Graag gedaan.
Ik weet niet of het nog uitmaakt, ik wou nog melden:
Dat de headphone en mic port zijn samengevoegd bij de Retina reeks

[ Voor 12% gewijzigd door muhda op 07-01-2014 19:45 ]
Graag gedaan.
[ Voor 12% gewijzigd door muhda op 07-01-2014 19:45 ]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Heb al meerdere keren naar de BTW actie gevraagd. En elke keer krijg ik het antwoord dat ze er waarschijnlijk niets meer mee gaan doen, aangezien de crisis ook bij de MM heeft ingeslagen.Brm-G schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:29:
[...]
Ik heb zelf ook US. Maar NL indeling schijnt wel snel te wennen als je het dagelijks gebruikt.
De btw-actie begint meestal op donderdag en loopt t/m zondag. Dus al de actie gehouden wordt loopt die van 23 t/m 26 januari of van 30 januari t/m 2 februari. Dominante strategie als je een bepaald model aan wilt schaffen waar meestal weinig van op voorraad is, is om 1 dag van te voren dit model al aan te schaffen en een dag later het prijsverschil terug halen. Laat de doos in dat geval wel nog even geseald.
Op de verkopen van Apple producten maakt de Mediamarkt absoluut geen winst meer tijdens de btw-actie. Vandaar dat het ook onwaarschijnlijk is dat ze tijdens deze dagen een Macbook bestellen tegen de actieprijs.martijnmartijn schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:46:
[...]
Heb al meerdere keren naar de BTW actie gevraagd. En elke keer krijg ik het antwoord dat ze er waarschijnlijk niets meer mee gaan doen, aangezien de crisis ook bij de MM heeft ingeslagen.
Dit was al de tweede verkoper die mij dit vertelde. Misschien is het erin gestampt als vast antwoord, maar de vorige keer zei de medewerker van de MM al dat, ondanks de verkopen tijdens de actie, er maar weinig tot geen winst werd behaalt. Nu geloof ik alles niet meteen, maar kan me er wel wat bij voorstellen.
[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 07-01-2014 20:53 ]
Lekker kort.
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Volgens mij is de 17" MBP sinds 2011 niet meer vernieuwd. Apple lijkt de 17" te hebben laten vallen.Illusion schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:35:
Ik heb de laatste tijd toch vaak een tekort aan opslag.
Voor de niftydrive en consorten wordt steeds de MBP 17" 2012 en nieuwer genoemd.. Wijkt de 2011 erg af qua afmetingen?
<Zinloze tekst hier>
Je kan voor een paar tientjes ook een externe CD/DVD/Blu-ray drive kopen. Als je hem toch nauwelijks gebruikt dan is een extra HD in Caddy met externe CD/DVD voor thuis dan toch de meest ideale optie?Illusion schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:35:
Situatie:
MBP 17' 2011 met 256GB ssd
thuis een NAS voor film en series.
SSD heeft een aparte partie voor bootcamp.
De laptop gaat elke dag mee naar school/werk, dus wil geen uitstekende dingen losse externe drives.
Ik zie zo 5 oplossingen:
*SSD upgraden naar 512GB (=duur)
*SSD vervangen voor grote hybride schijf (zonde van de snelheid)
*Superdrive verwijderen en extra HD in Caddy (gebruik de superdrive niet vaak, maar soms toch wel)
*Niftydrive met 32GB kaartje (levering traag, en best duur voor 32GB) /PNY storedge (steekt uit)
*Superslim USB stick (steekt uit)
Zie ik nog een optie over het hoofd? Wat gebruiken jullie? Voor de niftydrive en consorten wordt steeds de MBP 17" 2012 en nieuwer genoemd.. Wijkt de 2011 erg af qua afmetingen?
Kan je op je NAS geen VPN opzetten zodat je extern ook bij (niet al te grote) bestanden kan komen die je niet vaak gebruikt?Illusion schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:35:
Situatie:
MBP 17' 2011 met 256GB ssd
thuis een NAS voor film en series.
SSD heeft een aparte partie voor bootcamp.
De laptop gaat elke dag mee naar school/werk, dus wil geen uitstekende dingen losse externe drives.
Ik zie zo 5 oplossingen:
*SSD upgraden naar 512GB (=duur)
*SSD vervangen voor grote hybride schijf (zonde van de snelheid)
*Superdrive verwijderen en extra HD in Caddy (gebruik de superdrive niet vaak, maar soms toch wel)
*Niftydrive met 32GB kaartje (levering traag, en best duur voor 32GB) /PNY storedge (steekt uit)
*Superslim USB stick (steekt uit)
Zie ik nog een optie over het hoofd? Wat gebruiken jullie? Voor de niftydrive en consorten wordt steeds de MBP 17" 2012 en nieuwer genoemd.. Wijkt de 2011 erg af qua afmetingen?
1. Putting certain stock apps in fullscreen show choppy animation (Finder, Safari, Chrome, Maps) while others are buttery smooth (iPhoto).
2. Mission control stutters occasionally (usually when one of the above offenders are open).
3. Preview of any large .jpg or RAW image will cause significant lag when putting it into fullscreen. It literally trips the entire way.
4. Swiping between full screen apps will cause light animation stutter.
i've got this issue on the retina 15 base model late 2013, it's also stuttering when you watch a youtube video on safari( a lot) and a bit even on chrome
En zo kan ik nog wel even door quoten.Open say the verge or even yahoo.com's website, then try swiping to other desktops, going to the empty desktop = fine, going back to the yahoo or verge safari desktop = chop chop chop chop. Try just having that same verge/yahoo page open in safari and swipe to mission conrol (with no other windows open), it will stutter. Scrolling in itunes = choppy. Try scrolling or swiping between desktops with a single youtube video playing = choppy. Don't even get me started on the Microsoft Office products lagging.
NOSIG
Nee want dan zou het aan de grafische kaart liggen die het niet aankan, en dat ligt het zeer zeker niet. Het is softwarematig nog niet helemaal in orde.Tjoekie schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:37:
Misschien hangt het ook van de gekozen grafische instellingen af. Ik heb nog geen lag of haperingen kunnen ontdekken op mijn rMBP 13" op "best for retina" instelling. Kan me voorstellen dat dat met een hogere resolutie wellicht anders is...
NOSIG
[ Voor 3% gewijzigd door repsaj op 08-01-2014 20:50 ]
x
Op ifixit hebben ze foto's van het logicboard: http://www.ifixit.com/Tea...+Late+2013+Teardown/18695Petervanakelyen schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:21:
Iemand die mij kan vertellen welke audiochip er wordt gebruikt in de MBP Retina 13,3"? Ik overweeg om me er eentje aan te schaffen, maar de ADC moet 192kHz input ondersteunen en dat staat natuurlijk nergens vermeld.
Je bent denk ik dan de enige, is hier ook nog niet langs gekomen. Gebruik je Safari of Chrome?Jaspur schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:48:
ben ik de enige die last heeft van stotterend geluid bij (mp4) filmpjes (nieuwste rMBP)? volgens google wel. zowel youtube en vimeo via html5, als een gedownloade video vanaf vimeo stottert. lijkt wel codec probleempje.
[ Voor 31% gewijzigd door kevinl op 09-01-2014 09:37 ]
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Als je de enige bent/lijkt, kan je drie dingen doen, afhankelijk van hoeveel tijd je er zelf in wilt steken:Jaspur schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:48:
ben ik de enige die last heeft van stotterend geluid bij (mp4) filmpjes (nieuwste rMBP)? volgens google wel. zowel youtube en vimeo via html5, als een gedownloade video vanaf vimeo stottert. lijkt wel codec probleempje.
Doe eens de browser helemaal uitschakelen tijdens afspelen.Jaspur schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:48:
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Brm-G schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:52:
[...]
Op de verkopen van Apple producten maakt de Mediamarkt absoluut geen winst meer tijdens de btw-actie. Vandaar dat het ook onwaarschijnlijk is dat ze tijdens deze dagen een Macbook bestellen tegen de actieprijs.
Tijdens zo'n actie hoopt de mediamarkt nog wat accessoires erbij te verkopen waar de actie niet op geldt om het verlies nog een klein beetje te compenseren. Daarnaast is het natuurlijk gewoon een manier om de concurrentie een ook uit te steken.
Wat de verkopers zeggen over de actie zou ik niet zo snel geloven, zij weten daar vaak zelf pas enkele dagen van te voren iets van af.
Ook al zou de btw actie gehouden worden, dan heb je alsnog een mooie deal weten te maken met je rMBP. Veel plezier met je aankoop.
[ Voor 42% gewijzigd door macmellow op 09-01-2014 13:46 ]
[ Voor 47% gewijzigd door racoon op 09-01-2014 14:43 ]
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Jazeker, 16GB is verstandig voor de toekomst en 2,3GHZ is snel genoeg. Gewoon doenracoon schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:27:
Ik wil een Mac book kopen, hoofdzakelijk word deze gebruikt voor lightroom om foto's te bewerken, is deze een goede keuze?
2,3-GHz quad-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 3,5 GHz
16 GB 1600-MHz DDR3L SDRAM
512 GB PCIe-flashopslag
Verlicht toetsenbord (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Nederlands)
Ik kijk even aan hoe het gaat. Ik heb vandaag de 13" retina besteld. Als die niet bevalt dan stuur ik em terug binnen de bekende 7 dagen.SpaceK33z schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:20:
Ik heb zelf zoveel mogelijk animaties en overbodige shit uitgezet. Mijn MBPr kan het makkelijk aan, maar ik heb een hekel aan animaties.
Op deze pagina staan een heleboel commands die je in de Terminal kan plakken om o.a. animaties uit te schakelen en om andere kleine irritaties te fixen. Je kunt ook het hele bestand downloaden en in de Terminal uitvoeren. Je zult de meeste dingen ook wel via een applicatie kunnen doen, maar als je niet bang bent voor de Terminal vind ik dit zelf handiger. Voordeel is ook dat je alle commands in een lijstje kunt opslaan zodat je die bij je andere Macs ook kunt gebruiken.
NOSIG
Je kan overwegen om de US keyboard layout te nemen... Dan heb je een grotere enter-toets.racoon schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:27:
Ik wil een Mac book kopen, hoofdzakelijk word deze gebruikt voor lightroom om foto's te bewerken, is deze een goede keuze?
512 GB PCIe-flashopslag
NOSIG
Dat is in z'n algemeen gewoon handigRnB schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:59:
Gewoon een vraagje hoor, maar hoe is dat handig met fotobewerking?
Grillmeister
Nee idd, daar merk je na een tijdje niks meer van. Uiteindelijk raak je gewend van het gewend van het wisselen van toetsenbordRoofTurkey schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:03:
[...]
Dat is in z'n algemeen gewoon handig. Alhoewel ik persoonlijk het verschil niet merk, zelfs niet met veel wisselen (extern tobo is NL en MBP is US)...
NOSIG
ga er maar van uit van nietmprkooij schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:12:
Hopelijk kan ik bij de MM tijdens die actie een Macbook Pro Retina met US layout kopen
Grillmeister
Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?
Kortweg gezegd: ja. Het is zelfs overkill op sommige punten en om je op weg te helpen: natuurlijk is een quad-core processor sneller en beter, maar niet noodzakelijk voor Lightroom is mijn ervaring. De snelheid van je opslag (ook je externe!) is belangrijk met de huidige snelheden van de processors. Een dual-core zou ook volstaan, als je maar geen ULV model neemt zoals in de MacBook Air, dat tempert je performance wel flink.racoon schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:27:
512 GB PCIe-flashopslag
Ik begrijp je opmerking niet helemaal. Je bent niet tevreden over het bestelsysteem en de levertijd, maar je bestelt alsnog bij Apple online? Er zijn legio andere zeer gerenommeerde webshops die de 13" MBPr op voorraad hebben (ik ben er ook voor een aan het kijken, vandaar dat ik het weet) en de Apple stores en Premium Resellers hebben ook vaak een aantal modellen op voorraad._Christiaan_ schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:56:
[...]
Ik kijk even aan hoe het gaat. Ik heb vandaag de 13" retina besteld. Als die niet bevalt dan stuur ik em terug binnen de bekende 7 dagen.
Trouwens, dat bestellen bij apple is redelijk gaar. Ik wist niet meteen waar je je straat+huisnummer moet invullen. En een week aflevertijd vind ik toch wat veel voor een standaard laptop die in zo'n groot volume over de digitale toonbank gaat. De gemiddelde webshop doet het een stuk beter.
Michiel706 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:53:
Ik heb een 13'' MBP (voorjaar 2011) 2,3mHz i5, 4GB, HDD 320GB. Nu begin ik steeds meer te ervaren (zeg ergeren) dat iPhoto erg langzaam begint te worden. Vooral bij het opstarten duurt het lang voordat ik een foto kan openen. In mijn beleving heeft de Macbook steeds meer moeite met het laden van de 'previews'.
Ik heb al een nieuwe library aangemaakt, waar nu een kleine 300 foto's (9GB) in staan. Dit scheelt al iets, maar nog niet van wat het geweest is.
Heeft iemand van jullie een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Of iemand met ervaring? Wat kan ik het beste doen?
Op beide wil ik graag inhaken: allereerst op de laatste zin van jctjepkema: die klopt totaal niet! Geloof me, ik heb eerstehands meegemaakt dat iPhoto (en Aperture) met z'n library op een SSD alsnog traag wordt! Dat heb ik op een 27" iMac met 128 GB SSD ervaren. Het duurt wel langer en 9 GB zou hij alsnog vlot moeten kunnen, maar de manier waarop Apple de library van iPhoto en Aperture (is tegenwoordig gedeeld) opgebouwd heeft, zorgt hier voor.jctjepkema schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:55:
je library is best wel groot, in gb's en op een normale hdd is dat niet al te snel. het is maar een idee, maar misschien een SSD in(laten) bouwen? Die zijn eigenlijk altijd lekker vlot en maakt het niet meer zoveel uit hoe groot je iphoto library is.
@MooDyBLueS:MooDyBLueS schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:05:
[...]
[...]
Op beide wil ik graag inhaken: allereerst op de laatste zin van jctjepkema: die klopt totaal niet! Geloof me, ik heb eerstehands meegemaakt dat iPhoto (en Aperture) met z'n library op een SSD alsnog traag wordt! Dat heb ik op een 27" iMac met 128 GB SSD ervaren. Het duurt wel langer en 9 GB zou hij alsnog vlot moeten kunnen, maar de manier waarop Apple de library van iPhoto en Aperture (is tegenwoordig gedeeld) opgebouwd heeft, zorgt hier voor.
Als je iPhoto puur gebruikt voor wat simpele edits en verder met name fotobeheer, dan zou ik investeren in een SSD, want daar heeft jctjepkema wel gelijk in: het is wel veel sneller. Alleen niet tot in het oneindige.
Als je serieuzere fotobewerking overweegt of enorm je library wilt uitbreiden, dan zou ik sowieso ook in Lightroom 5 investeren. Dat werkt ook een stuk lekkerder met een SSD, maar die heeft ook een groot voordeel qua manier waarop de library werkt. Die werkt zelfs op een HDD nog redelijk soepel bij tienduizenden foto's.
Hier staat de Lightroom catalog (zoals het heet, je zou het ook library kunnen noemen) uitgelegd:
http://digital-photograph...nd-file-management-system
Ik zou (weer) niet moeten happen, maar: de online shop is gaar in vergelijking met de gemiddelde nederlandse webshop. De reden dat ik toch daar bestel is omdat de nadelen (raar bestelproces, week levertijd) voor mij niet opwegen tegen de voordelen (luiheid, gemak).MooDyBLueS schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:57:
(...)
Ik begrijp je opmerking niet helemaal. Je bent niet tevreden over het bestelsysteem en de levertijd, maar je bestelt alsnog bij Apple online? Er zijn legio andere zeer gerenommeerde webshops die de 13" MBPr op voorraad hebben (ik ben er ook voor een aan het kijken, vandaar dat ik het weet) en de Apple stores en Premium Resellers hebben ook vaak een aantal modellen op voorraad.
NOSIG
Haha, happen mag altijd hoor. Die neiging heb ik ook._Christiaan_ schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:30:
[...]
Ik zou (weer) niet moeten happen, maar: de online shop is gaar in vergelijking met de gemiddelde nederlandse webshop. De reden dat ik toch daar bestel is omdat de nadelen (raar bestelproces, week levertijd) voor mij niet opwegen tegen de voordelen (luiheid, gemak).
Kan je er na die 5 seconden ook meteen mee werken?Impstoker schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:41:
offtopic:
Mijn iPhoto library is 48GB (ghehe...) en opent in ong. 5 seconden op Mac Mini mid 2011 met aftermarket SSD en 8 gig ram...
En wat zei Saturn toen je ze dit vertelde?Dennisweb schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 18:24:
Ik heb mijn Retina MacBook Pro met dode pixel ingeleverd bij Saturn. Vandaag gekeken hoe het met de status staat. Ik sta voor 528 euro aan kosten.
"Het geautoriseerde servicecentrum APPLE REPAIR / TESTCENTER heeft een defect geconstateerd welke is uitgesloten van garantie. Om deze reden hebben wij een prijsopgave ontvangen. Zie bijlage originele prijsopgave van servicecentrum."
Dat lijkt me sterk. Volgens Apple vallen dode pixels binnen de garantie. Wat is dit voor ongein?!
[ Voor 5% gewijzigd door Hoite op 10-01-2014 18:36 ]
Lekker kort.
Ik heb ze om 13.00 gebeld. Ik zou voor 18.00 teruggebeld zijn. Heb zelf ook nog meerdere malen proberen te bellen, maar niemand neemt op. De service van Saturn Groningen is wel erg ruk op die manier.Hoite schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 18:35:
[...]
En wat zei Saturn toen je ze dit vertelde?
edit: Maar het lijkt me inderdaad niet netjes dat je hiervoor moet betalen.
Poeh, dan had je beter naar de Apple store kunnen gaan. Die prijs is gelijk aan de prijs van een nieuw display. Toen ik last had van image retention, hebben ze kosteloos 4x het display vervangen.Dennisweb schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 18:24:
Ik heb mijn Retina MacBook Pro met dode pixel ingeleverd bij Saturn. Vandaag gekeken hoe het met de status staat. Ik sta voor 528 euro aan kosten.
"Het geautoriseerde servicecentrum APPLE REPAIR / TESTCENTER heeft een defect geconstateerd welke is uitgesloten van garantie. Om deze reden hebben wij een prijsopgave ontvangen. Zie bijlage originele prijsopgave van servicecentrum."
Dat lijkt me sterk. Volgens Apple vallen dode pixels binnen de garantie. Wat is dit voor ongein?!
[ Voor 22% gewijzigd door Dennisweb op 10-01-2014 19:34 ]
Laatste keer dat je een apple product bij saturn koopt? Ik zou apple maar weglaten in deze zin. Toen ik nog opzoek was naar een asus zenbook, was saturn nog de enigste die hem had in hun filiaal in Utrecht. Helemaal naar Utrecht gereden 2 uur op en neer. Kom ik daar blijkt het een oudere versie te zijn. Ze hadden het product wel als het nieuwe model aangeslagen en ik betaalde dus 400 euro teveel. Kwam er in de auto achter dat het een oudere versie was. Kom ik terug in de saturn wordt ik tegengehouden door een bewaker omdat ik niet met een gekocht product de winkel in mag. Daarna nog 2 uur bij een service balie staan wachten en geen enkele vergoeding gekregen voor benzine en tijd.Dennisweb schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 19:33:
Dit was de laatste keer dat ik een Appleproduct heb gekocht bij Saturn. Ik heb met Apple gechat en het blijkt dat mijn MacBook Pro ligt bij een reparateur in Goes. Maar volgens Apple is deze reparateur helemaal geen geautoriseerde service provider.
Het gaat om ZES BV in Goes. Op de bon staat ook een foto. Lijkt net alsof er een aardig gat in mijn scherm zit. Zo heb ik 'm alleen niet ingeleverd....
Ik laat 'm nu kosteloos terugsturen. Ongerepareerd. Volgens Apple kan ik 'm beter inleveren bij iCentre. Dacht dat zij failliet warn, maar in Groningen zijn ze er dus nog. Dat is mooi, ik heb hele goede ervaringen met iCentre.
Ik ben journalist, dus kom maar op.Vinny1 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 19:41:
[...]
Laatste keer dat je een apple product bij saturn koopt? Ik zou apple maar weglaten in deze zin. Toen ik nog opzoek was naar een asus zenbook, was saturn nog de enigste die hem had in hun filiaal in Utrecht. Helemaal naar Utrecht gereden 2 uur op en neer. Kom ik daar blijkt het een oudere versie te zijn. Ze hadden het product wel als het nieuwe model aangeslagen en ik betaalde dus 400 euro teveel. Kwam er in de auto achter dat het een oudere versie was. Kom ik terug in de saturn wordt ik tegengehouden door een bewaker omdat ik niet met een gekocht product de winkel in mag. Daarna nog 2 uur bij een service balie staan wachten en geen enkele vergoeding gekregen voor benzine en tijd.
Alvast een tip, onderhandelen met die mafkezen heeft geen enkel zin. Gelijk naar de manager vragen, en anders net doen of je van radar of kassa bent.
[ Voor 3% gewijzigd door mprkooij op 10-01-2014 21:27 ]
[ Voor 17% gewijzigd door mprkooij op 10-01-2014 22:13 ]
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Bij de Mediamarkt? Nee, dat is dezelfde holding als Saturn. Krijg je met Zes BV te maken en torenhoge kosten. Ik raad je van harte aan toch maar even naar een APR te gaan. Ben meteen van Saturn en Mediamarkt genezen.mprkooij schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:26:
Als ik trouwens bij de MM een Macbook Pro 13" Retina koop, en ik kom erachter dat er een LG display in zit met ghosting.. krijg ik dan een nieuwe display erin?
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Je(+Pixeltje) hebt gelijk. Is ook logisch maar toch jammervooghel schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:11:
Je kunt in de US betaalde BTW natuurlijk niet in NL terugvorderen. En helaas voor je doet Florida niet aan het terugbetalen van sales tax.
Toch logisch dat ze dat ontkennen... Als ze het weken van tevoren bekend maken verkopen ze al die tijd niets meer.mprkooij schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:28:
Vandaag naar de MM geweest en wow! Dat retina scherm. Ik wilde aan een medewerker vragen of ik er één met een US toetsenbord kon bestellen tijdens de BTW actie. Maar toen ik hem vroeg over de BTW actie was het gelijk van: Dan weet u meer als ik.. En ik werd gelijk de grond in geboord...
Met veel moeite ben ik eraan gewend om de Nederlandse topcase te gebruiken i.p.v. de Amerikaanse. Waarom ze een aparte versie hebben gemaakt is mij een vraag, als het alleen om het euro teken gaat hadden ze de topcase knop toch niet hoeven te verkleinen?pientertje schreef op zondag 12 januari 2014 @ 00:15:
Nou ik heb mijn macbook weer terug. Batterij netjes vervangen, alleen hebben ze de topcase vervangen door eentje met het verkeerde toetsenbord. Ik heb nu een Nederlands ipv een US toetsenbord.
Ze hebben nu de goede topcase besteld en kan hem langsbreuken als ze hem binnen hebben. Kijken of het nu wel goed gaat...
An a day keeps the doctor away.
[ Voor 4% gewijzigd door Dancing_Animal op 12-01-2014 17:28 ]
Rekenen doet een processor.Dancing_Animal schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:04:
Ik zit wat te spelen met xcode. Gewoon eens kijken hoe het schrijven van een iOS-appje in z'n werk gaat. Het loopt alleen een beetje traag allemaal. De macbook pro is een oud beestje, early 2008, 2GB intern geheugen en een harde schijf. Nou kan ik wel het geheugen uitbreiden en er een ssd inzetten, maar dan vraag ik me nog af hoe snel het compileren etc. zal gaan. Filmpjes van boottijden etc. heb ik wel gezien en ik heb op een andere computer ook ervaring met ssd, maar het gaat mij er om of het echte rekenwerk nog een beetje rap zal gaan.
Ja dat weet ik. Maar is die processor vlot genoeg om hetgene dat ik net zei fatsoenlijk mee te doen? Het gaat niet om grote projecten, maar gewoon wat spielerij.
Verwijderd
Ik ben van een 13 inch MBA overgestapt naar een 15' Retina en ik merk niet echt een verschil.Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:02:
Is een 15' macbook pro retina te zwaar en groot om hem mee te nemen naar college? Ik ben door het programmeren een goede macbook nodig en ben daarom bang dat de 13' te sloom is. Ook lijkt me een iets groter scherm wel fijner (21,5' gewend).
Verwijderd
In omvang of snelheid?chengbondkwok schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:04:
[...]
Ik ben van een 13 inch MBA overgestapt naar een 15' Retina en ik merk niet echt een verschil.
In gewicht merk ik er amper iets van. Omvang natuurlijk wel, aangezien het groter is dan de Air. Opstarten was bij de Air sneller (PCI-e SSD), maar de hogere resolutie (1920x1200) en grafische kaart (650M) spelen ook wel een grote rol.
Ik ben van de 15'' rMBP naar een 13'' rMBP gegaan en ik vind het heerlijk. Nu was de 15'' zeker niet te lomp om mee te nemen, maar ik vind de 13'' qua formfactor wel een stuk handiger. Ook qua gewicht merk ik het zeker. Qua performance heb ik met de 13'' niets te klagen, maar ik doe dan ook niets meer dan verslagen tikken en wat medium photoshop werk.Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:02:
Is een 15' macbook pro retina te zwaar en groot om hem mee te nemen naar college? Ik ben door het programmeren een goede macbook nodig en ben daarom bang dat de 13' te sloom is. Ook lijkt me een iets groter scherm wel fijner (21,5' gewend).
Verwijderd
Ja, gewoon bewijs laten zien dat je student bent is genoeg. Zelf vorig jaar als toendertijd MBOer bij ivizi gebruik gemaakt van de studentenkorting.mprkooij schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:06:
Weet iemand of je als ROC/MBO student recht heb op de Apple voor het Onderwijs actie?
[ Voor 32% gewijzigd door Scrtz op 12-01-2014 22:08 ]
[ Voor 30% gewijzigd door mprkooij op 12-01-2014 22:22 ]
International English, volgens Google afbeeldingen.mprkooij schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:21:
Dat is mooiScheelt toch weer 100,-
Wilde hem eerst via de Mediamarkt kopen met de BTW actie, maar ik wil geen nederlands toetsenbord
Moet ik trouwens voor de lange entertoets de: Internationaal Engels gaan of de US nemen?
Dat is nog steeds de verkeerde.Dennisweb schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:29:
[...]
International English, volgens Google afbeeldingen.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Klopt, de US versie is de versie met horizontale enter en brede linkershift. Niet de Intl. English.mprkooij schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:41:
Dus neem ik aan dat ik voor de US versie moet gaan?
[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 13-01-2014 04:08 . Reden: Onduidelijk verwoorde zin ]
Steve belde me net, en hij zei dat je hem de 24e kan verwachten.mprkooij schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:29:
Oke thanks!
Er staat dat ik hem tussen 21 en 23 jan binnen heb? Klopt dit? Het zal toch geen 10 dagen duren?
[ Voor 21% gewijzigd door GekkePrutser op 13-01-2014 04:16 ]
Thanks!GekkePrutser schreef op maandag 13 januari 2014 @ 04:15:
Ja de Configure To Order modellen komen bijna altijd direct vanuit de fabriek in China dus daar gaat wel een weekje overheen. US toetsenbord is altijd CTO in Europa.
Als je het standaard model bestelt dan gaat het vaak sneller omdat hij dan gewoon uit een voorraad in Europa komt. Daarom duurt het dus zo lang.
PS. Ik was er op gewezen dat mijn vorige post niet duidelijk geformuleerd was, die was inderdaad verwarrend. Het US toetsenbord is het model met horizontale enter.
+3!!!Scrtz schreef op maandag 13 januari 2014 @ 00:04:
[...]
Steve belde me net, en hij zei dat je hem de 24e kan verwachten.
[ Voor 60% gewijzigd door mprkooij op 13-01-2014 09:47 ]
[ Voor 6% gewijzigd door AquaSheep op 13-01-2014 11:59 ]
Verwijderd
Nou als ik jou was, gewoon voor de 16GB gaan jongen.mprkooij schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:28:
Ik wil mijn Macbook Pro Retina graag +/- 4 jaar lang gaan gebruiken, wat raden jullie aan?
8GB of 16GB ram?
Aansluitend op de reacties die er al gegeven zijn, ben ik van mening dat je jouw vraag niet zomaar kan beantwoorden zonder meer kennis van je gebruik te hebben.mprkooij schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:28:
Ik wil mijn Macbook Pro Retina graag +/- 4 jaar lang gaan gebruiken, wat raden jullie aan?
8GB of 16GB ram?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq