Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ongeacht via Zune blabla. Krijg geen update helupp!
Hoi Halie68,Halie68 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:04:
Ik heb een Lumia 800 en ik heb ook nog steeds geen update ontvangen. Ik zal er geduldig op wachten. Het zal misschien deze week wel komen of anders misschien volgende week.
Zie dat je hetzelfde probleem heb als ik.
Ik heb vandaag een programma gevonden die je Windows Phone 7.5 update naar 7.8.
Link
Bron
1. Download programma.
2. Pak het uit en vervolgens klik je op het programmetje uitvoeren.
3. Indien klaar sluit je mobiel aan op pc.
4. Klik op zojuist geïnstalleerde programma. Vervolgens gaat vanaf dat moment alles automatisch en wordt je mobiel geüpdate naar Windows 7.8 (duurt redelijk lang, a half uurtje) je mobiel wordt ook ondertussen 3x automatisch opnieuw opgestart.
Je krijg een melding op je pc wanneer de update klaar is.
Hoop dat dit jou ook helpt!
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Jaa ik ken geen andere manier.Sebazzz schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:46:
Enige nadeel is dat dat programma volgens mij niet je OEM firmware updates meepakt
En wat houdt ''OEM firmware'' precies in?
Goedemorgen!da_PSI schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:11:
Ik heb nog steeds geen update gehad maar 7.8.. Heb een HTC radar? Iemand een idee why? Mijn collegas hebben hem al wel, ik alleen niet. Discriminatie?
Mijn Nokia lumia 900 heeft ook geen update gehad naar 7.8 dus discriminatie is uitgesloten.
Echter sinds gister heb ik via een programmetje mijn toestel wel kunnen updaten naar 7.8. Eindelijk!
(Zie mijn vorige post)
Succes!
Is een backup nodig? Wil namelijk wel al mijn gegevens houdenSelsun schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:16:
[...]
Goedemorgen!
Mijn Nokia lumia 900 heeft ook geen update gehad naar 7.8 dus discriminatie is uitgesloten.![]()
Echter sinds gister heb ik via een programmetje mijn toestel wel kunnen updaten naar 7.8. Eindelijk!![]()
(Zie mijn vorige post)
Succes!
Toen ik namelijk ging updaten had ik gewoon al mijn apps/bestanden/foto's/ etc. nog.
Maar geef geen garantie dat het bij jou ook zo is
EDIT: Maak voor zekerheid toch maar een backup!
[ Voor 16% gewijzigd door Selsun op 19-03-2013 09:43 ]
Toch maar ff backup gemaakt, ben hem nu aan het updatenSelsun schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:42:
Er is geen backup nodig.
Toen ik namelijk ging updaten had ik gewoon al mijn apps/bestanden/foto's/ etc. nog.
Maar geef geen garantie dat het bij jou ook zo is
EDIT: Maak voor zekerheid toch maar een backup!
Tijdens het updaten moet je vooral geduld hebben.
Het kan zijn dat hij een tijdje op hetzelfde scherm blijft en lijkt dan alsof er niets gaat gebeuren. Maar wees geduldig.
Uiteindelijk gaat de update verder en wordt je mobiel in totaal 3x opnieuw opgestart.
Vervolgens krijg je een melding op pc wanneer het klaar is!
Laat mij weten als het gelukt is!
Yes, geluktSelsun schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:12:
Mooi!
Tijdens het updaten moet je vooral geduld hebben.
Het kan zijn dat hij een tijdje op hetzelfde scherm blijft en lijkt dan alsof er niets gaat gebeuren. Maar wees geduldig.
Uiteindelijk gaat de update verder en wordt je mobiel in totaal 3x opnieuw opgestart.
Vervolgens krijg je een melding op pc wanneer het klaar is!![]()
Laat mij weten als het gelukt is!
Ik dacht dat het misschien softwarematig was, de aan/uit knop.. Maar na de update werkt het nog steeds niet.
Dat kan kloppen, want ook mijn vriend die een update had (via Zune zelf) heeft problemen met live tiles.
Bij volgende update wordt het waarschijnlijk verholpen
[ Voor 10% gewijzigd door Selsun op 19-03-2013 10:46 ]
Kan je eigenlijk los van het thema de tiles elk van een eigen kleur voorzien?
Ik snap echt niet waarom dit zo lang moet duren. Android en Apple hebben een VEEL groter markt aandeel en hun updates worden binnen enkele dagen naar alle toestellen (die de update kunnen ontvangen) uitgerold. Waarom moet dat bij Microsoft zo belachelijk lang duren??
Verwijderd
Kan je de update niet even forceren (mits dat nog mogelijk is), een klein beetje geduld en je hebt Windows Phone 7.8.Black Eagle schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 22:22:
Op mijn Lumia 710 heb ik de update nog steeds niet binnen. Een collega van mij heeft zijn update al meer dan een maand geleden mogen ontvangen.
Ik snap echt niet waarom dit zo lang moet duren. Android en Apple hebben een VEEL groter markt aandeel en hun updates worden binnen enkele dagen naar alle toestellen (die de update kunnen ontvangen) uitgerold. Waarom moet dat bij Microsoft zo belachelijk lang duren??
Uhm??Black Eagle schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 22:22:
Android [...] updates worden binnen enkele dagen naar alle toestellen uitgerold.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Misschien even met SevenEighter proberen? Dat is een programma dat de update forced.Black Eagle schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 22:22:
Op mijn Lumia 710 heb ik de update nog steeds niet binnen. Een collega van mij heeft zijn update al meer dan een maand geleden mogen ontvangen.
Ik hoor veel mensen ook klagen over de Android updates hoor. Vaak krijgen de non-flagships helemaal geen updates, en als die er wel zijn verloopt het updateproces ook niet altijd vlekkeloos.
Fabrikant-specifieke aanpassingen, zeg maar: firmware- en driverupdates en OS-aanpassingen.Selsun schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:09:
[...]
Jaa ik ken geen andere manier.
En wat houdt ''OEM firmware'' precies in?
In het geval van Nokia bijvoorbeeld Bluetooth sharing en mogelijk nog wat andere zaken.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
is windows 7.8, na een goed half uurtje stond het erop, behalve de grotere tiles merk ik verder geen verschil
Grootste merkbare verschil is dan ook dat je de tiles nu in 3 formaten kan weergevenluifel schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:41:
nu op mijn lumia 710 de melding van een update gehad, even op zune aangesloten, en ja hoor,
is windows 7.8, na een goed half uurtje stond het erop, behalve de grotere tiles merk ik verder geen verschil
Op mn iPhone gaan dit soort dingen a la seconde. Als ik een mailtje aanklik op de desktop zie ik direct de badge verdwijnen op mn phone.
Nu zit ik continu als ik wegloop "ik heb nieuwe mail". Klik.. ownee.. hij's weer beetje laat met syncen...
[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 08-04-2013 17:14 ]
bij accounts en instellingen kun je aangeven hoe vaak je wilt syncen.Bosmonster schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:14:
Weet iemand of er een manier is om Outlook sneller/vaker te laten syncen met Exchange? Nu blijven mails heel lang als ongelezen staan op de phone, terwijl ze op de desktop bijvoorbeeld al lang gelezen zijn. Ik kan verder geen instellingen vinden, maar dit zou toch instant moeten kunnen?
Op mn iPhone gaan dit soort dingen a la seconde. Als ik een mailtje aanklik op de desktop zie ik direct de badge verdwijnen op mn phone.
Nu zit ik continu als ik wegloop "ik heb nieuwe mail". Klik.. ownee.. hij's weer beetje laat met syncen...
Dit kan ook 'bij ontvangst'
Daar staat het uiteraard al opdouweegbertje schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:01:
[...]
bij accounts en instellingen kun je aangeven hoe vaak je wilt syncen.
Dit kan ook 'bij ontvangst'
Ik heb nu weer een mail staan die al een half uur geleden als gelezen is gemarkeerd. Nieuwe mail komt wel direct binnen en dan update ie de badge ook, maar alleen bij gelezen markering synct ie niet automatisch en dat is erg storend..
[ Voor 31% gewijzigd door Bosmonster op 09-04-2013 09:58 ]
Verwijderd
Ik heb geen exchange account maar dat lijkt toch logisch als je 'bij ontvangst' kiest?Bosmonster schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:54:
[...]
Daar staat het uiteraard al op
Ik heb nu weer een mail staan die al een half uur geleden als gelezen is gemarkeerd. Nieuwe mail komt wel direct binnen en dan update ie de badge ook, maar alleen bij gelezen markering synct ie niet automatisch en dat is erg storend..
Als gelezen markeren gebeurt toch pas na ontvangst en dus ook nadat er al is gesynced?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2013 14:58 ]
Verwijderd
Wat ik denk dat er bedoeld wordt is dat wanneer hij vanuit Exchange een nieuw e-mailbericht gepushed krijgt gaat dit zowel naar zijn desktop client als naar zijn Windows Phone nagenoeg direct. (zoals ingesteld).Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:56:
Ik heb geen exchange account maar dat lijkt toch logisch als je 'bij ontvangst' kiest?
Als gelezen markeren gebeurt toch pas na ontvangst en dus ook nadat er al is gesynced?
Maar wanneer hij het bericht op zijn desktop client leest (de status veranderd dan naar gelezen) wordt dit niet direct gesynct naar zijn Windows Phone.
Ik heb ditzelfde effect ook wel eens gezien bij een Hotmail en Gmail account. Normaal gesproken werkt dit goed. Maar soms lijkt de sync niet goed gestuurd te worden. Een handmatige sync laat dit bij mij dan weer goed lopen. of even wachten..
De status wijziging zou gepushed moeten worden vanuit de Exchange server lijkt me.. Mogelijk is er een issue met de Exchange versie die draait icm Windows Phone.
http://wmpoweruser.com/up...are-8862-now-on-navifirm/
Heb nog een beetje gezocht, maar dit blijkt een standaard beperking te zijn. Snap alleen niet zo goed waar die beperking in zit, in Exchange, of in de Mail client. Maar er wordt niet gesynced bij een wijziging in de read-status.Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:56:
[...]
Ik heb geen exchange account maar dat lijkt toch logisch als je 'bij ontvangst' kiest?
Dit gebeurt bijvoorbeeld wel bij Gmail/iOS-combinatie. Als je daar iets leest op de desktop, verdwijnt direct de badge op je telefoon. En dat is natuurlijk wel zo prettig..
- betere synchronatatie email applicatie
- en meer verbeteringen voor windows phone
Zojuist stond ik in de supermarkt en keek ik op me telefoon, weer een update melding. Als update omschrijving stond er:
- fysieke camera knop voor windowphones
- en meer verbeteringen voor windows phone
Is dit dan eindelijk een opstap naar 7.8? Krijg ik komend weekend een update melding met als omschrijving
- vernieuwd startscherm
- etc
- etc
- etc
??
Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg?
Ik heb heel google al doorgespit, maar een werkende oplossing nog steeds niet gevonden.
En als je het over de duvel hebt...
Het is van belang dat je een eenmalig toegangswachtwoord aanvraagt bij google / gmail via je settings:
-Verbonden applicaties en sites
-Toegang beheren
-Applicatiespecifieke wachtwoorden
-Kies een naam (bijvb Lumia)
-Wachtwoord wordt automagisch gegenereerd. Dit gebruik je als wachtwoord ipv je standaard wachtwoord!
Vervolgens werkt het!
Basement Bios ---- Exo-S
Verwijderd
Skype weg gedaan, What's app weg, feedback uitgeschakeld, email op iedere 15 minuten... En toch blijft een er een continue verbinding openstaan. Kan je nergens instellen: verbinding maken indien nodig.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2013 15:09 ]
Verwijderd
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
"item niet beschikbaar in marketplace voor uw regio"
zijn er alternatieven waarmee er gratis Voice calls kunnen worden gepleegd?
Overigens begint mijn Lumia 900 aan een tweede leven bij mijn moeder. Haar eerste smartphone! Startscherm zo ingericht dat er alleen bellen (met een paar tiles voor directe nummers) whatsapp en sms zichtbaar is. Volgens mij behoorlijk fool-proof!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Hmm..best lastig, aangezien er per dag minstens een uur gebruik wordt gemaakt van Skype momenteel..er moet toch wel iets zijn zou je denken..PaT schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:20:
Nou, dat wordt nog een uitdaging denk ik. Voorheen had je Viber voor WP7.8, hoewel die geloof ik niet heel denderend was op WP7, maar als ik die nu bekijk in de Store is die er alleen voor WP8.
Mijn vriendin heeft mijn Lumia 800 overgenomen. Ze is er erg tevreden over..maar zonder skype achtige constructie verliest de telefoon natuurlijk wel een hoop aan waarde..Overigens begint mijn Lumia 900 aan een tweede leven bij mijn moeder. Haar eerste smartphone! Startscherm zo ingericht dat er alleen bellen (met een paar tiles voor directe nummers) whatsapp en sms zichtbaar is. Volgens mij behoorlijk fool-proof!
[edit]
Het is Viber geworden! Werkt prima
[ Voor 18% gewijzigd door PaT op 19-08-2014 08:45 ]
Mijn vrouw heeft L800.
Wifi uit, mobiel data op aan (max. 3G) en toch werkt er niets meer (IE werkt niet, whatsapp ook niet).
Is er nog ergens een instelling die ik moet checken?
Heeft niets met roaming toestaan te maken want zitten niet in buitenland.
Bedankt voor de tips!
EDIT : nvm, solved
[ Voor 6% gewijzigd door daffie82 op 22-11-2014 13:30 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Haha dat ga ik ook doen bij die van mijn moeder.PaT schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:20:
Overigens begint mijn Lumia 900 aan een tweede leven bij mijn moeder. Haar eerste smartphone! Startscherm zo ingericht dat er alleen bellen (met een paar tiles voor directe nummers) whatsapp en sms zichtbaar is. Volgens mij behoorlijk fool-proof!
Een raadsel hier voor de experten.
WP 7.8 op een L800.
Wifi staat aan, GSM ligt zo goed als langs de modem. Berichten via whatsapp en/of email komen meteen en goed binnen.
Als je de GSM vergrendeld of automatisch laat vergrendelen (bij mij na 30 seconden) dan komt er niets meer meteen binnen.
Als je dan de GSM unlocked zie je dat hij zijn WIFI netwerk kwijt is, terug connecteert en dan pas komen de meldingen van whatsapp en email binnen.
Hoe kan dit? Heb al allerlei dingen geprobeerd in instellingen maar niets werkt.
Zodra hij vergrendeld verliest hij zijn WIFI connectie.
Iemand een idee??
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Als de dataverbinding uit staat haaltie niks binnen. Met WP 7.x word wifi verbinding verbroken als scherm uitgaat.daffie82 schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:48:
Hmm
Een raadsel hier voor de experten.
WP 7.8 op een L800.
Wifi staat aan, GSM ligt zo goed als langs de modem. Berichten via whatsapp en/of email komen meteen en goed binnen.
Als je de GSM vergrendeld of automatisch laat vergrendelen (bij mij na 30 seconden) dan komt er niets meer meteen binnen.
Als je dan de GSM unlocked zie je dat hij zijn WIFI netwerk kwijt is, terug connecteert en dan pas komen de meldingen van whatsapp en email binnen.
Hoe kan dit? Heb al allerlei dingen geprobeerd in instellingen maar niets werkt.
Zodra hij vergrendeld verliest hij zijn WIFI connectie.
Iemand een idee??
Wel belachelijk dat dit zo werkt bij WP 7.x
Wifi verbreken als het scherm uitgaat... Dat doet zelfs mijn Symbian phone niet!
Aangezien ik maandag voor 2 weken op vakantie ga kan ik hem nog niet meenemen

Veel games die ik tegen kom op de bekende websites zijn enken voor WP 8 of hoger.