• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 21:25
Fotostream doet het bij mij niet om de een of andere reden. Heb het ingeschakeld op mijn iPhone, op de Mac en in iPhoto alles aangevinkt. Ik maak nu een paar foto's, maar ze verschijnen gewoon niet in de fotostream. Wat doe ik fout?

EDIT: Na wat gezocht te hebben zag ik dat de foto's pas worden gesynct als de batterij boven de 20% is... staat ook nergens vermeld op de iPhone of wat dan ook. Nu doet hij het wel.

[ Voor 28% gewijzigd door Conscience NL op 26-09-2012 21:58 ]

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

World Citizen schreef op woensdag 26 september 2012 @ 18:55:
[...]

Duh :) ---> VGA <---

Kappen met die kabel!
http://www.axecrew.com/co...de-to-hdmi-vs-vga-vs-dvi/

En daarnaast vind ik het opvallend als de VGA connector op je TV niet gelimiteerd is.. HD over VGA word zelden ondersteund.
VGA kan gewoon Full-HD aan, met een 400 Mhz RAMDAC is zelfs 2048×1536px (QXGA) @85 Hz mogelijk. Eventuele beperkingen zitten in de D/A converters in de apparatuur..

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Zer0 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:57:
[...]

VGA kan gewoon Full-HD aan, met een 400 Mhz RAMDAC is zelfs 2048×1536px (QXGA) @85 Hz mogelijk. Eventuele beperkingen zitten in de D/A converters in de apparatuur..
In theorie kan VGA inderdaad full-HD aan, in de praktijk kan een RAMDAC wel leuk 400 MHz klokken, maar hoe recht zijn de flanken van het kloksignaal? En hoeveel wordt er door de omliggende filters van de scherpte gesnoept. Dan krijg je de VGA kabel die door zijn capaciteit wat van de details afsnoept, en dan moet de A/D converter in de tv of monitor ook nog snel genoeg zijn. Vaak wordt er veel verbloemd in digitale schermen om het analoge signaal "op te poetsen", maar mooier wordt het daar niet van.
Ik heb lang met een goede CRT gewerkt op hoge resoluties, met een goede VGA kaart met zo'n 400 MHz RAMDAC, maar nog steeds zag je de scherpte afnemen met > 60 Hz refresh rates. Tot zover de theorie dus.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
sweebee schreef op woensdag 26 september 2012 @ 18:43:
Het kan door de vga kabel komen, dat is namelijk een analoog signaal. Zit er toevallig ook dvi op je monitor? probeer anders die.
World Citizen schreef op woensdag 26 september 2012 @ 18:55:
[...]

Duh :) ---> VGA <---

Kappen met die kabel!
http://www.axecrew.com/co...de-to-hdmi-vs-vga-vs-dvi/

En daarnaast vind ik het opvallend als de VGA connector op je TV niet gelimiteerd is.. HD over VGA word zelden ondersteund.
Hm ok, bedankt voor de reacties, maar met dezelfde VGA kabel ziet windows 7 er wel haarscherp uit op dezelfde monitor met dezelfde instellingen. Met mac is hier alles echt foeilelijk, terwijl ik weet dat het er beter uit moet zien over VGA. Meerdere malen heb ik namelijk een presentatie bijgewoond waarbij een macbook via VGA aan een beamer werd gekoppeld en alles er prima uitzag. Ik zal in ieder geval maar eens even zoeken naar een goedkope hdmi adapter, maar vind het toch vreemd dat VGA zó lelijk is.

• Chillco
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:17
Ik was eigenlijk aan het wachten op de 2012 iMac, maar mijn geduld begint op te raken en nu met die BTW actie van de Mediamarkt wordt het toch wel erg aantrekkelijk om een retina mbp op te pikken.

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Iemand ervaring met de kabels van Focalprice.com? Ik heb daar een thunderbolt/mini display naar DVI en HDMI besteld en ontvangen. Mijn macbook pro komt volgende week binnen en voordat ik iets kapot maak hoop ik dat meer mensen kabels daar hebben gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zit te twijfelen om een SSD en extra geheugen in mijn MBP mid 2012 te stoppen. De bedoeling is dan een Samsung 830 256GB en van de standaard 4GB naar 16GB geheugen te gaan (welk type geheugen staat bekend als goed voor de Macbooks?).

De reden dat ik het zou doen is dat ik in Lightroom (laden van RAW bestanden), Photoshop en Illustrator gewoon geen wachttijden wil hebben en ik vind dat programmas soms niet snel genoeg opstarten.

Heeft iemand deze upgrade ook gedaan en hoeveel zal de merkbare performancewinst in de praktijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
KappuhH schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:26:
Ik zit te twijfelen om een SSD en extra geheugen in mijn MBP mid 2012 te stoppen. De bedoeling is dan een Samsung 830 256GB en van de standaard 4GB naar 16GB geheugen te gaan (welk type geheugen staat bekend als goed voor de Macbooks?).

De reden dat ik het zou doen is dat ik in Lightroom (laden van RAW bestanden), Photoshop en Illustrator gewoon geen wachttijden wil hebben en ik vind dat programmas soms niet snel genoeg opstarten.

Heeft iemand deze upgrade ook gedaan en hoeveel zal de merkbare performancewinst in de praktijk zijn?
Velen zijn je voorgegaan ;) En ja, je merkt veel verschil. Zelf heb ik een Samsung 830 256 GB en 8GB aan RAM in mijn MBP late 2011 zitten. Een verademing.

Voor meer info zie:
Het SSD in je Apple topic

\[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07:57
Extra ram zal je zeker in lightroom merken wanneer je vele raw files hebt. Ook wanneer je een SSD hebt (en de lightroom cache opslaat op ssd) zullen foto's vele malen sneller laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Kan een MBP Retina ook werken met een 60 watt adapter? Eigenlijk hoort er een 85 watt bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florisappelaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-01-2024
is geen probleem, gaat alleen iets langzamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Philflow schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:08:
Kan een MBP Retina ook werken met een 60 watt adapter? Eigenlijk hoort er een 85 watt bij.
De MBPr heeft standaard een 95 watt oplader, maar net zoals de iPad die je met de iPhone 4S adapter kunt opladen moet dit ook geen probleem zijn voor je MacBook.

Vergeet echter niet dat je MacBook een MacSafe 2 aansluiting nodig heeft om op te kunnen laden omdat de stekker anders niet in je MacBook past.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:37
Gaat een lagere vermogen geen problemen geven bij full load?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynoot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-08 06:23
Mijn MacBook Pro Retina heeft helaas ook last van het "ingebrande" scherm. Mijn macbook is 3 maanden oud. Weet iemand of ik direct een nieuwe mee kan krijgen als ik naar de Apple store in Amsterdam ga? Ik heb m'n macbook namelijk nodig voor school, dus kan hem eigenlijk niet missen.

Deze vraag stel ik omdat mijn macbook al 3 maanden oud is, dus ik weet niet hoe Apple daar mee omgaat.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Hm ligt eraan, ik heb het idee gehad dat ze image retention niet als een groot probleem zien.
Als je erover nadenkt, is het ook niet heel erg, aangezien je het maar in weinige situaties duidelijk ziet. Daarnaast vervaagt de retention na een bepaalde tijd.
De mijne hebben ze toen op de valreep toch maar vervangen, maar dat was meer omdat ik al 3x eerder ben geweest voor andere problemen met het beeldscherm. Je kan het uiteraard altijd proberen, maar houd er rekening mee dat ze er niet zo zwaar aan wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynoot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-08 06:23
Okee. Het is toch behoorlijk vervelend. Vooral als je een grafisch vormgever bent. Als ik een website voor 10 minuten open heb gehad, blijft het daarna ook weer voor 10 minuten staan. En als ik dan iets ontwerp wat donker van kleur is, is heel dat venster nog zichtbaar.

Ik heb in ieder geval een afspraak voor volgende week dinsdag. Dus ik hoop dat ze iets voor me kunnen doen en dat ik niet weer teruggestuurd word naar huis. Het is namelijk wel 1,5 uur met de trein vanuit Delft ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren een rMBP, fantastisch laptop. Maar sinds vandaag krijg ik constant de vraag om met de sleutelhanger in te loggen voordat ik bv. safari kan gebruiken en hij accepteerd mijn paswoord van mac os niet... iemand die me kan zeggen hoe ik dit afzet of mijn paswoord verander? Al gezocht op internet en voor safari zou dit op te lossen zijn door in de preferences een aanpassing te doen, maar ook dat kan ik niet openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey P
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Als student architectuur (Master) twijfel ik over de aanschaf van een rMBP (met de MM BTW actie) tussen de volgende configuraties:
- standaard (8 gb ram, 256 gb, 2,3 ghz)
- uitgebreidere versie (8 gb ram, 512 gb, 2,6 ghz)
- of een van bovenstaande met 16 gb ram.

Ik zal vooral bij deadlines meerdere programma's naast elkaar draaien (photoshop, indesign, illustrator, autocad en artlantis, renderen). Ik heb er in principe vrede mee (het kost al zoveel) om Windows niet parallel te laten draaien aan MAC OSX, dus dat zou in ieder geval geheugen schelen...

Is die 16 gb ram een must? Het is namelijk volgens mij niet mogelijk om die te upgraden bij de MM BTW actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ik zou zeker de 16GB versie pakken, gezien de redelijk zware programma's die je naast elkaar wilt gaan draaien. Ik heb mijn 8GB versie verkocht om de 16GB versie te kopen, omdat ik werkgeheugen tekort kwam. En dan draaide ik minder zware programma's dan jij (Safari, Sparrow, iTunes, iPhoto en Pixelmator).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
nvt

[ Voor 97% gewijzigd door angelico66 op 28-09-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
Mikey P schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:25:
Als student architectuur (Master) twijfel ik over de aanschaf van een rMBP (met de MM BTW actie) tussen de volgende configuraties:
- standaard (8 gb ram, 256 gb, 2,3 ghz)
- uitgebreidere versie (8 gb ram, 512 gb, 2,6 ghz)
- of een van bovenstaande met 16 gb ram.

Ik zal vooral bij deadlines meerdere programma's naast elkaar draaien (photoshop, indesign, illustrator, autocad en artlantis, renderen). Ik heb er in principe vrede mee (het kost al zoveel) om Windows niet parallel te laten draaien aan MAC OSX, dus dat zou in ieder geval geheugen schelen...

Is die 16 gb ram een must? Het is namelijk volgens mij niet mogelijk om die te upgraden bij de MM BTW actie.
Hallo,

bij MM Breda is de MC975 de versie met 256GB HDD op voorraad en hebben ze dit model met 16GB ook op voorraad. Deze kosten 200euro meer. Met korting 2479 : 1,19 = 2083,19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-08 22:25

A-J

Sinds vandaag een happy owner van een rMBP (instapmodel) :)
Even een kort vraagje, zijn er nog drivers die ik moet installeren? Zinvol om nieuwste nvidia driver te downloaden en installeren bv?

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Aangezien je over drivers hebt heb je Windows geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J

A-J

Nee, sorry ik moet even wennen... hoe heten ze op de mac? :)

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
A-J schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 23:58:
Nee, sorry ik moet even wennen... hoe heten ze op de mac? :)
Op de Mac (onder Mac OS X) worden ze gewoon meegeleverd met het OS :) Er is geen losse driver voor.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 29-09-2012 00:00 ]

• magnifor
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 00:00:
[...]

Op de Mac (onder Mac OS X) worden ze gewoon meegeleverd met het OS :) Er is geen losse driver voor.
Klopt, de updates voor de drivers komen gewoon binnen via de automatische update. :)

• A-J

A-J

Ok das dan makkelijk :) Geldt dus voor alle hardware?

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
A-J schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 00:19:
Ok das dan makkelijk :) Geldt dus voor alle hardware?
Dat geldt voor alle hardware en software, Mac OS X houdt precies bij wat er geupdate moet worden.

• magnifor
  • Niet online
Geldt voor alle hardware in je macbook en ook voor aantal randapparatuur. Toen ik nog OS X gebruikte werden de drivers voor mijn Canon MP540 automatisch gedownload wanneer ik dat ding voor het eerst aansloot en ook de updates kwamen binnen via de automatische update. :)

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:21:
Sinds gisteren een rMBP, fantastisch laptop. Maar sinds vandaag krijg ik constant de vraag om met de sleutelhanger in te loggen voordat ik bv. safari kan gebruiken en hij accepteerd mijn paswoord van mac os niet... iemand die me kan zeggen hoe ik dit afzet of mijn paswoord verander? Al gezocht op internet en voor safari zou dit op te lossen zijn door in de preferences een aanpassing te doen, maar ook dat kan ik niet openen.
"Een ‘vergeten’ wachtwoord wijzigen in Single User mode"
http://www.appletips.nl/e...igen-in-single-user-mode/

Dit veranderd trouwens niet je 'root' wachtwoord maar enkel je wachtwoord om mee in te loggen.
Maar als het goed is, is dat wat je nodig hebt voor de Sleutelhanger (Mits je administrator bent op dat account)

Als je alsnog root wachtwoord wil veranderen dien je dit te doen als je ingelogd ben als Administrator en dit commando uit te voeren

sudo passwd root

[ Voor 14% gewijzigd door HitDyl op 29-09-2012 00:35 ]

• angelico66
ik heb mijn mbp binnen, heel mooi. Mijn nwe iphone 5 kwam net binnen very nice ook.

zit alleen te twijfelen om applecare te nemen voor de mbp, kost me 174 euro met korting.

die mediamarkt garantie is niet zo denderend te noemen.

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
angelico66 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 14:18:
zit alleen te twijfelen om applecare te nemen voor de mbp, kost me 174 euro met korting.
Waar haal je dat zo goedkoop?

• angelico66
Appelstore met onderwijs korting

• A-J

A-J

Net effe gegamed met de rMBP en hij wordt best warm! Hij schijnt rond de 50graden C te halen rondom de CPU. Is dit niet te heet? Ik ben bang dat ik mijn hardware en/of behuizing naar de klote help als ik regelmatig wil gaan gamen hierop? :(

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 08:54
MacBook's worden intern altijd heel snel warm. Zowel voor de CPU als de GPU geldt dat als die (flink) worden belast de temperatuur snel stijgt. Het zit echter altijd in veilige waarden, dus dat zou geen kwaad moeten kunnen. Zodra iets zou oververhitten schakelt de processor terug of schakelt het systeem zich plots uit.

• A-J

A-J

ok :) En trouwens, de instelling die ik wijzig bij "Energiestand" worden niet goed of eigenlijk helemaal niet doorgevoerd mbt de sluimerstand. Iemand een idee? :/

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
A-J schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:09:
Net effe gegamed met de rMBP en hij wordt best warm! Hij schijnt rond de 50graden C te halen rondom de CPU. Is dit niet te heet? Ik ben bang dat ik mijn hardware en/of behuizing naar de klote help als ik regelmatig wil gaan gamen hierop? :(
50 graden valt best mee. Mijn Macbook Pro (eind 2008, unibody) wordt zonder iets te doen al ~55 graden. Als ik een paar apps open heb makkelijk 65-70. Dan is het ook niet meer te doen met de fans op 2000RPM, die heb ik dan op 3000 of soms 4000.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
angelico66 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 17:08:
Appelstore met onderwijs korting
[...]
Via de Online Apple Edu store is die dan nog steeds €243,95. Of krijg jij nog extra korting bij jouw uni/hbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
A-J schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 20:40:
ok :) En trouwens, de instelling die ik wijzig bij "Energiestand" worden niet goed of eigenlijk helemaal niet doorgevoerd mbt de sluimerstand. Iemand een idee? :/
Zit je wel goed mbt de categorie ''Batterij'' of ''Netstroom''. Anders verander je misschien waarden die niet van toepassing zijn op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

vanardenne schreef op zondag 30 september 2012 @ 00:14:
[...]

Via de Online Apple Edu store is die dan nog steeds €243,95. Of krijg jij nog extra korting bij jouw uni/hbo?
Jij zit te kijken naar AppleCare voor de 15" MBP. Kijk eens naar AppleCare voor de 13" MBP... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
fanatic_david schreef op zondag 30 september 2012 @ 00:30:
[...]

Jij zit te kijken naar AppleCare voor de 15" MBP. Kijk eens naar AppleCare voor de 13" MBP... :z
Aha! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
Yep voor 13 inch
vanardenne schreef op zondag 30 september 2012 @ 00:14:
[...]

[ Voor 4% gewijzigd door angelico66 op 30-09-2012 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey P
  • Niet online
Eergisteren en gisteren op zoek geweest naar een 16 gb variant icm btw-korting bij zowel bcc, mediamarkt en saturn (laatstgenoemde doet alleen btw korting over vermelde producten in het krantje, i.t.t. wat sommigen elders op internet beweren). Conclusie: Nergens is nog een type Retina meer te verkrijgen (R'dam, Utrecht, Breda en Middelburg hadden nog de meesten, maar die zijn ook weg). Ook op de MediaMarkt website is de MBPr verdwenen, maar niet getreurd, op de webshop van BCC is (enkel de) 2,3 ghz nog wel te bestellen (hij ligt nergens meer in de winkel).

Succes!

ps. Ik heb de 2,6 ghz versie besteld! Helaas geen 16 gb, wel geprobeerd dus, maar je kan soms niet alles hebben!

[ Voor 11% gewijzigd door Mikey P op 30-09-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Mikey P schreef op zondag 30 september 2012 @ 10:45:
Conclusie: Nergens is nog een type Retina meer te verkrijgen (R'dam, Utrecht, Breda en Middelburg hadden nog de meesten, maar die zijn ook weg). Ook op de MediaMarkt website is de MBPr verdwenen, maar niet getreurd, op de webshop van BCC is hij nog wel te bestellen (hij ligt nergens meer in de winkel).
Ja maar de 2.3 is sinds gisterochtend ook al uitverkocht bij de BCC webshop.

En de 2.6 is me toch net ff te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey P
  • Niet online
Balen man, nu zie ik het ook. Ik zal me post even aanpassen. Ik ken helaas geen andere alternatieven, succes ermee!
GekkePrutser schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:10:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
GekkePrutser schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:10:
[...]

Die MM aktie is gewoon een wassen neus. Waren vrijdag om 16uur in de MM in Eindhoven om een Imac te halen. Zegt die vent, waren vanochtend om 0930 al uitverkocht. Duh, doe doen geen aktie.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J

A-J

MM krijgt maar een beperkt korting van Apple... goed voor een 'normale voorraad'. Daarom bestellen ze van te voren geen grote aantallen, omdat het anders allemaal uit eigen zak moet :)
Vrijdagochtend waren de MM's met kleine voorraden retina's al uitverkocht, toen naar Alexandrium gereden en die hadden er toen gelukkig nog wat (samen met wat andere vestigingen). Kan me voorstellen dat vandaag echt alles op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 10:04

duderuud

Sliden is koel

Ik had de laatste 2,6Ghz variant in de MM Ede. Vrijdag-middag gekocht...

Ze kregen er maar heel weinig binnen vanuit Apple wist de verkoper me te vermelden, daarom waren ze overal zo snel weg.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik wil in mijn macbook pro 15" (geen retina) mijn 2x 2GB ram vervangen door 2x 4GB, waar kan ik het goedkoopst RAM kopen die in de macbook past? Via de kingston site vind ik het nog steeds prijzig t.o.v. wat ik voor RAM in een PC betaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
Kijk hier dan even bij de pricewatch, zie je gelijk waar ze het goedkoopst zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die retina's vliegen precies de deur uit? die dingen kosten toch enorm veel geld ;)
kwou dat ik er ook eentje had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

zozamis schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:19:
Ik wil in mijn macbook pro 15" (geen retina) mijn 2x 2GB ram vervangen door 2x 4GB, waar kan ik het goedkoopst RAM kopen die in de macbook past? Via de kingston site vind ik het nog steeds prijzig t.o.v. wat ik voor RAM in een PC betaalde.
Ik heb vandaag 2 SO-DIMMetjes Kingston KTA-MB1600/4G besteld. Die schijnen speciaal voor Apples gemaakt en getest te zijn, dus ga er van uit dat ze gaan werken. Kijk maar eens in de Pricewatch, ze zijn niet zo heel erg duur, rond de 2 tientjes per stuk.
Xanion schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:55:
[...]

Die MM aktie is gewoon een wassen neus. Waren vrijdag om 16uur in de MM in Eindhoven om een Imac te halen. Zegt die vent, waren vanochtend om 0930 al uitverkocht. Duh, doe doen geen aktie.
Aan personeel dan ofzo? MM's gaan pas om 1000 uur open...

[ Voor 23% gewijzigd door Icephase op 01-10-2012 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

<knip>

[ Voor 98% gewijzigd door Icephase op 01-10-2012 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
Ik heb 2 reepjes van corsair besteld, 2x 8 GB .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
angelico66 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 08:19:
Ik heb 2 reepjes van corsair besteld, 2x 8 GB .
Welke van Corsair precies en dat gaat perfect? Staan nogal wat verschillende soorten (en prijzen) van Corsair...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
KappuhH schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:18:
[...]

Welke van Corsair precies en dat gaat perfect? Staan nogal wat verschillende soorten (en prijzen) van Corsair...
\[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
Corsair Vengeance SODIMM,1600-16GB KIT rond de 89 euro

heel goede geheugen!
KappuhH schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:18:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Heb mijn Macbook Pro13 inch 2012 voorzien van een Crucial M4 128 Gb SSD en 16 Gb Mushkin 1600 (made for Apple) geheugen (2x8) In laten bouwen bij MyCom voor 48 euro omdat ik het zelf toch niet aan durfde. Onder de macbook nog een laptopstandaard van Coolermaster (http://www.coolermaster-usa.com/product.php?product_id=2936) die de laptop toch wat koeler houd en via de thunderbolt hangt er nog een 24 inch AOC monitor aan. Nu een tevreden mens :)

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florisappelaar
heeft iemand met een MBP Retina last van lag in UI en in Safari tijdens het scrollen in het browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
marcellux schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 00:24:
Heb mijn Macbook Pro13 inch 2012 voorzien van een Crucial M4 128 Gb SSD en 16 Gb Mushkin 1600 (made for Apple) geheugen (2x8) In laten bouwen bij MyCom voor 48 euro omdat ik het zelf toch niet aan durfde. Onder de macbook nog een laptopstandaard van Coolermaster (http://www.coolermaster-usa.com/product.php?product_id=2936) die de laptop toch wat koeler houd en via de thunderbolt hangt er nog een 24 inch AOC monitor aan. Nu een tevreden mens :)
Best duur eigenlijk, die 48 euro inbouwkosten. Zeker als je die spullen daar ook gekocht had, het is maar een paar minuten werk.

Maar ik kan me voorstellen dat je het niet zelf doet, ik heb veel ervaring met het openmaken van (en werken aan) fijne electronica en ik heb 1 van mijn Mac Mini's ook beschadigd een tijdje geleden (WLAN antennekabeltje zat klem tussen de dochterboard connector toen ik hem in elkaar schroefde). En dat was ook niet de eerste mini die ik open maakte ;) Je moet echt opletten. Gelukkig gebruik ik toch geen WLAN voor mijn mini dus het was niet zo'n ramp :)

Ik heb trouwens ook die Crucial M4, werkt inderdaad super op de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 10:04

duderuud

Sliden is koel

Florisappelaar schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 00:46:
heeft iemand met een MBP Retina last van lag in UI en in Safari tijdens het scrollen in het browser?
Bijna niet. Firefox (Nightly is Retina aware) en Chrome wel

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:11
Xanion schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:55:
[...]

In Amsterdam (bij de Arena) was 't meeste nog voorradig op zaterdagmiddag. ;) Voor mijn zwager + neefjes een 21.5"imac gescoord want die was in 't oosten inderdaad vrijdagochtend al :w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
zeef schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 00:57:
[...]

In Amsterdam (bij de Arena) was 't meeste nog voorradig op zaterdagmiddag. ;) Voor mijn zwager + neefjes een 21.5"imac gescoord want die was in 't oosten inderdaad vrijdagochtend al :w.
Apple stelt gewoon een maximum qua aantallen op voor mediamarkt tijdens zo'n actie. Niks meer niks minder. En tsjah, de verdeling onder de vestigingen wil wel eens niet optimaal zijn :)

[ Voor 27% gewijzigd door thijszor op 03-10-2012 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:53
Vandaag komt als het goed is m'n MBPr binnen, maar is deze opgeladen of ik dat eerst doen voor ik er mee aan de slag ga? Is het erg voor de accu dat er de eerste paar keer tegelijk geladen en verbruikt wordt?

Dit wordt m'n eerste ervaring met OSx :) .

[ Voor 16% gewijzigd door Gait op 03-10-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 17:13
@Gait Ze komen met een bijna volle batterij, zodat je meteen aan de slag kan.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Newbie hier.

Ik heb na jaren de overstap gemaakt naar een Macbook Pro, medio 2012, 13 inch.
Nu heb ik de volgende vraag...maakt deze Macbook bij anderen ook een licht hoorbaar blazend geluid (fans) ...
Ik heb het alleen kunnen vergelijken met een MBA, maar daar zit geen superdrive in en ik heb het gevoel dat door die superdrive het interne geluid van de fans wat naar buiten komt...

het is erg licht hoor, dus misschien was mijn verwachtingspatroon wel te hoog...misschien verwachtte ik wel een muisstille laptop, die natuurlijk wel zijn warmte kwijt moet. Ik heb al met iStat en Activiteitenweergave gecheckt of er geen CPU problemen zijn en dat is niet zo...de fans draaien in normale toestand rond de 2000 rpm...

Ik heb de MBP nu net een paar dagen, dus als jullie uit ervaring zeggen; moet muisstil zijn, dan kan ik 'm nog omruilen..

Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
zo hier in den haag zaten ze dik over de 125 euro, incl instal osx. Stelletje uitzuigers :(

Trouwens niet vergeten dat vanaf morgen prijzencircus aanbieding de MBP voor 1099 euro!
Van de 4e tot de 7e .
marcellux schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 00:24:

[ Voor 8% gewijzigd door angelico66 op 03-10-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:53:
Newbie hier.

Nu heb ik de volgende vraag...maakt deze Macbook bij anderen ook een licht hoorbaar blazend geluid (fans) ...
Ik heb het alleen kunnen vergelijken met een MBA, maar daar zit geen superdrive in en ik heb het gevoel dat door die superdrive het interne geluid van de fans wat naar buiten komt...

het is erg licht hoor, dus misschien was mijn verwachtingspatroon wel te hoog...misschien verwachtte ik wel een muisstille laptop, die natuurlijk wel zijn warmte kwijt moet. Ik heb al met iStat en Activiteitenweergave gecheckt of er geen CPU problemen zijn en dat is niet zo...de fans draaien in normale toestand rond de 2000 rpm...

Ik heb de MBP nu net een paar dagen, dus als jullie uit ervaring zeggen; moet muisstil zijn, dan kan ik 'm nog omruilen..

Thanks in advance!
Macbook Air is ook hoorbaar als ik aan het gamen ben, maar bij normaal gebruik stil. In vergelijking was m'n oude Macbook een stuk stiller tijdens het gamen, en die had gewoon een superdrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Dankje Kobus Post.

Hij is binnen, bij het uitpakken is de eerste teleurstelling al daar.
Er lijkt roest op de behuizing te zitten, mensen die dit ook hadden?

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img37/5756/sdc10534f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img109/9616/sdc10535x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Gait schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 14:18:
Dankje Kobus Post.

[afbeelding]

[afbeelding]
Lijkt me sterk, want aluminium roest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:13

World Citizen

FreeReef.nl

Gait schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 14:18:
Dankje Kobus Post.

[afbeelding]

[afbeelding]
Als je het er niet met een natte zachte doek af krijgt... zonder druk te zetten.. zou ik hem retour brengen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Net even met een vochtig doekje gedaan en het is er gelukkig af!
De doek werd er behoorlijk vies van, terwijl je niet heel veel zag.

Nu ben ik wel helemaal happy, want OSx bevalt me wel en wat is dat retina scherm mooi zeg :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 23:02
Gait schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:35:
Net even met een vochtig doekje gedaan en het is er gelukkig af!
De doek werd er behoorlijk vies van, terwijl je niet heel veel zag.

Nu ben ik wel helemaal happy, want OSx bevalt me wel en wat is dat retina scherm mooi zeg :9~ .
Gelukkig dat het schoon is geworden! Veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfielt
  • Laatst online: 06-11-2023
Over een paar dagen hoop ik ook de MBPr te kunnen bestellen (na altijd Microsoft te hebben gebruikt), heb er voor gekozen om gelijk alles er in te stoppen wat maar mogelijk is.
Snelste proc, meeste geheugen, grootste Flash opslag. Nog een paar weken kwijlen op al jullie positieve berichten en dan zal ik ook eens meedoen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florisappelaar
ik heb gister 1,5 uur zitten werken met een MBPr en ik merkte tijdens surfen en met verschillende taken in UI toch wel aardig wat lag vergeleken met mijn eigen early 2011 MBP incl SSD.

Ik twijfel nu een beetje omdat ik de MBPr in de bestelling heb staan, of ik er wel heel veel op vooruit ga vergeleken met mijn huidige machine die goed bevalt.

wat denken jullie of wat zijn jullie ervaringen met de MBPr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:39
Retina MacBook Pro is hands down de beste notebook/computer die ik ooit heb gehad!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
GekkePrutser schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 00:49:
[...]

Best duur eigenlijk, die 48 euro inbouwkosten. Zeker als je die spullen daar ook gekocht had, het is maar een paar minuten werk.
uhhhh, ik had de spullen niet daar gekocht omdat ze geen 16Gb geheugen hadden en ik de SSD ook al zelf had :+

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Florisappelaar schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:59:
ik heb gister 1,5 uur zitten werken met een MBPr en ik merkte tijdens surfen en met verschillende taken in UI toch wel aardig wat lag vergeleken met mijn eigen early 2011 MBP incl SSD.

Ik twijfel nu een beetje omdat ik de MBPr in de bestelling heb staan, of ik er wel heel veel op vooruit ga vergeleken met mijn huidige machine die goed bevalt.

wat denken jullie of wat zijn jullie ervaringen met de MBPr?
Als je huidige machine goed bevalt, waarom wil je dan een upgrade? :P

Als we het hebben over de reguliere MBP's vind ik het verschil tussen het 2011 en 2012 model nogal miniem. Het enige wat de rMBP daar dan aan toevoegt is een slanker ontwerp en het fancy scherm (samen met een HDMI poort, een extra thunderbolt poort en wat extra USB poorten (iirc)) Je moet voor jezelf uitmaken hoeveel deze improvements voor jou uitmaken maar persoonlijk zou ik me niet wagen aan zo'n upgrade.

Ik vind dat het een zekere gemoedsrust geeft als je een product koopt dat van de tweede of de derde generatie is. De meeste kinks zijn er dan wel ondertussen uit en je hebt betere support qua applicaties etc. Maar goed, dat ik mijn mening, hopelijk heb je er wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik me afvraag is wat apple doet met die machines die ze retour krijgen? in amerika kunnen mensen na 2 weken hun toestel terug brengen zonder vragen als het hun niet aanstaat....pakt apple die opnieuw in en krijgt de volgende persoon die 2 weken oude mac ? ;)
waarschijnlijk wel want weggooien zullen ze niet doen. zou nogal sucken vind ik iemand anders zijn afgedankte pc krijgen aan full retail prijs

edit. nvm heb antwoord gevonden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2012 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

Care to share? Vind het wel een terechte vraag eigenlijk :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 23:02
Dat wist ik niet, scheelt zich ook niet altijd veel.. Koop dan toch liever iets nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:53:
Newbie hier.

Thanks in advance!
De interne HDD is waarschijnlijk de boosdoener. In m'n 13 inch 2011 model vond ik het een irritant geluid wanneer de kamer verder stil was. Na vervanging voor een SSD fluisterstil. De ventilator is uiterst stil op 2000RPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
ik heb net de samsung ssd besteld en 16 gb geheugen. Zaterdag ga ik het er in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
  • Laatst online: 22-12-2022
Beste mensen,

Is er iemand die na de laatste update 10.8.2 problemen heeft met usb verbindingen?
Ik gebruik een apparaatje VRMbox genaamd voor speakersimulatie en een usb-midi keyboard voor muziek.
Maar sinds ik de osx update heb gedaan werkt het opeens allemaal niet meer zo soepel.
Sterker nog VRMbox werkt helemaal niet meer.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
angelico66 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:22:
ik heb net de samsung ssd besteld en 16 gb geheugen. Zaterdag ga ik het er in zetten.
Sta op het punt dezelfde update te doen. Zou je vooraf kunnen benchmarken en daarna ook? Ben benieuwd naar de verschillen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Had schermproblemen met mijn retina, dode pixels en inbranden (LG scherm). Laten repareren bij cardservices ipv op laten sturen, na een paar dagen hebben ze hem al gerepareerd en er zit nu een samsung scherm in! Erg goede service verder, behulpzame mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Ik weet niet of het hier ergens officieel ter sprake is gekomen, maar als je > 4 Gb geheugen in je 2012 MBP doet, krijgt de HD4000 512 Mb toegewezen ipv de standaard 384. Toch weer mooi meegenomen dacht ik zo. Qua snelheid zul je het niet direct merken, maar het zal toch ergens goed voor zijn, nietwaar?

Ik haal nu trouwens met mijn 13" mid 2012 MBP met Samsung 830 256 Gb SDD en 2x4 Gb Kingston 1600 Mhz RAM een score van bijna 6700 in geekbench. Gezien de mondiale resultaten niet verkeerd, maar zie ook weinig verschillen met sommige benchmarks met 4 Gb en/of een HDD...? Weet iemand dit? Heeft de grootte van het geheugen en/of het soort opslag eigenlijk wel invloed op de resultaten in Geekbench?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ook geekbench gedraaid en ik kreeg een ''score'' te zien van 12088. Maar wat kan ik hieruit afleiden? Is dit goed of juist niet en wat is gemiddeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

BombaAriba

Ondertitel

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:36:
Ik heb net ook geekbench gedraaid en ik kreeg een ''score'' te zien van 12088. Maar wat kan ik hieruit afleiden? Is dit goed of juist niet en wat is gemiddeld?
Ik zal het ook eens installeren en kijken wat ik krijg. Momentje. :9

Edit:
Ik heb 9348 met Geekbench 2.3.4 Tryout for Mac OS X x86 (32-bit).

Processor integer performance 7680
Processor floating point performance 14308
Memory performance 5513
Memory bandwidth performance 5506

[ Voor 24% gewijzigd door BombaAriba op 04-10-2012 16:48 . Reden: cijfers ]

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Cijfer is overigens zinloos zonder erbij te vermelden op welke mac je dat scoort. Op de site van geekbench kun je vergelijken wat de gemiddelde score van 'jouw' systeem is, en of je daar dus boven of onder zit:
http://browser.primatelabs.com/mac-benchmarks

De retina doet standaard iets van 12000, 'mijn' mbo 13" mid 2012 2.5 GHz doet ongeveer 6600...

[ Voor 15% gewijzigd door Icephase op 04-10-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
Is goed!
heeft iemand deze gezien?

http://www.modbookshop.com/

omgebouwde macbook pro.
KappuhH schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 15:48:
[...]

Sta op het punt dezelfde update te doen. Zou je vooraf kunnen benchmarken en daarna ook? Ben benieuwd naar de verschillen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Laatst online: 14-09 20:28
angelico66 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:54:
Is goed!
heeft iemand deze gezien?

http://www.modbookshop.com/

omgebouwde macbook pro.

[...]
Ja, die mensen zijn er al sinds 2008. Toen-der-tijd moest je zelf een MacBook leveren. Zo kon je je MacBook naar hun toesturen en zouden hun hem voor je ombouwen. Kostte zo'n $900 als ik me dat goed herinner.

Op zich is het idee erachter wel tof. Maar Mac OS X - zelfs met LaunchPad - is nu niet echt een "Tablet Friendly OS".

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Even voor de mensen die nog zitten met het LG en Samsung verhaal bij de retina Macbook Pro, ook de Samsung is niet perfect en de verschillen in beeldkwaliteit zijn niet te zien.
Het is dat ik via terminal heb gekeken welk beeldscherm er in mijn nieuwe rMBP zit, anders had ik niet geweten dat ik nu een Samsung zou hebben. Deze heeft geen last van image retention, maar heeft wel een lichte backlight plek links in het beeld.
Ik stoor me er gelukkig niet heel erg aan en zal daarom ook geen stappen ondernemen, ook omdat ik na 4 verschillende beeldschermen weet, dat geen enkel beeldscherm 100% perfect is.

Ik moet trouwens zeggen dat 16GB wel een verademing is tov de 8GB die ik eerst had. Hoe gek ik het ook maak (voor mijn doen), ik krijg op deze geen page-outs, waar ik bij de 8GB versie deze al best snel kreeg (Safari, Sparrow, iTunes en iPhoto open).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
RnB schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:45:
Even voor de mensen die nog zitten met het LG en Samsung verhaal bij de retina Macbook Pro, ook de Samsung is niet perfect en de verschillen in beeldkwaliteit zijn niet te zien.
Het is dat ik via terminal heb gekeken welk beeldscherm er in mijn nieuwe rMBP zit, anders had ik niet geweten dat ik nu een Samsung zou hebben. Deze heeft geen last van image retention, maar heeft wel een lichte backlight plek links in het beeld.
Ik stoor me er gelukkig niet heel erg aan en zal daarom ook geen stappen ondernemen, ook omdat ik na 4 verschillende beeldschermen weet, dat geen enkel beeldscherm 100% perfect is.

Ik moet trouwens zeggen dat 16GB wel een verademing is tov de 8GB die ik eerst had. Hoe gek ik het ook maak (voor mijn doen), ik krijg op deze geen page-outs, waar ik bij de 8GB versie deze al best snel kreeg (Safari, Sparrow, iTunes en iPhoto open).
Ik open PhotoShop + PSD van 170Mb binnen 4Sec :9 Ik wil nooit meer terug naar < 16Gb _/-\o_

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florisappelaar
ik zat juist de overweging te maken om hem niet met 16 gb te bestellen aangezien meerdere mensen mij vertelden dat het verschil niet heel groot zou zijn... tuurlijk, het hangt af wat je er mee doet maar voor mij is dat photoshop / illustrator / aperture etc geen autocad en 3d gedoe ;)

de problemen met het scherm ben ik mij van bewust, ik ga checken of ik een samsung heb en anders retour... de Samsungs hebben in ieder geval minder problemen dan de batch met LG's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Lekker kort door de bocht weer. Ik zou eerst eens even kijken hoe je scherm bevalt, nog voordat je kijkt of je een Samsung of een LG hebt. Straks heb jij een prachtige LG zonder defecten en dan ga je die terug sturen omdat je niet verder kijkt dan je neus lang is... Scheelt je ook weer gedoe en wachten.
Xanion schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 23:25:
[...]

Ik open PhotoShop + PSD van 170Mb binnen 4Sec :9 Ik wil nooit meer terug naar < 16Gb _/-\o_
Dat heeft meer met de ssd te maken dan met je 16GB ram. Met 8GB ram had je dat ook in 4 seconden kunnen openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
Nou ik heb even snel die 16 GB er in gedaan, macbook geeft het netjes aan.
Even snel voor ik werken moet, kon het niet laten. Hihi
Morgen doe ik de ssd, ik heb met disk assistent een copie op een USB stick gezet
Hier ben ik toch wel wat benauwd over, ik hoop dat dat soepel gaat morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of het laatste tijd nog ter sprake is geweest, maar hoe zit het met de batterijduur van jullie rMBP?
Heb nou niet echt het gevoel dat ik een dagje kan zonder hem aan de stroom te hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Bedoel je met een dagje op de accu ook echt een dag van 's ochtends tot 's avonds (8 tot 16)?

Ik heb vandaag 's ochtends (10:10 - 11:50) en 's middags (14:20 - 18:00) college gehad en toen ik thuiskwam had ik nog 41% van de accu over. In het eerste college heb ik mijn rMBP niet gebruikt, maar in de tussenuren en het laatste college wel. Laten we zeggen dat ik er 4u actief mee gewerkt heb (websites met flash/silverlight, powerpoint en wat downloaden).

Als het goed is, moet je met gemiddeld gebruik zo'n 6 à 7 uur op de accu kunnen werken. Maar dit is voor iedereen natuurlijk anders. Ik denk dat de grootste energievreter de nVidea kaart is. Ik zie ook dat wanneer deze in gebruik genomen wordt door een applicatie, dat mijn accuduur halveert.

[ Voor 11% gewijzigd door RnB op 05-10-2012 18:24 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 128 Laatste