Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deweydasticker
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 11:48
Ik had gehoopt op een screenshot functie met update naar 7.8, is dit er niet van gekomen of lukt het me gewoon niet de functie te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Deweydasticker schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:51:
Ik had gehoopt op een screenshot functie met update naar 7.8, is dit er niet van gekomen of lukt het me gewoon niet de functie te vinden?
Die functie zit en komt er helaas niet in :|

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Yanze schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:14:
Die functie zit en komt er helaas niet in :|
Dat antwoord zie je op veel van die 'feature vraagjes' :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:48

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Caelorum schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:40:
[...]

Mijn Trophy heeft het al een behoorlijke tijd. Zou gewoon in het settings menu moeten staan net onder Bluetooth en boven email+accounts.
SinergyX schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:32:
[...]

Instellingen -> systeem -> gedeeld internet.
Zit er echt niet tussen.

Wat ik al zei, ik weet dat veel toestellen de optie met 7.5 kregen, echter de oude lading telefoons kreeg deze niet (ik heb de mijne als sinds de eerste versie van het OS), ik kreeg hem dan ook niet met 7.5. Wat rond ging is dat deze telefoons het nu alsnog zouden krijgen met 7.8, echter staat die bij mij niet in de lijst.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Sebazzz schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:58:
[...]

Ik heb dit op de Lumia 800 (Engels, VS taal maar Nederlandse live account) niet. Wel een vinkje 'get suggestions from bing as I type' maar die is grayed out.

Firmware: 1750.0805.8773.12220
Same. Jammer zeg... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Heeft Music+Videos in WP 7.8 uiteindelijk ook een (mooie) live tile gekregen? Ik heb de update nu een paar uur, maar de tile bevat nog steeds alleen het Zune logo, en is dus niet zoals die in de TS is vermeld.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
Benjamin- schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:07:
[...] Wat ik al zei, ik weet dat veel toestellen de optie met 7.5 kregen, echter de oude lading telefoons kreeg deze niet (ik heb de mijne als sinds de eerste versie van het OS), ik kreeg hem dan ook niet met 7.5. [...]
Wellicht was ik niet duidelijk genoeg :) Het heeft niets te maken met oude telefoons. Mijn Trophy is ook één van de eerste en kwam ook gewoon met de allereerste WP7 geleverd (dus zonder enige update). Wat wel zo is is dat de feature pas beschikbaar is als de firmware het ondersteund. Wellicht dat je telefoon een keer een firmware update heeft overgeslagen. Dat gebeurt nog wel eens. Wat je zou kunnen proberen is de allerlaatste firmware te vinden en deze te flashen. Al weet ik niet of die ook voor de Omnia? te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:48

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Caelorum schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:01:
[...]

Wellicht was ik niet duidelijk genoeg :) Het heeft niets te maken met oude telefoons. Mijn Trophy is ook één van de eerste en kwam ook gewoon met de allereerste WP7 geleverd (dus zonder enige update). Wat wel zo is is dat de feature pas beschikbaar is als de firmware het ondersteund. Wellicht dat je telefoon een keer een firmware update heeft overgeslagen. Dat gebeurt nog wel eens. Wat je zou kunnen proberen is de allerlaatste firmware te vinden en deze te flashen. Al weet ik niet of die ook voor de Omnia? te vinden zijn.
Sommige oude modellen ze wel, maar veel ook niet http://forums.wpcentral.c...ng-samsung-omnia-7-a.html
Diverse telefoons hebben met mango de optie niet gekregen, ik nu dus weer niet.

Verder heb ik zover ik weet altijd alle updates gekregen, hou hier ook de topics in de gaten dus ik weet wanneer er updates zijn.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:37
Moortn schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:40:
Heeft Music+Videos in WP 7.8 uiteindelijk ook een (mooie) live tile gekregen? Ik heb de update nu een paar uur, maar de tile bevat nog steeds alleen het Zune logo, en is dus niet zoals die in de TS is vermeld.
Je moet wel muziek afspelen voordat de tile verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benjamin- schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:07:
Kreeg gewoon op de normale manier 7.8 binnen op mijn Omnia 7.

Maar wat ik dus niet kan vinden is internet sharing. Ik had begrepen dat dit met een normale optie ook nu op de oude toestellen zou zitten, zoals die ook al het geval is/was met veel 7.5 toestellen, echter kan ik het niet vinden. Weet iemand hier iets van af?
Dat zit in je rom gebakken. Mijn Optimus 7 had het ook niet, maar sinds ik er een EU open rom op heb staan heb ik wel alles....
cpt.skydiver schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:28:
[...]

Je moet wel muziek afspelen voordat de tile verandert.
Werkt niet bij mij. Jammer, want dat vond ik altijd wel tof (pre-Nodo of pre-mango, wat het ook was).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_1998
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-09 18:24
Ik heb sinds de update last van 2 dingen (htc trophy,niet geforceerd):
1. De volume buttons op m'n bijgeleverde htc oortjes werken niet meer.
2. M'n batterij houdt het veel minder lang vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:59
qmaster312 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:21:
Ik heb sinds de update last van 2 dingen (htc trophy,niet geforceerd):
..
2. M'n batterij houdt het veel minder lang vol.
Ook een Trophy hiero. Mijn telefoon lijkt nu ook sneller leeg te gaan.
En heel vreemd, Ik schijn door mijn databundel heen gebrandt te zijn zonder dat ik mijn telefoon gebruikte.. (ik lag te pitten namelijk) Nog niet naar kpn gebeld om te checken of het misschien aan hun ligt,

Hebben meer mensen last van rare bijverschijnselen met 7.8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Mijn HTC Trophy heeft in de afgelopen 2 dagen maar 34KB aan data verbruikt, wel meestal in bereik van WiFi. Ik las wel in de releasenotes dat de sync-tijd voor mails aangepast is, misschien laten ze hem nu vaker voor mail checken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Phuncz, welke app gebruik je voor het monitoren van datagebruik?

mbt de sync tijd voor emails, zie ik geen andere opties dan die er al waren (Altijd, 15min, 30min, uur, handmatig)

[ Voor 10% gewijzigd door analogworm op 02-02-2013 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb een Mobile Vikings SIM, dus de Mobile Vikings app van Wouter Devinck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Volgens mij onsteund WP7.8 nu ook Cell broadcast (NL-Alert), tenminste, in het instellingen menu staat helemaal onderaan de (volgens mij) nieuwe optie: Geavanceerde tekstberichten. Hier staat het kanaal voor NL-Alert standaard ingesteld.
Het gaat hier om de Samsung Omnia W die volgens de NL-Alert -website hier niet mee om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik kan op mijn Venue Pro de Lock+Wallpaper niet meer openen. Ik klik em aan, ik zie even het aanklik-effect en dat was het. Net de telefoon gereset, maar probleem blijft.

Ik wil de Screen time-out aanpassen, maar ik kom er dus niet meer in. :s

Iemand met hetzelfde probleem?
Kan zeker niet meer terug naar WP7.5 om de update opnieuw uit te voeren?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:58
analogworm schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 01:08:
[...]

En heel vreemd, Ik schijn door mijn databundel heen gebrandt te zijn zonder dat ik mijn telefoon gebruikte.. (ik lag te pitten namelijk) Nog niet naar kpn gebeld om te checken of het misschien aan hun ligt,

Dit dus precies! Mijn Lumia 900 met 7.8 WP is (soms) veel sneller leeg en ik begon er vorige maand al achter te komen dat mijn 500 MB data per maand opeens helemaal op was, terwijl ik normaal elke maand 150 a 200 MB overhield... En nu dus met februari ben ik het goed in de gaten gaan houden en is gister, dus in 1 dag tijd, al 300 van de 500 MB verbruikt.... Ik heb ondertussen alle apps uitgezet die op de achtergrond draaien, maar ik heb deze telefoon al bijna een jaar en dit is dus echt nieuw voor mij. En ik snap dus echt niet hoe het komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Terpstars op 02-02-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyPunky
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:58
[...]

Ik heb ook hetzelfde probleem. Ben ook door mijn databundel heen, maar dan met Omnia 7

http://miagaming.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Iemand enig idee hoe ik een .xap-bestand kan installeren op mijn L800 met wp7.8?
Gaat om Ringtone Maker.
Als ik die via de store probeer te downloaden krijg ik de melding dat die niet geschikt is voor mijn foon... maar zou volgens specs al op wp7.5 moeten kunnen werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:18

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

[...]

Tot nu toe niet (weekje in gebruik op de lumia 800)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomaniusDranius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 14:45
Ik heb een Vodafone Trophy7 .. is er toevallig iemand die hierop 7.8 update heeft ontvangen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Ik heb een (duitse) Vodafone Trophy. Na 6 updates (met disconnecten) staat 7.8 hier op.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomaniusDranius
Ik heb al keer of 10-15 geprobeerd maar nog niks.. heb wel eergisteren een melding gehad over een update en kreeg toen 8112. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Kreeg ook eerst twee andere updates voordat ik 7.8 kreeg. Al dat forceer truukgeval geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomaniusDranius
Ja al meerdere keren.. doe ik iets fout? :

1. in flight mode
2. In zune op update kliken
3. tijdens update nic uitschakelen

Maar niks.. krijg of Theres no update of Er is geen connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:13

Minkie

Groazers Unite.

Sinds ik de 7.8 update draai om mijn Lumia 800 gaat mij data er ook door heen :/
Simmiestatus (van provider simyo) zegt dat ik al 700MB verbruikt heb in 2 dagen... Alleen vanmiddag al 122MB
Lijkt me knap sterk.

Ik heb ook de verbruiksmonitor app van nokia draaien en die zegt 300MB verbruikt in 2 dagen.
Geen idee waarom er verschil in zit, en waar het data verbruik wegkomt en of het uberhaupt wel klopt.
Heb gekeken of er niks op de achtergrond draait, en alles stond uit.

En mijn batterij gaat nu ook sneller leeg, ik de telefoon om 11 uur vanmorgen van de lader gehaald en heb nu nog maar 27% batterij over.

Hopenlijk is dit tijdelijk.

EDIT://

Iets verbruikt opeens elke keer 60MB.
Volgens mij heb ik niks geen app geinstalleerd wat dat kan doen.
Dan zal door al dat data verkeer ook wel komen dat mij batterij er opeens minder lang mee doet.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.minkjan/Verbruik.png

[ Voor 17% gewijzigd door Minkie op 02-02-2013 17:39 ]

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik heb ook last dat mijn telefoon heel snel leeg is en constant warm is. Kreeg ook allemaal berichten van de nokia counter app dat ik al 600mb over mijn limiet heen zat :S

[ Voor 3% gewijzigd door foxbow op 02-02-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Vreemd. Iemand met een niet-Nokia toestel dat hoog datagebruik heeft, ook met email sync op manueel, update-checker uit, location uit ?

Ik heb op mijn HTC Trophy nog geen groot dataverbruik gemerkt, heb Bing wallpaper uitgeschakeld naast de voorgenoemde verbruikers.

[ Voor 32% gewijzigd door Phuncz op 02-02-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 08:04
babbaloerie schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 10:51:
Volgens mij onsteund WP7.8 nu ook Cell broadcast (NL-Alert), tenminste, in het instellingen menu staat helemaal onderaan de (volgens mij) nieuwe optie: Geavanceerde tekstberichten. Hier staat het kanaal voor NL-Alert standaard ingesteld.
Het gaat hier om de Samsung Omnia W die volgens de NL-Alert -website hier niet mee om kan gaan.
Bij mij (ook een Omnia W) precies hetzelfde. Dat zat er eerst nog niet in. Nice!
Dan verwacht je toch dat WP8 snel mag volgen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door fruitbakje op 02-02-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MelvinB schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:05:
Ik kan op mijn Venue Pro de Lock+Wallpaper niet meer openen. Ik klik em aan, ik zie even het aanklik-effect en dat was het. Net de telefoon gereset, maar probleem blijft.

Ik wil de Screen time-out aanpassen, maar ik kom er dus niet meer in. :s

Iemand met hetzelfde probleem?
Kan zeker niet meer terug naar WP7.5 om de update opnieuw uit te voeren?
Dit had ik ooit toen ik via cab files mijn Optimus 7 had geupdate. Ik had ook geen nieuwe theme kleurtjes. Anyway, ik kreeg het niet 123 opgelost, en heb toen maar gewoon een nieuwe rom erop geflashed. Toen wilde hij ineens wel via Zune updaten en had ik geen problemen meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klajo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:23
[...]

ik heb een htc titan mijn batterij gaat maar net een halve dag mee
moet dan al op energiebesparing zetten
terwijl dat voor de update alleen maar moest als ik heb heel veel gebruikte
had met normaal gebruik nog wel 40% over aan het eind van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Phuncz schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 18:33:
[...] Ik heb op mijn HTC Trophy nog geen groot dataverbruik gemerkt, heb Bing wallpaper uitgeschakeld naast de voorgenoemde verbruikers.
Zelf ook een Trophy en heb een whopping 6MB verbruikt in twee dagen :P Normaal doe ik wel wat meer, ben eigenlijk al twee dagen niet meer dan een uur het huis uit geweest dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Hier wat meer over het dataverbruik, het lijkt een bug in 7.8 te zijn:

http://wmpoweruser.com/wi...raining-data-hogging-bug/

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yanze schreef op zondag 03 februari 2013 @ 09:12:

He discovered that an app with a live tile was querying an erroneous, non-existent URL, and was being returned an error page.

On WP 7.5 the process would have gone to sleep and tried again in 30 minutes, but in WP 7.8 the process merely tried to query the same URL again, effectively going into a loop and sucking down both data and battery life in an infinite loop
Hmmm, dat is echt een erg foute bug.
Overigens zou Microsoft als workaround als de gesmeerde bliksem alle apps met live tiles moeten aflopen om te kijke n of de URL's van de servers nog wel in orde zijn en de app die niet naar een server verwijzen zo mogelijk verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 09:23:
[...] Overigens zou Microsoft als workaround [...]
Ze kunnen die tijd beter gebruiken om de code meteen te fixen en te pushen en een waarschuwing naar alle gebruikers uit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Benieuwd naar welke live-tiles de mensen hebben die er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Yanze schreef op zondag 03 februari 2013 @ 09:12:

Fijn om te weten dat het een bug is.. beetje jammer dat mijn data nu al 'op' is... enne heeeel fijn dat je sms'je krijgt bij het bereiken van datalimiet, anders was het behoorlijk schadelijk geweest voor mijn portemonnee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:26:
Benieuwd naar welke live-tiles de mensen hebben die er last van hebben.
De onofficiele tweakers app werd in een andere thread genoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

\[WP7.8] Telefoon gebruikt veel data, virus?

Snel de onofficiële tweakers app uninstallen dus, voor iedereen die hem gebruikt!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er veel andere mensen die het probleem hebben dat de icoontjes op het scherm, onscherp zijn? Ik heb dit probleem als ik de tile op het kleinste formaat zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
DeNachtwacht schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:16:
\[WP7.8] Telefoon gebruikt veel data, virus?

Snel de onofficiële tweakers app uninstallen dus, voor iedereen die hem gebruikt!
Of gewoon de livetile weghalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Aangezien het een OS gerelateerde bug is zal je niet zo 1-2-3 een update gaan zien, dus ik hou die app er ff af tot het weer goed zit.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:41:
[...]

Aangezien het een OS gerelateerde bug is zal je niet zo 1-2-3 een update gaan zien, dus ik hou die app er ff af tot het weer goed zit.
De ontwikkelaar van de tweakers-app heeft, als gevolg van deze bug, zijn app geupdate, zie Robert de Veen@wp7.nl, dd 3-2-13:
Ik heb zojuist een nieuwe versie van de Tweakers.net app naar de Marketplace verzonden. Het updaten van de livetile is in de nieuwe versie uitgeschakeld.
Dit probleem ligt niet aan Tweakers of aan mijn Tweakers app maar is meegekomen met de WP7.8 update. In plaats van dat de livetile elke dag wordt bijgewerkt wordt dit elk milliseconden gedaan. Hopelijk lost Microsoft dit probleem snel op.

Sorry voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 09:49

mvds

Totally awesome!

Ik heb deze tool gebruikt, werkt prima op mijn Lumia 800 :)

http://windowsphonehacker...y_this_easy_tool-01-31-13

Als ie vraagt welke talen je op je telefoon hebt staan, gewoon alles selecteren in het lijstje :) Anders moet je Googlen wat elke entry in de lijst betekend :) (de selecteerbare talen staan in de taal zelf afgebeeld, dus Japans en Chinees en dergelijke staan ook in het... jawel... Japans, Chinees enzo :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Vandaag m'n eerste NL-Alert binnengekregen, slechts secondes nadat de sirenes begonnen te loeien ;). Bij mij werkt het dus iig, in tegenstelling tot bij de meeste als ik de FP mag geloven. Simyo overigens (netwerk van KPN) en ik heb, ook in tegenstelling tot de FP, niets zelf hoeven instellen. NL-Alert zat er al in. Ik zal toch niet de enige zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik heb niets gehad voor zover ik weet.

Begin nu trouwens het idee te krijgen dat alle livetiles er ook mee opgehouden zijn. Buienradar staat nog steeds op 08:15 en andere van mezelf doen ook niets meer (één van de twee zou zelfs de tegel direct moeten aanpassen bij opstarten, maar dat gebeurt ook niet). Vreemd.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Hier ook niks gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 08:40
Ik kwam vragen of er nog mensen battery drain hebben sinds 7.8, blijkbaar wel dus. Ik zal mijn data verbruik in het oog houden. Normaal gaat mijn telefoon (LG optimus) vlot een dag mee, nu moet ik hem savonds om 8u al insteken.

[ Voor 28% gewijzigd door spoonman op 04-02-2013 14:39 ]

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 11:12
mvds schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:22:
Ik heb deze tool gebruikt, werkt prima op mijn Lumia 800 :)

http://windowsphonehacker...y_this_easy_tool-01-31-13

Als ie vraagt welke talen je op je telefoon hebt staan, gewoon alles selecteren in het lijstje :) Anders moet je Googlen wat elke entry in de lijst betekend :) (de selecteerbare talen staan in de taal zelf afgebeeld, dus Japans en Chinees en dergelijke staan ook in het... jawel... Japans, Chinees enzo :) )
Moet je hiervoor een gejaibrakte Phone hebben, of kan dit ook gewoon met een standaard ?

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

spenky schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:12:
[...]

Moet je hiervoor een gejaibrakte Phone hebben, of kan dit ook gewoon met een standaard ?
Volgens mij is jailbreaken iets van iPhones, en niet van Windows Phones... Ik heb er in elk geval niks speciaals hoeven te doen, gewoon tooltje draaien en een paar keer pin code invoeren (telefoon reboot een keer of 3) en hij was klaar en draaide 7.8 :) De mijne draaide voorheen (en nu nog) niet aangepaste software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

spoonman schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:38:
Ik kwam vragen of er nog mensen battery drain hebben sinds 7.8, blijkbaar wel dus. Ik zal mijn data verbruik in het oog houden. Normaal gaat mijn telefoon (LG optimus) vlot een dag mee, nu moet ik hem savonds om 8u al insteken.
Ik had dat ook voordat ik de RTM erop had gezet. Nu nergens last van, maar ik mis volgens mij nog wat tiles die ik eerst wel had.

Dus als je er ook last van hebt, moet je eerst effe kijken welke tiles geen updates krijgen (of leeg zijn). Uiteindelijk maakt het toch weinig uit of een programma geen tile heeft of een tile die niet functioneert. Maar nu kan ik weer meer dan een dag met mn batterij doen (waar dat voorheen echt een aantal uur was). Het is dat ik nog aardig wat dataverkeer mag verstoken (zat nog met 300 opgespaard aan ongebruikt tegoed), anders had het ook wel een probleem geweest. Aangezien ik geen tweakers tile had, zijn er dus wel meer apps met het probleem.
Het is mogelijk dat het 1 van de volgende apps is: Zaklamp, nu, regenvoorspeller, skype (wanneer niet haha), twitter, Nokia rijden, Nokia kaarten of Het Weer. Dat zijn volgens mij de enige die ik er nu niet op heb staan.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 19:38:
[...]

Dit had ik ooit toen ik via cab files mijn Optimus 7 had geupdate. Ik had ook geen nieuwe theme kleurtjes. Anyway, ik kreeg het niet 123 opgelost, en heb toen maar gewoon een nieuwe rom erop geflashed. Toen wilde hij ineens wel via Zune updaten en had ik geen problemen meer.
Ik heb het inmiddels gefixt.
Nieuwe rom erop via XDA-forums en gaan met die banaan.

Alleen mijn toestel kwam af-fabriek met 5 talen, behalve Nederlands.
Ik krijg er met geen mogelijkheid een WP7.8 Nederlandse taal-bestand op.
Na het flashen meldt ie steeds dat deze update mislukt is met als foutcode 8080015 ofzo.

Heb de stappen op XDA-forums gevolgd, maar helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

MelvinB schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:54:
[...]

Ik heb het inmiddels gefixt.
Nieuwe rom erop via XDA-forums en gaan met die banaan.

Alleen mijn toestel kwam af-fabriek met 5 talen, behalve Nederlands.
Ik krijg er met geen mogelijkheid een WP7.8 Nederlandse taal-bestand op.
Na het flashen meldt ie steeds dat deze update mislukt is met als foutcode 8080015 ofzo.

Heb de stappen op XDA-forums gevolgd, maar helaas....
Het tooltje wat ik een paar posts hierboven noemde vraagt welke talen je wilt installeren, misschien een optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrSleeves schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:54:
Ik heb niets gehad voor zover ik weet.

Begin nu trouwens het idee te krijgen dat alle livetiles er ook mee opgehouden zijn. Buienradar staat nog steeds op 08:15 en andere van mezelf doen ook niets meer (één van de twee zou zelfs de tegel direct moeten aanpassen bij opstarten, maar dat gebeurt ook niet). Vreemd.
Buienrader update op WP8 al helemaal niet meer.
Ik begrijp niet dat ze niet al met een update komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Martinspire schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:37:
[...]

Ik had dat ook voordat ik de RTM erop had gezet. Nu nergens last van, maar ik mis volgens mij nog wat tiles die ik eerst wel had.

Het is mogelijk dat het 1 van de volgende apps is: Zaklamp, nu, regenvoorspeller, skype (wanneer niet haha), twitter, Nokia rijden, Nokia kaarten of Het Weer. Dat zijn volgens mij de enige die ik er nu niet op heb staan.
Regenvoorspeller heeft geen 'foute tiles', ik heb het voor alle zekerheid nog eens gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

/\/\|) schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:46:
[...]

Regenvoorspeller heeft geen 'foute tiles', ik heb het voor alle zekerheid nog eens gecontroleerd.
Ik zeg al: ik weet het niet zeker welke het veroorzaakte bij mij, maar die genoemde tiles heb ik nu niet meer staan. In ieder geval fijn om te weten dat je toch even naar je live-tiles moet kijken als je apparaat snel leeg loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Zo las ik het ook. Voor mij was het om het toch even extra te controleren, want ik zou het vervelend vinden als mijn app tot extreem hoog datagebruik zou leiden.
Ik hoop dat snel duidelijk is wat de 'boosdoeners' zijn en, nog beter, dat Microsoft dit verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Met mijn HTC Trophy ben ik na de update toch 4,5 dag verder geraakt zonder te laden en pas vanmorgen ging ie in battery-save mode. Nu gebruik ik het toestel ook niet veel met scherm aan en heb ik zowat alle dataverbruikers uitgeschakeld ivm. de livetile bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
mvds schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:18:
[...]

Het tooltje wat ik een paar posts hierboven noemde vraagt welke talen je wilt installeren, misschien een optie voor je?
Met die tool had ik dus die problemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furbydenooij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 11:17
MrSleeves schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:54:
Hier ook last van, zowel de weerplaza.nl live tile als de Treintijden live tile zijn opgehouden met verversen. Weghalen/opnieuw starten van m'n lumia 800 helpen niks, wellicht herinstalleren van de apps, maar nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Heb ik ook gedaan, maakt niet uit. Buienradar laat nu alleen het logo zien en that's it.

Het probleem lijkt echter veel dieper te zitten. Ik heb een app waarvan ik 100% zeker weet dat hij na de opstart de livetile afbeelding ophaalt en als nieuwe tile neerzet om daarnaast ook de livetile opnieuw in te stellen (zo weet je zeker dat de tile altijd live is).
Dat werkt dus niet meer: de afbeelding is echt anders, maar wordt niet op de tile gezet.
Uiteraard blijven alle Microsoft tegels het gewoon doen, maar die spelen vals.

Overigens lijkt het pas echt goed gestart te zijn, nadat de telefoon in battery safe mode is geweest. Dan houden live tiles er natuurlijk sowieso mee op, maar daarna heeft hij echt niets gedaan.

Ik had ook nog de theorie dat ik misschien te veel (live) tiles zou hebben; hele zooi weggegooid, zodat ik er minder heb dan voorheen, maar toch nog geen verschil. Zal hem zo maar weer uit- en aanzetten, maar ik denk niet dat dat wat uit gaat halen.

En naar fabrieksinstellingen terug, zit ik ook niet op te wachten. Dan moet ik daarna toch weer die updates installeren (toch?) en ben ik waarschijnlijk weer terug bij af.

Maargoed, hoe gaan we dit Microsoft aan hun verstand peuteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Maar wat doet dan bijvoorbeeld Weather view anders? Die doet het prima bij mij (is ook de enige livetile die ik op m'n startscherm heb, naast MS tiles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik heb de app geïnstalleerd. Zo te zien gebruikt hij background tasks om te updaten. Dat is één van de opties, misschien nu zelfs wel de enige optie. Dat zou wel jammer zijn, aangezien veel apps livetiles gebruiken zonder background tasks (dat is echt <5 minuten en je hebt een livetile; met background tasks is dat iets ingewikkelder).

Nu nog even minimaal 30 minuten wachten.

[ Voor 6% gewijzigd door MrSleeves op 05-02-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Misschien zou je mijn app, Regenvoorspeller, eens kunnen proberen. Deze gebruikt push notifications (i.t.t. een background agent) om de tile te zetten en mijn implementatie heeft zich in de praktijk bewezen.
Mochten deze livetiles niet werken op jouw toestel, dan is er echt iets vreemds aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Okee, die weather view app doet het. Die heeft z'n tile nu geüpdate.

Ik zal regenvoorspeller ook even downloaden.

Gedownload en alle instellingen gedaan: de tile geeft nu de paraplu met "Zzz" erin.

[ Voor 27% gewijzigd door MrSleeves op 05-02-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Zzz betekent dat de app nu niet actief waarschuwt voor buien (tijdsinstellingen), maar dat het dus wel gelukt is om de tile aan te passen, want het is niet de standaardtile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Okee, ik heb de twee tijdsperioden zo gelaten, dus zal over een half uur dan wel een melding krijgen of het regent of niet. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel eens ergens gelezen dat live tiles niet meer refreshen als je 2 weken lang de app niet hebt geopend. Ik weet alleen niet of dat klopt.
De buienrader app is echter echt stuk.
Op WP8 heb ik daar nog nooit een livetile update van gehad en hem ver uit beeld verplaatst.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Schijnt zo te zijn; ik zag het bij die weather app er ook bij vermeld.

Maar hoe dat zit bij de apps die gewoon een url opgeven en een interval, geen idee. Je kan daar wel als periode "oneindig" opgeven..
Maargoed, dat systeem werkt op mijn telefoon helemaal niet meer; en ik ben niet de enige aan de reviews bij verschillende apps te zien. Ik zal vanavond mijn apps even onder de loep nemen, zeker v.w.b. het gewoon wijzigen van de tile na opstarten van de app.

edit:

Regenvoorspeller werkt; kreeg net een notificatie en de tegel veranderde in een paraplu met regen. Beter klopt dat niet.. }:|

[ Voor 13% gewijzigd door MrSleeves op 05-02-2013 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 15:35
Vandaag was mijn lumia 800 al gewoon naar 5 uur leeg... Ik heb denk ik een half uur op het internet gezeten om dingen op te zoeken. 5 whatsapp berichtjes verstuurd en een stuk of 30 foto's gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Jefrim schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:21:
Vandaag was mijn lumia 800 al gewoon naar 5 uur leeg... Ik heb denk ik een half uur op het internet gezeten om dingen op te zoeken. 5 whatsapp berichtjes verstuurd en een stuk of 30 foto's gemaakt.
Dan heb je dus een live-tile die niet goed werkt. Lees het topic maar even door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 15:35
Martinspire schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:26:
[...]
Dan heb je dus een live-tile die niet goed werkt. Lees het topic maar even door ;)
De Weerplaza app bleef inderdaad hangen. Ik heb die verwijderd als live tile. En mijn overige live tiles werken wel gewoon. Want ik vind de batterij duur al karig normaal, maar 5 uur is wel heel kort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Jefrim schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:29:
[...]

De Weerplaza app bleef inderdaad hangen. Ik heb die verwijderd als live tile. En mijn overige live tiles werken wel gewoon. Want ik vind de batterij duur al karig normaal, maar 5 uur is wel heel kort..
Check dan ook meteen even je dataverbruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Laatst online: 19:35

ThaDude

Hang Loose

Ik heb weerplaza als live tile weggehaald. tweakers.net nog geen update van gehad dus ook maar weggehaald. nog meer apps??

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:45
De ringtonemaker schijnt er te zijn: http://wmpoweruser.com/no...ng-for-windows-phone-7-8/

Kan het zelf niet testen, mijn Lumia 800 is het afgelopen weekend overleden )-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 13:21
Lijkt te werken bij mij (Lumia 800). Bedankt voor de tip.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Gaaf, bel me nu eens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politieman
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-04-2023
Hoe lang duurt het om de update te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Laatst online: 23:45
politieman schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:54:
Hoe lang duurt het om de update te doen?
Twee weken, kom op doe wat mee research.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politieman
Wietsee. schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:54:
[...]

Twee weken, kom op doe wat mee research.
simpele vragen zijn ook lastig te beantwoorden. maar desalniettemin heb het nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Laatst online: 23:45
politieman schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:55:
[...]

simpele vragen zijn ook lastig te beantwoorden. maar desalniettemin heb het nog niet kunnen vinden.
Inderdaad, veel succes!

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politieman
Wel een beetje lief blijven he?

[ Voor 82% gewijzigd door PaT op 07-02-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was er toch wel een dik uur mee bezig geloof ik

[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 08-02-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politieman
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:23:
[...]

Valt mee dus. Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:23:
[...]

Uurtje hier..
/\/\|) schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:43:
Zzz betekent dat de app nu niet actief waarschuwt voor buien (tijdsinstellingen), maar dat het dus wel gelukt is om de tile aan te passen, want het is niet de standaardtile.
Even een vraag (ben dit nog aan het uitzoeken): die tiles, zijn dat tiles die gewoon in de app staan of komen ze van een externe URL?
Het blijkt namelijk dat ik binnen de app de tile wel kan aanpassen als de png gewoon in de app staat (dus een relatieve uri). Een externe uri werkt dus niet meer op mijn telefoon; niet d.m.v. een livetile die je instelt maar ook niet door het direct in de app te regelen.

[ Voor 65% gewijzigd door janvanduschoten op 08-02-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Volgende keer graag je laatste post aanpassen als je de laatste poster bent :)

[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 08-02-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
De tiles die d.m.v. push gezet worden zijn externe tiles (gehost op mijn server).

Ik ben trouwens wat aan het experimenteren geslagen en het lijkt dat het softwarematig zetten van tiles serieus buggy is onder 7.8. Onder 7.5 en 8.0 werkt alles wel naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik zal het vanavond eens testen op de WP8 van mijn vriendin. Ik heb m'n app nu aangepast met allerlei messageboxen er naast en dan eens kijken welke tile ik dan zie.
Uiteindelijk wordt het toch meer d.m.v. push notifications, want dan heb ik wat meer garantie wanneer de tegel wordt geüpdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politieman
Kritiek op de moderatie hoort niet in dit topic maar in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

[ Voor 89% gewijzigd door janvanduschoten op 08-02-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Ik krijg de melding dat er een update voor de telefoon is, ik heb de Samsung Omnia 7. Dus telefoon aansluiten, Zune opstarten en telefoon bijwerken. Helaas krijg ik de volgende foutmelding: 80180048. Iemand enig idee wat ik nu nog kan doen, want ik heb van alles al geprobeerd: softreset, hardreset, samsung support tool. Niets werkt, dus ik ga nu de standaard firmware maar flashen en dan maar opnieuw proberen...
Als iemand nog een idee heeft, laat het maar horen!

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Offtopic, dus weg.

[ Voor 98% gewijzigd door janvanduschoten op 08-02-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politieman
Offtopic, dus weg.

[ Voor 98% gewijzigd door janvanduschoten op 08-02-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:17

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Nu graag weer ontopic :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrSleeves schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 08:44:
Heb ik ook gedaan, maakt niet uit. Buienradar laat nu alleen het logo zien en that's it.

Het probleem lijkt echter veel dieper te zitten. Ik heb een app waarvan ik 100% zeker weet dat hij na de opstart de livetile afbeelding ophaalt en als nieuwe tile neerzet om daarnaast ook de livetile opnieuw in te stellen (zo weet je zeker dat de tile altijd live is).
Dat werkt dus niet meer: de afbeelding is echt anders, maar wordt niet op de tile gezet.
Uiteraard blijven alle Microsoft tegels het gewoon doen, maar die spelen vals.

Overigens lijkt het pas echt goed gestart te zijn, nadat de telefoon in battery safe mode is geweest. Dan houden live tiles er natuurlijk sowieso mee op, maar daarna heeft hij echt niets gedaan.

Ik had ook nog de theorie dat ik misschien te veel (live) tiles zou hebben; hele zooi weggegooid, zodat ik er minder heb dan voorheen, maar toch nog geen verschil. Zal hem zo maar weer uit- en aanzetten, maar ik denk niet dat dat wat uit gaat halen.

En naar fabrieksinstellingen terug, zit ik ook niet op te wachten. Dan moet ik daarna toch weer die updates installeren (toch?) en ben ik waarschijnlijk weer terug bij af.

Maargoed, hoe gaan we dit Microsoft aan hun verstand peuteren?
Ik denk dat WP7.8 nog heel wat bugs gaat opleveren ten opzichte van WP7.5! Ik heb namelijk precies dezelfde problemen en ik weet wel zeker dat iedereen met WP7.8 deze problemen vroeg of laat gaat tegenkomen!

Hieronder mijn bevindingen:
Er zijn een hoop live tiles die na de (officiële) update problemen veroorzaken dat de tile niet meer ververst wordt met nieuwe informatie. Zodra de app wordt verwijderd en opnieuw geïnstalleerd dan zal de live tile al helemaal niet meer werken en zal alleen het logo van de app te zien zijn of een grijs/blanco vierkantje. Het rare is dat deze verschijnselen pas plaatsvinden na een aantal dagen na de update en dus de eerste dagen wel functioneerde. Ik weet niet of dit licht aan WP7.8 of aan de apps, want bij WP7.5 werkte het probleemloos met dezelfde apps. De apps waarmee ik problemen mee heb zijn o.a. Buienradar, Weerplaza, Het weer en Bloomberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Als developer van apps die livetiles ondersteunen, maar zeker ook als gebruiker ben ik erg ontevreden over WP 7.8. Bij de meeste apps werken livetiles niet meer of niet meer betrouwbaar. Als je livetiles belangrijk vindt, dan is mijn advies: blijf bij 7.5 totdat Microsoft dit verhelpt.

Wat ik extra frustrerend vind is dat deze versie al weken/maanden op de plank lag (blijkens de Nokia update die al lang klaarstond), maar dat de developer tools pas met de officiële uitrol beschikbaar kwamen. Als de emulator image eerder beschikbaar was geweest, was dit probleem veel eerder duidelijk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:55:
[...]

Het rare is dat deze verschijnselen pas plaatsvinden na een aantal dagen na de update en dus de eerste dagen wel functioneerde.
[...]
Dat kan ik bevestigen. Als een livetile nu werkt, is het geen garantie dat dat morgen nog zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, helemaal vandaar dat ik het erbij had gezet vroeg of laat.

Hierbij nog een interessant stukje tussen de developers van Weerplaza en Buienradar op het forum van WP7:
http://www.wp7.nl/forum/f...verst-live-tile-niet.html

BTW deze bugs waren al reeds bekend alvorens de update officieel uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
R0SSI schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:02:
Ik krijg de melding dat er een update voor de telefoon is, ik heb de Samsung Omnia 7. Dus telefoon aansluiten, Zune opstarten en telefoon bijwerken. Helaas krijg ik de volgende foutmelding: 80180048. Iemand enig idee wat ik nu nog kan doen, want ik heb van alles al geprobeerd: softreset, hardreset, samsung support tool. Niets werkt, dus ik ga nu de standaard firmware maar flashen en dan maar opnieuw proberen...
Als iemand nog een idee heeft, laat het maar horen!
Ik heb het probleem opgelost door handmatig een aantal .cab bestanden te installeren. Ik miste blijkbaar een paar updates en nadat deze waren geïnstalleerd, kon ik via Zune de installatie naar WP7.8 (7.10.8858.136) normaal afronden.

Via een topic op XDA;
[CAB] Official WP7 Updates List up to WP 7.8 + ALL LANGUAGES complete + OEM updates, kon ik aan de benodige bestanden komen. Bij mij was een language pack en een update niet of niet goed geïnstalleerd en na wat trail-and-error kwam ik erachter welke dit waren. Wanneer hier nog vragen over zijn, stuur maar even een DM :)

Gamertag for Xbox: R0SSI

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste