Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:19
Timons106 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:10:
Als developer begin ik mij heel erg te irriteren aan Windows en wil ik nu misschien toch de overstap maken naar OSX.
Nu is mijn vraag, is het de moeite waard om te wachten op de volgende upgrade van de MacBook Pro?

Het zal sowieso nog minstens 2 maanden duren voordat ik het geld heb om de MacBook Pro (met dedicated GPU en 512GB SSD) te kopen.
Hij zal gebruikt worden als mijn main device en hij zal wel minstens twee jaar mee moeten gaan :).

Met andere woorden, wat verwachten jullie van de volgende generatie MBPs?
Ligt er aan hoelang jij nog kan wachten, niemand anders kan dat voor jou bepalen. Maar de processor bumps van de laatste jaren zijn zo laag dat ik de snelheidswinst amper tot niet meer merkbaar is, waar je vroeger van core2duo naar een quad ging en het nog 50-100% scheelde is 10-20% nu al heel veel, niet echt iets om een half jaar/jaar op te wachten.

De komende 2 jaar gaan die nieuwe retina's van tegenwoordig zeker wel mee, ze worden niet meer traag zoals de oude generatie met hdd's en de processors van nu zijn meer dan capabel genoeg om 4-5 jaar mee te kunnen, als het niet meer is.

De snelheidswinst van tegenwoordig is gewoonweg niet meer zo interessant als 5 jaar geleden het geval was met pentium 4 > core2duo > core 2 quad > i5/i7 en ga zo maar door.

Haswell is trouwens ook lekker energiezuinig, dus ook daar hoef je het niet voor te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik heb zelf niet zoveel kaas van gegeten als het om processoren gaat, maar bedoeld Timons niet een vervolg op de i5/i7 die juist wèl een merkbare snelheids bump geeft?
pentium 4 > core2duo > core 2 quad > i5/i7> ???

Voor zo ver ik weet zijn de i5/i7 ook al een tijdje op de markt, zou het kunnen dat er een nieuwe generatie aankomt?

PS. mijn early 2011 doet het nog als nieuw en ik heb niks te klagen, maar ik kijk stiekem wel een beetje naar de nieuwe modellen voor als ik over 1/2/3 jaar toch weer eens wil upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 20:12
Sinds zaterdag in het bezit van een Macbook Pro Retina 15" Late 2013.
Hierbij heb ik hem ge-upgrade naar Yosemite... helaas verliep dit niet goed af :P
Hij is namelijk gecrasht en het ligt aan de hardware!! Lekker is dat, ik heb er nog maar een paar uurtjes van genoten.
Ben benieuwd hoelang dit ongeveer gaat duren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:19
Scirocco schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:55:
Ik heb zelf niet zoveel kaas van gegeten als het om processoren gaat, maar bedoeld Timons niet een vervolg op de i5/i7 die juist wèl een merkbare snelheids bump geeft?
pentium 4 > core2duo > core 2 quad > i5/i7> ???

Voor zo ver ik weet zijn de i5/i7 ook al een tijdje op de markt, zou het kunnen dat er een nieuwe generatie aankomt?

PS. mijn early 2011 doet het nog als nieuw en ik heb niks te klagen, maar ik kijk stiekem wel een beetje naar de nieuwe modellen voor als ik over 1/2/3 jaar toch weer eens wil upgraden.
Klopt de i5 en i7 zijn al een tijd op de markt, maar Intel gebruikt deze benamingen als indicatie in wat voor klasse de processor zit, zo zijn er al ivy bridge, sandy bridge, haswell etc generaties uitgekomen en zal er wellicht volgend jaar de nieuwe Broadwell generatie uitkomen.

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat waar je 5 jaar geleden na 2-3 jaar je systeem upgraden en er echt een wereldverschil in had van 50-100% snelheidswinst, zul je nu een marginale snelheidswinst hebben van 10-20 % als je nu over 3 jaar een nieuw systeem koopt, het wordt steeds en steeds minder dus.
lindseysew schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:59:
Sinds zaterdag in het bezit van een Macbook Pro Retina 15" Late 2013.
Hierbij heb ik hem ge-upgrade naar Yosemite... helaas verliep dit niet goed af :P
Hij is namelijk gecrasht en het ligt aan de hardware!! Lekker is dat, ik heb er nog maar een paar uurtjes van genoten.

Ben benieuwd hoelang dit ongeveer gaat duren :/
Je doet een software upgrade en dan ligt het ineens aan de hardware? Dat lijkt me heel erg sterk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Scrtz schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:25:

[...]

Je doet een software upgrade en dan ligt het ineens aan de hardware? Dat lijkt me heel erg sterk..
Nou maar toch is dat wel het geval :P
Ik kreeg de 9 beeps na het indrukken van de aan/uit knop :X dus niet alleen software gerelateerd....
Vandaar dat ik nu in deze topic aan het kletsen ben ....
De persoon achter de telefoon zei dat het eventueel de RAM of Flashdrive zou kunnen zijn :/
Daar wordt ik niet vrolijk van

[ Voor 19% gewijzigd door lindseysew op 27-10-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
lindseysew schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:00:
De persoon achter de telefoon [...]
Heb je nou Apple gebeld, of de winkel waar je hem had gekocht?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
RobV schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:50:
[...]

Heb je nou Apple gebeld, of de winkel waar je hem had gekocht?
Winkel, ze zeiden dat de macbook eventueel twee weken ongeveer ter reparatie weg zou zijn :/
Ik denk dat ik mijn geld ga terug vragen...
Ze zeiden zelfs op het moment dat ik de aankoop deed dat het helemaal schoongemaakt en gecontroleerd was door Apple gecertificeerde mensen :/ maarjah... een defecte/niet goed werkende RAM/Flashdrive controleren ze dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-09 15:23
lindseysew schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:46:
[...]

Winkel, ze zeiden dat de macbook eventueel twee weken ongeveer ter reparatie weg zou zijn :/
Ik denk dat ik mijn geld ga terug vragen...
Ze zeiden zelfs op het moment dat ik de aankoop deed dat het helemaal schoongemaakt en gecontroleerd was door Apple gecertificeerde mensen :/ maarjah... een defecte/niet goed werkende RAM/Flashdrive controleren ze dus niet?
Goedkoop blijkt toch weer duurkoop te zijn, je bent door zowel mijzelf als anderen in het
Het grote "show je Apple computer" topic - Deel 23 gewaarschuwd voor zogenaamde demomodellen.

Kan maar zo zijn dat dit een DOA is geweest die al een keer ter reparatie is opgestuurd en nu dus nog steeds defect blijkt te zijn. Zou je geld terug eisen en even doorsparen voor een macbook die nieuw uit de doos komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
bacardicoconut schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:57:
[...]

Goedkoop blijkt toch weer duurkoop te zijn, je bent door zowel mijzelf als anderen in het
Het grote "show je Apple computer" topic - Deel 23 gewaarschuwd voor zogenaamde demomodellen.

Kan maar zo zijn dat dit een DOA is geweest die al een keer ter reparatie is opgestuurd en nu dus nog steeds defect blijkt te zijn. Zou je geld terug eisen en even doorsparen voor een macbook die nieuw uit de doos komt.
Nadeel van overenthousiasme ..
Mijn ouders gaan er morgen heen, en ze gaan er dan geld voor vragen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
lindseysew schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:14:
[...]

Nadeel van overenthousiasme ..
Mijn ouders gaan er morgen heen, en ze gaan er dan geld voor vragen... :(
haha, snap ik. Heb ook wel eens dergelijke aankopen gedaan, inmiddels wel van geleerd. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Venzio schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:51:
Ik heb een MacBook Pro model van late-2011 (15inch + 4gb ram + 500 hdd), enorm veel problemen mee, helaas. Het opstarten van mijn MBP duurt soms MINUTEN, dat kan toch niet? Laptop heeft me toen 1900 euro gekost, volgens Mac2Sell 1.100 waard? Is het verstandig om hem maar te verkopen en een MacBook Pro 15 inch Retina (2,2ghz + 16gb ram + 256gb ssd) te kopen of toch het toch maar met mijn 'oude' doen en een nieuwe SSD + 16gb RAM kopen en die erin stoppen?

Ik vind het erg zonde, gebruik hem nu hoogstens 1 maal per week en dat is toch wel weggegooid geld op dit moment.
Toch nog even een update:

Ik heb vorige week een Samsung EVO840 (250gb) gekocht......

_/-\o_ Waaauw, dat ik dat niet eerder heb gedaan. Wat een verschil! Binnen 10-15 seconden ben ik ingelogd en Photoshop staat open binnen een aantal seconden, ipv een halve minuut.

Thanks iedereen voor de hulp, later maar een keer mijn RAM-geheugen upgraden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
bacardicoconut schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:42:
[...]

haha, snap ik. Heb ook wel eens dergelijke aankopen gedaan, inmiddels wel van geleerd. 8)
Ik heb het geld er weer voor teruggekregen :X
Donderdag het geld binnen ... natuurlijk duurt het ff :P duuuh.
Maarjah... dan maar weer zoeken naar een nieuwe :'( en duurder :X
Maar dan doet hij het tenminste wel 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Venzio schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:30:
[...]

Toch nog even een update:

Ik heb vorige week een Samsung EVO840 (250gb) gekocht......

_/-\o_ Waaauw, dat ik dat niet eerder heb gedaan. Wat een verschil! Binnen 10-15 seconden ben ik ingelogd en Photoshop staat open binnen een aantal seconden, ipv een halve minuut.

Thanks iedereen voor de hulp, later maar een keer mijn RAM-geheugen upgraden! :)
Mooi zo, dan kan je nog een (paar) jaar van je MacBook Pro genieten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Het upgraden naar SSD is echt geen mode-fabeltje hoor, dat blijkt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:04
RobV schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:10:
Klopt...en dat geldt voor iedere PC / laptop...overstap naar SSD vanaf reguliere (ouderwetse?) HD is de grootste snelheidswinst die je kunt behalen (voor een relatief zeer klein bedrag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik sta op het punt om een nieuwe rMBP aan te schaffen en vroeg mij af hoe het ervoor staat met image retention. Bij de vorige generaties las je er aardig wat over op het internet, maar nu is het euvel bij de 2014 modellen een stuk minder volgens mij. Is het ook (nog steeds) zo dat Samsung schermen over het algemeen beter presteren dan de LG's?

Op dit moment werk ik nog steeds op een "15-inch, Early 2011" met aftermarket SSD (Samsung 840 EVO) en, destijds nog als optie bij Apple, een matte high-res scherm. Aan de ene kant zal ik er qua snelheid en scherm zeker op vooruit gaan maar aan de andere kant ben ik wel een beetje bang dat ik mijn huidige matte scherm een klein beetje ga missen. Na zoveel jaar is dit nog steeds een perfect scherm; geen image retention, geen dode (sub)pixels, geen backlight bleeding, geen ghosting of lag en het belangrijkste: geen last van reflecties. Ik vraag mij af hoe de ervaring is om van een mat high-res scherm naar retina te gaan. Iemand deze overstap gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
RobV schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:10:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik al een tijdje niet heb gekeken naar de prijzen van SSD's. Het irriteerde me pas de laatste tijd echt (omdat ik hem weer vaker gebruik). In mijn geheugen zitten nog de prijzen waar je voor het (drie?)dubbele 250gb kocht, 125e vind ik een mooie prijs. Ik had ook wel verwacht dat het aanzienlijk zou schelen, maar zoveel had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Executor16 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 00:52:
Ik sta op het punt om een nieuwe rMBP aan te schaffen en vroeg mij af hoe het ervoor staat met image retention. Bij de vorige generaties las je er aardig wat over op het internet, maar nu is het euvel bij de 2014 modellen een stuk minder volgens mij. Is het ook (nog steeds) zo dat Samsung schermen over het algemeen beter presteren dan de LG's?

Op dit moment werk ik nog steeds op een "15-inch, Early 2011" met aftermarket SSD (Samsung 840 EVO) en, destijds nog als optie bij Apple, een matte high-res scherm. Aan de ene kant zal ik er qua snelheid en scherm zeker op vooruit gaan maar aan de andere kant ben ik wel een beetje bang dat ik mijn huidige matte scherm een klein beetje ga missen. Na zoveel jaar is dit nog steeds een perfect scherm; geen image retention, geen dode (sub)pixels, geen backlight bleeding, geen ghosting of lag en het belangrijkste: geen last van reflecties. Ik vraag mij af hoe de ervaring is om van een mat high-res scherm naar retina te gaan. Iemand deze overstap gemaakt?
Ik heb de 2014 versie en tot nu toe nog geen last gehad van image retention, dode subpixels, backlight bleeding of waarneembare ghosting. Reflecties uiteraard wel, het scherm is echt spiegelend afgewerkt. Het is ook nog eens echt een stofmagneet en lijkt sowieso wel vuil aan te trekken: Er zitten allemaal onverklaarbare vlekjes en strepen op (wel weg te halen). Ook schijnt de coating vrij 'zacht' te zijn, maar daarvoor heb ik hem nog niet lang genoeg.

Al met al ga je wel meer last hebben van reflecties en dingen op je scherm (afkomend van een laptop met mat scherm en een mat scherm in dagelijks gebruik). Daarintegen gaat het scherm vrij helder, en is de beeldkwaliteit van het retina scherm oprecht werkelijk om te kwijlen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:21

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

lindseysew schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:54:
[...]

Ik heb het geld er weer voor teruggekregen :X
Donderdag het geld binnen ... natuurlijk duurt het ff :P duuuh.
Maarjah... dan maar weer zoeken naar een nieuwe :'( en duurder :X
Maar dan doet hij het tenminste wel 100%
Gelukkig dat alles weer goed is gekomen :)

Ik vind het overigens wel belachelijk dat ze een product willen laten maken wat net is aangekocht.
Maar een demo vervangen door een nieuwe exemplaar is natuurlijk wel duur voor een winkel, daar zal apple niet voor opdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Psycho_Mantis schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:58:
[...]

Gelukkig dat alles weer goed is gekomen :)

Ik vind het overigens wel belachelijk dat ze een product willen laten maken wat net is aangekocht.
Maar een demo vervangen door een nieuwe exemplaar is natuurlijk wel duur voor een winkel, daar zal apple niet voor opdraaien.
Ja klopt, ik vond het op zich superraar.... dan hij het ineens niet meer deed.. terwijl Dixons had benadrukt dat het door Apple gecertificeerde personen was gecontroleerd en nagekeken of alles wel verkoopbaar was >.<
Maarjah iedereen maakt fouten :P en ik ook. Ik ga dus lekker een gesealde kopen en geen demo meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Zie ik nu spoken of....

Nadat display automatisch uit is gegaan (geldt voor zowel op batterij als power adapter) en na een aantal minuten ik de MBP weer wil gebruiken, dan zie ik nadat het scherm aan is gegaan dat wifi verbinding wordt opgebouwd....alsof bij display-uit de wifi verbinding ook wordt uitgeschakeld. Ik kan mij niet herinneren dat dit in Mavericks ook al zo was. Btw geen van de opties zijn geselecteerd bij de Energy Saver optie in System Preferences.

Ps Wifi werkt verder gewoon prima, ik heb geen van de issues zoals andere gebruikers melden na de overstap op Yosemite.

[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 30-10-2014 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Net mijn maxed out Macbook pro 15 inch 2014 binnen. Wat een apparaat. Ben al (te)veel tijd kwijt met alleen staren ernaar.

Heb alleen even een vraag wat betreft het kalibreren van de accu. Moet ik die perse volledig leeg gebruiken in een sessie? Of kan de Macbook tussendoor gewoon in slaapstand/uit.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-09 13:52
dafmay schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 19:02:
Zie ik nu spoken of....

Nadat display automatisch uit is gegaan (geldt voor zowel op batterij als power adapter) en na een aantal minuten ik de MBP weer wil gebruiken, dan zie ik nadat het scherm aan is gegaan dat wifi verbinding wordt opgebouwd....alsof bij display-uit de wifi verbinding ook wordt uitgeschakeld. Ik kan mij niet herinneren dat dit in Mavericks ook al zo was. Btw geen van de opties zijn geselecteerd bij de Energy Saver optie in System Preferences.

Ps Wifi werkt verder gewoon prima, ik heb geen van de issues zoals andere gebruikers melden na de overstap op Yosemite.
Daar heb ik dus ook last van. Echt totaal niet handig.

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
Geteisem schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:16:
Net mijn maxed out Macbook pro 15 inch 2014 binnen. Wat een apparaat. Ben al (te)veel tijd kwijt met alleen staren ernaar.

Heb alleen even een vraag wat betreft het kalibreren van de accu. Moet ik die perse volledig leeg gebruiken in een sessie? Of kan de Macbook tussendoor gewoon in slaapstand/uit.
Gefeliciteerd ;)

Je kan je MBP gewoon gebruiken zoals je wilt, de accu gaat dan gewoon jaren mee. Je hoeft hem dus niet leeg te gebruiken en hij mag in slaapstand tussendoor.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

j-phone schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:05:
[...]

Gefeliciteerd ;)

Je kan je MBP gewoon gebruiken zoals je wilt, de accu gaat dan gewoon jaren mee. Je hoeft hem dus niet leeg te gebruiken en hij mag in slaapstand tussendoor.
Dank. :D

Ok, dus die 'first time use' verhalen wat betreft accu gaan niet (meer) op. Lichtelijk stupide en overbezorgd
wellicht...

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-09 15:51

Phntm

Tlingelingeling

Ik heb een vraag aan iedereen; gebruiken jullie een macbook pro shell? Ik zat te kijken en iedereen raadde me speck aan, maar ik ben dus niet van de case merken en vroeg me af of iemand hier wel ervaring heeft met zulke producten. Zijn ze eigenlijk aan te raden volgens jullie? En hoe zit het met hitte uitstoot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Ik zou zelf niet snel aan een shell beginnen. Mede door zoals al noemt hitte en shells schijnen vaak meer kwaad dan goed te doen. Krassen omdat er iets tussen shell en Macbook komt etc.

Ben zelf nog wel op zoek naar een mooie sleeve. Liefst met optie tot opladen wanneer de Macbook ingepakt zit.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Geteisem schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:30:
Ik zou zelf niet snel aan een shell beginnen. Mede door zoals al noemt hitte en shells schijnen vaak meer kwaad dan goed te doen. Krassen omdat er iets tussen shell en Macbook komt etc.

Ben zelf nog wel op zoek naar een mooie sleeve. Liefst met optie tot opladen wanneer de Macbook ingepakt zit.
Ik heb deze vandaag ontvangen vanuit San Francisco...zeer mooie sleeve en hoge kwaliteit en afwerking. Eur 75,-- incl verzendkosten FedEx...binnen 2 dagen in huis.

http://www.sfbags.com/products/outback-macbook-sleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Geteisem schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:16:
[...]

Dank. :D

Ok, dus die 'first time use' verhalen wat betreft accu gaan niet (meer) op. Lichtelijk stupide en overbezorgd
wellicht...
Een accu moet je gewoon gebruiken, meestal gaat hij dan het langste mee. De grap is namelijk dat dit meestal overeenkomt met het aangeraden gebruik van de lapop, daar waar mensen die moeilijk lopen doen met de accu nog wel eens de verkeerde ideeen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

dafmay schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:39:
[...]

Ik heb deze vandaag ontvangen vanuit San Francisco...zeer mooie sleeve en hoge kwaliteit en afwerking. Eur 75,-- incl verzendkosten FedEx...binnen 2 dagen in huis.

http://www.sfbags.com/products/outback-macbook-sleeve
Mooie sleeve ook dit. :)
Cyleo schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:50:
[...]

Een accu moet je gewoon gebruiken, meestal gaat hij dan het langste mee. De grap is namelijk dat dit meestal overeenkomt met het aangeraden gebruik van de lapop, daar waar mensen die moeilijk lopen doen met de accu nog wel eens de verkeerde ideeen hebben.
Had er niet echt een duidelijk idee bij. Meer stuk gelezen o.a. van apple, maar dat slaat op oudere types. Daar had ik dan weer overheen gelezen.

Ik ga de accu wel gewoon gebruiken zonder er al teveel over na te denken. Denk dat dat gepieker slechter voor mij is, dan voor welk gebruik dan ook voor de accu. O-)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 14:38
Geteisem schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:23:

Had er niet echt een duidelijk idee bij. Meer stuk gelezen o.a. van apple, maar dat slaat op oudere types. Daar had ik dan weer overheen gelezen.

Ik ga de accu wel gewoon gebruiken zonder er al teveel over na te denken. Denk dat dat gepieker slechter voor mij is, dan voor welk gebruik dan ook voor de accu. O-)
Precies, niet over nadenken, gewoon gebruiken.

Énige puntje dat er op aan te merken is dat je je accu niet leeg moet laten lopen, Li-Ion en LiPo accu's kunnen daar niet goed tegen en is juist alleen maar schadelijk voor de totale capaciteit.
Om hem te kalibreren is het nodig, maar anders dan dat zou ik hem niet onder de 10% laten komen, en zelfs dat is laag.

(MBP Early 2011, 302 cycles in 3 jaar, nog 6396 mAh van de originele 6900mAh over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

lindseysew schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:12:
[...]

Ja klopt, ik vond het op zich superraar.... dan hij het ineens niet meer deed.. terwijl Dixons had benadrukt dat het door Apple gecertificeerde personen was gecontroleerd en nagekeken of alles wel verkoopbaar was >.<
Maarjah iedereen maakt fouten :P en ik ook. Ik ga dus lekker een gesealde kopen en geen demo meer...
'Door Apple gecertificeerde personen' kan rustig betekenen 'een van onze verkopers die Apple Product Professional is'. Dat is namelijk ook een mooi en shiny certificaat van Apple. De realiteit is echter dat je dat certificaat haalt door een paar online examentjes te doen, die je met www.apple.com bij de hand fluitend doorloopt in pakweg een halfuurtje. Oh, en het is een certificaat voor een verkoper, dus niet voor een technicus ;)

Verder doet de gemiddelde Dixons vestiging geen in-house reparaties op Macs dus de kans dat er een Apple Certified Technician rondloopt acht ik verwaarloosbaar klein. De overige Apple certificeringen die beschikbaar zijn hebben eveneens weinig te maken met het inspecteren van hardware en vaststellen van problemen. ;)

Kortom: Dixons verkoopt de onwetende klant gewoon een broodje aap. Niets nieuws helaas ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Whieee op 30-10-2014 23:36 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Wauw... Als het een Windows apparaat was dan wist ik er wel raad mee!
Maar, geld is gisteravond overgestort en ik kan hopelijk vanavond een nieuwe halen :).
Ik zal deze fout niet snel meer maken...
En gesealde apparaten ruiken immers heerlijk haha xD
Eigenlijk een broodje aap gegeven aan een aap... Ik ken Macs nog niet echt, nooit één gehad :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:49

Rudios

Lost in space?

thaan schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:29:
[...]

Precies, niet over nadenken, gewoon gebruiken.

Énige puntje dat er op aan te merken is dat je je accu niet leeg moet laten lopen, Li-Ion en LiPo accu's kunnen daar niet goed tegen en is juist alleen maar schadelijk voor de totale capaciteit.
Om hem te kalibreren is het nodig, maar anders dan dat zou ik hem niet onder de 10% laten komen, en zelfs dat is laag.

(MBP Early 2011, 302 cycles in 3 jaar, nog 6396 mAh van de originele 6900mAh over)
Volgens mij gaat die vlieger ook niet meer op daar de accu's tegenwoordig gewoon beveiligd zijn tegen volledige ontlading. Als je Macbook uitgaat dan zal de accu altijd nog gewoon wat sap hebben, maar gaat uit veiligheid niet verder. Maargoed, het blijft toch allemaal een beetje grijs gebied, ik zou zoals hierboven - en ik zelf ook doe - gewoon lekker gebruiken, niet zozeer naar de accu omkijken. Ik heb zelf mijn Macbook 1 jaar en hij staat nog op 100% capaciteit en gebruik hem te pas en te onpas op de accu, als er stroom in de buurt is gaat hij wel altijd aan de netstroom.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:29
Rudios schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:16:
[...]

Volgens mij gaat die vlieger ook niet meer op daar de accu's tegenwoordig gewoon beveiligd zijn tegen volledige ontlading. Als je Macbook uitgaat dan zal de accu altijd nog gewoon wat sap hebben, maar gaat uit veiligheid niet verder. Maargoed, het blijft toch allemaal een beetje grijs gebied, ik zou zoals hierboven - en ik zelf ook doe - gewoon lekker gebruiken, niet zozeer naar de accu omkijken. Ik heb zelf mijn Macbook 1 jaar en hij staat nog op 100% capaciteit en gebruik hem te pas en te onpas op de accu, als er stroom in de buurt is gaat hij wel altijd aan de netstroom.
Zelfs als je 'm tussendoor een keer helemaal leeg trekt, dan is er zeker nog wat (appel)sap over in de accu.
hij krijgt het hier zelfs voor elkaar om zonder stroom nog het beeldscherm aan te krijgen met instructies voor de lader.

Maar inderdaad, als stroom in de buurt aan de lader, en geen stroom in de buurt? accu
gaat hier ook prima ! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nabje
  • Laatst online: 23-06 03:08
Ik ben toe aan een RAM-geheugen update.
Ik zag deze staan op een website:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/F7HEWnF.png
De eerste is dual-channel en de 2de single.
Wat raden jullie me aan?
En kun je 1 geheugen-gleuf leeglaten ? (of eventueel 2GB erin doen ?)

[ Voor 9% gewijzigd door Nabje op 31-10-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:29
Nabje schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:59:
[afbeelding]
Wat raden jullie me aan?
Mijn persoonlijke ervaring is toch dat dual-channel beter (lijkt) te werken
Echter kan dit net zo goed in mijn hoofd zitten :-P

de machine zal prima starten met 1 geheugen reepje verwacht ik, maar ik zou als je nog 2gb hebt liggen het er bij proppen. hoe meer geheugen hoe beter toch?:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 18:32
:P
[afbeelding]
Wat raden jullie me aan?
Op welke site schaf je dat aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
lubbertkramer schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:22:
:P
[...]

Op welke site schaf je dat aan? :)
Aan de vergelijking in de screenshot herken ik http://www.memoryshop.nl/
Maar uiteraard zou ik even in gewoon de pricewatch kijken of je ergens ander goedkoper uit bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Nu online
Als je 8GB RAM wil dan kun je het beste 2x4GB kopen, dan maak je gebruik van dual channel.

Echter, ik heb een behoorlijk tijd een Macbook gehad waarin ik 3GB had zitten (2+1). Dit draaide prima en volgens benchmarks heb je er in sommige gevallen profijt van. http://eshop.macsales.com...Testing/Memory_Benchmarks.

Let wel op bovenstaande link gaat over oude MacBooks met een Core2Duo. Ik heb geen idee hoe het tegenwoordig is.

[ Voor 17% gewijzigd door martijn007 op 31-10-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:22
alcx schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:20:
[...]

Hou ons hier even op de hoogte als je wilt! Ik heb hetzelfde "probleem", maar dan in veel mindere mate dan op de foto's die jij post. Heb nog tot maart volledige apple garantie, dus als het zonder problemen gefixt wordt ga ik ook even langs. Heb je het in dezelfde mate als op jouw foto's of lijkt het meer op mijn foto?

[afbeelding]
Vandaag langs de Apple Store in Den Haag gegaan. Wat een top service _/-\o_ ! Ik legde het uit aan de Apple 'Genius' en hij zei: "Ik neem hem even mee naar boven en dan ben ik zo terug". Na 10 minuten had hij het gefixt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje aan de bezitters van Macbook Pro's - met retina - van 13 inch:

Wat zijn er ervaringen met Windows 7/8 onder Bootcamp en in het bijzonder de temperatuurontwikkeling? Het 15 inch model heeft fel te lijden omdat de dedicated GPU niet kan worden uitgeschakeld in Windows waardoor de temperatuur de hoogte in schiet.

Maar het 13 inch model heeft enkel de Intel integrated graphics. Ik kan nergens op het internet effectieve metingen van temperaturen vinden en nu hoop ik stiekem dat het 13 inch model toch koel kan blijven onder Bootcamp.

Ik doe veel aan programmeren allerhande en tekstrendering is dus zeer belangrijk voor me. Als ik nog lang op 1366x768 moet staren word ik gek. Maar ik heb helaas bepaalde in-house Windows programma's van op het werk die veel te intensief zijn om effectief in een VM te draaien. Dus Bootcamp is een must voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:15
Als ik een MacBook in UK of US koop (zakelijk). Heb ik toch gewoon 1 jaar garantie in NL of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
SquareOne schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 14:46:
Als ik een MacBook in UK of US koop (zakelijk). Heb ik toch gewoon 1 jaar garantie in NL of niet?
Over de gehele wereld. Dus ook in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
[afbeelding]
Wat raden jullie me aan?
Raar verhaal in dat screenshot. Link is dual channel omdat het een 2x4GB kitje betreft. De rechter is een stick van 8GB.

Persoonlijk zou ik altijd twee of vier reepjes geheugen gebruiken, dan heb je in ieder geval dual channel.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeKiller
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 23:18
Hm... Wil binnenkort een MacBook Pro 15" gaan halen, maar ben aan het twijfelen of ik er eentje nu moet halen of pas wanneer Broadwell uit is. Vorige update (van juli niet meegenomen gezien dit toch alleen maar een simpele speed upgrade is) is inmiddels al meer dan een jaar geleden. Wat te doen? Ik zie het namelijk ook niet zitten om laptop te kopen die al een jaar 'verouderd' is. Maar ben bang dat tegen de tijd dat Broadwell uit is, dat we al weer bijna een jaar verder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MikeKiller schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 17:37:
Hm... Wil binnenkort een MacBook Pro 15" gaan halen, maar ben aan het twijfelen of ik er eentje nu moet halen of pas wanneer Broadwell uit is. Vorige update (van juli niet meegenomen gezien dit toch alleen maar een simpele speed upgrade is) is inmiddels al meer dan een jaar geleden. Wat te doen? Ik zie het namelijk ook niet zitten om laptop te kopen die al een jaar 'verouderd' is. Maar ben bang dat tegen de tijd dat Broadwell uit is, dat we al weer bijna een jaar verder zijn.
Deze discussie heeft deze week al eerder plaatsgevonden...even de zoekfunctie gebruiken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
bacardicoconut schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 15:21:
[...]

Over de gehele wereld. Dus ook in Nederland.
Top, en tot 1 jaar na aanschaf is het ook gewoon mogelijk om Apple Care aan te schaffen toch? Maakt het nog uit waar Apple Care wordt aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:46
Zijn er hier mensen die gebruik maken van Bootcamp (Windows 8.1) op een Macbook Pro Retina 13-inch van eind 2013? Ik merk dat de laptop een stuk warmer wordt bij het gebruik van Bootcamp dan wanneer ik onder OSX aan het werk ben. Herkennen mensen dit? Kan dit kwaad en is er een oplossing voor zodat ik toch Windows kan draaien? :)

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 20:44
mprkooij schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:02:
[...]

Vandaag langs de Apple Store in Den Haag gegaan. Wat een top service _/-\o_ ! Ik legde het uit aan de Apple 'Genius' en hij zei: "Ik neem hem even mee naar boven en dan ben ik zo terug". Na 10 minuten had hij het gefixt!
Bedankt voor je reactie! Ga ik er ook maar eens even langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:16
Ik heb een tijdje bootcamp gebruikt en heb geen gekke temperaturen opgemerkt.
Nu draai ik het in parallels, omdat ik tegen de volgende problemen aan liep.

-scrollen ging super snel
-soms niet uit slaap stand komen, of als je hem dicht klapt dat hij gewoon uit is.
-netwerk kabel moet er in zitten als je hem opstart, als hij eenmaal op wifi zit kan je niet even de kabel er in doen.. Je moet hem opnieuw opstarten zodat hij hem via de kabel pakt.
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 14:28:
Een vraagje aan de bezitters van Macbook Pro's - met retina - van 13 inch:

Wat zijn er ervaringen met Windows 7/8 onder Bootcamp en in het bijzonder de temperatuurontwikkeling? Het 15 inch model heeft fel te lijden omdat de dedicated GPU niet kan worden uitgeschakeld in Windows waardoor de temperatuur de hoogte in schiet.

Maar het 13 inch model heeft enkel de Intel integrated graphics. Ik kan nergens op het internet effectieve metingen van temperaturen vinden en nu hoop ik stiekem dat het 13 inch model toch koel kan blijven onder Bootcamp.

Ik doe veel aan programmeren allerhande en tekstrendering is dus zeer belangrijk voor me. Als ik nog lang op 1366x768 moet staren word ik gek. Maar ik heb helaas bepaalde in-house Windows programma's van op het werk die veel te intensief zijn om effectief in een VM te draaien. Dus Bootcamp is een must voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
SquareOne schreef op zondag 02 november 2014 @ 10:29:
[...]

Top, en tot 1 jaar na aanschaf is het ook gewoon mogelijk om Apple Care aan te schaffen toch? Maakt het nog uit waar Apple Care wordt aangeschaft?
Moet inderdaad binnen 12 maanden na aankoop.
Maakt niet uit zolang je de aanschafbon kunt laten zien, dat is wel een voorwaarde tegenwoordig volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WinterBase schreef op zondag 02 november 2014 @ 13:50:
Zijn er hier mensen die gebruik maken van Bootcamp (Windows 8.1) op een Macbook Pro Retina 13-inch van eind 2013? Ik merk dat de laptop een stuk warmer wordt bij het gebruik van Bootcamp dan wanneer ik onder OSX aan het werk ben. Herkennen mensen dit? Kan dit kwaad en is er een oplossing voor zodat ik toch Windows kan draaien? :)
blackspeedy schreef op zondag 02 november 2014 @ 16:58:
Ik heb een tijdje bootcamp gebruikt en heb geen gekke temperaturen opgemerkt.
[...]
Dit kom ik wel vaker tegen. De ene merkt er niets van en de andere heeft duidelijk verhoogde temperaturen. Heeft iemand hier ooit objectief temperaturen van gemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 27-09 09:51

GforceNL

Out of memory....

Heb het nooit gemeten, maar wat warmte betreft geen problemen. onder full load zal hij net zo warm worden als onder OSX. Draai met Windows 8.1.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-09 16:10
Wat gebruiken jullie om bijv je (retina) scherm schoon te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 22:25

4POX

Everybody is wired

cacao70 schreef op maandag 03 november 2014 @ 02:02:
Brillendoekjes en een spuitbusje die ik ooit bij mijn bril heb gekregen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik heb een review geschreven over mijn MacBook Pro 13" die ik ongeveer een maadje geleden gekocht heb:
productreview: Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2014) 2,6GHz 256GB review door Cyleo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
cacao70 schreef op maandag 03 november 2014 @ 02:02:
Mijn hand als ik net onder de douche vandaan kom.

Je moet niet teveel ruwe eelt o.i.d. hebben om je hand hiervoor te gebruiken, maar het is indrukwekkend hoe goed je een tablet/phone/notebook-scherm dan schoon veegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ettepet schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:52:
[...]

Mijn hand als ik net onder de douche vandaan kom.
yuck ;) Bij mij komt een bepaalde scene van Seinfeld naar boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
dafmay schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:25:
[...]

yuck ;) Bij mij komt een bepaalde scene van Seinfeld naar boven :)
Nooit gekeken. Je hebt tegenwoordig zoveel "gave" televisie- en media-content dat bijna alle spontaniteit eruit wordt geramt als je niet uitkijkt, omdat je gedwongen wordt veilige routes te bewandelen. Ik kijk praktisch geen televisie meer sinds pulprommel zoals Seinfeld en oppervlakkige/eenzijdige actualiteiten-programma's zoals Barend & van Dorp. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ettepet schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:42:
[...]

Nooit gekeken. Je hebt tegenwoordig zoveel "gave" televisie- en media-content dat bijna alle spontaniteit eruit wordt geramt als je niet uitkijkt, omdat je gedwongen wordt veilige routes te bewandelen. Ik kijk praktisch geen televisie meer sinds pulprommel zoals Seinfeld en oppervlakkige/eenzijdige actualiteiten-programma's zoals Barend & van Dorp. ;)
helemaal mee eens...er zijn overigens uitzonderingen (Rectify bijvoorbeeld)

...en weer on-topic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:04
Ik heb inmiddels iets minder goede ervaringen :(
Laatst spontaan een vlek in het scherm en na veel discussie en heen en weer reizen naar de Apple Store bleek dat ik bij mijn reseller consumenten-recht zou moeten claimen.
Enfin zo gezegd zo gedaan, Macbook is inmiddels 2 weken weg en heb een gepeperde rekening binnen gekregen :(

Uiteraard direct bezwaar gemeld en ook Apple opnieuw gebeld, de Macbook is 1 jaar en 3 maanden oud, en het is nu ook niet zo dat het nooit voor komt. (google regent klachten over vreemde vlekken in Retina schermen)
Volgens de Apple Store was het gewoon consumenten-recht maar volgens reseller gebruikers-schade. Iemand nog tips of rechtsbijstand ofzo erop? (rekening a 700,-)

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 03-11-2014 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
welke reseller als ik zo vrij mag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
GeeMoney schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:03:
Ik heb inmiddels iets minder goede ervaringen :(
Laatst spontaan een vlek in het scherm en na veel discussie en heen en weer reizen naar de Apple Store bleek dat ik bij mijn reseller consumenten-recht zou moeten claimen.
Enfin zo gezegd zo gedaan, Macbook is inmiddels 2 weken weg en heb een gepeperde rekening binnen gekregen :(

Uiteraard direct bezwaar gemeld en ook Apple opnieuw gebeld, de Macbook is 1 jaar en 3 maanden oud, en het is nu ook niet zo dat het nooit voor komt. (google regent klachten over vreemde vlekken in Retina schermen)
Volgens de Apple Store was het gewoon consumenten-recht maar volgens reseller gebruikers-schade. Iemand nog tips of rechtsbijstand ofzo erop? (rekening a 700,-)
Dat is te belachelijk voor woorden.
Exact de reden waarom ik niet snel bij een reseller zou kopen als consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Cyleo schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:27:
Ik heb een review geschreven over mijn MacBook Pro 13" die ik ongeveer een maadje geleden gekocht heb:
productreview: Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2014) 2,6GHz 256GB review door Cyleo
Heb je veel werk van gemaakt! Mooi gedaan hoor :)

Enige kritiekpuntje: een Air is toch geen pond lichter? Volgens mij scheelt het maar 200 gram met de 13.3" Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Puik stukje schrijfwerk. Daar neem ik de spreekwoordelijke hoed voor af. Respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Ik heb trouwens een vraagje hé, wanneer ik mijn muis die ik gebruikte voor Windows erin plug dan doet hij het op zich prima :P
Alleen in WoW ofzo, dan doet hij echt maf ..... en kan ik amper wat dingen klikken in het menu :/ hij blijft als het ware hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
Ik weet niet precies wat je met "blijven hangen" bedoelt, maar de kans bestaat dat het te maken heeft met de acceleratie van de muis. Het is inderdaad waar dat muizen anders reageren in OSX dan in Windows.

Niet lang geleden ben ik hier ook mee bezig geweest toen ik eens een potje CS:GO wilde spelen op m'n MBAir. Na het downloaden van deze tool en heel veel gefriemel (aan de settings ;) ) kun je het ongeveer krijgen als op Windows.

[ Voor 6% gewijzigd door SublimnAll op 04-11-2014 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Nice!
Thanks, en ja moeilijk uit te leggen.
Maar als ik bv. In wow de UI aanpas rn dan op apply klik dan sleep ik hem mee en kan ik niet op apple of wat dan ook klikken..
Ff proberen wnnr ik thuis ben! Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
lindseysew schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 09:18:
Ff proberen wnnr ik thuis ben! Thanks
Je toetsenbord doet ook vreemd! De 'e' en de 'a' doen het niet altijd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Hahaha, ik zat op mijn iPhone xD.
Ben nog niet zo'n held om snel te typen namelijk :3
Wel op mijn Macbookie :D, rete fijn toetsenbord !
Nu ben ik een beetje lui/moe vandaag... te lang achter de Macbook gezeten... tot half 1..... oops.

***Kunnen jullie mij een muis aanbevelen voor zowel wat games zoals Sims 3/4, WoW en Diablo 3.
Maar ook in combinatie met de gewone dingen? Ik heb op dit moment een Cyborg R.A.T. call of duty versie.. maar werkt niet echt optimaal XD

[ Voor 33% gewijzigd door lindseysew op 04-11-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lindseysew schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 09:56:
Hahaha, ik zat op mijn iPhone xD.
Ben nog niet zo'n held om snel te typen namelijk :3
Wel op mijn Macbookie :D, rete fijn toetsenbord !
Nu ben ik een beetje lui/moe vandaag... te lang achter de Macbook gezeten... tot half 1..... oops.

***Kunnen jullie mij een muis aanbevelen voor zowel wat games zoals Sims 3/4, WoW en Diablo 3.
Maar ook in combinatie met de gewone dingen? Ik heb op dit moment een Cyborg R.A.T. call of duty versie.. maar werkt niet echt optimaal XD
Ik zou gewoon voor de Magic Mouse gaan, erg fijn in mijn dagelijks gebruik (grafisch). Ook met gamen werkt hij meer dan prima. Niet de goedkoopste, maar naar mijn mening zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als ik zo snel even reviews google dan lijkt er weinig bijzonders aan de Magic Mouse te zijn:

http://www.engadget.com/products/apple/magic-mouse/

Gewoon even in de winkel proberen dus Lindsey :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:17:
[...]

Ik zou gewoon voor de Magic Mouse gaan, erg fijn in mijn dagelijks gebruik (grafisch). Ook met gamen werkt hij meer dan prima. Niet de goedkoopste, maar naar mijn mening zeker een aanrader.
Zeker even proberen in de winkel, ik vond het ding echt verschrikkelijk in de hand liggen namelijk. Veel te klein voor mijn grote klauwen handen. Daarnaast vond ik het in games echt bagger, scrollen werkt vaak niet soepel, net als de rechter muisklik. Deze muis is daar gewoon niet voor ontworpen en dat merk je.

Voor gewoon desktop werk is het dan weer wel een heerlijk muisje, voornamelijk door de gesture ondersteuning.
Mocht je hem willen kopen, tweedehands scheelt een hoop en merk je niks van.

[ Voor 23% gewijzigd door Electromonkey op 04-11-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Ik had altijd zo'n Razer Deathadder, dondersfijn ding...
De muis ga ik eigenlijk denk ik alleen gebruiken ingame en de trackpad voor de gewone dingen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
RobV schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:07:
welke reseller als ik zo vrij mag zijn?
Ik heb vandaag zo'n 1.5 uur alles en iedereen gesproken en ook de Reseller is opnieuw mijn zaak aan het beoordelen.
Ik hoop dat hij deze week nog uitsluitsel gaat geven of met een knappe oplossing komt.
Het is nog niet netjes(ik blijf correct) om exacte namen te gaan noemen zonder volledige afhandeling.

Volgens Repair center hebben ze gesproken met een repair afdeling van Apple zelf en ook deze gaaf aan dat het gewoon gebruikers schade moet zijn en dat " de vlekken" ze niet bekend voorkwamen als klacht/probleem.

Dit terwijl ik bij mijn eerste afspraak in Haarlem (apple store) toch echt twee mensen tegenover me had zitten met exact hetzelfde probleem en deze werden diezelfde dag nog voorzien van een nieuw scherm! (omdat ze bij de Store gekocht waren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Ik weet nu hoe ik het moet uitleggen en wat mijn muis issue is ;
Als ik met de trackpad over het menu ga met de knoppen, dan lichten ze toch direct op?
Met de muis is dat niet het geval.. en ontstaat er dus een soort lag :/
Heel maf, maar dat is dus super irritant...
How to fix it? Hij is niet traag met het bewegen van de cursor

**Dit probleem heb ik niet met een draadloze muis xD Great..

[ Voor 8% gewijzigd door lindseysew op 04-11-2014 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
lindseysew schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 18:11:
Ik weet nu hoe ik het moet uitleggen en wat mijn muis issue is ;
Als ik met de trackpad over het menu ga met de knoppen, dan lichten ze toch direct op?
Met de muis is dat niet het geval.. en ontstaat er dus een soort lag :/
Heel maf, maar dat is dus super irritant...
How to fix it? Hij is niet traag met het bewegen van de cursor

**Dit probleem heb ik niet met een draadloze muis xD Great..
Ik heb niet direct een antwoord op je vraag, maar probeer gewoon even een aantal dingen voordat je alles hier neer kwakt.

Heb een flink aantal posts van je voorbij zien komen afgelopen dagen en je bent super enthousiast en blij met je nieuwe Mac maar soms lijkt het wel op een chatbox op deze manier. Dat komt de kwaliteit van het forum niet ten goede.

No offence, maar just saying. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
SquareOne schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 18:55:
[...]

Ik heb niet direct een antwoord op je vraag, maar probeer gewoon even een aantal dingen voordat je alles hier neer kwakt.

Heb een flink aantal posts van je voorbij zien komen afgelopen dagen en je bent super enthousiast en blij met je nieuwe Mac maar soms lijkt het wel op een chatbox op deze manier. Dat komt de kwaliteit van het forum niet ten goede.

No offence, maar just saying. :X
Alright, dan zeg ik vanaf nu niks meer.
Ik dacht dat daar Forums voor waren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
lindseysew schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 18:59:
[...]

Alright, dan zeg ik vanaf nu niks meer.
Ik dacht dat daar Forums voor waren ?
Dat is een ietwat overdreven reactie. Tuurlijk mag je vragen hier posten, maar op tweakers wordt wel verwacht dat je eerst zelf even wat research doet en zelf een aantal uurtjes dingen probeert.

Daarnaast is je Nederlands af en toe een beetje krom en hysterisch getypt wat niet in je voordeel werkt. Maar goed, misschien denken andere tweakers hier heel anders over en dit gaat een beetje off topic.

On topic:
Ga even op zoek naar drivers voor de muis die je gebruikt. Als andere muizen wel werken ligt het probleem vermoedelijk bij de muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Laatst online: 15-09 14:14
Helaas kan ik het door gebrek aan een MacBook zelf niet testen.
Kan je een MacBook met een extern scherm en zijn randapparaten erop aangesloten, in gesloten toestand als desktop, dus zoals een Mac mini gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Laatst online: 26-09 07:14

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Laatst online: 15-09 14:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 18:02
Ik realiseer me net dat ik de accu van mijn Macbook (Pro 13"Mid 2012) gedurende 2 jaar heb lopen martelen. Continu onder de 10% laten komen of uit laten vallen en weer lekker opladen om dit proces vervolgens te herhalen. 8)7

Heb nu ongeveer 420 cycles en een battery health van 78%, aanzienlijk lager dan de gemiddelde "Na 1000 cycles kan de health onder de 80% komen".

Is er een manier om de health van mijn accu weer te verbeteren of is de 'schade' al gedaan? Is het trouwens aan te raden om in nabije toekomst accu te vervangen? Macbook gaat bij verre weg geen 5+ uur in gebruik meer mee, eerder 3+ uur.

Ben namelijk van plan om binnenkort SSD en Ram Upgrade uit te voeren, dus wellicht dat ik meteen de accu kan vervangen (als ik toch bezig ben). Zeker geen mogelijkheid om buiten de garantie op kosten van Apple de accu te laten vervangen? Onder het motto dat de health boven de 80% moet zijn, omdat ik pas 420 cycles heb? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
willieboy90 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 22:13:
Ik realiseer me net dat ik de accu van mijn Macbook (Pro 13"Mid 2012) gedurende 2 jaar heb lopen martelen. Continu onder de 10% laten komen of uit laten vallen en weer lekker opladen om dit proces vervolgens te herhalen. 8)7

Heb nu ongeveer 420 cycles en een battery health van 78%, aanzienlijk lager dan de gemiddelde "Na 1000 cycles kan de health onder de 80% komen".
Het is niet alleen de cycles die het hem doen, een Li-Ion accu gaat uit zichzelf ook gewoon achteruit. Als je hem 2 jaar lang op de plank laat liggen zit hij ook rond de 80%.

Ik heb Apple wel eens buiten de garantie zien vervangen maar alleen in gevallen waarbij hij veel verder achteruit is gegaan in kortere tijd. En Apple gebruikt best goede accu's moet ik zeggen, met een goedkopere accu was het veel harder gegaan (vooral dat onder de 10% komen is slecht).

Je kan het altijd proberen maar ik geef je niet veel kans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
GekkePrutser schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 22:31:
[...]

Het is niet alleen de cycles die het hem doen, een Li-Ion accu gaat uit zichzelf ook gewoon achteruit. Als je hem 2 jaar lang op de plank laat liggen zit hij ook rond de 80%.

Ik heb Apple wel eens buiten de garantie zien vervangen maar alleen in gevallen waarbij hij veel verder achteruit is gegaan in kortere tijd. En Apple gebruikt best goede accu's moet ik zeggen, met een goedkopere accu was het veel harder gegaan (vooral dat onder de 10% komen is slecht).

Je kan het altijd proberen maar ik geef je niet veel kans :)
Hmmm zeker weten dat die 80% normaal is? Namelijk op verschillende fora mensen gezien met stuk betere health en veel meer cycles, 750 cycles en 95%+ bijvoorbeeld. Mijn vriendin dr macbook heeft ong dezelfde status als mijne btw, maar die is er net zo slecht als ik mee ongegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:27

Saven

Administrator

willieboy90 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 23:54:
[...]

Hmmm zeker weten dat die 80% normaal is? Namelijk op verschillende fora mensen gezien met stuk betere health en veel meer cycles, 750 cycles en 95%+ bijvoorbeeld. Mijn vriendin dr macbook heeft ong dezelfde status als mijne btw, maar die is er net zo slecht als ik mee ongegaan.
750 cycles en 95%+ lijkt me aan de redelijk sterke kant. Want de accu moet dan al wel 2 jaar gebruik zijn, ELKE dag. Ik zit overigens na een kleine 3 jaar op de 97% maar ik heb dan ook maar iets van 50 cycles. Als ik er 750 had zat ik wel richting de 85/90% denk ik zo, niet 95

maarja voortaan dus eerst googlen hoe accu's precies werken ipv fabeltjes van kennissen aan te nemen als waarheid ;) (altijd leeg laten lopen en weer opladen.. man man man ik heb medelijden met je macbook haha :P )

[ Voor 13% gewijzigd door Saven op 05-11-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Saven schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:12:
[...]

750 cycles en 95%+ lijkt me aan de redelijk sterke kant. Want de accu moet dan al wel 2 jaar gebruik zijn, ELKE dag. Ik zit overigens na een kleine 3 jaar op de 97% maar ik heb dan ook maar iets van 50 cycles. Als ik er 750 had zat ik wel richting de 85/90% denk ik zo, niet 95

maarja voortaan dus eerst googlen hoe accu's precies werken ipv fabeltjes van kennissen aan te nemen als waarheid ;) (altijd leeg laten lopen en weer opladen.. man man man ik heb medelijden met je macbook haha :P )
Wat is dan het beste om te doen? De kabel eraan laten hangen? Mijn Macbook is nu zo'n 6 maanden oud, dus er is nog niets verloren qua accu bij mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
darkdesign schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:17:
[...]

Wat is dan het beste om te doen? De kabel eraan laten hangen? Mijn Macbook is nu zo'n 6 maanden oud, dus er is nog niets verloren qua accu bij mij :P
Wat ik begrepen heb komt het neer op macbook zo min mogelijk op accu laten werken (maakt dan zo min mogelijk cycles) en de accu niet onder de 20-30% laten komen. Eens per maand a twee maanden volledige discharge en charge tot 100%.

Jammer dat ik er nu pas een beetje onderzoek naar doe. Overigens is dat alleen een richtlijn, kan natuurlijk geen kwaad als je de lichtnetadapter minder gebruikt als je vaak onderweg bent. Wat ik echter overal teruglees is dat je moet voorkomen dat je batt in het 10% of lager terecht komt. Dus de 30% beschouwen als accu is leeg en macbook opladen.

Correct me if I'm wrong.

@Saven
Hoe kom je in drie jaar maar aan 75 cycles?? Gebruik je je macbook voornamelijk als desktop en gebruik je daar dan de oplader bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Oscar Mopperkont schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:17:
[...]

Heb je veel werk van gemaakt! Mooi gedaan hoor :)

Enige kritiekpuntje: een Air is toch geen pond lichter? Volgens mij scheelt het maar 200 gram met de 13.3" Air.
Bedankt ;) En is dat zo?! Nog indrukwekkender, awesome 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
Cyleo schreef op woensdag 05 november 2014 @ 17:42:
[...]En is dat zo?! Nog indrukwekkender, awesome 8)
Hoe weinig het op papier ook mag zijn, toch vind ik 'm significant zwaarder aanvoelen dan de Air. Misschien dat dat komt doordat ie ook kleiner is dan de Air, en het gewicht per cm3 hoger ligt? (ja nu ga ik echt uit m'n nek lullen)

Kortom, ik kan het nog niet over mijn hart verkrijgen om m'n 13" Air in te ruilen voor een nieuwe 13" Pro. De draagbaarheid van de Air is gewoon té fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mijn vriendin heeft een Air (weliswaar al heel wat jaartjes oud) en die voelt inderdaad een stuk lichter aan dan het (huidige) verschil van iets meer dan 200 gram doet vermoeden.

Misschien waren oudere macbook air's lichter?

Edit: des neen, het scheelt allemaal geen drol: Wikipedia: MacBook Air (wel iets, maar verwaarloosbaar en in voordeel nieuwe).

Meerdere mensen valt het op trouwens:
Hardware: distinct, but not so different

The retina MacBook Pro weighs 3.46 pounds, and the 13-inch MacBook Air weighs 2.96 pounds—a difference of exactly half a pound. I expected this weight difference to be barely noticeable when spread over the whole body of a computer, but the relative heft is easy to feel in the retina MacBook Pro.

The slightness of the MacBook Air’s design and uneven weight distribution may affect this perception a little. But stacked on top of each other and standing side by side, the Macbook Pro is actually more compact in length and width while sitting lower to the ground than the Air is.
http://arstechnica.com/ga...-inch-retina-macbook-pro/

[ Voor 78% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 06-11-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
Interessant. Bewijst maar weer eens dat het industrieel ontwerp van de Air werkelijk briljant is: hij is niet alleen bizar licht, hij voélt ook bizar licht <3

Jammer dat er uiteindelijk waarschijnlijk toch een Pro gaat komen ivm mijn wens om twee 1440p monitors te kunnen aansturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:25
Wellicht hier iemand ervaring mee: zit met een MBP (mid-2009 versie) en daar staat nog het stokoude OS X10.5.x. Hoogste tijd voor een upgrade aangezien de nieuwste updates van o.a. Chrome add-ons niet willen draaien. Ik kan een DVD bestellen om naar OS X 10.6 te gaan en vervolgens gratis verder te upgraden. Mijn vraag:
Is het noodzakelijk om een backup te maken voor de upgrade van 10.5.X naar 10.6? Backup maken is altijd verstandig maar zoals ik begrijp zou de update uit te voeren zijn zonder dat de bestanden verloren gaan?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:46
Chief-XL schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:15:
Wellicht hier iemand ervaring mee: zit met een MBP (mid-2009 versie) en daar staat nog het stokoude OS X10.5.x. Hoogste tijd voor een upgrade aangezien de nieuwste updates van o.a. Chrome add-ons niet willen draaien. Ik kan een DVD bestellen om naar OS X 10.6 te gaan en vervolgens gratis verder te upgraden. Mijn vraag:
Is het noodzakelijk om een backup te maken voor de upgrade van 10.5.X naar 10.6? Backup maken is altijd verstandig maar zoals ik begrijp zou de update uit te voeren zijn zonder dat de bestanden verloren gaan?
Tsja, als je waarde hecht aan je bestanden dan is het altijd slim een backup te hebben van je bestanden.
Het is niet echt noodzakelijk maar als het fout gaat, wat altijd kan, dan sla je jezelf voor de kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:25
Gotcha. Thanks.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 14:38
Chief-XL schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:15:
Ookal was je helemaal niet aan het denken om je Mac te upgraden: een backup is altijd noodzakelijk.

Vuistregel: als er geen backup is van bestanden, zijn ze ook niet belangrijk ;)

Overigens is het nogal een gedoe om een cd te bestellen om naar 10.6 te gaan & vervolgens door te upgraden, wellicht dat het handiger is om je bestanden eraf te halen, te formatteren en meteen naar 10.10 oid te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSteeman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-09 09:13
Ik heb een iMac 5K in bestelling staan, wordt volgende week geleverd als het goed is. Ik heb hem besteld met 8 GB RAM, en zelf pricewatch: Corsair Vengeance CMSX16GX3M2A1600C10 bij besteld.

Nu heb ik hiernaast nog een MacBook Pro uit 2010, met een i7 M640 erin. Deze heeft 4GB 1067Mhz RAM. Ik zou graag de 8 GB die ik uit m'n Retina iMac haal in m'n MBP stoppen. Kan dit zonder problemen? Ik neem aan dat het geheugen dan gewoon downclocked naar 1067 Mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
VSteeman schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:31:
Ik heb een iMac 5K in bestelling staan, wordt volgende week geleverd als het goed is. Ik heb hem besteld met 8 GB RAM, en zelf pricewatch: Corsair Vengeance CMSX16GX3M2A1600C10 bij besteld.

Nu heb ik hiernaast nog een MacBook Pro uit 2010, met een i7 M640 erin. Deze heeft 4GB 1067Mhz RAM. Ik zou graag de 8 GB die ik uit m'n Retina iMac haal in m'n MBP stoppen. Kan dit zonder problemen? Ik neem aan dat het geheugen dan gewoon downclocked naar 1067 Mhz?
Zat het geheugen in de nieuwe iMacs ook niet gesoldeerd??

(wil je niet bang maken maar dat dacht ik ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

GeeMoney schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:34:
[...]

Zat het geheugen in de nieuwe iMacs ook niet gesoldeerd??

(wil je niet bang maken maar dat dacht ik ?)
Nee alleen in de 21,5 inch.

www.gevoeligeplaten.nl

Pagina: 1 ... 75 ... 128 Laatste