Widow mines en battlehellion. Daarnaast moet je denk ik ook wel toegeven dat Terran al het meest complete ras was omdat alle techpaths viable waren, terwijl dat bij Protoss (stargate) en Zerg (Ultralisk) niet waren (voor het grootste gedeelte van de tijd)

• MrTi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-08 10:34
In HotS worden volgens mij alleen de gaten opgevuld die er in WoL zitten. Stargate geen geweldige optie voor Protoss, Zerg kan kiezen tussen infestor of muta en gaat dan over op Broodlords. Door de extra units/upgrades probeert Blizzard die gaten op te vullen. Omdat Terran redelijk compleet is krijgt het er geen echte unit bij.

Het zat er natuurlijk wel een beetje aan te komen. Elke keer hoorde je van: we weten niet wat we met Terran moeten, het is al zo divers. Het is jammer voor de Terran spelers maar het kan nog veranderen zolang het spel niet uitgebracht is.
Inderdaad. Denk zelf dan ook dat ze met Legacy of the Void veel meer gaan kloten met nieuwe/removen van units, omdat het met HotS gewoon veel completer wordt en veel meer opvul werk is.
Dan zouden ze misschien het enorme gat in de terran late game kunnen opvullen. Het is leuk dat terran het 'meest compleet' is, en de 'meeste opties' heeft, maar feit is gewoon dat mid-late game terran veel te micro-intensief zijn om in leven te blijven. Op GM spelers na kon niemand dat aan, en nu zie je ook dat GM spelers dat eigenlijk niet aan kunnen, de APM die het kost kunnen de andere rassen in nuttigere dingen steken.

Dus nu worden de problemen niet opgelost, en is het voor terrans eigenlijk exact hetzelfde als WoL. Enige echte verandering is dat je mogelijkheid krijgt je hellions wat meer hp te geven en dat ze daarbij langzamer worden. Op de huidige manier zie ik widow mines nooit nuttig worden (en ik heb al gelijk gekregen dat je tempests met 500 range niet gebalanceerd kan krijgen).

Waarom ze dan wel gaan kloten met reapers is helemaal een vraag voor mij. Je hebt volgens mij nog steeds de nerf van reapers tegen gebouwen (dat is vooral een late game nerf, dan kon je nog eens grappige taktieken uithalen door 20 reapers de vijandelijke basis in te sturen, early game is het niet bijzonder significant), en dan krijg je wat gimmicks zoals op cliffen kunnen zien en auto-heal, al moet je dat geloof ik weer upgraden.
Laten we wel wezen, late game maakt autoheal je weinig uit. En early game is high ground kunnen zien nog wel nuttig, maar late game gooi je gewoon een scan erop als je het wilt zien.

Oftewel het resultaat? Meer opties early game, minder late game. Ik zie daar echt de logica niet van in. Ik zal wel de laatste zijn die vind dat terran early game meer opties nodig heeft, daar is het prima. Het probleem is late game en de hoeveelheid micro die je daar nodig hebt vergeleken met zerg, en vooral protoss.

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Vergeet de reaper niet, die wordt als het goed is nu ook weer beter. En misschien nog de Raven, als de HSM maar 100 energie wordt (momenteel toch niet het geval).

Wat mij voor Zerg tegenvalt is dat er geen earlygame diversiteit is. Terwijl Terran en Protoss allerlei openingen en pressure builds hebben kan zerg weinig anders dan verdedigen tot moment van de 3 base midgame. Daar zal HotS weinig verandering in brengen. Misschien dat een lair-rush naar SW's een mogelijke build is... maar dat lijkt me toch wat cheesy..

Het valt me op dat er bijna geen HotS meer gestreamed wordt. Nog een enkele Protoss of Terran, maar geen Zergs... jammer.
Morphs schreef op woensdag 19 september 2012 @ 19:45:
Vergeet de reaper niet, die wordt als het goed is nu ook weer beter. En misschien nog de Raven, als de HSM maar 100 energie wordt (momenteel toch niet het geval).
Dat was blijkbaar een 'bug' (lijkt me niet iets wat je perongeluk verandert, maar goed). Zelfs als dat anders was is dat echter natuurlijk niet meer dan een patch, heeft weinig met een expansion te maken.
Qua reaper zie mijn vorige post :)
Het valt me op dat er bijna geen HotS meer gestreamed wordt. Nog een enkele Protoss of Terran, maar geen Zergs... jammer.
Ik kon juist bijzonder weinig qua terran HoTS streams vinden (één keertje, maar die bleek alsnog zerg te spelen), en op het moment is enige HoTS stream een zerg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/6606902604
Protoss

Mothership Core
The cost of Purify is now 100.The duration of Purify has been lowered to 25 seconds.The damage of Purify has been increased from 25 to 45.
Oracle
Entomb’s duration has increased to 30 seconds.The health of Entombed nodes has increased from 100 to 130.The duration of Revelation has increased from 30 to 45 seconds.We fixed a bug where the oracle was not correctly classified as a Psionic unit.

Terran

Battle Hellion
While in Battle mode, the hellion is now classified as a Biological unit.
Widow Mine
Splash damage has increased from 35 to 60.

Zerg

Viper
We fixed a bug where the viper was not correctly classified as a Psionic unit.
widow mine wordt een stuk sterker. Doet die mijn eigenlijk nog friendly damage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Misschien een gek idee, maar ik zou eigenlijk wel wat voelen voor een Diamondback in MP in HotS.

Dan heb je ook weer een anti-heavy met meer hp, lekker rijden tijdens het schieten dus gemakkelijker terugtrekkende units slopen en dan zouden ze em zo kunnen opzetten dat het ding verminderde dmg krijgt van immortals / siege tanks en wat meer van zerglings / hydra / zealots / marines.

Ik vind inderdaad ook wel dat Terran er erg magertjes vanaf komt. Widow mines zijn leuk hoor, maar zeker midgame vanaf het moment dat detectie geen issue meer is, gaan de mines helemaal niets meer uithalen denk ik zo. Een tos deathball met observer + collosus gaat geen hits krijgen van het ding, Zerg kan gewoon voorverkennen met zerglings en detectie achterwege laten. Terran scant toch altijd al voordat ze een choke door moeten. Enkel in Bronze / Silver zal het misschien nog eens lukken met mensen die niet snel genoeg reageren / opletten. (zoals ik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt erop dat blizzard toch Terran meer de bio hoek in wil hebben. Met nieuwe hellion changes, waarbij die in battlemode nu als biological gezien worden, is hellion meer een aanvulling voor een bioball dan een mech army. Het zal wel in bio armies met de micro helpen dat je battle hellions als frontline troepen kan gebruiken die de melee wave moeten opvangen: zealots / (bane)lings. Daar kan je nog wat mines aan toevoegen, maar het is wel echt iets wat volgens mij TvZ helpt, en veel minder TvP veranderingen geeft.

Anyway zelf voor het eerst in lange tijd weer eens normale 1v1 gespeeld, placement match dus. En er zijn zowaar nog andere terrans op de ladder. TvT, beetje kijken hoe dat allemaal ook alweer ging, en besloot maar voor redelijk normale banshee opening te gaan (nou ja, met twee starports, dat was niet helemaal de bedoeling :P ). Net toen ik productie wilde beginnen gooit ie scan op mijn basis: mooi. Wachten tot scan voorbij is, terug switchen naar factory, siege tank productie starten, over zijn anti-banshee verdedigingen heenwandelen met 3 vingers in de neus.

• Morphs
YES!! Eindelijk midden in het seizoen gepromoot tot Diamond :) Nou hopen dat ik de rest van het seizoen in Diamond kan blijven, toen ik vorig seizoen in Diamond begon was ik er binnen een week ook weer uit :)

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:26

Rem

Morphs schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:54:
YES!! Eindelijk midden in het seizoen gepromoot tot Diamond :) Nou hopen dat ik de rest van het seizoen in Diamond kan blijven, toen ik vorig seizoen in Diamond begon was ik er binnen een week ook weer uit :)
Gefeliciteerd, lekker bezig hoor! :)

• Morphs

Overigens blijkt mijn theorie over de ladder te kloppen. Zolang je je bonus pool opmaakt zul je bijna altijd in de top50 staan, meestal zelfs in de top25 of hoger. Het is onmogelijk om bijvoorbeeld in de onderste helft van de ladder te staan terwijl je actief speelt, voor die tijd zul je namelijk al gedegradeerd worden (had ik vorig seizoen)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Congratulations! You’ve been selected to participate in the beta test of StarCraft® II: Heart of the Swarm™.
Oh yeah!
Tijd om wat HotS te streamen vandaag @ www.twitch.tv/kaluroo.. eens zien wat dat voor de viewercount doet :O

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met kaluro's bericht dat ik dat ik ook maar eens beta ging activeren (moet toch iets nuttigs doen op het werk :P). Bleek uiteindelijk niet goed idee te zijn gezien ze eerst profiel willen maken van computer die je gebruikt, dus dan maar thuis doen.

Echter ik wil inloggen om dat te doen, en krijg direct bericht dat mijn account gelocked is vanwege suspicious activity. Ding weer geunlocked, maar moet ik me nu druk maken erover, of zijn ze gewoon een beetje aan de paranoide kant bij blizzard en vinden ze een ander IP adres voldoende om dat te doen (misschien icm dat ik op us battlenet aan het inloggen was? En het is wel een universiteits IP adres, geen flauw idee wat studenten in zelfde subnet allemaal hebben uitgespookt :P ).
Ik heb natuurlijk zelf wat gegoogled, en het lijkt erop dat ze bij blizzard al accounts blokkeren vanwege ander IP adres, maar heeft iemand anders hier ervaring daar mee?

Anyway @ Morphs, dat zal ook nogal aan je division liggen, als je hele actieve division hebt lukt het wel laag te komen zonder inactief te zijn.

Gisteren nog twee 1v1s maar weer gespeeld, één tegen protoss en één tegen zerg, dus elke tegenstander nu 1x gehad :P. Beide verrassend genoeg ook nog gewonnen (granted ze waren ook allebei top plat terwijl ik (low) diamond ben, dus dat moest ik ook wel winnen). Maar wat me vooral opviel was de zerg. Ik ging lekker mijn banshees, en toen bleek hij geen spore crawlers te hebben, geen evolution ding, en maar twee queens. Uiteraard had hij die resources wel ergens anders ingestoken, hij had een flink roach/(bane)ling leger. Niet geheel verrassend best simpel het gewonnen, maar ik vraag me af of dit tegenwoordig vaker wordt gedaan, of dat ik gewoon een tegenstander met niet geweldige strat had. (Ik kan me namelijk best voorstellen dat het werkt tegen terrans die iets te fast-expanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 11:04
furby-killer schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:09:
Echter ik wil inloggen om dat te doen, en krijg direct bericht dat mijn account gelocked is vanwege suspicious activity. Ding weer geunlocked, maar moet ik me nu druk maken erover, of zijn ze gewoon een beetje aan de paranoide kant bij blizzard en vinden ze een ander IP adres voldoende om dat te doen (misschien icm dat ik op us battlenet aan het inloggen was? En het is wel een universiteits IP adres, geen flauw idee wat studenten in zelfde subnet allemaal hebben uitgespookt :P ).
Ik heb natuurlijk zelf wat gegoogled, en het lijkt erop dat ze bij blizzard al accounts blokkeren vanwege ander IP adres, maar heeft iemand anders hier ervaring daar mee?
Ja, net hetzelfde bij diablo3 trouwens. Paranoia een ander ip adres is genoeg om te blokkeren. Om dit tegen te gaan moet je enkel thuis inloggen, of die smartphone extra check activeren (is dit al geactiveerd bij starcraft?). Hoewel ik ook gehoord heb dat hij na 3 keer blokkeren het ip adres ook begint te vertrouwen... Maar ja, moet je wel drie keer daar doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 12:34
Gisteren nog gezellig 1v1 gespeeld tegen een Zerg uit het got kanaal. Ik ben helaas zijn naam vergeten. Prachtig 3x achter elkaar volledig ingemaakt :) Ik schiet nog geen deuk in een pakje boter.

Terug naar de tekentafel!

[ Voor 10% gewijzigd door Castor385 op 28-09-2012 11:32 ]

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
@furby
Hellion/banshee opening is tegenwoordig bijna standaard in TvZ. Als zerg dan een all-in doet of roach pressure zullen de units bij je basis zijn op het moment dat je eerste banshee ongeveer klaar is. Met een goed gepositioneerde bunker (key!), hellions en een banshee kun je bijna alles afhouden als je micro niet verschikkelijk is. Je derde OC is dan al klaar en die scv kills zijn niet zo'n groot probleem.
Moet er wel bij zeggen, dit is de theorie. In de praktijk verlies ik nog teveel matches door zerg all-ins en omdat het dus nog goed werkt tegen noobies als mijzelf doet zerg het regelmatig op de ladder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In mijn geval was toen hij aankwam mijn tweede CC nog niet klaar :P

Maar tegelijkertijd had ik al wel twee banshees boven zijn basis hangen. Zou dus kunnen dat hij ervan uitging dat banshees later zouden komen, maar ook dan was hij waarschijnlijk te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Kan me voorstellen dat als je beide blind speelt een 1base banshee opening bepaalde zerg all-ins blind countered. Maar het is gewoon enorm cheesy. Als zerg normaal speelt en een beetje scout is het bijna een auto win. 4-6 queens maken is standaard op het moment en 2 queens + 1 spore per base verdedigen 2 banshees prima. Als je met die banshee's geen damage doet sta je enorm ver achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig dat tegenwoordig alles dat niet blind FE'en is zo ongeveer cheesy genoemd wordt. Problemen met hoe makkelijk het is voor de zerg:

1. Twee queens + spore crawler counteren twee banshees niet (ervan uitgaande dat ze niet vol met mana zitten). Dat is makkelijke manier om schade te doen, gezien dat veel zergs dat denken, ze zitten ernaast. (Met drie queens is het wel einde verhaal).

2. Ik zorg er wel voor dat ze geen third kunnen pakken, en zelf expand ik uiteraard ook wel, enkel wat later.

3. Hoe precies gaat een zerg dat scouten? Uiteraard laat ik weleens steekjes vallen, maar normaal doe ik toch goed mijn best om te voorkomen dat suicide ovi iets ziet. Daarnaast zet ik bunker bij ingang van natural, dus kunnen ze niet zien of ik wel of niet geexpand hebt.
Ook als het beetje lukt bunker rush ik ze, niet met doel daarmee te winnen, is meer om wat te kloten met ze en te vertragen. Heeft als leuk bijproduct dat ze vaak nogal overdreven in ground defense investeren (spines en lings) omdat ze bang zijn voor ground all-in. (Granted nadeel is dat ze daardoor ook meer queens kunnen maken).

4. Het is niet standaard play, bij diamodn iig kan minstens de helft niet veel meer dan standaard BOs kopieren. Ik heb een totaal van 2x gezien dat een protoss phoenix maakte tegen banshees, alle andere keren stond dat niet in hun BO, dus maakte ze die niet (uiteraard lukte het nog genoeg alsnog te winnen, maar met phoenix was dat zoveel makkelijker).

Protos scout ik nog wel gezien die nog wel wat all-in geintjes hebben, maar op 2p maps scout ik zerg niet meer. De kans dat een zerg iets origineels doet is zo klein dat het verwaarloosbaar is, en imo niet de moeite van scouten waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Grappig dat je expliciet "blind FE" zegt, gezien er niet zoiets kan bestaan als een reactional FE. De reden is natuurlijk dat je veel te vroeg zou moeten scouten. Het is inderdaad zo dat bijna alles dat geen macro opening is al snel cheese wordt genoemd. 1 Base banshee zie ik dan ook alleen als cheese omdat het in de huidige meta game makkelijk te verdedigen is mits je het scout. Daarnaast moet je gewoon veel damage doen, anders sta je te ver achter.

1. Ligt er aan wie het beste micro'd denk ik. Ik vraag me af of queen 3-4 al energy hebben voor een transfuse op dat moment. Hoe dan ook, met 4 queens is zerg dus safe. Misschien heeft zerg die luxe dan niet om zijn queens te verdelen over zijn main en natural maar moet hij 1 queen op en neer laten lopen, geen big deal.

2. Klinkt goed, maar zerg staat nog steeds mijlen ver voor tenzij je veel damange hebt gedaan. Daarnaast had je zijn third waarschijnlijk ook kunnen deny'en met een FE -> double gas opening.

3. Ligt natuurlijk aan de map. Eigenlijk hoeft zerg alleen je (double) gas timing te scouten.

Conclusie: 1 base banshee opening werkt alleen wanneer je tegenstander slechter speelt dan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik maak er een punt van om mijn basis dicht te hebben voordat zerg drone langs komt, dus die kan niet dubbel gas scouten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je eindelijk sinds heel lang het idee dat je redelijke lekker aan het macro'en bent, blijkt dat je achteraf nauwlijks meer resources hebt dan je tegenstander. Ik speel bagger (na tijd niet gespeeld te hebben), dus als diamond speel ik nu tegen platinum vaak, zo ook deze, maar gelukkig ondanks dat ik qua macro dus niet zover voor lag toch nog gewonnen. Ik had hem aan het begin redelijk met drops, maar hij kwam terug met mech. Leek me maar beter om ook naar mech te transitionen, had niet genoeg vertrouwen in mijn drops om daarmee van mech proberen te winnen. Nog een keer 4 siege tanks + 3 medivacs vol met marines gedropt in zijn basis, maar dat ruimde hij verrassend simpel met zijn marines op, had ik niet verwacht.

Toen kregen we dus al snel de standaard terran siege lines, wat niet mijn favoriete situatie is. Maar om één of andere reden heeft hij of mijn transition naar BCs gemist, of onderschat. Als je long range AA bestaat uit 1 viking dan ga je het toch niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Ik ben sinds een tijd weer gaan spelen maar wat moet ik weer ontzettend wennen zeg. Lijkt wel of dat de bronze spelers wel beter zijn als toen. Of ik ben slechter geworden, dat kan natuurlijk ook. :) Nu nog even 2vs2 en 3vs3 aan het spelen. Voor mijn gevoel kan ik daar nog even wat rustiger spelen en meer foutjes maken. En wat is het spel toch eigenlijk goed he. Alles zit gewoon zo lekker in elkaar! ;) haha

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Ik speel al heel lang met m'n muis sensitivity onder windows op 7/11. Maar toch ben ik daar niet tevreden over.

Voor de onwetenden: alleen op 6/11 staat je muis zo, dat een 'dot' verplaatsing met je muis overeenkomt met 1 verschuiven op het scherm. Bij hoger zal je muis sneller bewegen door pixels over te slaan, wat ten koste van accuratesse gaat.

Dus de enige goede manier om je sensitivity te verhogen is door je DPI te verhogen. Hoewel m'n Logitech MX518 jarenlang perfect heeft gewerkt, zijn de 1600 DPI op 6/11 onvoldoende voor me om het hele scherm te kunnen coveren. De Logitech G400 schijnt de perfecte opvolger te zijn, met 3600 DPI.

Iemand met ervaring met de G400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvk.
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-02 15:42
Congratulations!

You have won a Heart of the Swarm Beta Invite courtesy of the ESL.

...
*O*

Tijd voor een streammarathon zodra ik de key ontvang bij de volgende beta invite wave. :)

TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:07

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Morphs schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 17:07:
Ik speel al heel lang met m'n muis sensitivity onder windows op 7/11. Maar toch ben ik daar niet tevreden over.

Voor de onwetenden: alleen op 6/11 staat je muis zo, dat een 'dot' verplaatsing met je muis overeenkomt met 1 verschuiven op het scherm. Bij hoger zal je muis sneller bewegen door pixels over te slaan, wat ten koste van accuratesse gaat.

Dus de enige goede manier om je sensitivity te verhogen is door je DPI te verhogen. Hoewel m'n Logitech MX518 jarenlang perfect heeft gewerkt, zijn de 1600 DPI op 6/11 onvoldoende voor me om het hele scherm te kunnen coveren. De Logitech G400 schijnt de perfecte opvolger te zijn, met 3600 DPI.

Iemand met ervaring met de G400?
Geen Starcraft, maar wel iemand die dezelfde upgrade maakte naar de G400: productreview: Logitech G400 Gaming Mouse review door Nipaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HotS beta is al 3-4 keer gepatched en nog steeds alleen een geselecteerde groep kan de beta spelen. De meeste spelers hadden nooit de mogelijkheid om een Warhound leger te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Morphs schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 17:07:

Ik begrijp je niet helemaal. Wat bedoel je met dot? En wat is 1 verschuiven op het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Met dot bedoeld hij pixel. Zie voor een volledige uitleg over mouse settings http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Mouse_settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Toevoeging: een muis heeft een bepaalde DPI (Dots Per Inch). Mijn muis heeft 1600 DPI. Voor elke inch registreert de muis 1600 "punten". Als de windows sensitivity 6/11 is, komt elke dot inderdaad overeen met een pixel.

Maar misschien vind je dat te weinig voor de afstand die je met je muis wilt afleggen. Wil je met een kleinere beweging meer afstand op het scherm afleggen.

Je kunt dan twee dingen doen.

1: Je gooit de sensitivity omhoog in windows/starcraft. De software zal dat voor elke zoveel "punten" de muispijl niet 1 maar 2 pixels verplaatsen.

Misschien denk je dat dat meevalt, maar in Paint kun je heel snel zien hoe hakkelig je muisbewegingen worden.

Afbeeldingslocatie: http://fpsgod.com/wordpress/media/winsenspaintsm.png

Lijkt me duidelijk dat je vloeiende muisbewegingen wilt.

Dus optie 2: Je schaft een muis aan met een hogere DPI. Dan is de muis gewoon hardwarematig gevoeliger en heb je dat probleem niet... Er spelen nog wel meer zaken mee, zoals de polling rate en hardwarematige zaken als "angle snapping". Maar DPI is verreweg de grootste factor.

Net met m'n MX518 op 6/11 drie potjes gespeeld en het ging erg lekker! Best raar hoeveel vloeiender de muis aanvoelt. M'n apm schoot omhoog, ik speelde echt heel snel voor mijn doen. Bijna top8 Diamond.. misschien wacht ik nog ff met een aankoop :)

Overigens is m'n toetsenbord wel harder aan vervanging toe. Heb een oude logitech draadloos toetsenbord (= traaaag).

[ Voor 12% gewijzigd door Morphs op 05-10-2012 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Eerste win tegen een Grandmaster vandaag gescoord *O* Okee, het was een custom game maar het was gewoon straigt up macro vs macro dus ik ben blij. (TvP op Ohana)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben nieuw in het SC2 gebeuren en zoek een beetje mensen op om mee te spelen / oefenen.
Ik krijg niet echt de kans om ingame mensen te vinden of iedergeval nederlanders.
Als iemand intresse heeft moet je Senshin maar toevoegen of zo werkt het toch?
Ik wil graag veel 1v1 en 2v2 oefenen omdat ik dit leuk vindt en wie zijn hier ook mensen die dat leuk vinden (ik heb niet het hele draadje hier doorgelezen).

Ik speel Zerg for now en voorlopig blijf ik hun wel spelen.
Dus voor de mensen die een Noobje als sc2 vriend willen of mij graag de dingen willen leren (of winnen:P).

Groetjes
Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Laatst online: 17-09 12:34
Je kan het chat kanaal: got joinen. Daar zitten genoeg nederlanders die wel eens een potje met je willen spelen

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo na een weekend werken op Firstlook 2012 en gesproken te hebben met ATGiant (die me overigens nog heeft uitgedaagd voor een potje, maar ik moest helaas werken >.<) heb ik weer zin om te spelen.

Dit weekend kom ik dus weer de got channel onveilig maken :P waren meer mensen hier op Firstlook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Laatst online: 16-09 11:34

RaseriaN

So much choices..

Stomme spel blijft maar mn aandacht vragen.. Op een of andere manier blijf ik toch TL.net en allerlei streams bekijken en komt de kriebel om te spelen telkens terug :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
@Senshin
dApollo (bekende sc2 caster en coach) is afgelopen week begonnen met het online zetten van nieuwe zerg tutorials. Ik zou gewoon de eerste aflevering bekijken zodat je ieder geval een idee hebt van wat je ongeveer moet doen. Daarna lekker zonder stress tegen de cpu spelen zodat je bekend raakt met de mechanics en units. En dan de ladder op, bij voorkeur verlies je alle 5 placement matches zodat je lekker kan aankloten in bronze league. Het is echt af te raden om te proberen placement matches te winnen als je compleet nieuw bent tenzij je van jezelf weet dat je bijzonder goed bent in rts games of sc2 al goed onder de knie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Alle 5 placements verliezen is ook niet altijd even nuttig... dat deed ik ook.. placement bronze en 10 games later in gold...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Dat is een beetje vissen naar complimentjes... Want zoals ik al zei, als je super goed bent in dit soort games kun je het risico nemen. Verhalen van beginners die in een te hoge league terecht zijn gekomen en daarom geen zin meer hebben in het spel zijn helaas niet zeldzaam...
Dat je die 10 matches in bronze als niet nuttig hebt ervaren is gewoon een gemiste kans voor jou. Dat de ander bronze is zou het voor jou alleen maar makkelijker moeten maken om je macro/mechanics te verbeteren, hij zal immers geen moeilijke dingen doen waar jij op moet reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Laatst online: 08-09 15:39
Er zit een enorme variantie in placement matches. De ene bronze speler is zeker de andere niet. Ik zou altijd gewoon de potjes proberen te winnen. Word je te hoog geplaatst dan val je vanzelf naar beneden hoewel dat misschien niet motiverend werkt voor sommigen.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey guys!

Even kijken of ik weer even kan inkomen met SC2 en dan paar potjes per week. Nog enige leuke all purpose Terran builds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
http://www.gosubuilds.com/ is redelijk up-to-date met de metagame. Met helion-banshee into mech win ik vaak echt games tegen zerg alsof het niks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou denk ik echt eens naar wat van zulke builds moeten kijken en de bijbehorende timings, dan stond ik misschien nu niet op randje van degradation naar plat.

Gisteren had ik tegenstander met typisch gevalletje overreact: als ik weer eens een toss tegen kom die zijn gebouwen zo dicht bij zijn nexus neer zet dat hij geen vision op zijn ramp heeft, kan ik het niet laten daar een bunker te maken en marines daar te rallyen. Zo ook deze keer dus, en meestal reageren toss daar gewoon op door langer op 1 base te blijven, en dan over bunkers te wandelen, maar het vertraagd hun expansion wat.

Niet deze toss, die pullde toen hij met zijn eerste zealot het zag onmiddelijk helft van zijn probes om bunker neer te halen. Het lukte wel, maar of 1 bunker, 1 SCV, en 2 marine kills ofzo nou het verlies van je zealot en stuk of 8 probes waard was is een tweede.

Tegenwoordig voor TvT geswitched naar 1 rax FE ipv 1 base openings (andere nog niet). Veel keuze heb je niet meer als je kijkt naar idiote map formaat tegenwoordig. Moet alleen nog kijken of ik snel genoeg tanks beschikbaar hebt tegen 1-1-1 siege tank opening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice!

Ik had voor het stoppen een hele leuke build waarmee ik echt mee kon doen met de strijd. Het was een 1Rax FE als ik me niet vergis, hele, hele mooie video van gezien op Youtube. Helaas ben ik het kwijt, en ik weet niet meer hoe de build ging, er was een 2e CC rond 4 minuten ofzo. Begon ook met een bunker op expansion, hielp me echt erg goed tegen Protoss bullshits :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firlian schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:37:
@Senshin
dApollo (bekende sc2 caster en coach) is afgelopen week begonnen met het online zetten van nieuwe zerg tutorials. Ik zou gewoon de eerste aflevering bekijken zodat je ieder geval een idee hebt van wat je ongeveer moet doen. Daarna lekker zonder stress tegen de cpu spelen zodat je bekend raakt met de mechanics en units. En dan de ladder op, bij voorkeur verlies je alle 5 placement matches zodat je lekker kan aankloten in bronze league. Het is echt af te raden om te proberen placement matches te winnen als je compleet nieuw bent tenzij je van jezelf weet dat je bijzonder goed bent in rts games of sc2 al goed onder de knie hebt.

[video]
Dank je wel, ik ga hier zeker wat mee doen O+

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik zit in de HotS beta, en de nieuwe widow mines zijn erg lastig om tegen te houden.
De widow mines waren voorheen kamikaze, als ze schieten, gingen ze kapot.

Nu is het als volgt:
Widow Mine

This unit has a new missile ability called Unstable Payload.
Unstable Payload is an auto-cast ability that initiates once the Widow Mine is burrowed. It cannot be turned off unless the unit is unburrowed.
This ability launches a missile at a target within 5 range, then starts to rearm another missile.
Unstable Payload does 160 damage to a single target and 40 splash damage.
The missile auto-acquires cloaked units. (Note: It will auto attack cloaked units without having detection.)
The missile auto-acquires temporary units like Hallucinations, Infested Terrans, and Locusts.
It takes 40 seconds to rearm the missile. The cost is free for now.
The build time of this unit has increased to 40 seconds.
Ik heb vóór de 6 minuten al 2 widow mines in mijn base gehad. je hebt een spine crawler en spore crawler nodig om de widow mines te kunnen zien en vervolgens te kapot te kunnen maken.

Tegen de tijd dat de spine en spore crawlersgeroot zijn, heeft hij allang weer tijd gehad om zijn widow mines te verplaatsen. Twee widow mines one shotten twee queens.. En dan ben je bezig om die widow mines te verjagen, en dan komen er al weer 2 á 4 nieuwe aan.

De enige mogelijkheid momenteel die ik heb gevonden is om een full building wall off te doen en 2 base te gaan en een overseer te bouwen.

Erg frustrerend.. dat je <6 minuten al detection nodig hebt en ook nog eens een spine crawler, en dan nog kan je er vrij weinig tegen doen. 8)7

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik verwacht wel dat widow mine burrow time verlengt zal worden. Het lijken mij leuke units met een goede rol, maar in de huidige versie zie je ook in streams dat hele hordes widowmines een vijandelijk leger in lopen, daar burrowen, en dan dat leger uitschakelen. Dat lijkt me nou ook weer niet de bedoeling.

Zelf denk ik nog dat het het beste is om een widow mine tot 4 raketten ofzo te laten opslaan, elke raket halve schade van nu een raket, en kosten ruwweg verdubbelen + tech lab als eis stellen (danwel armory). Gooi nog upgrade erbij voor +2 raketten opslaan en hij is lategame nog beter ook.
Dan doe je dat hij met nul raketten start, en zodra hij burrowed hij elke 10 seconde een raket maakt ofzo (met max dus 4). Op die manier moet hij wel ruim op tijd in positie zijn, maar is hij hopelijk late game nuttiger.

Het probleem blijft nu dat hij early/mid game erg goed is, maar dan hebben terran nou net geen hulp nodig. En late game is hij volgens mij niet bijzonder nuttig. Vooral niet als je ze wilt gebruiken om flanken te verdedigen, gezien je dan goede kans hebt dat ze nooit iets zullen doen, en in huidige metagame kan je gewoon geen units van je main leger afsplitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Die missile-animatie is zwaar lelijk van de Widow Mine. Er floept te snel een raketje uit, de animatie is zo snel dat je 'm bijna niet ziet. Daar kunnen ze best wel wat mooiers van maken, dat de raket langzaam versnelt naar z'n doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

furby-killer schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:34:
Het probleem blijft nu dat hij early/mid game erg goed is, maar dan hebben terran nou net geen hulp nodig. En late game is hij volgens mij niet bijzonder nuttig. Vooral niet als je ze wilt gebruiken om flanken te verdedigen, gezien je dan goede kans hebt dat ze nooit iets zullen doen, en in huidige metagame kan je gewoon geen units van je main leger afsplitsen.
Weet niet hoe het op high-level zit, maar een marine (/ SCV) of 4 ergens op de map achterlaten om te scouten wanneer z'n leger eruit komt is nog wel eens handig. Daarnaast kan het ook geen kwaad om wat kwijt te raken als je richting max zit, zodat je er iets anders voor in de plaats kunt zetten. Natuurlijk kan je scans gebruiken, maar die kan je nog wel eens voor betere dingen gebruiken. Late game zou je dus je marine kunnen vervangen door mines, als je er een paar op goede plekken begraaft kan je naast scouting info ook nog een kleine tik dmg uitdelen, iets wat je scout marine niet zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tot zover mijn poging eens wat anders tegen toss lategame te proberen (bio is zinloos voor mij gezien ik niet de enorme hoeveelheid micro heb die je daarvoor nodig hebt). Flink gedeelte van mijn SCVs gesacked, en had ook significant groter leger dan de toss, bestaande uit siege tanks, vikings en battlecruisers. In de postgame is nog geen eens een dip te zien in de waarde van toss leger toen hij over me heen wandelde en complete leger vernietigde met nauwlijks losses.

En dat was gewoon een leger bestaande uit enkel stalkers, wat colossi en een mamaschip. Granted zonder mamaschip was het misschien anders gegaan, maar ik had op zijn minst verwacht toch wel een paar units mee te nemen mijn dood in. Maar dat was redelijk zinloos (en macrode voor verandering best redelijk, maar goed zinloos dus). Tot daarom waarom ik tegen toss niet FE.

Edit: Well, dat is ook een manier om van een toss te winnen. Ik was flink voor in basissen, army value ongeveer gelijk. Ik had bio/siege tanks, hij had gateway/archon/HT. (In theorie zou mech dat moeten counteren, maar goed in de praktijk valt dat vies tegen). Redelijk simpel gewonnen, hij vergat zijn storms te casten _O-

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 09-10-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
furby-killer schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:27:
Tot zover mijn poging eens wat anders tegen toss lategame te proberen (bio is zinloos voor mij gezien ik niet de enorme hoeveelheid micro heb die je daarvoor nodig hebt). Flink gedeelte van mijn SCVs gesacked, en had ook significant groter leger dan de toss, bestaande uit siege tanks, vikings en battlecruisers. In de postgame is nog geen eens een dip te zien in de waarde van toss leger toen hij over me heen wandelde en complete leger vernietigde met nauwlijks losses.

En dat was gewoon een leger bestaande uit enkel stalkers, wat colossi en een mamaschip. Granted zonder mamaschip was het misschien anders gegaan, maar ik had op zijn minst verwacht toch wel een paar units mee te nemen mijn dood in. Maar dat was redelijk zinloos (en macrode voor verandering best redelijk, maar goed zinloos dus). Tot daarom waarom ik tegen toss niet FE.

Edit: Well, dat is ook een manier om van een toss te winnen. Ik was flink voor in basissen, army value ongeveer gelijk. Ik had bio/siege tanks, hij had gateway/archon/HT. (In theorie zou mech dat moeten counteren, maar goed in de praktijk valt dat vies tegen). Redelijk simpel gewonnen, hij vergat zijn storms te casten _O-
Mass bcs met 3/3 is vaak instant GG zelfs met een archon toileten als hij dat heeft overleeft... gewoon switch terug met 20 rax MM...

1/2 nukes op zijn pylon/gateways is best au :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zonglew00 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 04:14:
[...]

Mass bcs met 3/3 is vaak instant GG zelfs met een archon toileten als hij dat heeft overleeft... gewoon switch terug met 20 rax MM...
Het was dus ook instant GG, voor mij. Stalkers counteren dat zo hard, en kan hij zoveel sneller reinforcen dat het tijdverspilling was. Er was dus achteraf in army value graph nog geen eens een dip te zien in zijn army value toen hij iets van 15 siege tanks, zooi vikings en stuk of 8 battlecruisers uitschakelde, terwijl mijn army value zon 25% meer was dan die van hem. Nee ik had geen 20 barracks om terug te switchen naar bio, maar dat had me ook totaal niet geholpen gezien hij net mijn complete leger had vernietigd met nauwlijks verliezen.

Had hij er ook nog HTs bij dan was het waarschijnlijk nog heel veel pijnlijker geweest. En gezien ik van mezelf weet dat ik gewoon echt niet de enorme hoeveelheid micro hebt die je als terran tegen protoss nodig hebt, is enige optie gewoon protoss zo snel mogelijk uitschakelen.

[ Voor 31% gewijzigd door Sissors op 10-10-2012 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:O Ik ben gewoon in Gold geplaatst. Speelde paar potjes vs AI. Toen mr gok gewaagd, placement tegen Silver. Tegen hem zei ik dat ik zwaar Bronze ben nu na m'n hiatus. Win ik op betere position play. Denk dat het een grote fout is, TvZ is meestal wel te doen voor mij, leuke gameplay. Anyway, hoop dat het geen hell wordt in Gold, denk dat ik gauw genoeg terug ga vallen ><

EDIT: En bij een rematch kansloos verloren :P SC2 vereist te veel onderhoud :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even mijn daily giggle hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha prachtig :P

lekker afwachten, niets doen en kijken hoe alles van je leger kapot gaat haha :')
Snap niet dat er dan geen lampje gaat branden om actie te ondernemen als ik eerlijk ben...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Check ook hoe keihard die mongool float, 3k en dan warped ie maar een paar Stalkers in. Die Stalkers en Immortals staan er achter te dansen terwijl er 2 vuren. 't Doet gewoon een beetje pijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
pfffff wat een prutser hahaha sorry dat was best slecht...
kon die die pylon niet raken doordat hij geen vision goed erop had door de VR's ?

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsperberg
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08-2023
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:52:
Hallo,

Ik ben nieuw in het SC2 gebeuren en zoek een beetje mensen op om mee te spelen / oefenen.
Ik krijg niet echt de kans om ingame mensen te vinden of iedergeval nederlanders.
Als iemand intresse heeft moet je Senshin maar toevoegen of zo werkt het toch?
Ik wil graag veel 1v1 en 2v2 oefenen omdat ik dit leuk vindt en wie zijn hier ook mensen die dat leuk vinden (ik heb niet het hele draadje hier doorgelezen).

Ik speel Zerg for now en voorlopig blijf ik hun wel spelen.
Dus voor de mensen die een Noobje als sc2 vriend willen of mij graag de dingen willen leren (of winnen:P).

Groetjes
Sjoerd
Ik ben ook helemaal nieuw voeg me maar in het spel heet ik Ferni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
Daar kan ie niet zoveel mee aangezien je ook óf een character-code of realid (email) nodig hebt.

En tsja die gast..hij is silver na 9000 games. Ook wel duidelijk waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Weiman schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:15:
En tsja die gast..hij is silver na 9000 games. Ook wel duidelijk waarom.
En ik kom zulke spelers helaas maar nooit tegen, jammer hoor. :+

Ik heb toch het idee dat er behoorlijk sterke spelers in Silver tot Plat zitten, maar goed, waarschijnlijk ben ik toch niet echt goed. :|

Als ik dan toch met m'n Silver issues bezig ben, wat doe je als Zerg tegen een Terran die Turtled als de neten op 2 base, en dan niets anders doet dan keihard drops uitvoeren en ninja expo's proberen?

Ik had na 12 min 3 base, tijd voor 4e, alle spots gescout, z'n dual factory gezien voor tanks, reactor starports, vanaf het begin af aan z'n ramps dicht met volle bunkers, later een late expo en daarna dicht met barraks & een lading tanks. Vanaf 12:30 kwamen er steeds 4 volle medivacs uit, welke ik met ling bane wel kon vangen, infestors (ik had er 8) op de medi's, maar ik kon steeds maar één groep écht vangen.

Op 14 min één expo kapot gemaakt, bleek hij er direct een nieuwe heen gebracht te hebben, naar planetary. Ik had toen zo'n beetje m'n 2-2-2 af, hydra's erbij vanwege de drops, maar helaas pas 8 kunnen maken toen er op AL m'n 4 bases 3 volle medi's dropte. 2 kapot kunnen maken, maar niet zo heel veel medi's kunnen pakken helaas. Push ging steeds regelrecht tegen 10+ tanks in, maar z'n planetary kreeg ik wel weg. Uiteindelijk heeft hij de gold ongeveer 1 minuut in handen gehad, maar bij m'n tegenaanval na wéér een drop, die ik helaas niet super efficiënt afsloeg, ben ik tot 140 food diep gegaan nét na m'n larva ronde. Na 35 min uiteindelijk basis na basis verloren aan een marine / marauder deathball die m'n hydra / ultra / zergling mix keihard de grond in stampte doordat stim + medivac vision mijn highground voordeel totaal vergooide.

Had ik z'n Main moeten breken met Muta? Gewoon verliezen moeten pakken op een tank-wall bust? Nóg verder moeten expanden (verder dan 5 base?!), of macro hatches moeten bouwen voor als redelijke injects nog niet genoeg is om te herbouwen? Toen ik maxed was (3x) heb ik gewoon upgrades gepakt en basissen waar mogelijk, maar ik liep alsnog de 3k minerals in.

TL;DR: Wat doe je als matige APM zerg op 4 base verkeerd als je een base echt totaal niet kan breken en je moet ploeteren tegen massive drops en je de tegenstander maar niet kunt choken door em niet te laten expanden?

[ Voor 3% gewijzigd door djunicron op 11-10-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
Expos blokken met creep van je overlords... anti air langs kanten map voor drops en met roach ofzo de voorkant bewaken en telkens snoepen van zijn leger.. op gegeven moment heeft ie echt nix meer over om te maken..

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
je had infestors moeten maken :P (en broodlords)

Nee ff serieus, maak geen hydras, slechtste unit ever. ling/baneling infestor is zo veel effectiever.

[ Voor 52% gewijzigd door Weiman op 11-10-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tegen drops inderdaad gewoon langs de zijkant in zon geval wat mutas laten hangen, en uiteraard xelnagas pakken (hij zal normaal gesproken niet door xelnaga vision gaan, maar kan geen kwaad). Daarnaast heeft zerg nog voordeel dat je complete muur van overlords kan maken, waardoor je drops ziet aankomen.

Dan verder gewoon lekker hem op 2 basissen laten spelen en verder naar 200/200 gaan.

@Weiman, hij had infestors. Maar hoewel die dingen idioot goed zijn (fungal nerf pls), zijn ze niet altijd de beste optie. Drops kan je veel beter imo met mutas onderscheppen.

Zelf alweer door een zergje ingemaakt vandaag (die zijn veel te goed in mijn expansions deny'en), en gelukkig daarna mijn TvT winstreak voortgezet. Gezien dat het systeem me ondertussen tegen gold aan het matchen is verlies ik echt teveel. Winstreak tegen de 3 mensen die nog terran spelen schiet weinig op ook.

Eerste keer dat ik 1 rax FE mirror had, dus ik vroeg mezelf eens af wat ik zou gaan doen. Bio overwogen, toch maar niet gedaan. Uiteindelijk gewoon eerste 4 medivacs volgeladen, helft tank, helft marines, en in achterkant van zijn basis gedropt. Had hij heel netjes viking aan het patrouilleren, maar die stopt niet echt 4 medivacs. Als je dan 4 siege tanks + marine support in je main hebt is het redelijk gameover als terran.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
1rax FE mirror loopt bijna altijd uit in Marine/Tank vs Marine/tank (en medivacs) of er gaat er een mech waarbij de ander als reacte bio moet of zelf al eerder mech is gegaan. Hangt allemaal van de map af enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
djunicron schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:02:
[...]

En ik kom zulke spelers helaas maar nooit tegen, jammer hoor. :+

Ik heb toch het idee dat er behoorlijk sterke spelers in Silver tot Plat zitten, maar goed, waarschijnlijk ben ik toch niet echt goed. :|

Als ik dan toch met m'n Silver issues bezig ben, wat doe je als Zerg tegen een Terran die Turtled als de neten op 2 base, en dan niets anders doet dan keihard drops uitvoeren en ninja expo's proberen?

Ik had na 12 min 3 base, tijd voor 4e, alle spots gescout, z'n dual factory gezien voor tanks, reactor starports, vanaf het begin af aan z'n ramps dicht met volle bunkers, later een late expo en daarna dicht met barraks & een lading tanks. Vanaf 12:30 kwamen er steeds 4 volle medivacs uit, welke ik met ling bane wel kon vangen, infestors (ik had er 8) op de medi's, maar ik kon steeds maar één groep écht vangen.

Op 14 min één expo kapot gemaakt, bleek hij er direct een nieuwe heen gebracht te hebben, naar planetary. Ik had toen zo'n beetje m'n 2-2-2 af, hydra's erbij vanwege de drops, maar helaas pas 8 kunnen maken toen er op AL m'n 4 bases 3 volle medi's dropte. 2 kapot kunnen maken, maar niet zo heel veel medi's kunnen pakken helaas. Push ging steeds regelrecht tegen 10+ tanks in, maar z'n planetary kreeg ik wel weg. Uiteindelijk heeft hij de gold ongeveer 1 minuut in handen gehad, maar bij m'n tegenaanval na wéér een drop, die ik helaas niet super efficiënt afsloeg, ben ik tot 140 food diep gegaan nét na m'n larva ronde. Na 35 min uiteindelijk basis na basis verloren aan een marine / marauder deathball die m'n hydra / ultra / zergling mix keihard de grond in stampte doordat stim + medivac vision mijn highground voordeel totaal vergooide.

Had ik z'n Main moeten breken met Muta? Gewoon verliezen moeten pakken op een tank-wall bust? Nóg verder moeten expanden (verder dan 5 base?!), of macro hatches moeten bouwen voor als redelijke injects nog niet genoeg is om te herbouwen? Toen ik maxed was (3x) heb ik gewoon upgrades gepakt en basissen waar mogelijk, maar ik liep alsnog de 3k minerals in.

TL;DR: Wat doe je als matige APM zerg op 4 base verkeerd als je een base echt totaal niet kan breken en je moet ploeteren tegen massive drops en je de tegenstander maar niet kunt choken door em niet te laten expanden?
Vergeet ook spinecrawlers niet vooral als je veel minerals float, als ik zie dat een Terran veel dropt, zet ik bij mijn 3e of 4e expo 4/5 spines, schrikt vaak al af en het geeft je genoeg tijdwinst om een klein deel van je army te sturen om de drop op te ruimen. Verdedig de drops en bouw een BL/Infestor army dan breek je een turtle zo.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Nieuwe HotS patch: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=375005

Grootste veranderingen: Geen detection meer voor oracle, spore crawlers hebben geen evochamber requirement meer, en... Hellbats! LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goron schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 02:01:
Nieuwe HotS patch: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=375005

Grootste veranderingen: Geen detection meer voor oracle, spore crawlers hebben geen evochamber requirement meer, en... Hellbats! LOL
leuk leuk.. maar ik heb geen beta :(, niemand kan zo aardig zijn zeker haha :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsperberg
Beste spelers,

Ik ben sinds kort nieuw in het spel. Ben tegen de PC aan het oefenen met een 1 vs 1 map. Op niveau Very Hard. Resultaat: Inmiddels al iets van 20x gespeeld en 0 winst op hard gaat trouwens prima.
is dit te doen?? Ik heb het gevoel dat ik wel heel snel speel (muis) Maar ze zijn er toch eerder als ik. Net wanneer ik 3-4 (rochers ofzo - zerg) heb vallen ze me al met veel meer en al betere poppetjes.

hebben jullie dit al gehaald, vast wel. Wat is de truc??? Of is dit niet te doen :P. Hoe kan je een goede defende bi njzerg eigenlijk bouwen, of moet je gewoon de basis sluiten?

Greetz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
Ik denk dat je beter nu kan gaan ladderen. Het wordt wel flink doorbijten op de ladder. Je zal verliezen.. keer op keer maar er komen momenten mits je doorzet dat je het spel soort van kan lezen/voorspellen in grote lijnen wat er komen gaat. Zodra je dat gaat opbouwen weet je wat het beste is om ertegen te maken e.d en zal je steeds beter worden.

en trouwens... we hebben in SC2 een eigen channel.. genaam GOT ( toepasselijk he; ) ) Daar kan je evt meer dingen vragen en sneller antwoord krijgen. Mits er nog mensen zijn die reageren ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Jeff[NL] op 13-10-2012 16:55 ]

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsperberg
Ja dat had ik ook al gelezen :P Maar weet niet een sho eik in SC van channel moet veranderen :P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvk.
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-02 15:42
tijd voor wat heart of the swarm :) http://www.twitch.tv/Marcelvk

TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Thanks voor de tips!

Een OL muurtje rondom zn basis hangen en alles nét eerder zien zou wel helpen denk ik ja. Alles wat in ophing werd alleen weggepikt door z'n ene viking.

Vandaag opeens wél twee spelers in ZvZ waarvan ik eindelijk eens gewoon kon winnen. Één FE - lingspeed agressie, prima getimed, maar gewoon rustig met twee queens verdedigen en dronen als je iets verliest en OL's en lings 1:1 in uitgaven blijven maken kan dat inderdaad simpelweg winnen. Toen ik op 68 food zat eens één ronde alleen lings gemaakt en bij de overlevende z'n basis in gestuurd, win.

En een roach rush terwijl ik FE ging. Ik dacht eigenlijk dat ie voor speed van één base ging, maar toch wel geluk gehad dat ik maar een Spine plaatste, omdat z'n pool al bewoog voordat mijne geplaatst was. Super-greedy win van mijn kant dus eigenlijk. Ik was zooo bang dat er een ninja expansion was alleen en dat ik helemaal niet won toen ik z'n roach burrow / pool sloopte.

Dan nog weer even wat anders; voorheen, een season of 3 geleden had ik best nog wel eens succes met Roach+Hyrda, zeker als je alles vast kon zetten in chokes met Infestors. Als ik even niet op de minimap let, ben ik altijd behoorlijk laat met fungal op de medivacs. Daarnaast raakte ik ze die game wel erg vaak kwijt.

In HoTS games zie ik vaak wel weer Hydra, worden ze in WoL echt als slecht gezien enkel door de snelheid off-creep?

[ Voor 18% gewijzigd door djunicron op 13-10-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Laatst online: 08-09 15:39
Dat, en ook omdat ze nogal hard gecounterd worden door collosus en tanks

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had vandaag een gold zerg als tegenstander (als diamond ja, ik moet echt gedemote worden naar plat), en ik deed double starport opening vanaf 1 base (expansion maak ik dan wel rond de tijd dat eerste banshees eruit poepen). Mijn tegenstander dacht blijkbaar dat ik slecht was omdat ik in het begin het grappig vond om supply depot op zijn expansion location te beginnen met maken (daar was hij ook nogal geirriteerd over).

Maar na afloop toen ik won was hij bijzonder geirriteerd dat ik een all-in deed (ook al vind ik het geen all-in), en hij speelde tenminste om beter te worden, samengevat was ik een slechte persoon en moest ik mezelf schamen. Allemaal leuk en aardig, maar het was overtuigender geweest als hij niet zelf een roach all-in tegen mij had gedaan. (Die in principe in mijn main kwam, maar goed echt gezond is het niet wanneer er banshees boven je roaches hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
furby-killer schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:14:
Had vandaag een gold zerg als tegenstander (als diamond ja, ik moet echt gedemote worden naar plat), en ik deed double starport opening vanaf 1 base (expansion maak ik dan wel rond de tijd dat eerste banshees eruit poepen). Mijn tegenstander dacht blijkbaar dat ik slecht was omdat ik in het begin het grappig vond om supply depot op zijn expansion location te beginnen met maken (daar was hij ook nogal geirriteerd over).

Maar na afloop toen ik won was hij bijzonder geirriteerd dat ik een all-in deed (ook al vind ik het geen all-in), en hij speelde tenminste om beter te worden, samengevat was ik een slechte persoon en moest ik mezelf schamen. Allemaal leuk en aardig, maar het was overtuigender geweest als hij niet zelf een roach all-in tegen mij had gedaan. (Die in principe in mijn main kwam, maar goed echt gezond is het niet wanneer er banshees boven je roaches hangen).
join the club... daar heb ik erg vaak last van...
Ik heb die hoop allang opgegeven om beter te worden. Sindsdien is gewoon mensen laten ragen me hobby :)
je moet eens ebay niet afmaken op zijn expansion doen jah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Die speler moet niet zo huilen tegen je Furby-killer. Gewoon fair play lijkt mij toch zo.

Mensen die een dikke opmars maken in skill afstompen door simpel goed spel, iets laten zien waar hun build niet tegen kan, heeft vaak zo'n reactie.

Ik heb ook wel mensen gezien die duidelijk beter waren dan ik, die dachten dat ze hadden gewonnen, maar die ik dan even goed dwars zat. Vervolgens 20 min nog macro-game doorgespeeld, de ander gewoon toch nét aan gewonnen, tot een halve base-race aan toe. (Maar hij had als Terran veel meer gefloat en ik had niet op tijd als z'n production plat, hij had al m'n zerg tech waar ik wat aan had gesloopt)

Zegt die daarna: L2P! ^#&*$#
Ik: Game was close, u2! ;-)
Hij/zij: RAGE!!

(toch mijn laatste game vandaag, lekker laten ragen in chat, even wat anders doen, daarna game afsluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zonglew00 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 04:14:
[...]

Ik heb nog een keer geprobeerd, van mech switchen naar BCs, granted ze misten upgrades, maar denk dat dat niet heel veel had gedaan voor het resultaat. Feedback haalt direct de helft van je hp eraf, en stalkers maken het daarna af. Die worden met 15 tegelijk ingewarped direct bij je leger.

Toen ik mijn BCs erbij haalde had hij geen leger meer (en ik niet veel, dat ik uberhaupt nog leger had kwam doordat hij gewoon frontaal a-movede), maar als hij gewoon continue units direct bij mijn legertje blijft inwarpen voordat mijn versterkingen uberhaupt kunnen komen dan is het snel gedaan.

Oftewel wat doe jij dan met BCs? EMP je ze zelf? Want gezien dat je anders direct op -50% health zit zie ik niet in hoe je daar veel nuttigs mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die nog op tijd zijn:

Vanavond als het goed is in De Wereld Draait Door:

De Dutch StarCraft League, het tournooi wat .Frank samen met mij en nog een stuk of wat andere organiseerd! Dit samen met Ret en Harstem, waarbij misschien live een game wordt gecast door. Mooie dag voor eSports :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Wat leuk! Net gezien bij dwdd. Het was echt een en al positiviteit, al was het voor de leek wel lastig te begrijpen denk ik. Het valt me ook mee dat Matthijs er ook enthousiast over deed, ik had verwacht dat hij wel sarcastisch zou zijn eigenlijk.

Vond het casten niet erg goed maar dat kwam meer omdat hij eerst de basis wilde uitleggen en toen was het gevecht alweer voorbij omdat alles in dwdd zo kort moet zijn :P. Wel gaaf dat ze Ret en Harstem mee wilde doen zelfs al kregen die een hele kleine rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bannit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:25
Ja vond het ook wel jammer dat ze een kleinere rol kregen want de toernooien draaien voor ons juist om hun de spelers.(bij mij dan :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Mwa, wij weten veel van starcraft omdat we het spelen en volgen, voor een paar minuten over de basis van een spel, de scene eromheen wat overheerst wordt door de focus van barcraft... ik vond het meer dan degelijk neergezet!

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Gropah schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:48:
Voor de mensen die nog op tijd zijn:

Vanavond als het goed is in De Wereld Draait Door:

De Dutch StarCraft League, het tournooi wat .Frank samen met mij en nog een stuk of wat andere organiseerd! Dit samen met Ret en Harstem, waarbij misschien live een game wordt gecast door. Mooie dag voor eSports :D
SUPERVET! echt zwaar respect :)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
Niet gezien wel van gehoord. Even wachten tot het op uitzendinggemist of youtube staat om ff te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Leuk inderdaad!:

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/188004

Of ze nou dat potje live hadden moeten laten zien weet ik niet, dat voegt inderdaad weinig toe, daarnaast kan niemand het commentaar goed volgen denk ik zo en uitleg geven en casten tegelijk gaat toch niet, maar ondanks dat erg leuk dat dit zo wat aandacht krijgt.

[ Voor 67% gewijzigd door djunicron op 19-10-2012 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Echt heel tof inderdaad! Ik wist niet dat er al café's in Nederland zijn die dit uitzenden. Esports word steeds populairder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

13tha1pi schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:41:
Echt heel tof inderdaad! Ik wist niet dat er al café's in Nederland zijn die dit uitzenden. Esports word steeds populairder!
Maar tegelijk wordt SC2 niet echt populairder. (helaas?)

Ik denk eigenlijk dat HotS niet de boost zou kunnen brengen die wel weer een beetje nodig is. Ik lees wel wat positieve dingen over aanpassingen en dat men nu opeens wel pro-spelers bij de ontwikkeling wil betrekken, maar ik denk dat dat tijdens de beta toch wel erg laat is!

Hoe dan ook, ik had graag meer units gezien, de aanvullingen in HotS zijn amper genoeg om echt nieuwe meta-game te forceren.

Ja, Protos heeft air als valide optie erbij, hoewel...
ZvZ kan nu ook lekker kruipen met Swarmhosts, maar of dat nou zo'n verbetering is. Veel mensen waren het tank-kruipen in TvT helemaal beu.
Terran raakt weer één van hun units kwijt, omdat deze teveel met de marrauders zou overlappen. Maar hallo, de Warhound hoorde wel bij een heel ander techpad!

Eigenlijk had ik graag nog meer units gezien, of veranderingen van functie van bestaande units. Ik snap dat Blizzard balance belangrijk vind omdat ze inzetten op e-sport, maar als de update geen fun met zich meebrengt maar een balans die bij release al duidelijk is, dan wordt het er niet aantrekkelijker op.

Ik vind nog steeds de eerste GSL voor SC2 het leukste tournooi waar ik ooit naar gekeken heb.
Season 2 van de GSL was ook erg mooi, toen was iedereen toch al wat meer ingespeeld en ja, er waren volgens Blizzard vast wel balance issues, maar het waren nog steeds pracht matchups.

Momenteel moeten tournooien het vooral van betere maps hebben en kleine verschillen in speelstijl leuk hoor dat alles een close game wordt, maar het is daarom juist hoog tijd om alles op te schudden!
Maar in HotS kan je nog prima puur en alleen WoL stijl aan de slag. Ze zijn lang niet ver genoeg gegaan met de aanpassingen. Ze willen de bestaande balance niet weggooien. En ik denk dat dat eigenlijk JUIST is wat Blizzard zou moeten doen.

Het is maar goed dat er unranked quickmatches komen trouwens. Dat maakt het voor casuals toch weer aantrekkelijker. Waarom is mij nog steeds niet duidelijk, maar mensen van alle speelniveau's krijgen bij SC2 ladder-vrees, dat is toch eigenlijk te gek voor woorden. En dat terwijl SC:BW juist zo'n sociaal feestje was online. En de ladder was tenminste een ladder. Ik was al blij als ik van #17850 naar #16899 ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veel mensen waren het tank-kruipen in TvT helemaal beu.
Tja aan andere kant wordt TvT nu wel als meest gebalanceerd gezien. Ook toch wel mijn favoriete match up geworden: er is veel variatie, scouten is van levensbelang, en uiteindelijk ben ik zelfs terran gaan spelen vanwege de TvT matchup. Over het algemeen ben ik, net als flink wat andere, geen fan van mirrors. Maar zerg was ik niet dol op, de mirror dus al helemaal niet. En PvP is tergend om te spelen. Terwijl bij tank lines tenminste nog wat taktiek en positionering belangrijk is. (Laten we wel wezen: PvP is of 4-gate, of war of the worlds).

Op het kruipen zelf nooit dol geweest, maar daar heb ik tegenwoordig goede oplossing voor: Ik laat de tegenstander gewoon naar mijn tankline kruipen, mag hij moeilijk doen om te kijken hoever hij exact kan komen voordat ze in range komen, en ik gooi gewoon een scan erop/vikings naarvoren wanneer hij iets probeert.

En juist door die tankline is TvT de beste matchup. Je hebt al hele zooi openingen, maar daarna krijg je dus die tanklines. Aan het begin kan je die nog wel met marauders forceren, maar al snel kom je toch op een punt uit waarbij niemand die helemaal 100% bovenin is nog een frontale aanval met terran wil doen op een tankline. En omdat je aan de helft van je army zat hebt om die tankline veilig te houden, zijn er zat units over die over en weer kunnen raiden, om die tankline langzaamaan te kunnen verzwakken. En tuurlijk bij andere matchups wordt ook geraid, maar omdat in TvT het defenders voordeel enorm is kan je een veel groter gedeelte van je leger gebruiken daarvoor.

En daarnaast heb je altijd nog de opties van naarvoren kruipen, de randen met thors aanvallen, of air-superiority krijgen en met battlecruisers de handel opvegen. (Wat mijn laatste tegenstander iets te vroeg probeerde, en juist vanwege hoeveel hij in battlecruiser stak kon ik met vikings air-superiority krijgen, en dan heb je toch behoorlijk probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:29
Even tussen al het tactisch geweld door. Waarom kun je bij Blizzard de Free trial alleen in Amerika doen en mag je alle files weer opnieuw downloaden als je hem wilt kopen? Is daar een redenering achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Tha_T schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:20:
Even tussen al het tactisch geweld door. Waarom kun je bij Blizzard de Free trial alleen in Amerika doen en mag je alle files weer opnieuw downloaden als je hem wilt kopen? Is daar een redenering achter?
Volgens mij hebben ze de Trail na versie 1.2 nooit meer geupdate. Je speelt dus een oude "staat" van het spel.

Hoe dan ook, ze hebben in de Trail niet het hele spel met wat simpele stukjes script "uitgezet", je hebt het hele spel simpelweg nooit gedownload en ook de menu's etc zijn gewoon anders.

Dus wordt het alles opnieuw downloaden.

De trail en de starter edition zijn trouwens ook weer helemaal andere zaken. In de één kan je alleen multiplayer spelen en in de ander een x aantal uur en kan je ook de campaign tot ik meen de laatste tier aan toe doen.

De DVD kopen en installeren gaat je ook niet bijzonder veel schelen aan download overigens: er is behoorlijk veel geupdate sinds dien, je bent dan alsnog richting de GB aan het binnenslurpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
djunicron schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:18:
[...]
Eigenlijk had ik graag nog meer units gezien, of veranderingen van functie van bestaande units. Ik snap dat Blizzard balance belangrijk vind omdat ze inzetten op e-sport, maar als de update geen fun met zich meebrengt maar een balans die bij release al duidelijk is, dan wordt het er niet aantrekkelijker op.
Maar HOTS was toch uiteindelijk bedoeld als uitbreiding op de SP? Ik snap dat je dan ook wel enige vernieuwing verwacht bij de MP maar balance blijft enorm belangrijk in SC2 en die is op het moment heel goed. En ik kan me goed voorstellen, net als met de warhound, dat nieuwe units andere bestaande units (maurader) misschien een beetje kunnen wegcijferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

13tha1pi schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:29:
[...]

Maar HOTS was toch uiteindelijk bedoeld als uitbreiding op de SP? Ik snap dat je dan ook wel enige vernieuwing verwacht bij de MP maar balance blijft enorm belangrijk in SC2 en die is op het moment heel goed. En ik kan me goed voorstellen, net als met de warhound, dat nieuwe units andere bestaande units (maurader) misschien een beetje kunnen wegcijferen.
Warhound toch niet removed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

13tha1pi schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:29:
[...]

Tuurlijk, maar was dat werkelijk zo?

Warhoud: hogere dps output, meer hp, duurder, mech upgrades. scv repairs
Marauder: stimpack, concussive, medivac support, bio upgrades

Eerlijk gezegd is dat niet echt overlap. Unit role wel, maar dat is lang niet alles! De upgrades maken het toch een behoorlijk andere unit. Nou geloof ik dat Blizzard deze unit ook weer terug wilde brengen uiteindelijk, maar goed.

Waar ik meer op doelde was dat het niet eens is dat ze het hele spel opnieuw uit moeten vinden, maar ze hadden best wat dingen aan kunnen passen zodat er meer afwisseling in komt. Niet alles hoeft daarnaast nieuw te worden verzonnen, maar als ze toch nieuwe balance moeten uitwerken, dan zouden ze bijvoorbeeld wat bestaande units uit campaings kunnen gebruiken.
Science vessel, Diamondback, Goliath, Reavers, Corsairs, er zijn zat unit concepten die ze in een mooie mix toe hadden kunnen voegen.

Als je nu als T bio speelt, heb je werkelijk hetzelfde spel in handen. Gateway P blijft ook identiek. Dat is toch erg jammer.

Blizzard heeft inmiddels als ik Twitter mag geloven best wat pro's opgespoord om mee te overleggen wat het spel nodig heeft om toch interessant te blijven in de toekomst. Ik hoop dat ze toch nog wat mooie aanpassingen kunnen maken. Hopelijk gaat dat wat verder dan het aantal werkers op een basis verwijderen (who cares, daar heb je toch geen last van?) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
of je doet dit...
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/267790_10151486056694908_696770230_n.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door zonglew00 op 23-10-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
Wow nice nuke... Byebye mr green... GG !

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helpt me niet tegen protoss he ;)

Het is altijd leuk wanneer zoiets lukt, maar laten we wel wezen, het is absoluut niet iets wat je als primaire taktiek moet hebben om te winnen, je kan er niet altijd vanuit gaan dat je tegenstander niet oplet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
furby-killer schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:54:
[...]

Helpt me niet tegen protoss he ;)

Het is altijd leuk wanneer zoiets lukt, maar laten we wel wezen, het is absoluut niet iets wat je als primaire taktiek moet hebben om te winnen, je kan er niet altijd vanuit gaan dat je tegenstander niet oplet.
dat is me primaire tacktiek :) MMM+nukes werkt goed tegen protoss en terran :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je primaire taktiek is bidden dat je tegenstander niet oplet en door een nuke wordt geraakt?

Dat je taktiek is hoop nukes gooien, waarbij het leuk is als je zijn leger raakt maar waarbij je anders alsnog wat mineral lines hebt weggevaagd, oké. Maar echt winnen doordat je nuke zijn leger raakt?

[ Voor 24% gewijzigd door Sissors op 24-10-2012 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Ik ben gisteren eindelijk gepromoot van Bronze naar Silver (1v1). 2 jaar geleden werd ik in Platinum gezet, zou het niveau gewoon een stuk hoger zijn inmiddels of ben ik gewoon slechter geworden? Het is dan ook wel weer een tijd geleden dat ik gespeeld heb maar vind het wel aardig pittig nu. Met random teams zit ik wel in Platinum.

Heb gisteren ook een andere muis/muismat gehaald voor SC2, namelijk Razer Deathadder en Goliathus speed. Ik had idee dat mijn APM beter kon met een andere muis en moet zeggen hij bevalt me wel en ik denk dat het wel wat scheelt. Moest wel even de juiste dpi setting vinden. Nu gebruik ik mijn Logitech G500 voor fps en mijn deathadder voor rts games. :9

Pagina: 1 ... 5 ... 35 Laatste

Let op:
~~~[html]Maak aub gebruik van spoiler-tags als je zaken uit de campaign bespreekt. Niet iedereen heeft het al uitgespeeld en wil het ook graag beleven ;)

Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>~~~[/html]

Bedelen om keys is niet de bedoeling.