Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Lees net de patchnotes....nogal een change deze keer!

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05-2024

Furinax

It'll only hurt until you die

Ik kom ook eens spelen. Heb de beta :-)
Carrier rush ftw!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Gisteren voor het eerst een automatisch toernooi gedaan in LotV. Je moet wel wat tijd vrijmaken ervoor, al ligt het eraan hoe snel je eruit ligt :P. En het zou ook helpen als er in mijn toernooi niet één persoon zat die nooit handmatig op ready klikte, en we dus de volle 25 minuten die per potje is gereserveerd moesten wachten, ook al was iedereen al klaar.

Begon al met wat je in LotV kan verwachten: 9 van de 16 waren zerg. Na group stages was dat 6/8 zerg, vervolgens 3/4 zerg, en helemaal aan het einde één terran over, ik :P.

Het begon al met pittige TvZ die ik wist te winnen, en daarna TvT, die makkelijker ging. (Double siege tank drop waarbij ene door missile turret + viking werd gedood voor hij kon droppen, en de andere de medivac ervandoor moest dus 3 marines konden de tank doden is geen goede opening).
Na de group stages TvZ die erg spannend is, doordat mijn 4th steeds gedenied werd. Uiteindelijk had ik heel leger speed banshees, en toen begon de 1 minuut timer: Je hebt 25 minuten om te winnen, anders wordt het op punten beslist. Ik stond voor in punten, dus banshees gingen wat meer mollen, en hij moest wel in mijn mech leger aanvallen wat hem niet meer punten opleverde.

Daarna halve finale, weer TvZ. Mijn economie was beter dan vorige potje, maar zijn verdediging was ook beter, dus mijn banshees deden niet veel. Uiteindelijk ook de 1 minuut timer weer, maar nu stond ik 1000 punten achter. Wat productie van mij kwam gereed, en ineens stond ik voor. Maar toen kwam zijn productie gereed, en stond hij weer voor. Hij had grotendeels corruptors en wat broodlords, ik had na mislukte air switch niet genoeg air meer tegen zijn corruptors, wel redelijk wat thors, waarmee je het niet tegen broodlords wil opnemen, maar soms heb je weinig keuze. En toen maakte hij één fout: Hij clumpte zijn corruptors, dus ik liet mijn thors erin schieten, puur en alleen om zo snel mogelijk zoveel mogelijk score te krijgen :P. Uiteindelijk met 300 punten verschil gewonnen na 25 minuten (1 thor dood van mij was waarschijnlijk voldoende om hem te laten winnen).

Finale potje nogal tegenvaller na zulke spannende potjes. Tegenstander ging veel te snel broodlords. Als ik niet had gescout had ikg root probleem, nu was het gratis winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 10:48

.Frank

Frank.

Leuk verslag, Sissors! Gaaf om te horen dat je verslag met name over de games ging ook, niet dat technische problemen de overhand voerden.

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Voor de liefhebbers: we organiseren een impromptu BarCraft in Café Van Ouds in Nijmegen voor de WCS-finales op de 13e. Die worden in Polen gespeeld, toch 'n beetje te ver om even langs te gaan :).

We zenden de matches uit op 't grote scherm, en natuurlijk zijn er StarCraft-themed drankjes en meer van dergelijke ongein. Toegang is gratis, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Meer info staat hier.

Afbeeldingslocatie: https://www.dutchstarcraftleague.nl/wp-content/uploads/2015/09/barcraft-nijmegen.png

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:29
Tijdens dat toernooi worden de release datum en cinematic trailer onthuld!

bron: http://eu.battle.net/sc2/...world-premiere-01-09-2015

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Heel vet inderdaad, ik zag net ook de aankondiging! Heb die link even toegevoegd op Facebook - een mooi bonusonderdeel voor de avond :). Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nmgn
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
.Frank schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:41:
Voor de liefhebbers: we organiseren een impromptu BarCraft in Café Van Ouds in Nijmegen voor de WCS-finales op de 13e. Die worden in Polen gespeeld, toch 'n beetje te ver om even langs te gaan :).

We zenden de matches uit op 't grote scherm, en natuurlijk zijn er StarCraft-themed drankjes en meer van dergelijke ongein. Toegang is gratis, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Meer info staat hier.

[afbeelding]
Nice, klinkt goed misschien kom ik wel ff langs. Naar alle waarschijnlijkheid een stuk gezelliger dan thuis voor Twitch (+ gratis kansloze Twitch chat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StudieLife
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-07-2022
zijn er mensen hier die archon mode met mij willen spelen? Speel zelf zerg xD

http://www.twitch.tv/evefleet | http://derpfestor.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

.Frank schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:41:

[afbeelding]
Leuk initiatief! d:)b jammer dat het zo ver weg is, anders was ik ook gekomen.

39

Verwijderd

Wordt starcraft Original nog online gespeeld? zou het graag weer een keer willen spelen. Maar weet niet of het nog wordt ondersteund. Vind het orgineel beter dan deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Geweldige games gisteren in Polen! Echt briljant om te zien hoe het publiek daar helemaal los ging :)

Hopelijk wordt 't vandaag weer zo gaaf, heb echt zin in de BarCraft zometeen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:30

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zijn er ergens livestreams te bekijken? Niet iedereen zit in de buurt van Nijmegen ;-)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

http://wcs.battle.net/sc2/en
Nog 2 minuten voor de Legacy of the Voice release date en cinematic trailer...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

En... stream onbereikbaar ;-)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat was lekkere timing :P.

Overigens was dit voor mij één van de beste WCS'en tot nu toe, zo niet de beste.

spoiler:
Vooral ook Lilbow vs Hydra, die comeback, ik had Lilbow al afgeschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog even voor de volledigheid: 10-11-2015 komt LotV eindelijk uit.

Lekker kut, want dat is ook de release data van Fallout 4 -O-

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:01:
Wordt starcraft Original nog online gespeeld? zou het graag weer een keer willen spelen. Maar weet niet of het nog wordt ondersteund. Vind het orgineel beter dan deel 2.
Dat wordt het. Kijk even op teamliquid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Super vette matches gisteren, ben het compleet eens met zij die zeggen dat dit een van de beste weekenden StarCraft is geweest! :) Wat een spektakel, en wat een emotie van de spelers.

En 10 november al Legacy - véél sneller dan ik had verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:32
Is de stream nog ergens terug te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nmgn
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Man, wat een vette matches gisteren.
Het is bijna zonde dat we volgend jaar op Legacy over gaan. ;)

Enne, Barcraft in Nijmegen was erg gezellig. Met een man of 30 in de kroeg geeft toch een andere sfeer dan thuis voor Twitch. Hulde voor de organisatie. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Ik verwacht als ik eerlijk ben niet zoveel van lotv, maar t'is toch wel een titel die je gespeeld wilt hebben. Ik hoop dat ze binnen 2 jaar starcraft III launchen ofzo. Nieuwe engine, meer units, meer strategies die mogelijkzijn, meer balance, meer online rage na cheese:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Zie nog wel story expansions plus units uitkomen, maar is afwachten na de komende Blizzcon en of die erna. Des noods voegen ze een BW tier toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Oeh dank... Ik was afgehaakt na de semi finale met de mooie draw van forGG, maar oei wat is en blijft dat spel toch spannend om te kijken... Dit weekend nog ff genieten van de finale.

Ben benieuwd naar LotV, toch maar alvast sc2 er weer even op gezet want die game moet ik toch echt weer kopen, geheel tegen mijn anti Gaming policy thuis maar de blizzard rts is toch iets méér dan een game (ben al van de partij sinds WC1).

youtube.com/@hisrep

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Geen aanrader, starcraft spelen op een i3 u 4e generatie zonder externe videokaart. Game lijkt net old skool runescape op de laagste settings.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:05
Nieuwevolger schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:27:
Geen aanrader, starcraft spelen op een i3 u 4e generatie zonder externe videokaart. Game lijkt net old skool runescape op de laagste settings.
Pro's spelen ook met alle grafische settings op low (alleen textures niet volgensmij) ;)

Nee maar dat ligt aan jezelf natuurlijk, dat kun je ook niet echt een gamebak noemen.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik wou net zeggen als je echt een beetje leuk op platinum en hoger niveau wil meespelen zet je toch al vrij snel alle settings op low. Niet alleen omdat je dan toch in grote battles hogere FPS haalt, maar vooral ook omdat bepaalde zaken veel beter zichtbaar zijn. Bekend voorbeeld waar ik me altijd aan irriteer zijn de leuke schattige vogeltjes die boven sommige maps rondjes vliegen. Ze zijn zeer klein maar in een fractie van een seconde denk je toch altijd dat er een vijand naar binnen komt wandelen in je beeld.

youtube.com/@hisrep

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
DeNachtwacht schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:13:
Ik wou net zeggen als je echt een beetje leuk op platinum en hoger niveau wil meespelen zet je toch al vrij snel alle settings op low. Niet alleen omdat je dan toch in grote battles hogere FPS haalt, maar vooral ook omdat bepaalde zaken veel beter zichtbaar zijn. Bekend voorbeeld waar ik me altijd aan irriteer zijn de leuke schattige vogeltjes die boven sommige maps rondjes vliegen. Ze zijn zeer klein maar in een fractie van een seconde denk je toch altijd dat er een vijand naar binnen komt wandelen in je beeld.
Nou, dan weet ik niet wat jij ziet hoor ;).

Nee maar zonder dollen, er zijn zat pro's die het gewoon op hogere grafische instellingen spelen. Het is een kwestie van voorkeur. Ik speel Diamond/Masters in Hots en zou voor geen goud op lagere instellingen willen spelen.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

FrankoNL schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:48:
Ze zitten in grasgroene/bergachtige mappen en draaien rondjes om bergpartijen ;)
Ik vind het zelf iig altijd fijner spelen op low, maar ik ben ook lang zo goed niet, en zeker nu niet meer. Dacht dat dat juist ook voor pro's gold.

youtube.com/@hisrep

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:39
FrankoNL schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:48:
[...]

Nee maar zonder dollen, er zijn zat pro's die het gewoon op hogere grafische instellingen spelen. Het is een kwestie van voorkeur. Ik speel Diamond/Masters in Hots en zou voor geen goud op lagere instellingen willen spelen.
Over het algemeen is het gemakkelijker om stealth units te zien op low settings dan op high, dus daarom zetten mensen het op low.
DeNachtwacht schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:13:
Ik wou net zeggen als je echt een beetje leuk op platinum en hoger niveau wil meespelen zet je toch al vrij snel alle settings op low.
Los van wat pro's doen, dat is echt niet waar hoor. Ik ben net als FrankoNL diamond/masters (oké, eerlijkheidshalve al een tijd niet meer masters gehaald, wel in 2v2 als dat telt :P), en ook bij mij staat alles max (wat bij SC2 niet heel moeilijk is).

Snelle check geeft van de twee SC2 streams op teamliquid momenteel van (semi) pros dat één op lage settings speelt en één op hoge.

Maar de TL;DR: Er is niemand van ons hier die beperkt wordt in zijn rank door te hoge graphics settings ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 19-09-2015 17:09 ]

• Duranor
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-06 13:06
Ik weet niet of ik hier goed zit als het gaat om technische vragen over StarCraft II LotV. Maar ik heb een probleem met mijn FPS / FPS Indictator. op HotS van Starcraft II. Heb ik een FPS van 220 op Low settings. Ga ik Starcraft II LotV spelen heb ik hem op 0. (maar hoe het werkelijk aanvoelt is meer als 30 FPS en dat deze dan om de zoveel tijd dropt. Heeft iemand een idee hoe dit te fixen is? Misschien Nvidia Profile vervangen? of iets in die richting iemand die weet hoe dit moet?

Specs:
Extreme 3 Gen 3 ASRock Z68
i5 2500K
8 GB
Asus Nvidia 570 GTX

Mijn Nvidia drivers zegt Ultra op HotS de game zelf zegt High en in realiteit kan ik niet hoger komen dan Medium. Zit er ergens anders nog meer fouten?

[ Voor 19% gewijzigd door Duranor op 24-09-2015 12:19 ]

• Psyonara
Misschien een Scan and Repair op de Beta client doen, geen idee of dat beschikbaar is, anders Client op nieuwe installeren.

Wat je ook nog kan doen is op Battle.net/Teamliquid Forums kijken of daar vergelijkbare problemen zijn.
Dan is daar wel een oplossing te vinden. Wat mogelijk als nog het bovenstaande kan zijn.

• Le Brand
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-08 13:10
Gisteren een beta key gewonnen maar heb het te druk om me in de beta te verdiepen. Misschien kan ik iemand anders hier blij mee maken.

B87KJP-X66V-KT6XPR-ERV4-GCNJ8M

Enjoy!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

Hier ook een key gewonnen.

Was er erg blij mee, maar bij nader in zien doe ik hem toch liever weg aan iemand die er meer tijd aan kan spenderen. :)

Members only: betakey voor StarCraft 2 Legacy of the Void
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Enjoy!
een reactie als je hem geredeemed hebt zou tof zijn voor anderen die het ook zullen proberen.

[ Voor 24% gewijzigd door Zuurstok op 24-09-2015 15:40 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• Tjiwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:44
Zuurstok schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:39:
Hier ook een key gewonnen.

Was er erg blij mee, maar bij nader in zien doe ik hem toch liever weg aan iemand die er meer tijd aan kan spenderen. :)

Members only: betakey voor StarCraft 2 Legacy of the Void

Enjoy!
een reactie als je hem geredeemed hebt zou tof zijn voor anderen die het ook zullen proberen.
Dankjewel! ik heb um geclaimd!

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duranor
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-06 13:06
Heb gister ontdekt met een command CTRL + ALT + F dat je links boven in FPS krijgt te zien. en die bleek wel stabiel te zijn. Alleen als er shaders geladen moesten worden dan vond hij dat niet leuk. Echt raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
muis over de menu laten zweven zie je ook de FPS, en Latency.
Voor de rest zou ik niet weten wat het probleem kan zijn betreft de Shaders?

[ Voor 39% gewijzigd door Psyonara op 25-09-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boatfreak
  • Laatst online: 09-09 16:11
76YD6X-79ZE-DT7P6N-HT4Z-46GHYN

Ik ga hem bij nader inzien toch niet spelen de komende maand, succes met de beta key!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 16:48
Dit doen we hier niet. Zie (nu) ook de TW

[ Voor 70% gewijzigd door Gropah op 28-09-2015 13:42 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik ga helaas ook geen tijd krijgen om te spelen, vandaar dat ik dit ook nu pas plaats. Niet genoeg tijd gehad.

Members only:

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Vet is die ja!

Oh, en voor de mensen die dat leuk vinden: wij halen de regerend wereldkampioen (WCS Premier League) naar Nederland komende vrijdag! De Dutch StarCraft League organiseert i.s.m. Firstlook Festival een showmatch tussen Lilbow en uThermal tijdens de Black Label eSports Masters. Dat is 'n aparte e-sportsshow met van allerlei games demonstratie-matches. Voor wie interesse heeft: [hier staat meer info](https://www.dutchstarcraf...-uthermal-at-ble-masters/). Wie weet tot vrijdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainshead
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
Deze is blijkbaar al geclaimd :(
aicaramba schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:49:
Ik ga helaas ook geen tijd krijgen om te spelen, vandaar dat ik dit ook nu pas plaats. Niet genoeg tijd gehad.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 05-09 07:40
brainshead schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:48:
Deze is blijkbaar al geclaimd :(

[...]
Ja, aangezien niemand reageerde wilde ik hem zelf maar even proberen, maar toen was hij ook al geclaimd.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

.Frank schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:19:
Vet is die ja!

Oh, en voor de mensen die dat leuk vinden: wij halen de regerend wereldkampioen (WCS Premier League) naar Nederland komende vrijdag! De Dutch StarCraft League organiseert i.s.m. Firstlook Festival een showmatch tussen Lilbow en uThermal tijdens de Black Label eSports Masters. Dat is 'n aparte e-sportsshow met van allerlei games demonstratie-matches. Voor wie interesse heeft: [hier staat meer info](https://www.dutchstarcraf...-uthermal-at-ble-masters/). Wie weet tot vrijdag :)
Is Lilbow niet de regerend Europees kampioen en Live de wereldkampioen (Blizcon 2014)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Furinax schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 07:44:
[...]

Is Lilbow niet de regerend Europees kampioen en Live de wereldkampioen (Blizcon 2014)?
Nee: WCS Premier League werkt alleen nog maar in de qualifiers met regio's, de finales (die laatst in Polen waren) zijn mondiaal. Je zou dus best kunnen stellen dat Lilbow nu regerend wereldkampioen is, al heeft Life natuurlijk ook een claim omdat hij vorig jaar BlizzCon won.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Castor385
Nieuwe Patch 3.0.0 is uit met een nieuwe User Interface. Ziet er best goed uit!

Hier meer lezen: http://eu.battle.net/sc2/...o-starcraft-ii-05-10-2015
Hier patch notes: http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Patch_3.0.0
.Frank schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 08:40:
[...]

Nee: WCS Premier League werkt alleen nog maar in de qualifiers met regio's, de finales (die laatst in Polen waren) zijn mondiaal. Je zou dus best kunnen stellen dat Lilbow nu regerend wereldkampioen is, al heeft Life natuurlijk ook een claim omdat hij vorig jaar BlizzCon won.
Nou ja, Korea heeft geen Qualifier voor de Premier Leauge. De echte wereldkampioen zal toch uit de WCS Global Finals moeten komen

[ Voor 49% gewijzigd door Castor385 op 07-10-2015 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah dus de chat is één grote puinhoop geworden. Joepie. Als ik skype opstart, of whatsapp, dan heb ik per chat een apart scherm/tab. Waarom dachten ze bij Blizzard dat het een beter idee is om alles op één hoop door elkaar te gooien?

En dan kan je het dus wel filteren, maar dat is een hoop meer kliks dan het eerst was. Als ze nou op zijn minst ergens de tabs waar je uit kan kiezen hadden vastgepind, zoals bijvoorbeeld bij Skype in tabbed conversations.

Nieuwe interface ziet er wel leuk uit. En een patch die me niet doet afvragen waar mijn mules zijn, of waarom er weer wel mules zijn, of waarom ze ineens automatisch gaan, weer eens wat anders :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Starcraft 1 was sociaal gezien erg nice. Per land een chat channel, een internationale chat channel etc.
Dat is iets wat ik in sc2 altijd al heb gemist. Blizzard roept immer "play with friends", maar al mijn sc1 maatjes speelde niet meer en ik zat vriend en chatchannelloos op sc2, waardoor het praktisch onmogelijk was nieuwe gamebuddy's te scoren.

Denk dat deze chat aanpassing een stap in de juiste richting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo heb ik er nog wel eentje: Ik ben bij SC2 gekomen door een Australische Age of Empires kennis van me, die me zo ongeveer erheen heeft gesleept. Maar van Blizzard mocht ingame chatten niet, laat staan samen spelen met elkaar. Nu kan het wel wat meer, maar nog steeds te lastig om in de praktijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Ik heb trouwens het idee dat zeratul LOTV niet gaat overleven.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10

Maduth

Probeersel

Zo... SCII HotS weer eens opgestart om eindelijk de single player uit te spelen. Helaas heb ik een haat/liefde verhouding met deze game. Het is grafisch precies wat ik mooi vind, het verhaal vind ik goed genoeg om verder te gaan en de battles zijn TOP om naar te kijken. Tel daar bij op dat je achievements kan halen, ik ben verkocht!

Helaas, ik suck in dit spel. Op “normal” heb ik al de grootste moeite om met de Zerg te spelen [Terran ging me veel beter af].

Het is als een bloedmooie vrouw met hersens, helemaal top maar ik weet me er geen raad mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Zerg zelf vind ik ook lastiger te spelen vond toch de WoL campaign een stuk uidagender dan de HotS.

Plus miste gewoon verborgen Feats of Strength achievements die je bij WoL ook had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

WOL was erg sterk, HOTS was met teveel moba elementen en ik verwacht dat LOTV dit nog veel meer zal hebben.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Heb WOL met veel pijn en moeite op brutal binnen 8u uitgespeeld.
HOTS daarentegen was een stuk simpeler terwijl ik met Terran veel beter uit de voeten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10

Maduth

Probeersel

Bij WOL/Terran kon ik de units beter begrijpen [zeg ik dat goed?] en HotS heb ik gewoon moeite met wat te maken en wanneer. Vindt het nogal chaotisch spelen en ik heb gewoon moeite met multitasken :+

Toch blijft het spel me aanspreken en start ik hem gewoon weer op... hopeloos geval dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Ok, dit is toch wel 't vermelden waard denk ik: als Dutch StarCraft League zijn we partner van de Black Label eSports Masters, waar morgen (in de Jaarbeurs Utrecht) de showmatch is tussen Lilbow en uThermal. En omdat we partner zijn mogen we 'n berg vrijkaarten weggeven!

Serieus: als iemand 't hier leuk lijkt om naar deze avond vol e-sportsdemonstraties, waaronder dus topniveau StarCraft, te komen kijken morgen, mail me dan even op contact@dutchstarcraftleague.nl. Goede kans dat ik 'n vrijkaartje voor je heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Hebben jullie er ook last van dat patch 3.0 SC2 veel zwaarder maakt voor de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Hmm nee niets van gemerkt eigenlijk. spel draait prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-08 13:35
Ik heb de proloog gespeeld, en ik merk dat m'n systeem wat hapert op de settings die die normaal prima aankon...

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
Voor mij werd het menu een diavoorstelling en de cpu schoot naar 100% op alle cores

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DdeM
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09 10:06
Ter info. Ik heb vandaag te horen gekregen dat de Open Beta van Legacy of the Void vandaag is begonnen. Ik heb dit ook via een Community Manager bevestigd gekregen (maar hij houd af en toe wel van een grapje). Hij vertelde mij ook dat ze (nog) geen aankondiging gaan doen om een explosie van spelers te ontwijken.

Het zou geweldig zijn als iemand die tot nu geen toegang had kan kijken of hij de Beta nu in de region dropdown van de Battle.Net app heeft staan, en dit hier kan bevestigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Gisteren even verder getest en het is werkelijk waar drama qua prestaties na de 3.0 patch. Waar de recommended settings in SC2 eerder op Ultra uitkwam, nu low?! Bij middelgrote battles krijg ik al flinke haperingen waar het eerder vrijwel nooit gebeurde..... Ik weet dat je nu SC2 op 32-bit en 64-bit modus kan zetten maar switchen bood geen oplossing :(

http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/19288269244

[ Voor 7% gewijzigd door Chief op 13-10-2015 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Had bij eerste keer op starten van de patch wel aardig frame drops e.d. in de menu's e.d. maar naar herstart PC was het een stuk minder erg.

Maar merk wel dat optimalisatie nog niet optimaal is wat dat betreft. Neem aan dat er binnen kort nog wel een Patch of 2 uitkomt voor LotV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Misschien komt het doordat ik net een nieuwe grafische kaart heb, maar nog steeds 0 problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Castor385
DdeM schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:54:
Het zou geweldig zijn als iemand die tot nu geen toegang had kan kijken of hij de Beta nu in de region dropdown van de Battle.Net app heeft staan, en dit hier kan bevestigen. :)
Dit lijkt inderdaad het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
DdeM schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:54:
Yup, dat kan ik bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 01:28
Chief-XL schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:28:
Hebben jullie er ook last van dat patch 3.0 SC2 veel zwaarder maakt voor de PC?
Ik heb 4 vs 4 games die nu veel trager spelen dan normaal.

Het lijkt alsof sommige spelers nu een veel lagere framerate hebben waardoor de game timer ook veel trager gaat. Ook mijn framerate zakt een beetje in tijdens veel units en actie op het scherm :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Er is weer een patch geweest maar heeft dingen niet echt verbeterd wat dat betreft. Een middelgrote battle geeft bij mij al framedrops waar ik dat voor 3.0 nooit had :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Hebben jullie op t LOTV beta forum al een topic gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Ja en met mij vele anderen..... Zelfs met patch 3.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Voor diegene die het gemist hebben; Giga Starcraft pro-gamer schandaal.
Gerrard, YoDa, BBoongBBoong and nine others indicted in match-fixing scandal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
kan de link hier niet openen. Wie zijn de andere? Ken zelf Gerrard niet maar Yoda een BBoong wel.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Gerrard is een ex pro-gamer en tijdens de matchfixing coach van team Prime. Yoda is ook van team Prime.
De overige namen zijn (nog) niet bekend. Dat zijn brokers / geldschieters en schijnbaar bekende criminelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Dit zat er aan te komen, er ging al een jaar geruchten over matchfixing binnen de Starcraft toernooien. Niet voor niets werd de in-game tijdsklok onzichtbaar gemaakt door Kespa.

Het is jammer dat dit soort dingen gebeuren. Aan de andere kant, doping (CS:GO), matchfixing (SC2), 'gentlemens agreement tussen teams (LoL, of was het DOTA?), E-sports kan zich nu wel meten met de FIFA :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Even wat opbeurender nieuws dan alle matchfixing en retirements en disbandings (echt een berg de laatste week!): we gaan 'n BarCraft hosten in Utrecht voor BlizzCon op 7 november! Ter plekke zullen de finales van Heroes of the Storm, HearthStone én StarCraft integraal te volgen zijn. En natuurlijk goodies, mede-fans, etc. etc. :). 't Gaat plaatsvinden basically op Utrecht Centraal (Hoog Catharijne), dus lekker bereikbaar.

Be there! Meer info:

Afbeeldingslocatie: https://www.dutchstarcraftleague.nl/wp-content/uploads/2015/10/Highlight-Barcraft-Duh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Gisteravond (Azia-Pacific) region heeft mijn BNet een patch van ruim 4GB op de achtergrond gedownload. Lijkt mij LOTV?

Overigens nog steeds geen oplossing voor de framedrops :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ketho
Wat betreft de patch 3.0 framedrops ben ik maar naar 32-bit geswitched en het speelt veel vloeiender nu :)

https://www.reddit.com/r/...far_faster_than_64bitsc2/
http://www.teamliquid.net...30-lags-crashes-fps-drops
http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/19137005050

[ Voor 4% gewijzigd door Ketho op 23-10-2015 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Blizzcon hype!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GhpYPFG.jpg

De legendes zijn terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Die komen straks met rollators het podium op? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Is er nog iets wat je krijgt van de Beta, net als met Hots Portraits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Psyonara schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:37:
Is er nog iets wat je krijgt van de Beta, net als met Hots Portraits?
Nee, geen beta portraits. Wel zijn de LOTV LE en Blizzcon 2015 portraits beschikbaar sinds de recente patch.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er hier nog mensen die in LotV beta terran mech tegen toss spelen? Het lijkt voor mij erop dat het weer eens flink generfed is. Met de bijna standaard air openings van toss, en adapts waartegen enkel complete wall ins werken (iig in mijn ervaring). Mijn win/loss tegen toss is extreem droevig momenteel.

Dat compenseer ik weer door een enorm goede win/loss tegen zerg te hebben met sky terran (+ wat mech erin). Ik ga nu standaard op twee bases double starport banshees. En zodra zerg lair gaat switch ik eentje naar een reactor om liberators uit te poepen preventief tegen mutas. Sinds ik die timing + missile turrets redelijk goed heb verlies ik niet meer tegen de muta switch. Daarna redelijk snel banshee speed pakken, en daarna battlecruisers erin gaan mengen (dat is wel belangrijk: Vipers zijn zo vreselijk goed tegen alle andere air, en zonder air is het autoloss voor mech met generfde thors en gebooste broodlords).

Wat wel lastig kan zijn, zijn vroege zerg attacks. Had ik net nog in een potje, en dat was redelijk wat SCVs van ene naar andere basis laten rennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Nog anderen hier die vanavond naar de Ro16 gaan kijken? :) Toch wel gaaf dat we alsnog één Europeaan tussen al dat Koreaanse geweld hebben, ik hoop van harte dat Lilbow vanavond wint en écht door kan naar BlizzCon. Helaas moet hij tegen Life... regerend wereldkampioen.

Brackets (inclusief speeltijden) staan hier. Stream zal op Twitch.tv/StarCraft zijn vanaf 19:00u onze tijd. Om half twaalf zou Lilbow tegen Life moeten beginnen.

't Is dat ik geen EU-vlaggetje voorhanden heb, anders zou ik ermee zwaaien :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Zo, net ff de laatste games van de WCS Global Finals RO16 gezien. If you haven't watch it: go watch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
.Frank schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:27:
Nog anderen hier die vanavond naar de Ro16 gaan kijken? :) Toch wel gaaf dat we alsnog één Europeaan tussen al dat Koreaanse geweld hebben, ik hoop van harte dat Lilbow vanavond wint en écht door kan naar BlizzCon. Helaas moet hij tegen Life... regerend wereldkampioen.
spoiler:
Lilbow werd zo vreselijk hard ingemaakt, maar het was wel te verwachten van Life :P

Daarnaast had ik totaal niet verwacht dat Maru zo makkelijk verloor van Rogue, lijkt me een beetje op matchfixing...

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=sFkkM0Cd8vk]

Ketho schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:17:
Wat betreft de patch 3.0 framedrops ben ik maar naar 32-bit geswitched en het speelt veel vloeiender nu
Overigens raadt Blizzard nu aan om de 64-bit versie te proberen, die zou weer geoptimaliseerd moeten zijn. https://www.reddit.com/r/..._issues_in_30_team_games/

[ Voor 67% gewijzigd door Ketho op 02-11-2015 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
spoiler:
Ik vond het geen sterke match van Lilbow. Je weet dat Life aggressief speelt, waarom dan toch zo greedy zijn?

spoiler:
Manu vs Rogue verbaasd mij ook. Ik heb de match zelf nog niet gezien, maar met 3-0 verliezen is voor Manu niet normaal. Kan natuurlijk ook zijn dat hij bijv. ziek was.

Nog 9 dagen tot LoTV *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ketho schreef op maandag 02 november 2015 @ 08:06:
[...]

spoiler:
Lilbow werd zo vreselijk hard ingemaakt, maar het was wel te verwachten van Life :P

Daarnaast had ik totaal niet verwacht dat Maru zo makkelijk verloor van Rogue, lijkt me een beetje op matchfixing...
spoiler:
Het laatste potje had hij nog wel kans, maar helaas werd dat hem ook niet.

Ik heb t/m Lilbow gezien, toen vond ik het wel laat genoeg. Maar het viel me tegen. Op het eerste potje van de avond na zo ongeveer waren het allemaal zwaar eenzijdige games waar weinig spannends aan was. Live vs Lilbow was zo ongeveer nog spannend vergeleken met wat Innovation met zijn tegenstander deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk niet dat het helemaal onzin is wat hij schrijft. De andere toernooien zijn allemaal al over naar LotV, alle andere spelers die niet voor Blizzcon gaan (wat alle Europeanen verder zijn) zijn al over naar LotV. In principe is het niet heel handig om nog een HotS toernooi te hebben wanneer iedereen al over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Tnx dat jullie alles in spoilers hebben gezet heren! Heb de games nog niet gezien. Wel het e.e.a. gehoord though. Zijn er nog matches die jullie aan/afraden om te kijken? Heb niet de tijd om alles terug te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10-2024
Hallo,

Sinds een paar dagen speel ik ook starcraft2.
Het volgende probleem is dat ik niks online kan spelen van unranked of ranked games?
Overal staat er een slot op.

Zou graag dit probleem willen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
Haha het klinkt een beetje alsof je ons ziet als de Blizzard helpdesk...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
MrVegeta schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:47:
Haha het klinkt een beetje alsof je ons ziet als de Blizzard helpdesk...
Nee, misschien zijn er nog mensen die dit al had hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Deefje85 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:20:
Hallo,

Sinds een paar dagen speel ik ook starcraft2.
Het volgende probleem is dat ik niks online kan spelen van unranked of ranked games?
Overal staat er een slot op.

Zou graag dit probleem willen oplossen.
Heb je het spel gekocht of speel je de starters edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
Furinax schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:50:
[...]

Heb je het spel gekocht of speel je de starters edition?
Starter edition. Ik vermoed dat ik nog een upgrade ga moeten doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

StarCraft II: Starter Edition allows anyone to play the following content for free (all you need is a Battle.net account and Internet connection):
  • The first four missions of the StarCraft II: Wings of Liberty single-player campaign, including Mar Sara 1-3 and the choice to embark on Tychus’s first mission or Dr. Hansen’s first mission.
  • The first two Challenges: Tactical Command and Covert Ops.
  • Access to the terran race in Custom Games and Single-Player vs. AI.
  • Access to the following custom maps (map selection may rotate over time)
Q. Can I play a match with other players who have the full game? Can I create a match with a friend?
A. Yes. StarCraft II players with a full game license can join a custom game on the Starter Edition maps to play with Starter Edition players. You may play matches with friends by simply creating a custom game on a trial map and using the game invite functionality to invite friends to the game.

Bron: http://us.battle.net/sc2/...-starter-edition-8-3-2011

[ Voor 4% gewijzigd door Furinax op 04-11-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Sissors schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:56:
Zijn er hier nog mensen die in LotV beta terran mech tegen toss spelen? Het lijkt voor mij erop dat het weer eens flink generfed is. Met de bijna standaard air openings van toss, en adapts waartegen enkel complete wall ins werken (iig in mijn ervaring). Mijn win/loss tegen toss is extreem droevig momenteel.

Dat compenseer ik weer door een enorm goede win/loss tegen zerg te hebben met sky terran (+ wat mech erin). Ik ga nu standaard op twee bases double starport banshees. En zodra zerg lair gaat switch ik eentje naar een reactor om liberators uit te poepen preventief tegen mutas. Sinds ik die timing + missile turrets redelijk goed heb verlies ik niet meer tegen de muta switch. Daarna redelijk snel banshee speed pakken, en daarna battlecruisers erin gaan mengen (dat is wel belangrijk: Vipers zijn zo vreselijk goed tegen alle andere air, en zonder air is het autoloss voor mech met generfde thors en gebooste broodlords).

Wat wel lastig kan zijn, zijn vroege zerg attacks. Had ik net nog in een potje, en dat was redelijk wat SCVs van ene naar andere basis laten rennen.
Mech is met TvP inderdaad in een lastige situatie. Wanneer toss mech spot kan deze de switch naar air makkelijker maken of mass Stalker met disruptor. Zodra je sieged schieten zij een disruptor ball af en deze gaat sneller dan je mech army. Kortom je kan niet siegen tegen stalkers, maar zodra je het doet verlies je veel units door de disruptor. Maargoed, in elk geval geeft blizzard nu tenminste wekelijks een update ipv niets te laten horen zoals tijdens de blink stalker/msc pre nerf periode en broodlord infestor :P

39

Pagina: 1 ... 30 ... 35 Laatste

Let op:
~~~[html]Maak aub gebruik van spoiler-tags als je zaken uit de campaign bespreekt. Niet iedereen heeft het al uitgespeeld en wil het ook graag beleven ;)

Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>~~~[/html]

Bedelen om keys is niet de bedoeling.