Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Apple raadt zelf aan af en toe de batterij leeg te laten lopen tot ongeveer 20% om 'de electronen te laten vloeien'. Voor de rest kan ik zeggen: ga je er vooral niet druk om maken, zoals al die neuroten met coconutbattery, want je schiet er niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

World Citizen

FreeReef.nl

Zover ik begreep, maar of dat enkel bij de iPhone was weet ik niet.... Bouwt Apple een tool in, die de batterij telkens een stukje leeg laat lopen en dan weer oplaad als hij aan de stroom hangt. Hierdoor zou dat effect minder moeten zin... Correct me if i'm wrong...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:30
@tarlitz
Ik heb inderdaad wel ergens iets soortgelijks gelezen betreffende het leeglopen. Het zou goed zijn om de accu soms volledig te laten lopen en niet steeds te gebruik van 100% naar bv. 15% en dan aan de netstroom te hangen. Dit zou er namelijk voor zorgen dat de laatste 15% van de capaciteit op den duur 'minder effectief gebruikt zou worden' (lees: niet/minder goed bruikbaar zou zijn).

Ik hang hem nu zelf meestal aan de netstroom indien mogelijk en als ik op de accu werk laat ik hem zo ver mogelijk leeg lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07
@WWAS

Gewoon gebruiken, voor zover ik gelezen heb is het altijd goed om een accu "in beweging" te houden. Af en toe op batterij (hoeft niet zover mogelijk leeg) en als het kan op netstroom. Ik laad mijn rMBP meestal tot 100% en gebruik hem dan op batterij, door het huis, op de uni etc en laad hem op vanaf 10% a 20%.

Enige wat je wil voorkomen is dat je langere tijd alleen maar op netstroom werkt, dat heeft een mindere invloed op de batterij. Succes verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

Hercul3s schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 18:14:
@WWAS

Gewoon gebruiken, voor zover ik gelezen heb is het altijd goed om een accu "in beweging" te houden.
Een Macbook doet dit al uit zichzelf.

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
vogelaarke135 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:50:
[...]

Hier heb ik ook last van: 3 finger swipe om naar vorige/volgende pagina te gaan (Chrome, Finder, Safari) werkt niet. Alleen als ik heel even naar beneden scroll met 2 vingers werkt het wel weer. Maar ga ik daarna een andere applicatie in, dan werkt het weer niet en moet ik weer met 2 vingers naar beneden scrollen :s Echt irritant.
Dit probleem lijkt opgelost na de 10.8.2 update (MBP13 early 2011), toch wel lekkerder werken in Finder en Chrome :)

vogelaarke135

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Even voor alle Retina Macbook Pro gebruikers: Microsoft Office 2011 heeft zojuist een update gekregen en heeft nu Retina ondersteuning. Om het te activeren moet je na de update nog wel even bij elke app eenmalig (Word, Excel, PowerPoint, Outlook) via 'Toon Info' zorgen dat hij de hoge resoluties gebruikt (standaard staat namelijk aangevinkt dat de lage resolutie moet worden gebruikt).
vogelaarke135 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:07:
[...]

Dit probleem lijkt opgelost na de 10.8.2 update (MBP13 early 2011), toch wel lekkerder werken in Finder en Chrome :)
Hoe zorg je dat dit ook werkt in Finder? Ik krijg het alleen werkend onder Safari.

[ Voor 31% gewijzigd door Pyrone89 op 19-09-2012 23:56 ]

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Pyrone89 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:54:
Om het te activeren moet je na de update nog wel even bij elke app eenmalig (Word, Excel, PowerPoint, Outlook) via 'Toon Info' zorgen dat hij de hoge resoluties gebruikt (standaard staat namelijk aangevinkt dat de lage resolutie moet worden gebruikt).
Zag dit idd voorbij komen op AppleInsider. Bij mij is deze optie echter voor Excel, Word en Powerpoint niet uit te schakelen. Iemand advies?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Is een (inmiddels) bekende bug van de nieuwe update.

Je zal even de Terminal.app moeten opstarten en het volgende moeten invoeren:
''touch /Applications/Microsoft\ Office\ 2011/Microsoft\ Excel.app /Applications/Microsoft\ Office\ 2011/Microsoft\ PowerPoint.app /Applications/Microsoft\ Office\ 2011/Microsoft\ Word.app ''
(uitgaande van default install locatie en engelse taal instelling, en dus gewoon elke office app die je geinstalleerd hebt toevoegen).

Hierdoor forceer je het opnieuw laden van de .plist en zal Office in 'Retina mode' opstarten.
Ik laat even in het midden of dit een fout van MS of van Apple is geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door ACRNM op 20-09-2012 00:07 ]

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Zware Unit schreef op donderdag 20 september 2012 @ 00:01:
[...]

Zag dit idd voorbij komen op AppleInsider. Bij mij is deze optie echter voor Excel, Word en Powerpoint niet uit te schakelen. Iemand advies?
Kun je Word (het icoon) kopieren naar je bureaublad, de originele hernoemen naar Oude Word, degene die je zojuist hebt gekopieerd in huidige naam terugkopieren naar de betreffende plek en vervolgens Oude Word weggooien.

Idem voor de Excel, PowerPoint en Outlook apps

• Zware Unit
ACRNM schreef op donderdag 20 september 2012 @ 00:06:
Is een (inmiddels) bekende bug van de nieuwe update.

Je zal even de Terminal.app moeten opstarten en het volgende moeten invoeren:
''touch /Applications/Microsoft\ Office\ 2011/Microsoft\ Excel.app /Applications/Microsoft\ Office\ 2011/Microsoft\ PowerPoint.app /Applications/Microsoft\ Office\ 2011/Microsoft\ Word.app ''
(uitgaande van default install locatie en engelse taal instelling, en dus gewoon elke office app die je geinstalleerd hebt toevoegen).

Hierdoor forceer je het opnieuw laden van de .plist en zal Office in 'Retina mode' opstarten.
Ik laat even in het midden of dit een fout van MS of van Apple is geweest.
Thanks. Office 2011 ziet er nu echt enorm veel beter uit. Voornamelijk Excel is helemaal top met kleine font size... nooit verwacht van Microsoft, maar respect voor deze update.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Gister geprobeerd mijn mbp 2012 terug te zetten naar nieuwstaat dmv recovery. Daar dit 7 uur ging duren vannacht maar laten lopen, nu kijk ik net en en is hij gewoon weer geherstart en alle oude programma zijn er nog. Iemand tips ?

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:05
Je MacBook recoveren via internet terwijl Apple IOS6 en MAC-OS updates uitgeeft aan heel de wereld, lees; rokende servers. Lijkt me niet handig probeer het vandaag of dit weekend nog eens en probeer dan te zien waarom hij reboot?

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:40
Wow, die informatie over MSO2011, super!
Ik gebruikte een tijdje iWork '09, omdat MSO er gewoon niet uitzag op mijn rMBP. Maar ik vind iWork '09 geen lekkere software om mee te werken, zeker niet als het één en ander compatibel moet zijn met andere systemen.
Heel blij met deze update, ga weer MSO gebruiken. :)

Ik had het trouwens ook niet verwacht van Microsoft, aangezien ze met weinig woorden hadden aangegeven de HiDPI modus niet te ondersteunen:
In a post on the Office for Mac blog, a Microsoft representative replying to use comments confirmed that although Outlook 2011 supports the Retina display, “the remaining apps will have the same viewing quality as on any non-Retina device.”
They continued: “Unfortunately at this time, we cannot comment on any future updates regarding supporting Retina on Word, Excel or Powerpoint.”

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Twanjo schreef op donderdag 20 september 2012 @ 07:17:
Gister geprobeerd mijn mbp 2012 terug te zetten naar nieuwstaat dmv recovery. Daar dit 7 uur ging duren vannacht maar laten lopen, nu kijk ik net en en is hij gewoon weer geherstart en alle oude programma zijn er nog. Iemand tips ?
Hoe ben je precies te werk gegaan? Bij een re-install wordt inderdaad alleen OSX opnieuw geïnstalleerd en worden vervolgens je oude programma's en instellingen weer terug gezet. Om dit te voorkomen dien je niet alleen OSX opnieuw te installeren, maar moet je eerst je HD (of SSD) wissen.

Houdt cmd en R (geloof ik) ingedrukt tijdens het opstarten. Kies voor schijfhulpprogramma (disk utility), selecteer je HD en kies voor wissen. In de drop down kies je als bestandssysteem voor Mac OS Extended (Journaled), verzin een naam voor je schijf en klik op wissen. Hierna kun je het schijfhulpprogramma afsluiten. Vervolgens is het OSX installeren zoals je hiervoor ook al gedaan hebt. Als het goed is eindig je dan met een "schone" OSX installatie zonder je oude programma's en settings.

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 12:16
Is het meer mensen opgevallen dat na de update naar 10.8.2 de batterijtijd drastisch achteruit gaat? Elke minuut gaat er bij mij weer een procent vanaf. Ik heb het ding nog maar een half uur gebruikt (begon met een volle batterij), en de resterende batterijtijd is nog maar 3 uur!

Ik las op diverse plekken dat deze update de batterijtijd leek op te krikken, maar het is nu nog erger dan bij 10.8.1! :-( Ik ben trouwens niet de enige.

Die Office 2011 Retina fix werkt bij mij trouwens niet. Zou ik de plist moeten aanpassen en de hoge resolutie moeten forceren?

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Joseph schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:56:
Is het meer mensen opgevallen dat na de update naar 10.8.2 de batterijtijd drastisch achteruit gaat? Elke minuut gaat er bij mij weer een procent vanaf. Ik heb het ding nog maar een half uur gebruikt (begon met een volle batterij), en de resterende batterijtijd is nog maar 3 uur!

Ik las op diverse plekken dat deze update de batterijtijd leek op te krikken, maar het is nu nog erger dan bij 10.8.1! :-( Ik ben trouwens niet de enige.
Ik heb er nog niet echt op gelet, maar ik heb nog geen merkbare achteruitgang kunnen constateren. Wel viel mij op dat Spotlight opnieuw aan het indexeren was nadat ik de update had geïnstalleerd. Dat kan een verklaring zijn voor een eventuele kortere werktijd op de accu.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Gisteren heeft mijn vriendin mijn nieuwe macbook in ontvangst mogen nemen, vandaag heb ik hem dan maar eens mee naar het werk genomen.. Ik moet wel zeggen; het is wel even hard wennen als je in het verleden puur met Windows gewerkt hebt..

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
SoaDmaggot schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:24:
Gisteren heeft mijn vriendin mijn nieuwe macbook in ontvangst mogen nemen, vandaag heb ik hem dan maar eens mee naar het werk genomen.. Ik moet wel zeggen; het is wel even hard wennen als je in het verleden puur met Windows gewerkt hebt..
Het is inderdaad even wennen, maar als je het gewend bent wil je niks anders meer! Veel plezier :)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

azt33 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:52:
[...]

Het is inderdaad even wennen, maar als je het gewend bent wil je niks anders meer! Veel plezier :)
welkom;)

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

• azt33
Je bent zo een 8-9 jaar te laat om mij welkom te heten :9

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
stormfly schreef op donderdag 20 september 2012 @ 07:48:
Je MacBook recoveren via internet terwijl Apple IOS6 en MAC-OS updates uitgeeft aan heel de wereld, lees; rokende servers. Lijkt me niet handig probeer het vandaag of dit weekend nog eens en probeer dan te zien waarom hij reboot?
Ben bang dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Dat het 8 uur duurt lijkt me wel te kloppen, daar het 4gig met 300kb/s is. Het probleem is echter dat hij de boel niet leeg gooit.
[b]Tjoekie schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:07:
Bij een re-install wordt inderdaad alleen OSX opnieuw geïnstalleerd en worden vervolgens je oude programma's en instellingen weer terug gezet. Om dit te voorkomen dien je niet alleen OSX opnieuw te installeren, maar moet je eerst je HD (of SSD) wissen.
Kijk, dit wis ik dus niet .
[
Houdt cmd en R (geloof ik) ingedrukt tijdens het opstarten. Kies voor schijfhulpprogramma (disk utility), selecteer je HD en kies voor wissen. In de drop down kies je als bestandssysteem voor Mac OS Extended (Journaled), verzin een naam voor je schijf en klik op wissen. Hierna kun je het schijfhulpprogramma afsluiten. Vervolgens is het OSX installeren zoals je hiervoor ook al gedaan hebt. Als het goed is eindig je dan met een "schone" OSX installatie zonder je oude programma's en settings.
Thnx , hiermee gaat het zeker lukken!

• ken-dj

ken-dj

azt33 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:03:
[...]

Je bent zo een 8-9 jaar te laat om mij welkom te heten :9
Je zegt dat je hier voor altijd windows gebruikte ,bedoelde dus welkom in het mac topic forum. :*)

of bedoel je dat je nu pas op je werk met mac werkt.?

[ Voor 9% gewijzigd door ken-dj op 20-09-2012 16:55 ]

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 19:56

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

ken-dj schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:54:
[...]

Je zegt dat je hier voor altijd windows gebruikte ,bedoelde dus welkom in het mac topic forum. :*)

Hij bedoelt dat je de verkeerde hebt gequote om welkom te heten ;)

Die post daarboven was de nieuwe Mac'er en hij zij zit al 8-9 jaar op een Mac ;)

edit: azt33 postuele geslachtsverandering (tm) laten ondergaan

[ Voor 8% gewijzigd door ankhie op 20-09-2012 21:34 ]

• ken-dj

ken-dj

ankhie schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:28:
[...]

Die post daarboven was de nieuwe Mac'er en hij zit al 8-9 jaar op een Mac ;)
haha :) lol zie het nu idd ;) dat hij het zo lang vol houdt hier pff

merk dat er erg veel jongeren rond hangen zelfs de mod's van nu zijn niet meer wat het is

• Megalith
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:04
Vandaag heb ik mijn jaar oude 13" Macbook Pro ingeruild voor een 15" Retina. Echt een schitterend apparaat zeg :) Alles aan dit apparaat is helemaal super. Snel, veel werkruimte op een prachtig scherm en natuurlijk een erg mooi design. De kwaliteit van de luidsprekers valt me ook erg mee. Ik kan in elk geval weer een paar jaar vooruit :)

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:23
Nice. ;)

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

• azt33
ankhie schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:28:
[...]

Die post daarboven was de nieuwe Mac'er en hij zit al 8-9 jaar op een Mac ;)

[...]
ken-dj schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:54:
[...]

Ik gebruik Mac al een langere tijd dus. Jullie hadden het bijna goed, ben alleen geen hij :+

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Sinds een paar dagen heb ik ook een macbook pro retina. Prachtig ding alleen 1 ding is vervelend. Ik gebruik een magic mouse en dat geeft problemen icm wifi. Schijnbaar omdat de wifi en bluetooth ontvangers erg dicht bij elkaar zitten storen ze elkaar. Als ik op 2.4 GHz verbind dan is de wifi verbinding onwerkbaar. Op 5 GHz gaat het een stuk beter. Nadeel is dat mijn telefoon geen 5 GHz wifi ondersteund en dus eigenlijk op beide frequenties wifi beschikbaar wil hebben. De router heeft daar geen probleem maar dit levert een probleem op. Op de plek waar ik meestal werk is er een beter signaal met 2.4 GHz dan met 5 GHz. Maw, de macbook kiest de 2.4GHz frequentie en wordt onbruikbaar icm de bluetooth muis.

Dus ik zou willen forceren dat er altijd wordt verbonden met de 5GHz band alleen lijkt OSX daar geen ondersteuning voor te hebben. Is er iemand die weet hoe OSX zover te krijgen is dat deze op de 5GHz band verbind ondanks het mindere signaal?

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 12:00
xos schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:39:
Sinds een paar dagen heb ik ook een macbook pro retina. Prachtig ding alleen 1 ding is vervelend. Ik gebruik een magic mouse en dat geeft problemen icm wifi. Schijnbaar omdat de wifi en bluetooth ontvangers erg dicht bij elkaar zitten storen ze elkaar. Als ik op 2.4 GHz verbind dan is de wifi verbinding onwerkbaar. Op 5 GHz gaat het een stuk beter. Nadeel is dat mijn telefoon geen 5 GHz wifi ondersteund en dus eigenlijk op beide frequenties wifi beschikbaar wil hebben. De router heeft daar geen probleem maar dit levert een probleem op. Op de plek waar ik meestal werk is er een beter signaal met 2.4 GHz dan met 5 GHz. Maw, de macbook kiest de 2.4GHz frequentie en wordt onbruikbaar icm de bluetooth muis.

Dus ik zou willen forceren dat er altijd wordt verbonden met de 5GHz band alleen lijkt OSX daar geen ondersteuning voor te hebben. Is er iemand die weet hoe OSX zover te krijgen is dat deze op de 5GHz band verbind ondanks het mindere signaal?
Dat zijn dan normaal toch 2 aparte signalen? Je kan bij netwerk voorkeuren dan de 2,4GHz netwerk verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Ik ga vandaag naar de AppleStore. Na de update naar 10.8.2 haal ik nog maar maximaal 3 uur op een volle batterij. Een beetje achteruitgang kan ik nog begrijpen, maar dit kan niet.

Ik praat over de batterijduur in ruststand (een beetje browsen en tekstverwerken). Heeft echt niemand anders hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Heb je al gekeken of er geen processen zijn die (buiten je verwachting om) veel CPU-tijd vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
xos schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:39:

Kom je tot die conclusie, omdat wanneer je bluetooth niet gebruikt, je een perfect signaal heb of denk je dat maar? Het lijkt me namelijk heel sterk dat die twee elkaar beïnvloeden. Ik heb er zelf namelijk geen als last van, zowel op de 2,4GHz als op de 5GHz band niet.
Het kan een routerprobleem zijn of misschien toch een defect aan je Mac, ik zou dat eerst even onderzoeken. Probeer bij een ander te verbinden en kijk of je dezelfde resultaten krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:36
blubbers schreef op donderdag 20 september 2012 @ 23:13:
[...]

Dat zijn dan normaal toch 2 aparte signalen? Je kan bij netwerk voorkeuren dan de 2,4GHz netwerk verwijderen.
Dat ligt eraan, als je een airport/timecapsule gebruikt is er inderdaad een optie waarbij je de netwerken kunt "scheiden" waardoor je appart met het 2,4 of 5 GHz kunt verbinden. Dit staat echter standaard uit.

Echter heb ik zelf ook een retina icm een magic mouse en dit werkt perfect, ik heb totaal geen problemen met het gebruik van wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Smultie schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:48:
Heb je al gekeken of er geen processen zijn die (buiten je verwachting om) veel CPU-tijd vragen?
De CPU is 98% idle. Daar ligt het dus niet aan.

Ik merk ook steeds meer vastlopers. Ook dit had ik nog nooit gehad voor de update. Ik denk dat ik mijn handel eens ga backuppen en terug ga naar 10.8.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Nano2009 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:32:
[...]

Dat ligt eraan, als je een airport/timecapsule gebruikt is er inderdaad een optie waarbij je de netwerken kunt "scheiden" waardoor je appart met het 2,4 of 5 GHz kunt verbinden. Dit staat echter standaard uit.

Echter heb ik zelf ook een retina icm een magic mouse en dit werkt perfect, ik heb totaal geen problemen met het gebruik van wireless.
Hmm, mijn netgear router blijkt dus gelukkig ook te kunnen. Standaard werden voor beide signalen hetzelfde ssid gebruikt maar dat is gelukkig aan te passen. Dat werkt prima.
RnB schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:01:
[...]

Kom je tot die conclusie, omdat wanneer je bluetooth niet gebruikt, je een perfect signaal heb of denk je dat maar? Het lijkt me namelijk heel sterk dat die twee elkaar beïnvloeden. Ik heb er zelf namelijk geen als last van, zowel op de 2,4GHz als op de 5GHz band niet.
Het kan een routerprobleem zijn of misschien toch een defect aan je Mac, ik zou dat eerst even onderzoeken. Probeer bij een ander te verbinden en kijk of je dezelfde resultaten krijgt.
Ik kom tot die conclusie omdat het uitschakelen van bluetooth reproduceerbaar leidt tot het herstellen van wifi op de 2.4 GHz band en het wegvallen van de verbinding na het activeren van bluetooth. Zie ook https://discussions.apple...4113552?start=45&tstart=0 ,schijnbaar zijn er meer mensen met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Dat bedoelde ik inderdaad.
Maar dat is erg raar dan, ik zou als ik jou was even langs de Apple store gaan of iets anders regelen omtrent garantie, aangezien je systeem defect is.

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:03
Hier geen grote veranderingen in batterij-gebruik.
Afbeeldingslocatie: http://www.harmenfaber.nl/tweakers/Schermafbeelding%202012-09-22%20om%2009.52.03.png

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Haha,wat een faal bedrijf dat Apple. Mij neef heeft een kapotte MacBook oplader en hebben dus 90 km gereden naar de Apple store in oberhausen. Sorry meneer, genius bar is vol. Je moet eerst een afspraak maken en de eerst volgende dag is as dinsdag.

Bij elke normale winkel kan je meteen technische hulp krijgen. Schandalig.

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Na veel moeite een nieuw scherm gekregen door de putjes. Na 1 week meteen weer een putje in het scherm.. Buiten de toetsenbordrand kan ook de rand bij de trackpad putjes slaan. HOERA dus. Mag weer een schermreparatie en krijg een nieuwe laptop mocht het weer gebeuren, als het dan weer gebeurd is het geld terug in ieder geval.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

magnifor schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 14:35:
Haha,wat een faal bedrijf dat Apple. Mij neef heeft een kapotte MacBook oplader en hebben dus 90 km gereden naar de Apple store in oberhausen. Sorry meneer, genius bar is vol. Je moet eerst een afspraak maken en de eerst volgende dag is as dinsdag.

Bij elke normale winkel moet je ook gewoon in de rij aansluiten en op je beurt wachten, Als het erg druk is kan je daar ook uren staan, en zelfs later terug moeten komen omdat ze sluiten.
Nu heeft Apple niet veel Apple stores en is het meestal aardig druk, vooral op een zaterdag. Wees blij dat je van te voren een afspraak kunt maken zodat je niet voor niks heen en weer rijdt.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• vogelaarke135
  • Laatst online: 15-03 18:43
Pyrone89 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:54:
Even voor alle Retina Macbook Pro gebruikers: Microsoft Office 2011 heeft zojuist een update gekregen en heeft nu Retina ondersteuning. Om het te activeren moet je na de update nog wel even bij elke app eenmalig (Word, Excel, PowerPoint, Outlook) via 'Toon Info' zorgen dat hij de hoge resoluties gebruikt (standaard staat namelijk aangevinkt dat de lage resolutie moet worden gebruikt).
[...]

Hoe zorg je dat dit ook werkt in Finder? Ik krijg het alleen werkend onder Safari.
Te vroeg gejuicht, nadat de mbp vanuit sleep terug kwam, werkt three-finger swipe niet meer fatsoenlijk: in iPhoto werkt het zelfs helemaal niet meer :s

vogelaarke135

• Stekeltje
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Heeft iemand ervaring met een mat scherm en een glossy scherm. Met google vind ik wel filmpjes maar dat helpt niet echt om de knoop door te hakken. Ik ben zelf erg bang dat glossy zeer irritant is en dat mat flets overkomt dus bij beide een nadeel. Wie helpt met het doorhakken van de knoop?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mat is zeker niet flets.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Stekeltje

Stekeltje

Dat snap ik, maar ik bedoelde dat sommige zeggen dat bij glossy de kleuren beter tot zijn recht komen. Ik ben er wel uit dat ik voor de hogere resolutie ga, dit heeft volgens mij echt wel meer waarde. Het betreft trouwens een MBP 15". Verder alles basic ik plaats zelf wel geheugen en een SSD.

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Stekeltje schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 18:28:
[...]

Dat snap ik, maar ik bedoelde dat sommige zeggen dat bij glossy de kleuren beter tot zijn recht komen. Ik ben er wel uit dat ik voor de hogere resolutie ga, dit heeft volgens mij echt wel meer waarde. Het betreft trouwens een MBP 15". Verder alles basic ik plaats zelf wel geheugen en een SSD.
Je moet wel begrijpen dat dit soort verschillen enorm opgeblazen worden op fora. Betere kleurweergave is dan ook een miniem verschil. Beide schermen zijn gewoon goed, alleen de ene heeft net iets betere kleuren, maar heeft een spiegelend scherm. De andere heeft iets minder goede kleuren, maar nog steeds heel goed, en een mat scherm. Zelf ga ik 10/10 keer voor het matte scherm, of angi-glaare coating, omdat ik reflecties bijzonder storend vind,

• Stekeltje

Stekeltje

tarlitz schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 18:41:
[...]

Je moet wel begrijpen dat dit soort verschillen enorm opgeblazen worden op fora. Betere kleurweergave is dan ook een miniem verschil. Beide schermen zijn gewoon goed, alleen de ene heeft net iets betere kleuren, maar heeft een spiegelend scherm. De andere heeft iets minder goede kleuren, maar nog steeds heel goed, en een mat scherm. Zelf ga ik 10/10 keer voor het matte scherm, of angi-glaare coating, omdat ik reflecties bijzonder storend vind,
Kijk hier kan ik iets mee :) . Ik denk dat ik glossy ook te irritant vind. Bedankt voor je advies :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ehans
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 08:31
Ik heb sinds begin augustus een Macbook Pro Retina na eerst een paar 13" Macbooks gehad te hebben.
In ieder geval ben ik verre van tevreden met dit apparaat. Een hoop problemen die maar niet opgelost worden. Zo heb ik een trackpad dat de eerste 5 a 10 minuten een geheel eigen leven leidt en ongevraagd bewegingen en kliks maakt. Het trackpad werkt sowieso niet zo fijn als mijn 3 jaar oude MBP.

Daarnaast heb ik een nieuw probleem sinds kort dat er in ruststand, vooral 's-nachts iets gebeurt met mn Macbook waardoor de batterij geheel naar 0% wordt leeggezogen en het apparaat enorm verhit wordt. Niet iets wat je verwacht bij een laptop in deze prijsklasse.

Ik heb geen Applecare bijgekocht maar ga dat toch maar doen maar het vervelende is dat je dan naar A-mac moet voor reparatie terwijl ik online besteld heb. Aangezien die aan het fuseren zijn met I-factors gaat daar 3 a 4 weken overheen. Totaal niet acceptabel mijn inziens. Ben er eigenlijk wel klaar mee en Apple mag 'm van mij terughebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Nog meer mensen die hier gfxstatus gebruiken om zoveel mogelijk de geintegreerde videokaart te gebruiken?

Nu heb ik een 2010 i7 model met mountain lion en wanneer ik forceer om integrated te gebruiken bespaar ik lekker accu verbruik. Want zeg nou zelf, tijdens het browsen heb je toch niet de zwaardere videokaart nodig..

Maar bij een herstart van de macbook met gfxstatus enabled wordt het beeld als het ware helemaal verneukt en totaal onwerkbaar (ga zo deur uit, zal straks foto proberen te maken). Als het me uberhaubt lukt om de app af te sluiten wordt het beeld weer normaal of ik moet een restart doen.

ps. zonder gfxstatus ben ik bij veelvuldig gebruik van de macbook nog 0l keer bovenstaand probleem tegen gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 08:07
Stekeltje schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 19:53:
[...]
Kijk hier kan ik iets mee :) . Ik denk dat ik glossy ook te irritant vind. Bedankt voor je advies :) !
Bij de MBA en nieuwe rMBP hebben ze de weerspiegeling aangepakt, mijn rMBP spiegelt al een heel stuk minder dan de "gewone" glossy MBP. Hij spiegelt nog wel maar gevoelsmatig stoor ik mij er meestal niet aan, waar dat bij de gewone glossy wel meer zo was. Als je voor de gewone 15" MBP gaat zou ik inderdaad de High-res anti-glare nemen. Mat is wel fijner om op te werken dan glossy.
1ehans schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:49:
Ik heb sinds begin augustus een Macbook Pro Retina na eerst een paar 13" Macbooks gehad te hebben.
In ieder geval ben ik verre van tevreden met dit apparaat. Een hoop problemen die maar niet opgelost worden. Zo heb ik een trackpad dat de eerste 5 a 10 minuten een geheel eigen leven leidt en ongevraagd bewegingen en kliks maakt. Het trackpad werkt sowieso niet zo fijn als mijn 3 jaar oude MBP.

Daarnaast heb ik een nieuw probleem sinds kort dat er in ruststand, vooral 's-nachts iets gebeurt met mn Macbook waardoor de batterij geheel naar 0% wordt leeggezogen en het apparaat enorm verhit wordt. Niet iets wat je verwacht bij een laptop in deze prijsklasse.

Ik heb geen Applecare bijgekocht maar ga dat toch maar doen maar het vervelende is dat je dan naar A-mac moet voor reparatie terwijl ik online besteld heb. Aangezien die aan het fuseren zijn met I-factors gaat daar 3 a 4 weken overheen. Totaal niet acceptabel mijn inziens. Ben er eigenlijk wel klaar mee en Apple mag 'm van mij terughebben...
Misschien even een complete clean install? Ik heb mijn rMBP nu een maand ongeveer en geen problemen gehad. Met 10.8.2 is alles ook weer een stuk beter geworden.

Verder kun je gewoon Apple Care bellen binnen de 1e 3 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNumberOne
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-08 11:07
Hey mensen, ik heb een Macbook Retina voor school aangeschaft. Gewoon omdat het de beste notebook in zijn klasse is. Aangezien ik best zware grafische programma's draai had ik een redelijke gpu nodig. De GT650M voldoet prima. En met het gewicht van 2 kilo is het gewoon ideaal op de motor, in school enzv.

Ik heb net nog mee kunnen doen aan de studenten actie en het geld moet binnenkort overgeschreven zijn.

Maar.... nu schijnt er nogal een verschil te zijn tussen het LG en Samsung display. Ik vroeg me af, of het verschil nog steeds merkbaar is in deze periode. Ik betaal een hoop en wil gewoon het beste wat ik ervoor kan krijgen. Ook kan ik me niet veroorloven dat ik straks een paar weken zonder laptop zit omdat het scherm niet werkt.

Als er nog steeds een duidelijk verschil is dan ga ik Apple even mailen en bellen met het verzoek dat ik toch echt een Samsung display wil hebben.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Er zit geen verschil in.
Het enige verschil is dat de meeste mensen met een "defect" scherm, een LG scherm hebben. Echter komen de bekende defecten ook voor bij de Samsung schermen. Qua beeld is er geen betere van elkaar.
Dus mijn advies is gewoon: kijk of jij het scherm goed vind ipv kijken of je een LG of een Samsung scherm hebt, aangezien er ook erg goede LG schermen tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

BombaAriba

Ondertitel

magnifor schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 14:35:

Je kan een Macbook oplader ook gewoon online bestellen of bij iedere Apple reseller halen. Er zit tevens ook een Apple store in Amsterdam. Het is maar hoe moeilijk je het jezelf maakt.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
BombaAriba schreef op zondag 23 september 2012 @ 17:24:
[...]

Je kan een Macbook oplader ook gewoon online bestellen of bij iedere Apple reseller halen. Er zit tevens ook een Apple store in Amsterdam. Het is maar hoe moeilijk je het jezelf maakt.
Laptop valt onder de garantie, is gekocht in de vs bij een Apple Store en dus vandaar naar Oberhausen gereden. Wist ik veel dat ik eerst een afspraak moest maken. Ik verwacht dat ik meteen kan geholpen kan worden en niet dat ik te horen krijg dat ik eerst een afsrpaak moet maken. Bij de MM kan dat toch ook gelijk? Waarom niet bij Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Omdat 't bij Apple 15x zo druk is als bij de Mediamarkt? En ze bij Apple de tijd voor je nemen, waar ze bij MM je zo snel mogelijk af willen poeieren?

Je had ook wel een beetje onderzoek mogen doen hoor, voordat je voor die 90km in de auto stapte.

Ik ben trouwens ook wel 's meteen geholpen met een iPhone. Het kan wel maar je moet geluk hebben dan.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 23-09-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 23 september 2012 @ 18:36:
Omdat 't bij Apple 15x zo druk is als bij de Mediamarkt? En ze bij Apple de tijd voor je nemen, waar ze bij MM je zo snel mogelijk af willen poeieren?

Je had ook wel een beetje onderzoek mogen doen hoor, voordat je voor die 90km in de auto stapte.

Ik ben trouwens ook wel 's meteen geholpen met een iPhone. Het kan wel maar je moet geluk hebben dan.
MediaMarkt heeft grotere winkels en daarom drukker. Onderzoek? Naar wat? Het eerste waar je aan denkt waneer je gebruik wilt maken van de garantie is dat je naar de winkel gaat. Dat is ook de essentie van een fysieke winkel namelijk meteen geholpen kunnen worden. Mijn neef had het net zo goed terug kunnen sturen en alles via internet kunnen regelen maar omdat de downtime zo berperkt mogelijk moet blijven zijn we naar Oberhausen gereden. In mijn gekste dromen had ik niet kunnen dromen dat je eerst een afspraak moest maken om een adapter te laten vervangen.

En vertellen dat de laptop van essentieel van belang is en dat we eigenlijk geen downtime kunnen permiteren maakt blijkbaar niets uit en wordt er simpelweg een wenkbrouw opgeheven. Vind het gewoon een dikke faal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

magnifor schreef op zondag 23 september 2012 @ 18:49:
[...]

MediaMarkt heeft grotere winkels en daarom drukker.
Qua mensen die er langs komen voor ondersteuning natuurlijk. Bij Apple komen namelijk óók diegenen die hun product bij MM gekocht hebben terug omdat ze daar beter geholpen worden.
Onderzoek? Naar wat?
Naar wat het proces is om hulp te krijgen.
Het eerste waar je aan denkt waneer je gebruik wilt maken van de garantie is dat je naar de winkel gaat. Dat is ook de essentie van een fysieke winkel namelijk meteen geholpen kunnen worden. Mijn neef had het net zo goed terug kunnen sturen en alles via internet kunnen regelen maar omdat de downtime zo berperkt mogelijk moet blijven zijn we naar Oberhausen gereden. In mijn gekste dromen had ik niet kunnen dromen dat je eerst een afspraak moest maken om een adapter te laten vervangen.

En vertellen dat de laptop van essentieel van belang is en dat we eigenlijk geen downtime kunnen permiteren maakt blijkbaar niets uit en wordt er simpelweg een wenkbrouw opgeheven. Vind het gewoon een dikke faal.
Gut ik dacht dat alleen Amerikanen zo'n sense of entitlement hadden. Alles moet maar aan de kant geschoven worden want magnifor komt eraan.

Ga jij voortaan lekker je laptops bij de MM kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

CyBeR schreef op zondag 23 september 2012 @ 18:36:

Het is natuurlijk wel een beetje raar om afgepoeierd te worden met "Sorry, we hebben geen plek. Maak maar een afspraak". Het is een winkel, geen ziekenhuis. Onderzoek of niet maar het lijkt mij niet meer dan normaal om een winkel in te lopen en een probleem voor te leggen. En hoeveel tijd hebben ze nou nodig met het controleren van een adapter? 5 minuten ofzo :/
Het getuigd ook weinig inlevingsvermogen van de Apple medewerker achter de balie..

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 23-09-2012 20:16 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

vhal schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:11:
[...]

Het is natuurlijk wel een beetje raar om afgepoeierd te worden met "Sorry, we hebben geen plek. Maak maar een afspraak". Het is een winkel, geen ziekenhuis. Onderzoek of niet maar het lijkt mij niet meer dan normaal om een winkel in te lopen en een probleem voor te leggen. En hoeveel tijd hebben ze nou nodig met het controleren van een adapter? 5 minuten ofzo :/
Lekker is dat voor al die mensen die wél netjes een afspraak gemaakt hebben.
Het getuigd ook weinig inlevingsvermogen van de Apple medewerker achter de balie..
Zo, jij verraadt je hier als iemand die nog nooit in een Apple Store geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

CyBeR schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:18:
[...]

Lekker is dat voor al die mensen die wél netjes een afspraak gemaakt hebben.
Misschien is het wel een goed systeem om volgens een afspraaksysteem te werken maar men kan niet van iedereen verlangen dat ze bekend zijn met deze regels. Zorg dan voor een backup en stuur klanten niet terug met "Kom morgen maar terug".
Zo, jij verraadt je hier als iemand die nog nooit in een Apple Store geweest is.
Inderdaad, maakt dat verder nog iets uit? Ik refereer naar de desbetreffende medewerker die magnifor voor zich had. Ik generaliseer niet alle medewerkers. Er zullen best wel medewerkers zijn die misschien iets meer willen doen dan het roepen van 'maak maar een afspraak".

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

vhal schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:33:
[...]

Misschien is het wel een goed systeem om volgens een afspraaksysteem te werken maar men kan niet van iedereen verlangen dat ze bekend zijn met deze regels. Zorg dan voor een backup en stuur klanten niet terug met "Kom morgen maar terug".
Ze kunnen ter plekke een afspraak voor je maken. Soms later op de dag, maar als 't vol is, is 't vol…
Inderdaad, maakt dat verder nog iets uit? Ik refereer naar de desbetreffende medewerker die magnifor voor zich had. Ik generaliseer niet alle medewerkers. Er zullen best wel medewerkers zijn die misschien iets meer willen doen dan het roepen van 'maak maar een afspraak".
Ja, dat maakt uit. Die winkels werken op een bepaalde manier. Die manier is best cool maar nogal anders dan de meeste winkels. Ze hebben bijvoorbeeld geen vaste balies en geen vaste kassa's. (Dat laatste is wel even wennen kan ik je zeggen.) In sommige gevallen willen ze wel een soor combinatie daarvan maken voor efficientie. Bijvoorbeeld als er 2000 man voor de deur staat om een iPhone op te halen, maar dat is niet de normale manier van werken.

Het punt van het maken van een afspraak is gewoon management van tijd, en ervoor zorgen dat klanten niet lang hoeven te wachten. Bij het maken van de afspraak geef je namelijk aan wat voor product het betreft en wat ongeveer je probleem is, en dan schatten ze dat 't ongeveer een bepaalde tijd duurt. Zo kunnen ze zorgen dat iedereen die een afspraak heeft, geholpen kan worden met een minimale wachttijd. Anders krijg je zo'n chaotische set-up waar je maar gewoon erheen gaat en dan vervolgens uren moet wachten omdat niemand weet hoe laat ze geholpen kunnen worden. Dat is niet goed voor de beleving van je klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
CyBeR schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:48:
[...]

Ze kunnen ter plekke een afspraak voor je maken. Soms later op de dag, maar als 't vol is, is 't vol…

[...]

Ja, dat maakt uit. Die winkels werken op een bepaalde manier. Die manier is best cool maar nogal anders dan de meeste winkels. Ze hebben bijvoorbeeld geen vaste balies en geen vaste kassa's. (Dat laatste is wel even wennen kan ik je zeggen.) In sommige gevallen willen ze wel een soor combinatie daarvan maken voor efficientie. Bijvoorbeeld als er 2000 man voor de deur staat om een iPhone op te halen, maar dat is niet de normale manier van werken.

Het punt van het maken van een afspraak is gewoon management van tijd, en ervoor zorgen dat klanten niet lang hoeven te wachten. Bij het maken van de afspraak geef je namelijk aan wat voor product het betreft en wat ongeveer je probleem is, en dan schatten ze dat 't ongeveer een bepaalde tijd duurt. Zo kunnen ze zorgen dat iedereen die een afspraak heeft, geholpen kan worden met een minimale wachttijd. Anders krijg je zo'n chaotische set-up waar je maar gewoon erheen gaat en dan vervolgens uren moet wachten omdat niemand weet hoe laat ze geholpen kunnen worden. Dat is niet goed voor de beleving van je klant.
Dan nog vindt ik het niet meer dan normaal dat men altijd tijd paraat heeft voor diegene zonder afspraak.
Dat men dan niet kan garanderen dat je snel aan de beurt bent is een tweede. Maar iemand terugsturen die wellicht 2uur heeft gereden om langs te komen getuigd bij mij van weinig respect voor je klanten.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Xanion schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:50:
[...]

Dan nog vindt ik het niet meer dan normaal dat men altijd tijd paraat heeft voor diegene zonder afspraak.
Dat men dan niet kan garanderen dat je snel aan de beurt bent is een tweede. Maar iemand terugsturen die wellicht 2uur heeft gereden om langs te komen getuigd bij mij van weinig respect voor je klanten.
Ik heb liever dat ze tegen me zeggen dat ze dan geen tijd hebben, dan dat ze me uren laten wachten. Ook al heb ik zo een lange stuk gereden. Dat heeft mijne inzien niks te maken met respect. Het is wel een slechte timing, omdat je weet dat de Apple Store erg druk zal zijn door de iPhone 5.

Maar goed, meningen kunnen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

[...]

En hoe wil je dat verkopen aan de klanten die wel een afspraak hebben?
Dat men dan niet kan garanderen dat je snel aan de beurt bent is een tweede.
Die mogelijkheid is er gegeven, aansluiten in de rij (afspraken).. en die liep tot dinsdag. Als er later op de dag ruimte was geweest had men dat echt wel aangeboden.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
azt33 schreef op zondag 23 september 2012 @ 22:11:
[...]

Ik heb liever dat ze tegen me zeggen dat ze dan geen tijd hebben, dan dat ze me uren laten wachten. Ook al heb ik zo een lange stuk gereden. Dat heeft mijne inzien niks te maken met respect. Het is wel een slechte timing, omdat je weet dat de Apple Store erg druk zal zijn door de iPhone 5.

Maar goed, meningen kunnen verschillen.
Timing? Vrijdagavond ging de oplader kaduuk en zaterdag vroeg in de middag gingen we richting Oberhausen. We gingen er beiden van uit dat we nog die dag geholpen konden worden (aangezien je dat van elke normale winkel kan verwachten). Het was niet zo dat we meteen geholpen hoefden te worden en zouden geen moeite hebben gehad als ze zeiden dat we vlak voor sluitingstijd moesten komen om even snel te kijken en te fixen. CentrO is best groot, we konden ons makkelijk vermaken de hele dag.

Het kapot gaan van je oplader kan je niet plannen en blijkbaar kan hij minstens 4 dagen zijn laptop niet gebruiken. Je kan zeggen dat hij dan een nieuwe oplader moet kopen aangezien het urgent is maar het gaat om het principe.

[ Voor 3% gewijzigd door magnifor op 23-09-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Zer0 schreef op zondag 23 september 2012 @ 22:11:
[...]

En hoe wil je dat verkopen aan de klanten die wel een afspraak hebben?
Zij zijn sneller aan de beurt? Kijk, ik ben nog nooit in een AppleStore geweest dus kijk ik er wellicht met verkeerde ogen tegenaan. Maar als het een winkel is waar ik spullen kan kopen dan is het ook een winkel waar ik terecht kan met defecte producten. Jullie zijn nog nooit op een consulaat geweest zeker?
Daar kan ik een afspraak maken en dan weet ik dat ik als ik binnen kom ik snel aan de beurt ben. Maar ik mag ook gewoon binnenlopen, kan alleen zijn dat ik 2 uur moet wachten.
Feit is dat veel mensen dit niet weten, zie mij. En ik heb het niet idee dat ik een rare uitzondering ben. Ze behoren tot de zeer kleine groep winkels waar je elektronica koopt en je een afspraak moet maken als je met je net gekochte elektronica terug komt... Als ik dan weg gestuurd wordt dan kan ik toch niet anders concluderen dat MyCom een stuk meer service levert.
Zer0 schreef op zondag 23 september 2012 @ 22:11:
[...]

Die mogelijkheid is er gegeven, aansluiten in de rij (afspraken).. en die liep tot dinsdag. Als er later op de dag ruimte was geweest had men dat echt wel aangeboden.
Euhm, we hebben het hier dacht ik over algemene voorwaarden. Dat je op de dag dat een nieuwe iPhone in de verkoop gaat hier rekening mee moet houden snap ik. Maar die rij is allang weer weg in Duitsland, moet ik nog steeds afspraak maken?

Maar goed, dit verhaal heeft niets meer met de MacBook Pro te maken.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Dan nog vind ik het niet meer dan normaal dat men altijd tijd paraat heeft voor diegenen zonder afspraak.
Dat men dan niet kan garanderen dat je snel aan de beurt bent is een tweede.
Dat willen ze niet. Je staat daar dan namelijk bijna gegarandeerd lang te wachten en dat is niet goed voor het imago van de winkel.
Maar iemand terugsturen die wellicht 2uur heeft gereden om langs te komen getuigt bij mij van weinig respect voor je klanten.
Dat jij zo stom bent om twee uur te rijden naar een winkel is niet hun probleem natuurlijk.

En leer eens grammatica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
CyBeR schreef op zondag 23 september 2012 @ 23:55:
[...]
Dat jij zo stom bent om twee uur te rijden naar een winkel is niet hun probleem natuurlijk.

En leer eens grammatica.
Tjee, wat een stomme reactie. Apple Fanboy en op de teentjes getrapt?
Als je niets nuttigs te zeggen hebt houdt dan gewoon de snavel dicht.
CyBeR schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:48:
Anders krijg je zo'n chaotische set-up waar je maar gewoon erheen gaat en dan vervolgens uren moet wachten omdat niemand weet hoe laat ze geholpen kunnen worden.
Voordat je anderen terecht wijst. Lees eerst je eigen teksten eens door.

[ Voor 31% gewijzigd door Xanion op 24-09-2012 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Xanion schreef op zondag 23 september 2012 @ 22:32:
[...]
Zij zijn sneller aan de beurt? Kijk, ik ben nog nooit in een AppleStore geweest dus kijk ik er wellicht met verkeerde ogen tegenaan. Maar als het een winkel is waar ik spullen kan kopen dan is het ook een winkel waar ik terecht kan met defecte producten. Jullie zijn nog nooit op een consulaat geweest zeker?
Daar kan ik een afspraak maken en dan weet ik dat ik als ik binnen kom ik snel aan de beurt ben. Maar ik mag ook gewoon binnenlopen, kan alleen zijn dat ik 2 uur moet wachten.
Feit is dat veel mensen dit niet weten, zie mij. En ik heb het niet idee dat ik een rare uitzondering ben. Ze behoren tot de zeer kleine groep winkels waar je elektronica koopt en je een afspraak moet maken als je met je net gekochte elektronica terug komt... Als ik dan weg gestuurd wordt dan kan ik toch niet anders concluderen dat MyCom een stuk meer service levert.
Tijdje geleden naar Apple Store in A'dam geweest om enkele technische problemen met mijn iMac te bespreken. Eerst op de site gekeken en een afspraak gemaakt. Persoonlijk vind ik dit een prettig systeem omdat ik gewoon op tijdstip x wordt geholpen zonder te wachten. Zelfde doe ik tegenwoordig bij de gemeente en alle andere instanties die mij deze keuze bieden.

Heb overigens geen ervaring met de support indien je geen afspraak hebt gemaakt. Lijkt me wel wenselijk dat je altijd zonder afspraak binnen kan lopen. Risico bestaat natuurlijk wel dat je dan een tijd moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Xanion schreef op maandag 24 september 2012 @ 00:17:
[...]

Tjee, wat een stomme reactie. Apple Fanboy en op de teentjes getrapt?
Als je niets nuttigs te zeggen hebt houdt dan gewoon de snavel dicht.

[...]

Voordat je anderen terecht wijst. Lees eerst je eigen teksten eens door.
Ah ja ik zeg iets waar jij 't niet mee eens bent en dan ben ik de fanboy.

Ga zelf eens weg.

Oh maar voor je dat doet, wees zo vrij mij te wijzen op een grammaticafout want die maak ik niet. Ik heb tenslotte de basisschool gewoon afgemaakt.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 24-09-2012 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 08:58

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Zware Unit schreef op maandag 24 september 2012 @ 01:11:
[...]

Heb overigens geen ervaring met de support indien je geen afspraak hebt gemaakt. Lijkt me wel wenselijk dat je altijd zonder afspraak binnen kan lopen. Risico bestaat natuurlijk wel dat je dan een tijd moet wachten.
Ik gok dat Apple wereldwijd een identiek systeem heeft dus mijn ervaring hier in CB is dat je gewoon wordt geholpen direct in de winkel als er tijd is. Als er geen tijd is doordat er al de hele dag klanten/reparaties terugkomen heb ik liever dat ze dat zeggen en mij dan een vaste tijd geven om terug te komen dan een "kom morgen maar terug" antwoord waar je dan weer de kans hebt dat het druk is en je misschien weer niet geholpen wordt. Ik weet niet, ik heb meestal geen tijd om 2/3uur te wachten in een winkel en vind persoonlijk het Apple systeem dus ideaal.

Ik ben ook een groot fan van hun systeem om gewoon je bon te emailen! Zoveel beter en handiger voor mij en scheelt op jaarbasis waarschijnlijk een klein bos aan nutteloos geprint papier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 24 september 2012 @ 01:26:
[...]

Ga zelf eens weg.

Oh maar voor je dat doet, wees zo vrij mij te wijzen op een grammaticafout want die maak ik niet. Ik heb tenslotte de basisschool gewoon afgemaakt.
Volgens mij was het punt niet wie er gelijk heeft, maar meer de respectloze aanvallende toon van je bericht.

Ik kan me voorstellen dat je voor een vaag defect met een Macbook een afspraak moet maken. Maar bij een adapter kunnen ze best even een uitzondering maken. Hij doet het of hij doet het niet. Ik zou er ook enorm van balen als ik er 90 km voor had gereden. Waarschijnlijk ben ik dan ook dom, want het had mij ook kunnen overkomen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 12:23

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Oké, ff inhaken op de Apple Store ervaringen:

Ik had een paar maand geleden een afspraak gemaakt omdat de trilfunctie van mijn 4S kaduuk was. Ik had dit erbij gezegd aan de telefoon en als alles in orde was (dus eigenlijk inderdaad kapot was) zou ik direct een nieuw toestel meekrijgen, alles viel onder garantie. Super, dus afgesproken voor zondagmiddag 13.00 uur en we zouden er direct een middagje Amsterdam aan vast knopen.

Zondagochtend gaat de telefoon. "Met de Apple Store in Amsterdam, u heeft vanmiddag afgesproken maar we hebben vandaag problemen met onze systemen waardoor we geen omruilingen onder garantie kunnen doen. We weten dat u daarvoor komt, en u mag nog steeds langskomen want misschien zijn de problemen vanmiddag opgelost, maar misschien ook niet en dan komt u voor niets. Wilt u een nieuwe afspraak maken of de huidige door laten gaan?"

Ik heb nog nooit meegemaakt dat er zó goed en netjes meegedacht werd door een WINKEL (m.a.w.: commerciële organisatie waar winst gemaakt moet worden ten koste van alles)!!!! Sjampoo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
magnifor schreef op zondag 23 september 2012 @ 22:28:
[...]

Timing? Vrijdagavond ging de oplader kaduuk en zaterdag vroeg in de middag gingen we richting Oberhausen. We gingen er beiden van uit dat we nog die dag geholpen konden worden (aangezien je dat van elke normale winkel kan verwachten). Het was niet zo dat we meteen geholpen hoefden te worden en zouden geen moeite hebben gehad als ze zeiden dat we vlak voor sluitingstijd moesten komen om even snel te kijken en te fixen. CentrO is best groot, we konden ons makkelijk vermaken de hele dag.

Het kapot gaan van je oplader kan je niet plannen en blijkbaar kan hij minstens 4 dagen zijn laptop niet gebruiken. Je kan zeggen dat hij dan een nieuwe oplader moet kopen aangezien het urgent is maar het gaat om het principe.
Uiteraard is het niet leuk dat je niet geholpen bent, en vooral dat je zo ver hebt gereden. Maar als er echt geen tijd is, dan is er geen tijd. Ik heb bij MM ook wel eens een paar uur moeten wachten, zonder dat mij iets was verteld over de wachttijd. Dat is dus ook zwaar klote, kan ik je vertellen. Het systeem is anders bij Apple Store... Ik ben dan wel een persoon die dat soort dingen altijd uitzoekt vantevoren (vooral als het om garantie gevallen gaat).

Maar goed, nu weet je het voor de volgende keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
BillSpaarbank schreef op maandag 24 september 2012 @ 06:44:
[...]
Volgens mij was het punt niet wie er gelijk heeft, maar meer de respectloze aanvallende toon van je bericht.
Je hebt waarschijnlijk de basisschool ook niet afgemaakt want je begrijpt precies wat ik bedoel. ;)
CyBeR schreef op maandag 24 september 2012 @ 01:26:
[...]

Ga zelf eens weg.

Je hebt alleen begrijpend lezen wel gemist op school en het respectvol reageren op meningen van anderen.
azt33 schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:15:
[...]

Uiteraard is het niet leuk dat je niet geholpen bent, en vooral dat je zo ver hebt gereden. Maar als er echt geen tijd is, dan is er geen tijd. Ik heb bij MM ook wel eens een paar uur moeten wachten, zonder dat mij iets was verteld over de wachttijd. Dat is dus ook zwaar klote, kan ik je vertellen. Het systeem is anders bij Apple Store... Ik ben dan wel een persoon die dat soort dingen altijd uitzoekt vantevoren (vooral als het om garantie gevallen gaat).

Maar goed, nu weet je het voor de volgende keer :)
Ja, dat suckt ook. Als je moet wachten maar je weet niet hoelang of waarop. Maar dat kan ook anders. Als ik bij de Mycom binnenloop en de wachttijd is lang komt men mij vragen of ik er toch op wil wachten en zo ja of ik koffie lust.
Zware Unit schreef op maandag 24 september 2012 @ 01:11:
[...]

Tijdje geleden naar Apple Store in A'dam geweest om enkele technische problemen met mijn iMac te bespreken. Eerst op de site gekeken en een afspraak gemaakt. Persoonlijk vind ik dit een prettig systeem omdat ik gewoon op tijdstip x wordt geholpen zonder te wachten. Zelfde doe ik tegenwoordig bij de gemeente en alle andere instanties die mij deze keuze bieden.

Sure, het systeem klinkt erg goed en ik denk ook dat Apple hier een mooi stukje vriendelijkheid op de kaart zet. Echter, mij (en ik weet zeker vele anderen) is dit niet bekend terwijl ik toch een Apple gebruiker ben. Ik ben dus van mening dat je de keuze moet hebben en je mensen niet mag wegsturen omdat ze geen afspraak gemaakt hebben.

Maar volgens mij kunnen we beter een nieuw topic aanmaken om over de stores te discussiëren. (ik niet, ik heb de basisschool niet afgemaakt)

[ Voor 31% gewijzigd door Xanion op 24-09-2012 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Xanion schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:41:
[...]

Je hebt alleen begrijpend lezen wel gemist op school en het respectvol reageren op meningen van anderen.
Ik reageer prima respectvol, totdat ik voor het een of ander uitgemaakt word en dan is 't wat mij betreft gewoon klaar.

Wel opvallend dat je sinds mijn basisschoolopmerking geen enkele taalfout gemaakt hebt. Goed werk.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 24-09-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
CyBeR schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:59:
[...]

Ik reageer prima respectvol, totdat ik voor het een of ander uitgemaakt word en dan is 't wat mij betreft gewoon klaar.

Wel opvallend dat je sinds mijn basisschoolopmerking geen enkele taalfout gemaakt hebt. Goed werk.
Dan moet je toch even mijn stukken teruglezen en de jouwe en mij dan aanwijzen waar ik jou voor het een en ander uitmaak. Ik noem je pas Apple Fanboy op het moment dat je roept dat ik stom ben en vindt dat mijn grammatica niet goed genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

CyBeR schreef op zondag 23 september 2012 @ 23:55:
[...]

Dat willen ze niet. Je staat daar dan namelijk bijna gegarandeerd lang te wachten en dat is niet goed voor het imago van de winkel.
_O-
Wat zou het imago van die winkel zijn bij mensen die verder niks met Apple hebben en de winkel alleen kennen van de meterslange rijen die ze op tv zien.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

magnifor schreef op zondag 23 september 2012 @ 18:33:
[...]

Laptop valt onder de garantie, is gekocht in de vs bij een Apple Store en dus vandaar naar Oberhausen gereden. Wist ik veel dat ik eerst een afspraak moest maken. Ik verwacht dat ik meteen kan geholpen kan worden en niet dat ik te horen krijg dat ik eerst een afsrpaak moet maken. Bij de MM kan dat toch ook gelijk? Waarom niet bij Apple?
Ik vind het ook raar. Inmiddels heb ik het systeem wel door en gelukkig werk ik een paar dagen in de week om de hoek bij de Apple Store in Amsterdam, dus ik kan daar altijd wel even langs.

Toen ik een keer zonder afspraak met een defecte iPhone kwam, heb ik de persoon die belast was met het ontvangen en registreren van mensen die een afspraak hadden bij de Genius Bar laten toezeggen dat ik een gratis vervanging zou krijgen. Daarvoor heeft hij mijn telefoon naar de backoffice gebracht en dat duurde nog best wel lang. Uiteindelijk heeft hij een aantekening in het elektronisch dossier achter mijn Apple ID gemaakt, dat ik de eerstvolgende afspraak kosteloos een nieuwe iPhone zou krijgen. Verder heeft hij direct een nieuwe afspraak gemaakt voor de volgende dag.

In mijn geval dus prima, maar ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als je de werking van de winkel niet kende en er speciaal voor naar Amsterdam bent gekomen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Als ik mijn macbook aan een externe monitor hang, middels mini displayport naar vga, dan ziet alles er heel erg slecht uit op de monitor (LED, full HD van Philips). Alles is wazig, tekst is ontzettend lelijk en het lijkt alsof de juiste resolutie niet wordt herkend. Volgens de instellingen in mac os x wordt de monitor echter wel goed herkend (full HD, 1920x1080). Ook de frequentie staat op 60hz, wat prima moet zijn. Ik kan verder ook geen instellingen vinden die een verschil zouden moeten uitmaken. De monitor is trouwens al gekalibreerd.

Met mijn voorgaande windows laptopje uit 2010 werkte alles perfect, superscherp en totaal geen problemen. Dat was gewoon een kwestie van aansluiten en klaar.

Herkend iemand dit probleem? Zou graag een oplossing hiervoor vinden, want vind dit wel erg teleurstellend. Ik gebruik een late 2011 macbook pro met mountain lion (10.8.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mechanic
  • Laatst online: 07:42
Wie weet of de rMBP ook mee doet aan de BTW-actie van de mediamarkt eind deze week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Canaria schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:37:
[...]

_O-
Wat zou het imago van die winkel zijn bij mensen die verder niks met Apple hebben en de winkel alleen kennen van de meterslange rijen die ze op tv zien.
Hah. Maar dat zijn mensen die daar komen met zo ongeveer het doel dat te doen, en het idee is dat ze daar komen voor iets leuks: een nieuw product kopen. Als jij naar de winkel gaat om een kapot product te laten repareren of vervangen wil je niet ook nog 's drie uur moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07:57
The Mechanic schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:54:
Wie weet of de rMBP ook mee doet aan de BTW-actie van de mediamarkt eind deze week?
waar heb je gevonden dat dat eind deze week is? normaal doen alle macbooks mee aan deze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mechanic
  • Laatst online: 07:42
sweebee schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:10:
[...]

waar heb je gevonden dat dat eind deze week is? normaal doen alle macbooks mee aan deze actie.
http://gathering.tweakers...ist_messages/1487197/last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
intressant... Hoeveel scheelt het mij als ik een nieuwe macbook pro 13 inch koop? de nieuwe i5 2.5 ghz tegenover mijn c2d 2.4 ghz. Hij heeft soms wel moeite met het bewerken van 18 mp raw files en exporteren duurt meestal ook heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:58:
[...]

Hah. Maar dat zijn mensen die daar komen met zo ongeveer het doel dat te doen, en het idee is dat ze daar komen voor iets leuks: een nieuw product kopen. Als jij naar de winkel gaat om een kapot product te laten repareren of vervangen wil je niet ook nog 's drie uur moeten wachten.
Spreek voor je zelf. Heb eerder aangegeven daarmee geen moeite te hebben als het die dag nog was opgelost. Sowieso kan ik me heel wat uurtjes vermaken in een Apple Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Modbreak:Voor de allerlaatste keer: als je discussieert, houd het netjes. Toon wat respect voor elkaar, ook al ben je het niet met elkaar eens. Niet iedereen die jouw mening niet deelt is een lutser, en zelfs dan kan je nog fatsoenlijk met elkaar omgaan.

Voor de eerstvolgende die nu nog op de man speelt ga ik een ban regelen. Punt.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:32
Als ik mijn rMBP op mijn schoot heb en wat beweeg, dan hoor ik dat de behuizing aan de onderkant beweegt of ingedrukt wordt. Als ik hem omkeer en op de onderkanf probeer te drukken, dan zit er eigenlijk geen beweging in, maar op bepaalde punten geeft de behuizing heel licht mee. Hebben meer mensen hier last van of is dit normaal?

[ Voor 30% gewijzigd door oohh op 25-09-2012 10:46 . Reden: Meer informatie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Mijn rMBP is na de 10.8.2 update gezakt naar 3:30 batterijtijd. Dat vind ik te weinig voor een nieuw product waar 7 uur batterijtijd werd belooft. In de tussentijd heb ik hem al opnieuw geïnstalleerd, maar dat mocht niet baten. Het ging van kwaad tot erger.

AppleCare heeft de zaak in onderzoek, ik zal jullie laten weten wat eruit komt.

Dit had ik niet verwacht van een nieuw product. Zeker niet van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:16
Moet eerlijk zeggen dat de afgenomen batterijtijd het grootste nadeel van ML is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Joseph schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:12:
Mijn rMBP is na de 10.8.2 update gezakt naar 3:30 batterijtijd. Dat vind ik te weinig voor een nieuw product waar 7 uur batterijtijd werd belooft. In de tussentijd heb ik hem al opnieuw geïnstalleerd, maar dat mocht niet baten. Het ging van kwaad tot erger.
[...]
Heb je al eens met coconutbattery gekeken wat je capaciteit nu is? Normaal is het niet zo'n goede tool omdat je te veel naar procentjes gaat lopen staren, maar in dit geval als je daadwerkelijk problemen hebt, is het denk ik wel goed om te zien of hij niet enorm is teruggelopen, of dat er iets anders aan de hand is waardoor hij meer stroom gebruikt dan vroeger (bijvoorbeeld altijd op de discrete GPU draait).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Het ding draait als ik op batterijstroom geen (gpu)-intensieve programma's. Ik heb GfxCardStatus, en ik kan dus verifiëren dat de interne GPU ingeschakeld is. Op batterijstroom is dit altijd het geval.

In ML 10.8.1 was de tijd nog beter, zelfs. Ik heb trouwens nog meer draadjes gevonden met mensen die hetzelfde ondervinden. Hoewel het bij sommige gebruikers vanzelf lijkt te verdwijnen, is dat bij mij niet het geval. Ik werk er nu 45 minuuten mee, en de batterij staat al op 75%. Gaat hard. (Begonnen met een volle lading)

Ik heb een SMC reset gedaan, PRAM reset gedaan, en het ding geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd.

De batterij viel bij Apple niet onder de garantie volgens mij. Kan iemand dit bevestigen? Ik heb het ding elke dag nodig, en ik zou er niet blij mee zijn als ik hem een paar weken kwijt ben met een rekening achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Maar heb je al gekeken met Coconutbattery? Of iStat of een andere tool die de accucapaciteit kan meten.

Daarmee kan je zien hoe oud je accu is, hoeveel oplaadcycles hij gehad heeft en hoeveel capaciteit er nog over is. Als de jouwe bijvoorbeeld na 3 maanden nog maar zeg zo'n 50% over heeft dan is er echt iets mis (zelfs als je elke dag de accu helemaal leeg trekt heb je nog maar 90 cycles). En de retina's zijn nog maar 3 maanden uit dacht ik.

Edit: Is je accu nog aardig goed (ik zou zeggen 80% of hoger, afhankelijk van het gebruik natuurlijk), kijk dan eens in Activity Monitor (onder Utilities) of er iets druk bezig is op de achtergrond (sorteer de kolom op CPU gebruik). Aangezien je al weet dat de discrete GPU niet actief is, moet het wel iets zijn dat de CPU aanspreekt, de energie verdwijnt niet zomaar.

[ Voor 27% gewijzigd door GekkePrutser op 25-09-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
De accu is 2 weken oud. Verder heb ik nog maar 9 laadcycli, en de health is 100%. CoconutBattery geeft niet meer info de iStat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Joseph schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 18:11:
De accu is 2 weken oud. Verder heb ik nog maar 9 laadcycli, en de health is 100%. CoconutBattery geeft niet meer info de iStat.
Ja dan lijkt je accu me ook gewoon perfect. Kijk dan met Activity Monitor zou ik zeggen, het lijkt me een software probleem. Het zou kunnen dat er een proces 1 van de cores op 100% loopt te hangen, bijvoorbeeld. Als hij echt snel terug loopt dan zou je daar wel iets van terug moeten zien. Naast het scherm (dat redelijk constant stroom verbruikt, afhankelijk van de helderheid), en de dedicated GPU (die is al uitgesloten) is de CPU eigenlijk het enige dat verder nog veel stroom kunnen gebruiken.

Een verse installatie zou je ook kunnen proberen oh dat heb je al gedaan zie ik. Het zou inderdaad een bugje kunnen zijn in het OS maar dan gaat het aanmelden van een garantiegeval ook niets helpen lijkt me (tot ze een update uitbrengen). Maar dan nog zou je het terug moeten zien in je CPU gebruik en het kunnen herleiden tot een bepaald achtergrondproces. Edit: Oh, en je zou tijdelijk terug kunnen gaan naar 10.8.0 of 10.8.1.

Succes in elk geval, het is inderdaad erg weinig voor zo'n laptop.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 25-09-2012 18:28 ]

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Cache schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:01:
Als ik mijn macbook aan een externe monitor hang, middels mini displayport naar vga, dan ziet alles er heel erg slecht uit op de monitor (LED, full HD van Philips). Alles is wazig, tekst is ontzettend lelijk en het lijkt alsof de juiste resolutie niet wordt herkend. Volgens de instellingen in mac os x wordt de monitor echter wel goed herkend (full HD, 1920x1080). Ook de frequentie staat op 60hz, wat prima moet zijn. Ik kan verder ook geen instellingen vinden die een verschil zouden moeten uitmaken. De monitor is trouwens al gekalibreerd.

Met mijn voorgaande windows laptopje uit 2010 werkte alles perfect, superscherp en totaal geen problemen. Dat was gewoon een kwestie van aansluiten en klaar.

Herkend iemand dit probleem? Zou graag een oplossing hiervoor vinden, want vind dit wel erg teleurstellend. Ik gebruik een late 2011 macbook pro met mountain lion (10.8.2).
Niemand? Op macrumors kon ik ook al niets vinden. Wel een aantal topics waar het probleem wordt aangehaald, maar niemand die een concrete oplossing had. :(

• sweebee
Het kan door de vga kabel komen, dat is namelijk een analoog signaal. Zit er toevallig ook dvi op je monitor? probeer anders die.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

World Citizen

FreeReef.nl

Cache schreef op woensdag 26 september 2012 @ 18:35:
[...]

Niemand? Op macrumors kon ik ook al niets vinden. Wel een aantal topics waar het probleem wordt aangehaald, maar niemand die een concrete oplossing had. :(
Duh :) ---> VGA <---

Kappen met die kabel!
http://www.axecrew.com/co...de-to-hdmi-vs-vga-vs-dvi/

En daarnaast vind ik het opvallend als de VGA connector op je TV niet gelimiteerd is.. HD over VGA word zelden ondersteund.

[ Voor 13% gewijzigd door World Citizen op 26-09-2012 18:58 ]

FreeReef.nl

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
Dit weekend mediamarkt geen btw aktie, macbook pro yes!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 19:57
Net mijn Apple-sticker voor op de MacBook ontvangen.

Sorry voor de Instagram-foto, maar zo kreeg ik er een gratis sticker bij :P

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/564984_472040509497453_1024782746_n.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door BleuZ op 26-09-2012 20:08 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 128 Laatste