Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik vraag me af, heb je voor StarCraft 2 Heart of the Swarn ook het basis spel, StarCraft 2 nodig, of wordt dit een geheel nieuw vervolg? (Zoiets als Assassin's Creed Brotherhood of Grand Theft Auto IV Ballad Gay of Tony.)

En als ik het basisspel wel nodig heb, wordt deze uitbreiding dan een losstaand spel (Zoals Battlefield 2 Special Forces) of wordt het een normale uitbreiding met gewoon een aantal extra's in het spel?

Bedankt! :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In zowel Europa als de USA heb je WoL nodig voor HotS. In andere, meer 2e/3e wereldlanden, kan je HotS los kopen. Je zal echter niet je toegang tot WoL verliezen. Het blijft gewoon toegankelijk en is een volledig losse game qua ladder ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Gropah schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 23:38:
In zowel Europa als de USA heb je WoL nodig voor HotS. In andere, meer 2e/3e wereldlanden, kan je HotS los kopen. Je zal echter niet je toegang tot WoL verliezen. Het blijft gewoon toegankelijk en is een volledig losse game qua ladder ed.
Dat is jammer... ik had meer gehoopt op een uitbreiding met +20 maps, +6 rassen etc.
Nu is het meer een nieuwe StarCraft waarbij je verplicht bent de oude te kopen. :/

[ Voor 4% gewijzigd door iApp op 08-02-2013 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iApp schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 23:43:
[...]

Dat is jammer... ik had meer gehoopt op een uitbreiding met +20 maps, +6 rassen etc.
Nu is het meer een nieuwe StarCraft waarbij je verplicht bent de oude te kopen. :/
Bij blizz zelf si een dualpack te kopen voor 60 euro en los kun je ze ook wel voor 30 euro krijgen. Dan betaal je dus hetzelfde als bij vele normale games, alleen dan voor 2 games... Kan erger toch?

Er gaan btw ook geruchten dat WoL F2P gaat, maar daar is officieel nog niks over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:06
[...]

Is dat niet normaal zo met uitbreidingen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij heeft wel een punt dat hij niet bepaald een uitgebreide uitbreiding. Aan de andere kanten hopen op 3x zoveel rasen is misschien niet heel realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Je bent slecht geinformeerd. HotS is altijd een expansie geweest, dus een gehele singleplayer campaign en zo'n 2 nieuwe units per ras voor multiplayer en een aantal nieuwe upgrades. Dat was meer dan 10 jaar geleden bij brood war ook al zo.

Waar je het idee van nieuwe rassen vandaan haalt is me niet duidelijk. Dat is nog nooit gebeurd in de wereld van starcraft en als je weet hoe complex het balanceren is met drie rassen, dan weet je dat er nooit een vierde ras bij zal komen. Overigens wordt random wel eens het 'vierde ras' genoemd.

[ Voor 22% gewijzigd door Morphs op 09-02-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al heeft een van de creative directors wel gezegd dat ze een nieuw ras overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:59:
Al heeft een van de creative directors wel gezegd dat ze een nieuw ras overwegen.
Alleen als ze weten dat ze het kunnen balancen en het qua lore ook kan. En op dit moment kan de lore het gewoon nog niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Waarom scant terran screep tumors? Lees dat creep tumors burrowed zijn maar kan ze gewoon kapot schieten, is dit gewijzigd in een patch ofzo tijd terug? Kan geen ander reden bedenken waarom je creep moet scannen (behalve burrowd units oid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zijn burrowed, oftewel zonder detection kan je ze niet zien. Gezien dat terran mobiele detectie niet de meest praktische is komt het neer op scannen over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
furby-killer schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 14:17:
Ze zijn burrowed, oftewel zonder detection kan je ze niet zien. Gezien dat terran mobiele detectie niet de meest praktische is komt het neer op scannen over het algemeen.
Zijn dan alleen de verse creep tumors wel zichtbaar? Kan me niet herinneren dat ik ooit heb moeten scannen of een detector heb moeten gebruiken. Vaag mss omdat ik standaard zo'n ding meeneem bij een attack ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het duurt zon 5 seconde ofzo voordat ze burrowed zijn, in die tijd heb je geen detectie nodig nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
furby-killer schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:04:
[...]

Vandaag die build nog twee keer geprobeerd (niet exact op timings gelet, gewoon het idee met 1 rax FE -> hellions van reactored factory + 2 techlabbed raxes + rax voor marines.

En ik moet toegeven, het werkt iig tegen greedy zergs (tegen 2 base heb ik nog beetje twijfels wel, al heb ik nog niet veel gedaan dus, maar roaches was pijnlijk, en heb ook niet heel veel vertrouwen tegen 2 base mutas.
Oké nu twee keer nog iets van zerg tegengekomen: Speedlings. Geen van die units (hellions, marines en marauders) hebben op creep een kans tegen speedlings. Zowel een zerg die ultra greedy speelde als eentje die daarna nog genoeg resources had voor 20!!! mutalisks hielden het makkelijk af simpelweg met speedlings. En je kan niet wachten tot creep zich terugtrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
@furby-killer: vind het zelf ook moeilijk wanneer zerg bijv. 6 queen opening doet, je attack ziet aankomen, en dan 60 lings maakt hij het makkelijk af kan houden. Maar ik denk dat je met goede positioning nog steeds veel dmg kan doen (choke point, hellions achterin bij third base).

Tegen muta's kom je erachter of je timings wel echt scherp genoeg zijn. Met polt's build heb je rond 9:30 +1, stim en combat shield. Mutas zijn er dan nog niet. Daarom is deze build juist in het bijzonder goed tegen muta openings. :)

Trouwens donderdag nog een scvrush plat-diamond NA tourney gewonnen met deze build :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 7e qualifier, de 2e op zondag, is live voor de DSCL op http://www.twitch.tv/dscleague/new

Deelnemers zijn onderandere LLL.PoYo en LiquidRet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat een groot contrast tussen het gehele spel en het laatste level! anyhow, maar goed dat ik laat ben gestart met starcraft 2 , nu is het gelukkig maar kort wachten op het volgende deel :P

[ Voor 10% gewijzigd door Fietsbel op 10-02-2013 18:50 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:42
Fietsbel schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:50:
Wat een groot contrast tussen het gehele spel en het laatste level! anyhow, maar goed dat ik laat ben gestart met starcraft 2 , nu is het gelukkig maar kort wachten op het volgende deel :P
haha je kunt je lang vermaken met de multiplayer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Fietsbel schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:50:
als je de multiplayer opent, dan pas begint het spel starcraft echt pas...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spanndend potje tegen zerg vandaag: Hij had een hele vroege drone scout die mijn bouwende SCVs ging irriteren. Als wraak stuurde ik direct mijn depot SCV naar zijn basis (ik scout zerg eigenlijk nauwlijks meer, toch niet interessant wat die scout ziet). Aldaar in zijn natural zie ik net zijn drone aankomen. Maar hij bouwt zijn expansion nog niet, hij wacht. En mijn SCV komt dichterbij en dichterbij. En toen was ik er en zette ik er een engineering bay neer, waarop hij direct een rage quit uitvoerde. Denk nog niet dat ik ooit eerder een potje zo snel door mijn acties heb gewonnen :P (Uiteraard wat tegenstanders gehad die direct opgaven, maar dat is niet door mijn acties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tukker_T schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:02:
[...]

haha je kunt je lang vermaken met de multiplayer ;)
Vinand schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:13:
[...]

als je de multiplayer opent, dan pas begint het spel starcraft echt pas...
Inderdaad, nu begint pas het echte werk :P
Wel bizar dat Starcraft 2 nog steeds overal ± 30 euro is, ongeacht een boxcopy of in download vorm.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fietsbel schreef op maandag 11 februari 2013 @ 00:47:
[...]

[...]

Inderdaad, nu begint pas het echte werk :P
Wel bizar dat Starcraft 2 nog steeds overal ± 30 euro is, ongeacht een boxcopy of in download vorm.
De uitgever gaat over de prijzen en blizzard is nogal streng als het daarom gaat. Daarnaast hoort er ook geen verschil te zijn, want anders worden de retailers boos omdat downloaden dan wss goedkoper zou zijn. In het verleden heeft deze discussie regelmatig voor problemen en dreigen met boycotten gezorgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Sommige mensen op de ladder... Check het chat tab http://drop.sc/303814
Ik deed natuurlijk die mooie polt build tegen hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
furby-killer schreef op zondag 10 februari 2013 @ 23:03:
*knip* (Uiteraard wat tegenstanders gehad die direct opgaven, maar dat is niet door mijn acties).
Wat vind je van een 5-minute match dan in 4v4 :+ we werden gerushed door workers van alle 4 de tegenstanders. Tuurlijk heel mooi gecounterd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 16:01
ppftt.. ik heb het nogsteeds niet voor elkaar in hots om tegen hard AI terran te winnen zonder rush tactics te gebruiken :/

Ik blijf maar op macro verliezen, elke army battle verlies ik al m'n units en terran houd er een paar over waardoor ik nooit de terran kan aanvallen, in de vervolg terran aanval verlies ik dan mn 3rd als ik die al heb (rond de 25min) als ik die al heb :/..

zuig zuig.. misschien toch maar eerst op normal proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Helza schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:53:
ppftt.. ik heb het nogsteeds niet voor elkaar in hots om tegen hard AI terran te winnen zonder rush tactics te gebruiken :/

Ik blijf maar op macro verliezen, elke army battle verlies ik al m'n units en terran houd er een paar over waardoor ik nooit de terran kan aanvallen, in de vervolg terran aanval verlies ik dan mn 3rd als ik die al heb (rond de 25min) als ik die al heb :/..

Als wat speel je zelf dan :?

Hard AI is toch wel erg simpel, je weet wanneer de eerste aanval komt en die moet je afslaan.
Daarna is het eigenlijk TE makkelijk.

Als zerg heb ik op het moment na de eerste aanval een groepje lings klaar staan om de base van de AI in te rennen als ze voor de 2de push komen.
Deze sloopt heel hun economy... en weg zijn ze.
Omdat ze weer terug trekken heb ik alleen maar macro gedaan, en bouw ik in de tijd die ze kwijt zijn met mijn lings aanvallen een groter leger op... daarmee veeg ik ze definitief van de kaart.

Als ik Terran krijg doe ik idem met een drop, of gewoon een tank push...

Met protoss doe ik 3g + robo voor eerste ai push, daarna heb ik colos en smelten ze als sneeuw voor de zon.

Speel altijd als random, zit nu wel erg vast tegen elite tegenstander... deze is voor mij niet te doen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:42
Helza schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:53:

Anders moet je eens een replay oid posten als je wil dat mensen tips posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Tijdje beta gespeeld, vraag me af of ze bij de launch van het nieuwe spel nog dramatische wijzigingen zullen doen zoals bv een unit vervangen? Geen idee hoe dat bij de 1e beta ging? Lijkt me niet dat er nog heel veel zal veranderen, maar heb het idee dat bv. die swarm host ook niet lekker loopt nog, of valt dat mee?

• Morphs
firlian schreef op maandag 11 februari 2013 @ 01:35:
Sommige mensen op de ladder... Check het chat tab http://drop.sc/303814
Ik deed natuurlijk die mooie polt build tegen hem.
Whaha, op de een of andere manier lees ik die chat in de stem van White-Ra (hoe ontoepasselijk :) ), zelfde stijl van halfbakken Engels :)

Wat is de poltbuild trouwens, was dat een 9 minute hellion + stimmed marine push?

[ Voor 10% gewijzigd door Morphs op 14-02-2013 10:27 ]

• firlian
Morphs schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:26:
[...]
Wat is de poltbuild trouwens, was dat een 9 minute hellion + stimmed marine push?
9:30 2base timing attack met hellion marauder marine en stim, combat shield, +1 weapons.
http://day9.tv/d/Day9/polts-tvz-beat-the-imba/

De grap is natuurlijk dat het niet eens een all-in is.

[ Voor 7% gewijzigd door firlian op 14-02-2013 12:19 ]

• Morphs
firlian schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:14:
9:30 2base timing attack met hellion marauder marine en stim, combat shield, +1 weapons.

Als ik me niet vergis was dat ook de build waar Stephano veel moeite mee had, het maakte Polt tot zijn moeilijkste Terran tegenstander.

• Tennisbal
Lees net dat starcraft 2.0 (Wol) eraan komt, veel verbeteringen die de beta al heeft. Erg relaxt, neem aan dat die teller bij base en gas ook meegenomen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firlian schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:14:
[...]

En die deed je keer tegen mij en dat vond ik nou niet zo heeeeeel leuk.
tennisbal schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:52:
Lees net dat starcraft 2.0 (Wol) eraan komt, veel verbeteringen die de beta al heeft. Erg relaxt, neem aan dat die teller bij base en gas ook meegenomen worden?
wut wut wut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Te gek! Starcraft 2 komt er aan! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

apNia schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:02:
Te gek! Starcraft 2 komt er aan! oOo
Nee, StarCraft II 2 komt eraan, nog veel beter dus! :D
Maar, ik ben wel benieuwd naar die nieuwe interface, kan iemand een foto posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
hehe had het over nieuwe interface, alles van de beta komt dus ook in wol binnen een paar dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Je zou natuurlijk zelf even kunnen kijken op de website....

http://eu.battle.net/sc2/...tarCraft_II_20-14_02_2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouwens ligt het aan mij, of is de pricewatch redelijk niet werkend voor HotS? Hij geeft 5 winkels waar je kan pre-orderen, maar dat kan gewoon in nagenoeg elke winkel, waarom staan die er niet tussen?

pricewatch: StarCraft II: Heart of the Swarm PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Iemand nog een beta over voor m'n 2 vs 2 mate? :)

[ Voor 15% gewijzigd door Tennisbal op 16-02-2013 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
firlian schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 17:43:
@furby-killer: vind het zelf ook moeilijk wanneer zerg bijv. 6 queen opening doet, je attack ziet aankomen, en dan 60 lings maakt hij het makkelijk af kan houden. Maar ik denk dat je met goede positioning nog steeds veel dmg kan doen (choke point, hellions achterin bij third base).
Net weer exact hetzelfde geval. Mijn leger was groter, en ik had de upgrades, maar puur met lings verloor hij nog niet de helft van zijn leger terwijl mijn leger compleet vernietigd was. Positioning kon beter, maar goed met snelheid waarmee speedlings op creep komen kan je daar niet veel aan doen. En ik had specifiek juist een hoop hellions, maar ze hadden geen schijn van kans tegen lings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat unranked nou eigenlijk ook onderdeel worden van WoL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
apNia schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 17:34:
Gaat unranked nou eigenlijk ook onderdeel worden van WoL?
ja volgens mij wel. patch moet eraan komen, had hem eigenlijk al verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupu1302
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-01 21:48
furby-killer schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 14:13:
[...]

Net weer exact hetzelfde geval. Mijn leger was groter, en ik had de upgrades, maar puur met lings verloor hij nog niet de helft van zijn leger terwijl mijn leger compleet vernietigd was. Positioning kon beter, maar goed met snelheid waarmee speedlings op creep komen kan je daar niet veel aan doen. En ik had specifiek juist een hoop hellions, maar ze hadden geen schijn van kans tegen lings.
probeer anders de creep terug te dringen door om de zoveel tijd een groepje marines de creeptumors weg te ruimen. tegeltjeswijsheid: NEVER ENGAGE ON CREEP UNLESS YOU'RE 100% SURE YOU'RE GOING TO WIN.

edit: Happy now :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tupu1302 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:40:
[...]

probeer anders de creep terug te dringen door om de zoveel tijd een groepje marines de creeptumors weg te ruimen. tegeletjeswijsheid: NEVER ENGAGE ON CREEP UNLESS YOUR 100% SURE YOUR GOING TO WIN.
Als je er dan toch een tegeltje van laat maken, maar er dan "YOU'RE" van ;)

edit:
En dat twee keer

[ Voor 3% gewijzigd door Smultie op 18-02-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tupu1302 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:40:
[...]

probeer anders de creep terug te dringen door om de zoveel tijd een groepje marines de creeptumors weg te ruimen. tegeletjeswijsheid: NEVER ENGAGE ON CREEP UNLESS YOUR 100% SURE YOUR GOING TO WIN.
Daar had ik eerder al een keer opmerking over gemaakt. In principe heb je gelijk, en dat is juist het hele probleem van deze strat. Als je een hellion/marauder/marine push doet moet je op creep engagen als hij wat gespread heeft. En gezien bij de 6 queens + gazillion zerglings strategie er geen gebrek aan queens is zal dat het geval zijn. Als je steeds rustig aan creep terugdringt en wacht met aanvallen tot het redelijk weg is, heb je automatisch verloren omdat je tegenstander teveel tijd had om zijn eigen units te maken. Economie van de zerg zal altijd beter zijn in zon geval, dus je moet snel aanvallen.

Al helemaal omdat ze daarbij vaak genoeg mutas zullen maken, en dan ben je helemaal genaaid als hij ook maar een klein beetje de mogelijkheid heeft wat resources te sparen daarvoor. En dat hebben ze vrijwel altijd, zelfs als het succesvol gaat kunnen ze meestal nog 10+ mutas in 1x maken.

Daar heb ik sowieso vaak last van, als je dan achteraf kijkt heb je gevecht na gevecht tegen de zerg duidelijk gewonnen, maar telkens komt er gewoon weer een nieuw leger, en als je zelf 1x verliest is het bijna altijd voorbij. In TvT en TvP heb ik dat probleem respectievelijk totaal niet en nauwlijks. Daar heb ik ook geen enkel probleem met macro games ervan maken, maar in TvZ is ook dat voor mij redelijk een autoloss. Eigenlijk hetzelfde verhaal, ik win wel het eerste gevecht, en de tweede, derde ook nog wel, maar uiteindelijk wint de zerg er eentje en is het game over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-08 10:34
Ach nog even 3 weekjes vol houden en dan (in HotS) win je alles weer van zerg. Ben benieuwd hoeveel balance patches er nu weer overheen gaan voor het weer ongeveer allemaal (zvt/tvp/pvz) gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil gepromoveerd worden in hots.... zit na 100 games nog steeds in gold :/
Vandaag 8-0, vandaag en gister 15-4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
als je van de zerg wilt winnen moet je minimaal 2 waves van de zerg overleven als je daar "siegen" op hun basis... anders is het pretty T_T

ik doe voor het gemak 3 nukes op hun larves en dan is het vaak al gg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Nieuwe patch (2.0.4) aan het downloaden. Een patch met hilarisch veel changes (de meesten schijnen ook in de HotS beta te zitten):

http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=398345

Wel een aantal interessante nieuwe features, zoals resume from replay. Ook het tonen van total seconds supply blocked tijdens een game is erg goede info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Morphs schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:27:
Nieuwe patch (2.0.4) aan het downloaden. Een patch met hilarisch veel changes (de meesten schijnen ook in de HotS beta te zitten):

http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=398345

Wel een aantal interessante nieuwe features, zoals resume from replay. Ook het tonen van total seconds supply blocked tijdens een game is erg goede info.
resume replay kan zeker alleen met medespeler? AI kan het niet overnemen of toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Wow, de nieuwe patch 2.0.4 is behoorlijk nice. Volgens mij zijn het gewoon alle HotS toevoegingen behalve de units en het levelen. Dat vind ik wel behoorlijk netjes van Blizzard, ik had eigenlijk verwacht dat ze al die nieuwe features als verkoopargument voor HotS gingen gebruiken en WoL gewoon zouden laten stikken.

Hebben ze toch nog hun belofte gehouden om Bnet te verbeteren :P. Duurt dan ook bijna 3 jaar, maar goed. Ik vraag me echt af of ze het team dat eerst aan Bnet 2.0 gewerkt heeft ontslagen hebben? En dat vervolgens niemand meer wist hoe de code werkte en dat het daarom zo lang heeft geduurd.

Meteen via de general chat met 8 man een bronzie gecoached, wel grappig hoe snel zoiets gaat als dingen als chat gewoon wat meer op de voorgrond zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Goron schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:10:
Wow, de nieuwe patch 2.0.4 is behoorlijk nice. Volgens mij zijn het gewoon alle HotS toevoegingen behalve de units en het levelen. Dat vind ik wel behoorlijk netjes van Blizzard, ik had eigenlijk verwacht dat ze al die nieuwe features als verkoopargument voor HotS gingen gebruiken en WoL gewoon zouden laten stikken.

Hebben ze toch nog hun belofte gehouden om Bnet te verbeteren :P. Duurt dan ook bijna 3 jaar, maar goed. Ik vraag me echt af of ze het team dat eerst aan Bnet 2.0 gewerkt heeft ontslagen hebben? En dat vervolgens niemand meer wist hoe de code werkte en dat het daarom zo lang heeft geduurd.

Meteen via de general chat met 8 man een bronzie gecoached, wel grappig hoe snel zoiets gaat als dingen als chat gewoon wat meer op de voorgrond zijn.
Hoe werkt dat coaching? Lijkt me lachen, real-time meekijken oid en chatten tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
tennisbal schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:31:
[...]

Hoe werkt dat coaching? Lijkt me lachen, real-time meekijken oid en chatten tegelijk?
Oh dat was gewoon een custom game met veel spectators. Het ging er meer om dat het makkelijker is om dat soort dingen te regelen in de nieuwe UI omdat chat veel toegankelijker is.

edit: Volgens mij is de APM meter stuk, ik heb opeens 150 apm terwijl ik voorheen rond de 80 had.

[ Voor 15% gewijzigd door Goron op 20-02-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:21
Hmm, toch gemengde gevoelens bij deze patch. Zitten toch nog wat irritante bugs in. Ik weet niet of ik alleen ben maar ik heb last van het volgende:

*Met momenten verschrikkelijke lag/performance issues, lijkt dat ik niet alleen ben want de helft van de fight ben je aan het "Waiting" op andere mensen.
*Op een enemy klikken om te zien wat ze hebben van upgrades werkt niet meer. Is dat een feature of een bug? geen idee :)
*Als ik een 4vs4 match heb gedaan, vervolgens er nog eentje wil doen, is de knop niet meer beschikbaar. Dan moet ik eerst ff terug naar het hoofdmenu
*Balance in de ladder is niet echt meer te vinden. Wordt tegen veel hoger gerangschikte spelers gezet :(

Al bij al ziet de nieuwe interface er wel gelikter uit dan de vorige. Mooie vooruitgang :). De bugs zullen er wel uit gaan met de tijd :)

[ Voor 9% gewijzigd door Powerblast op 20-02-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Volgens mij kon je dat nooit zien van een enemy toch? ik bedoel de upgrades...

Wel nieuw dat je dat bij je teamgenoot ook niet meer kan zien... volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
3xNix schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:51:
Volgens mij kon je dat nooit zien van een enemy toch? ik bedoel de upgrades...

Wel nieuw dat je dat bij je teamgenoot ook niet meer kan zien... volgens mij.
Dat heeft toch altijd gewerkt? Ik ging altijd een keertje zien met één unit om te kijken wat voor upgrades ze op dat moment klaar hadden. Dat zie je nu dus niet meer. Ik krijg gewoon de unit niet meer geselecteerd. Ik heb dan bijvoorbeeld een eigen probe geselecteerd. Klik vervolgens op de enemy en hij deselect m'n probe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Powerblast schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:45:
*Op een enemy klikken om te zien wat ze hebben van upgrades werkt niet meer. Is dat een feature of een bug? geen idee :)
Je kunt het nu zelf aan/uitzetten. Erg handig van Blizz, not...

zie ook hier op reddit waar het een dag geleden frontpage was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Gropah schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:59:
[...]

Je kunt het nu zelf aan/uitzetten. Erg handig van Blizz, not...

zie ook hier op reddit waar het een dag geleden frontpage was.
Op zich wel handig dat je nu zelf kan kiezen of je het aan wil of niet. Kan mij er nog wel iets bij voorstellen dat er mensen zijn die veel verkeerde units aanklikken ;). Maar idd msh niet zo handig dat het standaard afstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Ze hebben ook een nieuwe instelling voor heath bars: damaged. Dat leek me super handig, want dan hoef je geen zee van groene balkjes te zien. Maar als je dat gebruikt dan verdwijnen ook de progress bars voor productiegebouwen :/. Waarom maken ze dat niet zo dat je dat apart kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hetzelfde als bij HotS. Inderdaad standaard niet op tegenstanders kunnen klikken is heel irritant, had ik toch default anders ingesteld.

En bij HotS had ik ook al dat gedoe met damaged instellingen voor health bars, goed idee in theorie, maar vind het niet lekker uitgewerkt. Ik wil zelf bijvoorbeeld gewoon selected health bars + damaged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Die lag heb je ook in HOTS, zal wel server probleem zijn oid. Komt wel goed, prima verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Awesome. Mijn wens uit mei 2011 dan eindelijk toch uitgekomen; unranked in WoL!
Toen stuitte het nog op een hoop weerstand van mede-Tweakers zoals te lezen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door apNia op 20-02-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
apNia schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:51:
Awesome. Mijn wens uit mei 2011 dan eindelijk toch uitgekomen; unranked in WoL!
Toen stuitte het nog op een hoop weerstand van mede-Tweakers zoals te lezen ;)
Krijg je dan niet heel veel quiters? Op zich wel relaxt hoor, beetje oefenen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
Het grootste voordeel is dat je andere rassen voor het 'echt' kan oefenen zonder een nieuw account te moeten kopen of customgames moet gaan spelen waarbij het maar de vraag is hoe goed je tegenstander is.

Ikzelf heb weleens periodes dat ik niet speel en dan is het lekker om 3 games in te komen zonder dat je je druk hoeft te maken om punten te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
MrTi schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:32:
Het grootste voordeel is dat je andere rassen voor het 'echt' kan oefenen zonder een nieuw account te moeten kopen of customgames moet gaan spelen waarbij het maar de vraag is hoe goed je tegenstander is.

Ikzelf heb weleens periodes dat ik niet speel en dan is het lekker om 3 games in te komen zonder dat je je druk hoeft te maken om punten te verliezen.
ah dus je wordt dan wel in je normale leage geplaatst? alleen telt het dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En het ergste is dat in hots beta iig je wel gematched wordt tegen mensen die ranked spelen, hopelijk is dat niet zo in wol.
Kon al lang, enkel niet als je je druk maakte over je ranking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
tennisbal schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:21:
[...]

ah dus je wordt dan wel in je normale leage geplaatst? alleen telt het dan niet?
Inderdaad netalsof je op de ladder speelt alleen telt het niet.
furby-killer schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:02:
En het ergste is dat in hots beta iig je wel gematched wordt tegen mensen die ranked spelen, hopelijk is dat niet zo in wol.

[...]

Is dat niet het hele idee? dat je je niet druk hoeft te maken over je ranking? Anders kan je net zo goed random gaan spelen.

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 11:34

RaseriaN

So much choices..

Voor mij altijd het grootste probleem geweest, na fanatiek spelen gewoon van Bronze naar Gold gegaan en toen eigenlijk sloeg de ladder fear toe en durfde ik niet meer omdat ik bang was om uit top 10 Gold te droppen. Beetje slap excuus, maar daardoor stopte ik wel met actief spelen.. jammer want het spel trekt me nog steeds aan..

Gisteren patch geinstalleerd, vanavond maar weer eens wat games gaan doen :9

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Lag issues komen door de superhippe feature van blizzard waardoor je de game al op kan starten terwijl hij de patch nog aan het downloaden en installeren is. Dan zijn ze dus aan het spelen terwijl hun internetlijn en pc nog stonden te stampen, dat gaat wat traag,

Op Enemy klikken is gewoon een optie geworden, als je door de opties heengescrolled was zoals aangeraden wordt nadat je de game weer hebt opgestart na de patch had je dat gezien.

PEBKAC :)

Verwijderd

Eindelijk gepromote na een 12 winstreak :')
Wat een heerlijk domme opmerking furby :P
Dat is net zoiets als tegen beginnende snowboarders zeggen "gewoon niet druk maken over het idee dat je gaat vallen, dan gaat het een stuk makkelijker".

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Weiman schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:47:
Lag issues komen door de superhippe feature van blizzard waardoor je de game al op kan starten terwijl hij de patch nog aan het downloaden en installeren is. Dan zijn ze dus aan het spelen terwijl hun internetlijn en pc nog stonden te stampen, dat gaat wat traag,

Op Enemy klikken is gewoon een optie geworden, als je door de opties heengescrolled was zoals aangeraden wordt nadat je de game weer hebt opgestart na de patch had je dat gezien.

PEBKAC :)
vind het wel cool... tis dat ik op 100/100 lijntje zit... anders zou ik gruwelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:25
Gisteren 2vs2 team diamant geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Ik hoop alleen dat ze snel wat doen aan die lag want die maakt het gewoon onspeelbaar. Net weer een match waarbij er binnen de vijf minuten één van m'n teammaten uit lagged en waar ik amper iets heb kunnen doen door freezes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk eens 2 post boven die van jouw. Daarin staat nog dat die komen doordat je de game al speelt terwijl hij nog aan het downloaden/patchen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Gropah schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 20:53:
Kijk eens 2 post boven die van jouw. Daarin staat nog dat die komen doordat je de game al speelt terwijl hij nog aan het downloaden/patchen is?
Niet bij mij in ieder geval, heb gewacht tot de launcher zegt dat hij volledig klaar was met downloaden en update. Dus tot hij 100% aangeeft en zegt ready to play. Misschien dat anderen dit dan veroorzaken. Geen idee. Ik wacht in ieder geval ff met spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Gisteren met wat vrienden 4v4 diamond gehaald :D wel even door een game moeten gaan waar je elke 5 seconden op iemand moest wachten, maar winst is gehaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Na een jaar er uit geweest sc2 weer opgepakt. Iemand zin om 1vs1 WoL te doen? AnImA 585 is mn ID.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damm... HotS vliegt er wel vaak uit zeg. al de 3de keer vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
Al die problemen had ik toen ik net hots speelde (eerste 10 potjes). Daarna kwam er een patch en heb ik nergens last mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrTi schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:01:
Al die problemen had ik toen ik net hots speelde (eerste 10 potjes). Daarna kwam er een patch en heb ik nergens last mee gehad.
Bij mij is het andersom......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Het begint precies wat te verbeteren, maar de lag maakt het met momenten echt onspeelbaar :(. Crashes ofzo heb ik nog niet gezien. Dat moet gezegd worden, dat hebben ze goed gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powerblast schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:11:
Het begint precies wat te verbeteren, maar de lag maakt het met momenten echt onspeelbaar :(. Crashes ofzo heb ik nog niet gezien. Dat moet gezegd worden, dat hebben ze goed gedaan :)
Ik heb eigenlijk geen last van lagg :P
Misschien komt de lag bij jezelf vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand toevallig nog een beta key op overschot? Bij gamemania waren ze al weg :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 23:46
Ik speel StarCraft II sinds een aantal maanden, maar niet zo vaak (paar keer per week een campaign level). Ik moet ook nog even wennen aan de nieuwe UI. Ze zijn afgestapt van de oude look die je ook bij WarCraft III had. De mogelijkheid om op enemy units te klikken vind ik ook een gemis, maar las dat dat nu een instelling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou je eigenlijk op enemy units willen clicken? (afgezien van attacken er op natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
kijken naar upgrades

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
apNia schreef op zondag 24 februari 2013 @ 17:51:
Waarom zou je eigenlijk op enemy units willen clicken? (afgezien van attacken er op natuurlijk)
kan je hun upgrades zien...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
apNia schreef op zondag 24 februari 2013 @ 17:51:
En bij gebouwen under construction kan je zien wat er wordt gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist ja... Ik speel een game en wordt in silver geplaatst, daarna wil ik nog een game starten game laad nog en dan wordt ik uit het spel geflikkerd dat mijn login info niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
abalone schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:22:
[...]

En bij gebouwen under construction kan je zien wat er wordt gebouwd.
Dit zou je inprincipe ook moeten kunnen zien met high texture models, maar bij P is het inderdaad wel nodig om erop te kunnen klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand nog een key? :) Heb gepreordered maar de keys waren op, zou zalig zijn als er nog iemand nog eentje op overschot had :). PLZ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gropah schreef op zondag 24 februari 2013 @ 22:35:
[...]

Dit zou je inprincipe ook moeten kunnen zien met high texture models, maar bij P is het inderdaad wel nodig om erop te kunnen klikken.
En zie je bij zerg het verschil tussen hydra den in aanbouw en infestation pit?

Ook bij terran klik ik er liever op om uit te vogelen wat hij bouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Ik was ook aan het vloeken en schelden dat ik niet kon zien welke gebouwen het waren totdat ik ontdekte dat het een feature geworden was die als default uitstaat. Wie dat bedacht heeft.....

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 22:17:
Juist ja... Ik speel een game en wordt in silver geplaatst,
Had ik ook toch? Was in december gold. Drie weken geleden die ik mijn placement en ben ik opeens bronze...
Gelukkig nu alweer silver :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Gropah schreef op zondag 24 februari 2013 @ 22:35:
[...]

Bij terran zie je het pas als het gebouw halverwege is, maar voor die tijd zien ze er allemaal hetzelfde uit volgens mij (of ik zie echt iets over het hoofd). Ik heb het vinkje gevonden, en kan nu fijn weer overal op klikken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 09:39
alleen de command center is iets groter, verder zijn ze in de basis hetzelfde geloof ik inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Chief-XL schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:22:
Ik was ook aan het vloeken en schelden dat ik niet kon zien welke gebouwen het waren totdat ik ontdekte dat het een feature geworden was die als default uitstaat. Wie dat bedacht heeft.....
degene die het spel noob friendly wilt maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 14:06
Vengeance is here!

NU live: http://nl.twitch.tv/StarCraft

[ Voor 34% gewijzigd door Pedr0 op 26-02-2013 21:39 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Pagina: 1 ... 14 ... 35 Laatste

Let op:
~~~[html]Maak aub gebruik van spoiler-tags als je zaken uit de campaign bespreekt. Niet iedereen heeft het al uitgespeeld en wil het ook graag beleven ;)

Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>~~~[/html]

Bedelen om keys is niet de bedoeling.