Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:40
Ik heb het topic doorzocht, maar kan mijn probleem niet vinden dat iemand ook ervaren heeft.
Sinds half april heb ik het probleem dat ik lijnen in mijn scherm van mijn rMBP (late 2013) krijg en de onderste helft van het scherm naar boven opschuift. Ik heb daar een video van, maar Vimeo moet deze nog processen.

Dit ontstond terwijl ik niets bijzonders aan het doen was (updaten Wordpress site). Soms is het weg (zoals nu), maar vaak komt het voor en het lijkt erger te worden in hevigheid (dat het hele beeld trilt).

Nu heb ik uiteraard garantie en moet even naar A'dam rijden, maar ik vroeg me af of er meerdere mensen mee bekend zijn. Overigens heb ik het ook direct bij het booten en als de rMBP een langere tijd uit is geweest.

Filmpje

[ Voor 7% gewijzigd door mgizmo op 10-05-2014 12:43 . Reden: Vimeo link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:51

Phntm

Tlingelingeling

mgizmo schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:29:
Ik heb het topic doorzocht, maar kan mijn probleem niet vinden dat iemand ook ervaren heeft.
Sinds half april heb ik het probleem dat ik lijnen in mijn scherm van mijn rMBP (late 2013) krijg en de onderste helft van het scherm naar boven opschuift. Ik heb daar een video van, maar Vimeo moet deze nog processen.

Dit ontstond terwijl ik niets bijzonders aan het doen was (updaten Wordpress site). Soms is het weg (zoals nu), maar vaak komt het voor en het lijkt erger te worden in hevigheid (dat het hele beeld trilt).

Nu heb ik uiteraard garantie en moet even naar A'dam rijden, maar ik vroeg me af of er meerdere mensen mee bekend zijn. Overigens heb ik het ook direct bij het booten en als de rMBP een langere tijd uit is geweest.

Als Vimeo klaar is met processen, zal ik deze hier uiteraard verwijzen.
Lijkt mij vrij duidelijk een probleem met je display. Gewoon even een afspraak maken bij de Genius bar aangezien je laptop toch nog niet eens ouder is dan een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Phntm schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:40:
[...]

Lijkt mij vrij duidelijk een probleem met je display. Gewoon even een afspraak maken bij de Genius bar aangezien je laptop toch nog niet eens ouder is dan een jaar.
Filmpje toegevoegd. Ik ga sowieso naar de Genius bar, maar vroeg me af of iemand het ook ervaren heeft en wat de technische term zou zijn. Ik heb ook nog de applecare afgesloten toen. Omdat ik hem zakelijk gebruik, zou ik hem kwijt zijn voor reparatie of zijn de ervaringen anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Interessante link op AnandTech:

Running an NVIDIA GTX 780 Ti Over Thunderbolt 2
------

Verder heb ik zeer positieve resultaten met zowel SATA als mSATA SSD's als extern (compact) opslagmedium voor mijn nieuwere MacBook Pro (eentje met SSD via de PCIe-bus). Via de juiste USB-adapters (met UASP SATA III) zijn extreem hoge snelheden te halen:

mSATA:
- ZTC Sky Board mSATA to USB3.0 SSD Enclosure Adapter Case.
- Samsung 840 EVO 1TB mSATA Solid State Drive.
- Totaalgewicht: circa 35 gram! Formaat: luciferdoosje (7,6 mm x 4,4 mm x 0,4 mm).
- Prijs: 450 euro.

Sequentieel lezen: 400+ MB/s***; Sequentieel schrijven: 400+ MB/s***.

SATA:
- Inateck USB 3.0 Externes Festplattengehäuse für 9.5mm 7mm 2.5 Zoll SATA SSD HDD Mit Netzschalter und USB 3.0.
- Samsung 840 EVO 1TB SATA Solid State Drive.
- Gewicht: circa 140 gram; formaat: 13,5 mm x 8,5 mm x 10 mm. (de Amazon-site geeft verkeerde info)
- Prijs: 420 euro.

Sequentieel lezen: 400+ MB/s***; Sequentieel schrijven: 400+ MB/s***.

***Deze snelheden zijn behaald bij het schrijven/lezen van een aantal zeer grote (4-20GB), niet-comprimeerbare bestanden.

De ZTC/mSATA-oplossing lijkt wat sneller met schrijven, wat te wijten kan zijn aan de wat snellere mSATA 840 EVO van Samsung (vergelijkingssite).

De mSATA-oplossing (lees: de EVO) wordt vrij snel heet als je kopieert op volle snelheid: 60GB kopiëren gaat nog wel, maar bij 100GB is het kastje al flink heet. Gelukkig is de mSATA SSD thermisch beschermd (d.m.v. throttling), maar het is iets om in ogenschouw te nemen als je voor een van beiden moet kiezen.
---

EDIT: Ik heb gemerkt dat de resultaten op mijn Macbook Pro (eind 2013; 15-inch: 2,3-GHz Retina-display) nogal kunnen fluctueren, en ook is de tijdsaanduiding (inschatting) van OS X niet correct. Ik zal de komende tijd gegevens blijven verzamelen en indien nodig deze post verder updaten.

[ Voor 21% gewijzigd door Ettepet op 18-05-2014 12:30 . Reden: lees/schrijf-snelheden aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
Iemand bekend met het truukje om een moederbord te checken of deze nog werkt ?
Er schijnt een verborgen schakelaartje / truukje te zitten in de buurt van de fan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:51

Phntm

Tlingelingeling

mgizmo schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:45:
[...]

Filmpje toegevoegd. Ik ga sowieso naar de Genius bar, maar vroeg me af of iemand het ook ervaren heeft en wat de technische term zou zijn. Ik heb ook nog de applecare afgesloten toen. Omdat ik hem zakelijk gebruik, zou ik hem kwijt zijn voor reparatie of zijn de ervaringen anders?
Wat ik weet van de genius bar is dat die ter plekke wordt bekeken, gerepareerd of vervangen door een soortgelijke model mits die daar beschikbaar is. Ik zou maar alvast back-ups maken en voor de zekerheid een ander apparaat gebruiken (Laptop van de vrouw of kids of wat dan ook). Liever voorkomen dan genezen. Maar Apple heeft best wel goeie customer service dus je zou wel gewoon gelijk geholpen worden, vooral met ACP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Phntm schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 22:14:
[...]

Wat ik weet van de genius bar is dat die ter plekke wordt bekeken, gerepareerd of vervangen door een soortgelijke model mits die daar beschikbaar is. Ik zou maar alvast back-ups maken en voor de zekerheid een ander apparaat gebruiken (Laptop van de vrouw of kids of wat dan ook). Liever voorkomen dan genezen. Maar Apple heeft best wel goeie customer service dus je zou wel gewoon gelijk geholpen worden, vooral met ACP.
Ik heb een us toetsenbord toen speciaal besteld, dus direct vervangen lijkt mij niet haalbaar of kunnen ze het keyboard omgooien? Dat lijkt mij niet gezien het een unibody is. Ik ben benieuwd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:49
mgizmo schreef op zondag 11 mei 2014 @ 00:31:
[...]

Ik heb een us toetsenbord toen speciaal besteld, dus direct vervangen lijkt mij niet haalbaar of kunnen ze het keyboard omgooien? Dat lijkt mij niet gezien het een unibody is. Ik ben benieuwd ;-)
Waarschijnlijk ben je 'm een aantal dagen kwijt. De volledige MacBook wisselen gebeurt volgens mij nauwelijks. Probleem is dat je dan ook nog een terug moet om de MacBook op te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:01

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dus als ik het goed lees doet mijn mac heul veel van de SSD naar het geheugen schuiven, maar is het niet nodig om data terug te zetten naar HDD want voldoende geheugen beschikbaar? Niks aan de hand dus :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Weet iemand wat goede games die gebruik maken van het Retina scherm?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:02

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Gamebuster schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 22:29:
Weet iemand wat goede games die gebruik maken van het Retina scherm?
In welk opzicht gebruik maken van het retinascherm? Diablo 3 bijv. kan je op 2880x1800 spelen maar dat kan volgens mij wel met meer games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een Macbook 13 Inch uit 2012. Ik heb de laatste uit het idee dat me harde schijf langzaam kapot gaat. Als ik in de Disk Utility kijk is er niks aan de hand. Maar volgens Diskradar is de Disk Failing.

iemand enig idee wat ik er aan kan doen.

Disk Utility Screenshot

Diskrader Screenshot

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2014 11:40 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:33:
ik heb een Macbook 13 Inch uit 2012. Ik heb de laatste uit het idee dat me harde schijf langzaam kapot gaat. Als ik in de Disk Utility kijk is er niks aan de hand. Maar volgens Diskradar is de Disk Failing.

iemand enig idee wat ik er aan kan doen.

Disk Utility Screenshot

Diskrader Screenshot
De schijf is stervende. De hardware heeft wel de kapotte sectoren kunnen markeren. Maar toch zou ik deze schijf snel preventief vervangen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ben zeer tevreden over mijn 13" rMBP late 2013, alleen er is één ding waar ik me mateloos aan irriteer. Dat is namelijk de tijd die het kost om te verbinden met een WiFi netwerk als je de laptop weer ontwaakt of openklapt. Hij blijft gewoon soms wel een minuut proberen om te verbinden en soms moet ik zelf even WiFi uitschakelen en weer activeren. Meer mensen met die probleem en iemand een mogelijke oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
monnick schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:34:
Ik ben zeer tevreden over mijn 13" rMBP late 2013, alleen er is één ding waar ik me mateloos aan irriteer. Dat is namelijk de tijd die het kost om te verbinden met een WiFi netwerk als je de laptop weer ontwaakt of openklapt. Hij blijft gewoon soms wel een minuut proberen om te verbinden en soms moet ik zelf even WiFi uitschakelen en weer activeren. Meer mensen met die probleem en iemand een mogelijke oplossing? :)
Google maar eens naar dit probleem. Zeer veel MacBook Pro Retina 2013 bezitters hebben hier last van. En tot nu toe heeft Apple nog geen oplossing geboden (het probleem is er al ruim 5 maanden! :? :-( ). Er zijn wel legio sites die met tijdelijke oplossingen komen.

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 15-05-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthewhay
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 09:21
Ik dacht al dat het aan mijn laptop lag. Ik moet eerlijk zeggen dat dit probleem zichzelf heeft opgelost. en dat hij nu wel automatisch het wifi signaal oppikt.
Geert1976 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:45:
[...]

Google maar eens naar dit probleem. Zeer veel MacBook Pro Retina 2013 bezitters hebben hier last van. En tot nu toe heeft Apple nog geen oplossing geboden (het probleem is er al ruim 5 maanden! :? :-( ). Er zijn wel legio sites die met tijdelijke oplossingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Matthewhay schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:48:
Ik dacht al dat het aan mijn laptop lag. Ik moet eerlijk zeggen dat dit probleem zichzelf heeft opgelost. en dat hij nu wel automatisch het wifi signaal oppikt.

[...]
top! wel heel apart dat het probleem zichzelf zonder een bepaalde actie heeft opgelost...haha
verder een top machine, die Pro Retina! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Wat bij mij enorm heeft geholpen voor het netwerk, is het volgende:
- aparte locatie aanmaken in netwerk settings
- alle nietgebruikte verbindingen verwijderen

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uNe4OCS.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door RobV op 15-05-2014 12:59 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
RobV schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:58:
Wat bij mij enorm heeft geholpen voor het netwerk, is het volgende:
- aparte locatie aanmaken in netwerk settings
- alle nietgebruikte verbindingen verwijderen

[afbeelding]
thanks voor deze mogelijke oplossingen!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:16
Op die manier kun je ook mooi een profiel maken voor onderweg, waarbij je een andere DNS (Google DNS / OpenDNS) wilt hebben (de DNS van publieke hotspots is vaak erg traag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 16:31
Ik weet niet of dit de juiste plek om hierover te beginnen, maar probeer het maar :).

Ik wil graag een nieuwe MacBook Pro, omdat mijn 13" inch MacBook Pro mij zo goed is bevallen. Nu wil ik overstappen naar een 15" inch MacBook Pro. Heb op dit moment nog studentenkorting waar ik graag gebruik van wil maken en zag dat ik nog een aanzienlijk bedrag (350~425) voor mijn oude MacBook Pro krijg als ik deze inlever bij A-Mac.

Nu heb ik de vraag natuurlijk, doe ik er goed aan om de 15" inch MacBook Pro aan te schaffen of kan ik beter wachten tot de nieuwe lijn er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

monnick schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:34:
Daar heb ik geen last van so far. Wat ik wel heb gemerkt, is dat af en toe de MBP niet snapt dat ethernet de voorkeur heeft over wifi. Dan gooi ik iets naar m'n NAS over en zie ik 10 MB/s staan..wifi uit > meteen ethernetspeeds. Daarna kan ik de wifi gerust weer aanzetten, dan blijft ie de ethernet-verbinding gebruiken. Klein ergernisje dat af en toe terugkomt. En ja, ethernet staat hoger in de lijst dan wifi in de voorkeuren :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:19
Heb je dat gelijk na het waken?
Want ik heb gemerkt dat een wifi verbinding veel sneller actief is na het waken dan een ethernet verbinding. Wanneer ik wifi heb uitgeschakeld en puur op ethernet draai, dan duurt het een aantal seconden voordat ik daadwerkelijk een internetverbinding heb. Heb ik wifi ingeschakeld, dan heb ik gelijk bij het open klappen een internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:24
Helaas heeft mijn MacBook Pro (retina, 15 inch) last van een sterk verminderde feedback in de rechteronderhoek van het Touchpad.

Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad met zijn/haar MBPr? Ik neem aan dat dit gewoon onder garantie valt.

Met voorgaande Macs heb ik hier nooit last van gehad, ook niet na 2 jaar gebruik. Deze Mac is pas 6 maanden oud :/

offtopic:
"Gelukkig" heeft deze Mac ook weer last van een dode pixel, dus wellicht toch maar inleveren voor reparatie en dit meteen vermelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 23:35
@FrameWork.: Ik heb dat linksonder, zeker in geval ik hem gebruik op de bank en hij dus niet op de tafel staat.

In mijn geval is hij ouder dan een jaar, maar ik ben benieuwd naar jouw ervaring qua reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:30
FrameWork. schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:59:
Helaas heeft mijn MacBook Pro (retina, 15 inch) last van een sterk verminderde feedback in de rechteronderhoek van het Touchpad.

Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad met zijn/haar MBPr? Ik neem aan dat dit gewoon onder garantie valt.

Met voorgaande Macs heb ik hier nooit last van gehad, ook niet na 2 jaar gebruik. Deze Mac is pas 6 maanden oud :/

offtopic:
"Gelukkig" heeft deze Mac ook weer last van een dode pixel, dus wellicht toch maar inleveren voor reparatie en dit meteen vermelden
Ja ik heb dit probleem ook ervaren; dit kwam door een opgezette accu en dit valt onder garantie.

Wanneer je hem inlevert bij de Apple Store in Amsterdam, zullen zij de topcase + batterij vervangen. Reparatie duurde bij mij 1 werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:01
Smultie schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:14:
[...]

Is het niet zo dat iTunes bij jouw Mac Pro al in je cache/memory voorgeladen is, terwijl dat op het apparaat in de winkel niet zo is?
Een MBPr zou volgens mij echt wel sneller moeten zijn dan een 2008 Mac Pro.
Wanneer ik mijn Mac Pro vers opstart en ik klik op iTunes, is deze gestart binnen 1 stuiter. De library is niet groot (iets van 100 nummers), maar die in de winkel zal ook niet supergroot zijn. Ook de Macs in de winkel heb ik dan een verse reboot gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 23:35
neonite schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 23:20:
[...]

Ja ik heb dit probleem ook ervaren; dit kwam door een opgezette accu en dit valt onder garantie.

Wanneer je hem inlevert bij de Apple Store in Amsterdam, zullen zij de topcase + batterij vervangen. Reparatie duurde bij mij 1 werkdag.
Was dit ook van buitenaf zichtbaar? Of alleen zoals bijv. ik het beschreef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:30
.NCK schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 23:25:
[...]

Was dit ook van buitenaf zichtbaar? Of alleen zoals bijv. ik het beschreef?
Zoals jij het beschreef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
.NCK schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 22:16:
@FrameWork.: Ik heb dat linksonder, zeker in geval ik hem gebruik op de bank en hij dus niet op de tafel staat.

In mijn geval is hij ouder dan een jaar, maar ik ben benieuwd naar jouw ervaring qua reparatie.
Ik ga met mijn MBPr over enkele weken langs, zal laten weten weten wat zij er van vinden :)
neonite schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 23:20:
[...]

Ik heb niet zozeer het idee dat de accu is opgezet. Eerder dat dat het Touchpad kalibratie nodig heeft (in oude MacBooks zaten schroefjes onder Touchpad waarmee je de feedback kon aanpassen). Maar goed, ik laat het over enkele weken wel even zien aan een van de medewerkers daar en dan hoop ik meer uitsluitsel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asndrag0n
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-09 19:58
hebben meer mensen last van wifi, na de 10.9.3 update van apple? ik heb steeds het probleem dat mijn internet na 15 min het niet doet terwijl die wel is verbonden met mijn wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Nee, heb ik geen last van. ik blijf wel steeds last houden van het feit dat het soms heel lang duurt voordat hij WIFI contact heeft. Moet nog steeds soms WIFI helemaal uitzetten en weer aanzetten.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik moet zeggen dat ik hier geen last meer van heb ondervonden sinds ik alle connecties behalve WiFi heb verwijderd uit mijn netwerkprofiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeleMax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-08 06:40
asndrag0n schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 20:02:
hebben meer mensen last van wifi, na de 10.9.3 update van apple? ik heb steeds het probleem dat mijn internet na 15 min het niet doet terwijl die wel is verbonden met mijn wifi
Ja dit heb ik ook bij bepaalde netwerken. Ik reis veel en zit op veel verschillende netwerken en een inventarisatie aan het maken over het probleem, voordat ik het oplos.

Wifi uit en aanzetten lost het probleem vaak op.

Het traag attachen aan het wifi-netwerk is ook nog altijd een probleem. Had dit in de BETA bij Apple aangegeven, maar blijkbaar is het lastig op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

TeleMax schreef op zondag 18 mei 2014 @ 01:00:
[...]

Ja dit heb ik ook bij bepaalde netwerken. Ik reis veel en zit op veel verschillende netwerken en een inventarisatie aan het maken over het probleem, voordat ik het oplos.

Wifi uit en aanzetten lost het probleem vaak op.

Het traag attachen aan het wifi-netwerk is ook nog altijd een probleem. Had dit in de BETA bij Apple aangegeven, maar blijkbaar is het lastig op te lossen.
Klopt, en er lijkt bij veel mensen een relatie te bestaan met de bluetooth verbindingen. Zet men die uit dan hebben ze geen wifi issues meer. Probleem alleen is dat ik een magic mouse heb en dus bluetooth nodig heb.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Yeah ook wi-fi problemen hier, echt immens irritant. Op sommige momenten heeft ie elke 10-15 minute even geen verbinding terwijl alle andere apparaten nog steeds werken. Ik heb het voornamelijk op 2.4ghz netwerken, op 5ghz lijkt het altijd goed te gaan.

edit: @surciri, het zou me niets verbazen als het met bluetooth te maken heeft aangezien de problemen bij mij weg zijn op een 5 ghz netwerk.

[ Voor 22% gewijzigd door Nedra op 18-05-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 21:40

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Jongens jullie maken me bang haha, heb van de week een rMBP 8gb 256gb besteld voor 1399. Dinsdag kan ik m ophalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asndrag0n
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-09 19:58
ik de wifi problemen kunnen oplossen door mijn router opnieuw te starten. @Chrosser veel plezier ermee je gaat er geen spijt van krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
asndrag0n schreef op zondag 18 mei 2014 @ 16:12:
ik de wifi problemen kunnen oplossen door mijn router opnieuw te starten. @Chrosser veel plezier ermee je gaat er geen spijt van krijgen
Door het rebooten van de router is de wifi verbinding op je macbook even weg geweest. Deze oplossing is dus gelijk aan het het switchen van endpoint (2.4g -> 5g etc). Ik weet niet of dat er mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
FrameWork. schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 10:26:
[...]

Ik ga met mijn MBPr over enkele weken langs, zal laten weten weten wat zij er van vinden :)

[...]

Ik heb niet zozeer het idee dat de accu is opgezet. Eerder dat dat het Touchpad kalibratie nodig heeft (in oude MacBooks zaten schroefjes onder Touchpad waarmee je de feedback kon aanpassen). Maar goed, ik laat het over enkele weken wel even zien aan een van de medewerkers daar en dan hoop ik meer uitsluitsel te krijgen.
Trackpad is weer volledig hersteld, ik heb er niets mee gedaan behalve dat ik het twee dagen niet gebruikt hebt. Klinkt misschien goed, maar apart het zichzelf oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal.

Ik ben van plan om binnenkort dan toch een macbook aan te gaan schaffen. Ik heb een budget tot 1400 euro. Ik ben geinteresseerd in de macbook air of pro met retina display. Waar ik de laptop voor wil gebruiken is: foto/video bewerking en internet.
Ik vraag me af bij welke laptop ik het beste af ben en waar ik bij deze 2 laptops op moet letten ( intern geheugen, ssd)
is een intern geheugen van 4 gb genoeg of moet ik voor de 8gb gaan? En een ssd van 128 gb lijkt me vrij krap?
Graag jullie ervaringen en tips...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:11
Altijd gaan voor meer memory gezien dat niet zelf te vervangen is. SSD is persoonlijk. Ik vind een 256 zelfs aan de krappe kant maar sommige redden het prima met de 128gb

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank voor je reatie.
merk ik dan ook echt verschil qua snelheid bij meer memory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Bij meer RAM-geheugen kun je meer, en zwaardere programma's tegelijkertijd open hebben staan en zal je systeem minder snel traag worden voordat het geheugen volloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Foto en video zou voor mij een reden zijn om voor Retina te gaan. Alleen al vanwege het veel betere scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 13:20
Mocht je nog student zijn dan kun je studentenkorting krijgen en heb je voor ~1400 het middelste model met 8gb en 256gb ssd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:02
Scrtz schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:16:
Mocht je nog student zijn dan kun je studentenkorting krijgen en heb je voor ~1400 het middelste model met 8gb en 256gb ssd
Ik weet niet hoeveel die studentenkorting is, maar als er enigzins de mogelijkheid is, spaar even door voor het geheugen naar 16GB. Ga je als fotograaf/video editor echt heel veel plezier van hebben. Ik zie nu al genoeg fotografen om me heen die door de 4GB heen lopen met hun iMacs/macbooks, maar dat is nog uit te breiden. Het is dan geen gekke gedachte dat over 2 jaar een fotograaf en zeker een video editor, aan 8GB niet meer genoeg heeft.

Heel interessant voor het opslag verhaal zijn trouwens deze doosjes; http://www.amazon.co.uk/Z...fRID=1TS20CVQM317QRC6R4BH

Door deze kleine, USB3.0 mSATA behuizingen wordt imho het interne SSD en niet uit kunnen breiden probleem een stuk kleiner. Ik heb er zelf door 512GB intern (nog) geen behoefte aan, maar het is wel een apparaatje wat erg goed werkt, kan ik uit ervaring met een andere macbook vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik heb mijn rMBP 13” met 16gb: 512gb ssd nu bijna twee maanden, en ben nu al over de helft vol (virtual machine 90gb). Ben dus érg blij dat ik voor de 512gb gegaan ben. Kostte een paar centen meer, maar ik denk dat ik er anders spijt van gehad zou hebben. Hiervoor liep ik altijd met een externe schijf te hobbelen, en dat is echt lastig met een laptop die je daar niet op de bank of in de trein kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Henk schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:57:
[...]

Ik weet niet hoeveel die studentenkorting is, maar als er enigzins de mogelijkheid is, spaar even door voor het geheugen naar 16GB. Ga je als fotograaf/video editor echt heel veel plezier van hebben. Ik zie nu al genoeg fotografen om me heen die door de 4GB heen lopen met hun iMacs/macbooks, maar dat is nog uit te breiden. Het is dan geen gekke gedachte dat over 2 jaar een fotograaf en zeker een video editor, aan 8GB niet meer genoeg heeft.

Heel interessant voor het opslag verhaal zijn trouwens deze doosjes; http://www.amazon.co.uk/Z...fRID=1TS20CVQM317QRC6R4BH

Door deze kleine, USB3.0 mSATA behuizingen wordt imho het interne SSD en niet uit kunnen breiden probleem een stuk kleiner. Ik heb er zelf door 512GB intern (nog) geen behoefte aan, maar het is wel een apparaatje wat erg goed werkt, kan ik uit ervaring met een andere macbook vertellen.
Klopt maar ligt er ook sterk aan op wat voor manieren je in photoshop te werk gaat, sommigen doen maar basis acties, anderen weer erg uitgebreid, dus het blijft een voorkeur van de gebruiker.

Minder dan 256gb ssd zou ik ook nooit pakken, dat gaat veel te snel, zeker als je eens een full hd serie op je mac wilt opslaan a 40-60gb of een paar films, dan is 128gb samen met wat grotere programma's zo vol.

Scheelt dat ik mijn macbook niet als main system gebruik maar heb ook nog 'maar' 86gb van de 256gb vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Scrtz schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:45:
[...]

Klopt maar ligt er ook sterk aan op wat voor manieren je in photoshop te werk gaat, sommigen doen maar basis acties, anderen weer erg uitgebreid, dus het blijft een voorkeur van de gebruiker.

Minder dan 256gb ssd zou ik ook nooit pakken, dat gaat veel te snel, zeker als je eens een full hd serie op je mac wilt opslaan a 40-60gb of een paar films, dan is 128gb samen met wat grotere programma's zo vol.
True, maar als je keuzes zou moeten maken, zou ik liever een kleinere SSD en meer werkgeheugen hebben, dan andersom.
Scheelt dat ik mijn macbook niet als main system gebruik maar heb ook nog 'maar' 86gb van de 256gb vrij.
Ik heb 65GB van de 512GB gebruikt, maar dat is grotendeels omdat mijn laptop idd niet als werkstation gebruikt wordt. En dat is met nog iets van 8GB aan foto's die eigenlijk op mijn macpro horen :P

En dan heb ik o.a. Lightroom en Photoshop geinstalleerd staan, en iets van 15GB aan mails.

Ben het wel met je eens dat 128GB krap zou zijn, maar zoals al gezegd, als het niet anders kan, zou het er mee lukken, alleen komt die externe disk dan wel vrij vlot om de hoek kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Om ruimte te besparen heb ik een licentie op Clusters.

http://latenitesoft.com/clusters/

Afbeeldingslocatie: http://files.rienkjanschurer.nl/zooi/140520%20Clusters.png

Draait ergens in de achtergrond en maakt gebruikt van osx compressie techniek die sinds Snow Leopard zit ingebouwd.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Henk schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:08:
[...]

True, maar als je keuzes zou moeten maken, zou ik liever een kleinere SSD en meer werkgeheugen hebben, dan andersom.

[...]

Ik heb 65GB van de 512GB gebruikt, maar dat is grotendeels omdat mijn laptop idd niet als werkstation gebruikt wordt. En dat is met nog iets van 8GB aan foto's die eigenlijk op mijn macpro horen :P

En dan heb ik o.a. Lightroom en Photoshop geinstalleerd staan, en iets van 15GB aan mails.

Ben het wel met je eens dat 128GB krap zou zijn, maar zoals al gezegd, als het niet anders kan, zou het er mee lukken, alleen komt die externe disk dan wel vrij vlot om de hoek kijken :)
Bij mij heeft geheugen ook prioriteit boven opslag. Ik heb al sinds 2011 16GB en minder zou ik niet meer willen, vooral omdat ik bijna altijd een VM met 8GB heb draaien.
Ik heb tot begin dit jaar met 128GB gewerkt en dat was wel onhandig. Met een SD-kaartje voor de iTunes-library ging het net. Als ik bijvoorbeeld mijn VM wilde starten moest er nog minimaal 8GB diskruimte vrij zijn, daarvoor moest ik dus vaak bestanden verplaatsen. Met 256GB zou ik nu wel genoeg hebben, maar ik ben blij dat ik nu toch 512GB heb (waarvan ongeveer 200GB vrij).

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Bedankt voor de vele reacties, weer wat leesvoer voor in de nachtdienst. Dus als ik het goed begrijp moet ik zeker voor meer memory gaan. Wat betreft video en foto bewerking werk ik met fotoshop. Het is puur hobby.

Nog meer tips do's and don't.

PS ben helaas geen student meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
PS ben helaas geen student meer ;)
Als je geen student meer bent, en je hebt werk kunnen vinden, dan mag ik hopen dat je salaris krijgt en dat dat meer is dan je als student overhield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Wil je korting op Apple producten? Dan het nummer bellen van de Apple webshop. Ze kunnen tot 6 procent gaan.

Ik ben met die Apple offerte naar de Mediamarkt gegaan. Kreeg de laptop voor dezelfde prijs mee als de Apple korting.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 00:46:
Hallo Allemaal,

Bedankt voor de vele reacties, weer wat leesvoer voor in de nachtdienst. Dus als ik het goed begrijp moet ik zeker voor meer memory gaan. Wat betreft video en foto bewerking werk ik met fotoshop. Het is puur hobby.
Hobby of werk voelt photoshop niet (helaas, dan zou ik ook druk vertellen tegen ps dat ik hobbyist was :P )
Nog meer tips do's and don't.
Photoshop profiteert van een vlotte cpu, gpu en veel RAM. Bouw dus een rMBP die daar een zo goed mogelijke balans in vindt, waarbij je in de eerste instantie de nadruk op RAM en CPU legt, want de enige gpu waar ps echt vrolijk van wordt zit in de 15" rMBP van 26nogwat honderd euro.

Ik weet niet meer wat je budget was, maar voor PS/LR, zeker als je enigzins toekomstgericht wilt zijn, zou ik minimaal voor de instap-13" gaan, maar dan met 16GB.

8GB is over twee jaar gewoon echt te weinig, zoals ik al eerder misschien wel gezegd heb, zie ik bij collega fotografen nu al een hoop upgrades van 4GB naar 8GB omdat het gewoon niet meer draait. Dat ga je over een paar jaar met 8GB hebben.

Mocht je besluiten dat je portemonnee meer kan hebben dan die 13", spaar wat mij betreft dan minimaal door voor een rMBP 15" met 16GB, dat kost je 2229 euro, de processor upgrades van de goedkopere naar de duurdere processoren in de 13" zijn imho niet echt de moeite voor photoshop. Voor die ±600 euro extra voor de 15" krijg je een groter scherm (meer werkruimte!), quad core cpu met dus die 16GB, een Iris Pro ipv een Iris en als bonusje een 256GB ipv de 128GB uit de 13" instapper. En als leuk extraatje, betere speakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
8GB is over twee jaar gewoon echt te weinig, zoals ik al eerder misschien wel gezegd heb, zie ik bij collega fotografen nu al een hoop upgrades van 4GB naar 8GB omdat het gewoon niet meer draait. Dat ga je over een paar jaar met 8GB hebben.
Dat heeft niet zozeer met PhotoShop te maken, maar met de 20+ MegaPixel camera's en 1080p DSLR opnames. En dan te bedenken dat binnen 5 jaar iedereen uiteindelijk overgaat naar 4K, tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
RobV schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 17:20:
[...]

Dat heeft niet zozeer met PhotoShop te maken, maar met de 20+ MegaPixel camera's en 1080p DSLR opnames. En dan te bedenken dat binnen 5 jaar iedereen uiteindelijk overgaat naar 4K, tja...
Niet helemaal waar, photoshop en LR heb ik ook over hun nek zien gaan op 12MP bestanden uit een Nikon D3s of de 10mp files uit een Canon 1DIII. Nu is zeker lightroom absoluut geen efficient programma, maar photoshop wil gewoon erg graag een hoop power hebben. Ik ben het wel met je eens dat die zwaardere bestanden daar zeker niet bij gaan helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik denk dat alle beetjes bij elkaar meedoen om alles zwaarder te maken. In 1985 hadden we nog genoeg aan 640Kb weet je nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hoeveel denken jullie dat mijn MacBook Pro 15'' Retina uit mid 2012 nog waard is? Destijds voor €2.300,- euro aangeschaft...

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:59
Zonder prijzen gecheckt te hebben 1500 euro / 1600 euro denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Zoals zo vaak al is aangegeven, kijk v&a, marktplaats etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 15:01

vooghel

Cunning linguist

iApp schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:06:
Hoeveel denken jullie dat mijn MacBook Pro 15'' Retina uit mid 2012 nog waard is? Destijds voor €2.300,- euro aangeschaft...
Specs invullen op http://www.mac2sell.net/, en de uitkomst als vraagprijs zien (de feitelijke waarde zal lager liggen)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Je kunt ook een offerte (vrijblijven) aanvragen bij MacBizz. Al vond ik die voor een Mac Mini 2009 redelijk laag uitvallen heb er via Marktplaats nog 30 euro meer voor kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

martijnmartijn schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:17:
Zonder prijzen gecheckt te hebben 1500 euro / 1600 euro denk ik
Hmm, dat is best laag vind ik. Ik zat te denken aan minimaal €1650,- euro, dat zou €650 euro verlies betekeken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Wat de gek er voor geeft he, een website of een tweaker kan jou niks garanderen wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Dat is dus het probleem, mensen hebben geen €1600 op de plank liggen; en die dat wel hebben, hebben ook €2000,- liggen om een nieuwe te halen. Crisis... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 15:22
En het aanbod van macbooks is geweldig groot; kan er tientallen uitzoeken op de diverse verkoopsites. Ook is het verschil tussen de laatste generaties niet geweldig groot meer. Wellicht een nadeel van de toegenomen populariteit van mb's.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

NiGeLaToR schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 17:07:
En het aanbod van macbooks is geweldig groot; kan er tientallen uitzoeken op de diverse verkoopsites. Ook is het verschil tussen de laatste generaties niet geweldig groot meer. Wellicht een nadeel van de toegenomen populariteit van mb's.
Dat valt mee, retina vs non retina is een groot verschil; dat is die paar honderd euro wel waard. Het zit 'm meer in het budget van de consument, waardoor ik honderden euro's verlies maak. Daar baal ik behoorlijk van, maarja, wat kan ik eraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 15:22
iApp schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 17:26:
[...]

Dat valt mee, retina vs non retina is een groot verschil; dat is die paar honderd euro wel waard. Het zit 'm meer in het budget van de consument, waardoor ik honderden euro's verlies maak. Daar baal ik behoorlijk van, maarja, wat kan ik eraan doen?
Voor 1 consument praat je in ieder geval niet - ik zie een groot aanbod, ook van retina-versies en doe er me voordeel mee. Als je de enige aanbieder was had ik bij je op kunnen bieden.

Maargoed, je kunt de cyclus in de gaten houden. Verder: vakantiegeld stroomt binnen, wie weet heeft iemand er wel 1650€ maar geeb 2300€ voor over! :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Tja, als ik genoeg geld had had ik 'm zeker voor een paar honderd minder verkocht. Helaas heb ik, als student zijnde, het geld hard nodig en kan ik niet met de prijs zakken. €650,- euro verlies is eigenlijk al teveel... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
iApp, economisch gezien verlies je helemaal niets, je wint €1650 als je hem verkoopt. Je afschrijving is €650. Als je hem niet verkoopt is je afschrijving €2250. Je verlies zit in het feit dat je je laptop nu inruilt voor een duurdere, terwijl je oude nog prima functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:00
Vergeet niet dat de nieuwprijzen zijn gezakt, dat drukt ook op je tweedehands prijs. En als je elke twee jaar het nieuwste van het nieuwste wilt hebben is dat een dure hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Wat kost het om bij een eind-2013 Macbook Pro de SSD te (laten) upgraden van 500GB naar 1TB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
@Ettepet, gaat het hier om een normale MBP of een Retina MBP? De rMBP is namelijk niet (zomaar) te upgraden. Kijk eens bij OWC

[ Voor 24% gewijzigd door RobV op 24-05-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Ik dacht dat de Apple store dit soort dingen kon/deed, maar dat blijkt niet het geval zie ik net.

Hij is gekocht rond de BTW-actie van de MM, anders had ik een luxere versie gekocht. Ik vind 500GB echt héél erg krap, zeker als ik Bootcamp wil gaan gebruiken. Ik heb een aantal 1TB SSD's gekocht als externe opslag, en dat werkt lekker (zie eerdere post).

Ik zie dat Transcend een 960GB SSD verkoopt, maar die is zo te zien een stuk trager dan de SSD in de Macbook.

@RobV, het is een Retina MBP. edit: OWC heeft zover ik kon zien nog geen rMBP-oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door Ettepet op 24-05-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:48
Ben sinds eind 2013 eigenaar van een 13" retina Macbook, maar sinds enige tijd ook bovengenoemd probleem. Als de MacBook met scherm open in slaap valt, dan wordt deze 9 van 10 keer niet direct helemaal wakker. Scherm blijft zwart, behalve dat de aanwijzer wel verschijnt. Wanneer ik naar een volgend nummer ga van iTunes, dan verschijnt de 'pop-up' hiervan ook inbeeld. Uiteindelijk wordt hij wel helemaal wakker, maar het duurt langer dan nodig.
De topics hierboven geven geen eenduidige oplossing (en ook nog geen oplossing kunnen vinden die werkt voor mij), maar ik ben in ieder geval niet de enige. En ook het bekende niet direct connectie kunnen leggen met de wifi is hier van toepassing. Het lijkt wel sinds 10.9.3. :X

Iemand nog bruikbare tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 22:08

miekol

erm

RobV schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 18:58:
iApp, economisch gezien verlies je helemaal niets, je wint €1650 als je hem verkoopt. Je afschrijving is €650. Als je hem niet verkoopt is je afschrijving €2250. Je verlies zit in het feit dat je je laptop nu inruilt voor een duurdere, terwijl je oude nog prima functioneert.
Exact. Uitgaande van € 650,- afschrijving in 2 jaar heb je dus voor zo'n € 30 per maand gebruik kunnen maken van je Retina...

€ 1500 - € 1600 lijkt me ook een faire prijs. Denk dat groot deel van de potentiële kopers van de Retina modellen deze zakelijk zullen aanschaffen. Voor deze groep is de prijs van een nieuwe dus eigenlijk € 1900 (€2300 ex btw). Dan is tweedehands sowieso minder interessant (geen aftrek BTW) en verschil van € 300,- tussen nieuwe en 2 jaar oude is ook al snel de moeite niet...
ThinkPadd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:20:
Je kunt ook een offerte (vrijblijven) aanvragen bij MacBizz. Al vond ik die voor een Mac Mini 2009 redelijk laag uitvallen heb er via Marktplaats nog 30 euro meer voor kunnen krijgen.
Ligt er denk ik ook aan hoe gangbaar/uitgebreid het model dat je wilt inruilen is. Voor mijn 2010" Macbook Pro i7, 8gb, 256gb ssd met matte high-res scherm (topmodel destijds) kreeg ik nog een hele faire prijs geboden. Uiteindelijk deze ingeruild voor een Retina.

Voor de 2010" Macbook Pro 13" i5, 4gb, 256gb (standaard model) van mijn moeder werd aanzienlijk minder geboden. Dat was eigenlijk de moeite niet.

Beetje zelfde als met auto's denk ik, een 2e hands met full options verkoopt sneller dan een kale uitvoering...

[ Voor 31% gewijzigd door miekol op 24-05-2014 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanG21
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-08 15:40
Hallo,

Ik wil graag een macbook pro retina 13 inch kopen. En weet niet heel veel over hoe dit precies in zn werk gaat.
Nu heb ik een aantal vragen.

Ik las dat apple de macbooks goedkoper zou maken en iets zou vernieuwen is dit al gebeurt bij de pro?

Waneer is handig
Hem tijdens de Idays kopen ( deze week ) ? Is die giftcard een itunes kaart of een cadeaubon voor in de shop?

Wachten op een nieuw model, waneer komt deze ongeveer en word deze een stuk duurder dan deze?

Of wachten tot dat dit model macbook verder gaat zakken in prijs?

Graag hoor ik jullie reacties

[ Voor 5% gewijzigd door StefanG21 op 25-05-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
hoe dat in zijn werk gaat? Op de apple store is dat eigenlijk geel simpel. je klikt op de macbook die je wilt hebben, je klik de opties aan en je klikt op bestellen. is het model op voorraad, dan heb je hem zo binnen via een koerier. heb je bijzondere wensen zoals internationaal toetsenbord kan het iets langer duren. ik had mijn rmbp binnen 6 werkdagen uit taiwan.

in een winkel gaat dat ook ongeveer zo. alleen staat er een verkoper die de vragen aan je stelt.

voorlopig komt er nog geen nieuw model, als ik dat wist was ik rijk geweest want dat geheim wordt goed bewaard. wat heb je zelf al kunnen vinden over je vragen? het meeste is al een paar posts terug behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Als ik jou was zou ik nog tot 2 juni wachten, wanneer Apple nieuwe producten aankondigt. Alleen dan weet je of er geen nieuwe MacBooks op de proppen staan, zoals twee jaar terug het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanG21
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-08 15:40
Lastig,

Maarja Apple heeft pas de Air en Pro nog ge-upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:45
Over het algemeen is de keynote op de WWDC meer een software event. Er worden dan soms wel in de weken er omheen wat updates doorgevoerd. Ik verwacht het nu eigenlijk niet, maar je weet nooit ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:11
StefanG21 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 07:59:
Lastig,

Maarja Apple heeft pas de Air en Pro nog ge-upgrade.
De Air heeft een spec-bump gehad de Pro is voor het laatst geüpdatet afgelopen herfst.

Ik verwacht ook niet dat het meer dan een spec bump wordt voor de Pro dus in de lijn van de Air (100Mhz erop en 100 euro er af) Niet WWDC waardig denk ik.

Ik hoop op een nieuwe Mini....mijn 2011 model is aan vervanging toe :P En dan hoop ik dat ze de Mini maken zoals de Pro maar dan kleiner en lichter :) Ziet er echt gelikt uit.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Hi;

Ik heb sinds enkele dagen een nieuwe MB Pro 15" Retina. Inderdaad een magnifiek apparaat.
Vandaag voor het eerste op pad geweest en nu de notulen aan het uitwerken.

Wat mij enorm opvalt is dat het scherm trilt, flikkert als het ware zoals een TL buis dat wel eens kan doen heel snel achter elkaar. Als ik citrix in ga met de blauwe achtergrond is het heel goed zichtbaar.

Ook onder Windows 8 (VM) is het behoorlijk zichtbaar. Ik heb de topics doorgelezen (afgelopen 5 pagina's) maar zie niet echt een klacht. Iemand die dit herkent, heb hem bij de MMarkt gehaald? Kan ik er mee terug alle advies is meer dan welkom.

Bedankt alvast

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
Op macrumors is altijd een goed overzicht te vinden wanneer iets voor het laatst is geüpdatet en hoe vaak het normaliter gebeurt. Heb zelf een paar dagen geleden een MacBook Pro Retina opgepikt, het was nodig -- en ik heb geen geduld. Verwacht ook geen spannende upgrades komende maanden, dus durfde de gok wel aan. Bovendien kan m'n timing nooit zo rampzalig zijn als met m'n laatste Apple laptop, de laatste versie van de iBook G4, vlak voor ze overgingen op Intel |:( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:33
iNickx schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:05:
Hi;

Ik heb sinds enkele dagen een nieuwe MB Pro 15" Retina. Inderdaad een magnifiek apparaat.

Wat mij enorm opvalt is dat het scherm trilt, flikkert als het ware zoals een TL buis dat wel eens kan doen heel snel achter elkaar. Als ik citrix in ga met de blauwe achtergrond is het heel goed zichtbaar.

Ook onder Windows 8 (VM) is het behoorlijk zichtbaar. Ik heb de topics doorgelezen (afgelopen 5 pagina's) maar zie niet echt een klacht. Iemand die dit herkent, heb hem bij de MMarkt gehaald? Kan ik er mee terug alle advies is meer dan welkom.

Bedankt alvast
Nee je kan er niet mee terug. Eenmaal aangeschaft, is het klaar. Geen garantie, niets. Makkelijk toch? Als je het flikkeren vervelend vindt, raad ik je aan een nieuwe te kopen. Met een beetje geluk heeft die dat geflikker niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-09 20:04
Hi;

Bedankt alvast
Nee, dat is niet normaal. Je kan even kijken in de winkel hoe die schermen zijn, maar het scherm hoort niet te flikkeren.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Volkan1984 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 18:19:
[...]

Nee je kan er niet mee terug. Eenmaal aangeschaft, is het klaar. Geen garantie, niets. Makkelijk toch? Als je het flikkeren vervelend vindt, raad ik je aan een nieuwe te kopen. Met een beetje geluk heeft die dat geflikker niet!
Afgelopen jaar heb ik 4 nieuwe MacBooks gekocht omdat ze problemen begonnen te vertonen. Blijft een dure hobby die Apple's.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Vraagje, weten jullie of de macbook pro 13 inch non retina uit 2012 een 3D signaal naar een 3D tv kan outputten?

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Denzis schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:16:
Vraagje, weten jullie of de macbook pro 13 inch non retina uit 2012 een 3D signaal naar een 3D tv kan outputten?
https://www.google.nl/sea...UTF-8&hl=en&client=safari

Dat was makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:45
Alleen een linkje schiet iemand natuurlijk weinig mee op, quote dan minimaal ook een relevant antwoord ;)
Denzis schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:16:
Dat is geen probleem, dat kan gewoon.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Hoedje schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 21:34:
[...]

Alleen een linkje schiet iemand natuurlijk weinig mee op, quote dan minimaal ook een relevant antwoord ;)

[...]

Dat is geen probleem, dat kan gewoon.
Via die link vind je meerdere antwoorden, is dat ook goed? ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Volkan1984 op 27-05-2014 21:51 . Reden: Verkeerd gequote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Krijg morgen een nieuwe MB Pro opgestuurd. Ben zelf niet thuis, maar mogen de buren tekenen voor het pakket? (hope so)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:19
Daar zijn geen vaste regels voor naar mijn weten. Ik heb vaak genoeg aangegeven dat alleen ik mag tekenen en toch laat de bezorger een ander tekenen. Dus voor jou moet dat geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Officieel mag dit bij TNT Post/Post.nl niet maar wordt wel vaak gedaan. Wel mag iemand anders op hetzelfde adres tekenen indien het niet aangetekend is verstuurd.

Andere vervoerders hanteren hun eigen regels en die heb ik niet paraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Inmiddels is hij bezorgd. Buren hebben het pakket ontvangen en getekend. Had op de deur een briefje geplakt dat ze dat mochten doen wat mij betreft. Wellicht overbodig, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Hi;

Bedankt alvast
Ik wil graag aan jullie vragen of jullie ook merken dat het beeld trilt bij bepaalde kleurweergaven, net alsof je een oude monitor hebt waar de refreshrate te hoog is ingesteld. Bij bv. een groen of blauw volvlak begint het rechts beneden in de hoek te trillen. Omdat ik niet als een morron wil overkomen bij de apple store ben ik benieuwd naar jullie reacties .

Alvast bedankt

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:23

Quakie

quakelen

verdwijnt het als je met je brightness knop iets wijzigt?

had het vroeger heel erg met een macbook unibody (eerste generatie unibody dus)

ik merk het hier en daar lichtjes op een retina 13 inch ook.. met een witte achtergrond en dan scrollen....

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:45
iNickx schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:40:
[...]

Ik wil graag aan jullie vragen of jullie ook merken dat het beeld trilt bij bepaalde kleurweergaven, net alsof je een oude monitor hebt waar de refreshrate te hoog is ingesteld. Bij bv. een groen of blauw volvlak begint het rechts beneden in de hoek te trillen. Omdat ik niet als een morron wil overkomen bij de apple store ben ik benieuwd naar jullie reacties .

Alvast bedankt
Nee dat heb ik nog nooit gezien en is zeker niet normaal, ik zou gewoon terug gaan.
Pagina: 1 ... 60 ... 128 Laatste