Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaluro2 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 18:06:
[...]

Je speelt zerg zie ik? :) Ik kan je wel wat coaching geven als je wilt (Ik ben momenteel mid masters) en ook deze thread KLIK is interessant, echt builds om goed te leren kennen.
Yes, speel indeed zerg. Punt is alleen dat ik mijn multitasking nog erg moet bijleren. Veel dingen moeten op verschillende plekken gaat bij mij erg snel fout. Location hotkeys (op f2 tm f6) gebruik ik niet en om 1 of andere reden kan ik die er ook niet in slijten. Enig idee hoe dit goed gedaan kan worden? Uberhaupt tips voor hotkeys? Ik gebruik op dit moment een hotkeysetup die op standaard is gebasseerd, maar alle dingen rond WASD geplaatst (maar dus zoveel mogelijk op hetzelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben lui en gebruik grid hotkeys, dan is het ook automatisch rond WASD. Nadeel voor zerg is dat banelings maken en banelings opblazen niet erg handig is om onder dezelfde hotkey te hebben :P. Maar op teamliquid staan allerlei funky hotkey setups: http://www.teamliquid.net/forum/index.php?show_part=34.
Om de pezen in hun handen en spieren in hun onderarmen warm te houden en hun hand-oog coordinatie goed warm te houden.

Wanener jij vanaf het begin af aan al veel klikt e.d. is het makkelijker om wanneer de situatie er om vraagt, ook daadwerkelijk snel te spelen.
En echt iets voor de pro's. Van de 'normale' spelers die het doen is veruit het merendeel het aan het doen omdat ze blind pro's na-apen of omdat ze hoge APM willen hebben. Ik zal niet zeggen dat het compleet nutteloos is voor gewone spelers, maar wel dat merendeel die het doet gewoon aan het na-apen is.

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 31-03-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Gropah schreef op zondag 31 maart 2013 @ 18:18:
[...]

Yes, speel indeed zerg. Punt is alleen dat ik mijn multitasking nog erg moet bijleren. Veel dingen moeten op verschillende plekken gaat bij mij erg snel fout. Location hotkeys (op f2 tm f6) gebruik ik niet en om 1 of andere reden kan ik die er ook niet in slijten. Enig idee hoe dit goed gedaan kan worden? Uberhaupt tips voor hotkeys? Ik gebruik op dit moment een hotkeysetup die op standaard is gebasseerd, maar alle dingen rond WASD geplaatst (maar dus zoveel mogelijk op hetzelfde).
Ik gebruik ook pas sinds een maand of 2-3 camera hotkeys.
Je moet gewoon een post-it op je scherm plakken en daar de top 2 á 3 dingen opzetten wat je moet verbeteren.
Bijvoorbeeld
- Camera hotkeys
- Creep spread

Dan begin je de game met zsm camera hotkeys te zetten (zonder >50 minerals uit te komen natuurlijk) en dan focus je de rest van de game bijvoorbeeld op creepspreaden en ervoor te zorgen dat je elke keer als je naar je base gaat, camera hotkeys gebruikt, dan maakt het niet zo heel veel uit of je wint, het is al een gewonnen strijd voor jou als jij het erin gesleten krijgt.
En als jij net zoals TLO rond de 11 minuten de halve map door bent met creep spreaden en je netjes camera hotkeys gebruikt als je naar je base moet, heb je 't potje gewonnen ook al staat er defeat.

Vooral nu je 'unranked play' hebt, heb je een ideale omgeving om dit te kunnen doen.

En ik heb de hotkeys zo veranderd:

Shift + F1 - F4 = set camera location
F1 - F4 = camera locations

Voor idle workers of army gebruik ik de nieuwe icoontjes ipv hotkeys, net zo makkelijk.

Ik Heb het volgende:
1) Main army
2) Secondary army
3) Hatcheries
4) Queens
5) leeg
6) Evo chambers (voor upgrades)
7) spire(s) (voor upgrades)
8 t/m 0 -> leeg
F1 - F4 -> camera locations
Spatie -> base cam ( scrollt door al je bases heen)
Backspace -> Go to last alert

En voor de rest zijn alle unit e.d. hotkeys nog 'tzelfde

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-08 10:34
Sissors schreef op zondag 31 maart 2013 @ 18:56:
En echt iets voor de pro's. Van de 'normale' spelers die het doen is veruit het merendeel het aan het doen omdat ze blind pro's na-apen of omdat ze hoge APM willen hebben. Ik zal niet zeggen dat het compleet nutteloos is voor gewone spelers, maar wel dat merendeel die het doet gewoon aan het na-apen is.
Ik doe hier ook niet aan (het spammen) en nu zat ik pas in SC2gears te kijken en nu blijkt dat ik bijna nooit mijn eerste potje win en ook dat mijn APM per potje omhoog gaat. Dus hoe langer ik speel, hoe sneller ik ga spelen. Misschien toch ook maar dat spammen aan leren kijken of ik zo mijn eerdere potjes ook ga winnen.
Gropah schreef op zondag 31 maart 2013 @ 18:18:
[...]

ik gebruik de F1 - F8 (meestal tot F5) hotkeys voor al mijn hatcheries en switch daarmee snel rond om mijn vomit larvea ability te doen. Ik heb de idle worker key verplaatst naar '`' ookwel '~' . Verder gebruik ik:

1. ground army.
2. air army (muta's).
3. swarmhost (met burrow enzo is het lastig als ze op 1 staan).
4. infestors (passen niet bij de voorgaandde omdat ze dan het vijandelijke leger inlopen).
5. alle hatcheries.
6. alle queens (vergeet ik nog vaak omdat ik toch met F1 - F5 er doorheen ga er op de queens klik).
7. upgrades (vergeet ik ook nog vaak, bouw m'n evo's altijd bij mijn eerste base dus F1 gebruik ik ook daarbij).
8. air upgrades maar daarvoor geldt hetzelfde als hierboven.
9. en 0. soms een scout overlord, of een runby-ling groep.

Verder gebruik ik alle 'standaard' zerg hotkeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom injecten zergs eigenlijk niet vanaf minimap? Deed ik altijd toen ik nog random speelde. Omdat als een queen dood is gegaan en je bij die hatchery probeert te injecten je krijgt dat queens gaat rondwandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op zondag 31 maart 2013 @ 22:15:
Waarom injecten zergs eigenlijk niet vanaf minimap? Deed ik altijd toen ik nog random speelde. Omdat als een queen dood is gegaan en je bij die hatchery probeert te injecten je krijgt dat queens gaat rondwandelen?
Omdat je hiervoor heel precies met de muis moet zijn. Voor mij persoonlijk is dat langzamer dan door alle hatches heen cyclen met de control group met queens ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik heb dat een tijd gedaan, maar het snel mis. Vergeet je een queen te hotkeyen of wordt er een gekilled dan gaan je andere queens van hatch naar hatch wandelen... En dat zie je niet direct.. Ik had regelmatig dat mijn queens aan het rondzwerven waren en ik wist niet waar het fout ging.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
aicaramba schreef op maandag 01 april 2013 @ 10:00:
Ik heb dat een tijd gedaan, maar het snel mis. Vergeet je een queen te hotkeyen of wordt er een gekilled dan gaan je andere queens van hatch naar hatch wandelen... En dat zie je niet direct.. Ik had regelmatig dat mijn queens aan het rondzwerven waren en ik wist niet waar het fout ging.
Op het eind van je cycle op S drukken en/of jezelf aanleren om heel snel op basecam te drukken wanneer je geen queen ziet, en die hatch over slaan.

Lost 't probleem op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Ik speelde net met zerg. En in plaats van drones had ik scvs. Iemand nog meer 1 april grappen gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Gropah schreef op zondag 31 maart 2013 @ 11:02:
Let er wel op dat er net zoals jij en ik ook veel andere mensen zijn die in een andere league thuishoren, vooral nu er nog zo weinig games zijn gespeeld. Daarom moet je atm niet al te veel aantrekken van de ranks.
Zeg dat wel... Sinds ik van Gold na winst naar Silver ben gezet, moet ik de hele tijd tegen ik dacht eerst Diamond spelen, blijkt dat dat blauwe randje Masters is. Echt geen idee waar dat op slaat...

Nu gaat het redelijk gelijk op, maar verlies ik wel net 3 maal van Master spelers, vooral omdat ik met m'n gebrekkige micro toch minder schade bij ze kan veroorzaken en als ik dat doe weten ze het wel weer te corrigeren. Had zo net b.v. met Road / Hydra / Ling verloren van een Immortal / Collosus timing die ik aan zag komen, eerste 4 gate met amper schade afgeslagen terwijl ik die niet verwachtte.

Snel met OL drops (zag geen andere optie) z'n Robo bay bling dropped, zodat hij er twee kwijt was, maar voordat m'n vision verdween was er alweer een nieuwe onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik had eerder op dag wat potjes met Terran gespeeld en dacht dat ik iets had unlocked zodat de SCV er anders uitzag. Startte ik zojuist het spel weer op en zag ik in het "start venstertje" dat artikel. Als je met Zerg of Protoss speelt valt het wat meer op. Haha, leuke grap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Warhound harvesters inderdaad. Lekker vaag, maar goed, je moet wat met 1 april... Beter dan de T.net dating service lol. /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Speelde net voor het eerst een Matchmaking VS 2AI. Ik dacht dat ik het in mijn eentje moest opnemen tegen 2 AI, maar ik kreeg dus een andere gamer erbij. Diegene had zowat de missie in zijn eentje gewonnen. :P

Het "online VS AI" is allemaal eigenlijk best nieuw voor mij. Eind vorig jaar heb ik de orignale Starcraft + Broodwar pas gespeeld. Begin dit jaar heb ik WoL gespeeld en sinds de release nu dus HotS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Laatst online: 07:19

Oxigeon

En zo is dat!

Heb de game afgelopen zaterdag binnen gekregen met de post (maar heb helaas deel 1 niet). Kan hem dus niet spelen. En heb hem bij deze dus te koop aangeboden hier op Tweakers

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kajji
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 13:22
Regeneration schreef op maandag 01 april 2013 @ 20:26:
Speelde net voor het eerst een Matchmaking VS 2AI. Ik dacht dat ik het in mijn eentje moest opnemen tegen 2 AI, maar ik kreeg dus een andere gamer erbij. Diegene had zowat de missie in zijn eentje gewonnen. :P

Het "online VS AI" is allemaal eigenlijk best nieuw voor mij. Eind vorig jaar heb ik de orignale Starcraft + Broodwar pas gespeeld. Begin dit jaar heb ik WoL gespeeld en sinds de release nu dus HotS.
AI is ook al enorm verbeterd tegenover hoe het met WoL, ze gebruiken verschillende strategie'en inplaats van steeds dezelfde timed attacks. Ik heb me er mee vermaakt en goed kunnen oefenen voor het echte ladderen.

Zojuist grappig potje gehad. Tegen een protoss scout ik met een zergling dat hij phoenix maakt, snel spore crawlers gemaakt, niet lang erna komt hij binnen met 6 phoenix, nog voordat hij ook maar iets heeft kunnen dood maken zijn 5 phoenix al uit de lucht geschoten. Hij geeft op.. gepromote naar gold league :D Ben benieuwd hoelang ik dat vol hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik had een jaar niet gespeeld maar het niveau in Hots is behoorlijk gestegen moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grrr nu is echt TvP mijn probleem, terwijl dat in WoL nog mijn beste matchup was. Daar deed ik banshee opening into mech. Maar banshee opening is zelfmoord tegen toss stargate all-ins (oftewel 80% van de toss), en als je early game overleeft heb ik dan nog het probleem dat mech play flink generfed is (widow mines niet geweldig tegen toss, hellbats wel goed. Maar als je dan kijkt naar anti-mech boosts van toss, en dat mech play zwaar op banshees leunde voor harrasment + map control dan gaat dat allemaal niet meer echt lekker).

TvT gaat bij mij best redelijk ondertussen weer. Ik vind tegen mech players nog wel lastig met mijn standaard biomech combi, maar ook dat gaat wel. Tov WOL wat widow mines toegevoegd (zorgt ervoor dat frontale aanval tegen siege tanks wat ontmoedigt wordt, en early game zo snel mogelijk widow mines voor hun basis gooien en dan in strook naar jouw basis dwingt ze of hoop te scannen of op raven te wachten), en veel meer gebruik van ravens voor seeker missiles.

TvZ late game nog erg problematisch, maar daar kom ik laatste tijd weinig omdat ik voor voorlopig lekkere taktiek heb (zolang het duurt voordat zerg leren het te counteren). MM(M) + hellbat push van twee basissen levert iets minder hellbats op dan als je met hellions doet, maar veel zergs proberen het nog te counteren met lings, wat geen geweldig idee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer achter de naam van een Terran cheese/opener te komen, hopelijk weet iemand welke cheese dit is zodat ik counters kan zoeken. Als ik scout zie ik de terran gaan voor een dubbele gas opening, 1 barrack, 1 factory (waar verder niks geproduceerd word) gevolgd door een starport. Medivac -> marines inladen en vanaf de achterkant word mijn basis aangevallen.

Weet iemand hoe de build heet die ik hierboven beschrijf? (en evt. een counter, speel zelf ook terran).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 15:10
Is dat niet gewoon Marine drop harass? Counter zou dan zelf meer marines hebben/Engi bay => Missle Turret.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Laatst online: 08-09 15:39
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:47:
Ik probeer achter de naam van een Terran cheese/opener te komen, hopelijk weet iemand welke cheese dit is zodat ik counters kan zoeken. Als ik scout zie ik de terran gaan voor een dubbele gas opening, 1 barrack, 1 factory (waar verder niks geproduceerd word) gevolgd door een starport. Medivac -> marines inladen en vanaf de achterkant word mijn basis aangevallen.

Weet iemand hoe de build heet die ik hierboven beschrijf? (en evt. een counter, speel zelf ook terran).
Euh, dit is niet echt een cheeze opening behalve dan dat het gebruik maakt van een banshee opening. Ipv banshee maak je dan meds. Is niet heel moeilijk te counteren hoor. Zorg dat je sup depots hebt aan randen van je basis en pull je scv's if needed.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sup depots aan de randen is een goede tip. SCV's weghalen doe ik nu ook maar vroeg me af of het aan te raden is om te investeren in siege tanks, turrets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog nooit tegengekomen zelf, volgens mij heb je als aanvaller gewoon niet voldoende voordeel tov de verdediger om te winnen.

Als ik het scout is mijn standaard reactie op zulk soort singen redelijk om bij natural bunker te maken + met supply depots te gaan wallen (bij randen beginnen, zodat zolang er een gat in zit ze zo dicht mogelijk langs je bunker moeten om binnen te komen), en dan 2 marines ofzo daarin doen. Rest van de marines in je basis om de drop direct aan te vallen. Missile turrets zou ik niet daartegen gebruiken. Wel extra rax maken kan een idee zijn (afhankelijk van hoeveel je er hebt), en als het hots is zijn widow mines altijd leuk. Ook in dat geval: reapers. Zodra hij zijn basis verlaat met medivac hebben jouw reapers vrij spel.

Gooit hij zijn marines in jouw basis en heb jij er niet een hoop meer, dan zal hij een direct gevecht winnen, immers hij heeft de medivac. Dan gewoon eerst je SCVs weghalen, al je marines verzamelen die je hebt (je wilt ze niet één voor één erin sturen), en met de hele handel aanvallen, dus inclusief SCVs. Ja het kost je een paar SCVs, maar ik neem dan aan dat jij iets als 1 rax FE deed, en dus toch betere economie had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Zo vroeg in de game heb je meestal geen eng bay tenzij je banshees ziet aankomen. Als je toch al mech speelt dan kan je evt een siege tank in de buurt zetten maar dan kan je opp gebruik maken van splash dmg. Evt een spider mine hier en daar is wellicht beter (HoTS). Je kan ook keihard counteren aangezien hij 16 rines en 2 meds in jou basis heeft wat vrijwel zijn hele army is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 16:01
Als het goed is krijg ik vanmiddag mijn kopietje van HOTS binnen :) Ik zat te twijfelen of ik WoL+HOTS zou kopen en daarom heb ik eerst de beta gespeeld om te kijken of ik SC2 wel leuk genoeg vond daarvoor. (ik had nog geen WoL). Echter door het toevoegen van de HoTs beta heb ik automatisch WoL gekregen!!! :) dus nu hoefde ik alleen maar HOTS aan te schaffen.. tnx blizz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Helza schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:41:
Als het goed is krijg ik vanmiddag mijn kopietje van HOTS binnen :) Ik zat te twijfelen of ik WoL+HOTS zou kopen en daarom heb ik eerst de beta gespeeld om te kijken of ik SC2 wel leuk genoeg vond daarvoor. (ik had nog geen WoL). Echter door het toevoegen van de HoTs beta heb ik automatisch WoL gekregen!!! :) dus nu hoefde ik alleen maar HOTS aan te schaffen.. tnx blizz :)
Eh, volgens mij gaat dat niet helemaal zomaar. Je kan volgens mij als je enkel HotS installeerd geen WoL multiplayer games spelen, buiten Terran only tegen anderen met dezelfde situatie.

Feitelijk meen ik dat je gewoon de WoL trail-pass (of was het guestpass?) hebt nu, dus je kunt de campaign spelen, maar voor een beperkt aantal uur / missies.

Mocht dat nu NIET het geval zijn, dan heeft Blizzard gewoon een hoop anderen opgelicht door een beperkte prijs te vragen voor WoL een maand vóór HotS uit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
djunicron schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:30:
[...]

Eh, volgens mij gaat dat niet helemaal zomaar. Je kan volgens mij als je enkel HotS installeerd geen WoL multiplayer games spelen, buiten Terran only tegen anderen met dezelfde situatie.

Feitelijk meen ik dat je gewoon de WoL trail-pass (of was het guestpass?) hebt nu, dus je kunt de campaign spelen, maar voor een beperkt aantal uur / missies.

Mocht dat nu NIET het geval zijn, dan heeft Blizzard gewoon een hoop anderen opgelicht door een beperkte prijs te vragen voor WoL een maand vóór HotS uit kwam.
i know, ik had eerst die trail van 7 dagen geinstalleerd (en zag ik ook trail of start edition of zoiets) en die was verlopen en kon ik het niet meer spelen, vervolgens een hots beta key toegevoegd en toen kon ik alleen hots multiplayer spelen. Toevallig keek ik in m'n battlenet account en zag ik dat mijn wol account in 1x niet meer op trail stond maar op standard edition.. vervolgens ingelogt op mn account en ik kon wol volledig spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Laatst online: 09:14
Wat ik ook doe Sinds HotS kan ik niet meer winnen met Protoss, zerg ben ik er wel wat op vooruit gegaan. Terran iets minder.

Serieus sinds de release niet eens 1x :( Volgens mij ook niet met de Beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
Sissors schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:14:
Grrr nu is echt TvP mijn probleem, terwijl dat in WoL nog mijn beste matchup was. Daar deed ik banshee opening into mech. Maar banshee opening is zelfmoord tegen toss stargate all-ins (oftewel 80% van de toss), en als je early game overleeft heb ik dan nog het probleem dat mech play flink generfed is (widow mines niet geweldig tegen toss, hellbats wel goed. Maar als je dan kijkt naar anti-mech boosts van toss, en dat mech play zwaar op banshees leunde voor harrasment + map control dan gaat dat allemaal niet meer echt lekker).

TvZ late game nog erg problematisch, maar daar kom ik laatste tijd weinig omdat ik voor voorlopig lekkere taktiek heb (zolang het duurt voordat zerg leren het te counteren). MM(M) + hellbat push van twee basissen levert iets minder hellbats op dan als je met hellions doet, maar veel zergs proberen het nog te counteren met lings, wat geen geweldig idee is.
In TvP wordt tegenwoordig alleen maar bio gebruikt volgens mij (door de speedboost van de medivacs).

Wat je tegen Zerg late game moet doen is heel veel droppen bij verschillende bases. Drops kan je met shift meerdere comandos geven (dus langs de rand van de map vliegen en dan shift + D(rop) + click waar je wil droppen) waardoor je er niet heel de tijd op hoeft te letten. Probeer dan zoveel mogelijk te killen (drones > hatches). Probeer tegelijkertijd ook in de Zerg zijn main tech te slopen (spawning pool is erg vervelend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

Ik ben zondag promoted naar Diamond voor het eerst, echter heb ik grote moeite met PvP.
Mijn tegenstander gaat meestal mass Voidray met earlygame stalkers eronder en lategame archons.

Wat kan ik hier in grote lijnen tegen doen? Ik zit namelijk nog steeds "vast" aan mijn WoL builds wat voornamelijk bestond uit robo builds of blink builds, wat beide duidelijk niet effectief is aangezien robo units niets kunnen tegen air en stalkers opgegeten worden door Voidrays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
RMB schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:02:
Ik ben zondag promoted naar Diamond voor het eerst, echter heb ik grote moeite met PvP.
Mijn tegenstander gaat meestal mass Voidray met earlygame stalkers eronder en lategame archons.

Wat kan ik hier in grote lijnen tegen doen? Ik zit namelijk nog steeds "vast" aan mijn WoL builds wat voornamelijk bestond uit robo builds of blink builds, wat beide duidelijk niet effectief is aangezien robo units niets kunnen tegen air en stalkers opgegeten worden door Voidrays.
Late game PvP bestaat uit archon/ht/voidray.
zie ook vanaf 25m:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrTi schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:00:
[...]

In TvP wordt tegenwoordig alleen maar bio gebruikt volgens mij (door de speedboost van de medivacs).
Dat was in WoL ook al zo, maar toen kon je wel mechen. Vind het daarom jammer dat Blizzard specifiek aangaf mech in TvP sterker te willen maken, en dat het eindresultaat is dat het zwakker is geworden.

En idd tegen zerg moet je droppen, maar dan moet je wel in een positie zijn dat je units kan missen. En hij moet niet al teveel mutas meer hebben. Sowieso als hij mutas had kan hij overlords overal hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 10:36

Elp

Ik zat net in een 56 minuten durende TvP. Map door midden gesplitst, cannons en turrets overal, er gebeurde al 20 minuten weinig meer. (Slechte game sowieso van beide kanten, maar goed).

Dus ik denk ik probeer die nieuwe seeker missile eens. Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9yz1Nhj.jpg

BAM, minus 70 supply. Daarna was het a-move.

Ik denk dat de Raven wel eens een veel grotere rol kan gaan spelen in HotS. Als je een flink aantal HSM's op een deathball afschiet, dan is het vrijwel onmogelijk om de getargette units op tijd uit de deathball te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon terugwandelen, dan vallen de seekers zinloos neer en hebben ravens geen energie meer. Oké kan niet altijd, maar meestal als ik bijvoorbeeld ze op army van mede terran gooi doe ik 2/3de - 3/4de op siege tanks, want die gaan nergens naartoe. En een paar gooi ik er op bio, enorm dodelijk tegen bio, maar enkel als hij niet oplet. Dus daar wil ik niet teveel in investeren.

En tegen toss heb je ook nog probleem van feedback. Maar ze zijn wel leuk idd, al doe ik ze toch liever tegen zerg en terran (bij zerg heb je enkel probleem dat ultras er geen last van hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Inderdaad rood knipperende unit weg laten lopen voor de HSM is de oplossing.

Maar dat moet je dan wel zelf doen, als je het niet door hebt, of alles zoals in de afbeelding op een hoog laat staan, dan kan het wel eens heeel slecht aflopen.

Vooral als de tegenstander zeker weten ergens anders op aan het letten is is alleen de slagingskans van zo'n aanval als die je hier laat zien zeer kansrijk.

Zeg maar Muta over Widow Mines kansrijk, of Stimmen tegen banelings boven aan de ramp.

==

Ik vind in het algemeen dat in HotS je gemakkelijk door kleine fouten in besturing van je leger je alles zeer kansloos kan traden. Dat is voor tournooien des te interessant, maar op laag en middelmatig niveau eigenlijk niet. Je kunt dan beter voor de taaiere kansvrije compositie gaan en je gewoon meteen doen gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp

Elp

Sissors schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 23:08:
Gewoon terugwandelen, dan vallen de seekers zinloos neer en hebben ravens geen energie meer. Oké kan niet altijd, maar meestal als ik bijvoorbeeld ze op army van mede terran gooi doe ik 2/3de - 3/4de op siege tanks, want die gaan nergens naartoe. En een paar gooi ik er op bio, enorm dodelijk tegen bio, maar enkel als hij niet oplet. Dus daar wil ik niet teveel in investeren.

En tegen toss heb je ook nog probleem van feedback. Maar ze zijn wel leuk idd, al doe ik ze toch liever tegen zerg en terran (bij zerg heb je enkel probleem dat ultras er geen last van hebben).
Klopt uiteraard. Deze gast zat niet op te letten, vandaar dat ze allemaal afgingen. Maar goed, als Protoss terug moet wandelen om seekers te ontwijken, dat kan in sommige situaties ook wel handig zijn.

Wat betreft feedback. De nieuwe range van HSM is 10, feedback is 9. Dus dat is wat beter te doen dan in WoL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Kan je trouwens de rode unit focus firen? Dat de seeker missile niks meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp

Elp

kaluro2 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:11:
Kan je trouwens de rode unit focus firen? Dat de seeker missile niks meer doet.
Nee, dan gaat de seeker missile sowieso af. Hij landt dan waar de unit dood gegaan is. Dus dat kan je beter niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
Elp schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:29:
[...]

Nee, dan gaat de seeker missile sowieso af. Hij landt dan waar de unit dood gegaan is. Dus dat kan je beter niet doen.
Doet me denken aan een tvz match die ik onlangs zag (weet even niet meer welke spelers :/ ), zerg maakte een push met z'n army, de terran target met zijn raven hsm zijn eigen medivac en met de afterburners blijft hij exact over de zeg army vliegen... halve zerg army dood :) geweldige actie om te zien _/-\o_

Gevonden:
YouTube: SC2 - Best seeker missiles ever! Bomber vs Goswser - MLG

[ Voor 11% gewijzigd door Helza op 03-04-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 23:21:
Ik vind in het algemeen dat in HotS je gemakkelijk door kleine fouten in besturing van je leger je alles zeer kansloos kan traden. Dat is voor tournooien des te interessant, maar op laag en middelmatig niveau eigenlijk niet. Je kunt dan beter voor de taaiere kansvrije compositie gaan en je gewoon meteen doen gelden.
Als had je dat ook wel in WoL. Genoeg gehad dat ik 1x ergens anders kijken en dan komen de banelings binnen rollen. Om het maar niet over unsiegde tanks te hebben.

En gisteren nog iemand erg blij gemaakt door mijn supply depot een seconde te laat te raisen, speedlings rennen je basis in ergens rond 6 minuten ofzo, gg. (Gezien hij toen gepromote werd naar masters was hij erg blij met mijn foutje :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp

Elp

Sissors schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:18:
[...]

Als had je dat ook wel in WoL. Genoeg gehad dat ik 1x ergens anders kijken en dan komen de banelings binnen rollen. Om het maar niet over unsiegde tanks te hebben.
Heel herkenbaar.

Maar wat dat betreft ben ik wel blij met HotS ten op zichte van WoL. In WoL was het vooral Protoss en Zerg die hele legers binnen enkele seconden konden wegvagen. Terran heeft die 'optie' nu ook met Mines en betere seeker missiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Eh, was het idee van Terran niet altijd al dat ze massive dmg deden en juist relatief fragiel waren?

Marines, tanks, thors, hellions... Nee inderdaad, geen "snel wegvaag" leger zoals een protoss ball, maar een stimmende MM+M groep kan toch behoorlijk door een Zerg / Toss leger heensnijden hoor...

Ben het ermee eens dat ze wel wat nieuwe opties nodig hadden, maar keuze zat nu als Terran. Waartegen over staat dat TvZ de T het helemaal voor het kiezen heeft. Hellbat -> dicteert dat je Roach moet gaan (heb je lategame kwa supply efficiency geen hol aan), Mines -> je blijft lings nodig hebben, muta amper een optie. Enkel de nieuwe Ultra is echt gevaarlijk voor Terran, maar daar is de Thor dan weer op aangepast plus marines om te bufferen betekend dat een groep marauders ze alsnog goed af kan knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch hebben denk ik zowel zerg als toss nooit zon last ervan gehad als terran dat je leger in een paar seconde niet opletten compleet weggevaagd is. Bijvoorbeeld paar mooie EMPs zal een toss niet leuk vinden, maar zijn leger is er nog gewoon. Een enkele storm die vol op je leger gaat betekend gewoon dat je halve leger weg is.

Anyway qua supply efficiëntie zijn zowel hellbats als mines nou ook niet om over naar huis te schrijven. En mutas zijn gewoon hartstikke goed, en het is veel makkelijker ze in leven te houden met hun enorme snelheid + regen boosts.
Dan is de thor niet aangepast tegen ultras, nog exact hetzelfde. En marines als buffer gebruiken tegen ultras is een fout die je maar één keer maakt ;). Ultra damage tegen marines is iets van verdubbeld-verdrievoudigd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Erg vermakelijk het spelen tegen de AI met of zonder medespelers, vind ik. Ik heb ook de 3 eerste potjes 3 vs 3 AI gedaan. Ik vond wel dat het zoeken naar medespelers gemiddeld wel wat langer duurt. Misschien omdat er (veel) minder mensen deze variant spelen. Hoe dan ook, ik speelde in alle drie de keren met Terran en had ze alle drie winnend afgesloten. In de eerste (very easy) had ik nog een redelijk aandeel in het winnen, ik schat dat ik zo'n 40 procent had kapot gemaakt 1 andere speler had zowat niets kunnen doen en de andere had de rest oftewel het meerendeel gedaan. In de volgende twee missie (medium / hard) had ik nauwelijks inbreng. Maar omdat ik dus alle drie had "gewonnen" ben ik nu ingedeeld bij "harder". Erg leuk, maar eigenlijk is dat mijn niveau niet echt en ben dan ook benieuwd hoe lang ik dat volhoud. :P

Daarnaast kan ik maar geen ras kiezen. Het lijkt me namelijk handiger als ik me voorlopig op 1 ras focus want dan kan ik wellicht meer progressie maken. Ik in het begin voor Protoss. Daar lijkt me combinatie van Zealots, Stalkers en wat Sentries een goede, die ook dezelfde upgrades hebben. Ik werd echter in een van de eerste "serieuze" missie op Hard keihard afgemaakt door de Terran AI. Dat zette me weer aan het denken. Ik wilde graag wat air units erbij betrekken, maar ik vond die van de Protoss op een of andere manier niet helemaal. Ik ging over de Terrans waar ik probeerde de nadruk te leggen op Battlecruisers samen met wat Seige Tanks en marines. Echter de BC zitten erg ver in de tech tree, en aardig aardig wat resources nodig en tijd om te builden. Ik zag toen bij de laatste 3vs3 missie, dat er een speler aardig succesvol met mass mutalisk een behoorlijk deel van de tegenstander wegvaagde. Ik ben me daar meer in gaan verdiepen en zag dat de mutalisk nu een hogere health regeneration heeft. Ik heb een paar training missies gehad en ik zie er ook wel potentie in. Tja, ik zo kies ik nooit 1 ras om op te focussen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik heb ooit een post gezien waar werd uitgeled hoe sneller gemined kan worden.

Het idee er achter is dat bij normaal minen, de worker afremt voor de hatch/nexus/OC en voor de minerals.
Wanneer een move command en shift harvest command wordt gegeven wordt dat afremmen niet gedaan, waardoor de looptijd iets wordt verkort.

Nou is het nogal micro intensive om dat te doen bij 1 worker, laat staan bij alle workers.

Nu had ik pas geprobeerd om mijn OC te rallyen naar naast de mineral patch en dan shift click op de mineral patch.. Hierdoor is elke nieuwe worker iets sneller bij de patch. Het scheelt misschien niet veel, maar het scheelt wel iets. En het kost maar een paar extra clicks per game.

Waarom wordt dit nog niet door andere spelers/pro's gedaan?

Ik weet dat de meeste pro's in het begin constant hun worker naar de juiste patch sturen zodra hij klaar is. Dan is het een stuk moeilijker timen en kost het best veel micro. Maar wanneer je op 2 of 3 base zit wordt het correct allignen niet bij elke worker direct nadat hij af is gedaan. Waarom niet shift rallyen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:23

Rem

aicaramba schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:11:
Ik heb ooit een post gezien waar werd uitgeled hoe sneller gemined kan worden.

Het idee er achter is dat bij normaal minen, de worker afremt voor de hatch/nexus/OC en voor de minerals.
Wanneer een move command en shift harvest command wordt gegeven wordt dat afremmen niet gedaan, waardoor de looptijd iets wordt verkort.

Nou is het nogal micro intensive om dat te doen bij 1 worker, laat staan bij alle workers.

Nu had ik pas geprobeerd om mijn OC te rallyen naar naast de mineral patch en dan shift click op de mineral patch.. Hierdoor is elke nieuwe worker iets sneller bij de patch. Het scheelt misschien niet veel, maar het scheelt wel iets. En het kost maar een paar extra clicks per game.

Waarom wordt dit nog niet door andere spelers/pro's gedaan?

Ik weet dat de meeste pro's in het begin constant hun worker naar de juiste patch sturen zodra hij klaar is. Dan is het een stuk moeilijker timen en kost het best veel micro. Maar wanneer je op 2 of 3 base zit wordt het correct allignen niet bij elke worker direct nadat hij af is gedaan. Waarom niet shift rallyen?
Naarmate je meer scv's/probes/drones hebt word het minder effectief. Dan bouncen ze vaak naar een andere patch, en gaat je snelheid dus verloren. Verder is het wat extra APM die je ergens aan moet besteden wat minimaal resultaat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Het is waar dat het een minimaal verschil geeft.. Maar in de pro scene gaat het om kleine verschillen, daarom ook het allignen van workers op de dichtst bijzijnde patches. Het shift rallyen is maar een extra click per nieuwe rally. Dus echt veel apm geeft het niet..

Ook het bouncen tussen minerals gebeurd ook als je het niet zo doet, dus dat maakt ook niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik vind het eerlijk kwalijk dat het scheelt... Ik dacht dat ik een caster er in WoL ook al eens over hoorde...

Het is dat het je geen games gaat winnen...

@Furby Scissors hierboven, tja, kwestie van perceptie waarschijnlijk. Ik moet toch nog even reageren als Z speler:
- Mines: ben je net lekker drops aan het tegenhouden, zie je de kans om 12+ muta's te bouwen - zie je eindelijk kans z'n mineral lines te benaderen en misschien zelfs een reactor te pakken, liggen er twee mines te waarde van 150/50 en blam! 12 mutas neer. Of wat dacht je van een onbekende mine waar je wel perongeluk die 25 lings overheen stuurde? Midgame zijn mines zeer zeer goed indien goed geplaatst.
- Hellbats: 100 minerals, ja, je hebt armory nodig, maar dan nog. 135 hp! 2 range maar 15 dmg tegen light!!! Daar kan geen zealot tegen op en zelfs een Roach die gas kost is zo effectief tegen light. Hellbats zijn goedkoop, prima meatshield, ja ze zijn traag, ja ze zijn redelijk hi-tech, maar ze kunnen in seconden tientallen werkers slopen of lings afhouden. En het allerergste naar mijn mening: Ze zijn bio en worden gehealed door medivacs. Als Z speler kan je zeker met boosters in 10 seconden twee dronelines kwijt zijn aan één medivac met hellbats!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mid game heb je van mines nog geen last idd van supply inefficientie. Echter met 2 mines ben jij niet 12 mutas kwijt. Je hebt 4 mines nodig tegen een clumped groep mutas. Gezien de hoeveelheid plekken waarvandaan mutas kunnen komen is dat zo goed als onmogelijk. Ook gezien de snelheid waarmee mutas healen is het gewoon nodig dat terran iets heeft om mutas daadwerkelijk dood te krijgen.

En hellbats zijn zeker niet slecht, ze hebben me al genoeg games gewonnen omdat zergs denken dat puur speedling nog steeds een goede defense geeft. Echter ze zijn niet bijzonder supply efficient of op een andere manier extreem bijzonder. Met maar 2 in een medivac kan je je mineral lines er best goed tegen verdedigen, idd ze zijn wel dodelijk als je niet oplet, maar laten we wel wezen, 8 marines 10 seconde in je mineral line is ook niet leuk.
En 135HP, dat is minder dan een roach. Yep die kost gas, maar hoe belangrijk dat is ligt eraan. Een bio terran kan meer mines dan hellbats maken bijvoorbeeld.

Ik wil absoluut niet zeggen dat het slechte units zijn, want dat is niet zo. Echter moeten we niet gaan overdrijven alsof zerg niks tegen terran heeft.

Ondertussen wordt ik steeds populaired bij mijn tegenstanders. Behalve vanwege mijn loss streak van vandaag (maar 1 toss tegenstander, maar dat lijkt wel autoloss voor mij te zijn), alweer één van mijn tegenstanders die na mij te verslaan masters werd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Ik blijf mines echt humor vinden. Je moet tering goed opletten als je een mineral line wilt harassen. 2 mines krijgen mijn muta flock idd niet dood maar ter weet dat ik voorlopig niets met die muta's kan. Die speedboost op de medivacs blijf ik nog steeds een beetje OP vinden maar dat is imho.
Spelen er minder mensen HoTS dan WOL? Lijkt wel of matchmaking langer duurt in HoTS dan WOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Hmm, ik begin een beetje een mindblock te krijgen.
Speel low masters, maar heb ontzettend veel problemen met het counteren van Hellbat/Mech PvT.

Ik heb een replay waarin ik de terran er compleet uit macro. Ik zat op 4 base, maxed out. Hij turtled 2 base, en doet 1 push terwijl ik ook gewoon maxed ben. Niet normaal hoe snel ik mijn zealots zag verdwijnen, met 3/3 nog wel! :(
Mijn comp. was zealot/colossus met een restje stalker/sentrie die ik nog over had.

Gelukkig had ik hem aan zien komen en al wat extra gates gemaakt waardoor ik gemakkelijk kon remaxen en dus wel redelijk gemakkelijk kunnen winnen, maar het was VEEL te close voor hoe slecht zijn macro was!

Wat is een correcte counter tegen hellbat/tank en eventueel thor?
Ik zit zelf te denken mass voids. .

Maar eens een potje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jouw unit combo is dan ook ongeveer het enige wat je niet moet maken :P

Voids zijn goed, ze kunnen je direct game winnen als je zijn anti air ermee kan uitschakelen, wat vaak niet bijzonder veel is van een mech player. Echter let wel op dat je dat lukt: als je bijvoorbeeld eerst colossi bent gegaan en hij heeft al een hele zooi vikings rondhangen dan is het waarschijnlijk geen goed idee.

Immortals zijn altijd goed tegen mech. Archons ook, ze zjin te groot om veel last te hebben van splash damage en ze doen bonus damage tegen hellbats. Blink stalkers wil je niet in direct engagement gebruiken, maar om te raiden zijn ze extreem effectief, mech kan er weinig tegen doen. Wat HTs zijn ook leuk aangezien hellbats traag zijn, maar misschien kost het je meer tijd aan micro dan dat een goed idee is.

Wat ik zelfs GMs heb zien doen wat een slecht idee is, is zealots inwarpen tegen BFHs. En door hellbats zijn ze ook in je main battle niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Nee, daar kwam ik dus ook pijnlijk achter. Ik ben gewend vanwege WoL om voornamelijk zealots te pompen tegen mech. Tegen tanks is dat prima te doen, tegen hellions ook nog wel, maar battle-hellions. .

Het was. . pijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Ik heb net gisteren 2 games gespeeld, ZvT.
De eerste was een bio game:

ZvT bio mid masters
http://drop.sc/317766#apm

Maar hij was echt heel erg slecht, en toch was hij masters.
Ik denk dat hij top platinum niveau hoorde te zijn ofzo, echt apart. Nouja, misschien was hij aan het offracen.

Hier een ZvT waar ik tegen mech moest:

ZvT Mech mid masters
http://drop.sc/317767

Ik ging voor mass roach aggression, drops in zijn main base terwijl ik zijn natural en 3rd ook aanviel, ik hongerde hem uit en toen hij uiteindelijk aanviel, had hij niet genoeg om iets waar te kunnen maken. Dat was wel een oké game.

En hier een ZvZ replay dat laat zien hoe dom de current metagame is:

zvz mutaling mid masters
http://drop.sc/317768
djunicron schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:52:

- Mines: ben je net lekker drops aan het tegenhouden, zie je de kans om 12+ muta's te bouwen - zie je eindelijk kans z'n mineral lines te benaderen en misschien zelfs een reactor te pakken, liggen er twee mines te waarde van 150/50 en blam! 12 mutas neer. Of wat dacht je van een onbekende mine waar je wel perongeluk die 25 lings overheen stuurde? Midgame zijn mines zeer zeer goed indien goed geplaatst.
Als je een overseer meeneemt, kan je de eerste mine slopen voordat hij af gaat. 10(11/12) mutalisks 1 shotten een mine. een mine heeft een 1,5 charge time en in die tijd kan je hem neerschieten.
De 2e mine gaat dan wel af, maar die schiet je gelijk ook neer en dan heb je maar 40 damage ontvangen op je mutalisks, dat na 40 seconden weer hersteld is.
djunicron schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:52:
- Hellbats: 100 minerals, ja, je hebt armory nodig, maar dan nog. 135 hp! 2 range maar 15 dmg tegen light!!! Daar kan geen zealot tegen op en zelfs een Roach die gas kost is zo effectief tegen light. Hellbats zijn goedkoop, prima meatshield, ja ze zijn traag, ja ze zijn redelijk hi-tech, maar ze kunnen in seconden tientallen werkers slopen of lings afhouden. En het allerergste naar mijn mening: Ze zijn bio en worden gehealed door medivacs. Als Z speler kan je zeker met boosters in 10 seconden twee dronelines kwijt zijn aan één medivac met hellbats!!
Medivacs kunnen maar 2 hellbats dragen, als je een beetje goede vision hebt met je overlord spread, zie je de drop aankomen. vervolgens kan je met je queen de medivac focussen en je drones of splitten of naar je natural halen. Zodra de medivac down is heb je geen zorgen meer over die hellbats :).

En in bio/hellbat composities: maak blings, banelings zijn erg goed tegen hellbats, ze zijn ook te traag om te splitten en hebben geen stim gelukkig ;)!

Ling/bling/muta into ling/bling/(festor)/ultralisk werkt heel goed.
Als je je veiliger/beter voelt met infestors kan je ook ling/bling/infestor gaan.

Ook roach/hydra(/viper) werkt heel erg goed tegen bio, je moet alleen heel veel voorzichtiger je battles uitkiezen en je kan niet zomaar units weggooien wat met ling/blin nog enigzins kan.

[ Voor 60% gewijzigd door kaluro2 op 04-04-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt het aan mij of is het niveau bij HotS in de leagues hoger dan in WoL? Gold league lijkt al vrij stevig te zijn, oder nicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 14:50
dat idee had ik ook, zelf altijd in Gold gezeten in WoL en in HotS kwam ik in Bronze uit. Toen vrijsnel door naar silver en de #1 spot in silver met 17-3. Denk dat ik nog niet helemaal thuis hoor hier maar toch wordt ik tegen andere zilver gematched dus het zal wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Thanks Kaluro, ik zal er eens mee gaan rommelen. Wat je beschrijft over slecht spelende masters kom ik ook wel tegen, er zijn er bij die het er volgens mij bijna om doen, ik hoor ook in Silver thuis en ik moet toch regelmatig tegen Master spelers, waarschijnlijk omdat ze hard onderweg zijn naar onderen. Wellicht een artefact van het feit dat ze vanaf het eerste uur multiplayer zijn gaan spelen?

Hoe dan ook, het niveau is steeds hoger komen te liggen voor alle leagues. Ik denk dat veel casual spelers bij WoL zijn blijven hangen. Mede doordat alle duidelijk goede builds daar wel uitgewerkt zijn en dus gemakkelijk te volgen zijn, blijven de echt slecht spelende lui over in de onderste leagues, bij HotS is deze scheiding duidelijk nog niet zo helder.

Vorige week werd ik nog gedomineerd door Bronze spelers en won ik lachend van Diamond / Master spelers die opeens niet meer leken te weten wat ze aan het doen waren. Ondertussen speel ik alleen nog maar intense matches tegen andere Zilvers. Ik moet zeggen dat de matchmaking voor mijn gevoel wel ondertussen duidelijk beter is dan in WoL. Alleen op rare tijdstippen vroeg op de dag kan je makkelijk noobjes vinden en als je te lang doorspeelt krijg je zeer taaie tegenstanders voorgeschoteld. Meer om 16:30 spelen en minder op 01:00 dus als je wilt winnen lijkt het momenteel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Hm, ben masters maar speel af en toe ook gewoon troll games. Mijn 2 base, 20 cannons mass tempest / storm into 3-base 50 cannons into 4 base 100 cannons doet het nog verdacht goed tegen high master spelers! ^_^
Al zijn de meeste wins tegen tegenstanders die hun tijd liever beter besteden en te snel hun geduld verliezen! :P

[ Voor 23% gewijzigd door Rem op 04-04-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killbillfast
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

killbillfast

Challenge accepted!

ik heb gisteren met een maat de funday monday uitgevoerd! het was de opdracht voor de een om te powercheezen (canonrush of whatever). En de ander moet 2 maal expanden voor hij leger units mag bouwen.... we hebben erg veel lol gehad hiermee en zelfs 2 potten gewonnen... ookal duurde ze beide bijna een uur. Iemand anders deze opdracht ook gedaan of kijkt er hier niemand naar Day9.tv?

Livestream : http://twitch.tv/BF_Billiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggoth
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-04 14:37
Ja, daar ben ik toevallig eergisteren ook mee bezig geweest. Ik moet zeggen dat het me verbaasde hoe makkelijk het mij en m'n maatje eigenlijk af ging, komt misschien ook omdat we met de HotS placement matches in 2v2 Silver geplaats werden, terwijl we in WoL in 2v2 Gold waren geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 21:27
Awsome, ik ben gister van bronze naar gold gegaan in 1vs1. Na 1 potje spelen kwam ik in Silver en nog een potje was ik Gold. Ging wel erg snel in een keer. Ik speel nu zerg , voorheen speelde ik protoss.

Het helpt een stuk als je alleen al een paar keybinds gebruikt inplaats van alleen met de muis klooien , wat ik voorheen deed :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
code:
1
2
3
4
5
MU: Games:  Wins:   Losses: Win%
ZvP 52      31      21      60%
ZvZ 68      40      28      59%
ZvT 49      23      26      47%
ZvX 169     94      75      56%

ZvP en ZvZ gaan erg goed momenteel maar ik kan maar niet door die ZvT heenbijten.
Ik ga dit weekend maar eens een T trainingsmaatje zoeken en 20+ games achter elkaar spelen, heh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Ik kijk vooral naar day9, doe die funday monday dingen eigenlijk nooit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Weet iemand waar je StarCraft II voor 20 euro kunt kopen?
Een vriend van mij wilt het spel hebben. :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:12
WoL Heb ik wel is bij de bart smit zien liggen voor die prijs. HoTS laagste prijs is volgens mij rond de 28 euro via de wat bekendere online key websites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Had net wat potjes 2VAI gedaan op medium. Eerste pot quit mijn medespeler na 3 minuten ofzo. Medium is ongeveer mijn niveau, oftewel voor mij niet te doen om in mijn eentje tegen twee med AI te spelen. Ik had het nog wel best lang geprobeerd. Tweede potje worden we heel snel en hard aangevallen door de de AI. Wat zie ik bij een mouseover eentje in inderdaad Medium die andere is Harder :?, dat is volgens mij 2 niveaus hoger dan we nu aan het spelen zouden moeten zijn? :? We hadden (daardoor) een moeizame start, ik had daarna nog wel vertrouwen dat we konden winnen, maar later zag ik dat dit niet ging gebeuren. De aanvallen bleven maar komen en ze waren al neutrals in onze beurt aan het overnemen. Ik hoop dat deze verkeerde AI moeilijkheidsgraad niet vaker voorkomt, want het was zwaar irritant. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is legaal om 3 buttons op een knop te zetten bv ctrl+shift+backspace voor dit ?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=dQA8IlkIxQY&feature=youtu.be]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Nu online
Op de ladder maakt het niet heel veel uit denk ik, met toernooien zal het niet mogen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Heb ik het wéér. Speel ik 2vsAI op easy (ja gezakt dus na de vorige twee verliespartijen). Spelen we tegen Easy + Hard. WTF is dit nou. Ik zou toch dan gewoon tegen 2x easy moeten spelen. Zo moeilijk is dat toch niet. Niemand anders dit nog opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Waar ik eerst veel moeite had met Protoss air, gaat dit mij nu redelijk goed af. Waar ik moeite mee blijf houden is een zergling/banelingrush.

Als terran speler moet je direct de ramp dichtbouwen en dan als een gek units maken. Maar keer op keer ben ik net te traag of mislukt kompleet. Wanneer het een grote ramp is, duurt het al veel te lang om deze dicht te bouwen dus daar begin ik niet eens aan.
Wat heb ik geprobeerd: 2 depots + barrack om de gate dicht te maken, maar ook 2 depots en een engineering bay en daarna een barrack. Bij deze laatste was het idee dat de barrack zo lang mogelijk overleeft, maar dan heb ik te weinig tijd om genoeg units te hebben en verlies ik alsnog.
Daarna ben ik gaan proberen mijn Command center zo snel mogelijk te upgraden naar een PF, maar voordat deze klaar is ben ik al gerushed. Ook Mutalisks (groepjes) zijn een pain in the butt :D , widow mines werken goed tegen ze maar om het hele veld vol te gooien met WM gaat ook niet. Vikings zijn veel te traag en ze reageren moeizaam.
Wie heeft er wat goede tips voor me? :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Nu online
Fietsbel schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 13:28:
Waar ik eerst veel moeite had met Protoss air, gaat dit mij nu redelijk goed af. Waar ik moeite mee blijf houden is een zergling/banelingrush.

[video]
Als terran speler moet je direct de ramp dichtbouwen en dan als een gek units maken. Maar keer op keer ben ik net te traag of mislukt kompleet. Wanneer het een grote ramp is, duurt het al veel te lang om deze dicht te bouwen dus daar begin ik niet eens aan.
Wat heb ik geprobeerd: 2 depots + barrack om de gate dicht te maken, maar ook 2 depots en een engineering bay en daarna een barrack. Bij deze laatste was het idee dat de barrack zo lang mogelijk overleeft, maar dan heb ik te weinig tijd om genoeg units te hebben en verlies ik alsnog.
Daarna ben ik gaan proberen mijn Command center zo snel mogelijk te upgraden naar een PF, maar voordat deze klaar is ben ik al gerushed. Ook Mutalisks (groepjes) zijn een pain in the butt :D , widow mines werken goed tegen ze maar om het hele veld vol te gooien met WM gaat ook niet. Vikings zijn veel te traag en ze reageren moeizaam.
Wie heeft er wat goede tips voor me? :)
probeer eens een tank of mines achter je wall. Dan kan je in ieder geval een hoop banelings al tegen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Klopt, dat zou ik normaal ook doen, maar ze komen al in de eerste 3 minuten met units, dan heb ik nog geen WM of tanks. Ik zal even op de tijd letten of een replay hier neerzetten.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:28
Ok, ik heb dus net een PVP en kom tegen iemand die voornamelijk air gaat, ik denk blink stalkers en archons en komt wel goed fully upgraded etc ik 200/200 army hij ook met voids voornamelijk en ik werdt gewoon geshred.... WTF is die shit... waarom is dat zo OP en kan mijn ground army er niks tegen? Vroeg aan hem wat moet ik hieraan doen hij zegt meer air hebben.... klopt dit?

Ik ging eerst naar collosus zo als WOL maar switchde toen ik zag dat hij air was, had 2 collosi hij had voornamelijk zealots en voids

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voids zijn erg sterk in PvP van wat ik begrijp.
Klopt, dat zou ik normaal ook doen, maar ze komen al in de eerste 3 minuten met units, dan heb ik nog geen WM of tanks. Ik zal even op de tijd letten of een replay hier neerzetten.
Zo snel zal het wel meevallen.

Standaard tegen zerg begin ik met 2 supply depot + rax wall bij je main. Op 1 map na is het dan altijd dicht, bij die uitzondering moet je nog iets extras maken, maar dan heb je ook direct je natural veilig. Ik scout altijd met mijn eerste supply depot SCV, dus zelfs als hij me 6-pooled zie ik het op tijd aankomen en kan hij niet binnenkomen. Dan bij mijn natural maak ik bunker + supply depots wall. Als je weet dat hij een baneling bust doet zorg dan voor raxes/factories/alles dat sterker is dan een supply depot.

Maak dan ook een bunker achter je wall, als hij dan al zijn banelings gebruikt om door je wall te komen heb je die nog. Met reapers kan je trouwens ook meestal redelijk scouten wat hij doet. Als je ziet dat hij voor baneling bust gaat en je hebt een expansion bij je natural, breng dan de SCVs daar terug naar je main, maar je OC daar lekker laten. En zorg ervoor dat je op tijd kan terugtrekken met je marines, want je hebt dan altijd nog je wall bij je main.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
Jasper 99 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:35:
Ok, ik heb dus net een PVP en kom tegen iemand die voornamelijk air gaat, ik denk blink stalkers en archons en komt wel goed fully upgraded etc ik 200/200 army hij ook met voids voornamelijk en ik werdt gewoon geshred.... WTF is die shit... waarom is dat zo OP en kan mijn ground army er niks tegen? Vroeg aan hem wat moet ik hieraan doen hij zegt meer air hebben.... klopt dit?

Ik ging eerst naar collosus zo als WOL maar switchde toen ik zag dat hij air was, had 2 collosi hij had voornamelijk zealots en voids
PvP is erg veranderd, het is niet meer War of the Worlds zoals in WoL
zie ook:
MrTi schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:51:
[...]

Late game PvP bestaat uit archon/ht/voidray.
zie ook vanaf 25m: [video]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
Fietsbel schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 13:28:
Er zijn 3 dingen die je moet doen:

1. scouten dat er een banelingbust aankomt: de zerg blijft gas minen ookal heeft hij zijn speed gestart (dat hij zijn speed gestart heeft kan je zien aan de bewegende spawningpool).
2. 1 bunker bij je wall neerzetten maar ervoor zorgen dat hij niet in de splash radius staat van de banelings die je depot opblazen (en deze vullen met marines/reapers). 1 bunker in de buurt van je mineral line zetten en als je nog units over hebt die hier inzetten (als je eerste bunker kapot gaat natuurlijk die units verplaatsen naar je 2e bunker).
3. Tanks of widowmines bouwen, op een hotkey zetten en daarmee de banelings targetten.

Het helemaal dicht proberen te bouwen werkt niet want door de splashdamage die banelings doen blazen ze de gebouwen die direct achter de supplydepots staan ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp

Elp

MrTi schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:59:
[...]

Er zijn 3 dingen die je moet doen:

1. scouten dat er een banelingbust aankomt: de zerg blijft gas minen ookal heeft hij zijn speed gestart (dat hij zijn speed gestart heeft kan je zien aan de bewegende spawningpool).
2. 1 bunker bij je wall neerzetten maar ervoor zorgen dat hij niet in de splash radius staat van de banelings die je depot opblazen (en deze vullen met marines/reapers). 1 bunker in de buurt van je mineral line zetten en als je nog units over hebt die hier inzetten (als je eerste bunker kapot gaat natuurlijk die units verplaatsen naar je 2e bunker).
3. Tanks of widowmines bouwen, op een hotkey zetten en daarmee de banelings targetten.

Het helemaal dicht proberen te bouwen werkt niet want door de splashdamage die banelings doen blazen ze de gebouwen die direct achter de supplydepots staan ook op.
Waar ik zelf wel wat problemen mee heb is 1 Rax fast expand tegen een expand baneling bust. Dan scout je dus een hatch bij de natural, pool en gas. De bust komt rond 7 minuten. Het probleem is alleen dat je dan maximaal 1 tank hebt, en dat is gewoon niet genoeg om een goede bust tegen te houden. Hoe doen jullie dat? Gewoon niet meer gasless expand tegen zerg gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
Elp schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:06:
[...]

Waar ik zelf wel wat problemen mee heb is 1 Rax fast expand tegen een expand baneling bust. Dan scout je dus een hatch bij de natural, pool en gas. De bust komt rond 7 minuten. Het probleem is alleen dat je dan maximaal 1 tank hebt, en dat is gewoon niet genoeg om een goede bust tegen te houden. Hoe doen jullie dat? Gewoon niet meer gasless expand tegen zerg gaan?
Wat doe jij dan? Rax, expand en daarna? hellions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp

Elp

MrTi schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:55:
[...]

Wat doe jij dan? Rax, expand en daarna? hellions?
Nee, ik ga eigenlijk nooit hellions. Na inbase command center pak ik gas en dan zo snel mogelijk een Tank. Die is er dan rond 7 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

pffff drama dag met tegenstanders,rush rush rush, cheese cheese,en platinum, master, platinum, platinum. etc. 21 potjes achter elkaar verloren, niet zo raar als je zelf in silver zit. Echt gewéldig dat systeem van blizzard. [/sarcasme]

[ Voor 11% gewijzigd door Fietsbel op 06-04-2013 18:37 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper 99 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:35:

Storm > void rays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
Elp schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:22:
[...]

Nee, ik ga eigenlijk nooit hellions. Na inbase command center pak ik gas en dan zo snel mogelijk een Tank. Die is er dan rond 7 minuten.
Door 2-4 hellions moet de zerg defensive spelen en kan jij techen. Verder worden er veel widow mines gebruikt door terran ipv tanks (widowmine is mobieler). Weet niet welke league jij zit, maar wil best eens tegen je oefenen (ben low dia).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp

Elp

MrTi schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 21:56:
[...]

Door 2-4 hellions moet de zerg defensive spelen en kan jij techen. Verder worden er veel widow mines gebruikt door terran ipv tanks (widowmine is mobieler). Weet niet welke league jij zit, maar wil best eens tegen je oefenen (ben low dia).
Vandaag even geprobeerd en je houdt zerg er wel mee bezig inderdaad. Nog ff wennen aan de build, maar dat komt wel goed denk ik.

Ik zit zelf in platinum en ben altijd in de GoT group chat te vinden als ik SC2 aan heb staan. Kunnen wel een keertje een game doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Een 9 ranked winstreak momenteel, gaat erg lekker.
Eens zien of ik dit weekend boven de 1000 punten uit kan komen (masters league).

http://eu.battle.net/sc2/...adder/125343#current-rank

Ik heb trouwens AverMedia gemaild of ze interesse hebben om mij een Live Gamer HD capture kaart te sponsoren, dat ik in return, hun logo op mijn stream en overlays zet. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
't zou heel erg handig zijn om 720p 60fps of 1080p 30fps te kunnen streamen en geen(weinig) in-game impact te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In WoL was ik goed in TvP, TvT best redelijk, en TvZ was een zwaar drama. Nu is het echt precies andersom. Nu waren mijn laatste 3 potjes TvZ, en alle 3 gewonnen.

Eerste die RQ'de toen hij letterlijk een paar drones aan reapers verloor. Nummero twee deed baneling bust, maar toen had ik al mijn eerste twee hellbats, die redelijk zooi lings konden opruimen voordat ze dood gingen. Daarna nog een wave afgeslagen, en uiteindelijk kon ik zo zijn natural in pushen.

Maar de derde was echt leuk potje. Voor de gein ook replay daarna gekeken, en viel me op dat ik nog wel hoop fouten maakte ook al ging het lekker :P. Ook grappig was dat zijn APM veel hoger was dan mijne, echter mijn EPM was maar een paar punten onder mijn APM, en zijn EPM was niet hoger dan mijne.

Dat potje ging erg op en neer, meestal heb ik als mijn bio-mech leger eenmaal door zerg vernietigd wordt dat het GG is, maar nu had ik het meerdere keren en uiteindelijk toch gewonnen. De laatste keer dat die gebeurde had ik wel stukje geluk erbij. Hij had mijn leger redelijk vernietigd, maar bij de aanval was zijn detector dood gegaan. Ik had al twee medivacs onderweg naar zijn main, en toen hij die zag besloot hij met zijn leger om te keren om te verdedigen. Geen geweldig idee, recht over 11 widowmines heen gaan met je roach/hydra/viper leger :P.

Daardoor kon ik weer terugkomen, en toen ik weer het midden had bedacht ik ineens dat ik wel ravens aan het maken was, maar dat ik ze niet had. En inderdaad, hingen er 6 vol met energie rond mijn starport. Totaal toen met 8 ravens ongeveer twee derde van hun energie gebruikt aan seekers (tenminste nog wat reserve voor als hij het op tijd zou zien), en dat kostte tegenstander 70% van zijn army supply :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Pfffff ZvT is zo een onzin momenteel, hellbat drops zijn vééls te sterk, widow mines engagen is extreem lastig en zelfs mech is nu zo veel sterker nu ze een mineral only roach equivalent hebben.

code:
1
2
3
4
5
6
MU: Games:  Wins:   Losses: Win%
ZvP 53      32      21      60%
ZvZ 73      44      29      60%
ZvT 55      24      31      44%
ZvX 181     100     81      55%
League Masters #15 808 points

één enkele hellbat in je mineral line, zorgt ervoor dat je een oneindig aantal ling runby's kan counteren.
Ik ben érg gefrusrteerd momenteel, zvz en zvp gaan erg goed maar zvt is gewoon.. argh!

En dan heb ik het nog niet eens over die speedvacs.

Alle masters terran die ik op de ladder bekijk hebben ook belachelijke winrates in TvZ, van 60% tot zelfs 75% of hoger. ik heb er nog geen één gezien die <60% heeft. Dit moet toch wel iets zeggen over hoe de match-up momenteel is. :O

[ Voor 16% gewijzigd door kaluro2 op 07-04-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mech kan je probleemloos counteren met vipers, en ook bijzonder hard. En twee hartstikke trage hellbats zouden niet al teveel drones moeten killen. Echter ik merk dat veel zergs nog gewoon in een WoL mindset zijn waarbij ze alles early-mid game willen counteren met mass speedlings. Tja dat werkt niet tegen hellbats. Manieren om hellbats ietsjes te nerfen in drops zonder ze verder te slecht te maken zie ik ook niet zomaar. Enige wat ik zomaar kan bedenken is zorgen dat ze iets vaker 3 attacks tegen drones nodig hebben zonder dat dat het geval is tegen lings. Of blue flame upgrade weer toevoegen (en dus base damage vs light nerfen), echter dan vind ik wel dat je armory requirement weg moet halen

Widow mines is een unit waar ik echt niet veel mee zou doen balance wise, volgens mij zijn we pas net aan het uitvogelen wat je daarmee kan en wat je er tegen moet doen. Die nu nerfen lijkt me slecht idee.

Had vandaag ook nog zerg tegenstander die exact hetzelfde deed als wat ik een zerg op een stream zag doen. Ik had het potje effectief al verloren, ik speelde echt slecht dat potje. Alleen had een klein groepje MM + 3-4 hellbats main van mijn tegenstander ingestuurd (zijn leger was op mijn helft). Was na 10 minuten ofzo, en wat doet mijn tegenstander? Hij a-moved zijn drones op mijn leger. Drones a-moven tegen hellbats is geen goed idee. Zo wist hij alsnog te verliezen door een stuk of 20-25 drones daar kwijt te raken.

Anyway als ik balance changes zou doen zou ik ook voor terran medivac boost countdown verdubbelen (of boosten om binnen te komen, of eruit, maar niet beide). Jammergenoeg zal hij nooit worden weggehaald meer, maar de planetary nexus is imo ook een bijzonder slecht idee geweest. En ik zou willen dat blizzard mech unnerfde tegen toss :(

Edit: En misschien iets van +X seconde build time op reapers.

Edit2: Maar wat ik wel moet zeggen, zowel mijn eigen stats als die van SC2 stats, is dat zerg nog wel steeds zwaar oververtegenwoordigd is op de ladder. Daar krijg ik niet het idee van dat ze te zwak zouden zijn. In Diamond zitten er globaal 40%! meer zergs dan terrans. (SC2ranks doet weer eens niet regio specifiek).

[ Voor 34% gewijzigd door Sissors op 07-04-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Sissors schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:15:
Mech kan je probleemloos counteren met vipers, en ook bijzonder hard. En twee hartstikke trage hellbats zouden niet al teveel drones moeten killen. Echter ik merk dat veel zergs nog gewoon in een WoL mindset zijn waarbij ze alles early-mid game willen counteren met mass speedlings. Tja dat werkt niet tegen hellbats. Manieren om hellbats ietsjes te nerfen in drops zonder ze verder te slecht te maken zie ik ook niet zomaar. Enige wat ik zomaar kan bedenken is zorgen dat ze iets vaker 3 attacks tegen drones nodig hebben zonder dat dat het geval is tegen lings. Of blue flame upgrade weer toevoegen (en dus base damage vs light nerfen), echter dan vind ik wel dat je armory requirement weg moet halen
Je snapt het niet. Ze stoppen 2 hellbats in een medivac, en die droppen ze bovenop je drones Zodra je je drones verplaatst, stopt hij ze weer in de medivac en dropped hij ze midden in je drone train. dan zijn in notime je drones dood. En queens counteren ze ook niet. Je moet per sé roaches klaar hebben staan, maar hellbat drops kunnen heel vroeg komen en ook op meerdere locaties tegelijk 8)7 En zelfs roaches zijn niet bijzonder effectief tegen hellbats.

Je kan ook niet altijd op tijd scouten, omdat ze overlords eraf pikken en/of alle scouting blokkeren tot je OL speed of overseers hebt, maar tegen die tijd is het vaak al te laat. En als je vroeg OL speed gaat loop je economisch ver achter.

Als zerg vroeg te veel gas gaat en geen damage doet, loop je ook hopeloos achter. We praten hier over mid masters+, waarbij macro mistakes je gelijk de das om doen. En je kan met ling runby's zijn mineral line aanvallen maar met roaches gaat dat wat moeilijk, trage dingen. En als er 1 hellbat in de mineral line staat, is je hele runby gecountered.

En vipers zijn tier 3, niet iets waar je zomaar aan zit, vooral niet met hellbat drops all over the place. en zelfs al heb je vipers, moet je bijzonder voorzichtig zijn omdat je tegenstander een lading vikings gaat.
Vikings snipen je vipers heel erg gemakkelijk, met hun 9 range.

In diamond had ik 0 last van mech, low masters ook niet, maar nu ik omhoog aan het klimmen ben laat het toch wel zien dat Terran heel wat irritante mogelijkheden heeft.
Sissors schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:15:
Edit2: Maar wat ik wel moet zeggen, zowel mijn eigen stats als die van SC2 stats, is dat zerg nog wel steeds zwaar oververtegenwoordigd is op de ladder. Daar krijg ik niet het idee van dat ze te zwak zouden zijn. In Diamond zitten er globaal 40%! meer zergs dan terrans. (SC2ranks doet weer eens niet regio specifiek).
Op mijn ladder totaal ben ik meer terran dan protoss tegen gekomen, zie mn vorige post.
Zergs zijn er inderdaad wel erg veel, maar dat is al best lang zo.

http://sc2ranks.com/eu/2240242/Kaluro

[ Voor 12% gewijzigd door kaluro2 op 07-04-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp

Elp

kaluro2 schreef op zondag 07 april 2013 @ 23:20:
[...]

Je snapt het niet. Ze stoppen 2 hellbats in een medivac, en die droppen ze bovenop je drones Zodra je je drones verplaatst, stopt hij ze weer in de medivac en dropped hij ze midden in je drone train. dan zijn in notime je drones dood. En queens counteren ze ook niet. Je moet per sé roaches klaar hebben staan, maar hellbat drops kunnen heel vroeg komen en ook op meerdere locaties tegelijk 8)7 En zelfs roaches zijn niet bijzonder effectief tegen hellbats.

Je kan ook niet altijd op tijd scouten, omdat ze overlords eraf pikken en/of alle scouting blokkeren tot je OL speed of overseers hebt, maar tegen die tijd is het vaak al te laat. En als je vroeg OL speed gaat loop je economisch ver achter.

Als zerg vroeg te veel gas gaat en geen damage doet, loop je ook hopeloos achter. We praten hier over mid masters+, waarbij macro mistakes je gelijk de das om doen. En je kan met ling runby's zijn mineral line aanvallen maar met roaches gaat dat wat moeilijk, trage dingen. En als er 1 hellbat in de mineral line staat, is je hele runby gecountered.

En vipers zijn tier 3, niet iets waar je zomaar aan zit, vooral niet met hellbat drops all over the place. en zelfs al heb je vipers, moet je bijzonder voorzichtig zijn omdat je tegenstander een lading vikings gaat.
Vikings snipen je vipers heel erg gemakkelijk, met hun 9 range.

In diamond had ik 0 last van mech, low masters ook niet, maar nu ik omhoog aan het klimmen ben laat het toch wel zien dat Terran heel wat irritante mogelijkheden heeft.

[...]

Op mijn ladder totaal ben ik meer terran dan protoss tegen gekomen, zie mn vorige post.
Zergs zijn er inderdaad wel erg veel, maar dat is al best lang zo.

http://sc2ranks.com/eu/2240242/Kaluro
Die Hellbat drops komen vroeg, maar niet zo vroeg dat je geen roaches kan hebben natuurlijk. Wat ik er over lees is dat je 3-4 roaches in je mineral line moet laten staan en één spore crawler. Door spore + queen is die medivac vrij snel dood en dan is de drop over. Hellbats zonder medivac zijn totaal crap tegen ranged units zoals Roaches. Je kan ze prima kiten, helemaal op creep.

Daarnaast kan je je afvragen of het handig is om je drones te verplaatsen. Want dan gaan ze inderdaad in zo'n treintje achter elkaar en zijn ze heel kwetsbaar. Je kan ze beter een beetje uitspreiden in de buurt van de spore crawler. (Alle drones stop command geven en dan één voor één met de idle worker knop selecteren en dan verspreiden? Dat werkt wel redelijk geloof ik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo vroeg is er ook niks wat OLs kan doden die boven deadspace hangen. En verder heb je creep spread om het te zien aankomen + OLs die op andere niet toegankelijke plaatsen hangen.

Het probleem is ook dat units die 4 cargo kosten zoals hellbats even snel uitladen als units die 1 cargo kosten, in principe zijn 8 marines echt wel net zo dodelijk, alleen die kosten langer om uit te laden. Maar ik ken het probleem wel, het helpt dan ook al een hoop als speedboost countdown qua lengte wordt verdubbelt, dan kan je niet zomaar inladen en weer op drones boosten.

Maar je kan ook niet zomaar hellbats de ground in nerfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Jah die firebats moeten generfed worden... Ik speel zelf terran en als ik een maurader/firebat all-in doe... bijna elke zerg ga in 1x dood anders wel 2x :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Elp schreef op zondag 07 april 2013 @ 23:35:
[...]

Die Hellbat drops komen vroeg, maar niet zo vroeg dat je geen roaches kan hebben natuurlijk. Wat ik er over lees is dat je 3-4 roaches in je mineral line moet laten staan en één spore crawler. Door spore + queen is die medivac vrij snel dood en dan is de drop over. Hellbats zonder medivac zijn totaal crap tegen ranged units zoals Roaches. Je kan ze prima kiten, helemaal op creep.

Daarnaast kan je je afvragen of het handig is om je drones te verplaatsen. Want dan gaan ze inderdaad in zo'n treintje achter elkaar en zijn ze heel kwetsbaar. Je kan ze beter een beetje uitspreiden in de buurt van de spore crawler. (Alle drones stop command geven en dan één voor één met de idle worker knop selecteren en dan verspreiden? Dat werkt wel redelijk geloof ik.)
Hellbats kunnen toch niet gehealed worden, of bedoel je medivac voor pickup ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
Bah, ik moet nog heel veel leren merkte ik gisterenavond.

Gister een potje of 6 online gespeeld en gewoon allemaal snoeihard vernederd :(
Zelfs in de bronze league wordt ik genadeloos afgestraft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Hellbats vallen in de bio category zijn en dus kunnen gehealed worden door medivac

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zonglew00 schreef op maandag 08 april 2013 @ 08:47:
Jah die firebats moeten generfed worden... Ik speel zelf terran en als ik een maurader/firebat all-in doe... bijna elke zerg ga in 1x dood anders wel 2x :P
Maar in hoeverre komt dat door gewoon veel te greedy strats van zergs die nog compleet relyen op speedling op creep defense?

Bijvoorbeeld mijn laatste zerg tegenstander die ik aanviel met MM + hellbats. Ik viel aan met zon 40 army supply ofzo. In het post-game screen bleek dat letterlijk meer dan 3x de army supply die hij had te zijn. Hij liet zijn third droppen en trok zich terug naar zijn natural, die verdedigt was door paar queens en enkele spine crawler. Oftewel 3 seconde later lag die ook open. En vervolgens kwam zijn WoL defense: hij had al zijn larvas omgezet in speedlings op creep. Maar dat werkt simpelweg niet tegen hellbats.

En hoe wil je ze nerfen zonder mech nog slechter tegen toss te maken? Enige optie die ik dan nog steeds zie is damage tegen light te verminderen en ze weer blue flame upgrade te geven. Maar het lijkt mij niet slecht dat puur dronen en enkel mass speedlings als je tegenstander aanvalt geen goed idee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Zijn hellbats dan zoveel effectiever dan blue flame hellion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zijn wat sterker, maar het voornaamste verschil is dat ze ook nog effectief zijn als ze gesurround worden. En aangezien speedlings op creep weinig problemen hebben om ze te surrounden was dat altijd een effectieve defense. En als je wacht tot creep zich heeft teruggetrokken dan kost het je behalve hele zooi aan minerals voor scans ook zoveel tijd dat de zerg al lang mutas of infestors heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Right. Ik merk dat ik in HoTS nog heel erg WoL minded ben en nauwelijks gebruik maak van de nieuwe units met Z en T. Met toss maak ik daarentegen wel standaard MS core en oracles. Mijn God, wat kunnen oracles een dmg doen in een mineral line......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp

Elp

Blue_Fear schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:02:
[...]

Hellbats kunnen toch niet gehealed worden, of bedoel je medivac voor pickup ofzo?
Ze worden gehealed omdat ze bio zijn, maar het gaat vooral om de pickup. Hellbats zijn langzamer dan workers, dus als de medivac dood is kan je je workers gewoon weg laten rennen.
Pagina: 1 ... 20 ... 35 Laatste

Let op:
~~~[html]Maak aub gebruik van spoiler-tags als je zaken uit de campaign bespreekt. Niet iedereen heeft het al uitgespeeld en wil het ook graag beleven ;)

Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>~~~[/html]

Bedelen om keys is niet de bedoeling.