Ligt er aan hoelang jij nog kan wachten, niemand anders kan dat voor jou bepalen. Maar de processor bumps van de laatste jaren zijn zo laag dat ik de snelheidswinst amper tot niet meer merkbaar is, waar je vroeger van core2duo naar een quad ging en het nog 50-100% scheelde is 10-20% nu al heel veel, niet echt iets om een half jaar/jaar op te wachten.Timons106 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:10:
Als developer begin ik mij heel erg te irriteren aan Windows en wil ik nu misschien toch de overstap maken naar OSX.
Nu is mijn vraag, is het de moeite waard om te wachten op de volgende upgrade van de MacBook Pro?
Het zal sowieso nog minstens 2 maanden duren voordat ik het geld heb om de MacBook Pro (met dedicated GPU en 512GB SSD) te kopen.
Hij zal gebruikt worden als mijn main device en hij zal wel minstens twee jaar mee moeten gaan.
Met andere woorden, wat verwachten jullie van de volgende generatie MBPs?
De komende 2 jaar gaan die nieuwe retina's van tegenwoordig zeker wel mee, ze worden niet meer traag zoals de oude generatie met hdd's en de processors van nu zijn meer dan capabel genoeg om 4-5 jaar mee te kunnen, als het niet meer is.
De snelheidswinst van tegenwoordig is gewoonweg niet meer zo interessant als 5 jaar geleden het geval was met pentium 4 > core2duo > core 2 quad > i5/i7 en ga zo maar door.
Haswell is trouwens ook lekker energiezuinig, dus ook daar hoef je het niet voor te laten.