De A3 SB kan in elk geval geen 2 koffers in de kofferbak kwijt. Dat viel me helaas ook tegen maar voor de rest is het echt een top auto. Rijdt heerlijk en het interieur doet aan alsof je in een veel duurdere auto rijdt.RomeoJ schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:29:
Kan de ruimte soms wel gebruiken dus ben nu aan het twijfelen, een A4 Limo heeft ook dankzij zijn model koetswerk niet een superruime kofferbak, maar misschien wel beter als dat van de A3 SB?
Wellicht is de A4 E-Edition aanbieding er over een aantal maanden wel helemaal niet meer, dat maakt de keuze tussen deze modellen dan wel makkelijker
Niet eens 2 koffers?Aghanim schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:34:
[...]
De A3 SB kan in elk geval geen 2 koffers in de kofferbak kwijt. Dat viel me helaas ook tegen maar voor de rest is het echt een top auto. Rijdt heerlijk en het interieur doet aan alsof je in een veel duurdere auto rijdt.

Wat is dat dan voor belachelijk kleine kofferbak? Als ik foto's zoek op Google dan lijkt het niet eens zo klein.. Zou iemand eens een foto kunnen maken met iets in de kofferbak dat een vaste maat heeft en voor iedereen wel bekend is qua afmetingen (kratje bier ofzo
Oh, dat ook nog ja. Of het nou bijv. een koffertje is die nog net qua handbagage mee mag in het vliegtuig, of een grote hutkoffer. Dat maakt nogal verschilOrion84 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:48:
Misschien ook handig als XeNeRgY even vertelt wat voor koffers het betreft
[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 03-07-2013 08:57 ]
Het zijn 2 'normale' koffers, waarbij de Samsonite echt de standaard koffer maten heeft en de Kipling iets groter is.

Het zegt zo beide niet veel denk ik maar het zijn allebei koffers die je meeneemt als je 2 weken op vakantie gaat met het vliegtuig. Dus zo'n 20Kg aan bagage. Omdat de Samsonite een harde koffer is kun je ook niet proppen.
Wil overigens best vanavond een foto maken van de kofferbak met iets er in, geen probleem.

Het zegt zo beide niet veel denk ik maar het zijn allebei koffers die je meeneemt als je 2 weken op vakantie gaat met het vliegtuig. Dus zo'n 20Kg aan bagage. Omdat de Samsonite een harde koffer is kun je ook niet proppen.
Wil overigens best vanavond een foto maken van de kofferbak met iets er in, geen probleem.
Dat zijn gewoon lompe koffers
ik kan er 3 kwijt + een boodschappen krat plus nog allemaal zooi.
Wij konden vorige jaar prima op vakantie met de bagage van 2 volwassenen en een half jaar oude baby (en ja die heeft veel zooi nodig).
Wij konden vorige jaar prima op vakantie met de bagage van 2 volwassenen en een half jaar oude baby (en ja die heeft veel zooi nodig).
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Reactie op xenergy: Dan zijn jou koffers groter dan de mijne. Ik kan 2 koffers op elkaar leggen en nog een tasje ernaast proppen. Krijg in de A3 SB meer als in een Leon.
Breng geregeld mijn ouders naar Schiphol, altijd 2 koffers en nog een tas, gaat erin. Zelf net 2 weken weggeweest met de A3 naar Kroatië en Wenen. Met zijn 2en is de A3 ruim zat. Heb een zoontje van 6 die sleept niet zoveel meer mee. Kleine op komst. Kinderwagens passen er ook prima in.
Over anderhalf jaar gaat deze eruit, kans van 90% dat de volgende weer een A3 SB word.
Breng geregeld mijn ouders naar Schiphol, altijd 2 koffers en nog een tas, gaat erin. Zelf net 2 weken weggeweest met de A3 naar Kroatië en Wenen. Met zijn 2en is de A3 ruim zat. Heb een zoontje van 6 die sleept niet zoveel meer mee. Kleine op komst. Kinderwagens passen er ook prima in.
Over anderhalf jaar gaat deze eruit, kans van 90% dat de volgende weer een A3 SB word.
Die Samsonite kan je niet plat neerleggen en die andere er boven op?Aghanim schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:01:
Het zijn 2 'normale' koffers, waarbij de Samsonite echt de standaard koffer maten heeft en de Kipling iets groter is.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben benieuwd naar de foto, alvast bedankt
Nee dat hebben wel dusdanig geprobeerd voordat we alsnog met de koffer op de achterbank naar Schiphol gingen
Ben ook wel benieuwd eigenlijk. Een kinderwagen zou er inderdaad wel minimaal in moeten passen
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Kinderwagen past prima in de sportback, maar die nemen wel zoveel ruimte in dat de kofferbak dan snel vol zit. Tijdens onze vakantie had ik het kinderwagen frame achter een van de voorstoelen op de bodem staan.
Maar zoals ik al zei als we met de auto op vakantie gaan dan krijg ik er 3 koffers plus zo'n plastic boodschappenkrat (uitgevouwen uiteraard
) plus nog wat kleine tassen/los spul in. Met 1 kind is een autovakantie iig prima te doen.
Maar zoals ik al zei als we met de auto op vakantie gaan dan krijg ik er 3 koffers plus zo'n plastic boodschappenkrat (uitgevouwen uiteraard
Afhankelijk kinderwagen. De Joolz en Mutsy Evo en Stokke passen prima. Maar die zijn ook klein om op te vouwen. Mutsy heeft ook nog zo'n 4-rider die opgevouwen 102cm lang is. Past net. Maar niet handig.
(ja ik heb net veel van die dingen door mijn handen gehad om er 1 uit te zoeken die beviel en alle gepast in de auto)
(ja ik heb net veel van die dingen door mijn handen gehad om er 1 uit te zoeken die beviel en alle gepast in de auto)
Same here, uiteindelijk voor de Joolz gekozen omdat die idd relatief klein op te vouwen is. Als we naar familie verder weg gaan past het Joolz onderstel + buggy + campingbedje + matras + tassen in de kofferbak.
De sportback is niet groot maar ook niet klein, vakanties met 2 volwassen en 1 baby/kind is prima te doen omdat je altijd de ruimte achter 1 vd voorstoelen kunt gebruiken. Met 2 kinderen zal een kinderwagen niet meer passen of je zult voor de rest echt weinig mee moeten nemen.
De sportback is niet groot maar ook niet klein, vakanties met 2 volwassen en 1 baby/kind is prima te doen omdat je altijd de ruimte achter 1 vd voorstoelen kunt gebruiken. Met 2 kinderen zal een kinderwagen niet meer passen of je zult voor de rest echt weinig mee moeten nemen.
[ Voor 40% gewijzigd door Chaoss op 03-07-2013 10:58 ]
Ook hier een Joolz in huis 
Goede kwaliteit kinderwagens met inderdaad de meest praktische manier van opvouwen.
Mijn huidige A4 Avant (2006) heeft zo te zien 440 l bagageinhoud, terwijl de A3 SB (2013) er ook nog een aardige 380 l heeft, ben benieuwd of je het verschil van die 60 l echt ga merken. Over een tijd toch maar eens een proefrit maken
Goede kwaliteit kinderwagens met inderdaad de meest praktische manier van opvouwen.
Mijn huidige A4 Avant (2006) heeft zo te zien 440 l bagageinhoud, terwijl de A3 SB (2013) er ook nog een aardige 380 l heeft, ben benieuwd of je het verschil van die 60 l echt ga merken. Over een tijd toch maar eens een proefrit maken
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Nog fototje van men A5 toen we terugkwamen van Worthersee in Oostenrijk, op de autobahn vlak bij Villach.

-| Hit it i would ! |-
Pff, de huidige generatie A5 is en blijft toch een schitterend model. de RS5 al helemaal!Falcon10 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:18:
Nog fototje van men A5 toen we terugkwamen van Worthersee in Oostenrijk, op de autobahn vlak bij Villach.
Enfin, mag mijn bakkie ook wel aan de OP worden toegevoegd.
PS: wie is er hier ook actief op Audiforum.nl? Ik ben daar Geronimous.
Audi A4 (B5) Limousine
| ![]() ![]() |
Zoals te zien is, is verlaging de volgende stap
Het liefst ook nog een facelift bumper, maar is erg moeilijk te vinden in mijn kleur LZ5T (europablau). LZ5L (mingblau) komt vaker voor.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Net terug uit frankrijk, helaas merkte ik op de terugweg dat de koppeling slipt
alleen in een hoge versnelling en dan onder vollast, dus ik heb het slippen meestal kunnen voorkomen door in de 5 geen volgas te geven en de 800km terug ging verder goed.
Kzit nu nog een paar dagen op een tussenstop, kan dus nog niet naar mijn garage, zal het een probleem zijn als ik er af en toe nog mee rondrijd en het slippen vd koppeling voorkom?
Lees op internet verder schrikbarende prijzen voor het vervangen vd koppeling...
Kzit nu nog een paar dagen op een tussenstop, kan dus nog niet naar mijn garage, zal het een probleem zijn als ik er af en toe nog mee rondrijd en het slippen vd koppeling voorkom?
Lees op internet verder schrikbarende prijzen voor het vervangen vd koppeling...
Rij net met een lekker gangetje over de a29, als ik plotseling bugs bunny vlak voor me de weg op zie huppelen. Oeps
Stuur recht, en toen BOEM waarna ik het konijn in m'n achteruitkijkspiegel zie rollen over de weg.
Gelukkig was ik bijna bij de afrit om veilig even te stoppen, om te zien wat de schade was.
Dat viel dus heel erg mee, namelijk helemaal niets, maar toen keek ik nog even goed.
Ligt daar gewoon zijn complete hoofd achter m'n grille
te ranzig NSFW
De s-line middensplitter is dus blijkbaar uitermate geschikt om klein wild te onthoofden
Kom er alleen niet bij om het weg te halen, dus morgenochtend gelijk maar ff langs de dealer rijden zodat ze de bodemplaat kunnen verwijderen. Denk dat het anders een beetje erg gaat stinken in deze warmte...
Stuur recht, en toen BOEM waarna ik het konijn in m'n achteruitkijkspiegel zie rollen over de weg.
Gelukkig was ik bijna bij de afrit om veilig even te stoppen, om te zien wat de schade was.
Dat viel dus heel erg mee, namelijk helemaal niets, maar toen keek ik nog even goed.

De s-line middensplitter is dus blijkbaar uitermate geschikt om klein wild te onthoofden
Kom er alleen niet bij om het weg te halen, dus morgenochtend gelijk maar ff langs de dealer rijden zodat ze de bodemplaat kunnen verwijderen. Denk dat het anders een beetje erg gaat stinken in deze warmte...
[ Voor 6% gewijzigd door zeef op 29-07-2013 09:09 ]
Hoofd bewaren en op laten zetten. Zal goed vallen bij moeder de vrouw!
Nee, merp!
PauseBreak schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:05:

Die twee kreeg ik in de kofferruimte van een corsa b.Aghanim schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:01:
[afbeelding]
[afbeelding]
PauseBreak schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:05:

Maar denk toch dat ik het maar weg laat gooien...
Zet die foto aub even achter een linkje, dit is gewoon ranzig. Al gedaan door zeef.
[ Voor 70% gewijzigd door FlipFluitketel op 29-07-2013 10:26 ]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
O sorry, ik wist niet dat een foto van een konijnenkop nsfw was
Maar goed, ik kom vanmorgen bij m'n auto om naar de dealer te gaan: heel het koppie nergens meer te zien. Denk dat er dus een kat/rat/oid bezig is geweest, want er lag nog wel wat vacht op de stoep voor de auto. Knap hoe die hem er wel tussenuit hebben gekregen...
Dealer heeft in ieder geval nog even gecontroleerd, maar verder geen schade.
Was dus een kwestie van schoonspuiten en klaar.
Maar goed, ik kom vanmorgen bij m'n auto om naar de dealer te gaan: heel het koppie nergens meer te zien. Denk dat er dus een kat/rat/oid bezig is geweest, want er lag nog wel wat vacht op de stoep voor de auto. Knap hoe die hem er wel tussenuit hebben gekregen...
Dealer heeft in ieder geval nog even gecontroleerd, maar verder geen schade.
Was dus een kwestie van schoonspuiten en klaar.
Idd beetje overdreven, sommige mensen zijn ook niets gewend.
Ik had vorige week een eend tegen de voorruit, damn wat geeft dat een harde doffe knal als je zo'n beest met 130kmh raakt! Gelukkig raam nog heel want die zat er net 2 weken in
Wel grappig om te merken hoe je reflexen dan werken, beest raakte de raam ter hoogte van mijn hoofd, maar ik zat als reflex al half onder het stuur
Ik had vorige week een eend tegen de voorruit, damn wat geeft dat een harde doffe knal als je zo'n beest met 130kmh raakt! Gelukkig raam nog heel want die zat er net 2 weken in

Wel grappig om te merken hoe je reflexen dan werken, beest raakte de raam ter hoogte van mijn hoofd, maar ik zat als reflex al half onder het stuur
[ Voor 23% gewijzigd door Chaoss op 29-07-2013 11:13 ]
Even los van 't NSFW, is dit je reactie (nadruk op smilie):JeroenV_ schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:01:
O sorry, ik wist niet dat een foto van een konijnenkop nsfw was
Dan is het toch logisch dat je het minimaal achter een linkje zet en niet direct mensen opdringt in dit topic?JeroenV_ schreef op zondag 28 juli 2013 @ 21:51:
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
LOL, jij zit dus ook op het audiforumJeroenV_ schreef op zondag 28 juli 2013 @ 21:51:
Rij net met een lekker gangetje over de a29, als ik plotseling bugs bunny vlak voor me de weg op zie huppelen. Oeps![]()
Ligt daar gewoon zijn complete hoofd achter m'n grille![]()
[mbr]te ranzig[/mbr] NSFW
De s-line middensplitter is dus blijkbaar uitermate geschikt om klein wild te onthoofden![]()
Het was de meest toepasselijke smilie gezien de situatie, maar het is toch geen gruwelijke foto?BtM909 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:49:
[...]
Dan is het toch logisch dat je het minimaal achter een linkje zet en niet direct mensen opdringt in dit topic?
Zelfs 2 kinderen van 10 hebben er gewoon live naar kunnen kijken, en die hebben toch heerlijk geslapen vannacht. Maar goed, hij staat nu als link, ook best
Tuurlijk, dat hoort toch als audi rijder...
Welk (nieuw of vernieuwd) model wordt hier ge-sneak-previewed denken jullie?
[YouTube: http://youtu.be/PxBdnV4oX20]
21 augustus wordt het door Audi onthuld. Spannend...
[YouTube: http://youtu.be/PxBdnV4oX20]
21 augustus wordt het door Audi onthuld. Spannend...
Het is duidelijk een sedanachtig model (dus geen nieuwe R of TT), en afgaand op de remmen zou ik zeggen RS. Maar een RS5 en RS7 hebben we al van de laatste generatie en RS6 en RS4 zouden alleen in station vorm zijn. RS3 op basis van de A3 sedan (hij oogt groter dan dat?)? RS8 (daar lijkt ie me niet groot genoeg voor)? Stiekem toch een sedan RS van de 4 of 6?JeroenV_ schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:31:
[...]
Het was de meest toepasselijke smilie gezien de situatie, maar het is toch geen gruwelijke foto?
Zelfs 2 kinderen van 10 hebben er gewoon live naar kunnen kijken, en die hebben toch heerlijk geslapen vannacht. Maar goed, hij staat nu als link, ook best![]()
[...]
Tuurlijk, dat hoort toch als audi rijder...
Of een A/S/RS5 eTron of zo?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Lijkt een kleine sedan dus ik denk de s of rs3 sedan.
Kan natuurlijk ook gewoon de nieuwe A4 zijn (in dikke vorm, of zelfs als S4).
Zou me niet verbazen als Audi de A4 iets eerder brengt dan mensen verwachten. Het gat met de 3-serie is nu wel erg groot. De reden dat de A4 blijft verkopen is omdat ze pakket na pakket na pakket op het ding gooien.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar die E edition, krijg je een volledige aangeklede A4 voor minder geld dan een instap 316i.
Zou me niet verbazen als Audi de A4 iets eerder brengt dan mensen verwachten. Het gat met de 3-serie is nu wel erg groot. De reden dat de A4 blijft verkopen is omdat ze pakket na pakket na pakket op het ding gooien.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar die E edition, krijg je een volledige aangeklede A4 voor minder geld dan een instap 316i.
[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 30-07-2013 21:21 ]
De A4 begint toch wel een beetje gedateerd te raken als je kijkt naar de nieuwe A3 en de concurrentie elders (BMW e.d.). Ws. ook de reden waarom ze met pakketten strooien. Persoonlijk verwacht ik een EV en een 1 of andere coupeachtig ding om met de BMW 4-serie te concurreren.
ik denk zelf geen RS model, in de opening van de video tonen ze een grille met lamellen. RS modellen hebben altijd een honingraat. Of dat is bewust misleidend... keramische remmen is wel top notch.Orion84 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:18:
[...]
Het is duidelijk een sedanachtig model (dus geen nieuwe R of TT), en afgaand op de remmen zou ik zeggen RS. Maar een RS5 en RS7 hebben we al van de laatste generatie en RS6 en RS4 zouden alleen in station vorm zijn. RS3 op basis van de A3 sedan (hij oogt groter dan dat?)? RS8 (daar lijkt ie me niet groot genoeg voor)? Stiekem toch een sedan RS van de 4 of 6?
Of een A/S/RS5 eTron of zo?
op AF neigt men naar facelift S8.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Gezien de keramische remmen is dit een top end S model of zelfs een RS. Hij is ook te groot voor een A3 of zelfs A4. Ik neig naar RS8.
Divide and conquer.
Ik gok zelf ook naar facelift s8!
Sterker nog, ik denk dat ze 2 modellen gaan uitbrengen. Op 0:06 zie je dat de rechterauto flink wat groter is dan de linker. Ik denk dat de rechter een S8 is en de linker een a3 e-model ding.
Sterker nog, ik denk dat ze 2 modellen gaan uitbrengen. Op 0:06 zie je dat de rechterauto flink wat groter is dan de linker. Ik denk dat de rechter een S8 is en de linker een a3 e-model ding.
[ Voor 75% gewijzigd door Rainesh op 30-07-2013 22:47 ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Huidige S8 is pas een jaar op de markt, een facelift zou wel erg snel zijn. Echter de velgen die je ziet, zijn ook de standaard velgen van de huidige S8.
Divide and conquer.
RS3 natuurlijk
, want een sedanversie van de RS4 of RS6 volstrekt niet spannend. En het is een 'little secret'. En de lijnen komen overeen met de A3 sedan, net als de wielkasten. En natuurlijk RS want anders zater er geen keramische remmen op 
De voorste lijkt idd groter, maar de achterste is echt een A3, vergelijk het formaat ook met de beste man die erop af loopt in de eerste paar frames.
[edit]En marketingtechnisch gezien hebben ze een halo-model als de RS nodig om de A3 sedan stevig op de kaart te zetten. Temeer Mercedes een brute 45 AMG-uitvoering van z'n CLA heeft.
Met zulke remmen en afgaande op de specs van de concurrentie gok ik op 375-400pk uit de befaamde 5-cilinder. Dit gaat een auto worden die een RS6 zoek gaat rijden op de binnendoorwegen
De voorste lijkt idd groter, maar de achterste is echt een A3, vergelijk het formaat ook met de beste man die erop af loopt in de eerste paar frames.
[edit]En marketingtechnisch gezien hebben ze een halo-model als de RS nodig om de A3 sedan stevig op de kaart te zetten. Temeer Mercedes een brute 45 AMG-uitvoering van z'n CLA heeft.
Met zulke remmen en afgaande op de specs van de concurrentie gok ik op 375-400pk uit de befaamde 5-cilinder. Dit gaat een auto worden die een RS6 zoek gaat rijden op de binnendoorwegen
[ Voor 31% gewijzigd door Abbadon op 30-07-2013 23:49 ]
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ik zou durven denken de achterste de RS3 sedan, en de voorste, de grote ..... die heeft zo wel eens de vormen van de Q6. En dat zou ik wel fijn vinden, hoewel ik eigenlijk op de Q4 zit te wachten 
Afgelopen week trouwens nog eens enkele fotos gaan maken van men 5'je :

Afgelopen week trouwens nog eens enkele fotos gaan maken van men 5'je :

-| Hit it i would ! |-
Het rode kenteken maakt hem afvhal schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 07:17:
Rood staat hem goed, zouden er zo meer van moeten rondrijden. Met wat poetsmiddelen zou je hem nog voller rood kunnen krijgen.
Misanorood is inderdaad wel erg gaaf.
Over een paar maanden sta ik ook voor de keuze of het Misanorood of toch Gletsjerwit wordt bij een Audi. Neig momenteel zelf toch naar Gletsjerwit, dit is een iets veiligere keuze, zeker omdat ik er 3 - 4 jaar naar moet kijken.
Over een paar maanden sta ik ook voor de keuze of het Misanorood of toch Gletsjerwit wordt bij een Audi. Neig momenteel zelf toch naar Gletsjerwit, dit is een iets veiligere keuze, zeker omdat ik er 3 - 4 jaar naar moet kijken.
Ik moet in 2014 ook weer shoppen en neig ook erg naar Misanorood.
Rijd nu een A4 Avant Pro line S. Maar vind de A3 Limo full options erg gaaf in Misanorood
Rijd nu een A4 Avant Pro line S. Maar vind de A3 Limo full options erg gaaf in Misanorood
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Volgens mij is dat meer een kwestie van z'n witbalans corrigeren, die hele foto's zijn een tikje koel, waardoor het rood ook minder knalt.vhal schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 07:17:
Rood staat hem goed, zouden er zo meer van moeten rondrijden. Met wat poetsmiddelen zou je hem nog voller rood kunnen krijgen.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Moet prima kunnen, ik ben 3 weken geleden met een gehuurde Fiat Ducato met hetzelfde probleem naar Zweden geweest, nog 2700km extra op de teller gezet en los van een lekke band zonder problemen weer thuis gekomen. Dus als je gewoon voorkomt dat hij gaat slippen prima te doenChaoss schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 23:26:
Net terug uit frankrijk, helaas merkte ik op de terugweg dat de koppeling sliptalleen in een hoge versnelling en dan onder vollast, dus ik heb het slippen meestal kunnen voorkomen door in de 5 geen volgas te geven en de 800km terug ging verder goed.
Het gekke met rood is dat ik het heel leuk vind om te zien, zeker zoals die A5 met z'n grote zwarte rotors en zwarte details (er zit zelfs geen chroom om de grill zie ik), het maakt er een lekker onderscheidende auto van
Maar zelf zou ik er niet voor kiezen (ik vind die opvallendheid niet bij mij passen).
Enige nadeel van rood, vind ik, is dat het niet zo fijn contrasteert met de achterlichtunits.
Enige nadeel van rood, vind ik, is dat het niet zo fijn contrasteert met de achterlichtunits.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Die zwarte grill is onderdeel van het "Optiek zwart pakket", het geeft inderdaad een mooi contrast aan een rode of witte auto, uiteraard gecomplementeerd met zwarte dakrails (bij Avant of Sportback).
[ Voor 6% gewijzigd door RomeoJ op 05-08-2013 10:16 ]
De A3 is nu ook leverbaar met 14% bijtelling. De auto heeft die fijne diesel die ik nu ook in mijn voorloper Golf heb. Ze noemen hem Audi A3 Ultra/ .Dat impliceert een complete auto
Heeft iemand al de uitrusting gezien? Wellicht een goede auto voor mijn broer die moet bestellen.
EDIT:
NVM, de naam Ultra slaat dus niet op de uitrusting
EDIT:
Blijft interessante auto.DeA3 is de eerste Audi die het uit de racerij afkomstige Ultra-label krijgt opgeplakt. Dat verwijst naar brandstof besparende maatregelen en gaan we ook terugzien op andere TDI- en TFSI-modellen.
[ Voor 34% gewijzigd door PWM op 05-08-2013 19:31 ]
Maar waarom staat daar:
Ik voorzie veel bestellingen van deze A3 als hij inderdaad onder de 86g/km zit, de V40 van 2014?
Als hij inderdaad 85g/km uitstoot, dan is hij in 2014 óók met 14% bijtelling. Voor diesel moet het dan onder de 86 g/km zijn, dus hij voldoet daar precies aan. Waarom zetten ze zoiets niet in dat nieuwsbericht?Beide auto’s zijn voorzien van hetzelfde 1.6 dieselblok van 110 pk en een CO2-uitstoot van 85 g/km. En dat betekent tot het einde van dit jaar 14% bijtelling.
Ik voorzie veel bestellingen van deze A3 als hij inderdaad onder de 86g/km zit, de V40 van 2014?
[ Voor 17% gewijzigd door Tankiej op 05-08-2013 19:59 ]
Dat is goed nieuws, dadelijk maar eens met de configurator spelenPWM schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:30:
De A3 is nu ook leverbaar met 14% bijtelling. De auto heeft die fijne diesel die ik nu ook in mijn voorloper Golf heb. Ze noemen hem Audi A3 Ultra/ .Dat impliceert een complete autoHeeft iemand al de uitrusting gezien? Wellicht een goede auto voor mijn broer die moet bestellen.
EDIT:
[...]
Blijft interessante auto.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dat die A3 er met 14% bijtelling kwam was al bekend toen de Golf met 14% werd aangekondigd. De vraag was niet of hij kwam, maar wanneervhal schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:51:
Je zal maar net die andere 1.6 tdi diesel hebben gekocht met 20% bijtelling.
Hmm interessante optie.. weet alleen niet of ik kan wennen aan zo'n 1.6 TDI motor. Een proefrit zal het uitwijzen.
Andere bronnen hebben niet dezelfde fout gemaakt, daar wordt in genoemd dat deze auto dan ook in 2014 het 14% tarief valt.
Ik weet alleen niet hoeveel het gaat schelen met 20%, aangezien de MRB ook betaald moet worden, is dit op de één of andere manier al uit te rekenen? Ik ga er van uit dat de leasemij's deze kosten direct verdisconteren in het bedrag aan eindgebruiker.
Deze aankondiging zal een hoop nieuwe orders binnenhalen voor Audi.
Andere bronnen hebben niet dezelfde fout gemaakt, daar wordt in genoemd dat deze auto dan ook in 2014 het 14% tarief valt.
Ik weet alleen niet hoeveel het gaat schelen met 20%, aangezien de MRB ook betaald moet worden, is dit op de één of andere manier al uit te rekenen? Ik ga er van uit dat de leasemij's deze kosten direct verdisconteren in het bedrag aan eindgebruiker.
Deze aankondiging zal een hoop nieuwe orders binnenhalen voor Audi.
Ik denk dat de MRB en de bijtelling niets met elkaar te maken hebben. De MRB wordt door de leasemaatschappij verwerkt in het leasetarief en die wordt door de werkgever betaald. De bijtelling betaal jij zelf.
Ja dat is waar ook.
Bedoelde ook meer het verschil in leasetarief tussen een 14 en 20% bijteller (waarbij 14% nog vrijgesteld is van MRB). Tarief is natuurlijk in te zien door een berekening bij de leasemij te doen en het verschil daarvan te bekijken. Enige vraag wat natuurlijk overblijft is of de leasemij's de tarieven al berekenen volgens de 2014 belastingregels. Maar goed meer een vraag aan de leasemij en verder in het "leaseauto-topic" op GoT.
Laten we maar weer ontopic gaan. Bedankt jopie.
Bedoelde ook meer het verschil in leasetarief tussen een 14 en 20% bijteller (waarbij 14% nog vrijgesteld is van MRB). Tarief is natuurlijk in te zien door een berekening bij de leasemij te doen en het verschil daarvan te bekijken. Enige vraag wat natuurlijk overblijft is of de leasemij's de tarieven al berekenen volgens de 2014 belastingregels. Maar goed meer een vraag aan de leasemij en verder in het "leaseauto-topic" op GoT.
Alphabet niet, die geeft alleen een melding dat de belastingtarief en daarmee de totale leaseprijs wijzigt per 1-1-'14. Maar inderdaad, offtopic. Zal er verder niet over doorgaanRomeoJ schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:09:
Ja dat is waar ook.
Ja top is datvhal schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:51:
* The Eagle meldt zich hier ook, als is het tijdelijk 
Mag mij sinds kort voortbewegen in een herinzetter van de leasemij. Witte A3 sportsback 1.4 TFSI met 44k op de teller. Rijdt fijn
ambition proline business uitvoering geloof ik.
En als extra aftermarket optie een Pioneer AVIC omdat de standaard RNS die af-fabriek kwam er al eens uit gejat is
Enige nadeel: het lijkt alsof mijn achterspeakers veel minder power hebben dan de fronts. Als ik de fader gebruik wordt het geluid alleen maar zachter. Wel hoorbaar achter, maar minimaal. Of is dat standaard
Mag mij sinds kort voortbewegen in een herinzetter van de leasemij. Witte A3 sportsback 1.4 TFSI met 44k op de teller. Rijdt fijn
En als extra aftermarket optie een Pioneer AVIC omdat de standaard RNS die af-fabriek kwam er al eens uit gejat is
Enige nadeel: het lijkt alsof mijn achterspeakers veel minder power hebben dan de fronts. Als ik de fader gebruik wordt het geluid alleen maar zachter. Wel hoorbaar achter, maar minimaal. Of is dat standaard
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb hem nu dus in mijn voorloop Golf zitten. Mijn vorige (voorloop) was de 160pk 1.4 TSI. Ik zou zonder enige twijfel nu weer kiezen voor de 1.6TDI.RomeoJ schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:34:
Hmm interessante optie.. weet alleen niet of ik kan wennen aan zo'n 1.6 TDI motor. Een proefrit zal het uitwijzen.
Stil, zuinig en voldoende kracht onderin. Een paar jaar geleden was je de bom met je 1.9TDI 105pk met rode DI
5 Oktober mag ik hem dan eindelijk ophalen! Hij staat al wel in Nederland maar mijn huidige is nog in contract. De dealer had verwacht leverweek 38, maar dit is plotseling veel eerder geworden. Nadeel hiervan is dus dat ik nog niet mag switchen van leasewagen.Wicked-Game schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:38:
Zo net akkoord gegeven voor de bestelling van mijn nieuwe Audi.
[afbeelding]
Audi A3 Sportback Ambition Proline S 1.4TFSI COD (140PK)
Proline S bevat de volgende opties:
S-line exterieur pakket
- Voorbumper sportief
- Diffusor
- S-line sideskirts
- Dakspoiler
S-line sport pakket
- Sportstoelen bekleed met stof en halfleder
- Zwarte hemel
- S-line accenten
- Afgevlakt MF sportstuur
- Dorpellijsten met s-line opschrift
- 18 inch 5-parallelspaak s-line velgen
Overige opties in Proline S pakket:
- Comfort airconditioning
- Xenon Plus (xenon + Led DRL)
- Licht pakket
- Opberg pakket
- Audi Sound System
- Audi music interface
- Audi drive select
- BIS kleurenscherm
- Verwarmbare ruitensproeiers
- Telefoonvoorbereiding bluetooth
- Licht & regensensor
- IsoFix
- Mistlampen
- Led achterlichten
- Interieurelementen mono.pur (leder afwerking rondom middenconsole en in deuren)
Bovenop het Proline S pakket heb ik de volgende opties af-fabriek:
- Aluminium optiek in het interieur
- Bandenspanningscontrolesysteem
- Blanke sierlijsten
- Blanke dakreling
- Zonder type/-motor aanduiding
Doe ik zelf:
- Wielbouten diefstalbeveiligd
- Privacy shades
Nu kan het lange wachten weer beginnen, tot die tijd in mijn huidige Audi A3 nog rond cruisen
Maar goed heb nog een vakantie er tussen, dus zoveel langer wachten is het nu ook weer niet.
Tevens met leaseauto nummero 2 bezig voor mijn vriendin. Hier zijn wij ook al uit en is als volgt geworden:
Audi A1 Sportback Admired 1.2 TFSI
Admired pakket bevat:
S line exterieur, bestaande uit
▪ Voor- en achterbumper, luchtroosters in de voorbumper en diffusergedeelte in een sportief design
▪ Verchroomd uitlaatsierstuk
▪ Dorpels in carrosseriekleur
▪ Instaplijsten met S line-logo’s
▪ S line-logo’s op de voorspatborden
▪ S line-dakspoiler
► Optiekpakket zwart, bestaande uit
▪ Grille in mat zwart
▪ Grille-omlijsting hoogglans zwart
▪ Mistlampbehuizingen mat zwart
► LED-achterlichtenLED-achterlichtenDe LED-achterlichten zijn innovatieve rem- en achterlichten met duurzame leds. Door deze techniek zijn ze ook bij slechte weersomstandigheden door een lichtsterkte zeer goed te zien.LED-achterlichten
► Handbediende airconditioning
► Multifunctioneel driespaaks lederen sportstuurwiel
► BestuurdersinformatiesysteemBestuurdersinformatiesysteemHet bestuurdersinformatiesysteem is het weergave- en informatiecentrum in het instrumentarium.Bestuurdersinformatiesysteem
► Connectivity-pakket
► Radio concert
Extra opties:
- Xenon Plus verlichting
- Panoramadak
- Vol automatische airco
- Licht- en Regensensor
- Led lichtpakket (komt met panoramadak mee)
- Audi Sound System
- Verwarmbare buitenspiegels (Dat dit niet standaar is

Kleur: Ijszilver met Zwarte boog.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Congrats. Beide uitvoeren zijn niet verkeerd. Succes met nog eventjes wachten! 
Die 2.0 TDI heeft een betere achterophanging en een dubbele uitlaat, wie weet geeft dat net de doorslag
Hmm.. oké. We wachten de proefrit even afPWM schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 08:53:
[...]
Ik heb hem nu dus in mijn voorloop Golf zitten. Mijn vorige (voorloop) was de 160pk 1.4 TSI. Ik zou zonder enige twijfel nu weer kiezen voor de 1.6TDI.
Stil, zuinig en voldoende kracht onderin. Een paar jaar geleden was je de bom met je 1.9TDI 105pk met rode DIEcht niets mis met het ding
[ Voor 78% gewijzigd door RomeoJ op 06-08-2013 10:13 ]
Mooie A3. Maar waarom geen B&O erin?
Leasebudget was op!Tylen schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:11:
Ahh jammer. Mooie wagen hoor. En de juiste kleur
Kleur is bepaald door de vrouw des huizes. Ik wilde eerst zelf gaan voor Beluga Bruin of voor Scuba Blauw. Dit ivm de vele Daytona's al in NL, maar ja het is een hele mooie kleur en zij vond de overige kleuren niet zo. Dus vandaar toch maar Daytona.
Je vrouw heeft smaak
Maar rood is ook erg mooi
Misanorood is heel mooi, maar ben veel te bang dat ik er op uitgekeken raak. Ook de geconfigureerde A1 kon in Misanorood met zwart dak, maar het kon mij gewoon niet bekoren.
Een andere ophangingRomeoJ schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:11:
Hmm.. oké. We wachten de proefrit even afDie 2.0 TDI heeft een betere achterophanging
Dat ene dunne pijpje is inderdaad wel heel erg karig. Ziet er op de Golf ook niet uit, zeker niet in een tijd waarin 0.9 3-cilinders allemaal nette dubbele pijpen meekrijgen.en een dubbele uitlaat, wie weet geeft dat net de doorslag
Waar een mens zich druk om kan maken ja
Heeft de A3 nu ook B&O? Dat is wel een behoorlijke upgrade t.o.v. die Bose in de vorige A3.Tylen schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:11:
[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 06-08-2013 12:20 ]
Yup. 749,- euro. Tenminste in de limo zoals ik hem wil wel
Dit is vet balen. Rij nu twee weken in een.Aghanim schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:55:
[...]
Ja top is dat. Al rijdt hij gelukkig wel prima.
Ik had niet verwacht dat tov mijn vorige SB, de Audi designers de al zo minimale opbergruimte nog verder gereduceerd hebben. Ik mis het vakje linksonder stuur. Ik mis de opberg ruimte in mijn midden arm steun. Ik mis mijn opbergvakje in midden console. Nu slingeren mijn benzinebonnetjes en token los in mijn auto.
En ik moet nog wennen aan die retro look. Vorige middenconsole vond ik veel strakker. Ik ben wel tevreden over mijn S-line 18 inch velgen.
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Dat kon je toch allemaal bij een proefrit al ontdekken, die ongemakken en retro-middenconsole?
[ Voor 5% gewijzigd door RomeoJ op 06-08-2013 14:24 ]
Was het opbergpakket standaard bij de S-Line/Ambition? Ik kan het niet vinden. Ik heb er in ieder geval niet voor betaald. Maar ik heb het wel in mijn auto ontdekt. Kan het zijn dan ik een andere auto heb gekregen die ik niet heb besteld, wat ook de lange levertijd verklaard? Dat men rondkijkt voor een showroom auto?cOOlrUnnINgs schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:25:
Vandaag te horen gekregen dat hij besteld is, levertijd wordt nu op eind september geschat:
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI S tronic Ambition Pro Line Plus (5drs) 90kw
.......
› Opberg- en bagageruimtepakket
» [QE1] Opbergtas in de rugleuning voorin
» [QE1] Bergvak onder de stoel achterin
» [QE1] 12v stopcontact in de laadruimte, achterin en 1
» [QE1] De bagage wordt vastgehouden met een net
Mijn fout, niet goed gekeken. is onderdeel S-line interieur pakket.
[ Voor 4% gewijzigd door kevinl op 06-08-2013 14:48 ]
Nee, heb ik niet gedaan. Dit is mijn 3e SB lease. Bij alle drie heb ik blind gekozen. Vanuit catalogus.RomeoJ schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:24:
Dat kon je toch allemaal bij een proefrit al ontdekken, die ongemakken en retro-middenconsole?
Ik kan me zomaar voorstellen dat de 14% 1.6 TDi slechter rijdt dan de 20% omdat ze waarschijnlijk allerlei truuken uithalen om de uitstoot te verminderen. Er zal echt geen andere motor in zitten, dus puur eco tuning en dat is mi niet echt goed voor het rijplezier.vhal schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:51:
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Inderdaad, waarschijnlijk net zoiets als bij de V40 met 14%. Die heeft een 'active shutter grill', die gaat dicht bij bepaalde omstandigheden. Smallere banden (205 tov 225) en de dakspoiler 'wijst' naar beneden, en hij ligt een beetje lager bij de weg.Orion84 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:04:
Met name wat aerodynamische grappen (dichte grille etc.) en smallere bandjes volgens mij. Maar het fijne weet ik er ook niet van.
Reken daar maar niet op. De 1.6TDI in de Golf Bluemotion heeft een hogere top en een snellere acceleratie dan zijn gewone 1.6TDI broer. Vermogen en koppel zijn wel gelijk.zonoskar schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:07:
[...]
Ik kan me zomaar voorstellen dat de 14% 1.6 TDi slechter rijdt dan de 20% omdat ze waarschijnlijk allerlei truuken uithalen om de uitstoot te verminderen.
De verschillen zullen voornamelijk zitten in:
- Standaard Start/Stop
- 15mm verlaagd
- Grill dicht op bepaalde plekken
- Geen mistlampen voor
- Eco banden, wel zelfde breedte (daar heb je alleen de eerste 30k last van
Ik heb geen bron, maar ga er maar vanuit dat de aanpassingen bij de A3 identiek zullen zijn aan de Golf Bluemotion.
Je koopt een iets snellere auto, met verlaagd onderstel, voor €2500,- minder tegen 14%. Win, win, win heet zoiets
Gek genoeg heeft de Bluemotion, die dus €2500,- goedkoper is, ook nog een aantal extra opties (standaard parkeersensoren, lampjes her en der, stuurbediening, regensensor en nog meer) standaard er op zitten. Geen idee of Audi dat ook gaat doen.
[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 06-08-2013 20:32 ]
Bij de A3 heeft de 14% uitvoering 5pk meer tov zijn 20% broer (110 en 105pk), dus daar wel een klein verschil in vermogen
Dan is het nu een win win win win win geworden
Heeft iemand iets gezien over de sedan? Zal hij daar ook in komen?
Wellicht is het bij de diesel dan minder erg dan bij mijn 1.4TFSi met 119g/km uitstoot. De S-tronic schakelt zo snel op dat je bij 55km/h al in z'n 6 rijdt met 1100 rpm. Nou, dat rijdt dus voor geen kanten. Ik ben die S-tronic liever kwijt dan rijk. In de sport stand rjden haalt ook niks uit, de bak schakelt dan pas bij 6000 rpm, lekker in z'n 2 door de stad.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Behalve als je bij CapGemini werkt, dan mag je de extra brandstoflasten gewoon even zelf ophoesten.PWM schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:27:
Uiteindelijk is de 14% 1.6TDI een betere ervaring dan de 20% uitvoering. En vergeet vooral niet: Het gaat er niet om of hij in de praktijk zuiniger is, het gaat er om of hij in de test zuiniger is.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat is inderdaad onbegrijpelijk bij de S-tronic (DSG). Of hij schakelt te snel op zodat je altijd onderin de toeren rijdt en dus altijd vertraging hebt bij het gas geven of in sport stand schakelt ie haast niet op.zonoskar schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 23:45:
Wellicht is het bij de diesel dan minder erg dan bij mijn 1.4TFSi met 119g/km uitstoot. De S-tronic schakelt zo snel op dat je bij 55km/h al in z'n 6 rijdt met 1100 rpm. Nou, dat rijdt dus voor geen kanten. Ik ben die S-tronic liever kwijt dan rijk. In de sport stand rjden haalt ook niks uit, de bak schakelt dan pas bij 6000 rpm, lekker in z'n 2 door de stad.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik ben ook blij dat ik van die S-Tronic af ben. Ik schakel liever dan met zo'n automaat te moeten rijden.
Daar hoop ik wel op.PWM schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:36:
Dan is het nu een win win win win win geworden![]()
Klopt, deelsTankiej schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:18:
[...]
Inderdaad, waarschijnlijk net zoiets als bij de V40 met 14%. Die heeft een 'active shutter grill', die gaat dicht bij bepaalde omstandigheden. Smallere banden (205 tov 225) en de dakspoiler 'wijst' naar beneden, en hij ligt een beetje lager bij de weg.
Want de V40 D2 die steeds 20% was had ook al de 205 banden, hangende spoler en 1cm verlaging. De 14% versie heeft inderdaad die shuttergrille en wellicht nog enkele wijzigingen.
Pff vandaag een belletje gekregen van een van de meest onnozele audi-verkopers dat ik ken!
Ik had een shiraz rode a1 sportback 1.2tfsi Pro Line S gezien met 15k op de teller. Echt precies wat ik zocht (misanorood of shiraz rood), dus vorige week email verkeer gehad en dinsdag gebeld met daarin dat ik vrijdag de auto kom bekijken en tekenen. Verkoper ging ermee akkoord en we hebben vervolgens intensief contact gehad (email en telefonisch) over mijn inruilwagen en over de a1 zelf. Ik had ook aangegeven dat ik vrijdag kom en niet voor jan lul wil komen omdat ik 2,5u moet rijden. Hij kon mij verzekeren dat mijn rit de moeite waard zou worden.
Wilde ik vandaag de advertentie aan mijn vader laten zien, was advertentie opeens verwijderd. Maar op audi.nl stond ie er nog wel op, dus ik een belletje naar ze toe met de vraag of er storing is. Krijg ik het volgende als antwoord:
Verkoper: Ja sorry meneer, de auto is gisteravond verkocht......
ik: eh hoe bedoel je verkocht, ik zou vrijdag komen??
Verkoper: Ja mijn collega heeft em verkocht en ik heb het vanochtend pas gehoord.....
ik: had u de auto niet gereserveerd dan?
Verkoper: .....nee, dat had ik niet gedaan....ik had em wel alvast hier voor de deur gezet.
ik: Ja dat heb ik niks aan, maar wanneer was je dan van plan om mij op de hoogte te brengen?
Verkoper: Ja zodra ik met mijn collega gesproken had en zeker wist dat de koop definitief was.
Ik was zo laaiend dat ik maar had opgehangen, 10min later kreeg ik telefoontje met bevestiging dat auto definitief verkocht was.
Dit is echt niet te geloven, zoveel moeite voor niks omdat een lullig verkopertje de auto niet gereserveerd had. Terwijl hij mij wel van alles en nog wat beloofd had!
Pff nu maar op zoek naar een andere misano of shiraz rode a1 1.2 SB Pro Line S (met 18inch rotors ofcourse).
Ik had een shiraz rode a1 sportback 1.2tfsi Pro Line S gezien met 15k op de teller. Echt precies wat ik zocht (misanorood of shiraz rood), dus vorige week email verkeer gehad en dinsdag gebeld met daarin dat ik vrijdag de auto kom bekijken en tekenen. Verkoper ging ermee akkoord en we hebben vervolgens intensief contact gehad (email en telefonisch) over mijn inruilwagen en over de a1 zelf. Ik had ook aangegeven dat ik vrijdag kom en niet voor jan lul wil komen omdat ik 2,5u moet rijden. Hij kon mij verzekeren dat mijn rit de moeite waard zou worden.
Wilde ik vandaag de advertentie aan mijn vader laten zien, was advertentie opeens verwijderd. Maar op audi.nl stond ie er nog wel op, dus ik een belletje naar ze toe met de vraag of er storing is. Krijg ik het volgende als antwoord:
Verkoper: Ja sorry meneer, de auto is gisteravond verkocht......
ik: eh hoe bedoel je verkocht, ik zou vrijdag komen??
Verkoper: Ja mijn collega heeft em verkocht en ik heb het vanochtend pas gehoord.....
ik: had u de auto niet gereserveerd dan?
Verkoper: .....nee, dat had ik niet gedaan....ik had em wel alvast hier voor de deur gezet.
ik: Ja dat heb ik niks aan, maar wanneer was je dan van plan om mij op de hoogte te brengen?
Verkoper: Ja zodra ik met mijn collega gesproken had en zeker wist dat de koop definitief was.
Ik was zo laaiend dat ik maar had opgehangen, 10min later kreeg ik telefoontje met bevestiging dat auto definitief verkocht was.
Dit is echt niet te geloven, zoveel moeite voor niks omdat een lullig verkopertje de auto niet gereserveerd had. Terwijl hij mij wel van alles en nog wat beloofd had!
Pff nu maar op zoek naar een andere misano of shiraz rode a1 1.2 SB Pro Line S (met 18inch rotors ofcourse).
Trouwens voor jullie Nl'ers, die 14% bijtelling A3, een van de aanpassingen is ook dat de overbrenging van de versnellingsbak verlengd is.
Bij de Golf 6 Bluemotion was dat bv eignelijk de versnellingsbak van de Passat die eronder stak.
En mijn ervaring met men Golf 6 Bluemotion was in elk geval : alles behalve tam bakje
Veel succes rainish bij de zoektocht naar die A1, in missanorood vind je ze wel, maar die rotors eronder iets minder, kostelijk grapje, meestal zie je de iets goedkopere velgen eronder.
Bij de Golf 6 Bluemotion was dat bv eignelijk de versnellingsbak van de Passat die eronder stak.
En mijn ervaring met men Golf 6 Bluemotion was in elk geval : alles behalve tam bakje
Veel succes rainish bij de zoektocht naar die A1, in missanorood vind je ze wel, maar die rotors eronder iets minder, kostelijk grapje, meestal zie je de iets goedkopere velgen eronder.
-| Hit it i would ! |-
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 00:56
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Maar dat is ook een kansloos bedrijf: een serieus bedrijf heeft niet zo'n idiote voorwaarde. En dan is dus 14 procent bijtelling wel erg aardig, moet ook wel om de v40 nog een beetje tegengas te kunnen biedenArfman schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 23:49:
[...]
Behalve als je bij CapGemini werkt, dan mag je de extra brandstoflasten gewoon even zelf ophoesten.
@Rainesh: vervelend om zoiets mee te maken, door een fout van de verkoper.
De prijs voor de A3 1.6 TDI Ultra 14% is bekend gemaakt: €25.950 moet 'ie gaan kosten in NL.
De prijs voor de A3 1.6 TDI Ultra 14% is bekend gemaakt: €25.950 moet 'ie gaan kosten in NL.
Is de A1 overigens nog wel alleen in 20% ?RomeoJ schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:00:
@Rainesh: vervelend om zoiets mee te maken, door een fout van de verkoper.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ja ik baal nog steeds flink. Voor mij is de betreffende dealer afgeschreven tenzij er opeens weer een a1 staat dat ik echt wil hebben.
Mochten jullie een misano rode a1 SB 1.2tfsi Pro Line S met 18inch rotors tegenkomen voor een prijs rond de 22k, graag pm!
Mochten jullie een misano rode a1 SB 1.2tfsi Pro Line S met 18inch rotors tegenkomen voor een prijs rond de 22k, graag pm!
Belangrijk punt over A3 Ultra wat ik nog niet eerder langs heb zien komen:
De driedeurs A3 Ultra heeft een uitstoot van 85 gr CO2/km. De Sportback 88 gr CO2/km.
Dit betekent dat ze op dit moment beide 14% bijtelling hebben, maar na 1 januari alleen nog de driedeurs.
Bron: http://ponpersportaal.nl/...-nieuwe-a3-1.6-tdi-ultra/
De driedeurs A3 Ultra heeft een uitstoot van 85 gr CO2/km. De Sportback 88 gr CO2/km.
Dit betekent dat ze op dit moment beide 14% bijtelling hebben, maar na 1 januari alleen nog de driedeurs.
Bron: http://ponpersportaal.nl/...-nieuwe-a3-1.6-tdi-ultra/
Goedzo, dat zal ze leren!Rainesh schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 23:08:
Ja ik baal nog steeds flink. Voor mij is de betreffende dealer afgeschreven tenzij er opeens weer een a1 staat dat ik echt wil hebben.
Mooioe dingen, principes.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Arfman schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:05:
[...]
Goedzo, dat zal ze leren!
Mooioe dingen, principes.
Overigens als je het van de kant van de dealer bekijkt, ook al zou het wel in de agenda staan: de auto nu verkopen en het geld binnen hebben, of wachten tot iemand op komt dagen en eventueel die auto gaat kopen wat dus ook nog kan uitdraaien op geen aankoop. Het zal ook niet de eerste keer zijn dat iemand niet op komt dagen die een afspraak gemaakt heeft (Ik zeg niet dat jij dat ook zal doen Rainesh, maar dat is vast iets wat de verkoper wel in zijn hoofd heeft). Wat zou jij doen?
Als je aan service denkt zou het niet netjes zijn, maar als je aan business denkt is het eerste misschien de betere optie.
Ik kan het me in ieder geval goed voorstellen vanuit het oogpunt van de dealer, als het zo gegaan is. Beter wel een verkoop doen en een tevreden klant hebben, dan hopen dat degene die eventueel komt kijken misschien de auto gaat kopen
[ Voor 13% gewijzigd door Tankiej op 08-08-2013 11:45 ]
Dan moet je niks beloven en eerlijk zeggen dat als er iemand eerst komt dat je dan pech hebt. Altijd dat commerciële argument om de ethiek de deur uit te gooien is gewoon een zwaktebod. Maar goed, ook daarvoor moet je principes hebben. Nakomen wat je beloofd hebt.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Op dit moment heb ik nog niets vernomen dat diezelfde 1.6 dieselmotor ook in de A1 gelepeld wordt.Bospa01 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 23:05:
[...]
Is de A1 overigens nog wel alleen in 20% ?
Als je het mij vraagt zullen we binnenkort hier wel een positief bericht over kunnen verwachten, aangezien dit voor Audi natuurlijk een no-brainer is, denk persoonlijk dat ze het gefaseerd uitrollen zodat er nog geprofiteerd wordt van zakelijke rijders die oorspronkelijk een A1 willen maar toch voor de A3 met 14% bijtelling kiezen.
Als de verkoper mij niks zou beloven en als wij ook niet dagenlang zo intensief telefonisch contact en email contact hadden dan zou ik het niet erg vinden.
Ik zou 100% de auto kopen, prijs was exact in mijn budget en ook qua opties/kleur/km stand etc. Aan de ene kant begrijp ik de verkoper wel..business is business. Maar klantvriendelijkheid, service en ethiek vind ik erg belangrijk, vooral als je auto's in zo een prijsklasse verkoopt.
Maar goed, vandaag diverse dealers gesproken en ze gaan op zoek naar mijn auto:D
Ik zou 100% de auto kopen, prijs was exact in mijn budget en ook qua opties/kleur/km stand etc. Aan de ene kant begrijp ik de verkoper wel..business is business. Maar klantvriendelijkheid, service en ethiek vind ik erg belangrijk, vooral als je auto's in zo een prijsklasse verkoopt.
Maar goed, vandaag diverse dealers gesproken en ze gaan op zoek naar mijn auto:D
Is die nieuwere 1.6 TDI dan zoveel beter? Ik heb rij een 2009 A3 SB 1.6 TDI met 122gram uitstoot blok, ding is niet vooruit te branden. Onderin zo dood als een pier en bovenin is de puf (voor zover je daar van kan spreken) snel op. Totaal niet de TDI ervaring die ik had 10 jaar geleden in een Bora 1.9 TDI (toegegeven, wel de 150pk versie). Maar goed, voor A naar B verkeer prima genoeg maar meer ook niet.Falcon10 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:50:
Trouwens voor jullie Nl'ers, die 14% bijtelling A3, een van de aanpassingen is ook dat de overbrenging van de versnellingsbak verlengd is.
Voordeel is wel, zodra ik weer in de SLK stap met 230 pk en een motor die op elk toerental oppakt en koppel heeft, is de waardering enorm
Ik heb zelf een 1.6 TDI SB uit 2011. Er zit veel verschil in de blokken. Mijne gaat vrij rap, in vergelijking tot mijn Ibiza 1.9 TDI die ik ervoor had is de Audi sneller. Top paar weken terug in Duitsland 220 op teller (VAG afwijking dus zal zo'n 200 zijn).
Collega heeft hetzelfde blok in een Golf, komt niet over de 195 en 0-100 doet er minuutje over. Die is niet vooruit te branden.
Over een jaartje ongeveer een nieuwe auto bestellen, zal dan weer een A3 SB gaan worden. Prima auto. Groot zat voor mij. 1 kleine van 6 (part - time bij ons) en 1 kleine is op komst (maand of 2 nog). Zal met de kinderwagen iets meer passen en meten worden als we weekendje weg gaan met zijn 4en.
Tegen die tijd maar keer proefrit doen in de nieuwe.
Collega heeft hetzelfde blok in een Golf, komt niet over de 195 en 0-100 doet er minuutje over. Die is niet vooruit te branden.
Over een jaartje ongeveer een nieuwe auto bestellen, zal dan weer een A3 SB gaan worden. Prima auto. Groot zat voor mij. 1 kleine van 6 (part - time bij ons) en 1 kleine is op komst (maand of 2 nog). Zal met de kinderwagen iets meer passen en meten worden als we weekendje weg gaan met zijn 4en.
Tegen die tijd maar keer proefrit doen in de nieuwe.
@SickNick: ik hoor ook inderdaad van iedereen vrij tegenstrijdige berichten over die 1.6 TDI motor. Het is natuurlijk voornamelijk te wijten aan wat je gewend bent van vorige auto's, maar zou zomaar kunnen dat ze sinds kort de souplesse van de motor hebben verbeterd.
Dit topic is gesloten.