Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 12:28
Ik heb officieel besloten dat 1v1 niets voor mij is :p. Na ruim honderd games ben ik tot de conclusie gekomen dat 2v2 veel meer mijn ding is en ik zit er ook meteen veel relaxter bij. Ben nu hoog brons (2de plaats in mijn division) en moest gister 3x op rij tegen platinum (gelukkig ook met een platinum), maar toch vind ik het een raar systeem. Ik ga gelukkig vooral tegen silver/gold, dus wie weet binnenkort promotion =)
Ik vind het vooral prettig dat ik nu gewoon oneindig play kan klikken zonder steeds zon naar gevoel van wat als ik verlies.

Wat mij nog wel wat dwars zit is zz vs pp. Het lijkt echt onmogelijk, zz doet altijd dubbel 10-pool en al zit de wall dicht dan nog zijn er gewoon teveel zerglings en breken ze er uiteindelijk doorheen. Als ze dan meteen voor de probelijn gaan is het gebeurt. Wat is volgens jullie een goede tacktiek?

Oh en als er een bronze/silver/gold 2v2'er meeleest die ook nog geen maatje heeft, ik stel me beschikbaar =) Heb wel een tijdje met een gozer gespeeld die nu high diamont 2v2 is, maar het voelde voor mij net alsof hij won en ik meedeed =P

edit: ow ik ben zelf protoss btw =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
KillerZero86 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:05:
Ik heb officieel besloten dat 1v1 niets voor mij is :p. Na ruim honderd games ben ik tot de conclusie gekomen dat 2v2 veel meer mijn ding is en ik zit er ook meteen veel relaxter bij. Ben nu hoog brons (2de plaats in mijn division) en moest gister 3x op rij tegen platinum (gelukkig ook met een platinum), maar toch vind ik het een raar systeem. Ik ga gelukkig vooral tegen silver/gold, dus wie weet binnenkort promotion =)
Ik vind het vooral prettig dat ik nu gewoon oneindig play kan klikken zonder steeds zon naar gevoel van wat als ik verlies.

Wat mij nog wel wat dwars zit is zz vs pp. Het lijkt echt onmogelijk, zz doet altijd dubbel 10-pool en al zit de wall dicht dan nog zijn er gewoon teveel zerglings en breken ze er uiteindelijk doorheen. Als ze dan meteen voor de probelijn gaan is het gebeurt. Wat is volgens jullie een goede tacktiek?

Oh en als er een bronze/silver/gold 2v2'er meeleest die ook nog geen maatje heeft, ik stel me beschikbaar =) Heb wel een tijdje met een gozer gespeeld die nu high diamont 2v2 is, maar het voelde voor mij net alsof hij won en ik meedeed =P

edit: ow ik ben zelf protoss btw =P
Ben zelfs sinds een week ofzo geswitcht naar protoss. 2vs2 is relaxter maar 1 vs 1 vind ik meer voldoening geven. Speelde eerst altijd random 2 vs 2 maar dat is drama, heb nu 2 teammates en dat werkt wel aardig.

Iemand een goede site voor 2 vs 2 strategys?

Wil best samen spelen, ben nu high silver 2 vs 2 wss binnenkort gold.

net beetje wazig potje, 1 vs 1 dude ging 6 pool, ik hield lings tegen, easy. Kapt ie ermee :( Ja ik won altijd op een rij zo, dus dit was niks volgens hem... Nee relaxt als je zo omhoog laddert en dan vastloopt omdat je niks leert :)

Waar kan ik een goed artikel vinden over protoss upgrades? Hoeveel sterker is bijvoorbeeld een leger met 2-2-2 upgrade etc? Want bij army value worden deze waarden niet meegeteld, en laatste match won ik easy terwijl army veel kleiner zou zijn (ok natuurlijk hangt het van units/locatie etc af) maar toch. en hoe moet ik een army value lezen? Als ik een leger heb van 5000 min/3000 gas en hij 8000 minerals. Dan lijkt mijn leger sterker, of is dat gewoon totaal afhankelijk van soort leger etc?

edit: andere vraag, net keihard verloren is mijn micro echt zo slecht of had ik die immortals gelijk moeten aanpakken en is die wall erg slecht oid? Ben veel te laat met imm/coll dat weet ik maar army value is groter zelfs? iemand een tip? http://drop.sc/296302

Heb het gevoel dat ik die partij makkelijk had kunnen winnen als ik anders gereageerd had. Maar hoe

[ Voor 24% gewijzigd door Tennisbal op 18-01-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 23:46
Ik wou net inloggen op Battle.net in StarCraft II, blijkt dat het wachtwoord veld ineens beperkt is tot 16 karakters. En mijn wachtwoord is langer dan dat.
Dank je wel Blizzard voor het niet op de hoogte brengen. Nu moet ik mijn wachtwoord gaan aanpassen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 18:40

Rem

tennisbal schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:14:
[...]

edit: andere vraag, net keihard verloren is mijn micro echt zo slecht of had ik die immortals gelijk moeten aanpakken en is die wall erg slecht oid? Ben veel te laat met imm/coll dat weet ik maar army value is groter zelfs? iemand een tip? http://drop.sc/296302

Heb het gevoel dat ik die partij makkelijk had kunnen winnen als ik anders gereageerd had. Maar hoe
Ik heb je replay even bekeken, en ik houd hier gewoon even bij wat me opvalt. Ik ben redelijk streng, ik hoop dat dat je niet demotiveerd maar juist motiveerd er iets aan te doen!

Here goes:
  • Je start met een pylon voorbij je natural in een PvP, dat is op zijn zachtst gezegt raar en kost je extra minerals.
  • Je eerste chronoboost moet op je probe zijn nadat pylon finisht, niet ervoor. Nu gaat er een hoop chronoboost verloren.
  • Als je gateway finisht meteen een cybernetics core. Niet eerst een zealot! Je wilt warpgate zo snel mogelijk.
  • Op ongeveer 3:10 komt je probe zijn basis in, je ziet een gateway en een forge. Wat denk je? Op dit moment moet je je druk maken om cannons. Aangezien zijn core nu zoveel later zal zijn als die van jou (Als je hem tenminste na je gateway had gemaakt) had je hem nu met een 3/4 gate 100% doodgemaakt.
Ik ben heel eerlijk gestopt met dingen opschrijven hierna. Ik heb even doorgespoeld naar de battle die jij bedoelt. De reden dat je die verloor: doordat je naar beneden liep over je ramp konden zijn 6 immortals de hele tijd schieten op jouw stalkers. Je zealots stonden hopeloos achter de stalkers. Je klikt vervolgens met al je units op 1 van de immortals, die ze bijna allemaal niet konden bereiken waardoor ze hopeloos heen en weer bleven lopen. Gebruik attack move! Druk op attack move, klik 1x achter zijn army. Klaar. Is in 95% van de gevallen beter als je niet zo goed bent in micro'en.

Als ik heel eerlijk ben: dit is niet wat je nodig hebt om echt te verbeteren. Pak dingen op zoals bijv. meteen je cybernetics core maken wanneer je gateway klaar is en je hebt al een minuut gewonnen op wat je nu doet. Als ik jou was zou ik eens kijken naar bijvoorbeeld deze build: 4 gate.

Dat is een hele simpele build, kan je tegen alle 3 de rassen gebruiken en is redelijk kort dus goed te onthouden. Als je dat een beetje onder de knie hebt zal je veel meer snappen van hoe starcraft werkt. Want laten we eerlijk wezen: als je wilt leren zwaardvechten ga je ook niet eerst een paar uur plastic ikeamesjes overgooien. ;) Dat is namelijk wel wat jij en je tegenstander in deze game doen. Met zulke builds kom je nooit voorbij silver omdat iedere normale build dit gewoon keihard countert. ( en dan bedoel ik: gate, forge, cyber, gate, 2 sentries -> nexus. ! :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zidane007nl schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 00:55:
Ik wou net inloggen op Battle.net in StarCraft II, blijkt dat het wachtwoord veld ineens beperkt is tot 16 karakters. En mijn wachtwoord is langer dan dat.
Dank je wel Blizzard voor het niet op de hoogte brengen. Nu moet ik mijn wachtwoord gaan aanpassen ...
Nou nou, wat een verschrikking. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
remsporus schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 03:07:
[...]

Ik heb je replay even bekeken, en ik houd hier gewoon even bij wat me opvalt. Ik ben redelijk streng, ik hoop dat dat je niet demotiveerd maar juist motiveerd er iets aan te doen!

Here goes:
  • Je start met een pylon voorbij je natural in een PvP, dat is op zijn zachtst gezegt raar en kost je extra minerals.
  • Je eerste chronoboost moet op je probe zijn nadat pylon finisht, niet ervoor. Nu gaat er een hoop chronoboost verloren.
  • Als je gateway finisht meteen een cybernetics core. Niet eerst een zealot! Je wilt warpgate zo snel mogelijk.
  • Op ongeveer 3:10 komt je probe zijn basis in, je ziet een gateway en een forge. Wat denk je? Op dit moment moet je je druk maken om cannons. Aangezien zijn core nu zoveel later zal zijn als die van jou (Als je hem tenminste na je gateway had gemaakt) had je hem nu met een 3/4 gate 100% doodgemaakt.
Ik ben heel eerlijk gestopt met dingen opschrijven hierna. Ik heb even doorgespoeld naar de battle die jij bedoelt. De reden dat je die verloor: doordat je naar beneden liep over je ramp konden zijn 6 immortals de hele tijd schieten op jouw stalkers. Je zealots stonden hopeloos achter de stalkers. Je klikt vervolgens met al je units op 1 van de immortals, die ze bijna allemaal niet konden bereiken waardoor ze hopeloos heen en weer bleven lopen. Gebruik attack move! Druk op attack move, klik 1x achter zijn army. Klaar. Is in 95% van de gevallen beter als je niet zo goed bent in micro'en.

Als ik heel eerlijk ben: dit is niet wat je nodig hebt om echt te verbeteren. Pak dingen op zoals bijv. meteen je cybernetics core maken wanneer je gateway klaar is en je hebt al een minuut gewonnen op wat je nu doet. Als ik jou was zou ik eens kijken naar bijvoorbeeld deze build: 4 gate.

Dat is een hele simpele build, kan je tegen alle 3 de rassen gebruiken en is redelijk kort dus goed te onthouden. Als je dat een beetje onder de knie hebt zal je veel meer snappen van hoe starcraft werkt. Want laten we eerlijk wezen: als je wilt leren zwaardvechten ga je ook niet eerst een paar uur plastic ikeamesjes overgooien. ;) Dat is namelijk wel wat jij en je tegenstander in deze game doen. Met zulke builds kom je nooit voorbij silver omdat iedere normale build dit gewoon keihard countert. ( en dan bedoel ik: gate, forge, cyber, gate, 2 sentries -> nexus. ! :P )
dank, ben net overgestapt naar Protoss en vind het nog best lastig :) 4 gate oefen ik vooral 2 vs 2, probeer nu 3 gate robo te doen (hoewel dat hier niet lekker uit de verf kwam).

Dus voortaan altijd direct core (behalve tegen zerg lijkt me), ik dacht voor de veiligheid altijd 1 unit eerst te maken in het geval hij ging rushen oid. of moet ik dan maar met probes gaan defenden?

Pylon buiten natural, bedoel je die bij ramp of die ergens loos in het veld? (geen idee hoe die er kwam namelijk, is per ongeluk gegeaan). Bij ramp deed ik zodat ik exp gelijk kon beschermen, maar niet handig dus?

Attack move gebruikte ik inderdaad niet heel erg, probeer die imm. te pakken, maar zo schoot het niet op. Wat is dan strategy? Eerst vlees opruimen en dan immortals (die erachter staan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand misschien tijd om even zijn / haar licht te laten schijnen over de door mij gepostte replays? ( vorige pagina )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tennisbal schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 10:21:
[...]

dank, ben net overgestapt naar Protoss en vind het nog best lastig :) 4 gate oefen ik vooral 2 vs 2, probeer nu 3 gate robo te doen (hoewel dat hier niet lekker uit de verf kwam).

Dus voortaan altijd direct core (behalve tegen zerg lijkt me), ik dacht voor de veiligheid altijd 1 unit eerst te maken in het geval hij ging rushen oid. of moet ik dan maar met probes gaan defenden?

Pylon buiten natural, bedoel je die bij ramp of die ergens loos in het veld? (geen idee hoe die er kwam namelijk, is per ongeluk gegeaan). Bij ramp deed ik zodat ik exp gelijk kon beschermen, maar niet handig dus?

Attack move gebruikte ik inderdaad niet heel erg, probeer die imm. te pakken, maar zo schoot het niet op. Wat is dan strategy? Eerst vlees opruimen en dan immortals (die erachter staan)?
Probeer iig de zealots vooraan te laten staan voro je het gevecht in gaat. Focus zoveel als je kan de immortals .. en probeer niet op "ongunstige" plaatsen te vechten. Immortals zijn zwak in open ruimtes, omdat ze dan van alle kanten aangevallen kunnen worden. Zealots zijn erg effectief tegen immortals.

En zorg dat je een betere spread / concave hebt dan je tegenstander. Dus bijvoorbeeld als hij een ramp opkomt. Ga boven aan de ramp in een soort waaiervorm staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2013 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 10:56:
[...]

Probeer iig de zealots vooraan te laten staan voro je het gevecht in gaat. Focus zoveel als je kan de immortals .. en probeer niet op "ongunstige" plaatsen te vechten. Immortals zijn zwak in open ruimtes, omdat ze dan van alle kanten aangevallen kunnen worden. Zealots zijn erg effectief tegen immortals.

En zorg dat je een betere spread / concave hebt dan je tegenstander. Dus bijvoorbeeld als hij een ramp opkomt. Ga boven aan de ramp in een soort waaiervorm staan.
Waaier is een goede tip idd, ik zag hem komen en ging gelijk canons bouwen, moest wat toen, maar schoot niet echt op. Zealots stonden ook slecht, zou ik die eventueel moeten verstoppen zodat ze kunnen flanken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 10:54:
Iemand misschien tijd om even zijn / haar licht te laten schijnen over de door mij gepostte replays? ( vorige pagina )
Ik heb even naar je tweede replay gekeken.

Ik negeer even dingen als supply block, je weet vast zelf wel dat dat niet handig is, maar dat weten is wat anders dan het niet laten gebeuren.

Als je tegenstander meer SCVs had was het sowieso een stuk pijnlijker geweest. En ik speel zelf terran mech tegen toss, dus misschien klopt niet alles wat ik zeg.

Anyway, eerste gevecht: Met de hoeveelheid minerals die je had had je meer zealots kunnen hebben (en dan charge eerst doen). Stalkers zijn sowieso niet geweldig tegen bio, je hebt ze echter nodig tegen vikings. En als je wat stalkers voor zealots had ingeruild had je meer sentries kunnen hebben voor guardian shield en forcefields.
Toen er daadwerkelijk gevochten werd wandelde je zijn leger in, gebruik op zijn minst a-move.

Tweede gevecht, je had geen enkele observer op de map, en weer wandelde je rechtstreeks zijn leger in. Zorg voor een observer boven zijn leger (kan je paar observers kosten, maar als hij eenmaal stilhangt is hij bijna onzichtbaar). Sowieso had je met colossi kunnen aanvallen en dan paar storms tegen vikings gebruiken (niet al je storms).
Wat je nu deed was weer gewoon zijn leger inwandelen, waardoor je al de helft van je units kwijt was voordat ze aanvielen (oké niet zo erg, maar waarschijnlijk omdat je geen flauw idee had dat zijn leger daar was, omdat je geen observers had). Je colossi en HT waren heel ver achter je leger, waardoor je gateway units alleen moesten aanvallen zonder hulp daarvan. Je colossi werden allemaal gedood door vikings zonder dat je stalkers iets deden.

Toen had je tegenstander gewoon al moeten winnen, hij was zover voor.

Maar hij gaf je wat tijd, toen je derde gevecht die je won (probeer niet teveel je eigen leger te stormen)

Vierde gevecht bij zijn third: Je had al je ingewarpte HTs verandert in archons, weet niet precies waarom. Resultaat was iig dat hij je kon kiten aangezien je geen sentries had, geen storms, en geen colossi.

Direct daarna gevecht 5, zelfde situatie, maar nu val je hem door een inieminie choke heen aan gemaakt door oa zijn rax. Dat was een ideale situatie voor hem, twee storms hadden het in een slachtpartij verandert voor jou. Hij had ook nauwlijks vikings meer, wat colossi (en met zijn aantal marauders immortals) waren geweldig geweest. Dat je archons maakt omdat die wat minder micro kosten, oké. Maar dan heb je echt wel colossi nodig.

Toen gingen we base-traden, whoohoo, dat moet toss kunnen winnen.
Echter wat gebeurd er? Je warpt 7 zealots ofzo in om zijn complete leger mee aan te vallen, zonde van de minerals. Had liever op je 4th (die veilig was), hele zooi warpgates + cybercore gemaakt, zodat je door kan gaan als je main kapot is. Had meteen ook een 5th gepakt in een random plaats op de map. Warp dan je nieuwe units of ergens bij je 4th in, of bij je main leger. Maar probeer niet zijn leger met paar zealots aan te vallen.

Toen kwam de grootste fout, je besloot te stoppen met zijn basis te slopen. Waarom? Had je zealots naar zijn third gestuurd en met je leger zijn main gesloopt. Dan had hij geen inkomsten en geen productie meer, hoef je enkel nog zijn leger te vernietigen. Tijdens een basetrade terugtrekken is redelijk een autoloss (met wat uitzonderingen).

Als je main je zo dierbaar was, had zooi sentries ingewarpt en was ramp gaan forcefielden. Ja hij was daar wel doorheen gekomen, maar het levert je tijd op.

Vervolgens won je ondanks je niet geweldige army composition het gevecht toch (door de paar storms die je had), en had je het spel gewonnen. Je vernietigde zijn third alweer, en toen viel je zijn natural aan, waar hij toch nog beetje leger had. Standaard verhaal van je unit composition, en hij wist gevecht te winnen.

Maakt niks uit, hij had minder dan 400 minerals left, 1 SCV, en 2 mules (+zijn enige CC) die gezelschap hadden van 2 zealots, een archon, en je had nog direct wat kunnen inwarpen, jij had nog een saturated base. Ondanks zijn grotere army schat ik de kans 75% dat je had gewonnen. Jammer genoeg was dat het moment waarop je gg'de :?

Zelf had ik laatst in TvP dat mijn tegenstander drie keer een aanval deed die mijn complete leger vernietigde, en die ik enkel net op het randje van mijn main kon tegenhouden (gelukkig negeerde hij soms mijn third een beetje, gezien mijn natural gesloopt werd). Ik was toen nogal verbaasd toen hij na de derde aanval gg'de, terwijl hij echt de betere positie had. Maar blijkbaar was hij niet blij dat ik uiteindelijk zijn aanval wist af te slaan.
. Immortals zijn zwak in open ruimtes, omdat ze dan van alle kanten aangevallen kunnen worden.
Ligt wel eraan wat ze doen. Mijn laatste potje was een TvP waarbij de P vooral klaagde dat banshees en tanks OP waren. Maar op een map waarbij er 6 paden zijn naar je tegenstander, besloot hij nou net de ene choke uit te kiezen waar mijn mech army sieged up stond. Eerst blinktje zijn stalkers recht voor mijn siege tanks, kwam goed uit, want met zon leuke choke betekende het dat zijn immortals niks konden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Laatst online: 10-09 23:46
furby-killer schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 09:53:
Waarschijnlijk werkt je oude wachtwoord afgekapt ook wel.
Ja, dat werkt inderdaad wel. Maar ik verander hem toch maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Nipje schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:03:
Zijn er hier echt nog mensen die wanhopig naar een HotS key zoeken? Ik heb er nog eentje over maar moet wel echt naar iemand gaan die heel hard op zoek is! Anders maak ik mijn amper starcraft spelende broertje er liever blij mee hehe.

Doe iets geks, laat een berichtje achter en ik kies de leukste reactie voor de key. Ik zal wel even een aantal uurtjes wachten met het weggeven zodat wat meer mensen ook de kans krijgen :).
Niemand meer op zoek? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat de mensen die even dachten snel een key te scoren bij de grote weeggeef actie van t.net weg zijn en de mensen die actief op zoek waren ondertussen ook wel een key hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
ik kan wel een vriend van me HEEEEEEEEL blij maken ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
zonglew00 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:47:
[...]

ik kan wel een vriend van me HEEEEEEEEL blij maken ermee :)
Laat em maar een berichtje sturen op tweakers, steam whatever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Slechte partij ooit net, had een gigantische deadball gemaakt, dus dacht ga eens aanvallen tegen terran. Komt hij met tig BC. Ohohoh dacht dat ik goed gescout had, not. Had 0 air dus keihard verloren. schaam me diep

Klopt het dat ik alleen de last online status kan zien van mensen waarvan ik facebook/email koppeling heb?

[ Voor 50% gewijzigd door Tennisbal op 20-01-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
tennisbal schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:10:
Slechte partij ooit net, had een gigantische deadball gemaakt, dus dacht ga eens aanvallen tegen terran. Komt hij met tig BC. Ohohoh dacht dat ik goed gescout had, not. Had 0 air dus keihard verloren. schaam me diep

Klopt het dat ik alleen de last online status kan zien van mensen waarvan ik facebook/email koppeling heb?
Een paar HT in warpen en je had gewonnen... Verliezen tegen mass bc (zelfs zonder scouten) als protoss is behoorlijk schandalig... Feedback, Feedback. Feedback, Feedback, Feedback, Feedback en GG

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mass air is echt geweldig om tegen protos te doen, lang geleden dat ik dat heb geprobeerd.... Moet eigenlijk maar is weer wat potjes gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Vinand schreef op maandag 21 januari 2013 @ 00:44:
[...]

Een paar HT in warpen en je had gewonnen... Verliezen tegen mass bc (zelfs zonder scouten) als protoss is behoorlijk schandalig... Feedback, Feedback. Feedback, Feedback, Feedback, Feedback en GG
Mass BC kan je moeilijk tegen houden als protoss... Ik doe altijd mass BC als ik op 4 base zit. Dan is het gewoon A-move (wel beetje splitten ivm storm en vortex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 18:40

Rem

zonglew00 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 01:39:
[...]

Mass BC kan je moeilijk tegen houden als protoss... Ik doe altijd mass BC als ik op 4 base zit. Dan is het gewoon A-move (wel beetje splitten ivm storm en vortex)
Het aloude riedeltje:

"How do i beat mass 200/200 BC's?! So OP!"

"Well.... first off, you don't let your opponent get 200/200 BC's"

Hoe vaak ik dat soort dingen niet voorbij heb zien komen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tbh elk ras zou een gelijkwaardig ultra-lategame leger moeten kunnen krijgen. Wat je nu bijvoorbeeld ziet bij HotS dat zodra toss hun air deathball krijgen je eigenlijk gewoon kan resignen. Kan je wel zeggen dat je je tegenstander er niet moet laten komen, maar je moet ook gewoon een leger kunnen maken dat het countered (danwel op andere manieren de mogelijkheid hebben het te counteren. Bijvoorbeeld erg lategame hoeft zerg niet in 1 wave het te kunnen vernietigen, gezien ze 1 minuut later weer een volledig nieuw leger hebben).

Gelukkig kan toss ook BC deathballs counteren, het kost alleen een enorme hoeveelheid gas. Eén optie is mass blink stalkers. Gedeelte om BCs te vertragen, de rest kan je zijn basis mee vernietigen gezien BCs niet heel snel zijn. Wat photon cannons helpt ook bij vertragen (zal hem niet stoppen, maar kost hem tijd). Je blink stalkers zullen verliezen, maar kosten ook minder, dus je warpt gewoon nieuwe wave in.

Eerder genoemde HTs helpen ook een hoop, al niet echt samen met blinkstalkers. Je wilt iig geen BCs stormen waar stalkers onder geblinked zijn. Archon toilet werkt ook prima als je het voorelkaar krijgt. Buiten dat wil je archons niet gebruiken, zijn redelijk ruk tegen BCs zonder vortex.
En een HT/toss air army is ook een optie, kost je alleen heel veel + een tech switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Alleen mass voiddrays/carriers lukt het mass bcs te verslaan... en dan stalkers reinforcen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Als zerg is er inderdaad geen handig counter.

Je zou een grote hoeveelheid Corruptors kunnen sturen, dat hakt er wel op in, maar als de tegenstander dikke vette energy pools heeft kunnen sparen (200/200? Zeker!) dan is hij met mass yamato zo doorheen.

Daarnaast als je hebt gewonnen als Zerg, heb je daarna een nutteloos leger over, dan moet je snel de map over om BL's te morphen als je een tegenaanval in wilt zetten. Hydra's werkt ook goed zo lang je ze buiten schot weet te houden, ze smelten zo weg als je puur Hydra stuurt. Zerg anti-air blijft een beetje een slecht puntje. Eigenlijk hebben ze iets als een swarm-lord nodig maar dan één die scourge uitspuwt. Scourge die fungalt ofzo.

Edit; Ik heb nog geen HotS beta, mocht iemand het over hebben zeg ik geen nee. Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door djunicron op 21-01-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zonglew00 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:11:
Alleen mass voiddrays/carriers lukt het mass bcs te verslaan... en dan stalkers reinforcen.
Je wilt wel HTs daarbij hebben, anders doen yamatos teveel pijn. Maar het hoeft ook niet makkelijk te zijn zon leger te verslaan, enkel niet onmogelijk.

Zerg kan meerde waves corrupters gebruiken. Infestors erbij helpen ook wel, en ook meerdere hydra waves zullen de handel wel platgooien. En tegelijkertijd met paar ultras zijn basis platgooien. Desnoods nydus zijn main in gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Laatst online: 08-09 15:39
tennisbal schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 10:21:
[...]

Tegen Z kan je ook op 16 je core planten. Beetje normale build order voor toss aan het begin is
9 pylon
13 gateway
14 gas
16 pylon
16 core
Je chrono'd je nexus voor probes 3x en de eerste keer op je 11e probe.
Je kan 12 gateway doen als je niet met een probe gaat scouten.

3g robo is een meer macro georienteerde build dan 4g. De 4g is voor early pressure.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 14:48
Ik zal hem graag willen hebben als je hem nog hebt. Sinds kort een SSD ingebouwd en SC2 start weer genoeg op laatste week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
zonglew00 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:11:
Ok maar deze turtle terran had complete basis dichtgetimmerd met turrets. Hoe moet ik dan scouten dat hij bezig is met zijn snode plan? Aan de rand stonden tanks klaar. Observers worden direct afgeknald en phoenix casten lijkt me ook (niet geprobeerd). Een probe naar binnen gaat natuurlijk ook niet, Scouten deed ik in het begin, en dacht dat ie mass tanks/marine ging.

wat nu?

En switch was dus te laat toen ik kansloos met m'n deathball aan kwam lopen

[ Voor 6% gewijzigd door Tennisbal op 21-01-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:02

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Gropah schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 15:18:
Ik denk dat de mensen die even dachten snel een key te scoren bij de grote weeggeef actie van t.net weg zijn en de mensen die actief op zoek waren ondertussen ook wel een key hebben?
Kans zit er dik in inderdaad ;) Alhoewel ik moet zeggen dat mijn postcount en aanwezigheid hier ook drastisch is verminderd maar dat komt ook een beetje door mijn studie meelezen doe ik nog wel maar posten blijft vaak uit ;)

Probeer nog wel regelmatig te spelen maar dat is de ene week meer als de andere mede door studie mede door absurde werktijden ( regelmatig om 04:00 op de zaak aanwezig moeten zijn voor een migratie ).

Hoe dan ook ben der wel en toch ook weer niet ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Studie werkt bij mij ook tegen. Daarnaast zijn er ook nog andere spellen die ik af en toe wil spelen/proberen en af en toe ook gewoon geen zin in gamen, maar wel in een film oid is ook niet goed voor het aantal speeluren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tennisbal schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:05:
[...]

Ok maar deze turtle terran had complete basis dichtgetimmerd met turrets. Hoe moet ik dan scouten dat hij bezig is met zijn snode plan? Aan de rand stonden tanks klaar. Observers worden direct afgeknald en phoenix casten lijkt me ook (niet geprobeerd). Een probe naar binnen gaat natuurlijk ook niet, Scouten deed ik in het begin, en dacht dat ie mass tanks/marine ging.

wat nu?

Als hij zichzelf insluit mapcontrol nemen, en macro omhoog gooien. mass bc heb je niet zomaar, vooral omdat je eerst je basis wil dichttimmeren als je dat doe. maar dan kom je er ook voorlopig niet uit...

Als jij genoeg mapcontrol heb kan je gewoon 15 gateways. kan je allles counteren nadat je deadball weg is. als je een deadbal maak, zorg altijd voor een 2e die je redelijk snel kan maken. het is zo makkelijk om meteen weg te gaan met je deadball. maar als je ermee kan uitbreiden / macro up dan is het ook handig.

ookal kan je 50 zealots inwarpen, het duurt altijd even voordat die bc's ze neer hebben. zo kan je veel schade doen in zijn basis als ze onderweg zijn naar jou basis.

Mapcontrol en counteren en eco, zijn echt de belangrijkste wapens die je heb tegen iemand die zich opsluit in zijn of haar basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tennisbal schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:05:
[...]

wat nu?

Behalve half blind de frontale aanval:
Lang voordat hij significante hoeveelheid BCs heeft kan jij al thermal lance colossi hebben. Die kunnen gewoon vanaf afstand zijn turrets kapot maken, en hebben ook weinig problemen tegen siege tanks.

Puur om te scouten:
Phoenix is erg snel en komt wel langs wat missile turrets, desnoods twee.

Als je geen stargate hebt (goede kans), hallucinate zooi phoenix's met sentries.

En als laatste optie, speed prisms zijn sterk en erg snel. Misschien niet de meest logische scout, maar zal wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 21:19

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 14:48
Ik heb de key van Nipje in ontvangst mogen nemen :) Vanaaf met HotS aan de slag ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 08:22:
[...]

Als hij zichzelf insluit mapcontrol nemen, en macro omhoog gooien. mass bc heb je niet zomaar, vooral omdat je eerst je basis wil dichttimmeren als je dat doe. maar dan kom je er ook voorlopig niet uit...

Als jij genoeg mapcontrol heb kan je gewoon 15 gateways. kan je allles counteren nadat je deadball weg is. als je een deadbal maak, zorg altijd voor een 2e die je redelijk snel kan maken. het is zo makkelijk om meteen weg te gaan met je deadball. maar als je ermee kan uitbreiden / macro up dan is het ook handig.

ookal kan je 50 zealots inwarpen, het duurt altijd even voordat die bc's ze neer hebben. zo kan je veel schade doen in zijn basis als ze onderweg zijn naar jou basis.

Mapcontrol en counteren en eco, zijn echt de belangrijkste wapens die je heb tegen iemand die zich opsluit in zijn of haar basis.
Hij had 3 base, waarvan 2 vol met turrets. Ik had niet verwacht dat hij full BC ging en alle randen stonden zo'n beetje vol turrets. De Bc's had hij verstopt in de basis zelf. Ik was rustig mijn deadball aan het maken en had base 3 zo neer uiteraard, maar toen kwamen er opeens 12 Bc aan. Damn.

Ik probeerde nog mass stalker/Ht te warpen paar keer, maar die waren zo dood. Canons hielp ook niet en mijn air was nog lang niet groot genoeg.

Had ik in dit geval veel eerder moeten aanvallen? Want dat lijkt me ook dodelijk en heb altijd geleerd dan mapcontrol en groot leger bouwen. vond het lastig dit. basis 3 had ik eerder kapot kunnen krijgen, dat zonder meer, maar tutle base 1 en 2 niet. en mijn phoenix zou denk zo kapot geschoten zijn voordat ik ook maar iets scout (behalve tanks dan, maar dat wist ik al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Zoals iemand op teamliquid zo mooi verwoordde: Als je tegen Terran speelt en hij land zijn vikings voor je ultralisks, dan weet je zeker dat je droomt. _/-\o_

Wel een super gaaf filmpje weer, grappig dat ze alleen maar de 'oude' WoL units erin hebben gedaan. Waarschijnlijk omdat ze nog niet zeker wisten welke units blijvend zijn in HotS en het toch veel tijd zal kosten om zo'n opening te renderen. Had wel hilarisch geweest als er warhounds in hadden gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tbh warhounds waren nou ook niet echt de mooiste units qua design. Die viking echter is misschien niet zo slim, maar als mijn vikings zo zouden landen zouden ze een hoop meer op de grond vechten ;)

Als ik zo wat over de campaign lees krijg ik toch het idee dat Raynor d'r gewoon dood het moeten laten schieten, had weer een hoop doden bespaard :P

[ Voor 27% gewijzigd door Sissors op 22-01-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
tennisbal schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:11:
[...]

Hij had 3 base, waarvan 2 vol met turrets. Ik had niet verwacht dat hij full BC ging en alle randen stonden zo'n beetje vol turrets. De Bc's had hij verstopt in de basis zelf. Ik was rustig mijn deadball aan het maken en had base 3 zo neer uiteraard, maar toen kwamen er opeens 12 Bc aan. Damn.

Ik probeerde nog mass stalker/Ht te warpen paar keer, maar die waren zo dood. Canons hielp ook niet en mijn air was nog lang niet groot genoeg.

Had ik in dit geval veel eerder moeten aanvallen? Want dat lijkt me ook dodelijk en heb altijd geleerd dan mapcontrol en groot leger bouwen. vond het lastig dit. basis 3 had ik eerder kapot kunnen krijgen, dat zonder meer, maar tutle base 1 en 2 niet. en mijn phoenix zou denk zo kapot geschoten zijn voordat ik ook maar iets scout (behalve tanks dan, maar dat wist ik al)
Je geeft zelf al antwoord :) Door zijn geturtle kan je makkelijk 1-2 base meer hebben dan je opp. Honger hem uit door steeds zijn 3e base aan te vallen. Langzaam aan meer gateways toevoegen zodat je weer snel een army hebt. Omdat als het goed is je income veel hoger is dan T kan je inefficient traden. Wees ook niet bang om 1 base of zo op te geven als dat er voor zorgt dat je meer tijd hebt en een 2e warpin round kan maken. Je hoeft niet zijn hele leger in 1x weg te vagen omdat je economisch voorloopt. Voordat T zijn BC's weer vervangen heeft door nieuwe BC's :)
Als toss kan je altijd proberen een mamaschip te bouwen en een archon toiletje voorbereiden. Werkt niet tegen alle army comps maar over het algemeen kan je deze buff wel gebruiken in late game als toss zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
tennisbal schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:11:
[...]

Gister had ik toevallig een Terran die precies hetzelfde deed.
Ik zat met mijn 200/200 deathball voor de deur. hield zijn 4e base tegen en had zelf ondertusse alle andere bases op de map maar genoeg drones voor 4. Dus ik verspreid mijn drones over de rest en blijf constant druk uitvoeren op zijn 4e\3e base. blijf mijn army op 200/200 houden en chip de zijne rustig weg. Game duurt wel 45 min dan.

Dus hij komt met zijn BC, veegt army 1 weg... Ik thuis inwarpen als een gek (had 20 Warpgates ondertussen en 3/3/3 upgrades... Hij valt de 1e basis aan en veegt deze weg, de 2e en ik ontmoet hem bij de 3e. Hij wint net weer maar ik warp nogsteeds stalkers in @ homebase. Ik maak zijn bc's af met mijn 3e leger, loop door om zijn 4e base snel neer te halen en ga weer druk op de 3e uitoeffenen terwijl ik de bases herbouw.
Ik raak wel 3 bases kwijt aan zijn BC, maar dat boeit je echt niet als je er nog 5 hebt en een bank van 4k. Hij heeft het nog 1 keer geprobeerd maar kon al niet meer 200/200 battlecruisers betalen dus had geen schijn van kans meer.

btw, als je een oeffenmaatje ofzo nodig hebt kun je me toevoegen. Ben zelf ook maar Gold:P
TheMaC #752

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet wachten !

edit: Had niet gezien dat Blitzdoctor hem had gepost.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet! Had nog niet echt gedacht aan de nieuwe singleplayer, maar door deze cinematic toch ook erg zin in gekregen! Nog maar een keer de SP van WoL opnieuw doen, ben een beetje kwijt wat er op het einde met kerrigan gebeurde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
themac1983 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:37:
[...]

Gister had ik toevallig een Terran die precies hetzelfde deed.
Ik zat met mijn 200/200 deathball voor de deur. hield zijn 4e base tegen en had zelf ondertusse alle andere bases op de map maar genoeg drones voor 4. Dus ik verspreid mijn drones over de rest en blijf constant druk uitvoeren op zijn 4e\3e base. blijf mijn army op 200/200 houden en chip de zijne rustig weg. Game duurt wel 45 min dan.

Dus hij komt met zijn BC, veegt army 1 weg... Ik thuis inwarpen als een gek (had 20 Warpgates ondertussen en 3/3/3 upgrades... Hij valt de 1e basis aan en veegt deze weg, de 2e en ik ontmoet hem bij de 3e. Hij wint net weer maar ik warp nogsteeds stalkers in @ homebase. Ik maak zijn bc's af met mijn 3e leger, loop door om zijn 4e base snel neer te halen en ga weer druk op de 3e uitoeffenen terwijl ik de bases herbouw.
Ik raak wel 3 bases kwijt aan zijn BC, maar dat boeit je echt niet als je er nog 5 hebt en een bank van 4k. Hij heeft het nog 1 keer geprobeerd maar kon al niet meer 200/200 battlecruisers betalen dus had geen schijn van kans meer.

btw, als je een oeffenmaatje ofzo nodig hebt kun je me toevoegen. Ben zelf ook maar Gold:P
TheMaC #752
Oefenen is een goed idee, ben alleen 1vs1 (top :P bronze) en 2 vs 2 gold. Speel meestal 2 vs 2, maar sinds kort ook 1. Switch nu naar protoss dus gaat nog niet supergoed. Voeg je wel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Krijg nu opeens een melding dat ik authorized language pack blizzard moet veranderen oid, na inloggen.

Schijnt te maken te hebben met regio, maar hoe kan dit in een keer veranderd zijn? Is er een update/storing oid? Geen zin om direct te fixen als het ergens anders aan ligt.

beta werkt wel gewoon goed

edit: Update werkt opeens weer, dacht al dat dit zou gebeuren :)

update again: Krijg weer die melding en kom er niet in. Wat is er mis?

[ Voor 22% gewijzigd door Tennisbal op 23-01-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StudieLife
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-07-2022
Iemand nog een HotS key over toevallig? Thanks

http://www.twitch.tv/evefleet | http://derpfestor.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Kan het zijn dat een bepaald ras je beter ligt? speelde altijd terran en kwam voor geen meter vooruit, nu switch naar protoss en win non stop, wss morgen/overmorgen in gold (vanuit brons). Heb het idee dat Protoss relaxter speelt ofzo. Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Natuurlijk ligt het ene ras sommige beter dan het andere, het hangt af van je speelstijl en sterke/zwakke punten. En terran is nou niet bepaald het beste ras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tennisbal schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 23:09:
Kan het zijn dat een bepaald ras je beter ligt? speelde altijd terran en kwam voor geen meter vooruit, nu switch naar protoss en win non stop, wss morgen/overmorgen in gold (vanuit brons). Heb het idee dat Protoss relaxter speelt ofzo. Vreemd
Terran is toch meer 2-3 builds, en die kunnen gecounterd worden. vooral marines tegen colosses en storms is wat irr ;).

protos is wat meer eco en build up vind ik, dan de wat duurdere units maar vaak 1-2 builds (mid game) voor protos en zovaak ga je niet air ook.

stalk, zealot, immortal en colosses... beetje standaard dead ball.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTiuri
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-05-2023
Wat is een effectieve counter tegen mass roaches als protoss zijnde?

Gister tegen 3-base zerg gestreden en zijn 55 roaches waren wat veel van t goede voor mn gateway army. Ben maar op de vlucht geslagen om op een wanstaltige manier te winnen. (Uiteindelijk via een basetrade, hidden expansion en 6 dark templars al zijn gebouwen kunnen vernietigen ^^).

Ik neem aan zealot + stalker en een immortal of 3-4? Of zijn er betere counters..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DTiuri schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:23:
Wat is een effectieve counter tegen mass roaches als protoss zijnde?

Gister tegen 3-base zerg gestreden en zijn 55 roaches waren wat veel van t goede voor mn gateway army. Ben maar op de vlucht geslagen om op een wanstaltige manier te winnen. (Uiteindelijk via een basetrade, hidden expansion en 6 dark templars al zijn gebouwen kunnen vernietigen ^^).

Ik neem aan zealot + stalker en een immortal of 3-4? Of zijn er betere counters..
immortals zijn anty roaches, maar zorg wel dat ze niet alle immortals meteen afknallen, deze doen de damage. zodra ze ook hydra's hebben met range upgrade moeten er wel weer colosses bij anders staan er 2 rijen op jou in te hakken en 1 op zijn troepen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Immortals zijn idd goede counter vs roach maar als je op 2 base zit (neem dat aan aangezien hij op 3 base zit) zal je naar collossus "moeten" gaan. Forcefields om zijn army te splitsen. Huidige metagame in PvZ is dat je fast expand en je kan zijn 3e hatch harrassen. Langzaam bouw je je army van sentries uit met zealots en stalkers. Mix je een paar immortals bij en vervolgens collousus into HT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTiuri
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-05-2023
Bedankt voor de tips. Zat inderdaad op 2 base, had mn build alleen niet goed aangepast (wat te veel gateways en robo pas laat).

Wat is jullie favoriete manier om te harassen? Proxy pylon en wat zealots in spawnen of via een drop oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:02

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik vraag me eigenlijk af zeker met de hint dat Blizzard dit jaar een native linux client gaat uitbrengen : (Phoronix) Blizzard Entertainment Planning A Linux Game For 2013.

Of er hier mensen zijn die nu al Starcraft 2 op linux spelen, ik zelf heb het een tijdje gedaan maar de performance vind ik toch vele malen minder ten opzichte van Windows ( Dus Dual boot :D )

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Laatst online: 14-01-2024
De ultralisk deluxe skin is live!
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2u4j0gp.jpg

source: http://www.teamliquid.net...age.php?topic_id=395287#4
Hello hello,

Bigger screenshot:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2vxg4me.jpg

It seems that since the skins have been implemented, people who pre-ordered the Deluxe Edition can already use the Deluxe ultralisk skin.

720p game of the ultralisks: http://www.twitch.tv/kaluroo/c/1865225
It's a ZvP where I went double upgrade lings into fast hive for ultralisks.
I was dead curious about the ultralisks so it wasn't really a proper game.

Some zoomed in 1080p ultralisks with two colors: http://www.twitch.tv/kaluroo/b/360504547

Feel free to post other skins once up!

~Kaluro

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
echt stealth is ie niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het wel mooi

Daarnaast geeft het blizzard ook de mogelijkheid om microtransacties in te voeren, waardoor ze er meer geld uit kunnen halen en dus meer voor de game kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Gropah schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:14:
Ik vind het wel mooi

Daarnaast geeft het blizzard ook de mogelijkheid om microtransacties in te voeren, waardoor ze er meer geld uit kunnen halen en dus meer voor de game kunnen doen.
Leuke ontwikkeling idd. Ik vind vooral die worker count erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Mooie boel, pc liep net vast tijdens laden nieuw spel. Er gaan dan wel gewoon 15 punten af :( Komt door omdat je anders zou kunnen cheaten als je info hebt over je tegenspeler?

en man wat is storm sterk, toen ik terran was gebruikte al die prutsers het niet, maar erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het bevestigd dat de micro transacties worden ingevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, maar ik zou het niet raar vinden aangezien blizzard al vaker heeft gezegd hier naar te kijken. Daarnaast vind ik het ook niet raar om bij een game die al lang draait en updates krijgt extra's te hebben (of dat nu met 1 grote expension/dlc is of microtransactie's voor skins (hopelijk ook met een manier om het met veel spelen te unlocken))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
yay, terug in masters na m'n slump :P http://i.imgur.com/lSyczDB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Gz!
Supermooi om jezelf als source te gebruiken :P

Ik moet zeggen dat ik dat gloeiende effect bij de slagtanden totaal niet bij de zerg vind passen, wat stelt het voor? Psyionic enhanced tusks? +3 fire damage? Geef ze gewoon hele brute nieuwe slagtanden ofzo, maar geen gloeiende magic zooi.

Ben wel heel benieuwd naar de skins van de normale units, ik zag dat er zelfs een pylon skin is bijvboorbeeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Goron op 26-01-2013 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yey portrait verdienen!

*klik*

Ik neem aan dat het exclusief voor de beta is aangezien het beta leveling heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds 2 dagen van Toss naar Zerg gegaan. Moet nog errug veel werk verzetten! Ik vind Zerg veel, veel ingewikkelder dan de andere twee rassen. Heeft iemand een paar goede guides?

Ohhh ja, mocht je onder dezelfde account een character willen op bijv EU en US ... Zoek eens op de starcraft 2 relocalizer van Team Liquid. Werkt echt geweldig. Heb nu dus een enkel account maar wel meerdere characters op meerdere servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 16:01
Na de starter editie gespeeld te hebben zat ik heel erg te twijfelen of ik nu wel/niet het spel ga kopen. ik weet niet of ik het wel leuk vind om langer te spelen. en ik moet een boel leren dus zat ook al heel erg te twijfelen tussen nu kopen of wachten tot hots uit is. maarja dan moet ik alsnog beiden spelen kopen wat nu nog best prijzig is. Geluikkig zag ik op een site waar iemand hots beta keys verkocht.. perfect voormij. Kan ik voor 4 euro 1-2 maandjes hots spelen en daarna beslissen of ik het echt koop.

dat zouden gamemakers eigenlijk altijdmogelijk moeten maken. tegen een laag bedrag gewoon kort het volledige spel kunnen spelen. Dan zou ik uiteindelijk meeruitgeven aan games dan dat ik nu doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet wat voor speler je bent, maar als singleplayer game alleen zou ik het niet aanraden. als je ook van MP houd en van jezelf verbeteren (en focussen op 1 game) dan is het echt tof. Also: bij blizzard schijnen ze nu ook een combo pack van HotS en WoL te hebben van 60 euro, waardoor je eigenlijk 30 euro per game betaald (waardoor het imo ook een goede game is als je alleen van SP houdt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
Ik ben zelf helemaal niet vanhet sp .. nooit geweest bij rts games:) computers zijn stom om tegen te vechten..leer het truukje en je win, mensen bedenken telken weer nieuwe manieren :P ik vind 60 euro nogsteeds een boel alsik het spel niet echt goed kan proberen, daar om ben ik blij metdeze beta :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Helza schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 21:45:
Ik ben zelf helemaal niet vanhet sp .. nooit geweest bij rts games:) computers zijn stom om tegen te vechten..leer het truukje en je win, mensen bedenken telken weer nieuwe manieren :P ik vind 60 euro nogsteeds een boel alsik het spel niet echt goed kan proberen, daar om ben ik blij metdeze beta :)
singleplayer is wat anders dan ai play he. Ai is suf (zie jouw bericht), handig om builds te oefenen en wat andere dingen. Campaign gaat om verhaal en missies.

Ik vind die goed uitgewerkt, wel vind ik ze wat geforceerd snel. Kan bijna nooit eens rustig basis bouwen etc. In die missie met die thor dude moet je hem non stop tegen houden, want hij is niet te stoppen en wilt zichzelf dood hebben ofzo :) Erg leuk en totaal anders dan ai play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Wat denken jullie trouwens dat er gebeurd met Wol ladders? Zal die nog veel gebruikt worden? Of hangt dat allemaal af van de nieuwe units etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
tennisbal schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 21:56:
[...]

singleplayer is wat anders dan ai play he. Ai is suf (zie jouw bericht), handig om builds te oefenen en wat andere dingen. Campaign gaat om verhaal en missies.

Ik vind die goed uitgewerkt, wel vind ik ze wat geforceerd snel. Kan bijna nooit eens rustig basis bouwen etc. In die missie met die thor dude moet je hem non stop tegen houden, want hij is niet te stoppen en wilt zichzelf dood hebben ofzo :) Erg leuk en totaal anders dan ai play
dat is waar, tja ook bij C&C/red alert kon ik me nooit zo in het verhaal verdiepen. En ergerde me altijd rot aan die levels waarbij je met een beperkt aantal units het einde moest behalen om zonder dat je nieuwe kon bouwen. Op die punten haakte ik altijd direct af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Helza schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 22:31:
[...]

dat is waar, tja ook bij C&C/red alert kon ik me nooit zo in het verhaal verdiepen. En ergerde me altijd rot aan die levels waarbij je met een beperkt aantal units het einde moest behalen om zonder dat je nieuwe kon bouwen. Op die punten haakte ik altijd direct af :)
Nou basis bouwen kan meestal wel, maar er zit een enorme tijdsdruk op vaak, en nog bonustijdsdruk waardoor het best snel gaat allemaal en intensief is :-) maar dat is het zowieso ook multiplayer, kan nooit eens relaxt ff achterover leunen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
oh voor de mensen die nog een hots beta key zoeken: 4W4Yn4-GYK2-XBG7RD-TFEW-MBB4DX

(used)

[ Voor 9% gewijzigd door Helza op 27-01-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:15
Helza schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:21:
oh voor de mensen die nog een hots beta key zoeken: 4W4Yn4-GYK2-XBG7RD-TFEW-MBB4DX
Die is dus al geclaimed.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
ja ging snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Laatst online: 14-01-2024
Gropah schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:25:
Yey portrait verdienen!

*klik*

Ik neem aan dat het exclusief voor de beta is aangezien het beta leveling heet?
Once you’ve met the experience requirements detailed above, the level-30 portraits you’ve earned and a Feat of Strength achievement will transfer over to your permanent account when Heart of the Swarm is released on March 12, 2013. So get logged in, start up a game, and earn those rewards!
Nee hoor :)

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Though some of these units are no longer with us, we felt each was representative of the beta experience in its own right, and that these portraits could be a fun way to show off your dedication as a Heart of the Swarm Beta tester.
ben ik nou gek, of is het exclusief voor betatesters, maar wordt je achievement getransferred naar je account als hots uitkomt?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:45:
[...]

[...]

ben ik nou gek, of is het exclusief voor betatesters, maar wordt je achievement getransferred naar je account als hots uitkomt?
Dit bedoelde ik dus en is dus volgens mij ook wat er gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ultralisk skin ziet er wel superrr gruwelijk uit.Waar hebben jullie trouwens HOTS gepreordered? iemand een goeie site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:33:
Die ultralisk skin ziet er wel superrr gruwelijk uit.Waar hebben jullie trouwens HOTS gepreordered? iemand een goeie site?
Ik heb mijn HoTS bij www.directgamecards.com gepreordered. Het kostte maar 32.3 euro en ik kreeg er een beta key erbij. :)

Link: http://www.directgamecard...-of-the-swarm-cd-key.html

edit: ohja, hij kost zonder couponcode 33.99 euro, maar je moet hun facebook liken voor 5% korting.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:37:
[...]

Ik heb mijn HoTS bij www.directgamecards.com gepreordered. Het kostte maar 32.3 euro en ik kreeg er een beta key erbij. :)

Link: http://www.directgamecard...-of-the-swarm-cd-key.html

edit: ohja, hij kost zonder couponcode 33.99 euro, maar je moet hun facebook liken voor 5% korting.
Thanks, voor de tip! Ga hem daar dan ook bestellen en meteen de beta spelen >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
Gisteren eindelijk een paar games kunnen spelen op de hots beta .. maarja 0-3 vs hard AI.. i suck at this game :P

basisje bouwen.. army bouwen wat upgraden en nog een nexus erbij.. nog meer legertje.. hey kijk mn tegenstanders leger... dood :/

repeat & rinse 3 times :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Helza schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:28:
Gisteren eindelijk een paar games kunnen spelen op de hots beta .. maarja 0-3 vs hard AI.. i suck at this game :P

basisje bouwen.. army bouwen wat upgraden en nog een nexus erbij.. nog meer legertje.. hey kijk mn tegenstanders leger... dood :/

repeat & rinse 3 times :)
Ik heb dat probleem ook hoor, word gefacerolled door de meeste tegenstanders. Best jammer en af en toe demotiverend!

Campaign op hard is dan weer vrij eenvoudig (Nog niet uitgespeeld op hard tho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van de sterkte van de rassen? Ik vind nu dat Protoss het slechste is. Je ziet ook heel veel Protoss-pros een niet hoge rank halen. Gelukkig dat het in de beta fase is :P Daarnaast vind ik dat Zerg en Terran wel evenwichtig zijn. En ik ben een Protoss player :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Ik heb een beta key welke ik gekoppeld heb aan mijn battle.net account en de HOTS client gedownload en geinstalleerd. (duurde erg lang omdat hij van alles moest downloaden)

Als ik nu het spel op start en probeer in te loggen geeft tie aan dat de battle.net servers down zijn en dan dat ik het later nog eens moet proberen. Iemand een suggestie?

Heb het idee dat het misschien komt omdat ik niet de laatste patch heb maar die kan ik niet handmatig ergens vandaan downloaden of wel? De gamelauncher geeft aan dat hij up2date is.

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
13tha1pi schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:04:
Ik heb een beta key welke ik gekoppeld heb aan mijn battle.net account en de HOTS client gedownload en geinstalleerd. (duurde erg lang omdat hij van alles moest downloaden)

Als ik nu het spel op start en probeer in te loggen geeft tie aan dat de battle.net servers down zijn en dan dat ik het later nog eens moet proberen. Iemand een suggestie?

Heb het idee dat het misschien komt omdat ik niet de laatste patch heb maar die kan ik niet handmatig ergens vandaan downloaden of wel? De gamelauncher geeft aan dat hij up2date is.
Denk dat de melding duidelijk genoeg is? Vaak duurt dit maar even... Bel anders Blizzard op en zeg dat je nu wilt spelen, misschien helpt het?

[ Voor 4% gewijzigd door Tennisbal op 29-01-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 14:57
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:38:
Wat vinden jullie van de sterkte van de rassen? Ik vind nu dat Protoss het slechste is. Je ziet ook heel veel Protoss-pros een niet hoge rank halen. Gelukkig dat het in de beta fase is :P Daarnaast vind ik dat Zerg en Terran wel evenwichtig zijn. En ik ben een Protoss player :(
Sky-Toss is haast onverslaanbaar, in ieder geval als Zerg.
Ik heb het niet zo op al die nieuwe units, verder vind ik HotS geweldig :)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
DeadKennedy schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:26:
[...]

Sky-Toss is haast onverslaanbaar, in ieder geval als Zerg.
Ik heb het niet zo op al die nieuwe units, verder vind ik HotS geweldig :)
Volgens mij is juist Protoss de sterkste race op dit moment... Zeker als ik kijk naar de top 25 GM ladder van Hots (volgens mij ongeveer 20 uit de top 25 protoss?)

Inderdaad, de skytoss deadball is echt een joke op dit moment. Die is gewoon letterlijk overslaanbaar als zerg en terran en veel pro gamers hebben zich daar al over uitgelaten (Idra, Beasty, WhiteRa en Hero). Ook is de mobiliteit absurd goed van de deadball en is harassen geen optie meer voor de lategame scenario. Dit zal dus ongetwijfeld een nerf krijgen.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opzich ook niet raar die protoss air nerf maar aan de andere kant ook wel weer goed dat protoss air nu eindelijk echt viable is op een goede (non-cheesy manier). Hou er ook rekening mee dat dit een beta is waardoor ze nu nog met abilities spelen, dus zou ook best kunnen dat ze de oracle nog weer meer gaan aanpassen.

Persoonlijk ben ik echter wel van mening dat zerg wel wat meer AA mag hebben voor lower tier. Ze hebben dan alleen queens en static defence. Gelukkig zijn queens niet meer zo teer, maar het is naar mijn idee nog te weinig AA. Nu wordt hydra wel een stuk aantrekkelijker met die speed upgrade, maar persoonlijk vind ik het nog te weinig.

[ Voor 29% gewijzigd door Gropah op 29-01-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
tennisbal schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:12:
[...]

Denk dat de melding duidelijk genoeg is? Vaak duurt dit maar even... Bel anders Blizzard op en zeg dat je nu wilt spelen, misschien helpt het?
Dat dacht ik ook maar een week later krijg ik nog steeds dezelfde melding. Blizzard bellen? Is dat een geintje of meen je dat serieus? Zijn die lui echt telefonisch te bereiken voor problemen zoals deze?

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
13tha1pi schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:33:
[...]

Dat dacht ik ook maar een week later krijg ik nog steeds dezelfde melding. Blizzard bellen? Is dat een geintje of meen je dat serieus? Zijn die lui echt telefonisch te bereiken voor problemen zoals deze?
hehe was flauwe grap. Dacht dat dit de 1e keer was. Mijn ervaring is dat vage errors soms spontaan verdwijnen, toevallig week terug nog wat gepost hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Verbazingwekkend dat dit nog niet voorbij gekomen is in deze topic:
Global Play is te gebruiken in WoL! Het is niet duidelijk of dit een test is van Blizzard maar je kan meer informatie vinden op de Team Liquid fora. (SC2 General Forum).
Voor mij werkt het iig en kan op alle servers, behalve China uiteraard, inloggen met mijn EU account en ook met mijn SEA/NA account (ja, ik ben zo'n gek die 2x WoL heeft gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probleem is alleen nog steeds dat het heel veel moeite is met bestanden die nog niet compatible zijn waardoor het voor bijvoorbeeld mij persoonlijk gewoon makkelijker is om te wachten Global Play daadwerkelijk geimplementeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Heb je daar een bron voor? Zover ik begrepen heb werkt het, zonder gedonder met bestanden. Bij mij werkt het iig door het toevoegen van een .xlm bestandje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht dat je nog steeds allemaal bestanden extra moest downloaden en je personal folders moest hernoemen omdat die opnieuw wordt aangemaakt op het moment dat je switcht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Lees eigenlijk weinig over de grafische verschillen in HOTS. Ik vind het er een stuk beter uitzien, scherper lijkt het wel en frisser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Gropah schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:15:
Ik dacht dat je nog steeds allemaal bestanden extra moest downloaden en je personal folders moest hernoemen omdat die opnieuw wordt aangemaakt op het moment dat je switcht?
Nee. Enige wat je hoeft te doen is een txt bestand te maken en dat te hernoemen in een .xlm

Hier lees je meer..... Wow, wut? Thread op Team Liquid forum is weg?!

Nm, here it is: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=395154

[ Voor 8% gewijzigd door Chief op 30-01-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:34
tennisbal schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:10:
Lees eigenlijk weinig over de grafische verschillen in HOTS. Ik vind het er een stuk beter uitzien, scherper lijkt het wel en frisser.
Viel mij ook al op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
Gropah schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:54:
Opzich ook niet raar die protoss air nerf maar aan de andere kant ook wel weer goed dat protoss air nu eindelijk echt viable is op een goede (non-cheesy manier). Hou er ook rekening mee dat dit een beta is waardoor ze nu nog met abilities spelen, dus zou ook best kunnen dat ze de oracle nog weer meer gaan aanpassen.

Persoonlijk ben ik echter wel van mening dat zerg wel wat meer AA mag hebben voor lower tier. Ze hebben dan alleen queens en static defence. Gelukkig zijn queens niet meer zo teer, maar het is naar mijn idee nog te weinig AA. Nu wordt hydra wel een stuk aantrekkelijker met die speed upgrade, maar persoonlijk vind ik het nog te weinig.
pfft maar een zeg muta attack zorgt er al snel voor dat protoss screwed is van de games die ik tot nu toe heb gezien.. dus nerf nodig voor protoss air? ik weet het niet hoor.. phoenixen konden niet op tegen de mutás ondersteund door een handje vol infestors.. (==phoenixen in 1x door als ze gefungeld worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Succes met het creeren van een muta/infestor army. Je laat een gapend gat voor een timing attack, om niet te spreken over de grote mobiliteitsverschil tussen muta en infestor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Damn wist niet dat ik minimaal 1 gebouw over moest houden, net p vs p base swap. Daarna mega gevecht en ik won enorm, dankzij mass storm. Probleem was alleen dat ik niks meer overhad wbt gebouwen. Rustig aan alles slopen van hem, verspreid over map. Opeens game over? Terwijl ik een army had van 4000... Behoorlijk zuur en stom van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tennisbal schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 16:47:
Damn wist niet dat ik minimaal 1 gebouw over moest houden, net p vs p base swap. Daarna mega gevecht en ik won enorm, dankzij mass storm. Probleem was alleen dat ik niks meer overhad wbt gebouwen. Rustig aan alles slopen van hem, verspreid over map. Opeens game over? Terwijl ik een army had van 4000... Behoorlijk zuur en stom van me.
Hahaha, you've learned it the hard way. ;)
Pagina: 1 ... 12 ... 35 Laatste

Let op:
~~~[html]Maak aub gebruik van spoiler-tags als je zaken uit de campaign bespreekt. Niet iedereen heeft het al uitgespeeld en wil het ook graag beleven ;)

Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>~~~[/html]

Bedelen om keys is niet de bedoeling.