Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryInDeWarrie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 11:42
Mijn Macbook Pro / Early 2008 is juist overleden, 2 maanden na aanschaf datum dus ik kom niet meer in aanmerking voor het Logic Board exchange program van Apple.

Heb de HD er zojuist uitgehaald en in een externe case gezet, weet iemand hoe ik het beste alles kan overzetten naar een nieuwe Macbook? Ik heb geen Time Machine back up.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 20:49

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

HarryInDeWarrie schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:53:
Mijn Macbook Pro / Early 2008 is juist overleden, 2 maanden na aanschaf datum dus ik kom niet meer in aanmerking voor het Logic Board exchange program van Apple.

Heb de HD er zojuist uitgehaald en in een externe case gezet, weet iemand hoe ik het beste alles kan overzetten naar een nieuwe Macbook? Ik heb geen Time Machine back up.....
Het best kan je hier een nieuw topic voor maken.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryInDeWarrie
  • Laatst online: 16-06 11:42
zozamis schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:43:
Ik ben op zoek naar nieuw geheugen voor mijn macbook pro 15" uit 2012 waarin momenteel 2*2Gb zit met 1600Mhz.

Ik ben van plan 2*4Gb te nemen, echter kan ik niet goed vinden wat ik nodig heb.. Wat is aan te raden om te kopen, is elke SODIMM geheugen prima voor een macbook of zit hier nog verschil tussen?

En is er groot verschil tussen 1333Mhz of 1600Mhz?
Misschien heb je hier wat aan: http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator_new/mfrmod.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:51:
[...]

Wat is überhaupt het voordeel van Safari t.o.v. andere browsers? (Chrome & Firefox)
Voor mij is het synchroniseren tussen alle iDevices erg prettig en het browsen gaat lekker.
Chrome vermijd ik, zoals bijna alle google software en apparaten.

Mooie Webkit update! ook op mijn macbook air 2010 gaan bepaalde sites nu net iets sneller (polygon, the vergen) Hopelijk voegt Apple deze update toe in 10.8.3 final

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 06-12-2012 13:02 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

zozamis schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:43:
Ik ben op zoek naar nieuw geheugen voor mijn macbook pro 15" uit 2012 waarin momenteel 2*2Gb zit met 1600Mhz.

Ik ben van plan 2*4Gb te nemen, echter kan ik niet goed vinden wat ik nodig heb.. Wat is aan te raden om te kopen, is elke SODIMM geheugen prima voor een macbook of zit hier nog verschil tussen?

En is er groot verschil tussen 1333Mhz of 1600Mhz?
Bekijk anders eens de laatste 2/3 pagina's van \[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2 en je komt veel te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:57:
[...]

Voor mij is het synchroniseren tussen alle iDevices erg prettig en het browsen gaat lekker.
Chrome vermijd ik, zoals bijna alle google software en apparaten.

Mooie Webkit update! ook op mijn macbook air 2010 gaan bepaalde sites nu net iets sneller (polygon, the vergen) Hopelijk voegt Apple deze update toe in 10.8.3 final
Uit principe gebruik ik geen Chrome voor m'n Mac. Ik gebruik nu Firefox, misschien moet ik Safari nog eens een kans geven. De vorige keer vond ik echter dat Safari webpagina's nogal traag laadde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is weer een update voor air en pro..
2.0.2.0 V3.
graphics performance and reliability enhancements and improved compatibility with some usb devices.
hopelijk werkt het usb 3.0 stukje dan wat beter.

edit:
update heeft hier bijna alle scroll lage weg gehaald.. even aankijken maar ziet er goed uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:41
Wat is überhaupt het voordeel van Safari t.o.v. andere browsers? (Chrome & Firefox)
Ik ben laatste van Chrome naar Safari overgestapt omdat Chrome bij sommige pagina's (o.a. Facebook) zonder dat het echt nodig was van integrated naar discrete graphics overschakelde, wat de accuduur verkort. De enige optie die ik mis een Safari zijn de 'pinned'- of 'app'-tabs zoals Firefox en Chrome die hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:20
[...]

De algehele ervaring en het feit dat het standaard software is. Ik houd er niet van om standaard software, mits deze perfect werken, te vervangen door 3rd party apps. Daarnaast heb ik uitgebreide ervaring met Firefox, Chrome en Opera en dan blijft Safari voor mij het beste. In snelheid, functies en looks.
Ik heb op Windows zelfs een tijdje Safari gebruikt, omdat het mij zo beviel.

Wat zijn voor jou de voordelen van andere browsers tov Safari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:32
Persoonlijk vind ik de Element Inspector in Chrome heerlijk werken. Als ik er zo over nadenk, is dat eigenlijk de enige goede reden dat ik Chrome gebruik ipv Safari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

FrameWork. schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:50:
Persoonlijk vind ik de Element Inspector in Chrome heerlijk werken. Als ik er zo over nadenk, is dat eigenlijk de enige goede reden dat ik Chrome gebruik ipv Safari
Nee dat is een heel slechte reden.

Aangezien die direct uit safari komt ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-10 13:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Aloys schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 22:30:
[...]

Ja, ik heb exact dezelfde klachten. Het enige fijne is dat bij een reboot alles weer klaar staat. Je kan opzich dus best vaak gewoon weer doorwerken. Ik had ook dat Mail.app regelmatig crashte bij het doorsturen of reageren op een e-mailbericht. :-(
Dat scheelt inderdaad. Ik vind OS X ook fijn werken alleen de constante noodzaak om te rebooten begint nogal te irriteren. Zonet wilde hij weer eens niet wakker worden uit slaap, dus harde reset nodig. Gisteren zat notification center vast (hij opent dan tot halverwege waarna ik geen enkele applicatie meer kan bedienen en ik notification center ook niet meer kan inklappen. De menubalk bovenin werkt nogal wel maar omdat sommige applicaties vroegen om het wel of niet saven van bestanden, waar ik niet op kon klikken, kon ik niet rebooten en was een harde reset noodzakelijk. Dit probleem heb ik al een paar keer gehad. Deze brakke zooi doet nogal afbreuk aan de gebruikservaring.

Ook is het irritant dat je externe harde schijven moet unmounten voordat je het systeem kunt laten slapen (anders gaat hij mekkeren dat de harde schijven niet netjes zijn unmount als de stroom van de drives is geweest), maar bij het opwekken komen die usb-drives niet meer terug tenzij je een reboot doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:00
@Femme, ik weet dat je al lange tijd Apple gebruiker bent, maar ik (ook al lang Apple gebruiker) ervaar geen enkele van de bovengenoemde problemen.

Zelf net even het 'usb-unmount-probleem' getest en als ik hem sluimer gaat de externe USB drive (USB powered) netjes in standby, en als ik hem weer uit sluimer haal springt hij gewoon weer aan. Geen foutmeldingen (MBP C2D 2.26, SSD, OS X 10.8.2)

Ik weet niet of je update op update op update hebt gedraaid, bv. van Tiger tot Mountain Lion, maar een clean install zou misschien wel eens kunnen helpen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:25

World Citizen

FreeReef.nl

Ja ik zie de problemen die Femme omschrijft in een vrijwel gelijke aard terug op mijn systeem.
Nog wat kleine dingetjes die vroeger perfect afgewerkt zouden zijn glippen er nu tussendoor.

Een voorbeeld is het 2e scherm. Ik gebruik mijn Macbook met een extern scherm. Beide schermen zijn dan in gebruik met verschillende content. Het gewoon dicht klappen van de Macbook en de kabels lostrekken doet het hem niet meer. Telkens zijn er wisselende problemen wanneer je hem weer opent. Als je het scherm een keer niet aansluit dan staan je vensters die op het externe scherm stonden halverwege buiten het beeld. Ze verplaatsen dus wel naar het scherm van je Macbook, maar staan nog op de plek van het externe scherm... en dat scherm is veel groter natuurlijk... Niet dat dit elke keer gebeurd... nee af en toe. En dat is eigenlijk veel vreemder.

Als ik hem wel weer aansluit krijg ik 1 op de 5 keer allemaal ruis in beeld met de nadruk op paarse en groene lijntjes in grove balken van ongeveer 5 cm hoog. Duurt even en dan komt het wel weer goed.. maar, tsja.

OSX was om talloze redenen voor mij de betere keus, maar die kleine dingen die altijd perfect afgewerkt waren.. die deden het kippenvel laten komen. (figure of speech).

Nu klinkt het alsof ik erg pessimistisch ben, maar dat is niet :) , kritiek neemt zo veel regels in. Ik ben nog steeds ruim tevreden, maar verwacht eigenlijk wel dat we weer naar het oude niveau gaan.
(sorry voor de halve OSX gerelateerde reactie..)

Iets anders:
Als je reageert via de Fullreply op een topic. En je zoomt in door dubbel op je MagicMouse te tappen met 1 vinger...
- Werkt dan de cursor ook maar half.. Dus als je met je pijltjes toetsen door je tekst aan het verplaatsen bent, dat je dan de cursor stil ziet staan op 1 plek.
- En dat als je terug omhoog scrollt in je reactieveld, (nog steeds ingezoomed) om daar nog iets te veranderen... en je klikt ergens tussen de tekst om een letter in te voeren.. dat je weer helemaal naar beneden scrollt op het moment dat je op een toets drukt..?

Dat heb ik op de meeste sites.. Ik weet zeker dat ik laatst een tegen kwam die er geen last van had.. dus ik gok nog steeds op server-side oplossingen :)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-10 17:46
CyBeR schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:51:
[...]

Nee dat is een heel slechte reden.

Aangezien die direct uit safari komt ;)
Bedankt voor de tip.
Kan chrome weer van mij systeem af.

Als je de web inspector wil open, dan ga je naar voorkeuren -> advandced -> en dan een vinkje bij 'show develop menu in menubar'

En vandaaruit heb je toegang tot allerlei handige develop features.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dat ruisbeeld net voor het eerst gehad.
gebruik 2 monitoren extern
een via thunderbolt een mini dp naar dp display
en een scherm via apple hdmi naar dvi adapter.

in het algemeen gaat het redelijk goed als ik maar de schermen aansluit na het opstarten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Gister Apple gebelt vanwege Image retention en niet goed functionerende linker USB aansluiting op mijn MacBook Pro Retina.
Had hier gelezen dat Apple de UPS de Mac zou laten komen ophalen...
Maar ik werd aangeraden mijn MacBook naar een Apple service punt te brengen (Amac Middelburg).
terwijl ik de MBPrt bij de Mediamarkt had gekocht.

Dus ik naar Amac toe, waar ik te horen kreeg dat hun eigen klanten voor gaan, en de reparatie wss een maand zou gaan duren.
Ze adviseerde mij om toch naar de Mediamarkt te gaan.

Mijn MBPrt ligt nu dus uiteindelijk toch bij de Mediamarkt, waar ze me vertelde dat het ongeveer 10-15 werkdagen gaat duren.

In de hoop dat beide problemen opgelost gaan worden... Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 08:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Mijn mac is alweer overleden, ongelofelijk. Ik hoop dat ze het logic boards gaan vervangen... :| nu ofzo .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Whoohooo ik steek er net 16GB geheugen in, ipv de meegeleverde 4GB. En Damn, wat een verschil... Ik kan gewoon VMware, Photoshop en Illustrator open laten staan als ik iets ander wil gaan doen.

Hij lijkt wel weer nieuw :)

En dat voor 65 euro...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Femme schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:47:
[...]

Ook is het irritant dat je externe harde schijven moet unmounten voordat je het systeem kunt laten slapen (anders gaat hij mekkeren dat de harde schijven niet netjes zijn unmount als de stroom van de drives is geweest), maar bij het opwekken komen die usb-drives niet meer terug tenzij je een reboot doet.
Dat is normaal gedrag.

Als je unmount heb je geunmount. Je kunt ze weer terug laten komen door opnieuw aan te sluiten of door in disk utility te mounten.

Als je ze uittrekt terwijl je computer in sleep is, wordt 'ie wakker (gebeurt met alle veranderingen in de USB bus), merkt 'ie dat de drives pleite zijn en geeft 'ie je een waarschuwing over dat feit omdat ze niet netjes geunmount zijn.

Toegegeven dat lijkt me vloeiender kunnen maar dit is nooit anders geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blij dat ik gelijk besloten heb om hem terug te doen nadat ik zag dat het een LG-scherm was. Zojuist de eerste Image Retention gespot. En niet eens met een test, gewoon de browserbalk die bleef staan op m'n bureaublad. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florisappelaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-01-2024
Op MacRumors gaat het gerucht dat Apple steeds meer MBPR's van Samsung panel voorziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRE RoadRunner
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05-2023
Dat zou wel fijn zijn, staat in de planning om in januari zo'n MBPr aan te schaffen maar met die spookverhalen over ir ben ik wel huiverig, zeker omdat ik slechte ervaring heb met Apple als het op service aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens een vraagje, ik heb een Macbook Pro 15"(huidige non retina generatie).
Nu ben ik van plan om de Logitech Z506 speakers te kopen (5.1), nu is het mij al duidelijk dat ik nog iets extra nodig heb om 5.1 sound te krijgen door die speakers via mijn MBP; een externe geluidskaart?
Maar ik snap niet hoe dat in zijn werk gaat, en wat ik juist nodig heb.
Iemand een idee?

ps: ik wil echte 5.1 sound (voor bij films enzo), dus niet dat hij 5.1 simuleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:35
MacBook Pro ondersteunt gewoon Digital Audio. Zit in de standaard Line-Out. Moet je gewoon een Jack > Optical hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.icidu.com/media/productdownloads/A-707320/images/A-707320%20Audio%20Converter%20Toslink%20Mini_Jack%20M%20Toslink%20Optical%20F.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu nog degelijke optical 5.1 speakers die niet te veel geld kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 12:53
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 20:15:
Nu nog degelijke optical 5.1 speakers die niet te veel geld kosten..
Ik zou gaan voor de Logitech Z5500 (of de nieuwe maar persoonlijk minder mooie Z906), goede kwaliteit, relatief lage prijs en goede support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
RVE_NL schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 20:55:
[...]

Ik zou gaan voor de Logitech Z5500 (of de nieuwe maar persoonlijk minder mooie Z906), goede kwaliteit, relatief lage prijs en goede support.
Helemaal mee eens! Heb de Z-5500 nu een paar jaar, geniet er nog steeds van! Voor een woonkamer zou ik echter aanraden om te kijken naar een serieus setje, maar voor op de slaapkamer is het voor die prijs een echte knaller!

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASNNetworks schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 21:10:
[...]

Helemaal mee eens! Heb de Z-5500 nu een paar jaar, geniet er nog steeds van! Voor een woonkamer zou ik echter aanraden om te kijken naar een serieus setje, maar voor op de slaapkamer is het voor die prijs een echte knaller!
Hmm, heb je zeker gelijk in. Ik zou wel eens moeten zoeken of ik niet ergens cheap een setje kan kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimage.org/an8vrugxr/Screen_Shot_2012_12_09_at_9_21_15_PM.png

Ik heb momenteel 4Gb ram maar hoe moet ik deze data die ik hier zie interpreteren? Het totaal komt niet op 4gb? Zit er zelf namelijk over te twijfelen om te upgraden naar 16gb ram omdat uit en in slaapmode gaan niet zo geweldig gaat en grote browsersessies ook niet wauw gaan.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

BombaAriba schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:26:
[afbeelding]

Ik heb momenteel 4Gb ram maar hoe moet ik deze data die ik hier zie interpreteren? Het totaal komt niet op 4gb? Zit er zelf namelijk over te twijfelen om te upgraden naar 16gb ram omdat uit en in slaapmode gaan niet zo geweldig gaat en grote browsersessies ook niet wauw gaan.
Je moet vooral kijken naar de page-outs in Activity monitor. Hoe minder page-outs hoe beter. In theorie heb je simpel gezegd te weinig RAM voor jouw gebruik als de page-outs omhoog gaan.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

Darkstar schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:34:
[...]

Je moet vooral kijken naar de page-outs in Activity monitor. Hoe minder page-outs hoe beter. In theorie heb je simpel gezegd te weinig RAM voor jouw gebruik als de page-outs omhoog gaan.
Ik heb daar nu net iets boven de 2gb staan bij page-outs. Betekend dit dat OSX liever had dat ik 6gb had ipv 4gb? Ik ben momenteel trouwens vrij weinig aan het doen dus als hij nu al 2gb mist :+

Edit:
Zelf linkje gevonden die handig is bij deze kwestie:
http://osxdaily.com/2010/...f-you-need-a-ram-upgrade/

[ Voor 14% gewijzigd door BombaAriba op 09-12-2012 22:09 ]

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
BombaAriba schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:38:
[...]

Ik heb daar nu net iets boven de 2gb staan bij page-outs. Betekend dit dat OSX liever had dat ik 6gb had ipv 4gb? Ik ben momenteel trouwens vrij weinig aan het doen dus als hij nu al 2gb mist :+

Edit:
Zelf linkje gevonden die handig is bij deze kwestie:
http://osxdaily.com/2010/...f-you-need-a-ram-upgrade/
Nee, dat betekent ongeveer dat sinds opstarten er 2GB aan data weggeschreven is naar een page file voor later om ruimte te maken voor wat er op dat moment nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 20:06
Mijn probleem is helaas nog niet opgelost. Niet alleen wordt het beeldscherm soms niet wakker uit de sleep, maar ook valt hij soms zomaar weg. Het merkwaardige is dat als ik de MacBook dan achterover kantel hij wel weer aan gaat. Dat doet een los contact vermoeden, maar hoe kan repair permissions daar nou iets aan doen? Vanavond maar weer bellen met Apple.

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

VincentH schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:23:
Mijn probleem is helaas nog niet opgelost. Niet alleen wordt het beeldscherm soms niet wakker uit de sleep, maar ook valt hij soms zomaar weg. Het merkwaardige is dat als ik de MacBook dan achterover kantel hij wel weer aan gaat. Dat doet een los contact vermoeden, maar hoe kan repair permissions daar nou iets aan doen? Vanavond maar weer bellen met Apple.
Heb je geen Apple-gealieerde zaak in de buurt? Als je langs gaat kunnen die hem even open schroeven en kijken of zij wat bijzonders zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:38

chromeeh

the Gnome

[afbeelding]

Klein beetje offtopic wellicht, maar welke app maakt zo'n net sysspec balkje :D

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 09:45
chromeeh schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:34:
[...]

Klein beetje offtopic wellicht, maar welke app maakt zo'n net sysspec balkje :D
Istat pro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
BombaAriba schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:51:
[...]

Heb je geen Apple-gealieerde zaak in de buurt? Als je langs gaat kunnen die hem even open schroeven en kijken of zij wat bijzonders zien.
Jawel, maar voor donderdagavond vind ik geen momentje voor een dergelijk bezoekje.
Baal er wel van!

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbrits
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-10 12:31
Een aantal weken geleden een vaas bloemen, en dan met name het water, over mbpr15" gekregen.... :( einde verhaal.
Nu maar weer aan het kijken naar een nieuwe. Iemand enig idee van lopende of op korte termijn komende acties? Heb €100 korting bij de media markt gevonden, maar dat nou ook niet bepaald veel op 2900....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 21:20

PBP

Denk eerlijk gezegd niet dat je op veel meer korting hoeft te wachten. Meer als 100-200 euro word het niet. Of het model moet eruit gaan als er nieuwe modellen uitkomen. Gebruik studentenkorting in de Store en je hebt een redelijke korting :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week een goede aanbieding voor de instap 13 inch MBP bij de MM. Slechts 1.111€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjbrits schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:12:
Een aantal weken geleden een vaas bloemen, en dan met name het water, over mbpr15" gekregen.... :( einde verhaal.
Nu maar weer aan het kijken naar een nieuwe. Iemand enig idee van lopende of op korte termijn komende acties? Heb €100 korting bij de media markt gevonden, maar dat nou ook niet bepaald veel op 2900....
niet verzekerd binnen huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 21:11
Bij mij ook 2 weken geleden met mijn MBP 13' =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik wou hier eens horen wat een juiste richtprijs is voor mijn Macbook pro 15 inch mid 2010 basismodel.
Ik kan moeilijk inschatten wat het toestel nog waart is maar ik denk dat jullie dat hier wel weten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
Net gebeld met Apple en ze constateerden al snel dat dit geen normaal gedrag is. Eerst kwam desuggestie om naar een service center te gaan, maar nadat ik gevraagd had of dat reparatie of ruilen zou betekenen stelden ze zelf voor een nieuwe te sturen.
Dus als het goed is heb ik eind van de week een nieuwe. Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:58

vooghel

Cunning linguist

wouter.u schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:31:
Ik wou hier eens horen wat een juiste richtprijs is voor mijn Macbook pro 15 inch mid 2010 basismodel.
Ik kan moeilijk inschatten wat het toestel nog waart is maar ik denk dat jullie dat hier wel weten ?
Op http://www.mac2sell.net/ kun je de specs invoeren en krijg je wel een aardige indicatie.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 11:18
Als je je nu aanmeldt bij www.vd.nl/vipactie krijg je bij je email bevestiging een stickervel die je kunt uitprinten.

Er zit een 5% korting sticker bij die je bij de Dixons in de V&D kunt gebruiken. Let op: enkel nog vanavond tussen 17:00 en 21:00

Ik ga straks de duurste variant halen van 3150,- > 157,50 korting door die 5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

dhhdante schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:22:
[...]

Als je je nu aanmeldt bij www.vd.nl/vipactie krijg je bij je email bevestiging een stickervel die je kunt uitprinten.

Er zit een 5% korting sticker bij die je bij de Dixons in de V&D kunt gebruiken. Let op: enkel nog vanavond tussen 17:00 en 21:00

Ik ga straks de duurste variant halen van 3150,- > 157,50 korting door die 5%
Kon dat ook met maatwerk dan? Ik dacht enkel met standaard modellen...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
World Citizen schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:00:
[...]

Kon dat ook met maatwerk dan? Ik dacht enkel met standaard modellen...
Deze staat op Dixons.nl en is toevallig enkel in mijn woonplaats op voorraad :9

Kan ik van tevoren checken of er een Samsung scherm in zit, waarschijnlijk niet hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:37

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

[afbeelding]

Wellicht ten overvloede inmiddels:
Om je totale RAM te 'berekenen' moet je Wired, Active, Inactive en Free bij elkaar optellen. Da's anders dan in Windows, waar Inactive en Free eigenlijk hetzelfde is en ook meegeteld wordt bij 'beschikbaar geheugen'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Ik ben echt heel pissig. Veel moeite gedaan om het met korting te kunnen kopen, zeggen ze dat ze hem niet op voorraad hebben ook al staat het al 3 dagen op de website van wel.

En als ze hem moeten bestellen dan geldt de korting van 5% niet. Ik had het wel kunnen krijgen voor die prijs als ik hem gister had besteld en daar vandaag laten bezorgen.

Maar dat hoefde niet in mijn ogen, want hij staat al 3 dagen op beschikbaar!

!%$#@@#^$%#%^#!!% Dixons!! :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02-2021
Experts, vraagje die jullie zo kunnen beantwoorden waarschijnlijk. Zoek een macbook voor mijn vriendin. Beetje office en wat pielen met foto's en filmpjes. Is een core 2 duo nog doable of moet ik wat nieuwer gaan? Stel deze vraag omdat het voor mij ook een eerste macbook wordt ;)
Wil tot een euro of 750 gaan en dan kom ik op dit soort macs uit voor een 15 inch als ik zo snel zoek.
Dank bij voorbaat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dhhdante schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:06:
Ik ben echt heel pissig. Veel moeite gedaan om het met korting te kunnen kopen, zeggen ze dat ze hem niet op voorraad hebben ook al staat het al 3 dagen op de website van wel.

En als ze hem moeten bestellen dan geldt de korting van 5% niet. Ik had het wel kunnen krijgen voor die prijs als ik hem gister had besteld en daar vandaag laten bezorgen.

Maar dat hoefde niet in mijn ogen, want hij staat al 3 dagen op beschikbaar!

!%$#@@#^$%#%^#!!% Dixons!! :( :( :(
Had gewoon even vantevoren met ze gebeld. Voorraadhoogtes op websites wordt (helaas) niet 24/7 correct bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:25
Smultie schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:31:
[...]

Had gewoon even vantevoren met ze gebeld. Voorraadhoogtes op websites wordt (helaas) niet 24/7 correct bijgewerkt.
Sowieso waar slaat dat eigenlijk op? op de dag dat je besteld geld in feite de korting als het op voorraad is of niet. Volgens mij klopt het dus niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb opnieuw op de site gekeken en nog steeds is hij nergens op voorraad...

Vaak is het zo dat kortingsacties (met stickers bijv.) alleen gelden als het artikel op voorraad is. Dat is geregeld in de algemene voorwaarden en dat is bij heel veel winkels zo geregeld.

Dit neemt niet weg dat ik je frustratie begrijp. Ik hoop dat je snel voor een leuke prijs hem alsnog kunt kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:25
Dat is waar maar hier wordt verder vaak weinig mee gedaan, vind het qua service ook een beetje een slap antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens. Is zeker niet klantgericht. Ik werk toevallig bij Dixons als bijbaantje. Kom helaas vaker dit tegen met korting en geen voorraad. 3 jaar fabrieksgarantie op Apple is fijn bij Dixons, neem aan dat je daarom hem daar wilt kopen. Is surfspot nog een optie? Krijg je ook leuke korting. Misschien via iemand daar kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:50:
Ik heb opnieuw op de site gekeken en nog steeds is hij nergens op voorraad...
Inderdaad, nu staat het inderdaad niet meer op "voorraad" (lees: je kunt het vandaag ophalen). Dit was dus de afgelopen 3 dagen én vanmiddag wel het geval.
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:56:
Is surfspot nog een optie? Krijg je ook leuke korting. Misschien via iemand daar kopen.
Nee, het moet op bedrijfsnaam.

Bedankt voor het meeleven tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
DavidR schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:16:
Experts, vraagje die jullie zo kunnen beantwoorden waarschijnlijk. Zoek een macbook voor mijn vriendin. Beetje office en wat pielen met foto's en filmpjes. Is een core 2 duo nog doable of moet ik wat nieuwer gaan? Stel deze vraag omdat het voor mij ook een eerste macbook wordt ;)
Wil tot een euro of 750 gaan en dan kom ik op dit soort macs uit voor een 15 inch als ik zo snel zoek.
Dank bij voorbaat!!
Gaat op zich prima. Niet voor niets dat ik mijn Late 2006 Core2Duo MacBook nu pas vervang. Ik merk wel dat tegenwoordig het geheugen snel volloopt met maar 2GB bij browsen en foto's. Office is sowieso nooit een probleem. Een recentere 15 inch MBP kan zeker voor die doelen nog wel even mee als er genoeg geheugen in zit. En een SSD scheelt ook een hoop.

Mijn vervangende MBP is vanmiddag al gearriveerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02-2021
Dank voor je uitleg en veel plezier met je nieuwe mac!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:02
DavidR schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:16:
Dank bij voorbaat!!
Een Core 2 Duo kan nog best mee, zorg dat je iig 4 of 8Gb geheugen hebt. Ik zou je aanraden voor een Unibody te gaan, die zien er vaak een stuk beter uit ondanks de ouderdom. Ook is de 1e generatie 15" unibodies tot 8Gb geheugen te upgraden, dus dat zit je goed :).

Zoiets als deze mss?
V&A aangeboden: Apple MacBook Pro 15" 2.53GHz (Unibody - Eind 2008)

• echthard
Gisteren in mijn frustraties een negatieve shop review geplaatst, daardoor vanochtend een mail gekregen van Dixons en nu is het toch goed afgehandeld. Dat is dan weer netjes van ze.

Ik mag namelijk alsnog gebruik maken van de 5% korting. Dat gedoe van gisteren was niet nodig geweest, want ik had wél de Macbook met 5% korting mogen bestellen..

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

dhhdante schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:04:
Gisteren in mijn frustraties een negatieve shop review geplaatst, daardoor vanochtend een mail gekregen van Dixons en nu is het toch goed afgehandeld. Dat is dan weer netjes van ze.

Ik mag namelijk alsnog gebruik maken van de 5% korting. Dat gedoe van gisteren was niet nodig geweest, want ik had wél de Macbook met 5% korting mogen bestellen..
Eind goed, al goed :D

• Ultimation
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Ik denk dat de vraag al vast wel eens voorbij gekomen is en misschien ook wel beantwoord, maar ik kon hem zo niet vinden, dus ik stel hem lekker toch:

Ik vergeleek laatst de prijs van de MacBook Pro Retina 15" in de Amerikaanse Online Apple Store met de Nederlandse, het verschil is (wanneer je de dollar omrekent naar euro's) +/- €600,-.

Is het mogelijk om deze MacBook in de Amerikaanse Online Store te bestellen en te laten verschepen naar Nederland? Of zal ik/of iemand verzoeken die in Amerika is, een Amerikaanse Apple Store moeten bezoeken?

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:35
Amerikaanse prijzen zijn excl. BTW. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

Ultimation schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:46:
Ik denk dat de vraag al vast wel eens voorbij gekomen is en misschien ook wel beantwoord, maar ik kon hem zo niet vinden, dus ik stel hem lekker toch:

Ik vergeleek laatst de prijs van de MacBook Pro Retina 15" in de Amerikaanse Online Apple Store met de Nederlandse, het verschil is (wanneer je de dollar omrekent naar euro's) +/- €600,-.

Is het mogelijk om deze MacBook in de Amerikaanse Online Store te bestellen en te laten verschepen naar Nederland? Of zal ik/of iemand verzoeken die in Amerika is, een Amerikaanse Apple Store moeten bezoeken?
Dat is ex BTW zoals hierboven gezegd en ze verzenden niet naar andere landen. Daarom heeft ieder land haar eigen Apple store. Je moet dus inderdaad iemand het laten halen in een winkel in de VS en je moet oppassen dat die gene geen importheffing moet betalen. Ook met garantie moet je met een Macbook uit de VS altijd naar een Apple store hier in de EU.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:33
Dat laatste is niet waar. Apple-garantie op mobiele producten is wereldwijd.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

Z-Dragon schreef op donderdag 13 december 2012 @ 22:24:
Dat laatste is niet waar. Apple-garantie op mobiele producten is wereldwijd.
Dat spreek ik toch ook niet tegen? Met een internationaal product moet je alleen naar de Apple store in Amsterdam voor je garantie dus als je in Groningen of Limburg woont is dat niet zo leuk. (Of toevallig België zonder Apple store).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt dat het altijd moet, maar dat is niet waar. Je mag met een Apple product naar bijv. Amsterdam, maar ook naar bijv. Tokio of New York City. Dat bedoelt Z-Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:33
Nee, klopt, ik las het verkeerd. Alleen nu ik het goed lees, snap ik het probleem niet. Wat is er mis met een reparatie door de Apple Store laten regelen? Er is geen betere plek om goed geholpen te worden.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Vervolg van mijn verhaal... wat betreft de MBP Retina met Image retention en kapotte USB aansluiting aan de linkerkant.

Ik had vorige week donderdag mijn MBPrt aangeboden bij de Mediamarkt voor reparatie.
Kreeg vanmiddag bericht dat de laptop klaar was, dus ik ben vanmiddag mijn MBPrt bij de Mediamarkt wezen ophalen...
Wat blijkt, beide problemen zijn nog NIET opgelost!!

Dus ik na een half uur weer terug naar de Mediamarkt. Waar ik voor opheldering hier over vraag op de Apple afdeling.

Deze jongeman vond het ook zeer spijtig, en ging kijken of ik een nieuwe MBPrt kon krijgen (zelfs een 16gb model, tegen verminderde meerprijs)
Maar deze jongen kwam na 5 min terug met het hoofd van de Apple afdeling, met de mededeling dat dit toch niet mogelijk was, en dat ik hem gewoon weer ter reparatie moest aanbieden. En dat ik na 3x repareren recht had op een nieuwe MBPrt.

Ik werd afgescheept met een cadeaubon van €20,- en met het tel. nr. van de Apple store in Amsterdam (ik woon in Zeeland!!), misschien dat ik daar een afspraak kon maken en dat zij wat konden doen voor mij zeiden ze...

Ik heb de laptop bij de Mediamarkt achter gelaten voor een 2e reparatie, en zo juist de Apple store in Amsterdam gebeld, maar deze kon ook niets voor mij doen.

Heb Apple Care zelf ook al 2x hier over aan de lijn gehad, deze verwijzen mij door naar de plaatselijke Amac hier, voor reparatie. Maar deze nemen de laptop ook niet (graag) aan, want ik heb hem daar niet gekocht, kreeg ik de mededeling, deed ik dit wel dan ging het heel lang duren (omdat de eigen klanten voor gaan!)

Ik wil mijn laptop van ruim €2000,- niet vanwege 2 fabrieksfouten eigenlijk helemaal niet (meerdere malen) ter reparatie aanbieden, maar ik wil gewoon een nieuwe... |:(

Ik dacht dat Apple zo'n goede service had, en zoals ik hier lees worden verschillende producten zo omgewisseld voor nieuwe door Apple zelf... Waarom bij mij dan niet? :?

Vind dit echt hele slechte service zowel door Apple als de Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:49
Hercul3s schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:09:
[...]

Een Core 2 Duo kan nog best mee, zorg dat je iig 4 of 8Gb geheugen hebt. Ik zou je aanraden voor een Unibody te gaan, die zien er vaak een stuk beter uit ondanks de ouderdom. Ook is de 1e generatie 15" unibodies tot 8Gb geheugen te upgraden, dus dat zit je goed :).

Zoiets als deze mss?
V&A aangeboden: Apple MacBook Pro 15" 2.53GHz (Unibody - Eind 2008)
Grappig dat die laptops nog zo lang hun waarde behouden. Ik heb een mbp uit 2009, unibody. Zit er aan te denken om een nieuwe te kopen maar aan de andere kant... hij werkt nog perfect en de unibody zorgt er inderdaad voor dat hij er nog steeds vrijwel als nieuw uit ziet.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
edgarf28 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 18:08:
blablablabla....

Ik dacht dat Apple zo'n goede service had, en zoals ik hier lees worden verschillende producten zo omgewisseld voor nieuwe door Apple zelf... Waarom bij mij dan niet? :?

Vind dit echt hele slechte service zowel door Apple als de Mediamarkt.
Ik snap niet wat dit met Apple te maken heeft.
Ik durf te stellen dat wanneer jij gewoon naar Amsterdam was gegaan, je probleem binnen een dag was opgelost zonder gezeik. En ik kan het weten, want ik ben meermalen bij de Apple store geweest (voor oude MBP's en mijn huidige rMBP, mijn iPad en iPhone).

Jij bent gewoon but geholpen door mediamarkt, dus je hebt slechte service van Mediamarkt gekregen.

Niet om Apple te verdedigen, maar slechte service ga jij van Apple niet krijgen.

[ Voor 50% gewijzigd door RnB op 14-12-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
RnB schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 18:38:
[...]

Ik snap niet wat dit met Apple te maken heeft.
Ik durf te stellen dat wanneer jij gewoon naar Amsterdam was gegaan, je probleem binnen een dag was opgelost zonder gezeik. En ik kan het weten, want ik ben meermalen bij de Apple store geweest (voor oude MBP's en mijn huidige rMBP, mijn iPad en iPhone).

Jij bent gewoon but geholpen door mediamarkt, dus je hebt slechte service van Mediamarkt gekregen.

Niet om Apple te verdedigen, maar slechte service ga jij van Apple niet krijgen.
Volgens de 3 medewerkers van de Apple store in Amsterdam die ik aan de lijn heb gehad konden zij hier ook niets aan doen.
En ik ga echt geen reis van 2,5 uur (plus 2,5 uur terug) maken als hun dit zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Dat lees ik niet terug in je stukje.

Maar natuurlijk kunnen ze er niks aan doen, je bent immers naar de Mediamarkt gegaan. Wat moet de Apple store voor jou doen dan? De mediamarkt boos opbellen?

Als jij een afspraak met de Genius bar maakt en je toont de Genius dat een usb poort en je beeldscherm defect is, dan gaan zij dat voor jou fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 00:26
Ik heb sinds een paar minuten een raar probleem met de led verlichting van mijn toetsenbord.
Na mijn macbook toe de doen voor enkele ogenblikken deed ik hem open en sprong de led verlichting meteen weer af. Dus drukte ik op F6 hij lichte voor enkele ogenblikken op maar dan direct weer uit.
Ik herstart mijn macbook terug en weer lichte hij niet op, ik drukte weer op F6 maar nu komt er een verbod tekentje op mijn scherm. Heb al rond gesurft maar vind het probleem niet, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Stijnb_ schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:23:
Ik heb sinds een paar minuten een raar probleem met de led verlichting van mijn toetsenbord.
Na mijn macbook toe de doen voor enkele ogenblikken deed ik hem open en sprong de led verlichting meteen weer af. Dus drukte ik op F6 hij lichte voor enkele ogenblikken op maar dan direct weer uit.
Ik herstart mijn macbook terug en weer lichte hij niet op, ik drukte weer op F6 maar nu komt er een verbod tekentje op mijn scherm. Heb al rond gesurft maar vind het probleem niet, iemand een idee?
Dan is het gewoon te licht :) Dan wil hij de verlichting niet aan doen.

Als je de lichtsensor (naast de camera) afdekt met je vinger dan wil het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 00:26
Aahn oke bedankt. Wist dit nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

BombaAriba schreef op donderdag 13 december 2012 @ 22:19:
[...]
Ook met garantie moet je met een Macbook uit de VS altijd naar een Apple store hier in de EU.
Je mag ook naar een AASP, als de Apple Store te ver weg is of niet beschikbaar (zoals in België en ook zoals in Nederland lang het geval was.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
http://m.youtube.com/#/wa...d%26v%3D2OkUHwW3Eb0&gl=NL

Iemand hier al geweest??

[ Voor 4% gewijzigd door Teknix1982 op 18-12-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 11:47
Sinds kort (ik laat trotse nog even weg) bezitter van een base model 15" Retina Macbook (met 16GB RAM). Met bijbetaling geruild voor mijn 2012 13" Macbook Pro van welke ik de resolutie niet toereikend genoeg vond.

Ik moet zeggen dat ik toch nog tegen wat dingen aanloop:

- Als ik Spotify open heb staan en ik heb graphic switching aan, dan merk ik een hickup in het geluid om de 5-10 seconden als de GPU op de Intel 4000 staat ingesteld. Als ik dan switch naar de Nvidia loopt alles weer goed. Als ik echter begin(opstart) met de Intel 4000, is alles goed. Het komt dus door het tussentijds switchen (via GFXcardstatus).

- iTunes op volledig (of groot scherm) geopend gaat langzaam. Scrollen gaat op zich nog redelijk maar bij het klikken op een hoes merk je dat de machine het er toch moeilijk mee heeft.

- Performance van -welke browser dan ook- is ook nogal traag, vooral bij scrollen van Facebook, 9GAG, Geenstijl, Flabber etc.

- Daar ik grafisch design voor mijn werk en ook hobby, maak ik veelvuldig gebruik van Adobe Photoshop en Illustrator. Deze performance vind ik ook wat traag. Het -via de touchpad met een gesture- draaien van een 1024x768 JPG afbeelding gaat niet vloeiend.

Ik ben erg benieuwd of dit in een volgende OSX release (10.8.3 of wellicht 10.9) opgelost zal worden. Tot nu toe ben ik nog niet volledig enthousiast over mijn nieuwe aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:02
injectx schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:00:
Sinds kort (ik laat trotse nog even weg) bezitter van een base model 15" Retina Macbook (met 16GB RAM). Met bijbetaling geruild voor mijn 2012 13" Macbook Pro van welke ik de resolutie niet toereikend genoeg vond.

- Als ik Spotify open heb staan en ik heb graphic switching aan, dan merk ik een hickup in het geluid om de 5-10 seconden als de GPU op de Intel 4000 staat ingesteld. Als ik dan switch naar de Nvidia loopt alles weer goed. Als ik echter begin(opstart) met de Intel 4000, is alles goed. Het komt dus door het tussentijds switchen (via GFXcardstatus).

- iTunes op volledig (of groot scherm) geopend gaat langzaam. Scrollen gaat op zich nog redelijk maar bij het klikken op een hoes merk je dat de machine het er toch moeilijk mee heeft.

- Performance van -welke browser dan ook- is ook nogal traag, vooral bij scrollen van Facebook, 9GAG, Geenstijl, Flabber etc.

- Daar ik grafisch design voor mijn werk en ook hobby, maak ik veelvuldig gebruik van Adobe Photoshop en Illustrator. Deze performance vind ik ook wat traag. Het -via de touchpad met een gesture- draaien van een 1024x768 JPG afbeelding gaat niet vloeiend.

Ik ben erg benieuwd of dit in een volgende OSX release (10.8.3 of wellicht 10.9) opgelost zal worden. Tot nu toe ben ik nog niet volledig enthousiast over mijn nieuwe aankoop.
Installeer eens een adblocker in je browsers. OSX heeft nogal eens moeite met flash banners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

Heb je nog last van deze performance ''problemen'' als je de Nvidea forceert?
Ik heb namelijk dezelfde symptomen wanneer ik werk met de Intel, maar niet wanneer ik werk met de Nvidea.

[ Voor 80% gewijzigd door RnB op 18-12-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Brm-G schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:05:
[...]

Installeer eens een adblocker in je browsers. OSX heeft nogal eens moeite met flash banners.
Had ik al als een van de eerste dingen gedaan. Helpt inderdaad wel.
RnB schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:05:
[...]

Heb je nog last van deze performance ''problemen'' als je de Nvidea forceert?
Ik heb namelijk dezelfde symptomen wanneer ik werk met de Intel, maar niet wanneer ik werk met de Nvidea.
De probleempjes doen zich ook voor als ik de Nvidia forceer. Met de Intel merk ik het nog meer maar aan de ene kant is dat misschien begrijpelijk, zuinige GPU zorgt dan voor meer accutijd, levert in op performance.
Bij het browser probleempje is het ook niet zo dat het echt choppy gaat maar je merkt dat het apparaat er moeite mee heeft. Als je op een pagina voor het eerst begint met scrollen merk je dat.

Misschien vergelijk ik teveel met mijn vorige 2012 Macbook Pro 13" met SSD, waarbij de Nvidia 4000 slechts 1280x800 hoefde te renderen en waarbij alles erg soepel liep. Maar aan de andere kant mag ik toch wel wat verwachten van een laptop in deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Hm, dat is wel vreemd.
Ik neem aan dat je de retina updates voor Photoshop en Illustrator hebt geïnstalleerd? Verder ook de nieuwste updates voor OS X en Safari?

Met de Nvidea merk ik echt geen enkele choppyness door het hele systeem. Niet met Safari, niet met de Adobe suite, met geen enkele app. Dat is met de nieuwste updates van het systeem en de apps steeds beter geworden.

Ik heb hiervoor ook een MBP 13'' (i7, 16GB ram, 128GB ssd) gehad, dus ik kan wel een goed vergelijk maken.

[ Voor 14% gewijzigd door RnB op 18-12-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
RnB schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:22:
Hm, dat is wel vreemd.
Ik neem aan dat je de retina updates voor Photoshop en Illustrator hebt geïnstalleerd? Verder ook de nieuwste updates voor OS X en Safari?

Met de Nvidea merk ik echt geen enkele choppyness door het hele systeem. Niet met Safari, niet met de Adobe suite, met geen enkele app. Dat is met de nieuwste updates van het systeem en de apps steeds beter geworden.

Ik heb hiervoor ook een MBP 13'' (i7, 16GB ram, 128GB ssd) gehad, dus ik kan wel een goed vergelijk maken.
Ja heb de update geïnstalleerd (trouwens een verademing met Illustrator, haarscherpe graphics!).
Ik merkte net ook dat als ik naar het dashboard ga (4 finger-gesture naar rechts) lijkt het alsof hij in het begin eventjes moeite heeft. Als je daarna heen en voort door verschillende desktops switched gaat het smooth.

Was aan het denken of ik het misschien kan opnemen om zo te vergelijken met jouw rMBP (aangezien je dezelfde configuratie heb) maar kan het met de iPhone niet reproduceren (te late framerate om het te zien). Zal eens kijken of ik met m'n camera wat kan.

EDIT: Denk dat ik weet waardoor mijn mindere performance komt. Ik heb de beeldschermgrootte op more space (1920x1200) staan. Als ik hem op Retina zet dan loopt alles een stuk soepeler.
Waar heb jij(hebben jullie) hem op staan?

EDIT2: Kraken tijdens afspelen van muziek/geluid met de Intel 4000 GPU actief lijkt een bekend probleem

[ Voor 15% gewijzigd door injectx op 18-12-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ik heb mijn Mac ook op Looks like 1920x1200 staan, dus dat is het niet.
Het is overigens wel logisch dat de Intel enorm veel moeite heeft, gezien hij op deze setting (3840x2400) 9,2 miljoen pixels moet renderen. Zelfs de Nvidea zou het zwaar moeten hebben, maar alles gaat lekker smooth sinds de laatste update van OS X en Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 13:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Dat de browsers traag zijn met scrollen komt door de hoge resolutie, dit zal niet snel opgelost zijn, de DOM is gewoon traag. Op mijn thunderbolt display (2560x1440) is het volledig weg. 10.8.3 valt onder NDA, maar op internet staat wel wat over nieuwe Intel, nvidia en ATI drivers. Wat ik verder natuurlijk vooral niet kan bevestigen. ;)
http://www.controlcommand...drivers-ati-7000-support/
Het handmatig switchen met zelfbouw tools kan ik niet aanraden, ik heb al twee keer een spontane reboot tijdens het switchen gehad en ik doe het niet meer. Accu gaat standaard voor mij wel lang genoeg mee om het van stopcontact naar stopcontact te halen.
Adobe maakt niet gebruik van de standaard rendering en is ook trager dan bijv voorvertoning.

[ Voor 9% gewijzigd door |sWORDs| op 19-12-2012 01:03 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica