Ik denk dat beide het geval is. Mensen die nu nog spelen zijn redelijk dedicated dus weten ze wel hoe het spel in elkaar zit. Daarnaast ben je door de tijd gewoon je macroreflexen enz "vergeten".13tha1pi schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:43:
Ik ben gisteren eindelijk gepromoot van Bronze naar Silver (1v1). 2 jaar geleden werd ik in Platinum gezet, zou het niveau gewoon een stuk hoger zijn inmiddels of ben ik gewoon slechter geworden?
Ik denk het ook. Heb wel door dat ik gewoon genoeg moet oefenen en vanzelf wel weer beter word. Ik kijk tegenwoordig ook nog wel eens een first person videostream van een pro om eens te zien hoe zij spelen. Maar echt niet normaal hoor wat die gasten klaarspelen haha. Zij kunnen alle knoppen ook blindelings vinden op het keyboard. Hebben jullie nog tips wat betreft keyboard handelingen zodat dit ook sneller gaat? Ik heb de layout al op grid staan zodat ik me hand niet meer hoef te verplaatsen. (vergde trouwens ook weer aardig wat aanpassing als je het andere gewend bent
)
een layout kiezen, misschien wat aanpassingen maken naar eigen smaak, en dan vooral heel erg veel spelen over een lange termijn!!!
Massive HoTS update was heel even live voordat ik er weer werd uitgetrapt 
Overzicht van een aantal patchnotes:
http://us.battle.net/sc2/...atch_201_Notes-10_31_2012
meer stats, interface gigantisch de schop genomen, XP levelling, clan support, observer mode uitbreidingen, nieuwe physics
Ik heb maar even kunnen klikken en geprobeerd ongedocumenteerde onderdelen te vinden, ze hebben een aantal WoL mappen toegevoegd (antiga, daybreak, cloud kingdom), ook is er een nieuwe HoTS map
En de beste toevoeging van allemaal:

neutral supply depots op ladder
Overzicht van een aantal patchnotes:
http://us.battle.net/sc2/...atch_201_Notes-10_31_2012
meer stats, interface gigantisch de schop genomen, XP levelling, clan support, observer mode uitbreidingen, nieuwe physics
Ik heb maar even kunnen klikken en geprobeerd ongedocumenteerde onderdelen te vinden, ze hebben een aantal WoL mappen toegevoegd (antiga, daybreak, cloud kingdom), ook is er een nieuwe HoTS map
En de beste toevoeging van allemaal:

neutral supply depots op ladder
TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C
haha, 'unbuildable plates' ik vraag me dan toch af wie die plates gebouwd heeft. Was het trouwens echt nodig? Ik heb eigenlijk nog nooit iemand een 3 pylon block zien doen op ladder.
De interface, clan support en leveling zien er allemaal supermooi uit als ik wat screenshots bekijk. Gewoon maar een paar duidelijke knoppen zoals campaing/matchmaking/custom/replays, een stuk beter dan de huidige interface.
Ze hebben ook superveel stats toegevoegd las ik, je kan nu je winrate per map zien bijvoorbeeld.
De interface, clan support en leveling zien er allemaal supermooi uit als ik wat screenshots bekijk. Gewoon maar een paar duidelijke knoppen zoals campaing/matchmaking/custom/replays, een stuk beter dan de huidige interface.
Ze hebben ook superveel stats toegevoegd las ik, je kan nu je winrate per map zien bijvoorbeeld.
Ik ben nog wel eens verslagen met een 3 pylon block (als zerg). Toen wist ik nog niet van de drone stacking. Toen ik daarna dat zelfde geintje nog een keer tegen heb gehad, was het ez met drone stacking.
Study everything, You'll find something you can use
Wow, goed om te lezen wat ze allemaal alsnog gaan aanpakken!
Lijkt toch dat het advies vragen bij een aantal e-sporters invloed heeft. Ik had eigenlijk verwacht dat ze hoog uit iets aan de stats van nieuwe units hadden veranderd en chat wellicht wat hadden verbeterd, maar dit gaat de goede kant op.
Xp levelling lijkt me ook interessant, hoewel ik verwacht dat het niet veel anders zal zijn dan de portraits unlocken wat er nu al in zit zeg maar. Clan support is ook wel erg leuk, daar hebben mensen echt al zo lang om lopen zeuren. Zeker omdat je niet zomaar je naam kan veranderen om zo je clan tag te veranderen.
Lijkt toch dat het advies vragen bij een aantal e-sporters invloed heeft. Ik had eigenlijk verwacht dat ze hoog uit iets aan de stats van nieuwe units hadden veranderd en chat wellicht wat hadden verbeterd, maar dit gaat de goede kant op.
Xp levelling lijkt me ook interessant, hoewel ik verwacht dat het niet veel anders zal zijn dan de portraits unlocken wat er nu al in zit zeg maar. Clan support is ook wel erg leuk, daar hebben mensen echt al zo lang om lopen zeuren. Zeker omdat je niet zomaar je naam kan veranderen om zo je clan tag te veranderen.
HOLY Cow!! Dat is wel het grootste teken ooit dat ze naar de community luisteren
Echt, Blizzard is geweldig bezig met de ontwikkeling van HotS. Ze doen echt ontzettend hun best om er de best mogelijke game van te maken. Laten we hopen dat het lukt (want de lat ligt zo mogelijk nog hoger dan bij WoL).
Weet iemand trouwens waarom bij alle nieuwere maps ze de cliffs onmogelijk maken voor reapers? Bij veel van de maps kunnen reapers enkel nog de basis inkomen via de natural: enige voordeel van het cliff jumpen is dat je effecitief een wat bredere ramp hebt.
Na een leuke loss-streak gisteren die niet geheel onverwacht kwam kreeg ik een aardige toss tegen me, die een nexus first forge FE deed. Nog nooit van verloren (was ook pas 4de keer dat ik hem zag), dus vraag me af of het sowieso niet gewoon een heel slecht idee tegen terran is. 2x had ik reapers gebruikt, en dat werkte wel best redelijk, al had je wel het probleem dat al snel het kleine stukje waar reapers konden komen ook cannons stonden. Deze keer echter op Shakuras, en dan heb je wel ineens dat reapers overal de basis in kunnen, en dat de afstand niet compleet idioot groot is. Hoefde uiteindelijk dan ook nog geen eens te transitionen of ook maar expo te pakken: zijn cannons stonden nutteloos te kijken en toen ik aanviel had hij verder enkel een paar zealots, die doen het niet geweldig tegen reapers.
Na een leuke loss-streak gisteren die niet geheel onverwacht kwam kreeg ik een aardige toss tegen me, die een nexus first forge FE deed. Nog nooit van verloren (was ook pas 4de keer dat ik hem zag), dus vraag me af of het sowieso niet gewoon een heel slecht idee tegen terran is. 2x had ik reapers gebruikt, en dat werkte wel best redelijk, al had je wel het probleem dat al snel het kleine stukje waar reapers konden komen ook cannons stonden. Deze keer echter op Shakuras, en dan heb je wel ineens dat reapers overal de basis in kunnen, en dat de afstand niet compleet idioot groot is. Hoefde uiteindelijk dan ook nog geen eens te transitionen of ook maar expo te pakken: zijn cannons stonden nutteloos te kijken en toen ik aanviel had hij verder enkel een paar zealots, die doen het niet geweldig tegen reapers.
Wauw:
*KLIK*
HOTS komt dan denk ik zelf in mei uit, aangezien dat een vaak gebruikte maand is voor releases van Blizzard
*KLIK*
HOTS komt dan denk ik zelf in mei uit, aangezien dat een vaak gebruikte maand is voor releases van Blizzard
Zucht, gaan ze wéér zo onwijs uitstellen...
Voorheen had ik er niet zo'n moeite mee, maar na D3... En gezien hoe de Beta nu is, ik meen dat men daar ook weer niet heel veel klachten over had. Maar als ze December toch gaan missen, tja, dan wil je ook niet in uitverkoop seizoen uitbrengen. Jammer maar helaas.
Voorheen had ik er niet zo'n moeite mee, maar na D3... En gezien hoe de Beta nu is, ik meen dat men daar ook weer niet heel veel klachten over had. Maar als ze December toch gaan missen, tja, dan wil je ook niet in uitverkoop seizoen uitbrengen. Jammer maar helaas.
Verbaast me weinig, ik zou het zelfs misschien nog aan de vroege kant vinden. Ik ben in ieder geval blij dat ze zo grondig multiplayer testen van HotS. De metagame is voorlopig nog niet gestabiliseerd en er wordt nog volop aan de units gesleuteld, dus ze hebben nog zeker wel een paar maanden nodig.
Singleplayer zal waarschijnlijk al wel bijna helemaal af zijn, maar dat is dan ook niet zo'n belangrijk onderdeel van het spel.
Singleplayer zal waarschijnlijk al wel bijna helemaal af zijn, maar dat is dan ook niet zo'n belangrijk onderdeel van het spel.
Als je kijkt wat er verandert voor multiplayer moet ik wel zeggen dat ze er wel erg lang over hebben gedaan hoor. En veel van de multiplayer testen hadden al lang gedaan moeten zijn: in WOL. Want veel van de veranderingen die nog moeten komen moeten daar ook gewoon doorgevoerd worden (zodat we geen 40 infestor armies meer zien).Morphs schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:33:
Verbaast me weinig, ik zou het zelfs misschien nog aan de vroege kant vinden. Ik ben in ieder geval blij dat ze zo grondig multiplayer testen van HotS. De metagame is voorlopig nog niet gestabiliseerd en er wordt nog volop aan de units gesleuteld, dus ze hebben nog zeker wel een paar maanden nodig.
Na een tijd Zerg te hebben gespeeld ben ik overgestapt op random, omdat ik de afwisseling van alle rassen wil.. Ik wil alleen niet dat tegenstanders 'random' strats tegen me gebruiken, dus ik zeg in het begin van elke match welk ras ik ben.
Ik weet dat het niet echt wordt aangeraden om random te spelen, omdat je dan 9 match-ups moet leren.. Maar ik speel maar heel af en toe (zit nu in gold) en écht de match-ups leren doe ik toch niet. Verder speel ik het vooral voor mijn plezier en random leek me het leukst.
Ik heb zojuist mijn eerste match met terran gewonnen tegen protoss.. Op het moment heb ik nog erg veel moeite met het spelen met terran in het algemeen en PvZ vind ik nog erg lastig.. Ik ben benieuwd of het wat wordt..
Ik weet dat het niet echt wordt aangeraden om random te spelen, omdat je dan 9 match-ups moet leren.. Maar ik speel maar heel af en toe (zit nu in gold) en écht de match-ups leren doe ik toch niet. Verder speel ik het vooral voor mijn plezier en random leek me het leukst.
Ik heb zojuist mijn eerste match met terran gewonnen tegen protoss.. Op het moment heb ik nog erg veel moeite met het spelen met terran in het algemeen en PvZ vind ik nog erg lastig.. Ik ben benieuwd of het wat wordt..
[ Voor 23% gewijzigd door aicaramba op 08-11-2012 17:22 ]
Ze hadden die betatest van WoL wel drie jaar kunnen laten duren maar dat hadden ze zoiets nog steeds niet kunnen voorkomen. Zoiets komt pas na maanden/jaren naar voren als gevolg op de ontwikkeling van de metagame. Bedenk dat bepaalde 'pioniers' eerst de infestor populair moest maken voordat deze echt gebruikt werd (o.a. Destiny met z'n 2 base infestor build).furby-killer schreef op donderdag 08 november 2012 @ 15:35:
In veel van de multiplayer testen hadden al lang gedaan moeten zijn: in WOL. Want veel van de veranderingen die nog moeten komen moeten daar ook gewoon doorgevoerd worden (zodat we geen 40 infestor armies meer zien).
De diepste balance-issues komen pas naar boven als de grote massa en met name de pro's maanden/jaren lang spelen.
Wat je wél kunt doen tijdens de beta is de core-design van units onder de loep nemen. Dat zie je heel duidelijk gebeuren bij de Protoss units in HotS bijvoorbeeld. Met name de Mothership core heeft al vele iteraties op zijn naam staan.
Wat dat betreft ben ik vooral ontevreden over de core-functionaliteit van de Corruptor. Het is in zijn core een doodsaaie unit, want de enige rol is een reactieve, namelijk anti-Collossus..
Dat valt eigenlijk ook wel mee. Als Zerg kan je namelijk op de grotere mappen hetzelfde doen tegen zowel Zerg als Protos. (2 opties onthouden)aicaramba schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:20:
Na een tijd Zerg te hebben gespeeld ben ik overgestapt op random, omdat ik de afwisseling van alle rassen wil.. Ik wil alleen niet dat tegenstanders 'random' strats tegen me gebruiken, dus ik zeg in het begin van elke match welk ras ik ben.
Als Terran kan je eigenlijk altijd uit 2 paden kiezen afhankelijk van de map / scouting. Eigenlijkt telt die als één optie dus.
Als Protos zijn er wel 3 openingen, die zou je nog kunnen uitwisselen maar als je die wel als 3 stuks telt, hoef je dus maar 6 builds te onthouden.
Het is meer dat je ten noorden van Platinum inderdaad volautomatisch snel moet kunnen spelen, dan is één ras & één set hotkeys kennen handig. Ook gaat je early->mid transitie makkelijker en ben je meer gewend aan je end-game micro / macro.
Toch merk ik zelf dat ik niet echt beter ben las ik wel langdurig één ras speel als casual speler. Tussen het serieus Protos proberen te spelen naar twee seizoenen Random nu naar Zerg ben ik nog steeds niet verplaatst en zit ik nog steeds in Zilver. Terwijl ik zo nu en dan in Custom gewoon wel kan winnen van mensen die ik ken in Platinum en net zo goed van Bronze spelers kan verliezen. Sowieso zitten er volgens mij erg veel high-skill smurfen in Bronze, maar goed.
Corrosion, haha, leuk verzonnen, maar wordt werkelijk nooit gebruikt... Je hebt wel betere dingen te doen dan een beetje Corrosion micro-en.Morphs schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:40:
[...]
Wat dat betreft ben ik vooral ontevreden over de core-functionaliteit van de Corruptor. Het is in zijn core een doodsaaie unit, want de enige rol is een reactieve, namelijk anti-Collossus..
Eigenlijk raar dat je em alleen anti-collosus ziet, terwijl het beschermen van je broodlords met corruptors tegen vikings nog best handig zou kunnen zijn. Of je zou je als OL jager kunnen gebruiken, hoewel dat juist weer altijd door Muta wordt gedaan in ZvZ.
Maar goed, Carriers en Battlecruzers zijn ook zeldzaam, terwijl dat wel "interessante" units zijn.
==
Spellcasters en balance is eigenlijk sowieso het zwakke punt van SC2 vind ik eigenlijk. Templars zijn voor noobs vrijwel nutteloos, sentries kunnen in ieder stadium van de game een deathbal helpen verdwijnen, ghosts decimeren protos binnen de korste keren, maar tegen zerg is snipe vaak té microintensief, infestors zijn nog altijd "OP" in de juiste handen of zelfs ook als compleet leger.
[ Voor 23% gewijzigd door djunicron op 08-11-2012 17:47 ]
Ik weet eigenlijk geen enkele build order.. Ik doe maar wat.. Ik probeer wel te bouwen zodra ik er minerals voor heb, maar echt een build order.. Nee.. Die ken ik niet.djunicron schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:40:
[...]
Dat valt eigenlijk ook wel mee. Als Zerg kan je namelijk op de grotere mappen hetzelfde doen tegen zowel Zerg als Protos. (2 opties onthouden)
Als Terran kan je eigenlijk altijd uit 2 paden kiezen afhankelijk van de map / scouting. Eigenlijkt telt die als één optie dus.
Als Protos zijn er wel 3 openingen, die zou je nog kunnen uitwisselen maar als je die wel als 3 stuks telt, hoef je dus maar 6 builds te onthouden.
Het is meer dat je ten noorden van Platinum inderdaad volautomatisch snel moet kunnen spelen, dan is één ras & één set hotkeys kennen handig. Ook gaat je early->mid transitie makkelijker en ben je meer gewend aan je end-game micro / macro.
Toch merk ik zelf dat ik niet echt beter ben las ik wel langdurig één ras speel als casual speler. Tussen het serieus Protos proberen te spelen naar twee seizoenen Random nu naar Zerg ben ik nog steeds niet verplaatst en zit ik nog steeds in Zilver. Terwijl ik zo nu en dan in Custom gewoon wel kan winnen van mensen die ik ken in Platinum en net zo goed van Bronze spelers kan verliezen. Sowieso zitten er volgens mij erg veel high-skill smurfen in Bronze, maar goed.
Ze vliegen tegen terran wel wat rond, maar dat is voornamelijk omdat ze nog niet in broods zijn gemorphed. Punt is simpelweg dat tegen air infestors altijd een betere oplossing zijn.Eigenlijk raar dat je em alleen anti-collosus ziet, terwijl het beschermen van je broodlords met corruptors tegen vikings nog best handig zou kunnen zijn.
Ik begrijp dan ook wel dat er balance issues zijn, maar ik begrijp niet dat blizzard nog steeds de infestor niet heeft gepatched. Thor hebben ze 3 dagen energy weggehaald voordat ze het er weer in hadden gepatched zonder ook maar te kijken of toss een counter zou vinden (en dan hadden nagenoeg alle terrans liever gehad dat ze zowel energy als strike cannons zouden verwijderen), infestors zijn nu al een eeuwigheid de anti-alles van zerg. Ghosts moesten belachelijk* generfed worden omdat blizzard geen army wilde dat voor groot gedeelte uit spellcasters bestond, en nu hebben we regelmatig richting de 40 infestors in progames.
*Belachelijk omdat ghosts blijkbaar te goed waren tegen broods en beetje ook ultras. De logische oplossing dan is om ghosts -20 damage vs massive te geven. Probleem opgelost. Blizzards oplossing was om ze tegen zo goed als alles te nerfen, en daarmee dingen als baneling snipen de grond in te nerfen.
Verwijderd
Ik ben normaal een Toss speler maar wil graag Zerg gaan proberen. Ik speel momenteel high silver of low gold. Ik ben alleen op zoek naar een goede standard opener voor zerg. Alle openers die ik kan vinden zijn al 2 jaar of ouder. heeft iemand een goede opener?
"Ken ik jou niet ergens van?"
Je eerste dubbele drone laten scouten na 9 ovie. Naar de 15 toe en kijken wat je tegenstander doet. Geen teken van 2 Rax, 3-4 gate rush / proxy of vroege speedlings? Expand, naar 3 queens, 1 gas pakken en je pool neerzetten, maar vooral blijven kijken wat er aan komt. Als je reactief je pool maakt en stopt met dronen voor wat lings kan alles prima reactief. Als je niet kunt scouten meteen een pool + ovie pakken en wat lings maken, speed erbij. Better safe than sorry zeg maar. Maar wel zo greedy zijn dat je pas met leger productie begint als daar aanleiding voor is.Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 17:06:
Ik ben normaal een Toss speler maar wil graag Zerg gaan proberen. Ik speel momenteel high silver of low gold. Ik ben alleen op zoek naar een goede standard opener voor zerg. Alle openers die ik kan vinden zijn al 2 jaar of ouder. heeft iemand een goede opener?
Verwijderd
Dus eigenlijk een 15 expand, pool en gas ... mits er geen teken is van een all-in of early pressure?
Ja, de standaard van 15 exp, gas vanaf 3-4min lair + dual evo op 6 min is niet komen te vervallen. Ja er zijn pro's die voor de 3 base opening gaan, en ja waarom ook niet op zulke grote ladder maps. Het heeft alleen veel meer micro defence en macro nodig. Ik als zo'n beetje even goede speler (volgens je omschrijving) heb daar in ieder geval veel meer moeite mee.Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 17:13:
Dus eigenlijk een 15 expand, pool en gas ... mits er geen teken is van een all-in of early pressure?
Het enige wat "met de mode mee" veranderd is, is dat Zergs tegenwoordig veel later zerglings / speed pakken en dat je je tech pas na 4-6 minuten (ingame) pakt en in de regel toch wel voor minimaal 3 queens gaat.
Tegen Toss kan je mits ze vroege agressie als doel stellen vaak wel 3 base pakken, tegen zerg die vroeg aan speedlings begint, moet je eigenlijk hetzelfde volgen. Tegen Terran die hellion / banshee gaat is een snelle 3 base moeilijk verdedigen op de meeste maps, maar nog steeds niet onmogelijk.
Maar goed, wellicht zijn er hier hogere league spelers die beter ideeën hebben?
Mijn vraag is vooral; wat doe je nu en hoe goed pakt dat voor je uit?
[ Voor 13% gewijzigd door djunicron op 09-11-2012 17:36 ]
Verwijderd
Op het moment doe ik nog niks! Heb alleen beetje tegen de AI zitten rommelen om zerg onder de knie te krijgen. het injecten van larvea bijvoorbeeld vind ik lastig. Ik heb het idee dat Zerg een stuk lastiger is dan de andere rassen.
YouTube: Starcraft II - Tutorials Revamped - Zerg Part 1 deel 1
YouTube: Starcraft II - Tutorials Revamped - Zerg Part 2 deel 2
YouTube: Starcraft II - Tutorials Revamped - Zerg Part 3 deel 3
YouTube: Starcraft II - Tutorials Revamped - Zerg Part 4 deel 4
dApollo heeft vorig jaar tutorials gemaakt over het leren spelen van zerg en die pas vernieuwd, verspreid over 4 delen. Het is een goede basis om zerg te leren.
YouTube: Starcraft II - Tutorials Revamped - Zerg Part 2 deel 2
YouTube: Starcraft II - Tutorials Revamped - Zerg Part 3 deel 3
YouTube: Starcraft II - Tutorials Revamped - Zerg Part 4 deel 4
dApollo heeft vorig jaar tutorials gemaakt over het leren spelen van zerg en die pas vernieuwd, verspreid over 4 delen. Het is een goede basis om zerg te leren.
Zo goed vind ik die tuturials niet... hij doet het veel te snel zonder uitgebreide achterliggende gedachte echt naar mijn mening.
En hij laat het inderdaad vrij simpel lijken maar hij vergeet dat de meeste niet al de voorkennis hebben om de dingen te doen die hij zo doet.
Maar als je macro iig enigzins op peil is kan je in gold komen. Daarna zijn het timings en goed scouten die echt noodzaak zijn.
En hij laat het inderdaad vrij simpel lijken maar hij vergeet dat de meeste niet al de voorkennis hebben om de dingen te doen die hij zo doet.
Maar als je macro iig enigzins op peil is kan je in gold komen. Daarna zijn het timings en goed scouten die echt noodzaak zijn.
Diagnose Specialist Ford
Verwijderd
Mwha vind het wel meevallen. Hij geeft aan waarom hotkeys belangrijk zijn en zegt elk potje, zeker in het begin, precies wat hij doet.
Maar Appollo heeft een APM waar je u tegen zegt, ondanks dat hij probeerd zijn tempo wat aan te passen.
Hij legt over de hele serie best wat uit, maar niet altijd genoeg in het begin nee.
Hij legt over de hele serie best wat uit, maar niet altijd genoeg in het begin nee.
Paar potjes bagger gespeeld, en dan een protos tegenstander. Ik ging mijn standaard plan als ik geen bunker in zijn main kan plaatsen: cloaked banshee van 1 base, expanden, mech. Gelukkig map waar banshees redelijk wat ruimte hebben. En uiteindelijk het potje gewonnen na 4 combat units van hem gesloopt te hebben. En nee hij RQ'de niet zodra hij cloaked banshees zag, maar die 60! probes die ook neer gingen had er wel wat mee te maken.
Want waarom zou je ook phoenix of iig meer dan 1 photon cannon per basis maken. Oftewel ik zat continue verschillende basissen aan te vallen, toen ik zag dat hij een third had werd het nog grappiger, nog een plaats om een banshee te parkeren. Hij had wel gewoon observers out, maar hij ging er niet echt lekker mee in dat telkens banshees weer tevoorschijn kwamen als hij er vandoor ging.
Want waarom zou je ook phoenix of iig meer dan 1 photon cannon per basis maken. Oftewel ik zat continue verschillende basissen aan te vallen, toen ik zag dat hij een third had werd het nog grappiger, nog een plaats om een banshee te parkeren. Hij had wel gewoon observers out, maar hij ging er niet echt lekker mee in dat telkens banshees weer tevoorschijn kwamen als hij er vandoor ging.

Weer wat HoTS nieuws, box art en een eerste(?) concrete release date, 12 maart 2013.
De vraag is echter hoeveel blizzard zich aan die release date gaat houden. Als ik kijk naar de beta dan mag die best nog wel even doorgaan. Daarnaast heeft blizz ook de mentaliteit van: "Het is klaar, waarneer het klaar is" en ik vind 4 maanden nog net even te lang om te zeggen dat Blizz het nu al klaar heeft. Ik denk dat het nog een maandje, of 2, verschoven wordt...
Iemand op Reddit zei terecht dat Blizzard vooral de data verschuift die vaag zijn. Bijvoorbeeld "eind 2012" of "zomer 2011". De concrete data verschuiven ze nooit (of wellicht zelden).
Hier de replayMello: rofl gast
je bent nogsteeds slecht
You: QQQQQQQ
Mello:
je speelt dit speel nu al 12 jaar
en eindelijk low master
gj
have fun playing with a ded horese
Mello has disconnected.
You: ik speel het net een jaartje ;-) amper
Mello is not online.
Ik had 2 base saturation en deed wat speedling pressure, hij had alleen een paar marines.00:59 [All] Kaluro: gl hf
01:02 [All] Mello: hf richard
01:06 [All] Kaluro: ¬_¬?
07:49 [All] Mello: you still play like a retard
Dus zijn natural geraid en zijn natural workers gesloopt, dus toen maar een bust gedaan.
Met wat scout info, had hij gemakkelijk de aanval kunnen blocken met 2 barracksen die de choke blokkeren. Hij dacht te laag over me, ging full eco en cutte corners, en dan wordt hij boos als hij off guard gepakt wordt.

Daarna vind hij het gek dat hij verliest en scheld hij me maar uit.
Erg jammer weer, al die haat richting medetweakers.
On topic: Ik zit er weer lekker in nu, afgelopen seizoe nhad ik bijna alleen maar HOTS gespeeld maar heb WoL maar weer opgepakt.
http://eu.battle.net/sc2/...adder/111758#current-rank
37 wins 31 losses so far \o/ eens zien waar ik dit seizoen eindig.
[ Voor 30% gewijzigd door kaluro2 op 13-11-2012 17:16 ]
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Stom van hem ook om te FE'en tegen zerg. Gewoon elke zerg 2-raxen, net zo lang totdat zerg gaan vragen om infestor nerf zodat ze niet meer ge-2-raxed worden 
(Jammer dat het volstrekt onmogelijk is op sommige mappen. Die grootste map, als je in meest ongunstige volgorde gaat scouten, ben je pas bij 4! minuten met je SCV bij natural van tegenstander aangekomen als die direct na eerste supply depot vertrekt. Dus bijvoorbeeld nexus first expands zijn onmogelijk af te straffen, is dan gewoon volkomen random hoe het uit komt met scouten).
(Jammer dat het volstrekt onmogelijk is op sommige mappen. Die grootste map, als je in meest ongunstige volgorde gaat scouten, ben je pas bij 4! minuten met je SCV bij natural van tegenstander aangekomen als die direct na eerste supply depot vertrekt. Dus bijvoorbeeld nexus first expands zijn onmogelijk af te straffen, is dan gewoon volkomen random hoe het uit komt met scouten).
Ach, uit de release van Diablo 3 blijkt dat ze bij Blizzard die mentaliteit wel zijn kwijtgeraakt hoor. De hoeveelheid bugs en enkele bizarre designfouten die in die game bij launch zaten was op EA niveau. (overigens hebben ze na een half jaar met patches er wel een erg goede game van gemaakt)Gropah schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:15:
De vraag is echter hoeveel blizzard zich aan die release date gaat houden. Als ik kijk naar de beta dan mag die best nog wel even doorgaan. Daarnaast heeft blizz ook de mentaliteit van: "Het is klaar, waarneer het klaar is"
Ik denk dat het dus gewoon op die datum zal uitkomen, en dat we als we pech hebben een half jaar moeten wachten op een gebalanceerde game
Mja, toch als ik de berichten uit de HotS beta hoor en inderdaad een niet al te positieve D3 ervaring heb gehad, verwacht ik ook eigenlijk geen perfecte game bij de release.
Maar anders dan bij D3, heb ik wel genoten van de veranderingen in Sc2, het pioneeren van builds en het feit dat niemand de game helemaal door had beviel mij wel, naast dat ik me eigenlijk wel erg lang vermaakt heb met de singleplayer.
Aan de ene kant vind ik het belachelijk dat ze nog zo lang nodig hebben, aan de andere kant weet ik ook dat het kwa balance helemaal niet goed zal zitten nog rond maart, maar dat is misschien ook wel prima.
Het "nieuwe" aan het spel zit er alleen natuurlijk totaal niet meer aan. Ik denk dat alleen de doorgewinterde fans terug zullen komen, en die zelfs niet allemaal.
Het blijft denk ik zo dat de lagere leagues bevolkt blijven met spelers die ver boven het niveau van de hogere leagues rond de release van WoL zaten en de Master Leagues net zo onbereikbaar blijven als dat ze nu zijn voor alle vertrouwde spelers.
Maar anders dan bij D3, heb ik wel genoten van de veranderingen in Sc2, het pioneeren van builds en het feit dat niemand de game helemaal door had beviel mij wel, naast dat ik me eigenlijk wel erg lang vermaakt heb met de singleplayer.
Aan de ene kant vind ik het belachelijk dat ze nog zo lang nodig hebben, aan de andere kant weet ik ook dat het kwa balance helemaal niet goed zal zitten nog rond maart, maar dat is misschien ook wel prima.
Het "nieuwe" aan het spel zit er alleen natuurlijk totaal niet meer aan. Ik denk dat alleen de doorgewinterde fans terug zullen komen, en die zelfs niet allemaal.
Het blijft denk ik zo dat de lagere leagues bevolkt blijven met spelers die ver boven het niveau van de hogere leagues rond de release van WoL zaten en de Master Leagues net zo onbereikbaar blijven als dat ze nu zijn voor alle vertrouwde spelers.
[ Voor 25% gewijzigd door djunicron op 14-11-2012 12:31 ]
Over de HotS release date:
Helaas zien we hier duidelijk de "nieuwe stijl" sinds SC2. Ik weet zeker dat het opgelegd is door Activision. Iedereen weet dat bij Blizzard over release dates maar EEN ding zei: "It's done when it's done". Kloten dat die mentaliteit niet gedeeld wordt door de mensen die knaken willen zien. Blijkbaar duurt het Activision allemaal te lang....
Hopelijk kunnen ze voor die tijd alle design-issues fixen. Het balanceren met nummers geloof ik wel, maar het aanpassen van core-mechanics van units kan dan niet meer. De corruptor komt helaas weer in mijn hoofd op (vooral helaas omdat die unit GEEN wijzigingen lijkt te krijgen).
Helaas zien we hier duidelijk de "nieuwe stijl" sinds SC2. Ik weet zeker dat het opgelegd is door Activision. Iedereen weet dat bij Blizzard over release dates maar EEN ding zei: "It's done when it's done". Kloten dat die mentaliteit niet gedeeld wordt door de mensen die knaken willen zien. Blijkbaar duurt het Activision allemaal te lang....
Hopelijk kunnen ze voor die tijd alle design-issues fixen. Het balanceren met nummers geloof ik wel, maar het aanpassen van core-mechanics van units kan dan niet meer. De corruptor komt helaas weer in mijn hoofd op (vooral helaas omdat die unit GEEN wijzigingen lijkt te krijgen).
Nice man, zag dat je de laatste tijd Dia stond, maar blijkbaar moest je nog ff een race naar de masters-top doenkaluro2 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:04:
On topic: Ik zit er weer lekker in nu, afgelopen seizoe nhad ik bijna alleen maar HOTS gespeeld maar heb WoL maar weer opgepakt.
http://eu.battle.net/sc2/...adder/111758#current-rank
37 wins 31 losses so far \o/ eens zien waar ik dit seizoen eindig.
Nee klopt, ik had vorig seizoen wel een >50% winrate, maar ook belachelijk veel bonus pool omdat ik echt puur HotS heb gespeeld. Ik denk dat de MMR wat geshift is en dat ik toen net buiten de boot viel.[b]Morphs schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:30:
Nice man, zag dat je de laatste tijd Dia stond, maar blijkbaar moest je nog ff een race naar de masters-top doen
Maar end good, all good.. En ik zit nu misschien mid master, zeker geen top master. Het is gewoon een nieuwe divisie waar mensen nog weinig punten hebben.
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Mja, ik zou eigenlijk graag de Corruptor eruit zien en dan:Morphs schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:30:
- BLords spawnen door een opstijgende cocon vanaf de hatch met lage HP. Zo kan je dus met AA Blords die morphen bij de hatch blijven slopen.
- Viper met upgrade / ander limiterend mechanisme Scourge laten spawnen. Scourge modellen zitten al in het spel en eigenlijk zijn ze veel cooler dan corruptors. Wolken "lucht-banelings" op collusi / vikings / battlecruzers afsturen lijkt mij veel gavere gameplay opleveren dan een hand vol van die statische corruptors.
Viper + Scourge = Viper net als met banelings units uit de deathball snipen en vervolgens met contact-units slopen. Dit zou de Viper een veel interessantere unit maken dan dat ie nu al is.
Maar goed, vreemd genoeg kan ik zulke dingen wel verzinnen, maar hadden ze bij Blizz een beetje een writers block ofzo? Of misschien maken ze al die awesomeness wel, maar houden ze het erbij dat het alleen in de campaign zit. Upgrades als 3 lings uit één larva of cliffjumping voor hydra's had best z'n intreden in de MP kunnen maken. Maar goed, ze willen het niet al teveel opschudden...
Nou ja ze hebben met 2 jaar natuurlijk meer dan genoeg tijd gehad voor een expansion. Echter ik vraag me af hoeveel tijd ze er daadwerkelijk aan hebben besteed. IIG als je kijkt naar de multiplayer dan zijn ze daar volgens mij echt letterlijk 2 weken voor de beta mee begonnen. De helft van hun ideeën zijn er al weer uit, je gaat me niet zeggen dat ze daar al een jaar mee bezig waren.Morphs schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:30:
Over de HotS release date:
Voor degene die tegen Husky kunnen:
YouTube: HotS - WhiteRa vs JakeBake - PvZ - Star Station - StarCraft 2#!
Hmmm.. dit is toch wel een interessante match. Duurt een beetje lang, maar geeft wel mooi weer hoe je nu anders met Zerg om kan gaan. Gave tactic toch wel.
Ach, wie houd ik toch voor de gek, ik ga HotS toch uiteindelijk wel kopen...
Hmmm.. dit is toch wel een interessante match. Duurt een beetje lang, maar geeft wel mooi weer hoe je nu anders met Zerg om kan gaan. Gave tactic toch wel.
Hebben we dezelfde match gekeken? Het was grappige match hoor, maar het laat absoluut niet zien hoe een toss anders met een zerg om moet gaan. WhiteRa had het gewoon verkloot, en heeft toen gewonnen met een hele hoop geluk dat zijn kleine legertje zoveel schade kon doen omdat er geen enkele defenses waren en geen enkele scouts, icm dat de zerg pech had dat hij geen enkele drone meer had + minder dan 50 resources. Ik zou je niet adviseren op die manier toss te spelen.djunicron schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 01:38:
Voor degene die tegen Husky kunnen:
Vanuit zerg pov krijgen ze inderdaad met hots nog meer free unit generators erbij, en dan is de swarm host wel goed tegen toss inderdaad. Al vind ik zelf dat zerg al wel voldoende free units kan maken.
Als jullie echt in de hots beta willen, ik heb een key ontvangen door hem te pre-orderen bij amazon us je krijgt dan een beta key in je email en daarna kan je de pre-order cancellen als je dat wilt.
Het voelt niet echt goed om te doen, maar ik kon niet meer wachten
Het voelt niet echt goed om te doen, maar ik kon niet meer wachten
[ Voor 4% gewijzigd door Euphanasia op 16-11-2012 15:10 ]
Welcome to the League of Draven
Ik ben geen mod, en ik ga hem ook gewoon kopen als hij uitkomt, als dit niet gewenst is in het forum mag je het bericht verwijderen.
[ Voor 35% gewijzigd door Euphanasia op 16-11-2012 14:20 ]
Welcome to the League of Draven
Iemand de CE al besteld ?
http://www.bol.com/nl/p/s...edition/1004004013232833/
Ik heb hem igg alvast gepre-orderd alhoewel ik op dit moment niet speel ivm studie maar ben wel van plan het binnekort weer op te pakken
Ik heb hem igg alvast gepre-orderd alhoewel ik op dit moment niet speel ivm studie maar ben wel van plan het binnekort weer op te pakken
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Verwijderd
Nee, maar dit keer wel voor de CE 
En ach ik wacht wel op een beta key ga niet echt veel moeite doen ervoor.
En ach ik wacht wel op een beta key ga niet echt veel moeite doen ervoor.
Ik vind die 40 euro wel een beetje tegenvallen. Vanaf het begin van WoL werd er gezegd dat de expansions een 'expansion prijs' zouden krijgen. 40 euro voor wat campaign cutscenes en een paar nieuwe units, bah.
Pff.. Gisteren avond had ik nog een match van 1:08!!
Hij protoss, ik random zerg. Ik liet hem veel te makkelijk op 3 base komen en had daarna veel te veel roaches om een fatsoenlijke switch te maken naar infestor broodlord.. Na een paar slechte engagements van zowel hem als mij begonnen we elkaars expo's te slopen, waar ik ontzettend slecht verdedigde tegen zijn warp prism/zealot harass en hij zijn basissen niet kon behouden, waardoor we beide op 3 mined out bases kwamen... Uiteindelijk hadden we beide bijna geen econ meer over. Hij had 16 probes die aan het distance minen waren en ik maar 7. Ik had net een flinke hoop corruptors gemaakt, maar had geen geld meer voor broodlords -.-. Ik had wel een iets beter leger, maar omdat we beide veel static defense hadden konden we niet aanvallen.. Ik ben daarna proberen zoveel mogelijk probes van hem te slopen tot hij er nog maar 2 over had. Na ruim een uur zei hij. "Thanks for the game!" en vertrok hij.
Hij protoss, ik random zerg. Ik liet hem veel te makkelijk op 3 base komen en had daarna veel te veel roaches om een fatsoenlijke switch te maken naar infestor broodlord.. Na een paar slechte engagements van zowel hem als mij begonnen we elkaars expo's te slopen, waar ik ontzettend slecht verdedigde tegen zijn warp prism/zealot harass en hij zijn basissen niet kon behouden, waardoor we beide op 3 mined out bases kwamen... Uiteindelijk hadden we beide bijna geen econ meer over. Hij had 16 probes die aan het distance minen waren en ik maar 7. Ik had net een flinke hoop corruptors gemaakt, maar had geen geld meer voor broodlords -.-. Ik had wel een iets beter leger, maar omdat we beide veel static defense hadden konden we niet aanvallen.. Ik ben daarna proberen zoveel mogelijk probes van hem te slopen tot hij er nog maar 2 over had. Na ruim een uur zei hij. "Thanks for the game!" en vertrok hij.
[ Voor 9% gewijzigd door aicaramba op 17-11-2012 10:39 ]
Geen CE, maar wel de gewone voor 36 euro met een kortingscode (AH-12BOL20-AFHP werkt nog tot morgen). Worth it for me. Ik weet dat ik er veel tijd in ga steken, maar die SP van waarschijnlijk +15 uur zal het alleen al waard zijnShadowBumble schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:28:
Iemand de CE al besteld ?
[ Voor 3% gewijzigd door Gropah op 17-11-2012 14:57 ]
Zal waarschijnlijk zonder hots bètakey zijn of niet? 36 euro klinkt trouwens wel ok als prijs.Gropah schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 13:40:
[...]
Geen CE, maar wel de gewone voor 36 euro met een kortingscode (AH-12BOL20-AFHP werkt nog tot morgen). Worth it for me. Ik weet dat ik er veel tijd in ga steken, maar die SP van waarschijnlijk +15 uur zal het alleen al waard zijn
Bij bol.com staat die pre-order actie nog wel, probleem is alleen dat ze 1x per week (op vrijdag) keys zeggen te versturen. Dus dat wordt nog een week wachten, als ik er uberhaupt 1 krijg (omdat ik natuurlijk niet de eerste ben)
En waarschijnlijk zullen ze er niet bij gaan zetten dat de keys al op zijn en dit zeker nog een week rekken.Gropah schreef op zondag 18 november 2012 @ 01:33:
Bij bol.com staat die pre-order actie nog wel, probleem is alleen dat ze 1x per week (op vrijdag) keys zeggen te versturen. Dus dat wordt nog een week wachten, als ik er uberhaupt 1 krijg (omdat ik natuurlijk niet de eerste ben)
Vandaag ook besteld, hoorde het een dag te laat helaas.
Afgelopen week is het dan toch eindelijk gebeurt: (met dank aan mn 70% winrate vs T)

Het grappigste is nog dat ik wat punten mee heb genomen van mn diamond wins, en ik stond tijdelijk 1e in mn divisie.
(Als er btw nog zergs zijn op high diamond+ niveau die tegen protoss willen oefenen, dan hou ik me aanbevolen.)

Het grappigste is nog dat ik wat punten mee heb genomen van mn diamond wins, en ik stond tijdelijk 1e in mn divisie.
(Als er btw nog zergs zijn op high diamond+ niveau die tegen protoss willen oefenen, dan hou ik me aanbevolen.)
[ Voor 22% gewijzigd door Grijze Vos op 18-11-2012 01:57 ]
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Wanneer ga je eigenlijk van brons naar silver, sorry voor deze vraag maar heb het spel pas 2 weken
Als je consequent van zilver of hoger blijft winnen
Excellent! Ik ben helaas beide niet (Platinum, Protoss)Grijze Vos schreef op zondag 18 november 2012 @ 01:56:
Afgelopen week is het dan toch eindelijk gebeurt: (met dank aan mn 70% winrate vs T)
Welke taktiek gebruik je dan tegen T vos? Als terran wiens beste matchup momenteel TvP is ben ik wel benieuwd daarna. Zelfs weekje geleden nog een master protoss tegen me gehad (dat was iig wat hij zei, was gold maar vertelde dat hij smurf was die master op ander account was, gezien dat ik laag-diamond ben speel ik normaal gesproken niet tegen golds), wie ik redelijk makkelijk had ingemaakt. Maar goed ik blijf FFE als kansloze taktiek tegen terran zien op mappen die niet idioot groot zijn.
Ik ben nu ranked 2e in Brons en heb een stuk of 3 a 4 keer gewonnen van silver.Castor385 schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:35:
Als je consequent van zilver of hoger blijft winnen
Gaat dat snel of moet je echt 30 potjes winnen?
moeilijk te zeggen. ik geloof dat je ook een bepaald aantal punten in je league moet hebben om te promoveren.
misschien dat hier wat informatie staat waar je wat aan hebt: http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Battle.net_Leagues
misschien dat hier wat informatie staat waar je wat aan hebt: http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Battle.net_Leagues
Poe ik lees net dat ik 1000 punten moet hebben, heb er nu 400
Iemand hier nog bronze/silver/gold niveau ? Ik ga weer beginnen en heb een oefenmaatje nodig 
Als je interesse heb DM me maar.
Mijn stats : http://eu.battle.net/sc2/en/profile/645621/1/ShadowBumble/
Dit season nog geen placement gedaan en bijna een jaar weg geweest.
Als je interesse heb DM me maar.
Mijn stats : http://eu.battle.net/sc2/en/profile/645621/1/ShadowBumble/
Dit season nog geen placement gedaan en bijna een jaar weg geweest.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Dan lees je iets verkeerds, want het aantal ladder punten heeft er niets mee te maken. Wanneer je levelt is niet te zeggen. Gewoon blijven spelen en winnen van spelers die 'beter' zijn dan jij.geldermalsen schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:43:
Poe ik lees net dat ik 1000 punten moet hebben, heb er nu 400
Net HOTS besteld voor 36 euro, werkt dus nog! Gelijk ook een beta-key (tenminste, die komt vrijdag).Gropah schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 13:40:
[...]
Geen CE, maar wel de gewone voor 36 euro met een kortingscode (AH-12BOL20-AFHP werkt nog tot morgen). Worth it for me. Ik weet dat ik er veel tijd in ga steken, maar die SP van waarschijnlijk +15 uur zal het alleen al waard zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Moons op 19-11-2012 12:19 ]
hoezo dat precies? Ik heb als respons op FFE wel eens een 4rax marine-scv allin gedaan maar zodra ze twee cannons up hebben faalt dat best wel.furby-killer schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:39:Maar goed ik blijf FFE als kansloze taktiek tegen terran zien op mappen die niet idioot groot zijn.
Ik denk dat 2 rax (met zodra je het scout proxy rax vlak buiten zijn basis) beter idee is, kan je hopelijk marines hebben voordat cannons er zijn (of proxy rax in zijn basis).
Wat ik echter altijd doe is reapers. Gewoon langs de cannons heen, en vaak zijn hun eerste units toch sentries om ramp te kunnen FF'en. Dan halen ze wel snel stalkers erbij, maar vaak is dat al te laat, stalkers zijn goed tegen reapers, maar gemiddeld heb ik zon 5 reapers als ik zijn eerste stalker aanval. Dat overleeft hij niet. Dan helpt het ook nog wel dat ze vaak pylons vooral belangrijk vinden om cannons van energie te voorzien, en niet zozeer hun gateway(s)/cybercore. Reapers halen die dan dus zo onderuit. Bunker naast zijn natural nexus is ook nog een optie, al is dat een beetje random of het werkt.
Sowieso als je reapers doet proberen te voorkomen dat zijn probe je basis inkomt (al natuurlijk lang niet altijd mogelijk, meestal zorgen ze wel dat ze weg zijn voordat je marine komt, zodra hij weggaat direct dubbel gas pakken). Als hij in je basis zit ook niet gaan kutten met hem op te sluiten door tweede supply depot te maken, maar hem gewoon de mogelijkheid te geven probe eruit te laten komen.
Grootste probleem vind ik vooral een map zoals condemned ridge (ik moet hem echt eens veto'en). Die is zo idioot groot + dat het een 4 player map is, dat het gewoon een loterij wordt. Als bij eerste positie die je scout hij is, dan is er niks aan de hand. Is het de laatste, dan zit je op de 4 minute mark, en dan is een transition naar reapers zinloos. Oftewel het is compleet random.
Anders kan ik ook altijd nog mijn standaard anti-toss doen, al is hij natuurlijk wel ver vooruit als hij FFE doet en je pas na 4 minuten daar achter komt. Maar dan doe ik 1-1-1 -> cloaked banshees, en tegelijkertijd expanden. Als jij komt zal hij normaal gesproken best snel al observers hebben, maar observers zijn trager dan stalkers dus cloak geeft je seconde extra om weg te komen, en als hij je aanvalt dan hebben ze vaak geen observers mee, dus dan kan je banshee mooi verdedigen. Vervolgens continue blijven raiden met banshees, meeste toss zijn erg bagger in zich daar tegen verdedigen. Op die manier heb je effectief map control, dan ga ik leuk naar mech transitionen omdat mijn micro te slecht is voor bio. En zodra ik maxed ben ga ik stuk of 6 starports maken en air upgrades researchen, en transitionen naar battlecruisers.
Wat ik echter altijd doe is reapers. Gewoon langs de cannons heen, en vaak zijn hun eerste units toch sentries om ramp te kunnen FF'en. Dan halen ze wel snel stalkers erbij, maar vaak is dat al te laat, stalkers zijn goed tegen reapers, maar gemiddeld heb ik zon 5 reapers als ik zijn eerste stalker aanval. Dat overleeft hij niet. Dan helpt het ook nog wel dat ze vaak pylons vooral belangrijk vinden om cannons van energie te voorzien, en niet zozeer hun gateway(s)/cybercore. Reapers halen die dan dus zo onderuit. Bunker naast zijn natural nexus is ook nog een optie, al is dat een beetje random of het werkt.
Sowieso als je reapers doet proberen te voorkomen dat zijn probe je basis inkomt (al natuurlijk lang niet altijd mogelijk, meestal zorgen ze wel dat ze weg zijn voordat je marine komt, zodra hij weggaat direct dubbel gas pakken). Als hij in je basis zit ook niet gaan kutten met hem op te sluiten door tweede supply depot te maken, maar hem gewoon de mogelijkheid te geven probe eruit te laten komen.
Grootste probleem vind ik vooral een map zoals condemned ridge (ik moet hem echt eens veto'en). Die is zo idioot groot + dat het een 4 player map is, dat het gewoon een loterij wordt. Als bij eerste positie die je scout hij is, dan is er niks aan de hand. Is het de laatste, dan zit je op de 4 minute mark, en dan is een transition naar reapers zinloos. Oftewel het is compleet random.
Anders kan ik ook altijd nog mijn standaard anti-toss doen, al is hij natuurlijk wel ver vooruit als hij FFE doet en je pas na 4 minuten daar achter komt. Maar dan doe ik 1-1-1 -> cloaked banshees, en tegelijkertijd expanden. Als jij komt zal hij normaal gesproken best snel al observers hebben, maar observers zijn trager dan stalkers dus cloak geeft je seconde extra om weg te komen, en als hij je aanvalt dan hebben ze vaak geen observers mee, dus dan kan je banshee mooi verdedigen. Vervolgens continue blijven raiden met banshees, meeste toss zijn erg bagger in zich daar tegen verdedigen. Op die manier heb je effectief map control, dan ga ik leuk naar mech transitionen omdat mijn micro te slecht is voor bio. En zodra ik maxed ben ga ik stuk of 6 starports maken en air upgrades researchen, en transitionen naar battlecruisers.
probleem met reactive spelen met die builds is dat je met een 1-1-1 of reaper opening je je gas al op 13 supply wilt hebben, dan kun je vaak nog niet zeggen of ie voor een FFE gaat. Niet dat het niet viable is maar meestal move ik out rond 8:45 met een 1base allin vs protoss dus dan dringt de tijd bheoorlijk.
Ik heb dus het voordeel dat ik sowieso voor gas ga tegen toss. Maar dat is dus inderdaad wel vooral op grotere mappen een probleem, je scout het te laat.
Niet een heel specifieke buildorder, maar mijn algemene strategie* is techen naar 1 collo, dan dubbel upgrades -> storm. Maar het is voornamelijk gewoon goede responses op je scouting, en crispe timings. Voorheen verloor ik vaak van allin achtige timings, tegenwoordig heb ik dat minder.furby-killer schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:39:
Welke taktiek gebruik je dan tegen T vos? Als terran wiens beste matchup momenteel TvP is ben ik wel benieuwd daarna. Zelfs weekje geleden nog een master protoss tegen me gehad (dat was iig wat hij zei, was gold maar vertelde dat hij smurf was die master op ander account was, gezien dat ik laag-diamond ben speel ik normaal gesproken niet tegen golds), wie ik redelijk makkelijk had ingemaakt. Maar goed ik blijf FFE als kansloze taktiek tegen terran zien op mappen die niet idioot groot zijn.
Zie je veel marauders -> meer zealots en sneller zealot speed. Lijkt hij droppy -> blink. Hard macroen, en vooral genoeg gates bouwen.
Om de een of andere reden klikt het nu gewoon voor mn PvT. Heel bizar, want hiervoor was PvZ mn beste (60%, nu 40%), en mn PvP is heel sterk geweest (65%, nu 45-50%).
(* het is strategie, niet tactiek. Strategie is je gameplan, een tactiek is het bijv. uitvoeren van een storm drop. zie Day[9]'s dailies voor meer info.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Verwijderd
haha ik probeer vaak via stream sites lekker te streamen en tactics afkijken en timings.. meestal probeer ik dan gewoon 1 strategy na te doen en die te perfectioneren :)! zo kom je wel makkelijk hoger haha
Wat doen deze 2 helden?
Juist discussieren over protoss tactics...

Ohja... socke rookt rode gauloises
Shanghai Airport - 19 November 2012
Juist discussieren over protoss tactics...

Ohja... socke rookt rode gauloises
Shanghai Airport - 19 November 2012
[ Voor 39% gewijzigd door zonglew00 op 20-11-2012 07:31 ]
Wow net TvP gespeeld waarbij ik van zo goed als gg nog terugkwam en won, dankzij één collosale fout van mijn tegenstander (en iets wat niet zo handig was). Mijn banshee opening begon een beetje matigjes, het liep niet echt lekker. En toen viel hij aan waarbij ik gewoon niet voldoende nog had gemaakt, had net een OC op mijn third, maar goed verloor mijn third en mijn natural, en kon enkel door siege tanks op high ground hem afhouden, maar mijn leger stelde ook niet veel voor meer.
Hij gaf me tijd te herstellen, en toen maakte ik mijn tweede fout, gezien dat ik zijn leger had gescanned, die opvallend klein was, ging ik midden van de map innemen met zooi siege tanks, hellions, en 4 vikings ofzo. Belangrijke regel: If it looks too good to be true, it is too good to be true. Bleek dus dat de rest van zijn supply in minstens 10 carriers zat. En de eerder genoemde 4 vikings waren mijn enige anti air. Gelukkig had ik al mijn infrastructure opgezet voor switch naar battlecruisers, maar ik had ze nog niet (nouja, had er 2 in basis). Mijn complete leger gesuicide op zijn 4th,schade die ik deed was verwaarloosbaar. Maar het gaf me wel wat tijd, terwijl ik vol battlecruisers aan het maken was.
Zijn carriers miste denk ik upgrades (1-1 denk ik), al weet ik dat niet zeker. Maar toen kwam zijn blunder: al mijn gas ging op aan battlecruisers, ik had dus nog minerals over. Ik produceerde wat marines, maar daar had ik niet veel productiecapaciteit voor (en ook geen upgrades). Dus ik ging hele zooi turrets maken. En hij was aardig genoeg om voor de frontale aanval te gaan, waarbij nagenoeg al zijn interceptors door de turrets + battlecruisers achter de turrets werden vernietigd. Aan het einde had ik nog zooi of 8 battlecruisers (weet niet of ik er ook maar één verloren had terwijl hij meer carriers had en groter grond leger), waarmee ik hem kon opvegen.
Hij gaf me tijd te herstellen, en toen maakte ik mijn tweede fout, gezien dat ik zijn leger had gescanned, die opvallend klein was, ging ik midden van de map innemen met zooi siege tanks, hellions, en 4 vikings ofzo. Belangrijke regel: If it looks too good to be true, it is too good to be true. Bleek dus dat de rest van zijn supply in minstens 10 carriers zat. En de eerder genoemde 4 vikings waren mijn enige anti air. Gelukkig had ik al mijn infrastructure opgezet voor switch naar battlecruisers, maar ik had ze nog niet (nouja, had er 2 in basis). Mijn complete leger gesuicide op zijn 4th,schade die ik deed was verwaarloosbaar. Maar het gaf me wel wat tijd, terwijl ik vol battlecruisers aan het maken was.
Zijn carriers miste denk ik upgrades (1-1 denk ik), al weet ik dat niet zeker. Maar toen kwam zijn blunder: al mijn gas ging op aan battlecruisers, ik had dus nog minerals over. Ik produceerde wat marines, maar daar had ik niet veel productiecapaciteit voor (en ook geen upgrades). Dus ik ging hele zooi turrets maken. En hij was aardig genoeg om voor de frontale aanval te gaan, waarbij nagenoeg al zijn interceptors door de turrets + battlecruisers achter de turrets werden vernietigd. Aan het einde had ik nog zooi of 8 battlecruisers (weet niet of ik er ook maar één verloren had terwijl hij meer carriers had en groter grond leger), waarmee ik hem kon opvegen.
[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 20-11-2012 19:00 ]
In platinum doe ik 3 rax techlab marauder als ze FFE doen en ik het snel scout... Geen idee of dit ook werkt tegen hogere leagues... zag het een keer op een stream van een GM speler...Weiman schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:45:
[...]
hoezo dat precies? Ik heb als respons op FFE wel eens een 4rax marine-scv allin gedaan maar zodra ze twee cannons up hebben faalt dat best wel.
Diagnose Specialist Ford
Verwijderd
Even een vraagje. Ik en wat vrienden zijn erg groot starcraft fans en hebben inmiddels al honderden uren gespeeld maar vooral gekeken. We hadden allen het gevoel dat Nederland daarintegen een event miste. Daarom hebben we besloten zelf een toernooi te organiseren. Het idee is een invitational met een prizepool van 500-750 (hangt af van opkomst/sponsoren). De maximale opkomst zou 200 mensen zijn. Er moet natuurlijk wel een minimaal aantal geintresseerden zijn, anders ga ik niet al die tijd er in stoppen. Zijn deze geintresseerden er ook? De prijs zal rond de 5eu per kaartje zijn, een datum is niet bekend (moet nog veel geregeld worden). Als er genoeg animo is zal ik binnenkort aan een site gaan werken. alvast bedankt!
edit: het zal plaatsvinden in voorhout/sassenheim/warmond, iniedergeval dicht bij leiden.
edit: het zal plaatsvinden in voorhout/sassenheim/warmond, iniedergeval dicht bij leiden.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2012 00:08 ]
neem is contact op met BarcraftNL en NSSL, die hebben al ervaring ermee.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 00:03:
Even een vraagje. Ik en wat vrienden zijn erg groot starcraft fans en hebben inmiddels al honderden uren gespeeld maar vooral gekeken. We hadden allen het gevoel dat Nederland daarintegen een event miste. Daarom hebben we besloten zelf een toernooi te organiseren. Het idee is een invitational met een prizepool van 500-750 (hangt af van opkomst/sponsoren). De maximale opkomst zou 200 mensen zijn. Er moet natuurlijk wel een minimaal aantal geintresseerden zijn, anders ga ik niet al die tijd er in stoppen. Zijn deze geintresseerden er ook? De prijs zal rond de 5eu per kaartje zijn, een datum is niet bekend (moet nog veel geregeld worden). Als er genoeg animo is zal ik binnenkort aan een site gaan werken. alvast bedankt!
ik denk eerder dat je kleinschalig kan beginnen of er uberhaupt nog fanatism er is om te spelen.
Ik heb wel hoi gezegd en ff gepraat maar ze waren beetje moe en druk in gesprek met elkaar. Alleen ik was een beetje verbaasd... dat ze ook in dezelfde vliegtuig zaten... 2 protoss heroes in the same plane... *ik ben een terran speler..
[ Voor 15% gewijzigd door zonglew00 op 21-11-2012 07:06 ]
Zijn er al mensen die een werkende beta-key van bol.com hebben ontvangen? Dat is namelijk wel een mooie bonus bij de preorder.
De groep achter de NSSL is op het moment bezig met het organiseren van de DSCL. Met ongeveer dezelfde doelstellingen als dat DutchPhenom aangeeft. Op het moment lukt het aardig, al zeg ik het zelf. Als je er meer van wil weten en/of mee wil doen, neem dan even contact op met Frank van Caspel via contact@dutchstarcraftleague.nlzonglew00 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 06:39:
[...]
neem is contact op met BarcraftNL en NSSL, die hebben al ervaring ermee.
ik denk eerder dat je kleinschalig kan beginnen of er uberhaupt nog fanatism er is om te spelen.
Nope, nog niet binnen. Er staat echter ook bij dat ze op vrijdag versturen op een first-come-first-serve principe dus als je hem vrijdag niet hebt, zou ik even een mailtje sturenMorphs schreef op woensdag 21 november 2012 @ 08:27:
Zijn er al mensen die een werkende beta-key van bol.com hebben ontvangen? Dat is namelijk wel een mooie bonus bij de preorder.
Verwijderd
Waarvan? De officiele Blizzard Store geeft geen Beta keys, dus ik wou zelf ook nog zoeken naar een vertrouwde winkel die ook beta keys met prepurchase leveren.o2h schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:19:
[...]
Net HOTS besteld voor 36 euro, werkt dus nog! Gelijk ook een beta-key (tenminste, die komt vrijdag).
Op bol.com met kortingscode AH-12BOL20-AFHP die eigenlijk niet meer hoort te werken. Gratis beta key (die op vrijdagen verstuurd wordt) en dat dus voor 36 euro
Verwijderd
Denken jullie dat er winkels zijn/komen die de preorder verkopen onder de 40 euro? Nee toch?
Retailprijs is 40 euro, dus denk wel dat er onder gegaan zal worden. Met blizzard games is het altijd minder, maar goed, als bol.com er al onder gaat, dan zullen andere dat ook wel gaan doen
Verwijderd
Dat is de max prijs (volgens amazon) alles wat er onder zit wordt teruggestort op de leverdag (natuurlijk gaan de winkels er niet mee stunten, blizzard zet prijs vast op b-net verkoopprijs)Gropah schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:10:
Retailprijs is 40 euro, dus denk wel dat er onder gegaan zal worden. Met blizzard games is het altijd minder, maar goed, als bol.com er al onder gaat, dan zullen andere dat ook wel gaan doen
Net een mail van bol.com gehad.
Is dat echt of?Geachte heer/mevrouw,
Op zaterdag 17 november 2012 heeft u bij ons onder bestelnummer XXXXXXXXXX de pc-game ‘StarCraft II’ besteld.
Door het plaatsen van uw bestelling heeft u recht op een speciale beta-key waarmee u gedeeltes van het spel alvast kan spelen. Uw unieke beta-key is:
XXXXXX-XXXX-XXXXXX-XXXX-XXXXXX
Hoe wisselt u de beta-key in?
1. Ga naar: www.battle.net/code
2. Maak een gratis Battle.net account aan of log in op uw bestaande account
3. Voer uw unieke beta-key in
4. Volg de instructies op het scherm na activatie van de beta-key om de content te installeren
Meer informatie over deze beta-key actie vindt u via onderstaande link.
http://www.battle.net/support/article/beta-support
Wij wensen u veel gameplezier toe.
Met vriendelijke groet,
bol.com Klantenservice
dat is echt, ik heb er ook een extra key binnen gekregen van de bol.com pre order.
ik ook eentje gekregen, nette service van bol!
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Nette service? Huh, ze hebben daar toch gewoon mee geadverteerd, zou nogal idioot zijn als ze dan ze niet verstuurde (vooral gezien ze die dingen vast gratis van blizzard krijgen).
Ik heb er ook eentje gekregen!
Dit is de eerste keer van alle bol.com aankopen dat ik een positieve ervaring aan over heb gehouden.
Dit is de eerste keer van alle bol.com aankopen dat ik een positieve ervaring aan over heb gehouden.
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Eens kijken of ik nog een key krijg als ik nu bestel (bijna 16:00 uur, de keys worden op vrijdag om 17:00 verstuurd)..
Besteld en gelijk orderbevestiging ontvangen. Zou tof zijn als ik over een uurtje de HotS beta kan proberen
Besteld en gelijk orderbevestiging ontvangen. Zou tof zijn als ik over een uurtje de HotS beta kan proberen
[ Voor 32% gewijzigd door Morphs op 23-11-2012 15:57 ]
Verwijderd
Je zal een week moeten wachten.
Er staat: aan klanten die voor vrijdag hebben besteld. Dat is dus donderdag of daarvoor.
Er staat: aan klanten die voor vrijdag hebben besteld. Dat is dus donderdag of daarvoor.
Ik weet het, maar je mag aannemen dat het een geautomatiseerd systeem is en dat zodra ik besteld heb, het gelijk verwerkt is. Er zal echt niet een werknemer aan te pas komen om nog een handeling te verrichten waardoor het nog een dag extra moet duren.
Maar helaas, geen key ontvangen.
Verwijderd
Dat denk ik ook niet. Maar het zal waarschijnlijk gewoon via een database gaan. Dus alle bestellingen voor vrijdag krijgen de key toegestuurd. Automatisch.
Wij zitten bij volgende week
Wij zitten bij volgende week
Ik denk wel dat het een geautomatiseerd systeem is, maar een systeem waarbij er 1x per week een query wordt gedaan waardoor ze weten wie die week heeft gekocht en dan versturen ze naar die. Raar dat ze het dan niet automagisch doen, maar ja.Morphs schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 17:42:
Ik weet het, maar je mag aannemen dat het een geautomatiseerd systeem is en dat zodra ik besteld heb, het gelijk verwerkt is. Er zal echt niet een werknemer aan te pas komen om nog een handeling te verrichten waardoor het nog een dag extra moet duren.
Eind van het jaar is er een E-sports LAN in Houten (midden van het land): lan.hcc.nl met een mooie hoop prijzen.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 00:03:
Let op:
~~~[html]Maak aub gebruik van spoiler-tags als je zaken uit de campaign bespreekt. Niet iedereen heeft het al uitgespeeld en wil het ook graag beleven ;)
Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>~~~[/html]
Bedelen om keys is niet de bedoeling.
~~~[html]Maak aub gebruik van spoiler-tags als je zaken uit de campaign bespreekt. Niet iedereen heeft het al uitgespeeld en wil het ook graag beleven ;)
Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>~~~[/html]
Bedelen om keys is niet de bedoeling.