Het grote Audi topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 58 Laatste
Acties:
  • 384.912 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:40

Sick Nick

Drop the top!

Ik verwacht uiteraard niet dat ie hetzelfde rijd als m'n roadster met benzine blok en supercharger. Maar het is allemaal wat lafjes, reageert vrij traag op het gas en onder de 1500 toeren is het helemaal niks. Dus als je rustig 50 in z'n 4 rijd en je moet optrekken kan je direct terug schakelen. Ook komt hij vanaf stilstand wat langzaam op toeren tenzij je een clutch dump doet (ook niet echt handig natuurlijk).
Top is rond de 200 op de GPS dus wel zoals ze zeggen, het vermogen zal er ook wel in zitten maar het voelt allemaal gedempt en traagjes aan. Zal gedeeltelijk wel het eco verhaal zijn, een beetje gas bij doet helemaal niks dus lekker zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De trap in de rug die de 1.9TDI's gaven (wat gewoon een gevolg was van een opeens optredende en zeer korte powerband) heeft de 1.6TDI inderdaad niet. Echter, in de juiste versnelling hoef je het gas maar in de trappen om direct zonder vertraging te versnellen. Op papier doet hij ook nauwelijks onder voor de 130pk 1.9TDI's van weleer.

Ik rijd regelmatig in GT-R, M3's met Supercharger en andere auto's die in < 3.5 seconden naar de 100 vliegen. Ik ben echt wat gewend met rijden. Daarom ben ik wellicht ook nooit zo onder de indruk van het verschil tussen 110 en pak em beet 140pk.

Op de Europese openbare wegen, is de huidige 1.6TDI met 110Pk gewoon ruimschoots voldoende. Of je neemt een echte lekkere vlotte diesel (zoals in de Golf GTD, BMW 120D), of je neemt gewoon lekker de 1.6TDI. Dat gerommel in de marge ertussen, ik zou me er niet druk om maken. Alles imho natuurlijk ;)

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 08-08-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De 1.6 TDI in de nieuwe A3 is prima om in dagelijks verkeer mee rond te rijden maar nou niet bepaald uitdagend of uitnodigend dat je denkt 'laat ik eens lekker een stuk gaan scheuren vanavond'. Omdat het een diesel is trekt hij aardig tussen de 2.000-3.0000rpm maar daaronder en daarboven is het meteen op. De 1.4TFSI met 122PK is in elk geval een flink stuk rapper.

Als ik nu opnieuw moest kiezen tussen 1.6TDI en Pro Line S of 2.0TDI zonder Pro line S dan was ik voor de 2.0 gegaan, die reed een stuk leuker.

Zou stiekem overigens wel prima zijn als de sportback in 2014 weer 20% wordt. Vind het een erg mooie auto en ben blij dat hij tot heden nog niet vaak gespot wordt op de weg, in tegenstelling tot de V40. Kun je nagaan wat een feest het wordt als de sportback wel 14% gaat blijven.

[ Voor 21% gewijzigd door Aghanim op 08-08-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
De oude pompverstuiver diesels van audi/vw zijn erg fel, komt doordat turbo echt erin kickt. Sommige houden ervan en sommige niet...het geeft wel een flinke prestatie gevoel terwijl het allemaal meevalt.

En inderdaad voor de NL'se snelwegen is de 1.6tdi meer dan voldoende. In principe kun je met bijna iedere auto wel sportief rijden, maar of het gezond is voor een kleine blok...dat heb ik afentoe mijn vraagtekens bij.

De keuze bij een blok is ook wel afhankelijk van de type auto. In mijn a4 heb ik daarom voor de 143pk diesel gekozen en niet voor de 120pk. Bij een wat grotere auto icm kleine blok vind ik dat de rijbaarheid gelijk enorm afneemt.

[ Voor 21% gewijzigd door Rainesh op 08-08-2013 21:00 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:13
PWM schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:32:
De trap in de rug die de 1.9TDI's gaven (wat gewoon een gevolg was van een opeens optredende en zeer korte powerband) heeft de 1.6TDI inderdaad niet. Echter, in de juiste versnelling hoef je het gas maar in de trappen om direct zonder vertraging te versnellen. Op papier doet hij ook nauwelijks onder voor de 130pk 1.9TDI's van weleer.

Ik rijd regelmatig in GT-R, M3's met Supercharger en andere auto's die in < 3.5 seconden naar de 100 vliegen. Ik ben echt wat gewend met rijden. Daarom ben ik wellicht ook nooit zo onder de indruk van het verschil tussen 110 en pak em beet 140pk.

Op de Europese openbare wegen, is de huidige 1.6TDI met 110Pk gewoon ruimschoots voldoende. Of je neemt een echte lekkere vlotte diesel (zoals in de Golf GTD, BMW 120D), of je neemt gewoon lekker de 1.6TDI. Dat gerommel in de marge ertussen, ik zou me er niet druk om maken. Alles imho natuurlijk ;)
Verwend nest :P

Ik rij geen auto's die in drie keer met de ogen knipperen op 100 zitten, misschien dat ik daarom het verschil tussen een 105-110pk 1.6 diesel en een 150pk 2.0 diesel groot vind. Zowel op de snelweg als op de binnendoorwegetjes; die ca. 40% extra kracht extra maakt een auto van het formaat A3 merkbaar dynamischer en vlotter.
110pk is meer dan voldoende om met het snelste deel van het verkeer mee te komen, maar het geeft mij altijd het gevoel van 'Wou dat ik net een beetje meer had!', dat heb ik met zo'n 2.0TDI niet :) Ja, alleen op de Duitse Autobahn, maar daar zou ik het dubbele al snel te weinig vinden, dus dat telt niet :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 14:03
Aghanim schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:52:
Zou stiekem overigens wel prima zijn als de sportback in 2014 weer 20% wordt. Vind het een erg mooie auto en ben blij dat hij tot heden nog niet vaak gespot wordt op de weg, in tegenstelling tot de V40. Kun je nagaan wat een feest het wordt als de sportback wel 14% gaat blijven.
Eens. De Golf gaat ook al hard, maar bij de A3 lijkt het nog mee te vallen.

Op het moment rij ik een Polo van de laatste generatie. Ten tijde van de eerste kilometers was hij pas net uit en dus nog vrij zeldzaam, maar toen eenmaal de Bluemotion leverbaar werd ging het hard. Heel hard. Ik was er wel van uitgegaan dat het een populaire auto zou worden, maar zo erg als dit? Nee, dat ook weer niet.

Inmiddels een A3 Sportback besteld. Echt exclusief zal het natuurlijk nooit zijn, maar iets minder extreem dan mijn Polo zou ik toch wel prettig vinden. Laat iedereen maar lekker voor de V40 gaan. Prachtige wagen, dus goed voor het uitzicht vanuit m'n A3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
De 184pk 2.0TDI is hier nu overigens ook verkrijgbaar in de A3 ('clean diesel' noemen ze 'm). De meerprijs t.o.v. de 150pk 2.0TDI is 4,2K, dat vind ik nogal wat. Het verschil tussen de 1.6TDI en 2.0TDI is met 2.75K een stuk kleiner.

A4 Pro Line S 2.0TDI en A3 SB Pro Line S 2.0TDI 'clean diesel' verschillen maar 2,5K. Wel de andere kant op maar je hebt dan ook een klasse hoger. Goedkoop is anders, zo'n extra sterke 2.0TDI in je A3 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zit er voor die 4.5k niet een stapeltje extra opties op? De Golf GTD is natuurlijk ook completer dan de standaard diesels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Heb net een avond gereden in mijn vader zijn nieuwe 1.6 TDI A3 Sportback (Fraaie auto trouwens, wat een afwerking in het interieur!) en dat viel me geensinds tegen. Vlotte moter, zeker icm de S-Tronic zoals mijn vader die heeft :) Prijsverschil met de 2.0 is gewoon te groot.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:21
Aghanim schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:52:
Omdat het een diesel is trekt hij aardig tussen de 2.000-3.0000rpm maar daaronder en daarboven is het meteen op.
Ik heb een A1 met de 105pk 1.6 TDI, maar al vanaf de proefrit verbaas ik me erover dat dit juist niet het geval is. Sterker nog, en kijk de specs er maar op na, zijn max vermogen haalt hij bij 4400rpm.
Ik trek dus ook geregeld door naar dat toerental, zonder het idee te hebben dat ie inkakt.
Dat was met mijn Ibiza 1.9 TDI FR (130pk) wel anders, daar was de koek wel op na 3500 rpm.

Of er moet een ander 1.6 blok in de A3 liggen, danwel heel anders afgesteld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Abbadon schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:04:
De 184pk 2.0TDI is hier nu overigens ook verkrijgbaar in de A3 ('clean diesel' noemen ze 'm). De meerprijs t.o.v. de 150pk 2.0TDI is 4,2K, dat vind ik nogal wat. Het verschil tussen de 1.6TDI en 2.0TDI is met 2.75K een stuk kleiner.

A4 Pro Line S 2.0TDI en A3 SB Pro Line S 2.0TDI 'clean diesel' verschillen maar 2,5K. Wel de andere kant op maar je hebt dan ook een klasse hoger. Goedkoop is anders, zo'n extra sterke 2.0TDI in je A3 :X
Ik vroeg me af of deze 'clean diesel' alleen softwarematig sneller gemaakt is? Dat de 2.0 TDI motor en aandrijflijn exact hetzelfde zijn als de 'normale' 2.0 TDI?
Dan wordt het in theorie wachten op de eerste waaghals die de software van deze 'clean diesel' succesvol kan overzetten naar de 'normale' versie :P

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

DarkFlow schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:59:
Inmiddels een A3 Sportback besteld. Echt exclusief zal het natuurlijk nooit zijn, maar iets minder extreem dan mijn Polo zou ik toch wel prettig vinden. Laat iedereen maar lekker voor de V40 gaan. Prachtige wagen, dus goed voor het uitzicht vanuit m'n A3 ;)
Dan moet je een A1 bestellen. Dat is, ondanks dat ie al bijna 3 jaar op de markt is, een zeldzame verschijning :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
Het is maar wat je zeldzaam noemt. Ik kom er dagelijks meerdere tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

Nou nou zeldzaam...ik zie ze ook regelmatig rijden, meestal de karige edities met reclame erop van bedrijf x y z. Of juist de meest luxe edities met 18" wielen enzo. Ik denk dat de A2 een stuk zeldzamer is op de NL'se wegen, gevolgd door de A7 die ik ook niet echt vaak zie.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik heb echt dikke pech met het aanschaffen van een a1!

Was net met mijn vriendin samen naar audi centrum Rotterdam, kleuren bekijken. Ik dacht dat zij daytona grey op een a1 echt niet mooi vond...nou dus wel! Stond er een Daytona grijze a1 1.2t Pro Line S dat binnen ons budget viel. Maar tegelijkertijd stond er ook een ander de auto te bekijken.

Nou eindstand...hij werd eerst geholpen en hij heeft de auto gekocht! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

3x is scheepsrecht zeggen ze wel eens. Wel zuur :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
RomeoJ schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:09:
[...]

Ik vroeg me af of deze 'clean diesel' alleen softwarematig sneller gemaakt is? Dat de 2.0 TDI motor en aandrijflijn exact hetzelfde zijn als de 'normale' 2.0 TDI?
Dan wordt het in theorie wachten op de eerste waaghals die de software van deze 'clean diesel' succesvol kan overzetten naar de 'normale' versie :P
Afgaande op de Autobild-review van de A3 met 184pk TDI heeft hij een grotere (en schijnbaar wat trager reagerende) turbo:
Im Testwagen arbeitete der modifizierte 2.0-TDI-Motor mit vergrößertem Turbolader. Und der treibt die Leistung auf 184 PS. In der aktuellen Preisliste steht er noch nicht, geschätzt dürften 33.000 Euro fällig werden. zur Verfügung stehen. Eine uneingeschränkte Empfehlung ist er allerdings nicht. Denn der größere Lader spricht verzögert an; beim Einkuppeln an Steigungen oder Anfahren mit zu wenig Gas fällt der Vierzylinder deshalb schon mal in das gefürchtete Turboloch. Danach reagiert der starke A3 umso furioser. Wer beim Beschleunigen zu ungenau das Gas dosiert, überfordert die Antriebsache und spürt – speziell auf nasser Fahrbahn – ein Traktionsproblem. Quattro und DSG werden später nachgereicht und wären für den 184-PS-Diesel die richtige Wahl.
Met chiptuning valt ongeveer hetzelfde vermogen te behalen maar een fabrikant houdt graag wat ruimere marges aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Voor degene die een Ultra willen, ik zou haast maken. Uit interne PON documentatie:
Productie
De 1.6 TDI ultra wordt in 2013 in een oplage van 470 eenheden geproduceerd
• A3 3-deurs 70 eenheden
• A3 Sportback 400 eenheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
PWM schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 19:50:
Voor degene die een Ultra willen, ik zou haast maken. Uit interne PON documentatie:

[...]
Er staat 'in 2013', betekent dat niet dat ze dit jaar gewoon niet meer produceren vanwege de productiecapaciteit en volgend jaar meer produceren? Of dat ze alleen maar dit jaar produceren?

Dat laatste zou dom zijn, de driedeurs is volgend jaar ook nog 14%. Dat is een potentiële leasetopper :P

Tenminste, de Ultra is de 14% toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 09-08-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
Duidelijk dat PON flink inzet op de A3 Ultra (en terecht trouwens).

Die 70 driedeurs lijken mij op zich nog niet heel bijzonder. Klinkt vooral als een bestelling om elke dealer z.s.m. van een Ultra te kunnen voorzien.

Die 400 Sportbacks zijn wel interessant. De meeste leasemaatschappijen trekken half november de grens, dus PON snapt zelf ook wel dat losse bestellingen nooit op tijd geleverd gaan worden. Op deze manier kunnen ze er 400 als voorraadauto leveren. Slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Lease maatschappijen zullen de Sportback Ultra nog gewoon op 31 december op kenteken zetten. Die grens van half november wordt nooit aangehouden voor auto's die hun fiscale aantrekkelijkheid verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en een Audi A5 3.0 TDI Quattro gekocht bij de dealer, een occasion weliswaar, maar voor mij prima als weekend auto. Het betreft een auto uit 2007, en heeft daardoor MMI 2G High. Ik heb al een beetje rond gezocht, maar ik wilde graag weten of jullie ervaring hebben met het upgraden van de MMI van 2G High naar 3G (+)?
En hoe lang zou zoiets duren? De auto wordt namelijk gelijk geëxporteerd naar Zwitserland *O*

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 15:57

Arfman

Drome!

Ben ik nu de enige die het gedoe over "unieke" of "zeldzame" auto's een beetje ... snobistisch vind overkomen? Je mag een nieuwe auto uitzoeken van de baas, of hebt blijkbaar geld genoeg om een nieuwe of zeer jonge auto te rijden, daar moet je toch al blij mee zijn?

Valt me niet alleen op in dit topic hoor, maar zie het nu weer voorbijkomen en wilde toch even reageren.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
Ik weet niet of het op mij is gericht, maar ik snap je post niet helemaal als dat het geval is?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
Arfman schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:44:
Ben ik nu de enige die het gedoe over "unieke" of "zeldzame" auto's een beetje ... snobistisch vind overkomen? Je mag een nieuwe auto uitzoeken van de baas, of hebt blijkbaar geld genoeg om een nieuwe of zeer jonge auto te rijden, daar moet je toch al blij mee zijn?

Valt me niet alleen op in dit topic hoor, maar zie het nu weer voorbijkomen en wilde toch even reageren.
Begrijp mij niet verkeerd, daar ben ik ook hartstikke blij mee, maar is het erg dat ik het leuk vind als mijn keus net een beetje afwijkt van de grote massa?

Als iedereen in jouw straat een rode auto heeft, kies jij dan ook een rode? Of ga je toch voor een blauwe?

Heeft echt niets met snobisme te maken. Als ik voor 1000 euro een tweedehandsje zou zoeken, zou ik het net zo fijn vinden als ik een wat unieker model zou weten te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
JeroenV_ schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 07:53:
[...]

Ik heb een A1 met de 105pk 1.6 TDI, maar al vanaf de proefrit verbaas ik me erover dat dit juist niet het geval is. Sterker nog, en kijk de specs er maar op na, zijn max vermogen haalt hij bij 4400rpm.
Ik trek dus ook geregeld door naar dat toerental, zonder het idee te hebben dat ie inkakt.
Dat was met mijn Ibiza 1.9 TDI FR (130pk) wel anders, daar was de koek wel op na 3500 rpm.

Of er moet een ander 1.6 blok in de A3 liggen, danwel heel anders afgesteld??
Ik heb eerlijk gezegd niet in het boekje gekeken maar voor mijn gevoel begint de 'pret' bij ongeveer 2200rpm en zodra ik bij de 3000 rpm kom is het alleen nog maar het geluid van hoge toeren, de trekkracht is compleet verdwenen. Bij de 4000 en hoger kom ik dus eigenlijk niet, dan voelt de A3 alsof hij geen lucht meer krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Hier de 2 auto's onder elkaar, het lijkt er dus inderdaad op dat de A1 compleet anders is afgesteld qua vermogen. Het max vermogen bij de A3 ligt bij 3000 rpm, het koppel is wel gelijk aan elkaar.

http://www.autoweek.nl/au...1-16-tdi-105pk-pro-line-s
http://www.autoweek.nl/auto/72265/audi-a3-16-tdi-pro-line-s

Ik heb ook even gekeken bij de andere 1.6tdi vag modellen:
De Seat Leon, VW Golf, Skoda Octavia - max vemogen bij 3000 rpm
De Seat Toledo en Altea, Skoda Rapid en Superb - max vermogen bij 4400 rpm
Blijkbaar dus echt 2 varianten die ze uitleveren, afhankelijk van het model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dan kan het heel goed zijn dat die met max vermogen bij 3000 rpm een kleinere turbo heeft die bij hoge toerentallen niks meer bij te zetten heeft. Heeft de 1.3 MJ van Fiat ook. En daar merk je ook echt dat hij na 3500 rpm geen fut meer heeft, zelfs nu hij gechipt is (en de tuner zei ook dat er bij dat blok niets meer uit te halen was).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Ben ik met je eens van die turbo, maar wat alleen dan wel weer vaag is, is dat JD ze allemaal naar 140pk kan tunen zie ik net. Dat zou dan weer niet matchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
RomeoJ schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:37:
Welk (nieuw of vernieuwd) model wordt hier ge-sneak-previewed denken jullie?

[video]

21 augustus wordt het door Audi onthuld. Spannend... B)
En hierbij is de tweede sneak-preview vrijgegeven:

[YouTube: http://youtu.be/S7eukwKgoWw]

Over 1,5 week de onthulling.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 21:51

Falcon10

Hit it i would !

Die S8 is er in elk geval zeker bij, en ik blijf bij men Q4 of Q6 voor de andere :)
En die S8 gaat niet de world premiere zijn. Da's gewoon de facelift van het huidige model, dus niet echt "time to reveal a new car". New car is in mijn ogen een volledig nieuw model, en de enige die er zaten aan te komen zijn de nieuwe Q modellen, want de nieuwe Q7 is nog niet klaar, en die staat anders in elk geval niet onder die doeken.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
quote: AutoBlog
Op 21 augustus presenteert Audi een gefacelifte A8. Afgaande op deze eerste schetsen zal het een wijziging worden die voor de leek onopgemerkt voorbij gaat. Want echt veel designveranderingen zijn er aan de luxeslee niet te zien.

Wat wel in het nieuw is gestoken zijn de koplampen. Deze vallen nu onder de noemer Matrix LED-verlichting, waarbij iedere unit over 18 LED’jes beschikt, verdeelt over 7 blokken die individueel worden aangestuurd. Trucje van Audi om bijvoorbeeld met grootlicht geen tegenliggers meer te verblinden.
Het wordt dus een gefacelifte A8, hoewel ik er nog niet volledig van overtuigd ben dat beide wagens in het filmpje A8-modellen zijn.

Bron: AutoBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heeft iemand hier wel eens de Audi Symphony 2 DIN radio vervangen voor een ander model? Ik vind veel vragen en handleidingen van personen die een 1 DIN radio willen vervangen voor een 2 DIN model, of van personen die een RNS-E willen installeren.

Ik wil echter de radio in een Audi A6 C5 uit 2000 vervangen voor een vrij standaard model, zoals de Pioneer AVH-X2500BT. Nu begrijp ik dat ik een nieuw frame moet halen dat om de radio heen gaat en misschien moet ik ook nog wel een ISO stekker halen. Wat ik mij echter afvraag zijn de volgende twee punten:

1 - Heeft de Audi A6 C5 uit 2000 een dubbele antenne? Moet ik daar nog iets van een verloopstekker voor halen?
2 - Volgens mij zitten er meer dan 4 speakers in de auto verwerkt. Werken die allemaal nog wel wanneer ik de radio vervang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Vriend van me heeft een A8 uit 1997 gehad waar volgens mij ook zo'n Symphony ding in zat. Hij moest (horen zeggen) iets coderen/verloopstuk/etc gebruiken omdat die aftermarket radio niet zo maar met de versterkers in die A8 wilde werken.

Kan me voorstellen dat een A6 die iets jonger is dan die A8 van hem mogelijk ook zo'n systeem heeft.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Der is een derde :

YouTube: Audi Sneak Preview Part 3

1 ding is nu duidelijk, de ene is de facelift A8/S8 ( interieur shots, en den achterstoelen )
En de andere, als je goed kijkt op 0:13, dan merk je op de voorbumper de typische RS smoel op : grote, doorlopende grill, de grote luchtinlaat/mistlicht aan de zijkant van de bumper. En aangezien op de bovenshot te zien is dat het ook een sedan achtig model is, zou ik durven denken dat het de RS3 sedan is. Want momenteel is er nog geen RS3 sinds de nieuwe A3 er is.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:58
Rainesh schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:40:
Ik heb echt dikke pech met het aanschaffen van een a1!

Was net met mijn vriendin samen naar audi centrum Rotterdam, kleuren bekijken. Ik dacht dat zij daytona grey op een a1 echt niet mooi vond...nou dus wel! Stond er een Daytona grijze a1 1.2t Pro Line S dat binnen ons budget viel. Maar tegelijkertijd stond er ook een ander de auto te bekijken.

Nou eindstand...hij werd eerst geholpen en hij heeft de auto gekocht! :(
Tja dat is wel balen!

Heb je al eens contact gezocht met Audi Nederland, zij kunnen vrij snel zien of er en waar in Nederland A1 SB's 1.2 TFSI Proline S versies staan. Ik heb hun gecontacteerd toen mijn vriendin naast een Admired zou gaan vallen ivm aflopen actie (welke overigens nu is voortgezet). Zij kwamen met een aantal dealers die wat in bestelling hadden staan of voorraad.

Het is in iedergeval de moeite waard om na te gaan.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Falcon10 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:35:
Der is een derde :

YouTube: Audi Sneak Preview Part 3

1 ding is nu duidelijk, de ene is de facelift A8/S8 ( interieur shots, en den achterstoelen )
En de andere, als je goed kijkt op 0:13, dan merk je op de voorbumper de typische RS smoel op : grote, doorlopende grill, de grote luchtinlaat/mistlicht aan de zijkant van de bumper. En aangezien op de bovenshot te zien is dat het ook een sedan achtig model is, zou ik durven denken dat het de RS3 sedan is. Want momenteel is er nog geen RS3 sinds de nieuwe A3 er is.
De eerste is inderdaad de facelift, die ook al gewoon online staat :+

http://www.autoblog.nl/ni...-is-hier-61129#post-61129

Spannend hoor :p Hopen dat de 2de wat spectaculairder is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
Zie hier de onthulling: http://www.audia8.nl

De een is een S8, de ander een A8L W12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nou, wat een lol. Audi deed het voorkomen alsof we iets totaal nieuws te zien kregen. Een grote verrassing. De volgende keer kunnen we de Audi hype filmpjes dus ook wel overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
Dat heet nou "marketing" :P

Ik moet zeggen dat ik wel verwacht had dat het om een facelift ging, hoewel de A8 niet als eerste door mijn hoofd schoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Wicked-Game schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:17:
[...]

Tja dat is wel balen!

Heb je al eens contact gezocht met Audi Nederland, zij kunnen vrij snel zien of er en waar in Nederland A1 SB's 1.2 TFSI Proline S versies staan. Ik heb hun gecontacteerd toen mijn vriendin naast een Admired zou gaan vallen ivm aflopen actie (welke overigens nu is voortgezet). Zij kwamen met een aantal dealers die wat in bestelling hadden staan of voorraad.

Het is in iedergeval de moeite waard om na te gaan.
Ik heb praktisch met iedere dealer in NL contact gehad en ze gaan allemaal op zoek voor me. :) Er is wel een dealer die een demo te koop heeft staan, echt precies wat ik zoek maar zij vragen de hoofdprijs ervoor....26k! Mijn budget is 22k, dus heb ook afgesproken met ze dat als de auto voor minder verkocht dat ik direct naar ze toe rij! :*) Nu hopen dat ie in tussentijd niet verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Leuk die 'automatisch' dimmende groot licht handel, werkt voor geen meter want het schijnt als ik in m'n SLK zit al vol in m'n spiegel bij normaal xenon dimlicht :P

• Wicked-Game
Sick Nick schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:13:
Leuk die 'automatisch' dimmende groot licht handel, werkt voor geen meter want het schijnt als ik in m'n SLK zit al vol in m'n spiegel bij normaal xenon dimlicht :P
Full LED lampen werken toch wel water beter dan Xenon, al een aantal demo's bij PON gezien waaronder een A6 met Full LED en de nieuwe Audi A3 Limousine met Full LED en het oogt allemaal veel prettiger voor de ogen dan sommige Xenon lichtbakken. En dan zwijg nog maar over de aftermarket kits die sjonnie en anita in hun golfjes stoppen.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

De aftermarket kits zijn sowieso irritant ja, maar ook fabrieks-af. Degene waar ik het meest last van heb is de Skoda Octavia (met stip op nr 1) maar ook de A3/A4/A6 en Passat schijnen irritant hoog. Terwijl ik bijna nooit last heb van BMW/Mercedes met xenon lampen. Maar goed, als die led dingen beter zijn, laat maar komen dan :D

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:49

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Probleem ligt bij die kapersauto van je :P je zit te laag :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• kevinl
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/29c228.jpg

De velgen van mijn twee weken oude Audi zien er niet uit. :( Ze waren helder zilver. Nu zit er prut op een soort van roet. De uitlaat zit toch aan de achterkant?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

kevinl schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:41:
[afbeelding]

De velgen van mijn twee weken oude Audi zien er niet uit. :( Ze waren helder zilver. Nu zit er prut op een soort van roet. De uitlaat zit toch aan de achterkant?
en je remschijven hoe werken die? ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Arfman

Arfman

Drome!

Not sure if trolling ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zou ook eerder denken aan een lek uitlaatspruitstuk dat uitlaatgassen op de velgen dumpt.
Maar ik ben niet zo technisch.

Signatures zijn voor boomers.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:14
Remstof wat afkomstig is van je remblokken. Niet te lang laten zitten , kan er dan wel eens verdomd lastig afgaan.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Maasluip schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:02:
Ik zou ook eerder denken aan een lek uitlaatspruitstuk dat uitlaatgassen op de velgen dumpt.
Maar ik ben niet zo technisch.
Die tweede zin was na de eerste zin ook wel duidelijk :P

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• kevinl
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Galaxis schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:08:
Remstof wat afkomstig is van je remblokken. Niet te lang laten zitten , kan er dan wel eens verdomd lastig afgaan.
Wat is lang? twee weken?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@Kevinl: Ben je nou serieus???

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

o...m....g.... :P

zeker altijd stalen velgen met dichte wieldoppen gehad?

[ Voor 63% gewijzigd door Chaoss op 22-08-2013 12:38 ]

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:38:
zeker altijd stalen velgen met dichte wieldoppen gehad?
Of remtrommels rondom :)

Oppassen met velgenreiniger dat spul is zuur en kan de nog glimmende remklauw aantasten.

• Rainesh
Probeer anders Iron X Cleaner, werkt echt perfect om remstof weg te halen.

[ Voor 30% gewijzigd door Rainesh op 22-08-2013 13:20 ]

• Abbadon
Spuit erop, spons er langs en klaar. Hier zijn ze aan de voorkant ook altijd na twee weken zwart.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:28
Rainesh schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:19:

[video]
Iron X is geweldig spul, maar is erg prijzig en stinkt verschrikkelijk. Ik gebruik het ook voor mijn velgen, daar niet van ;) Maar je moet het spul zelfs ergens opbergen waar het mag stinken, in de garage dus :P
Laat je niets wijsmaken door het labeltje 'improved smell: cherry', want van kersengeur heb ik nog nooit iets vernomen. Komt meer in de buurt van rottend vlees. Goed wegspoelen dus!

PS: door simpelweg een spons erlangs te halen maak je krasjes en worden je velgen snel dof. Gebruik dan een goede reiniger die het vuil oplost (Iron X) of inkapselt. Je krijgt ook velgenwax en sealants. Voor gloedjenieuwe velgen zeker het aanschaffen waard om ze lang mooi te houden, en remstof minder hechting te verwezelijken.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:07
Gewoon een fles Dasty (geel) bij de Wibra halen

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Chaoss schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:59:
Probleem ligt bij die kapersauto van je :P je zit te laag :P
Dat ook natuurlijk maar dat geeft wel aan dat VAG hun lampen hoger afstelt dan andere merken, vorsprung durch blendung 8)

Ondertussen blijft het eco hok zelfs bij flink doorhalen (moet ook wel om beetje vaart te maken) 1 op 17/18 doen. Niet dat ik het zelf hoef te betalen maar het is mooi om te zien dat het 2 keer zo zuinig is dan de SLK als ik net zo zou trappen :D

• The Eagle
  • Laatst online: 16:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Rainesh schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:13:
[...]

Ik heb praktisch met iedere dealer in NL contact gehad en ze gaan allemaal op zoek voor me. :) Er is wel een dealer die een demo te koop heeft staan, echt precies wat ik zoek maar zij vragen de hoofdprijs ervoor....26k! Mijn budget is 22k, dus heb ook afgesproken met ze dat als de auto voor minder verkocht dat ik direct naar ze toe rij! :*) Nu hopen dat ie in tussentijd niet verkocht wordt.
Neem even contact op met http://www.occasioncentervalkenswaard.nl/ :)
Doen veel import van Audi en hebben veel contacten met dealers in .DE. Verzorgen ook import etc. Dus als jij iets vind bij een dealer in .DE via autotrader.de ofzo kunnen zij de afhandeling doen. En dikke kans dat ze zelf ook het e.e.a weten te staan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Rainesh schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:19:

[video]
lol, de velg is nog niet eens vies. Die van mij zien er meestal redelijk 'black chrome' uit, maak ze gewoon af en toe schoon met de autowasborstel.

• Rainesh
@ Eagle,

Thnx voor de tip! Zal morgen contact met ze opnemen. Ik heb zelf ook in Duitsland gekeken(autoscout24 etc) en heb ook niks kunnen vinden. Audi dealer in Rotterdam gaat binnenkort naar Duitsland toe om wat auto's in te kopen en gaan dan ook voor me zoeken.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
kevinl schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:41:

En misschien je rijstijl eens aanpassen :X Dit scheelt een hoop. En niet alleen het schoonmaken maar ook de snelheid waarop je je remblokker en schijven verslijt. Niet continu vol gas en daarna vol in de ankers. Veel (hard) remmen verergert dit behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:23

jep

Lees ik dat nou goed dat hier nog niet over de Audi stuurproblematiek geschreven is? Op audi-forum.nl is het hot news (duizenden posts).

Samenvatting: Audi a4's en Audi a5's (zoals wij op de zaak hebben) hebben ernstige stuurproblemen. Daar was een fix voor, maar die werkt niet. Ik heb al duizenden gevallen gelezen van mensen die dit hebben, waaronder wij zelf dus.

Het probleem: Auto's rijden als een dweil, zijn niet recht te houden op de snelweg, sturen zwaar met inparkeren en licht op de snelweg en zo nu en dan trekt 'ie je de berm in.

Zijn hier ook mensen met die problemen? Dealers weten het niet meer en ik ben er even helemaal klaar mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

jep : das gewoon die dynamische stuurbekrachtiging op de nieuwe A4 en A5 modellen, dat er standaard opzit als ik het goed voorheb. Bij de nieuwe A3 moet je het als ik me niet vergis als optie nemen.
Is inderdaad ( vooral in het begin ) irritant als je niet weet hoe het reageerd. Zeker als je bv je drive select op dynamic hebt staan, en je gaat ff bumperkleven om vervolgens eentje snel voor te steken, dan ga je van bijna met het vingertje sturen naar non-servostuur draaien terwijl je als ene pijl opeens vooruitschiet. En als je dat niet weet, dan is dat inderdaad ff verschieten. Op zich is die dynamische stuurbekrachtiging wel handig, maar ze zou minder bruusk mogen overschakelen. Je merkt echt dat ze in verschillende stapjes gaat : bij die snelheid iets krachtiger, bij die snelheid weer iets krachtiger etc.

Mijn 5'je mag op 3 september nog eens binnen voor ze'n onderhoud. Na 16 maand 60000 km op de teller. Gaat vlotjes tegewoordig.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:48
jep schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 23:39:
Lees ik dat nou goed dat hier nog niet over de Audi stuurproblematiek geschreven is? Op audi-forum.nl is het hot news (duizenden posts).

Samenvatting: Audi a4's en Audi a5's (zoals wij op de zaak hebben) hebben ernstige stuurproblemen. Daar was een fix voor, maar die werkt niet. Ik heb al duizenden gevallen gelezen van mensen die dit hebben, waaronder wij zelf dus.

Het probleem: Auto's rijden als een dweil, zijn niet recht te houden op de snelweg, sturen zwaar met inparkeren en licht op de snelweg en zo nu en dan trekt 'ie je de berm in.

Zijn hier ook mensen met die problemen? Dealers weten het niet meer en ik ben er even helemaal klaar mee. :)
Ik weet niet of het om duizenden rijders gaat? Er zijn wel heel veel posts geweest over dit onderwerp op audiforum.nl. Ik zelf heb er weinig last van (A5 SB facelift). M.n zwaar sturen bij inparkeren herken ik helemaal niet omdat bij lage snelheden het sturen juist lichter is dan bij hoge snelheden. Ik heb alleen last gehad van rastersturen in de winter op mijn winterbanden maar nu nagenoeg geen last van.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Falcon10 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:49:
jep : das gewoon die dynamische stuurbekrachtiging op de nieuwe A4 en A5 modellen, dat er standaard opzit als ik het goed voorheb. Bij de nieuwe A3 moet je het als ik me niet vergis als optie nemen.
Is inderdaad ( vooral in het begin ) irritant als je niet weet hoe het reageerd. Zeker als je bv je drive select op dynamic hebt staan, en je gaat ff bumperkleven om vervolgens eentje snel voor te steken, dan ga je van bijna met het vingertje sturen naar non-servostuur draaien terwijl je als ene pijl opeens vooruitschiet. En als je dat niet weet, dan is dat inderdaad ff verschieten. Op zich is die dynamische stuurbekrachtiging wel handig, maar ze zou minder bruusk mogen overschakelen. Je merkt echt dat ze in verschillende stapjes gaat : bij die snelheid iets krachtiger, bij die snelheid weer iets krachtiger etc.

Mijn 5'je mag op 3 september nog eens binnen voor ze'n onderhoud. Na 16 maand 60000 km op de teller. Gaat vlotjes tegewoordig.
Ik heb dat altijd al een hele irritante optie gevonden.

Maare 16 maanden en maar 60000km? Mijne 4tje is nu 19 maanden en staat op de 113000. Binnenkort z'n 120K beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik had ook de Servotronic op mijn A4. Vond het wel fijn eigenlijk. Hij deed het prima. Licht sturen in de stad, zwaar op de snelweg. Nooit problemen gehad. Kan me voorstellen dat als het systeem buggy is, je wel echt problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Op de a4 was ik vergeten servotronic aan te vinken. Poeh wat was het stuur in het begin zwaar zeg! Met 1 hand draaien gaat nu nog afentoe moeilijk! Had nog gekeken voor achteraf in laten bouwen, maar kon helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:18:
Op de a4 was ik vergeten servotronic aan te vinken. Poeh wat was het stuur in het begin zwaar zeg! Met 1 hand draaien gaat nu nog afentoe moeilijk!
Eerst de auto laten rollen voordat je aan het stuur sjort dan gaat het een stuk makkelijker.

Bij mijn Punto hield de elektrische stuurbekrachtiging er helemaal mee op, dat stuurde zwaarder dan een vrachtwagentje zonder stuurbekrachtiging. Als je het contact uitzetten en weer opnieuw startte werkte het weer. Akelig dure reparatie trouwens, de hele unit moest vervangen worden. Aan opnemers repararen doen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Laatst online: 16:59

JaQ

Chief-XL schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:22:
Ik heb alleen last gehad van rastersturen in de winter op mijn winterbanden maar nu nagenoeg geen last van.
Wat is rastersturen?

Aanstaande vrijdag krijg ik mijn voorloopwagen, een A5 SB 2.0 TFSi met ABT kuur uit 2012. Ben zelf al 15 jaar Alfa bestuurder, dus ben benieuwd hoe deze bevalt.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Auto laten rollen voor het sturen doe ik sowieso, maar bijv scherpe bochten nemen binnen de stad met een lage snelheid is soms toch best zwaar. Ook als ik ga parkeren.

Zal trouwens binnenkort mijn 2e auto voorstellen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:23

jep

Mijn problemen zijn niet toe te kennen aan dat het die stuurbekrachtiging is hoor. Ik weet heel goed hoe dat voelt. Er zijn dingen helemaal mis, dat weet Pon en Audi ook. Daarom werken ze ook aan een oplossing. Duurt alleen lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Rainesh schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:55:
Auto laten rollen voor het sturen doe ik sowieso, maar bijv scherpe bochten nemen binnen de stad met een lage snelheid is soms toch best zwaar. Ook als ik ga parkeren.

Zal trouwens binnenkort mijn 2e auto voorstellen:D
toch gelukt met het vinden van een A1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Jap! Gisteren gekocht, ergens deze week ophalen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Cool. Gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
JaQ schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:51:
[...]

Wat is rastersturen?

Aanstaande vrijdag krijg ik mijn voorloopwagen, een A5 SB 2.0 TFSi met ABT kuur uit 2012. Ben zelf al 15 jaar Alfa bestuurder, dus ben benieuwd hoe deze bevalt.
Het lijkt alsof je om de 1-2cm iets van weerstand voelt bij draaien ipv vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Damn it net een belletje gehad van de dealer. Zou het eigenlijk zaterdag ophalen maar dat gaat ze niet lukken ivm volle planning. :(

Nu dan even een 2e auto regelen want volgende week begint mijn werk weer!

edit:

Het is een daytona grijze Pro Line S met darkline pakket geworden met 11,5k op de teller en van eind januari 2013! Inc garantie tot 2016 en afleveren etc was het precies binnen mijn budget! Enige extra: voorste zijruiten zijn mee getint. :D

[ Voor 37% gewijzigd door Rainesh op 28-08-2013 14:51 . Reden: Alvast wat specs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nice. Vraag me dan altijd wel af waarom iemand een auto van 7 maand alweer weg doet. Gezien de KM stand misschien shortlease geweest ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Mooie uitvoering, en dankzij darkline heb je in ieder geval ook de 18" rotors 8)
Ik mag wel hopen dat het tinten van de andere ruiten binnen de regels valt, anders mag je dat er misschien binnenkort af staan pulken langs de weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Het was een ex-demo wagen, daarna werd ie gebruikt als leen-auto voor bepaalde klanten. Vandaar de KM-stand, oorspronkelijk stond de auto voor 26k te koop. Maar na een gesprek met de vestigingsdirecteur heb ik de auto voor een mooie prijs meegekregen.

Uiteraard zitten de rotors eronder. De voorste ramen zijn als het goed is 35% getint, dus wettelijk toegestaan. Het was door de dealer gedaan en hoorde bij de auto. Ik neem aan dat zij wel volgens de wet toegestane aanpassingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
En hier is ie dan!

Een A1 Sportback 1.2tfsi Pro Line S met Darkline pakket in Daytona grijs!

Heb echt een superdeal gekregen van de dealer in Harderwijk! 12k op de teller, bouwjaar jan 2013 , extra garantie en getinte ramen voor dat precies in mijn budget viel! :D

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img18/2089/otyf.jpg

Eerste indruk:

Vlotte motor! Alleen zuipt heel erg op de snelweg (gemiddeld 1:14 als je netjes aan de snelheid houdt..100..120..130). Misschien eco-banden eronder plaatsen? Maar voor de snelweg heb ik de a4. ;)

Stugge auto, vind het ook niet gek als je 18inch hebt met 225-35. :9

Uitrusting is heel netjes, interieur zeker. Auto is toch groter dan ik dacht, kan makkelijk 5 man erin.

De s-line trim voor binnen en buiten is echt super, dat maakt de auto echt af. Vind vooral s-line exterieur heel mooi.

Geluid is heel goed en navi is zeker een vooruitgang tov de a4.

Auto zal gebruikt worden voor 100% stadsverkeer, dus ben erg benieuwd naar het verbruik.

[ Voor 9% gewijzigd door Rainesh op 01-09-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ziet er netjes uit, stoer bakje zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Nette auto maar waarom gebruik je de A4 niet voor stadsverkeer? Hopelijk trap je hem wel even af en toe op zijn staart voor het geval dat alles volloopt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
de a4 is een diesel en parkeren vind ik best lastig ermee in den haag.

Ja ik denk dat ik em wel afentoe op zn start zal moeten trappen.....de vorige auto (Corsa D 1.2 OPC-line) werd langzamerhand echt super traag. Volgens mij was alles volgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan moet je eens wat oefenen op je wagenbeheersing ;)
Ik heb 15 jaar in DH gewoond en de parkeergarages in de stad zijn echt niet de breedste, maar zelfs met een BMW 7 moet je er zonder problemen in en uit moeten komen. Oh ja, en de parking bij het circustheater is een drama. Maar dat hoe ik jou niet te vertellen denk ik ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
haha maar ik bedoel niet de parkeergarages. Waar ik woon is parkeren sowieso heel erg lastig (1 auto in t midden van een parkeerplek voor 2 auto's of na betaald parkeren gelijk allerlei vreemde auto's die in een ander wijk wonen) en waar ik werk (zit in een woonwijk) zelfde verhaal. Maar de a4 staat gelukkig in een garage waar ik sinds een jaartje een plekje huur. Wat betreft wagenbeheersing zit dat denk ik wel goed :9

[ Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 01-09-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Laatst online: 16:59

JaQ

Chief-XL schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:10:
Het lijkt alsof je om de 1-2cm iets van weerstand voelt bij draaien ipv vloeiend.
Mmmm, dat klinkt irritant. Ik heb de afgelopen paar dagen de eerste ritjes gemaakt in de A5 SB en dit exemplaar lijkt er geen last van te hebben (19" velgen met 255 banden, S-onderstel).

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Rainesh schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:29:
En hier is ie dan!

Heb echt een superdeal gekregen van de dealer in Harderwijk! 12k op de teller, bouwjaar jan 2013 , extra garantie en getinte ramen voor dat precies in mijn budget viel! :D

[afbeelding]

Eerste indruk:

Vlotte motor! Alleen zuipt heel erg op de snelweg (gemiddeld 1:14 als je netjes aan de snelheid houdt..100..120..130). Misschien eco-banden eronder plaatsen? Maar voor de snelweg heb ik de a4. ;)

Uitrusting is heel netjes, interieur zeker. Auto is toch groter dan ik dacht, kan makkelijk 5 man erin.

De s-line trim voor binnen en buiten is echt super, dat maakt de auto echt af. Vind vooral s-line exterieur heel mooi.

Auto zal gebruikt worden voor 100% stadsverkeer, dus ben erg benieuwd naar het verbruik.
Heel mooi. En idd Audi Flevo is nummer 1. Daar komt mijn A4 ook vandaan en in onderhoud.

Maar ik ga mij toch afvragen hoe jij 5 man erin wilt lepelen. Of bedoel je 2 volwassenen voorin en 3 lilliputters achterin. Want dat gaat echt niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ja 5 paste wel erin en idd de 3 achterin waren wat korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Rainesh schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:29:
En hier is ie dan!

[afbeelding]

Eerste indruk:

Mooie A1, zal mijn vriendin maar niet laten zien... dan kwijlt ze nog harder... en ze moet nog even wachten tot haar Admired zal binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
JaQ schreef op zondag 01 september 2013 @ 22:17:
[...]

Mmmm, dat klinkt irritant. Ik heb de afgelopen paar dagen de eerste ritjes gemaakt in de A5 SB en dit exemplaar lijkt er geen last van te hebben (19" velgen met 255 banden, S-onderstel).
De een heeft er meer last van dan de ander. Ik heb het incidenteel. Anderen continue en dan is het wel erg vervelend. Lees even op audi-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wicked-Game schreef op maandag 02 september 2013 @ 09:55:
[...]

Mooie A1, zal mijn vriendin maar niet laten zien... dan kwijlt ze nog harder... en ze moet nog even wachten tot haar Admired zal binnenkomen.
Zolang de A1 niet ineens populair wordt op de fora van Viva, Cosmopolitan etc zal het wel redelijk loslopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:51

rGz

Heerlijke wagen die A1, toen deze pas uitkwam was ik een beetje terughoudend over het uiterlijk ervan, maar daar ben ik nogal op teruggekomen. Erg mooi!

Ik wacht nog steeds tot ik de eerste S3 (2013 > model) in real life zie. Momenteel rij ik rond in een A3 8PA (het sportback model), maar de volgende wagen zal zeer waarschijnlijk een wederom een A3 of misschien zelfs een S3 worden.. Misano rood met S-Line trim :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik kom binnen de stad ongeveer uit op 1: 12 a 1:13, vind ik heel netjes. Heel soms daalt het naar 1:10 maar dan is het verkeer wat drukker, vaker afremmen en gas geven.

Ik loop wel heletijd te kutten met mn climate control, ik vind dat de airco te snel aanslaat. Temp staat op 20graden. In de a4 heb ik er helemaal geen problemen mee en daar werkt t veel subtieler. Ik heb nu maar auto gezet met de airco uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Zet em dan op 21 graden?

Op auto met de airco aan, staat de airco ook altijd aan, de temperatuur sensoren in je interieur bepalen adhv je ingestelde temperatuur hoeveel koude lucht er vemengt wordt met warme lucht, vindt je de lucht te koud moet je de temp iets hoger zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Zal morgen even proberen.

Trouwens, op welke km stand vinden jullie dat een auto ingereden is? Er staat nu 12k op, maar is de auto dan al ingereden? Sommige zeggen pas bij 40k, andere zeggen zelfs 4k...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

3 ton :+

Maar goed, volgens mij gaan daar nogal wat verschillende verhalen over in den ronde. Maar 40k lijkt me absurd veel, 4k lijkt me realistish gewoon mee rijden zoals je anders ook zou doen dus gewoon warm rijden en daarna mag je hem best op zijn staart trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ben ik de enige die het verbruik voor zo'n moderne auto aan de hoge kant vind? 1.2tfsi en dan 1:12 lopen in de stad .. I'm not impressed.

Pagina: 1 ... 11 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.