Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
LOL. Dat zijn toch geen mijnen meer te noemen. Eerder one-use-only siegetanks :P. Het wordt wel erg makkelijk om een gebied af te schermen als ze zichzelf wegschieten... Ik vond de 10 seconden timer met massive AoE juist wel leuk in de custom map. Nou ja, ik moet eerst maar eens uit de silver league komen voordat HotS uitkomt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je er een heel gebied mee wilt afschermen heb je er dus een hoop nodig. Dan gooi je gewoon 10 lings achterelkaar door dat gebied heen, en je bent 10 heel veel duurdere mijnen kwijt, en ze kosten ook population.

Mijn probleem met de 10 seconde timer was dat het bij gevechten dan wel goede micro kon promoten, maar bij raids (bijvoorbeeld mutas) was het absoluut triviaal om te splitten. Dat kon elke bronze leager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Hier een video van de nieuwe nydus worms:

YouTube: nydus

Geen idee of het de HotS worms zijn, de komen direct uit de grond, das wel nice (OP?). Vooral die creepworm lijkt interessant. Ook een betere prijs trouwens, 150/75 is een stuk beter dan 100/100.

De youtube user heeft nog meer filmpjes online staan uit de editor van de andere units. Die locusts van de swarm host doen teveel dmg :)

[ Voor 56% gewijzigd door Morphs op 04-09-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk niet dat dat de nieuwe hots nydus is. Is gewoon een nieuw model, waarschijnlijk van de SP van HotS. Er vliegt bijv ook een toss schip rond wat ik niet kan herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Das de nieuwe Mothership Core toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Ik heb problemen bij het in-opten van mijn beta account. Zoals ik het had begrepen moet ik een nieuwe pagina te zien krijgen onder "Beta Profile Settings" wanneer ik via de system specs tool mijn data verzend. Maar hoe vaak ik mijn data ook op stuur, ik krijg telkens de download button te zien voor de tool ipv de specs die ik opstuur... Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Laatst online: 15-09 08:44
Ik zat vanochtend nog te kijken naar de stream van Stephano. Hij speelde ook wat potjes HotS. Die Swarm Host is best krachtig. Misschien iets te. Ik denk dat de tijd tussen het spawnen van locusts wel wat langer gaat worden. Hij lijkt best overpowered nu.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
oh nice beta is nu daadwerkelijk begonnen, nu nog een key xD

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://us.battle.net/sc2/...m_Beta_Now_Live_-9_4_2012

How are beta test participants selected from the opt-in pool?
Beta testers are chosen according to their system specifications and other factors, including recent StarCraft II activity (and an element of luck), when selecting individuals during each round of invitations. Our goal is to have a wide variety of players and system types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Bijna alle featured streams op TL zijn op dit moment HotS, yeah :)

Paar dingen die opvallen tot dusver:

- Warhound is echt mad sterk op het moment. Heel sterk tegen protoss maar schijnt ook tegen zerg goed te zijn.

- Swarm Hosts zijn de bom. De locusts hebben veel hp en doen bovendien is idioot veel dmg. Beetje in de categorie stimmed marauder tegen buildings.

- Hydras zijn nu ownage met speed, zelfs in ZvT.

- Heb nog geen nydus worms gezien. Het gerucht gaat dat de nieuwe wormen helemaal niet in multiplayer zitten, zou echt jammer zijn.. hoewel een creep highway met swarm hosts waarschijnlijk OP zou zijn.

- Ultra burrow charge is nu een stuk langzamer en moet met de hand gecast worden.

- Workers kunnen auto-minen aan het begin van een game om te voorkomen dat je bij lag gelijk achterloopt.

[ Voor 5% gewijzigd door Morphs op 05-09-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
Morphs schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:28:
Bijna alle featured streams op TL zijn op dit moment HotS, yeah :)

Paar dingen die opvallen tot dusver:

- Warhound is echt mad sterk op het moment. Heel sterk tegen protoss maar schijnt ook tegen zerg goed te zijn.

- Swarm Hosts zijn de bom. De locusts hebben veel hp en doen bovendien is idioot veel dmg. Beetje in de categorie stimmed marauder tegen buildings.

- Hydras zijn nu ownage met speed, zelfs in ZvT.

- Heb nog geen nydus worms gezien. Het gerucht gaat dat de nieuwe wormen helemaal niet in multiplayer zitten, zou echt jammer zijn.. hoewel een creep highway met swarm hosts waarschijnlijk OP zou zijn.

- Ultra burrow charge is nu een stuk langzamer en moet met de hand gecast worden.

- Workers kunnen auto-minen aan het begin van een game om te voorkomen dat je bij lag gelijk achterloopt.
Juist in de potjes die ik tot nu toe gezien heb waren mensen die swarm host gingen de verliezer.

Je ziet nu ook hoeveel workers er op je minerals en gas zitten, vind dat wel minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Haha Sheth is nu mass tempest. Wat een trol leger. Al heb je er niet bijzonder veel aan als je observers gesniped worden.

edit: Ennnn toen kwamen de corruptors om het feestje te beëindigen. Ik zie nog steeds niet in hoe de tempest een nuttige unit gaat zijn met zo'n belabberde dps.

[ Voor 40% gewijzigd door Goron op 05-09-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Euphanasia schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:15:
[...]

Juist in de potjes die ik tot nu toe gezien heb waren mensen die swarm host gingen de verliezer.

Je ziet nu ook hoeveel workers er op je minerals en gas zitten, vind dat wel minder
Heb er wel een aantal mooie wins mee gezien. Het is vooral een positionele unit die goed kan pressuren. Dat had zerg tot nu toe niet. Uiteraard gaan mensen nu vooral mass X in plaats van geraffineerde composities. Alhoewel Sheth een 1 swarm host pressure deed, dat werkte wel goed, deed veel damage.

Dat met die worker display is inderdaad wat raar. Blijkbaar willen ze al dat soort dingen wegnemen van de spelers om de focus op het spel zelf te krijgen.

Nydus blijkt inderdaad niet te zijn veranderd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
En ZvZ gaat denk ik flink veranderen in de metagame. Zag een ZvZ tussen Sheth en Dimaga. Lange match met een flinke Swarm Host battle. Deed aan de TvT tankline denken. Uiteindelijk kwamen er ook infestors en brood lords bij. Het zag er wel cool uit, viper-ling/ultra kan zo'n line helemaal breken.

Vooral de Viper zal een sterke counter worden op roach/hydra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
Morphs schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:45:
[...]

Heb er wel een aantal mooie wins mee gezien. Het is vooral een positionele unit die goed kan pressuren. Dat had zerg tot nu toe niet. Uiteraard gaan mensen nu vooral mass X in plaats van geraffineerde composities. Alhoewel Sheth een 1 swarm host pressure deed, dat werkte wel goed, deed veel damage.

Dat met die worker display is inderdaad wat raar. Blijkbaar willen ze al dat soort dingen wegnemen van de spelers om de focus op het spel zelf te krijgen.

Nydus blijkt inderdaad niet te zijn veranderd..
Ja heb nog iets te weinig potjes gezien om goed te oordelen, de meeste gingen mass swarmhost zonder support.

Eigenlijk wil ik gewoon zelf spelen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh man ik kijk nu al uit naar de OMG IMBA's die er gaan vallen op basis van streamviews van een beta-product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
apNia schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:59:
Oh man ik kijk nu al uit naar de OMG IMBA's die er gaan vallen op basis van streamviews van een beta-product.
nou daar is de beta voor lijkt me, om imba dingen te constateren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bedoel meer de rages die er uit voort gaan komen, alsof het al een final product is. Because that's what gaming communities do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Tot nu toe lijken allerlei soorten combinaties wel te werken, het is gewoon nog te nieuw. Dingen die compleet imba lijken kunnen uiteindelijk heel slecht zijn zodra de metagame is uitgevogeld..

Het levert op dit moment wel hele leuke streams op van de pro's die van alles en nog wat proberen met wisselende resultaten ;)

Vooral de swarm host maar ook de viper lijken eindelijk de mogelijkheid tot initiatief aan zerg te geven, finally :)

[ Voor 15% gewijzigd door Morphs op 05-09-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
De manier waarop warhounds bewegen ziet er zo houterig uit... het lijkt erop dat de terran dynamics engineer die ooit de goliath ontworpen heeft zijn kennis niet heeft doorgegeven lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
van de Warhound vind ik niet alleen de animatie slecht, ik vind het hele design inspiratieloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
De Goliath liep eigenlijk ook wel houterig, maar meer op een stop-motion manier terwijl de Warhound vrij 'stijf' beweegt. Maar ik moet zeggen dat het er nu wel beter uit ziet dan bij die eerste video's op Blizzcon. Ik vind het op dit moment geen vette unit, maar ook niet uberlelijk.

Teveel zin om te spelen... :-(

TLO deed net wel vette micro met z'n ultras. Charge gebruiken om te ontsnappen :) En hydras lijken nu opeens best werkzaam te zijn in ZvT.. maar misschien is dat omdat op dit moment Terrans niet mass bio gaan. Tegen tanks werkt het super. Paar siege tanks abducten en afmaken. Daarnaast zijn hydras super tegen air.

[ Voor 33% gewijzigd door Morphs op 05-09-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Mwah de goliath had alleen last van de beperkingen van de SC1 engine.

Dit spelletje is een mooie ode aan de goliath en nog best leuk om te doen ook:
http://www.gameyey.com/index.php?play=starcraftgoliath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Leuk spelletje :) Ook nog vrij lastig, is even zoeken wat de goede upgrade-tree is. Helaas zat ik net in level 9 en toen bugte de boel en liep het spel vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vriend van me heeft vanmorgen de beta key voor HotS gekregen, komt de hele dag al uit tegen bekende EU spelers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een EPIC ZvT gehad, was nog best close uiteindelijk maar heb wel gewonnen... en dan kijk je terug in sc2gears dat je (onbewust) met 280 apm op je toetsenbord loopt te rammen lol :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29

m0nk

16-09-2003 15.15

apNia schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:13:
Vriend van me heeft vanmorgen de beta key voor HotS gekregen, komt de hele dag al uit tegen bekende EU spelers :D
Das wel vet, zou hij moeten streamen

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Gefeliciteerd :D

• Morphs
Grats Kaluro, je hebt er hard voor gewerkt!

• Euphanasia
Nice man, ben er een hele tijd tussenuit geweest voor LoL.

Nu HotS eraan komt ben ik weer bezig, geplaatst in gold alleen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
omg die vriend van me, tegen MaNa gisteren en nu tegen day9 :|

warhound lijkt tot dusver het meeste imbalanced te zijn.. hoor er veel klachten over... op streams zie je ze ook goed assrapen.. zeker om te compenseren voor het lelijke characterdesign ;)

edit: komt ie weer tegen day9, grmbl.. so jelly

[ Voor 69% gewijzigd door apNia op 07-09-2012 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:06
Damn geef mij maar ook een Beta liefst nu nog het closed is en gelimiteerd, grotere kansen om tegen de grote namen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
Quote van Blizzard:
We're currently thinking counters to Swarm Hosts from the Protoss side are splash damage units, kiting with ranged units, well placed Force Fields, and/or Tempests with Oracle spotting for them (using either Preordain or Revelation).

However, the Locusts are doing a bit too much and are currently looking into possible solutions. We want the Swarm Host to feel like a powerful tech option for Zerg, especially against Protoss, so we will do our best to achieve this throughout the beta.

For the Warhound, we wanted to create a really core and solid unit from the factory vs. Protoss and Terran. So while it's a good thing that they are a core option vs. many different strategies, we do feel they may be a bit too all round than we initially expected. This is also another thing we're looking at addressing with the first beta balance patch.

Thanks for your feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog niet veel naar HOTS streams gekeken, maar van het beetje wat me van Terrans opviel is dat hun mech legers met een flink gebrek aan anti-air vaak hebben, en de tegenstanders nog niet naar meer air switchde.

Al houdt je wel het probleem dat een voornamelijk air leger extreem kwetsbaar is voor tech switches. Maar het blijft dat mensen natuurlijk gewoon nog eraan moeten wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
mjah maak er een paar thors bij uit factory en dan heb je dat ook gecovered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Laatst online: 01:06
Valt altijd op dat men vaak dezelfde Unit compositie houden en dan vaak niet naar Air switchen of vice versa, mooiste battles die ik tot nu heb is juist als ik switch naar een andere compositie en mijn tegenstander switch naar mijn vorige.

Speel momenteel random Z is mijn zwakste ras ook eerst sinds tijden dat ik weer eens win ( Sinds Beta)
Krijg eindelijk wat aanleg met Zerg, krijg ook een beetje het idee wat voor units ik het beste kan spawnen.
Had de eerste die ik won ZvZ Hij ging mass muta en ik had al 5x verloren voor de tijd dus had meer zoiets van hoef niet meer te winnen wil gewoon een leuk potje :)

Dus ik deed maar wat maar ging uit eindelijk Roach en Infectors gezien hij geen detection had. Hij had in principe al mijn bases en zijn leger kon ik niet aan had nog wat drones over en veel minerals en map overzicht dus zag elke keer de Muta over de hele map vliegen kijkend mij af te maken.

Dus elke keer build hatchery cancel hatchery op 2 verschillende plekken zodat niet mijn remaining buildings werden afgemaakt zag er wel grappig uit hoe hij de hele map verkende. En ik ondertusssen zijn workers en hatchery's uitschakelen tot hij geen buidlings meer had en zo over won ik. Zat me wel echt af te vragen hoe gefrustreerd hij wel niet was :)

Trouwens met TvT en TvP bouwen jullie dan wel Bc's en Thors? bouw ze eigenlijks nooit hooguit tegen zerg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
T en P switchen niet vaak tech omdat dat veel moeilijker is dan bij zerg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Euphanasia schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:54:
mjah maak er een paar thors bij uit factory en dan heb je dat ook gecovered
Zo simpel is dat niet in de praktijk. Ik zou ze bijvoorbeeld al niet tegen voids willen hebben, en ze produceren nou niet bijzonder snel. Marines is een veel betere counter, maar dat is weer een complete tech switch.

Probleem trouwens van naar air switchen is dat je altijd ground units moet houden, simpelweg omdat je die minerals toch ergens in moet gooien. En als het nog redelijk gelijk is qua legers ground based anti-air veel sterker is dan air. Kijk hoeveel banshees/voids je nodig hebt om marines te killen.

[ Voor 27% gewijzigd door Sissors op 07-09-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
For the Warhound, we wanted to create a really core and solid unit from the factory vs. Protoss and Terran. So while it's a good thing that they are a core option vs. many different strategies, we do feel they may be a bit too all round than we initially expected.
Haha, hoe hebben ze dat niet zien aankomen dan? Ik snap echt niet hoe ze een unit kunnen maken die 25/25 meer kost dan een stalker, maar veel meer hp heeft, veel meer dps heeft, een grotere range heeft, en die ook nog heel snel kan lopen. Oh ja hij is ook maar twee supply. Ik kan er echt niet bij hoe iemand bij blizzard naar die stats gekeken heeft, en dacht, ja dit lijkt me wel goed gebalanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Goron schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:49:
[...]

Haha, hoe hebben ze dat niet zien aankomen dan? Ik snap echt niet hoe ze een unit kunnen maken die 25/25 meer kost dan een stalker, maar veel meer hp heeft, veel meer dps heeft, een grotere range heeft, en die ook nog heel snel kan lopen. Oh ja hij is ook maar twee supply. Ik kan er echt niet bij hoe iemand bij blizzard naar die stats gekeken heeft, en dacht, ja dit lijkt me wel goed gebalanceerd.
Ach, in de WOL beta waren roaches 1 food, hadden standaard 2 armor oid en had passive regen zoals ze nu burrowed zijn. Daar denk je ook van: Hoe kan dat!?

Maar dat is uiteindelijk ook goed gekomen. Ik denk dat ze dingen expres heel sterk maken, zorgt er daarmee van dat iedereen ze gebruikt, kijken hoe mensen ze gebruiken en dan de precieze balans gaan vinden voor echte play.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Weet iemand eigenlijk hoe SC2ranks.com precies werkt? Ik heb een regional rank van 5327. Is die ranking over alle spelers in europe, of alleen over mijn divisie (silver)? Vijfduizendste van europa klinkt niet eens slecht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Je kijkt denk ik bij 1v1 league region rank, dat is per league (neem ik aan). Bovenin staat je echte regional rank.

Bij mij staat er bijvoorbeeld: "Region rank: #405,201 of 1,104,004"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
firlian schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:02:
Je kijkt denk ik bij 1v1 league region rank, dat is per league (neem ik aan). Bovenin staat je echte regional rank.

Bij mij staat er bijvoorbeeld: "Region rank: #405,201 of 1,104,004"
Aha, die had ik over het hoofd gezien. Ik ben dus #37102 van europa. Ik kon me al niet voorstellen dat ik rond de top5000 zat. Nou in elk geval weer een doel erbij :).

edit:

Ze gaan trouwens volgend seizoen de rankings op battle.net aanpassen, waardoor als je bijvoorbeeld rank 10 bent dat je dan bij de beste 10% van je league hoort. Dat zal het geheel een stuk overzichtelijker maken, al snap ik nog niet helemaal hoe dat dan gaat uitwerken met die 100 man divisies.

http://eu.battle.net/sc2/...ng_Next_Season-07_09_2012

[ Voor 30% gewijzigd door Goron op 07-09-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
37.000 klinkt nog steeds hoog. Ik ben mid diamond en ben maar rank 400.000 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Hmm nu ik nog eens kijk, volgens mij is die ranking bovenin de achievement rank. Dan kan mijn hoge ranking wel kloppen aangezien ik alle campaign en challenge achievements heb. Lijkt me anders nogal onlogisch dat jij als diamond speler lager zou staan dan ik als silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Ojah, je hebt helemaal gelijk, zit ik zelf gewoon verkeerd te kijken. 8)7

Mijn region rank bij 1v1 league is 5000, dus dan zal toch nog steeds per league zijn denk ik?

[ Voor 9% gewijzigd door firlian op 07-09-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meh... sta ergens rond de 12000e plek, maar moet nog 400 bonus pool opmaken..
binnenkort maar weer eens zin maken om te spelen, moet toch een keer naar masters voordat hots uitkomt :/ (en volgens sc2gears ben ik er errug dicht bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Ik las dat het tiersysteem gaat veranderen in de ladder vanaf het volgende seizoen. Waar het kortweg op neer zal komen is dat je rang op de ladder overeenkomt met het percentiel van de spelers waar je in zit.

Dus sta je rank #10 Gold dan behoor je tot de beste 10% van Gold. Nu is dat voor alle leagues onder Master league niet zo. Ik weet niet precies hoe ze van plan zijn dat uit te voeren. Ik gebruikte toch al voornamelijk sc2ranks om te kijken hoe ik ervoor sta. Maar meer duidelijkheid in het laddersysteem is altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Zo, weer veel winnen in Plat de laatste dagen. Nu #1 met nog 42 bonus pool over. Kwam net zelfs tegen een lage master uit :) M'n infestors waren net te laat, anders had ik z'n bio timing misschien nog wel kunnen stoppen... misschien weer naar Diamond volgend seizoen (jeej!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sobbereng
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 14:16
Als ze je divisie tier bekend maken, is het voor mij al voldoende.
Regelmatig van divisie veranderen zou ik daarentegen niet appreciëren: de ladders dienen als 'valse' motivatie, en wat mij betreft werkt het! #1 rank Gold voelde GOED, en al zeker als je andere top 8 spelers regelmatig hun games checkte... (FU Ace ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt dat sc2ranks? Ik kan mezelf eigenlijk niet vinden op die site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stond region rank tops rond de 300 ;p

vandaag is trouwens ook mijn 99 cent muismat binnengekomen :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kiB5s.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2012 12:17 ]

Verwijderd

Ik zie steeds vaker op streams van SC2 en LoL van die gaming glasses. Nu vroeg ik me af wat jullie hiervan vinden. Is het overdreven en mierenneuken of denk je dat het de volgende hype kan worden onder gamers? Ben benieuwd of het ook daadwerkelijk helpt :o

• Asasuke
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-01 12:44
Ik had het al wel vaker gezien.
Het ligt er ook aan hoe je het gebruikt.
De meeste mensen die je ziet zijn echte professionals die minimaal 8u per dag gamen, dus die gebruiken het meer voor bescherming dan omdat het een extraatje voordeel geeft.

zelf vind ik het dus overdreven :)

ME3: Asasuke1337 | SC2 : Asasuke.254

• kaluro2
En ook op EU is het zover.
Eerst werd ik nog in diamond geplaatst na het nieuwe seizoen start, maar na ~20 games dan toch eindelijk:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2yyz2p1.png

Ik heb trouwens een geheel nieuwe lay-out neergezet @ www.twitch.tv/kaluroo

[ Voor 17% gewijzigd door kaluro2 op 13-09-2012 17:11 ]

Verwijderd

Gefeliciteerd! Nu begint het bij mij ook weer te kriebelen om mezelf te "bewijzen" :P Van het weekend paar potjes spelen? ^^ Kijken of ik nog een beetje mee kom :P

• kaluro2
ja hoor, is goed!

• Weiman
  • Laatst online: 09-09 09:20
Dit weekend lekker naar Stockholm om de europese WCS finale mee te maken :D Zin iiiiiin!

Gratz met master, veel spelen helpt heel erg ja :) Ik was ff bijna bang dat ik gedemote zou worden omdat ik een loss streak had omdat ik niet genoeg had gespeeld maar toch wel.

• Marcelvk.
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-02 15:42
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2076823/Untitled.png

Nu iedereen toch aan het showen is... ik heb hem eindelijk! Had wel wat geluk nodig met de divisies maar dat terzijde. :+

TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C

• MrTi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-08 10:34
Marcelvk. schreef op donderdag 13 september 2012 @ 18:23:
[afbeelding]

Nu iedereen toch aan het showen is... ik heb hem eindelijk! Had wel wat geluk nodig met de divisies maar dat terzijde. :+
Zo toch net 1 puntje meer dan degene onder je gehouden? ^^

Van het weekend ook weer eens spelen, kijken hoe ik geplaatst wordt (verwacht er neit veel van).

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Ben voor de verandering eens overgestapt naar terran maar nu moet ik wel alles weer leren hoe het handig werkt. Is toch wel heel anders dan zerg.

• Morphs
Voor de zoveelste keer in plat geplaatst :( Moet nu wel alleen maar tegen diamonds dus m'n MMR zit wel weer redelijk in de buurt van Diamond niveau. Waar het vooral om gaat is dat ik dat niveau vast weet te houden. Tevaak kwam ik in het verleden in een slump terecht waardoor ik weer daalde....

Naja, misschien dan een promotie tijdens het seizoen!
Dit seizoen doe ik even niet mee. Dan kan ik mooi overnieuw beginnen (MMR reset en) met terran en hopelijk ben ik een beetje ingewerkt tegen de tijd dat HotS op de markt komt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gropah op 13-09-2012 23:12 ]

• Goron
Hmmf weer in silver geplaatst. Terwijl ik vorig seizoen echt vol continu tegen golds speelde. Op gegeven moment steeds tegen top8 golds, waarna ik weer een losing streak kreeg. Beetje jammer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Morphs schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:01:
Voor de zoveelste keer in plat geplaatst :( Moet nu wel alleen maar tegen diamonds dus m'n MMR zit wel weer redelijk in de buurt van Diamond niveau. Waar het vooral om gaat is dat ik dat niveau vast weet te houden. Tevaak kwam ik in het verleden in een slump terecht waardoor ik weer daalde....

Naja, misschien dan een promotie tijdens het seizoen!
Moet je wel lukken, je speelt ook zerg toch? Ik kan je wel een tip of 2 geven denk ik zo! kaluro.650
Goron schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:26:
Hmmf weer in silver geplaatst. Terwijl ik vorig seizoen echt vol continu tegen golds speelde. Op gegeven moment steeds tegen top8 golds, waarna ik weer een losing streak kreeg. Beetje jammer wel.
Ach, ik werd ook in diamond geplaatst terwijl ik continue tegen masters speelde, na 20 games werd ik alsnog gepromote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:26

Rem

Ik heb na 3 maanden redelijk inactief zijn vlak voor de reset wat potjes gespeeld, speelde eergister een placement match. .
En dan zit je opeens in de master league! :)

Wel beetje anti-climax dat ik daar nu in kom zonder het gevoel te hebben er echt voor te hebben gewerkt, terwijl ik een maand of 2 geleden ontzettend veel speelde om daar te proberen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het overigens inderdaad zo dat Blizzard vanaf seizoen 4 het rankingsysteem heeft verandert? Oftewel: Rank 2 in diamond betekent ook daadwerkelijk dat je bij de beste 2 procent diamond spelers hoort etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, dat hebben ze dit seizoen ingevoerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is toch seizoen 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nope, seizoen 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohhh, ok haha. nouja toch mooi dat het ingevoerd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Net m'n laatste practice league match uitgespeeld. Even 5 games eruit persen om te kijken in welke league ik uitkom. (10 eu op bronze)

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
Volgens mij heeft blizzard de seizoen ook verdeeld over de jaren, dus dit is het negende seizoen sinds WoL uitgekomen is en het vierde seizoen van 2012.

Maar jullie hebben het over een verandering, maar wat is er veranderd dan? Ik zie geen verschil en volgens mij werkt het nog steeds volgens een punten systeem. Daar iets in veranderd misschien?

[ Voor 0% gewijzigd door MrTi op 14-09-2012 20:54 . Reden: Tis al seizoen 9 (a) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Enige wat ik heb gelezen is dat ze league tiers hebben verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
firlian schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 19:21:
Enige wat ik heb gelezen is dat ze league tiers hebben verwijderd.
Ladder Tier Removal

Currently not all divisions within a League are created equal. Individual divisions are actually assigned to different "tiers", and players are assigned to tiers based on skill. This system hasn't been very transparent, making it to determine your next promotion. For example, if you're in a lower tiered Diamond division, just getting to Rank 1 doesn't necessarily mean you'll see a promotion soon.
With the goal of increasing transparency for ladder players, we're removing tiers from the ladder with the commencement of 2012 Season 4.
The removal of tiers from all leagues will allow players to better gauge exactly where they're at on the ladder and how far away they are from the next league.
Met andere woorden: Vroeger werden de eerste 100 mensen die hun placement deden in 1 divisie geplaatst en 101-200 in de 2e divisie enz. Nu wordt je in een divisie geplaatst met mensen uit de hele league, dus worden de divisies meer een afspiegeling van hoe goed je nu eigenlijk bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HotS beta updates *klik*

Kort samengevat:
-Carrier terug
-Tempest range naar 15, upgrade meer. dmg tegen massive met 20 omhoog (dus 50), rest blijft op 30.
-Oracle kost 50 minder gas, entomb duurt korter, maar schilden hebben meer HP, Preordain is weg, maar er is een ability voor in de plek gekomen die effects weghaalt en voor de komende 5 secs negeert.
-Warhound eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Yay carrier terug!!
Yay geen warhound meer!

Tempest lijkt me nog steeds slecht. edit: Hmm opzich zijn ze nu wel sterk tegen broodlords.

[ Voor 25% gewijzigd door Goron op 14-09-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

http://eu.battle.net/sc2/...ill_Be_At_BWC_-14_09_2012

WCS finale: prijzenpot: 250k USD, 100k voor de winnaar :X

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Jippie HotS beta binnen \o/
Nog meer mensen?

• firlian
Krijg je er een mail van of moet je gewoon je account in de gaten houden?
Vorige keren bij beta's moet je je account in de gaten houden, dus neem aan nu ook. Zit er zelf niet bij, maar had ik ook wel verwacht gezien ik te weinig SC2 speel
Ik en die vriend van me kregen mail. Heb ff een potje gedaan (beetje suf van gisternacht nog) en ik vind die oracle en mothership core echt vette units. Het verandert je gameplay best als Protoss zijnde, en ten goede.

Hoe ze het gat van de Warhound gaan opvullen zal mij benieuwen. Protoss heeft nu met de Tempest een bonus vs heavy units. Geen enkel ander ras heeft dat geloof ik.
apNia schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:37:
Ik en die vriend van me kregen mail. Heb ff een potje gedaan (beetje suf van gisternacht nog) en ik vind die oracle en mothership core echt vette units. Het verandert je gameplay best als Protoss zijnde, en ten goede.

Hoe ze het gat van de Warhound gaan opvullen zal mij benieuwen. Protoss heeft nu met de Tempest een bonus vs heavy units. Geen enkel ander ras heeft dat geloof ik.
Protoss had dit al met de voidray. Is btw alleen techen Massive units dus:

Terran
Thor
Battlecruiser

Zerg
Ultralisk
Brood Lord
Brood Lord Cocoon

Protoss
Archon
Colossus
Carrier
Mothership
Gropah schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 21:25:
-Tempest range naar 15, upgrade meer. dmg tegen massive met 20 omhoog (dus 50), rest blijft op 30.
Kan niet zeggen dat ik heel verbaasd was, ook hun zijn er dus achter dat het onmogelijk was iets met zon range te balancen.

Vraag me wel af hoe ze dat nu met carriers gaan balancen, zodat ze beide een rol hebben. Want nu lijkt mij dat dat te dicht bij elkaar ligt.
-Warhound eruit
Ben benieuwd of er nog wat voor in de plaats komt, anders zijn we weer terug bij waar we al waren qua metagame, met als enige verandering battle hellions.
Protoss heeft nu met de Tempest een bonus vs heavy units. Geen enkel ander ras heeft dat geloof ik.
Corrupter heeft dat ook.

[ Voor 21% gewijzigd door Sissors op 15-09-2012 18:01 ]

furby-killer schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:59:
Vraag me wel af hoe ze dat nu met carriers gaan balancen, zodat ze beide een rol hebben. Want nu lijkt mij dat dat te dicht bij elkaar ligt.
Carriers waren nooit viable omdat je stargate moest, waarbij de rol van de phoenix en void ray te klein waren. Met de oracle en de tempest is lijkt stargate ipv robo meer viable en daarmee buff je de carrier dus eigenlijk al mee. Daarnaast hebben ze er voor gezorgd dat de carrier kan aanvallen terwijl hij beweegt, zelfde als de phoenix dus. Hierdoor is hij beter te microen
Probleem is dat een tweede unit toevoegen die exact hetzelfde als de eerste doet, niet die eerste ineens een betere optie maakt. Granted hij zal leuker zijn tegen massive units, maar ik denk toch dat hij gewoon teveel op carrier lijkt om nuttig te zijn. Vooral als carriers nu on the move kunnen aanvallen (dan worden ze imo niet beter te micro'en, maar gewoon heel veel makkelijker te gebruiken), heb ik mijn ernstige twijfels of tempests nou echt een rol zullen hebben.

Edit:
Wat een blizzard medewerkers over warhounds zei:
The two units being way too similar in role isn't working out for us.

We're currently looking for ways for the Warhound to have a different role, and good suggestions in this area would definitely be welcome. The current Marauder vs. mech Marauder is not looking to be a very cool Starcraft choice.
Dan vind ik het echt heel erg vreemd dat ze tempest en carrier er wel beide in willen hebben.

En tbh van wat ik begrepen heb was idee van warhound dat je er siege lines mee kon aanvallen en een mech mogelijkheid tegen toss had. Beide dingen zou ik toch niet met een marauder willen doen.

[ Voor 41% gewijzigd door Sissors op 15-09-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De laatste tijd begint feeden, voor mijn gevoel, een beetje een trend te worden. In 3v3 kom ik de laatste tijd best vaak de tactic tegen waarin 1 gast keihard mined en geen moer produceert, en alleen maar feed. 't Lijkt erg veel voor te komen, iemand anders dat ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet opgevallen, maar ik zou het niet raar vinden. Op die manier kan iemand zich volledig met leger bezig houden en 1 volledig met de eco. Daarnaast zijn sommige rassen iets beter met macro als je alleen maar voor eco gaat (Terran imo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja maar ik vind het zo apart dat ik het NU ineens zo veel tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 15:16
Kent iemand nog een plaats waar je goedkoop een Starcraft II cd-key kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan kan je hem dus net zo goed in de eerste de beste mediamarkt ophalen (€27 volgens de pricewatch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe zijn dat soort keys grijsgebied eigenlijk Gropah?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meestal zijn ze of uit lage lonen landen, waar de keys lager geprijst zijn dan anders zodat het toch nog verkoopt. Het punt is alleen dat Blizz daar natuurlijk minder aan verdiend, waardoor ze het niet leuk vinden. Het hangt dus erg van de fabrikant/distributeur af of ze het toestaan. Daarnaast zijn er ook gevallen bekend waarbij de keys gestolen waren, of bij windows keys afkomstig waren van MS accounts van studenten waar je keys kunt claimen zonder maximaal activatie limit.

EA heeft zowel aangegeven dat ze het toestaan als niet toestaan. Valve heeft gezegd: je mag importeren, maar niet de keys de gelocaliseerd zijn en je dus een VPN voor moet gebruiken om ze te activeren. Van blizz weet ik het standpunt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Goron schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:26:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/5141619/goldleauge.jpg

Yes! Uiteindelijk na slechts 4 games toch in gold geplaatst. :*) M'n hoogste tot nu toe, nu op naar plat dit seizoen.

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:26

Rem

Gefeliciteerd man! :)

Verwijderd

http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/6572359151#11

Lame..... Waarom is Hots nou nog interessant voor terran spelers.
Dus HoTS voor terrans zijn battle hellions? Dolle pret...

Warhounds hadden misschien beter uitgewerkt moeten worden, maar ze gaven tenminste wat meer opties. Enige waar ik battle hellions als echt nuttig zie is tegen zerg, en daar waren nou imo net het minste veranderingen nodig, daar heb je al een zooi verschillende strats die gebruikt kunnen worden, en mech play doet het al prima tegen zerg.

(Ik geloof niet dat buiten de rol als gimmick en monday funday grapje widow mines ooit een significante rol in gevechten zal krijgen. Net als tempests met 500 range zijn ook widow mines volgens mij onmogelijk te balancen, en dus is dan de 'beste' optie ze nutteloos te maken).

[ Voor 25% gewijzigd door Sissors op 19-09-2012 11:37 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 35 Laatste

Let op:
~~~[html]Maak aub gebruik van spoiler-tags als je zaken uit de campaign bespreekt. Niet iedereen heeft het al uitgespeeld en wil het ook graag beleven ;)

Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>~~~[/html]

Bedelen om keys is niet de bedoeling.