Voor de mensen die achievements missen, je zal vrees ik gewoon de missie/challenge opnieuw moeten doen...heb hetzelfde met een boel achievements, toen ik via de archive de missie opnieuw deed kreeg ik netjes de achievements die ik in die ronde gehaald had.
Ja, maar welke zijn het?Cronax schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:24:
Voor de mensen die achievements missen, je zal vrees ik gewoon de missie/challenge opnieuw moeten doen...heb hetzelfde met een boel achievements, toen ik via de archive de missie opnieuw deed kreeg ik netjes de achievements die ik in die ronde gehaald had.
Ik heb 14/20 Brutal gehaald, maar 20/20 Hard? Dit terwijl ik alles op Brutal heb gehaald.. bij iedere missie staat namelijk een tijd en een plaatje dat ik hem gehaald heb.
Waarschijnlijk moet ik gewoon opnieuw beginnen, maar dat is wel suf.
Kan me ook niet voorstellen dat de achievement service er maar liefst 6 missies uit lag.
Die server heeft er uren uit gelegen hoor.
Ik heb ook m'n missions completed niet, terwijl ik ze ook allemaal heb gehaald. Deze werkt zelfs nog steeds niet, ik heb inmiddels een stuk of 7 Brutals gedaan, gewoon nieuwe campaign gestart, maar de tellen voor die missies staat ook nog maar op 1.
Via de Archives opnieuw spelen krijg ik ook geen enkele achievement binnen overigens. Dacht even een leuke missie op Hard nog eens te spelen en dan alle drie de niet ontvangen stuks binnen te halen, maar daarvan kreeg ik er ook geen enkele.
Ik heb ook m'n missions completed niet, terwijl ik ze ook allemaal heb gehaald. Deze werkt zelfs nog steeds niet, ik heb inmiddels een stuk of 7 Brutals gedaan, gewoon nieuwe campaign gestart, maar de tellen voor die missies staat ook nog maar op 1.
Via de Archives opnieuw spelen krijg ik ook geen enkele achievement binnen overigens. Dacht even een leuke missie op Hard nog eens te spelen en dan alle drie de niet ontvangen stuks binnen te halen, maar daarvan kreeg ik er ook geen enkele.
Hoe pakken jullie een Protoss speler aan? ik speel veel 2vs2 maar op het moment dat ik tegen 2 protoss spelers ga verlies ik altijd. Een te grote vloot aan Void rays waar ik zelfs met een hele berg Vikings niet tegenop kan. Waarschijnlijk doe ik iets mis, maar de air units van de protoss zijn wel erg overpowered; ontzettend grote range, cloaken en in een kudde niet te stoppen.
39
tegen mass air heb je denk ik splash damage nodig. Thors al geprobeerd? die hebben toch een nieuwe anti armor ability (of is dat vs ground)?
oke ik ben compleet nieuw met starcraft.
is ik ben wat filmpjes aan het kijken op internet speel eens wat tegen de ai en begin de basis dingen een beetje in de vingers te krijgen, kan een medium computer makkelijk aan.
nu denk ik laat ik eens een online potje proberen kijken hoe dat gaat.
kom ik gelijk uit tegen een gold laege (ik speel het nog geen week
)
speel op dit moment nog WOL.
naja we gaan rustig verder met filmpjes kijken en oefenen. (eerst nog maar even tegen de pc)
en is het aan te raden om ook alvast hots te halen of kan ik eerst wel met WOL uit de voetten, ivm. MP?
is ik ben wat filmpjes aan het kijken op internet speel eens wat tegen de ai en begin de basis dingen een beetje in de vingers te krijgen, kan een medium computer makkelijk aan.
nu denk ik laat ik eens een online potje proberen kijken hoe dat gaat.
kom ik gelijk uit tegen een gold laege (ik speel het nog geen week
speel op dit moment nog WOL.
naja we gaan rustig verder met filmpjes kijken en oefenen. (eerst nog maar even tegen de pc)
en is het aan te raden om ook alvast hots te halen of kan ik eerst wel met WOL uit de voetten, ivm. MP?
Thors zijn inderdaad de manier om ze af te maken, net een paar potjes geprobeerd. ThanksMrTi schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:05:
tegen mass air heb je denk ik splash damage nodig. Thors al geprobeerd? die hebben toch een nieuwe anti armor ability (of is dat vs ground)?
39
Thors zijn twijfelachtig hoor, in grote aantallen kunnen ze door splash wel voids counteren, maar dan heb je ook weer carriers en tempests. Marines zijn het beste totdat je echt late game komt, dan zijn marines simpelweg te supply inefficient. Dan werkt een verdedigende positie met hoop missile turrets goed.
@Skinny, je eerste 5 matches zijn bedoelt om te kijken hoe goed je bent, komt er uiteindelijk op neer dat je aan het begin er gewoon een aantal zal verliezen totdat je op het juiste niveau zit.
@Skinny, je eerste 5 matches zijn bedoelt om te kijken hoe goed je bent, komt er uiteindelijk op neer dat je aan het begin er gewoon een aantal zal verliezen totdat je op het juiste niveau zit.
ja ik weet het ik zal ook wel in bronze terecht komen, maar het is zo vreemdfurby-killer schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 08:15:
maar is het slim om hots te gaan of eerst even WOL blijven?
De gemiddelde speler is gold, dus het is eigenlijk niet zo raar om als eerste tegen een gold te moeten.sk1nny666 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:15:
[...]
ja ik weet het ik zal ook wel in bronze terecht komen, maar het is zo vreemdgelijk het 1e potje tegen gold.
In WoL heeft iedereen tegenwoordig ongeveer dezelfde builds, terwijl HotS net nieuw is en iedereen nog vanaf 0 begint en nog moet uitvogelen wat tegen wat werkt. Maar voor bepaalde dingen (zoals mechanics) maakt het niet uit of je WoL of HotS speeld.sk1nny666 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:15:
[...]
ja ik weet het ik zal ook wel in bronze terecht komen, maar het is zo vreemdgelijk het 1e potje tegen gold.
Ik zou voor HotS gaan omdat het nieuw is en iedereen nog super slecht is. Ook vind ik het een beter spel dan WoL (geen standaard infestor/broodlord in elke match up).
Gisteren gestart met de campain van Hots maar ik heb last dat eens in de zoveel tijd de game stopt. Of soms dat het geluid blijft hangen. Na een paar seconden gaat de game dan vaak wel weer verder, maar het is beste vervelend. Daarnaast loop de game gewoon goed.
Iemand ervaring met hoe je dat op kan lossen?
heb je toevallig ook een SSD? Heb er namelijk ook last van. Gemiddeld 1 keer per 2 uur ongeveer dat het spel een seconde of 2/3 blijft hangen. Voor de rest loopt het helemaal vloeiend.
Heb er niet heel veel last van, af en toe gebeurt het en denk je dat je tegenstander weer een dc heeft oid
Heb er niet heel veel last van, af en toe gebeurt het en denk je dat je tegenstander weer een dc heeft oid
Inderdaad een SSD. Hier gebeurd het helaas wel vaker dan 1 keer per 2 uur, gisteren de missie met de flash freeze gespeeld en daar in gebeurde het wel een paar keer achter elkaar ene keer wat langer dan de andere keer
.
Verwijderd
Dan ga je wel lekker ja, ik heb voornamelijk problemen tegen Terran, heb jij nog wat tips voor mij als Terran speler voor een Toss speler? Ik ga nu standaard uit van static defences (photon cannons) omdat er toch vaak Widowmine drops wordt gedaan.Ja, moet eerlijk zeggen dat ik al een weekje of drie niet meer gespeeld had, maar i kwas toch verrast hoe slecht het ging. Ook nog 2 v/d potjes verloren dankzij een crashende macInmiddels na 2 potjes in bronze terug in silver. Daarna 3 potjes silver gewonnen en terug in gold. Speel nu tegen plat spelers dus ik denk dat als ik er nog een paar win ik wel weer in plat zit.
Speelde overigens net tegen een gold protoss die mij dropte met high templar and een hele berg scv's uitmoorde in pak em beet 10 seconden. Ik drop hem vervolgens met twee medivacs vol widow mines en kill daar 15 probes mee. Vervolgens hele game lang vol gescholden dat terren OP is en ik een klootzak en verliezer omdat ik niet kan winnen zonder OP terran te spelen
Vervolgens natuurlijk gewonnen
EDIT: Sow! net voor het eerst een potje tegen diamond (zerg) gespeeld. Van bronze naar diamond in 2 dagen haha. Was enigzins eenzijdig. Hij verdedigde erg goed tegen mijn drops early game en krijg daarom een economy lead die ik niet kan bijhouden. Volgende keer beter
Over het algemeen, widow mine contain is ook echt zo kut, kan soms moeilijk expanden. Eens in de zoveel tijd krijg ik een Terran die goed weet om te gaan met widowmines, raven (voor mn obs), en vikings. Die snipen mn obs zodra hij gedetect wordt, 9 van de 10 keer is dat ook een afleiding en wordt mn base van achter gedropped
Heb het zelf ook op een SSD staan en heb geen last van crashes, wel af en toe van een freeze.Christiaan676 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:42:
Inderdaad een SSD. Hier gebeurd het helaas wel vaker dan 1 keer per 2 uur, gisteren de missie met de flash freeze gespeeld en daar in gebeurde het wel een paar keer achter elkaar ene keer wat langer dan de andere keer.
Same here, ook op de SSD en nergens last van. Wel ben ik van OS X geswitched naar Windows (bootcamp), merk dat het op Windows toch net wat lekkerder speelt allemaal. De mouse sensitivity is out of the box ook beter voor mij op Windows.Gropah schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:49:
[...]
Heb het zelf ook op een SSD staan en heb geen last van crashes, wel af en toe van een freeze.
Die freeze (en bedoelde ik met dat de game stopt) heb ik ook in filmpjes word soms alles zwart, volgens een topic op battle.net zou de game gewoon doordraaien en alleen het beeld niet vernieuwen maar dat heb ik nog niet gemerkt. Wel gemerkt dat het vaak gebeurd als er een portret verschijnt en er wat gezegd word. Dit resulteert soms ook in dat wat die gene zegt blijft hangen. In de DXdiag die er gepost zijn in het topic zie ik zo snel alleen mensen met een normale hardeschijf...
3D portretten uit zetten schijnt te helpen dus dat vanavond maar is proberen.
http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/8198641032?page=3
3D portretten uit zetten schijnt te helpen dus dat vanavond maar is proberen.
http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/8198641032?page=3
Waarom zou een SSD hebben er uberhaupt mee te maken hebben dat je freezes hebt? Hier trouwens ook SSD, maar geen freezes.
Voor detection heb je ook oracles, maar dat wordt een duur geintje tegen vikings. Storm werkt waarschijnlijk wel wat verder in het spel. Maar het effectiefste is gewoon niet zijn minefield aanvallen. Met paar cannons kan je wel voorkomen dat hij er verder mee naarvoren komt, en daarmee kan je waarschijnlijk ook wel third securen. Ondertussen warp prism met oa probe om zijn leger heen sturen, probe droppen om meer pylons te maken, en dan gewoon in zijn basis units gaan inwarpen. Immortals zijn dan ook wel handig.
Bijna geen enkele map kan je daadwerkelijk van achter een basis droppen, maar goed komt er verder op neer dat je een oog op de minimap moet hebben, en bij voorkeur wat observers uit, al kan dat lastig zijn als hij die actief opzoekt en vernietigd. Dan heb je nog planetary nexus (photon overcharge), waarmee je al een drop met één muisklik zo ongeveer neutraliseert.Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:48:
[...]
Dan ga je wel lekker ja, ik heb voornamelijk problemen tegen Terran, heb jij nog wat tips voor mij als Terran speler voor een Toss speler? Ik ga nu standaard uit van static defences (photon cannons) omdat er toch vaak Widowmine drops wordt gedaan.
Over het algemeen, widow mine contain is ook echt zo kut, kan soms moeilijk expanden. Eens in de zoveel tijd krijg ik een Terran die goed weet om te gaan met widowmines, raven (voor mn obs), en vikings. Die snipen mn obs zodra hij gedetect wordt, 9 van de 10 keer is dat ook een afleiding en wordt mn base van achter gedropped
Voor detection heb je ook oracles, maar dat wordt een duur geintje tegen vikings. Storm werkt waarschijnlijk wel wat verder in het spel. Maar het effectiefste is gewoon niet zijn minefield aanvallen. Met paar cannons kan je wel voorkomen dat hij er verder mee naarvoren komt, en daarmee kan je waarschijnlijk ook wel third securen. Ondertussen warp prism met oa probe om zijn leger heen sturen, probe droppen om meer pylons te maken, en dan gewoon in zijn basis units gaan inwarpen. Immortals zijn dan ook wel handig.
Ik heb pas recent een SSD en het komt eigenlijk pas voor sinds ik die heb(alleen in SC2) Vandaar dat ik het naar voren haaldefurby-killer schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:32:
Waarom zou een SSD hebben er uberhaupt mee te maken hebben dat je freezes hebt? Hier trouwens ook SSD, maar geen freezes.
[...]
Dat het door een SSD komt lijkt inderdaad nogal onlogisch, heb hiervoor op de zelfde PC met SSD de WOL campaign gespeeld en dat liep gewoon vloeiend en zonder problemen. In het topic wat ik eerder linkte word gesuggereerd dat het probleem is ontstaan bij één van de laatste patches laten we hopen dat blizzard snel oplossing bedenkt.
Meest logisch lijkt een videokaart probleem, maar AMD, Nvidia en intel kaarten heb ik al gezien met de zelfde problemen....
Meest logisch lijkt een videokaart probleem, maar AMD, Nvidia en intel kaarten heb ik al gezien met de zelfde problemen....
Ik had hetzelfde nadat ik WoL geupdate had naar HoTs. Een hele uninstall en nieuwe download loste bet bij mij voor het grootste gedeelte op. online matches heb ik af en toe happeringen die ik in WoL niet had, maar mijn wireless verbinding is niet echt optimaal dus dat kan het best zijn.Christiaan676 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:50:
Gisteren gestart met de campain van Hots maar ik heb last dat eens in de zoveel tijd de game stopt. Of soms dat het geluid blijft hangen. Na een paar seconden gaat de game dan vaak wel weer verder, maar het is beste vervelend. Daarnaast loop de game gewoon goed.
Ik ben een beetje aan HotS aan het wennen nu..
Momenteel:
(Total / W /L / Win %)
ZvZ 33W 23L 59%
ZvP 23W 17L 58%
ZvT 17W 18L 49%
ZvA 73W 58L 56%
ZvZ en ZvP gaan nog netjes, Ik heb alleen nog wat problemen met ZvT.. die widow mines zijn echt zeer irritant. Ik zit nu ook wat gevarieerdere tactieken te oefenen, zoals 10 pool opening vs terran, 12 pool 19 hatch versus protoss en ik ga nu eindelijk banelings in ZvZ (Nooit gedaan, tot een week terug!)
Ik zie qua map report ook echt grote fluctuaties
Bel'Shir Vestige LE 22W 9L 71%
Daybreak LE 14W 10L 58%
Whirlwind LE 11W 9L 55%
Newkirk Precinct 11W 10L 52%
Star Station 9W 9L 50%
Neo PLanet S LE 6W 11L 35%
Dus van 71% winrate op Bel'Shir, naar 35% winrate op Neo Planet S LE.. ZO te zien liggen bepaalde mappen mij wel, en sommige niet. :-) iemand anders ook van die fluctuaties?!
Ik zit gelukkig weer in de masters league \m/ In een makkelijke divisie ook nog, nu sta ik top 8 met 380 punten, terwijl dat in een normale league iets van 20 á 30 zou zijn, hah.

Ik heb nu ook mijn eigen clan gemaakt [Sakura]Blossoms, Blosssoms everywhere.
Heb je zin om gezellig te doen, mag je 't channel ook joining.
En ben je masters+ dan mag je zelfs de clan joinen!
Je mag ook diamonds inviten, mits je ze zelf een beetje coached en naar masters haalt!
't wordt een fun clan zonder poespas, waar je kan practicen en gezelig kan chatten/discussiëren.
Momenteel:
(Total / W /L / Win %)
ZvZ 33W 23L 59%
ZvP 23W 17L 58%
ZvT 17W 18L 49%
ZvA 73W 58L 56%
ZvZ en ZvP gaan nog netjes, Ik heb alleen nog wat problemen met ZvT.. die widow mines zijn echt zeer irritant. Ik zit nu ook wat gevarieerdere tactieken te oefenen, zoals 10 pool opening vs terran, 12 pool 19 hatch versus protoss en ik ga nu eindelijk banelings in ZvZ (Nooit gedaan, tot een week terug!)
Ik zie qua map report ook echt grote fluctuaties
Bel'Shir Vestige LE 22W 9L 71%
Daybreak LE 14W 10L 58%
Whirlwind LE 11W 9L 55%
Newkirk Precinct 11W 10L 52%
Star Station 9W 9L 50%
Neo PLanet S LE 6W 11L 35%
Dus van 71% winrate op Bel'Shir, naar 35% winrate op Neo Planet S LE.. ZO te zien liggen bepaalde mappen mij wel, en sommige niet. :-) iemand anders ook van die fluctuaties?!
Ik zit gelukkig weer in de masters league \m/ In een makkelijke divisie ook nog, nu sta ik top 8 met 380 punten, terwijl dat in een normale league iets van 20 á 30 zou zijn, hah.

Ik heb nu ook mijn eigen clan gemaakt [Sakura]Blossoms, Blosssoms everywhere.
Heb je zin om gezellig te doen, mag je 't channel ook joining.
En ben je masters+ dan mag je zelfs de clan joinen!
Je mag ook diamonds inviten, mits je ze zelf een beetje coached en naar masters haalt!
't wordt een fun clan zonder poespas, waar je kan practicen en gezelig kan chatten/discussiëren.
[ Voor 16% gewijzigd door kaluro2 op 22-03-2013 17:22 ]
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Ik zag Ret pas 'gewoon' ling/bane/muta gaan met 8-10 swarmhost om de mine hits op te vangen en dat potje won hij overtuigend.kaluro2 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 17:11:
ZvZ en ZvP gaan nog netjes, Ik heb alleen nog wat problemen met ZvT.. die widow mines zijn echt zeer irritant.
Ik dacht dat ze de ladder zo hadden aangepast, dat rank 10 ook echt top 10 betekende internationaal? Zie ook ditkaluro2 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 17:11:
Volgens mij is het opgelost nu net een paar missies gespeeld en geen freezes meer gehadthemac1983 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:51:
[...]
Ik had hetzelfde nadat ik WoL geupdate had naar HoTs. Een hele uninstall en nieuwe download loste bet bij mij voor het grootste gedeelte op. online matches heb ik af en toe happeringen die ik in WoL niet had, maar mijn wireless verbinding is niet echt optimaal dus dat kan het best zijn.
Verwijderd
Na een paar zeer frustrerende potjes, toch eindelijk weer diamond 
BTW, Ik zit sinds de laatste update met het probleem dat mijn settings steeds worden gereset naar "recommended", terwijl ik dit dus niet wil. Iemand enig idee hoe ik dat weer kan veranderen?
BTW, Ik zit sinds de laatste update met het probleem dat mijn settings steeds worden gereset naar "recommended", terwijl ik dit dus niet wil. Iemand enig idee hoe ik dat weer kan veranderen?
Gewoon ling/bane/muta werkt nog steeds. Er echter zit wel een hele tactiek achter omgaan met de widow mines, maar het is redelijk te doen. Je moet alleen veel meer opletten. Als je 't goed doet kun je de mines ook tegen ze laten werken.MrTi schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 18:43:
[...]
Ik zag Ret pas 'gewoon' ling/bane/muta gaan met 8-10 swarmhost om de mine hits op te vangen en dat potje won hij overtuigend.
Zie: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=403878
Het is maar een gedachte hoor maar: bij mij kwam dit door een nieuw programma van Nvidia. Een beta ding dat alle game settings vanzelf optimaliseerde. Als ik dus iets op low zet in starcraft maakt het programma er direct weer de aanbevolen settings van.Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 01:11:
Na een paar zeer frustrerende potjes, toch eindelijk weer diamond
net hots binnen en gelijk de placement games gedaan, zit ik in gold 
ik speel starcraft nu ongeveer een week, en ik volg de filmpjes van filtersc, dus ik maak alleen maar marienes en dan kom ik in gold league.
ik ga rustig verder kijken hoe snel ik terug val naar bronse, tot nu toe vermaak ik me prima
ik speel starcraft nu ongeveer een week, en ik volg de filmpjes van filtersc, dus ik maak alleen maar marienes en dan kom ik in gold league.
ik ga rustig verder kijken hoe snel ik terug val naar bronse, tot nu toe vermaak ik me prima
Ookal zit je in Gold, als je nu een aantal games verliest gaan ze je vanzelf tegen silver / bronze spelers zetten, terwijl je in gold league blijft.sk1nny666 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:47:
net hots binnen en gelijk de placement games gedaan, zit ik in gold
Misschien een skillgap? :-) op ladder wint hij z.g.a. alles, in tournamenten niks.MrTi schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 18:43:
[...]
Ik zag Ret pas 'gewoon' ling/bane/muta gaan met 8-10 swarmhost om de mine hits op te vangen en dat potje won hij overtuigend.
Ik begeef het ook vaak als ik tegen drops speel, die doen me dan de nek om.
Ook in cost-effectiveness moet ik nog het e.e.a. leren in zvt.
Hmm maar ik zit in een nieuwe divisie met redelijk wat inactieve spelers, en als ik andere divisies bekijk moet je minimaal het dubbele van mijn punten hebben om ook maar top 8 te halen. Ik moet ook steeds tegen mid masters.Gropah schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:59:
[...]
Ik dacht dat ze de ladder zo hadden aangepast, dat rank 10 ook echt top 10 betekende internationaal? Zie ook dit
Ik ben ook alweer naar rank 16 gedropped zie ik .
http://eu.battle.net/sc2/...adder/125343#current-rank
[ Voor 44% gewijzigd door kaluro2 op 23-03-2013 21:05 ]
Zijn hier nog wat (high) masters die wat willen oefenen? Gister een volledige tilt gehad en iets van 3-13 gegaan op de ladder. De dagen ervoor ging het allemaal prima. Top 3 masters en redelijke games tegen GM maar daarna voelde elke game volledig hopeloos.
Ik speel Zerg overigens. Vind het ook niet erg om ZvZ te oefenen.
Ik speel Zerg overigens. Vind het ook niet erg om ZvZ te oefenen.
Als Terran moet je wel direct blokkade bouwen bij een ramp, want anders kunnen protoss en zerg spelers je makkelijk pakken. Maar wat protoss spelers daartegen doen is een pylon en canons plaatsen bij je ingang en schieten zo alles weer kapot. Intussen moet je nogmaals een barrack bouwen etc. wat dus geld en tijd kost. Wat kun je hier tegen doen?
39
In principe hoeft het niet per sé tegen toss, maar ik doe het zelf wel altijd. Het is altijd beter dat ze daar met cannons het kapot schieten dan je mineral line, als je buiten cannon range kan repairen dat ook doen.
Maar belangrijker, hij kan niet omhoog zomaar schieten. Dan moet hij een probe bij je wall-off hebben staan, en die kan je aanvallen. Als die dood is kan hij niet op je schieten. Het wordt een groter probleem als hij in je basis al is. Als je al bijna marine hebt, met hoop SCVs zijn cannons die worden gemaakt aanvallen, zodra marine er is kan je zijn probe doden (kan je ook met SCVs proberen, maar lukt waarschijnlijk niet).
Als dat niet meer lukt heb je gewoon je marines nodig om hem te vertragen. Je gaat hem er niet mee stoppen, maar je zorgt er wel voor dat hij steeds maar klein beetje vooruit kan komen. Ondertussen met scout SCV baracks ergens in zijn basis, of bij zijn basis in de buurt maken, en daaruit marines of reapers maken (zowel WOL als HOTS reapers werken). Als je er een paar hebt zijn probes aanvallen. En een hidden expansion maken is ook leuk.
Maar belangrijker, hij kan niet omhoog zomaar schieten. Dan moet hij een probe bij je wall-off hebben staan, en die kan je aanvallen. Als die dood is kan hij niet op je schieten. Het wordt een groter probleem als hij in je basis al is. Als je al bijna marine hebt, met hoop SCVs zijn cannons die worden gemaakt aanvallen, zodra marine er is kan je zijn probe doden (kan je ook met SCVs proberen, maar lukt waarschijnlijk niet).
Als dat niet meer lukt heb je gewoon je marines nodig om hem te vertragen. Je gaat hem er niet mee stoppen, maar je zorgt er wel voor dat hij steeds maar klein beetje vooruit kan komen. Ondertussen met scout SCV baracks ergens in zijn basis, of bij zijn basis in de buurt maken, en daaruit marines of reapers maken (zowel WOL als HOTS reapers werken). Als je er een paar hebt zijn probes aanvallen. En een hidden expansion maken is ook leuk.
Als je erover nadenkt dan zie je dat die claim helemaal niet mogelijk is. Zoals kaluro ook al zegt, het hangt er maar net vanaf hoe actief je divisie is. Bij de leagues onder diamond spelen gemiddeld maar zo'n 25 mensen van een divisie. Als je actief speelt ben je vrijwel altijd top 25.Gropah schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:59:
Ik dacht dat ze de ladder zo hadden aangepast, dat rank 10 ook echt top 10 betekende internationaal? Zie ook dit
Of gewoon niet ranked spelen voor 2 weken ofzo bij nieuw seizoen, dan kom je in een divisie met mensen die gemiddeld minder vaak spelen.
Afgelopen zaterdag dan na hele hoop oefenen met Zerg dan toch mn placement matches gedaan en 2 verloren (eerste was zo dom verloren, 6pool met al zn workers erbij, aan het einde had hij 2 lings over en waren we beide drone en mineralloos) en de laatste was tegen een Plat speler die toch best goed kon containen met zn Col/VR deathball en uiteindelijk in Silver terecht gekomen 
Nog geen Gold waar ik met WoL in zat, maar dat gaat wel goed komen denk ik zo
Haha netjes ik zit nu ook in Silver.RaseriaN schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:11:
Afgelopen zaterdag dan na hele hoop oefenen met Zerg dan toch mn placement matches gedaan en 2 verloren (eerste was zo dom verloren, 6pool met al zn workers erbij, aan het einde had hij 2 lings over en waren we beide drone en mineralloos) en de laatste was tegen een Plat speler die toch best goed kon containen met zn Col/VR deathball en uiteindelijk in Silver terecht gekomen
Is er ergens een website waar builds voor HOTS staan? Kan nog niet echt vinden namelijk.
Teamliquid.net is een goeie om in de gaten te houden, maar ik denk dat er nog niet heel veel zijn. Mensen hebben nog niet echt hele vaste builds voor HotS geloof ikPeterrtt schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:39:
[...]
Haha netjes ik zit nu ook in Silver.
Is er ergens een website waar builds voor HOTS staan? Kan nog niet echt vinden namelijk.
Mijn TvT wordt er niet beter op, zit hele tijd opgesloten in mijn basis en kom er niet echt uit, toch eens zorgen dat ik degene ben die het opsluiten doet. Ondertussen wel redelijke strat voor TvZ gevonden lijkt het. Verlies alleen nog te vaak door ling runbys waar ik niet van zou moeten verliezen. Maar ik doe marine/marauder/hellbat pushes met medivacs die redelijk snel mee gaan doen. Daarmee kan ik iig de third deny'en, en het kost zergs nog een beetje tijd om uit te vogelen dat ze niet alles met mass speedlings kunnen verdedigen.
Gisteren gepromote naar gold. Heb mijn 1e 10 potjes kansloos verloren in silver. Vervolgens won ik 80% van me potjes dus dan gaat het hard
Doe eigenlijk tegen alle races een 3gate + robo met blink stalkers + immortals. Als ze dit tegenhouden heb ik meestal genoeg minerals voor een 8 gate(toch meer op me macro gaan letten als ik aanval
) Waarmee ik ze makkelijk overrun.
Doe eigenlijk tegen alle races een 3gate + robo met blink stalkers + immortals. Als ze dit tegenhouden heb ik meestal genoeg minerals voor een 8 gate(toch meer op me macro gaan letten als ik aanval
Ik vond de campaign een beetje tegenvallen...
Waarom kan ik geen corruptors maken in de single player? De enige anti air die je hebt zijn hydra's.
In de laatste missie heb ik maar locus hosts gemaakt met die ability dat ze vliegen en air kunnen aanvallen en dan was het ook meteen te makkelijk, ik had 30k minerals en gas gestockpiled toen ik na 30 min klaar was op hard.
Verder vond ik die evolution missies te makkelijk. Het was leuker geweest als ze die wat meer challenging gemaakt hadden. En bijvoorbeeld vaker micro missies met infestors/ vipers...
Waarom kan ik geen corruptors maken in de single player? De enige anti air die je hebt zijn hydra's.
In de laatste missie heb ik maar locus hosts gemaakt met die ability dat ze vliegen en air kunnen aanvallen en dan was het ook meteen te makkelijk, ik had 30k minerals en gas gestockpiled toen ik na 30 min klaar was op hard.
Verder vond ik die evolution missies te makkelijk. Het was leuker geweest als ze die wat meer challenging gemaakt hadden. En bijvoorbeeld vaker micro missies met infestors/ vipers...
Ik ben sinds gister begonnen met spelen en het is toch lastiger dan ik had verwacht 
Ik speel nu alleen nog met Terran, heb de zergs en protoss geprobeerd maar dat is simpelweg nog te moeilijk voor me xD.
Heeft iemand tips of een guide zodat ik een stuk beter wordt? Ik wil namelijk wel een paar maten van me verslaan
Ik speel nu alleen nog met Terran, heb de zergs en protoss geprobeerd maar dat is simpelweg nog te moeilijk voor me xD.
Heeft iemand tips of een guide zodat ik een stuk beter wordt? Ik wil namelijk wel een paar maten van me verslaan
ga naar matchmaking en probeer de stages. Dat is een goede start om je economie en supply in orde te krijgen. daarna kan je tegen de computer oefenen.
Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!
ik ben zelf net begonnen en ik volg filtersc op youtube,DivineNL schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:52:
Ik ben sinds gister begonnen met spelen en het is toch lastiger dan ik had verwacht
hij is net weer een nieuwe serie gestart over hots, en hij leert je gelijk goed hoe je je macro moet hebben als taran zijnde.
en hij stelt je doellen waar je naartoe kan gaan weken.
Wil er iemand met mij 2v2's doen via teamspeak
? Ik kan 's avonds en in de weekenden. Stuur pb'tje svp
Kom in het got channel of in de Gathering of Tweakers groep zitten. Daar zijn altijd wel mensen die teamgames willen spelen.Blue_Fear schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:35:
Wil er iemand met mij 2v2's doen via teamspeak? Ik kan 's avonds en in de weekenden. Stuur pb'tje svp
Gek MMR systeem!
Ik win zo goed als alles op silver, en zat de laatste tijd óf tegen silver óf tegen plat/diamond players.
Zo goed als alles win ik, en zonet ook tegen een diamond speler (die win ik niet vaak
).
En ja hoor: promotion. Naar gold...
Veel matches tegen plat zijn nu 'even match', dus waarom ik niet naar plat ben gepromoot snap ik niet helemaal! Maargoed! Dan eerst gold maar een week lang nr1 in de league gaan staan!
Ik win zo goed als alles op silver, en zat de laatste tijd óf tegen silver óf tegen plat/diamond players.
Zo goed als alles win ik, en zonet ook tegen een diamond speler (die win ik niet vaak
En ja hoor: promotion. Naar gold...
Veel matches tegen plat zijn nu 'even match', dus waarom ik niet naar plat ben gepromoot snap ik niet helemaal! Maargoed! Dan eerst gold maar een week lang nr1 in de league gaan staan!
Ik presenteer u: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=402758bertjuuhh schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:50:
[...]
Teamliquid.net is een goeie om in de gaten te houden, maar ik denk dat er nog niet heel veel zijn. Mensen hebben nog niet echt hele vaste builds voor HotS geloof ik
Nice!! Die ga ik eens even rustig doornemen, dankjewel voor het delen!
Hoe kom ik daar, niemand wil met mij spelenMrTi schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:45:
[...]
Kom in het got channel of in de Gathering of Tweakers groep zitten. Daar zijn altijd wel mensen die teamgames willen spelen.
weet niet of het hier al ooit gepost is maar voor de liefhebber van starcraft 1 , ik heb de eerste campaign bijna rond maar dit is toch wel heel vet gemaakt !
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=303166
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=303166
Verwijderd
Misschien handig om te weten, je kan een aantal builds oefenen die de AI kent. Dit zijn meestal standaard builds die ook door de pro's worden gebruikt. Zo kun je een aantal builds oefenen.Peterrtt schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:39:
[...]
Haha netjes ik zit nu ook in Silver.
1. Je gaat naar custom match
2. Kiest een map
3. Zet je zelf als spectator en voegt 2 AI toe (Very Hard of Insane)
4. Selecteer een build die je wil oefenen
5. Pak een pen en een notitieblok, en noteer de timings + build order
Zo heb ik bijv. voor protoss immortal gateway timing push geleerd en economic builds.
Superhandig als je nog geen idee hebt wat voor build je kan/wil gebruiken.
Als je een van deze builds onder de knie begint te krijgen, kan je ze verder tweaken en uitproberen in de unranked matches.
Nou succes in iedergeval!
Ik heb echt last van lag in HoTS. In WoL had ik daar totaal geen last van. Deze kon ik ook op Ultra spelen, terwijl ik zelfs lag als ik HoTS op low speel. Heb natuurlijk gegoogled en zag dat anderen er ook last van hebben. Het probleem ligt aan 'stalls/min' volgens de FPS counter ingame. Het begint allemaal lekker en ik zit op ~100FPS, als het drukker wordt op de map en er zijn battles schiet de stalls/min omhoog.
Mijn hardeware setup is grotendeels hetzelfde. Het enige verschil is dat ik nu alles op SSD heb geinstalleerd welke maar voor 35% vol is. Ruimte genoeg daarop dus.
De volgende dingen heb ik geprobeerd om het te fixen:
- aanpassen details
- Repair install
- uitzetten firewall / antivirus
Niet van dit helpt helaas. Heeft iemand nog een idee hoe ik dit kan oplossen?
Mijn hardeware setup is grotendeels hetzelfde. Het enige verschil is dat ik nu alles op SSD heb geinstalleerd welke maar voor 35% vol is. Ruimte genoeg daarop dus.
De volgende dingen heb ik geprobeerd om het te fixen:
- aanpassen details
- Repair install
- uitzetten firewall / antivirus
Niet van dit helpt helaas. Heeft iemand nog een idee hoe ik dit kan oplossen?
Client opnieuw installeer het is meer een happering dan lag. Heb het probleem zelf ook gehad met WoL en de HotS beta.
Deze kende ik nog niet, even geprobeerd. Best leuk maar helaas ben ik er niet veel wijzer van geworden:Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:14:
[...]
Misschien handig om te weten, je kan een aantal builds oefenen die de AI kent. Dit zijn meestal standaard builds die ook door de pro's worden gebruikt. Zo kun je een aantal builds oefenen.
1. Je gaat naar custom match
2. Kiest een map
3. Zet je zelf als spectator en voegt 2 AI toe (Very Hard of Insane)
4. Selecteer een build die je wil oefenen
5. Pak een pen en een notitieblok, en noteer de timings + build order.
Zo heb ik bijv. voor protoss immortal gateway timing push geleerd en economic builds.
Superhandig als je nog geen idee hebt wat voor build je kan/wil gebruiken.
Als je een van deze builds onder de knie begint te krijgen, kan je ze verder tweaken en uitproberen in de unranked matches.
Nou succes in iedergeval!
Ik wilde namelijk zien of een Elite Z het kon winnen met Roach / Hydra van een Harder P die voor stalker / Immortals gaat. Daar heb ik namelijk echt problemen mee. De AI ook blijkt nu... De Elite AI werd net als ik gefacerolled op 3 base Roach / Hydra / Ling / Infestor versus 2 base Stalker / Immortal / Archon. Wat natuurlijk ergens wel erg logisch is.
Op b.v. Liquipedia lees ik dat SwarmHosts dé oplossing zijn tegen P. Locusts doen inderdaad geen verkeerde schade, gratis units enzo, maar de oplossing voor P is zo gemakkelijk: observer, stalkers, klaar.
Daar moet je als zerg overlords creeping + spores tegenover zetten of Overseer Hydra. Maar dat maakt het een veel intensievere en vooral super immobiele oplossing.
Roach / Hydra + lings / blings en wat Vipers met blinding cloud werkt niet verkeerd, ware het niet dat stalkers daar natuurlijk direct uit blinken
Roach / Hydra / Infestor / Viper zou de oplossing zijn, maar dat duurt te lang om te bouwen wegens het gas, 2 base immortal / stalker is goed te doen en veel makkelijker te micro-en daarnaast.
Wie heeft er tips?
Vandaag heb ik Hots binnen gekregen dmv een prijsvraag. Is deze versie zo te spelen zonder deel 1 of moet ik die ook hebben?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Verwijderd
Mijn Obs wordt altijd gesniped door hydra's als ik ook maar een beetje in de buurt kom van de host's.djunicron schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:25:
[...]
Deze kende ik nog niet, even geprobeerd. Best leuk maar helaas ben ik er niet veel wijzer van geworden:
Ik wilde namelijk zien of een Elite Z het kon winnen met Roach / Hydra van een Harder P die voor stalker / Immortals gaat. Daar heb ik namelijk echt problemen mee. De AI ook blijkt nu... De Elite AI werd net als ik gefacerolled op 3 base Roach / Hydra / Ling / Infestor versus 2 base Stalker / Immortal / Archon. Wat natuurlijk ergens wel erg logisch is.
Op b.v. Liquipedia lees ik dat SwarmHosts dé oplossing zijn tegen P. Locusts doen inderdaad geen verkeerde schade, gratis units enzo, maar de oplossing voor P is zo gemakkelijk: observer, stalkers, klaar.
Daar moet je als zerg overlords creeping + spores tegenover zetten of Overseer Hydra. Maar dat maakt het een veel intensievere en vooral super immobiele oplossing.
Roach / Hydra + lings / blings en wat Vipers met blinding cloud werkt niet verkeerd, ware het niet dat stalkers daar natuurlijk direct uit blinken
Roach / Hydra / Infestor / Viper zou de oplossing zijn, maar dat duurt te lang om te bouwen wegens het gas, 2 base immortal / stalker is goed te doen en veel makkelijker te micro-en daarnaast.
Wie heeft er tips?
En laat ik mijn Colo in de buurt komen, worden ze weer gesniped door Corruptors.
De oplossing die jij noemt voor P is lang niet zo makkelijk als je denkt hoor, tuurlijk het is een voor de hand liggende keus, maar zoals je ook boven aangaf, met creep + crawlers (spine + spore), is het voor P niet zo eitje. Had wat matches gezien tussen TLO en Whitera, en TLO had hem opgerold met deze strat. Weet zijn exacte unit comp. niet precies, maar weet nog wel heel goed dat hij easy wins had.
Maar goed, ik ben maar platinum dus geen idee hoe het gaat in jouw league
Ja je hebt WoL nodig, het is een 'uitbreiding'Oxigeon schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:27:
Vandaag heb ik Hots binnen gekregen dmv een prijsvraag. Is deze versie zo te spelen zonder deel 1 of moet ik die ook hebben?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2013 16:06 ]
Je hebt het over compositions met Hive tech tegen een 2-base protoss. Lijkt me geen correcte gang van zaken.djunicron schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:25:
[...]
Deze kende ik nog niet, even geprobeerd. Best leuk maar helaas ben ik er niet veel wijzer van geworden:
Wie heeft er tips?
Als de protoss namelijk op 2 base blijft en al zijn resources in immortal/stalker pompt, heb jij helemaal geen tijd om te techen naar hive. Een counter tegen pure immortal/stalker is mass lings. Counteren zowel immortals als stalkers. Als hij wat sentries en zealots erin mixt mix jij er wat meer roaches in.
Dit soort dingen bespreken is trouwens interessant, maar 95% van de gevallen is de truc om een bepaalde strategie te verslaan om simpelweg beter te macro'en en meer shit te hebben als je tegenstander heeft. Zolang je niet boven low masters zit geld dit bijna automatisch.
Ik ben zelf een master speler en merk dat bijna alle potten die ik verlies tegen high masters zij simpelweg veel beter macro'en en altijd meer units lijken te hebben. Zo ook dat als ik tegen iemand van diamond-level speel ik bijna kan winnen met zealot(of ling) only, puur omdat ik veel beter macro. Werk daar aan in plaats van je dood te staren op een bepaalde unit compositie!
Je moet ook wings of liberty hebben, hots is een expansion.Oxigeon schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:27:
Goed, ik moet het misschien iets beter vertellen. Moet nog één placement match, zit een beetje op gold / platinum niveau te knoeien.
Goede macro is inderdaad wat mij echt verder gaat helpen, dat weet ik ook. Maar goed, tegen spelers van gelijk niveau leg ik het dus herhaaldelijk af met roach / hydra builds.
Tot 6:30 schermutselingen met pool opening vs gateway, waarna ik naar roach ga het moment dat ik met lings geen schade meer kan doen. (gaat misschien hier al fout?)
Rond 9:00 probeer ik 3 base te zijn en de toss op z'n plek te houden, Roach & Hydra, tot ik rond 12:30 wat upgrades voor deze rakkers heb. Als ik nu nog niets heb weten te bereiken ga ik rond 15:00 maar naar Hive, ook omdat ik dan vaak al aan +2 attack zit.
Als ik meer lings gebruik krijg ik het lastiger tegen Collossi of Archons, hoewel P weinig Collosi durft te bouwen tegen Z lijkt het. Ik weet dat je P niet over de 150 food moet laten komen, dan ben je ook gewoon verloren, tenzij je twee hele Z legers goed weet te ruilen voordat hij bij je basis is aangekomen.
Maar ook 200 vs 150 in het voordeel met zeg 20 lings, 20 roaches en 25 hydra en een support caster erbij wordt alles gewoon opgeveegd.
==
Wat de SH betreft, ik ga er meestal op uit met 1 overseer, 2 overlords en 3 drones als ik 3 SH heb. Paar lings binnen rennen zodat je rustig kan opbouwen. Spores staan, Overseer hangt, maar na de eerste wave terwijl er meer SH aan komen komt gewoon de hele toss force aan lopen focus SH weg, focus detectie weg en je SH zijn alsnog kansloos.
Ik heb inderdaad pro games gezien waarbij dit lukt en wat youtube cheeses, maar in dat geval blijven de P vaak nog 2 of 3 rondes minimaal in hun basis en nemen ze de schade. Tegen die tijd zijn er meer SH bij gekomen en is het afgelopen. Maar dat weten P-spelers kennelijk ondertussen ook dus gaan ze tot actie over voordat er 8 SH voor hun basis liggen...
Goede macro is inderdaad wat mij echt verder gaat helpen, dat weet ik ook. Maar goed, tegen spelers van gelijk niveau leg ik het dus herhaaldelijk af met roach / hydra builds.
Tot 6:30 schermutselingen met pool opening vs gateway, waarna ik naar roach ga het moment dat ik met lings geen schade meer kan doen. (gaat misschien hier al fout?)
Rond 9:00 probeer ik 3 base te zijn en de toss op z'n plek te houden, Roach & Hydra, tot ik rond 12:30 wat upgrades voor deze rakkers heb. Als ik nu nog niets heb weten te bereiken ga ik rond 15:00 maar naar Hive, ook omdat ik dan vaak al aan +2 attack zit.
Als ik meer lings gebruik krijg ik het lastiger tegen Collossi of Archons, hoewel P weinig Collosi durft te bouwen tegen Z lijkt het. Ik weet dat je P niet over de 150 food moet laten komen, dan ben je ook gewoon verloren, tenzij je twee hele Z legers goed weet te ruilen voordat hij bij je basis is aangekomen.
Maar ook 200 vs 150 in het voordeel met zeg 20 lings, 20 roaches en 25 hydra en een support caster erbij wordt alles gewoon opgeveegd.
==
Wat de SH betreft, ik ga er meestal op uit met 1 overseer, 2 overlords en 3 drones als ik 3 SH heb. Paar lings binnen rennen zodat je rustig kan opbouwen. Spores staan, Overseer hangt, maar na de eerste wave terwijl er meer SH aan komen komt gewoon de hele toss force aan lopen focus SH weg, focus detectie weg en je SH zijn alsnog kansloos.
Ik heb inderdaad pro games gezien waarbij dit lukt en wat youtube cheeses, maar in dat geval blijven de P vaak nog 2 of 3 rondes minimaal in hun basis en nemen ze de schade. Tegen die tijd zijn er meer SH bij gekomen en is het afgelopen. Maar dat weten P-spelers kennelijk ondertussen ook dus gaan ze tot actie over voordat er 8 SH voor hun basis liggen...
Mwah hive tech kost puur 100/100 voor de infestation pit en 200/150 voor hive. 300/200 dat je dan kwijt bent.Rem schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:28:
[...]
Je hebt het over compositions met Hive tech tegen een 2-base protoss. Lijkt me geen correcte gang van zaken.
Als de protoss namelijk op 2 base blijft en al zijn resources in immortal/stalker pompt, heb jij helemaal geen tijd om te techen naar hive. Een counter tegen pure immortal/stalker is mass lings. Counteren zowel immortals als stalkers. Als hij wat sentries en zealots erin mixt mix jij er wat meer roaches in.
Dit soort dingen bespreken is trouwens interessant, maar 95% van de gevallen is de truc om een bepaalde strategie te verslaan om simpelweg beter te macro'en en meer shit te hebben als je tegenstander heeft. Zolang je niet boven low masters zit geld dit bijna automatisch.
Ik ben zelf een master speler en merk dat bijna alle potten die ik verlies tegen high masters zij simpelweg veel beter macro'en en altijd meer units lijken te hebben. Zo ook dat als ik tegen iemand van diamond-level speel ik bijna kan winnen met zealot(of ling) only, puur omdat ik veel beter macro. Werk daar aan in plaats van je dood te staren op een bepaalde unit compositie!
Dat zijn 4 roaches of 3 hydralisks, 't valt wel mee.
En zodra je op hive zit, heb je toegang tot vipers, wat toch wel erg handig is.
Een goede counter tegen immortal/sentry all-in is de stephano 12 minute max (mits goede positioning) of anders een snelle tech naar swarm hosts.
Even reclame maken.
http://www.twitch.tv/dscleague
Stream van de dutchstarcraftleague
http://www.twitch.tv/dscleague
Stream van de dutchstarcraftleague
[ Voor 21% gewijzigd door aicaramba op 28-03-2013 20:53 ]
Verwijderd
Volgens mij zei Day9 of dApollo dat ook, t/m high master maakt het niet echt uit wat je doet qua builds.Rem schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:28:
[...]
Zolang je je macro maar goed onder de knie hebt, kom je al heel ver.
Tja je kan hetzelfde zeggen over micro, mechanics, builds etc. Het wordt vooral gezegd door mensen die neerkijken op alles onder masters tbh. En het is gewoon niet waar, met alleen macro en niks anders kom je er niet. Uiteraard macro is erg belangrijk, maar random units produceren en a-moven in de tegenstander is gewoon autoloss over het algemeen.
[ Voor 42% gewijzigd door Sissors op 29-03-2013 10:33 ]
Hier ben ik het wel mee eens, ook al ben ik maar high silver/gold. Ik had laatst voor de grap een unranked 1v1 gedaan en alleen maar macro + marines met upgrades maar ik verloor gewoon keihard omdat enkel marines lang niet genoeg was om te winnen. Macro is inderdaad heel belangrijk en ik merk dat ik meer potjes begin te winnen omdat mijn macro beter is dan mijn tegenstander (mijn macro zuigt nog steeds maar ik merk dat ik wel beter wordt). Echter is een goede unit composition en decision making wel degelijk heel belangrijk. Als ik met alleen MM aan kom tegen een protoss met colossi is het gauw afgelopenfurby-killer schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 10:33:
Tja je kan hetzelfde zeggen over micro, mechanics, builds etc. Het wordt vooral gezegd door mensen die neerkijken op alles onder masters tbh. En het is gewoon niet waar, met alleen macro en niks anders kom je er niet. Uiteraard macro is erg belangrijk, maar random units produceren en a-moven in de tegenstander is gewoon autoloss over het algemeen.
Het punt is dat wanneer je macro veel beter is dan je tegenstander je army ook snel veel groter zou moeten zijn. Als je wacht tot je beide 200 / 200 hebt maakt het geen drol uit nee. Als je aanvalt met je voorsprong door goede macro wellicht meer.
Punt is dat je army wel groter zal zijn, maar dat dat niet uitmaakt als je extreem slecht trade vanwege je army composition/micro. Misschien hebben andere rassen het anders, maar ik heb het ook een keer net als rickjeh geprobeerd, puur op macro focussen en dan enkel bio massen. Geloof me dat het weinig zinnig is dat te doen wanneer je tegenstander daardoor ook lekker kan macro'en (immers geen harass), en hij een tank line heeft. Meer units hebben is niet nuttig wanneer het enkel betekend dat je meer units verliest.
Daarnaast kan je hetzelfde zeggen over de meeste andere dingen. Als jij een hele goede agressieve build hebt en die veel oefent kan je ook heel ver komen, ook al zuigt je macro erachter. En als jij enorm goede blink micro hebt, en je gaat dus elke game voor een blink all-in, ook dan zal je ver komen ondanks dat je macro erachter niks voorsteld.
Nu wil ik echt niet zeggen dat macro onbelangrijk is, en ik kan misschien zelfs erin meekomen dat het om beter te worden misschien wel de belangrijkste van het lijstje is. Maar enkel en alleen op macro richten is imo niet 'beter' dan enkel en alleen op cannon rush richten. Ja je kan er mee winnen, maar het is niet het enige relevante gedeelte van SC2.
Daarnaast kan je hetzelfde zeggen over de meeste andere dingen. Als jij een hele goede agressieve build hebt en die veel oefent kan je ook heel ver komen, ook al zuigt je macro erachter. En als jij enorm goede blink micro hebt, en je gaat dus elke game voor een blink all-in, ook dan zal je ver komen ondanks dat je macro erachter niks voorsteld.
Nu wil ik echt niet zeggen dat macro onbelangrijk is, en ik kan misschien zelfs erin meekomen dat het om beter te worden misschien wel de belangrijkste van het lijstje is. Maar enkel en alleen op macro richten is imo niet 'beter' dan enkel en alleen op cannon rush richten. Ja je kan er mee winnen, maar het is niet het enige relevante gedeelte van SC2.
Nahjah, als ik kijk naar mijn Macro en doe goed m'n best, dan doet die niet onder voor wat Diamond spelers doen (mid - low dan), maar het verschil zit erin dat die hun builds wat beter aanvoelen en wat meer kunnen improviseren en dan nog steeds hun bank leeg weten te houden, na 8 min float ik nog wel eens 500 / 200 oid.
Mijn macro ellende begint zodra ik voorbij 3 base kom: je bent dan aan het aanvallen / verdedigen en dan houd ik het gewoon niet bij om micro te doen, productie goed te coordineren, upgrades in de gaten te houden, werkers te blijven bouwen en macro-micro's te doen (mules, injects, chrono). Ik heb er de APM gewoon niet voor (160-achtig) en de multitasker skills om altijd maar goed prioriteiten te stellen.
Meer doen zou helpen, ware het niet dat ik er de tijd niet voor heb / wil maken.
Zoals Furby-Killer aangeeft:
Macro is de fundering van je spel, maar je inzicht / beslissingen wegen voorbij dat punt ook vrij zwaar mee en ook op zilver tot platinum moet je micro goed in orde zijn omdat je anders nergens komt.
Juist in HotS is dit wat erger geworden: mines, nieuwe casters, swarmhosts, direct siege en nog meer duidelijkere rollen van units in je leger betekend dat je met micro steeds meer een overhand kan krijgen.
Ik heb wel zwermen van 60-20 ling / bling verloren versus misschien 10 marines en 3 marauders omdat ik dacht nog even 2 OL's te maken en 3 injects te doen, waardoor ik de 5 mines niet door had en een a-move had gedaan naar volgens mij iets voor z'n basis.
Mijn macro ellende begint zodra ik voorbij 3 base kom: je bent dan aan het aanvallen / verdedigen en dan houd ik het gewoon niet bij om micro te doen, productie goed te coordineren, upgrades in de gaten te houden, werkers te blijven bouwen en macro-micro's te doen (mules, injects, chrono). Ik heb er de APM gewoon niet voor (160-achtig) en de multitasker skills om altijd maar goed prioriteiten te stellen.
Meer doen zou helpen, ware het niet dat ik er de tijd niet voor heb / wil maken.
Macro is de fundering van je spel, maar je inzicht / beslissingen wegen voorbij dat punt ook vrij zwaar mee en ook op zilver tot platinum moet je micro goed in orde zijn omdat je anders nergens komt.
Juist in HotS is dit wat erger geworden: mines, nieuwe casters, swarmhosts, direct siege en nog meer duidelijkere rollen van units in je leger betekend dat je met micro steeds meer een overhand kan krijgen.
Ik heb wel zwermen van 60-20 ling / bling verloren versus misschien 10 marines en 3 marauders omdat ik dacht nog even 2 OL's te maken en 3 injects te doen, waardoor ik de 5 mines niet door had en een a-move had gedaan naar volgens mij iets voor z'n basis.
Verwijderd
Je APM komt vanzelf wel naarmate je vaker speelt, en daarbij APM zegt ook niet alles. Zo had White-Ra met een gemiddeld APM van 240 een zerg verslagen met 320 ish APM.Nahjah, als ik kijk naar mijn Macro en doe goed m'n best, dan doet die niet onder voor wat Diamond spelers doen (mid - low dan), maar het verschil zit erin dat die hun builds wat beter aanvoelen en wat meer kunnen improviseren en dan nog steeds hun bank leeg weten te houden, na 8 min float ik nog wel eens 500 / 200 oid.
Ik weet wel dat zerg APM intensief is, injects, creep spread etc, het is handig dat je gebruikt maakt van set camera. Hiermee bedoel ik dus dat je een plek op de map kan vastleggen d.m.v. een bind.
Zo kan je bijvoorbeeld je main, natural, third en fourth vastleggen door de setcamera functie.
Ik heb ze respectievelijk gebind op F1 t/m F4. Dus als ik op F1 druk dan ben ik bij mn main, F2 springt hij naar mn natural etc. Zo kan je makkelijk switchen naar bases, ook handig tegen dropplays, en zo ben je optijd met je queens met injects etc.
Misschien een verouderd guide van dApollo omdat het nog gebaseerd is op WoL maar hij heeft een 6 tal guides voor Zerg staan.
Ben nu op werk dus kan niet de link voor je posten, maar als je zoekt op dapollo zerg tutorial, zie je hoe hij van bronze league zijn weg naar boven vindt in de ladder. Overigens doet hij dit ook voor de andere 2 rassen.
APM is behoorlijk stuk in de huidige versie. Mensen rapporteren tot wel 100 APM hoger te zitten in HotS dan in WoL. Natuurlijk kan dit niet "zomaar" gebeuren. Waarschijnlijk heeft Blizzard weer met de APM gerommeld zodat de waarde hoger wordt en iedereen zich blijer voelt.
Verwijderd
EPM is de harde waarheidMorphs schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:27:
APM is behoorlijk stuk in de huidige versie. Mensen rapporteren tot wel 100 APM hoger te zitten in HotS dan in WoL. Natuurlijk kan dit niet "zomaar" gebeuren. Waarschijnlijk heeft Blizzard weer met de APM gerommeld zodat de waarde hoger wordt en iedereen zich blijer voelt.
Dat APM ipv EPM überhaupt wordt gebruikt in het eind scherm is nogal apart. Maar was ook de community die moeilijk deed toen APM door EPM werd vervangen. Blijkbaar is APM spammen toch populair.
Als diamond terran zit mijn APM iets boven 140 (volgens mij als ik ook naar mijn tegenstanders kijk is dat relatief laag). Laatste potje viel het me toevallig op, was een TvT, en ik had 190 APM, en mijn tegenstander 300. Hielp hem toch niet bij zijn zelfmoord aanvallen mijn tankline in. (En dan klagen dat TvT saai was omdat ik te passief speelde. Aan het begin speelde ik juist agressief, maar als hij daarna mijn tankline met mines ervoor frontaal wil aanvallen laat ik hem lekker).
Als diamond terran zit mijn APM iets boven 140 (volgens mij als ik ook naar mijn tegenstanders kijk is dat relatief laag). Laatste potje viel het me toevallig op, was een TvT, en ik had 190 APM, en mijn tegenstander 300. Hielp hem toch niet bij zijn zelfmoord aanvallen mijn tankline in. (En dan klagen dat TvT saai was omdat ik te passief speelde. Aan het begin speelde ik juist agressief, maar als hij daarna mijn tankline met mines ervoor frontaal wil aanvallen laat ik hem lekker).
Ik had eerst met zerg ongeveer 70 apm en in hots had ik pas 1 game gespeeld met zerg en had een apm van 200..Morphs schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:27:
Ook was ik een replay aan het terugkijken dat ik terran speelde.. Mijn avg apm was op een moment 100 en het huidige apm zat een tijdje tussen de 60-100. In die tijd was mn avg apm omhoog gegaan naar 120.. Lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Apollo's guide heb ik inderdaad een tijd geleden gekeken, ingestapt toen hij video #3 uploadde ofzo.
Mja, ik zit kwa APM rond 160-180 in HotS, ik dacht dat ik in WoL iets van 140~160 zag staan normaal.
Veel sneller ga ik niet worden denk ik, gewoon typen en mikken, veel tab, veel 123 en F1-4, maar goed.
Spammen doe ik eigenlijk niet, "opwarmen" waar mensen het daarbij over hebben werkt voor mij niet, liever gewoon accuraat. (is altijd mijn motto: shooters, werk, vuurwapens, tweaken, autorijden of boogschieten, liever die sec extra als het dan wel raak is.)
Goed, ik heb waarschijnlijk vanaf nu tot midden April geen tijd meer om te spelen, daarna maar weer even op Tliquid lezen wat er veranderd is en wellicht Appollo's nieuwe guide kijken tegen die tijd.
Mja, ik zit kwa APM rond 160-180 in HotS, ik dacht dat ik in WoL iets van 140~160 zag staan normaal.
Veel sneller ga ik niet worden denk ik, gewoon typen en mikken, veel tab, veel 123 en F1-4, maar goed.
Spammen doe ik eigenlijk niet, "opwarmen" waar mensen het daarbij over hebben werkt voor mij niet, liever gewoon accuraat. (is altijd mijn motto: shooters, werk, vuurwapens, tweaken, autorijden of boogschieten, liever die sec extra als het dan wel raak is.)
Goed, ik heb waarschijnlijk vanaf nu tot midden April geen tijd meer om te spelen, daarna maar weer even op Tliquid lezen wat er veranderd is en wellicht Appollo's nieuwe guide kijken tegen die tijd.
De verklaring voor de hogere APM van iedereen: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=399526
Nieuwe achievement en 3 oldskool avatars te verdienen. Zou 31maart in gaan maar ik kreeg ze net al.

Mission Objective:
Play one game of StarCraft II in any online mode before 09:00 a.m. CET on April 17. (1 Remaining)

Mission Objective:
Play one game of StarCraft II in any online mode before 09:00 a.m. CET on April 17. (1 Remaining)
Bah, kan niet eens tegen de AI op easy winnen. De campaign is echt mijn ding maar de USP (uiteindelijk) voor SC2 kan ik maar niet voor elkaar krijgen. Welk ras ik ook speel
Tha_T wil je met mij 2v2 doen? Ik ben ook niet super maar kan je wellicht wat leren
?
Ook eindelijk HOTS aangeschaft. Campaign vind ik na 8missies al veel leuker dan WOL. Terwijl ik nooit als Zerg speel en er eigelijk vrij weinig mee heb.
Toch wel een leuke grappig actie van Blizzard. Ik kreeg hem ook vanmiddag zonder dat ik het van tevoren wist.PBP schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 12:22:
Nieuwe achievement en 3 oldskool avatars te verdienen. Zou 31maart in gaan maar ik kreeg ze net al.
[afbeelding]
Mission Objective:
Congrats, op naar gmVerwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:43:
FUCK YEAH
[afbeelding]
Eindelijk, na al die jaren, ook masters bereikt
Zucht, haat aan mensen die expres verliezen en dan in de lowerleagues gaan roflstompen. Wat een held ben je dan zeg

Nooit gedacht dat ik auberhaupt ooit mocht gaan zeggen: maar:

IK ZIT IN DIAMOND!
Jemig. Totaal niet verwacht. De eerste matches waren tegen bronzers. De 4e was tegen een worker rush en de laatste was tegen een unranked die gold was in WoL. Dat, het feit dat ik aan het race switchen ben van Toss naar Zerg, en het feit dat ik in WoL nooit hoger dan Gold was liet mij denken: "silver of bronze league. Met gold league ben ik blij". Het spel denkt er dus anders over. Hell yes.
Kans dat ik het vol blijf houden is laag, maar goed, wel een persoonlijke top.

IK ZIT IN DIAMOND!
Jemig. Totaal niet verwacht. De eerste matches waren tegen bronzers. De 4e was tegen een worker rush en de laatste was tegen een unranked die gold was in WoL. Dat, het feit dat ik aan het race switchen ben van Toss naar Zerg, en het feit dat ik in WoL nooit hoger dan Gold was liet mij denken: "silver of bronze league. Met gold league ben ik blij". Het spel denkt er dus anders over. Hell yes.
Ik kreeg vandaag ook dit verheugelijke schermpje te zien (was plat in wol en 30 games in hots). Het is vandaag de dag van de promoties!Gropah schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:18:
[afbeelding]
IK ZIT IN DIAMOND!
Voor mij was het (onlogische?) demotie dag:MrTi schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:37:
[...]
Ik kreeg vandaag ook dit verheugelijke schermpje te zien (was plat in wol en 30 games in hots). Het is vandaag de dag van de promoties!
Placement; 1e tegen zilver, makkelijk
2e bronze, speelde als een gek, absoluut geen kans tegen, hoort zeker niet in Bronze thuis.
3e gold, aardige game, gewonnen
4e platinum taai en net aan verloren in ling bling mirror micro.
5e gold, gemakkelijk verslagen
Dus ik kom in Gold terecht, prima hoor. Ik speelde WoL ook altijd op dat niveau, hoewel vooruit zelf uit Silver, te inactief ook.
Volgende, Gold speler netjes van gewonnen, ging gelijk op. Daarna weer een Gold mirror Z, compleet ingemaakt.
"Based on your performance, you have been placed in Silver league". Lolwhut?
Win je 4/6 matches, waaronder de twee laatste op "eigen niveau" met overtuiging, ga je omlaag...
Niet dat het me veel uit maakt, ik vermaak me prima in zilver, maar opmerkelijk vind ik het wel.
[ Voor 10% gewijzigd door djunicron op 31-03-2013 03:52 ]
Let er wel op dat er net zoals jij en ik ook veel andere mensen zijn die in een andere league thuishoren, vooral nu er nog zo weinig games zijn gespeeld. Daarom moet je atm niet al te veel aantrekken van de ranks.
Mijn promotie kwam ook onverwacht moet ik zeggen. Heb alleen nog maar tegen platinum gespeeld. (heb na mijn promotie niet meer gespeeld). Ik moest wel constant tegen top8 platinum (400 punten) maar in WoL moest je altijd wel een paar potjes tegen de hogere divisie spelen voor je gepromote werd.
Ik heb momenteel nog niet online gespeeld.
Speel nu nog Protoss heel veel tegen de AI (staat nu op Hard blijkbaar).
Voor Terran & Zerg ga ik nog de trainingmissies doen.
Misschien straks even online proberen! Wil die archievement!
Speel nu nog Protoss heel veel tegen de AI (staat nu op Hard blijkbaar).
Voor Terran & Zerg ga ik nog de trainingmissies doen.
Misschien straks even online proberen! Wil die archievement!
Met nieuwjaar voor het eerst eens begonnen in WoL als Zerg om online te ladderen. had mezelf van lager brons tot hoger silver opgewerkt waar ik stiekem wel trots op was 
In Hots heb ik mezelf eerst even tegen de AI opgezet een paar keer de "elite" al weten te verslaan, enkel lukt Terran me nog niet te verslaan. Dus laatst eindelijk ook eens mijn HotS placement matches gedaan, 3 gewonnen, 2 verloren dus ik zit nu in silver. Ik heb het gevoel dat ik momenteel goed zit. Ik verlies wat en win wat. Heb in iedergeval nog veel te leren
In Hots heb ik mezelf eerst even tegen de AI opgezet een paar keer de "elite" al weten te verslaan, enkel lukt Terran me nog niet te verslaan. Dus laatst eindelijk ook eens mijn HotS placement matches gedaan, 3 gewonnen, 2 verloren dus ik zit nu in silver. Ik heb het gevoel dat ik momenteel goed zit. Ik verlies wat en win wat. Heb in iedergeval nog veel te leren
De laatste tijd kijk ik veel naar voorbeelden op Youtube hoe andere spelen, vooral Ketroc21 en FilterSC volg ik aandachtig. Wat mij opvalt is dat redelijk veel spelers en vooral FilterSC ontzettend veel bezig is met selecteren (dragbox), klikken en tabben terwijl er niks gebeurt. Waarom doen ze dit? het kijkt namelijk zeer onprettig.
[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 31-03-2013 16:48 ]
39
Om de pezen in hun handen en spieren in hun onderarmen warm te houden en hun hand-oog coordinatie goed warm te houden.Fietsbel schreef op zondag 31 maart 2013 @ 16:47:
De laatste tijd kijk ik veel naar voorbeelden op Youtube hoe andere spelen, vooral Ketroc21 en FilterSC volg ik aandachtig. Wat mij opvalt is dat redelijk veel spelers en vooral FilterSC ontzettend veel bezig is met selecteren (dragbox), klikken en tabben terwijl er niks gebeurt. Waarom doen ze dit? het kijkt namelijk zeer onprettig.
Wanener jij vanaf het begin af aan al veel klikt e.d. is het makkelijker om wanneer de situatie er om vraagt, ook daadwerkelijk snel te spelen.
Om de pezen in hun handen en spieren in hun onderarmen warm te houden en hun hand-oog coordinatie goed warm te houden.Fietsbel schreef op zondag 31 maart 2013 @ 16:47:
Wanener jij vanaf het begin af aan al veel klikt e.d. is het makkelijker om wanneer de situatie er om vraagt, ook daadwerkelijk snel te spelen.
Je speelt zerg zie ik?Gropah schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:18:
[afbeelding]
IK ZIT IN DIAMOND!
GefeliciteerdVerwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:43:
FUCK YEAH
[afbeelding]
Eindelijk, na al die jaren, ook masters bereikt
Ik denk overigens ook dat er een hele grote reeks nieuwe spelers bij is gekomen of old-timer bronzers die het spel weer hebben opgepakt. Wat dit als gevolg heeft is dat de lagere leagues voller komen te zitten met nieuwe mensen en dat de hogere leagues alsmaar omhoog geduwt worden.
Was je eerst mid platinum in WoL, zou het goed kunnen dat je nu opeens low diamond bent, puur vanwege die verschuivingen. Of van top diamond naar masters oid. Ik merk namelijk dat ik nu veel hoger in MMR rating zit dan voorheen, en dat mijn tegenstanders stukken slechter aanvoelen. Ik weet bijna zeker dat het niet aan mij ligt.
Let op:
~~~[html]Maak aub gebruik van spoiler-tags als je zaken uit de campaign bespreekt. Niet iedereen heeft het al uitgespeeld en wil het ook graag beleven ;)
Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>~~~[/html]
Bedelen om keys is niet de bedoeling.
~~~[html]Maak aub gebruik van spoiler-tags als je zaken uit de campaign bespreekt. Niet iedereen heeft het al uitgespeeld en wil het ook graag beleven ;)
Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>~~~[/html]
Bedelen om keys is niet de bedoeling.