of wachten?
Ik wil een een nieuwe Pro of Air kopen. Heb een Aluminium L/08 model die, mits een clean install (en dust vrij), nog wel een half jaartje mee kan. (Onderkant gloeiend heet, blaast zich de malle & begint toch wel verouderd/sloom te worden.)
Ik gebruik hem alleen voor internet & e-mail, tekstbewerking, goochelen met getallen, en kijk af en toe een filmpje. Air lijkt me meer dan te voldoen, maar is nu toch wel eigenlijk vrij matig vergeleken met de nieuwe lijn Pro's. De nieuwe Pro's staat het uiterlijk mij meer aan dan de Air (zwarte omlijning), doet qua afmetingen niet onder voor de Air, maar heeft wel (veel) meer power on de motorkap. Prijs is (gelukkig) geen issue momenteel.
Rumours over een 12" Air met Retina-display doen de rondte, arrival tussen December en mid. 1015. Een 12" staat mij qua grootte erg aan.
Dus: Pro, Air of wachten?
Wat mij betreft in ieder geval geen Air, om de redenen die je zelf al opgeeft.
Dus: wachten of Pro? Tsja, lastig. Je kunt eeuwig wachten natuurlijk. Ik heb zelf een MacBook Pro en vind soms het 13" scherm al wat aan de kleine kant. En 12" is nog kleiner
Dus ik zou nu voor de Pro gaan.
Dus: wachten of Pro? Tsja, lastig. Je kunt eeuwig wachten natuurlijk. Ik heb zelf een MacBook Pro en vind soms het 13" scherm al wat aan de kleine kant. En 12" is nog kleiner
Ik ben gegaan voor de rMBP 13 vanwege de combi formaat/gewicht/schermgrootte. De 15 vond ik te groot/zwaar, en daardoor minder mobiel. De Air viel voor mij af vanwege het non-retina scherm.
Na een maand heb ik geen spijt, sterker nog ik ben uitermate tevreden. En de schermgroote is prima. Mijn ogen hebben normaal gesproken snel last als letters te klein zijn, maar de 13 rMBP doet dit perfect.
Na een maand heb ik geen spijt, sterker nog ik ben uitermate tevreden. En de schermgroote is prima. Mijn ogen hebben normaal gesproken snel last als letters te klein zijn, maar de 13 rMBP doet dit perfect.
Zou je hem niet eens open willen maken en ontdoen van stof etc.?squaadgras schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:27:
Okido, here we go:
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Verwijderd
Heb je het scherm wel geschaald? Ik heb ook gemerkt na een week of 3 met een 17" Pro gelopen te hebben dat ik mijn scherm toch wel erg klein vond. Maar na het schalen van de resolutie past er ineens veel meer in het beeld en vind ik het weer heerlijk werken.Rossi46 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:32:
Wat mij betreft in ieder geval geen Air, om de redenen die je zelf al opgeeft.
Dus: wachten of Pro? Tsja, lastig. Je kunt eeuwig wachten natuurlijk. Ik heb zelf een MacBook Pro en vind soms het 13" scherm al wat aan de kleine kant. En 12" is nog kleinerDus ik zou nu voor de Pro gaan.
Even mezelf quoten voor de duidelijk om even te updaten wbt mijn scherm probleem:Rudios schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:54:
Ik heb nu mijn MacBook pro 15" late 2013 zo'n half jaar, echter valt me nu pas op dat ik in de hoeken van het scherm een gele kleur heb, dit valt eigenlijk alleen op als de achtergrond zwart is - het lijkt wel backlightbleeding, maar dan in elke hoek. Dit viel me nu pas op daar ik pas geleden voor het eerst een film heb gekeken 's avonds en dan de zwarte 16:9 balken het euvel onthulde. Bij lichte achtergrond zie je het eigenlijk niet. Maar nu ik het weet stoor ik me er eigenlijk best wel aan, zeker omdat het een duur apparaat is, dan zou het gewoon goed moeten zijn. Komt dit vaker voor en kan ik met zoiets nog terug naar de retailer? Of moet ik daarmee naar een Applestore, die ligt wel ver van mij vandaan?
Ik ben via Apple doorgestuurd naar een Premium Reseller in de buurt waar ze gecertifeerde Apple technici hebben, daar hebben ze onder garantie het scherm vervangen en het scherm is perfect nu! (het is nu overigens een Samsung paneel, voorheen een LG)
Eerste keer dat ik met een probleem bij Apple aanklop en het keurig wordt opgelost, hulde voor de service!!
Whole lot of stars ***
Hoelang heeft bij jou de reparatie geduurd? Wil mijn scherm van m'n 2012 Retina MacBook Pro 15" ook nog laten vervangen aangezien ik last van ghosting heb. Heb ook een LG scherm en wil graag een Samsung scherm.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik merk dat ik soms nog steeds moet wennen aan m'n Macbook. Dus wat bedoel je precies met schalen?Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:00:
[...]
Heb je het scherm wel geschaald? Ik heb ook gemerkt na een week of 3 met een 17" Pro gelopen te hebben dat ik mijn scherm toch wel erg klein vond. Maar na het schalen van de resolutie past er ineens veel meer in het beeld en vind ik het weer heerlijk werken.
Systeemvoorkeuren > beeldschermen > aangepaste resolutie.
Kijk, zoiets simpelsArthur-M. schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 22:59:
Systeemvoorkeuren > beeldschermen > aangepaste resolutie.
3 tot 5 werkdagen ben je 'm kwijt. Volgens mij krijg je bij een nieuw scherm altijd Samsung daar deze toch de minste problemen vertonen. Suc6.Rivanov schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:50:
Hoelang heeft bij jou de reparatie geduurd? Wil mijn scherm van m'n 2012 Retina MacBook Pro 15" ook nog laten vervangen aangezien ik last van ghosting heb. Heb ook een LG scherm en wil graag een Samsung scherm.
Whole lot of stars ***
Ik heb sinds vandaag een Macbook Pro Retina 15".
Wat een prachtig ding gek .. jezus ik ben echt super blij ermee.
Hij is stil, voelt stevig aan, snel, mooi, en vooral het scherm...
Ook het toetsenbord en trackpad is perfect... jemig
Wat een prachtig ding gek .. jezus ik ben echt super blij ermee.
Hij is stil, voelt stevig aan, snel, mooi, en vooral het scherm...
Ook het toetsenbord en trackpad is perfect... jemig

Ik stond 15 minuten geleden een iMac 5k te bewonderen. Zelf heb ik een 13" pro retina maar op 27" wordt je helemaal slap in de knieën!!
De nieuwe IMac 27" 5K staat inmiddels op mijn verlanglijst...dat wordt ergens begin volgend jaar. Wat een beest!
Nu ook een mbpr 13 inch late 2013 in het bezit, maar ooooo jawel die iMac 27 5k zal er bij komen!!!!
Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB --- iPhone 12 Blue --- Med600X3D
Hahaha dat zit er voor mij niet meer in trouwens xD
Geen geld meer over om zo'n aankoop te doen :-D
Ik heb trouwens een beetje Wi-Fi problemen bij mijn broer..
Maar met een hotspot vanaf zijn telefoon werkt het perfect >.<
Weird
Kheb er ook last van op mijn iPhone hoor
maar op de Macbook pakte hij hem niet eens.
Stond er wel bij dat ik Wi-Fi verbinding had en alles stond gewoon goed, maar toch geen internet..
Geen geld meer over om zo'n aankoop te doen :-D
Ik heb trouwens een beetje Wi-Fi problemen bij mijn broer..
Maar met een hotspot vanaf zijn telefoon werkt het perfect >.<
Weird
Kheb er ook last van op mijn iPhone hoor

Stond er wel bij dat ik Wi-Fi verbinding had en alles stond gewoon goed, maar toch geen internet..
[ Voor 61% gewijzigd door lindseysew op 25-10-2014 14:28 ]
De accu van mijn MBP 13" Mid 2009 werkt nog maar voor 47% van haar design capacity en ben daarom op zoek naar een nieuwe accu.
Kwam via Google hier terecht: http://www.macbook-adapte...-inch-A1322-accu-batterij
Hebben jullie ervaring met macbook-adapter.nl? Betreft het hier een originele Apple product of na maak?
Mocht het na maak zijn, is het verstandig om die aan te schaffen? Zo niet, kent iemand een website die echte Apple accu's verkoopt?
Kwam via Google hier terecht: http://www.macbook-adapte...-inch-A1322-accu-batterij
Hebben jullie ervaring met macbook-adapter.nl? Betreft het hier een originele Apple product of na maak?
Mocht het na maak zijn, is het verstandig om die aan te schaffen? Zo niet, kent iemand een website die echte Apple accu's verkoopt?
Meer mensen met WIFI problemen onder Yosemite? Mijn rMBP late 2013 staat vrijwel naast mijn iMac, maar haalt nog niet eens de helft van de internet snelheid dan mijn iMac. Ben sinds kort verhuisd en moet nog even spelen met de plek van de router, maar alsnog verbaast het me.
Ik heb naast de meterkast een Airport Extreme staan, mijn studio is zo'n 25 meter lang, met aan de andere kant een een Airport Express. Beide op 5Ghz. Ik begrijp dat 5Ghz niet bedoeld is voor lange afstanden, maar toch heeft het in mijn oude appartement altijd goed gewerkt op deze manier. Het enige verschil is dat deze studio vrijwel nieuw is, en dus goed is geïsoleerd. Ik heb Ziggo en eerder haalde ik altijd de beloofde snelheid van 90 Mbps, nu zit mijn iMac op 51 en mijn rMBP op 22Mbps. Enige idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb naast de meterkast een Airport Extreme staan, mijn studio is zo'n 25 meter lang, met aan de andere kant een een Airport Express. Beide op 5Ghz. Ik begrijp dat 5Ghz niet bedoeld is voor lange afstanden, maar toch heeft het in mijn oude appartement altijd goed gewerkt op deze manier. Het enige verschil is dat deze studio vrijwel nieuw is, en dus goed is geïsoleerd. Ik heb Ziggo en eerder haalde ik altijd de beloofde snelheid van 90 Mbps, nu zit mijn iMac op 51 en mijn rMBP op 22Mbps. Enige idee waar dit aan kan liggen?
Heb een rMBP 15 inch uit 2012. In het begin drie dooie pixels gekregen, nooit naar laten kijken (viel niet op & kan laptop niet missen), maar nu zijn er laaste weken een ~ 10 dooie pixels bij gekomen. Valt niet op bij lichte achtergronden, maar bij donkere achtergronden toch wel duidelijk aanwezig.
Zijn er meer mensen die door hebben gehad? En hoe ging apple daar mee om qua garantie.
Zijn er meer mensen die door hebben gehad? En hoe ging apple daar mee om qua garantie.
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
Kijk even in dit topic: [OS X Yosemite 10.10] Ervaring & Discussie Veel mensen met wifi problemen. Oplossing is meestal bluetooth uitzetten en Handoff uitschakelen.martijnmartijn schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:02:
Meer mensen met WIFI problemen onder Yosemite? Mijn rMBP late 2013 staat vrijwel naast mijn iMac, maar haalt nog niet eens de helft van de internet snelheid dan mijn iMac. Ben sinds kort verhuisd en moet nog even spelen met de plek van de router, maar alsnog verbaast het me.
Even hierop terugkomend: inmiddels telt het topic op het Apple discussie forum al drie pagina's maar wordt het issue door Apple nog steeds ontkend.Petervanakelyen schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:32:
Heeft er nog iemand problemen met Windows sinds de upgrade naar Yosemite? Het 'system interrupts' proces in Windows gebruikt constant 100% van één core.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Als developer begin ik mij heel erg te irriteren aan Windows en wil ik nu misschien toch de overstap maken naar OSX.
Nu is mijn vraag, is het de moeite waard om te wachten op de volgende upgrade van de MacBook Pro?
Het zal sowieso nog minstens 2 maanden duren voordat ik het geld heb om de MacBook Pro (met dedicated GPU en 512GB SSD) te kopen.
Hij zal gebruikt worden als mijn main device en hij zal wel minstens twee jaar mee moeten gaan
.
Met andere woorden, wat verwachten jullie van de volgende generatie MBPs?
Nu is mijn vraag, is het de moeite waard om te wachten op de volgende upgrade van de MacBook Pro?
Het zal sowieso nog minstens 2 maanden duren voordat ik het geld heb om de MacBook Pro (met dedicated GPU en 512GB SSD) te kopen.
Hij zal gebruikt worden als mijn main device en hij zal wel minstens twee jaar mee moeten gaan
Nou http://buyersguide.macrumors.com/#Retina_MacBook_Pro hij heeft net een kleine update gehad. Ik weet niet zo goed wat er voor grote nieuwe veranderingen aan komen. Hardware zal weer net wat sneller zijn. Wellicht wat dunner en lichter maar verwacht het eigenlijk niet. Batterijduur zal wel omhoog gaan doordat er op een kleinere schaal hardware gemaakt kan worden.
Edit. http://www.techradar.com/...ew-in-intel-cpus--1256530
Ik denk dat het erg aannemelijk is dat de volgende upgrade voor de macbook pro retina 15" broadwell bevat. Dat zou bijvoorbeeld 2 uur extra accu duur kunnen geven. Terwijl je er 15% qua power op vooruit gaat.
Het is dus afhankelijk van wat je gaat doen. Als developer (wat voor developer) enkel code? Of ook games?
Als het enkel code is zou ik wachten op de nieuwe airs met retina scherm. Als game developer en als je de power echt nodig hebt zou ik nu een 15" pro kopen en er van genieten.
Ik denk dat het erg aannemelijk is dat de volgende upgrade voor de macbook pro retina 15" broadwell bevat. Dat zou bijvoorbeeld 2 uur extra accu duur kunnen geven. Terwijl je er 15% qua power op vooruit gaat.
Het is dus afhankelijk van wat je gaat doen. Als developer (wat voor developer) enkel code? Of ook games?
Als het enkel code is zou ik wachten op de nieuwe airs met retina scherm. Als game developer en als je de power echt nodig hebt zou ik nu een 15" pro kopen en er van genieten.
[ Voor 45% gewijzigd door walletje-w op 26-10-2014 22:26 ]
Ik las dat de Broadwell CPUs voor de 15" MBP pas in juli 2015 komen, zo lang kan ik niet wachten.walletje-w schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:15:
Nou http://buyersguide.macrumors.com/#Retina_MacBook_Pro hij heeft net een kleine update gehad. Ik weet niet zo goed wat er voor grote nieuwe veranderingen aan komen. Hardware zal weer net wat sneller zijn. Wellicht wat dunner en lichter maar verwacht het eigenlijk niet. Batterijduur zal wel omhoog gaan doordat er op een kleinere schaal hardware gemaakt kan worden.
Ik ben een webdeveloper, maar ik wil af en toe wel een spelletje kunnen spelen (mijn laptop is mijn main apparaat, ik sluit 'm thuis aan op een monitor). En 13" 16:9 is gewoon te klein.
Gezien de hardware die erin zit kan je er zeker nog wel 2 jaar prima op werkenTimons106 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:10:
Als developer begin ik mij heel erg te irriteren aan Windows en wil ik nu misschien toch de overstap maken naar OSX.
Hij zal gebruikt worden als mijn main device en hij zal wel minstens twee jaar mee moeten gaan.
Ben zelf in bezit van de rMBP late 2013 en ik heb er een 4K monitor aan hangen en dat trekt de GT750M met gemak. Je moet er niet 2x een 4K monitor aan willen, want dat lukt niet met TB2 (overigens is 2x 1440p geen probleem) maar qua power zal je het verschil tussen Haswell en Broadwell niet substantieel gaan merken is het vermoeden. Er zit nu steeds tussen de 3-15% snelheidsverbetering tussen de Ivy Bridge, Sandy Bridge en Haswell processoren dus verwachten dat er nu ineens 50% bijkomt lijkt mij sterk. De batterijduur zal wel misschien nog wat langer zijn maar dat gaat toch niet op als je er op een extern scherm aan werkt.
Tenzij er echt een update aan zit te komen (vaak in Februari de afgelopen jaren meen ik) denk ik niet dat je ook maar een seconde moet denken aan het idee 'miskoop' want het zijn geweldige machines of ze nu met Haswell of Broadwell geleverd worden
Ik heb de mijne net vrijdag (op z'n laatste dag garantieKobus Post schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 01:08:
Heb een rMBP 15 inch uit 2012. In het begin drie dooie pixels gekregen, nooit naar laten kijken (viel niet op & kan laptop niet missen), maar nu zijn er laaste weken een ~ 10 dooie pixels bij gekomen. Valt niet op bij lichte achtergronden, maar bij donkere achtergronden toch wel duidelijk aanwezig.

Zijn kennelijk soms eerder beschadigingen in de toplaag/coating van het scherm dan dooie pixels. Als je ook maar een kruimeltje op je top case hebt boort die zich in je scherm op het moment dat je 'm dichtklapt. Bekend probleem, maar schijnt nogal een hit-and-miss te zijn of ze het onder garantie vervangen.
Als ze de mijne niet onder garantie vervangen ga ik wel even enorm bitchen en kijken of ik ergens bezwaar kan maken, want van een machine van over de 3000 euro mag je wel verwachten dat 'ie iets kan hebben. Heb in meer dan tien jaar nog nooit gezeik met Apple laptops gehad, maar bij die retina hebben ze de boel zo dun gemaakt dat het niets meer kan hebben.
Ik had een poosje geleden hetzelfde probleem, maar uiteindelijk toch de knop doorgehakt en er eentje gekocht. Qua productiviteit op een laptop is een MBP echt fantastisch, het hele OS lijkt wel speciaal voor laptops gemaakt.Timons106 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:34:
[...]
Ik las dat de Broadwell CPUs voor de 15" MBP pas in juli 2015 komen, zo lang kan ik niet wachten.
Ik ben een webdeveloper, maar ik wil af en toe wel een spelletje kunnen spelen (mijn laptop is mijn main apparaat, ik sluit 'm thuis aan op een monitor). En 13" 16:9 is gewoon te klein.
Qua hardware lijkt de snelheidswinst van Broadwell wel meer te gaan worden dan de vorige generaties (omdat je wat meer thermal headroom hebt) maar de implementatie van de fabrikant is erg bepalend: Die kan er voor kiezen ongeveer dezelfde performance te halen in een dunnere behuizing met minder koeling en een langere accuduur, of meer performance in de huidige behuizing. Al met al zijn er zoveel onzekerheden wat betreft die launch (en hoe lang het nog duurt) dat ik dus nu de laptop heb gekocht en ik ben daar (waarschijnlijk tot ze de opvolger aankondigen
Ik heb sinds Yosemite weer erg veel last van het probleem dat verschillende mousepad acties het niet meer doen na een tijdje browsen in safari. Bijv. het scrollen / backward / forward werkt dan niet meer en de enigste oplossing tot nu toe is om de laptop even dicht te klappen en weer te openen. Ik hoopte eigenlijk dat dit gefixed zou zijn in Yosemite..
[ Voor 4% gewijzigd door Bapawe op 27-10-2014 11:04 ]
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe