Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GnrlSchnavy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-09 08:48
Iemand een beetje een goede zvp tactiek? Mijn win ratios zijn zo uit balans, tegen t en z 60%+ en tegen protoss bijna onder de 30%.

Ik ben redelijk macro georienteerd dus echte timing pushes doe ik liever niet. Helaas kom ik dan wel vaak tegen een (schijnbaar) onoverwinnelijk protoss leger van ht, en wat carriers. Zelfs als ik wat goede pulls krijg met mn vipers kan krijg ik de protoss nooit echt dood, hij kan altijd zo makkelijk en sterk rebuilden :(

Ik speel tegen protoss meestal roach ravager met wat hydras en lurkers en vipers.

Tips zijn welkom want ik word er helemaal gek van:p

Edit: ik zit zweef op dit moment top 25 dia.

[ Voor 3% gewijzigd door GnrlSchnavy op 03-12-2015 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
stuur is paar replays,

krijg het idee dat je te passive bent. Te weinig en/of verkeerde tussentijdse druk uit oefent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even checken: als je een campaign missie via de Archive opnieuw wilt spelen, kun je dan nog kiezen welke abilities/units je wilt of start je direct met de keuzes toen je hem de 1e keer speelde?

M.a.w. als je Stalkers had ipv Dragoons, zit je daar aan vast tot je een nieuwe campaign doet?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GnrlSchnavy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-09 08:48
badboyqxy schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:27:
stuur is paar replays,

krijg het idee dat je te passive bent. Te weinig en/of verkeerde tussentijdse druk uit oefent.
Ik zal er vanavond wel even een paar posten! Alvast bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 14:18
Angeloonie schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:44:
Even checken: als je een campaign missie via de Archive opnieuw wilt spelen, kun je dan nog kiezen welke abilities/units je wilt of start je direct met de keuzes toen je hem de 1e keer speelde?

M.a.w. als je Stalkers had ipv Dragoons, zit je daar aan vast tot je een nieuwe campaign doet?
Je kan deze unit upgrades tussen de missies door steeds wisselen, net als je upgrades voor het schip zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qzar schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 22:51:
[...]

Je kan deze unit upgrades tussen de missies door steeds wisselen, net als je upgrades voor het schip zelf.
Dat bedoelde ik niet helemaal, maar ben er achter.

Als je via de Archive een missie start kun je alles in het misschiescherm ook opnieuw indelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Verkeerd topic excuus

[ Voor 93% gewijzigd door Tennisbal op 05-12-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Verkeerd topic excuus

[ Voor 89% gewijzigd door Tennisbal op 05-12-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Misschien posten in het juiste topic?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Fietsbel schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 16:15:
Misschien posten in het juiste topic?
ok damn :D dacht dat HOTS open stond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qzar
Er is een nieuwe commander aangekondigd voor de coop: https://twitter.com/StarCraft/status/673944185255256064.

Vandaag gelukt om de laatste coop missie op brutal te doen "Temple of the Past". In mijn ogen veruit de moeilijkste (meeste zijn echt te makkelijk). Hopelijk komen ze met nieuwe missies en moeilijkheidsgraden samen met de nieuwe commanders ^^.

Nog andere mensen hier die coop een goede game modus vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:41
Qzar schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:42:
Er is een nieuwe commander aangekondigd voor de coop: https://twitter.com/StarCraft/status/673944185255256064.

Vandaag gelukt om de laatste coop missie op brutal te doen "Temple of the Past". In mijn ogen veruit de moeilijkste (meeste zijn echt te makkelijk). Hopelijk komen ze met nieuwe missies en moeilijkheidsgraden samen met de nieuwe commanders ^^.

Nog andere mensen hier die coop een goede game modus vinden?
Ah hopelijk komen dan wel de Carrier en de Colossus beschikbaar in coop. Ik mis die toch wel een beetje :)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

• Qzar
Nederland heeft vanavond helaas verloren van Canada in Nation Wars, uiteindelijk is er 4-2 verloren :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-01 11:12

wiLLius

Extreme OC

Ondanks dat ik Nederlander ben, root ik eigenlijk altijd voor KeSPA spelers hehe.

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet nog 1 hoofdmissie (en de epilogue). Ik hou hem zo lang mogelijk af omdat ik anders denk ik sneller klaar ben met het spel. Ben nu vooral Co-op aan het doen.
Het vreemde dat ik zag is dat tijdens het levelen van Artanis ik telkens 45-55K XP kreeg ongeveer, en nu ik Raynor aan het levelen ben krijg ik maar 34-40K per battle. Snap niet waar dit verschil vandaan komt. Maakt het levelen van Raynor wel erg saai en traag. Nu level 13 geloof ik dus ben er bijna.
Zag dat er ook een nieuwe commander aan komt, dus best leuk. Kan niet wachten tot Valerian (mechanised heavy) of Horner (air-focused) komen (als die komen :+).

Soms speel je ook echt wel met een ei, had er laatst 1 die de expansion nooit claimde (iig halverwege de game nog niet) dus deed ik dat maar. Ook in de battles merk je soms dat het echt kneusjes zijn. Vind het jammer dat je ook niet gematched wordt met een andere commander die 1-2 levels bij je in de buurt zit, die level 1's zuigen :+ Precies de reden waarom ik ook gewoon op Normal speel (iig tot level 15) omdat het anders te lastig wordt als je in je eentje bent.

En dan nog even buiten beschouwing laten dat in 2/10 games de tegenstander ineens weg is _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07 12:28
Angeloonie schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:43:
En dan nog even buiten beschouwing laten dat in 2/10 games de tegenstander ineens weg is _O-
Het is geen tegenstander, hoop ik?

Over het algemeen wel vermakelijk ik moet nog 2 levels op 2 chars om alles op max te hebben zagara en vorazun zijn toch wel mijn favoriet. Ook al is vorazun wel erg sterk.

Ik hoop dat ze hier nog veel meer mee gaan doen, van mij mag er ook nog wel een hogere moeilijkheidsgraad bijkomen. Brutal is volgens mij op vorazun nog prima te doen solo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morocius schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:56:
[...]

Het is geen tegenstander, hoop ik?
Idd, medestander had het moeten zijn :+
Over het algemeen wel vermakelijk ik moet nog 2 levels op 2 chars om alles op max te hebben zagara en vorazun zijn toch wel mijn favoriet. Ook al is vorazun wel erg sterk.

Ik hoop dat ze hier nog veel meer mee gaan doen, van mij mag er ook nog wel een hogere moeilijkheidsgraad bijkomen. Brutal is volgens mij op vorazun nog prima te doen solo.
Ik zag laatst pas dat Vorazun Void rays had, dus dan is ze idd al sterk. En ook nog eens DT en Time Stop :o.

Artanis vond ik wel heel erg fijn spelen, die verplaatsbare Power Field is bizar nuttig als je eenmaal veel kunt gaan warpen. Binnen no-time heb je dan een vol leger staan. _O_
Zerg heb ik allebei nog niet gespeeld, ga eerst Raynor afmaken, dan Swann en Vorazun en dan de Zerg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Raynor op level 14, enige wat ik daarbij doe is puur marines en medic spammen en na lvl 10 ook mules.
Kerrigan op level 13, is wel flexibel met wat je wil bereiken daar kun je alles wel afwisselen met lings
Artanis op level 15, eigenlijk altijd dragoon en reavers, daar is alles wel mee te halen.

Swann op level 15, turrets doen het best okay op een gegeven moment maar het begin is altijd moeilijk. Tegen zerg kun je nog die hellbats maken, maar anders ga ik nog sneller over op goliaths. Komt eigenijk altijd neer op zoveel mogelijk goliaths met wat siegetanks, 4 science vessels met 2 hercules voor de siegetanks.
Zagara op level 15, is gewoon abomination met ling spamm, en zagara zelf wat micro geven. Op de tempel map gooi ik altijd een zooi spine en sporecrawlers neer.
Vorazun op level 15, alles liijkt te werken dat er uberhaupt bij staat dat die voor experienced players is is een schande.

Bij de zerg laat is altijd een overseer kerrigan/zagara volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03
Nederland vs Denemarken in de nationwars nu:

http://www.twitch.tv/ogaminginter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:43:
Ik moet nog 1 hoofdmissie (en de epilogue). Ik hou hem zo lang mogelijk af omdat ik anders denk ik sneller klaar ben met het spel. Ben nu vooral Co-op aan het doen.
Het vreemde dat ik zag is dat tijdens het levelen van Artanis ik telkens 45-55K XP kreeg ongeveer, en nu ik Raynor aan het levelen ben krijg ik maar 34-40K per battle. Snap niet waar dit verschil vandaan komt. Maakt het levelen van Raynor wel erg saai en traag. Nu level 13 geloof ik dus ben er bijna.
Zag dat er ook een nieuwe commander aan komt, dus best leuk. Kan niet wachten tot Valerian (mechanised heavy) of Horner (air-focused) komen (als die komen :+).
Er was een dubbel xp weekend tot 6dec en misschien zijn niet aan alle objectives voldaan om alle xp te halen. Anders zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 18:44
4-1.

Ik vind het verassend hoe leuk het is om het kijken zeker wanneer er een Nederlander mee doet.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Kevinp schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:13:
[...]

4-1.

Ik vind het verassend hoe leuk het is om het kijken zeker wanneer er een Nederlander mee doet.
Yep Starcraft is echt een prima kijksport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-01 11:12

wiLLius

Extreme OC

Zekers, kan niet wachten op GSL :D

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:00:
[...]

Er was een dubbel xp weekend tot 6dec en misschien zijn niet aan alle objectives voldaan om alle xp te halen. Anders zou ik het ook niet weten.
Aha, zal de dubbele xp zijn geweest, als zal dat dubbele niet het totaal zijn geweest lijkt mij. Qua timeline klopt het wel met wat ik zag.

Haal altijd alle objectives :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Ik moet zeggen dat de Coop wel geinig is maar je mist duidelijk nog wel de communicatie met de andere speler en anticipatie. Beetje jammer. Zo merk ik dat je gericht Terran players moet vragen om 1 of 2 SCV's te koppelen aan je Toss-units voor snelle repairs, maar ik heb het nog niet uit eigen wil zien gebeuren.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joarie schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:45:
Ik moet zeggen dat de Coop wel geinig is maar je mist duidelijk nog wel de communicatie met de andere speler en anticipatie. Beetje jammer. Zo merk ik dat je gericht Terran players moet vragen om 1 of 2 SCV's te koppelen aan je Toss-units voor snelle repairs, maar ik heb het nog niet uit eigen wil zien gebeuren.
Ik zag eergisteren pas veel later dat je mij gewhispered had, vindt dat in SC2 zeker minder duidelijk dan Diablo 3 :P Was druk bezig met achievementhunten en dan mis je tussen de game-dialoog ondertiteling nogal snel berichten :P Sorry! Wil wel eens Co-op met je spelen hoor :)

Wist niet dat je als Terran ook Protoss kon repairen, wel andersom dat healen ook op Protoss kon.

Ik speel tot nu toe alles op Normal dus dan maakt het niet veel uit of je samenwerkt (enkel of je teamgenoot iets doet), maar op Hard kan dat idd zeker nuttig zijn.

Van het weekend ook weer een of andere mafkees die letterlijk _niets_ deed in de game.. Hij bouwde zijn basis, tig Stargates en ook een zooi Zealots (op die map met de Dropships), maar aanvallen ho maar.
Heb het allemaal in mijn eentje moeten doen en dat was nog best hectisch (zeker als je ook de bonus wilt halen). Gelukkig speelde ik met Raynor en kon ik daardoor losses enorm snel aanvullen, 10 marines per 5 seconden oid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Angeloonie schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:59:
[...]

Ik zag eergisteren pas veel later dat je mij gewhispered had, vindt dat in SC2 zeker minder duidelijk dan Diablo 3 :P Was druk bezig met achievementhunten en dan mis je tussen de game-dialoog ondertiteling nogal snel berichten :P Sorry! Wil wel eens Co-op met je spelen hoor :)

Wist niet dat je als Terran ook Protoss kon repairen, wel andersom dat healen ook op Protoss kon.

Ik speel tot nu toe alles op Normal dus dan maakt het niet veel uit of je samenwerkt (enkel of je teamgenoot iets doet), maar op Hard kan dat idd zeker nuttig zijn.

Van het weekend ook weer een of andere mafkees die letterlijk _niets_ deed in de game.. Hij bouwde zijn basis, tig Stargates en ook een zooi Zealots (op die map met de Dropships), maar aanvallen ho maar.
Heb het allemaal in mijn eentje moeten doen en dat was nog best hectisch (zeker als je ook de bonus wilt halen). Gelukkig speelde ik met Raynor en kon ik daardoor losses enorm snel aanvullen, 10 marines per 5 seconden oid :P
Had al zo'n vermoeden ;)
Ik zie meestal ook pas die chat als ik terug naar bureaublad ga. Het is inderdaad niet heel erg duidelijk.

Op normal kun je makkelijk de boel solo nog redden maar gisteren probeerde ik even Hard en dat werd keihard afgestraft. Te meer omdat je dan niet meer all-in Dark Templar kunt gaan omdat de AI altijd een detector mee stuurt met de waves. Pijnlijke fout :)

Die repair van de SCV's is super handig bij Toss. Maar ik gok niet dat iedereen weet dat je units van jezelf kunt binden aan friendly units zodat ze vrolijk mee blijven wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joarie schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:03:
[...]

Die repair van de SCV's is super handig bij Toss. Maar ik gok niet dat iedereen weet dat je units van jezelf kunt binden aan friendly units zodat ze vrolijk mee blijven wandelen.
Had laatst iemand die een zooi Dragoons aan mijn Marines had gekoppeld, dat was nogal irritant (die dingen nemen veel ruimte in), dus op een gegeven moment vriendelijk gevraagd of hij dat ongedaan kon maken :+

Koppelen aan Protoss is simpelweg via RMB op een unit klikken? Gaan ze dan wel alles repareren of blijven ze domweg altijd alleen maar volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Angeloonie schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:12:
[...]

Had laatst iemand die een zooi Dragoons aan mijn Marines had gekoppeld, dat was nogal irritant (die dingen nemen veel ruimte in), dus op een gegeven moment vriendelijk gevraagd of hij dat ongedaan kon maken :+

Koppelen aan Protoss is simpelweg via RMB op een unit klikken? Gaan ze dan wel alles repareren of blijven ze domweg altijd alleen maar volgen?
Idd RMB klik op een unit. Ik meen dat ze automatisch gaan repairen (mits de functie aan staat) als ze stil staan. Net zoals dat je gekoppelde units automatisch aanvallen als ze gekoppeld meelopen en ze onder vuur liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joarie schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:18:
[...]

Idd RMB klik op een unit. Ik meen dat ze automatisch gaan repairen (mits de functie aan staat) als ze stil staan. Net zoals dat je gekoppelde units automatisch aanvallen als ze gekoppeld meelopen en ze onder vuur liggen.
Cheers! Ga het eens proberen binnenkort.

Zat gisteren te proberen om de Mastery achievement van Sky Shield te halen. 3 reactors binnen 80 seconden halen. Damn die is lastig. 1 lukt wel (1 turret laten staan), 2 gaat ook goed (maar met flink wat losses) en de 3e is gewoon niet haalbaar binnen die 80 seconden. -O-

Forces verdelen werkt ook niet.
Ik ging nu voor de reactors links, linksboven en rechtsboven. De 1e heb ik al nodig voor de tijd om units te bouwen, maar misschien kan ik dat al omzeilen (al is die paar minuten denk ik te weinig om een army te hebben).

Wat een kut-achievement :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Angeloonie schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:25:
[...]

Cheers! Ga het eens proberen binnenkort.

Zat gisteren te proberen om de Mastery achievement van Sky Shield te halen. 3 reactors binnen 80 seconden halen. Damn die is lastig. 1 lukt wel (1 turret laten staan), 2 gaat ook goed (maar met flink wat losses) en de 3e is gewoon niet haalbaar binnen die 80 seconden. -O-

Forces verdelen werkt ook niet.
Ik ging nu voor de reactors links, linksboven en rechtsboven. De 1e heb ik al nodig voor de tijd om units te bouwen, maar misschien kan ik dat al omzeilen (al is die paar minuten denk ik te weinig om een army te hebben).

Wat een kut-achievement :+
Ik meld me 's avonds wel als ik tijd heb :)
Ben nu qua tijden gebonden aan de nukken van een 4-weken-oude baby :+

Wellicht een youtube walkthrough opzoeken? Je zult vast niet de eerste zijn die die achievement wil halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:33
Volgens mij heb ik die achievement gehaald door bergen aan dragoons te maken die platformen leeg maken op een turret na. en dan bij het aanvallen van het 3e en laatste platform ook nog even die andere twee mee pakken

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Ah tof, de nieuwe commander en COOP-map is beschikbaar. Jeej Carriers!

Karax commander

• HertogJan
  • Laatst online: 15-01 18:46
Joarie schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:25:
Ah tof, de nieuwe commander en COOP-map is beschikbaar. Jeej Carriers!

Karax commander
Vind hem niet lekker spelen...

• Joarie
HertogJan schreef op donderdag 17 december 2015 @ 17:36:
[...]

Vind hem niet lekker spelen...
Dat was ook mijn ervaring met het eerste potje. Met name early game is zwaar en zit je te smachten naar de gas-heavy units die een zeer lange bouwtijd hebben.
Daarmee vergeleken is Verazul veel meer in balans early-mid-late game

• Techno Overlord
  • Laatst online: 17:54

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Kan ik met alleen de Wings of Liberty en Heart of the Swarm expansion online met vrienden die ook de Legacy of the Void expansion hebben, ladders doen? Heb ik dan ook alle units?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Kser
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:23
Techno Overlord schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:45:
Kan ik met alleen de Wings of Liberty en Heart of the Swarm expansion online met vrienden die ook de Legacy of the Void expansion hebben, ladders doen? Heb ik dan ook alle units?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Joarie schreef op donderdag 17 december 2015 @ 17:47:
[...]

Dat was ook mijn ervaring met het eerste potje. Met name early game is zwaar en zit je te smachten naar de gas-heavy units die een zeer lange bouwtijd hebben.
Daarmee vergeleken is Verazul veel meer in balans early-mid-late game
Naja Vorazun is dan ook wel gelijk absurd sterk.

Karax speelt maar saai, abbilities zijn wel okay maar voor de rest is het toch voornamelijk statische defense waar die het van moet hebben. Van mij hoeft niet elke commander een gigantische deathball te maken maar nu is het gewoon een klus om uberhaupt een max leger te kunnen maken, laat staan als ze lucht aan moeten kunnen vallen.

Misschien word het beter wanneer ik instant canons kan plaatsen samen met een energizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Morocius schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:51:
[...]

Misschien word het beter wanneer ik instant canons kan plaatsen samen met een energizer.
Ja, ik gok dat elke speler snakt naar die upgrade. Maar het is nogal een grind om daar te komen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morocius schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:51:
[...]
Karax speelt maar saai, abbilities zijn wel okay maar voor de rest is het toch voornamelijk statische defense waar die het van moet hebben. Van mij hoeft niet elke commander een gigantische deathball te maken maar nu is het gewoon een klus om uberhaupt een max leger te kunnen maken, laat staan als ze lucht aan moeten kunnen vallen.

Ik vind Karax ook maar tegenvallen. Eigenlijk enkel in de Defend-missie zal hij nuttig zijn, in de andere missies die ik gespeeld hebt duurt het enorm lang voordat ik een leger hebt omdat de units ook nog eens gigantisch duur zijn. Toen ik net iets van 5-6 Colossi had (en wat zealots) had mijn teammate al een volledig leger van dragoons en immortals.. Sta je dan met je Colossi..

Ook in de upgrades zit eigenlijk niets nuttigs IMO. Geen upgrade in bouwsnelheden voor de dure units of andere upgrades voor hun. Of goedkopere zaken danwel meer vespene harvesten.

Karax heeft echt tweaks nodig want defense is compleet overbodig op co-op (enkel op Defend the Temple nuttig, maar ook daar kun je met een army gewoon wegkomen).

[ Voor 15% gewijzigd door Angeloonie op 18-12-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Angeloonie schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:00:
[...]

Ik vind Karax ook maar tegenvallen. Eigenlijk enkel in de Defend-missie zal hij nuttig zijn, in de andere missies die ik gespeeld hebt duurt het enorm lang voordat ik een leger hebt omdat de units ook nog eens gigantisch duur zijn. Toen ik net iets van 5-6 Colossi had (en wat zealots) had mijn teammate al een volledig leger van dragoons en immortals.. Sta je dan met je Colossi..

Ook in de upgrades zit eigenlijk niets nuttigs IMO. Geen upgrade in bouwsnelheden voor de dure units of andere upgrades voor hun. Of goedkopere zaken danwel meer vespene harvesten.

Karax heeft echt tweaks nodig want defense is compleet overbodig op co-op (enkel op Defend the Temple nuttig, maar ook daar kun je met een army gewoon wegkomen).
Wellicht dat hij beter tot zijn recht komt gekoppeld met een Terran speler die hem steeds repaired?
Je bent in die early game erg afhankelijk van de mechanical zealots...
Ik zou hem inderdaad eerder gebruiken in die Defend The Temple missie dan missies waarbij je heel snel van links naar rechts met je troepen moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies, maar dan slaan ze de plank dus volledig mis omdat geen enkele missie m.u.v. die Temple een statische defense nodig heeft. Karax is dan compleet nutteloos omdat het eeuwen duurt voordat je een beetje leger hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Het enige wat me wel interessant lijkt is die Orbital optie waarbij je 500% 200% bouwsnelheid hebt voor 20 seconden voor beide spelers. Echter, voordat je daar aanbeland bent moet al aardig wat resources hebben gespaard om een buildcue te kunnen opzetten en voldoende robot facilites / stargates moeten staan. De vraag is echter of je medespeler dan alle rushes heeft kunnen afhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Karax is gewoon omslachtig met geen enkele andere commander hoef je rekening te houden. Maar als karax in je team zit kan het zo maar zijn dat hij na 15 minuten 3 zealots heeft, dan staat er wel een muur waar vrijwel niks door heen komt. Maar voor offense vrij magertjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Morocius op 18-12-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Laatst online: 08-09 16:37

RaseriaN

So much choices..

Sinds hele lange tijd weer aan het spelen geslagen! WoL veel gespeeld, HotS wel gespeeld maar niet ranked (wel beide campaigns gedaan) en nu met LotV de campaign gedaan en weer lekker aan het oefenen geslagen met de oude liefde Terran! O+

Placements gedaan en inmiddels weer Silver rank 73, maar merk wel dat ik enorm roestig ben. Early game gaat nog wel goed maar daarna verzand ik beetje en bouw ik wel door, maar expand ik te traag en ben ik lang niet zo agressief als dat zou moeten zijn. Maargoed, dat is de charme van SC2 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Morocius schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:20:
Karax is gewoon omslachtig met geen enkele andere commander hoef je rekening te houden. Maar als karax in je team zit kan het zo maar zijn dat hij na 15 minuten 3 zealots heeft, dan staat er wel een muur waar vrijwel niks door heen komt. Maar voor offense vrij magertjes.
Dit weekend maar eens die speelwijze gedaan bij de Temple Defend missie. Je komt inderdaad om in de minerals waardoor je gewoon uit wanhoop maar enorm veel shield regenerators en photon cannons neerpleurt :+
Pas bij de laatste minuten maak je de switch naar 3 Stargates die carriers pompen om de bonus objective te halen. Dan helpt inderdaad die 200-500% productieboost.
Kan niet wachten totdat de passive is geunlocked waarbij de defensieve buildings instantaan geplaatst worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:36
Zat gisteren nog de finales van dat toernooi van het weekend te kijken. Helaas was de finale niet zo spannend, maar daarna werden we nog getrakteerd op de prachtige zangkunsten van MC :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Joarie schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:00:
[...]

Dit weekend maar eens die speelwijze gedaan bij de Temple Defend missie. Je komt inderdaad om in de minerals waardoor je gewoon uit wanhoop maar enorm veel shield regenerators en photon cannons neerpleurt :+
Pas bij de laatste minuten maak je de switch naar 3 Stargates die carriers pompen om de bonus objective te halen. Dan helpt inderdaad die 200-500% productieboost.
Kan niet wachten totdat de passive is geunlocked waarbij de defensieve buildings instantaan geplaatst worden
Als je een beetje snugger iemand bij hebt blijft die mooi in de basis voor de bonus objectives + de voidtrashers, en misschien nog wel belangerijker cleared hij je rocks. Ik houd vrij simpel 3 gangen tegen, alleen bij terran moet je even opletten met de siege tanks.

Op hogere moeilijkheden word het wel lastig om een critical mass aan carriers te verzamelen, als je swann niet bij hebt.
Pfff hele loss streak vandaag weer, en dus krijg je steeds betere tegenstanders. Voor Blizzard is dat vast logisch, maar ik begrijp het niet. (En ja, dat gebeurd stelselmatig bij mij. Ik heb een loss streak, dus ik krijg favored masters opponents terwijl ik diamond ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweede helft van de vakantie gaat het beter :). Had net een epische TvT tegen een master. Potje duurde zo'n 40 minuten, wat al behoorlijk lang is. Maar het ging alle kanten op en neer. Zo ongeveer elke Terran strategie en taktiek is langs gekomen. Siege tank drops, marine drops, hellion runbys, siege tank runbys (hé, je moet toch iets met siege tanks wanneer hij air switch doet :P), proxy basissen (niet bijzonder succesvolle taktiek in dit potje, we probeerde het beide, en beide waren we ze weer snel kwijt). Halve map volgooien met op random plaatsen widow mines, frontale aanvallen, mass seeker missiles (waarbij thors doelwit waren en klem zaten, ouch), velden met missile turrets, heel aantal mech + air vs bio + air gevechten, meer hellion runbys, en mijn leger dat verslagen werd met een flink beschadigd leger van hem over :(.

Dus toen deed hij de offensive-GG en of ik niet kon opgeven. Nog een aantal widow mine explosies die zijn leger wat verminderden. Kort daarop gevolgd door twee battlecruisers + wat support die ik nog vond (was beter geweest als ik die niet was vergeten in de eerste plaats :P) en nog wat nieuwe vikings en hellbats die werden geproduceerd die een last stand deden. Of nou ja, meer de afleiding vormden voor de 8 widow mines die onder zijn battlecruisers zich begroeven en het einde betekende voor zijn leger. Mijn leger was overigens net zo dood, maar 3 van mijn hellions hadden meeste van zijn mineral lines schoongeveegd. Hij gaf toe dat zijn GG een beetje voorbarig was, en het potje ging door :P.

Het was toen wel snel voorbij, hij viel nog een keer mijn economie aan, maar widow mines schakelde daarbij na wat over en weer vechten zijn marines uit, waardoor mijn vikings zijn nieuwe battlecruisers konden vernietigen, en het nu echt gg was :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qzar
Een game van 40 minuten heb ik in LoTV nog niet gehad, dat is wel erg lang inderdaad! Ik kan steeds meer de archon mode waarderen, inmiddels top diamond en nu hopen dat er in de laatste twee dagen van het seizoen nog master league gehaald kan worden.

Wel erg jammer dat de winrate tegen zerg en terran 70% is en tegen protoss slechts 10%. Grotere terran streamers hoor je ook alleen maar klagen over de matchup tegen toss dus ik hoop dat er snel een patch uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Laatst online: 15-01 18:46
Sissors schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 21:24:
Tweede helft van de vakantie gaat het beter :). Had net een epische TvT tegen een master. Potje duurde zo'n 40 minuten, wat al behoorlijk lang is. Maar het ging alle kanten op en neer. Zo ongeveer elke Terran strategie en taktiek is langs gekomen. Siege tank drops, marine drops, hellion runbys, siege tank runbys (hé, je moet toch iets met siege tanks wanneer hij air switch doet :P), proxy basissen (niet bijzonder succesvolle taktiek in dit potje, we probeerde het beide, en beide waren we ze weer snel kwijt). Halve map volgooien met op random plaatsen widow mines, frontale aanvallen, mass seeker missiles (waarbij thors doelwit waren en klem zaten, ouch), velden met missile turrets, heel aantal mech + air vs bio + air gevechten, meer hellion runbys, en mijn leger dat verslagen werd met een flink beschadigd leger van hem over :(.

Dus toen deed hij de offensive-GG en of ik niet kon opgeven. Nog een aantal widow mine explosies die zijn leger wat verminderden. Kort daarop gevolgd door twee battlecruisers + wat support die ik nog vond (was beter geweest als ik die niet was vergeten in de eerste plaats :P) en nog wat nieuwe vikings en hellbats die werden geproduceerd die een last stand deden. Of nou ja, meer de afleiding vormden voor de 8 widow mines die onder zijn battlecruisers zich begroeven en het einde betekende voor zijn leger. Mijn leger was overigens net zo dood, maar 3 van mijn hellions hadden meeste van zijn mineral lines schoongeveegd. Hij gaf toe dat zijn GG een beetje voorbarig was, en het potje ging door :P.

Het was toen wel snel voorbij, hij viel nog een keer mijn economie aan, maar widow mines schakelde daarbij na wat over en weer vechten zijn marines uit, waardoor mijn vikings zijn nieuwe battlecruisers konden vernietigen, en het nu echt gg was :).
Heb je een replay?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yep, bedenk wel dat ik geen pro ben ofzo, ik weet van mijn vele tekortkomingen :D

(Voor een flink gedeelte mijn neiging F2 te gebruiken om onverwachte drops te verdedigen, werkt wel, maar heeft zo zijn nadelen).

http://ggtracker.com/matches/6356600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
1-1 met Nederland vs Polen nu : http://www.twitch.tv/ogaminginter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05-2024

Furinax

It'll only hurt until you die

MarineLORD is flink los gegaan tijdens de Nation wars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Zo, sinds dit weekend op COOP Karax op level 15 gekregen. De speelstijl wordt het leukst op het moment dat je instant-pylon/cannon/shield kunt bouwen. Wel jammer dat de repairing-carriers zo gruwelijk prijzig zijn waardoor je eigenlijk alleen maar pylons/cannons/shields aan het bouwen bent.

Ik zie nauwelijks Terrans op de defensive COOP maps. Heel soms dat ik Mr Drill tegenkom, maar veelal zijn het zerg en een paar low lvl protoss. Ben zelf nog nooit gepaired met een andere Karax. Ik vermoed dat de automatch dat verhindert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Klopt, je kan nooit twee dezelfde hero's hebben in een coop.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Fietsbel schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:31:
Klopt, je kan nooit twee dezelfde hero's hebben in een coop.
Jammer. Ik had wel eens willen zien wat voor cannon-fest het wordt met twee Karax-commanders bij Defend the Temple :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Joarie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:29:

Ik zie nauwelijks Terrans op de defensive COOP maps. Heel soms dat ik Mr Drill tegenkom, maar veelal zijn het zerg en een paar low lvl protoss. Ben zelf nog nooit gepaired met een andere Karax. Ik vermoed dat de automatch dat verhindert?
Toen ik karax levelde ben ik wel wat raynors tegengekomen, mijn favoriete was er één die allemaal lege bunkers ging bouwen. Ja er kunnen kannon op maar die werden dus gewoon serieus plat gewalst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Angeloonie schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:18:
Precies, maar dan slaan ze de plank dus volledig mis omdat geen enkele missie m.u.v. die Temple een statische defense nodig heeft. Karax is dan compleet nutteloos omdat het eeuwen duurt voordat je een beetje leger hebt staan.
Ik zat pas met een Karax die op dat level met Fortress defend en thrashers helemaal naar boven ging bouwen met turrets en towers ;-) Ook een coole strategie

Ik vind Raynor maar slecht, te veel micro managen omdat je marines zo snel doodgaan

Ook Kerigan moet je actief besturen omdat ze anders te snel doodgaat

[ Voor 13% gewijzigd door wimpie007 op 25-01-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
wimpie007 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:28:
[...]

Ik zat pas met een Karax die op dat level met Fortress defend en thrashers helemaal naar boven ging bouwen met turrets en towers ;-) Ook een coole strategie
Ja die tactiek pas ik ook weleens toe in een melige bui op Normal. Het is dan namelijk vrij goed te doen. Op Hard/Brutal heb ik dat nog niet aangedurfd. Je moet alleen wel opletten dat je met die strategie de boel niet te dicht bouwt als je een medestander hebt die vooral voor grondtroepen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen allemaal!

Vanavond live-uitzending van de Ro8 van een Starcraft Broodwar-toernooi voor AIs, ofwel kunstmatige intelligenties. Geen hacks of wat dan ook, alleen maar scripts die het mooiste spel ter wereld spelen. Veel studenten aan boord, maar ook ex-studenten en andere enthousiastelingen.

Vorig jaar won een Nederlander, Martin Rooijackers van de uni van Maastricht, dit jaar heeft hij al de studentendivisie gewonnen en gaat nu de strijd aan met non-studenten voor de grote prijs

sscaitournament.com & http://www.twitch.tv/certicky/ (livestream)
http://www.starcraftai.com/wiki/Main_Page
http://wiki.teamliquid.net/starcraft/SSCAIT2015
https://www.facebook.com/groups/bwapi/
irc.freenode.net #bwapi

Aanstaande zaterdag 20:00 CET de halve en hele finales!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:40

On_E

Housemusic

Ik loop wat achter maar ben sinds afgelopen weekend begonnen aan de Zerg campaign, erg tof weer hoor. :)

Sfeertje is zo goed gedaan! En de missies zijn tot nu toe lekker afwisselend, denk dat de Protoss uitbreiding snel zal volgen.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Ermmmhhh....ben je HoTS aan het spelen? De Protoss uitbreiding is al even uit hoor: LoTV :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:40

On_E

Housemusic

Chief-XL schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:34:
Ermmmhhh....ben je HoTS aan het spelen? De Protoss uitbreiding is al even uit hoor: LoTV :)
Ja dat weet ik, ik loop ook wat achter zei ik. :+

Had HotS pas laatst een keer gekocht voor 9,99.
SCII daarvoor een hele tijd niet meer gespeeld ivm verouderde PC.

[ Voor 18% gewijzigd door On_E op 01-02-2016 09:40 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Wanneer zou de volgende CO-OP commander DLC komen? Hoop ook tegelijk met een nieuwe missie want ik vind ze best wel boring worden met levellen van de diverse comanders

Heb het Nova pack al gekocht ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
wimpie007 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:53:
Wanneer zou de volgende CO-OP commander DLC komen? Hoop ook tegelijk met een nieuwe missie want ik vind ze best wel boring worden met levellen van de diverse comanders

Heb het Nova pack al gekocht ;-)
Inderdaad een nieuwe defense map zou wel welkom zijn ;)

Ben benieuwd of ze de functionaliteiten van de commanders nog gaan uitbreiden want op het moment dat je commander lvl 15 aantikt is er eigenlijk geen incentive meer (vaak is zelfs de lvl 15 unlock gewoon een aanfluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Joarie schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:55:
[...]

Ben benieuwd of ze de functionaliteiten van de commanders nog gaan uitbreiden want op het moment dat je commander lvl 15 aantikt is er eigenlijk geen incentive meer (vaak is zelfs de lvl 15 unlock gewoon een aanfluiting).
Idd. Ik gebruik mijn Max level commanders niet meer idd. Ja af en toe als ik met een vriend speel pak ik mijn Max level Karax op die defend missie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Al is het maar coole textures ofzo die je per level kunt unlocken (CoD/Battefield vibe). Zo krijgt bij Karax de Carrier een andere texture zodra de lvl aantikt dat je de upgrade hebt dat ze kunnen repairen.

Of dat een fractie van de exp doorgesluisd kan worden naar de andere commander om het levelen te versnellen. Nu is de verkregen exp zinloos op lvl 15 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Joarie schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:55:
[...]

De meeste level 15 unlocks zijn wel nice hoor, grote probleem is eerder dat er geen incentive meer is om te spelen.
Raynor,: een passieve upgrade die op al infanterie werkt
Kerrigan: meer energie, kerrigan is vrij sterrk als je haar goed micro-ed
Artanis: geen pylons meeer hoeven te maken niet super intressant als je past midgame bent
Swan: 20% meer health op al je units
Zagara: meer energy, handig vs air beeetjee zelfde verhaal als kerrigan
Vorazun: 25%damage op DT en corsairs...alsof die dingen nog niet belachelijk veel damage deden
Karax: 10 hp barrier, beetje meh voor hemzelf maar werkt wel okay als je geteamed word met een zerg of raynor.

Opzich zou ik het ook prima vinden als je je commander laten reseten naarr level 1 en een leuker portrait krijgt beetje netals last stand mode in Warrhammer 40K: Dawn of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thulium
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-04 10:28
Het lijkt me op zich ook wel leuk als de co-op een beetje verder gevarieerd kan worden met een soort van endless-mode. Kun je ook heel leuk op ranken :-)

En dan natuurlijk zonder eindeloze bergen met minerals, dan wordt het meer een sport om zo lang mogelijk te overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Laatst online: 19:33
Is er eigenlijk een manier om met een random speler een archon te vormen, anders dan in de chat bedelen om een kompaan?

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet nog steeds de laatste missie van LotV doen -O- Heb het spel ook al flinke tijd niet gespeeld helaas. Veels te veel leuks ineens (FO4, SC2, FM16 en dan nog de steam sales (slechts 1 van de 4 games uitgespeeld, 2e op 33%)

Maar ik stel het ook uit omdat het het "einde" is van de reeks. Dat mag niet ;(

[ Voor 15% gewijzigd door Angeloonie op 08-02-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:58

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Angeloonie schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:28:
Ik moet nog steeds de laatste missie van LotV doen -O- Heb het spel ook al flinke tijd niet gespeeld helaas. Veels te veel leuks ineens (FO4, SC2, FM16 en dan nog de steam sales (slechts 1 van de 4 games uitgespeeld, 2e op 33%)

Maar ik stel het ook uit omdat het het "einde" is van de reeks. Dat mag niet ;(
Om heel eerlijk te zijn heb ik de campaign van HoTS nog niet eens uitgespeeld :P Denk dat ik van de week daar maar weer eens mee ga beginnen :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Thulium schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:41:
Het lijkt me op zich ook wel leuk als de co-op een beetje verder gevarieerd kan worden met een soort van endless-mode. Kun je ook heel leuk op ranken :-)

En dan natuurlijk zonder eindeloze bergen met minerals, dan wordt het meer een sport om zo lang mogelijk te overleven.
Dat zou inderdaad wel leuk zijn, want het absolute verschil in aantal punten tussen easy en brutal is erg klein. Heb me ook al eens verwonderd over hoe die punten uitgedeeld worden plus bonustoekenning. Het is gewoon een vaste hoeveelheid voor het uitspelen van de missie, aangevuld met een vaste hoeveelheid als je de side-quest gedaan hebt. Uit mijn hoofd meen ik iets van 24.000? En dan de bonuspercentage daar bij op.

Wellicht willen ze er bij Blizzard niet aan om te fors meer punten toe te kennen aan een hogere spelgraad, aangezien de missies allemaal zo'n beetje dezelfde spelduur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thulium
Joarie schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:50:
[...]

Dat zou inderdaad wel leuk zijn, want het absolute verschil in aantal punten tussen easy en brutal is erg klein. Heb me ook al eens verwonderd over hoe die punten uitgedeeld worden plus bonustoekenning. Het is gewoon een vaste hoeveelheid voor het uitspelen van de missie, aangevuld met een vaste hoeveelheid als je de side-quest gedaan hebt. Uit mijn hoofd meen ik iets van 24.000? En dan de bonuspercentage daar bij op.

Wellicht willen ze er bij Blizzard niet aan om te fors meer punten toe te kennen aan een hogere spelgraad, aangezien de missies allemaal zo'n beetje dezelfde spelduur hebben.
Zoiets ja, maar ook dat ze claimen dat je Brutal niet overleefd, terwijl de realiteit is als je een klein beetje weet hoe het spel werkt, is het nog steeds (belachelijk) makkelijk, zeker met sommige combinaties.

En dat maakt dat de levels wel leuk zijn, maar als je commander level 15 is, zijn de meeste missies ontzettend saai... En dat is heel jammer! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Ah is nog wel tijd voor een potje".

1 uur, 3 minuten later is het potje voorbij. LotV tijd...

Tegen een zerg die iets van een mass infestor turtle ging, ik ging lekker mech. Uiteindelijk werd het puur gevechten om resources, waarbij beide kanten zoveel static defense ging toevoegen dat het een stalemate werd. Uiteindelijk had ik een gold die nog gas had, en zag ik dat zijn oorspronkelijke third die ik redelijk snel vernietigd had nog gas had waar hij long range van aan het harvesten was. Oftewel hopen dat hij die gold liet gaan (deed hij gelukkig), en mijn hele leger naar zijn oude third verplaatst om dat gas te kunnen pakken wat er nog was :P. (<2000). Ik dacht dat hij geen gas meer had, maar hij bleek erachter te zijn gekomen dat zijn main nog niet compleet leeg was :P. En zo ga je van 12k gas bank naar dolblij dat je een geyser hebt gevonden :D. Uiteindelijk gewonnen, met een 4p map (Ruins of Seras) die compleet tot laatste gas leeg is, en 99% van de minerals weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thulium
Dat zijn pas epische potten ;-)

Heb je ook wel eens met Archon mode gespeeld? Dat is ook echt ontzettend gaaf, als je dan een pot van 30 minuten achter de rug hebt... Dat is pas genieten als je dan ook nog gewonnen hebt. Want ja, er gebeurt echt 2x zoveel als in een gewone pot.

Daarom moet ik ook zeggen dat het me opvalt dat archon mode niet zo hard groeit.. (Al worden er volgens de stats nu ongeveer 2x zoveel potten gespeeld door de helft van de teams: http://www.rankedftw.com/...rchon/#v=2&r=-2&sx=a&sy=c )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb weleens Archon mode geprobeerd, maar ik blijf het een beetje apart vinden. En ik heb altijd de neiging om de taak van mijn medespeler over te nemen als iets me opvalt: Ik ben niet gewend om enkel op economie of enkel op army te focussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En aan de andere kant van het spectrum: Een toss tegenstander, een GM om precies te zijn (wel unranked, maar hij speelde zijn main race + gewoon een normale BO, hij was niet aan het trollen ofzo). Nu is mijn TvP sowieso slecht, maar tegen een GM heb ik helemaal geen schijn van kans. Oftewel, dan hebben we altijd nog de cheeses. Proxy 3 rax marines, de tegenstander besloot niet te scouten, en aan het einde had hij drie gevulde bunkers binnen range van zijn nexus en nog een zooi marines die zijn natural leeghielden. Oftewel in 4 minuten had ik mijn eerste GM verslagen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Sissors schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:01:
En aan de andere kant van het spectrum: Een toss tegenstander, een GM om precies te zijn (wel unranked, maar hij speelde zijn main race + gewoon een normale BO, hij was niet aan het trollen ofzo). Nu is mijn TvP sowieso slecht, maar tegen een GM heb ik helemaal geen schijn van kans. Oftewel, dan hebben we altijd nog de cheeses. Proxy 3 rax marines, de tegenstander besloot niet te scouten, en aan het einde had hij drie gevulde bunkers binnen range van zijn nexus en nog een zooi marines die zijn natural leeghielden. Oftewel in 4 minuten had ik mijn eerste GM verslagen :P.
d:)b Altijd leuk dat soort mijlpalen en geeft goede motivatie. En niet scouten is altijd een risico, of je protoss bent of niet :P

Het extra leuke aan hoger op de ladder te zitten is dat je builds op basis van de persoon gaat doen. B.v. wanneer je een zerg treft die altijd 3 hatch before pool gaat kun je daar mooi misbruik van maken etc. maar ook de zwaktes van bepaalde spelers, denk aan micro/macro. NoRegret? openen met reactor hellions en de meeste openers van hem doen geen damage. ZergWave, roach hydra speler, PoNinaBox, 1/2 base cheese, Avilo, 2 port etc. En dan krijg je van die rare mindgames, de counter voor de counter die de oorspronkelijke opening zou counteren. :D

De aankomende potentiele tank buff kan een hoop goed doen in TvP :P

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 10:48

.Frank

Frank.

Even 'n berichtje vanuit de Dutch StarCraft League dat jullie wellicht interessant vinden :). Vanaf volgende week maandag organiseren we elke twee weken de Crafting Stars Series. Dat is 'n toernooitje speciaal voor Nederlands(e)(talige) spelers, en we hopen er de Nederlandse StarCraft community een vaste plek voor competitie mee te bieden.

Het is voor spelers van alle niveaus, want we splitsen het toernooi steeds in twee brackets: Bronze-tm-Platinum en Diamond-tm-Grandmaster. Iedereen kan dus meedoen, en natuurlijk is 't gratis. En natuurlijk streamen we ook zoveel mogelijk games :).

Vragen? Suggesties? Shoot!

Afbeeldingslocatie: https://www.dutchstarcraftleague.nl/wp-content/uploads/2016/02/Crafting-Star-Series-Highlight.png

*Edit* We zoeken nog naar casters trouwens! Als er hier mensen met goed Engels zijn en kennis van Legacy die 't leuk lijken om mee te lullen, laat 't me dan weten. Kan 't beste via contact@dutchstarcraftleague.nl. Het zou puur om casten via Skype gaan, streamen/productie etc. regelen wij.

[ Voor 15% gewijzigd door .Frank op 23-02-2016 10:38 ]

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Weten jullie trouwens hoe ik nadat een tegenstander die het niet meer zag zitten ook snel met F2 zijn units kan selecteren? En ik vind eigenlijk dat niet alleen resources maar ook de cap moet worden gedeeld. Dus dat als ik een pylon bouw ik ook meer van zijn units kan bouwen

Overigens de pot wel gewonnen nadat ie opgaf maar dat terzijde. Wat een loser ben je dan. Hij zei dat ik te slecht was en gaf op maar ik stond net op het punt om mijn hele army instant in te warpen (Artanis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
De nieuwe AI met de patch voor COOP maakt het wel een stukje interessanter. Ik merkte in twee potjes Temple dat de tegenstander vaker met Air komt (zelfs als warp-in als Protoss!).
Kan niet beoordelen wat de verbeteringen zijn voor Raynor en Kerrigan als commander. Die heb ik nog nooit gespeeld. De toewijzing van resource-cap consumptie door de mindcontrol-functie van de templars vind ik wel een beetje raar, te meer omdat de ability nog wel toe te passen blijft als je de cap van 200 hebt bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

De eerste editie van de Crafting Stars Series is vanavond! So far hebben zich 7 mensen opgegeven voor de Bronze-Platinum-bracket, en 16 voor Diamond-Grandmaster. Zitten daar ook GoTters bij?

Vanaf 19u streamen we games op Twitch.tv/DSCLeague, en verdere info staat op DSCL.nl/CSS.

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:52
.Frank schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:13:
De eerste editie van de Crafting Stars Series is vanavond!
Het was een leuke avond .Frank, met als persoonlijk toppunt dat jullie mijn (helaas verloren) finale gecast hebben van het Bronze-Platinum Bracket. Ik ga proberen er over twee weken weer bij te zijn maar dan met scherpere builds en counters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Joarie schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:20:
De nieuwe AI met de patch voor COOP maakt het wel een stukje interessanter. Ik merkte in twee potjes Temple dat de tegenstander vaker met Air komt (zelfs als warp-in als Protoss!).
Kan niet beoordelen wat de verbeteringen zijn voor Raynor en Kerrigan als commander. Die heb ik nog nooit gespeeld. De toewijzing van resource-cap consumptie door de mindcontrol-functie van de templars vind ik wel een beetje raar, te meer omdat de ability nog wel toe te passen blijft als je de cap van 200 hebt bereikt.
Moeten binnenkort weer een keer een potje doen man! ;)
Ik vind de CO-OP inderdaad wel verbeterd nu al mogen er snel nieuwe commanders komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
wimpie007 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:36:
[...]

Moeten binnenkort weer een keer een potje doen man! ;)
Ik vind de CO-OP inderdaad wel verbeterd nu al mogen er snel nieuwe commanders komen!
Graag :)
Het aanbod van goede COOP'ers is schaars. Er wordt nog te weinig in symbiose gedacht. Veelal is het ieder voor zich.
Ben nu maar eens Terran aan het spelen met Swann. Erg nuttig met medespelers die sterk afhankelijk zijn van gas. Het is een van de weinige commanders die ik gespeeld heb die op een gegeven moment op een hoeveelheid resources zit en dan niks meer kan doen. Zeker in de lage levels als je al vrij vroeg al je upgrades gekocht hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Joarie schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:54:
[...]

Graag :)
Het aanbod van goede COOP'ers is schaars. Er wordt nog te weinig in symbiose gedacht. Veelal is het ieder voor zich.
Ben nu maar eens Terran aan het spelen met Swann. Erg nuttig met medespelers die sterk afhankelijk zijn van gas. Het is een van de weinige commanders die ik gespeeld heb die op een gegeven moment op een hoeveelheid resources zit en dan niks meer kan doen. Zeker in de lage levels als je al vrij vroeg al je upgrades gekocht hebt
Ja Swann i.c.m. Kerrigan of Zagara is erg lekker

Ik heb trouwens met Raynor wel dat ik omkom in de minerals als ik eenmaal een paar mules heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nmgn
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
.Frank schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:13:
De eerste editie van de Crafting Stars Series is vanavond! So far hebben zich 7 mensen opgegeven voor de Bronze-Platinum-bracket, en 16 voor Diamond-Grandmaster. Zitten daar ook GoTters bij?

Vanaf 19u streamen we games op Twitch.tv/DSCLeague, en verdere info staat op DSCL.nl/CSS.
Jazeker, heb meegedaan met bronze-platinum. Erg leuk om een keer een officieel tornooi te spelen, je voelt je net een prof haha. Helaas maar 1 ronde gespeeld, 2-1 uitgeschakeld :( . Over twee weken doen we gewoon weer mee, en na uitschakeling de stream op twitch aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

kezzza schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:49:
[...]

Het was een leuke avond .Frank, met als persoonlijk toppunt dat jullie mijn (helaas verloren) finale gecast hebben van het Bronze-Platinum Bracket. Ik ga proberen er over twee weken weer bij te zijn maar dan met scherpere builds en counters :)
Haha, nice! De finale was echt leuk om te casten, bizar om te zien dat hoezeer je Koektrommel ook kapotbeukte met Ultras, hij genoeg had aan slechts enkele vliegende buildings i.c.m. z'n Battlecruiservloot. Flying buildings OP indeed :)

En Nmgn: leuk dat je er weer bij bent over twee weken! Ik heb er nu al zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Yes! En rond 19:40u speelt Harstem zijn match. Winnen betekent sowieso $6000 - sick!

Edit: match met Harstem gaat nu live op BaseTradeTV.

[ Voor 37% gewijzigd door .Frank op 02-03-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nmgn
  • Niet online
kezzza schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:49:
[...]

Je finale was erg gaaf kezzza. Ik heb toch een stuk lekkerder geslapen omdat ik van de finalist verloren heb, zoals je al voorspelde haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Hydra vs Snute @ SC2 European championsship. Must see!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nmgn
  • Niet online
Furinax schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:51:
Hydra vs Snute @ SC2 European championsship. Must see!
Ik zou de finale ook meepakken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

VOD Semi finals - Hydra vs Snute (Must see)

VOD finales - Polt vs Snute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:17
Is er iemand nu aan het spelen. Ben zelf een beginner. Dm me ajb als je zin hebt in coop(missions).

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:01
Gezien de legacy games updates gaan krijgen, krijgt SCII later nog dx12 update of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:52
Vanavond de tweede ronde van de Crafting Stars Series door de DSCL. zorg dat je er bij bent!

https://www.dutchstarcraftleague.nl/css/

@.Frank wanneer gaan jullie de rankings bekend maken? Ben wel benieuwd hoe de rankings er precies uit zien.
Pagina: 1 ... 32 ... 35 Laatste

Let op:
~~~[html]Maak aub gebruik van spoiler-tags als je zaken uit de campaign bespreekt. Niet iedereen heeft het al uitgespeeld en wil het ook graag beleven ;)

Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>~~~[/html]

Bedelen om keys is niet de bedoeling.