Ik heb even naar je tweede replay gekeken.
Ik negeer even dingen als supply block, je weet vast zelf wel dat dat niet handig is, maar dat weten is wat anders dan het niet laten gebeuren.
Als je tegenstander meer SCVs had was het sowieso een stuk pijnlijker geweest. En ik speel zelf terran mech tegen toss, dus misschien klopt niet alles wat ik zeg.
Anyway, eerste gevecht: Met de hoeveelheid minerals die je had had je meer zealots kunnen hebben (en dan charge eerst doen). Stalkers zijn sowieso niet geweldig tegen bio, je hebt ze echter nodig tegen vikings. En als je wat stalkers voor zealots had ingeruild had je meer sentries kunnen hebben voor guardian shield en forcefields.
Toen er daadwerkelijk gevochten werd wandelde je zijn leger in, gebruik op zijn minst a-move.
Tweede gevecht, je had geen enkele observer op de map, en weer wandelde je rechtstreeks zijn leger in. Zorg voor een observer boven zijn leger (kan je paar observers kosten, maar als hij eenmaal stilhangt is hij bijna onzichtbaar). Sowieso had je met colossi kunnen aanvallen en dan paar storms tegen vikings gebruiken (niet al je storms).
Wat je nu deed was weer gewoon zijn leger inwandelen, waardoor je al de helft van je units kwijt was voordat ze aanvielen (oké niet zo erg, maar waarschijnlijk omdat je geen flauw idee had dat zijn leger daar was, omdat je geen observers had). Je colossi en HT waren heel ver achter je leger, waardoor je gateway units alleen moesten aanvallen zonder hulp daarvan. Je colossi werden allemaal gedood door vikings zonder dat je stalkers iets deden.
Toen had je tegenstander gewoon al moeten winnen, hij was zover voor.
Maar hij gaf je wat tijd, toen je derde gevecht die je won (probeer niet teveel je eigen leger te stormen)
Vierde gevecht bij zijn third: Je had al je ingewarpte HTs verandert in archons, weet niet precies waarom. Resultaat was iig dat hij je kon kiten aangezien je geen sentries had, geen storms, en geen colossi.
Direct daarna gevecht 5, zelfde situatie, maar nu val je hem door een inieminie choke heen aan gemaakt door oa zijn rax. Dat was een ideale situatie voor hem, twee storms hadden het in een slachtpartij verandert voor jou. Hij had ook nauwlijks vikings meer, wat colossi (en met zijn aantal marauders immortals) waren geweldig geweest. Dat je archons maakt omdat die wat minder micro kosten, oké. Maar dan heb je echt wel colossi nodig.
Toen gingen we base-traden, whoohoo, dat moet toss kunnen winnen.
Echter wat gebeurd er? Je warpt 7 zealots ofzo in om zijn complete leger mee aan te vallen, zonde van de minerals. Had liever op je 4th (die veilig was), hele zooi warpgates + cybercore gemaakt, zodat je door kan gaan als je main kapot is. Had meteen ook een 5th gepakt in een random plaats op de map. Warp dan je nieuwe units of ergens bij je 4th in, of bij je main leger. Maar probeer niet zijn leger met paar zealots aan te vallen.
Toen kwam de grootste fout, je besloot te stoppen met zijn basis te slopen. Waarom? Had je zealots naar zijn third gestuurd en met je leger zijn main gesloopt. Dan had hij geen inkomsten en geen productie meer, hoef je enkel nog zijn leger te vernietigen. Tijdens een basetrade terugtrekken is redelijk een autoloss (met wat uitzonderingen).
Als je main je zo dierbaar was, had zooi sentries ingewarpt en was ramp gaan forcefielden. Ja hij was daar wel doorheen gekomen, maar het levert je tijd op.
Vervolgens won je ondanks je niet geweldige army composition het gevecht toch (door de paar storms die je had), en had je het spel gewonnen. Je vernietigde zijn third alweer, en toen viel je zijn natural aan, waar hij toch nog beetje leger had. Standaard verhaal van je unit composition, en hij wist gevecht te winnen.
Maakt niks uit, hij had minder dan 400 minerals left, 1 SCV, en 2 mules (+zijn enige CC) die gezelschap hadden van 2 zealots, een archon, en je had nog direct wat kunnen inwarpen, jij had nog een saturated base. Ondanks zijn grotere army schat ik de kans 75% dat je had gewonnen. Jammer genoeg was dat het moment waarop je gg'de
Zelf had ik laatst in TvP dat mijn tegenstander drie keer een aanval deed die mijn complete leger vernietigde, en die ik enkel net op het randje van mijn main kon tegenhouden (gelukkig negeerde hij soms mijn third een beetje, gezien mijn natural gesloopt werd). Ik was toen nogal verbaasd toen hij na de derde aanval gg'de, terwijl hij echt de betere positie had. Maar blijkbaar was hij niet blij dat ik uiteindelijk zijn aanval wist af te slaan.
. Immortals zijn zwak in open ruimtes, omdat ze dan van alle kanten aangevallen kunnen worden.
Ligt wel eraan wat ze doen. Mijn laatste potje was een TvP waarbij de P vooral klaagde dat banshees en tanks OP waren. Maar op een map waarbij er 6 paden zijn naar je tegenstander, besloot hij nou net de ene choke uit te kiezen waar mijn mech army sieged up stond. Eerst blinktje zijn stalkers recht voor mijn siege tanks, kwam goed uit, want met zon leuke choke betekende het dat zijn immortals niks konden doen.