Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-07 09:35
Beste Tweakers,

Sinds een paar dagen zit ik met een vervelend probleem. Ik heb een Lumia 800 met WP7.8, dit is niet de officiele versie van een paar dagen geleden maar de variant die een maand geleden al online stond. (het typenummer is overigens hetzelfde). Sinds drie dagen ben ik overgestapt naar een nieuwe provider, van Vodafone naar Tele2. Verder heb ik mijn telefoon weer eens gekoppeld met Zune sinds lange tijd.

Sinds deze gebeurtenissen gebeurt er iets vreemds. Terwijl mijn telefoon bijna altijd met WiFi is verbonden wist ik in twee dagen bij Tele2 90% van mijn databundel te hebben verbruikt! (dus zo'n 450MB) Ik vertrouwde het niet en heb tele2 gebeld maar die wisten me niet te vertellen waar het vandaan kwam. Vandaag heb ik mijn telefoon herstelt naar fabrieksinstellingen, misschien dat dat zou helpen. Maar nu ben ik een uur of 5 verder, en zie ik tot mijn verbazing dat ik alweer bijna 70MB aan data heb verbruikt, terwijl ik fulltime op WiFi zit en mijn telefoon amper heb gebruikt!

Heeft een van jullie enig idee hoe dit zou kunnen komen? Ik zit straks met enorme rekeningen waar ik niet op zit te wachten. Is dit een virus? Ligt dit aan mijn apps?

Geïnstalleerde apps;
- whatsapp
- facebook
- nu.nl
- tweakers
- world domination (Risk)
- wordfeud
- mobiel bankieren
- phone dialer (deze app had ik nog niet voordat ik een reset had gedaan)
- boxshot free (dropbox client)

Ik hoop heel erg dat jullie mij kunnen helpen. Voor nu heb ik mijn data maar uitgezet, maar jullie begrijpen ook dat dat niet de oplossing is.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:33
Waar lees je die waarden af? Op de website van Tele 2 of geeft ook de verbruiksmonitor van Nokia dat aan?
Indien je deze applicatie nog niet hebt kan ik je 'm aanbevelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.wp7.nl/wp-content/uploads/2012/07/nokia_counters_qr.png
QR code Nokia verbruiksmonitor

[ Voor 31% gewijzigd door Wietsee. op 02-02-2013 22:21 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
Wietsee;

Die app gebruik ik inderdaad om het te controleren. Ben ik als app er vergeten bij te zetten. En de sms van Tele2 bevestigde mijn angst dat ik tegen het einde van mijn bundel liep. Ik heb momenteel nog geen Tele2 account om mijn live-gebruik te kunnen checken. Ik ben momenteel niet thuis en daar liggen de gegevens die ik nodig heb om een account aan te maken. Ik vooral benieuwd of iemand een keer hetzelfde heeft meegemaakt. Ik kon zover nog niets vinden op google of andere fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
Wauw, super bedankt! Het is inderdaad de tweakers-live tile die leeg is bij mij. Een beetje jammer dat het juist tweakers is (oke, wel een on-officiële app) die deze fout heeft veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:45

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Haha dit is toch wel een authentieke lol :)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
de tweakers app moet je verwijderen, binnen een paar dagen komt daarvan een update wat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481741

Heb totaal geen problemen met de Tweakers app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passeridae
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08-2020
De reactie waar jij op reageert is al geen toppertje, maar verlaag het niveau niet dan nog meer met zo'n reactie als de jouwe...

[ Voor 71% gewijzigd door PaT op 03-02-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481741

Dat het probleem zeker niet algemeen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-06 16:47

neevedr

Dat was ik niet!

Het probleem zou bij meerdere apps naar voren moet komen aangezien ik gewoon gebruik heb gemaakt van de standaard api. Ik heb net een nieuwe versie van de app naar de Marketplace gestuurd waarin de livetile update is uitgeschakeld. Als deze wordt goedgekeurd is het probleem verholpen.
Voor nu is het genoeg om alleen de livetile te verwijderen van het startscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-03-2024
Ben wel benieuwd of ik nu al die data moet gaan betalen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
@foxbow: daar ben ik juist helemaal niet benieuwd naar, want de kans daarop is vrij groot.

Stel: je hebt een vriendin die voor niets de kraan open laat staan. Liters water down the dain. Denk je dat je de waterrekening moet betalen?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 15:07
PinokkioTV schreef op zondag 03 februari 2013 @ 22:09:
@foxbow: daar ben ik juist helemaal niet benieuwd naar, want de kans daarop is vrij groot.

Stel: je hebt een vriendin die voor niets de kraan open laat staan. Liters water down the dain. Denk je dat je de waterrekening moet betalen?
Tuurlijk moet die rekening betaald worden. Maar door wie?
Dit is meer een gevalletje van 'de bouwvakkers die je keuken hebben geïnstalleerd hebben de kraan open laten staan. Moet je nu de rekening betalen?' Het lijkt mij niet meer dan logisch dat de veroorzaker ook betaalt.

Je kan allicht het probleem uitleggen bij MS Nederland, met een kopie van het pdf'je van je verbruik. Althans, dat is als zij toegeven dat het hun schuld is. Ik las ook een argument dat het gewoon slecht programmeerwerk is. Dan moet je de ontwikkelaars aankijken ;) (knuppel en hoenderhok enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-06 16:47

neevedr

Dat was ik niet!

In de nieuwe update van de Tweakers.net app, die nu in de marketplace staat, is het periodiek updaten van de livetile uitgeschakeld. Hij kan gewoon weer op je startscherm gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrotenise
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
fruitbakje schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:03:
[...]

Tuurlijk moet die rekening betaald worden. Maar door wie?
Dit is meer een gevalletje van 'de bouwvakkers die je keuken hebben geïnstalleerd hebben de kraan open laten staan. Moet je nu de rekening betalen?' Het lijkt mij niet meer dan logisch dat de veroorzaker ook betaalt.

Je kan allicht het probleem uitleggen bij MS Nederland, met een kopie van het pdf'je van je verbruik. Althans, dat is als zij toegeven dat het hun schuld is. Ik las ook een argument dat het gewoon slecht programmeerwerk is. Dan moet je de ontwikkelaars aankijken ;) (knuppel en hoenderhok enzo)
In dit soort gevallen is de kans dat je het bij de 'veroorzaker' kan achterhalen zo groot als 0,1%. Ze weten dat je geen poot hebt om op te staan, en veelal gaat het over geen al te grote bedragen waardoor je er na een boze mail of 3 toch verder niets aan doet.

Aan de andere kant kan je juist wel weer je provider mailen met een uitdraai van je verbruik en het achterliggende technische verhaal en vragen of ze op een of andere manier je tegemoet kunnen komen. Er wordt vaak coulant omgegaan met dit soort situaties voor 'klantenbinding aan het internet.' Immers, als jij een paar keer zo'n duur grapje meemaakt ben je sneller geneigd niet langer hun rip-off internet abonnementen in je pakket op te nemen :9

[ Voor 6% gewijzigd door Chrotenise op 08-02-2013 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-03-2024
dit grapje heeft mij dus 78 euro gekost.
Het is op de laatste dag gebeurt dat ik klant was, waardoor ik maar een paar mb had, en dus gigantisch over mijn bundel ben heen gegaan. Heb vodafone al gebeld maar ze zeggen alleen maar standaard ingestudeerde troep. Iemand enig idee of ik dit ergens terug kan halen?
Pagina: 1