• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

M.C. schreef op donderdag 20 december 2012 @ 18:52:
Wie nog in de markt is voor een MBP 13' wellicht is het interessant om die nu toe kopen. Bij xando en amac voor 1099€. En zie net dat hij bij mycom ook 1099 is en daar krijg je 3 jaar garantie.
Da's inderdaad best een leuke deal, 1270 > 1099 is toch een leuk kerstkadootje voor jezelf a 171 euro..en de MBP zelf dan ook natuurlijk :+ En de 3 jaar garantie van Mycom is een mooie bonus (en een fatsoenlijke winkel/service when needed).

Very tempting..wilde eigenlijk over een maandje een nieuwe MBP, maar dit kan ik haast niet laten schieten..

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Nu je dat zo zegt weet je dus al dat je morgen/dit weekend de winkel in gaat om hem aan te schaffen;)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:53:
Nu je dat zo zegt weet je dus al dat je morgen/dit weekend de winkel in gaat om hem aan te schaffen;)
Morgen online bestelling plaatsen ja..heb al besloten :+

Voordeel is dat ik dan via internet recovery Mountain Lion heb: mijn SSD en RAM gaan over vanaf mijn oude MBP, timemachine backup knetter ik wel gedeeltelijk terug: docs enzo, apps en co doe ik vaak los, ruimt lekker op :)

Ben wel benieuwd of de nieuwe hardware nog gevoelsmatig wat verschil uitmaakt in snelheid..want erg veel verschil zit er niet tussen mijn early 2011 en de nieuwe... (13" instapmodel).

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Ik zou dat echt niet kunnen om online te bestellen met zulke producten, die moet ik toch gelijk kunnen uitpakken als ik het geld heb uitgegeven. Ben veel te ongeduldig daarvoor :+

Hoezo koop je een nieuwe als ie qua hardware niet veel verschilt?

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:19:
Ik zou dat echt niet kunnen om online te bestellen met zulke producten, die moet ik toch gelijk kunnen uitpakken als ik het geld heb uitgegeven. Ben veel te ongeduldig daarvoor :+

Hoezo koop je een nieuwe als ie qua hardware niet veel verschilt?
Mijn vriendin neemt mijn oude over (de hare wordt verkocht binnenkort). Zo doen we dat al een tijdje: doorschuiven van mbp's :) Meestal als de hare uit de garantie is ofzo.

De winkel is toch al dicht als ik het wil halen, en zaterdagmorgen komt de postbode al als alles meezitl. Dus qua tijd maakt het geen verschil voor mij :)

[ Voor 12% gewijzigd door 2Dutch op 20-12-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkerrandy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-11-2023
Mensjes!

Februari kom ik weer uit Malta en wordt het voor mij hoog tijd dat ik een nieuwe laptop aanschaf. Ik wil al tijden een Macbook Pro, maar heb onlangs gesprek gehad met een Macbook Air gebruiker en die zei dat ik beter voor een Air kon gaan. Ik ben niet zo'n gamer (althans op PC ;)), op Football Manager na, kijk graag films en werk af en toe op photoshop. En ik wil graag dat de laptop jaren mee kan en over pak hem beet 2 jaar niet te traag is. Wat zouden jullie aanraden? Toch maar een Macbook Pro of volstaat een Macbook Air wel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net nog maar 2 jaar extra applecare erbij gekocht.. als ik 2900 eu voor een macbook uitgeef kan die 285 voor applcare er ook nog wel af:)
wil hem wel langer dan 3 jaar gebruiken nog!
die discussie over garantie recht in NL en wat apple wilt heb ik al naast mij neer gelegd.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:03

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Tukkerrandy schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:28:
Mensjes!

Februari kom ik weer uit Malta en wordt het voor mij hoog tijd dat ik een nieuwe laptop aanschaf. Ik wil al tijden een Macbook Pro, maar heb onlangs gesprek gehad met een Macbook Air gebruiker en die zei dat ik beter voor een Air kon gaan. Ik ben niet zo'n gamer (althans op PC ;)), op Football Manager na, kijk graag films en werk af en toe op photoshop. En ik wil graag dat de laptop jaren mee kan en over pak hem beet 2 jaar niet te traag is. Wat zouden jullie aanraden? Toch maar een Macbook Pro of volstaat een Macbook Air wel? :)
Het ligt er maar net aan wat je budget is wat je eraan wil uitgeven en of je een hele draagbare laptop wil of een (nog steeds goed maar) minder draagbare.

De MacBook Pro vs Air was voor mij ook een vraagstuk, maar ik wil gewoon lang doen met mijn MBP en mijzelf kennende kwam ik gewoon kracht tekort bij de Air. Mijn keuze is toen gevallen op de kale MBP 15" met hi-res scherm (dus non-retina, maar toch 1680x1050) en heb er zelf voor 65 euro 16GB geheugen ingezet en een 256GB SSDtje. Een 2,3Ghz i7 quad core vond ik een beter toekomstperspectief dan een dual-core 1.8Ghz i5 CPU. De retina vond ik prachtig, maar gezien ik vele problemen met het scherm om mij heen zag en hoorde, plus het feit dat ik niet zelf makkelijk de HDD kan vervangen naar iets groters als over 1 jaar de 512GB SSDs een stuk betaalbaarder zijn, maakten voor mij de keuze wel makkelijk. Tevens was de aanschaf in zijn totaliteit iets minder dan het retinamodel. Maar 200 euro maakt op zo'n bedrag natuurlijk minder uit dan wanneer je naar een windows laptop kijkt ;). En als je toch nog wat meer zou willen gamen voldoet de GeForce 650M op zich prima.

Kortom:
Wil je snelheid / performance op termijn maar minder draagbaarheid: MBP
Wil je draagbaarheid en minder performance: MBA

[ Voor 5% gewijzigd door ankhie op 21-12-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peformance+draagbaarheid = retina!
de 650M draait inderdaad ook Black ops 2 en BF3 prima op acceptabele settings.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02-2021
Is zo'n 1280 resolutie nog werkbaar als je alleen wat office zaken doet (wel paar uur achter elkaar) en wat foto's bewerken etc? Heb het gevoel dat ik erg weinig ruimte heb op het scherm. Op zich is dat voor mij niet zo'n issue maar zit ik op internet de hele tijd te scrollen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
DavidR schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:28:
Is zo'n 1280 resolutie nog werkbaar als je alleen wat office zaken doet (wel paar uur achter elkaar) en wat foto's bewerken etc? Heb het gevoel dat ik erg weinig ruimte heb op het scherm. Op zich is dat voor mij niet zo'n issue maar zit ik op internet de hele tijd te scrollen dan?
Paar jaar terug was het genoeg voor office dus nu ook nog hoor ;)

Vind het zelf prima werkbaar in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkerrandy
  • Laatst online: 28-11-2023
ankhie schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:10:
[...]

Het ligt er maar net aan wat je budget is wat je eraan wil uitgeven en of je een hele draagbare laptop wil of een (nog steeds goed maar) minder draagbare.

De MacBook Pro vs Air was voor mij ook een vraagstuk, maar ik wil gewoon lang doen met mijn MBP en mijzelf kennende kwam ik gewoon kracht tekort bij de Air. Mijn keuze is toen gevallen op de kale MBP 15" met hi-res scherm (dus non-retina, maar toch 1680x1050) en heb er zelf voor 65 euro 16GB geheugen ingezet en een 256GB SSDtje. Een 2,3Ghz i7 quad core vond ik een beter toekomstperspectief dan een dual-core 1.8Ghz i5 CPU. De retina vond ik prachtig, maar gezien ik vele problemen met het scherm om mij heen zag en hoorde, plus het feit dat ik niet zelf makkelijk de HDD kan vervangen naar iets groters als over 1 jaar de 512GB SSDs een stuk betaalbaarder zijn, maakten voor mij de keuze wel makkelijk. Tevens was de aanschaf in zijn totaliteit iets minder dan het retinamodel. Maar 200 euro maakt op zo'n bedrag natuurlijk minder uit dan wanneer je naar een windows laptop kijkt ;). En als je toch nog wat meer zou willen gamen voldoet de GeForce 650M op zich prima.

Kortom:
Wil je snelheid / performance op termijn maar minder draagbaarheid: MBP
Wil je draagbaarheid en minder performance: MBA
Thanks! :*) Ik ben er zelf dus namelijk ook bang voor dat de Macbook Air met enkele jaartjes alweer te traag is, bovendien zal de draagbaarheid van de MBP sowieso al een hele verbetering zijn tov m'n 15.6 inch Acer Aspire die ik heb. :9 Heb nog genoeg tijd om na te denken, de i7 valt helaas wel net buiten m'n budget denk ik. Tegen die tijd nog maar eens kijken en hopen op nog een leuke aanbieding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
KappuhH schreef op woensdag 19 december 2012 @ 21:51:
[...]
50 RAW bestanden duren eerst een tijdje met laden (+10 seconden) en daar binnenin een mapje met 25 JPGs duurt soms gewoon een minuut of langer. Zelfs als er maar 5 of minder bestanden in staan. Soms krijg ik helemaal geen bestanden te zien. Als ik vervolgens naar een ander mapje ga en dan weer terug naar het bewuste mapje waarin hij geen bestanden weergeeft krijg ik opeens wel in een splitsecond de bestanden te zien. Lijkt dus niet echt aan de bestandgrootte te liggen.

Het is overigens niet alleen via Finder, maar ook als ik een bijlage toe wil voegen. En ook niet alleen bij de mapjes met fotos maar ook bij willekeurige bestanden.
Nobody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:03
Ik heb even lopen zoeken, maar kan het nergens vinden vandaar dat ik het hier even probeer:

Is het mogelijk om de MBP 15" 2012 met hi-res scherm(1680x1050) en anti-reflectie laag te bestellen bij winkels anders dan bij apple online?

Ik heb het bij de iCentre gevraagd in Delft, waar was het wel mogelijk, evenals studentenkorting. Ze vroegen alleen wel 200 euro voor deze upgrade, terwijl hij online maar 100 euro duurder is :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:41
MrRobin schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 19:38:
Ik heb even lopen zoeken, maar kan het nergens vinden vandaar dat ik het hier even probeer:

Is het mogelijk om de MBP 15" 2012 met hi-res scherm(1680x1050) en anti-reflectie laag te bestellen bij winkels anders dan bij apple online?

Ik heb het bij de iCentre gevraagd in Delft, waar was het wel mogelijk, evenals studentenkorting. Ze vroegen alleen wel 200 euro voor deze upgrade, terwijl hij online maar 100 euro duurder is :S.
Ik weet dat Xando gewoon de prijzen vraagt die ook via de Apple Store gevraagd worden en dat ze vaak tegen goedkopere bedragen RAM en SSD upgrades aan kunnen bieden dan Apple zelf. Zitten alleen wel alleen in het oosten v/h land (Nijmegen, Enschede, Zwolle)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-08 16:45
Dacht ik ook maar ik heb er totaal geen meoite mee ( mbp 13" ). Ben op mijn windows desktop een dualscreen gewend en op mijn macbook betrap ik me vaker zelfs dat ik geeneens fullscreen lig te browsen maar heb er totaal geen problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:31

Ik kan me herinneren dat de Apple Store ook een aantal standaard op voorraad heeft. Ik kan me niet voorstellen dat zij afwijken van de Apple online prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02-2021
Bedankt voor de antwoorden 👊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 11:16
Hier mijn iPhoto map eens geopend, meer dan 100 jpgs maar die laat hij meteen zien. Welke versie van OSX zit je?
Ik moet zeggen dat ik een aantal jaar een 13" heb gehad met 1280 resolutie, tot ik de 15" (met maar 1440 reso) probeerde en alleen nog maar een 15" wilde. Voor mij was 13" en 15" het verschil tussen wat cramped werken en genoeg ruimte hebben.

Op dit moment een 15" retina dus nog meer resolutie, maar draai hem altijd in 1680. Precies genoeg ruimte :). Mocht je iemand kennen met een 15", ga er even achter zitten, kijk of je verschil merkt.

[ Voor 63% gewijzigd door Hercul3s op 21-12-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
  • Laatst online: 13:03
RnB schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 21:09:
[...]

Ik kan me herinneren dat de Apple Store ook een aantal standaard op voorraad heeft. Ik kan me niet voorstellen dat zij afwijken van de Apple online prijs.
Valt iCentre (Delft) onder een Apple store? Of bedoel je die in Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat is een Apple premium reseller. De Apple Store heeft één vestiging in Nederland, te weten: Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb in het verleden een custom MBP besteld bij prowarehouse, misschien doen die dat nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Hercul3s schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:02:
[...]

Hier mijn iPhoto map eens geopend, meer dan 100 jpgs maar die laat hij meteen zien. Welke versie van OSX zit je?

[...]

Ik moet zeggen dat ik een aantal jaar een 13" heb gehad met 1280 resolutie, tot ik de 15" (met maar 1440 reso) probeerde en alleen nog maar een 15" wilde. Voor mij was 13" en 15" het verschil tussen wat cramped werken en genoeg ruimte hebben.

Op dit moment een 15" retina dus nog meer resolutie, maar draai hem altijd in 1680. Precies genoeg ruimte :). Mocht je iemand kennen met een 15", ga er even achter zitten, kijk of je verschil merkt.
Moet er inderdaad wel bij zeggen dat mijn 13" voor erbij is, heb daarbuiten nog een dualscreen op zolder staan dus als ik erg uitgebreide dingen ga doen dan ga ik ook niet achter mijn 13" zitten.

Als mijn 13" mijn enigste systeem thuis zou zijn dan zou ik ook minimaal voor een retina variant kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 10:08

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Nog even een tipje: Als je een extra HDMI display aan je MacBook Pro Retina hangt en deze niet de juiste resolutie krijgt: Ga naar Beeldschermen in Systeemvoorkeuren en houd de option toets vast terwijl je op Geschaald klikt, in de lijst staan nu alle ondersteunde resoluties van het scherm in plaats van slechts een paar. Het zelfde trucje kun je ook gebruiken om een Thunderbolt/DisplayPort scherm in een andere resolutie te krijgen. (Gamen op Thunderbolt Display in 720P geeft vast een leuke framerate boost)

zonder option

met option

Dit werkt alleen niet voor het interne Retina display omdat hier de lijst nooit word getoond:
retina

Maar dan of als je vaak wil wisselen kun je tools zoals quickres gebruiken.

[ Voor 44% gewijzigd door |sWORDs| op 22-12-2012 17:26 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaromirB
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:07
Na lange tijd alleen maar threads te lezen op GoT neem ik nu ook maar eens de moeite om zelf een bijdrage te leveren(:.

Ik was al een hele lange tijd aan het kijken naar een MacBook, maar nooit was er echt de noodzaak om er echt een te kopen totdat mijn oude vertrouwde Medion het begaf na 5 jaar. De keuze was een 13" MBP retina of een non-retina. Na lang twijfelen toch voor de instapper (1100 eurie bij Dixons) gegaan simpelweg omdat het retina scherm gewoon niet het verschil waard is, hoe mooi het ook is.
Omdat ik ook nog wat geld over had heb ik er gelijk een Samsung 840 Pro 254GB en 2x4GB ingestopt.

Hiervoor had ik nog nooit met OS X gewerkt en alles was dus nieuw voor me, maar wat een verademing is dit vergeleken met Windows!!

Tot dusver ben ik ontzettend tevreden over de prestaties van mijn MBP, zeker van waar ik vandaan kwam met mijn oude Medion.

Voor iedereen die nog twijfelt over een SSD: zeker doen! Je zal echt versteld staan van de performance boost voor alledaagse dingen.

Nogmaals: dit is een fipo voor mij op GoT dus een beetje lief doen met me (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Laatst online: 31-07 20:19
Tja wat moeten we daarop zeggen. Goed bezig. :)

Grappig dat deze MacBook zo vaak in de aanbieding is. Ik heb de mijn ook in de aanbieding opgepikt, in augustus voor €1111,-.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:22:
[...]

Mijn vriendin neemt mijn oude over (de hare wordt verkocht binnenkort). Zo doen we dat al een tijdje: doorschuiven van mbp's :) Meestal als de hare uit de garantie is ofzo.

De winkel is toch al dicht als ik het wil halen, en zaterdagmorgen komt de postbode al als alles meezitl. Dus qua tijd maakt het geen verschil voor mij :)
Even op op mijn eigen verhaal terug te komen: besteld, recoverystick gemaakt, mijn RAM en SSD overgezet (had last van 1 schroef die echt te strak ingedraaid zat..dat heeft me nogal wat gevloek gekost :X ) en gaan met die banaan. Draait 100% prima, nog effe wennen aan wat rare fratsen in ML (notification center kan me gestolen worden bv :P ) maar ben ik wederom erg tevreden, dit is alweer MBP nummer 3 in al die jaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vervolg op mijn verhaal wat betreft mijn MacBook Pro Retina 15" met Image retention en niet goed functionerende usb aansluiting.

Vorige week heb ik mn Macbook voor de 3e keer ingeleverd bij de MediaMarkt ter reparatie.

Eerst wilde ze de Macbook niet meer aan nemen, aangezien er door hun reparatiecentrum niets aan gedaan word, hun reparatiecentrum herkennen de problemen niet.

Volgens de Apple medewerker bij de MM was de enigste oplossing om naar de Apple store in Amsterdam te gaan.
Anders bleef ik met een niet goed functionerende MBPrt (twv. €2300) zitten. En konden hun niets meer voor mij doen. 8)7

Ik weigerde dit te doen... Ik vind dat de MediaMarkt gewoon verplicht is garantie te geven en ik niet vanwege 2 fabrieksfouten helemaal naar Amsterdam moet gaan reizen, wat 5 uur reizen is voor mij!! ;w

Dus ik hield vol dat de MediaMarkt verplicht was garantie te geven, aangezien ik hem hier had gekocht.

Na aanhouden mocht ik hem dan voor de 3e keer ter reparatie aanbieden bij de MM.

Toen de Apple medewerker van de MM bij de servicebalie weg liep, zei de Servicebalie medewerker tegen me dat hij ging proberen de eerste 2 keer ook als reparatie te laten gelden.
Aangezien ik aan de MediaMarkt de 2 problemen wél kon aantonen.
Zodat ik misschien na deze 3e keer een nieuwe kon krijgen.

Dus ik ben benieuwd hoe de MediaMarkt dit gaat oplossen, als mijn Macbook terug komt volgende week...

Wordt vervolgd.

PS: ik ben ook al naar de Amac geweest met mijn MBPrt, heb 3x Apple gebeld, en 2 medewerkers van de Apple store in Amsterdam aan de lijn gehad, zij konden ook allemaal niets voor mij doen... Zoals jullie konden lezen in mijn eerdere berichtjes hier in dit topic.

[ Voor 3% gewijzigd door edgarf28 op 26-12-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:18
Hoezo konden de medewerkers van in Amsterdam niets voor je doen dan? Belachelijk, want je hebt sowieso een jaar garantie (wel meer maargoed), en iets als een niet goed functionerende usb-aansluiting moeten ze gewoon fixen..

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zij kunnen niets voor je doen als je niet bij hen in de winkel staat.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YassinIT
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05-2024
heb het voor jouw even gegoogeld :p
je mag na een reparatie je geld terugeisen als het probleem niet verholpen is. In de wet staat namelijk geen aantal reparaties dat vereist is dus je zou eigenlijk je geld/een nieuw product kunnen terugeisen na de eerste reparatie.
Maar je zou wel moeten rekening houden met wat er in het garantiecontract van MM staat. (staat meestal op de kassabon)
Is het product amper 6 maanden oud dan geldt tegelijk ook de fabrieksgarantie.
Bronnen:
http://www.consuwijzer.nl...-ik-geld-terug-mag-vragen
http://www.pvda.nl/berich...rantierechten+op+kassabon

eigenlijk zou je dit allemaal aan de kerel van de MM kunnen vertellen en hem een beetje onder druk zetten en dan krijg je waarschijnlijk nog een nieuwe ;)

btw meestal beseffen de verkopers zelf niet wat jouw rechten zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties.

De medewerkers van de MM waren zich op de gegeven moment ook wel bewust dat ze verplicht waren garantie te geven.
Maar ik vind het heel slordig van de MediaMarkt dat je eerst naar Amsterdam wordt gestuurd, en zeggen dat ze niets meer voor je kunnen doen...

De Apple Store in Amsterdam kon idd niets voor mij doen, omdat ik weigerde naar Amsterdam af te reizen (vanaf Zeeland).
Wel zei de medewerker uit Amsterdam die ik aan de lijn had, dat hij dit ook heel slordig vond van de Mediamarkt, dat ze mij van de Mediamarkt naar Amsterdam stuurden.
Want waarschijnlijk zou de laptop bij hun in Amsterdam ook eerst gewoon ter reparatie aangeboden worden, maakte hij kenbaar. En niet zo maar voor een nieuwe om gewisseld worden.

Dus het is even afwachten wat de Mediamarkt gaat doen, als mijn laptop weer terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 10:08

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Waarom probeer je niet met applecare te bellen? Ik heb nog nooit problemen gehad elke keer (3x een iMac, 1x een iPhone, 1x een lightning kabel) een a twee werkdagen later een nieuwe gekregen. Deze artikelen waren wel direct bij Apple aangeschaft. De enige bedrijven die bij mij altijd super service leveren zijn Apple en Logitech.

[ Voor 14% gewijzigd door |sWORDs| op 28-12-2012 00:23 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Als ik 't zo lees op internet dan is 't zo dat Image Retention, inbranden en ghosting voornamelijk optreed bij rMBP met panels van LG, bij Samsung is dit probleem er juist niet/nauwelijks..

Ervaren jullie ditzelfde hier onder de mensen en zo ja, wat zou je er dan het beste mee moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
|sWORDs| schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:21:
Waarom probeer je niet met applecare te bellen? Ik heb nog nooit problemen gehad elke keer (3x een iMac, 1x een iPhone, 1x een lightning kabel) een a twee werkdagen later een nieuwe gekregen. Deze artikelen waren wel direct bij Apple aangeschaft. De enige bedrijven die bij mij altijd super service leveren zijn Apple en Logitech.
Ik heb 3x Apple care aan de lijn gehad, deze verwijzen mij door naar de Amac of de Media markt.

Macbook's vervangen hun niet vertelde ze mij. Dan moet je bij een Apple service punt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ProfoundValue schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 09:17:
Als ik 't zo lees op internet dan is 't zo dat Image Retention, inbranden en ghosting voornamelijk optreed bij rMBP met panels van LG, bij Samsung is dit probleem er juist niet/nauwelijks..

Ervaren jullie ditzelfde hier onder de mensen en zo ja, wat zou je er dan het beste mee moeten doen?
heb nu sinds aanschaf retina macbook pro (6 weken) een LG scherm nog zonder problemen.
ga hem ook niet laten vervangen als ik er geen problemen me heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tweedehands Macbook unibody uit 2008 gekregen (c2d @ 2ghz en 4gb ram) om deze vervolgens te verkopen. Nu ik de Macbook hier nu in volle glorie zie staan begin ik toch te twijfelen of ik hem niet moet houden, zeker aangezien ik geen laptop heb (ik gebruik m'n Windows desktop) :P.

Kan dit model nog een tijdje mee? Ik zal 'm eigenlijk enkel gebruiken voor schoolwerk, office en browsen. Ik kan m nu niet gebruiken omdat de harde schijf opgeschoond is en om Mountain Lion erop te installeren moet ik Mountain Lion gekocht hebben op m'n Apple ID ofzo en ik heb geeneens een Apple ID. Ik zal 'm eigenlijk enkel gebruiken voor schoolwerk, office en browsen.

Wat zeggen jullie? Houden of verkopen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Zet er een ssd in en je Macbook kan weer een aantal jaar mee, zeker gezien de taken die je ermee wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Laatst online: 30-07 21:42
RnB schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:53:
Zet er een ssd in en je Macbook kan weer een aantal jaar mee, zeker gezien de taken die je ermee wilt doen.
Dit kan ik beamen. Heb ik 2010 een Late 2008 model gekocht van de MBP unibody, en heb er sinds een week een SSD in gezet. Er komt ook nog een 8GB uitbreiding(nu 4GB), maar met de SSD erin loopt hij weer als vroeger, zelfs een stuk beter. Enorm verschil, en voor mij een relatief goedkope upgrade die je enorm veel waar voor z'n geld gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08 21:30

PBP

Ik heb nagenoeg dezelfde unibody alu MacBook en hij is voor die taken meer dan voldoende. SSD erin en 8GB ram en hij draait als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs een ssd in m'n desktop gezet, dus ik kan het overwegen. Ik wacht eerst af of ik een goede prijs krijg voor de Macbook, anders houd ik 'm gewoon. Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YassinIT
Ik zou graag de overstap willen doen van microsoft naar aaple en dus os x
Heb de laatste tijd nogal wat problemen met mijn vaio waardoor ik microsoft beu ben :(
Ik zou dan graag een macbook pro retina 15" kopen >:)
nu is mijn vraag of de rMBP het geld waard is en of ik niet beter wacht tot de volgende generatie rMBP's?
En zijn er grote problemen met de retina's, aangezien ik redelijk veel lees over browsers die de tekst wazig weergeven hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:26

WTM

YassinIT schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:32:
Heb de laatste tijd nogal wat problemen met mijn vaio waardoor ik microsoft beu ben :(
nu is mijn vraag of de rMBP het geld waard is en of ik niet beter wacht tot de volgende generatie rMBP's?
En zijn er grote problemen met de retina's, aangezien ik redelijk veel lees over browsers die de tekst wazig weergeven hierdoor.
Ik ben uitermate tevreden met mijn 15" rMBP. Geen gedoe met wazige tekst. De tekst is juist mega scherp. Plaatjes zijn niet altijd mooi, als de resolutie laag is. Probeer het anders eens uit in de Apple store :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Probeer het idd eens uit in een apple (reseller)store.

Je kunt altijd op een nieuwe model wachten die altijd weer wat verbeterd en sneller zal zijn, maar zo gaat het nu eenmaal in de ICT. Die keuze ligt dus aan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaromirB
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:07
Ikzelf ben een recente overstapper naar OS X en tot nu toe kan ik het je zeker aanraden. Mijn oog lag eerst ook voor een lange tijd op de 15" rMBP, maar ik zou toch eerst even goed nadenken of je het echt nodig hebt (dat was mijn redenering). Het prijsverschil was voor mijn doen gewoon te groot om een goed argument te vinden om voor een van de retina modellen te gaan. Je hebt voor 1 15" rMBP gewoon 2 13" instappertjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YassinIT
bedankt iedereen voor de reacties
Ik zal dan binnenkort eens een MBP gaan bekijken bij een apple reseller.

Het prijsverschil is inderdaad ook iets waar ik zelf over twijfel. Ik weet nu niet voor welk model ik zou kiezen. Het retina model spreekt mij vooral aan omdat die lichter,en dunner is en een veel scherper beeld heeft. Maar hij is ook wel heel duur tov de gewone MBP. Nu vraag ik mij af of apple in de toekomst alleen maar met retina's meer gaat werken en dat de gewone MBP dan verdwijnt.

Meer naar de toekomst gericht, welk model zou ik volgens jullie dan moeten kopen?
1 ding is zeker de volgende laptop die ik koop wordt een mac O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Tja het ligt eraan wat je er mee doet en wat je thuis hebt staan.

Als de macbook je enigste systeem thuis wordt en je verder geen gebruik gaat maken van een extern scherm dan zou ik persoonlijk voor een retina scherm kiezen. Ga je wel extern werken dan zou ik voor een normaal model 13/15" kiezen.

Wil je zwaardere grafische applicaties draaien zoals games dan wordt het sowieso een 15"model omdat deze wel een echte videokaart hebben ipv de onboard intel grafische chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YassinIT
Was het even vergeten te zeggen.
Wat ik er dus mee wil doen is bijna alles eigenlijk. Ik ga volgend jaar waarschijnlijk naar de unif en dan ben ik van plan hem mee te nemen naar de colleges. Thuis gaat hij op een extern beeldscherm worden aangesloten (dat ook nog moet worden aangeschaft). Het is dus ook de bedoeling dat ik er een paar degelijke games op kan spelen zoals Battlefield, FarCry 3, e.d.
Dus lijkt mij de 15" versie ook de beste optie.

Beide schermen worden thuis waarschijnlijk ook naast elkaar gebruikt dus het scherm van de laptop zelf moet ook wel goed genoeg zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door YassinIT op 29-12-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

650M doet bf3 redelijk maar verwacht geen max settings:)
als je onder bootcamp de kaart iets overclocked doet hij het wel een stuk beter richting een 660M.
maar dan wel een 1GB versie van de 650M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Laatst online: 09:39
@YassinIT: naar de uniF? Weet je het zeker ;)?
Sorry kon het niet laten.

Verder is een MBP geen goeie optie voor gamen en ik zou je dit dus afraden. Zeker omdat je ook over 'voor de toekomst' spreekt. Spellen draaien nu misschien nog wel OK (zoals hiervoor gezegd: niet echt lekker op max settings maar kan wel) maar over 1.5 jaar heb je zeker niet meer genoeg aan de videokaart. Deze is uiteraard niet upgradebaar in de MBP.

Ik weet niet precies wat een 15 inch macbook nu kost, 1800e ofzo? Ik denk dat je beter een MacBook air kunt kopen voor je colleges a 900e (evt. goede tweedehands) en dan nog probeert een zo goed mogelijke desktop in elkaar te zetten voor je resterende bedrag. Zeker als je eigenlijk een 15 inch rMBP overweegt (a 2300e) is dit zeer goed mogelijk want heb je 1400 voor een desktop.

Als ik je zo hoor ben je niet de doelgroep voor de rMBP. Hoop dat je wat aan m'n info hebt. Heb overigens zelf een rMBP dus als je nog vragen hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-07 13:03

BombaAriba

Ondertitel

WWAS schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:47:
@YassinIT: naar de uniF? Weet je het zeker ;)?
Sorry kon het niet laten.

Verder is een MBP geen goeie optie voor gamen en ik zou je dit dus afraden. Zeker omdat je ook over 'voor de toekomst' spreekt. Spellen draaien nu misschien nog wel OK (zoals hiervoor gezegd: niet echt lekker op max settings maar kan wel) maar over 1.5 jaar heb je zeker niet meer genoeg aan de videokaart. Deze is uiteraard niet upgradebaar in de MBP.

Ik weet niet precies wat een 15 inch macbook nu kost, 1800e ofzo? Ik denk dat je beter een MacBook air kunt kopen voor je colleges a 900e (evt. goede tweedehands) en dan nog probeert een zo goed mogelijke desktop in elkaar te zetten voor je resterende bedrag. Zeker als je eigenlijk een 15 inch rMBP overweegt (a 2300e) is dit zeer goed mogelijk want heb je 1400 voor een desktop.

Als ik je zo hoor ben je niet de doelgroep voor de rMBP. Hoop dat je wat aan m'n info hebt. Heb overigens zelf een rMBP dus als je nog vragen hebt..
Je hebt er in principe nu al niet genoeg aan(de gpu). Een console kopen voor de games scheelt je veel gezeur aangezien veel games niet geport worden en als ze dat wel worden is de prestatie meestal niet geweldig. Vooral niet als je kijkt wat je met een windows systeem dat goedkoper is kan bereiken.

Ik zou je ook aanraden om even ergens een rmbp vandaan te toveren en er eens mee rond te lopen als hij in je rugzak zit. Irriteert de grootte/gewicht je niet? Een Mac Air, Mac Mini + xbox is ook wel haalbaar met je budget.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
BombaAriba schreef op zondag 30 december 2012 @ 01:39:
Ik zou je ook aanraden om even ergens een rmbp vandaan te toveren en er eens mee rond te lopen als hij in je rugzak zit. Irriteert de grootte/gewicht je niet?
Ik weet niet of deze vraag aan mij was of als suggestie naar YassinIT maar: ik heb mijn rMBP geregeld in m'n rugzak zitten en heb er zeer weinig last van. Super dun en weegt 2 kilo?
Heb jij er wel last van Bomba?

Ik kom van een loodzware Sony Vaio, dus misschien ligt het daaraan dat ik de rMBP zeer mobiel vind :).

Maar voor Yassin is gewicht/mobiliteit een latere zorg denk ik. Ik sluit me volledig bij Bomba's vorige comment aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YassinIT
@WWAS: ik snap je punt even niet, hier in belgië zeggen ze uniF vandaar... 8)7
Bedankt voor de informatie, maar ik denk dat mijn reactie verkeerd is overgekomen. Het is dus de bedoeling dat de laptop vooral dient voor de colleges en dat ik thuis niet aan 1 stuk door ga zitten gamen maar dat ik dus gewoon af en toe een deftige game kan spelen.

Waar gebruik je je rMBP voor en ben je momenteel tevreden over de laptop?

@bombaAriba
het gewicht maakt mij niet zoveel uit , als ik het goed hebt weegt de rMBP ongeveer 2 kilo. Dat is al een hele verbetering van mijn 3.1 kilo zware vaio :P
Wat jullie mij dus aanraden is dus een laptop met een wat lagere gpu en gewoon een console kopen of gamepc samenstellen?

Ik zal ondertussen idereen zijn advies opvolgen en is naar een apple reseller gaan en zien wat ik het beste vind.

edit: Macbook air is denk ik geen optie aangezien deze te klein is (13"). zoals eerder gezegd is het dus de bedoeling de macbook naast een extern beeldscherm te gebruiken en daarvoor vind ik de 13" versies te klein.

[ Voor 11% gewijzigd door YassinIT op 30-12-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
@YassinIT: haha ok sorry, dan heb ik niks gezegd. Ik dacht dat uniF een afkorting was van uniFersiteit (ipv. universiteit). Never mind :).

Over de rMBP. Ik ben er zeeeer tevreden mee. de rMBP heeft alles wat ik een laptop zoek. Mobiliteit dankzij de dimensies en gewicht, lange accuduur (7u+), mooi scherm, loopt soepel dankzij CPU, heeft snelle SSD, stevige behuizing, etc.
Voor dit alles betaal je wel de hoofdprijs maar ik had het er voor over.

Ik gebruik mijn rMBP voor studie/werk, fotobewerking en ontspanning (surfen, films, muziek) en verplaats hem vaak.
Heb er toen ik hem net had even op gegamed maar vond dit toch niet ideaal. Fans gaan maximaal draaien (dat is hoorbaar) en de hitte loopt erg op. Vond ik niet aangenaam.
Moet hier overigens bij opmerken dat ik, toen ik hem aanschafte, bezorgd was om juiste deze geluids- en warmte productie. Echter is hier tijdens normaal gebruik niets van te merken en is hij koud en maakt nul geluid. Enkel als ik de spellen speelde of een zeer zware belasting geef (lange berekening studie, programmeren, foto) dan gaan de fans even hard werken: verder nooit, dus daar ben ik erg tevreden en opgelucht over.

Zie eventueel mijn (uitgebreide) review van rMBP elders op tweakers.

Je kunt dus wel een "deftige game" spelen, zoals je het zelf noemt, maar of het erg comfortabel is en lekker gaat betwijfel ik. Ik speelde overigens een strategie spel, als je een 3D shooter doet is de belasting nog zwaarder denk ik? Daarnaast sprak je in eerdere post over "de toekomst" (logisch, niemand koopt een rMBP voor een jaartje). Zeker over een jaar+ zal de GPU tekort komen en je de door jou gewenste spellen waarschijnlijk niet meer lekker kunnen spelen.

Mijn advies is dus om de rMBP niet te kopen met de gedachte er spellen op te kunnen spelen. Dan kan hij je misschien teleurstellen.
Dan is een MB air (zonder gpu) in combinatie met een game PC of console een beter idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
YassinIT schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:37:
edit: Macbook air is denk ik geen optie aangezien deze te klein is (13"). zoals eerder gezegd is het dus de bedoeling de macbook naast een extern beeldscherm te gebruiken en daarvoor vind ik de 13" versies te klein.
Wat bedoel je hier mee? Je kunt toch gewoon een 20" extern scherm aan je Air hangen en de uitgevoerde resolutie aanpassen? Ik heb enkel de 15" genomen omdat ik er foto's op bewerken en films kijk. Dan is een groot scherm lekker.
Voor studie en mobiliteit was 13" nog beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
WWAS schreef op zondag 30 december 2012 @ 12:14:
@YassinIT: haha ok sorry, dan heb ik niks gezegd. Ik dacht dat uniF een afkorting was van uniFersiteit (ipv. universiteit). Never mind :).

Over de rMBP. Ik ben er zeeeer tevreden mee. de rMBP heeft alles wat ik een laptop zoek. Mobiliteit dankzij de dimensies en gewicht, lange accuduur (7u+), mooi scherm, loopt soepel dankzij CPU, heeft snelle SSD, stevige behuizing, etc.
Voor dit alles betaal je wel de hoofdprijs maar ik had het er voor over.

Ik gebruik mijn rMBP voor studie/werk, fotobewerking en ontspanning (surfen, films, muziek) en verplaats hem vaak.
Heb er toen ik hem net had even op gegamed maar vond dit toch niet ideaal. Fans gaan maximaal draaien (dat is hoorbaar) en de hitte loopt erg op. Vond ik niet aangenaam.
Moet hier overigens bij opmerken dat ik, toen ik hem aanschafte, bezorgd was om juiste deze geluids- en warmte productie. Echter is hier tijdens normaal gebruik niets van te merken en is hij koud en maakt nul geluid. Enkel als ik de spellen speelde of een zeer zware belasting geef (lange berekening studie, programmeren, foto) dan gaan de fans even hard werken: verder nooit, dus daar ben ik erg tevreden en opgelucht over.

Zie eventueel mijn (uitgebreide) review van rMBP elders op tweakers.

Je kunt dus wel een "deftige game" spelen, zoals je het zelf noemt, maar of het erg comfortabel is en lekker gaat betwijfel ik. Ik speelde overigens een strategie spel, als je een 3D shooter doet is de belasting nog zwaarder denk ik? Daarnaast sprak je in eerdere post over "de toekomst" (logisch, niemand koopt een rMBP voor een jaartje). Zeker over een jaar+ zal de GPU tekort komen en je de door jou gewenste spellen waarschijnlijk niet meer lekker kunnen spelen.

Mijn advies is dus om de rMBP niet te kopen met de gedachte er spellen op te kunnen spelen. Dan kan hij je misschien teleurstellen.
Dan is een MB air (zonder gpu) in combinatie met een game PC of console een beter idee.
Ik vind het gamen op mijn rMBP juist ideaal. Ik heb een ps3, maar ik zit liever achter mijn rMBP.
Ja, hij wordt warm (niet warmer dan 80 graden Celcius) en hij maakt geluid, maar dat doet je gameconsole ook in meerdere mate, dus waarom dat dan een reden is om er niet op te gamen?

Ik speel CoD MW, Borderlands (2), Mafia II, Half Life 2, Deus Ex Human Revolution, Portal 2, GTA SA en VC, Dirt 2 en ik kan ze allemaal op Ultra High spelen (bij 1650x1080).

En daarnaast heeft de rMBP ook leuke voordelen op andere vlakken dan gamen, hij is zeker niet te vergelijken met een MBA. Rare conclusie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
RnB schreef op zondag 30 december 2012 @ 12:43:
En daarnaast heeft de rMBP ook leuke voordelen op andere vlakken dan gamen, hij is zeker niet te vergelijken met een MBA. Rare conclusie dus.
Heb je mijn (of andere) vorige posts uberhaupt gelezen? of had je gewoon zin om even snel wat te posten.. ?

Ik heb nergens beweert dat een MBA vergelijkbaar is met een rMBP. Daar gaat de hele discussie juist over.
Ik ben verder blij voor je dat jij de game-ervaringen van de rMBP wel voldoende vindt. Dan blijft echter het feit staan dat de 650M gpu over 1-1.5 jaar moeite krijgt om bij te blijven voor nieuwe spellen. Mijn advies (of 'conclusie', hoe je ook wilt noemen) blijft dus staan: als YassinIT een laptop zoekt om de komende jaren ook (naast studie gerelateerd werk) deftige games op te spelen zou ik niet voor de rMBP kiezen maar een combi van MBA en console/upgradebare game-pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Op een MBA valt anders ook prima te gamen. Games als Diablo 3, SC2, Borderlands, World of Warcraft draaien allemaal als een trein. Net als elke andere macbook wordt 'ie natuurlijk wel flink warm en zijn de ventilatoren redelijk luid. En als je hem vaak meeneemt is de MBA echt koning, 1.3 kg merk je niks van... het verschil met een laptop van 2.2 kg (ik had hiervoor een 13" Macbook) is echt enorm!

+1 dan ook voor de suggestie om er nog een console of dedicated game pc bij te nemen als dat belangrijk is. Echte gamers zetten sowieso Windows op hun macbook, omdat OS X echt gelimiteerd is als het op games aankomt (een library die niks voorstelt, en geen games die voor OS X geoptimaliseerd zijn), dus dan hoef je ook niet je toch al vrij kleine SSD in tweeen te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
Daar sluit ik me bij aan, Windows is sowieso nodig (in bootcamp dan want surfen doe ik veel liever op safari: retina mogelijkheden). Ik heb mijn 256SSD inderdaad gesplitst maar erg ruim is het dan inderdaad niet.
Als je echter gebruikt maakt van NAS etc. en niet al je films op je MBP op slaat dan is het prima te doen.
Maar goed aandachtspunt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag..

Als ik Windows via parallels wil starten pakt die hem gewoon, maar die ik het via de weg dat ik echt alleen windows opstart (Alt toets wanneer macbook opstart) vind die windows niet! dan geeft die een icoontje van een mapje aan met een vraagteken erin. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
Heb je Windows met BootCamp geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YassinIT
Ik denk dat ik eruit ben, ik ga binnen dit en een paar maanden waarschijnlijk de rMBP kopen en die dan gedurende een dik jaar ook als gamepc gebruiken. Daarna ga ik waarschijnlijk een pc samenstellen alleen voor het gamen en dan blijft de rMBP voor studiegerelateerd werk en ontspanning (surfen, films kijken,...) en dan zal de rMBP hoop ik het voor een 3 - 4 jaartjes uithouden :)

voor het extern beeldscherm is het dus de bedoeling dat dit een 27" wordt waarnaast de MBA een heel klein scherm heeft, vandaar dat het niet echt een optie is...
Het scherm komt er waarschijnlijk toch pas na de zomer, vakantiewerk zal dit bekostigen. :P dus lijkt mij de 15" een goed scherm om tot dan (en daarna) te gebruiken.
btw er komt idd ook windows op te staan. ;)
Bedankt voor de jullie mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik heb een Macbook Pro gekocht via Marktplaats. Ziet er perfect uit en het lijkt me een betrouwbare Mac. Hij is van 2009, geen gebruikssporen en alles werkt naar behoren. Het enige dat ik er tot nu toe mee heb gedaan is de software opnieuw geïnstalleerd en de laatste update erop gezet. Gisteren ging het mis. Tijdens het gebruik begon hij heel erg te "Schimmeren" en liept hij vast. Na verloop van tijd ging dit echter weg en werkte hij weer naar behoren. Vanmiddag echter had hij dit weer. Ik kreeg hem ook niet meer opgestart. Ik heb de batterij eruit gehaald en een poosje gewacht. Ik heb dit 4 of 5 maal moeten herhalen alvorens hij normaal opstartte en ik weer een normaal scherm heb. Ik ben er nu ook gewoon op aan het werken. Ik heb geen ervaring met dit fenomeen. Als dit op een Windows machine zou gebeuren zou je zeggen dat er een virus op zit. Kent iemand dit geschetste beeld en weet een oplossing? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

wat houdt "schimmeren" in?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Het scherm flikkert en loopt vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
Blijft het scherm hangen? Als in: je ziet een half beeld ofzo? of loopt de MBP vast? en is er geen interactie meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

hoefniks schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:33:
Ik heb een Macbook Pro gekocht via Marktplaats. Ziet er perfect uit en het lijkt me een betrouwbare Mac. Hij is van 2009, geen gebruikssporen en alles werkt naar behoren. Het enige dat ik er tot nu toe mee heb gedaan is de software opnieuw geïnstalleerd en de laatste update erop gezet. Gisteren ging het mis. Tijdens het gebruik begon hij heel erg te "Schimmeren" en liept hij vast. Na verloop van tijd ging dit echter weg en werkte hij weer naar behoren. Vanmiddag echter had hij dit weer. Ik kreeg hem ook niet meer opgestart. Ik heb de batterij eruit gehaald en een poosje gewacht. Ik heb dit 4 of 5 maal moeten herhalen alvorens hij normaal opstartte en ik weer een normaal scherm heb. Ik ben er nu ook gewoon op aan het werken. Ik heb geen ervaring met dit fenomeen. Als dit op een Windows machine zou gebeuren zou je zeggen dat er een virus op zit. Kent iemand dit geschetste beeld en weet een oplossing? :(
Heb je de mbp een tijdje mogen proberen? Had hij toen problemen?
Klinkt een beetje als een grafische kaart die problemen heeft of misschien niet goed wordt gekoeld, maar volgens mij is het ding uit de garantie, tenzij ie van 31 december 2009 is met Applecare ;)

Dit probleempje vraagt om een eigen topic, hopelijk is het toch software gerelateerd, anders zou het zuur zijn voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WWAS schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:47:
Heb je Windows met BootCamp geinstalleerd?
Ja is via bootcamp geinstalleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har
  • Laatst online: 24-07 13:35

Har

Even een heel ander vraagje.

Ik wil graag een MBP aanschaffen (15", retina) maar ik twijfel heel erg over het toetsenbord. Het wordt mijn eerste Apple systeem en ik ben helemaal gewend aan het standaard US toetsenbord van de PC wereld. De MBP wordt in Nederland echter geleverd met het International English toetsenbord, zie hier:

http://support.apple.com/...locale=nl_NL&locale=nl_NL

Mijn voornaamste bezwaar is de sterk afwijkende Enter toets van het standaard geleverde toetsenbord.

Nu heb ik twee vragen:

1. Volgens Apple zijn bijna alle in Nederland verkochte MBP's voorzien van het standaard toetsenbord. Ik wil mijn MBP ongeveer een jaar houden en daarna doorverkopen. Denken jullie dat de verkoopbaarheid nadelig wordt beïnvloed als ik kies voor het US toetsenbord?

2. Zo ja, hoe veel minder zou ik ervoor krijgen dan voor een MBP met een standaard toetsenbord?

Ben benieuwd naar jullie mening. Zo nodig kan ik het toetsenbord natuurlijk altijd remappen, zodat de \ toets ook als Enter toets dienst doet.

Hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Geen effect. De gemiddelde Nederlander weet alleen dat er verschil tussen AZERTY en QWERTY zit, waar die toetsen verder precies zitten zal ze een worst wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:28

Ypho

Allround Nerd

Begin volgend jaar wil ik ook een (15 inch) Macbook Pro kopen, een non-retina. Maar ik zou toch graag nog wat kleine dingetjes willen weten.

Ik wil hem vooral gebruiken voor "normaal" internetgebruik en het spelen van Guild Wars 2 en Skyrim (al dan niet via bootcamp). Nu begrijp ik na het scannen van dit forum dat de 15 inch een eigen videokaart heeft (niet geshared in ieder geval), is deze snel genoeg?

Het geheugen is 4GB maar wel uit te breiden, is het mogelijk dit zelf te doen? Want ik begreep dat in de MBA het geheugen zit gesoldeerd.

Qua resolutie heb ik nu 1080x1920 (Sony Vaio), is het verstandig om 100 euro extra te betalen voor een hoger resolutiescherm? En eventueel ontspiegeld in verband met lichtinval?

Als laatst misschien een rare vraag, maar klopt het dat ze duurder zijn geworden in de afgelopen maand/anderhalve maand? Ik dacht dat ze eerst rond de 1800 euro waren...

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ypho schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:10:
Begin volgend jaar wil ik ook een (15 inch) Macbook Pro kopen, een non-retina. Maar ik zou toch graag nog wat kleine dingetjes willen weten.

Ik wil hem vooral gebruiken voor "normaal" internetgebruik en het spelen van Guild Wars 2 en Skyrim (al dan niet via bootcamp). Nu begrijp ik na het scannen van dit forum dat de 15 inch een eigen videokaart heeft (niet geshared in ieder geval), is deze snel genoeg?

Het geheugen is 4GB maar wel uit te breiden, is het mogelijk dit zelf te doen? Want ik begreep dat in de MBA het geheugen zit gesoldeerd.

Qua resolutie heb ik nu 1080x1920 (Sony Vaio), is het verstandig om 100 euro extra te betalen voor een hoger resolutiescherm? En eventueel ontspiegeld in verband met lichtinval?

Als laatst misschien een rare vraag, maar klopt het dat ze duurder zijn geworden in de afgelopen maand/anderhalve maand? Ik dacht dat ze eerst rond de 1800 euro waren...
15" heeft idd een aparte videokaart. Als je spelletjes speelt kun je bij energiebeheer ervoor zorgen dat alleen de videokaart gebruikt wordt, en niet de onboard chip. Ik speel geen spellen, maar als je een paar posts terug leest zie je dat het prima moet draaien.

Geheugen kun je bij de Pro (nog) uitbreiden. Apple heeft hier zelfs een handleiding van op de website staan, stelt ook niks voor.

High Res anti glare zou ik absoluut pakken. Heb vorige week toevallig mijn MBP verkocht, maar na één keer in de zomer op een High Res anti glare in de zon gezeten hebben had ik zoiets van: dat moet ik de volgende keer ook hebben! (maar dat is persoonlijk uiteraard!)

De 2012 macbooks zijn inderdaad duurder geworden. Dit heeft te maken met invoeren van bepaalde standaarden waar meer belasting over betaald moet worden in NL waardoor de kosten hoger zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
Har schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:42:

Ik wil graag een MBP aanschaffen (15", retina) maar ik twijfel heel erg over het toetsenbord. Het wordt mijn eerste Apple systeem en ik ben helemaal gewend aan het standaard US toetsenbord van de PC wereld. De MBP wordt in Nederland echter geleverd met het International English toetsenbord, zie hier:

Mijn voornaamste bezwaar is de sterk afwijkende Enter toets van het standaard geleverde toetsenbord.

Nu heb ik twee vragen:

1. Volgens Apple zijn bijna alle in Nederland verkochte MBP's voorzien van het standaard toetsenbord. Ik wil mijn MBP ongeveer een jaar houden en daarna doorverkopen. Denken jullie dat de verkoopbaarheid nadelig wordt beïnvloed als ik kies voor het US toetsenbord?

2. Zo ja, hoe veel minder zou ik ervoor krijgen dan voor een MBP met een standaard toetsenbord?

Ben benieuwd naar jullie mening. Zo nodig kan ik het toetsenbord natuurlijk altijd remappen, zodat de \ toets ook als Enter toets dienst doet.

Hartelijk dank.
Heeft geen enkel effect. Zoals hierboven ook gezegd wordt: niemand die het weet of interesseert waar de knoppen (horen te) zitten.
Hoezo wil je overigens een rMBP kopen en weet je nu al dat je deze na een jaar wil door verkopen? Interessante gedachtengang :).

Succes met je aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har

Har

WWAS schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:22:
[...]
Hoezo wil je overigens een rMBP kopen en weet je nu al dat je deze na een jaar wil door verkopen? Interessante gedachtengang :).

Succes met je aankoop!
Ik werk sinds kort als docent in het voortgezet onderwijs. De ontwikkelingen gaan daar zo hard dat ik me heb voorgenomen de techniek een aantal jaren "op de voet" te volgen. Dus elk jaar het laatste model, tenzij de verschillen té klein zijn. Maar het Retina scherm zou voor mij al voldoende reden zijn om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WWAS schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:22:
[...]

Heeft geen enkel effect. Zoals hierboven ook gezegd wordt: niemand die het weet of interesseert waar de knoppen (horen te) zitten.

Succes met je aankoop!
Ik heb tot nu toe ook elk jaar een nieuwe gekocht omdat het goedkoper was voor mij. Stel je koopt een MBP voor €1800 en doet er 6 jaar mee. Ik heb elk jaar een nieuwe gekocht en gemiddeld €250 bijbetaald voor een nieuwe. Dan heeft het mij dus €1500 gekost en had elk jaar het nieuwste model, en weer een verse accu etc. Uiteraard moet je dan wel elk jaar investeren, maar het is dan wel maar een beetje tov elke x aantal jaren een flinke investering. Als je elke maand €30 spaart kun je het al makkelijk betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har

Har

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:18:
[...]

Ik heb tot nu toe ook elk jaar een nieuwe gekocht omdat het goedkoper was voor mij. Stel je koopt een MBP voor €1800 en doet er 6 jaar mee. Ik heb elk jaar een nieuwe gekocht en gemiddeld €250 bijbetaald voor een nieuwe. Dan heeft het mij dus €1500 gekost en had elk jaar het nieuwste model, en weer een verse accu etc. Uiteraard moet je dan wel elk jaar investeren, maar het is dan wel maar een beetje tov elke x aantal jaren een flinke investering. Als je elke maand €30 spaart kun je het al makkelijk betalen :)
Goed om te weten, Thijs. Ik was hetzelfde van plan, maar wist niet dat ze na één jaar nog zo'n hoge restwaarde hadden. Dat geeft de burger moed. Wat zou jij een PC-overstapper trouwens aanraden: een US PC toetsenbord of het standaard Apple toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:18:
[...]

Haha mooie tactiek :). Je moet dan wel bij Mac blijven, want een waardevermindering van 250 op 1800 na een jaar is enkel bij Mac mogelijk ;). En zelfs dan moet je goed zoeken naar een koper ;) .

Maar nogmaals, succes met de aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Har schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:33:
[...]

Goed om te weten, Thijs. Ik was hetzelfde van plan, maar wist niet dat ze na één jaar nog zo'n hoge restwaarde hadden. Dat geeft de burger moed. Wat zou jij een PC-overstapper trouwens aanraden: een US PC toetsenbord of het standaard Apple toetsenbord?
Daarom is een Mac vaak uiteindelijk ook goedkoper. Moet wel bekennen dat ik op de systemen studenten / personeelskorting kreeg, waardoor de afschrijving minder is. Maar dat kan iedereen makkelijk krijgen..

Ik heb altijd voor het standaard toetsenbord gekozen omdat ik hem dan direct kon meenemen :P én ik denk dat het met doorverkopen voordeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Har schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:42:

De US keyboards zijn juist gewild in NL bij veel mensen (alhoewel wel een minderheid) omdat ze schaars zijn. Inderdaad vanwege de grotere enter en linker shift (en 'normale' plaatsing van sommige andere toetsen zoals de tilde en backtick). Ik koop veel tweedehands en ik zoek meestal naar een US model maar die zijn moeilijk te krijgen. Dus ik denk dat je het misschien wel als pluspunt kan gebruiken.

En inderdaad zoals WWAS zegt, veel mensen weten ook niet eens dat er verschil in zit.

Trouwens worden in Nederland de Macs geleverd met een Nederlands toetsenbord, niet Intl. English. Maar het enige verschil voor zover ik kan zien is het euro teken als 3e functie van de '2'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
WWAS schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:10:
Blijft het scherm hangen? Als in: je ziet een half beeld ofzo? of loopt de MBP vast? en is er geen interactie meer mogelijk.
Alles is uit elkaar getrokken en er lopen streepjes door het beeld. Hij begint te flikkeren en het scherm gaat terug naar het opstart scherm. Het Appeltje wordt helemaal uit elkaar getrokken en verdeeld over het hele scherm. Opstarten lukt niet meer en de muis is weg. Na verloop van tijd, als je 2 of 3 maal de batterij eruit hebt gehaald gaat het weer goed. Ik heb er nu al weer 2 dagen geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoefniks schreef op maandag 31 december 2012 @ 17:23:
[...]

Alles is uit elkaar getrokken en er lopen streepjes door het beeld. Hij begint te flikkeren en het scherm gaat terug naar het opstart scherm. Het Appeltje wordt helemaal uit elkaar getrokken en verdeeld over het hele scherm. Opstarten lukt niet meer en de muis is weg. Na verloop van tijd, als je 2 of 3 maal de batterij eruit hebt gehaald gaat het weer goed. Ik heb er nu al weer 2 dagen geen last van.
Soortgelijks had ik ook. Kreeg ineens strepen over het beeld, en in een keer was het ook weer weg. Dacht dat het aan de kabel van het scherm zou liggen, maar bij mij was uiteindelijk het logicboard defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 17:13:
[...]
Soortgelijks had ik ook. Kreeg ineens strepen over het beeld, en in een keer was het ook weer weg. Dacht dat het aan de kabel van het scherm zou liggen, maar bij mij was uiteindelijk het logicboard defect.
Mocht dat het zijn dan is het een dure grap voor em, 5xx euro's: medio vorig jaar om iets sufs een logicboard uit mijn oude mac laten vervangen binnen Applecare: gigabit wilde niet meer, wel gewoon 100mbit 8)7

Voor dat geld heb je namelijk een andere MBP 2ehands.. which reminds me, die bewuste MBP 2009 nog even te koop zetten in v&a :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
@Hoefniks. Hmm klinkt naar dan. Je had hem tweedehands gekocht toch? Hoe lang heb je hem nu in bezit? Als je denkt dat het defect er al in zat toen je hem kocht zou ik toch even de verkoper bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Shit, de rechter usb poort van mijn rMBP doet het sinds vandaag niet meer.. :/
Gister deed ie het nog, geen gekke dingen gedaan in de tussentijd. Erg jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

RnB schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 22:17:
Gister deed ie het nog, geen gekke dingen gedaan in de tussentijd. Erg jammer dit.
Dat is balen maar daar kunnen wij helaas ook weinig aan doen. :>

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
RnB schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 22:17:
Bij mij was het de linker...
Ik hoop dat je hem niet bij de Mediamarkt hebt gekocht.... Ik ben mijn MBPrt nu al een maand kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Nee, gewoon via de Apple online store. Kijkende naar mijn vorige ervaringen, ben ik mijn systeem maximaal een week kwijt.
BombaAriba schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:09:
[...]

Dat is balen maar daar kunnen wij helaas ook weinig aan doen. :>
Konden jullie het maar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:18
Waar ga je hem naartoe brengen?

Heb bij mijn rMBP sinds kort een pixel probleem. Verschillende pixels bij elkaar, precies in het midden van het scherm zijn altijd aan. Relatief irritant aangezien het een heel groepje precies naast elkaar is en het redelijk goed opvalt. Op een retina scherm is het moeilijk tellen maar ik schat dat het her toch al gauw zo'n 8-10 zullen zijn.

Ben alleen aan het denken wat ik zal doen, kan het naar een authorized service point brengen maar ik hoor betere verhalen over 'echte' Apple stores. Aangezien ik in Zuid limbug woon is een duitse Apple store het dichtst bij. Kan ik hier ook gewoon mijn Macbook naar toe brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Apple Store Amsterdam, ik woon zelf in Amsterdam namelijk. Plus de service is fenomenaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Is het ook mogelijk om in Finder bij ''All mijn bestanden'' te kiezen welke categorieën je hebt staan? Ik heb nu een categorie ''Ontwikkelaar'' en ''Documenten, maar kan je die niet gewoon weglaten of veranderen door bijvoorbeeld films?

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

Richard! schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:17:
Is het ook mogelijk om in Finder bij ''All mijn bestanden'' te kiezen welke categorieën je hebt staan? Ik heb nu een categorie ''Ontwikkelaar'' en ''Documenten, maar kan je die niet gewoon weglaten of veranderen door bijvoorbeeld films?
Ja dat kan gewoon. Ik heb de categorie films er bijvoorbeeld tussen staan. Was alleen wel poos geleden dat ik dat heb ingesteld dus ik weet niet precies meer in welk menu je het kan vinden maar het kan out of the box.

Edit:
Tandwieltje klikken en dan show search criteria, daar kan je nieuwe categorieen aanmaken volgens mij.

[ Voor 8% gewijzigd door BombaAriba op 02-01-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Welk tandwieltje? die van Systeemvoorkeuren?

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

injectx schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 13:45:
[...]

Waar ga je hem naartoe brengen?

Heb bij mijn rMBP sinds kort een pixel probleem. Verschillende pixels bij elkaar, precies in het midden van het scherm zijn altijd aan. Relatief irritant aangezien het een heel groepje precies naast elkaar is en het redelijk goed opvalt. Op een retina scherm is het moeilijk tellen maar ik schat dat het her toch al gauw zo'n 8-10 zullen zijn.

Ben alleen aan het denken wat ik zal doen, kan het naar een authorized service point brengen maar ik hoor betere verhalen over 'echte' Apple stores. Aangezien ik in Zuid limbug woon is een duitse Apple store het dichtst bij. Kan ik hier ook gewoon mijn Macbook naar toe brengen?
Ik zou even naar Oberhausen rijden, woon zelf ook in Limburg dus Amsterdam is stuk verder rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-07 19:18

alwinus

Tweaked

Afgelopen zaterdag bij mycom een 13 inch macbook pro retina gekocht. En helaas. Last van 'image retention' Bij het openhouden van bijvoorbeeld het mail venster voor 10 minuten en dan sluiten zie je op een grijze achtergrond licht het venster nog staan. Dat vind ik niet acceptabel. Hopenljk is er nog een te krijgen zonder dit euvel. Anders hoef ik het hele apparaat niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har

Har

alwinus schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:47:
Afgelopen zaterdag bij mycom een 13 inch macbook pro retina gekocht. En helaas. Last van 'image retention' Bij het openhouden van bijvoorbeeld het mail venster voor 10 minuten en dan sluiten zie je op een grijze achtergrond licht het venster nog staan. Dat vind ik niet acceptabel. Hopenljk is er nog een te krijgen zonder dit euvel. Anders hoef ik het hele apparaat niet :(
Ja, dat is het bekende/beruchte ghosting probleem (google er maar eens op). Houdt mij ook enigszins tegen om er een te kopen. Het goede nieuws is dat Mycom je drie jaar garantie biedt en dat - volgens de verhalen die ik tot nu toe heb gehoord - Apple er in Nederland niet moeilijk over doet.

Ik zou hem dus gewoon aanbieden voor reparatie. En misschien mag je hem volgens het consumentenrecht of de regeltjes van Mycom ook wel gewoon terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
Beste Alwinus,

Volgens mij hoef je je hier inderdaad geen zorgen over te maken. Dit is een zeer bekend probleem en ik geloof dat het Apple het over het algemeen goed op lost (heb niemand daarover horen klagen).
Gewoon terugbrengen naar de winkel en er meteen duidelijk bij zeggen dat het 'image retention' betreft.

Overigens was dit probleem bij de introductie van de 15 inch rMBP al aan de orde. Het verbaast me dan ook dat jij dit nu met een 13 inch hebt. Heeft Apple er niet van geleerd?

Maar goed: zsm. terugbrengen dus.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Ik ken meerdere mensen die problemen hebben met de rMBP. 100% van die mensen hadden één of meerdere dode pixels en waren erg ontevreden. Niet alleen met de kwaliteit, maar ook met het gewicht van de rMBP.

Een aantal daarvan zijn inmiddels overgestapt op de Macbook Air. Waar ik persoonlijk ook de beste ervaringen mee heb. Lekker licht en hij heeft een mooi design. En dat alles voor een zachtere prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
Ontevreden over het gewicht? Hoe kan dat? Je kunt een laptop toch "wegen" in de winkel. Lijkt me vreemd als je dan thuis komt en ineens voor een verassing staat.
Daarnaast wordt een 15 inch (als het die betreft) laptop niet veel lichter dan een rMBP.

Overigens heb ik er dus zelf een ;).

Wel echt triest van al die dode pixels. Dat moet er bij tests bij Apple toch ook uit gekomen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
jenskanis schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:00:
Ik ken meerdere mensen die problemen hebben met de rMBP. 100% van die mensen hadden één of meerdere dode pixels en waren erg ontevreden. Niet alleen met de kwaliteit, maar ook met het gewicht van de rMBP.

Een aantal daarvan zijn inmiddels overgestapt op de Macbook Air. Waar ik persoonlijk ook de beste ervaringen mee heb. Lekker licht en hij heeft een mooi design. En dat alles voor een zachtere prijs :)
Nou kwam ik van een 17" dikke Dell Laptop af dus misschien niet de beste referentie... 8) Maar ik vindt mijn rMBP een heerlijk licht dingetje. Werkt ook erg lekker 's avonds op de bank, knieën omhoog en laptop ertegen aan. Niets te zwaar dus.
Daarnaast ben ik dik tevreden over mijn laptop, kwa gewicht, kwaliteit beeldscherm en snelheid.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
alwinus schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:47:
Ik had het ook, ben terug gegaan naar iCentre en kreeg een nieuw scherm erin. Dit keer wel met een typenummer dat begint met LSN. (dit houdt een samsung paneel in) Deze hebben hier geen last van.
jenskanis schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:00:

Je koopt een rMBP wanneer je meer power wilt dan een Macbook Air. Voor de power die de retina versies biedt, vind je geen lichtere versie. In mijn beleving dus appels met peren vergelijken.

Ik heb er al meerdere gezien en heb zelf ook een rMBP 15" en heb nog geen dode pixels gezien. De keerzijde, een dode pixel is ook minder erg. Immers, het is retina, je ziet geen afzonderlijke pixels. :p

[ Voor 40% gewijzigd door Teknix1982 op 03-01-2013 12:46 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 128 Laatste