Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterisk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:24
Boyangles schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 22:32:
Twee dagen geleden ook een MBP retina aangeschaft. Machtig mooi apparaat, maar mijn netwerk is irritant traag!

Ik heb een Ubee modem van Ziggo, verschillende channels geprobeerd, alleen wifi N, alleen wifi G etc. met allemaal hetzelfde resultaat: trage verbindingen.

Dacht dit te testen door te pingen naar mijn router, welke deze (deel) output geeft:

code:
1
2
3
4
5
6
7
64 bytes from 192.168.178.1: icmp_seq=0 ttl=64 time=87.576 ms
64 bytes from 192.168.178.1: icmp_seq=1 ttl=64 time=8.024 ms
64 bytes from 192.168.178.1: icmp_seq=2 ttl=64 time=30.932 ms
64 bytes from 192.168.178.1: icmp_seq=3 ttl=64 time=53.794 ms
64 bytes from 192.168.178.1: icmp_seq=4 ttl=64 time=76.683 ms
64 bytes from 192.168.178.1: icmp_seq=5 ttl=64 time=99.497 ms
64 bytes from 192.168.178.1: icmp_seq=6 ttl=64 time=19.936 ms

(edit: en soms ook timeouts btw)

Erg vreemde resultaten natuurlijk. Browsen is vervelend langzaam en streamen is helemaal drama.

Wat kan ik hieraan doen? Zal het iets met de Broadcom chip zijn?
Sinds november heb ik ook een 13" rMBP. Daarnaast heb ik ook een Ubee modem van Ziggo dat ook problemen gaf met de internetverbinding: een keer in de zoveel tijd bleef de Macbook hangen bij het laden van een website... Wisselen naar de 5Ghz variant loste dat meestal op, totdat die ook begon te sputteren Dan weer terugwisselen, enz enz, tot ik er echt klaar mee was. Vanalles geprobeerd, maar niks leek echt te helpen. Vreemd bleef dat mijn vriendin haar laptop nergens last van had, mijn iPhone ook raar begon te doen op het netwerk (niet kunnen laden van mail, websites, apps...) en dat, tijdens zo'n periode van blijven hangen van een website, mijn torrents wel gewoon doorliepen...
Dus dan nog maar eens het modem resetten naar fabrieksinstellingen. Vervolgens heb ik met Little Snitch eens kritisch gekeken naar de verbindingen die mijn laptop allemaal met het net maakte. Een programmaatje om een VPN verbinding met de uni hier te maken leek me dan wel eens roet in het eten te kunnen gooien.. Die eruit gegooid en tot nu (3 dagen) nergens meer last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyangles
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:03
Het lijkt niet aan de router te liggen, met andere draadloze apparaten zijn er geen problemen; het moest haast wel de MBP zijn dan.

Ik heb even gekeken met Little Snitch, en er was niks te zien eigenlijk, maar dat had ik ook niet verwacht; er staat amper nog software op de MBP.

Een ander vreemd detail: als ik ping met een kortere interval (0.1 bv.), dan is de latency redelijk consistent rond 1.5ms. De performance van ping maakt me eigenlijk niet zoveel uit, maar het zou de oorzaak kunnen zijn van de dramatische netwerk performance? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boyangles schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 23:24:
Het lijkt niet aan de router te liggen, met andere draadloze apparaten zijn er geen problemen; het moest haast wel de MBP zijn dan.

Ik heb even gekeken met Little Snitch, en er was niks te zien eigenlijk, maar dat had ik ook niet verwacht; er staat amper nog software op de MBP.

Een ander vreemd detail: als ik ping met een kortere interval (0.1 bv.), dan is de latency redelijk consistent rond 1.5ms. De performance van ping maakt me eigenlijk niet zoveel uit, maar het zou de oorzaak kunnen zijn van de dramatische netwerk performance? :/
Ik heb hetzelfde probleem met een 13" rMBP. Wanneer ik Windows gebruik met Bootcamp is de latency gewoon prima. Las in (een van de vele) topics over dit probleem op de Apple forums wel dat het probleem opgelost zou zijn in OSX 10.9.2 beta2.

Zelf ben ik geen Apple developer dus kan het helaas niet zelf testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09 13:03

Rudios

Lost in space?

Scrtz schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 22:26:
Probeer chrome eens, heeft een ingebouwde flashplayer
Thx voor de tip, zal morgen eens proberen!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Wat ben ik blij met mijn aankoop!

Ik heb gisteren via marktplaats een nagelnieuwe mbp 13 inch i5 gekocht. Had nog maar 1 cycle.
gelijk een SSD erin gezet en wat een heerlijk ding. De trackpad. De looks and feel. En de performance is ook echt niet mis voor zo'n klein ding.

Ben nog wel in dubio om er meer ram geheugen er in te doen. Tot nu toe nog weinig problemen er mee.

Nog even op zoek naar een leuke stand en extern scherm en ik ben tevreden!

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyangles
  • Laatst online: 09:03
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 23:51:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met een 13" rMBP. Wanneer ik Windows gebruik met Bootcamp is de latency gewoon prima. Las in (een van de vele) topics over dit probleem op de Apple forums wel dat het probleem opgelost zou zijn in OSX 10.9.2 beta2.

Zelf ben ik geen Apple developer dus kan het helaas niet zelf testen.
Het zou wel fijn zijn als het een software fout is, en geen fout met de gebruikte hardware. Hopelijk wordt 10.9.2 snel uitgebracht dan, kan dit soort problemen toch niet echt waarderen op zo een dure laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Rudios schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:59:
Live steams (van bv Fox Sports eredivisie) loopt bij mij totaal niet sloepel, heel erg stroperig. Als ik deze zelfde stream op mijn iPhone 5 kijk gaat dit hardstikke soepel. Ik heb een Late macBook pro standaard 15". Meer mensen hier last van, of evt een idee waar het aan kan liggen?
Ik stream ook regelmatig, heb dezelfde rMBP als jij, maar heb geen problemen. Het ligt aan de stream en niet aan de rMBP, want als de stream goed werkt stottert ie helemaal niet en gaat de fan ook niet aan, terwijl mijn oude laptop met streamen wel echt ging blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Denzis schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:12:
Wat ben ik blij met mijn aankoop!

Ik heb gisteren via marktplaats een nagelnieuwe mbp 13 inch i5 gekocht. Had nog maar 1 cycle.
gelijk een SSD erin gezet en wat een heerlijk ding. De trackpad. De looks and feel. En de performance is ook echt niet mis voor zo'n klein ding.

Ben nog wel in dubio om er meer ram geheugen er in te doen. Tot nu toe nog weinig problemen er mee.

Nog even op zoek naar een leuke stand en extern scherm en ik ben tevreden!
Gewoon in de gaten houden of je zogenaamde "page-outs" krijgt en dan niet een paar duizend maar echt tientallen duizenden. Als dat het geval is lekker RAM bij pluggen. 16GB kost toch geen fluit meer :P.

Waar ik de laatste paar weken tegen aan loop is echter mijn CPU temperatuur... Deze loopt geregeld op tot rond de 100 graden terwijl de heatsink maar 55-65 is. Hierdoor knijpt de MBP de CPU af en duurt het exporteren in lightroom nog tergend lang. de GPU is echter mooi 65-70 maximaal.

Mij lijkt het of de heatsink los zit of iets dergelijks :S. Echter na 2.5 jaar valt het niet meer binnen garantie uiteraard.

[ Voor 21% gewijzigd door Pat-Juh op 01-02-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Laatst online: 01-10 19:50
Sinds afgelopen week in het bezit van een macbook pro. Hoe kan ik zorgen dat mijn agenda en contacten van hotmail gesynchroniseerd worden? Krijg dit voor geen mogelijkheid aan de praat. Al veel op internet opgezocht. Stond bijvoorbeeld om een iCloud account te gebruiken echter krijg ik hier alleen de mail van aan de praat op mijn windows phone 7. Ik wil eigenlijk geen gebruik van Google maken dit omdat ze daar al genoeg van mij weten maar natuurlijk ook omdat ik dan mailadres weer door moet geven maar ook contacten enz. moet overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawk999
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09 14:37
Flexicon schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:36:
Sinds afgelopen week in het bezit van een macbook pro. Hoe kan ik zorgen dat mijn agenda en contacten van hotmail gesynchroniseerd worden? Krijg dit voor geen mogelijkheid aan de praat. Al veel op internet opgezocht. Stond bijvoorbeeld om een iCloud account te gebruiken echter krijg ik hier alleen de mail van aan de praat op mijn windows phone 7. Ik wil eigenlijk geen gebruik van Google maken dit omdat ze daar al genoeg van mij weten maar natuurlijk ook omdat ik dan mailadres weer door moet geven maar ook contacten enz. moet overzetten.
Hier staan enkele oplossingen:

https://discussions.apple...3515161?start=15&tstart=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09 13:03

Rudios

Lost in space?

Y.Y.Eagle schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 16:22:
[...]

Ik stream ook regelmatig, heb dezelfde rMBP als jij, maar heb geen problemen. Het ligt aan de stream en niet aan de rMBP, want als de stream goed werkt stottert ie helemaal niet en gaat de fan ook niet aan, terwijl mijn oude laptop met streamen wel echt ging blazen.
Steamen van films via mijn NAS gaat verder vloeiend, ook Youtube, alleen de live streams lopen niet lekker soepel - met name dus Fox Sports.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10 19:59
Heeft iemand ervaring met de Apple Remote i.c.m. de MacBook Pro Retina?

Ik zou mijn MacBook Pro Retina dan willen aansluiten op mijn TV. Ben namelijk benieuwd of ik met de Apple Remote Netflix kan besturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 21:52
Boyangles schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 22:32:
Twee dagen geleden ook een MBP retina aangeschaft. Machtig mooi apparaat, maar mijn netwerk is irritant traag!

Wat kan ik hieraan doen? Zal het iets met de Broadcom chip zijn?
Probeer het eens door je netwerk op 150mbps te maximeren.
Vaak geeft dat een beter resultaat en bereik in huis. Het kan
zomaar helpen ondanks dat dit aan je MBP ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:30
mprkooij schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:37:
Heeft iemand ervaring met de Apple Remote i.c.m. de MacBook Pro Retina?

Ik zou mijn MacBook Pro Retina dan willen aansluiten op mijn TV. Ben namelijk benieuwd of ik met de Apple Remote Netflix kan besturen
Bespaar jezelf het geld.

Ik had hetzelfde idee voor Netflix en XBMC, zonder enige research gelijk een remote besteld om er dezelfde dag nog achter te komen dat die remote niet via bluetooth zoals de magic mouse werkt maar nog via IR, welk de laatste model rMBP natuurlijk niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Bobo221 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:47:
[...]

Bespaar jezelf het geld.

Ik had hetzelfde idee voor Netflix en XBMC, zonder enige research gelijk een remote besteld om er dezelfde dag nog achter te komen dat die remote niet via bluetooth zoals de magic mouse werkt maar nog via IR, welk de laatste model rMBP natuurlijk niet heeft.
Ik dacht dat de MBPr late 2013 wel IR had?

Zijn er geen andere mogelijkheden om een Remote te gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door mprkooij op 02-02-2014 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 08:37
Als je een Android telefoon hebt, kun je die gebruiken als remote met deze app:
https://play.google.com/s...othink.remoteformac&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Hebben mensen ervaring met de Twelvesouth Hi-Rise?

Ik kan morgen een leuke stand krijgen voor een leuk prijsje. Maar vraag me af in hoeverre het safe is voor je mac. Lees veel verhalen over eraf glijden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mijn rMBP late 2013 wordt wel erg warm als ik de laptop eventjes op mijn schoot heb. Helemaal als ik dan een flash filmpje kijk. Is dat normaal ?

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/imgscript/img/thumb/ca6d3fa8.png

[ Voor 32% gewijzigd door monnick op 02-02-2014 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
monnick schreef op zondag 02 februari 2014 @ 21:24:
Mijn rMBP late 2013 wordt wel erg warm als ik de laptop eventjes op mijn schoot heb. Helemaal als ik dan een flash filmpje kijk. Is dat normaal ?

[afbeelding]
Niet iets waar jij wat aan heb, maar hoe laat je die temperatuur daarboven zien etc? Is dat een app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Denzis schreef op zondag 02 februari 2014 @ 21:52:
[...]

Niet iets waar jij wat aan heb, maar hoe laat je die temperatuur daarboven zien etc? Is dat een app?
http://bjango.com/mac/istatmenus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:12

Nietzman

Woei!

[afbeelding]
Chrome is lang niet zo lekker geoptimaliseerd voor Mavericks als Safari, en Flash is inderdaad vragen om verschroeide ballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

[afbeelding]
Bekijk het filmpje met Safari en je zult het verschil merken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:32

_Christiaan_

Master of SOG

Los van chrome/safari, is het idd normaal dat je CPU weleens zo warm wordt. Volgens de specs van Intel mag hij maximaal iets van 100 of 105 graden worde bij normaal gebruik (en je kan ervan uitgaan dat zelfs daar nog een veiligheidsmarge op zit).

Ik draai weleens simulaties in boot camp waarbij de CPU continu 100% wordt belast, en dan wordt hij 95 à 96 graden, zonder dat je de fan hoort aanslaan (rpm gaat wel iets omhoog though).

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 18:47

Quakie

quakelen

k had een week geleden wat screenshots neergezet.

Nog steeds vage crashes.. inmiddels meer dan week bezig met Apple..

In begin kreeg ik netjes nog wat rare codes te zien.. maar inmiddels valt MacBook gewoon uit (twee keer gehad op twee schone installaties).

Vorige week zat ik via Google Chrome zandkasteel te kijken op youtube (met zoontje).
Gisteren was ik aan het internetten met Safari en niks open... hij crasht gewoon hard.. duurt minuten voordat ie weer op wilt starten... Dit keer crashte hij bij een check met schijfherstel (via command r)

Afgelopen zaterdag moest ik terug bellen om te laten weten hoe het inmiddels gaat... toen aangeven dat het kort dag was en dat er tot nu toe geen problemen waren.. Man zei netjes aan de telefoon. Mocht u toch in toekomst wat aan de hand zijn dan kunt u gewoon weer bellen en wisselen wij hem om bij dezelfde problemen. Daar staan wij bekend om. Onze goede naam, onze services, blah blah. U heeft alles al geprobeerd (drie installaties , drie crashes) tenslotte.

Je raadt het al.. Zojuist gebeld,want gisteren weer gecrasht en nee meneer is niet onze procedure.. onze procedure is opnieuw installeren, en nog het probleem.. met apparaat naar een service provider. Die gaat hem nakijken en desnoods repareren. Omwisselen gebeurt alleen als zij hem niet kunnen maken..

Ik ben woest! ding is net drie maanden en een weekje... en ik kan weer vrije tijd en kilometers opofferen en mijn machine kwijt zijn voor weet ik hoe lang.. Ook duidelijk gezegd dat ik niet meerwaarde ziet van een apparaat van 1530 euro tov een mooie Sony Vaio van helft van het geld. Als die kapot is moet ik hem ook inleveren en ben ik hem ook kwijt.
Hij kon het wel begrijpen maar niks voor mij doen... na 20min verbrak de verbinding in eens..
tja.

Apple bedankt...

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 08:37

[afbeelding]
Ik vind het raar dat je fan maar op ~1800 RPM blijft draaien bij zulke hoge temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:32

_Christiaan_

Master of SOG

Heb ik ook, de haswell heeft niet meer koeling nodig :) Als je de iris pro gaat aanspreken gaat hij wel harder draaien.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Heb zelf al gezocht, maar ik kan deze wallpaper niet vinden. Iemand die mij kan helpen?

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1382468256.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Hoe heb je gezocht? niet via google image?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Laatst online: 01-10 11:22

JJ93

Error 418

Macbook Pro Retina fish wallpaper
http://i.imgur.com/SSgiI7L.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 09:34
lijkt uitgeknipt op de stockphoto van de retina om eerlijk te zijn :p niet echt wat je zoekt voor een resolutie als die van de mbp :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Bedankt, maar ik zoek deze in een hoge resolutie...
Deze is namelijk geknipt: I cropped it from the high quality .tiff press photos for the new Pros. It is high quality, unfortunately Imgur compressed the photo.
zwiep666 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:53:
lijkt uitgeknipt op de stockphoto van de retina om eerlijk te zijn :p niet echt wat je zoekt voor een resolutie als die van de mbp :p
Idd, ik wil die in een hoge resolutie.

[ Voor 13% gewijzigd door Y.Y.Eagle op 05-02-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Kijk ook even naar "Sharks 3D" of het oudere "Dolphins 3D", of oh je zoekt alleen een plaatje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Heeft iemand van jullie al op de 1440x900 of 1680x1050 resolutie gewerkt? Zo ja, is er lagg? Loopt alles een stuk minder soepel?

Ik werk nu namelijk op de Best (Retina).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:11
Draai standaard op 1680x1050 op mijn 13" en geen lag gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

[afbeelding]
Ik gebruik in zo'n geval SMCfancontrol om de fans handmatig even wat harder te laten draaien. Pas bij de 4000 rpm begin ik ze te horen, dus dan kies ik iets van 3500rpm wat aardig wat scheelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

GroeneThee schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 18:48:
Draai standaard op 1680x1050 op mijn 13" en geen lag gehad.
Ik draai ook 1680x1050 op mijn 13" en ook geen enkele lag. Maar kan ook zijn dat ik niet weet waar er lag zou moeten ontstaan.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Laatst online: 01-10 08:41
Hier 1920x1200 op een 15" en ook geen lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
mprkooij schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 18:37:
Heeft iemand van jullie al op de 1440x900 of 1680x1050 resolutie gewerkt? Zo ja, is er lagg? Loopt alles een stuk minder soepel?

Ik werk nu namelijk op de Best (Retina).
Zou zeggen, probeer het eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Ik heb een tijdje ook een hoger resolutie gebruikt en nu gebruik ik een tijdje 'Best Retina'. Het lijkt erop dat de accu het langer volhoudt op 'Best Retina'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-09 23:44
Ik draai op 1440x900 daar heb ik 'bijna'.. geen lag op. 1680x1050. Is de lag er zeker aanwezig.. zelfs irritant te noemen.

[ Voor 21% gewijzigd door blackspeedy op 06-02-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:11
Waar merk je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Y.Y.Eagle schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:48:
Ik heb een tijdje ook een hoger resolutie gebruikt en nu gebruik ik een tijdje 'Best Retina'. Het lijkt erop dat de accu het langer volhoudt op 'Best Retina'.
Het staat er ook in een waarschuwing bij dat wanneer je scaled resolutions gebruikt, dit impact heeft op de accu duur.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-09 23:44
Met het switchen tussen de schermen vooral en de animaties. 3 vingers omhoog vegen bijvoorbeeld.

[ Voor 11% gewijzigd door blackspeedy op 06-02-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Laatst online: 01-10 08:41
Sircuri schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:58:
[...]

Het staat er ook in een waarschuwing bij dat wanneer je scaled resolutions gebruikt, dit impact heeft op de accu duur.
Ik gebruik constant 1920x1200 en haal ongeveer 7u30 gebruikstijd met surfen in Safari, wat YT, Dumpert filmpjes en programmeren in Eclipse. Staan in de achtergrond ook nog een paar programma's als Word, Outlook en voorvertoning (pdf) open die ik sporadisch dan gebruik. Dan noem ik 7u30 niet slecht. Helderheid staat net onder de helft wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterisk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:24
asterisk schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 23:00:
[...]

Sinds november heb ik ook een 13" rMBP. Daarnaast heb ik ook een Ubee modem van Ziggo dat ook problemen gaf met de internetverbinding: een keer in de zoveel tijd bleef de Macbook hangen bij het laden van een website... Wisselen naar de 5Ghz variant loste dat meestal op, totdat die ook begon te sputteren Dan weer terugwisselen, enz enz, tot ik er echt klaar mee was. Vanalles geprobeerd, maar niks leek echt te helpen. Vreemd bleef dat mijn vriendin haar laptop nergens last van had, mijn iPhone ook raar begon te doen op het netwerk (niet kunnen laden van mail, websites, apps...) en dat, tijdens zo'n periode van blijven hangen van een website, mijn torrents wel gewoon doorliepen...
Dus dan nog maar eens het modem resetten naar fabrieksinstellingen. Vervolgens heb ik met Little Snitch eens kritisch gekeken naar de verbindingen die mijn laptop allemaal met het net maakte. Een programmaatje om een VPN verbinding met de uni hier te maken leek me dan wel eens roet in het eten te kunnen gooien.. Die eruit gegooid en tot nu (3 dagen) nergens meer last van :)
Helaas, ook bij mij kwamen de problemen weer terug... In een ander topic hier op GoT staat een link naar de Appleforums waarbij iemand de driver uit een beta heeft getrokken. Deze zojuist ook ge-update, en van testen is er nog niet echt sprake, maar pingen naar de Ziggo Ubee router geeft in ieder geval een stuk consistenter (rond de 2ms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Laatst online: 30-09 09:59

Hoite

Goed verhaal

De rMBP van mijn huisgenoot vertoont bovenstaand gedrag, hij heeft inmiddels een clean-install gedaan om softwarefouten in ieder geval uit te sluiten, maar dit lijkt mij een GPU probleem.
Iemand die er ook zo over denkt?

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had last van een krakende MBP en heb hem net bij de Apple Store omgeruild. Erg tevreden over het gemak waarmee dat ging, ze hebben zelfs al m'n data overgezet waardoor ik binnen enkele minuten klaar was. Thuisgekomen had ik echter 't gevoel dat de kleuren toch wel erg warm waren en wit niet echt wit. Ter vergelijking met een 3 jaar oude MBP 17":

Afbeeldingslocatie: http://i1369.photobucket.com/albums/ag229/QuakeFX2/IMG_8415_zpsd9c4e74d.jpg

Ik heb 't wel bekende stukje code in de terminal gegooid maar krijg vervolgens dit te zien:
Axls-MacBook-Pro:~ Axl$ ioreg -lw0 | grep "EDID" | sed "/[^<]*</s///" | xxd -p -r
????????0?!xo??UL?%
PT?@?4p0 6K??Color LCD
?Axls-MacBook-Pro:~ Axl$
Dus geen LSN of LP :? Nou lijkt 't op de foto wel een stuk erger dan 't is, het is meer een subtiele tint maar 't valt erg op als je hem naast een ander scherm zet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Even een ander schermprofiel kiezen? Kan je doen in de systeemvoorkeuren onder beeldschermen en dan kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij geen van de profielen wordt het er witter op. Als ik zelf kalibreer met de onderste optie wel iets (of eerder blauw) en dan zakt ook de helderheid in. Als ik van onder met hele lage hoek kijk is het scherm wel wit.. Naja ik kijk er morgen wel met een frisse uitgeruste blik naar.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Afgelopen week mijn eerste Mac gekocht, een 13" MacBook Pro retina. Ik wou eigenlijk een Air maar als je dan een TN-paneel en een IPS-retina naast elkaar ziet is de keus snel gemaakt. Wat een geweldig scherm, het is net alsof je naar een amoled scherm zit te kijken maar dan op laptop formaat. OSX is voor mij even wennen maar dat komt wel goed gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Feli met je aankoop. Het is inderdaad even wennen en ook ik leer nog elke dag nieuwe mousepad gestures en ook keyboard shortcuts en gebruik hem nu 3 weken.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
xabre16v schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 19:00:
Afgelopen week mijn eerste Mac gekocht, een 13" MacBook Pro retina. Ik wou eigenlijk een Air maar als je dan een TN-paneel en een IPS-retina naast elkaar ziet is de keus snel gemaakt. Wat een geweldig scherm, het is net alsof je naar een amoled scherm zit te kijken maar dan op laptop formaat. OSX is voor mij even wennen maar dat komt wel goed gok ik.
Ik ook en voor mij mijn eerste Mac.... wil er ook Windows naast, maar geweldig apparaat hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pherox006
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:48:
Ik had last van een krakende MBP en heb hem net bij de Apple Store omgeruild.
Dat krakend geluid dat je had, was dat gelijk dit?
Mijn 15" rMBP late 2013 werkt helemaal perfect enkel kraakt em aan de onderkant en dat is soms echt wel vervelend.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7Dt5RbojsUY&feature=youtu.be]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja precies zoals die video, maar dan voornamelijk de voorkant (onder de trackpad). Dacht eerst misschien 'slijt' het nog in maar het werd alleen maar erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pherox006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:09:
Ja precies zoals die video, maar dan voornamelijk de voorkant (onder de trackpad). Dacht eerst misschien 'slijt' het nog in maar het werd alleen maar erger.
Thx man, want kwas van plan om em binnen te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93

JJ93

Error 418

Wat raden jullie mij aan met betrekking tot Windows op een Macbook?

Parallels
of
Bootcamp
of
Andere VM?

Parallels lijkt mij persoonlijk wel mooi. Kost me dan 39,95€ voor de educational edition. Maarja volgens mij werkt VirtualBox of een andere programma ook wel goed. Ben benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt eraan wat je met Windows wilt doen.
Simpele programma's draaien dan kun je paralels draaien.

Maar games weer Beter op bootkamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:25

OMX2000

By any means necessary...

JJ93 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 01:07:
Wat raden jullie mij aan met betrekking tot Windows op een Macbook?

Parallels
of
Bootcamp
of
Andere VM?

Parallels lijkt mij persoonlijk wel mooi. Kost me dan 39,95€ voor de educational edition. Maarja volgens mij werkt VirtualBox of een andere programma ook wel goed. Ben benieuwd naar de ervaringen.
VirtualBox heeft bij mij nooit echt stabiel gedraait. Ik gebruik VMWare Fusion omdat de meeste devs bij ons VMWare gebruikte. Gaan er nu een boel over op Hyper-V dus dat argument heb ik niet meer.

Parallels en VMWare Fusion is behoorlijk gelijk. Ik merkt amper performance (benchmark door code te compileren) verschil tussen beide. Het schijnt zo te zijn dat Parallels zuiniger is qua verbruik, en misschien is het dan ook dat de fans wat minder snel aanslaan. Met Fusion is het gewoon embarassing hoe vaak de fans aanslaan en ik als enige tussen de Windows bakken lawaai ben aan het maken. Heb overigens een MBP Early 2011.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Parallels = geweldig !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-09 17:23

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Parallels is veruit de beste optie. Bootcamp werkt voor geen meter met Windows 8, althans niet bij mij, terwijl Parallels gewoon plug-and-play is in principe. Game prestaties onder parallels zijn trouwens ook gewoon prima, speel regelmatig ETS 2 op 1680x1050 met 'high' settings (botersoepel) op de high end 15 inch.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Ik draai al een paar jaar op VirtualBox op mijn Mac mid-2011 met thunderbolt scherm. Windows 7 VM op de SSD met oa. Visual Studio 2012 geen enkel probleem. Spelletjes spelen is kansloos want er is alleen zeer beperkte hardware acceleration. Maar voor office werk is het prima.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:14
Pherox006 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 18:22:
[...]

Dat krakend geluid dat je had, was dat gelijk dit?
Mijn 15" rMBP late 2013 werkt helemaal perfect enkel kraakt em aan de onderkant en dat is soms echt wel vervelend.

[video]
Ik heb het ook in iets mindere mate, en het valt me alleen op bij het oppakken van de MBP.
Verder is hij prima in orde, met dat omruilen kan je natuurlijk ook weer erger treffen als bijvoorbeeld een geel scherm of dode pixels etc?
Je zou verwachten dat ze de body gewoon wat strakker monteren oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Probleem: tijdens scrollen geen normale lag, maar stotteren.
Sinds: spontaan gisteren.

Ik heb al op google gezocht en wat ze aanraden is een SMC-reset, maar voordat ik dat doe ben ik benieuwd of jullie een ander tip hebben. Ik heb niks gewijzigd ofso. Het gebeurt ook bij Finder, iTunes dus het is niet programma gebonden. Software matig... maar wat.

http://youtu.be/stPnw2IsDoQ

/edit

Heel gek, maar het probleem kwam door AutoCad? AutoCad opgestart en afgesloten en het probleem is verholpen. Lijkt wel een grapje dit. (https://discussions.apple.com/thread/5481397?tstart=0)

[ Voor 38% gewijzigd door Y.Y.Eagle op 10-02-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pherox006
  • Niet online
GeeMoney schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:25:
[...]

Ik heb het ook in iets mindere mate, en het valt me alleen op bij het oppakken van de MBP.
Verder is hij prima in orde, met dat omruilen kan je natuurlijk ook weer erger treffen als bijvoorbeeld een geel scherm of dode pixels etc?
Je zou verwachten dat ze de body gewoon wat strakker monteren oid?
Als ik 2600 voor een laptop betaal vind ik wel dat em perfect mag zijn.
Van de laptop zelf ben ik wel heel tevreden maar enkel dat irritant gekraak soms.
Hopelijk krijg ik direct een nieuwe of zo. Heb het wel bij een apple reseller aangeschaft dus weet het niet.

Mss is het probleem zelfs snel op te lossen met wat gesleutel. Dus kzal wel zien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

ik zou niet zelf sleutelen aan een laptop van 2600 euro.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pherox006
  • Niet online
Bon, vandaag naar den Switch service geweest eeftm het open gemaakt en gecheckte em of er iets mis was of niet. Niets mis vanbinnen, deksel er terug op en het kraakte nog altijd.

Em vond het eerder 'normaal' dat dit af en toe zou kunnen gebeuren.

Kheb em dan toch binnen gedaan, want em wou het zo terug meegeven naar huis omdat er 'niets mis was'.

Over 3 dagen krijgk meer te weten se, kwil gewoon een laptop zonder gekraak of iets anders dat irritant is, dat is toch niet zoveel gevraagd, man man man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93

JJ93

Error 418

Bedankt voor de reacties. Ik ga eens kijken hoe het precies ziet met Parallels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een budget plastic Toshiba broodrooster laptop koopt kan 't zijn dat ie af en toe kraakt, de rolls royce onder de laptops @ €2600 niet, voor zo'n prijs mag je best eisen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
  • Laatst online: 01-10 13:37
Beste Apple-gebruikers,

Mijn huidige Windows laptop is nu 4,5 jaar oud. Ik heb al twee accu's versleten, en ik durf te zeggen dat mijn laptop bijdraagt aan de opwarming van de aarde door de hoeveelheid warmte die hij produceert. T is een 17" laptop, in eerste instantie voor thuisgebruik, maar nu wordt hij vrijwel dagelijks mee naar school gesleept. Door het gewicht is dat niet fijn.
Ik heb mijn oog laten vallen op de de 15" rMBP. Vergeleken met m'n huidige laptop lekker licht, lekker vlot, lange accuduur en hoogst efficient door Mac OS. Onderling raden jullie elkaar aan om zoveel mogelijk werkgeheugen in je MBP te hebben. Computers in mijn omgeving houden zich echter al meerdere jaren goed met de 2 GB RAM. Op Windows machines was werkgeheugen ook nooit zo'n probleem. Als je meer nodig had volstond een extra GB al.

Kunnen jullie mij achtergrond informatie geven waarom Macbook zulke excessieve hoeveelheden werkgeheugen hebben, en waarom jullie elkaar aanraden om zoveel mogelijk in je Macbook te stoppen?

Ik snap uiteraard 'meer is beter'. Maar 8 GB lijkt mij al meer dan voldoende om de komende 4/5 jaar mee te kunnen. In ieder geval op een Windows machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93

JJ93

Error 418

Het aantal werkgeheugen hangt echt van je eigen gebruik af. Aangezien je hier op tweakers.net zit zijn er veel fanatieke gebruikers.. als je bijvoorbeeld een aantal VM's draait of een aantal zware programma's heb je zeker aan 4GB niet genoeg. Zelf heb ik maximaal één VM met Windows of Linux en voor mij voldoet 8GB prima.

Als ik jou verhaal zou lees lijkt 8GB mij ook meer dan genoeg voor jou voor de komende paar jaar. OS X gebruikt niet meer RAM dan Windows. Gaat puur om de gebruiker zelf. Als je je laptop thuis ook gebruikt als laptop vervanger is 15" wel een prima formaat.

Zelf heb ik een 13" rMBP en die koppel ik aan een extern scherm thuis. In vergelijking met een zware/dikke 17" laptop zal een 15" rMBP echt een verademing zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dat hangt er helemaal vanaf wat je er mee wilt gaan doen. Hier op Tweakers lopen er natuurlijk wat meer power users rond dan tussen de gemiddelde Nederlanders.

Nu zit je inderdaad goed met 8GB en normaal gebruik, beetje surfen, tekstverwerken enzovoorts. Met VMs gaat 16GB al gauw fijn zijn maar het is inderdaad te doen met 8 (hangt er ook vanaf wat je in die VMs draait immers!). Zeker als je een SSD hebt om naar te swappen (al is dat niet goed voor die SSD). Of het over 4/5 jaar nog zo is moet je voor jezelf inschatten. Ik heb nu op mijn Mac Mini al vaak 2 of 3 VMs open en dan heb ik al meer dan 8 in gebruik. Photoshop bijv. kan er ook wat van.

Vergeet niet dat je de rMBP niet kan upgraden, vandaar dat de power users in elk geval vaak voor de upgrade gaan.

Edit: dit was een reactie op victorvm

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 12-02-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

viktorvm schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:44:
Kunnen jullie mij achtergrond informatie geven waarom Macbook zulke excessieve hoeveelheden werkgeheugen hebben
8GB is bepaald niet excessief hoor.
en waarom jullie elkaar aanraden om zoveel mogelijk in je Macbook te stoppen?
Toekomstvastheid in een machine waarin je helaas niet achteraf geheugen kunt bijprikken. Nú heb je mischien geen 16GB nodig. Maar over twee jaar wellicht wel. En in de tussentijd kan het geen kwaad.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 12-02-2014 21:55 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
  • Laatst online: 01-10 13:37
Dankjulliewel voor de snelle reacties!
Blij om te horen dat Mac OS niet meer geheugen vraagt dan Windows. Voorlopig zal 8 GB genoeg voor mij zijn, meer laat mijn budget op het moment ook niet toe.
Ik kijk uit naar het moment dat ik mijn MBP ga kopen. Dat zal begin maart zijn, in verband met salaris. Moet wel genoeg reserves overhouden om andere dingen te kunnen blijven betalen. Maar zo te horen gaat het een verademing worden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
ik ben zelf begin december overgestapt en moet zeggen dat het de beste aankoop is die ik in jaren heb gedaan. Ik loop nu niet iedereen persé Apple aan te raden, maar als je wat geld over hebt.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Hi, ik ben van plan mijn mba'11 in te wisselen voor een rMBP, maar hoe kan ik het snelste mijn bestanden overzetten, zonder alle 'troep' mee te nemen? Zit er nieuwe software bij de nieuwe mac, of kan ik beter gewoon een time machine backup terugzetten op andere hardware?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09 21:57
Viktorvm, ik zat ongeveer in dezelfde situatie als waar jij in zit en ik moet zeggen, de MBP is echt een verademing! Heerlijk apparaat!
Je gaat er geen spijt van krijgen ;)

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:40

Pixeltje

Woo-woohoo!

RobV schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:38:
Hi, ik ben van plan mijn mba'11 in te wisselen voor een rMBP, maar hoe kan ik het snelste mijn bestanden overzetten, zonder alle 'troep' mee te nemen? Zit er nieuwe software bij de nieuwe mac, of kan ik beter gewoon een time machine backup terugzetten op andere hardware?

Bedankt alvast!
je kunt via time machine ook alleen je bestanden terugzetten.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

Pixeltje schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 07:19:
[...]

je kunt via time machine ook alleen je bestanden terugzetten.
Dat gaat heel goed. Als je door de jaren heen geen rare dingen heb geïnstalleerd op je oude machine zal jouw nieuwe machine ook goed draaien met je 'oude' data.

Met rare dingen bedoel ik software met rare drivers voor exotische hardware. Maar je kunt die zelf ook opruimen door het weggooien van de extensies in de systeem mappen.

AKA Rinkel weblog

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:48
Zijn hier toevallig mensen recent van een MacBook air 13" 2010 overgestapt naar een rMBP 13"? Voor veelal recht-toe-recht-aan-gebruik... was it worth it?

Ik heb mezelf bijna omgepraat dat ik hem verdien, maar zit ook een beetje op de next-gen consoles te azen xD

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 09:21

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Pepehv schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:02:
Zijn hier toevallig mensen recent van een MacBook air 13" 2010 overgestapt naar een rMBP 13"? Voor veelal recht-toe-recht-aan-gebruik... was it worth it?

Ik heb mezelf bijna omgepraat dat ik hem verdien, maar zit ook een beetje op de next-gen consoles te azen xD
Ben zelf overgstapt van een macBook air 13' naar een rMBP 15" en daar heb ik dus geen moment spijt van... Werkt toch wel lekkerder en sneller dan een AIR.. Kost wel wat meer , maar dan heb je ook wat.. :9 :P

Maar 15" is werk toch wat lekkerder dan een 13", vooral als je wat met Photoshop of Video bewerking doet.
Het is net dat beetje meer en voor Retina is heerlijk.. Lekker scherp en duidelijk..

PS5 User ;-) ...

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Ik heb sinds een kort een rMBP 13 8/256 voor 1.100 eur over laten komen uit HK. In het begin dacht ik dat deze langzamer was dan mijn air 13 4/128 2012, maar naarmate ik langer werkte, begon ik het scherm meer en meer te waarderen. Ik merk wel dat hires plaatjes van 40mp via google images met safari er blurry uitzien.

Maar het is wel zo dat ik liever de Air op stap neem dan de rMBP.

Vindt eigenlijk de Air 13 nog eigenlijk een beetje te lomp voor onderweg. Kijken of ik een Air 11 voor weinig kan scoren vanuit HK.

[ Voor 24% gewijzigd door kevinl op 13-02-2014 11:33 ]

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:27
kevinl schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:30:
Ik heb sinds een kort een rMBP 13 8/256 voor 1.100 eur over laten komen uit HK. In het begin dacht ik dat deze langzamer was dan mijn air 13 4/128 2012, maar naarmate ik langer werkte, begon ik het scherm meer en meer te waarderen. Ik merk wel dat hires plaatjes van 40mp via google images met safari er blurry uitzien.

Vindt eigenlijk de Air 13 nog eigenlijk een beetje te lomp voor onderweg. Kijken of ik een Air 11 voor weinig kan scoren vanuit HK.
Pff dat scheelt wel veel hoor. Helaas ken ik daar niemand. :p

• BlackMonkey
  • Laatst online: 01-10 21:47

Speciaal adresje? Of heb je er een kennis? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

Ik heb sinds een kort een rMBP 13 8/256 voor 1.100 eur over laten komen uit HK.
Op de doos stond "gift 20 dollar" ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
ik wil heel graag al een tijd een macbook pro retina 13 inch kopen.
het is nu tijd geworden om ook echt gaan kopen!
ik heb altijd met windows gewerkt.
ik heb nou 2 jaar een iphone en een ipad.

alleen ik zit erg te twijfelen over de samenstelling.
ik ga internetten , soms films kijken, als kan dualboot met windows soms, en ook soms fifa 14 spelen maar dan ga ik hem aan mijn lcd tv hangen.
ik weet dat ik voor 200 euro meer kan 8gb en 256gb hdd kiezen, maar 200 euro vind ik nogal veel voor die upgrade.
hij kost 1329 euro bij saturn en icentre.
waar kan ik hem voordeligste kopen met zolang mogelijk garantie.
ik ben net te laat met die geen btw kortingen. en ik heb begrepen van saturn dat ze dit jaar niet meer gaan mee doen omdat ze grote verlies maken ieder jaar.

[ Voor 11% gewijzigd door kardox op 14-02-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Nu online
via de pricewatch kan je kijken waar die het goedkoopst is, maar Apple hanteert in het algemeen vaste prijzen dus buiten de eventuele studentenkorting zul je eigenlijk vrijwel niks vinden buiten een BTW actie van saturn/mediamarkt maar die is zoals je al aangeeft net afgelopen.

Ik zou zeer zeker niet voor de 128gb/4gb gaan, dat model is veel te karig naar mijn inziens, vooral de 4gb is niet echt iets wat past bij een i5 model van 2013.

128gb of 256gb blijft een persoonlijke kwestie, maar 8gb ram is toch wel echt een pré.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 21:52
kardox schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:55:

Kijk eens bij Dixons, geven goede garantie, 3 jaar volgens normale garantievoorwaarden en de prijs is hetzelfde al ergens anders. Bij een upgrade van bv. het geheugen valt er meestal wel wat af te dingen, maar op een basis MBP vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pherox006
  • Niet online
Bon gisteren mijn laptop afgehaald.

De reden dat de onderkant van mijn laptop kraakte was omdat de linker luidspreker niet goed gemonteerd was zeiden ze. Alles werd er dus uitgehaald en terug gemonteerd zeiden ze.

Maar bon, het gekraak is weg en moest em maar 2 dagen missen, Not bad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kardox schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:55:
het is nu tijd geworden om ook echt gaan kopen!
ik heb altijd met windows gewerkt.
ik heb nou 2 jaar een iphone en een ipad.

alleen ik zit erg te twijfelen over de samenstelling.
ik ga internetten , soms films kijken, als kan dualboot met windows soms, en ook soms fifa 14 spelen maar dan ga ik hem aan mijn lcd tv hangen.
ik weet dat ik voor 200 euro meer kan 8gb en 256gb hdd kiezen, maar 200 euro vind ik nogal veel voor die upgrade.
ik ben net te laat met die geen btw kortingen. en ik heb begrepen van saturn dat ze dit jaar niet meer gaan mee doen omdat ze grote verlies maken ieder jaar.
Het enige advies dat ik je kan geven is dat je nu beter 200 eurootjes meer kunt uitgeven, het loont zich echt op lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ja, 128gb is écht te weinig (ik spreek uit ervaring met mijn 128gb air '11 - en dat was destijds al een upgrade tov de standaard 64gb). Mijn rMBP wordt gewoon 512gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
Pepehv schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:02:

Ik ben sinds de release van de nieuwe rMBP overgestapt van een MBA late 2010 en om eerlijk te zijn op het gebied van snelheid merk ik er bar weinig van, in mijn MBA zat ook een SSD van 256 in. Maar dat komt ook omdat ik mijn laptops nooit echt uitschakel maar gewoon de klep dicht maak.

Het enige merkbare verschil zit hem in het retina scherm en op de een of andere manier lijkt mijn MBA van 2010 het langer uit te houden op accu dan mijn rMBP.

Het gewicht is ook even wennen als je van een air overstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
RobV schreef op zondag 16 februari 2014 @ 12:57:
Ja, 128gb is écht te weinig (ik spreek uit ervaring met mijn 128gb air '11 - en dat was destijds al een upgrade tov de standaard 64gb). Mijn rMBP wordt gewoon 512gb.
Ligt eraan wat je ermee doet. Ik heb een ssd van 256 maar heb tot nu toe altijd meer als 200GB vrije ruimte. En dat is inclusief Mavericks, het gehele MS office pakket, photoshop CS6, Pages, Numbers, Xcode, Final Cut Pro, en nog een handjevol andere programma's.

Heb honderden office documenten die in totaal nog lang geen 1GB gebruiken.

De enige reden dat ik voor 256 ben gegaan is eigenljjk voor de 8GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Tja. De hele Logic Pro X library (plus Garageband) is al 50gb, dus dan gaat het snel eh? Office is overigens niet meer dan 1 of 2 gb, dus dat zet geen zoden aan de dijk. Tel daar een W7 VM van 38Gb, een iTunesDB van 25gb, dan zit ik al op de 115. En daar zit OS X nog niet eens bij. Ben nu bezig een en ander naar een externe HD te pompen, daar lijdt mijn portabiliteit dan weer onder.

Edit:
Lieve mensen, ik sta op het punt een rMBP 13" 16gb/512gb te bestellen bij de Apple Store. Helaas is de kortingsactie bij MM voorbij. Ook ben ik geen student meer dus ook daarmee vis ik achter het net. Zijn er (behalve bestellen in het buitenland) nog opties die ik over het hoofd zie? Het gaat best om een boel geld.

[ Voor 29% gewijzigd door RobV op 18-02-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:26
Kun je de internetverbinding van je Macbook ook delen met een iPhone? Ik weet dat je je iPhone kunt instellen als persoonlijke hotspot zodat bijvoorbeeld je macbook de verbinding kan gebruiken om op internet te komen. Werkt dit andersom ook? Ik zit bijna over mijn datalimiet van deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:20
Hij zal waarschijnlijk alleen een bedrade verbinding tot zijn beschikking hebben.

Ik kwam trouwens dit tegen met 2 seconden Google werk...

[ Voor 44% gewijzigd door RnB op 19-02-2014 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Wat RnB zegt klopt, ik heb op mijn stageadres alleen een bedrade verbinding tot mijn beschikking. Er is wel WiFi aanwezig maar het kantoor waar ik zit valt helaas niet binnen het bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09 21:57
RobV schreef op zondag 16 februari 2014 @ 13:45:
Tja. De hele Logic Pro X library (plus Garageband) is al 50gb, dus dan gaat het snel eh? Office is overigens niet meer dan 1 of 2 gb, dus dat zet geen zoden aan de dijk. Tel daar een W7 VM van 38Gb, een iTunesDB van 25gb, dan zit ik al op de 115. En daar zit OS X nog niet eens bij. Ben nu bezig een en ander naar een externe HD te pompen, daar lijdt mijn portabiliteit dan weer onder.

Edit:
Lieve mensen, ik sta op het punt een rMBP 13" 16gb/512gb te bestellen bij de Apple Store. Helaas is de kortingsactie bij MM voorbij. Ook ben ik geen student meer dus ook daarmee vis ik achter het net. Zijn er (behalve bestellen in het buitenland) nog opties die ik over het hoofd zie? Het gaat best om een boel geld.
Ik weet niet of je al besteld hebt, maar anders zou je het misschien via een vriend/kennis/collega/familielid/tweaker met studentenkorting kunnen aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
RnB schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:41:
Ik kwam trouwens dit tegen met 2 seconden Google werk...
Zojuist kon ik via mijn iPhone verbinding maken met mijn Macbook, echter kon ik niet op het internet. Later zag ik dat mijn Macbook ook geen verbinding had en heb de kabel er opnieuw in gedaan. Nu doet het internet het op de Macbook wel weer, maar nu ziet mijn iPhone ineens het signaal van de Macbook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:20
Ik doe precies wat die tutorial aangeeft en ik ondervind geen problemen hier. Ik kan zowel op mijn MacBook als op mijn iPhone/iPad (die ik via mijn MacBook verbonden heb) prima internetten.
Ik zou zeggen, probeer het nog een x uit, want het moet werken. :)
Pagina: 1 ... 54 ... 128 Laatste