Ik heb een probleem met mijn rMBP. Ik heb via Bootcamp Windows 7 geïnstalleerd, dit ging goed. Hierna wilde ik echter een datapartitie aanmaken met de Disk Management van Windows 7, alleen die maakte er een Dynamic disk van. Ik heb opgezocht hoe dit op te lossen en kwam de oplossing tegen dat EASUS Partition Manager geïnstalleerd moest worden om de Disk terug te veranderen naar Basic. Dit gedaan volgens de handleiding, toen moest ie opnieuw opstarten.
Nu komen we bij het probleem, hij blijft hangen in een boot loop van Windows 7. Het splashscreen verschijnt, maar net voordat de 4 puntjes bij elkaar komen komt er een BSOD langsgeflitst. Dit gaat zo snel dat ik niet kan lezen wat er mis is. Als ik dan opnieuw opstart in Startup Repair en dat uitvoer, zegt ie dat hij de computer niet automatisch kan repareren. Als ik dan op 'View diagnostic and repair details' druk, komt de boodschap dat een batch het opstarten van Windows verhindert en dat de oplossing is om een 'System integrity check' te doen.
Als ik bij het opstarten de option key ingedrukt houd, krijg ik alleen Windows als hdd te zien, die dus in die loop zit. Ik kan dus ook niet terug naar OSX.
Ik heb ook al geprobeerd om cmd + R te doen, en dan gaat ie naar internet recovery. Daar heb ik gekeken of ik de disk kon repairen, dit was niet mogelijk, ik kon niets selecteren. Ik heb als laatste geprobeerd om Lion opnieuw te installeren via de internet recovery, maar als ik die opstart, krijg ik geen hdd te zien waarin ik hem kan installen.
Ik heb bij het installeren van Windows 7 de key al ingevuld, dus is het mogelijk om de installatie te repareren, zonder dat ik dus de key verlies?
Ik hoop dat jullie hiermee kunnen helpen, ik ga morgen naar de support van Apple bellen om te kijken of zij weten wat ik moet doen.
Edit: ik heb vanmorgen naar de support gebeld en volgens de man die ik aan de lijn had ging het om een corrupte Windows installatie. De oplossing was om de SSD te formatteren en opnieuw te beginnen door Mountain Lion te installeren. Daar ben ik nu dan mee bezig, al moet hij eerst die installatiebestanden binnenhalen via internet...
Ik verwacht dat het wel goed komt nu.
[
Voor 13% gewijzigd door
Verwijderd op 19-10-2012 09:16
]