Ik ben in WoL de laatste tijd in TvZ bezig met Mech.. Ik speel in gold en tot nu toe heb ik geen partij verloren.. Al heb ik nog geen broodlord of ultralisk engame meegemaakt.. Ik begin met 1 rax expand, om daarna met helions map control te krijgen. Bouw een banshee om een eventuele roach aggression af te houden en als die niet komt kan ik wat harrassen. Daarna ga ik tanks maken en een 3rd pakken.. Daarna upgrades en thors.. Ik blijf helions maken voor harass of tegen lings..
In de gold league weten tegenstanders vaak niet wat ze moeten doen.. Ik heb wat roach, ling, bling attacks afgehouden.. Heb tegen roach hydra, ling bling muta en ling bling infestor gespeeld.. En elke keer bouw je zo'n sterk leger dat je gaat aanvallen en wint.. Werkt erg goed voor me.
Tegen muta kun je thors maken, maar ook veel turrets.. Omdat mech veel gas kost heb ik constant minerals over, dus 8 turrets maken is geen probleem.. Dan kunnen muta's niets meer en is hun investering veel meer dan dat mijn turrets hebben gekost..
Tegen broodlord moet ik nog spelen.. Ik merk wel dat ik vaak vergeet om preventief een 2e en 3e starport de maken. En ik heb geen flauw idee of zo'n mech leger sterk is tegen ultralisks, maar ik denk van wel..
En ik moet er aan denken dat ik een viking maak om overlords te killen, dat vergeet ik nog vaak..
[
Voor 24% gewijzigd door
aicaramba op 05-01-2013 15:03
]