hehe dacht dat het alleen air was oid, zijn er nog meer criteria om te verliezen? Zo maar eens opzoekenVerwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:37:
[...]
Hahaha, you've learned it the hard way.
Alle gebouwen verliezen is de enige manier om te verliezen/winnen (naast overgeven natuurlijk). Manier om gelijk te spelen is meer dan 5 minuten geen gebouwen en/of upgrades completen en ook units verliezen.
Laatste bedoel je neem ik aan als alle units verloren zijn? Dus ik had 1 pylon kunnen hebben en dan in theorie nog 30 min door kunnen spelen? een worker met 100 minerals hebben is dus niet genoeg?Gropah schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:42:
Alle gebouwen verliezen is de enige manier om te verliezen/winnen (naast overgeven natuurlijk). Manier om gelijk te spelen is meer dan 5 minuten geen gebouwen en/of upgrades completen en ook units verliezen.
[ Voor 5% gewijzigd door Tennisbal op 30-01-2013 18:20 ]
Sorry het had zeg maar moeten zijn:
Een worker met 100 minerals is dus genoeg om gelijk te spelen, zolang je er maar niks mee doet.Manier om gelijk te spelen is meer dan 5 minuten geen gebouwen en/of upgrades completen en ook geen units verliezen.
Wat ik tot nu toe van beta vind? Skytoss ziek hard imba man, echt een grap, verder wel chill dat je ken zien hoeveel workers waarop zitten
Nieuwe units vind ik persoonlijk nog lastig mee te spelen. In overal speelt het wel voor mijn gevoel lekkerder dan wol terwijl in het begin het vooral raar aanvoelde. Overigens supertoll dat je gewoon soundpack/language handmatig kan aanpassen in gameoptions dit ken in wol niet haha.
Waar is die optie? Kan hem niet vinden.Soulizer schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:10:Overigens supertoll dat je gewoon soundpack/language handmatig kan aanpassen in gameoptions dit ken in wol niet haha.
tja, tot nu toe nog niet al te veel success met m'n SC2 hots potjes.. is de eerste keer dat ik (sc2) eigenlijk speel na een boel streams gekeken te hebben. tot nu toe een stuk of 10 potjes vs the AI (hard) maar ik blijf maar het onderspit delven
Hoewel ik me de laatste game dus wel realiseerde dat ik gigantisch achterliep op upgrades.. ik bleeft maar senties/zaelots, stalkers en immortals bouwen om proberen de aanvallen van de ai te stoppen (ik=toss, ai terran). veel collosi heb ik nooit echt kunnen maken omdat ik vaak dan al ingemaakt werd
maar ik bleef dus up weapons/armor/shield 1-1-1 upgrades steken, realiseerde pas in de laatste game dat hoger kan maar ik die optie nooit zag... pffft.. twilight council sukkel.. 
Nouja vanavond maar opnieuw proberen, en anders toch maar meer air units, tot nu toe nog niet gebouwd behalve de mothership core
Hoewel ik me de laatste game dus wel realiseerde dat ik gigantisch achterliep op upgrades.. ik bleeft maar senties/zaelots, stalkers en immortals bouwen om proberen de aanvallen van de ai te stoppen (ik=toss, ai terran). veel collosi heb ik nooit echt kunnen maken omdat ik vaak dan al ingemaakt werd
Nouja vanavond maar opnieuw proberen, en anders toch maar meer air units, tot nu toe nog niet gebouwd behalve de mothership core
Is het Protos lucht verhaal niet hetzelfde verhaal als een Terran die onoverwinnelijk wordt met een vloot battle cruisers? Als je em 12 BC's laat bouwen, dan doe je sowieso iets verkeerd?
Ik zeg niet dat er niets mis is met de huidige balance, als GM inderdaad 80% P speelt dan is er zeker iets naar de *, maar is het in dit geval niet simpelweg een geval dat SkyToss makkelijk uit te zoeken en uit te voeren was en is, terwijl de tactieken van de andere rassen nog niet uitgewerkt zijn?
Maar goed, heb nog geen beta, vind het allemaal wel prima, maar het zou jammer zijn als straks bij release iedereen alleen maar P gaat spelen voor de air. Erg slechte zaak als de beta spelers nu al zo'n ervaring hebben, dan is het straks bij de release meteen goed mis denk ik zo...
Ik zeg niet dat er niets mis is met de huidige balance, als GM inderdaad 80% P speelt dan is er zeker iets naar de *, maar is het in dit geval niet simpelweg een geval dat SkyToss makkelijk uit te zoeken en uit te voeren was en is, terwijl de tactieken van de andere rassen nog niet uitgewerkt zijn?
Maar goed, heb nog geen beta, vind het allemaal wel prima, maar het zou jammer zijn als straks bij release iedereen alleen maar P gaat spelen voor de air. Erg slechte zaak als de beta spelers nu al zo'n ervaring hebben, dan is het straks bij de release meteen goed mis denk ik zo...
Ook lekker zeg. Ben je in beta bezig om level 30 te worden met je nieuwe ras (dus pain in the ass) ben je al lvl 15, wordt je terug gezet naar 5. DAFUQ?!?!?!
Speelt hier iemand trouwens die day9 monobattle map?
Ik vind het echt geweldig om te spelen, vooral als je de mode op "hidden/random" plaatst
Ik vind het echt geweldig om te spelen, vooral als je de mode op "hidden/random" plaatst
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Live NU: Dutch StarCraft League - Qualifier 5 Casters: Jack Tancey & GejmaBobs
http://www.twitch.tv/dscleague/new
Verwijderd
Jammer dat er zondag geen kwalifier isfirlian schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:26:
Live NU: Dutch StarCraft League - Qualifier 5 Casters: Jack Tancey & GejmaBobs

Afgelopen zondag was er een qualifier, 10 februari en de 24ste is er nog een zondagse kans.Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:34:
[...]
Jammer dat er zondag geen kwalifier is, net nu ik een keer tijd heb
Verwijderd
yeah, alleen heb ik deze week toetsweek, dus had zondag geen tijd... 10e misschien wel, 24e heb ik vakantie dus dan doe ik zeker meeGropah schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:36:
[...]
Afgelopen zondag was er een qualifier, 10 februari en de 24ste is er nog een zondagse kans.
Tip: ga eerst voor 3-3 weapons/armor, negeer de shield upgrade. Shields upgrade zijn voor hoe duur ze zijn en hoeveel tijd het kost erg inefficient.Helza schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:12:
tja, tot nu toe nog niet al te veel success met m'n SC2 hots potjes.. is de eerste keer dat ik (sc2) eigenlijk speel na een boel streams gekeken te hebben. tot nu toe een stuk of 10 potjes vs the AI (hard) maar ik blijf maar het onderspit delven![]()
Hoewel ik me de laatste game dus wel realiseerde dat ik gigantisch achterliep op upgrades.. ik bleeft maar senties/zaelots, stalkers en immortals bouwen om proberen de aanvallen van de ai te stoppen (ik=toss, ai terran). veel collosi heb ik nooit echt kunnen maken omdat ik vaak dan al ingemaakt werdmaar ik bleef dus up weapons/armor/shield 1-1-1 upgrades steken, realiseerde pas in de laatste game dat hoger kan maar ik die optie nooit zag... pffft.. twilight council sukkel..
Ik ben trouwens de laatste tijd nog even snel bezig zoveel mogelijk achievements te halen in WOL. Eigenlijk stiekem best leuk. Campaign 100% afgerond nu, exploration 100%, nu de blizzard customs aan het doen. Heb straks alleen nog de AI Romp (Versla AI op difficulty X 1000x... ja dag!) en de quickmatch achievements (1000x quickmatch per race. 600/1000 protoss so far) maar die kan me eerlijk gezegd gestolen worden!
Als mensen het leuk vinden: ik zoek nog 3 personen om 1 potje starjeweled te spelen. Die heeft namelijk een achievement voor "win a 2v2 without AI's in the game", maar er is nooit iemand online!
[ Voor 21% gewijzigd door Rem op 01-02-2013 14:07 ]
http://starcraft.wikia.co...ft_II:_Heart_of_the_Swarm
The Queen of Blades is gone. On the hellish planet Char, Jim Raynor harnessed the power of an ancient Xel’Naga artifact in a desperate bid to stop the zerg Swarm from overrunning the Koprulu sector, and the relic restored Sarah Kerrigan to her human form. Without their queen to guide and unify them, the Swarm has fractured into several broods scattered throughout the Koprulu sector. One of the greatest threats to the galaxy has been neutralized...or so it seems.
=====================
Als de Swarm uit elkaar valt nadat de Queen of Blades verdwenen is, hoe zit het dan met de periode voordat Kerrigan de Queen werd
The Queen of Blades is gone. On the hellish planet Char, Jim Raynor harnessed the power of an ancient Xel’Naga artifact in a desperate bid to stop the zerg Swarm from overrunning the Koprulu sector, and the relic restored Sarah Kerrigan to her human form. Without their queen to guide and unify them, the Swarm has fractured into several broods scattered throughout the Koprulu sector. One of the greatest threats to the galaxy has been neutralized...or so it seems.
=====================
Als de Swarm uit elkaar valt nadat de Queen of Blades verdwenen is, hoe zit het dan met de periode voordat Kerrigan de Queen werd
Is er ergens een youtube film oid waar het complete verhaal tot nu toe snel wordt uitgelegd? Nooit Sc1 gespeeld en mis volgens mij eea.Slashdotter schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:33:
=====================
Toen was de Overmind er nog.Slashdotter schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:33:
=====================
De Overmind had voorspelt dat de XelNaga zou komen... Dus als backup, omdat hij ook voorspelt had dat hij zelf de tering in geschoten zou worden heeft hij Kerrigan "gemaakt". Zoiets was het, je krijgt een betere uitleg als je de derde protoss missie speelt als zeratul (wanneer je naar de overmind gaat en die tentakels moet aanraken).Slashdotter schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:33:
=====================
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Maar de overmind had ook nog die Cerebrates, die blobsjes hersen die op creep groeide en zo regionale besturing veroorzaakte. De TCF (was dat de afkorting of?) had die dingen dus ook al zo gebio-engineerd dat ze zelf Zergjes konden besturen. Dat was toch ook waar Broodwars zo'n beetje op verder ging?
Zonder dat alles zouden Zerg gewoon weer zich over tijd gaan gedragen als de non-gemuteerde versies van de wezens die ze daarvoor waren.
Zonder dat alles zouden Zerg gewoon weer zich over tijd gaan gedragen als de non-gemuteerde versies van de wezens die ze daarvoor waren.
Ik ben erg gefrustreerd 2 weken geleden hots gepreordered via battlenet en nog steeds geen beta key/access, terwijl een paar vrienden later dan mij geordered hebben en direct access hadden.
Affijn dan nog maar een beetje verder met WOL spelen en wat streams kijken
Dit was in het begin zo.Soulizer schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:10:
Wat ik tot nu toe van beta vind? Skytoss ziek hard imba man, echt een grap, verder wel chill dat je ken zien hoeveel workers waarop zittenNieuwe units vind ik persoonlijk nog lastig mee te spelen. In overal speelt het wel voor mijn gevoel lekkerder dan wol terwijl in het begin het vooral raar aanvoelde. Overigens supertoll dat je gewoon soundpack/language handmatig kan aanpassen in gameoptions dit ken in wol niet haha.
Momenteel hebben ze zat veranderd om het balanced te maken:
- Voidrays kosten nu 4 food in plaats van 3 food, dat is een 33% food increase!
- Void rays hebben nu een charge bar boven hun hoofd, waarbij je precies kan zien wanneer hun charge af loopt
- Interceptors kunnen (weer) gefungalt worden
Het is een erg sterke compositie maar niet langer onverslaanbaar!
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Ik zie eigenlijk heel weinig air bij Protoss HOTS high skill. Dacht dat dit juist veel populairder zou worden?kaluro2 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:08:
[...]
Dit was in het begin zo.
Momenteel hebben ze zat veranderd om het balanced te maken:
- Voidrays kosten nu 4 food in plaats van 3 food, dat is een 33% food increase!
- Void rays hebben nu een charge bar boven hun hoofd, waarbij je precies kan zien wanneer hun charge af loopt
- Interceptors kunnen (weer) gefungalt worden
Het is een erg sterke compositie maar niet langer onverslaanbaar!
Het is gewoon heel erg moeilijk om naar air te switchen als toss zijnde. Er is geen (veilige) timing window voor.tennisbal schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:28:
[...]
Ik zie eigenlijk heel weinig air bij Protoss HOTS high skill. Dacht dat dit juist veel populairder zou worden?
En wanneer je toch air hebt, moet je continue opletten dat je niet gechainfungalt wordt (hoewel mass-recall hier helpt!), en dat je je carriers van verschillende hoeken laat aanvallen, zodat niet alle interceptors op een kluitje zitten en gefungalt worden.
Daarnaast moet je ook heel actief/alert zijn met je high templars om infestors te feedbacken en/of te stormen..
Long story short: Het is een hele micro-intensive playstijl, waar je heel erg moeilijk (veilig) naar kan switchen, daarom wordt het weinig gebruikt.
Verwijderd
Zit in het zelfde schuitje :-/. Komt er nog een open beta ofzo? Zou graag wat met de hots units kloten voor de retail er is! Nu maar skytoss oefenen in WoL i guessWimHam schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:28:
Ik ben erg gefrustreerd 2 weken geleden hots gepreordered via battlenet en nog steeds geen beta key/access, terwijl een paar vrienden later dan mij geordered hebben en direct access hadden.
Vraag me af of Wol nog gespeeld zal worden multiplayer. singleplayer zou ik het zeker doen, 25 e oid? geen geld voor topspel.iApp schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:52:
Is StarCraft II nu nog de moeite waard om te kopen?
anders speel je de gratis starterseditie? Geen idee wat je dan kan maar ook multiplayer volgens mij (lijkt me dat je alle units gewoon hebt
Je kan de eerste 3 (van de 26) SP missie's doen en je kunt met terran unranked 1v1 potjes doen.
Als je het kunt scoren voor 30 euro dan zou ik het zeker doen. Het is echt een tof spel, mits je houd van een beetje uitdaging en gezonde herhaling
Als je het kunt scoren voor 30 euro dan zou ik het zeker doen. Het is echt een tof spel, mits je houd van een beetje uitdaging en gezonde herhaling
Ik begrijp echt geen drol van hoe je TvZ moet winnen. TvP en TvT gaan redelijk, maar in TvZ win ik een enkele keer met 11/11, maar verder verlies ik letterlijke elke keer. Als ik ook kijk naar de army grafiek, is redelijk gelijk, ik win een paar gevechten, maar uiteindelijk verlies ik er eentje en dan heb je verloren. Zerg maakt gewoon een nieuw leger (nooit begrepen waarom ze uberhaupt zovaak legers suiciden), maar als ik eenmaal een gevecht verloren heb is het game over.
GET MORE RAX!furby-killer schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:28:
Ik begrijp echt geen drol van hoe je TvZ moet winnen. TvP en TvT gaan redelijk, maar in TvZ win ik een enkele keer met 11/11, maar verder verlies ik letterlijke elke keer. Als ik ook kijk naar de army grafiek, is redelijk gelijk, ik win een paar gevechten, maar uiteindelijk verlies ik er eentje en dan heb je verloren. Zerg maakt gewoon een nieuw leger (nooit begrepen waarom ze uberhaupt zovaak legers suiciden), maar als ik eenmaal een gevecht verloren heb is het game over.
Nee maar effe serieus, Terran en Zerg kunnen allebei relatief snel en goedkoop remaxen. Als je de macro van de Zerg niet kan bijhouden, dan moet je meer production hebben, als je teveel resources heb ten opzichte van je leger (probeer je min/gas constant onder de 400 te houden) dan moet je meer production hebben. Als je te weinig army hebt ten opzichte van de zerg, dan is je build order waarschijnlijk troep, en is je eco niet sterk.
Terran is juist de langzaamste ras om te remax-en....Vinand schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:11:
[...]
GET MORE RAX!
Nee maar effe serieus, Terran en Zerg kunnen allebei relatief snel en goedkoop remaxen. Als je de macro van de Zerg niet kan bijhouden, dan moet je meer production hebben, als je teveel resources heb ten opzichte van je leger (probeer je min/gas constant onder de 400 te houden) dan moet je meer production hebben. Als je te weinig army hebt ten opzichte van de zerg, dan is je build order waarschijnlijk troep, en is je eco niet sterk.
Verwijderd
echt hee.....zonglew00 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:12:
[...]
Terran is juist de langzaamste ras om te remax-en....

Idd, volgorde is Zerg -> toss -> terran qua remax speed.
En net bijvoorbeeld nog potje, volgens graph hadden we beide redelijk gelijk leger, ik had medivac, marauder siege tank, hij had voornamelijk roach. Zou ik denken dat ik direct counter heb, sieged up op locatie zodat hij me niet kan surrounden, en dan nog maakt hij me zwaar in, mijn leger dood, hij nog minstens helft van zijn leger, oftewel gg.
Tegen terran en toss doe ik gewoon redelijk normaal, oftewel het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat mijn macro te slecht zou zijn, anders zou ik die ook gewoon verliezen. Early agression is al onmogelijk gemaakt door queen range patch, en zodra ik move zie je gewoon army graph een minuut later dat zerg ineens van niks army gaat naar even groot army als jij hebt.
Qua BO, vroeger had ik daar nog originele BOs voor, maar sinds queen range patch doe ik enkel nog 11/11 rax of 1 rax FE -> hellion/banshee. En daar zit je dan met je hellions buiten range van queens houden terwijl je er eigenlijk niks mee kan doen en als je 3 seconde niet oplet zijn ze allemaal dood. Aan andere kant als je het niet doet zit echt de complete map onder creep. Al moet ik zeggen dat ik toch wel aan het nut begin te twijfelen, heb nog nooit een third ermee neergehaald, en meer dan een queen killen doe je niet. Ja hele enkele keer kan je hellions zijn basis in rennen, maar om een BO te doen puur en alleen omdat je soms slechte tegenstanders hebt is ook geen geweldig idee. (Het is nogal triviaal te voorkomen).
En net bijvoorbeeld nog potje, volgens graph hadden we beide redelijk gelijk leger, ik had medivac, marauder siege tank, hij had voornamelijk roach. Zou ik denken dat ik direct counter heb, sieged up op locatie zodat hij me niet kan surrounden, en dan nog maakt hij me zwaar in, mijn leger dood, hij nog minstens helft van zijn leger, oftewel gg.
Tegen terran en toss doe ik gewoon redelijk normaal, oftewel het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat mijn macro te slecht zou zijn, anders zou ik die ook gewoon verliezen. Early agression is al onmogelijk gemaakt door queen range patch, en zodra ik move zie je gewoon army graph een minuut later dat zerg ineens van niks army gaat naar even groot army als jij hebt.
Qua BO, vroeger had ik daar nog originele BOs voor, maar sinds queen range patch doe ik enkel nog 11/11 rax of 1 rax FE -> hellion/banshee. En daar zit je dan met je hellions buiten range van queens houden terwijl je er eigenlijk niks mee kan doen en als je 3 seconde niet oplet zijn ze allemaal dood. Aan andere kant als je het niet doet zit echt de complete map onder creep. Al moet ik zeggen dat ik toch wel aan het nut begin te twijfelen, heb nog nooit een third ermee neergehaald, en meer dan een queen killen doe je niet. Ja hele enkele keer kan je hellions zijn basis in rennen, maar om een BO te doen puur en alleen omdat je soms slechte tegenstanders hebt is ook geen geweldig idee. (Het is nogal triviaal te voorkomen).
Zonder replays kan je alles roepen natuurlijk...
Weet niet in welke league je zit, maar in diamond werkt polt's marine/marauder/hellion timing attack nog erg goed. http://day9.tv/d/Day9/polts-tvz-beat-the-imba/
Enige lastige aan die build is dat je moet macro'en tijdens de push (third CC, gas pakken, fact/rax switchen, starport bouwen met reactor, upgrades)
Weet niet in welke league je zit, maar in diamond werkt polt's marine/marauder/hellion timing attack nog erg goed. http://day9.tv/d/Day9/polts-tvz-beat-the-imba/
Enige lastige aan die build is dat je moet macro'en tijdens de push (third CC, gas pakken, fact/rax switchen, starport bouwen met reactor, upgrades)
Ik ben diamond. Ik zie niet echt waar dat alles roepen over gaat. Denk je dat ik niet alles van zerg verlies?
Maar ik zal eens kijken naar die polt style. Ben geen fan van BOs maar kopieren maar heb geen flauw idee wat ik anders moet doen, TvT en vooral TvP heb ik nog mijn eigen, al denk ik dat ik bij TvP ook redelijk limiet heb bereikt hoever ik ermee kom. Voordat ik gisteren 10+ games had verloren (1 gewonnen) was ik redelijk hoog in diamond aangekomen en kreeg ik zelfs master tegenstanders, maar itt tot de meeste diamond hebben die niet handige neiging om alles dat ze zien frontaal aan te vallen, inclusief mech army. En dat is enige kans van mech vs toss.
Tegen zerg gaat early game redelijk standaard: hellion banshees die geen drol doen (zelfde als wat ik bij tournaments enzo zie). Mid game gaat desastreus, elke aanval die ik probeer betekend altijd dat het game over is. En als ik turtle tot late game doe ik redelijk goed vs infestor BL, maar wordt ik uiteindelijk door een tech switch wel ingemaakt gezien dat zerg dan complete map heeft.
Replays doe ik in principe niet aan omdat je dan altijd geneuzel krijg dat macro niet goed is, je supply blocked was, etc. Allemaal dingen die vast waar zijn, maar daar heb ik ook last van tegen toss en terran. Mijn probleem is dat ik zerg niet kan verslaan.
Maar ik zal eens kijken naar die polt style. Ben geen fan van BOs maar kopieren maar heb geen flauw idee wat ik anders moet doen, TvT en vooral TvP heb ik nog mijn eigen, al denk ik dat ik bij TvP ook redelijk limiet heb bereikt hoever ik ermee kom. Voordat ik gisteren 10+ games had verloren (1 gewonnen) was ik redelijk hoog in diamond aangekomen en kreeg ik zelfs master tegenstanders, maar itt tot de meeste diamond hebben die niet handige neiging om alles dat ze zien frontaal aan te vallen, inclusief mech army. En dat is enige kans van mech vs toss.
Tegen zerg gaat early game redelijk standaard: hellion banshees die geen drol doen (zelfde als wat ik bij tournaments enzo zie). Mid game gaat desastreus, elke aanval die ik probeer betekend altijd dat het game over is. En als ik turtle tot late game doe ik redelijk goed vs infestor BL, maar wordt ik uiteindelijk door een tech switch wel ingemaakt gezien dat zerg dan complete map heeft.
Replays doe ik in principe niet aan omdat je dan altijd geneuzel krijg dat macro niet goed is, je supply blocked was, etc. Allemaal dingen die vast waar zijn, maar daar heb ik ook last van tegen toss en terran. Mijn probleem is dat ik zerg niet kan verslaan.
[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 04-02-2013 08:27 ]
Ja hoor, vanwege de uitbreiding heb ik het spel ook weer opgepikt [gestopt bij de SP] sinds vorige week. Sta trots in the bronze lijstiApp schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:52:
Is StarCraft II nu nog de moeite waard om te kopen?
Natuurlijk zijn er niet echt meer 'no0bs' die spelen maar als je samen speelt of met zijn 3-en, vind ik het weer erg leuk. 1vs1 is gewoon k*$ voor mij, dat snelle typen is niks voor mij
Ben bezig met de Terran weer onder de knie te krijgen maar uiteindelijk wil ik Protoss oppakken [zien er gewoon goed uit].
Ik probeer af en toe een multiplayer potje in die practice league maar daar verlies ik constant dus dan maar tegen de AI. Veel leuker om te doen imho
@furby,
Weet dat je veel beter dan ik ben, maar er is toch nog steeds een grote kans dat het wél je macro is? Zergs die tot Diamond komen zijn gewend om 90% op macro te moeten spelen, er is op dat niveau geen makkelijke manier meer om aan je ranking te komen. Zerg tegen Terran is gewoon max of semi max legers zo tegen de Terran blijven gooien dat z'n compo kapot gaat en dan zo snel mogelijk nog een wave ertegen aan smijten, juist omdat wat hierboven geschreven staat, de Terran minder snel kan herbouwen.
Als je als Terran één keer verloren hebt, moet je binnen een minuut VEEL schade doen aan de Zerg of in ieder geval zorgen dat die niet door kan Macro-en omdat je gewoon weet dat je daarna in het nadeel zal zijn.
TvZ (of ZvT uit mijn oogpunt) is altijd snel opbouwen maar geen unit teveel maken die je niet nodig gaat hebben, super defensief spelen, want als je één keer ineffectief ruilt, gebeurt er één van 2 dingen;
Terran gooit geen tegenaanval (omdat dat niet kan) en er volgt een volgende wave Zerg. Als die weer het leger wiped, loopt de Zerg zo ver voor dat het over is.
Terran doet een tegenaanval met het resterende leger, de Zerg wiped dat of niet, base-race of indien leger wipe; Zerg wint. Doet je Terran veel tech dmg of gaat er een expo neer, dan kan het alsnog late game worden.
Weet dat je veel beter dan ik ben, maar er is toch nog steeds een grote kans dat het wél je macro is? Zergs die tot Diamond komen zijn gewend om 90% op macro te moeten spelen, er is op dat niveau geen makkelijke manier meer om aan je ranking te komen. Zerg tegen Terran is gewoon max of semi max legers zo tegen de Terran blijven gooien dat z'n compo kapot gaat en dan zo snel mogelijk nog een wave ertegen aan smijten, juist omdat wat hierboven geschreven staat, de Terran minder snel kan herbouwen.
Als je als Terran één keer verloren hebt, moet je binnen een minuut VEEL schade doen aan de Zerg of in ieder geval zorgen dat die niet door kan Macro-en omdat je gewoon weet dat je daarna in het nadeel zal zijn.
TvZ (of ZvT uit mijn oogpunt) is altijd snel opbouwen maar geen unit teveel maken die je niet nodig gaat hebben, super defensief spelen, want als je één keer ineffectief ruilt, gebeurt er één van 2 dingen;
Terran gooit geen tegenaanval (omdat dat niet kan) en er volgt een volgende wave Zerg. Als die weer het leger wiped, loopt de Zerg zo ver voor dat het over is.
Terran doet een tegenaanval met het resterende leger, de Zerg wiped dat of niet, base-race of indien leger wipe; Zerg wint. Doet je Terran veel tech dmg of gaat er een expo neer, dan kan het alsnog late game worden.
Dan doen jullie mijn idee wat fout. Je zal even de beta moeten downloaden, en dan kan je inloggen met je Battlenet account.Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:49:
[...]
Zit in het zelfde schuitje :-/. Komt er nog een open beta ofzo? Zou graag wat met de hots units kloten voor de retail er is! Nu maar skytoss oefenen in WoL i guess
Irritant, maar werkt bij mij prima.
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Ik geloof best dat je verliest, maar zonder replays is het moeilijk te achterhalen waar het door komt.furby-killer schreef op maandag 04 februari 2013 @ 08:27:
Ik ben diamond. Ik zie niet echt waar dat alles roepen over gaat. Denk je dat ik niet alles van zerg verlies?
Ik lees ook niks over je strategy voor TvZ. Als je standaard bio speelt, val je wel direct aan met een 221 timing? Val je wel aan bij zijn 4th? Pull je zijn army out of position met drops? Is je micro efficient genoeg?
Damn net heel slecht verloren tegen terran. Army compostion was verschrikkelijk hij komt met tank en zooitje mmm en begint irritant op m'n basis te schieten met die tank. Ik had nog geen coll. of storm was te hebberig aan het exp. Had ik in dat geval beter een gebouw kunnen opofferen? Ik ging er nu naartoe half attack move en gericht attack op die tank. Ging niet helemaal goed. Probleem was dat iedereen elkaar in de weg liep enzo, stupid. Had easy kunnen winnen.
Ik heb Starcraft 2 Starter Edition geïnstalleerd, en wat een top spel moet ik zeggen!
Ondanks dat het al ruim 2 jaar oud is.
Och, wat was Command & Conquers Generals toch een top spel in die tijd, eindelijk heb ik er een vervanger voor gevonden!
Ik ga het spel ook installeren op mijn MacBook, als 'ie daar ook zo goed op draait dan ga ik hem zeker kopen voor 2 tientjes!
Och, wat was Command & Conquers Generals toch een top spel in die tijd, eindelijk heb ik er een vervanger voor gevonden!
Ik ga het spel ook installeren op mijn MacBook, als 'ie daar ook zo goed op draait dan ga ik hem zeker kopen voor 2 tientjes!
An a day keeps the doctor away.
Wat kan je nou precies doen multiplayer? Paar maps geloof ik, en alleen terran maar wel normale games toch? Niet ranked wss? Of heb je geen Thors ofzoiApp schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:05:
Ik heb Starcraft 2 Starter Edition geïnstalleerd, en wat een top spel moet ik zeggen!
Damn er zijn ook slechte verliezers, won net enorm tegen een terran speler. Mafkees kwam met compleet 200 MMM leger naar binnenstormen, waar mijn 10 coll en 5 storm casters heerlijk stonden te wachten (plus rest deadball). Gevolg verlies van leger 9000 minerals en ik slecht 2 units ofzo.
Begint die mafkees te schelden door te chat dat ik 0 skills gebruik een prutser ben etc... Heerlijk dus toch even wat reply's gedaan in de zin worst attack ever enzo. hehe (pas later toen ie door bleef gaan). Verbazendwekkend dit.
Nog nooit zo extreem gewonnen, had wel het idee dat hij het meende en echt dacht dat ie goed bezig was...
[ Voor 32% gewijzigd door Tennisbal op 04-02-2013 18:21 ]
Geprobeerd, roach/baneling army wandelde over me heenfirlian schreef op maandag 04 februari 2013 @ 01:30:
Verwijderd
Whoa, dom ik! Heel erg bedankt man, downloading :D!DiedX schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:32:
[...]
Dan doen jullie mijn idee wat fout. Je zal even de beta moeten downloaden, en dan kan je inloggen met je Battlenet account.
IMO kun je die practice league het beste overslaan omdat mensen vaak een beetje raar spelen en je leert om te spelen met rocks voor je main, wat niet zo is als je de gewone league speelt.Tha_T schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:09:
Ik probeer af en toe een multiplayer potje in die practice league maar daar verlies ik constant dus dan maar tegen de AI. Veel leuker om te doen imho
Ghehehe, verbazingwekkend altijd weer om te zien hoe spelers in paniek schieten zodra er een siege tank staat te knallentennisbal schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:57:
Damn net heel slecht verloren tegen terran. Army compostion was verschrikkelijk hij komt met tank en zooitje mmm en begint irritant op m'n basis te schieten met die tank. Ik had nog geen coll. of storm was te hebberig aan het exp. Had ik in dat geval beter een gebouw kunnen opofferen? Ik ging er nu naartoe half attack move en gericht attack op die tank. Ging niet helemaal goed. Probleem was dat iedereen elkaar in de weg liep enzo, stupid. Had easy kunnen winnen.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Dat had ik al gedaan en werkt niet bij mij gisteren even met een GM gepraat en zei dat inderdaad de beta word geopend in waves na 18-12-12 en ze kijken niet naar wanneer je de game gepreordered hebt.DiedX schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:32:
[...]
Dan doen jullie mijn idee wat fout. Je zal even de beta moeten downloaden, en dan kan je inloggen met je Battlenet account.
Dus moet je geluk hebben, helaas is mijn geluk nog niet gekomen
Sommigen hebben direct access sommigen moeten weken wachten
Dus afwachten maar
Ik heb de collector's edition bij bol.com en kreeg diezelfde dag nog netjes een mailtje met de betakey erin (wist niet eens dat ik em zou krijgen
)
Buiten dat is het nog maar 5 weken voor de game definitief uitkomt
Wanneer heb je die besteld? Ik heb em 28/1 besteld maar geen betakey gekregen.bertjuuhh schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:15:
Ik heb de collector's edition bij bol.com en kreeg diezelfde dag nog netjes een mailtje met de betakey erin (wist niet eens dat ik em zou krijgen)
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Ah, dan zal die actie wel verlopen zijn. Naja, nog maar 5 weekjesbertjuuhh schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:30:
ik heb em 17-11 besteld
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Ik word helemaal gek van SC2. Games die ik host lopen traag (als in, gamespeed locked op Normal en niet te wijzigen), games die anderen hosten gaan wel rap, maar dan heb ik enorm slechte performance en snel lag, vooral bij psy storms en dat soort meuk. Aan de hardware algemeen ligt het niet, maar ik heb ernstig het vermoeden dat het een combinatie is van Win8, SC2 en iets in m'n hardware..
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Hda je dat altijd al of is dit plotseling ontstaan?
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Hoe host je een game? Gaat dat automatisch? Of speel je buiten ladder om oid?MueR schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:52:
Ik word helemaal gek van SC2. Games die ik host lopen traag (als in, gamespeed locked op Normal en niet te wijzigen), games die anderen hosten gaan wel rap, maar dan heb ik enorm slechte performance en snel lag, vooral bij psy storms en dat soort meuk. Aan de hardware algemeen ligt het niet, maar ik heb ernstig het vermoeden dat het een combinatie is van Win8, SC2 en iets in m'n hardware..
Je maakt dan een custom game aan en nodigt anderen uit om mee te spelen.
Ok maar als ik nu 1 vs 1 speel, dan host ook iemand neem ik aan? Zal dan wel snelste pc/verbinding etc zijn?bertjuuhh schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:35:
Je maakt dan een custom game aan en nodigt anderen uit om mee te spelen.
Nee dan speel je op de servers van blizzard
Ik negeerde het eerst ook, maar begon het irritant worden. Houd er niet van als een tank m'n basis straffeloos kapotschiet. Ok ik had nog 11 andere Warpgates dus ik kon er wel missen maar toch. Lokken werkte wel goed want ik ging de fout in, hij had me nooit kapot kunnen krijgen anders. StomChief-XL schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:24:
[...]
Ghehehe, verbazingwekkend altijd weer om te zien hoe spelers in paniek schieten zodra er een siege tank staat te knallen. Net wat je zegt: Desnoods wat gebouwen opofferen en zorgen voor een betere angle. Zorg dat je map vision hebt zodat je kan zien wanneer je opponent oprukt. Geeft je meer tijd om te reageren
Ik heb precies hetzelfde probleem... wanneer ik een heel leger op een vijand afstuur, wordt deze binnen notime afgeschoten. Ook als de vijand met een leger op mij af komt, wordt ik zo verslagen terwijl ik dan al een behoorlijk grote basis heb.
Zijn die mensen nou zo diehard SC verslaafden die pro zijn, of heb ik ook een soort van lag / starters edition status waardoor ik minder sterk ben?
Zijn die mensen nou zo diehard SC verslaafden die pro zijn, of heb ik ook een soort van lag / starters edition status waardoor ik minder sterk ben?
An a day keeps the doctor away.
Nou ik maakte nu gewoon een stomme fout, niet dat ik dit altijd heb heiApp schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:50:
Ik heb precies hetzelfde probleem... wanneer ik een heel leger op een vijand afstuur, wordt deze binnen notime afgeschoten. Ook als de vijand met een leger op mij af komt, wordt ik zo verslagen terwijl ik dan al een behoorlijk grote basis heb.
Die eikel had me nu uit de tent gelokt, wat hem goed gelukt was. Had ook moeten scouten etc.
Verwijderd
Naar welke streams kijken jullie meesten? En waarom? Ben benieuwd naar jullie antwoorden.
Ik kijk graag naar Aphrodite...je weet denk al waarom!
Ik kijk graag naar Aphrodite...je weet denk al waarom!
Moet je even hun profiel checken, dan kom je er vaak snel genoeg achter of te maken hebt met een beginner of niet. Verder heb je met je starter edition geen handicap oid. Nouja, behalve dat je terran moet spelen op oude imbalanced mapsiApp schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:50:
Demuslim, Polt, Thorzain, Grubby, Flo, ...Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 00:32:
Naar welke streams kijken jullie meesten? En waarom? Ben benieuwd naar jullie antwoorden.
[ Voor 20% gewijzigd door firlian op 06-02-2013 01:00 ]
Jouw probleem ligt bij micro managment en wellicht ook weapon en armor upgrades. Ik word ook vaak op mijn vingers getikt bij micro managment.iApp schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:50:
Jaedong, Ret, DeMusliM en hiervoor Sea maar die is helaas gestoptVerwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 00:32:
Ik heb eigenlijk maar 1 vast kanaal wat ik kijk als het om SC2 gaat, namelijk Grubby. Gewoon erg leuk om te kijken. Veel viewer interaction en gewoon erg leuk overal. Op een gegeven moment was het gewoon voor de lol een probebattle doen in een ladder game. Laatst zette hij ook gewoon disney nummers op en zong in volle borst mee. Erg grappigVerwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 00:32:
Verder kijk ik nog proleague (5 euro voor 7,5 maand... come on!) en GSL waarneer ik kan.
En als het niet om SC2 gaat kijk ik regelmatig naar GingerFried. Erg veel chat interactie, veel humor en gewoon leuk om naar te kijken, ook omdat hij zoveel verschillende games doet. Daarnaast houd hij van nodeathing van games, maar hij gaat altijd dood doordat hij bezig is met de chat
[ Voor 20% gewijzigd door Gropah op 06-02-2013 14:58 ]
Kijk naar streams van Husky, gast vind ik echt geniaal casten. hoop grappen en heerlijk tempo dude blijft doorlullen. Kijk op youtubekanaal van hem, waar volgens jullie bepaalde streams? Niet live gewoon relaxt erna.RaseriaN schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:04:
[...]
Jaedong, Ret, DeMusliM en hiervoor Sea maar die is helaas gestopt
Apollo vind ik ook relaxt
Ik kijk zelf voornamelijk tournaments enzo vanwege het commentaar erbij.
Verder heb ik nog geen echte vaste streamers die ik volg. Vaak kijk ik Huk en ESCDaisy en soms ook desrow maar die is me iets teveel emo maar voornamelijk dus Protoss stream
Verder heb ik nog geen echte vaste streamers die ik volg. Vaak kijk ik Huk en ESCDaisy en soms ook desrow maar die is me iets teveel emo maar voornamelijk dus Protoss stream
[ Voor 7% gewijzigd door Helza op 06-02-2013 14:18 ]
Twee streams die nog niet genoemd zijn: Dragon en MaximusBlack.
Dragon spreekt twee woorden Engels, maar verder wel een grappige vent. En goede Terran.
MaximusBlack is Jeff van LAGTV / When Cheese Fails. High masters Protoss dus een redelijk niveau, verder maakt ie er altijd wel een leuke show van. Als de humor van LAGTV je ligt, dan is zijn stream een aanrader. (Hij is nu met vakantie geloof ik, maar hiervoor streamde ie elke dag, op TeamLiquid staat ie dan onder het kopje 'Others')
Dragon spreekt twee woorden Engels, maar verder wel een grappige vent. En goede Terran.
MaximusBlack is Jeff van LAGTV / When Cheese Fails. High masters Protoss dus een redelijk niveau, verder maakt ie er altijd wel een leuke show van. Als de humor van LAGTV je ligt, dan is zijn stream een aanrader. (Hij is nu met vakantie geloof ik, maar hiervoor streamde ie elke dag, op TeamLiquid staat ie dan onder het kopje 'Others')
Verwijderd
Maximusblack is een featured streamer, dus staat daar kijken.Elp schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:32:
Twee streams die nog niet genoemd zijn: Dragon en MaximusBlack.
Vroeg me al af waar hij was
Even iets anders, ik speel de laatste tijd Hots, maar als ik zie nooit gotters online, en als ik jullie profiel wil bekijken staat er dat jullie geen account hebben op deze realm. Betekent dit dat jullie in EU zitten en ik in US nog steeds? en zo ja, waar kan ik dat aanpassen, aangezien ik dat niet heb kunnen vinden (en battle net werkte gister ook niet mee)

als ik speel zit ik in kanaal got en ook in groupkanaal got. Daarnaast dacht ik dat er maar 1 realm was voor de beta?
Verwijderd
Ja, dat dacht ik dus ook. Daarom vind ik het ook vreemd dat bij iedereen die lid is van de groep got staat dat ie geen account op deze realm heeftGropah schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:54:
als ik speel zit ik in kanaal got en ook in groupkanaal got. Daarnaast dacht ik dat er maar 1 realm was voor de beta?
De vaste streams die ik meestal wel kijk zijn Demuslim, Grubby, Ret en Apollo, als die niet online zijn kijk ik meestal naar wie er dan wel aan het streamen zijn.
GoT op beta was gister avond gewoon leeg...Gropah schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:54:
Heb met de beta wel vaak last van een 3 seconde freeze ofzo, zwaar irritant mis ik dan me building timings e.d.
Meerdere mensen hier last van?
Ik heb zelf ook last van regelmatige freezes. Erg irritant. Ligt helaas niet aan mij, want ik heb ze ook in WoL en die staat op mijn SSD op een systeem met een X6, HD5850 en 8GB RAM
en met wachtwoord: Y7_$0>0k_3<$msianto schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:54:
http://eu.battle.net/sc2/en/blackstone/login
Hmmm... wat zou dat nou weer kunnen zijn?
zie je al iets meer
hm geen idee wat het is, ook met codeHelza schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:21:
[...]
en met wachtwoord: Y7_$0>0k_3<$m
zie je al iets meer
Lolsianto schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:54:
http://eu.battle.net/sc2/en/blackstone/login
Hmmm... wat zou dat nou weer kunnen zijn?
Password incorrect
Please note: Attempting to access secure Dominion networks without proper authorization is considered a hostile act. Further incorrect access attempts will earn a commensurate response.
Overigens voor de mensen in de beta die bezig waren om lvl 30 te worden voor de feats of strength, dit hoeft niet meer. Je moet nu minimaal lvl 5 worden per ras.
Bron: http://eu.battle.net/sc2/..._Beta_Leveling-28_01_2013
Shady15 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 18:35:
[...]
Lol
Password incorrect
Please note: Attempting to access secure Dominion networks without proper authorization is considered a hostile act. Further incorrect access attempts will earn a commensurate response.
Overigens voor de mensen in de beta die bezig waren om lvl 30 te worden voor de feats of strength, dit hoeft niet meer. Je moet nu minimaal lvl 5 worden per ras.
Bron: http://eu.battle.net/sc2/..._Beta_Leveling-28_01_2013
Danku dat scheelt heel wat tijd. Nu wordt lvl 5 met terran denk ik het moeilijkste, maar dat moet ook wel lukken voor 1 maart (wat denk ik de date is dat de beta offline gaat)
Ja klopt het is zeer makkelijk nu. Koste me iets van 20 games in total om alle 3 de rassen naar level 5 te krijgen.Gropah schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:01:
[...]
![]()
![]()
Danku dat scheelt heel wat tijd. Nu wordt lvl 5 met terran denk ik het moeilijkste, maar dat moet ook wel lukken voor 1 maart (wat denk ik de date is dat de beta offline gaat)
Begin 4 gate moe te worden, kan ik niet met een bepaalde build forcen dat protoss vs protoss niet standaard 4 gate vs 4 gate wordt (bedoel dat ik exp maar wel 4 gate easy kan tegenhouden en niet een gigantisch voordeel heb ofzo)? Begint saai te worden. 3 gate robo kan ook wel maar de meeste potjes zijn snel voorbij met lopende band opening en aanval
[ Voor 16% gewijzigd door Tennisbal op 06-02-2013 21:14 ]
Verwijderd
Dit is Wings Of Liberty neem ik aan? Probeer eens op ipv 12 op 11 supply een gateway te bouwen. Je kan het offensief of defensief gebruiken. Meestal heb je dan 20-30 seconden voorsprong dan je tegenstander.tennisbal schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:10:
Begin 4 gate moe te worden, kan ik niet met een bepaalde build forcen dat protoss vs protoss niet standaard 4 gate vs 4 gate wordt (bedoel dat ik exp maar wel 4 gate easy kan tegenhouden en niet een gigantisch voordeel heb ofzo)? Begint saai te worden. 3 gate robo kan ook wel maar de meeste potjes zijn snel voorbij met lopende band opening en aanval
Ja, ik was ook al begonnen, maar is vrij saai. Lvl 10 zerg ben ik nu, maar om dat snel te halen moet je tegen elite AI spelen met 50% handicap, zoveel mogelijk bouwen en dan had je ongeveer 80k xp in 30 min. Nu hoeft dat gelukkig niet meerGropah schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:01:
[...]
![]()
![]()
ja wol idd. Ik bouw nu al altijd zo snel mogelijk supply en gateway wanneer mogelijk. Wilde deze keer eens snel exp. maar dat lukte niet. Had wss meer units moeten bouwen tegen zijn (trage) 4 gate, maar was suffe 4 gate gedoe zat.Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:57:
[...]
Dit is Wings Of Liberty neem ik aan? Probeer eens op ipv 12 op 11 supply een gateway te bouwen. Je kan het offensief of defensief gebruiken. Meestal heb je dan 20-30 seconden voorsprong dan je tegenstander.
[ Voor 3% gewijzigd door Tennisbal op 06-02-2013 23:41 ]
Start een game met 7 AI's (very hard) (Economic build).Danku dat scheelt heel wat tijd. Nu wordt lvl 5 met terran denk ik het moeilijkste, maar dat moet ook wel lukken voor 1 maart (wat denk ik de date is dat de beta offline gaat
Vraag resources van je allies en bouw iets van 8 á 16 stargates
Ga nu mass viking of mass battlecruisers.
Bij 200/200 food, double nuke erop en repeat.
Zodra je op 50k EXP gained zit, krijg je nog maar 30% van de daadwerkelijke XP, dan moet je quitten en een nieuwe game starten.
Als je met(of tegen) een vriend speelt, krijg je bonus xp (25k geloof ik?)
voila.
Matchmaking in HOTS werkt nog niet echt goed. Net 2 vs 2 ik kansloos bronze en speelde met een master, is dit omdat er te weinig spelers zijn ofzo?
Vandaag die build nog twee keer geprobeerd (niet exact op timings gelet, gewoon het idee met 1 rax FE -> hellions van reactored factory + 2 techlabbed raxes + rax voor marines.firlian schreef op maandag 04 februari 2013 @ 01:30:
En ik moet toegeven, het werkt iig tegen greedy zergs (tegen 2 base heb ik nog beetje twijfels wel, al heb ik nog niet veel gedaan dus, maar roaches was pijnlijk, en heb ook niet heel veel vertrouwen tegen 2 base mutas.
Eerste zerg gaf gewoon direct op toen hij mijn leger zag en ging klagen over hoe oneerlijk de map was omdat hij niet met ovi alles kon zien wat ik deed (dingen als xelnagas vond ie ook niet nodig). Tweede zerg gaf niet direct op maar hield me klein beetje half tegen door al zijn drones te laten roosteren. Toen eerst zijn third die in aanbouw was gesloopt, daarna volgende push waarbij hij echt geen drol had en zijn natural neer ging, toen had hij wel mutas en ik nauwlijks marines, maar goed zonder natural en hellions in zijn main was het toch voorbij. Die ging me vertellen dat ik een slecht persoon was omdat ik blijkbaar een coin flippy all-in deed. (Dat zijn greedy play blijkbaar meer een coin flip was kon hij het niet mee eens zijn).
Denk dat ik volgende keer maar wel een scan moet plaatsen en dan wat meer marines erin mixen als hij geen roaches gaat.
Edit: WTF toss tegenstander opent met forge. Ik ga uit van forge FE, maar nee hij cannon rusht me. Diamond die cannon rusht, oké. Maar als je begint met pylon maken op low ground bij mijn basis op het moment dat mijn eerste marine er al is, wat denk je dan te bereiken?
[ Voor 12% gewijzigd door Sissors op 07-02-2013 20:09 ]
Is een build, normaal fake je dan een cannon rush en exp gewoon. Keer keihard mee verloren, omdat ik dacht dat ie full canon rush ging. notfurby-killer schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:04:
[...]
Edit: WTF toss tegenstander opent met forge. Ik ga uit van forge FE, maar nee hij cannon rusht me. Diamond die cannon rusht, oké. Maar als je begint met pylon maken op low ground bij mijn basis op het moment dat mijn eerste marine er al is, wat denk je dan te bereiken?
Vond hem op zich wel grappig, zelf ook geprobeerd maar mijn canon werd gespot voordat hij operationeel was. Dus schoot niet op. Pylon pleur je dan op zijn exp of ernaast zodat hij vertraging krijgt
[ Voor 15% gewijzigd door Tennisbal op 07-02-2013 20:23 ]
Probleem was dat het een bijzonder slechte fake cannon rush was. Ik was nooit in ook maar enig gevaar, probe uit natural weggejaagd en toen met marines eruit gehouden. Daarnaast had ik mijn scout scv in zijn natural staan en daar werd ook geen nexus gemaakt. Oftewel ik had echt geen flauw idee wat hij aan het doen was.
Omdat ik eerst uitging van forge fe was ik mijn reaper build gaan doen en daar maar gewoon mee doorgegaan. Langs cannons heen en mijn eerste 4 reapers killde al zijn probes.
Omdat ik eerst uitging van forge fe was ik mijn reaper build gaan doen en daar maar gewoon mee doorgegaan. Langs cannons heen en mijn eerste 4 reapers killde al zijn probes.
Is idd niet goed uitgewerkt. Idee is dat je bezig gehouden wordt terwijl hij lekker exp en opeens hard aankomt.furby-killer schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:12:
Probleem was dat het een bijzonder slechte fake cannon rush was. Ik was nooit in ook maar enig gevaar, probe uit natural weggejaagd en toen met marines eruit gehouden. Daarnaast had ik mijn scout scv in zijn natural staan en daar werd ook geen nexus gemaakt. Oftewel ik had echt geen flauw idee wat hij aan het doen was.
Maar build is erg oud volgens mij, was zowieso veel kritiek op.
edit: kan ik mijn beta hots name ook wijzigen? Hij is nog oud, bij Wol kon ik gratis eenmalig een namechange doen, maar kan deze nergens vinden bij hots beta?
[ Voor 9% gewijzigd door Tennisbal op 08-02-2013 14:34 ]
Zodadelijk ga ik ook eens starten met starcraft 2, heb deel 1 destijds heel veel gespeeld evenals andere RTS-en. Mijn vraag is of ik dadelijk beter op normal of hard kan beginnen? of kun je dit per missie instellen?
[ Voor 16% gewijzigd door Fietsbel op 08-02-2013 16:32 ]
39
Als je daadwerkelijk redelijk wat RTS'en speelt en dus door hebt dat je je resources altijd zo laag mogelijk moet houden en productie constant en all that jazz, dan zou je prima op hard moeten kunnen beginne. Het is erg opbouwend, dus ookal ken je de game niet, als je genoeg RTS kan, dan rol je er vanzelf in.
Zeker hard doen, medium is suf en later wil je niet meer alles overdoenFietsbel schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 16:28:
Zodadelijk ga ik ook eens starten met starcraft 2, heb deel 1 destijds heel veel gespeeld evenals andere RTS-en. Mijn vraag is of ik dadelijk beter op normal of hard kan beginnen? of kun je dit per missie instellen?
een beetje RTS-er kan brutal aan.tennisbal schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 17:05:
[...]
Zeker hard doen, medium is suf en later wil je niet meer alles overdoen
Duidelijk, dan starten we met een hogere moeilijkheidsgraad
39
Wat is er eigenlijk met het got channel gebeurd op WoL? Tijdje wol niet meer gespeeld en zie nu maar 2 mensen daar..
Persoonlijk speel ik alleen nog maar HotS beta. Had de laatste weken ook tentamens dus kon ook gewoon niet veel gamen.
HotS beta loopt trouwens af op 1 maart *bron zoals ik al eerder heb voorspelt.
HotS beta loopt trouwens af op 1 maart *bron zoals ik al eerder heb voorspelt.
Ja hots beta heb ik alleen die levels even gehaald voor het vrij spelen van die beta zooi. Ik wacht nu op de release van hots
Let op:
~~~[html]Maak aub gebruik van spoiler-tags als je zaken uit de campaign bespreekt. Niet iedereen heeft het al uitgespeeld en wil het ook graag beleven ;)
Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>~~~[/html]
Bedelen om keys is niet de bedoeling.
~~~[html]Maak aub gebruik van spoiler-tags als je zaken uit de campaign bespreekt. Niet iedereen heeft het al uitgespeeld en wil het ook graag beleven ;)
Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>~~~[/html]
Bedelen om keys is niet de bedoeling.